Rondje! Straaljager Plaid over de Nordschleife
Fluffermobiel
Het blijft surrealistisch en het blijft zeker niet ons ding, keihard planken over de Nürburgring en alles wat je hoort - naast de piepende banden natuurlijk - is zachte scheet. Neemt niet weg dat de extreem debiele Tesla Model Straaljager Plaid met z'n maffe stuurtje uit The Jetsons het EV-record van de Porsche Taycan Turbo uit de boeken heeft geknald. Hartstikke knap! Doe maar een 911.
Social
Reaguursels
InloggenLicht het aan mij of lijkt het net door al dat gekraak in die auto alsof die auto elk moment al zijn onderdelen kan kwijtraken?
nee hoor ligt niet aan jou ik hoorde metaal-moeheid kreunen a la last moments Titanic voordat ie doorbrak, of een onderzeeër die below max depth gaat
Dat doen ze allemaal. Mijn fiscaal spaarpotje kraakt al 2 jaar bij het leven maar alles zit nog steeds op de plek.
Racing: TeslaPlaidChannel op YouTube voor race videos
Deze auto met zijn gekke naam (Plaid?) is waarom elektrisch rijden de toekomst wordt. En dus eigenlijk al is. Ja, wel willen gillende motoren (man wat is dat mooi), maar realiteit is: deze geupgrade familiewagen rijdt echte sportauto's er simpelweg uit. Al het gedoe over 'range' is over 5-10 jaar over, zo hard gaan ontwikkelingen op batterijgebied. Vergeet waterstof, vergeet E98. Stroom stroom stroom.
Klopt. En iemand die 2K range nodig heeft hier onder. Waarvoor? Je vertrekt met volle lading en voor 95% van je ritjes laadt je sowieso nooit onderweg
De grootste f*****g groene scam…., een zgn. klimaatvriendelijke geupgrade familiewagen die een sportauto eruit rijdt.
En Jezus was een neger zeker?
( niks tegen negers trouwens)
Racing strip videos
Kan iemand uitleggen waarom dat ding een Tesla Deken heet?
The car's name is a reference to the movie “Spaceballs.” In the space-action parody, stars brightly streak past as the spaceship enters “Ludicrous” speed, the velocity eventually represented by an equally ridiculous pattern: “Plaid.”
@Bolliewollie68 | 12-09-21 | 11:02: dank!
Rondjes rijden is best achterlijk.
Het kost veel energie en in het gunstigste geval kom je weer op dezelfde plek uit als waar je begonnen bent.
Misschien anders met die electrische auto's... Maar de lijn die de coureur pakt is echt niet altijd de beste als je het vergelijkt met andere auto's. Ook lijkt hij/zij/het/X soms veel later dan normaal weer 'gas' te geven bij het verlaten van de bocht?
Ja 't ligt niet op de weg zoals een F1 chassis uiteraard.... maar vergelijking met een Taycan geeft vergelijkbaar beeld hoor.
Bekijk het nu eens als onze overheid......
Je kunt altijd nog vrrroem vrrroem roepen !!
Ahhhh luftgekuld
Er gaat niets boven een 911...
Die 911 is idd by far het ultieme, beleef het en je bent verkocht. Lijkt haast op een virus..
Fijn hoor.. maar auto rijden is het nog steeds niet.
De sounddesigner van Star Wars had kennelijk een vooruitziende blik.
Waarom zegt Doug elke keer "plede" terwijl de auto "Plaid" heet?
okee , leuk ., nu nog een keer op een setje softs. lol
ja .. echt hard gaat ie niet , deed ik ik met mijn r4 bergafwaarts ook.
@newray | 11-09-21 | 20:03:
okee... had een r5 motor erin en audie stoeltjes.
voor 3.2 en achter 4.8
Genoeg fijnstof geproduceerd om een realdoll mee te boetseren
Doug de Muro. Daar word ik altijd zo lekker rustig van..
Dat heb ik nou bij Sjoerds Weetjes.
Kijk Doug al jaren niet meer , liever Hoovies, Hagerty , Jay Emm ect ect
Ik fast forward altijd naar het rijden en de punten, word een beetje moe van zijn stem.
Harry's garage is fantastisch
Wel slecht ingelicht die review meneer. Rond 11:10 heeft ie het over de “atomic symbol” setting voor de airco voor maximum airflow enzo zogenaamd. Eigenlijk is dit een biohazard symbooltje en de functie er van is de volledige airflow door een filter halen zodat alle lucht die door auto circuleert vrij is van de mosterdgas buiten.
youtu.be/TA2yYohW1Vs
Beter geluid
Tot de tijd dat je er eentje voor pakweg 5000 euro kan kopen en er nog minstens 10 jaar in kan rijden blijf ik het nog wel bij een benzinebak houden.
En dat je dan net als bij tanken de accu's in 2 minuten vol kan laden natuurlijk.
De bedoeling is dat er minder mensen gaan rijden.
Is dat ding topzwaar of zo ? Zie er niet uit qua rijden. Net de FIM MotoE klasse ....
Indrukwekkend, wel wat levensmoe gedrag. Hoe warm zal de accu zijn?
ging iets mis
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Nu nog een rondje met de autopilot. Oh wacht die kan maar maximaal 150km/u
Een tablet op wielen! Źoooooooooo lelijk.
Elon Musk is een lelijk mannetje met altijd lekkere wijven.
Maar die vallen natuurlijk op zijn briljante geest en niet op zijn geld.
Is gewoon zo, biologie.
Ik stel nog één -ongetwijfeld- domme vraag hier. En dan wacht ik wel op het volgende topic.
Waarom lijkt het logo van Tesla op een baarmoeder met eraan twee eierstokken?
De geboorte van een gewenst onhaalbaar tijdperk
Vrouwlijk voertuig?
Omdat het een kudtauto is misschien?
Oh dat zie ik niet zo. Ik ben dermate non binair woke gehersenspoeld dat ik dat er inmiddels niet meer uithaal. Sowieso merken? Afschaffen. Zorgt voor verdeeldheid en ongelijkheid, soort vals divers.
Het is feitelijk een anusontstopper.
Ik zag een paar dagen geleden een verlengde Kever rijden. Heel apart.
Goed, je hebt dus 1000pk in je Tesla en je bent net aan 2 seconden sneller dan een betaalbare Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio of een Renault Mégane R.S. Trophy-R die er iets langer over doet. Of een petjesauto de Honda Civic Type R.
Chapeau!
En een M4 GTS met „maar” 500 pk is nog 2 seconden sneller… .
Alfa, zonder twijfel. Hoop dat de boxer ooit terugkomt.
@Dr. Blechtrummel | 11-09-21 | 19:26: En Lancia Stratos...
Ik wil er alleen één met choke en radiocassette-speler.
8Track, nog beter
@Mr_Natural | 11-09-21 | 18:42: Buizenradio 6 volt
@Zitvlak | 11-09-21 | 18:47: en telefoon met draaischijf
en haar
Een willekeurige vrouw: "Ik vind de kleur niet mooi."
Vind ik ook het belangrijkste, en ik ben geen vrouw alhoewel ik transgender overweeg.
Ik wil een rode, die zijn sneller.
En waarom zit ie steeds zo met dat halve stuur te wiebelen?
166 km/h ?
Dat haal ik ook wel.
Ik vond het ook al nogal laag dus ik heb het maar even opgezocht:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BC...
Ach Amerikaanse plastic troep.. Precies 1 rondje... Taxi chauffeurs die ik ken allemaal ingeruild voor een 220d
Waarom zit er maar een half stuur in zo'n auto?
Nooit van aerodynamica gehoord?
En ze hoeven maar één kant op te sturen, scheelt de helft.
@Mr_Natural | 11-09-21 | 18:36: Het enigste wat je nog mist, is de mondbesturing.
@Zitvlak | 11-09-21 | 18:40: Enige
@Buiswater | 11-09-21 | 18:47: Dank voor de correctie.
scheelt gewicht
Er zijn maar heeeeel weinig stekkerauto's, die 1,5 ton kunnen trekken, helaas nog ff fossiel rijden.
Accu's blijven het probleem en de laadtijd.
Ik Nederland zit het probleem meer in mogen dan kunnen: youtu.be/rvk4fNxF0l4
Als ze gaan branden zijn ze ook niet meer te blussen. Wel schitterend vuurwerk.
De 964 of de 993 generatie?
Of een watergekoelde porsche?
Deze auto is al sinds 2012 op de markt en in 2021 is dit nog steeds de absolute wereldtop.
Amerikaanse plastic troep.. Wel eens naar de afwerking gekeken..? Bizar slecht.. Plaatwerk slecht naden slecht , leer kwaliteit slecht.. Oja de spiegels willen er nog weleens vanaf vallen.. Gewoon omdat het kan....
Definieer wereldtop a.u.b.. Overhyped zijn de Tesla's zeker.
@niv01 | 11-09-21 | 18:43: Volgens mij is een Tesla helemaal niet meer verkrijgbaar met leer. In Amerika lijkt het er op dat het weglaten van ouderwetse spiegels eindelijk toegestaan word. Tot de Tesla fabriek bij Berlijn klaar is komen de model 3 en model Y Tesla's in Europa uit China, niet uit Amerika.
Ik rij zelf inmiddels 62.000 km Tesla. Bloedsnel, zuinig en nog nooit iets mee gehad. Betrouwbaarder dan de Duitse 'premium' auto's die ik hiervoor reed.
Zo rijd mijn vriendin ook.
Als ze volgetankt wil worden?
Zou er nerveus van worden. Mijn vriendin voegt gewoon keurig in met 60kmh op de Duitse snelweg.
@Dr. Blechtrummel | 11-09-21 | 18:47:
Mijn vriendin rijdt altijd tegen de as an de weg omdat ze bang is om een stoeprand te raken of om in een sloot te belanden. Ook op provinciale wegen.
@Mr_Natural | 11-09-21 | 18:58: Nog één: op een weg zonder strepen in het midden, wel met een suggestiestrook, keihard in het midden rijden en schelden dat de tegenligger naar rechts moet.
@Mr_Natural | 11-09-21 | 18:58: Da's grappig, mijn vriendin doet precies het tegenovergestelde.Zoveel mogelijk tegen de stoeprand of berm aan omdat ze bang is om tegenliggers te raken.
Leuk zo'n snelle Tesla maar op de ringweg mag je er maar 80Kph mee. Net zo hard als een Suzuki Alto.
Bij 8o km rijdt de suuz 1op 30, lol.
Of een DAF, achteruit zelfs.
@ploppy | 11-09-21 | 18:37: Daf met sleurhut, grijnzzz.
Mijn benz 220 diesel snelweg 1 op 23 met gemak.. Vergrote tank erin en klaar
Hoeveel kilometers rijdt een Porsche Taykan turbo op een volle tank op zo'n racebaan?
Zal toch ook niet veel zijn?
Nee maar die is in twee minuten weer volgetankt
Die heeft geen tank.
@redanx | 11-09-21 | 19:11: oh serieus! Ik lees het net. Maar het woord turbo deed mij denken aan verbrandingsmotor.
@sjef-van-iekel | 11-09-21 | 19:56: MaRkEtInG
Leuk geprobeerd maar best nog veel verbetering in stuurmanskunst. Her en der te vroeg van het gas of in de ankers. Geef mij die sleutels anders even....
Ah, een kenner. En waar zit het contactslot?
@Mr_Natural | 11-09-21 | 18:24: In de buurt van de choke. Hoezo?
@Dr.Rotten | 11-09-21 | 18:24:
Gewoon even controleren.
Einelijk eens iets over auto's.
Leuk maar het is en blijft een Tesla..
Wanneer ze een versnellingsbak met schakelflippers installeren, ga ik erover nadenken.
(Hoe ik in godsnaam aan die centen moet komen).
250 km/h in 1e (en enige) versnelling dus opschakelen is niet nodig. Een enorme berg koppel vanaf 0 km/h, dus terug schakelen ook niet.
Het is de bedoeling dat de nieuwe Tesla fabriek in Berlijn ook een compactere Tesla gaat maken voor de Europese markt, voorlopig met de naam "Tesla model 2" Die is hopelijk iets goedkoper dan de model 3. Als je veel kilometers maakt en thuis kan opladen dan bespaar je flink in de brandstofkosten, en met een beetje geluk komt de EU nog met een subsidie regeling waar particulieren ook wat aan hebben, zoals een BTW verlaging.
Dus als ik het goed begrijp os 166,3 km/h een snelheidsrecord? Okeej....
Gemiddeld..... Duidelijk nog nooit de Nordschleife van dichtbij gezien....
Ooit een keer een paar rondjes naast een fabrieksrijder van BMW in een standaard 5-serie gezeten. De rest van de dag kotsmisselijk geweest.
Ja? Slechte lunch daar?
Dat record zal niet heel lang staan.
Er staat ons nog een hoop te wachten qua EV.
Het is best geinig om weer eens in de klassieker te stappen maar voor dagelijkse dingen is het EV all the way.
En u rijdt in een ...?
9/11?
Ja, nogal wiedes dat je snel kunt als er geen stoplichten staan ...
Doe mij maar een Aygo. Met electrische ramen vóór en op afstand bedienbare centrale deurvergrendeling.
Toyota Aygo: Duitste kwaliteit, voor een Aziatisch prijsje.
John McClane | 11-09-21 | 18:08
Alleen jammer dat de bediening van het rechter raam alleen op het rechter portier zit. Althans bij de eerste serie. Beetje dom. Verder puike bakkes, heb er 2 nieuw gehad, heerlijke roffel uit de 3 cilinder. Stel me een 1500cc Aygo 3 cilinder voor met 6 bak.
Hoe hard ging die dan nou?
Tellertje boven het stuur gemist?
@redthehaghue | 11-09-21 | 18:19: Ja dus.
96, tot de monumentale trap van Rittenburg.
In zoveel opzichten meer is een EV "beter" dan een traditionele verbrandingsmotor. Enige minpunt is nog steeds het relatief lage energiebereik accu's hebben. Zodra men accu's produceren kan dat 2k aan radius kan bieden voor iedere auto dan is het gewoon klaar.
Dan alleen de stroom nog. Is wel even een dingetje.
De elektromotor is niet het probleem. Ook nooit geweest. Batterijen blijven de achilleshiel. Wachten op solid state accu's. Maar ja, daar wachten we al 20 jaar op...
@goedverstaander | 11-09-21 | 18:06: Nederlandse personenauto's rijden 125 miljard km per jaar. Maal 170 Watt. Dan nog het vrachtverkeer en bussen. Dat wordt windmolens stapelen.
"Zodra men accu's produceren kan dat 2k aan radius kan bieden voor iedere auto dan is het gewoon klaar" .. en laden binnen een paar minuten. Nu wordt er ons een wanprodukt opgedrongen.
@goedverstaander | 11-09-21 | 18:13: Je kan ook gewoon die benzine en diesel met een hogere efficiëntie in de energiecentrale verbranden, dat scheelt ook al.
Ik weet niet of dit correct is (nummers zjin van jaren geleden en ik heb geen flauw idee waar ik ze vandaan heb), maar in mijn hoofd zitten een efficiëntie van 10% voor een verbrandingsmotor en 40% voor een energiecentrale.
In Duitsland is het ook 112. Daar 911 bellen zal niet veel helpen. Zoiets als op Wopke stemmen. Of bedoelde u 9/11? Staat er niet.
Een 911 is een opgefokte Volkswagen Kever.
@Djadja_Kolja | 11-09-21 | 18:08: Ja het is vandaag Opgefokte Keverdag. Tuurlijk.
@Djadja_Kolja | 11-09-21 | 18:08: hallo ome Arie met je standaardgrappen.
@John McClane | 11-09-21 | 18:18: Dat is geen grap maar een objectieve constatering, neefje Jan.
3 rondjes over de Nordschleife en de accu is leeg , kan je weer een uur aan de laadpaal hangen.
Ik dacht dat die karren per slang met vloeibare stroom in de pits in 3,5 seconde werden volgeblaft.
Kwestie van tijd dat ze daar wat op gegvonen hebben. Zoals @Krachtkoe ook al suggereert: elektrieke auto's hebben de toekomst. Ik denk dat ik er ook niet aan ontkom. En ik denk dat als ik eenmaal een leuk elektries Japannertje heb, dat ik ook niet meer anders wil.
Sleep ee maar eens een aanhangwagen achter. Mag niet en kan niet.
@Leffe Blonde | 11-09-21 | 18:15:
Dat zal ik eens tegen mijn schoonzoon vertellen.
dat waar hij mee bezig is niet mag en kan.
Die is na 3 rondjes echt nog niet leeg, maar er staan twee Tesla snelladers vlak naast de ring, dus na 20 minuten laden kan je weer een paar rondjes.
@Leffe Blonde | 11-09-21 | 18:15:
www.youtube.com/watch?v=jhX3BmhJXc8
Zo'n rondje kost hooguit tien Canadese sparren in the een GL-oven.
REAGEER OOK