Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Vijf keer zoveel IC

Vorig jaar (14-8-2020) lagen er 48 mensen op de IC, vandaag zijn het er 195

De meeste ruis over corona komt onbedoeld uit het kabinet. Dansen met Janssen met de politieke belofte van directe bescherming was even fabuleus als de onbevlekte ontvangenis van Maria. Zelfs de eigenaren zagen dat in, en sloten vrijwillig de deuren. Enschede had een discotheek waar 165 op de 600 bezoekers besmet raakte. Rutte wil ze pas in het laatste stadium heropenen omdat de toename van corona vooral in het nachtleven zat.

Vorig jaar 14 augustus 2020 lagen er 48 mensen op de Nederlandse IC, vandaag zijn het er 195 en dit loopt nog op. Er wordt triomfantelijk gedaan of er veel bereikt is, de zomerdip in patiënten duurde vorig jaar drie maanden, dit jaar drie weken. Vorig jaar ging corona half september de lift in, nu al halverwege juli. Kampioen vaccinatie Israël haalt nu met positieve testen, hospitalisatie en intensive care gebruik Nederland & het Verenigd Koninkrijk in. We zijn er nog niet.

Social

Vaccinatie blijkt ruim een factor zes te schelen in het aantal ernstig zieken. “Health Ministry data showed that among unvaccinated Israelis aged 60-plus, there are 120.9 people per 100,000 in serious condition. Among the vaccinated the figure is 19.1 and the partially vaccinated figure was 45.3.” Vaccinatie is alleen daarom al nooit vrijwillig geweest en gaat het nooit worden.

De bestrijding van corona is een stukje kansrekening geworden. Volledige bescherming bestaat niet meer. De uitspraak van minister De Jonge “De keuze is: laat ik me vaccineren of accepteer ik dat ik ziek word” is een karikatuur van de werkelijkheid. Hier herhaalt hij de ernstige fout Dansen met Janssen; een gevaccineerde gaat niet en kan niet risicoloos door het leven.

Het is een misvatting dat een gevaccineerde niet ziek kan worden of niets kan verspreiden, deze misvatting wordt tot beleid verheven met het toegangsbewijs: OF vaccinatie OF test OF ziekte doorgemaakt. Of-of terwijl en-en aantoonbaar beter is. Dat geeft medische apartheid, zonder wetenschappelijke basis. Het geeft ook mensen die vanuit een vals gevoel van veiligheid onnodige risico's nemen.

Onze versie van de Britse “Freedom Day” moet niet alle sluizen openzetten. Toch is dat in november de bedoeling. Alles loslaten, want iedereen die zich wilde vaccineren, kon dat. Ik wil niet nog een lockdown, maar ik doe als gevaccineerde wel een zelftestje voordat ik kwetsbare mensen ga. Net zoals alle andere risico's in het leven; goedkope maatregelen gedachteloos uitvoeren.

Hoger onderwijs gaat niet nog een keertje dicht, maar het scenario met toegangsbewijzen ligt klaar. Collegezalen met meer dan 75 personen zijn niet toegestaan, maar daar was toch al weinig ruimte voor persoonlijke aandacht. Voor de mentale gezondheid en sociale vorming is het hard nodig dat studenten veel vrije tijd met elkaar doorbrengen. Organiseer een studentikoze feestbubbel.

Corona gaat niet weg, maar gaat wel uitgebreid rond, daarom is het beter is om het Zwitserse kaasmodel te blijven volgen. Vaccinatie en testen zijn onafhankelijke extra beveiligingslagen die elkaar aanvullen, geen zelfstandige oplossingen. Aangezien corona nooit zal verdwijnen, blijven zaken zoals ventilatie, hygiëne, afstand, quarantaines en thuisblijven bij klachten nuttig.

De Nederlandse Formule1 mag doorgaan, maar met twee derde van het publiek. Dat is echt een maatregel waar ik graag de basis van wilt zien. 67% van de mensen op een oppervlak, geeft gemiddeld 22% meer onderlinge afstand. Dan zit je niet meer altijd schouder en schouder, maar af en toe een lege stoel ertussen. De race duurt twee uur, dus ik verwacht daar weinig effect van.

Tijdens de race zitten de meeste mensen buiten, de meeste overdracht zal op de heen- en terugreis zijn. Vanwege de fantastische bereikbaarheid van Zandvoort zullen bezoekers uren in slecht geventileerde treinen, bussen en auto's vertoeven. Minder bezoekers geeft minder files. Helaas zullen die geweigerde fans hutje mutje bij vrienden gaan zitten, waar we nu ook de meeste transmissie zien.

Een effectievere maatregel was mensen die in dezelfde treincoupé zitten, ook op hetzelfde stukje tribune zetten. Gewoon eens stukje organisatie van separate bubbels. Mocht er dan een zieke tussen zitten, dan besmet hij of zij niet gelijk meerdere bubbels. Dat type laaghangend fruit, maatregelen die nauwelijks merkbaar zijn, kunnen we echt niet overslaan.

Soms is het maar een kwestie van woordkeus. We kunnen de anderhalve meter samenleving loslaten, veronderstelt dat het coronavirus is verdwenen. Terwijl echt iedereen weet dat dit virus nooit meer weggaat. Hier had de premier ook kunnen zeggen dat je de maatregel niet meer juridisch afdwingt, maar wel medisch adviseert. Het virus wijzigt immers niet bij wet.

Door een gebrek aan kloppende informatie samen met maandelijks een veel te dik, onleesbaar pakket aan micromanagement, ontstaat complete chaos. Voor bacteriën zoals legionella en salmonella zijn we ook gewend om op de achtergrond net een paar dingen anders te doen, om een hoop te voorkomen. Er is rust en duidelijkheid nodig.

Zonder kennis valt niets te kiezen.

Reaguursels

Inloggen

Vorig jaar hadden we een hèèl andere zomer dan dit jaar.
Meer UV en meer vitamine D opbouw.
Mensen waren veel meer buiten dan deze zomer.

Maar ach…. dat telt zeker niet mee, hè

Onkel Bratwurstbude | 15-08-21 | 15:40

Hou toch op met dat hysterische gedoe.... de aantallen zijn laag... de doden nog lager.... deal with it

Heisenberg74 | 15-08-21 | 14:48

Ruim een jaar verder, nog geen extra ic capaciteit, en dikkertjes zijn nog als de dood om dood te gaan omdat ze in de risicogroep zitten, in plaats van af te vallen. En ondertussen moeten we maar vanalles. Wel een beetje klaar mee, schijnbaar krijgt niemand z'n shit op orde

Jacques_SiConto | 15-08-21 | 13:50 | 1
-weggejorist-
Onkel Bratwurstbude | 15-08-21 | 15:42

@geenjagergeenneeger | 15-08-21 | 13:34:
Narcist (? gebaseerd op wat eigenlijk) of niet, hij stelt relevante vragen nav coronabeleid. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Computer_says_no | 15-08-21 | 13:46

@geenjagergeenneeger | 15-08-21 | 13:34: ja lees jij je eens in. Iedere dag weer zeer interessant blog met goede info, wetenschappelijke studies veelal resulterend in ontmaskering van de aapjes op een rots die een kunstje hebben geleerd, zoals de OMT leden en Jaap en zijn mensen.

dagpauwoog | 15-08-21 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Artikelen waar "ik wilt" in voorkomt zijn het lezen niet waard.

T. Rammel(l)an(d)t | 15-08-21 | 12:50 | 3

Kan zijn gekomen door achteraf een zin aan te passen. Bijvoorbeeld door eerst de zin te beginnen met "Je wilt" maar dan achteraf denken dat dat te algemeen is, en dan 'je' in 'ik' veranderen, daarbij het werkwoord vergetend.

lekgoot | 15-08-21 | 13:13

Vanaf nu pijp jij een kameel bij elke spelfout van jouw kant. K?

geenjagergeenneeger | 15-08-21 | 13:35

Haha wtf

kermitsklant | 15-08-21 | 15:26
-weggejorist-
Bolder | 15-08-21 | 12:46
-weggejorist-
Dwars-Ligger | 15-08-21 | 12:40

Ik heb het al eens eerder gezegd, Wilders en zijn partij zijn de oppositie afdeling van de vvd. Zoek in dit verband maar eens oude filmpjes op van Wilders toen hij nog bij de vvd zat en lovende woorden had over de islam #nooit vergeten.

IkwilJinekwel | 15-08-21 | 12:10 | 1

Dacht dat hij daar inmiddels afstand van heeft genomen of heb je sindsdien onder een steen gelegen Rosénmuller en Duyvendak hebben dat nooit gedaan.

bijna_raak | 15-08-21 | 20:18

Cijfers van gisteren;
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 13-08-2021 tot 14-08-2021 is;
0-9 112 personen
10-19 438 personen
20-29 664 personen
30-39 352 personen
40-49 250 personen
50-59 228 personen
60-69 140 personen
70-79 71 personen
80-89 37 personen
90+ 11 personen
Totaal 2303

mikes43357369 | 15-08-21 | 11:41 | 3

Ergens in je browser, meestal bovenaan kun je zien op welke website je je bevindt. Het begint meestal met een of gevolgd door de websitenaam met een zogenaamde domeinnaam en wat '/' tekentjes gevolgd door meer tekst. Als je nu deze heel naam selecteert met je muis en de control-toets en de letter "c" op je toetsenbord tegelijk intoetst of je rechtermuisknop klikt en de optie "kopieren" kiest uit het rolmenu, dan is dit adres naar je klembord, een soort tijdelijk korte termijn geheugen, verplaatst en kun je het vervolgens weer plakken (Ctrl + v) of optie "plakken" via de rechtermuisknop in jouw reactievenster of "tegel". Andere mensen kunnen dan klikken op deze door jou geplakte link en zien wat je ze wilt laten zien. Is misschien even wennen, maar je zult zien dat het uiteindelijk veel sneller gaat als lappen tekst zitten over te tikken zoals men gewoon was voor de uitvinding van de boekdrukkunst.

Mazzelstof | 15-08-21 | 12:06

@Mazzelstof | 15-08-21 | 12:06:
Ik begrijp dat jij deze feiten ongemakkelijk vindt en dat je die het liefst achter een link wilt verstoppen. Ik heb ook geen behoefte om zelf een website te onderhouden.
Wat is interessant aan het aantal besmettingen per leeftijdscategorie?
Bij de vierde golf waren het juist jongeren die werden besmet. De kans dat deze in het ziekenhuis belanden is zeer klein. Dit blijkt ook uit de ziekenhuisopnames die al over hun hoogte punt heen zijn. Hiermee wordt aangetoond dat het sturen op besmettingen onverstandig is.

mikes43357369 | 15-08-21 | 12:38

@Mazzelstof | 15-08-21 | 12:06:
Ik vind het altijd wel nuttig, die cijfers in de panelen. Een databron waar je van op aan kunt.

lekgoot | 15-08-21 | 13:14

Cijfers van gisteren;
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 13-08-2021 tot 14-08-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 0 personen
70-79 0 personen
80-89 4 personen
90+ 2 personen
< 50 0 personen
Totaal 6
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan 4 in het verpleeghuis
Waarvan 2 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 1 persoon
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 2 personen
40-49 3 personen
50-59 4 personen
60-69 2 personen
70-79 5 personen
80-89 3 personen
90+ 1 persoon
Totaal 21

mikes43357369 | 15-08-21 | 11:40 | 1

Dit geeft wel een beter beeld van de werkelijkheid..

kermitsklant | 15-08-21 | 15:29

Al die aandacht, het smaakt naar meer. Al die complimentjes en harten, gestoken onder de riem, ken er niet genoeg van krijgen. Nee, die pandemie, die blijft nog wel even. Als hebben we straks allemaal onze 5de prik, men vindt wel een variant. En een zondebok.

Sans Comique | 15-08-21 | 11:26

Heb corona gehad en weet dat ik nadien in contact ben geweest met mensen die corona hadden en gelukkig niet meer ziek geweest. Komt dat door mijn immuunsysteem? Zeg het maar, geen vaccinatie gehad en bewust omdat ik geen ziekte ken waarbij je nadat je het gehad hebt nog een vaccinatie tegen moet hebben.

in Israel, Ijsland etc. krijgen ook gevaccineerde mensen weer corona en komen in het ziekenhuis of overlijden. Volgens mij, en dat kan ik op geen enkele manier onderbouwen, kan het wel eens zo zijn dat het vaccin het natuurlijke immuunsysteem voor corona aantast. Er wordt slechts op 1 eiwit ingezet wat mijns inziens de effectiviteit ook niet bevorderd.

Fedde71 | 15-08-21 | 11:11 | 2

Ik heb precies dezelfde ervaring en gedachten. Na hersteld te zijn, bleek dat ik in die periode erna met behoorlijk zieke (bewezen Covid bleek na test) mensen lang in 1 ruimte ben geweest. Niks aan de hand. Voor mijn vrouw en oudste dochter precies hetzelfde. In oktober loopt mijn herstelbewijs af en ben ik van de ene op de nadere dag een wappie, want ik ga ervan uit dat ik mogelijk nog net zo lang immuun blijf als de mensen die ongeveer gelijk met mijn infectie zijn gevaccineerd. Mijn "gok" is dus weloverwogen: her besmetting is zeldzaam en als dat zou gebeuren weet ik nu dat ik "het aan kan", terwijl de effecten van vaccinatie een grotere onbekende zijn nu. Volgens mij volstrektt logisch, maar ik zal wel gek zijn. In dat licht bezien is vaccinatie van mijn jonge kinderen die het ook hebben gehad natuurlijk totale bullshit. Mensen die me nu proberen te overtuigen van vaccinatie van ons en onze kinderen komen niet verder dan imbeciel gemompel over (burger)plicht, long Covid, mutanten, boosters, nul besmettingen, samen, egoisme en wat ze verder nog aan totale nonsens van het internet plukken, bang als ze zijn dat ik niet toetreed tot hun kringen: de bange spijtoptanten die nu in een levenslange wedloop met mutanten zijn geraakt van een virus dat hun in eerste instantie via infectie immuniteit had kunnen bezorgen.

pleemobiel | 15-08-21 | 12:36

Tot op de dag van vandaag hebben de ex patiënten Covid Sars 1 nog steeds een robuust immuunsysteem tegen covid.

10% van de verpleegkundigen die dag in dag uit Covid patiënten hebben verzorgd, werden maar niet ziek. Dit is onderzocht (safen-onderzoek Erasmus): de theorie is, want niet bewijsbaar, dat deze verpleegkundigen, vrijwel allen met jarenlange ervaring, in hun arbeidscarriere al zo vaak met corona in aanraking zijn geweest dat ze al immuun zijn tegen covid Sars 2 ondanks dat ze het niet hebben gehad.

Ons immuunsysteem is onverslaanbaar als het succesvol binnendringers heeft verslagen.

JaEchtZekerWel | 15-08-21 | 13:21
-weggejorist-
opnint7 | 15-08-21 | 11:05

In tijden van oorlog of chaos, sneuvelt de waarheid altijd als eerste. Cijfers worden geïnterpreteerd en gebruikt al naar gelang het uitkomt.

JaEchtZekerWel | 15-08-21 | 10:59

Joh hebben wij even geluk dat er 14-08-2020 niet 2 personen op de IC lagen want dan hadden we nu bijna 100 keer zoveel IC(!)

Maar wat wilt u dan beste @Feynman aangezien Corona niet meer weggaat. Nooit meer een festival, cultuurdingetjes, sportevenementen, hoeren/sloeren in de nachtclub en dan de rest van uw leven thuis werken, thuis eten en op 1,5 meter van iedereen blijven?

Leg mij dan maar vast in mijn kist, dan hoeft het wat mij betreft allemaal niet meer.

Joffri | 15-08-21 | 10:12

Naast Thierry lijkt Geert nog best een redelijke vent.

Diederik_Ezel | 15-08-21 | 10:08

Ik weet niet of de heer Baudet gelijk heeft in deze tweet, maar ik stem graag op een leider die een gezonde scepsis heeft ten opzichte van de covid kwestie en er met gestrekt been ingaat.

etwaboy | 15-08-21 | 10:06 | 3

Zeggen een zgn. kritische houding te hebben tegenover maatregelen/beleid/overheid maar vervolgens niet dezelde kritische houding hanteren aangaande kletsverhalen is waar je wappies aan herkent.

Diederik_Ezel | 15-08-21 | 10:10

Er is niets mis met gezonde scepsis. Maar Baudet is meer van de ongezonde scepsis. In dit geval ben ik dus team Wilders: #knettergek

Baron_von_Rijswijck | 15-08-21 | 11:54

Ambulances staan in de rij, operaties worden afgezegd, personeel is zelf ziek, in 18 weken overlijden er 9500 mensen.
Is dit de situatie van het afgelopen Cojona jaar???
Nee, dit was tijdens de griepgolf 2017/2018......
(klik link voor de beelden van het journaal)
twitter.com/GoodRobinHood/status/1426...

komtdatschot | 15-08-21 | 09:40 | 1

Maar ziekenhuizen kunnen failliet, bedden kunnen weg. Een gezondere levensstijl bevorderen of stimuleren is ook niet echt een optie.
Blijf binnen, vermijd sociaal contact, sport niet (ga je van hijgen, zweten en meer virus verspreidden) ga achter een beeldscherm zitten, draag gelaat bedekkende kleding en laat je prikken. Intussen is de overheid hard bezig om een controle systeem op te tuigen om mensen die zich niet conformeren te weren uit de samenleving, voor uw en mijn veiligheid. Medisch geheim en lichamelijke onschendbaarheid zijn daarbij een hinderlijke en overbodige sta-in-weg. Geef nou maar de zeggenschap over je eigen lichaam over aan de alwetende ambetenaren, bureaucraten, techgiganten en farmaceuten. Dankzij de big-data kennen ze jou beter dan jij jezelf, zeggen ze heel bescheiden.
Doe wat wij zeggen of anders...

ratelaar | 15-08-21 | 11:32

Israel is inderdaad een interessant voorbeeld, maar niet per se van de effectiviteit van vaccineren. De vergelijking tussen Israel (vaccinatiegraad zeer hoog) en de Palestijnse gebieden (vaccinatiegraad zeer laag) laat zien dat de nieuwe besmettingen in Israel een veelvoud zijn van de nieuwe besmetingen in de Palestijnse gebieden. Feiten, feiten die vragen oproepen in een
zelfstandig denkend mens, maar ze lijken dhr Feynman niet te boeien.
En liggen die 195 mensen op de IC met covid (en een gebroken nek) of door covid? Als autoriteiten zo duidelijk maken dat niet volksgezondheid maar vaccineren het einddoel is, is het handig om dat onderscheid duidelijk te maken, en niet met vage schrikbeelden te komen. Er wordt immers flink gegoocheld met cijfers. Ook door dhr Feyman, die ze uitsluitend lijkt te presenteren als ze in zijn vaccinatiestraatje passen.
(Even opgezocht: op de site van de rijksoverheid gaat het over mensen MET covid op IC's; op zijn best is dat onduidelijk, op zijn slechtst is dat misleidend)

beetje.jammer.dit | 15-08-21 | 09:21 | 2

Die vraag wordt angstvallig niet beantwoord, net als leeftijd en onderliggende aandoeningen niet vermeld worden bij opnames.

president osama | 15-08-21 | 09:26
-weggejorist-
Bolder | 15-08-21 | 12:47

Die willlekeur in het interpreteren van cijfertjes en het baseren van beleid hierop, walgelijk.

DeCynischeAmbtenaar | 15-08-21 | 09:05

Waarom horen we alleen Corona ‘nieuws’ uit landen waar het slecht gaat maar nooit iets uit landen waar het goed gaat bijv. uit Zweden?
https://platz.se/coronavirus/?lang=en

Bolder | 15-08-21 | 08:54 | 6

@BenDeLier | 15-08-21 | 09:15:
Die informatie is van de ANWB site.
ANWB is goede site maar er wordt niet duidelijk aangegeven wat verplicht en aanbevolen is.
Bijvoorbeeld; "Samen in de auto Alleen eigen huishouden " kan ik niet halen uit Zweedse site. Volgens mij alleen een aanbeveling.
www.folkhalsomyndigheten.se/the-publi...

mikes43357369 | 15-08-21 | 10:59

Zweden heeft de juiste strategie gevolgd. Volgens sommige studies hebben ze groepsimmuniteit bereikt.
www.medrxiv.org/content/10.1101/2021....
Van af 1 juli tot vandaag maar 12 doden tgv covid-19.

mikes43357369 | 15-08-21 | 11:06

@mikes43357369 | 15-08-21 | 11:06: volgens mij de enige juiste conclusie!
Echter, deze past niet in het project van Rutte.
Daarom blijven we hier voorlopig mee zitten.

Bolder | 15-08-21 | 11:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Corona gaat niet meer weg, zou gezond leven dan ook niet belangrijk zijn? 80% van de IC-ers heeft overgewicht.

lodovicusje | 15-08-21 | 08:50 | 1

Heel veel partijen hebben niets aan gezonde mensen, lethargische bankaardappelen leveren veel te veel op…

Ad Hominem Tu Quoque | 15-08-21 | 09:56

Het zou goed zijn als het OMT, GGD en allerlei virologen een volledig spreekverbod kregen. Dat de regering 1 spreekbuis heeft. Ook kranten incl. GS blazen alles op voor de clicks. De T: "blunder..... Dit, chaos .... zo", het is al moeilijk genoeg om kalm te blijven. Een stuk rustiger, duidelijker en transparanter had wel gemogen. De communicatie met al deze nieuwe media verlangt een andere aanpak, dat vind ik. In ieder geval het is een groot onderzoek waard.

Schilder58 | 15-08-21 | 08:40

Politici die niet gevaccineerd zijn komen de kamer niet meer in.....

Broadsquire | 15-08-21 | 08:25


Baudet is opgegaan in de complot theorieen.. dus nu in de kamer: erdogan fanboys, moslim broederschap, reli-gekkies, linkse activisten, blm-racisten, complotknuffelaars etc… en ze kunnen niets formeren. Vind je het gek? Het poldermodel heeft zijn beste tijd gehad.

BenDeLier | 15-08-21 | 08:18 | 2

En dat weet u al hoe lang?

Purk | 15-08-21 | 10:19

Het grappige is dat Rutte steeds zegt alle Corona complottheorieën op YouTube te kennen.
Hij vergeet er alleen eentje:
https://youtu.be/swqkkAEjZDc

Bolder | 15-08-21 | 12:50

Als je na al die jaren Rutte en consorten nog gelooft, en als je echt denkt dat Covid levensgevaarlijk is en dat je zonder mondkapje en vaccinatie risico loopt om daud te gaan, dan moet je dat gewoon lekker doen.

Gewoon vingers in je oren wanneer er kritische vragen worden gesteld en er doorheen gillen wanneer iemand - een anti vaxxer of complot denker een andere mening heeft en dan komt alles goed.

Want Rutte en de jonge hebben gelijk en wat zij zeggen is evangelie. Professoren, hoogleraren en alle echte deskundigen die dagelijks het tegendeel bewijzen op tal van andere media kanalen buiten de msm om zijn allemaal gek.

Verdiep je zelf en neem de tijd er eens voor. Kijk eens verder dan de NPO en de krant.

TonyMontana010 | 15-08-21 | 08:13 | 1

Was me ook al opgevallen. Dat alle mensen, inclusief de deskundigen met een (net wat) afwijkende mening over covid overal buiten worden gehouden. Buiten de MSM althans.

MoorCopJoris | 15-08-21 | 11:37

Ik ben zo iemand die in een bewust ongevaccineerden bubbel zit. Overigens niet omda5 we tegen vaccinaties zijn, maar omdat we vinden dat de vaccinaties met name naar de zwakkeren moeten gaan. drie maal raden, na bijna 1,5 jaar met elkaar feesten, zonder enige vorm van maatregelen is vrijwel iedereen deze zomervakantie toch ziek geworden, allemaal buiten onze eigen bubbel om, in andere landen. Voor ons allemaal was het virus niet meer dan een flinke hoestbui, in ieder geval minder erg dan veel gevaccineerden die zich dagen ziek voelden na het vaccin. En daarmee ook een bevestiging dat we de juiste keuze hebben gemaakt. Wat mij betreft kan je nog steeds de gemeenschap zo snel mogelijk immuun laten worden door (nadat de zwakkeren gevaccineerd zijn) iedereen vrij te laten. Ja er zal weer een golf zijn, maar daarna is dan ook echt iedereen immuun (voor zover dit uberhaubt mogelijk is)

geen_kwijl | 15-08-21 | 08:12 | 3

Precies. We hebben ons collectief erg bang laten maken voor een relatief mild virus. Ideale aanleiding om surveillance systemen in te voeren.

quazi | 15-08-21 | 08:36

Dit zag je al na dansen met jansen, besmettingen steeg enorm, ic opnames niet. Iets wat Feynman in elk cocvid stukje tot nu toe (bewust) onbenoemd laat, wie liggen er nu daadwerkelijk op de IC? En hoe kan je verlangen van mensen dat ze een vaccin nemen wat procentueel nauwelijks invloed heeft op een beter ziekteverloop maar wel zorgt voor bijwerkingen (zwangere, jonge vrouwen) terwijl de langetermijn effecten nog niet eens inzichtelijk zijn.
Kwetsbaren vaccineren en basta.

zegmaarwij | 15-08-21 | 08:57

@zegmaarwij | 15-08-21 | 08:57:
Precies. Begin juli heb ik hier een reaguursel geplaatst waarin ik aangaf dat we een paar weken moesten wachten om te zien of de besmettingenpiek zou resulteren in meer overlijdens. Ik heb toen 21 juli als peildatum genoemd. Helaas zat ik toen in een ban, anders had ik zeker niet nagelaten om erop te wijzen dat het covid-sterftecijfer nog steeds hetzelfde was (1 à 2 per dag).

lekgoot | 15-08-21 | 10:45

Je neemt die prik voor jezelf , maar vooral om je geliefde personen rondom je. Ik zou mijn kleinkinderen niet willen aansteken, alhoewel kleindochter het heeft gehad, op school.
Men weet dat het geen heilig middel is, je kan het nog steeds krijgen en doorgeven. Maar zolang er geen ander middel is, moet je wel, maar men moet wel doorgaan met een goed middel vinden, want hier geloof ik zelf niet in.

gato | 15-08-21 | 07:52 | 3

Das het punt... er zijn wel andere middelen maar daar mag niet over worden gepraat. En het doem voor geliefden vervalt per direct als je het net zo goed kan doorgeven, met of zonder prik. Met dezelfde viral load. Dan wacht ik liever op een niet experimentele oplossing (die er dus ak is maar nog niet gebruikt mag worden.....)

Janow. | 15-08-21 | 08:38

@Janow. | 15-08-21 | 08:38: claims zonder (verifieerbaar, peerreviewed wetenschappelijk) bewijs. Welke “andere middelen waarover niet gepraat mag worden”.. complotje/wappie? Doem vervalt niet voor bovenstaande (gevaccineerde) opa met jonge kleinkinderen, ondanks dat hij het nog gewoon kan doorgeven. Het is geen experimentele oplossing, dit soort vaccinaties bestaan al decennia .

BenDeLier | 15-08-21 | 09:08

Zoek maar eens op Ivermectine.

Jet 777 | 15-08-21 | 09:22

“Vorig jaar 14 augustus 2020 lagen er 48 mensen op de Nederlandse IC, vandaag zijn het er 195 en dit loopt nog op.”

48 vorig jaar en er werd niet geprikt.

franck7020 | 15-08-21 | 06:51 | 2

U denkt dat het virus heeft stil gezeten? Dan ook: januari 2020 lag er niemand op de ic met covid, en er werd niet geprikt..

BenDeLier | 15-08-21 | 08:57

Vorig jaar was het hier mooi weer, maar het regende in Lapland, dat was de reden.

Bolder | 15-08-21 | 11:43

Leuk zo'n studentikoze bubbel, maar die studenten gaam wel naar pappie en mammie voor de was, werken wel in de supermarkt en lopen ook stage bij mij op kantoor! Dus als het thuiswerkadvies wordt opgeheven nemen de besmettingen op kantoor ook weer toe, gevaccineerd of niet.

Pettertje | 15-08-21 | 03:54

Had die laatste tweet van Baudet en de reply van Greet gemist.
Pijnlijk, Thierry. je bent het kwijt. Wat ik al eerder zei: zoek hulp. Echt. Dit gaat niet goed zo.
Wat de kansberekening betreft, sja, dat geldt eigenlijk voor alles. Denk dat je vooral je eigen situatie moet inschatten of je het je kunt veroorloven om jezelf niet te vaccineren. Denk dat niet heel veel mensen dat kunnen, eigenlijk.

Graaisnaaiert | 15-08-21 | 01:44 | 11

@BenDeLier | 15-08-21 | 08:10: ik ken inmiddels een grote schare Corona patiënten, slechts 1 ervan -bejaard- heeft wat langdurige vermoeidheidsklachten.
De rest huppelt gewoon weer vrolijk in de rondte, zowel jong als oud, allemaal pre-vaccineerden.

Bolder | 15-08-21 | 11:40

@BenDeLier | 15-08-21 | 08:10: Kom eens met een bron, want het is inderdaad tot nu toe anekdotisch. Zo ken ik persoonlijk tientallen mensen zonder significante blijvende gevolgen van COVID-19. Deze week in de Limburger stond dat Universiteit Maastricht dat long COVID nu pas gaat onderzoeken en in kaart gaat brengen.

Magna Carta | 15-08-21 | 11:45

@Magna Carta | 15-08-21 | 02:33: Goedzo!

streknek | 15-08-21 | 13:59
▼ 8 antwoorden verborgen

12 uur geweest.. café alweer gesloten

MeppieRocks | 15-08-21 | 01:39

Bob Wayne... Revelation, maar eigenlijk kun je alle cd's van hem draaien. Behalve de covercd dan.

MeppieRocks | 15-08-21 | 01:38

Ik zie net een intervieuw met vertegenwoordigers van de Taliban:
Ze gaan de hele wereld veroveren.

Jan Dribbel | 15-08-21 | 01:19 | 4

Bij deze een tali-ban voor die club.

VP732 | 15-08-21 | 02:50

Maar wij waren 7e in de medaillespiegel, hoezo praten de taliban dan niet met ons? Dat lijkt me openlijk racisme, daar wil je als fatsoenlijke talibanees toch niet mee worden geassocieerd...

Het brein erachter | 15-08-21 | 02:59

Het is off-topic, maar u heeft gelijk.
Even wachten tot ze aansluiting vinden bij IS en de Moslimbroederschap (zitten al in de tweede kamer bij GL)
Ze staan te popelen om hun heilstaat hier ook vestigen.

Bolder | 15-08-21 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

Soms kan het snel gaan; zat af en toe te loeren naar de twee tijgerslakken die de tafelpoot beklommen. Ineens zaten ze naast m'n biertje.

Dr. Blechtrummel | 15-08-21 | 00:42

@Feynman dat 'en-en' in plaats van 'of-of' zou feitelijk voor een vaccinatie plicht zorgen. Anders kun je nooit meer aan twee vinkjes komen (tenzij je net ziek bent geweest). Nu is er voor iedereen ook de mogelijkheid om overal aan mee te doen. Ook voor alle wappies. Precies zoals geenstijl het graag ziet toch. Geen vaccinatie-plicht dus.

Wat mij betreft stellen ze het verplicht voor alle situaties waar je andere mensen tegen kunt komen. Geen vaccinatie-plicht. Maar zonder prik ben je niet welkom in het stadion, de kroeg, de AH of in de kerk (Haha!)...

Clay Regazzoni | 15-08-21 | 00:39

Voor diegenen die geen smartphone hebben en diegenen die liever een papieren QR code gebruiken.
Die kan je aanvragen op coronapuntnl.
Alleen kom je niet verder als je verplicht inlogt met DiGiD, dan zie je het bericht dat je een SMS ontvangt met een code die je moet invullen.
Jammer dat je alleen een SMS kan ontvangen met een smartphone.
Foutje van de overheid. Moet kunnen.

Jan Dribbel | 15-08-21 | 00:31 | 12

Digid per "SMS" werkt ook zonder smartphone. Mijn moeder heeft geen mobiel, maar als je je vaste nummer opgeeft dan belt een computer en geeft de code gesproken door.
Het lijkt erop alsof mensen de praktijk van het systeem willen afkraken om het afkraken, in plaats van kijken hoe het wel kan.
Als je anti-vax wappie bent, prima, maar lul dan niet over dat het niet kan.
Printen kan bij de bibliotheek gratis, als het over je covid bewijs gaat, dus ook die negatieve vlieger gaat niet op...

Het brein erachter | 15-08-21 | 03:09

Dat weet ik niet, want in Spanje heb ik een formulier gedownload, hetzelfde in mijn telefoon gezet. Hier moet je het via je medisch centrum opzoeken en je Nie nr plus je nr van je medische kaart.

gato | 15-08-21 | 07:57

@Het brein erachter | 15-08-21 | 03:09: Mee eens. Jan kletst uit z'n nek en haalt er van alles bij om toch maar gelijk te krijgen. Bovendien zijn er heus nog wel accu's te krijgen voor oude mobieltjes. Zelf heb ik nog een Nokia 1650 (oef, die is echt oud) waar nog steeds (nieuwe) accu's voor te koop zijn. Zelf heb ik er nog drie jaar geleden een nieuwe ingezet.

Hendrick9999 | 15-08-21 | 09:42
▼ 9 antwoorden verborgen

Dit is echt heel erg,

YT: PASCAL SCHIPPER - Ik heb aan je fiets gelikt

Bibop | 15-08-21 | 00:24 | 1

Dat is te erg voor woorden.

voldemort | 15-08-21 | 10:15

Amyl & The Sniffers - Guided By Angels

Computer_says_no | 15-08-21 | 00:22

Mensen, het café is open!
We kunnen gaan!

Roos | 15-08-21 | 00:21 | 1

Oké ik switch van kanaal! *over en uit*

keestelpro | 15-08-21 | 00:22

Waarom zou je nog?

Frau Merkel | 15-08-21 | 00:19

Munly & the Lee Lewis Harlots - The Leavening Of The Spit-Bread
youtu.be/IqbtZAARH0A

SterF... | 15-08-21 | 00:15

Zal toch wel koude frituurolie zijn ?

Een 12-jarig meisje pakte een bowlingbal, wilde gooien maar kwam niet meer los. Uiteindelijk heeft zij ruim twee uur met haar vingers in de bal gezeten. Medewerkers van Bowling- en Recreatiecentrum Westerpark in Zoetermeer probeerden van alles, maar niets hielp. Een medewerker besloot de eerste hulp te bellen, die hem doorverwees naar de brandweer.

Maar uiteindelijk bleek de kok van het recreatiecentrum de reddende engel. Hij kwam op het idee om haar hand, met bal en al, in een bak met frituurolie te dopen. En zo kwamen de vingers van het meisje uiteindelijk los.

Bibop | 15-08-21 | 00:13 | 3

materie zet toch uit als het warm word?

Trofl | 15-08-21 | 00:15

Gefrituurde bal.
Voor sommige mensen is het een verdienmodel.

youtu.be/9Pzj6U5c2cs

Milton_Styx | 15-08-21 | 00:20

@Trofl | 15-08-21 | 00:15: Yup, je hand dus ook. (op water na dan)
Al hoe wel, stukje aangebrand vlees.. ehm..

photto | 15-08-21 | 00:21

Mötley Crüe - Girls,Girls,Girls ( The End, Live in Los Angeles).

Theodorik1 | 15-08-21 | 00:12 | 1

The Dirt gelezen. Supervet boek! Toen box cd's van Motley Crue gekocht... dat viel tegen. Maar Girls, Girls,Girls is wel te pruimen

MeppieRocks | 15-08-21 | 01:35

Dit is muziek die ik mooi vind, dat andere linkje met Shadow Red Hand was echt tof.

Nuuk | 15-08-21 | 00:21

@Nuuk | 15-08-21 | 00:21:
Southern Gothic.
Liedjes over gebroken liefdes, vervreemding, de dood en lege flessen.

SterF... | 15-08-21 | 00:27

Roze is toch de huiskleur van het stamcafe, hmm?

Electric Six - Gay Bar

Computer_says_no | 15-08-21 | 00:10 | 1

Ja!! Favoriete nummer in de legendarische kroeg The Rambler in Eindhoven

MeppieRocks | 15-08-21 | 01:37

Bootje van andere vriend Robbie moet van de kade af ivm werkzaamheden..

Iemand enig idee waar we die kunnen leggen..

Amsterdam is nogal druk met bootjes enzo..

neonreclame | 15-08-21 | 00:09

Feynman is vanavond de kastelein? Wat wordt het drankje van het huis?

De Blauwe Baviaan | 15-08-21 | 00:09 | 1

Schrödinger's Mix.

funda | 15-08-21 | 00:11

Mannen worden op hun prikkie getrapt, vrouwen worden [...]?

VoltaireJohn | 15-08-21 | 00:08 | 3

Iets met tenen.

Dr. Blechtrummel | 15-08-21 | 00:10

Vrouwen worden betrapt.

steekmug | 15-08-21 | 00:10

In hun gleuf gekeken.

funda | 15-08-21 | 00:11

" You and i should meet" ..

Heerlijk nummer dit...

neonreclame | 15-08-21 | 00:10

Heerlijk nummer. Toen het uitkwam werd ik er al nostalgisch van, laat staan nu. Mooi jaar ook

The-loopy-cowboy | 15-08-21 | 00:10

Deze is voor jouw Hugo, omdat ik weet dat je meeleest. Pak er een puntje bij de kinderen liggen toch al te bed. www.youtube.com/watch?v=BhFCYQ5gpjM

many-more | 15-08-21 | 00:05

Een feitelijk onderbouwd, rationeel en redelijk relaas Feynman, dank oprecht!
.
.
(Ietsje ontsierd door een vetgedrukte raaskal tweet van Terry,
maar dat is democratie, denk ik dan maar).

hotmint | 15-08-21 | 00:04 | 2

Democratie werkt prima, bewijst iemand als Baudet. Het electoraat is niet volslagen debiel. Je kunt blijkbaar ver gaan, maar op een gegeven moment vindt 99 procent van de mensen het wel welletjes. Direct ook een argument tegen stilzwijgen... wanneer hij niet zoveel aandacht zou hebben gekregen hadden niet zoveel mensen doorgehad hoe volslagen gek hij is.

The-loopy-cowboy | 15-08-21 | 00:09

@The-loopy-cowboy | 15-08-21 | 00:09:
Toch jammer van zo’n man. Nog maar een paar jaar terug was hij veel beter te pruimen en had zinnige dingen te zeggen over bv het belang van de natiestaat, kernenergie en ander bestuur. Tijdens corona echt gek geworden. Zou eea met elkaar te maken hebben, hmmmmm.

Nuuk | 15-08-21 | 00:20

Vanmiddag had iemand het over de stereoprik die hij in militaire dienst had gekregen, dat deed me even terugdenken, die heb ik ook gehad, nog steeds geen idee waar die nu goed voor was. Verder terug, mijn ouders hadden een vaccinatieboekje in de lade, prikken voor de bof, mazzelen, polio en andere gein.. Dat boekje kwam volgens mij nooit de lade uit. Ook geen idee of deze ergens voor nodig was, inschrijving voor de lagere school?
Tevens heb ik, voor reizen verder in de wereld het gele boekje. Ik heb nog niet meegemaakt dat er ergens naar gevraagd werd.

.. en nu moet ik eoa QR code downloaden, installeren op mijn telefoon, zodat dan via het RIVM gecontroleerd kan worden of ik die prik wel gehad heb?
Hou. op.
Overheid en ICT, ongecontroleerde updates, nee.. gaan we niet doen.
Maak me dus zo langzamerhand meer 'zorgen' om die app en alles wat erom heen hangt dan corona op zich.

photto | 15-08-21 | 00:04 | 2

Heb ik net zo. Mijn vaccinaties heb ik gehad, wel enige twijfel omdat het zo snel ontwikkeld is. Ik ben helemaal niet antivaxxer. De afweging tussen een vaccin waar je twijfel over kan hebben versus een ziekte met idem die twijfel viel dik in het voordeel uit van vaccin doen.

Ik heb het in mijn boekje laten zetten, maar die app niet, precies de reden die jij noemt.

Stereoprik heb ik in dienst ook gehad. Was tegen allerlei ziektes meen ik uit de tijd dat we nog overzeese gebieden hadden.

Nuuk | 15-08-21 | 00:13

@Nuuk | 15-08-21 | 00:13: Ik heb het ook in mijn gele boekje laten zetten, had mijn monsterboekje mee, mijn Panamese monsterboekje, mijn dienstboekje binnenvaart..
Ze konden niet weigeren om die stempel te zetten.. hehe

photto | 15-08-21 | 00:19

Een oud en goud nummertje. Hadden mijn ouders op een van hun eerste CD’s staan meen ik me te herinneren:

Tremeloes : silence is golden

youtu.be/n03g8nsaBro

The-loopy-cowboy | 15-08-21 | 00:03

Gelukkig nieuwdag en een gezond zondag 15 augustus! <3

keestelpro | 15-08-21 | 00:00 | 3

Welkom in het IC-nachtcafe.

funda | 15-08-21 | 00:01

Dank u. Blijft het café gesloten?

R. Skickr | 15-08-21 | 00:04

Nu zeg ik verdomme Kees... Dit is een speciale dag voor mij en uitgerekend nu zeg jij een wens.

Roos | 15-08-21 | 00:04

Deftones ft hayley: Passenger. Goed, prima, Okay, ze haalt het niet bij Maynard, maar oooh wat lekker

youtu.be/xKO48rd382Q

The-loopy-cowboy | 14-08-21 | 23:59

Waarom zijn mannen in Drenthe, Friesland en Groningen zo slecht gekleed? Het is mij een raadsel, je wilt toch een beetje goed voor dag komen?

Brabeaulander | 14-08-21 | 23:56 | 7

Dan heb je die Duitsers nog niet gezien. Mein Gott. Ok, 80 jaar terug liepen ze allemaal in Hugo Boss maar ‘das war einmal’.

Computer_says_no | 15-08-21 | 00:02

Definieer slecht.

Deksmaat | 15-08-21 | 00:05

Uiterlijk vertoon is voor sommige mensen minder belangrijk dan innerlijke schoonheid.

GWBA | 15-08-21 | 00:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Een grote favoriet van mij:

Don Henley - boys of summer

Zet die wayfarers maar op!

Roos | 14-08-21 | 23:54 | 6

Wat een nummer! Zoveel tempo en sfeer afwisselingen. Got the top rolled down baby!

R. Skickr | 15-08-21 | 00:05

@TLC, een maltje voor jou;-)
Zonder ijs

Roos | 15-08-21 | 00:05

@Roos | 15-08-21 | 00:05: dank roos, dank. Neem er zelf ook een, of moet je rijden?

The-loopy-cowboy | 15-08-21 | 00:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen idee of dit soort nieuwlichterij hier gewaardeerd wordt, maar vooruit:
youtu.be/RvRhUHTV_8k
Ben Böhmer live above Cappadocia in Turkey for Cercle

funda | 14-08-21 | 23:50 | 2

WTF 1,5 uur?

Stijlloser_from_NL | 14-08-21 | 23:53

Laten we cafeetje spelen.
Feynman jij bent de barman.
Ik doe de fipo. Oh nee dat ging mis.
Dan maar de first *preaust*
Het is toch zaterdagavond immers.
Herman Brood & Wild Romance - Saturday Night (Pinkpop 1988) High Quality
www.youtube.com/watch?v=H53gzZBfEag
(ik was daar bij. Jij ook. Je droeg een wit jurkje vol moddervlekken. (hoop ik) ik een spijkerbroek en kapot T shirt. Ik wil je graag nog eens zien.
Reacties onder code 13253654.

keestelpro | 14-08-21 | 23:43 | 4

Daar was ik ook, en heb die dame ook gezien :-) wat is een festival dan toch klein. Herman Brood in de ochtend……dat hij dat nog moest meemaken. Vond hij zelf ook.

The Pogues; geweldig. Heb daar voor staan hossen en springen. De vriendinnen in de groep waren achter op het veld gebleven en zagen voor een grote stofwolk voor het podium. Ik heb er nog foto’s van, wel een week later want ja nog echt met een rolletje en laten ontwikkelen.

Joe Cocker die dreigde niet op te treden als de traditionele vuurtjes niet uitgemaakt werden……

Nuuk | 14-08-21 | 23:58

Haha lol

Deksmaat | 15-08-21 | 00:04
▼ 1 antwoord verborgen

net op familie verjaardag, na lange tijd mijn neefje van 15 gesproken. Ik ben slechthorende dus deed een stapje naar voren. (veel mensen, lawaai )En hij een stap terug.. en dat tot 2 maal toe. Het zit er godverdomme zo ingeramd bij de jeugd.... afstand. nondepin!

horsteknots | 14-08-21 | 23:43 | 5

plus Ouwejas. Ik stink als een dolle.

horsteknots | 14-08-21 | 23:49

Of je bent die opdringerige oom geworden waar je vroeger altijd al een hekel aan had. Mijn nichtje en neefje waren vandaag aan het kletsen over een oom. Realiseerde me opeens dat ze het over mij hadden HahA. Rare gewaarwording.

The-loopy-cowboy | 14-08-21 | 23:50

@keestelpro | 14-08-21 | 23:48:
Je moet ook opeens als een luipaard je slag slaan. Gewoon babbelen op straat en dan……OPEENS die hand grijpen!

Misschien dat we nog mee gaan maken dat de eerste handenschudder opgepakt wordt.

Nuuk | 14-08-21 | 23:52
▼ 2 antwoorden verborgen

"Tijdens de race zitten de meeste mensen buiten, de meeste overdracht zal op de heen- en terugreis zijn. Vanwege de fantastische bereikbaarheid van Zandvoort zullen bezoekers uren in slecht geventileerde treinen, bussen en auto's vertoeven"
Nou Feynman, iets zegt mij dat men hier geen rekening mee gehouden heeft. Het bedenken van randscenario's is niet voor iedereen weggelegd. Daarom gaan we al bijna jaar drie in.

Deflatiemonster | 14-08-21 | 23:41

Van de prins geen kwaad weten kent U die uitdrukking ?

Onderstaande weg is er en mag gebruikt worden. En weet U waar de ingang ligt ? Yep, recht tegenover strandtent, sorry, beachclub Bernie's.

Het kostte vorig jaar drie Zandvoortse wethouders de kop na een aanvaring met de raad over de voorwaarden waarop een op kosten (half miljoen euro) van de gemeente aangelegde tweede toegangsweg naar het circuit mag worden gebruikt. Alleen voor calamiteiten, vond de raad. Ook voor vips op drukke dagen, was het standpunt van het college.

Bibop | 14-08-21 | 23:39 | 1

"Van de prins geen kwaad weten kent U die uitdrukking ?"
Die vloog iedere dag van het Lockheed-schandaal meermalen over de treurbuis.

funda | 14-08-21 | 23:41

en voor diegenen die geen prikkie willen en dan alsnog met Corona de pijp uitgaan en dan in de hel terechtkomen is dit lied
The Dead South - In Hell I'll Be In Good Company
www.youtube.com/watch?v=B9FzVhw8_bY

Stijlloser_from_NL | 14-08-21 | 23:37 | 2

Ahhh nice one.

Deksmaat | 14-08-21 | 23:42

Dood ligt altijd op de loer
op het ene moment zit je lekker pils te drinken op de polderkermis
volgende moment zink je naar de bodem van het noord hollands kanaal.

Het is wel een typhus eind omrijden

Transgender-Airlines | 14-08-21 | 23:49

vanmiddag weer lekker km of 8 wezen hardlopen. Dacht nou Corona, probeer deze ouwe maar eens in te halen.
No Doubt - Running
www.youtube.com/watch?v=3H2l9Lo-jPk

Stijlloser_from_NL | 14-08-21 | 23:33

The Black Keys - Stay All Night [Official Music Video] / fkPgiLErlLI

Robert Haynes | 14-08-21 | 23:33 | 2

Covid is een complot georkestreerd door de dovengemeenschap
om de gebarentaal-kas te spekken

Transgender-Airlines | 14-08-21 | 23:33 | 3

Zet het op een spandoek!

Lorejas | 14-08-21 | 23:50

Geweldig. Lateraal denken noemen ze dat, ook wel out-of-the-box denken genaamd. Zeg maar tegen de dovengemeenschap dat u ze door heeft en dat u het toch wel tegen Hugo zult zeggen.

Nivelleermarionet | 14-08-21 | 23:54

Leg de grafiek met besmettingscijfers eens naast de data dat scholen open en gesloten zijn. Dan zal je zien dat wanneer er schoolvakanties waren of sluitingen dat dan deze cijfers dramatisch dalen. In de UK waar alles nu open is liepen de cijfers ook op tot het moment dat de schoolvakanties begonnen. Maar het lijkt of de politiek hier met geen woord over rept.

fender06 | 14-08-21 | 23:31 | 2


De mensen in de politiek kijken niet verder dan de rand van het plushe....

adam76 | 14-08-21 | 23:33

Zo zie je maar: kennis is macht. Daarom moet je een bevolking dom houden.

Frau Merkel | 15-08-21 | 00:02

Gaat de kroeg nog een keer open?

GKJP | 14-08-21 | 23:27 | 13

@Frau Merkel | 15-08-21 | 00:09:
Chinezen zijn net mieren. Heel klein, en heel veel. Ik heb tig schoenen en laarzen gekocht bij Aliexpress, altijd de tabel van de Chinezen gevolgd. Werkt prima. Ook in kleding. Ik ben relatief lang, maat 36/38. Maar voor Chinese begrippen ben ik een reus en heb ik XXL.

Deksmaat | 15-08-21 | 00:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Geweldig nummer, echt zomeravond rock. Dat filmpje er bij is ook nog hilarisch.

Nuuk | 14-08-21 | 23:42

Als we nooit helemaal immuun zullen worden voor covid (hoe kan het ook met zo'n rap muterend virus?), worden we dan op zijn minst een keer immuun voor al die hysterie er omheen?

Thuinman | 14-08-21 | 23:25 | 5

@Quib | 14-08-21 | 23:34:
Eerlijk gezegd ben ik daar ook bang voor. Zo blij dat ik al oud ben en geen kinderen heb. Echt. Ben niet geschikt voor zo'n massale gekte.

Deksmaat | 14-08-21 | 23:40

@Deksmaat | 14-08-21 | 23:40: Ze doen hun best maar, ik merk dat ik mij steeds wat meer afzijdig houd. Die massale gekte is ook niets voor mij. Ik hoef in deze tijd gelukkig ook geen kinderen groot te brengen. Ik heb veel respect voor ouders die dat wel doen.

Quib | 14-08-21 | 23:46

Er is zoiets met een dodelijke variant van een eeuwenoude vredesorganisatie.
In veel landen waar ze zich recent vestigden wordt er hysterisch gereageerd bij kritiek op gerealiseerde doelstellingen.
Het weerwoord van de organisatie zelf, slaat meer dan eens weer in als een bom, wanneer hypocrisie rond het onderwerp doorgeprikt wordt. (Prikken staat overigens in het handvest.)

Het blijkt dat groepsimmuniteit hiertegen een paradijselijk streven is. Het andere uiterste ontstaat als gevolg van dit onbereikbare doel aan de ene kant, nl. angst.
In het midden ervan vindt de strijd plaats, waar zo voor 't oog en voor velen op eigen titel, veel slachtoffers te betreuren zijn.

Je zou bijna aan een categorie-A virus denken.
Vreemd dat de WHO zich er nooit over uitgesproken heeft.

Milton_Styx | 14-08-21 | 23:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Stukje Whitney op Nederland 2...

neonreclame | 14-08-21 | 23:23

Billy Ocean - Loverboy

Roos | 14-08-21 | 23:31

Get outta my dreams - get into my car.

Rennieflox | 14-08-21 | 23:44

wordt het niet eens tijd om serieus naar andere medicijnen te kijken. zeg maar, die wel werken.

Ir. Wilhelmus | 14-08-21 | 23:16 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

mooi had vroeger de 12" versie hiervan

Stijlloser_from_NL | 14-08-21 | 23:27

En dan denk ik hoe zit het met die taliban figuren. Zijn die wel gevaccineerd en hoe zit het met de landelijke verspreiding. Met al dat gereis van ze verspreiden ze zo'n virus razendsnel. En hoeveel IC bedden hebben ze daar. Vragen, zoveel vragen.

Bibop | 14-08-21 | 23:12 | 2

Taliban is een zeer dodelijk virus. Is nog geen vaccinatie voor beschikbaar.

MoonBeebe | 14-08-21 | 23:19

@MoonBeebe | 14-08-21 | 23:19:
Er is wel een medicijn tegen de ziekte Taliban, maar dat is zo duur dat er maar een klein aantal doses is. Het middel heet MOAB, een Amerikaans middel. De Russen hebben ook zoiets, dat heet Tsar Bomba. Beide middelen hebben 100% effectiviteit.

Nivelleermarionet | 15-08-21 | 00:00

Langzaam, heel langzaam dringt het besef door.......onvoorstelbaar, maar nu de volgende stapjes nog, want jullie zijn er nog lang niet; 1) transmissie hangt juist samen met vaccin en aantal gevaccineerden, 2) ondermeer ivermectine werkt prima tegen de gevolgen van de chinese griep, 3) muil-luiertjes van chinees rijstpapier of van je ouwe boxer alsmede alle overige maatregelen hebben geen enkele toegevoegde waarde en gaan het ook niet hebben. De natuurlijke oplossing hebben we overigens voor een groot gedeelte voor eeuwig verkloot; de kans op een natuurlijke mutatie-proces. Het is nu wachten op de Frankestein variant juist door massa-mutatie door massa-vaccinatie (de hier uit af te leiden 'no-brainer' -> vandaar ook nu al de voege start van het nieuwe seizoen!!) Wat ons rest? Meer IC- capaciteit, omarmen van de al lang bekende geneesmiddelen en verder accepteren dat er een bijzonder lage kans is op overlijden bij besmetting.

ZeistGeist | 14-08-21 | 23:12 | 2

"de Frankestein variant" ... "Igor, meer wijn!"

funda | 14-08-21 | 23:28

@funda | 14-08-21 | 23:28:
Frankenstein belde. Hij eist herstelbetalingen wegens het verkeerd schrijven van zijn naam.

Nivelleermarionet | 15-08-21 | 00:22

@Quib, elke keer dat we erover zeuren komt er een maandje extra bij

Roos | 14-08-21 | 23:58
▼ 10 antwoorden verborgen

Er is geen plan. . Ze steken een thermometer in de aars van de maatschappij en als daar een redelijke reactie van komt is daarmee het beleid bepaald. Zo gaat het met alles tegenwoordig. Het is niet op feiten of statistiek gebaseerd, het gaat enkel en alleen om beeldvorming en de vrede bewaren. Zo gaan we stuurloos richting de afgrond op allerlei gebieden.

omwenteling | 14-08-21 | 23:10 | 1

Ook. Maar vooral B2B. Jongens onder mekaar, maar dan gaat het om miljarden en nog meer miljarden. Dat schijnt je te veranderen, zeggen ze.

Deksmaat | 14-08-21 | 23:20

Hoor al heel lang niks meer over het wondermiddel Ivermectine. Wat is daarmee gebeurd? Of is net als Reinstatement Day, dit geruisloos verdwenen? Trump zou opnieuw geinaugurerd worden. Helemaal gemist!

Beste_Landgenoten | 14-08-21 | 23:10 | 5

Oxford University heeft een nieuw groot onderzoek lopen.

VP732 | 14-08-21 | 23:28

Er wordt nu een grootschalig onderzoek naar ivermectine gedaan in de laboratoria van Mona. Het schijnt in combinatie met aardbeien zeer preventief te werken bij de allerkleinsten, hoewel de lange termijneffecten nog altijd niet bekend zijn.

funda | 14-08-21 | 23:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor wie van Keltische muziek houdt:

Loreena McKennit - The Mystic's dream

Roos | 14-08-21 | 23:08 | 16

@Nuuk, ah zo schattig dat ze met jullie meegingen! Die kleintjes dansen en springen op alles. Dat word ik altijd vrolijk en sentimenteel van.
De glimlach van een kind immers

Roos | 14-08-21 | 23:44

@Roos | 14-08-21 | 23:44:
Ze renden vooral naar voren, even kijken met grote interesse en met enkele minuten is dat weg. We liepen rond met een bolderkar vol speelgoed en tekenspullen, dat deden ze veel.
En plastic bekers verzamelen want met 10 mocht je bij zo’n magnetische eendenvijver vissen en altijd prijs, werden ze erg gelukkig van.

Nuuk | 14-08-21 | 23:49

@Roos. Ik ben er vaak genoeg voor middernacht:-). Maar dan meer van het lezen, dan reaguren. Maar in deze wel even een reactie. Deze dame kan mij zeer bekoren qua zang. Al jaren. En u mag mij tutoyeren hoor. Maar altijd fijn de beleeftheidsvorm in het begin. Zo voed ik mijn kinderen ook op. Pas met wederzijdse toestemming overgaan tot je en jij. Wellicht ouderwets;-).

Lady Midnight | 15-08-21 | 00:13
▼ 13 antwoorden verborgen

Gaan er nog revaccineerden dood aan Corona ?
Neen ?! Wat is dan eigenlijk nog het probleem ?

G.M.I.M. Pet | 14-08-21 | 23:00 | 3

Dat wapperds veel te veel tijd hebben en onzin verspreiden.

funda | 14-08-21 | 23:16

Feynman en/of Feiten, aardbeving in Haiti, Russisch blusvliegtuig neergestort, Kabul bijna gevallen, wat een dag met "rampen".

Eigenlijk is er maar één belangrijke vraag vandaag!

Hoe gaat het met Jan, Leiden?

Zal hij nog iets van zich laten horen?

Milton_Styx | 14-08-21 | 22:59 | 6

@Milton, goed dat je dit aanstipt. Hopelijk leest Jan mee en kunnen de woorden hem goed doen

Roos | 14-08-21 | 23:40

@Roos | 14-08-21 | 23:40:
Ik hoop van harte Roos, dat hij nog een keer komt opdagen en een paar woorden tot ons spreekt.
Het zal hem verbazen hoevelen hem zullen antwoorden en alle goeds toewensen in de korte of lange tijd die hem en ons nog rest op deze aardse pannenkoek.
Beetje suiker, spek en stroop erop, maakt het smakelijker. Is even snel op, wordt er niet groter van, maar hapt aangenamer weg.

Milton_Styx | 15-08-21 | 00:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn schoonmoeder is met klachten gewoon naar haar werk gegaan, want gevaccineerd. Nu heeft ze dus toch Corona, leuk voor haar collega's. Mijn gevaccineerde vrouw mag straks zonder test terug naar Nederland vliegen, ondanks intensief contact met haar moeder. Grote kans dat ze het ook heeft en straks 8 uur lang Corona mag delen voordat ze het land inkomt.
Tsja, waarom zullen er zoveel mensen Corona hebben???? De gevaccineerde mensen verspreiden het....

Ron_Paul | 14-08-21 | 22:54 | 14

@Quib | 14-08-21 | 23:25:
Maar erken je niet dat de kans vele malen kleiner is als je gevaccineerd bent?

SterF... | 14-08-21 | 23:30

@SterF... | 14-08-21 | 23:30: Waarom zou ik dat moeten erkennen? Als dat zo is klopt mijn verhaal nog steeds toch? Mensen die gevaccineerd zijn kunnen nog steeds besmet worden. Omdat de kans groot is dat ze denken dat dit niet zo is, want dat werd in den beginne altijd gezegd, zijn ze wellicht onvoorzichtiger waardoor ze makkelijker anderen besmetten. Dat is toch gewoon logisch?

Quib | 14-08-21 | 23:42
▼ 11 antwoorden verborgen

Het jaar 2020, carnavalszondag was op 23 februari (daar doe ik niet aan mee ).
De heren Rutte en de Jonge gaven hun eerste perso op vrijdag 13 maart.

Op 5 of 6 maart 2020 was ik hangerig, vanaf toen tot in juli was ik mijn geur en smaak kwijt. (Testen kon niet, want ik had geen koorts; verlies van geur en smaak was geen bekend fenomeen ).
Als 60+ heb ik twee vaccinaties gehad. Drie weken na de laatste vaccinatie nam ik een zelftest (BBQ- en tuinfeestje) en bleek Covid-19 positief. Ook de PCR-test van de GGD bevestigde dat. Nee, ik had geen koorts of verhoging, geen loopneus, geen hoestje.

Vaccineren dat doe je voor jezelf, zoals een gordel en een airbag in de auto.
Een mondkapje doe je voor je medemens, zoals stoppen bij rood licht (ook om 3:00 uur in de nacht)

BraadWorstLul | 14-08-21 | 22:54 | 5

@momusopus | 14-08-21 | 23:08: Vergelijk het met een spatbord op een fiets; het houdt niet alles tegen maar je ballen blijven droog.

Dr. Blechtrummel | 14-08-21 | 23:33

Dat laatste dan weer niet. Zeker niet op de fiets.

Frau Merkel | 15-08-21 | 00:15
▼ 2 antwoorden verborgen

We borrelen weer bij Feynman thuis? Mooi, kan ik weer eens in zijn pantofels kotsen. Twee Blue Curaçao, een Safari en een rum. Doe maar in één glas.
Proost.

BrutusBosch | 14-08-21 | 22:53 | 4

Dat wordt een pittig braakseltje.

Quib | 14-08-21 | 22:56

Open vuur verboden.

funda | 14-08-21 | 23:02
▼ 1 antwoord verborgen

Laat iemand nu eerst eens het “virus” isoleren.
Dan kunnen er werkende vaccine gemaakt worden.

Het leven is zwaar | 14-08-21 | 22:51 | 4

Ja, die had je ook nog. Er is altijd wappie boven wappie. Je hebt nog steeds mensen die het bestaan van virussen sec ontkennen.

Mazzelstof | 15-08-21 | 08:47

@Mazzelstof | 15-08-21 | 08:47: (Moet je trouwens niet denken dat je deze ontwaakte geesten, even bij kunt praten. Dat lukt net zomin als met de ivermectine-gelovigen, de vaccinatie-ontkenners, de platte-Aarde aanhangers, Ancient-Astronaut getuigen, illuminati, BigFoot en Nessie-spotters, Atlantis en Ark van Noach archeologen, Kennedy-detectives en watergeheugen speculanten aka homeopaten.

Mazzelstof | 15-08-21 | 08:55
▼ 1 antwoord verborgen

@Mickey, mooi gebied! Heb er ook eens een zeer fijne vakantie gehad. Mooie kustroutes daar met ruige rotsen

Roos | 14-08-21 | 23:25
▼ 11 antwoorden verborgen

Prima verhaal. Aanmerkelijk beter dan vorige week.
Een dingetje, in de medische wereld betekent een positieve zelftest dat je positief bent en een negatieve zelftest dat je een pcr moet laten doen. Schijnzekerheid dus

C1O2 | 14-08-21 | 22:43

G.E.L.U.L.

Bram de Rammer | 14-08-21 | 22:40

Godsamme zeg. Wordt er ook een wakker. Corona is here to stay. De vakzèns zijn geen wondermiddel. Dat riepen en roepen de "wappies" al een hele tijd. Deal with it.

Deksmaat | 14-08-21 | 22:37 | 1

Dat wisten wel meer mensen en is ook logisch. Dit is niet iets wat de "wappies" in de smiezen hadden ofzo.

SterF... | 14-08-21 | 22:53

Neon, van mij Maggie. Plop proost.

Net 6.5 kilometer aan de verkeerde kant van de weg gefiets in Drenthe. Heb een rondje gefiets aan de langs de oude boerderij van mijn opa en langs andere nostalgische locaties die wat voor mij betekenen. Schitterend, in die 6.5 kilometer ben ik geen enkele tegenligger tegengekomen. Drenthe is fantastisch.

Wim Sonneveld - Het dorp
m.youtube.com/watch?v=CTrzuKEimA8

Brabeaulander | 14-08-21 | 22:36 | 2

En op het tuinpad van mijn vader... zie ik Afghaanse tenten staan... pom pomm

funda | 14-08-21 | 23:04

Het meest frusterend de is dat ze na 1,5 jaar geen idee hebben welke richting we op moeten. Antwoorden op simpele vragen zijn er niet:
1. Werken mondkapjes nou wel of niet?
2. Wat was het effect van de avondklok en is het een goed instrument?
3. Wat heeft voorang: reguliere zorg of Corona patiënten
4. Zijn er al plannen om de permanente IC capaciteit op te schalen. Zo nee, wat heb je de afgelopen 1 5 jaar gedaan wetende dat Corona een blijvertje is en volledige vaccinatie IC patiënten niet voorkomt
Enz, enz. Vragen vragen
3.

Pummetje | 14-08-21 | 22:30 | 5

Was er ook niet iets met luchten?

Ron_Paul | 14-08-21 | 22:47

@Deksmaat | 14-08-21 | 22:46: 1. Nee. Goede ventilatie reduceert het risico, net als mondkapjes en 1,5m, maar op een andere manier. Maar in een goed geventileerde ruimte was het nog steeds een slecht idee om dicht op elkaar te gaan zitten zonder mondkapje. Je kan niet echt stellen dat het een beter is dan het andere,

Muxje | 14-08-21 | 23:25

@Muxje | 14-08-21 | 23:25:
Ja, daar heb je een punt. Ik stelde het net iets te hard. Ik moet eens wat minder tijd aan mijn hobby's besteden.

Deksmaat | 14-08-21 | 23:52
▼ 2 antwoorden verborgen

En hoeveel sociale- en economische schade is aanvaardbaar bij het handhaven van de huidige maatregelen?

De Blauwe Baviaan | 14-08-21 | 22:26 | 1

Die schade is er niet voor de multinationals. Die varen wel bij de huidige status quo. Daarom blijft het gepruts ook voortduren.

Andersdenkend | 14-08-21 | 22:52

Een maatregel waarvan ik de ratio niet begrijp is dat geduw op handen ontsmetten.
Als het goed is wemelt het inmiddels van de oude/dode virusdeeltjes en spike proteïne stukjes om ons heen, gemengd met een zekere hoeveelheid levend virus van variant alfa t/m zeta.
Mijn logica zegt dat als ik mijn handen niet stukwas, dat ik dan telkens met fragmenten daarvan in aanraking kom, en mijn immuunsysteem zich daar langzaam tegen kan wapenen.
Als ik ieder moment mijn handen was dan ben ik bij een goede infectie door aerosolen net zo kwetsbaar als patient zero in Wuhan.

Toch??

marcoplarco | 14-08-21 | 22:23 | 5

@Knufter | 14-08-21 | 22:36:
Nah, volgens de meeste definities leeft een virus niet en kan het dus ook niet doodgaan.
Maar een virus bestaat wel uit organisch materiaal.

SterF... | 14-08-21 | 22:57

@SterF... | 14-08-21 | 22:57:
Ja, een virus is een bijzonder dingetje op de planeet en er zijn er afschuwelijk veel van.

Nuuk | 14-08-21 | 23:03

Dat handenwas-deurklinkverhaal was al vrij snel achterhaald. Begrijp niet dat het nog leeft

momusopus | 14-08-21 | 23:21
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Wapaki2268 | 14-08-21 | 22:10 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Wapaki2268 | 14-08-21 | 22:09 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het verschil met vorig jaar is dat potentieel iedereen op de IC terecht kon komen, nu is 80% van Nederland gevaccineerd en liggen er vrijwel alleen risiconemers in het ziekenhuis.
Het loopt nu dus niet zo snel meer uit de hand.

bamitoren | 14-08-21 | 22:06 | 2

Ehhhh….er liggen nu meer mensen op de IC’s, ondanks 80% vaccinatie. Die nieuwe variant moet wel heeeel besmettelijk zijn! Daarom loopt het nu ook com-pleet uit de hand in landen met een lage vaccinatiegraad.

Oh…wacht…

Malle moer | 14-08-21 | 22:17

Klinkt vrij onlogisch. De pool was groter, maar het aantal IC-ers lager. Dus is er iets anders aan de hand met nagenoeg zelfde maatregelen (geen festivals etc).

1) deze variant is ernstiger
2) het vaccin werkt averechts
3) mensen worden eerder de ic geplaatst (mijn gok)

janjoker | 14-08-21 | 22:20

Chaos? waar, vertel.

larie | 14-08-21 | 22:04

* Vier keer zoveel IC.

Bottleneck | 14-08-21 | 21:56 | 1

Volgens mij bedoelde hij 38.

Neuth | 15-08-21 | 09:40

Ligt men met of door corona op de ic? Wat ik begreep is dat iedereen die in een zkh wordt opgenomen ook preventief wordt getest....

Janhoo | 14-08-21 | 21:56 | 2

Ja, natuurlijk. Een ziekenhuis krijt meer vergoeding voor een coronageval. Zolang dat zo is gaat Corona nooit minder worden…

Malle moer | 14-08-21 | 22:19

Linkje aub! Smoking gun?

superb_de_lux | 14-08-21 | 22:52

Iemand al ergens een artikel geschreven over de griepgolf van 17-18 jl.? Ik blijf me verbazen over die zoom-in op dit onderwerp terwijl er veel meer zaken zijn die van belang zijn zoals het leven ansich, de medemens, het milieu, oorlogen, conflicten en ruzies tussen regeringen waarvoor de bevolking wordt gebruikt als kanonnenvoer etc. Er is zoveel meer dan alleen deze geile Corona “crisis”.

Wees op de wereld en niet van de wereld. Amen.

superb_de_lux | 14-08-21 | 21:54 | 1

Ik kan mij niet voorstellen dat aan de griep 201 gezonde mensen van onder de 70 zijn overleden in anderhalf jaar tijd....

quazi | 14-08-21 | 22:51

Dus Feynman laakt het micromanagement van de regering maar wil zelf dat tribunes uitsluitend gevuld worden met mensen uit de zelfde treincoupé. Wie gaat deze micromanagement dan regelen?

Battery!!! | 14-08-21 | 21:53 | 3

Hahaha ja. De logistieke uitdaging die coupe = tribune met zich meebrengt… ‘T is weer een populistisch nét niet verhaaltje elke keer van onze Feynman.

lamlul007 | 14-08-21 | 22:01

Simpele oplossing; hele coupé aan elkaar koppelen met handboeien.
Samen uit samen thuis. lol.

King of the Oneliner | 14-08-21 | 22:49

@King of the Oneliner | 14-08-21 | 22:49: Doe dat ook direct maar in een trein zonder ramen. Dan is het plaatje helemaal compleet.

Schrodingerskut | 14-08-21 | 23:06

Lijkt mij wel heel kut als ik op de IC kom. Dan kom ik op de IC, ga bijna dood, dan gaan mijn exen en naasten in mijn telefoon kijken (junior weet de code) en dan komen ze vroeg of laat terecht op de GS en weten ze onder welke nick ik reageer en dan gaan ze Googlen en dan komen ze allemaal reaguursels tegen die deels betrekking hebben op mijn ervaringen met hun en dan gaan ze naar het ziekenhuis en trekken meteen alle stekkers eruit.

Leptob | 14-08-21 | 21:52 | 5

We componeren gewoon een carnavalskraker voor je, voor de leut.
"Hatsediedee op de IC" , "Bij ons op de IC"... zoiets, met veel tuba en bier.
"Jolande blijf met je tengels van mijn stekker", stuur maar door.

funda | 14-08-21 | 21:58

Hahaha het lijkt wel alsof je daar echt van wakker ligt! Dan heb je heel wat op je kerfstok.

Beste_Landgenoten | 14-08-21 | 23:08
▼ 2 antwoorden verborgen

“Corona gaat nooit meer weg”. Nieuw Zeeland sluit haar grenzen om Corona buiten de deur te houden. Vraag: Wanneer opent N-Z haar grenzen weer ?

Peter-Rissing | 14-08-21 | 21:47 | 5

Nieuw Zeeland is heel stom bezig. Wij zijn gepokt en gemazeld door dit kut-virus en ook nog eens grotendeels gevaccineerd en zij niet.

Zwizalletju | 14-08-21 | 22:52

Die gaan vast alleen de grens openen met landen die vergelijkbaar beleid hebben zoals Australië en Vietnam.

Schrodingerskut | 14-08-21 | 23:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaan we nu eindelijk eens een keer dood? Ik ben wel klaar met dat rekken.

Frau Merkel | 14-08-21 | 21:46

Bij het Zwitserse kaasmodel moet ik vooral denken aan de straffen die staan op het verliezen van het stukje brood in de kaasfondue. De eerste keer 5 stokslagen, de 2e keer 20 zweepslagen, de 3e keer in het meer met een gewicht aan zijn voeten. Ik kan op de een of andere manier de metafoor zien in de corona politiek. Ik weet alleen nog niet hoe.

Arnold Layne | 14-08-21 | 21:43 | 8

Ik moet eerder denken aan de Noormannen.
Ze kenden geen angst en zijn uiteindelijk van de rotsen gesprongen.

Of aan de Galliërs die blijven volhouden dat ze niet weten waar Alesia ligt.

Kapitein Sjaak Mus | 14-08-21 | 22:07

@funda | 14-08-21 | 22:04: Waarom denk je dat de verbouwing zo duur gaat worden? Daar gaat gepantserd glas in komen, de tunnel onder de Hofvijver moet opnieuw verlicht worden, de archiefkelder van Brongersma heeft vochtproblemen, geluidsisolatie voor het geschreeuw van het gepeupel dat buiten aan de poort rammelt, een kluis voor de enorme hoeveelheid staatsgeheimen en een nieuw muurtje voor de geheimen van Rutte. Hij heeft namelijk alle onderste stenen meegenomen.

Frau Merkel | 14-08-21 | 22:25

@Frau Merkel | 14-08-21 | 22:25:
Ik ken de bouw een beetje, ik heb wel een idee ; -)

funda | 14-08-21 | 22:39
▼ 5 antwoorden verborgen

En in november valt Nederland weer op z'n bek, en staat het weer voor lul in Europa. Corona gaat nooit meer weg, en net zo min de corona maatregelen

Henk de Vries2074 | 14-08-21 | 21:39 | 4

Ach, dat voor lul staan duurt maar even. Elk land heeft zijn pieken en dalen v.w.b. de cijfers, elke week is er weer (f)ophef op twitter over de cijfers in een bepaald land. Het duurt meestal maar een weekje, zoals het een twitterhype betaamt.

Sytsevandekameleon | 14-08-21 | 21:44

Corona is geen nieuwe ziekte. Bestond altijd al. Alleen sinds 2020 wat heftiger dan voorheen. Meest voor de hand liggend lijkt me een menselijke aanpassing.

UpdateAvailable | 14-08-21 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen

"Aangezien corona nooit zal verdwijnen, blijven zaken zoals ventilatie, hygiëne, afstand, quarantaines en thuisblijven bij klachten nuttig.”. Nuttig allicht. Maar het afstand houden heeft een psychologisch effect van afstandelijkheid waar niemand bij gebaat is. De mens is gemaakt voor contact. Zo snel mogelijk oprotten met die 1,5 meter. Je krijgt echt niet van elke knuffel corona

Vunzigheid | 14-08-21 | 21:39
-weggejorist-
dagpauwoog | 14-08-21 | 21:36 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

We kunnen niet doorgaan met lockdowns en andere vrijheidsbeperkingen. Vrijheid mag best een paar slachtoffers kosten. Klinkt hard, maar zo is het nou eenmaal. De meerderheid van de bevolking zal waarschijnlijk ook niet een eeuwige staat van lockdown accepteren, uiteindelijk keert de wal het schip. Ik denk dat de animo voor vaccinaties ook drastisch zal afnemen als blijkt dat we er maar weinig voor terug krijgen. Als de heersende partijen de macht willen houden, zullen ze wel moeten loslaten.

Sytsevandekameleon | 14-08-21 | 21:36 | 1

Jawel, gewoon doorgaan met vrijheidsbeperkingen, dan kan je ze terugkrijgen als je sprinkhanen eet, met je fiets naar het werk gaat, genderneutraal deugt, je aftrekt via Skype samen met je eega met een mondkapje op, en allemaal geregeld via de nooit verdwijnende QR-code-app.

TonAlias | 14-08-21 | 22:35


Dit is het corona-complot van de Illuminati, opgericht door haar vader Otto Frank in 1981.

funda | 14-08-21 | 22:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Op NICE staat het volgende qua totale IC-opnames per jaar. Van 2021 tot nu toe kon ik niets vinden.

2013 - 82.161
2014 - 86.964
2015 - 85.824
2016 - 85.754
2017 - 80.687
2018 - 77.189
2019 - 73.979
2020 - 68.936

Quib | 14-08-21 | 21:34 | 6

Correctie: Nog minder patiënten.
Nu we de bedden nodig hebben zijn ze weg …

Analia von Solmsch | 14-08-21 | 22:00

Mijn huisarts zei dat dat klopte, maar Diederik heeft gelijk. Covid patiënten liggen veel langer op de IC. Niettemin opvallend deze cijfers en het gaat er bij mij niet in dat die drukte op de IC's niet is overdreven.

WhiteShark | 14-08-21 | 22:25
▼ 3 antwoorden verborgen

195 mensen op de IC die ook positief testten op Corona. Dat wil niet zeggen dat alle 195 er bv. niet hadden gelegen als Covid19 niet had bestaan. Beter is denk im om naar de totale IC bezetting te kijken naar kijken en die te vergelijken met vorig jaar.

RichardBandler | 14-08-21 | 21:32

Hugo de Jonge met z'n tattoo en stoppelbaardje. Wat is 't toch ook een tokkie eigenlijk.

CrashFaster | 14-08-21 | 21:29 | 1

En ook nog lid van het CdA, een loser in alle opzichten.

dathoujetoch | 14-08-21 | 21:48
-weggejorist-
WelDenkend | 14-08-21 | 21:19 | 1

Er sterven in Nederland dagelijks pakweg 450 mensen per dag,maar laten we het vooral hebben over die circa 195 patiënten die op de ic liggen.
Ps,ondanks die kuch verschrikkelijke corona is de wereldbevolking met circa 1% gestegen.

komtdatschot | 14-08-21 | 21:18 | 12

@zetje01 | 14-08-21 | 21:32: 300.000.000 wat, nieuwe aanwas wereldbevolking? Bij lange na niet de aanwas ligt de laatste jaren stabiel op zo'n 1.1% wat staat voor 227.000 per dag en dat is rond de 82.500.000 per jaar in de plus. We zitten ondertussen op een geschatte 7.700.000.000 menselijke aardklootbewoners. In de laatste 20 jaar zijn er zo'n 1.700.000.000 bijgekomen, en dat verklaard ook gelijk voor een flink gedeelte de druk op het ecosysteem. Het continent Afrika en dan vooral een land als Nigeria doet exceptionele sprongen wat betreft voorplantingscijfers. 2000: 122.352.000 inwoners en nu in 2021 zitten ze op 205.000.000 de verwachtingen zijn ze rond 2100 op 725.000.000 miljoen inwoners zitten en dat is 150.000.000 meer inwoners als er op dat moment in de gehele EU wonen. (Bron: Wiki.)

BadPatNL | 14-08-21 | 22:24
▼ 9 antwoorden verborgen


Nou, ik ben het met Feynman eens, alle beetjes helpen, corona gaat nooit meer weg, en vaccineren helpt ook, maar niet voor 100%.
Ikzelf ben wel voor supplementen en kruiden, niet als bijgeloof, maar die gewoon al jarenlang wetenschappelijk geaccepteerd zijn. Bejaarden hebben bijvoorbeeld extra vitamine D nodig, en dat zit dan ook in die dieetproducten, om mensen aan te laten sterken.
Er zijn ook kruiden/planten die IETS je immuunsysteem kunnen versterken.
Ga het nu niet verdedigen, maar ook wetenschappelijk getest.

Dus, zelfs mondkapjes, afstand houden, handen wassen, niet hutje bij mutje zitten, goede nachtrust, geen stress, niet teveel suiker etc, helpen allemaal voor zeg 5/10% per onderdeel.
Dus alles bij elkaar helpt het zeg voor 60%.
Kijk, ik zie de vaccinaties als een NOODoplossing, er was een snelle uitweg geboden, en het is grotendeels gelukt.
Maar, altijd mitsen en maren, en tegenstand etc.
Ik begrijp ook wel dat Big Pharma hier lekker van kan profiteren, aan de andere kant, wees blij dat ze iets ontwikkeld hebben, en daar zit een prijskaartje aan natuurlijk.

Dus, ik hoop dat de ontwikkelingen verder gaan, en er misschien een andere insteek komt, zoals een nieuw medicijn i.p.v. een vaccinatie.
De bijwerkingen: menstruatie, melkproductie, oorsuizen, het is zelfs zo, dat de bijwerkingen misschien aan de voet staan van nog andere/nieuwere ontdekkingen.
Want hoe knnen spike proteInen invloed hebben op oorsuizen?
Heeft het te maken met kleine bloedvaatjes?
Ja, zelfs Baudet heeft gelijk dat we nog niet weten wat de bijwerkingen zijn op de langere duur, en dat we allemaal een gratis testpersoon zijn.

Maar aangezien ik maar bitter weinig mensen zie, die dood neervallen na hun vaccinatie, durfde ik de twee prikken wel te halen.

En , nu geef ik weer wappies gelijk: deze QR-code maatschappij, waarbij dus eigenlijk alleen de mensen die goed zijn met apps en mobieltjes en inloggen etc. volluit mee kunnen doen, is totaal overdreven.

Je sluit volgens mij een heleboel mensen uit die dit niet kunnen, niet begrijpen, niet willen betalen etc.
Je moet in feite verplicht nu een mobiel hebben en een BSN nummer.
Ja, de digitale controle wordt groter en groter.

Wat vandaag gebeurde: ik zat te praten over Disneyland Parijs, niet via een telefoon, en ja hoor: Disneyland Parijs reclames in mijn email.
Hoe kan dat in godsnaam.
Oftewel: Google leest ook mee wat je schrijft, luistert mee wat je zegt, het lijkt wel of het gedachten kan lezen.
Nee, ik ben geen wappie of paranoia, maar één ding is zeker, als je nog wat vrijheid wilt, moet je heel ver blijven van de digitale wereld en leven zonder internet of smartfone.

Oftewel: er is wat te zeggen voor elke partij en opvatting.
Maar neem nu maar die prik, en doe niet zo moeilijk.
En niet, ook goed, dan zal waarschijnlijk je lichaam ook antistoffen aanmaken, maar dan op de ouderwetse manier.

King of the Oneliner | 14-08-21 | 21:17 | 9

@Wybe Wabes Abbema | 14-08-21 | 21:36: die microfoon luistert dus gewoon mee.

King of the Oneliner | 14-08-21 | 22:38

@Frau Merkel | 14-08-21 | 21:45: Ja, micoronamanagement, dat is het.

King of the Oneliner | 14-08-21 | 22:39

@Wybe Wabes Abbema | 14-08-21 | 21:36:
In de Google Nest thermostaat zat een tijdje terug een microfoon. Deze stond niet op de tekening en Google wist zogenaamd van niets. Samsung tv staat er ook om bekend dat het gesprekken opvangt.

Gravin v Kippenbouth | 14-08-21 | 23:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Valt me tegen van Geert.

intrigant | 14-08-21 | 21:17

Hier wil ik wel even op reageren. We hebben dus de Haagse bubbel en de praktijk. De Haagse bubbel "vecht" tegen corona en de praktijk leert dat iedereen gewoon doorleeft en op de achtergrond rekening houdt met Corona. En de maatregelen? Niemand houdt zich er aan behalve als er op ze gelet wordt. Dit geld ook voor onze politieke elite zij gedragen zich niet anders

Nico1000 | 14-08-21 | 21:16 | 1

De huidige politici hebben totaal geen contact meer met de realiteit, een uitzondering daargelaten. Kees V die na 20 jaar ontdekt dat ondernemertje pesten daadwerkelijk ondernemertje pesten is.

Frau Merkel | 14-08-21 | 21:27

En we zwalken weer lekker doorrrrr...

Wijze uit het Oosten | 14-08-21 | 21:15

Maar hoeveel mensen lagen er op 14 augustus 2018 en 14 augustus 2019 op de IC?

Quib | 14-08-21 | 21:12 | 8

@Bolder | 14-08-21 | 21:58: Het ging mij om die twee exacte dagen om dat Feynman ze ook voor afgelopen 2 jaren als voorbeeld gebruikte. Ik heb een tijdje gezocht maar kon het niet vinden. Ik hoopte dat iemand beter dan ik kon zoeken.

Quib | 14-08-21 | 22:00

@Bolder | 14-08-21 | 21:49:

In 2020: longontsteking: 11.229 28,4%
In 2018: Longontsteking: 6.029 14,7%

omanders | 14-08-21 | 22:00

Maar hoeveel IC bedden hadden we bij aanvang kabinet Rutte 1 en 14 augustus 2021?

MoonBeebe | 14-08-21 | 23:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Delta is een naar beestje. Hopelijk komen er geen naardere.

Neuth | 14-08-21 | 21:11 | 4

@Neuth | 14-08-21 | 21:37: Ik wacht even op het 'new research' van volgende week, die concludeert vast weer iets anders.

marcoplarco | 14-08-21 | 22:17

@Neuth | 14-08-21 | 21:37: De zomer is dit jaar duidelijk slechter dan vorig jaar: kouder, minder zon en vochtiger. Ook was het weer in het voorjaar duidelijk slechter. Die factoren moet je niet vergeten.

VolleBak | 14-08-21 | 22:24
▼ 1 antwoord verborgen

We zullen aan maatregelen vastzitten om de druk op de zorg te reguleren. Ik stel mij daar alvast op in. Het interesseert mij in principe niets of iemand die de kans heeft gehad zich te vaccineren er erg ziek van wordt. Eigen schuld. Maar hoge druk op de zorg blijft onaanvaardbaar. Immers is iedereen hier de dupe van. Gezien de cijfers stabiel zijn en geen daling tonen heb ik er weinig vertrouwen in dat de zorg zonder maatregelen houdbaar blijft als we de winter in gaan zonder maatregelen. Maar kans is dat Rutte en Hugo weer gaan gokken net als vorige maand.

flame_me | 14-08-21 | 21:08 | 3

We hebben een heel jaar ongebruikt gelaten om de IC capaciteit weer op een niveau te brengen dat hoort bij ons dichtbevolkte land. Daar had die een miljard die voor de testsamenleving (die we met zijn allen niet willen) weggegooid is mooi voor gebruikt kunnen worden.

WelDenkend | 14-08-21 | 21:29

Helemaal niet onaanvaardbaar die hoge druk. We kunnen niet doorgaan met lockdowns en andere vrijheidsbeperkingen. Vrijheid mag best een paar slachtoffers kosten. Klinkt hard, maar zo is het nou eenmaal. De meerderheid van de bevolking zal waarschijnlijk ook niet een eeuwige staat van lockdown accepteren, uiteindelijk keert de wal het schip.

Sytsevandekameleon | 14-08-21 | 21:31

@Sytsevandekameleon | 14-08-21 | 21:31:
Als het slachtofferen van mensen aanvaardbaar is, laten we dan stoppen met ongevaccineerde covid patiënten behandelen. Degene die daarvoor gekozen hebben, niet degene die om medische reden geen vaccinatie kunnen krijgen. In principe ben ik er niet voor hoor ik vind een dergelijke suggestie waanzin om mensen te slachtofferen, maar als er keuzes gemaakt moeten worden dan vind ik dat een logische groep.

flame_me | 15-08-21 | 00:30

Ohh God....als de F1 Zandvoort maar doorgaat, de dag erna mogen ze van mijn part weer een avondklok instellen om 20 uur, maar ik WIL Max gewoon zien winnen.

Keyboardspeler | 14-08-21 | 21:02 | 4

Vergeet je petje niet achterstevoren op je hoofd te zetten.

meneer Q | 14-08-21 | 21:52

Dan zet je toch gewoon je TV of stream aan?

marcoplarco | 14-08-21 | 22:16

Tuurlijk gaat de F1 in Zandvoort door. Prins Bernhard verdient daar centjes mee. Dan is het klimaat of Corona geen enkel bezwaar.

intrigant | 14-08-21 | 23:46
▼ 1 antwoord verborgen

Zit die Alvarez nu ook te knielen? Stakker.

miko | 14-08-21 | 21:01

Rutte weet best dat hij in november niet alles loslaat. Het is voorsorteren op maatregelen die hij “helaas” moet gaan nemen. Verder leidt het lekker af van zijn positie en de formatie.

Nichtsneues | 14-08-21 | 21:00 | 4

@Bolder | 14-08-21 | 21:04:
Die gaan uiteindelijk de schuld krijgen. Het kan ook zijn dat Rutte voorsorteert op komende verkiezingen. Ik vertrouw hem alles toe, mits het niet in het belang van de burger is.

Frau Merkel | 14-08-21 | 21:29

@Bolder | 14-08-21 | 21:04: ik blijf als ongevaccineerde wel twee maanden thuis, je zult zien dat het niets oplost.

momusopus | 14-08-21 | 22:23

@Bolder | 14-08-21 | 21:04: Gelukkig is er een groep die je de schuld kunt geven. Het is van alle tijden...

TonAlias | 14-08-21 | 22:45
▼ 1 antwoord verborgen

Feynman, kijk zelf eens een keertje voor de grap naar de cijfers, bijv. tabel 27, in het RIVM weekrapport, iedere dinsdagmiddag een vers exemplaar, en lees dan je eigen schrijfsel nog eens door.
Wellicht gaat er dan een lichtje branden.
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2021-08/COVID-19_WebSite_rapport_wekelijks_20210810_1147_final.pdf

Bolder | 14-08-21 | 21:00 | 6

@TonAlias | 14-08-21 | 22:49:

Net nagezocht. Tot en met week 20 overstrefte (Z-score hoger dan 3) in de categorie 45-65. De jongere hebben pieken gehad.

omanders | 15-08-21 | 11:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Het risico van inspuiten is dat geïnfecteerden nauwelijks nog merken dat ze geïnfecteerd zijn en dus blijven verspreiden.
Verder is het een heleboel drama en poeha. Ja, er is best wat aan de hand, maar het loopt inmiddels de spuigaten uit. Beleid op basis van cijfers in plaats van emoties graag.

Frau Merkel | 14-08-21 | 20:58 | 4

Het feit dat we niet weer in lockdown gaan is het bewijs dat beleid gevoerd wordt op cijfers i.p.v. emoties.

omanders | 14-08-21 | 21:33

@goedverstaander | 14-08-21 | 23:06: Maar nu ben je aan het speculeren. Maar de strategie met de Delta-variant wordt: Vaccineren en daarna kudde-immuniteit door besmetting. Er lijkt geen andere keus meer.

omanders | 15-08-21 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga nog steeds uit van 7 magere Corona jaren, dus dit virus zal nog wel een tijdje onder ons zijn.

Schemerlamp | 14-08-21 | 20:57

Ik vraag me soms af waarom ik me heb laten vaccineren.
Oke, je wordt minder ziek, dat was mijn hoofdreden.
Nieuwe varianten weten zich inmiddels om het virus heen te wriemelen, het is wachten op de variant waar zowel gevaccineerden als ongevaccineerden even ziek van worden.
Verder staat het iedereen vrij die keuze voor zichzelf te maken, ik geloof er niet in dat ongevaccineerden een gevaar zijn, zoals men nu doet voorkomen.
Zij worden nu gebruikt om er een QR samenleving doorheen te drukken en als die er eenmaal is gaat deze nooit meer weg. Gevaccineerd of niet.
Ze stonden gisteren te liegen dat het gedrukt stond, ze weten dondersgoed dat in oktober de hospitalisaties gaan stijgen, dit zullen ze gebruiken om de QR samenleving erdoor te drukken, onder het mom van veiligheid en de schuld te leggen bij de ongevaccineerden.
Trap er niet in, trap niet in deze polarisatie, dit is een ontzettend vuil spel gespeeld over de ruggen van de NL burger.
Heb uw naasten lief, met of zonder prik.

LonelyWanker | 14-08-21 | 20:55 | 11

Helemaal eens met deze tegel.
In dat kader een aardige video die uitlegt wat er gaande is: youtu.be/09maaUaRT4M

marcoplarco | 14-08-21 | 22:13

U bent een wijs persoon.

Plaktong | 14-08-21 | 22:36

@LonelyWanker | 14-08-21 | 20:55

Het aller-, allerbelangrijkste is dat als je besmet wordt je afweersysteem niet onvoorbereid is. Daarnaast is het zo dat zelfs als er varianten komen die steeds beter om je afweer heenkomen ze die afweer zelf weer boosten.

omanders | 15-08-21 | 10:12
▼ 8 antwoorden verborgen

Sorry hoor, maar 5 x zoveel IC? 48 om 195. Dat is 4x.
Daarbij staat er in dit stuk aannames gepresenteerd als feiten terwijl zelfs the Lancet en BMJ onderzoeken presenteren met termen als: we assume, chances are, further research is needed...

En een leuk (?) feitje. Het is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat het griepvaccin werkt. En toch doorprikken.
Er werd in 2009 of 2010 vermeld dat er 2000 griepdoden waren terwijl er slechts iets meer dan 200 doden aantoonbaar door de griep waren gestorven. De rest van de doden waren oversterfte cijfers die maar bij de griep werden opgeteld.

Maar het coronavaccin is wel effectief? Kijk naar Israël.

Olleke | 14-08-21 | 20:51 | 11

@Diederik_Ezel | 14-08-21 | 21:01: precies!
Kijk vooral naar de cijfers, van het RIVM en Stichting nice.nl bijv.
Als toetje deze:
https://platz.se/coronavirus/?lang=en
Wat ziet u daar als u dit een weekje doet?

Bolder | 14-08-21 | 21:10

@ChristianV | 14-08-21 | 20:59: zo werkt dat niet. De griepprik laat je gewoon immuniteit opbouwen, en daarom krijg je het niet of minder erg.

John McClane | 14-08-21 | 21:14

Als volgens de Israëlische cijfers 120 op de 100.000 ongevaccineerde 60+ zwaar ziek zijn en 19 op de 100.000 gevaccineerden, lijkt de vaccinatie dus wel te werken.

Angelina-a | 14-08-21 | 23:42
▼ 8 antwoorden verborgen

We leven nu anderhalfjaar onder het corona-juk. Hoe kan het, dat ik nog helemaal nooit iemand ben tegenkomen die zelf corona heeft gehad of iemand kent die het gehad heeft? En ik heb toch een aardig netwerk. Er is maar één verklaring voor: Het virus zit met name in groepen waar ik als blanke hetero Nederlandse man geen contact mee heb, net zo min als mijn familie, vrienden en kennissen... En ja, dan tekent zich wel een groep af die ik hier niet ga noemen want dan heb ik een ban aan mijn kont.

jan-lul-de-behanger | 14-08-21 | 20:51 | 10

Sorry hoor, maar wat een dom gelul. Je doet je naam eer aan. Ik ken in ieder geval tientallen mensen die het gehad hebben. Sommigen hadden er amper last van, anderen zijn na een jaar nog steeds niet de oude.

Jimmydepimmy | 14-08-21 | 21:22

Dat ligt dan aan jouw omgeving. Ik ken meerdere gezinnen die corona gehad hebben, en ook mensen die zijn opgenomen of zijn overleden.

hot thing | 14-08-21 | 22:25
▼ 7 antwoorden verborgen

Het blijft een kolderieke vertoning dat een aandachtsgeil schoolmeestertje dit dossier mag trekken. Daarmee is alles gezegd.

De Pilsvogel | 14-08-21 | 20:48 | 1

Jezus, had dat dan eerder gezegd, dat had 178 topics gescheeld.

John McClane | 14-08-21 | 20:56

Kortom: Wederom nog even volhouden mensen, we zijn er bijna.

Zou het misschien niet kunnen dat Thierry misschien gelijk heeft? Of een anders deels?

Of heeft de overheid (en buitenlandse overheden) ***ALLEEN*** maar het goede met ons voor?

Remi A. | 14-08-21 | 20:44 | 2

"Goed" als in productief c.q. winstgevend, dat in ieder geval.

Nivelleermarionet | 14-08-21 | 22:01

Als ik "we zijn er bijna" hoor, dan zou ik ook graag willen weten wat de eindbestemming is?

marcoplarco | 14-08-21 | 22:10

Australië en Canada lopen op ons voor met verregaande maatregelen, wat niet is zal nog komen, na 1 november:
https://youtu.be/0SPcgwX5QQo

Bolder | 14-08-21 | 20:44

Dus omdat 80 procent grotendeels ongezond bewust overgewicht nu de risicogroepen zijn en last van het virus hebben, moet nu iedereen vaccineren en straks nog verplicht ook. Ik maar gezond leven en bewegen en met natuurlijke immuniteit geen problemen met dit virus. Maar al die (tien)duizenden doden door dichtgeslibde aderen, hartfalen enz is nooit serieus aangepakt. Dat is het hele principe waar ik op tegen ben dat niet-vaccineren aso zou zijn, dat we wel blind lijken te zijn wat voor daadwerkelijk probleem we hebben qua leefstijl en slechte gezondheid. Een groot deel van die mensen boeit het niet en betalen we met zijn allen onze ziektekostenverzekering voor om ze op te lappen. Prima, maar ga mij niet verplichten om in te enten om hun levens te redden. En ik denk dat onze ziekenhuizen de 20 procent écht risicogroepen die er niks aan kunnen doen wél aan zou kunnen. En die groep moet zich inenten. De rest zou het dat wel redden met natuurlijke immuniteit.

Wybe Wabes Abbema | 14-08-21 | 20:43 | 18

Altijd maar dat anekdotisch bewijs van mensen. Wat moet je er nou eigenlijk mee? Ik ben meerdere keren door griep vreselijk ziek geweest, waarvan 1x bijna richting ziekenhuis. Ouderen kunnen er nog wat sneller de lul door zijn en daarom is er een griepprik. Is dat allemaal prima? Zouden we Corona hetzelfde moeten benaderen? Of hadden we al jaren Influenza net zo paranoïde en rigoreus moeten bestrijden? Ik weet inmiddels al lang niet meer wat ik van alle maatregelen of bestrijdingsstrategiën moet vinden. Ik hoop over een langere tijd op alles terug te kunnen kijken als een mijlpaal in de geschiedenis en zie dan wel wat de conclusies zijn en wie er wel of geen gelijk had. Ondertussen hopend dat het kwartje voor mijzelf de goede kant opvalt, net als met alle andere potentiële gevaren in het leven. Noem het maar fatalistisch.

Quantum Suicide | 14-08-21 | 22:16

@zap, sterkte, hoop dat het goed met u gaat.

Noujazeg | 15-08-21 | 00:16
▼ 15 antwoorden verborgen

" slecht geventileerde treinen, bussen..."

Is dat zo? "Die klimaatsystemen in de NS-treinen zijn zo ingesteld dat de lucht tussen de vijf en tien keer per uur ververst wordt. Een deel van deze verversing is recirculatie. Bij vijf keer verversen per uur is er na 27 minuten nog 10 procent ‘oude’ lucht in de trein en bij tien keer verversen per uur wordt dit punt na 15 minuten bereik".

Dat is trouwens redelijk en afhankelijk van het aantal mensen en superspreaders nog of dit voldoende is. De lijnbussen lijken slechter. Deuren open bij een stop lijkt me niet adequaat.

GeenAccount | 14-08-21 | 20:42 | 4

Verhoog die snelheid en jaag het langs UV lampen die in het luchtkanaal zitten. Dat zou wat opleveren.

Frau Merkel | 14-08-21 | 20:53

@Frau Merkel | 14-08-21 | 20:53: ja, dat vind ik wel een onderzoekje/uitvinding waard.

VP732 | 14-08-21 | 20:55

@VP732 | 14-08-21 | 20:55: Die oplossing is er al lang. Het wordt of is al in vliegtuigen ingebouwd. Ik heb ook een versie voor bussen gezien die op het dak geplaatst werden of bij de airco geïntegreerd konden worden. Het kan ook in luchtinstallaties van gebouwen opgenomen worden. Voor een verpleeghuis zou dat bijvoorbeeld prima werken. Ik heb er wel eens achteraan gebeld, maar de meeste fabrikanten zijn erg traag.

Frau Merkel | 14-08-21 | 21:39
▼ 1 antwoord verborgen

Vier keer zoveel Feynman, geen vijf keer zoveel.
Niet overdrijven.

de honden blaffen... | 14-08-21 | 20:41

"... vandaag zijn het er 195 en dit loopt nog op.".

Kunt u dit bewijzen?
In mijn beleving schommelt het aantal Covid-IC-bedden al een paar weken rond de 200.

zetje01 | 14-08-21 | 20:41 | 2

Gaarne leeftijd, onderliggende kwalen en BMI. Dan kunnen we het er over hebben of 200 veel of weinig is. (zetje01 dit is geen aanval maar een verdiepende vraag)

Remi A. | 14-08-21 | 20:47

@Remi A. | 14-08-21 | 20:47:
Je moet niet bij mij wezen, kameraad.
De schrijver van dit stukje heeft het over de oplopende cijfers op de IC's. Ik vraag hem hoe hij daar bij komt.

zetje01 | 14-08-21 | 20:57

Was het maar waar die anderhalve meter.
Ik heb hem nog niet meegemaakt. Niet tijdens Corona, niet daarvoor.
Kantoortuinen in gedreven op elkaars lip met snotterende kuchende collega's naast je. Een week later lig je zelf op de IC en krijg je niet eens een bloemetje van je werkgever. Wel gezeik dat je niet je uren hebt ingevuld gedurende die vier weken dat je in coma lag. (uitgelegd aan de bureaucraat dat zoiets heel lastig is voor een comateuze patiënt) Anderhalve meter... anderhalve centimeter komt eerst in de kantoortuin.

Zapata10 | 14-08-21 | 20:41 | 3

Hamvraag, zijn de uren ondertussen wel ingevuld?

salonsocialist | 14-08-21 | 21:09

Ik heb een tijdlang in een kantoortuin gewerkt die zo groot was dat ik de weg moest vragen naar de dichtstbijzijnde koffieautomaat. Er hingen namelijk meerdere automaten.

Nivelleermarionet | 14-08-21 | 21:56

De grote vraag is natuurlijk, wié liggen er met Corona op de IC’s, toch?
Of mag deze vraag niet gesteld worden:
https://amp.nos.nl/artikel/2381750-corona-problemen-bij-migranten-hadden-eerder-erkend-moeten-worden.html

Bolder | 14-08-21 | 20:40 | 2

En 80+ ers nemen ook een groot deel van de IC in beslag. Mensen van de leeftijd van Feynman niet. Wat een paniek.

quazi | 14-08-21 | 20:48

En laten er daar nou hele volksstammen van uit hun thuisland terugkomen in de komende weken?

marcoplarco | 14-08-21 | 22:08

Mag ik een toelichting op de berekening: 67% van de mensen op een oppervlak geeft 22% meer afstand?

Leptob | 14-08-21 | 20:40 | 2

Dat werkt alleen als iedereen automatisch de maximaal mogelijke afstand houdt. En dat gebeurt alleen als iedereen knoflook heeft gegeten.

Nivelleermarionet | 14-08-21 | 21:51

Niet opgelet bij meetkunde?

bdn01 | 14-08-21 | 22:19

Hugeau de CdA' er loog dus weer. Verbaast me niets CdA notoir onbetrouwbaar en een slechte rentmeester.

dathoujetoch | 14-08-21 | 20:40

In plaats van doorgaan met nog meer vaccineren, testen, lock down, 1,5 meteren en mondkapjes, lijkt het mij toch beter in te zetten op algemene gezondheid ( meer bewegen, gezonder eten, dus stoppen met BTW op gezond voedsel), verhogen ic capaciteit en thuisblijven als je ziek bent. De huidige weg is heilloos behalve voor de farmaceutische industrie en de ego's van de OMT leden.

Franker | 14-08-21 | 20:38 | 7

@Stijlloser_from_NL | 14-08-21 | 20:47:
Woon zelf in Ierland. Het is in Ierland geen 1.5 meter maar 2 meter. Word een stuk beter nageleefd dan hier, maar er is daar ook meer ruimte voor. Ook zijn in het OV de stoelen waar je niet mag zitten ivm de afstandsbeperking afgeplakt.

accijnstoerist | 14-08-21 | 21:06
▼ 4 antwoorden verborgen

In Engeland hebben ze meen ik twee weken terug alle maatregelen losgelaten. Ik hoor vanuit die hoek geen alarmbellen afgaan. Kan hier dus ook. Ben je gevaccineerd of ziek geweest zal je wel besmet kunnen worden maar niet meer ernstig. Dus geen probleem meer... next

metdedag | 14-08-21 | 20:37

Aaah The Swiss Cheese Model. Doet mij terugdenken aan de tijd van de enige boeiende colleges die ik ooit gehad heb van Patrick Hudson over zowel AI als HSE. Man kon/kan geweldige verhalen vertellen over rampen en de meestal domme menselijke fouten die eraan vooraf gingen.

Quantum Suicide | 14-08-21 | 20:36

Feynman, neem het leven toch niet al te serieus joh.. Je overleeft het uiteindelijk toch niet.

Ommezwaai | 14-08-21 | 20:35 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

@Feynman: had beter van je verwacht. "Dat is echt een maatregel waar ik graag de basis van wilt zien."
Het is wil zien, zonder de t

Stijlloser_from_NL | 14-08-21 | 20:34 | 3

De door u, Stijlloser, gesignaleerde taalfout is geen 'harde' fout, maar een regio-afhankelijke. Bijvoorbeeld in Dordrecht zegt men wel degelijk "wilt zien". Het feit dat een stel onverkozen Nederlandse en Vlaamse zogenaamde taalkundigen dat anders zien is ook maar een mening, en geen onweerlegbare waarheid.
/taalregelszijndiescrieminazi

Nivelleermarionet | 14-08-21 | 21:42

@Nivelleermarionet | 14-08-21 | 21:42: Maar niet in combinatie met 'ik'.
"Jij wil zien / jij wilt zien", daar kan ik mee leven
"Ik wilt zien"?? Echt niet! Ook niet in Dordrecht.

marcoplarco | 14-08-21 | 22:06

Deze is is ook slorrudug: "... daarom is het beter is ..."

Ragnar_Lodbrok | 14-08-21 | 22:57

Iets zegt me dat vaccineren weinig gebracht heeft.

TonAlias | 14-08-21 | 20:32

Nee we zijn er nog niet. Maar we komen wel in een situatie waarin van mij gevraagd wordt vrijheden op te geven omdat anderen vrij willen zijn om te kiezen zich niet te laten vaccineren. Dat was ik niet van plan en het is goed dat we beleidsmatig die kant op groeien. Het had alleen best iets sneller en doortastender gemogen. Zoals verplicht testen vanaf groepsgroottes van 25 mensen in plaats van 75, en vanaf 1 september een eigen bijdrage voor testen van 50 euro.

wapster | 14-08-21 | 20:32 | 7

Laten we het eens omdraaien.
Waarom moet ik mijn lichamelijke integriteit opgeven omdat anderen willen reizen en zo nieuwe varianten importeren.

Ing. eslapen | 14-08-21 | 20:54

@Ing. eslapen | 14-08-21 | 20:54: Vaak is het in het buitenland veiliger dan hier .

Koning BongoBongo | 14-08-21 | 21:22

@Koning BongoBongo | 14-08-21 | 21:22: Tot nu toe zijn geen van de varianten in Nederland ontstaan.

Ing. eslapen | 14-08-21 | 21:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Ben ik de enige die Corona Moe is geworden? Het interesseert me eerlijk gezegd geen hol meer.

de Jager59 | 14-08-21 | 20:32 | 10

@Ing. eslapen | 14-08-21 | 20:46: heb het gevraagd, mag niet. Iedereen thuiswerken tot nader order.
Fantastisch!!

Stijlloser_from_NL | 14-08-21 | 20:49

Haha welcome to the club. Is ook een luxe wellicht, wel eentje waar ik me graag aan over geef. Live like there's no corona.

2tribes | 14-08-21 | 21:17
▼ 7 antwoorden verborgen

Grappig dat 60+ wordt aangehaald voor de beschermende kracht van het vaccin. Onder de 60 waren de getallen voor beide immers erg laag geweest.

quazi | 14-08-21 | 20:27 | 2

En dat terwijl de testen zijn gedaan onder 18 tot 60 jarigen. Niemand met onderliggende ziektes en geen zwangere vrouwen.
En dan met zekerheid zeggen dat zwanger vrouwen zich moeten laten vaccineren omdat dat veilig is. Geen woord over de baby en diens veiligheid

Olleke | 14-08-21 | 21:01

@Olleke | 14-08-21 | 21:01: gegokt en verloren is een betere titel. Met veel geld 1.5 jaar lockdown en dicht om zo via het vaccin de lelijke kant van de pandemie te ontlopen. Nu staan we opnieuw op driewegsplitsing. 1) lick down, maar wordt onbetaalbaar. 2) toegang samenleving met dwang. 3) gefaseerd loslaten van maatregelen, waarbij de lelijke kant wordt gedempt door de vaccinaties. Ik hoop 3, ik denk 2. 2 werkt uiteindelijk niet en wordt automatisch een 3 scenario.

Incitatus | 14-08-21 | 22:59
-weggejorist-
keestelpro | 14-08-21 | 20:27

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino