Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuw in dappere strijd tegen anti-homogeweld: DE REGENBOOG POP-UP

๐ŸŒˆ๐ŸŒˆ๐ŸŒˆ๐ŸŒˆ Het is vrij waardeloos maar het is prachtig ๐ŸŒˆ๐ŸŒˆ๐ŸŒˆ๐ŸŒˆ๐ŸŒˆ

We hadden al regenboogaanvoerdersbandjes. En regenboogzebrapaadjes. En regenboogvlaggetjes. Regenboogbussen. Regenboogtrams. Regenboogtaal. Regenboogtoiletten. Regenbooggemeentes. Regenboogbuttons. Regenbooglogo's. Regenboogbeleid. Regenboogpleepapier, om heerlijk je kontje mee af te vegen. En allemaal andere dingen die ervoor zorgen dat homo's nog steeds niet hand in hand door Amsterdam Nieuw-West durven te lopen omdat ze dan klappen krijgen van sociaal-cultureel-religieus geretardeerden. Maar hey, aan het einde van iedere regenboog ligt weer een pot met een nieuwe regenboog: het is reputatiemanagement, meer is het niet. Laten zien dat je deugt. Dat JIJ opkomt voor de belangen van LHBTI'ers. En nu is er DE REGENBOOG POP-UP.

Deze regenboog pop-up is de Fleshlight in het nachtkastje van twee homoseksuele beren: het is er wel, maar het heeft helemaal geen functie. Zolang je maar op 'Accepteren' klikt. Want dan sta je achter een grondwettelijk verbod op 'discriminatie wegens seksuele gerichtheid' en anders niet. Professioneel petitiebeffer Claudia de Breij is er natuurlijk als de kippen bij haar smoel aan de goede kant van de geschiedenis te schuiven. Evenals een zooi pseudoprogressieve organisaties, zoals Moslimbroederschap Nederland in de vorm van GroenLinks, en Holland Casino, dat er een verdienmodel van heeft gemaakt zo veel mogelijk mensen te laten balanceren op het randje van verslaving om die arme drommels zo veel mogelijk geld uit de zak te kunnen kloppen. Applaus voor Holland Casino: zowel hetero's als homo's zijn welkom om zichzelf in de schulden te stoppen. Vrijwel alle andere namen op het lijstje zijn onbeduidende nietsnutten, desalniettemin ook voor hen een daverend applaus voor dit dappere signaal in de strijd tegen anti-homogeweld. Een regenboog pop-up, dat we dat zelf niet hebben bedacht. Aan de andere kant: wij zijn al bijna twintig jaar hard kloppend roze. Even een pop-up aanzetten, brb...

Reaguursels

Inloggen

Ondertussen bij 101 barz...
Maar gelukkig zijn ze niet hypocriet.

bcsk | 06-08-21 | 10:31

#pride-activatie-popup-2021 {
display: none;
}

css179 | 05-08-21 | 23:49

Leer Nederlands moutarde: tegen anti is nog steeds een dubbele ontkenning.
Had u zeker nooit niet gedacht......

J.Thee.Cohen | 05-08-21 | 19:21 | 2

En "maar hey", het lijkt Ebru Umar wel.

Argyronauta | 05-08-21 | 20:26

Als C de B meedoet ben ik weg.

Waar-is-niets | 06-08-21 | 08:40

Als GeenStijl nu met een PopUp komt om Artikel 1 helemaal af te schaffen.

De tekst
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Ziet u dat laatste stukje "of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." Daar valt LHBTIQA+ dus ook onder. In feite kan "godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht" ook uit het artikel, want dat is een beetje dubbelop.

Overigens valt leeftijd daar ook onder. Ja 16 jarige, jullie mogen van de grondwet gewoon alcohol drinken. Ook medische status valt daar onder (Ja ongevaccineerde, je moet gewoon een groen vinkje krijgen) en salaris of inkomen valt daar natuurlijk ook onder (weg met de belasting).

Alleen zoals de voorbeelden al aantonen lapt de overheid al jaren zijn kont met dit artikel aan, hij wordt door de gutmenschen ingezet wanneer het hun uitkomt, maar wanneer het niet uitkomt kan is het ineens positieve discriminatie. Nou is alle discriminatie positieve discriminatie, het is maar net vanuit welke hoek je het bekijk.

En dan wordt soms gewezen op โ€œgelijke gevallenโ€. En wat zijn dan gelijke gevallen? Ook dat wordt altijd uitgelegd zoals het de gutmensch op dat moment handig uit komt.

Het is een farce van een wet, die vaak misplaats wordt aangehaald voor morele punten, maar waar in de praktijk geen hond zich aan houd. Logisch ook, want discriminatie is niet per definitie slecht. Of willen we echt 5 jarige laten autorijden? Ik wil tenslotte niet discrimineren.

DerUnterMensch | 05-08-21 | 19:04 | 1

Dat zeg ik toch.

frickY | 05-08-21 | 19:27

De Post punt nl app heeft sinds kort ook van die regenboogstrepen bovenin. Nu de bezorgers nog in een regenboogpak en het straatbeeld wordt weer een stukje vrolijker.

K1100 | 05-08-21 | 18:00 | 1

Ja, ik zag het daarnet. Knettergek.

Otto Normal | 05-08-21 | 18:13

De parallelle moslimsamenleving interesseert zich geen zak voor de regenboogonzin. In Engeland is een schoolboek voor jonge moslims in het nieuws gekomen waarin over homo;s wordt uitgelegd: "There is also a paragraph in the book entitled 'putting to death'. In this paragraph there is a statement '... the evil doers should be put to death'."
- Google op: British values undermined' by Islamic school's anti-gay book

Zet de grens vooral nog langer open voor deze sekteleden, of niet Claudia?

K. Westergaard | 05-08-21 | 17:50

Heeft Claudia de Breij al een aantal asielzoekers in huis genomen? of zit ik hier verkeerd.

kapt.Jerkoff | 05-08-21 | 17:44

Man/Vrouw mag niet meer
Maar is er al iets besdacht voor:
- vader/moeder
- opa/oma
- zoon/dochter
- broer/zus
- neef/nicht
- oom/tante
?????

BenWit | 05-08-21 | 17:25 | 1

Familie?

Harvey2Face | 05-08-21 | 17:56

Zeur niet zo. Geenstijl heeft ook een gruwelijk irritante popup, de meest irritante popup van het internet welteverstaan. Vandaag is hij nog irritanter gemaakt. Ik had mijn kroontje er al voor ingeleverd dus dat kan ik helaas niet nog een keer doen. Ga asjeblieft failliet, zodat er ruimte ontstaat voor een normaal roze weblog.

Reaguurdeskundige | 05-08-21 | 17:15 | 2

Je hoeft hier niet te komen knurft!

kapt.Jerkoff | 05-08-21 | 17:37

En toch blijf je komen, blijf dan ook weg.

Harvey2Face | 05-08-21 | 17:57

albert einstein:

"โ€œInsanity is doing the same thing over and over and expecting different results.โ€"

win | 05-08-21 | 17:11
-weggejorist-
kerlzubankrotteboss | 05-08-21 | 17:03 | 1

Staat werkelijk heel GroenLinks hierachter? Ook Kuthaar Boventallig?

MAD1950 | 05-08-21 | 17:02

Zolang de deugkneuzen blijven wegkijken en niet durven te benoemen waar dit probleem grotendeels vandaan komt, zolang komt er geen oplossing.
Let wel, dit maakt de deugkneuzen mede verantwoordelijk voor elke homo en lesbo die niet normaal over straat kan in bv Amsterdam.

donkieshot | 05-08-21 | 16:57

Ik zal wel achterlijk zijn.... maar wat is 'sexuele gerichtheid' in vredesnaam?

foetgoud | 05-08-21 | 16:56 | 1

Aha, thnx google. Dit is als bepaling toch veel te algemeen? Zelfs de dieren- en kinderliefhebbers zouden hiermee beschermd kunnen worden!

foetgoud | 05-08-21 | 17:07

Als je homo bent dan mag je zoveel meer:
youtu.be/BxCVg6-7HEI

Mark zit te Dutten | 05-08-21 | 16:54

Hoho dame, op grondwettelijke vrijheid van geloofsovertuiging mag gewoon gediscrimineerd worden.

Forwaards | 05-08-21 | 16:49

artikel 1: Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Nou daar is geen woord bij dat ze niet zouden kunnen begrijpen. Overigens is de grondwet er voor overheden om burgers te beschermen. Ik hoef mij als burger van de grondwet niets aan te trekken, de rechter mag zich er niets van aantrekken. wat voor symbool is dus met deze pop-under (daar zitten de belangrijkste geslachtskenmerken) gediend?

Iets anders: Laatst wilde ik wat leuks kopen voor mijn kleinzoon (bijna 1 jaar oud). weet je hoeveel speelgoed er is waarbij een regenboog gebruikt wordt. Dat kan ik dus niet kopen, want je wil toch dat zoยดn koter pas later in zijn leven moet nadenken over zijn seksuele gevoelens.

Mijn schoondochter wilde een regenboog in de kinderkamer schilderen, ik heb gevraagd of ze gek geworden is. Mijn oudere kleinzoon (5) wilde kleuren leren, komt niets van in. Leuke nieuwe fiets, sorry, staat een regenboog op, straks krijgt hij alle Marokkanen achter zich aan. en wie koopt er zoiets voor zijn kind: www.amazon.de/WEHONG-Reflective-Fahrr...

bergsbeklimmer | 05-08-21 | 16:30

Ooit was de regenboog van ons allen.

MistaRazista | 05-08-21 | 15:53 | 1

En toen stond er een pot met goud aan het eind. Nu kun je die pot nog wel vinden, maar zonder goud en naast ik weet niet wat voor andere schreeuwende en huilende slachtoffers.

Schoorsteenveger | 05-08-21 | 16:06

Laat die (bekende) LGBTQ'ers eerst maar eens in de openbaarheid duidelijk zijn wie grotendeels verantwoordelijk zijn voor geweld tegen hun. Van de week weer tenenkrommend hoe Elly Lust in OP1 een 020 onderzoek in deze afdeed als te kleinschalig.

Gebakkenvis | 05-08-21 | 15:51

Volgens mij wil je als gewone huis, tuin, en keukenhomo toch niet geassocieerd worden met zo'n achterlijke vlag. Elke idioot zo zijn eigen kleurtje, staat je kleurtje er niet bij ga je huilie huilie doen en protesteren.

zoalsikhetzeg | 05-08-21 | 15:45 | 1

Als huis&tuinhomo kan ik dit bevestigen, regenbogen zijn lelijk. En mijn kerel, de keukenhomo, heeft er ook al weinig mee.

vermeubelmaker | 05-08-21 | 17:40

Demonstratie vergunning aanvragen voor alle homoโ€™s in Nederland en dan door de allochtone bolwerken marcheren. De meest gespierde homoโ€™s aan de buitenzijde en wat meer vrouwelijke binnenin. Net zolang heen en weer marcheren totdat de allochtonen hun muil dichthouden. Eerlijk gezegd denk ik dat je geen vergunning krijgt. Oh ja Claudia voorop laten lopen als ballenvanger.

Rdock | 05-08-21 | 15:38 | 1

Slap bestuurlijk Nederland perfect samengevat.

hagelkruis | 05-08-21 | 15:46

Deugen an sich is in deze tijden waarin het excibitionisme hoogtij viert niet genoeg. Het moet zoveel mogelijk worden geรซtaleerd.

isitsoornot | 05-08-21 | 15:37

Er komt nog een tijd dat Claudia plots Claudio genoemd wil worden.

Schoorsteenveger | 05-08-21 | 15:34 | 2

Of Claudix

Air van Boven Dorens | 05-08-21 | 16:43

Of Claus

Cum_skwat | 05-08-21 | 17:33

Ik ben blij met de regenboog-popup, nu worden er tenminste geen mensen meer in elkaar geslagen, lastig gevallen of zelfs vermoord vanwege hun seksuele voorkeur en kan je als homo stel vrij en blij door Amsterdam-West lopen.

JeanDragage | 05-08-21 | 15:33

sex verbieden.

newray | 05-08-21 | 15:29 | 1

Dan heb je over 80 jaar sowieso nergens last meer van.Heteroseks verbieden werkt even effectief, dan mogen de homos nog steeds elkaars darmen bewerken

Fijn_dat_je_er_bent | 05-08-21 | 15:38

google maar eens op
LGBT We Shoot Back T-Shirt
zoveel beter.

VanderGeelen-Coppens | 05-08-21 | 15:25

Dat helpt allemaal niets. De doelgroep heeft toch schijt aan de (grond)wet.

inCol | 05-08-21 | 15:24

Maar we hebben toch al Artikel 1?

Zalluf | 05-08-21 | 15:21 | 1

In ons dorp hebben we 4 H's en die zijn al 40 jaar lid van het mannenkoor, grootgebracht met moedermelk van sterke boerinnen, of moeten we volgens de kleurendombo's "mensenmelk"zeggen???? Wat een land.

hagelkruis | 05-08-21 | 15:32

Die Fleshlight is de Rickroll van Geenstijl: elke keer klik ik er weer nietsvermoedend op.

kapoerewiet | 05-08-21 | 15:20

The freak-show must go on.

gestoptmetroken | 05-08-21 | 15:18

Robert Long zei het al "flikkers zijn bangeschijters".

Ga maar eens roze optocht houden door bepaalde wijken, want daar liggen de problemen.

VanderGeelen-Coppens | 05-08-21 | 15:16

Hahaha, heerlijke rant van @Mosterd - geweldig!

Tierelier | 05-08-21 | 15:12 | 2

En 100% gelijk.
Kwaadheid & humor gaan weer prima samen hier.

Tierelier | 05-08-21 | 15:14

Ja super leuk geschreven weer door Mosterd !

2tribes | 05-08-21 | 16:52

Over de rug van lhbti met je harses op tv. Het helpt helemaal niks. Ze worden nog steeds bespuugd, uitgescholden, weggepest en soms ook afgetuigd. Daar gaat geen รฉรฉn kutregenboog iets aan veranderen.

Maar ze hebben toch maar weer even laten zien dat ze deugen. Walgelijk volk.

Tommi | 05-08-21 | 15:12

Hoezo? Als wat en hoe wil ze uit de kast komen?
Fabulous furry?
Eetstoornisvlogger die anderen laat betalen om te mogen zien hoe en wat zij eet? Erotisch voetjes vlogger?
Fetisch bagger heeft niets te maken met sexuelle gerichtheid. Alleen het opwindingsproces is anders codeert en kan zeer gevaarlijke vormen aannemen voor zelf en anderen.

MistaRazista | 05-08-21 | 15:10

En wat vinden Homoโ€™s en Lesbiennes hier eigenlijk van? Heeft BNNVARA hen om een mening gevraagd of is dit volledig uit eigen beweging gedaan, en deze mensen maar collectief in het zieligheidshoekje te duwen?

Borrom | 05-08-21 | 15:10 | 2

Zo nee dan is dit in hun eigen bewoording toch gewoon keiharde micro agressie?

Borrom | 05-08-21 | 15:11

Ehm, dan kunnen ze stoppen, dat grondwettelijk verbod is er al....

Durkmans | 05-08-21 | 15:09

Ok hier zitten vast wel een paar homosexuelen.

Spreek je eens uit: helpt zo'n regenboog je op enige manier?

Wil ik gewoon eens weten: hoe denken de mensen in kwestie erover?

Knufter | 05-08-21 | 15:04

Claudia de Breij aast op de pot met goud (ons goud) aan het eind van de regenboog.
Net zo hebberig als de Ferengi uit StarTrek waar ze sprekend op lijkt.

Carlos_I | 05-08-21 | 15:02 | 1

Claudia de Breij.... dat is toch een pot?

HAL 9000 | 05-08-21 | 15:31

Mooie gratuite symboolpolitiek weer, zolang jonge ventjes van 15 elkaar neersteken gaat er niets veranderen. Iets met prioriteiten, oh nee daar kan Claudia natuurlijk geen deugpunten mee scoren.

BNN/Vara ja je verwacht het niet.... Bente Becker importeert nog 500-700 kansenparels voor u, want de manier om een probleem aan te pakken is om dit nog erger te maken. Links(leeg)hoofden en hun logica.

Gelukkig bestaan er mooie filters zo dat ik van al deze meuk verschoond kan blijven. Overigens vind ik al die pride nu ook wel vermoeiend worden, ik ga toch ook niet halfnaakt op een boot staan omdat ik hetero ben???

fijne middag,
Trick

TrickMeister90 | 05-08-21 | 15:02 | 1

Tja, dat zou moeten mogen maar tegelijkertijd beweren dat je heel โ€˜normaalโ€™ bent lijkt mij dan weer bijzonder. Men doet maar, maar ik kom niet kijken. Heb mijn quotum deugpunten namelijk al binnen.

Nichtsneues | 05-08-21 | 16:47

Gelukkig heeft het verleden wel bewezen dat zaken bij mensen door de strot duwen niet werkt. Wanneer hebben ze door dat deze overkill niet werkt?

Keutels | 05-08-21 | 15:01 | 1

Zit een verdien model achter, tenminste, dat is mijn idee.

vluchtelingallergie | 05-08-21 | 15:07

Ik wacht vol spanning op de eerste regenboog moskee.

Clavo | 05-08-21 | 15:00 | 1

Hahaha kijk dat is nou inclusief denken.

2tribes | 05-08-21 | 16:55

Die Claudia de Breij, daar word ik toch doodziek van. Dat wijf doet niets anders dan maar luidkeels verkondigen hoe geweldig ze toch deugt, alsof dat ons een fuck zou kunnen schelen.

Argyronauta | 05-08-21 | 14:58 | 1

Je moet iets doen om niet helemaal obsolete te worden.

2tribes | 05-08-21 | 16:55

Zit hier weer te schateren om die zinnen over Holland Casino. Zo waar. Krijgen de geldmaten in de hallen ook regenboogkleurtjes over de smiley heen? Het cynisme.

kapoerewiet | 05-08-21 | 14:54

Ik heb bewust op 't kruisje rechtsboven geklikt.
*thee zetten en wachten op inval van ME, CID, AIVD, PVDA en woke movements*.

TERUGVANWEGGEWEEST | 05-08-21 | 14:54 | 1

U ook al...

normanius | 05-08-21 | 15:03

Regenboog kleuren, roggbiv, de kleuren van een prisma, gebroken licht, een mooi straaltje.

Zitvlak | 05-08-21 | 14:53

De enige regenboog die ik ken is er eentje bij regen en een zonnetje in je rug.

Gele Beer | 05-08-21 | 14:53 | 1

Heb daar ook nog nooit bruin en zwart in gezien. Heel gek.

Joris Beltsin | 05-08-21 | 15:01

Claudia de Breij die de publiciteit opzoekt om deugpunten te scoren??

Well shave my legs and call me grandpa!

Transgender-Airlines | 05-08-21 | 14:53 | 1

Ze heeft daar een dagtaak aan ....

Der Schnitzeljรคger | 05-08-21 | 20:52

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Lijkt mij uitputtend en inclusief. Waarom "seksuele gerichtheid" daaraan toegevoegd? En waarom niet "gender" toegevoegd bijvoorbeeld? Had ik eerder verwacht. Waar het hier om draait is volgens mij de zichtbaarheid en de rangorde, de importantie. Wie staat er voorop in de rij van mogelijk gediscrimineerden.
Het zou eerder de andere kant uit moeten. Artikel 1 zou simpelweg moeten luiden;
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie, op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Dan hoeven we ook niet te wachten op pop-ups inzake de mogelijke discriminatie van vetkleppen, muurbloempjes, lellijkerds, wappies, anti vaxxers, tokkies, brildragers, millennials, pedofielen, kopschoppers, PVV'ers, vleeseters, dieselrijders, enzovoorts.

Schoorsteenveger | 05-08-21 | 14:52 | 3

Precies. Dan voelt niemand zich achtergesteld omdat hij/zij/hen niet expliciet genoemd wordt. Dan ook nog de vrijheid van godsdienst en onderwijs uit de grondwet, constitutioneel hof instellen en het wordt nog wat.

Koning Willy | 05-08-21 | 14:55

Helemaal mee eens. Nu was dit natuurlijk van het begin af aan een artikel (toegevoegd in '83, uit de koker gekomen van, als ik me niet vergis, een oude communist) dat tot oeverloze discussies zou leiden.

kapoerewiet | 05-08-21 | 15:18

Een meer dan uitstekend voorstel. Maar de nu nog expliciet genoemde subcategorieรซn zullen het vermoedelijk als een afzwakking van hun positie zien. En dus tegen zoโ€™n grondwetswijziging zijn.

Lubbberrtt | 05-08-21 | 15:45

Gerichtheid?
En wat nu als je niet goed kunt mikken?

Nuchternederland | 05-08-21 | 14:51

Wat een aandacht geile trut is die Breinaald.

natit | 05-08-21 | 14:50

1. L
2. H
3. B
4. T
5. I

Er ontbreken er nogal wat. Alleen al het Nederlandse alfabet heeft 26 letters.
Een exclusief clubje op zijn best, maar met iets minder goede wil kun je spreken van een stelletje gore, discriminerende uitsluiters.

HeerVanStand | 05-08-21 | 14:50 | 1

Zo is dat. Ik mis o.a. de N van Necrofielen, de G van Geiteneukers, of wacht dat valt weer onder de Z van Zoรถfielen... Maar die horen er blijkbaar ook niet bij?

gijnsteel666 | 05-08-21 | 15:15

Stel nou eens dat ondergetekende, een keurig nette brave burgerman, Jesse Klaver in het wild zou ontmoeten. Joviaal als hij is zou hij zelfs mij spontaan even slap als verwijfd de hand schudden. Want zo zijn politici nou eenmaal. Maar dan het schrikbeeld: dat ik daar sensueel opgewonden van zou raken, inclusief de belastende bobbel in mijn broek.

Welopgevoed zou ik mij natuurlijk onmiddellijk discreet van de heer Klaver afwenden. Blijkt Claudia de Breij ineens voor mijn "neus" te staan. Op dat moment staat mijn mannelijkheid inderdaad in volle glorie op haar gericht. Nu ben ik een groot bewonderaar, maar in de zin van seksuele oriรซntatie gaat mijn voorkeur toch echt bij voorbaat naar iemand anders uit, maakt niet uit wie.

Maar bewijs dat dan maar eens. Daarom steun ik mevrouw De Breij en heur sponsors. Pas de Grondwet alsjeblieft zo spoedig mogelijk aan, het deugen is al gรชnant genoeg voor mensen die net als ik nogal triggerhappy in het leven staan.

Plus dat er aan dat staatsrechtelijke monstrum Art. 1 GW toch al niets te verpesten valt. Win-win dus!

Hetkanverkeren | 05-08-21 | 14:48 | 3

Zolang er niet getoetst mag worden is de grondwet toch meer een verlanglijst dan een wet.

Koning Willy | 05-08-21 | 14:53

En hoe moet dit dan uw leven verbeteren?

Joris Beltsin | 05-08-21 | 14:59

Krijg jij een stijve van Jesse Klaver? Nou lijkt het inderdaad net een wijf, maar niet bepaald een knappe.

UnderTheDevil | 05-08-21 | 15:12

Echt onzin. Maar wel even keihard deugen. Gelukkig kom ik nooit op de website van BNNVARA. Enge sekte.

Koning Willy | 05-08-21 | 14:48

Ik heb me net een regenboog-popup-piemel aangeschaft voor onder mijn regenjas.
Groot succes in de stad, hilarische reacties, vooral bij de kinderen.

funda | 05-08-21 | 14:47

Parafilia treft u nog gewoon aan als een psychische stoornis in de laatste versie van het DSM-5 handboek. Geil worden van brandweerauto's of geamputeerde ledematen is nog steeds een ziekte maar geil worden van uzelf in een jurkje is in de laatste versie ineens verdwenen. En niemand die het essentiรซle verschik kan uitleggen.

Joris Beltsin | 05-08-21 | 14:47 | 3

In de DSM-IV waren seksuele disfuncties, parafiele stoornissen en genderdysforie terug te vinden onder het hoofdstuk Seksuele stoornissen en genderidentiteitsstoornissen.
In de DSM-5 zijn deze onderwerpen ondergebracht in aparte hoofdstukken.

Zullen we een poll opzetten met de vraag welke onderwerpen in DSM-6 verdwenen dan wel veranderd zullen zijn van stoornis naar ziekte en vice versa?

Sjeintje | 05-08-21 | 15:00

Er is geen essentieel verschil. Dat handboek drijft mee op de moraal. Tijden veranderen. Sigmund Freud, de man die destijds als revolutionair gold als het ging om de rol van de seksualiteit in het menselijk leven kon nog onomwonden het volgende schrijven:
"Was wir die sexuellen Perversionen heiรŸen, die รœberschreitungen der Sexualfunktion nach Kรถrpergebiet und Sexualobjekt, davon muรŸ man ohne Entrรผstung reden kรถnnen"
Nou, dan kun je nog denken wat een modern denkende man. Zelfs over perversies moet je gewoon kunnen praten. Maar dan, in een volgende zin, lezen we wat er volgens Freud ook onder die perversies valt:
"Wir dรผrfen doch nicht vergessen, daรŸ die uns widrigste dieser Perversionen, die sinnliche Liebe des Mannes fรผr den Mann, bei einem uns so sehr kulturรผberlegenen Volke wie den Griechen nicht nur geduldet, sondern selbst mit wichtigen sozialen Funktionen betraut war."
Dus ja, zelfs de revolutionaire Freud vond homofilie een perversie en had er geen enkele moeite mee dat men die perversie in zijn tijd als "widrigst", als uiterst schadelijke, verkeerde, tegennatuurlijke perversie zag.
Andere tijden.

Schoorsteenveger | 05-08-21 | 15:31

Ik heb totaal niks tegen homos e.d. maar ik heb wel wat tegen het feit dat het steeds door je strot gedrukt moet worden. Overal een regenboog, het is bijna alsof je homo, trans, etc moet worden om er bij te mogen horen. Waar is bijvoorbeeld de heterovlag?

elco485 | 05-08-21 | 14:46 | 4

Hetro zijn anno 2021 is passรฉ en zwaar racistisch jij racist.

TERUGVANWEGGEWEEST | 05-08-21 | 14:51

Heterovlag?? Zodirect bekent u zelfs wit te zijn...#helemaalbesodemieterdnazie

hoffrevisited | 05-08-21 | 14:54

Wat je krijgt is dat er een reactionaire groep komt die op komt voor gezinswaarden en dan ook weer aandacht wil

thanseeuwen | 05-08-21 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

Is het niet handiger om die app in het Arabisch uit te brengen?

homieguerneville | 05-08-21 | 14:44 | 6

Als je 'deze man is homofiel' vertaalt naar het Arabisch, en dan weer terug in het Nederlands, krijg je:

'Deze man is homo'.

Dat valt weer alleszins mee !!

Papa Jones | 05-08-21 | 14:49

@funda | 05-08-21 | 14:49: Haha!

Als je Dak Af Boem vertaalt naar het Arabisch en dan weer terug in het Nederlands, krijg je:

'Dak van welvaart'.

Dat geeft te denken, niet?

Papa Jones | 05-08-21 | 14:53

@Papa Jones | 05-08-21 | 14:46:
Mut esn el Doht.

Graaisnaaiert | 05-08-21 | 15:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Weer een nieuwe term in het woke woordenboek: seksuele gerichtheid.
Benieuwd hoe lang die term stand houdt. (Spoiler: niet lang.)
Zo hebben we al de term 'Genderneutraal'. In woke communities vind men dat niemand neutraal is dus spreekt men liever over 'Genderdiversiteit'.
De regenboogvlag vertegenwoordig niet iedereen dus vandaar de toevoeging van de driehoek met onder andere de bruine (poep)strepen.
En aan de LHBTI letterbak worden steeds meer letters toegevoegd.
What's next?

Is het trouwens iemand al opgevallen dat de nieuwe flikkervlag op de Palestijnse vlag lijkt? Is geen toeval.

leo de pejo | 05-08-21 | 14:44 | 1

Het telkens veranderen van de termen is een puriteitstest en een spelletje om te zien wie bij "jouw groep" of de elite hoort: als je verouderde termen gebruikt, dan hoor je niet bij de elite. Alleen mensen met genoeg (sociaal) kapitaal kunnen het zich veroorloven om bij te blijven, de rest van de mensen zijn bezig met werken en leven.

ZOMG | 05-08-21 | 14:58

Moeten we in de toekomst ipv alleen cookies accepteren ook transgender, homo, BLM, anti-racistische en andere popups accepteren voordat we op een site mogen?

R.F.Pickering | 05-08-21 | 14:42 | 1

Je kan blijkbaar ook op het kruisje klikken

elco485 | 05-08-21 | 14:52

We zullen allemaal tot knettergek gemaakten zijn.

Knufter | 05-08-21 | 14:41 | 1

Het gaatje te ver?

plamoen | 05-08-21 | 14:50

Dat zijn dus de bedrijven die in de linkse geld rondpompcarrousel zitten.
Daar gaan heel wat belastingcentjes heen.

Ruimedenker | 05-08-21 | 14:39

Is er eerst wel uitgezocht hoeveel kleurenblinden er zijn onder de daders ? Anders slaat het nog niet aan
Wellicht in elke kleur ook even de kleur uitschrijven

Qwatz | 05-08-21 | 14:38

25 jaat geleden was Amsterdam homo-hoofdstad van Europa en gevoeglijk de hele wereld. Dat komt omdat het gros van de Nederlandse mensen altijd uitermate tolerant is geweest jegens de homosuele geaarde medemens.

De campagne's die gevoerd worden, worden op de verkeerde plekken gevoerd. Om meer acceptatie te kweken is het juist verstandig om verplicht regenboogvlaggen op moskee's te plaatsen en kindertjes van de islamitische weekendschool, verplicht bij het COC langs te laten gaan.

Maar de islamitische olifant in de kamer mag niet benoemd worden en daarom worden blanke mensen dan maar lastig gevallen. Het geouwehoer is zo uitermate ineffectief.

netniet | 05-08-21 | 14:37 | 3

Bij het COC langsgaan is niet per definitie vruchtafwerpend. Het COC zegt namelijk dat vooral in de chereforneerde scholen winst te behalen valt.

Qwatz | 05-08-21 | 14:40

@Bataafje | 05-08-21 | 14:48: Behalve de strikt orthodoxen, zijn de de joden liberaal en pro progressief. Sterker nog, veel pro homo bewegingen zijn door joden opgericht. Zoekt u maar op Joe Biden, same sex marriage en jewish influence (will en grace).

Arachne | 05-08-21 | 18:07

Zoals pedofilie, necrofilie, iets met dieren, und so weiter. Beter slecht bedacht en onoordacht, dan woke. Oh nee, wacht ff

3Xniks | 05-08-21 | 14:37

Kansloos weer, dit. Artikel 1 verbiedt nu al discriminatie obv sekse (โ€œโ€ฆwelke grond dan ookโ€ฆโ€). Enige doel? Deugenโ€ฆ

Malle moer | 05-08-21 | 14:37 | 2

dat deugen neem ik al lang niet meer serieus. Schreeuwen om het schreeuwen, puur aandachtgeilheid.

vokfeez | 05-08-21 | 14:48

Inderdaad, je moet eens in de zoveel dagen keihard deugen, anders verlopen je punten.

Nuchternederland | 05-08-21 | 14:50

Ik had altijd al een regenboog paraplu, nu wordt ik door onze nieuwe kansen Nederlanders voor gay uitgemaakt.

Ray Skak | 05-08-21 | 14:35

Waarom zou daar een aparte grondwetswijziging voor moeten komen?

We kennen allemaal het verhaal van de christelijke bakker die geen taart wilde bakken voor een homohuwelijk.
Dat is zijn goed recht om te โ€œdiscriminerenโ€ maar als de regenboogbrigade zijn zin krijgt kunnen die mensen dus opgepakt en berecht worden.

Transgender-Airlines | 05-08-21 | 14:35 | 2

Ik wรญst dat er een adder onder het gras zat!

Papa Jones | 05-08-21 | 14:37

Vrijheid van godsdienst, dus de bakker heeft gelijk.

Daarnaast is de presumptie, indien men een onderneming drijft, een potentiรซle afnemer, recht heeft op de gunsten van de ondernemer in kwestie. Gelijk de ondernemer ook geen recht heeft op klandizie van elk willekeurig individu.

netniet | 05-08-21 | 15:04

In welke talen nog meer te bestellen?

Tikkie Terug | 05-08-21 | 14:35

Is het niet tegen homogeweld dan? Of alleen tegen anti homo's?

kermitsklant | 05-08-21 | 14:34

Aan het eind van iedere regenboog staat een tot de rand gevulde pot soepsidie.

Abject | 05-08-21 | 14:32

Goed idee! Staat ie al op maroc.nl?

letopuwzaak | 05-08-21 | 14:31 | 3

Ghe. Jij houdt wel van een beetje actie, of niet?
Gaan de beeldschermreparateurs in ieder geval heel blij van worden, van zo'n pop-up op die site.

Graaisnaaiert | 05-08-21 | 14:33

Bam! Je zegt het gewoon!
Heel goed opgemerkt.
Zie je het voor je?
Bezoekers van die site zitten te tfoeรซn op hun scherm.

Ruimedenker | 05-08-21 | 14:34

Ik ben voor een inclusief beleid, we willen geen enkele site uitsluiten:-)

letopuwzaak | 05-08-21 | 14:45

Ik zal het nog een keer herhalen:

De regenboog is een bijbels symbool voor het beรซindigen van de zondvloed.

De zondvloed was een straf van god voor wat er gebeurde in sodom en gomorra. God heeft iedereen van de aardbodem geveegd omdat men in sodom en gomorra aan reetsteken deed.

Die regenboog. Die deugt niet! Zegt het voort.

Knufter | 05-08-21 | 14:29 | 4

God deugt ook niet, massa moordenaarโ€ฆ

BenDeLier | 05-08-21 | 14:37

Met die hele woke-mentaliteit zie je zij alles herdefineren en er een nieuwe tegenovergestelde betekenis aan geven.

loser | 05-08-21 | 18:59
▼ 1 antwoord verborgen

Op welk moment in de tijd is sexuele geaardheid omgesmuicheld in sexuele gerichtheid?

Niet_Van_Hier | 05-08-21 | 14:28 | 2

Vroeg ik me ook al af.
Geaardheid, is tot de aard behorend en zal wel te veel als aangeboren en permanente eigenschap klinken. We zijn tegenwoordig immers fluรฏde en kunnen op woensdagochtend vrij kiezen om het ene te zijn en op dondermiddag het andere.

Joris Beltsin | 05-08-21 | 14:33

@Joris Beltsin | 05-08-21 | 14:33:
Precies dat denk ik ook: je kan zijn wie je wil.

2tribes | 05-08-21 | 18:26
-weggejorist-
Von Bliksum | 05-08-21 | 14:28

Verbod op discriminatie wegens sexuele gerichtheid. Het staat er echt. En zoals het er staat is dat dus inclusief pedofilie.
Zo hard bezig met deugen dat ze impact en omvang van hun eigen dommigheid niet willen zien.

Andersdenkend | 05-08-21 | 14:28 | 5

@omanders | 05-08-21 | 14:37:
De grondwet is in essentie bedoeld om de burger tegen de grote staatsmacht te beschermen. Waarom zou een discriminatieverbod daar niet in horen?

Joris Beltsin | 05-08-21 | 14:40

@Joris Beltsin | 05-08-21 | 14:40: omdat een uitzonderingspositie in de grondwet ongelijkheid impliceert.

Andersdenkend | 05-08-21 | 14:48

@Joris Beltsin | 05-08-21 | 14:40:

Een grondwet regelt wettelijk de verhouding tussen staat en burger. Maar in artikel 1 staat dit als tweede zin:

"Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Maar dat is iets wat tussen burgers onderling plaatsvindt en moet dus buiten de grondwet blijven. De eerste zin is voldoende:

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld."

omanders | 05-08-21 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan het in vredesnaam strafbaar worden om zo krampachtig te willen deugen? Met een stokslag per keer dat je dat doet? En twee als je iemand anders ertoe probeert te dwingen.

phantom2 | 05-08-21 | 14:27

Krijg steeds meer een hekel aan die lelijke regenbogen die helemaal niks oplossen of toevoegen. Ze zijn voor deugclowns.
En kijk eens waarmee je nu trots en met zelfvertrouwen in het leven kunt staan, zelfs als je tanden er voor altijd uit zijn geramd? www.careality.nl/2021/07/07/nivea-kle...

Poesmobiel | 05-08-21 | 14:27

Hoe meer nutteloos regenboogactivismevik zie, hoe meer hoofdpijn krijg ervaar.

Kaiserrer | 05-08-21 | 14:27 | 1

Regenboogactivisme ik*

Kaiserrer | 05-08-21 | 14:27

Zojuist een uiting van ABN AMRO gezien waarbij een of andere medewerker vertelt dat hij een open relatie heeft en dat dat binnen de bank oke gevonden wordt. Voor wie is dat nou relevante info? Dat iemand dat doet is prima, maar is niet iets wat op werk een rol zou moeten spelen. Vroeger maakte zoโ€™n bedrijf winst, nu zitten allerhande drammers achter de stuurknuppel.

StiekemeBunzing | 05-08-21 | 14:26 | 1

En produceren fake PR. Reclame. ABN de bank van de liberalen.

MistaRazista | 05-08-21 | 14:42

Waar kan ik de Nashville verklaring ondertekenen?

thanseeuwen | 05-08-21 | 14:26

Ok, ik voorzie het volgende: we voegen dit toe en uiteindelijk verandert er niets. Hooguit dat er vaker naar artikel 1 verwezen wordt terwijl het maar de vraag is of het daadwerkelijk om discriminatie gaat,

nikolaos | 05-08-21 | 14:25

Ik ben het niet eens met de 'T' in de 'LHBTI' afkorting. Staat niet voor een aangeboren sexuele geaardheid. Maar een religie achtige zelf zelf identificatie. Waar ik niet aan mee doe. De "T" bedreigt meisjes en vrouwen in bv hun 'safe speces' en binnenkort in hun hele zelf zijn.

feiten_en _cijfers | 05-08-21 | 14:24 | 3

T - de รฉchte T - is hoogstwaarschijnlijk ook aangeboren. Wat niet is aangeboren is de neiging om af en toe een ander geslacht aan te nemen als uiting van je โ€œidentiteitโ€, die verder vooral bestaat uit allerlei stukjes metaal in je lichaam op plekken waar die niet horen, en blauwgeverfd haar.

Muxje | 05-08-21 | 14:29

@Muxje | 05-08-21 | 14:29:
Jaja. Man en vrouw zijn slechts sociale constructen die door de maatschappij worden ingevuld maar een T is dan ineens wel aangeboren. Wie verzint die onsamenhangende onzin?

Joris Beltsin | 05-08-21 | 14:39

@Muxje | 05-08-21 | 14:29: idee dat iemand is geboren in een 'verkeerd' lichaam is gebaseerd op achterlijke stereotypen mbt wat een geslacht voorstaat, man of vrouw. En dit dan willen nastreven. Je bent wie je bent. Ik respekteer dat. Maar ik weiger mee te gaan in de trend van mannen met een pienel de zeggen vrouw te zijn en dus per direct toegang willen tot vrouwelijke kleedruimtes. Hoor deze discussie nooit in NL. Maar in anglosaksische landen vormt het echt een probleem. Mannen veroordeeld voor verkrachtingen die via self id vrouwelijke gevangenissen in gaan, of met je dochter kunnen gaan douchen. Bv in ierland kun je als man via simpele self id (tekenen van een A4) toegang krijgen tot vrouwelijke ruimtes (2015 GRA act). Gekkewerk

feiten_en _cijfers | 05-08-21 | 14:39

Ik heb gedrukt op 'Waarom is dit nodig?' en kรณm me toch in een warrig verhaal...

Hebben ze geen simpel voorbeeld, zodat een blanke heteroman het รณรณk begrijpt?

Papa Jones | 05-08-21 | 14:24 | 2

Ik ook!
Bij โ€œBonkersโ€ en daarna gewoon op het kruisje rechtsboven gedrukt.
Next.

Ruimedenker | 05-08-21 | 14:26

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Ik snap niet waarom hiervoor een grondwetswijziging nodig is? Het enige wat je doet met een dergelijke wijziging opnemen, is de deur open zetten naar nog meer expliciete wijzigingen omdat de impliciete 'op welke grond dan ook' niet expliciet genoeg is voor alle andere gevallen.

En dan is het hek van de dam, dan moeten we elk jaar clausules toevoegen voor unieke kenmerken tot artikel 1 een heel boekwerk is met allerlei kenmerken waarop gediscrimineerd kan worden.. en zelfs dan zal 'op welke grond dan ook' niet voldoende zijn om de egde cases af te dekken.

En uiteraard, laten we ook niet vergeten dat de politiek een kei is om gecombineerde wetsvoorstellen te maken. Kans is aanwezig dat bij een grondwetswijziging van artikel 1 ergens in de kleine lettertjes allerlei andere grondrechten worden weggepoetst, waar de media dan daags voor de stemming achter komt.

ReyNemaattori | 05-08-21 | 14:23

Een kenmerk van dit soort deugacties is dat ze zich beperken tot abstracties (aka in de ruimte lullen). Geef eens een lijst van honderd recente gevallen van discriminatie 'wegens seksuele gerichtheid', daar kunnen we wat mee. We kunnen dan b.v. vaststellen of de deugers in kwestie gehinderd worden door een visie die de grootste dadergroep buiten beschouwing laat.

J.P.Drapeau | 05-08-21 | 14:21 | 2

Is wel zo. Zo ben ik tegen het doodslaan van babies tegen muren. Tijd voor een grootschalig gesubsidieerd mediaoffensief. Kan ik ff vangen?
"Maar meneer Snaaiert, is dat nou echt zo'n groot probleem?"
Oh, dus u keurt het doodslaan van babies tegen muren goed? Monster! Troglodiet! PVVer! Weet u wie ook babies tegen muren doodsloegen? Nou? Ik bedoel maar.

Graaisnaaiert | 05-08-21 | 14:26

Vooropgesteld dat het me persoonlijk geen zak uitmaakt (of iets aangaat) met wie mensen uit vrije wil het bed delen : spijt me zeer, maar ik ben inmiddels aardig moe van dat regenboog gezeik en gejammer van GHBL-QWERTY's die zich om welke reden ook gediscrimineerd voelen. Wat zit je nou te klagen, man (m/v/x) ? Gays / regenbogers hebben 50 x meer seks dan straighte leeftijdsgenoten. Tegenwooordig staan in elke krant dagelijks drie verhalen van een of ander omgebouwd / non binair persoon, steevast met de boodschap dat "iedereen zichzelf moet kunnen zijn". Helemaal mee eens, I'm cool with it, maar nou weten we het wel. 20 percent off the vaseline and get the fuck back into the closet (ik maak maar een GEINTJE, Joris !)

Asteroid-B612 | 05-08-21 | 14:21 | 1

Hetero mannen mogen niets eens meer zonder vergunning naar een vrouw kijken.

Calastir | 05-08-21 | 14:39

Ik word hier als homo zo ongelooflijk moe van. Zou ik op mijn zestigste nog kleurenblind kunnen worden? Ik steek er vanavond een kaars voor op. Er is altijd hoop.

Albert61 | 05-08-21 | 14:20 | 2

Zet maar een kaarsje op voor meer uithoudingsvermogen als u hier moe van wordt. Kleurenblindheid kan ik als ervaringsdeskundige niet aanraden.

BenDeLier | 05-08-21 | 14:27

Een doorgewinterde werker (denk sociaal maatschappelijk juridisch) verzuchtte onlangs dat "het veel gemoedelijker was toen de homo's nog gewoon in de kast zaten. Ook voor de homo's".

Arachne | 05-08-21 | 17:59

Als intolerante licht racistische xenofoob voel ik mij steeds meer buitengesloten.

frickY | 05-08-21 | 14:19

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Kan toch makkelijk worden aangepast naar:

"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Of nog beter, helemaal afschaffen.

Krokettenfabriek | 05-08-21 | 14:19

Moet ik nu ook op mijn knieรซn?

ikdenkwat | 05-08-21 | 14:19 | 1

Ja Lewis.

Wijze uit het Oosten | 05-08-21 | 14:20

Dus ik vol goede moed op zoek naar die pot met goud aan het einde van de regenboog en dan eindig je met een bruine vuist en een aanklacht wegens homomishandeling aan de broek.
#er niks meer van snapt.

Graaisnaaiert | 05-08-21 | 14:19 | 4

"pot met goud"? Lesbo's verdienen over het algemeen een stuk minder dan homo's. Geen wonder dat je die niet vindt.

plamoen | 05-08-21 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Booking.com ook al opdring deug reclames met regeboogje etc... zum kotzen

Swaffelkaffert | 05-08-21 | 14:19

Precies weer dit waarom veel van die acties om te kotsen zijn. Discriminatie op welke grond dan ook is allang verboden in de grondwet. Maar nee, ons dingetje moet daar ook echt nog eens benoemd worden hoor, want wij zijn zo belangrijk.

Daarnaast kost een grondwetswijziging twee ronden door beide Kamers. Eentje is al geweest, met in beide Kamers circa 80% voor deze wijziging. De samenstelling van de Kamers in die zin is weinig gewijzigd, en er is maar 66,6% nodig voor die wijziging. Die komt er dus gewoon, dus geen reden om er nu ook nog extra dramatisch over te doen alsof als je die klote pop-up niet accepteert er weer 10 LHBTIQAJKDI-ers doodgaan.

breakingnews | 05-08-21 | 14:19

Ik schijt al sinds mijn geboorte de mooiste regenbogen en mijn sterretje is inmiddels een zwart gat geworden, maar ik kan me niet meer vinden in het huidige regenboog klimaat. Ach, zaten we nog maar in de tijd van vrijheid blijheid waar iedereen zichzelf kon zijn, nu worden we weer in hokjes geplaatst. Dat voelt voor deze ouwe nicht als een zware achteruitgang (in deze bedoel ik uiteraard niet mijn eigen achteruitgang aka je weet wel).

EricW | 05-08-21 | 14:19 | 1

Slik gewoon twee van die blauwe commando pills en je hebt weer een pik als een breekijzer waar je kokosnoten mee kan kraken.

Asteroid-B612 | 05-08-21 | 14:27

Van Claudia de Breij word ik spontaan aseksueel

Rest In Privacy | 05-08-21 | 14:18 | 1

100% deugkudt!

Swaffelkaffert | 05-08-21 | 14:19

Ik wil de 2 meter lange Drag queens die Nederland rijk is graag in een speciale 'Roze Boa' eenheid zien die de straten van Amsterdam schoonvegen. Is meteen die discusssie over geweld, wapenstokken, diversiteit, en sexualiteit opgelost. Zo'n eenheid is onkrenkbaar en dwingt de gezelligheid af. Geen hooligaan of bontkraagje die gepakt durft te worden.

GeheidEenGeit | 05-08-21 | 14:17

Sinds woke-ideologen menen dat seksualiteit en huidskleur iets is wat mensen door de strot geduwd moeten krijgen, begin ik een haat te krijgen voor die vlag, en zie ik opeens zwarte mensen, terwijl huidskleur me vroeger nooit opviel. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Dit woke-gedoe drijft mensen alleen maar uit elkaar.

Snoess | 05-08-21 | 14:17 | 3

Nee, idd. U bent niet alleen. Elke keer als ik nu een gekleurd medemens zie bekruipt me het gevoel dat hij/zij/x me haat vanwege mijn kleur. Voorheen nooit gehad. Ik heb het nog niet bij mij oosterse buurman trouwens. Het is dus wel bepaalde kleurtjes. Knap, voor een kleurenblinde.

BenDeLier | 05-08-21 | 14:21

Ik meen tegen het einde van elk jaar telkens Zwarte Piet te herkennen. Deed ik voorheen ook nooit.

plamoen | 05-08-21 | 14:25

zelfde ervaring

feiten_en _cijfers | 05-08-21 | 14:27

Politici die op het door de KMAR bewaakte Binnenhof hand in hand liepen, dat was pas een krachtig signaal.

Franker | 05-08-21 | 14:16 | 1

LOL

2tribes | 05-08-21 | 18:42

Ik ben zelf homo maar wat heb ik er soms genoeg van allemaal.
Dat gezever met die vlaggen. De gay-pride die dan pride wordt, de extra balken aan de ooit iconische regenboogvlag die dan de progress vlag heet. Dat meeheulen met de Bij1'ns en de dwalenden van D66. Inclusiviteit, maar een Quinsy die alsnog toxisch mannelijk is, want 'piemel'.

De decadenten die tijd teveel over hebben om na te denken over hun identiteit en zich non-binair wanen en hun omgeving vragen ze vanaf nu anders aan te spreken. JK Rowling, gecancelled omdat ze aanstipt dat vrouwen zwanger zijn en niet anders. Emoji's van google met zwangere mannen met een snor...

Alles is ook fout aan mij. Ik ben blank, ik ben CIS en ik ben binair. Uiteraard heb ik een wit-privilege. Wie deporteert mij straks? Want ik pas zo langzamerhand niet meer in het ideaal. Ik zou misschien maar beter gecancelled moeten worden.

hallofreen | 05-08-21 | 14:16 | 17

@pibasso | 05-08-21 | 15:03
Krav Maga en Kungfu.

Bij Krav Maga zijn vooral de realistische oefeningen handig, het is vrij snel toepasbaar in een echte situatie. KungFu leer ik voor de lange termijn. De leercurve is te groot en moet geduld hebben tijdens training.
Maar met juiste toepassing is KungFu ook heel effectief.

6 jaarJiu Jitsu. Ja. Kan me goed voorstellen dat het dan in je systeem zit.

hallofreen | 05-08-21 | 15:26

@hallofreen | 05-08-21 | 15:26: Wauw KM. Dat is wel het meest effectieven van allemaal. Het is dat ik nogal blessure-gevoelig ben, anders ging ik dit oppakken. Ga zo door!

pibasso | 05-08-21 | 16:46

Het zou er zo maar eens van kunnen komen dat u in de toekomst veilig kan onderduiken bij de SGP-ers.

Arachne | 05-08-21 | 17:55
▼ 14 antwoorden verborgen

Ik plak stickers met I love gay porn op de autoโ€™s van mijn vrienden telt dat ook?

Habe das Gewust | 05-08-21 | 14:16 | 2

Nee. Dat is een typisch geval van micro-agressie.

Usumani | 05-08-21 | 14:31

Eigenlijk zegt Claudia dus dat ze een hekel aan Marokkanen heeft.

Oh shit, was ik hiervoor de vorige keer niet gejorist?

Papa Jones | 05-08-21 | 14:16 | 2

U begrijpt er weer helemaal niks van.
Claudia houdt van iedereen, zolang het maar deugpunten oplevert.

jemagookniksmeer | 05-08-21 | 14:55

Ik denk dat er een verschil tussen het product/project Claudia en de persoon Claudia zit.

Graaisnaaiert | 05-08-21 | 15:08
-weggejorist-
Zwezerik | 05-08-21 | 14:16 | 1

In de jaren 80 was Nederland het meest vrije land in de wereld. Dat is vakkundig om zeep geholpen met de komst van de islamitische ideologie en hun linkse handlangers. En nu plukken we de vruchten: homohaat, antisemitisme, etc. En dan komt er een rapport wat de vinger op de zere plek legt en dan moet de uitkomst maar worden aangepast want past niet in de kaders van links. Hoi groot-wassink. Eens was het hier goed maar dat is lang geleden........

Opblaas_boot | 05-08-21 | 14:15 | 2

Inderdaad. Nederland was zo goed als klaar. Perfect, niks meer an doen.
Heerlijke tijd die nu in rap tempo wordt afgebroken.

Calastir | 05-08-21 | 14:35

Plus1

Banenenrepubliek | 05-08-21 | 14:43

Echt belachelijk dit zo breed te trekken. Nederlanders hebben op een paar reli-gekkies na geen enkel probleem met de LHBT>>>> gemeenschap. De enige groep die dat wel heeft en ook nog eens geen probleem heeft met geweld zijn onze Marokkaanse vrienden. Dit blijkt nu zelfs uit de rapporten van Groen-Links. Richt je aandacht op deze grote groep en bij succes kan iedereen weer veilig over straat.

Hypno2050 | 05-08-21 | 14:14 | 1

U doet aan benoemen, dat kan zo maar niet!

/GL modus off.

Wijze uit het Oosten | 05-08-21 | 14:15

Dit is waarom Europa zoveel catastrofes heeft de laatste jaren.

Adriel | 05-08-21 | 14:14 | 4

@pibasso | 05-08-21 | 14:25: In Amerika is dat wel anders. Een Amerikaanse vriend van me die gay is, zit bij de "pink pistols", dat is een groep van allemaal beren (pardon the pun) van mannen en lesbo's die samen schieten op de range, vaak bewapend rondlopen en niet van plan zijn zich in elkaar te laten beuken door eventuele "potenrammers". Gast loopt rond in een regenboogkleurig T-shirt met de tekst "we shoot back". Maar ja, mag natuurlijk niet in Nederland. Wap0ns ! ENG ! VERBIEDEN !

Asteroid-B612 | 05-08-21 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Wie komt er dan ook op de site van BNNVARA?

Eduardo- | 05-08-21 | 14:14 | 1

Huh? Hebben zij een website?

TRUMP | 05-08-21 | 14:16

Wat een stel idioten.

Ko Ranzig | 05-08-21 | 14:14

Ik was al niet erg tolerant, maar ik word er niet toleranter op door dit soort non-issues. Vooral als Claudia zich er mee bemoeid.

pibasso | 05-08-21 | 14:13 | 1

Ja maar ze wordt onderdruhukt

Calastir | 05-08-21 | 14:32

Goed plan! Bij het klikken op "accepteren" ook 10 euro overmaken op alle websites van (semi)overheid. Per pagina.

W_F | 05-08-21 | 14:13

Lekker deugen!

Do-na-zi | 05-08-21 | 14:13 | 1

Op kosten van de belastingbetaler neem ik aan.
Aangezien er geen enkele linkse deuger met een echte baan te vinden is.

jemagookniksmeer | 05-08-21 | 14:53

bol.com wenst Papa Jones persoonlijk een goedemiddag bij het bekijken van de Fleshlight.

Bedankt hoor GeenStijl. Ik ben een gerespecteerd klant aldaar. Ben benieuwd naar 'dit vind je ook leuk', de komende weken.

Papa Jones | 05-08-21 | 14:12 | 5

@Papa Jones | 05-08-21 | 14:28:
Lol.

Graaisnaaiert | 05-08-21 | 14:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt toch gewoon boven op het kruisje klikken?

klap-kut | 05-08-21 | 14:12 | 2

Sterker nog, ze zouden gewoon een "NEE" button moeten hebben, kunnen ze daarmee weer deugen in een persbericht over nee-klikkers.

Knufter | 05-08-21 | 14:16

Bij de ABNAMRO (56.3% staatsbank, red.) heeft het woke virus ook toegeslagen: "Onze collega Eric maakt van zijn open relatie geen geheim" twitter.com/ABNAMRO/status/1422813079...

Vula | 05-08-21 | 14:12 | 6

Dus ABNAMRO sluit al die kantoren opdat Eric zijn open relatie kan botvieren
weten we dat ook weer

Tobi | 05-08-21 | 14:52

Vraag me af of je als vijftigjarige man die het liefst groepseks heeft met achttienjarige meisjes en jongens ook mag uiten. niks illegaals aan.
En als ze dan tegen je beginnen te zeiken ze antwoorden op een louis van Gaal toontje: En nu vraag ik me af ROBERT SWAAK,... ben IK nu de norm of ben JIJ de norm.
Wat een onzin,zijn wie je bent op de werkvloer. Mee dat mag je niet, je bent op het werk een werknemer en je gedraagt je er naar.

miko | 05-08-21 | 15:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Ah dus BNN en Claudia zijn pro-pedo?

Tisnietanders | 05-08-21 | 14:09 | 3

3x 6 is ook 18 dus meerderjarig. Volgens het Handboek Pedofilie althans.

Graaisnaaiert | 05-08-21 | 14:20

@TeeJee | 05-08-21 | 14:38:
Dus dan komen we aan 80. Hm. Gerontofilie is dacht ik nog niet verboten? Maar we komen er wel zo, beetje creatief buiten de lijntjes kleuren et hoppa.
*preventief voor Joris wegduikt*

Graaisnaaiert | 05-08-21 | 15:11

Er is al een grondwettelijk verbod op discriminatie wegens seksuele gerichtheid. Het is zelfs ons allereerste artikel;

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Als er al iets aan die opsomming veranderd moet worden, dan is het dat hij er uit wordt gehaald, want blijkbaar vinden veel BN-ers het maar verwarrend. De passage "op welke grond dan ook" is voldoende.

frickY | 05-08-21 | 14:09 | 6

en de vaccinatie regel.....
Die moet er nog bij met een inleg velletje

Rest In Privacy | 05-08-21 | 14:32

@Dezenaamhier | 05-08-21 | 14:20: Maar als dat niet is geoperationaliseerd middels bijvoorbeeld het Wetboek van Strafrecht dan heb je daar bar weinig aan. Iedere regel is zo hard als de pakkans (in casu: nul) maal de te verwachten sanctie (in casu: nul). Handhaving, handhaving, handhaving. Anders is het gewoon een soort sprookje.

OverdaanDerOnderheid | 05-08-21 | 14:33

het slaat nergens op, politieke gezindheidheid en geloof zouden juist reden geven mensen uit te sluiten. Iemand die lid is van een politieke partij waar men de misdaden van Pol pot goed praat,.. daar,... wil,....... je... ow wacht,..

miko | 05-08-21 | 15:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Koekoek, het gaat van kwaad tot erger elke dag.

Fabben | 05-08-21 | 14:09

Ik ben bang dat dit niet zo erg inclusief is voor kleurenblinden; die gaan dit niet kunnen lezen. Waarom willen ze kleurenblinden uitsluiten?

John McClane | 05-08-21 | 14:07

Ik ben pro-claudiadebreij geweld.

Toetsenbordcomplex | 05-08-21 | 14:07

Ron Jetten hartje Tofik Dibi.

eerstneukendanpraten | 05-08-21 | 14:05 | 2

Ron's broer Rob vast ook

Tobi | 05-08-21 | 14:40

Het groeit op het land en slaat de hele dag linkse onzin uit?
Claudia de Prei.

keestelpro | 05-08-21 | 14:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hรฉt online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl