Hans Teeuwen weigert op te treden met QR-beleid
Eenmansdemonstratie op het Museumplein!
Hans krijgt het niet gedaan. Shows geven waarbij fans bij de ingang dan eerst zo'n digitaal reinheidsbewijs moeten laten zien. Nou, dat is dan een probleem, want dat is vanaf 25 september dus precies het nieuwe normaal. Een nieuw normaal dat het klaarblijkelijk moet doen zonder Hans op de planken, en dan rijst de vraag of dit nieuwe normaal zo normaal nog wel is. "FIGHT THE POWER! Tenzij het niet uit komt, dan eh.. anyway."
Reaguursels
InloggenHans gratis tip. Gewoon al die QR zeikerds flink laten betalen voor die stoel en dan anderhalf uur gaan staan te hoesten.
Fight the power!
O, heerlijke gast. En zoals altijd spot on.
In principe
Ben er klaar mee om rekening te houden met Wappies.
Wappies zijn ook klaar met jou, dus kom maar op.
Aan de ene kant inclusiviteit met vlaggen.
Aan de andere kant het uitsluiten van mensen die twijfels hebben over een niet werkend experimenteel vaccin. Tja.
Fight the power!! in principe.
Dag Hans. Geweldig besluit. Hoeft de DVD collectie toch niet naar de Youp vant Hek opslag, te weten de milieustraat. We zullen niet zwichten voor de corona dictatuur.
Prachtig. Geen Hans meer in het nieuwe normaal. Jeetje, corona was zo slecht nog niet dus.
*Plop*
Hans for president.
Een van de weinigen die er een genuanceerde en zinnige mening op na houdt. Maar ja niet gesponsord of kapot gelobbyd door Big Pharma, dus Rutte en de Jonge gaan er niks mee doen.
Heldenstatus: intact.
HeId
Mee eens, Piet
Maar wel vragen om YT van Google te liken, de grootste data stofzuiger van het internet.
Daar heeft zijn vriendin geen bezwaar tegen geuit.
Sympathiek, maar de culturele sector draait gewoon met de overheid mee. Men is, op een enkeling na, afhankelijk van subsidie en/of inkomsten uit optredens, dan kun je na anderhalf jaar niets anders meer. De hele sector wordt de strot omgedraaid en daar gaat Hans niets aan veranderen.
Dat is de bedoeling, met duizenden ambtenaren die de gevolgen van beleid berekekenen weten ze wel wat de gevolgen zijn.
Had ook niet anders verwacht van Hans. Chapeau
ok Hans ik wist het al wel. Jij bent slim genoeg om jezelf niet te verlochenen. De enige juiste reactie voor een vrijheid lievend mens, Hulde
Nou Teeuwen, lekker boeiuh. DOe je het toch lekker niet? Next.
Spijker op zijn kop!
Eens!
Goed bezig Hans, volhouden! Voor mensen met een oorspronkelijk geluid blijkt steeds minder plek te zijn in ons weggegeven kudtland, helaas.
De meelopers maken de incapabelen sterk, op de dag dat ze doorhebben hun eigen graf te hebben gegraven liggen ze er al in.
"Oorspronkelijk geluid".... pfffffrrrrt. Mij best hoor, dat "oorspronkelijke geluid". Net als de BLM Khmer, genderwuppies en wokeweekdiertjes: u doet maar. Maar val de rest er niet mee lastig zou'k zeggen. Het overgrote merendeel van ons (zo veronderstel ik) zal het nl. compmeet jeuken.
@Grijskijkert | 14-09-21 | 17:40: u heeft gelijk, want wegkijken is de tweede natuur geworden van "het overgrote merendeel van ons", en scharen hier BLM, genderwuppies en wokediertjes ook onder.
Sla uw plank lekker mis, vergeet uw QR app niet tijdens uw verdere gelukkige vrije multiculturele energiezuinige leven, zonder Hans.
@Veepert | 14-09-21 | 17:50: Wegkijken ? Neuh, kijk liever naar zaken die echt belangrijk zijn. Die app is hier in bella Italia reuze handig trouwens, zonder kom je gewoon niet binnen en testen kun je 100 meter verderop. En mensen hebben hier wel wat beters te doen met hun leven i.p.v. van ouwenelen en miemelen. Geniet verder van de situatie die even inhoud geeft aan je leven en ga vast nadenken pver wat te doen als je straks in dat mentale wak donderd Gaat de rest van ons gewoon verder met leven onder het motto "adapt, adjust & overcome".
@Grijskijkert | 14-09-21 | 21:04: dank voor uw advies, maar ik zit blijkbaar nog in de vroeger-was-alles-beter fase, inclusief geloof in voor velen saaie zaken zoals eigenwaarde, zelfbeschikking en echte vrijheid, ik kan niet anders nu dan bij mezelf blijven. Ik gun u hoe dan ook een gelukkig leven, net als dat u mij dat vast zult gunnen, en ben blij dat u dat momenteel weet te beleven. Kutcorona.
@Veepert | 14-09-21 | 21:29: De waarden die je noemt horen van alle tijden te zijn. Voor mij gelden ze in ieder geval nog steeds. Daar veranderd zwalkend Corona beleid door de bovenonsgestelden geen ene moer aan, net zo min als de distopische toekomst waar een aantal personen graag rotsvast in willen geliven en geen kans onbenut te laten om de rest van ons messiaans toe te schreeuwen over het naderende einde der tijden zoals we dat gekend hebben. Ik ben daar ( en ik veronderstel wederom, een aantal met mij) wel een beetje klaar mee. U verder ook een leuk leven. En ook na en met Corona: "life goes on". Was na het WK van 1974 ook het geval.
Dan niet.
Heb zelf een abonnement op OnlyHans.
Erotische verhalen naakt voorgelezen door Hans in een bubbelbad.
Ik kijk er nu al naar uit.......
Beter dan OnlyFrans
We do not negotiate with terrorists.
Zijn shows zijn mijn humor niet, maar die filmpjes van hem zijn echt geniaal!
Luister Marcel van roosmalen maar eens over de QR codes. Prachtig. Zo kun je het ook bekijken.
Dat vind ik nou pas een non-valeur. Jarenlang aan de veilige linkse zijlijn een beetje over voetbal en Nijmegen schrijven en nu, wanneer woke overduidelijk krankzinnig is, het voorzetje in het doel schieten. Heel wat anders dan Teeuwen die al heel vroeg de voelsprieten uit had staan en zijn nek uitstak na de moord op Van Gogh.
@kapoerewiet | 14-09-21 | 16:43: van Roosmalen is van de linkse kerk ja. Teeuwen is meer een geniale gek.
Hij was leuk idd www.youtube.com/watch?v=znYGY90FHY8 zit zelf wel in Nederland B, maar wat maakt het uit. Het slaat helemaal nergens op die tweedeling. Dat je het in stadions en bij dance feesten met meer dan 1000 man doet, is te begrijpen, maar in elk klein cafe met de huidige infectiecijfers (1 op 1000) is waanzin.
Ik lach mij dood om die van Roosmalen. Geniale roasts.
U bent zelf vergane Glorix.
"Who cares, hij was nooit echt grappig.
Diederik_Ezel | 14-09-21 | 15:44
Nou.....
www.youtube.com/watch?v=0OE1B7eep-4
Tien jaar geleden....
@Gulliver | 14-09-21 | 16:24:
Nee.
Twintig jaar geleden.
En daarom niet leuk meer / nooit echt grappig geweest.
Zoiets?
@Dr.Mabuse | 14-09-21 | 16:35: Hans Teeuwen denkt zelf na en dat is precies de reden waarom ideologen en dogmatici een hekel aan hem hebben.
Fijn dat Teeuwen die keuze kan maken, veel van zijn collega's hebben die luxe niet. Ben benieuwd hoe principieel onze vriend is als hij de maandlasten voor zijn grachtenpand niet meer kan ophoesten.
Gelul, die hebben allemaal Corona subsidie gekregen, en normaal gesproken leven ze ook voor de helft van subsidie. Als je er niet van kunt leven moet je sowieso een ander beroep gaan zoeken is mijn mening, of je zoekt er maar een baantje bij.
@Sinterbikske | 14-09-21 | 16:21: Coronasubsidie is bijna klaar hoor. De theaters mogen toch weer open? Geen coronasteun meer nodig.
Wat een zeikerd ben je dan. Teeuwen maakt een principiele keuze binnen redelijke grenzen van zijn mogelijkheden.
Wat verwacht je dan, dat als hij moet kiezen tussen guillotine en principes hij ook voor zijn principes moet kiezen? Dat is nogal naïef, dat doet u toch zelf ook niet?
@WA_Mozart | 14-09-21 | 16:22: Weet je hoeveel subsidie er normaal gesproken al naar de cultuursector gaat? Veuls te veel.
@Knufter | 14-09-21 | 16:24: Dit. Wat een gezeik op dit draadje over het wel of niet grappig zijn van Teeuwen - de man heeft 100 x meer authenticiteit in z'n donder dan de meeste middelmatige burgermansen hier - en dan z'n 'grachtenpand' - zo'n kreet doet 't ook altijd goed, hij woont niet eens aan de gracht. Pfff, iets met maaiveld en Nederlandje.
In Duitsland wordt het steeds meer 2G. Wordt doodleuk gezegd door de Behörden dat de oplossing heel simpel is: Impfen lassen. En wie dat niet doet, gaat een zware herfst en winter tegemoet. Gewoon op de radio, en in NL schreeuwen sommigen bij 3G moord en brand.
Ja die Duitsers hebben ervaring met strakke regimes waarin iedereen gedwee doet wat de overheid hen vertelt.
@Wattman | 14-09-21 | 16:12: Net als de ambtenaren van grote steden Duitsers graag gegevens verstrekte
@Wattman; nou nee hoor, Impfbereitschaft goed 20%, wordt alleen veel harder druk opgebouwd. 2G gaat te ver.
Waarom altijd “ in Duitsland... “
Wat is 2G en 3G? We zaten toch inmiddels al op 5G? Of zijn de wappies hun tijd ver vooruit?
@@WiN™ | 14-09-21 | 18:14: Omdat het zo'n schapen zijn .
Het is een beetje off topic... maar die schop poetsers raakt elke x zelf de microfoon aan na schoonmaken... wat een show heje
Schoon...
Laat Hans maar optreden in B-land: joop.bnnvara.nl/kijk-nou/marcel-van-r...
Zeker ook de BBB ?
Ik ga er maar van uit dat dit "satire" is.
@knutsel_ | 14-09-21 | 16:11: Ja joh, natuurlijk! Van Roosmalen gaat er altijd over the top met gestrekt been in. Is toch gewoon hilarisch? Moet je natuurlijk nooit letterlijk nemen.
@Bigi Bana Boy | 14-09-21 | 16:25: Ja je weet het nooit zeker bij die linksfascisten van de Joop.
@Bigi Bana Boy | 14-09-21 | 16:25:
Hilarisch betekent toch een soort van grappig?
Nee, volgens mij neemt hij het bloedserieus. Hij wijst er ook op dat hij als stalinist elke afwijkende mening wil aanpakken, niet alleen tegenstanders van covid-dictatuur.
@Dandruff | 14-09-21 | 16:47: zeker. Hij meent alles wat hij zegt. in al zijn radiocolumns.
Nou, misschien gewoon op het museumplein optreden Hans ? Zat plek daar.
Is zo'n slecht optreden van Hans T. niet eigenlijk de schuld van het lamlendige non-beleid van Hugeau? Valt me trouwens mee dat Hugeau niet ineens door het beeld loopt.
Mensen, Hans heeft gewoon gelijk. Deze demissionaire klungels laten zich sturen door OMT hier en OMT daar. Ja ik heb mijn prikkies gehad, maar ergens moet er een grens getrokken worden. Dit beginnen gevaarlijke lieden te worden.
Bij de slijterij moet je met je idkaart kunnen aantonen dat je een bepaalde leeftijd hebt. Hans moet principieel ook maar niet meer naar de slijterij gaan.
U laat vaker een hersenscheet ?
Prima, ik ben er wel klaar mee dat een groepje weigeraars, om wat voor reden dan ook, dit land deels op slot houdt. Open die handel. Dan maar zonder de 'vrijheidsstrijders'. Het is mooi geweest.
Het is Hugo die het land op slot houdt, niet de zaken omdraaien.
Maar die ongeprikten nemen zelf toch bewust het risico?? Laat ze dat dan doen, en als ze ziek worden, mogen ze lekker thuis uitzieken of afsterven.
U doet en denkt exact zoals de overheid dat wil. En er was niet eens veel voor nodig. Hou er een hoepeltje voor en het springt wel.
De bijl aan de wortel van de vrijheid.
@Leffe Blonde | 14-09-21 | 16:04: We hebben nu eenmaal een zorgplicht en omdat die 15% nog steeds de ziekenhuizen vol kan laten lopen moeten we voorzichtig afbouwen. Veel ingewikkelder is het niet.
Toch moet ik Hugo nageven dat het hem gelukt is. Creëer een vijand ( wappies) geef hen de schuld van maatregelen die je het volk wil opleggen en de meerderheid trapt er in.
@goedverstaander | 14-09-21 | 16:08: iedereen mag doen wat hij/zij wil. dat is vrijheid. Maar als je met je vrije gedrag de vrijheid van anderen gaat beperken, zoals bij vaccinweigeraars het geval is, dan wordt het een ander geval. Je hebt niet de vrijheid om de vrijheid van anderen te beperken.
@zeeman73 | 14-09-21 | 16:59: Werkt het vaccin nou wel of niet? Nou dan. Onvoorstelbaar hoeveel mensen niet verder komen dan het napraten van wat overheidspropaganda. Mocht je riedeltje wat sleets raken, gewoon even afstemmen op de MSM en je kunt er weer even tegenaan. Voor degenen die zich afvragen: wat speelt zich nu sinds anderhalf jaar eigenlijk af maatregelen en narratief? Hier een leestip: thefireonline.com/het-ware-karakter-v...
@Van Schampsteeg | 14-09-21 | 18:17: thefireonline ligt diep in de fabeltjesfuik. Zeer betroubare bron. Verder ben ik geen mak schaap, maar ben ik het gewoon eens met dit regeringsbeleid.
Hans Teeuwen? Was die niet al binnen gelopen en met pensioen?
Precies, en daarom kan hij deze hele moeilijke beslissing nemen
@WA_Mozart | 14-09-21 | 16:13: misschien - zou kunnen hè - is hij binnengelopen omdat hij ooit heel goed en origineel werk leverde? Op je lauweren rusten heet dat, en welverdiend.
Ik was nooit een groot fan van deze man, maar ik kan zijn onderkoelde absurdisme de laatste jaren wel waarderen. Ik geloof ook niet dat hij nu principieel tegen een QR code is of zou hij dan ook voor een Quincy Gario Veld zijn? Hoe dan ook, mooi man.
Een show van Hans Teeuwen waar mensen op af zouden komen, hahahhaha, je beste grap in jaren Hans...
Hans wordt milder, zo jammer.
Als je ouder wordt ga je de dingen nu eenmaal anders zien.
@Sinterbikske | 14-09-21 | 15:56: begin zelf ook op leeftijd te geraken, alleen wordt ik er niet milder van... waarschijnlijk nog niet financieel onafhankelijk waardoor ik ook “dingen anders ga zien”
Is inderdaad onzin. QR codes bij een show van Teeuwen.
Ik heb begrepen dat het risico zit in activiteiten waarbij veel ademlucht wordt verplaatst, zoals bij een publiek dat zingt en hard lacht.
Daar hoef je bij deze figuur niet bang voor te zijn.
Da's echt een goeie grap zeg.
Hans, ouwe kunstkop, mag ik aannemen dat je dit nobele besluit samen laat gaan met afzien van onze financiële coronasteun?
Heb gewoon ook twee spuitjes laten zetten hoor. Geen spijt van. Maar wat er nu gaande is ben ik het niet mee eens. Er spelen inmiddels hele andere belangen. Zowel politiek als puur financieel. Maar ach dat is grotendeels het zelfde natuurlijk.
Geinig om Famke Louise nu te horen zeggen : Alleen samen krijgen we de overheid er onder. Ik doe niet meer mee.
Sorry er onder. Dat gaat natuurlijk over ons. Herstel: ... samen krijgen we overheid onder controle... Oh en free de Piemel !
@Man-Bijt-Hond | 14-09-21 | 15:48: Hoezo laf en schijnheilig ? Wie ben jij met onsen je het interesseert je geen zak? Hoezo dwaallicht ? En tot slot welke medicatie slikt u doorgaans om te voorkomen dat u zo uit de bocht vliegt?
Op de planken of tussen de planken, that's the question.
Vraagje, is die QR app dezelfde als die contact app van de GGD? Ik heb geen van beide, ik weet dat echt niet.
In Zwitserland zijn dat 2 gescheiden apps.
Er zijn er zelfs 3. #1 de Corona-check app, daarin staat dus vaccinatie of testbewijs, # de corona-scanner app, daarmee kun je de QR-code van #1 controleren, en #3 de Coronamelder (dat is die contact tracker).
@van Oeffelen | 14-09-21 | 15:54: En de relevantie voor Nederland is........
Je zou nu toch verwachten dat Sophie en het broertje van Musa hem uitnodigen voor een goed gesprek met tegenover hem, ik noem maar wat, Claudia de Breij en Dolf Jansen. En dat het dan over principe's gaat, met misschien nog een vewijzinkje naar het thema van de film Mephisto waarin Hendrick Höfgen voor de keus staat zich te conformeren aan de Macht om maar op de planken te kunnen blijven staan dan wel zijn principes te volgen en te weigeren zich uit te leveren.
www.youtube.com/watch?v=P_PnTTy6SAg
Op1 heeft nu ook de kans, en ook Eva kan de kat de bel aanbinden. Maar ik vrees dat ze deze gifbeker aan zich voorbij laten gaan. Ze laten liever virologen aanschuiven die komen vertellen dat het kan gaan vriezen of kan gaan dooien.
Het wordt een heel mooi verhaal zo, maar wie is Eva?
@grietmetgroenefiets | 14-09-21 | 18:17:
Mevrouw Jinek.
Rare Hans.
Ik denk dat jou publiek geen probleem heeft met QR.
De linksen (die jou een racist vinden) en de wappies (die nooit naar theater gaan en alleen van dance en xtc houden) horen niet tot jou doelgroep.
Daarbij is dadelijk 70 procent geprikt en op die 2 groepjes die ik genoemd heb en een grote groep allochtonen (moslims) na wordt het alleen maar veiliger,dankzij de prikken.
Misschien wil Hans niet spelen voor een volle zaal met gevaccineerden die helemaal geen moeite hebben met het tonen van die code.
@Schoorsteenveger | 14-09-21 | 15:46:
Van een lege zaal kan hij ook niet vreten.
2 x jouw
Waarom testen ze alle mensen die 'het' mogeiljk allang gehad hebben niet op immuniteit? Wie immuun is heeft zelfs een streepje voor op gevaccineerden die geen corona hebben gehad, en kan een blijvend geldig immuniteitsbewijs tonen. (Of biedt immuniteit geen 100% bescherming tegen nieuwe varianten? Krijgen we dat weer...)
Nee, zelfs niet 100% tegen oude varianten. Hangt af van virale load en meer. Maar het helpt wel. Het is in ieder geval niet rationeel om een herstelbewijs 6 maanden geldig te maken en vaccinatie 'onbepaald'. Andersom zou veel logischer zijn, maar dan hadden we nu nog met 30% vaccinatiegraad gezeten.
€€€€€
Who cares, hij was nooit echt grappig.
Een jaar of 20 geleden was hij wel grappig en scherp. Net als Freek en Yoep teert hij nog een beetje op zijn oude succes.
Inderdaad, dat riep van Oef hier ook al eerder over deze druktemaker. Maar goed, vraag en aanbod, als mensen deze meuk willen zien dan mogen ze dat.
@Gulliver | 14-09-21 | 15:50: wat was zijn hoogtepunt? Freek heeft in zijn hele leven 1 leuke scetch gedaan dat was die rant over de NS.
@van Oeffelen | 14-09-21 | 15:53: CdA'er met een gevoel voor humor? Hahaha, onbedaarlijk lachten toch. Wel lachen om een CdA'er.
Nou, dan gaat u toch lekker naar een show van Dolf Jansen, wel zo veilig lijkt mij. Een hele show vol met virtue signaling , past goed bij u.
Kan Dick Maas er een mooi filmpje van maken, zoals de 'Arrestatie van een accordeonist.' Het heeft alleen nog maar 841 weergaven, maar misschien trekt dat nog aan.
Ik vraag mij af hoe dit grondwettelijk zit. Legitimeren aan overheidspersoneel ok, maar moet ik mij nu ook legitimeren bij de caissière van Mac Donalds? Of hoef ik dan alleen de qr-app te laten zien? En moet dat dan mijn qr-app zijn? Hoe toon je dit aan, met een geldig id, dus legitimatieplicht bij de Mac, het moet niet gekker worden.
Dat moet overal ter wereld al, bij de Liquor Store of de tabakwinkel. Next.
Bij de mac aantonen dat je gezond bent, om baggerfood te mogen kopen..
Legitimatieplicht is nauw omschreven, een horecaffer of zoiets heeft geen enkel recht.
@van Oeffelen | 14-09-21 | 15:51: U is twaalf?
@goedverstaander | 14-09-21 | 16:04: geestelijk zit u er niet ver naast
Goeie Hans!
Hans, kun je geen compromis doen.
Dat je wel optreedt maar je grappen niet afmaakt of zo. Of dat je wel optreedt maar achter een gordijn.
Beetje creatief denken!
Of provocatief: alleen voor mensen die bewijzen geen qr code te hebben.
Verstandig van de heer Teeuwen. Je moet figuren als Rutte, de Jong en Kaag niet tegen je in het harnas jagen, want voor je het weet heb je een toeslagenaffaire oid aan je broek hangen. Dat geld trouwens voor ons allemaal.
Die oid, daar valt dan bijvoorbeeld de Mos onder. Nikst meer over die vermeende verdenkingen van het OM gehoord. Doodse stilte van de beschuldigende kant...
Wacht maar tot er weer gestemd moet worden; dán zal het OM plots weer actief gaan 'rechercheren'... GS, noteert u alvast deze voorspelling?
@EEnzame SchizofrEEN | 14-09-21 | 15:43: rechtszaak staat gepland in 2025.
De financiële luxe om je tegen dit probleem aan te bemoeien... hou toch op...
Samen krijgen we #QRona er onder!
Een QR code laten zien in een kleine lunchroom gaat wat ver misschien, maar het werkt heel goed voor evenementen waar veel mensen samenkomen en waar toch al een kaartje gecontroleerd moet worden. Fijn dat het zo kan. En die ongevaccineerden moeten niet janken, die kunnen testen, en anders gaan ze toch lekker niet. Met hun solidariteit en principes van lik-me-vestje. Wil niet gevaccineerd worden maar wel zuurstof in het ziekenhuis. Pleurt dan ook op dan, of betaal je behandeling zelf. Als ik minpres was wist ik het wel.
Gelukkig ben je geen minister president, wat een taal.
Als jij MP was en dat soort taal uitsloeg had je allang een derde oog gekregen
Ferme taal voor iemand die geen min-pres is. Die kans is overigens ook zo goed als nul.
Hee, een nóg brakkere minpres dan we al hadden. Is ook wel knap eigenlijk.
@Illuminati1989 | 14-09-21 | 15:40: Alleen om dat “pleurt”? Snowflake.
Rutte zei ooit zelf over Turken “pleur dan op”
Doet hij het lekker niet, ook prima.
Die QR-code-ausweis bitte bij de ingang van theaters, dat zal net zo gaan als dat verplichte energielabel dat je bij de verkoop van je huis moest 'hebben'... Geen hond ging er aan.
Maar ja, dan volg je de regeltjes niet en dan wordt de staat boos. Alles om maar regeltjes te hebben en er direct dan wel indirect geld aan te verdienen.
Blijkbaar is de boete goedkoper dan de verplichte inspectie, maar linksom of rechtsom er wordt inderdaad weer geld aan verdiend.
Slap excuus.
Vind het een dilemma. Liever zie ik dat mensen gewoon aangemoedigd om zich te laten inenten, dan dat die QR code als soort Ausweis moet worden getoond. Anderzijds nu ik ineens tot een kwetsbare groep behoor: liever ga ik -bij leven en welzijn in een toekomst- liever veiliger naar een klein theater. Ook al zegt een QR code ook niet alles, een nieuwe variant kan bij een ingeënte zo weer toeslaan. Wordt die persoon niet heel erg ziek van, maar de kwetsbare naast hem wel.
Het leidt af van de kern. Namelijk het falen van Hugo om mensen over te halen zich te laten inenten. De overheid benoemt alle ongevaccineerden tot vijand en irriteert ze net zo lang tot ze zich laten inenten. Dat is een totalitair trekje wat me niet bevalt van een overheid.
@BBRDWR | 14-09-21 | 15:50: Preciees het is pure chantage!! Gevaccineerden kunnen het oplopen en doorgeven, èn als ze de derde shot niet nemen worden ze aangemerkt als niet gevaccineerd! Kijk naar Israel, daar vallen ze bij bosjes na de 3e prik, ook jonge mensen. De slapende schapen komen er nog wel achter, het is een experiment dat in ieder geval duurt tot 2024, hoeveel prikjes is de 'vrijheid' hen waard?? You will own nothing en you will be happy??
Als hij te lang blijft staan knuppelt de ME hem van het plein af. Of doen ze dat alleen bij bejaarden ?
Die bejaarden op de achtergrond met die stokken, dat was de ME. In de burger.
Hij staat daar geen wartaal met een geel parapluutje te verkondigen dus zal wel meevallen.
Dat is alleen op zondag, de rest van de week is het daar heel gezellig vooral als het mooi weer is.
Hans is al lekker in de 50 toch?
@kapoerewiet | 14-09-21 | 15:24:
Haha, stoïcijns liepen ze door of zou het gehoorapparaat niet aan hebben gestaan.
@Naall | 14-09-21 | 15:26: 55
@horsteknots | 14-09-21 | 15:52: 54
Met een negatieve test krijg je als ongevaccineerde een QR code.
Was ist das Problem!!
Testen voor een kop koffie op het terras samen met je vrouw/vriendin? Nooit!!!
Ik weiger principieel die hele QR en test onzin...
@Patje | 14-09-21 | 15:24: Hij is cabaretier! Geen kroegbaas.
Als je een voorstelling kan plannen kan je toch ook een coronatest plannen.
Wel geabonneerd op zijn kanaal.
Das systeem is das probleem!
@Zack Hooi | 14-09-21 | 15:36:
Voor een concert of voorstelling wil ik mij best laten testen maar ik blief geen staats-app.
Zeg Hans. Als je echt een statement wilt maken, dan eis je gewoon dat er niet gecontroleerd wordt op QR-codes bij je optreden. Mocht dat wel gedaan worden, dan moet die schouwburg een X-bedrag overmaken aan ........ noem eens een goed doel.
Dan zegt het theater: "Sorry meneer Teeuwen, maar die eis van u kunnen we niet op ingaan"
En? Is dat zo erg dan?
Leg uit, het kost hem bakken geld.
"Opportunisme is handelen zonder rekening te houden met principes, alleen met de omstandigheden."
Dat hij niet optreedt is nogal principieel vind je niet ?
@Lorejas | 14-09-21 | 15:21: Precies, ik had niet anders van Hans verwacht. Ik heb nog een kaartje en was waarschijnlijk toch gegaan maar vind dit prima zo.
Jij zat toch in de huizen business? Opportunist.
Oh, stemt hij ook CdA?
@dathoujetoch | 14-09-21 | 15:42: (tremens niet door mij veroorzaakt).
@Wattman | 14-09-21 | 15:23: dit zijn geen principes, dit is aandachttrekkerij.
maar alleen als het hem uitkomt en dat pleit voor hem.
@Charred_Metal | 14-09-21 | 15:39: OG en Financial Markets. Als je ergens een visie moet hebben is het daar wel.
@van Oeffelen | 14-09-21 | 15:49: nogmaals, was de opportunist qualitate qua in Den Bosch afgelopen weekend. Is iemand als opportunist niet automatisch CdA'er, is dat niet uitwisselbaar?
Maar had Hans ook daadwerkelijk een show gepland dan (dan hulde), of is dit makkelijk scoren?
De najaarsopruiming is vroeg dit jaar! Maar, zoals de winkelier ook denkt, opgeruimd staat netjes.
Mijn favoriet en nog meer. Hij is Koning Schuur!
Nu
Neem een Kroontje. Heul makkelijk corrigeren. Nu.
@Normpje | 14-09-21 | 15:20: ok
@Normpje | 14-09-21 | 15:20:
Haha en rap een beetje!
Haha, wat een baas. Niet mijn favoriete cabaretier, maar mocht hij zonder qr code optreden in de buurt, dan kom ik langs.
Mag de politie nog wel optreden?
Als de brandweer klaar is met spuiten.
En de ambulancebroeders zijn uitgerukt.
Die QR code blijft wel even. Daar kun je kort over praten of je kunt er lang over praten, tis zooo.
En we hebben weer een overgave. Vergeet niet met uw witte vlaggetje te wapperen.
@goedverstaander | 14-09-21 | 15:13: Ok wappie.
@ whitechocolateface | 14-09-21 | 15:12 Als je/men er niet aan meedoet, dan niet hoor. Zo moeilijk is het niet: gewoon die kudt-app niet downloaden...
Hij’s leuk
Da kan je leuk vinden, dat kan je niet leuk vinden, tiszooooo
@Transgender-Airlines | 14-09-21 | 15:32: goddank, iemand die zijn shows wel gezien heeft.
Hulde aan de reaguurder die gisteren dreigde zijn Teeuwen DVD-collectie naar de kringloopwinkel te brengen. Dit moet doorslaggevend zijn geweest voor Hans, hij wil natuurlijk niet naast Van t Hek en Smeets belanden.
Erger nog: Stapel ongeopende Dolf Jansen DVDs waren laatst in een kringloop te vinden.
@quazi | 14-09-21 | 15:22:
Hardlopers zijn kringlopers dus.
@quazi | 14-09-21 | 15:22: Verstandig persoon om die DVD's dicht te laten. Er kan geen Rennie op tegen het maagzuur dat je van die lul krijgt.
@quazi | 14-09-21 | 15:22: Dat moet haast een kadootje zijn geweest van iemand die de gulle gever haatte; dat koopt toch geen mens bij zijn volle verstand voor zichzelf?
Die collectie (wat zal het zijn, twee DVD's?) zal in Nederland zeker 13 maal verkocht zijn; één aan Dolf zelf (en hij vond hem niet echt leuk), één aan zijn ouders (staat nog ongeopend in het folie in de kast om maar van het gezeik af te zijn) en in de 11 TBS klinieken in Nederland. Doel daarvan is nog steeds onduidelijk maar er wordt gefluisterd dat het als goed alternatief voor waterboarden wordt gezien omdat het écht geen lichamelijke sporen achterlaat, anders dan bloedende oren en een onweerstaandbare drang tot zelf-mutilatie.
@BBRDWR | 14-09-21 | 15:46: Bij de laatste 7 woorden van je zin krijg ik idd wel beeldende associaties met zijn optredens.
Ik ben er helemaal klaar mee. Ben gevaccineerd, had snotneus en zere keel dus vanmorgen getest. Nu zit ik in feckin' quarantaine en dat kost me als gedetacheerde (met twee wachtdagen) klauwen met geld. En waarom? Het gaat echt helemaal nergens meer over.
Even, je hebt corona en verwijt dat de maatschappij? Mijn hemel, wist niet dat er er ook een blinde vink van kan worden!
Hahahaha en je had natuurlijk verwacht om als gevaccineerde kogelvrij en almachtig te zijn. valt dat even tegen.
@langzullenweleven | 14-09-21 | 15:13: U bent helderziend?
Corona gaat niet meer weg. De maatregelen blijven.
Beter thuis, dan in het ziekenhuis, dankzij het vaccin.
Getest, maar ook positief?
@langzullenweleven | 14-09-21 | 15:13: hij verwijt volgens mij het kabinet het onzinbeleid.
Als gevaccineerde heb je toch juist het privilege om niet te testen en anderen lekker te besmetten?
Want thuiswerken is geen optie? Verder ben je gewoon een verstandig persoon. Dankzij jou blijven de ziekenhuisbedden beschikbaar voor échte hulpbehoevenden.
Er zijn nogal wat asocialen in dit land die een grote waffel hebben als het op vaccineren aankomt, maar straks op de blote knietjes bedelen om hulp zodra ze echt goed ziek worden.
@el burro | 14-09-21 | 15:25: Ik ben net genezen na een flinke tijd goed ziek te zijn geweest. Niet gevaccineerd, lekker thuis uitgeziekt en nu heb ik dus natuurlijke weerstand opgebouwd. Ondanks mijn overgewicht niet in een ziekenhuis gelegen. Doordat ik zo ziek was ben ik aardig afgevallen dus dat is ook mooi meegenomen. De regering wil jullie laten denken dat er een doemscenario is voor ongevaccineerden, dat elke ongevaccineerde op de ic of minimaal op een verpleegafdeling komt. Zo laten jullie je bang maken. En nee ik ben niet tegen vaccineren, iedereen die dat vrijwillig wil moet dat gewoon doen. Jullie laten je alleen helemaal bang en gek maken.
Het gaat al fout bij 'dus'.. Er is geen dus, niemand verplicht jou om je te laten testen. Niet meer doen, [dus].
@Hangtietsmurfin | 14-09-21 | 15:33: en zo is het, Smurfin. Good for you!
@Hangtietsmurfin | 14-09-21 | 15:33: mwoh, kwestie van een stukje risicomijding. Ik ken mensen die het hebben gehad, paar weken ziek zijn geweest en nu ogenschijnlijk geen last meer ondervinden van het feit dat ze ziek zijn geweest. De vrouw van een vriend van me is begin 30 (vrij goed afgetraind) en is sinds februari na genezing na een uur inspanning op een dag compleet kapot. Leuk als je 2 kleine kinderen hebt...
Verder zeggen de statistieken eigenlijk wel genoeg: 90% van hetgeen in het ziekenhuis beland is niet gevaccineerd. Hoe leg je dat uit aan mensen die een behandeling voor iets anders nodig hebben te horen krijgen dat hun behandeling wederom wordt uitgesteld...
Kunnen we hier weer roepen dat het aan de vvd ligt dat de zorg is afgeschaald, maar verder wil ook niemand meer betalen voor zorg uiteraard.
Het is in dit land ieder voor zich en dat is al zolang ik me kan herinneren (en ik ben geboren in de jaren 80). Een ieder die anders beweert is stekeblind of leeft nog teveel in het verleden.
@Hangtietsmurfin | 14-09-21 | 15:14: Ik heb met Janssen de middenweg gekozen want zo'n experimenteel vaccin neem ik sowieso niet. Corona gaat echt niet meer weg. Wil Den Haag maatregelen aanhouden tot het einde der tijden of is dit gewoon chantage om niet-gevaccineerden over te halen? Ondertussen lekker de tweedeling in de maatschappij aanzwengelen. Idioten.
@JJMS | 14-09-21 | 15:17: Heb nog geen uitslag maar je zit wel aan huis gekluisterd.
@marcoplarco | 14-09-21 | 15:43: Daar vergis je je in. Ik hoef me met een snotneus niet bij bedrijven te vertonen. Zij die de hele dag achter de geraniums zitten kunnen zich daar niets bij voorstellen.
@el burro | 14-09-21 | 15:48: hangtiet vertelde gisteren nog dat ze flink ziek is geweest en 15 kilo is kwijt geraakt door corona (waar zijn de hangtieten nu?). Lijkt me een goede reden om jezelf toch echt te laten vaccineren.
@BobDobalina | 14-09-21 | 15:58: 15 kg eraf? Voor sommigen misschien een goede reden om dan niet te vaccineren
Het helpt natuurlijk ook niet mee dat de laatste leuke show van Hansie alweer in 2005 was.
De recensies waren destijds niet mals !
Een theater heeft wettelijk geen bevoegdheid om iemand naar een legitimatie te vragen, anders voor het controleren van de naam op het toegangsbewijs of om de leeftijd te controleren als er alcohol wordt geschonken.
Het is simpelweg verboden om die informatie voor andere doeleinden op te vragen dus ik vraag me af hoe Hugo meent dat QR-codes kunnen worden gecontroleerd.
Sinds de spoedwet neemt men het niet meer zo nauw.
QR code staat niks behalve na het scannen rood of groen. Daarbij een naam, die je, net als bj het toegangsbewijs moet tonen. Ik zie niet waarom dit wettelijk niet kan.
Dit moet je niet willen. Dat is wat anders, maar wettelijk kan dit volgens mij gewoon wel hoor.
Er zijn wel meer dingen verboden die de regering de afgelopen jaren heeft uitgevreten. Zoals nationale bevoegdheden overdragen naar een buitenlandse macht oftewel Brussel tegen de democratische wil van het volk in.
@BBRDWR | 14-09-21 | 15:07: Je mag alleen de leeftijd controleren als de gast niet onmiskenbaar de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt en je mag een naam alleen verifiëren met een online boeking. Het is niet toegestaan om beide gegevens te combineren en te gebruiken voor andere doeleinden.
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft dit allemaal keurig op hun website vermeld. Ik zie daar nergens tussen staan dat het in de horeca mag, wat Hugo wil.
@Bakkeleures | 14-09-21 | 15:11: Het hele notuleren van je naam, tel nr en emailadres voor BCO in restaurants vorig jaar mag dan dus ook niet. Maar goed, sinds corona zie je hoe 'belangrijk' men de AVG en privacy vindt.
@BBRDWR | 14-09-21 | 15:17:
Heb jij je echte naam opgeschreven toen je bij McD naar binnen ging dan?
@JanVergoor | 14-09-21 | 15:23: Ik doe niet mee aan deze ongein, dus nee. Bestelde af en toe wat voor thuis om de restaurants waar ik graag kom wat te steunen, maar ik ga niet meedoen met deze irrationele onzin. Vooral niet als ik buiten wil gaan zitten.
Om een COVID bewijs te controleren is ID verificatie vereist en dus toegestaan. waarom zouden mensen daar tegen zijn. Mafkezen moeten gewoon de maatschappij mijden. Dat is ook in andere situaties gewoon veel beter.
Hans! Haaaans!
De besmettingen stijgen.
Ohhh Hans! Altijd al afgevraagd wie dat typetje eigenlijk is.
Nou de vriendin van Hans Teeuwen dus die heel terecht dreigt met geen seks.
@keestelpro | 14-09-21 | 15:05: Lijkt me ook geen pretje als je om de haverklap compleet buiten adem bent vanwege long covid zoals hij net in zijn filmpje vertelde. Dan is sex echt niet leuk meer.
Ach, die man is toch al heel lang over zijn hoogtepunt heen.
Het ga je goed Hans. Ik vond je leuk toen ik een jaar of 18 was, maar dat is ook alweer een jaartje of wat geleden.
Toen vond ik hem ook al leuk, maar zeg nu eerlijk. Hij is alleen maar wijzer en beter geworden gedurende deze covid periode.
@echtepleb | 14-09-21 | 15:03: Hij is inderdaad vrij verstandig. Hij zal niet de oorzaak willen zijn van de volgende piek die eraan zit te komen nu de herfst er weer aankomt. Hij kan straks bij de volgende piek in elk geval rustig zeggen dat het niet door zijn optredens komt, want die waren er niet.
Zo kan hij beide kampen tevreden houden, want hier valt verder niets tegenin te brengen. Die man is inderdaad slimmer dan hij eruit ziet.
@echtepleb | 14-09-21 | 15:03: en @ el burro
Grappig, ik vond hem toen veel en veel te grof en snapte niet dat sommige van mijn huisgenoten (studentenhuis) hem zo geweldig vonden. Ik ben hem steeds meer gaan waarderen eerlijk gezegd, met name sinds hij de dames Alariachi op hun plek zette in 2005. Een Youp van ‘t Hek is ook altijd lomp en grof, maar die durft geen stelling te nemen of moeilijke onderwerpen aan te kaarten. Die kankert alleen maar op groepen waarvan hij weet dat ze uiteindelijk alleen maar sputteren en geen bommen leggen. Die kankert alleen op de groepen waardoor hij niet met 24/7 bewaking hoeft rond te lopen. Ik vind dat makkelijk en gemakzuchtig. Want oh wat willen ze toch (vermeende) misstanden aan de kaak stellen en daarbij voelen ze zich al snel een moderne Jeanne ‘d Arc, en daarin is Youp niet alleen. Maar al die heldhaftigheid verdwijnt als sneeuw voor de zon op het moment dat ze stelling moeten nemen bij èchte misstanden zoals binnen de streng islamitische gemeenschap. Terwijl het daar nou juist het hardste nodig is dat ze een beetje ge-de-sensibiliseerd worden. Dus sindsdien is Hans Teeuwen alleen maar in mijn achting gestegen. Hij heeft gezegd dat hij ook niet doodgestoken op straat wil eindigen, maar hij blijft wel zoeken naar manieren om tòch dingen te benoemen in zijn shows. En daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
@Braboblanke | 14-09-21 | 15:25: Gedeeltelijk mee eens brabo.
Alleen vond ik dat hele grove ook erg leuk, om eerlijk te zijn..
Hij is nooit echt leuk geweest.
@van Oeffelen | 14-09-21 | 15:41: sommige mensen zijn nooit verstandig geweest. Dat is veel erger.
Goed zo Hans! Fijn dat je naar ons hebt geluisterd.
Als je de volgende keer weer advies wilt schroom dan niet om ons te raadplegen.
Haa!
Exact!
We zien allemaal wel dat er niet veel bezoek meer komt, alleen rechtse adepten. Jodocus ziet de bui hangen en grijpt de gelegenheid voor een heldenstandpunt.
REAGEER OOK