Lientje (BBB) doet geen hoedje op: "Kabinet blijft de Tweede Kamer schofferen"
Welk kabinet eigenlijk?
Social
Kijk eens aaaaaaan. Iemand die zich, ongehinderd door partijdiscipline, gewoon uitspreekt tegen die zooi in Den Haag, waar een groot deel van de journalisten naar bed gaan met (een replica van) voorlichterspik in hun mond, en waar de baasjes van de voorlichters dankbaar gebruik van kunnen maken, en dan roept iemand weer een keertje 'schande' en dan verandert er toch helemaal geen ZAK. Het is een farce, al jaren natuurlijk. Dan krijgt Ron weer een kruimeltje, dan krijgt Fons weer een kruimeltje, dan krijgt Frits weer een borreltje en ze worden allemaal heel trots en geil als ZIJ het lekmateriaal hebben, en het halve land gaapt zich hartstikke dood. En nu zit er gewoon iemand in die Kamer die zegt: weten jullie wat? Als jullie toch allemaal bij elkaar in bed liggen, dan koppel ik mijn co-sleepertje wel gewoon een keertje los. Caroline van der Plas van BBB, in de peilingen ongeveer 100x zo groot alsdan het CDA, hulde.
Er zit ook al een bril
Reaguursels
InloggenHm. Als lid van de partij van de boeren moet je de lucht van stront gewend zijn.
Vandaag worden 'traditioneel' ook weer de aangekondigde maatregelen van de volgende persconferentie gelekt. Want dan kunnen de mensen alvast even boos zijn geweest voor de persconferentie zelf - daar komt dan milder commentaar op, de storm is al uitgewoed.
Ik heb er geen verstand van, maar dit lijkt me toch het idee te zijn. Er wordt niet 'gelekt'. Er wordt gewoon structureel, met opzet, voortijdig informatie gedeeld met van te voren uitgekozen personen in de media.
Moeten we daar iets van vinden?
Carolientje gaat niet naar Prinsjesdag. Nou nou, poe poe, tjongejonge, wat een actie. Dat maakt indruk, zeg. 'Ik ben boos, ik speel niet meer mee'. Haar aanwezigheid of afwezigheid maakt totaal niet uit. Als nou koning Willie zegt, dat hij niet komt, dat zou nog wel indruk kunnen maken.
Wat ik in het bericht van mevrouw Van der Plas aan de Tweede Kamer voorzitter lees is dat ze zich beleefd afmeld om dit jaar bij die poppenkast in de Ridderzaal aanwezig te zijn. Het in eigen kring de sterfdag van haar eigen man herdenken heeft voor haar een veel hogere prioriteit en daar heb ik 100% begrip voor. Een van koning Willie mag worden geëist dat hij voor zijn vorstelijk inkomen zijn rol in de Haagse Oranje franje poppenkast speelt in plaats van op wilde zwijnen te schieten in de Veluwse kroondomeinen of in Griekenland met zijn speedboot van 2 miljoen Euro te spelen.
Het maakt waarschijnlijk totaal geen indruk. Maar het feit dat zij op deze manier een signaal afgeeft dat het onacceptabel is wat dit demissionair kabinet doet, daar neem ik mijn petje voor af.
Ze heeft zo'n groot hoofd dat een hoed ervoor onbetaalbaar wordt.
Als je vind dat het niet goed gaat, die daar dan wat aan. Nu ben je een klein kind dat stampvoetend en huilend de klas uit loopt en heel hard roept "ik doe niet meer mee, jullie zijn stom." Dit is dus het maximaal haalbare niveau van carolaaaaaine
Nee. Er zijn mensen die vals spelen met ganzebord. En er is er één die zegt: ik doe de volgende ronde wel weer mee want zo heeft dat geen zin. Heel terecht.
Daarnaast: ze doet er iets aan. Ze doet namelijk haar werk als gekozen volksvertegenwoordiger. Niet een raar hoedje op willen zetten en meedoen aan hoela-hoep springen in een of andere kerk betekent nog niet dat ze zich passief opstelt.
Ze loopt niet stampvoetend weg, ze geeft expliciet aan dat zij aan de debatten zal deelnemen.
Met Prinsjes dag zit de zaal enkel vol met klapvee dat het sprookje van een (demissionair) kabinet mag aanhoren. Totaal geen toegevoegde waarde om daar bij te zitten. En mochten er nu zelfs meerderen niet aanschuiven in de zaal, dan wordt het een voordracht zonder publiek, dat is zwaar beschamend voor dit criminele grondwetovertredende demissionaire kabinet.
Zij doet niet mee aan deze poppenkast. Maar zij neemt wel deel aan de debatten en dat is haar taak.
Ik vind het een geweldig mens. De inhoud is al lang geleden secundair geworden in polder Den Haag. Vandaag de dag gaat het vooral tussen integriteit vs. huichelarij van de poppetjes.
Zij doet het ook om te scoren en is dus geen haar beter.
Het is haar werk om te scoren.
Ik doe ook veel om te scoren.
Inburgeringscursus? Voor Carbid schieten?
Het lijstje met (vooralsnog) politici die nog eens op komt voor de burger is kort, Leijten en Omtzigt, maar het lijkt erop dat we vd Plas er aan mogen toevoegen. ik maak mij geen illusies. Baudet zou het ook allemaal even veranderen, maar die maakt er een karikatuur van. En anderen laten zich leiden door (valse) beloftes.
Jammer. Ik had haar graag zien zitten met een strooien hoed op een boeren-overall.
Het Merk Caroline van der Plas is niet aanwezig daardoor ook de BBB niet. God wat zal ik wakker liggen. Guur en schrale vrouw met duidelijk journalistieke achtergrond populisme ten voete uit.
Makkelijk woord dat populisme om iemand negatief weg te kunnen zetten.
Ze heeft in deze wel gelijk.
Het enige excuus voor dit soort zuurte is als je Groenlinks-lid bent, anders moet je even naar buiten gaan ofzo!
Was het bier op en dus maar aan de azijn?
Je was fascist en racist nog even vergeten, dat hoort toch ook in dat blaatrijtje thuis? Het gewone volk wil zich vertegenwoordigd weten, en dat doen Omtzigt, Caroline en Wilders. Hoog tijd voor een betrokken, verse wind.
Populisme is een prima frisse stroming. Zouden meer politici moeten doen.
Opvallend is dat de reacties van vanochtend allemaal contra-BBB zijn van accounts die ik mij niet herinner. Volgens mij zit er iemand met meerdere accounts te trollen.
Het is niks, behalve entertainment.
@Bamboojay | 12-09-21 | 09:25: Dat hoef je er tegenwoordig (helaas) al niet meer bij te vermelden.
Echt waar hoor!
Ik had me (bijna) aangemeld en heb nu al (bijna)€1000,- verloren! K*tbedrijf...
In plaats van de boeren, kunnen ze beter staatsbosbeheer onteigenen.
Of onze koning. Kun je aardig wat mondjes mee voeden. En aardig wat gelukzoekers huisvesten.
Grammaticaal kan het echt wel wat netter. Inhoudelijk heeft ze uiteraard gelijk.
Als je helemaal jezelf bent kom je bijna altijd heel sterk over. De stijl van haar schrijven, zonder omwegen heel direct en glashelder, past precies bij Caroline van der Plas. En daar mankeert helemaal niets aan als het om beleefdheid gaat. Het geeft vorm aan haar al ijzersterke uitstraling waar geen spindokter tegenop kan. Blijf vooral zo doorgaan Caroline, dat meen ik serieus.
Erkent ze nu gewoon het kabinet niet meer net als fvd? Schande voorzitter!
Het kabinet is demissionair, dus zal het, indien het de grondwet en de andere regels van de parlementaire democratie gerespecteerd dit jaar een heel korte troonrede worden. Zijne majesteit zal daar denk ik in 10 seconden mee klaar zijn. En omdat het een traditie is geworden dat alles van te voren toch al naar de pers wordt uitgelekt kan ik hier de uitgelekte inhoud van de gehele troonrede bekend maken.
Het wordt dit jaar: "Geachte leden der Staten Generaal, Mijn regering is al sinds begin dit jaar demissionair. Meer dan, zogezegd, op te winkel passen totdat ons land een nieuw kabinet heeft behoort mijn regering in demissionaire staat niet te doen. Op deze Prinsjesdag, die deze keer zo laat als mogelijk in het jaar plaatsvind, draait het dus alleen om de franje van Oranje. Bij deze wens u allen verder een fijne voortzetting van de dag toe want ik ga er meteen weer vandoor, op weg naar de balkonscene van Noordeinde".
Ik neem dat Al-Qaq in burka gaat verschijnen. Hoedjes zijn zo westers.
Ben zo benieuwd naar het hoedje van onze groenlinks moslimbroeder-zuster...
@GWBA | 12-09-21 | 08:01: Die is met de helm op geboren.
Je suis Caroline
Die "Hartelijke groeten", komen niet eerlijk over. Wegblijven bij de derde dinsdag in 2021 lijkt mij in deze tijd gewoon een daad van verzet.
Ik hoop dat de niet kartel partijen haar voorbeeld zullen volgen.
Misschien een leuk idee om hetzelfde te doen als Carolien. Gewoon niemand naar Den Haag tijdens Prinsjesdag. Geen enkele burger achter de dranghekken op het Lange Voorhout en het Binnenhof. Lijkt mij best een mooi signaal.
Het meest effectieve signaal.
Elk jaar te zien die malloten aan dat hek. Topje van de ijsberg, 40 zetels van volk dat het allemaal wel dikke prima vind. Nog net geen vingers in do oren en doorheen zingen. Omdat dat al teveel gevraagd is ben ik bang. Too little, too late
Dat zijn toch allemaal halve die niet meer echt leven.
Maar ja, die bejaarden hè.
Hoe kan een demissionair kabinet nu ineens een miljoenen-nota produceren ?
Demissionair is alleen maar een woord. Het interesseert ze werkelijk waar geen enkele reedt wie wat denkt. En een kabinet komt er ook bier voor 1 november. Tot die tijd misbruiken ze alles om hun agenda er door te drukken. Wellicht daarna een kabinet of nieuwe verkiezingen. Dit hangt volledig af van de peilingen.
@de SENSEI | 11-09-21 | 22:50: Bier? Lekker.
Top w... persoon, voor het echie
Ze heeft natuurlijk geen zin in die verkleedpartij met bijbehorende rituelen.
Ze maakt het politiek met een goed gevonden excuus.
Misschien is een goed gevonden excuus, wel ook gewoon de daadwerkelijke reden...
@Het brein erachter | 12-09-21 | 03:04: Gewoon een goede reden.
En als klap op de vuurpijl gaat Koning Krat ook nog wat zemelen... ik ga ook iets anders doen ...
Hij leest voor wat de demissionairen onder ons hebben opgeschreven.
Je kunt de koning veel nadragen, maar niet de inhoud van de troonrede.
Tja, het is nu eenmaal een nepparlement. Mevrouw Van der Plas neemt haar functie veel te serieus.
Lientje is sowieso geen type om een hoedje op te zetten. Lientje met een hoedje op is geen Lientje meer. En waarom zou Lientje die Tweede Kamer lid is in het parlement een hoedje opzetten? Omdat het een vergadering betreft van beide Kamers van de Staten Generaal, oftewel ons gehele parlement in vergadering bijeen om uit de mond van het staatshoofd te vernemen wat de demissionaire regering voor het komende jaar van plan is? Van Maxima mag worden geëist dat zij een hoedje draagt, om daarmee beleefd aan te geven dat zij geen deel uit maakt van onze volksvertegenwoordiging. Maar Lientje wel, daarom hoeft zij geen hoedje op, gelukkig niet voor haar haar, dat veel beter bij haar past dan zo'n truttig hoedje.
Begrijp wel haar beweegreden. Maar toch, wegblijven heeft ook iets van zwakte, laat je dan gewoon horen. Hoewel ik haar privéreden - haar wijlen man herdenken - ook wel weer snap.
Caroline moet gewoon zeggen dat ze weg blijft om prive redenen. Maar ga dat niet koppelen aan de politiek
Bij een koning op schoot gaan zitten voor een verhaaltje vind ik nogal een teken van zwakte.
Leve de Republiek!
Juist de privéreden vind ik zwak. Massa's mensen mogen niet wegblijven op hun werk op de dag dat hun partner of broer is overleden, waarom zij wel? En het geeft weer aanleiding om mensen je ervan te laten beschuldigen dat je dat leed misbruikt.
De inhoudelijke reden is 100x sterker.
@Het brein erachter | 12-09-21 | 03:09: mensen mogen wegblijven als ze een dag vrij nemen, dat doen genoeg mensen. Dus ook Caroline. En het feit dat een demissionair kabinet ook nog eens een nota wil presenteren wat ze niet horen te doen, ben ik het volledig met haar eens. Ik hoop dat meer politici/kamerleden haar voorbeeld volgen. Liever een dagje vrij dan een beetje schijnheilig mee zitten doen.
Mocht er ooit een zekere 'GroenRechts' partij aan komen zeilen, met als vaste pijlers:
-anti-immigratie (pro-immigratie stop) tenzij met input (opleiding/ kennis /kapitaal) EN uit non-islam contreien)
-oog en inzet voor originele natuur (voor zover dat er nog ligt) en jawel zeker ook aangelegde, l echter opbokken met nefaste plannetjes als Oostvaardersplaasen en andere maakbare natuurdebacles.
-exit EU
-illegalen en uitgeproduceerden terug naar lvh. (lukt Spanje ook)
-isolationisme met behoud van slechts handelsbetrekkingen
-Minimale Kiesgrens percentage stemmers en max. 3 partijen kabinet.
>
Ja, DAN zou k daar op stemmen.
Vind BBB sympathiek maar teveel een one trick pony.
Politiek is alles en zomin mogelijk ervan at the same time.
Niet je drammerige obesessie met het een of het ander, of net als toendestijds je favo onderwijsonderdeel van je opleiding tot speerpunt van inzet bombarderen.
>
Want ben tussen een hoop tof boerenvolk opgegroeid, maar ben er geen eentje.
.
Ja, ik ben mij er eentje, dat wel. (vrij naar Finkers)
Je hebt ook al eentje genomen, zo te horen. Of wel een paar meer.
Proost dan maar.
Hear hear
Mensen die kapitaal en kennis meenemen, zijn wat mij betreft altijd welkom, ook uit moslimlanden. Als je vanuit zo'n plek hierheen wil, heb je een hele goede kans het hier prima te doen!
Wel eens, maar je programma mag wel wat groener. Klimaatplannen?
Och, ik bekijk die ongein ook nooit. Ik lees de plannen wel en bekijk de debatten maar dat gezwatel van de koning + rijtoer + die hoedenoptocht, neuh. Heb wel wat beters te doen.
Prima actie van Caroline. Toch benieuwd wat voor verhaaltje de Koning mag voorlezen. Over het graf regerend gaat het demissionair kabinet alvast miljoenen toezeggen en oplossingen beloven voor problemen welke ze de afgelopen jaren ook al zouden oplossen. Benieuwd hoe vaak het begrip "menselijke maat" nu weer gaat opduiken in plaats van duidelijke argumenten.
Oproepen tot verdraagzaamheid, samen doen, een voor twaalf, geen gemakkelijk oplossingen, alleen samen, inclusief, zwaar jaar, alleen samen, onthutst en ontstelt maar ook geschrokken, stevige woorden, diverse samenleving met open karakter, de rek er uit, en dan nog een keer samen. En dan nog wat diarree tussen deze woordenbrij.
Inmiddels word ik een beetje moe van Caroline. Die gebruikt ook werkelijk alles om op Twitter maar weer iets te kunnen zeggen. Kijk mee eens goed doen. Jammer is dat, ze was (!) verfrissend.
Aandachtsgeile roeptoeter.. niet meer, niet minder.
Ze kan beter haar bek houden,toch? Al dat tegen spreken en nog gelijk hebben ook. Erg vervelend voor je.
De boerenmevrouw pakt gewoon zoveel mogelijk aandacht als mogelijk is. Daardoor weet iedere Nederlander dat die boerenpartij bestaat. Gaat dat meer stemmen opleveren? Geen idee. Wat ik wel zie, is dat die boerenmevrouw best wel staat als een huis in haar optredens. Ze loopt niet met meel in de mond te blaten. Maargoed, ze spreekt uit naam van een eenmanspartij, dus veel invloed heeft ze niet, behalve de publieke opinie een beetje te kietelen.
Je praat duidelijk alleen voor jezelf. Meer gaat het ook niet worden.
Fact, de kiezer bepaalt uiteindelijk. Weet iemand wie de nummer 2,3,4 van BBB zijn? Dat zal wel weer op een opstootje uitkomen met afsplitsingen. we hebben uiteindelijk nog niet genoeg fracties.
Nr. 2 is Boer Harms uit Niewerdaveen, Nr. 3 is 't Melkmeisje uut Delfziel, en Nr. 4 is D. Tenenkaas uit Spijkenisse. Geen opstootje, geen afsplitsingen maar gewoon een no-nonsense politieke partij. Mooi wark!
@PolderTaliban | 11-09-21 | 20:32: Ja hoor, Frau Antje wordt weer eens buiten gesloten. Homofobe racist.
@PolderTaliban | 11-09-21 | 20:32:
neen, nummer 2 is de mooie Femke uit mijn geboortedtadje Dokkum.
We horen helemaal geen fracties te hebben. Lees de grondwet maar eens.
Is dit die mevrouw van de Hell’s Angels?
Ah, al weer weg bij het CDA-feest?
Coroline stopt met politiek. ze zit nu weer op TV. Ze gaat de tv wereld in. Elke dag wel ergens. Ik dacht dat politiek hard werken was.
Dat mocht Hell's Angels willen. Daar zouden ze flink van opknappen.
Boeren slimheid is altijd beter dan Haagse huigelachtigheid.
Haagse Huichel duurt dan wel weer het langst ben ik bang.
@Lorejas | 11-09-21 | 20:24: ik krijg last van m'n huig. Altijd beter dan van mijn eksteroog.
@Lorejas | 11-09-21 | 20:24: BBB is het boerenpaard van Troje.
Ze is nog boer, nog slim.
@mono-culti | 11-09-21 | 20:41:
Van je 6 woorden spel je er 2 fout. Probeer het nog eens, slimmerik.
De nieuwe politiek komt niet van Kaag, maar van Caroline van der Plas. Goede actie van haar.
Ja ja, nieuwe politiek? Of gewoon Telegraafje lezen en boos kamervraagje stellen zoals Geert al 20 jaar doet.
@BlolB | 11-09-21 | 20:17: Een gepikeerde VVD-er! Als jij boos bent is het grootste gevaar geweken.
Als er binnenkort nieuwe verkiezingen zijn dan overweeg ik sterk om BBB te stemmen. Eindelijk een partij die wel nog principes heeft en duidelijke standpunten en Caroline zelf is wat mij betreft de meest positieve verrassing qua nieuwkomers in de Tweede Kamer. In het begin werd er nog wat lacherig over haar gedaan, maar dat gelach zal snel verstommen. Go Caroline!
Als je Maarten van Rossem moet geloven is Caroline het nieuwe grote populistische gevaar. Maarten van Rossem, het PvdA orakel, Nuff said.
@Sitting_targets | 11-09-21 | 20:17: U bedoelt Maarten de Vaccinvoordringer? Een onbetrouwbaar sujet en linkse knorrepot met morsige zwarte trui.
Mensen zouden tegen zichzelf moeten worden beschermd, en tijdig van de buis worden gehaald.
Maar Maarten vertegenwoordigd een links geluid op tv, dus de D66 mensen van de NPO laten hem zitten tot hij niet meer kan helaas.
1 groot raadsel waarom iemand die altijd maar negatief is over alles, toch een soort populariteit geniet.
Je vraagt je af wie heeft er nu eigenlijk in z’n verkiezingsprogramma dat onteigenen durven zetten? Demonisch 66 misschien of de GroeneKmer maar de rest doet vrolijk mee… boeren haal uw tractoren en hooivorken maar te voorschijn!
Ik woon tussen de boeren en je kunt nog beter naast een kerncentrale wonen. Ze zijn de hele dag enthousiast bezig met het vergiftigen van de planeet. Piepende astma van de ammoniak en een zee van brandnetels en bramen in de achtertuin. Geen vlinder of hommel gezien deze zomer.
Dit demissionaire kabinet schoffeert meer dan alleen de 2de kamer en haar leden. Ze schofferen de Nederlandse kiezers, de ambtenarij, de militairen die naar Mali en Afghanistan zijn geweest, de slachtoffers van de aardgaswinning in Groningen, de toeslagouders, de horecaondernemers, de boeren, en de lijst is eindeloos...
Wat wil je ook anders met een stel van de realiteit losgezongen kneuzen.
Je tegel sluit als een bus.
Slechts 1 detail maar toch het noemen waard; de Kiezer wordt wel degelijk vermeld , in de 2e zin, echter tussen haakjes. Van der Plas:(.."en daarmee de kiezer")
Een uitstekende actie en ik hoop dat meer partijen hier aan mee willen doen. Dat zou echt we een statement zijn als een belangrijk deel, al is maar een derde of zo, prinsjesdag gaat boycotten.
Ik ben fan. Er is bij mij redelijke twijfel tussen Joost en Anabel of Caroline (uiteraard op z’n engels).
Als u op het platteland woont, is het zeker aantrekkelijk. Zo niet, dan lijkt de andere optie beter passend.
U kunt het partijprogramma bekijken. Mij heeft het wel verbaasd dat het met name voor plattelandsbewoners aantrekkelijk is. Voor mezelf valt deze partij nu echter af
Ik vraag me af hoe het engels van Kerolaain is. Schots met een rollende R?
And I will walk five hondRRRReRRRRd miles...
Trouwens, AnNabel.
@Roos | 11-09-21 | 20:01: Goed dat je de moeite hebt genomen het te lezen. Er zijn weinig mensen die dat doen.
@cugel | 11-09-21 | 20:20: cugel, ik ben al jaren op zoek naar een passende partij en heb heel wat programma's doorgenomen;-)
Elke keer bij een nieuwe partij ben ik hoopvol, maar helaas... Ook deze partij sluit niet bij mij aan...
3x Joost, zonder twijfel.
Klopt, mijn excuses, ik ben bier aan het drinken.
Klopt Roos maar wat komt er van een programma terecht als het op (mee)regeren uit komt. Ben het uiteraard het er mee eens dat het eerder de BbB is dan de BBB.
Dit zie ik nog wel op iets uitlopen, maar ja, dat dacht ik ook bij ons Thierry
Voor mij is het Joost en Annabel, maar onderschat niet hoeveel mensen er wonen in wat u benoemt als: het platteland.
Het grootste deel van NL woont niet in een woke stad, of genderneutrale straat. Voor veel mensen is de BBB een prima optie.
Zo. Daar hebben ze vast niet van terug.
Denk het ook niet. Alleen respect voor de tweede kamer zou ervoor kunnen zorgen dat het kabinet zich gaat afvragen waarom ze dit doet.
Dat hele Prinsjesdag is niets meer of minder dan een publiciteitsstunt, dus de hele poppenkast negeren heeft precies het juiste effect.
De anderhalve meter wordt wel makkelijker als zij lijfelijk niet aanwezig is.
Als republikein kan ik deze poppenkast sowieso niet waarderen. Trekpoppen in zwarte pandjesjassen en demi-mondes met gekke hoedjes op die gezamenlijk een perverse demonstratie van Oranjegezindheid ten beste geven. In 1872 uitte Abraham Kuyper al forse kritiek op het voorlezen van de troonrede door de Koning. Vanwege de in 1848 ingevoerde ministeriële verantwoordelijkheid diende volgens hem een der ministers deze taak uit te voeren; zij hebben immers de troonrede geschreven. En zo is het ook. LEVE DE REPUBLIEK!!!
Omdat niemand anders het zegt: fuck de republiek! Leve Oranje!
@Het brein erachter | 12-09-21 | 03:25: Hou toch op. Een beetje dom achter koning krat aanlopen.
@Het brein erachter | 12-09-21 | 03:25: Zo kennen we de ware Oranjeklant weer: grofgebekt en aanvallend. U bent de lunchpartij op de gebroeders De Witt zeker vergeten?
"De lijken werden vervolgens volledig ontkleed, ondersteboven opgehangen aan de wipgalg op het Groene Zoodje – Johan een sport hoger dan z'n broer – en opengereten. Tenen, vingers, duimen, oren, neuzen, lippen, tongen en handen werden afgesneden. De lijken werden door enkele omstanders met vuisten geslagen. De ingewanden werden uit de lichamen gehaald en volgens ooggetuige en dichter-industrieel Joachim Oudaan deels door de omstanders opgegeten of aan honden te eten gegeven. Ook werden de lichamen gecastreerd. Een dode kat werd tussen de benen van Cornelis gelegd. Verhoeff sneed inderdaad de harten uit de lichamen. Ze zijn nog jaren in potten met terpentijnolie tentoongesteld geweest."
@divoc | 12-09-21 | 08:37: Ik zou de Plaats in Den Haag maar niet bezoeken, als ik jou was.
Ze heeft wel een beetje gelijk, maar haar zielige kleuter klikspaan dramverhaaltje richting de Voorzitter van de Kamer haalt helemaal niets uit. Ik denk dat de Kamervoorzitmevrouw dit heeft gelezen en dacht 'ja, ik snap je wel, maar ik kan er toch allemaal ook geen flikker aan doen?' Om vervolgens Lientjes bericht in de prullebak te smijten.
Lientje slaat de spijker wel op zijn kop, maar de spijker is enorm groot. En haar hamertje is zó klein.
Het gaat er om dat de kiezer het ziet. Maling aan wat Vera er voor gevoelens bij heeft.
Haar achtergrond is beeldvorming. Ze weet heel goed wat ze doet en hoe dat overkomt. Wat dat betreft is ze de gelijke van Rutte. Ze bestrijdt vuur met vuur. Is dat goed? Zal ze net als de Lotharingse door het vuur verzwolgen worden? Ha ha, Caroline, een horecatype.
Al ben ik stedelijk, en ziet mijn stad ten noorden de botte boeren en ten zuiden de saaie boeren, ik sla met Lientje mee op spijker. Weet waar je vandaan komt.
De voorzitter had hier al veel eerder aan moeten doen en had zich veel eerder, veel vaker en veel duidelijker uit moeten spreken. Wilders had groot gelijk met zijn uitspraak over corruptie.
Kan Carolien niet samen met Omtzigt verder?
Renske er ook bij? Bosma zou ook niet misstaan, dan is de partij al redelijk kamerbreed.
@Arnold Layne | 11-09-21 | 19:58: Renske erbij? Dacht het niet. Caroline is geen socialiste.
@B. Randnetel | 11-09-21 | 20:05: links of rechts is niet relevant meer. Corrupt of oprecht, dat is het onderscheid tegenwoordig
spero.
@B. Randnetel | 11-09-21 | 20:05:
Het gaat niet zozeer om links-rechts. Kapitalisten of socialisten.
Het klimaat voor een nieuwe Fortuyn is rijp. Niet rechts of links. Maar realistisch, helder, de landseconomie voorop en sociale invoelendheid.
Nu de goede persoon nog.
Misschien wel 1 van de meest dramatische dingen, dat Fortuyn ons ontschoten is. Wellicht had hij al veel eerder een beetje orde in de chaos kunnen scheppen. Duidelijk, rationeel en menselijk.
Zolang Rutte blijft zitten, zal de Tweede Kamer geen rol spelen, ondermijning van de rechtsstaat is nog nooit zo schaamteloos geweest.
Denk jij serieus dat de opvolger van Rutte het beter zal doen?
@Arnold Layne | 11-09-21 | 20:00: Het beste commentaar van de hele kabinetsformatie. (Goed nummer trouwens van Pink Floyd, sowieso een unieke band)
@ smdyasc
Hij lacht alles weg en ze laten hem ermee wegkomen.
Caroline doet het heel slim, héél slim. Ik hoop dat ze zich een beetje weet in te houden en niet te hard van stapel loopt. Ze duikt overal op waar ze gevraagd wordt om aan te schuiven en maakt daar dankbaar gebruik van, want aandacht is aandacht. Maar ze moet wel weten te doseren. Maar deze move is een goed gedoseerde, slimme move. Dat van die sterfdag van haar man had er voor mij niet bij gehoeven. Gewoon wegblijven is sterker.
Kan misschien zijn, omdat de brief niet aan ons is gericht maar aan de voorzitter ?
Ze zit dadelijk bij Spaanders ;)
Ik vind wel dat iedereen zo moeilijk doet. Dit land moet geregeerd worden en die wil niet met die: kinderachtig. Wat dat betreft doet Rutte het beter dan Kaag. En het internet staat vol met haat. Maar dat moet ik mezelf ook aantrekken: zit ik hier weer een berichtje te typen waar niemand beter van wordt. Een soort verslaving. En on topic: wat maakt het uit of ze al dan niet gaat en of het nu met of zonder hoed is. De hoofdzaak is dat er besluiten worden genomen in een heleboel moeilijke dossiers. Klimaat maatregelen als eerste, zonder dat we er failliet aan gaan. Groene technologie waaraan je kunt verdienen.
Maar in hoeverre zijn deze besluiten democratisch als ze door meneer Rutte bij elkaar geshopt worden i.s.m. kartel, vriendjespolitiek en bedrijfslobby?.
"... wat maakt het uit of ze al dan niet gaat..."
Dat maakt wel degelijk uit. Tradities veranderen, moeten wij altijd horen als het over het Sinterklaasfeest gaat. En dan wordt er door een kleine minderheid, niet zonder succes, gepoogd om die traditie met dwang om zeep te helpen. Wat van der Plas heel slim doet is als enkeling weigeren om een traditie te steunen als de politiek het niet meer waard is om erdoor te worden geëerd. Ze doet in feite het omgekeerde, ze vindt de traditie te heilig, die moet blijven bestaan, maar heeft voor haar enkel waarde als het politieke bedrijf dat erachter schuil gaat het verdient om aldus geheiligd te worden.
@Geenjoris | 11-09-21 | 19:51: Op het moment zijn er zoveel mensen die hun mond opendoen als iets ze niet zint dat ik daar niet al te bang voor ben.
Prachtig mens, aanwinst voor de politiek, of je het nu met haar eens bent of niet. Kan Kaag jaloers op zijn, een authentiek iemand die ander leiderschap uitstraalt en ver van de Haagse achterkamertjes staat,
Bij het CDA zijn ze compleet de weg kwijt. De BBB gaat nog meer zetels krijgen. Lees: “ Chris van Dam maakte vanochtend op Twitter bekend dat hij op het partijcongres van komende zaterdag de resolutie van 25 CDA-leden zal steunen die de partij vragen haar verzet te staken tegen het terughalen van IS-kinderen en hun moeders. De kwestie ligt gevoelig binnen het CDA omdat de partij tot nu toe een fervent tegenstander was van repatriëring, en daarmee de tegenstanders in de Tweede Kamer aan een meerderheid hielp. Als gevolg daarvan is Nederland op dit moment het enige land in West Europa dat nog niet begonnen is met het terughalen van zijn vrouwen en kinderen.“
De motie is door het CDA-congres vandaag AANgenomen. Maw, een meerderheid van de aanwezigen is vóór het terughalen van terroristen en medeplichtigen aan oorlogsmisdaden.
Ergo, het CDA gaat nog minder stemmen krijgen. Hoe ver staat de politiek af van de gevoelens van een groot deel van der inwoners.
Waarom 2 x gepost? Om 19:32 ook al.
@Geenjoris: veel mensen die CDA stemmen zijn helemaal niet op de hoogte van wat het CDA doet.
www.ad.nl/den-haag/van-fez-tot-fedora...
Ik zou deze boerenmevrouw graag bij de PVV zien. Al haar optredens in het publiek zijn gewoon heel netjes en vaak ook met een twist. Daarnaast kan ze tegen een geintje en gaat niet lopen huilen als ze aangepakt wordt. Kortom, goed hout. De PVV heeft minimaal 35+ zetels nodig om te kunnen denken aan de macht, dus elke geroofde zetel is er een. Dan kijk ik dus naar de stemmers op FvD en JA21. Jullie hebben een deeltje van de zetels gestolen, om die te investeren in een complotpartij en een soort van politieke prostituee. Een Eertmans hopt net zo makkelijk naar de PvdD of de SGP, als het hem beter uitkomt. Dat is een soort Dick Advocaat onder de politici. Tante Bel is wel welkom bij de PVV, maar dat wil ze nog niet. Die heeft een beetje last van podiumvrees. Dus in het kort: Wat links nooit zal lukken, want verschillende bloedgroepen, is aan de rechterkant helemaal geen probleem. Moeten ze wel willen natuurlijk.
Onzin : achterhaalde mening, JA21 heeft gewoon zelf, met eigen lijst , met verkiezingen meegedaan en 3 zetels behaald. Maart 2022 doen ze ook met eigen lijst mee in Mokum. Of ga je dan ook roepen dat het gestolen is , zodra ze FvD daar verslaan.
Zowel PVV als nog enkele partijen worden simpelweg genegerd wegens
"Woke" oud partijkartel.
Wat is dat toch met dat JA21 ? opstapjes gebruikt om weer zichtbaar te worden, 80% van andermans partijprogramma's overnemen en verder: oortjes in de nek en een afwachtende houding...
@jvc | 11-09-21 | 20:07: ik snap dat wel , ze blijven “kalm als een zalm “ rustig voorbereiden op de komende tijd. Structuur neerzetten en langzaam groeien , geen gekkies. En ik vond speech van Eerdmans over de 81 rechtse zetels prima.
Ik heb eens naar haar partijprogramma gekeken.. een paar snelle voorbeelden :
- woonruimte creëren op het platteland voor studenten
- inboeringscursus als je naar het platteland verhuist. Overigens verplicht voor alle Tweede Kamerleden
- OV gratis voor plattelandsbewoners
- 300.000 woningen op plek van Oostvaardersplassen
- school op platteland vanaf 40 leerlingen open houden
Ik snap dat mensen deze dame leuk vinden, want ballen,maar met zo'n eenzijdig programma trek je mij als zie zwevende kiezer niet over de streep
@JeRoom | 11-09-21 | 19:44: wablief?
U citeerde haar complete program?
@dathoujetoch | 11-09-21 | 19:45: nee hoor, lange lijst gericht op de echte plattelanders (dus ook geen provinciestadjes). Maar dingen als OV gratis voor plattelandsbewoners vind ik gek. Ik vind zeker dat het OV daar moet worden verbeterd, maar doe OV voor anderen er naartoe ook gratis
@JeRoom | 11-09-21 | 19:48:
Scheer je weg, vieze Belg.
Nee, ik wil ook het Burger vertegenwoordigd zien in haar programma. Blijft het bij wat fooien voor de Boeren dan zal ze nimmer groot worden.
BBB komt volgens mij op voor de mensen die niet in de hippie randstad wonen. Die worden vaak door randstedelingen voor boer uitgescholden. Als je Nederland graag Nederland wilt houden, dan luister je politiek gezien ook eens naar die boeren. Bij ons ontwikkelen ze de techniek voor morgen, maar een beetje waardering krijgen we niet. We worden behandelt alszijnde een wingewest. Ik kan niet voor Groningen praten, maar die hebben eenzelfde soortig probleem. Die boerenmevrouw is helaas allen en dus een soort roepende in de woestijn, maar ze heeft meer sympatisanten dan we nu in de kamer zien zitten. Buiten de Randstad wonen ook Nederlanders die belasting betalen. Neem die gewoon serieus als ze wat te zeggen hebben.
Ik vind het wel terecht dat ze nadruk legt op het platteland. Als het daar bij blijft en drammen op die punten dan worden ze niet aantrekkelijk, maar ik vind van der Plas een verademing in Den Haag. Een slimme vrouw die heldere, ter zake doende vragen stelt. Het functie elders debat vlak na de verkiezingen heb ik veel gevolgd (beter dan menig thriller) en zag haar heel goed interupteren en dat is best bijzonder voor iemand die net de TK binnen is gekomen.
Zij stelt zich redelijk op en heb vertrouwen in haar. Zij heeft wel degelijk oog voor de maatschappij als geheel.
Ik zie hier geen one issue partij ontstaan, ondanks de uitgangspunten bij oprichting.
Nadruk op platteland is hard nodig want nu wordt het platteland alleen als wingewest gezien. Groningen heeft het aan den lijve ondervonden. Verder wordt het steeds meer woongebied voor stedelingen (en de vakantiehuisjes!) die gaan klagen over boeren en gewoontes op het platteland. Het mag van stedelingen volgegooid worden met windmolens en zonnepanelen, bossen moeten omgehaald worden en er moeten boeren verjaagd worden voor woningen, veelal voor migranten.
Dit kan echt een middenpartij worden, gezonde rechtse standpunten met ook betrokkenheid naar mensen die het minder hebben, en zonder het gekonkel dat een partij als CDA zo kenmerkte met haar oude Christelijke zuilen.
@LV-225 | 11-09-21 | 20:15: eens dat het plattelanders ook wordt vertegenwoordigd!
Maar tussen Randstad en het echte platteland met de boeren wonen ook nog mensen.
Helaas voel ik me niet vertegenwoordigd in haar programma, dus deze partij valt voor mij af. Maar als je echt tot de boerenpopulatie of platteland behoort, is zij een goeie
@Nuuk | 11-09-21 | 20:18: eens hoor. Sympathieke dame ook en ik sta 100% achter de boeren!
Maar voor mij is het geen alternatief.
Ik ben echt op zoek naar een partij waar ik me ook in kan herkennen.
@Roos | 11-09-21 | 20:24:
Ik denk dat we beter af zijn bij een wat grotere beweging die zich inzet voor burgerrechten en een natuurbeleid welke niet gekaapt wordt door extremisten.
Nu zijn er te veel partijen en voor iedere stroming moet er een aparte partij komen en dat werkt niet, blijkt. De critici worden door de machthebbers van de bekende regeringspartijen en haar gedogers, zonder veel gedoe uitgespeeld.
Er zijn natuurlijk verschillen tav invulling van ideeen tussen BBB, SP, PVV, Haga, Omtzigt, de steeds weer nieuwe ouderenpartijen. Waarom je niet over je eigen schaduw heen zetten en maar eens een front vormen tegen de terreur van vvd en d66 enzovoorts? Start eens vanuit een kabinet waar ook verschillen mogen zijn en zoek meerderheid voor standpunten in de kamer. Dat is niet makkelijk, maar wel democratisch en het brengt de democratie weer terug.
Partijen als SGP, dierenpartij en CU zullen vanuit hun religieuze fundament niet in zo’n beweging stappen, maar hebben in debatten wel laten zien dat ze niet onderdeel zijn van de machtspartijen die het nu voor het zeggen hebben. Nou ja, CU deels wel, maar die vind ik toch een wat dualistische plek hebben wanneer ze in een regering zitten.
Mee eens. Maar ze heeft wel een punt m.b.t. de krankzinnige plannen om 50 % van de boeren te onteigenen. Nederland, een landje zo groot als een postzegel is dacht ik het 2e exportland kwa voedsel TER WERELD. Dus dat heeft omte beginnen enorme impact op de economie. En wie bepaalt dan welke helft van de boeren zal onteigend ? Of wordt het een soort "iet wiet waait is eerlijk weg" loterij ? Hrm. De agrarische sector is allemaal hi-tech, daar is NL wel erg goed in, dus verwacht investeringen van (vaak tientallen) miljoenen. Dus dat uitkopen / onteigenen wordt zowiso een nogal dure grap die uiteraard wordt afgewenteld op de burger. En wat moeten die onteigende boeren dan gaan doen ? Die CO2 uitstoot verplaatst zich gewoon naar het buitenland waar ze niet zo krampachtig het braafste jongetje van de klas willen zijn als NL. En zowiso maakt NL op globaal niveau geen enkel verschil. Maar ja, we willen zo graag het braafste jongetje van de klas zijn en denken dat wij een "voorbeeldfunktie" vervullen die door het buitenland zal worden bewonderd en overgenomen. Niet dus.
Onteigening. Als een boer met een dubbelloops roofridders van ministeries van zijn land verjaagt, dan vind ik dat normaal. Een Nederland zonder boeren, waarom zou je dat willen? Voedselvoorziening is de basis. Die urbane kosmopolitische gedachtenspinsels van D66 zijn wereldvreemd en gevaarlijk. Als er een voedselcrisis komt dan kunnen we gaan bedelen bij het buitenland. We hebben in de coronacrisis gezien hoe kwetsbaar we kunnen zijn: medicijnen, mondkapjes. Anti-fragility, resilience.
Aah kijk, mensen die nog steeds niet snappen dat het vooral export is wat die boeren produceren. Ze bestaan nog steeds!
-:/Nederland grootste vleesexporteur van de EU///
Bron: CBS
Klik: www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/25/neder...
@Quantum Suicide | 11-09-21 | 20:01: Export in de nabije Europese regio. Nee, weet je dat niet?
Agenda 2030 wordt uitgevoerd en het gaat steeds sneller, daar hoort het onteigenen van de boeren van hun grond ook bij.
Helemaal gelijk. We zijn een land met de beste grond en het beste klimaat voor voedselproductie. En nu willen die Haagse dwazen dat gaan inruilen om er o.a. zonnepanelen op te zetten of woningen. Hoe gek kan je zijn. Zie ook de docu van Marijn Poels. Die heeft dit onderwerp ook al behandeld: op het Duitse platteland zijn geen aardappelen meer te krijgen. Weliswaar een anekdotisch voorbeeld maar het is wel erg vreemd.
Pure discriminatie dat de kerels geen hoedjes mogen dragen.
Dan komt Kuzu met een Taliban tulband op z'n kop.
Rob Jetjes doet een bouwhelm op, Village People stijl.
Frits Wester zet, zoals altijd, z’n vleespet op.
Met de opeenstapeling van:
Demissionair zijn,
functie elders,
ongrondrechtelijk lieden benoemen,
Grondrechten beperken
Kamerleden functie elders in bedrijfsleven.
En vast nog wel meer...
snap ik niet wat de PVV en FvD nog in de kamer doen. Want praten werkt niet meer omdat jullie boodschap wordt afgekeurd op de persoon en niet de inhoud. Daarmee is de democratie in het hospice.
Om die reden zou ik ook de BBB "staking" overnemen.
#bananenrepubliek
hear hear
Eensch, die partijen zouden ook weg moeten blijven.
Wat ook leuk is:
Gewoon in joggingbroek gaan met een t-shirt en vieze gympen.
Oja, en een Trump petje.
Ik denk dat dat wel zo'n beetje recht doet aan het respect dat ze horen te krijgen.
Maar het zou inderdaad wel aardig zijn als alle kamerleden die daar behoefte toe voelen daar qua kleding in elk geval een bepaald duidelijk zichtbaar statement zouden gaan maken. Allemaal hetzelfde groene sjaaltje of zo.
Met dito Opel Manta
En partij hernoemen naar: The Deplorables.
Tshirt Vizier op Links.
Ach welke perversie van bestaan we ook bedenken, het blijft pervers.
Leeft Boer Koekoek nog eigenlijk?
Nee, maar zij is uit een ander nest.
Lientje heeft groot gelijk.
Nieuws van het CDA-congres heden: “ DEN BOSCH - Een meerderheid van de CDA-leden wil IS-vrouwen en -kinderen terug naar Nederland halen. Er klonk luid applaus voor het voorstel, na een pleidooi van voormalig Kamerlid Van Dam. Het advies van de partij was om tegen deze resolutie te stemmen. Toch nemen CDA’ers het voorstel met een nipte meerderheid (54 procent) aan.”
Bron: Telegraaf
Volledig de weg kwijt.
54%, dat zijn er toch al gauw een stuk of 12.
En dan nog verbazen ze zich dat ze van 50 zetels zijn veranderd in een splinterpartij van nog geen 10 zetels. Het is zelfdestructie. Ook het binnenhalen van christenhaters in optima forma hoort daarbij. De overgebleven leden hopen stiekem dat zij of hun kleinkinderen gekeeld worden tijdens het zingen van christelijke liederen. Dat niet CDA'ers dit liever niet willen, weegt niet op tegen het martelaarschap dat ze zo graag willen ervaren.
"Bedankt voor uw stem op de Isis vrouwtjes"
Zal wel weer een gevalletje zijn van als u "voor" stemt bent u "tegen" en bedankt voor uw stem op Hugo.
Mooi zou zijn geweest als er een voorwaarde aan verbonden was. Alle voorstemmers moeten IS-vrouwen met kinderen dan ook verdeeld in eigen huis opnemen. Ik denk dat het enthousiasme dan heel wat minder zou zijn.
Die IS-vrouwen die Yezidi vrouwen als tot hoer gemaakten voor hun man hielden en bij der Untergang Yezidi vrouwen met honderden gelijk lieten executeren. Hoe moet het zijn geweest na al dat misbruik van je lichaam en de hoop op verlossing, doorzetten, er komt een einde aan, om het geweer in je nek te krijgen nadat je vriendin naast je al haar schot heeft gekregen. Ze had zich wel iets anders van het leven voorgesteld. Met familie en kinderen. Maar ze kreeg de hel, een hel gemaakt door mensen, onmensen.
Kinderen, die hebben de IS-vrouwen wel. En c.q. een Nederland waar ze na een paar jaar cel gewoon weer verder kunnen leven. Is dat rechtvaardigheid?
Dat je alle getuigen van je misdaad op moet ruimen, dat is dan de les.
En die IS-mannen, die krijg je er uiteindelijk gratis bij. Gezinshereniging.
@Sitting_targets | 11-09-21 | 19:57:
Roerend mooi verwoord! En inderdaad, gezinshereniging. Het begin van veel ellende. Zal destijds mooi geklonken hebben. Maar wat een onzalige gedachte, achteraf gezien.
De zelfhaat van deze mensen is grenzeloos. In het ALLERBESTE geval gaat de "Repatriering" van ISIS Jihadisten handen met geld kosten.
Het komt echt niet meer goed.
Ik vind dit machtig prachtig!
Moeten meer mensen doen. Laat het gespuis lekker zelf voor lul zitten als die bolle weer wat woordjes moet stamelen die Mark geschreven heeft.
Hoe lang duurt het nog voordat die Argentijnse het overneemt? Als ik die bolle was, zou ik de vloer in het regeringsvliegtuig extra controleren.
Voor alle fanboys: volgende keer heeft ze er een paar zetels extra bij, die dan dus ook gevuld moeten worden en dan gebeurt er hetzelfde als bij alle andere leuk beginnende solo idealisten: er komen alleen maar debiele ratten op af en daar moet ze het mee doen, waarna de partij binnen no time alsnog implodeert
Die kans is levensgroot, helaas.
Die kans is er natuurlijk altijd, maar het is ook geen wetmatigheid, zoals jij het stelt.
Uitgekochte boeren zat tegen die tijd. Die moeten ook wat te doen hebben, dus kunnen ze, voor zover ze niet met hun uitkoopkapitaal doorboeren in het buitenland, gewoon in de kamer net doen alsof ze ergens (anders) verstand van hebben. Gaat helemaal goed komen.
Ken veel meer partijen waar alleen maar debiele ratten op zijn afgekomen... alleen die zitten er nog steeds
Weer een sterke van Caroline.
Ik denk dat ze gewoon geen leuk hoedje heeft.
Een blauwe of lichtbruine pet zou voldoende zijn. Statement maken, daar gaat het om. Of haar de pet past, da’s n’andere.
RTL verteld natuurlijk weer de halve waarheid. Ze gaat niet vanwege de boeren. Wat ze er niet bij vertellen, dat het de sterfdag is van haar man, die dan een jaar geleden overleden is aan kanker.
Je deken bedoel je zeker....?!
op zich wel prettig dat iemand van de club zelf nu benoemt wat wij zien: een idioot circus van "lekken" en dan allemaal op Prinsjesdag zelf een toneelstukje opvoeren.
Op zich is niemands aanwezigheid daar van enige toegevoegde waarde, zeker niet wanneer alles toch al tevoren bekend is gemaakt.
Ik zou haar weleens in debat willen zien gaan met een Taliban leider.
In debat met een moslim, heeft dat zin ?
Ik denk dat ze grotere kloten heeft dan Mark.
@2021 sla ik ff over | 11-09-21 | 19:32:
Wat is zin.
@Zapata10 | 11-09-21 | 19:32:
Kleinere kloten dan Mark...
Geef 's een voorzet?
@Mr_Natural | 11-09-21 | 19:34: Jesse...?
@Zapata10 | 11-09-21 | 19:37:
Ja, maar die heeft wel een grote eikel.
@Mr_Natural | 11-09-21 | 19:39: U heeft een punt mijn waarde. (rofl)
Hulde Caroline!
Hulde!
boerburgerbeweging.nl/
Beste voorzitter.
Ik ga dit jaar niet naar prinsjesdag kijken op tv want ik heb leukere dingen te doen, ik moet de plee nog schrobben bijvoorbeeld.
Is het alweer 21 september? De tijd vliegt.
Oh shit, goed dat je het zegt.
@Mr_Natural | 11-09-21 | 19:28: Je hebt nog 10 dagen.
En het is uw jaarlijkse bad-dag. Niet vergeten hoor zoals de läatste vijf jaar!
Een demissionair kabinet hoort geen controversiele zaken op zich te nemen. We zijn onszelf volkomen vergeten.
Endelijk een recalcitrante tante in het gelid van de 2e kamer.
Dame laat prive voor gaan.
Dat vinden de lemmingen niet fijn.
Het kabinet is een patient met narcisme. De enige juiste remedie is aan hen status, belang, gezag te ontzeggen en ze gewoon in de onderbroek te zetten. Uit te lachen. Hun stampvoetende gelijk te ontkennen. Net zoals dat joch dat snoep afpakt. Gewoon een keertje hard uitlachen.
Kaag ook. Het is nu duidelijk dat dit gewoon een narcistische vrouw is. Die gaat geestelijk helemaal in de kreukels nu ze haar positie verliest. Ze gaat in contact komen met het werkelijke beeld van zichzelf in plaats van het door de pers en media in stand gehouden nepbeeld. Dat ze een niet-intellectuele loser is zonder diplomatieke vermogens, zonder charisma. Haar applausmachine valt stil. En daar staat ze dan totaal voor gek. Uitgelachen.
Ik denk dat ze na deze totaalafbraak van haar persoonlijkheid ook maar het beste gewoon kan koken want van zo'n hoogte kun je niet valen zonder geestelijk een knauw te krijgen waar je niet van herstelt.
Een vvd er in hart nieren zeker
@U-boot | 11-09-21 | 19:37: ze is van D66
Excuus ik las het helemaal verkeerd
Ik vind r verschrikkelijk.
Dat zal ongetwijfeld wederzijds zijn.
Zij u ook.
Lekker?
Jouw mening, vette papa.
Dat ze de ceremonie niet bij wilt wonen is haar goed recht. Ik mag echter hopen dat ze wel bij de Algemene Politieke Beschouwingen aanwezig is.
Daarbij: wat loopt ze in vredesnaam te janken over die onteigeningen. Dat is nu juist de jackpot waar menig agrariër op hoopt, aangezien ze hun hele bedrijfsvoering hebben ingericht op het binnenharken van de royale subsidies uit Brussel, die nu eindelijk worden teruggeschroefd. Een meer dan volledige schadeloosstelling voor het stoppen van je zwaar verliesgevende onderneming; je kan het toch veel slechter treffen, lijkt mij.
En ik mag dan op mijn beurt weer hopen dat je een goeie bril koopt en haar statement wat beter leest.
Precies, maar de boeren zijn zielig hè, want ze zorgen voor jouw eten op tafel... We zijn best een romantisch landje soms hoor
Okay IJsman: drie weken zonder eten naar bed. En nee: ook geen toetje.
Zwaar verliesgevend? Waar heb je het over?
In ruil voor die subsidies mogen ze dan ook drie keer niks.
@FordPrefect | 11-09-21 | 19:27: Google eens de Brusselse begroting. De landbouwsector ontvangt miljarden aan subsidies. En IJsman heeft gelijk dat als de intensieve veehouderij alle externe kosten voor de samenleving zou moeten meerekenen, dat die sector dan verliesgevend zou zijn.
@konjodebonjo | 11-09-21 | 19:30:
>< Tientallen grondwaterwinpunten in Oost- en Zuid-Nederland zijn vervuild met meststoffen. Van dat grondwater zuiver drinkwater maken wordt steeds moeilijker en duurder. Die waarschuwing richten de tien Nederlandse waterbedrijven aan de regering. Komende week moet staatssecretaris Martijn van Dam de Tweede Kamer en daarna de EU vertellen welke acties hij zal ondernemen om het Nederlandse water schoner te krijgen. EU-lidstaten zijn verplicht te rapporteren over hun 'actieprogramma Nitraatrichtlijn'. <>
De boeren gaan niet de hoofdprijs krijgen voor hun land maar de overheid , de waarde voor boeren grond is nu 64.000euro per hectare , met bouw bestemming 2499 per m2
@Banenenrepubliek | 12-09-21 | 10:08: bij uit koop krijgen ze nooit het maximale bedrag
Irritante hoedjeparade.
Esther Ouwehand komt met een bos wortelen op d’r kop.
Kauthar Klaver met een windmolen op hun harses.
Sophie Hermans d’r föhn is ontploft.
Bente Becker draagt een douanePet.
En Beatrix kwam altijd met haarlak, veel haarlak. Rookbommen kaatsten erop terug, ook waxinelichtjes.
En Sigrid?
@Sinterbikske | 11-09-21 | 19:45: tja, zwarte puntmuts of als ze trouw aan haar man is een zwarte sluier
Mag je eigenlijk tegenwoordig nog vinden van iemand dat ie ballen heeft? Welke 'ballen' worden er eigenlijk bedoeld?
Is toch niet seksistisch ofzo?
"naar bed gaan met (een replica van) voorlichterspik in hun mond". Die kende ik nog niet. Heb wel beeld, inmiddels (ieeeieeew).
En Hoekstra wil niet in de oppositie.
Wat een ongelofelijke lul.
Ja joh alsof het een ‘regerings’partij is.
Dus gaat hij met alles en iedereen akkoord. Wat een slechte strategie.
Groot gelijk. Als ze iets belangrijks te melden hebben dan sturen ze maar een whatsappje en anders lees je die ochtend even de krant.
Maar dan natuurlijk wel aandachtshoeren op het vogeltjesplatform. Stuur dan de brief gewoon en hou de eer aan jezelf. Bij vragen meldt je gewoon dat je je hebt afgemeld en waarom. Dit... is gewoon politiek opportunisme. Mooier kan ik het ook niet maken.
Volgens mij wil ze enkel laten weten aan haar kiezers waarom ze er niet zal zijn en wat ze de voorzitter heeft geschreven.
Op zich is dat gewoon netjes naar de kiezer, zodat deze weet wat de reden is voor haar afwezigheid.
Gezien op Twitter:
Groot gelijk. Als een kleuter in een kleuterklasje "Hoera!, Hoera!, Hoera!" roepen lijkt niet bij je te passen. Het merendeel van de Tweede Kamerleden is toch al acteur, dus dit kun je het beste aan hen overlaten.
Heel veel sterkte toegewenst komende dinsdag!
Kleuters tegenwoordig roepen: "Hoerr, Hoerr, Hoerr!". Op latere leeftijd sissen ze erbij.
Goed zo,niet met die coalitie jaknikkers meedoen.
Gelijk heeft ze. De regering is afgetreden en ze blijven gewoon doorregeren.
Een demissionair kabinet hoort op de winkel te passen tot de volgende regering het over neemt, en in de tussentijd geen beslissingen te nemen.
Iets wat Rutte wel doet.
Verleden week zaterdag was het toch Prinsjesdag?
Op de 1e F-dag van September idd.
Puur gevoelsmatig: ik moet haar wel, ze speelt geen rol.
Caroline sweet Caroline! Het blijft een top wijf!,,
Geweldige vrouw, ben het nogal eens politiek gezien met haar eens, niet altijd maar toch, dit is het soort mensen wat echt voor verandering zou kunnen zorgen als ze met een paar man meer was.
Goed, ze heeft eigenlijk wel gelijk
De hele Tweede Kamer zou weg moeten blijven.
Kleuterschool!
Aantal hoofdletters mag minder. Vooral bij 'kabinet'. Te veel eer.
Gewoon lui gedrag.
Waarom zou je in de huidige puinhoop de moeite doen om voor een paar duizend euro een jurk te kopen en daar voor Piet Snot te gaan zitten?
Sterfdag van haar man... .'lui gedrag'. Is uw nick een anagram van 'ja loser'?
Want Prinsjesdag is zo'n loeizware werkdag voor onze hardwerkende politici...
@dathoujetoch | 11-09-21 | 19:15: Ja
@dathoujetoch | 11-09-21 | 19:15: Of gewoon jaloers
De meeste personen die daar zitten zijn leugenaars en corrupt inclusief die klootzak van een koning.
Niet met de bezem maar met de honkbal knuppel uit ons land verdrijven dat soort kutvolk.
@GroetenVanUrk | 11-09-21 | 19:16: Bla, bla,bla, bla,bla, bla,bla en geen fuck uitvoeren, is dat hard werken?
Groot gelijk! Zeker gezien haar persoonlijke omstandigheden...
Die zijn? Zes maanden in de kamer als enkeling en zij zal in het belang van de boeren (en dus tegen de rest) de boel eens goed de maat nemen.
Ik ga er ook niet heen. 'K heb gewoon géén zin.
Misschien wil Max dit keer op prinsjesdag
die Karst was nou niet bepaald F1 materiaal
REAGEER OOK