En dan nu: een uur als volwassen burger behandeld worden door een politicus
Pak ff een fris pils, we gaan wat Haagse faalfresco's bestuderen met een zetelrover
Terwijl de PvdA het woord “bestaanszekerheid” uit hun missie schrapt omdat het geen lekkere pakkende campagneleus is, en vervangt door kolderieke marketingquatsch (.ppt), laat Pieter Omtzigt in de Balie zien dat je volwassen burgers ook gewoon als grote mensen kunt behandelen en hen een verhandeling over het sociaal contract, volkshuisvesting en - jawel - bestaanszekerheid kunt voorschotelen. Met cijfers en rekenvoorbeelden en zelfs Italiaanse fresco's uit de 14e eeuw.
Je moet er even voor gaan zitten maar dat is misschien wel precies wat de politiek mist: als een standpunt niet in fractiebreed gelijkgeschakelde soundbites van zorgvuldig afgestemde woorden past, wordt het onder de bus van de beeldvorming gegooid. "Inhoud" is alleen nog maar een door Kaag doodgeknuppeld woord en terwijl de formatiefarce zich dit weekend voortsleept in een lommerrijke Gooise bed & breakfast, lezen we vandaag dat 'tienduizenden sociale huurwoningen in slechte staat en soms rijp voor de sloop' zijn. Een onderwerp waar Omtzigt op vrijdagavond uitgebreid en in grote bezorgdheid bij stil stond. Niet om 'de markt' de schuld te geven, maar het beleid: de overheid heeft de sociale woningmarkt doodziek gemanaged en mede daarom de fundamenten onder bestaanszekerheid ondergraven.
We kennen, ook los van de kinderachtige kritieken van Thierry's kliekje, de bezwaren tegen Omtzigt. Heeft de recent vrijgemaakte CDA'er op alle vlakken de beste ideeën? Dat hoor je ons niet zeggen. Wat we wel verademend vinden, is dat hij geen grotesk pleidooi met megalomane vergezichten houdt over het klimaat, de globalisering of de EU, maar politiek terugbrengt tot kerntaken van de rijksoverheid aan de hand van de Allegorie van goed bestuur en slecht bestuur. Dat klinkt deftig maar het is gewoon een soort iedereen kan schilderen-tekening die laat zien wat voor vreselijke bende Mark er van gemaakt heeft.
Bovenaan de lezing van de heer Omtzigt, waarvan je hierrr de tekst kunt vinden. Na de breek nog de 'talkshow' na afloop (met professor Wim Voermans en Nibud-baas Arjan Vliegenthart) waar de NPO ook nog wat van kan leren maar goed wie houden we voor de gek. Wij voelen ons helemaal volwassen in ieder geval. Ook wel eens lekker?
GeenStijlwijzer
Nou Omtzigt, je valt met je neus in de boter want als er nieuwe verkiezingen komen, stemmen demense....:
Poll is Verlopen.
GeenStijlwijzer
Nou Omtzigt, je valt met je neus in de boter want als er nieuwe verkiezingen komen, stemmen demense....:
Reaguursels
InloggenOmzigt als een Partijleider die een programma bedenkt en met wat goede sparring van kritische meedenkers tot een perfect plan komt, ja dat zie ik zitten. Omzigt als een Premier minder, hij straalt helaas niet de nodige kracht en motivatie uit. Het zou denk ik perfect zijn als hij een partij begint en bewust iemand met uitstraling, standing en formaat als spieren naar voren schuift en hij de rol van het brein daarachter innemen zou. Anders zie ik het niet zitten, dan zal hij binnen kortste tijd nog meer dolken in zijn rug krijgen, en dat van alle kanten.
Als je serieus wilt beginnen met de aanpak van deze drie problemen moet je beginnen met de olifant in de kamer; migratie. Als een bevolking sneller groeit dan de economie blijf je achter de feiten aanlopen.
Lekker de migrant verantwoordelijk maken voor de problemen van de Nederlandse overheid. Mooi getrolt weer dit. Applaus.
@Naall | 19-09-21 | 13:03: Ik maak ze nergens verantwoordelijk voor. Leg mij geen woorden in de mond. Maar geen van de problemen die we nu hebben worden met meer migratie opgelost, slechts erger gemaakt. En migranten zijn geen vluchtelingen.
De vraag die niet gesteld is: wat vindt Pieter ervan dat je een partij uitgezet wordt wanneer je je onafhankelijkheid als kamerlid teveel gebruikt. (Zie Wilders, etc)
Wat wil het volk dat is niet duidelijk volgens partijbubbels , toch eenvoudig achter te komen het referendum volgens zwitsersmodel.
Maar dat komt niet goed uit, voor de partijen en bestuurders.
Door de media heeft bij het volk de gedachte post gevat dat ons huidige systeem de enige mogelijke en rechtvaardige is.
Als er nieuwe verkiezingen komen stem ik op Omtzigt.
Hij is de enige die ik nog iets vertrouw de rest vertrouw ik voor geen meter.
Tsja... en dan krijgt de Omtzigt man 25 zetels (wat ik hem overigens van harte gun) en zitten er 24 lege meelopers om hem heen en flikkert ook die partij binnen de kortste keren uit elkaar.
Het is irritant, maar een partij die in staat is om de huidige kliek weg te buldozeren moet vooral stabiel zijn, op elkaar ingespeeld zijn en tegen een stootje te kunnen.
Nibutt meneer stelt in interview er is een ongelijkheid tussen huurders en kopers ook al hebben ze er niks aan, dan gaat hij verder van woningen de huurders zitten met stijgende lasten en kopers met dalende lasten door lagere rente en stijgende waarde van de woning.
Dus kopers zouden meerrijker worden,
Vergeet de koekenbakker dat kopers met stijgen de belastingen te maken hebben en hogere kosten onderhoud en een risico aangingen door zich een langere termijn verplichting op de schouders tenemen.
Zinnig verhaal, lijkt me oprecht, maar om zijn verhaal vorm te geven zal de bestaande "doctrine" moeten wijken, en dat gaat helaas niet gebeuren.
Die man wordt platgewalst want hij is "van goedheid niets waard".
Prima te volgen maar hij blijft maar ingaan op de zwakkeren en vergeet de profiteurs die zich daar comfortabel en ongestraft tussen mogen nestelen.
Je kan op je klompen aanvoelen welke groepen het meest profiteren en helaas maakt hij zich minder druk om de meest geknepen groep: de werkenden.
Vooral zijn cda achterban die als eenverdiener de kar trekt gaat er -0,2% op achteruit, de 400% boven minimum loon verdiener 0.1% erbij.
Rutte maakt consequent de rijken rijker, besef toch eens dat je als 100K spaarder GEEN rijkaard bent die op Rutte moet stemmen.
Hij heeft het duidelijk over de tweeverdiener die het het haasje is van het belasting regime.
Omtzigt geeft hierboven toch ook voorbeelden van werkende mensen die het slachtoffer zijn van een keertje overwerken of een zieke partner. Omtzigt legt vooral uit dat de gebruikte modellen en statistieken niet kloppen. Hij geeft hier een aantal voorbeelden, maar op Youtube staan diverse andere filmpjes van hem waarin hij ook weer andere voorbeelden geeft. Op al die niet-kloppende modellen en statistieken is echter wel het beleid gebaseerd.
Omtzigt studeerde economie en statistiek, en legt uit dat dit fout gaat.
Bovendien kloppen de gehanteerde definities niet. Zo roepen MSM, politiek en fop-economen al 20 jaar dat er nauwelijks inflatie is; hoewel de invoering van de euro alleen al 10% inflatie opleverde. Zalm gaf dat veel later ook toe, hoewel hij daar dus eerder over loog.
Maar los van die 10% euro-inflatie. Omdat er zogenaamd weinig inflatie is wordt er al jaren beleid gevoerd om de inflatie kunstmatig omhoog te gooien, naar 2%. Ook volstrekt achterlijk overigens maar ook dat weer even terzijde.
Maar is de inflatie werkelijk zo laag?
Welnee. Wij zien huizen- en huur- prijzen al 20 jaar fors stijgen, alleen worden woonkosten niet in de inflatieberekening mee genomen. Kwalijk, omdat die woonkosten doorgaans wel de grootste kostenpost van een huishouden zijn.
Voor het vaststellen van allerlei belastingen en toeslagen wordt weer uitgegaan van modellen en statistieken waarin de woonkosten worden onderschat. 450 euro huur, waar dan? En een huurder die teveel loonsverhoging krijgt kan zijn huurtoeslag verliezen of zelfs een huurboete opgelegd krijgen wegens "scheefhuren".
Zo ontstaat het verschijnsel "werkende armen" waar hij het over heeft.
Die profiteurs kùnnen zich nu nestelen door het heersende cultuur en klimaat in de politiek. Pieter houdt het bewust oppervlakkig genoeg om niet direct beschuldigingen te uiten die hij dan weer moet gaan bewijzen, want dan gaat het alweer niet meer over waar het over zou moeten gaan.
Zonder politieke partijen in te perken en de Algemene Bestuursdienst op te doeken is een constitutioneel hof de doodsteek van het hele stelsel, omdat het met nog meer doods66 laven gevuld gaat worden. Een constitutioneel hof kan alleen functioneren als de rechters ter zake kundig zijn, er voldoende mensen zijn uit wie gekozen kan worden en de integriteit van elk lid en van het geheel boven elke twijfel verheven is. Het lidmaatschap van een politieke partij moet bijvoorbeeld een uitsluitingscriterium zijn, evenals het hebben van andere dan enkel de Nederlandse nationaliteit.
De vraag is wat de Raad van State nog gaat doen en wat de procedures gaan zijn om kwesties aan het hof voor te leggen. Als het constitutioneel hof over grondwettelijke vragen gaat moet er een controlemogelijkheid op zijn, net als er een hoger beroep mogelijk is. Of de kwestie moet eerst door de andere rechtbanken beoordeeld zijn. Gezien de abominabele kwaliteit en enorme doorlooptijd bij de rechtbanken kan daarmee de deur dicht gehouden worden. Ook moet er een oplossing komen voor de immuniteit van ambtenaren als gevolg van het Pikmeerarrest. Het idee van het voorstel is goed, maar er zitten heel wat haken en ogen aan.
De Grondwet heeft hoe dan ook een opfrisser nodig, omdat de Koning als voorzitter van de Raad van State geen noemenswaardige inhoud meer heeft en de benoeming van de onderkoning schimmig is. Tot die tijd is de Koning een luie flikker.
Indrukwekkend maar ook zeer helder en duidelijk maar tegelijk beschamend betoog hoe enorm scheef de verhoudingen in het land zijn op eigenlijk alle gebieden, maar ook hoe blind de huidige kamer er voor is. En hoe blind er is en nog steeds wordt gehandeld met betrekking tot wetgeving, de veronachtzaming van de grondwet, het handelen vanuit vraatzucht, geldzucht, zucht naar macht etcetera en narcisme.
Al die nieuwe wetten en regels van de afgelopen dertig jaar en meer die er zijn bijgekomen, maar nooit herzien, het is net als besturingssoftware; er komen alleen als/dan/en/of regels bij, kost veel meer tijd en ellende waardoor fouten alleen maar toenemen en het geheel onoverzichtelijker.
Het wordt tijd voor letterlijk schrappen van al die zooi en bij de basis beginnen. Bij de grondwet. Eenvoudig, duidelijk en oprecht.
Vandaag aandachtig geluisterd naar deze speech tijdens de wekelijkse afwas. Hij heeft een 3 punten. Vorm boven inhoud. We hobbelen altijd achter de USA aan met een stuk of wat jaar vertraging. Toen ik jong was dacht ik van: Ok USA voorloper, dan kunnen we de goeie dingen overnemen en de slechte niet. Ik snap niet waarom we/ze de mediageniek > competent hebben overgenomen. Meneer Omtzicht is het omgekeerde en dat is wat we nodig hebben. Enkelen in de 2e kamer hebben verstand van belastingen of ICT.... The barbarians are at the wall.
Mooie lezing, maar ik twijfel bij sommige aanbevelingen die hij doet. Dat constitutioneel hof zou nog wel eens als een sta in de weg kunnen functioneren als je bijvoorbeeld immigratie aan banden wil leggen. En met dat Deense model wil hij dus deels een districtenstelsel invoeren, dus met de provincies als meervoudige kiesdistricten neem ik aan. Daar zitten serieuze voors en tegens aan waar je over na moet denken. Het maakt in ieder geval het vaststellen van de uitslag een heel stuk ingewikkelder.
Ze hebben in Denemarken zeer praktische oplossingen voor het immigratieprobleem, en de zusterparij van de PvdA daar is er achter gekomen, dat het ongebreideld binnenhalen van ONVERENIGBARE culturen, de Deense cultuur zou beschadigen.
Nu de PvdA hier nog.
@Roadblock | 18-09-21 | 20:18: Ik weet het, goede ontwikkelingen, maar je zult echt moeten nadenken over zo'n gemengd kiesstelsel. Er zijn zeker voordelen, oa dat de provincie meer invloed krijgt tov de randstad. Ook krijgt je parlementariërs die in de kamer zitten omdat ze steun krijgen uit een bepaalde regio, ipv omdat ze heel braaf de partijlijn volgen en daar beloond voor worden met een hoge plek op de lijst. Maar het wordt ook veel ingewikkelder.
@Tashtego | 18-09-21 | 20:28:
Als ik zou moeten kiezen tussen ingewikkelder, en de onmacht van de tweede kamer nu, om niet te spreken over de onmacht van de kiezer, dan lijkt mij de keuze helder.
@Roadblock | 18-09-21 | 20:36: Het is niet alleen dat het ingewikkelder wordt, je kunt bijvoorbeeld ook kamerleden krijgen die vanwege regionale problemen landelijk beleid gaan saboteren. En het trekken van de grenzen van de kiesdistricten is gevoelig voor manipulatie, etc. Maar goed, het zou de aangewezen weg kunnen zijn.
@Tashtego | 18-09-21 | 20:49:
Mja, en wat is daartegen?
Ik zou alleen de woorden "vanwege regionale belangen" en "kritischer zijn op landelijk beleid" gebruiken.
En laten we eerlijk zijn.
Heeft u ooit terugkoppeling gehad van wat een door u gekozen provinciaal statenlid precies waargemaakt heeft van zijn verkiezingsbeloften?
Dat is nu ook een soort Fire-and-Forget situatie.
Als het uit gaat maken, of je bij de volgende verkiezingen wel of niet gekozen gaat worden, denk ik toch dat men wat meer zijn best gaat doen, en wat harder gaat lopen.
Nu hoeft men zich alleen er bij een paar partijbonzen in te likken, om hoog op de kieslijst te komen in een totaal ondoorzichtig proces.
@Roadblock | 18-09-21 | 21:43: Dat is zeker waar, en omgekeerd kun je als je van de partijlijn afwijkt daarvoor door het bestuur gestraft worden met een lage plaats op de lijst. Omtzigt hebben ze ten slotte ook op die manier geprobeerd te naaien. Misschien moet Omtzigt maar weer eens aanschuiven bij chips nootjes bier om alle verschillen helder uiteen te zetten.
@Tashtego | 18-09-21 | 20:49: "vanwege regionale problemen landelijk beleid gaan saboteren" Dat gebeurd al, maar dan door de stadsbestuurders met als koploper die van Amsterdam. Dat is inderdaad een kwalijke trend om het maar zachtjes te zeggen.
Dit is wat het Nederlandse volk wil maar andere partijen houden dit tegen. Hoe vinden we een manier om dit te doorbreken? Met nieuwe verkiezingen worden de kaarten opnieuw geschud, word Omtzigt het Nieuwe-CDA dat zich snel tot partij van formaat kan oprichten met overlopende CDA-ers. Het volk heeft dan Omtzigt als leider van het CDA gekozen in plaats van dat woke gedoe. En Caroline van der Plas van de BBB krijgt een pakket zetels erbij. De dienst in het land wordt dan uitgemaakt door Pieter Omtzigt en Caroline! Daar moeten we meej sen alle voor vechten anders wordt er over ons heen gelopen.
En in Suriname likken ze hun wonden, in de top drie van de grootste drugsvondsten in de Rotterdamse haven afgelopen nacht. Er zijn nog meer duistere krachten aan de gang in Suriname waar de Nederlandse criminelen nog loopjongens bij lijken.
Mijn stem heeft hij (weer).
Van Rossem overdreef met het neerhalen van Baudet, nu steekt hij buitenproportioneel veel veren in de Omtzigt-reet.
Een huilebalk die - als hij niet in de Ziektewet zit - hard werkt maar de belangrijkste thema's onbesproken laat.
En wat zijn die thema's dan?
Nou nou nou nou nou? Welke thema's?
De afleidende thema’s bedoelt ie, die al jaren gebruikt worden
Inhoudelijk zeer sterke lezing. Werkende armen. Een soort moderne slavernij.
Ooit zou dit een thema voor de PvdA zijn geweest. Misschien nog steeds, maar dan houden ze het goed voor mij verborgen. Ik hoor ze over de witte man als bron van al het kwaad.
Asscher heeft als minister van Sociale Zaken de slachtoffers van de toeslagenaffaire een dikke vinger gegeven. Waar was die man nou mee bezig?
Voor Asscher is al een nieuwe baan gevonden
Kuch, Kuch, er is ook nog een Wobke Hoekstra, die toch ook een bepaalde verantwoordelijkheid had in dit proces.
De enige actie die ik in de Ministerraad van hem gehoord heb op dit gebied, is dat hij Omtzigt zou gaan sensibiliseren.
Stemt voor de corona pas.
Krijgt nooit mijn stem.
Eensch. Heel betoog over serieus nemen van het volk, dan een beslissing ondersteunen zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
Is gewoon rationeel nadenken, ben ik het voor en keer wel mee eens. Angstige complotdenkende anti-vax wappies natuurlijk niet, dus prima dat dit nu hun eigen probleem wordt. (want daar hoort het ook).
@Malle moer | 18-09-21 | 19:46:
Zo'n wetenschappelijke onderbouwing bestaat niet, dat weet je zelf ook wel. Voors en tegens kletsen allemaal uit hun nek, dus jij ook.
Ik wens hem veel succes om gelijktijdig bij meerdere ministeries een cultuuromslag en een organisatieverandering te krijgen. Die hakken gaat hij echt niet in zijn eentje uit het zand krijgen.
Ik hou van de PvdA. Je zou natuurlijk jezelf kunnen afvragen waarom je vier jaar geleden enorme klappen kreeg. Maar nee, we gaan verder om hetzelfde vierkante wiel opnieuw uit te vinden en te denken dat het met nieuwe blinkende sportvelgen wel gaat werken. Want als we het flitsend inpakken, dan gaan de kiezers wel naar ons luisteren en hoeven wij niet naar de kiezer te luisteren. God verhouden dat die conservatieve tokkies (vroeger arbeiders) bestaan zekerheid willen want conservatief en slecht. Straks willen ze ook nog dat we het over voedselbanken gaan hebben, nog minder sexy bij de partijleiding die nog nooit een paar werkschoenen in bezit heeft gehad.
Ja, ik houd van de PvdA. Had immers maar alles wat ik liever zie verdwijnen maar hetzelfde falende drang tot zelfbehoud.
PVDA =partij voor de asielzoekers
Het zal nogal wat teweeg brengen als premier Omtzigt President Trump bezoekt in het Witte Huis in 2025...
Wow…. Wat een schitterend vergezicht!
Dan geloof ik in wonderen.
Voor de sukkels een ouwe VVD verkiezingsleus: werken moet lonen. Wat zegt Pieter Omtzigt? Werken loont helemaal niet, integendeel! Wat zegt een Annemarie van Gaal? Er is meer werk dan dat er werklozen zijn. De oplossing is dan uiteraard om de werkloosheidsuitkering "verder te versoberen".
Deze WIA klant wil wel, maar heeft een bijsluiter. Dat risico ligt linksom en rechtsom uiteindelijk bij de werkgever. Dat risico dan weer wel. Nederlander ben je omdat je huis er woont. Links heeft hij gekilled, door op huisvesting te focussen op termijn rechts ook. Well played, heer Omtzigt.
En dat met slechts achttien jaar ervaring. Heerlijke verwijzing ook naar het nut van kunst. Verheffing en zulks. Verbeter de wereld, begin bij je zelf. Hulde!
... En toch... Toch zou dit land er van opknappen als er nog pakweg 40 Omtzigts waren die hun werk zo zouden oppakken....
Eens, één van de weinige die zijn rol als volksvertegenwoordiger nog enigszins probeert uit voeren.
Over een maand en een paar dagen wacht ik al weer 21 jaar op een voor mij betaalbare woning, en met mij nog een paar honderdduizend anderen. Gaaf land! Bouw vooral nog meer appartementen voor goedkope buitenlandse arbeidskrachten, en verzin nog maar een paar bergen slappe excuses waarom er voor onze eigen werkende mensen nergens ook maar iets mogelijk is. Gaaf land!
Wachten helpt niet. Hard werken wel.
Wanneer u na 21 jaar nog steeds geen huis kunt kopen dan doet u toch echt iets fout. Kijk naar uzelf inplaats van naar een ander te wijzen.
21 jaar geleden gingen goede huizen weg voor omgerekend 40.000 euro en die nu €220.000 waard zijn. Ergens heb je de boot gemist...
@frickY | 18-09-21 | 18:43: Ik kan jou verzekeren dat hard werken ook niet helpt. Hard likken, hard slijmen en hard doen alsof je studie heel wat voorstelt wél.
@Red shirt | 18-09-21 | 18:52: Ja, want die bijna 500.000 mensen doen allemaal iets fout, toch? Ga toch fietsen joh. En trek een blauw shirt aan. Rood staat jou voor geen meter. Echt niet.
Ik heb die Hollandse droom nooit begrepen om 40 jaar je de pleuris te werken met alle frustraties van dien om gedurende die jaren je gekochte woning in 30 jaar af te betalen, want dan is ie van jezelf.
@Schemerlamp | 18-09-21 | 19:15: je hebt meer met de droom om je 40 jaar de pleuris te werken voor huur en dan niks te hebben?
Misschien kunt u die woningen krijgen die de statushouders geweigerd hebben wegens te weinig slaapkamers/ trap met teveel treden.
www.weertdegekste.nl/2021/09/rechtban...
@Schemerlamp | 18-09-21 | 19:15: opdat je je kinderen iets na kunt laten. Als je dat niet doet, dan kunnen ze nooit een huis kunnen kopen
Sorry, ik heb echt geen topbaan, iets boven modaal en alleenstaand. 21 jaar geleden toevallig mijn huis gekocht voor omgerekend € 100000 en toen verdiende ik beduidend minder dan nu. Inmiddels is mijn huis tegen het centrum van Groningen rond de € 300000 waard. Ergens heb jij dus echt de boot gemist. Toen ik begon had ik gewoon een normaal salaris en geen spaargeld.
Begrijp me niet verkeerd, Omtzigt is een sympathieke, capabele man en een goede parlementarier, maar dat hij je als een volwassene behandelt is gewoon niet waar. In zijn visie zijn burgers de kinderen van de overheid, die goed voor ze moet zorgen.
Wat hij vervelend vindt is dat de overheid geen goede vader is. Hij pleit hier voor een klassieke sociaaldemocratie (of christendemocratie). Hij heeft het zelfs over verpleegstersflats, en dus eigenlijk gewoon over de vakbond; alweer zo'n vaderfiguur.
Ah, verpleegstersflats, hunkerbunkers.
Mutti Merkel was zo inclusief tegenover heel de wereld dat ze haar inwoners vergat.
1 op de 6 Duitsers leeft in echte armoe.
Wat een land, wat een leider.
Markt lost dat wel op of zo.
Dat is ook een beetje mijn gevoel, het schurkt tegen de SP aan.
Zijn visie over migratie zou doorslaggevend kunnen zijn
@Mr_Natural | 18-09-21 | 18:31: ah, meneer is een kenner. Toevallig die aan de Rijnsburgerweg?
@Mr_Natural | 18-09-21 | 18:31: Gave plekken, als je eenmaal binnen bent.
@Roos | 18-09-21 | 18:44:
Stel dat het werkt, of ben je zo rijk dat het toch niet uitmaakt hoe anderen leven ?
@Wattman | 18-09-21 | 19:38: dat maakt mij zeker wel uit, SP is ook een partij die ik een warm hart toedraag. Maar dan zie ik weinig verschil, dat is wat ik er mee wil zeggen
Ik zou het nog eens bekijken/doorlezen.
Vooral in wat voor verband hij de verpleegsterflats noemde.
Niet in verband met de vakbond in ieder geval.
“Ja mopperen is wè tie kan, ‘t is Pieter, ‘t is Pieter, de Omzigtman.”
Sorry, ik kon het niet laten.
Malteser ridder.
@van Oeffelen | 18-09-21 | 19:11: Maltesers, die snoepjes ja, dat bedoelt u toch.
@van Oeffelen | 18-09-21 | 19:11:
Lees eens iets over de MalteZer Hospitaalridders van Fort St Elmo, die bij de belegering door de Ottomanen zich tot de laatste man hebben doodgevochten.
Niet omdat ze dat zo graag wilden, maar omdat hun Grootmeester Jean Parisot de La Valette hun offer gebruikte om tijd te rekken, tot versterkingen zouden arriveren.
@van Oeffelen | 18-09-21 | 19:11: Vrij naar Bertus Staigerpaip.
Deze man los van de knevelarij van het CDA heeft mijn vertrouwen, al jaren. Ik heb hem eerder horen zeggen hoeveel email en berichten hij wel niet kreeg van mensen die graag op hem zouden stemmen, maar niet onder het CDA.
Voor wat mijn enkele stem waard is, hij krijgt hem. En als hij de kerk uit de partij weet te houden, wil ik ook nog wel lid worden.
Deze man verdiend brede steun.
Islam, immigratie, eu zijn problemen van nivo-1.
Die slaat hij over, noemt hij niet.
Nivo-2, gevolg van nivo-1, bespreekt hij vervolgens uitstekend.
Graag vernam ik van Pieter hoe hij de problemen van nivo-1 oplost.
Cmat
Perfect verwoord.
@JustMe | 18-09-21 | 18:46: Ik heb het idee dat hij cmat niet had hoeven neerzetten als een of andere lijpo en jij een t vergeet. Verder is het larie maar daar niet van.
@JustMe | 18-09-21 | 18:46: hear, hear
Hier heeft u een punt, hij kan nog op andere gedachten komen, gun hem tijd.
Jij hebt duidelijk het betoog niet begrepen. Je stelt hier dat het beter is om dakloos van de honger om te komen, dan dat er islamieten in ons land zijn of we in de EU zitten. Als er steeds meer mensen dakloos van de honfer omkomen, dan stopt de immigratie vanzelf.
Volgens de meeste mensen echter is het kunnen eten en een dak boven je hoofd niveau 1. Graag ook vermelden hoe de islam meer invloed heeft op eten en woning dan de hele lijst van maatregelen die Pieter in de video gaf .
Immigratie heeft inderdaad wat invloed op de volkshuisvesting. Het is wel handig om te kijken wat het effect op de betaalbaarheid is van minder immigratie t.o.v. de belastingmaatregelen die woningcorporaties dwong sociale woningen te verkopen, die buitenlandse investeerders op de woningmarkt aanlokten e.d.
De EU tikt Nederland regelmatig op de vingers (Pieter geeft er wat voorbeelden van) als het gaat om de armoede-val die de kabinetten Rutte hebben gemaakt. Maar daar heeft u geen actieve herinneringen aan?
@ParadiseLost | 18-09-21 | 19:19: ik begrijp wel wat Cmat bedoelt: hoe zit Omtzigt in de wedstrijd mbt migratie?
Voor velen hier is dat een heet hangijzer.
Met zijn programma nu zit Omtzigt in de socialistische hoek, van oudsher links georiënteerd.
@Roos | 18-09-21 | 19:38:
Aan wie vraag je dat nu elke keer Roos?
Er is er maar 1 die dat kan vertellen en die zit hier niet.
Nu lijkt het meer op het bekende verhaal, dat ik ook uit CDA-bestuurskringen tot vervelens toe hoor:
Omzigt is links, en besmet met de SP.
Daar is een woord voor: framing.
O o o, wat zijn we een taalpuritein. Knap hoor.
Maar Neuth.... de echte problemen worden door Pieter ook niet benoemd. Net zoals alle deugers deugt ook Pieter. En jij waarschijnlijk ook
@JustMe | 18-09-21 | 20:28: Ja tkomt allemaal door de moslims. Die bidden ons de afgrond in. En de E.U. tuurlijk niet te vergeten, die belasten ons de armoe in. Dat zijn de veroorzakers van de grootte problemen, ja. De 1ste generatie migranten hebben mijns inziens hier weinig te zoeken, maar hun kinderen horen eerder hier thuis. Helaas pindakaas. En liever een coöperatie tussen Nazi's dan een W.O. 3
Grootte problemen..... En dan bij mij over een enkele "t" mekkeren. Tuurlijk neuth
Precies mijn vraag.
@JustMe | 19-09-21 | 00:07: Vooral de schuld buiten jezelf, je directe omgeving en irrelevante dingen blijven leggen. Dan veranderd er wat voor je.
veranderT
Heb je nog iets nuttig bin te dragen snap je de oorspronkelijke geprobeerde grap ten opzichte van je perfect verwoord nog niet nutteloos stuk vreten?
@Neuth | 19-09-21 | 12:01: iets nuttigS bIJ te dragen.
gaaaaaappppp
@JustMe | 19-09-21 | 12:58: Kut voor je dat je niet verder dan je taal fascistische indoctrinatie kan komen en je hoofd vult met wezenlijk objectieve wetten die er wel toe doen.
Als ik aan het filmpje begin heb ik het na een halve minuut alweer helemaal gehad. Jezelf wijs voor doen met geschiedeniskennis. Asjeblieft mensen, sTOp daarmee!
De mensen horen en moeten gewoon zelf eens in de zoveel tijd -ervaren- wat goed en fout is. Lessen trekken uit gebeurtenissen uit het verleden waar mensen zelf niet bij zijn geweest, is lastig.
Even het meest simpele voorbeeld: ik heb junior 77x gewaarschuwd om niet aan de hete pan te zitten. Toen hij het voor de 78e keer probeerde en ik hem er niet op wees, begreep ie het pas. Het deed pijn. Ik hoef niet meer te waarschuwen.
Mensen die zich gedragen naar opgelepelde wijsheid zijn niet de mensen waar je van op aan kan als het toch shit aan de knikker is.
Je bent zelf ook ooit een Junior geweest.
Zoals een geschiedenisleraar zonder actief nog iets.
…….. Mensen die zich gedragen naar opgelepelde wijsheid zijn niet de mensen waar je van op aan kan als het toch shit aan de knikker is…………
Daar denken een paar toeslagouders anders over denk ik.
Dat heet een inleiding Leptob.
Maar even tussen ons.
Ben je toen gestopt met kijken?
Ik kan het begrijpen hoor.
Je hebt bosjes mensen die bij alles wat langer dan een minuut aandacht vergt afhaken.
@Roadblock | 18-09-21 | 19:56: Ik wil graag in een intro een knal voor mijn kop. Een pakker. Daarna mag het rustig even wat inkakken. Datzelfde heb ik ook met films. Als het saai begint hou ik mijn gedachten er al niet meer bij.
@Roadblock | 18-09-21 | 19:56: Zijn stemgeluid werk ook niet mee. Een lieve opa die een verhaaltje voorleest voor het slapengaan. De kindertjes dommelen zó weg, wij vechten wat langer tegen de slaap.
@Leptob | 18-09-21 | 20:06:
Hehehe, ik begrijp wat je bedoelt.
Ik heb een keer een presentatie meegemaakt in de IT, waarbij de presentator (in driedelig maatkostuum) begon met zijn broek uit te trekken.
Hij had onmiddellijk alle aandacht voor zijn verhaal.
Nou ja.. dan pas je iig in het plaatje van de gemiddelde Nederlander volgens de spindoctors etc. en zal je alleen triggeren op oppervlakkige marketing meuk, gebracht in een flitsende presentatie en een staccatto aan nietszeggendem one-liners.
Ik heb toch meer met iemand die bereid is een kader te schetsen en vervolgens de diepte in te gaan. Niet modern, wel goed.
Ik val buiten de boot.
Ben geen voorstander van het bouwen op landbouwgrond . En urgentie voor bijstandsmoeders? Dat is erg jaren 80 gedachte. De bijstandsmoeder heeft het veel beter dan de alleenstaande ouder die wel werkt!
En dat ligt niet alleen aan het toeslagenstelsel, waar meneer Omtzigt naar ik meen aan de wieg van heeft gestaan. Overigens ben ik het eens dat dit stelsel eruit moet, dat heeft nooit gedeugd .
Jammer dat ook hij de olifant in de kamer niet benoemt: De overbevolking, de migratie. Jammer dat ook bij hem kinderbijslag vooralsnog ongemoeid wordt gelaten.
Beste Roos, Heb je gekeken/gelezen?
Ik twijfel er net zoveel aan, als dat ik eraan twijfel of je zijn boek wel gelezen hebt.
Doe je dat niet, dan blijft het napraten van anderen.
“ wat voor vreselijke bende Mark er van gemaakt heeft.”
Kom nou toch GS! Ga eens kijken in Griekenland, Bulgarije of de US. Dan heb ik het nog niet over Afrika of het Midden-Oosten. Dit Nederland is nog steeds een van de beste landen ter wereld voor de gemiddelde burger.
Wel ben ik zeer bezorgd over de toekomst en vooral de betaalbaarheid van het Nederlandse sociale systeem. Vwb zorg en oudedagsvoorziening zakt het systeem binnen twintig jaar door de hoeven. Tijd om NU snoeihard te bezuinigen, vooral op de ongelimiteerde import van grote groepen totale kanslozen
Vooral dat laatste gaat vermoedelijk niet gebeuren, vanwege deugdrang van de bestuurlijke elite. Een soort van eigen volk laatst, zeg maar.
@bqbq | 18-09-21 | 18:20: ja, precies wat Viktor zegt.
m.facebook.com/watch/?v=2566578860161...
Laat je niets wijsmaken. NL behoort tot de top 10 van de rijkste landen ter wereld. Wilt u al buitenlanders weren, begin dan met buitenlandse bedrijven die enkel naar NL komen als belastingparadijs en niets komen brengen.
@Red shirt | 18-09-21 | 18:47:
Rijk land in je communistische broekje.
Vanaf morgen is het huis waarin u woont uw eigendom, dat is pas eerlijk delen. De Russen deden dit.
Als je beste argument is…dat het elders erger is….manmanmanman
En wie zitten er naast de tiran? Rutte, Kaag en kompanen.
Partij van de Functies.
Ik ben ook wel in Sienna geweest, en ook in die kerk, maar ik heb nooit zozeer de relatie gezien met ons landsbestuur.
Kom er maar op.
Ook geweest, mooi plein, mooie terrassen, eten en drinken prima, historie zal wel.
Gisteren helemaal uit/af gekeken.
Mijn conclusie, ga nog ff een paar maanden uitzieken en kom 1.1.2022 terug.
Niet aardig klopt, iets van opgestoken ja.
Wat dan: hoeveel een bijstandsfiguur krijgt waar de armoede val zit etc. met alle respect goede feiten maar dat gaat niet over visie.
Lieve man zal een goede ambtenaar zijn, maar ga niet zelf iets ondernemen, je bent geen ondernemer in dit geval een politieke ondernemer, niet doen.
U heeft er dus weinig van begrepen, dus. Hij begint met de hapklare brokken en gaat dan de rest oppakken.
@Zwizalletju | 18-09-21 | 18:17: Klopt, maar niet scherp genoeg.
Hij is een goed statisticus.
Een goede ambtenaar versta ik iets anders onder.
Maar u wilt hem graag als ambtenaar zien/afschilderen heb ik begrepen.
@Roadblock | 18-09-21 | 19:50: Niet elke u onwelgevallige mening is een framing, of wist u dat niet?
@Wiebenick | 18-09-21 | 20:19:
Ik hoor dat "Omtzigt is een halve socialist" nu al zo lang afgedraaid worden door lieden, die CDA-Top angehaucht zijn, dat ik met zekerheid kan zeggen dat dit framing is.
Socialisme is geen ziekte die je oploopt, als je met iemand van de SP samenwerkt.
Ik snap dat ouderwetse ARP-lieden overal de communist op de loer zien liggen, maar die zullen toch een beetje aan het uitsterven zijn, net zoals de voormalige KVP-lieden (Ik bedoel het niet negatief hoor Van Oeff).
@Roadblock | 18-09-21 | 20:33: U beschuldigt iemand die zijn mening geeft van framing. Dat betekent dat u die mening bij voorbaat verdacht maakt. Natuurlijk kunt u wel vermoeden dat iemand zich schuldig maakt aan framen, maar u brengt het als een gegeven, noemt het zelfs een zekerheid. Dat is een zuivere discussie in de weg staan.
@Wiebenick | 18-09-21 | 21:17:
Nog even de boel goed doorlezen.
Ik beschuldig niet een persoon, maar ik geef aan dat ik datzelfde verhaal tot vervelens toe uit de CDA-kringen hoor.
En dat daar een woord voor is: namelijk framing.
Net zoals u mij probeert te framen als iemand, die elke mij ongevallige mening als framing zou betitelen, en daardoor een zuivere discussie in de weg zou staan.
Helder?
@Roadblock | 18-09-21 | 21:31: "Maar u wilt hem graag als ambtenaar zien/afschilderen heb ik begrepen." Dit is een zuivere frame, volledig op de man gespeeld. Iets anders kan er niet van maken.
Politiek partijen zijn zó 1879.
Juist niet sukkel, toen zat je daar voor je eigen ideeën.
@Uw Verzekeringsadvis | 18-09-21 | 18:13:
Toen.
@Mr_Natural | 18-09-21 | 18:17: O jee ik zei sukkel, maar verder ???
@Uw Verzekeringsadvis | 18-09-21 | 18:23:
Ik geef het op, zeg het.
@Mr_Natural | 18-09-21 | 18:30: 1879
Man wat een helderheid en visie, prachtig
In helderheid en visie kun je niet wonen.
De reaguurder onder u is een andere mening toegedaan!
Visie ??
@Uw Verzekeringsadvis | 18-09-21 | 18:13: Ja, zonder de tele ervoor
Omtzigt in 't zicht - hopelijk komen er voor deze zetelrover niet snel verkiezingen. Een nieuwe partij gaat ie niet redden, de spoeling is dun (geworden) in 't land.
Maarrr... blijft de huidige TK nog even aan, dan zie ik 'm nog wel evolueren tot fractieledenrover. Middenlieden op achterste bankjes genoeg. Dán wordt het interessant.
Als jij nou samen met BBB en Ja21 een club zou kunnen vormen heb je een stel volwassenen met een breed programma.
Tsja, is een beetje koffiedik kijken.
" Omtzigt in 't zicht - hopelijk komen er voor deze zetelrover " wat een ongelofelijk dom geklets. Hij alleen was genoeg voor 6 of 7 CDA zetels.
@Zwizalletju | 18-09-21 | 18:13: Je denkt niet door. Een nwe partij oprichten is een tour de force qua organisatie. Qua personeelsbeleid helemaal een crime, zie de nieuwere partijen in de TK en partijen die het niet hebben gered.
Minder (te) snel schreeuwen, meer doordenken; ook vormen van goed bestuur.
@Organische evolutie | 18-09-21 | 18:31: En u kunt niet lezen, of kletst er moedwillig overheen. Ik heb het niet over een 'nieuwe partij' en alles daar omheen , maar over uw volkomen onterechte karakterisering van hem als 'zetelrover'
als hij geduld heeft, stappen er vanzelf hele partij afdelingen van het cda over
Hoe kun je nou zetels roven van een begrip (partij) dat grondwettelijk niet eens bestaat.
@Zwizalletju | 18-09-21 | 18:42: Van Rossem noemt hem zetelrover in het inleidend stukkie. Ik had het beter tussen haakjes kunnen zetten.
Een van de mensen die nog wat duidelijkheid propageren.
Pieter heeft in het kader van het cda kartel vaak bij het kruisje getekend.
Nu er een last, juk , van zijn schouders is kan deze man beginnen aan een goed middensegment binnen het kiesstelsel.
Hopende dat hij rechts niet vergeet en geen cordon sanitaire uitspreekt.
Het gehuichel van de wolven in schaapskleren zal ten einde komen als er nieuwe verkiezingen komen en Pieter een degelijk programma kan presenteren.
Hoop doet leven .
Pieter is een baas! Een Pieterbaas! Ohhh… wacht…
Een echte Pieterbaas heeft een blank gezicht. Geef het door.
Alleen PvdD is mij enigszins biocentrisch genoeg.
Zullen we die focus op beeldvorming ten koste van inhoud eens gewoon "vrouwelijke politiek" noemen? Is wel zo duidelijk hè.
Moet tRutte dan een jurkje aan?
Omtzigt ala Jordan Peterson. De lessen uit het verleden liggen voor het grijpen. Je moet ze enkel willen zien.
Vaak mot je het zien voordat je het snapt. - J.C.
Omtzigt is uitstekend maar geen briljante denker zoals JP.
@tectonicos | 18-09-21 | 18:08:
Het heeft JP niet veel goeds gebracht dat briljante.
Dat een politicus een doorwrocht betoog tot mij richt, dat kan ik maar moeilijk verwerken. Ik ben gewend dat een politicus mij wil belazeren met lulkoek. Ik ben maar even de de powerpoint van de PvdA gaan lezen. De PvdA wil een jongere modernere uistraling en meer online presence. Kots kots kots. Ja zo is het weer goed.
Omtzigt moet zich bij JA21 aansluiten. Dan maak je pas echt een vuist.
Tante Bel for President!
Dat moet hij nou precies niet doen.
Deze man heeft het vermogen een serieuze partij op te zetten. Een van de langstzittende kamerleden.
En nog steeds energiek en vernieuwend.
Omtzigt heeft uiteindelijk wel een partij nodig om iets te bereiken. Misschien kan dat JA21 zijn. Maar misschien kan JA21 zich beter bij Omtzigt aansluiten.
JA21 is nu toch een soort tweedehands FVD.
Dat moet-ie niet doen en dat hoeft-ie voorlopig ook helemaal niet te doen.
@funda | 18-09-21 | 17:57: Alleen zonder een idioot aan het stuur
JA21 en Pieter Omtzigt hebben totaal verschillende ideeën over de inrichting van de maatschappij. Pieter Omtzigt is niet tegen immigratie, vergeet (?) dat zelfs te noemen in zijn betoog over woningbouw.
@funda | 18-09-21 | 17:57:
U zou het stuk van Syp Wynia eens moeten bekijken, waarin hij duidelijk maakt, dat de VVD JA21 als de grootste bedreiging ziet, en daarom waarschijnlijk geen nieuwe verkiezingen wil.
www.wyniasweek.nl/kaag-moest-wel-weg-...
We hadden al mooi weer vandaag maar Omtzigt is een extra sprankje zon.
Omtzigt is veel te eerlijk en te zacht voor de politiek.
Dat beeld heeft hij dus al succesvol in jouw hoofd geplant.
@funda | 18-09-21 | 17:58: inderdaad, want Pieter is juist compromisloos en hard, als in recht door zee.
Het kartel heeft hem uitgewrongen en genegeerd.
Ging hem niet in de kouwe kleren zitten, blijft een harde werker.
Precies, t is een ambtenaar.
@Uw Verzekeringsadvis | 18-09-21 | 18:16:
Ambtenaren werken niet zo hard, en voelen zich zeker niet (zo) verantwoordelijk.
Bewijs? De hoogste ambtenaar van BUZA Paul Huijts, die niet tijdens zijn vakantie voor zoiets onbenulligs als de Afghanistan evacuatie gestoord wilde worden.
Gister de hele toespraak en discussie erna gezien.
Iedereen die zegt dat Omtzigt geen programma heeft , lees zijn boek, of kijk naar die 3 punten waar hij zich de komende maanden op gaat richten, (zit in de toespraak) maar kijk ook bijvoorbeeld naar dit :
"En dan zijn er nog de maatschappelijke akkoorden die onder de kabinetten Rutte zijn gesloten, bijvoorbeeld het klimaatakkoord. Heel Nederland, zo lijkt het, heeft mogen meepraten en is akkoord. Maar in de praktijk zijn het vooral grote bedrijven en de vaak door de staat of een loterij gesubsidieerde, niet representatieve belangenorganisaties die het beleid bepalen.
Echte burgers en hun belangen, hun dromen en verwachtingen worden daar niet vertegenwoordigd. Het maatschappelijk middenveld is allang niet meer representatief. En zo komen vaak schijnoplossingen tot stand, die vooral een oplossing zijn voor de klasse die aan tafel zit, en die geen enkel maatschappelijk draagvlak hebben.
Het klimaatakkoord heeft wel een vrijstelling van de energiebelasting voor de passagiers van cruiseschepen, maar niet voor de huurders van een tochtige woning. De scheepvaartsector kreeg namelijk een green deal, de gewone burgers niet.
Wie door het raam naar buiten kijkt, en zich niet beperkt tot de overheidsvoorlichting of de statistieken, ziet de scheuren in de samenleving, die ziet het ontstaan van een grote groep werkende armen, die ziet won-ingnood, die ziet een afbrokkelende rechtsstaat en een volstrekt verstoorde verhouding tussen overheid en burger. Niet echt tekenen, kortom, van goed bestuur"
Een Nieuw Sociaal Contract - Pieter Omtzigt. Een aanrader.
@Schwanzeleber | 18-09-21 | 17:42:
Inderdaad en bij de lezing bleek pijnlijk dat Yuri Albrecht het in ieder geval NIET gelezen had.
@Roadblock | 18-09-21 | 19:40: Ach ja, onze @Roos ook niet en bleef maar blaten hier...
m.youtube.com/watch?v=0Eu5dOydkyc
Kabinet van M. Rutte…
P. Omtzigt is de man die we nodig hebben.
Omtzigt heeft wel al die jaren braaf meegestemd met de rest van het CDA dus heeft hij ook alles waar hij zo tegen is gefaciliteerd.
Ik heb een stukje gekeken, maar het had net zo goed een speech van de SP kunnen zijn. Gaat allemaal wel heel veel over mensen met een uitkering die extra zielig zijn.
Werkende armen, dus hoe het systeem evenredig aan je loon mensen extra voordeel geeft.
Hij heeft al die belastingtechnische koopkrachtplaatjes in zijn hoofd zoals de meeste mensen het weer van vandaag in hun hoofd hebben.
Vooral niet ver kijken. En vooral niet lezen of zien/horen wat hij te melden heeft. Goed hoor.
Hij toont hoe het systeem niet meer past op de werkelijkheid. Het gaat bijvoorbeeld over mensen die, wanneer ze vanuit een uitkeringspositie aan het werk gaan er soms drastisch op achteruitgaan, gevolg van een volkomen scheefgegroeid systeem.
@Schoorsteenveger | 18-09-21 | 18:01: een dat komt door dat verrotte toeslagensysteem!
Als ik me goed herinner, stond o.a. Omtzigt zelf aan de wieg ervan...
"gaat allemaal wel heel veel over mensen met een uitkering die extra zielig zijn."
En met zo'n simpele gedachte komt Mark Rutte dus aan de macht, want daar gaat het dus helemaal niet over.
@Roos | 18-09-21 | 18:07: precies. Iedereen in de TK die er nu wat over roept heeft bij de invoering zonder bezwaar bij het kruisje getekend. Terwijl vóór de invoering al voor fraude en onuitvoerbaarheid werd gewaarschuwd
@Roos | 18-09-21 | 18:07:
Of Omtzigt zelf aan de wieg stond weet ik niet. Het toeslagensysteem is inderdaad verrot. Allemaal zielige verhalen waren het. Maar waar rook is, is vuur. Ik begrijp nog steeds niet hoe het kan dat mensen eenvoudig tienduizenden aan toeslagen ontvingen. Hadden ze 20 kinderen ofzo?
Aha, en hoe lang heeft Wilders meegestemd met de Vvd?
Wat heeft u gemist van mijn: Zwitsals, die hier alleen een anti-Omtzigt advies komen geven?
Enfin, dat u uw tijd hier als CDA-mediagroep wilt verspillen moet u weten.
Nu inhoudelijk:
U heeft totaal niet gekeken naar de lezing, wat u een leugenaar maakt.
Maar daar hebben ze geen gebrek aan bij het CDA.
Zeg mij eens beste CDA-media groepslid, hoe verkopen jullie het eigenlijk dat Hoekstra ook bleef zitten, terwijl hij toch ook een verantwoordelijk aandeel in de toeslagaffaire had?
@van Oeffelen | 18-09-21 | 19:13: U heeft het over Wilders? Waarom niet Lubbers erbij halen, Hollandia-Kloos corruptie, of de katteliek Jan de Quay (bekend vanuit de oorlog), kortom, wat heeft Wilders hiermee te maken. Een grijsgedraaide plaat. De naald is lang versleten, net als het hele CdA en de croonies die likkend meehuppelen, op weg naar het einde. Evulgetur.
De kartelpartijen zijn volledig weggevaagd.
Goed stuk, ik heb het gelezen niet bekeken.
De man heeft helemaal gelijk, er staat alleen niets in over de oorzaak van de woningnood. N.l het binnenhalen van tienduizenden midden oostiers en afrikanen per jaar.....
Dus ga ik toch maar PVV of Ja21 stemmen bij de komende gemeenteraads verkiezingen.
Vergeleken met Baudet komt Omtzigt zeer nuchter over maar dat is niet zo moeilijk.
Heb met mn kruisboog op die kop van Hugo geschoten, heb ik wat geraakt!?
mn televisie doet wat raar!
Je was toch opgepakt in Almelo?
Het Gulden Schot, een topshow met ome Kees Schilperoort. Dat was nog eens wat anders dan GTST.
@dathoujetoch. "Meneer Schilperoort, mag ik het geluid nog een keer horen" ver voor de reanimatie van Q music; toen mensen nog blij waren met het winnen van 10 gulden.
@Kaal-dik-en-lelijk | 18-09-21 | 17:34: Meneer Schil toch?
@uisge baugh | 18-09-21 | 17:36:
U zette hem ook altijd meteen af?
@Kaal-dik-en-lelijk | 18-09-21 | 17:34:
Ja maar, toen was 10 gulden heel wat.
'Back to Basics' uit de mond van Omtzigt klinkt oneindig veel beter dan het 'Build Back Better' van een stel greedy globalisten...
Now is ze time to go Back to ze basics
Dadelijk weer een reactie van een verwarde man die roeptoetert dat de heer Omtzigt zijn opleiding bij het CdA heeft 'genoten'. Nou, dat is ten dele waar. De corruptie, de onmenselijkheid, het gebrek aan mededogen en verantwoordelijkheidsgevoel heeft hij niet overgenomen van dit mensschuwe clubje.
Die moet je niet zo serieus nemen, die denkt dat hij in Zwitserland zit en een heel belangrijk iemand is.
@Zapata10 | 18-09-21 | 17:25: Wie? Ons knorretje?
@dathoujetoch | 18-09-21 | 17:26: Ja, Knorretje Van Oeffelen...
(Zit nu nog aan de Chateau Briand, dus gelieve niet te storen...)
@Yrrab | 18-09-21 | 17:35: middagslaapje, krijgt staks weer voer van de zuster.
Heb die powerpoint van de PvdA bekeken en nu ben ik depressief.
Ik ook. Je denkt eerst "het valt wel mee" en dan komt er een lijstje met organisaties die ze identificeren als progressief en dan is het dus ultrawoke.
Ik kreeg meteen oogaids van al dat rood. Niet om aan te zien.
@ZOMG | 18-09-21 | 17:43: Democratie onder druk, polarisatie. Voor de PvdA horen die zaken bij elkaar. Het komt er op neer dat bepaalde zaken niet benoemd mogen worden. De PvdA gaat gewoon door met het knuffelen van de patriarchale geweldadige middeleeuwse mentaliteit. Meer meer meer.
Doe mij een lol.
Vertel, wanneer was die poll ?
Ik mis Caroline van Rutte in de GeenStijlwijzer.
En de kamervoorzitter die straks weer lekker pesterig zijn naam iedere keer verkeerd gaat uitspreken. Kutwijf.
Dat flikte ze bij Baudet ook steeds. Kleuterschool gedrag.
Ik ben een beetje Omtzigt-de-Verlosser moe.
Geen verlosser maar een voorbeeld voor hoe het was en weer zou moeten zijn.
Da's grappig.... en ook fijn dat je het meldt!
Heel simpel. Omtzigt als een exempel, als een voorbeeld van hoe politici zouden kunnen en eigenlijk moeten zijn. Omtzigt is helemaal niet "de verlosser", maar simpelweg, gewoonweg een voorbeeld. Het feit dat hij zo uit de toon valt, dat hij zo opvalt, dat hij als een luis in de pels wordt gezien zegt meer over de rest van de Nederlandse politiek dan over hem. Dat is eigenlijk het grote drama, dat hij helemaal niet op zou moeten vallen.
@Schoorsteenveger | 18-09-21 | 17:34: Spijker, kop. Dat dus.
@Schoorsteenveger | 18-09-21 | 17:34: Dit dus.
Als je Omtzigt-moe bent zegt dat vooral dat je moe bent van een Kamer(lid) die wél goed zijn werk doet. Zoals zijn taak grondwettelijk bedoelt is. Dat hele volksstammen zo moeilijk naar een man als Omtzigt kijken verklaard meteen waarom er zoveel klapvee in de kamer zit. Een stem uitbrengend op basis van simpele soundbites of uiterlijk vertoon is immers veel gemakkelijker.
U houdt van retorische trucs. Eerst bent u zelf die over 'de Verlosser' begint en daarna gaat u uw eigen bedenksel kleineren dan wel afbranden. Bijzonder goedkoop.
Ach. Jij kijkt niet op een dakloze of voedselbankbezoeker meer of minder.
@Druplol | 18-09-21 | 18:29: En dat haalt u allemaal uit dat ene kleine zinnetje? Knap.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-09-21 | 17:49:
Heel goed, u bent mij voor.
@Schoorsteenveger | 18-09-21 | 17:34:
Goed gezegd veger!
@DeJemelscheet | 18-09-21 | 17:48:
En welke club zou er nou het meest Omtzigt moe zijn.
Ja, u kunt het best. Zeg het maar.
Kent u de uitdrukking: You make us look bad?
Maar nog steeds niet Rutte of Kaag-moe?
REAGEER OOK