Prikproducenten pompen prijs pandemie omhoog
Pfizer neemt eigen blauwe pilletje om zichzelf eens lekker te kunnen pijpen
Hoewel de langdurige werking van de vaccins van Pfizer en Moderna nog niet is aangetoond (althans, wel op de sociale tweedeling, niet op het virus), worden hun doses deugdrugs véél duurder. Dat is zo afgesproken met Brussel. Het smoesje van Big Pharma: "Wie heel veel risico's neemt, mag daar ook de vruchten van plukken. Dat is een economische wet". Ja. Sure. Maar WELKE RISICO'S namen die prikproductenten dan? De hele (westerse) wereld kocht de goedjes vanaf development stages met belastinggeld terwijl BioNTech en Moderna hun beurskoersen beiden met meer dan 2200% zagen stijgen in de afgelopen twee jaar. Voor een vaccin dat nog steeds geen FDA-stempel heeft. Israël kocht als eerste alle proefpakketjes Pfizer op in ruil voor het leveren van gebruikersdata (risico's voor Bibi en zijn gevaccineerde bevolking). De vaccins, hoewel behoorlijk effectief maar niet zo effectief als je eigen immuunsysteem, zijn nog in soort van experimentele status en dat weten de biomedische scamhoeren ook: in alle gelekte contracten staat dat dood neervallen na een prik nooit onder hun verantwoordelijkheid valt.
Bovendien heeft de EU ook nog eens de miljarden voor Moderna in een nieuwbouwbrievenbus in Basel gedeponeerd, lekker risicoloos uit het zicht in belastingparadijs Zwitserland. De patenten liggen dan weer elders tax free te wezen, in de Amerikaanse staat Delaware. Dus nogmaals: WELK RISICO lopen de grootste graaiers van dit ongezondheidscircus precies? De omzetprognoses van Moderna en Pfizer zijn voor komende jaar respectievelijk 25 miljard en 47 miljard euro, mede dankzij de contractueel oplopende prijzen voor een "product" waar diverse EU overheden gebruiksverplichtingen aan proberen te koppelen in ruil voor toegang tot voorheen vrije samenlevingen, in een wereld waarin Big Tech profiteert van lockdowns en commerciële bedrijven gouden sywerts bergen verdienen aan (de medische infrastructuur voor) testen voor toegang en dat soort ellende. En dan op de staatsomroep zo'n Franc de Korte namens die geneesmiddelgraaiers het ongrijpbare grijpbaar tracht te maken: uw geld, via uw vrijheden. 1 verboden woord uit een nieuw hoopvolle studie: IVERMECTINE. Minder dan een dollar per dag...
Update: ook New York voert vanaf september vaccinatiebewijzen in voor toegang tot het publieke leven. "NYC to require screening for vaccination for entry to bars, nightclubs, restaurants, gyms etc. Will take effect in Sept."
Er was ook iemand kritisch bij Nieuwsuur
Social
Reaguursels
InloggenVan BioNTech is bekend dat ze in 2018, net als Moderne en o.a. CureVav bezig waren met onderzoek naar een griepvaccin op basis van RNA. Moderne fase 1, overige twee in preklinische.
Pfizer heeft geen enkel risico gelopen met de ontwikkeling, maar is uiteindelijk een samenwerking aangegaan met BioNTech. Pfizer heeft bergen geld ontvangen om de productie op te starten en dringen nu aan op spuit drie.
Dit heeft niets met bedrijfsrisico te maken, maar alles met winstmaximalisatie. Zoals gebruikelijk op de beurs.
Verkoopprijzen worden niet bepaald door de kostprijs, maar bepaald door winstmaximalisatie. Zo werkt dat in het kapitalisme en daardoor hadden we binnen een jaar een goed werkend en veilig vaccin. Als het anders moet, ga naar Noord Korea of Venezuela.
De Jonge stelde ronduit dat mensen die nog geen prik hebben gehaald voor de keus staan van óf vaccineren, óf ziek worden. Hij noemde het coronavaccin ‘een gave uit Gods hand’. “ Ik kan het vaccin niet anders zien dan als een goede gave uit Gods hand,” zei De Jonge. Gestichtsgek.
Met name de fiscale vluchtroutes van Pfizer en Moderna tonen de mores van deze farmaceuten. Zie de verhalen op Follow The Money. Prima hoor, het door een pandemie snel doordrukken van vaccins met een technologie die al jaren door Europa werd tegengehouden. Maar ondertussen kost een dosis AstraZeneca gewoon maar €1,76, nog geen 10% van deze concurrenten. En tegen opname in het ziekenhuis of de IC is AZ even effectief. Ik zou ze als overheid de dikke vinger geven en kiezen voor die goedkope prik.
Moeilijk doen over die paar centen van Sywert want dat is toch zo als je kijkt naar die miljarden die de vacinhoeren binneharken waarbij de boven ons gestelden bij staan te juichen.
Ga nou niet doen alsof dat nieuws is.
Strijd tegen dure farmaceuten: Haagse apotheker gaat zelf medicijnen maken
www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/arti...
Gronings ziekenhuis gaat prijzig kankermedicijn zelf maken
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
‘Farmaceut verzesvoudigt prijs kankermedicijn’
www.ad.nl/binnenland/farmaceut-verzes...
(23.000 euro per infuus)
Nieuwe kankermedicijnen alleen betaalbaar door revolutie in prijsberekening
“Het is overduidelijk dat het huidige model van de vrije markt niet geschikt is voor innovatieve geneesmiddelen tegen kanker. Het is zelfs zo dat het schadelijk is voor kankerpatiënten wereldwijd."
www.eur.nl/nieuws/nieuwe-kankermedici...
,,Het rare is dat de ontwikkelkosten van het medicijn ooit ongeveer 400 miljoen euro waren. Het middel is vervolgens opgekocht, en daarna nog een keer verkocht, en toen nóg een keer verkocht. En wel voor veertien miljard.''
www.ad.nl/video/serie/sophia-zoekt-ve...
Het gaat ook niet om de patiënt. Die is slechts een middel om het allerhoogste doel te halen. Een gigantische bonus voor de top.
@Patatter | 03-08-21 | 19:03: Lol, de top, ik noem het altijd de bodem, de kelder, de fundamenten, zij die eigenlijk de verantwoordelijkheid zouden moeten hebben om alles te dragen.
Maar het niet kunnen wegens gebrek aan... tja, noem het maar... de Olympische gedachte, whoahahahahaha!
Thailand to Use Green Chiretta to Treat Asymptomatic Covid-19 Patients
www.chiangraitimes.com/health/thailan...
"Deputy government spokeswoman Rachada Dhnadirek said green chiretta contains andrographolide, a substance that protects cells from the virus and reduces its multiplication. The Corrections Department gave green chiretta to about 11,800 infected inmates, she said, and 99.02% of them recovered.
According to the Ministry of Higher Education, Science, Research and Innovation, asymptomaticpatients should consume 180 milligrammes of andrographolide per day, or 60mg per meal, she said."
Andographis paniculata, heb wat besteld.
Die 99 procent die herstelt komt exact overeen met de normale herstelcijfers, zonder Green Chiretta
Ivermectine helpt tegen wormen in de ontlasting. Verder niks. Bij honderdvoudige dosis keelt het ook virussen, op een Petrischaaltje. Een honderdvoudige dosis in een mens veroorzaakt nogal wat onaangename bijwerkingen. Wat is er tegen de huidige werkzama vaccins en wat is er tegen een orijs van twee tientjes om een half jaar tot een jaar geen corona op te lopen en zodoende ook je medemens niet te besmetten? Zijn we hier op GS ook al verslaafd aan socialisme, ofwel de leer dat de oplossing van alle persoonlijke soris maar door een ander betaald moet worden? Als je geen twee tientjes voor je eigen en andermans gezondheid over hebt, sterf dan in de corona!
Soris = sores
Dus jij vind andermans gezondheid zó belangrijk dat je andere mensen dood wenst? En serieus, werkzama? Orijs? Overnieuw!
er is niks zo goed als je eigen immuunsysteem (mits je geen obesitas of onderliggend lijden hebt),dus kap met je gedram over een vaccin,en nee je doet het Niet voor een ander!je doet het voor jezelf!
@VBO_B_Niveau | 03-08-21 | 19:08: over doen, opnieuw.
haha... groetjes, de miereneuquer.
@VBO_B_Niveau | 03-08-21 | 19:08: Jij vind????? Of was het nu jij vint of vindt of vintd??
Er zijn iets van 40 studies die de effectiviteit van ivermectin aantonen. Oxford is nu met een grote studie bezig.
Als ik dat stuk lees over Ivermectine dan word ik daar toch niet echt enthousiast van….. Plus dat het al zo vaak gedebunkt is.
Zoals hier; www.nature.com/articles/d41586-021-02...
@Neuth | 03-08-21 | 18:26:
En die fraudulente studie is dus in meerdere meta-studies opgenomen, en constant aangehaald door alle Ivermectine fanboys.... en nog gekker volk.
Net als met Andrew Wakefield, dat blijft ook maar rondzingen, en doet gewoon schade aan de volksgezondheid en het vertrouwen in de wetenschap.
Hoop dat ze die Egyptenaar flink te grazen nemen voor zijn leugens en plagiaat.
Laten we dat eerst maar eens afwachten. Het zou niet de eerste keer zijn dat deze tactiek gebruikt wordt. Na verificatie kijken we verder, tot die tijd is het niet beslist.
Voor een betere wereld..
Walgelijk.
Smoor dr in.
Als aandeelhouder van Pfizer vind ik dit een zeer amechtige poging dit fantastische bedrijf te beschadigen.
Amai, alwaar is uw bedrijf beschadigd geraakt, dat treft mij evenzeer amechtig.
Strak plan als de nederlandse staat een big farma bedrijf op gaat zetten, wetenschappers en onderzoekers etc. in dienst van de staat tegen minimaal salaris dat dezelfde mensen nu bij de Big farma bedrijven krijgen, geen aandeelhouders, verkoop prijzen kunnen dan laag gehouden worden, deel van de winst voor ontwikkeling etc. gebruiken, overige winst naar de schatkist ter nuttig gebruik voor de gehele bevolking. Jammer dan voor de huidige aandeelhouders die slapend stinkend rijk worden, die gaan dan ook maar eens echt werken voor de kost. Hetzelfde geldt trouwens ook voor post en koeriersdiensten, openbaar vervoer, nutsbedrijven enzovoorts, dergelijke bedrijven die ter algemeen nut van de bevolking nodig zijn waren allemaal niet zo lang geleden geprivatiseerd ten koste van nagenoeg de gehele bevolking, en alleen ten gunste van een heel klein deel ervan, een moderne vorm van feodalisme
Ha,ha,ha……..u bent te positief ! Zulks gaat misschien plaatsvinden als bijna alle slaven (wij dus) dood zijn.
@Henkie | 03-08-21 | 18:02:
Als we in dit tempo doorgaan, kan dat weleens snel zijn.
LOTR The Two Towers - The Burning of the Westfold
www.youtube.com/watch?v=_qE5FSG6K0Y
@prekert | 03-08-21 | 18:09: hee! die gast Saruman overschrijdt zijn CO2 quotem door zoveel boompkes te verfikke! Bel Timmerfrans!
@nobodiesunmighty | 03-08-21 | 19:29:
Weleens van biomassa centrales gehoord?
Hoorde gister interview met een vertegenwoordiger van de prikbranche. Eén pot van valse argumenten. Oplossing: geweld. En dat meen ik serieus. Overheid moet met geweld instappen en een cost+ prijs afdwingen. Aan een pandemie hoef je geen groot geld over te houden als aandeelhouder. En risico???? GELUL. ALLES was ZWAAR voorgefinancierd. Nog NOOIT was het ontwikkelen van vaccins ZO makkelijk.
't zijn gewoonweg ouwerwetse technieken, net als de PCR techniek. Niks high tech shit... Wordt gewoonweg goed verkocht voor 500 miljoen euro per dag aan merchandise kosten (bron: éen van de boekjes van Dick Bijl). O ja, en miljarden aan proceskosten. tja, wat is een miljard....
Zie Mel Brooks en Star Wars (Spaceballs)" It's merchandise stupid!
youtoep channel: HnXKE0nfAjI
Is asymptomatische verspreiding onder gevaccineerden al gemeld als ongewenste bijwerking?
Quote: "Vaccinated people might spread the Delta variant at the same rate as unvaccinated people."
"In contrast to the other variants, vaccinated people, even if they didn't get sick, got infected and shed virus at similar levels as unvaccinated people who got infected"
edition.cnn.com/2021/07/29/politics/c...
Gauw prikken dus, want het vaccin beschermt je dus tegen een zwaar verloop en/of hospitalisatie.
Kort antwoord: Ja - Lang antwoord: Jazeker.
gevaccineerden hebben minder kans om besmettelijk te worden, en zijn bovendien minder lang besmettelijk.
Altijd dat gelul, beide kanten op, als er een kans van 1 op een 100.000 is meteen paniek zaaien. Hou een sop
Gevaarlijk.
Alarmsysteem: snotneus, hoesten ( waardoor afstand gecreëerd wordt..) werkt dus niet meer.
@DePsych | 03-08-21 | 18:09: Ik hoorde één van mijn assistent Renault dealers in opleiding zeggen dat 100.000 mondkapjes opzetten 1 positieve test voorkwam. Da's de moeite waard zeg. Ik kende het onderzoek niet. big money zou ik zeggen. Sywer ze!
@DePsych | 03-08-21 | 18:09: Bron voor de eerste claim?
@TeeJee | 03-08-21 | 17:27: Onzin, niet iedereen hoeft beschermd te worden met een experimenteel vaccin voor dit virus. De risicogroepen zijn al lang en breed bekend en een doorgemaakte infectie biedt nog steeds een prima bescherming. Risicogroepen vaccineren is absoluut zinvol maar een wereldwijde steriele immuniteit is onhaalbaar. Wanneer gevaccineerden het virus net zo hard en wellicht ongemerkt verpreiden valt de basis voor massavaccinatie gewoon weg. Om over de daarbij behorende dwang en drang maar te zwijgen.
@DePsych | 03-08-21 | 18:09: Niets paniek, dit is gewoon een zorgelijke constatering. Onder gevaccineerde zorgmedewerkers worden infecties gevonden met een hoge besmettelijkheid en dus is er kans op overdracht van het virus op kwetsbare patiënten. De meeste doorbraakinfecties gaan gepaard met milde of zelfs GEEN symptomen.
www.msn.com/nl-nl/gezondheid/medisch/...
Arts microbioloog Heiman Wertheim stelt zelfs dat gevaccineerden potentiële stille motor van de nieuwe corona-uitbraken zijn:
www.hartvannederland.nl/coronavirus/g...
Al je nu een paar Pfizer vaccins koopt, krijg je er dan een doosje blauwe pillen
extra er bij? Ik vraag het voor een vriend
Ik hoorde dat die blauwe pillen als bijwerking blauwe ballen hadden. Moet je niet willen.
En u zult voor altijd neuqen met den blauwen tablet
(ook goed voor preload vermindering!).
Team Davos.
Geouwehoer over geld! Geen noemenswaardige bijwerkingen zegt die Marcel Canoy verder. Raar, ik heb nog weinig normale gevaccineerden ontmoet. Wat een nerveus zootje is dat geworden zeg! De mRNA vaccins degenereren ons eigen immuunsysteem op termijn. Over enkele maanden zal dat ook het geïndoctrineerde, simpele volk van Nieuwsuur duidelijk worden. Helaas..
Wat een fantasieloos facebook-niveautje dit zeg.
*De mRNA vaccins degenereren ons eigen immuunsysteem op termijn*
Uit welke duim,.. linker of rechter?
"Raar, ik heb nog weinig normale gevaccineerden ontmoet."
Ik denk dat dat sociologisch erg eenvoudig te verklaren is.
@botbot | 03-08-21 | 17:10: hahaha... ik zoek het wat lager, zo'n metertje of zo...
Israelische studie van statistieken claimt dat landen liegen over het aantal Covid slachtoffers.
In plaats van 4.22 miljoen ligt het ruim een miljoen hoger.
www.timesofisrael.com/global-covid-de...
Van Rossem gelooft alleen de wetenschappers die in zijn straatje praten.
Er zullen niet veel landen zijn die uit trots het aantal Covid19 slachtoffers te hoog inschatten.
@HallowDaar | 03-08-21 | 17:16: Groetjes terug uit The Matrix
@funda | 03-08-21 | 17:17: da's een goede. Ik denk dat maar weinig mensen snappen wat U hier mee bedoelt. En, redt U het sinds de Ontkoppeling?
Liegen? Da's toch een vorm van waarheid? En waarheid is toch subjectief? Net als liegen? Dus liegen is waarheid.
Prima. Volgend jaar eerst stoppen met de gratis verstrekking van de vaccins en dan meteen de prijs verhogen naar 500 euro per shot. Dan eens kijken hoeveel er nog in de rij staan om hun 3e, 4de en 5de shot te halen. Lekker zelf betalen voor je anti-hysterie medicijn.
Ik ben bang dat de overheid dit nog steeds graag betaalt, oftewel ook jij en ik.
U hebt niet goed naar de heer de Korte geluisterd in het filmpje hierboven!
mooi is het allemaal niet, maar met tendensieus gezeik kom je er ook niet.
Vaccins weglaten betekent niet dat de wereld er mooier uit gaat zien, kijk naar mazelen, polio etc etc, zonder vaccins hadden we dat nu nog.
Kap ff met dat Ivermectine. Er zijn al tientallen studies inmiddels die allang aangetoond hebben dat het in 99 van de 100 niets oplevert. Begint steeds meer op een wappieforum te lijken hier.
Is dat niet gewoon een geregistreerd geneesmiddel met dus aangetoonde werking, waarvan bovendien veel artsen/onderzoeken wel zeggen dat het succesvol is in de behandeling van Covid patienten? Waarom gelijk die 'wappiekaart'? Ik vind sowieso artsen die kijken naar het behandelen van patienten wel prettig. En die lijken op alle gebieden toch een beetje aan de kant gezet te zijn door de vaccinroepers.
De wapperds posten gewoon wat meer semiwetenschappelijke onzin, dat gaat vanzelf een keer over. Bovendien zijn al die reacties, hoe onzinnig ook, goed voor GS.
@Beau_Reaal | 03-08-21 | 16:55:
Welke arts, Dr Oetker?
Wel is aantoonbaar bewezen dat het niet helpen kan.
Dat is gek, want er is ook genoeg data dat aantoont dat het wel degelijk werkt. Het lijkt wel of er geen andere medicijnen (buiten vaccins) mogen zijn die werken.
@culture_vulture | 03-08-21 | 17:20:
Nee, die grote publicatie is juist ingetrokken.
Slecht onderzoek, dubieuze datasets, en plagiaat. De metastudies dreven voor hun conclusies zwaar op deze studie, en zijn daarmee dus ook tot onzin verklaard.
www.medpagetoday.com/special-reports/...
Jammer joh.
@TeeJee | 03-08-21 | 17:25: kijk nou gewoon even op de site van FCCCL. Duizenden artsen wereldwijd die uitstekende resultaten hebben geboekt met het gebruik van Ivermectine. Wat is hun agenda volgens jou? Waarom propageren zij een medicijn op basis van ervaringen uit het veld?
@culture_vulture | 03-08-21 | 17:20: Waarschijnlijk is dat ook wel zo. Het zou me zelfs niet verwonderen als er een clausule in de wurgcontracten van toko's als Pfizer is opgenomen waarin onderzoeken naar alternatieven uitdrukkelijk verboden zijn.
@Plaktong | 03-08-21 | 17:45:
Kijk nou gewoon even naar het daadwerkelijke wetenschappelijke onderzoek joh. Tienduizenden artsen die daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek uitvoeren, in gecontroleerde studies, om reproduceerbaar en academisch verantwoord bewijs te vinden.
Leugenaars ontmaskerd, Ivermectine geen effect. Einde verhaal.
@TeeJee | 03-08-21 | 17:25: klopt. Is gewoon jammer. Goed uitgevoerde RCT's en goed uitgevoerde review-meta-analyse-pooling zijn "gouden standaard" de rest is "orienterend". Indien de wetenschap fysica onderzoek zou gaan bedrijven op de geneeskunde, bedrijfskunde, psychologie, enz. methode, hadden we nu een wortel in onze aars zitten en riepen we "blieb blap" tegen elkaar om er voor zorg te dragen dat poepen wat makkelijker zou gaan.
Zo, dat doet pijn he?
@TeeJee | 03-08-21 | 17:51: Als je die ene studie weglaat gaat het effect van ivermectine juist omhoog. Alleen de zekerheid van de uitslag gaat iets omlaag. Wacht anders eerst de Oxford studie af. De grote meerderheid van de nu bestaande studies wijzen erop dat ivermectine werkt
Een vaccinatie is eigenlijk als een elektroscooter: als je er eenmaal gebruik van gaat maken, kan je nooit meer terugvallen op je oude manier van leven.
Heb jij je tweede vaccinatiescooter al gehad?
zonder vaccin heb je geen leven meer om op terug te vallen, domoortje
@fabeltjesland | 03-08-21 | 16:53: verder alles goed? Pfff...
@fabeltjesland | 03-08-21 | 16:53: Jeetje, u denkt dat echt?
Die Marcel Canoy met z'n linkse kletspraatjes. Geld verdienen is in NL vies en iets om je voor te schamen. Hoe lang denkt die vent dat ontwikkelen van mRNA vaccins gekost zou hebben in een planeconomie? Moderna en Pfizer/Biontech hebben in no-time extreem effectieve en veilige vaccins op de markt gebracht toen daar enorme vraag naar was en nog steeds is. Alleen de investeringen van Pfizer voor de fase 3 studie en massaproductie bedroegen in het laatste jaar zo'n 2 miljard met geen enkele garantie op een een succesvolle fase 3 studie of een EUA van de FDA/EMA. Zoiets heet inderdaad "een risico" omdat meeste nieuwe drugs nooit de eindstreep zullen halen en omdat het vanuit het bedrijf bekeken onlogisch is om te investeren in massaproductie terwijl effectiviteit en veiligheid nog niet 100% vaststaan.
Historisch gezien zijn het overigens dumpprijzen (~20$ per prik) waarvoor huidige vaccins worden verkocht. Verder wil de EU (opties op) geüpdate vaccins voor evt toekomstige varianten dus lijkt me terecht dat daar voor betaald wordt. Of komt jouw loodgieter ook gratis jouw plee repareren van Rossem ?
En zonder dat effectiviteit en veiligheid vaststaan het uitdelen aan de bevolking. Uitstekend plan.
@maxrelax | 03-08-21 | 16:46: Pfizer fase 3 studie deden 42,000 mensen mee, en vrijwel alle covid cases bevonden zich in de placebo arm zonder noemenswaardige bijwerkingen. Dat is indrukwekkend. EMA en FDA gaven terecht aan dat het onderzoeksdossier uitgebreider was dan wat ze normaal gesproken ontvangen bij nieuwe vaccins. Bovendien zijn ondertussen al honderden miljoenen mensen gevaccineerd met dit type vaccins. Maar u weet het beter?
Was de massa productie begonnen voor of na die fase 3 studie?
@maxrelax | 03-08-21 | 16:46: wat is jou veel betere plan?
@maxrelax | 03-08-21 | 16:52: Alles zo'n beetje tegelijkertijd (dwz start voorjaar 2020).
edit: inclusie in de fase 3 studie liep van july tot november 2020 en december 2020 begon Pfizer met leveren aan NL.
Nu nog hopen dat het geen bijwerkingen heeft die we later pas kunnen zien. Maar dit valt me alles mee.
Mijn loodgieter komt alleen als ik hem nodig heb. Kleine ongemakken verhelp ik zelf. Deze ‘loodgieter’ heeft een contract om bij iedereen de afvoer te ontstoppen, ook bij degenen die een nieuw huis hebben en weinig kans op verstopping. Tegen tarieven die niet concurrerend zijn met andere loodgieters.
@president osama | 03-08-21 | 17:39: En zonder een bewijs dat uw riool ontstopt is mag u niet naar de wc gaan in de tussentijd.
U gaat door met sigaretten roken, morfine voorschrijven, zitten op uw gluteus, buikje creëren, restaurantbezoekjes, enz. enz. U gaat voor de top 3 van de dodenlijst?
Juist.
Ziet eruit als normale inflatiecijfers. Kijk maar eens naar je kassabon in de supermarkt.
Dit is nou weer een prachtig voorbeeld van falend opdrachtgeverschap van de overheid en falend toezicht op big pharma.
Interessant is de vraag naar de oorzaak van dit falen. Ik zie twee opties: (i) gebrek aan deskundigheid en adequate processen of (ii) degenen die besluiten nemen dienen andere belangen dan de belangen van de burger en de maatschappij.
Big business
Ik wil herstelbetalingen van de Chinezen.
Wiedergutmachungsloempia's.
@funda | 03-08-21 | 16:40: Edgarrr: toedeledokie!
Er zijn tal van bedrijven bezig om nieuwe vaccins te ontwikkelen, en dat drukt straks mogelijk de prijs. De vraag is alleen hoe happig de Europese Medicijn Autoriteit (EMA) is om die goed te keuren. De tegendruk van de huidige spekkopers zal er niet om liegen.
"De vraag is alleen hoe happig de Europese Medicijn Autoriteit (EMA) is om die goed te keuren."
Donaties smeren alles, vooral hapbaarheid.
@funda | 03-08-21 | 16:34: Donaties uit het andere kamp staan goedkeuring juist in de weg.
Gelukkig trekt de EMA zich daar niets van aan en is het als een dolle aan het keuren, vooral met het Spoetnik V vaccin. Not.
@goedverstaander | 03-08-21 | 16:38: Ik laat de Russische variant wel aan me voorbijgaan; niet dat ik Vlad niet aardig vind, hou me ten goede.
Zit de EMA ook al in het complot?
@Diederik_Ezel | 03-08-21 | 16:45:
Iedereen, de hele wereld!
@Diederik_Ezel | 03-08-21 | 16:45: Er is geen complot, nooit geweest.
"Greed is good!"
Wat een compleet gelul. Met vaccins voorkom je ziekenhuisopnames. Daar waar het immuunsysteem het laat afweten.
Je bent in de war met mensen die de ziekte doorgemaakt hebben en flink ziek zijn geworden versus mensen die enkel gevaccineerd zijn.
Net de weekcijfer RIVM bekeken: afgelopen week 28 doden, waarvan 23 ouder dan 70. De 5 onder de 70 allemaal onderliggende kwalen. Dus alle doden zijn uit maximaal gevaccineerde groepen.
@Papa Jones | 03-08-21 | 16:38:
Met dit reaguursel geef je aan dat je niet weet hoe vaccinaties werken. Vaccinaties trainen als het ware je immuunsysteem om het virus te herkennen en aan te vallen. Een doorgemaakte infectie doet hetzelfde.
Voor de risicogroepen is vaccinatie inderdaad een uitkomst omdat er een goede kans bestaat dat ze een ernstig verloop hebben. Mensen die de ziekte al hebben gehad hebben een betere bescherming tegen covid-19 dan mensen die alleen zijn gevacineerd.
De hierboven genoemde cijfers kan je vinden op
www.worldometers.info/coronavirus/cou...
Maar wat is nu precies "gelul".
Ik sta hier totaal niet van te kijken, immers dit was toch al van te voren bekent? Gedurende de pandemie voor een lage prijs tot einde pandemie of uiterlijk 21 juli 2021. Dit is zat besproken verleden jaar alleen was je toen nog een complotdenker.
10 bedrijven in de wereld die het kunnen produceren? Alleen is China al meet dan 200.
Dit virus zal steeds vaker en sneller muteren. De bewijzen daarvoor zijn er al een tijdje. Op de langere termijn heeft vaccinatie dus gewoon geen zin meer, omdat bijvoorbeeld net zoals bij het tempo waarin de gewone verkoudheid zich muteert, het onmogelijk zal blijken om daar maandelijks de hele bevolking voor te vaccineren, laat staan de wereldbevolking. Ik zou wel willen dat het anders was, maar dat is dus niet zo. En kinderen vaccineren is in dit geval gewoon crimineel en onethisch, daar de overlevingskans van kinderen bij corona bijna 100% is, en een eventuele besmetting hun immuunsysteem voor de langere termijn op natuurlijke wijze versterkt. Ik voorspel jullie alvast dat het Pfizer vaccin minder effectief zal blijken tegen de Lambda-variant, en nog minder tegen de daaropvolgende variant. Dat is niet de schuld van ongevaccineerden, maar gewoon hoe de natuur werkt. En de natuur is zoals je misschien al wist, allesbehalve maakbaar.
De bescherming ,verkregen door vaccinatie, kan best wel wat varianten aan wat ook al bewezen is.
Rare fratsen uithalen om maar niet te vaccineren is je reinste onzin.
Je helpt jezelf en anderen.
Beter voor 80 of 90 procent beschermd dan maar steeds smoesjes zoeken om hert niet te doen.
Accepteer het net als de griep en vaccineer de risicogroepen zoals nu de griepprik. En stop met deze heksenjacht, corona gaat nooit meer weg.
En dat zeg ik als volledig gevaccineerde.
Het virus kan zich juist goed voortplanten/muteren op de ongevaccineerden. Daarmee bescherm je dus als gevaccineerde de rest van de bevolking omdat dit in ieder geval niet in jouw lichaam gebeurd.
Misschien moet je je eens informeren naar langdurige gevolgen van long-covid bij jonge mensen.
Alleen al met deze twee punten lijk je je huiswerk niet zo goed op orde. Maar snel tegels bakken kun je wel.
@nwanko | 03-08-21 | 16:22:
Maar gevaccineerden kunnen het wel veel langer aan anderen doorgeven omdat ze zelf geen symptomen meer hebben.
Ze kunnen het doorgeven aan niet gevaccineerden want de rest heeft nergens last van.
@nwanko | 03-08-21 | 16:22: het virus muteert ook in gevaccineerden. En juist daar ontstaan varianten die het virus resistent maken tegen het vaccin. Daar breekt het door. Zo werkt het ook bij antibiotica. Kwestie van muteren.
@2voor12 | 03-08-21 | 16:19: Ik ben blij dat er óók mensen zoals jij zijn.
@pejoar | 03-08-21 | 16:27: Ik mag zelf -nog- niet gevaccineerd wegens medische beperkingen. Wat ga je met zulke mensen doen dan? Als ik tegen mijn huidige salaris lekker thuis mag blijven tot 68 vind ik het prima hoor!
Overigens: gevaccineerden kunnen worden besmet en zelf ook anderen besmetten. Alleen gaat iemand die niet gevaccineerd is ziek naar huis onder de wol liggen. De gevaccineerden gaan lekker lopen knuffelen de hele dag. Met de trein naar de IKEA, zonder kapje want IK ben gevaccineerd en de NOS zei dat ik dan mocht dansen met Jansen. En op verkansie. En oeh muh terrasjuhs. Die besmetten vrolijk de hele dag iedereen en zijn moeder en gaan dan óók nog overal de deuger uithangen. Dat vind ik persoonlijk wel hypocriet.
@pejoar | 03-08-21 | 16:27: Er zijn inmiddels rapporten verschenen over gevaccineerde mensen die in het ziekenhuis liggen, misschien moet je die eens lezen.
@VBO_B_Niveau | 03-08-21 | 17:06:
Als je conclusies verbindt aan het bericht dat er 'gevaccineerden in het ziekenhuis liggen', zonder dat je daar de verdere details van weet, dan ben je ongeschikt voor iets meer dan hamburgers bakken.
@TeeJee | 03-08-21 | 17:09: Ik heb een rapport uit Engeland gelezen. Het gaat volgens dat rapport om ruim 40% van de ziekenhuisopnames. Zo. Jouw beurt!
@VBO_B_Niveau | 03-08-21 | 18:07:
Ik zit eigenlijk meer te dubben of het de moeite waard gaat zijn om dit uit te leggen. Ik denk namelijk dat jij al flink vast zit in dat antivax wereldje van chocolade-letter headlines zonder diepgang.
Voordeel van de twijfel, laat ik toch maar beginnen met een kleine poging, zo uit het huidige leven gegrepen:
Stel er is een feestje met 1000 mensen. 900 gevaccineerden, en 100 ongevaccineerden. Een enkele feestganger heeft een QR code vervalst, ongevaccineerd, en heeft eigenlijk Corona.
Een weekje later ligt er 100 man in het ziekenhuis. Veertig gevaccineerden (40%) en zestig ongevaccineerden. In de krant staat het met dikke letters, en VBO_B_Niveau denkt hier nu een argument mee te hebben op GS.
Echter, nu gaan we even WEL nadenken:
Die 40 mensen in het ziekenhuis, vanwege corona, dat waren er 40 van de 900, oftewel (40 / 900 ) * 100 = 4,44%
De overige 60, die komen uit een populatie van 100. Hoeven we niet lang voor te rekenen..... dat is 60% van de ongevaccineerden op dat feestje. Dat zijn nog eens besmettingscijfers! Hoppa!
Bovenstaande is maar een voorbeeld, om te illustreren dat zo'n headline of rapport dus een heleboel vragen onbeantwoord laat:
- Waar zijn al die mensen besmet?
- Wat was de verdeling van vaccinatie/ geen vaccinatie bij hun 'spreader event'
- Wat is vervolgens het dodental?
- Hoeveel, en in welke verhouding, is er sprake van lange termijn problemen?
- Hebben we het over de IC? Of over 'reguliere' opname?
- Hoe snel konden de betreffende groepen weer naar huis? Zat daar verschil tussen?
- Wat is de verhouding van vaccinatie binnen de gehele populatie? Komt dat wel / niet overeen?
Er zijn vast meer vragen te bedenken, maar ik hoop dat ik je hiermee duidelijk heb kunnen maken dat iets roepen over "gevaccineerden liggen ook in het ziekenhuis!" behoorlijk nietszeggend is.
@VP732 | 03-08-21 | 18:31:
Sssht. Gun me tijd.
@TeeJee | 03-08-21 | 18:32: sorry * stil verder lezen doet*
@TeeJee | 03-08-21 | 18:32: even een klein vraagje, heb je ook de cijfers paraat van vorig jaar zomer, toen nog niemand gevaccineerd was, afgezet tegen deze zomer? Oprecht benieuwd. Zo niet, ga ik zelf zoeken.
@VP732 | 03-08-21 | 18:42:
Nee, die heb ik niet, maar wellicht het RIVM of CBS.
@VP732 | 03-08-21 | 18:42: niet lachen... volgens mij decelereerden die grafieken wat sneller. Maar goed, nog steeds weten we niet waarom die grafieken doen wat ze doen. Lachen man. Tot zover "wetenschap en ander geouwehoer".
Hoe dan ook moet je je afvragen of het verstandig is een compleet ras, de mens in dit geval, met regelmaat in te spuiten met wat voor medicijn dan ook. In hoeverre gaat dat over de generaties ingrijpen in het natuurlijk afweermechanisme? Want zoals het er nu naar uit ziet zal er geen eind komen aan de vaccinatierondes.
Nu zie je al dat met de al decennialange hygiëneregels en middeltjes dat de mens minder weerstand heeft gekregen. Allergieën vieren hoogtij.
Vroeger werd mij verteld dat wij van de geschiedenis konden leren, maar blijkbaar heeft niemand iets geleerd van het hele Softenon-debacle. Nee joh, we enten gewoon de hele wereld in zonder eigenlijk te weten wat daar de gevolgen van zouden kunnen zijn. Wat zou er mis kunnen gaan? Nou, ik kan wel een paar dingen bedenken hoor!
Een mRNA-vaccin activeert juist het natuurlijke afweermechanisme, dus dit is helaas een drogreden.
Ja, je hebt gelijk. We waren veel beter af met polio, difterie, kinkhoest, tetanus, hepatitus, baarmoederhalskanker etc. Die mooie tijd waarin er 8 van de 10 kinderen de pijp uitgingen. Maar ze waren niet allergisch voor stof!
@Sakamoto Ryoma | 03-08-21 | 16:25:
Het mRNA vaccin laat het immuunsysteem reageren op het spike-eiwit. Bij een doorgemaakte covid-19 besmetting reageert het immuunsysteem op het hele virus. Vandaar dat "natuurlijke" immuniteit beter omgaat met varianten.
@TheBigKirth | 03-08-21 | 16:28: Hadden we nu geen overbevolking
@mikes43357369 | 03-08-21 | 16:35: klinkt goed, het onderzoek is van dezelfde kwaliteit als degenen die het tegendeel bewijzen. De kwaliteit van de onderzoeken blijft onder de maat om degelijke causaliteit vast te stellen. Wetenschap: big bussiness, hou het onduidelijk, zodat je meer onderzoeksscholen en professoraten kunt opzetten: money! En zuigen maar mensen!
Je neusgaten barricaderen met sambal helpt ook tegen het virus.
Dijon mosterd in de ogen schijnt ook goed te werken.
@funda | 03-08-21 | 16:17: en nougat de Montelimar in je poepgat
fap... fap... fap... fap... fap...
U heeft groot gelijk, het zijn louter en alleen gevaccineerden die de ziekenhuis bedden bezetten.
U uw zin,...
Belangrijker is dat iedereen gevaccineerd wordt.
Er is geen reden om dat niet te doen.
Mensenhouden zich niet aan quarantaine regels en halen alles uit de kast om zielig te zijn omdat ze niet naar een feestje kunnen.
Die groep met dat gedrag is de enige reden dat deze sht maar blijft duren.
Het is dadelijk september en de nieuwe varianten staan te popelen om de zomer van 2022 te verkloten.
En met die zielige weigeraars lukt dat ook nog.
Conquer and divide.. chapeau…
Juist,.. zij zijn het die de boel verstieren.
Hou toch eens op met dat "belangrijker dat iedereen gevaccineerd wordt" gejank.
Ik ben gevaccineerd (om het feit dat familie met medische indicatie NIET gevaccineerd kan worden anders had ik het niet gedaan)
We moeten gewoon accepteren dat er mensen dood gaan net zoals bij de jaarlijkse griep en niet ineens nu omdat we een nieuw eng virus hebben gaan doen alsof 100% gered moet worden... Het is nu wel klaar met de angstporno.
Wat is eigenlijk de reden om het wel te doen? Dat je op vakantie wil? Ik noem dat afpersing. Medisch is er iig voor de meeste mensen echt geen noodzaak.
"Belangrijker is dat iedereen gevaccineerd wordt. Er is geen reden om dat niet te doen."
Dat bepaal ik zelf wel en er zijn genoeg redenen om het niet te doen. Eigen immuunsysteem is superieur, bijwerkingen, onbekende effecten in de toekomst, alternatieve medicatie, niet mee willen doen aan de cijfer-goochel-paniekterreur.
@normanius | 03-08-21 | 16:17: Als jij nou gewoon accepteerde dat je familie ook doodgaat had je je niet hoeven vaccineren. Waarom dan anderen de maat nemen?
Natuurlijk accepteer ik doden. Maar ga nu geen vergelijking maken met een griepje.
Volgend jaar kom je nergens meer zonder bewijs van vaccinatie.
Dus wil je nog normaal leven dan pak je die prikken.
en de jankers die het niet willen die blijven maar lekker binnen want treinen, vliegtuigen zijn verboden. En terecht!
@pejoar | 03-08-21 | 16:23: Ha, dat zullen we nog wel eens zien. We hebben ook nog zoiets als een Grondwet en een EVRM. Juist bedacht voor tijden/tendensen/mensen die een beetje eng worden of die enge dingen gaan roepen. Zoals jij nu.
@pejoar | 03-08-21 | 16:23: we zullen het zien. Je komt ook bijna nergens meer in met vaccin, zie Israel. Ook gevaccineerden moet in quarantaine
@pejoar | 03-08-21 | 16:23: Ik blijf lekker binnen inderdaad, en als dan blijkt dat dit virus gewoon vrolijk door blijft muteren, en mensen er nog steeds net zo ziek van worden als vorig jaar, dan ben ik héél benieuwd of jij dan nog eens van mening gaat veranderen. Je hoeft mij als ongevaccineerde in ieder geval niet aan te wijzen als er weer ergens besmettingen uitbreken wanneer wij ongevaccineerde mensen veilig opgesloten zitten. Wie weet krijg je het dan eens door.
@VBO_B_Niveau | 03-08-21 | 16:59:
Ben bang dat jij het in ieder geval niet begrepen hebt.
Je naam is goed gekozen.
Als ik overtuigd raak, kan ik zo een prik laten zetten. Maar als u spijt krijgt kunt u hem er niet uit laten halen. Net de RIVM weekcijfers bekeken. Ik kijk het nog weer een weekje aan. Tot volgende week!
@president osama | 03-08-21 | 17:53:
Ik hoop voor je dat een bezoekje IC je bespaart blijft in de tussentijd.
@TeeJee | 03-08-21 | 18:33: de kans is er maar erg klein volgens het RIVM. Echter de kans dat u er komt te liggen is ook niet nul.
@president osama | 03-08-21 | 19:13:
Ik heb van mevrouw Dijkstra begrepen dat garanties alleen verkrijgbaar zijn bij stofzuigers.
Mijn kans op het IC bezoek is echter dan ook weer een stuk kleiner dan die van een obese neger boven de 60; met of zonder vaccin.
Vandaar mijn voorstel: investeer in prikkeldraad, of nog verder: concentratiekampen, ontwikkeld door de Engelsen tijden de Boerenoorlog. Ik maak U tot kampdirecteur aangezien U wel prima overweg weet met deze weigersujetten!
Geen zorgen: in de historie zijn maar weinige kampdirecteuren gefusilleerd, opgehangen of op een andere wijze onvrijwillig beëindigd in hun DNA expressie.
Een riant salaris en een goed HRM apparaat komt u ten deel. O ja, en een auto naar keuze! Op kosten van de staat.
RTL Nieuws: "Twee weken na vaccinatie is de kans om door het coronavirus in het ziekenhuis te belanden minimaal: 0,004 procent."
----------------
Hup, tijd om die derde prik er in te rammen want die cijfers zijn natuurlijk veel te hoog!
Hoe groot was die kans zonder vaccinatie?
@Vunzigheid | 03-08-21 | 16:14: Ongetwijfeld niet heel veel groter
@Illuminati1989 | 03-08-21 | 16:19: LOL
@Vunzigheid | 03-08-21 | 16:14: Dat moet u Wobben. de uitslag is helaas een uiting van een persoonlijke opinie en zal dan ook "zwart" zijn.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 02-08-2021 tot 03-08-2021 is;
0-9 130 personen
10-19 493 personen
20-29 528 personen
30-39 370 personen
40-49 247 personen
50-59 193 personen
60-69 132 personen
70-79 45 personen
80-89 28 personen
90+ 18 personen
Totaal 2184
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 02-08-2021 tot 03-08-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 0 personen
70-79 0 personen
80-89 0 personen
90+ 2 personen
< 50 0 personen
Totaal 3
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan 2 in het verpleeghuis
Waarvan 0 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 3 personen
40-49 9 personen
50-59 6 personen
60-69 2 personen
70-79 3 personen
80-89 6 personen
90+ 2 personen
Totaal 31
Dus we hebben nu een wereldwijde pandemie met triljarden economische schade en een kleine groep aandeelhouders vult haar zakken zonder enige vorm van aansprakelijkheid. Als bij wijze van spreken de helft van de injecties placebos zouden zijn komen ze er nog mee weg ook. Vroeger werden er hier nog weleens grapjes gemaakt over wereldheerschappij, maar dit zijn geen grappen meer. Al deze bedrijven hebben een reputatie over lijken te gaan. Het hele zaakje stinkt want wetenschappelijke consensus, en daarmee rechtvaardiging, is er totaal niet. De meest reputabele wetenschappers spreken elkaar tegen en velen worden zelfs gecensureerd, terwijl degenen met financiele belangen op het podium worden gezet. Verder nog een open vraagje: Hoe testen ze op varianten dan?
En de eu die 650 miljard nog gaat pompen in “corona”.. ri ra roe raden wie dat betalen gaat..
Ik las op Teletekst (ja) dat ze in Wuhan iedereen gaan testen. Temeer ook vanwege de Delta-variant. Ik vraag me dan af hoe de delta-variant in Wuhan komt…
Heel topic vanochtend al over.
Franc praat onzin en het is nog erger dan wat jullie schrijven!
de mRNA technologie is jarenlang ontwikkeld door de Amerikaanse defensie (DARPA) omdat het te riskant was voor de private industrie. De vaccins zijn vervolgens versneld op de markt gebracht met "operation warp speed" met een initiële injectie van 10 miljard. In Europa zijn er idd soortgelijke miljardeninjecties geweest. Risico? Volstrekte onzin. Je kan rustig stellen dat de belastingbetaler de innovatie EN het risico van deze vaccins heeft gedragen. En vloeit de winst terug? Nee hoor, dat gaat rustig in de zakken van een paar aandeelhouders. Belasting betaalden ze sowieso al niet.
Oei oei oei die aandeelhouders toch. Uw pensioenfonds is vast ook een van die aandeelhouders
En alle fretten gingen dood.
De inflatie giert aan alle kanten om uw hoofd, uw schamel loon of uitkering smelt weg waar u staat, uw spaarcentjes lossen op in de niet te stoppen ECB geldpers, uw pensioenpot wordt leeg gegraaid door zuid Europa. De rest van uw geld wordt door Big Pharma ingenomen.
De eeuw van de ultieme slavernij nadert langzaam maar onstuitbaar.
En uw eigen huis deugt ook al niet, beter ga je huren.
www.theatlantic.com/ideas/archive/202...
www.vox.com/the-goods/22597947/homeow...
Verkoop uw huis toch gewoon aan investeringsmaatschappijen als Blackrock, dat is veel beter voor u ziel en het klimaat, of zo..
Bij de weg: Pfizer is alweer bezig met een Invermectine-achtig ''medicijn'' te marketen voor naast de vaccinaties. Want de schoorsteen moet wel blijven roken natuurlijk.
www.pfizer.com/news/press-release/pre...
Het zal nooit zo goed worden als het origineel. Er is ook een Scandinavisch bedrijf bezig om HCQ en Ivermectine in 1 pil te stoppen.
@Pimp my Voortuin | 03-08-21 | 16:22: Het gaat niet om een goed middel, maar om de juiste connecties met de politiek en vooral een middel dat de kwaal niet in één keer oplost. Beter is een middel dat je kan blijven toedienen. In abonnementsvorm zeg maar. Build back better enz.
Dit heeft niets met 'Big pharma" an sich te maken. Het onderliggende probleem in dit geval zijn patenten aan de ene kant en een overheid die alles aan de markt over laat aan de andere. (waarbij dat vooral voor die takken geld waar ex-ministers en vriendjes-van in board-posities belanden).
Het andere probleem is een nog steeds niet geharmoniseerde belastingwet in combinatie met "globalisering". Waar wederom een bepaalde groep politici enorm voorstander van is.
We hebben in Nederland de verdediging tegen het water niet voor niets buiten de reguliere politiek geplaatst. Zoiets doen voor pandemiebestrijding is echt zo gek niet. Want dit is natuurlijk echt niet de laatste.
Lijkt me verstandig als deze twee schurkbedrijven genationaliseerd worden. Geen cent naar de aandeelhouders, en voltallige directie en raad van bestuur ontslaan op staande voet.
Hoi Karl Marx, jij ook nog in leven?
Goed doordacht plan.... niet dus. Doe je dit dan komt er geen vaccin binnen 6 maanden bij volgende pandemie. Dan lig je lekker op de IC te verrekken.....
@Blonde Nel | 03-08-21 | 16:07: die kans is 0,0004%. Succes.
@Gervano | 03-08-21 | 16:28: precies net zoiets als dat een kerncentrale zoals die van Chernobyl eens in de 10.000 jaar zou smelten.....
@Gele Beer | 03-08-21 | 16:04: Ga je schoolgeld terughalen, oen. Karl Marx wilde alle bedrijven nationaliseren. Ik wil alleen hufterbedrijven nationaliseren die op ongekende schaal misbruik maken van een pandemie.
En dan moeten wij ook nog eens alle kosten dragen van die miljarden non-valeurs in Afrika , Azië en Zuid-Amerika. Want die moeten natuurlijk ook een spuit maar hebben zelf zogenaamd de middelen er niet voor.
Voor de belastingbetalert maakt het allemaal weinig uit, zonder corona ging het wel over aan andere balk.
Het coronageld werd netjes bijgeprint door de ECB, dus dat betalen onze kinderen, hun kinderen en hun kindskinderen wel weer terug. Of ze pakken het anders aan en nemen de hooivorken ter hand.
Kapitalisme werkt!
Kameraad Poo, wat leuk u hier te treffen.
Tot onze dood erop volgt.
Dat wappie gemekker over farmaceuten en hun ABSURDE!11!! winsten. Gek dan dat er niet duizenden BIG!!11 PHARMA's zijn. Start zelf een bedrijf dan als het allemaal zo makkelijk is en winstgevend.
ik vraag me af hoe het voelt om redelijk taalvaardig maar verder gespeend van common sense te zijn. Kunt u me dat vertellen?
Wat?
Geld wordt toch gewoon ff bijgeprint onder de noemer Corona-steun. Enige echte probleem hier is de (verborgen) inflatie. Dat kost geld.
Dat ziet u dan weer uitstekend. Ik krijg zelfs af en toe de indruk dat de 'rijke' landen bewust in hoog tempo bijlenen om hun staatsschuld/BNP verhouding wat dichter bij de Italiaanse te krijgen zodat er minder EU kapitaal richting Zuiden verdwijnt. Iedereen gelijk in de EU, allemaal dezelfde onhoudbare schulden, dan komt er (hopelijk na ons) vanzelf een monetaire zondvl... een oplossing.
@funda | 03-08-21 | 16:00: Dat lijkt inderdaad de intentie te zijn van de VVD-achterban en hun handlangers. Ze zoeken het maar uit, ik ga mijn bijdrage aan deze samenleving tot een minimum beperken, en zoveel mogelijk parasiteren.
Bullshit van de pharmabedrijven. Wij zijn allemaal proefkonijnen geworden en hebben daar niet eens veel keuze in wil je niet buitengesloten worden van het openbare leven. Ga al die verdiende miljarden eens inzetten om een medicijn te ontwikkelen tegen ALS en kanker, zeikerds.
En terecht. Je wilt toch niet dat essentiële bedrijven als de farmaceutische fabrikanten failliet gaan?! Niks mis mee dat ze de prijs wat verhogen! En als ze de overheid die kosten gewoon verwerken in de zorgpremie, dan merkt niemand er niet eens wat van.
Toch bijzonder dat men graag ivermectine wil slikken zonder hard bewijs van een positief effect op het ziekteverloop, maar bang is voor een vaccin dat bij honderden miljoenen is ingespoten en waarvoor keihard bewijs bestaat dat het de kans op een ernstig ziekteverloop in zeer grote mate verkleint.
Statistiek, gezond verstand en wetenschap erbij halen... zo flauw...
Vergeet de hoge doses niet dat nodig is om eventueel te laten werken (wat dus niet is aangetoond) en waar behoorlijke bijwerkingen van bekend zijn. Waarom de redactie toch op Ivermectine blijft hameren is me een raadsel.
Essentieel verschil: Ivermectine bestaat al 40 jaar, en de bijwerkingen zijn bekend: bv niet voor zwangeren, lacterenden en kleine kinderen; gevaar voor leverproblemen.
Of het helpt tegen Corona is een ander hoofdstuk.
Zolang mensen er zelf voor kunnen kiezen of ze die ivermectine of de vaccin willen nemen is er toch geen probleem? Bovendien, van beide is op dit moment de lange termijn effecten niet duidelijk. Dat komt simpelweg omdat Covid-19 (en diens varianten) nog maar kort bestaat, dus men kan dus ook nog niet weten hoe het gaat zijn over laten we zeggen een jaar of 10. Ik sta wat dat betreft open voor welke aanpak de medici willen proberen, mits met instemming van de (proef)personen.
hey Bob, je moet het niet he.
Dit in tegenstelling tot de spuit (binnenkort).
@kweethetooknietbeter | 03-08-21 | 16:05: Van mij mogen ze iedere dag kilo's ivermectine en andere dingen eten die niet tegen covid19 helpen, desnoods met pindasaus en uitjes, maar liever niet in het openbaar vervoer.
Hoe zeker ben jij ervan dat je erover 10 jaar met je Pfizer vaccin en niet uitziet als een roodharige pigmee?
Er is voldoende hard bewijs. Aangedragen door duizenden artsen wereldwijd. Ervaringen vanuit het veld. Geenstijl linkt zojuist naar wederom een overduidelijk positief effect uit een double blind studie.
Het moge nu toch wel duidelijk zijn dat er andere zaken spelen bij het tegenhouden van het gebruik van dit patentloze goedkope medicijn.
@Plaktong | 03-08-21 | 16:42: dude lees de link (geheel) waarin letterlijk staat dat de aangehaalde studie niet aantoont dat Ivermectine ziekte voorkomt. Het is anti-viraal ja, maar daar alleen koop je niets voor.
@MasterGully | 03-08-21 | 16:46:
Je verwacht dat Plaktong de tekst snapt? Die heeft aan een zinnetje van Van Rossem genoeg en gelooft het dan al weer.
Dat is het niveau, verder dan dat komt het hele Ivermectine-fanboy groepje niet.
@MasterGully | 03-08-21 | 16:46: ik heb ‘m gelezen. Jij overduidelijk niet.
Deze studie was gericht op gebruik NA besmetting en laat overduidelijk zien dat dit gebruik positieve effecten heeft. Dus waarom je over het voorkomen van een besmetting begint is mij een raadsel.
@TeeJee | 03-08-21 | 17:18: Ook een sterke inhoudelijke bijdrage.
@Plaktong | 03-08-21 | 17:26:
Beter dan jouw achterlijke fake-news geneuzel over een medicijn waarvan al meerdere keren bewezen is dat het geen reet doet.
Waar studies die een positief effect toonden elke keer problemen vertoonden met hun methode en datasets, waar de grootste studie zelfs INGETROKKEN moest worden!
En nu denk jij dat je met deze studie, onder 89 personen die getest werden met een PCR test, ineens HET bewijs hebt gevonden? Echt hoor, lachwekkend.
Je lult uit je nek, en de wetenschap bewijst het keer op keer.
@TeeJee | 03-08-21 | 17:30: Een onverstoorbare vriendelijkheid is de ultieme vorm van wijsheid.
Een fijne dag nog verder en veel geluk met uw booster shots.
@Plaktong | 03-08-21 | 17:37:
Je hebt geen inhoudelijk weerwoord bedoel je. Nul argumenten, zoals gebruikelijk bij de zwetskousjes.
Je lult uit je nek, en je weet het. Veel succes op IC.
@Blonde Nel | 03-08-21 | 16:32: Oeh, ik hoop het, ik ben nu een kale pigmee en zou graag een flinke rode haarbos willen.
Oh wat heeft Hugo toch een goeie deal gesloten.
Vandaar dat hij zo z'n best deed met het frustreren van de WOB verzoeken om het geheim te houden hoe goed die deal wel niet was.
Ach joh, die vaccin's zijn mega-goedkoop versus al het testen en de economische schade van de lockdowns. Al waren ze 100 euro per stuk. De echte oplichters zitten geld binnen te harken met de commerciële testjes met giga-marges. Testen heeft de samenleving veel meer gekost dan vaccinatie (en bijzonder weinig opgeleverd!)
Dat is miscchien het geval als de vaccins ook daadwerkelijk en voor lange tijd werken. In de US lopen gevaccineerden ook gewoon weer met een mondkapje op verschillende plekken.
@VolleBak | 03-08-21 | 15:53: Yeah, daar heb je gelijk in. Reden is wel de nogal choppy vaccinatiegraad (rural versus urban America, niet alleen zuidelijke staten). Ik verwacht dat we in NL hier minder last van gaan krijgen. Wel besmettingen, maar stukken minder dan eerder, en al helemaal weinig mensen in het ziekenhuis. Israel is ons voorland.
@GREENSKiN | 03-08-21 | 16:02: Israel is inderdaad ons voorland. Daar wordt nu ook duidelijk dat Pfizer niet werkt. Oplossing: meer spuiten. De 3e ronde is er begonnen.
@Pimp my Voortuin | 03-08-21 | 16:25: Klopt helemaal. Maar ziekenhuisbezetting blijft ook daar superlaag, ook al is de vaccinatiegraad niet helemaal top. Onder de 60 vrijwel geen gevaccineerden in het ziekenhuis. Dus ik denk dat het wel mee gaat vallen. De vraag is of een booster hier écht nodig gaat zijn. Het zal wel uitkomen op een variant-specifieke voor 50+, ofzo.
@GREENSKiN | 03-08-21 | 16:49: mensen onder 60 kwamen sowieso al bijna niet in het ziekenhuis...
Ben bijna een minderheid,
De helft van de bevolking van de Europese Unie is volledig gevaccineerd tegen het coronavirus. Het gaat om bijna 224 miljoen mensen in 27 lidstaten,
Het percentage "volledig gevaccineerd" gaat straks in een klap flink omlaag als 2 prikken niet meer volledig is.
En ik maak denken dat de Pharma industrie het beste met ons voor heeft. Net als de overheid. Tjonge wat een deceptie zeg
Man man man: twee tientjes. Dat is voor een prikkie. Betaal ik zelf wel hoor, meneer (m/v/x) de zorgverzekeraar. Van mij mogen ze er flink aan verdienen, ze hebben goed werk geleverd.
200 Euro want u betaald ook voor al die andere handophouders die zelf geen geld hebben.
@2voor12 15:49
Best hoor, ik betaal nog wel voor tien anderen ook. Eerst liggen we met z'n allen (nou ja, niet iederéén) op onze rug en 'boehoehoe we willen een vaccin!' en als het er dan is, nog boven verwachting presterend ook, komen weer de zuinige mondjes als de prijs van 15 naar 20 euro gaat. Bovendien gaat een deel van de winst weer naar onderzoek en ontwikkeling, ook voor andere vaccins en medicijnen, in de toekomst.
Opmerkelijk. GS was eerst 100% vóór vaccineren, en alle kritiek werd steevast weggewappied. Ik zie de laatste weken een verschuiving daarin. En terecht. Eindeloos alles en iedereen vaccineren is geenszins de oplossing. Het houdt de problemen alleen maar in stand.
-
Nou ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Iedereen een of tweemaal vaccineren bij een nieuw virus lijkt me een goed idee. Daarna kan je lijkt me de teugels laten vieren. Een virus muteert vaak richting besmettelijker maar minder dodelijk.
Ah welnee joh, niks verschuiving. Vorige week werd nog gepleit voor de derde coronaprik. En terecht.
Goed opgemerkt!
Big Pharma zag een kans en greep deze met beide handen aan omdat er bij de EU weer een stel softies en halfies zitten zonder onderhandelingstactiek die zich in de aars hebben laten naaien door zo snel mogelijk een krabbel te zetten zonder uberhaupt een contract te lezen. Goed werk!
Plottwist: in de spuitjes zit alleen 100% gedestilleerd water.
Maar omdat de mensen denken dat het een werkend vaccin is, werken ze toch.
De mooiste scam sinds Rolex.
Plottwist: de meeste mensen (97% of meer) hebben helemaal geen vaccin nodig en zijn beter beschermd door hun eigen immuunsysteem.
Maar omdat de mensen een veilig gevoel is aangepraat bij de vaccins, denken ze beter beschermd te zijn.
De mooiste scam sinds de invoering van ons pensioenstelsel.
@jemagookniksmeer | 03-08-21 | 15:51: LOL
De nazi's voerden ook veel medische experimenten op joden uit
Langzaam, langzaam daalt de hysterie en keert de rede weer terug. Nou de griep nog.
Ik kan je uit eigen ervaring momenteel vertellen dat de griep nog bestaat! En als het de Kung Flu is wat ik nu 4 dagen onder de leden heb is het een virus voor mietjes
Hou eens op over Ivermectine. Dat is nog steeds niet eens goed aangetoond dat het daadwerkelijk nut heeft (het heeft effect ja, maar helpt het ook echt, dat blijft de vraag). Staat zelfs in het artikel dat gelinkt wordt: “His study did not prove ivermectin was effective as a prophylactic, meaning that it could prevent disease, he cautioned, nor did it show that it reduces the chances of hospitalization. However, other studies have shown such evidence, he added.” Oh en nogal hypocriet om farmaceuten de maat te nemen, terwijl heel stylloos.tv vol staat met Covid merchandise.
Precies, enige nuance behoud is nodig (of je hebt deze wijze van publiceren nodig als journalist). Er lopen dan wel er gaan onderzoeken lopen inzake dit middel en de werking op IC's. Vaak zijn het initiatieven van groepen specialisten die wat opvalt uit case reports of observationeel onderzoek, waaruit je nog geen harde associaties of causale verbanden kunt trekken. Helaas ontbreekt het vaak de poen om verder goed en gedegen onderzoek te doen. Dat hebben de farmaceuten weer net wel.
Grote probleem van de medische wetenschap, is, dat in de jaren negentig een systeemfout er in gewoven is, door politici van die tijd: iedereen gaat met het bedrijfsleven samenwerken. Toentertijd vond ik dit overigens ook een prima idee (de goede bedoeling). Na 30 jaar zie je tóch dat het tot monopolisering van geldstromen richting farmacie leidt. Natiestaten en politici zijn absoluut niet in staat meer tegenwicht te bieden. Corporaties zijn (vroeger ook al) nieuwe staten geworden in staten, staten bieden geen tegenwicht meer, ook niet in groepen.
De farmacie is mondiaal big bussiness en monopolist, meer dan je lief is en heeft net zoveel goede bedoelingen als uw lokale kakkerlak of lieverheerbeestje: overleven, toe eigenen en voortplanten.
Deze weeffout is te laat gecorrigeerd en zit er nu 30 jaar goed in, volledig doorgedrongen tot alle gelederen van de maatschappij. Dat wat religies ook graag doen, met succes. Tijd voor politici om goede bedoelingen te corrigeren naar nieuwe goede bedoelingen. Zouden ze het durven deze religie te stoppen?
Helaas mag ik nog niet linken maar google op "ivermeta".
Wacht even. Deze meneer zegt dus dat de prijs omhoog gaat omdat de kosten van de klinische trials betaald moeten worden. Als ik opzoek wat de klinische trials inhouden (fase 1 tm 3) dan lees ik het volgende (op de site van Pzifer):
Fase I-studies kunnen ook initiële gegevens verschaffen over de dosering en de tijd tussen de vaccinaties om een optimale immuunrespons te verkrijgen. Deze eerste fase van klinische testen kan tot 18 maanden duren.
Wij zitten momenteel in de klinische fase van het vaccin en er word al betaald hiervoor dus hoezo moet hiervoor de prijs omhoog?
Er moet nieuw onderzoek gedaan worden naar de werking bij de huidige varianten.
Sterk punt. Normaal doe je eerst onderzoek en dan ga je produceren en verkopen. Hier is de wereld het proefkonijn. Leuk iedereen gekend te hebben.
Dus bij Big Pharma is men niet bezig met onze gezondheid maar met grof geld verdienen…?
Dat had ik nou werkelijk nooit gedacht…
In m'n favoriete telegramkanaaltje van andersdenkenden kwam ook nog een andere leuke naar voren. Raad eens wie de producent is van de medicijnen die de bijwerkingen behandelen? Bonus vraag: hoeveel omzet stijging kwam daar uit?
Weet je wat ook minder dan een dollar per dag kost? Twee glazen Chlorix.
Neem je dan met of zonder O2? Lijkt me beide bloedlink.
@Watching the Wheels | 03-08-21 | 15:36: Gewoon puur natuur, zo uit de fles. Kan ook met zo'n blokje in je mondhoek tijdens de nachtrust.
U weet dat Trump dat nooit gezegd heeft, he.
Big pharma's zijn supperblij. En vooral geen verdere onderzoeken uitvoeren zoals het creeren van medicijnen. Nee gewoon bij de prikjes blijven. Spuit 3 is inmiddels al de norm geworden. Na spuit 3 komt spuit 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 100.
En mocht een ziekenhuis met een medicijn komen; opkopen voor paar miljoen en vervolgens voor €1000,- op de markt verkopen. En als reden opgeven "miljarden investering, studies, risico's, enzovoorts'.
Alles kan want politici zijn 1e klas domme kakkerlakken zonder moreel besef.
Ivermectine, het nieuwe Hopium. De Bitcoin van de medische wetenschap.
Bitcoin ontwikkeling gemist de laatste 9 jaar en nu nog steeds zuur van?
@GoedGaan | 03-08-21 | 15:38: Nee, ik werd superrijk en verdiende aan de bitcoinschaapjes.
@funda | 03-08-21 | 15:40: Goed voor u. Waar Hopium allemaal wel niet goed voor is.
@GoedGaan | 03-08-21 | 15:44: Schaapjes en Hopium zijn een gouden combi, iedere politicus weet dat.
Gelijk hebben ze, zou ik ook doen. Iedereen hier zou dat doen inclusief Van Rossum.
Wie had 2 jaar geleden kunnen denken dat we in deze tiefuszooi terecht zouden komen dankzij een kudt 4us uit chinastan? De ellende wordt nog veel groter, let maar op.
Zo'n 2 jaar geleden dacht iedereen nog dat we er allemaal aan zouden gaan. Er was niet eens een vaccin, alleen massagraven.
@funda | 03-08-21 | 15:42: Augustus 2019? Waar waren die massagraven dan?
@VolleBak | 03-08-21 | 15:50: Was het pas 1 jaar geleden? De tijd vliegt.
time.com/5913151/hart-island-covid/
@funda | 03-08-21 | 16:05: uit jouw artikel: 'No one knows how many of the people arriving here died of COVID-19. '
Stemmingmakerij
@VolleBak | 03-08-21 | 16:39: www.timesofisrael.com/global-covid-de...
@funda | 03-08-21 | 17:10: je veranderd van onderwerp... je bent af.
@VolleBak | 03-08-21 | 15:50: "Waar waren die massagraven dan?"
Try again.
En die derde prik is ook nodig hoor! En de vierde, vijfde, enzovoorts. Deze crisis heeft geen reet meer met gezondheid te maken, maar met geld en macht.
Een zwak artikeltje. Weinig begrepen van de werking van de farmaceutische industrie. Van vraag en aanbod, logistiek en research.
Wel fijn dat u, met één inhoudelijke tegel, zoveel duidelijk weet te scheppen, in de door u geopperde punten.
Zei hij, neerkijkend op de plebs, vanaf zijn morele Zwitserse hoogvlakte.
@Wayfaring stranger | 03-08-21 | 15:35: Oef is geradicaliseerd, gaat steeds verder berg af.
Het begrip 'moraliteit' is u vreemd?
@GKJP | 03-08-21 | 15:51: Het is geen geheim dat Van Oef aandelen in Big Pharma heeft. Dat heeft hij hier meerdere malen met de nodige flair gemeld.
@goedverstaander | 03-08-21 | 16:15:
Ik hou mijn Modernaatjes nog even...
Pfff, ook zo vermoeiend..
@GKJP | 03-08-21 | 15:51: subjectief.
@van Oeffelen | 03-08-21 | 18:57:
Slap.
Big Pharma die de prijzen verhoogt? *onderkaak van tafel opraapt*
Ik ben ook zeer verbaasd eigenlijk, ik had namelijk "heel erg", "enorm" en "gigantisch" voor "verhoogd" verwacht, niet een procent of 20, dat is allemaal een beetje lafjes.
Omdat de eerste twee prikken zo goed werk moet straks de derde erin.
*ieder half jaar, that is. Vanaf september ‘booster’ prikken gepland, werkzaamheid vaccin dus nauwelijks 6 maanden.
@raskol | 03-08-21 | 15:36: kletsverhaal
@MaarFeitelijk | 03-08-21 | 15:56: Engeland: vanaf september iedereen van 50+ een derde prik aangeboden. Israël is al bezig met de boosters, begon met ‘kwetsbaren’ maar inmiddels iedereen van 60+. Allemaal ruim binnen een half jaar na de eerste vaccinatieronde.
Nederland begon later met vaccineren en zal in het najaar volgen. Er zijn vele miljoenen doses besteld bij Pfizer en Moderna, waarvoor zou dat zijn?
kletsverhaal, mafkees
@MaarFeitelijk | 03-08-21 | 16:24: wow, overtuigd! Sterke inhoudelijke en beargumenteerde reactie.
@raskol | 03-08-21 | 16:22:
Bij "ons" is die mededeling even uitgesteld tot na het reces. De heren en freules moeten natuurlijk zonder al teveel ophef op vakantie kunnen.
De media masseren het er wel alvast voorzichtig in met koppen als "Besluit over boosterprik waarschijnlijk in september"..
Alsof er tot die tijd zorgvuldig gewikt en gewogen wordt en er dan, met nieuwe inzichten, een verstandig besluit genomen gaat worden. Het is allang voorgekookt, zonder 3de prik geen Kerstdinner buiten de deur voor u kutburgert.
Astra Zeneca deed het tegen kostprijs, vandaar dat ze zo onder vuur lagen.
Astra Zeneca wordt ook in India geproduceerd, dus die komt sowieso niet naar de EU zolang India zelf de vaccins nodig heeft.
flauwekul, ze liggen onder vuur vanwege de onhandige besluiten na de marginale bijwerkingen waardoor iedere expert ging denken dat je onmiddelijk zou overlijden na vaccinatie.
@MaarFeitelijk | 03-08-21 | 15:56:
Wiens besluiten?
@Kaas de Vies | 03-08-21 | 16:45:
Eén de beste replieken ooit op die onhebbelijke betweter. Gebrainwasht door beeldvorming, dat is em. Een laagje dieper denken en zien is te moeilijk, dus roeptoeteren. Continu maar weer roeptoeteren, dood vermoeiend.
We moeten een crisis bestrijden!!!111!!1
Daarom verhogen we de prijzen.
Deden de wapenfabrikanten in Duitsland ook, in 1943.
REAGEER OOK