Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schaduwoverheden Google, Facebook en Netflix verplichten vaccinaties voor werknemers

Alleen Apple, Amazon en Twitter missen nog.

Bovenstaand: interessante short van de Financial Times over vaccine economics

Volgens CNN wordt vandaag aangekondigd dat vaccinaties verplicht zijn voor alle medewerkers en contractors van de Amerikaanse federale overheid - de postbodes zijn alvast tegen. Staatskrant Washington Post was ook al overstag. En nu meldt het Amerikaanse triumviraat Google-Facebook-Netflix dat ook hun personeelsbestand eraan moet geloven.

Google schuift de heropening van hun kantoren van 1 september naar 18 oktober. CEO Sundar Pichai "disclosed that once offices are fully reopened, everyone working there will have to be vaccinated. The requirement will be first imposed at Google’s Mountain View headquarters and other U.S. offices before being extended to the more than 40 other countries where the Google operates. (...)The vaccine mandate will be adjusted to adhere to the laws and regulators of each location, Pichai wrote, and exceptions will be made for medical and other “protected” reasons." Google heeft 139.995 werknemers.

Facebook vicepresident HR Lori Goler liet gister in een verklaring weten dat "As our offices reopen, we will be requiring anyone coming to work at any of our US campuses to be vaccinated. How we implement this policy will depend on local conditions and regulations. (...) The company will continue to evaluate its approach outside the U.S., Goler added." Facebook heeft 60.654 werknemers.

Netflix wordt de eerste grote Hollywood-studio "to implement a blanket policy mandating vaccinations for the casts of all of its U.S. productions, as well as those who come into contact with them on set," schreef Deadline gisteren. Bedankt, Sean Penn.

En dus zomaar, van de een op de andere dag, maakten de duopolie op informatie-distributie en de grootste cultuurvormer in de Westerse wereld vaccinaties dus verplicht voor hun personeel. Enorm benieuwd of en hoe dat de informatie-distributie en cultuurvorming rondom (verkapte) vaccinatieverplichtingen zal beïnvloeden.

Reaguursels

Inloggen

Hoe zit dat met de 39% Geen Stijl stemmers die vinden dat niet-gevaccineerden niet de horeca in mogen? Gaan die zelf met groepen bij de ingang van de horeca die niet-gevaccineerden tegenhouden of moet de overheid met politie dat voor hun gaan doen?

Portemonnee van de A | 29-07-21 | 21:14

Ik begin een hekel aan anti-vaxxers te krijgen.
Dat een werkgelateerd persoon een anti-vaxxer en tevens 1 van de meest klootzakkerige narcisten is die ik ken werkt bepaald niet mee.

SIogra | 29-07-21 | 21:01

Waarom zou dat niet mogen? Lijkt me prima als werkgevers eisen stellen aan hun werknemers. De overheid dient haar onderdanen vrij te laten, maar werknemers hebben andere rechten en plichten.

Beste_Landgenoten | 29-07-21 | 17:44 | 5

Mag een werkgever zeggen ik neem alleen maar katholieken aan? of moslims? Of alleen VVD-ers? Of D66-ers?

mikes43357369 | 29-07-21 | 20:04

@SIogra | 29-07-21 | 21:03:
De huidige situatie is niet ernstig. De risico-groepen zijn gevaccineerd. Voor de resterende mensen is corona niet een serieuze bedreiging. En niet gevaccineerd zijn is een risico voor jezelf niet voor andere mensen.

mikes43357369 | 29-07-21 | 22:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch mooi joh, net als die bakker die geen homotaart wilde maken. Freedumb enzo. Mogen ze zelf weten.

ZureKoek | 29-07-21 | 17:26

De grootste aandeelhouders van Apple, Amazon en Twitter zijn dezelfde als van Google, Facebook en Netflix. Deze bedrijven zullen waarschijnlijk het vaccinatie beleid snel volgen.

Mr_P_Nus | 29-07-21 | 17:02

Als nu elke anti-vaxxer zijn smoelboek account schrapt ? dikke
middelvinger naar suikerberg & co .

likmegaties | 29-07-21 | 16:51 | 2

Maar waar moeten anti- vaxxers dan nog hun informatie vandaan halen?

zeertegendradig | 29-07-21 | 21:04

@zeertegendradig | 29-07-21 | 21:04: zijn mensen die zelf geen vaccin nemen antivaxxer? Ik ben niet tegen vaccins voor mensen die ze nodig hebben of die ze graag willen. Ik zelf wil geen vaccin voorlopig. De informatie waarop ik dat baseer haal ik niet uit social media, maar uit de gewoon voor iedereen beschikbare informatie van wetenschappelijke en officiële bronnen (RIVM e.d.). Maar ik raadpleeg dan ook de bronnen, niet de mening van NPO. Ik vermoed dat u zelf nog nooit een officiële rapportage van het RIVM gelezen heeft. Anders zou u met vragen komen en niet uw vriendjes na papegaaien.

president osama | 30-07-21 | 10:30
-weggejorist-
hetzaltochniet | 29-07-21 | 16:48 | 1

'Dit beleid lijkt om meer te gaan dan het virus alleen.'
youtu.be/hl2L2x-9mYQ

Kijkeensaan | 29-07-21 | 16:45

Van dergelijke dwang krijg ik ongekend jeuk, en gaan haren in mijn nek overeind staan. Dit kan een bedrijf never nooit niet hard maken, laat staan juridisch gezien hard maken. Ze vermelden er dan ook bij dat het wordt geïmplementeerd naar de plaatselijke wetgeving ter indekking van. Nog even en je wordt afgekeurd/niet aangenomen/wggestuurd vanwege je afkomst of pigment, oh wacht.

GuruOuwehuru | 29-07-21 | 16:40 | 10
-weggejorist-
BoerKoekoek | 29-07-21 | 18:34
-weggejorist-
Binkoo | 29-07-21 | 18:41
▼ 7 antwoorden verborgen

Cancel culture... nu zijn het mensen die niet gevaccineerd zijn. Straks zijn het mensen die nog een auto met verbrandingsmotor of thuis een houtkachel/openhaard hebben.
Of is men bang dat een ongevaccineerde onverhoopt ziek wordt? Besmettelijk kan iedereen namelijk zijn...

videtur | 29-07-21 | 16:30

Een groot bedrijf heeft een voorbeeldfunctie. Een werkgever heeft een zorgplicht naar alle medewerkers, ook als ze zand in hun ogen hebben.
Dwang en opgelegde moraal echter altijd verwerpelijk.

geheelvergeter | 29-07-21 | 16:13 | 1

Feiten worden als meningen gezien en meningen als feiten.

Krijgtheenenweer | 29-07-21 | 16:21

Als je al COVID hebt gehad dan heb je toch ook antistoffen in je lijf waarom doen ze dan zo hysterisch over vaccinatie?

voldemort | 29-07-21 | 15:13 | 11

@Krijgtheenenweer | 29-07-21 | 16:08: Ik had begrepen dat S-eiwitten van belang zijn voor het binnendringen van het virale mRNA via de ACE2 receptor en dat de IgG en IgA antilichamen die daar aan binden dat proces dwarsbomen. En dat verreweg het effectiefste was.

omanders | 29-07-21 | 16:30

En als ze geen antistoffen meer kunnen meten, kunnen je aan de geheugencellen zien of je al op een natuurlijke manier gevaccineerd bent.
Of je al op een natuurlijke manier gevaccineerd bent zouden ze sowieso standaard moeten checken voordat je eventueel nog eens gevaccineerd wordt.

Kijkeensaan | 29-07-21 | 16:31
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
upbeat | 29-07-21 | 15:07 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Net als toen Trump van de socials gebonjourd werd, was het geluid; "ach het zijn bedrijven en die mogen daarom lekker beslissen wie of wat ze toelaten op hun platform".

Ik stel dan ook voor om nu gewoon per direct alle wetgeving aangaande (bedrijfs)discriminatie bij het vuilnis te zetten.

Borrom | 29-07-21 | 15:00 | 2

Ik ben bang dat je op de verkeerde site hebt ingelogd. Dit is GeenStijl.

funda | 29-07-21 | 15:02

Als je de president van de VS die heel veel kliks oplevert van je platform gooit dan spoor je niet. Stel dat ze Obama eraf hadden gemikt en dan kijken wat er dan gebeurt.

voldemort | 29-07-21 | 15:16

Goede zaak, hoop dat het Nederlandse bedrijfsleven dit ook snel oppakt.

thijs4419 | 29-07-21 | 14:55 | 6

Dat jij je medisch dossier beschikbaar wilt stellen aan je werkgever is jouw zaak. Waarom verwacht jij dat anderen dat ook doen?

quantumcollider | 29-07-21 | 16:04

Maakt dat veel uit dan? De meeste antivax wappies zijn toch werkloos

ZureKoek | 29-07-21 | 17:29

@ZureKoek | 29-07-21 | 17:29: Mooi dat ons gezin dan niet bij de meeste antivax wappies horen. Nog nooit werkloos geweest en nog geen week ziek in 30 jaar arbeid. Maar ik vind het wel een goed idee hoor, mogen we dan ook gaan selecteren op weekend voetballers (kans op blessure), dames die nog moeder willen worden (gewoon vragen hé), en mensen weigeren die minder bij onze bedrijfscultuur passen. Vast niet. Alle groepen kosten de werkgever bergen geld.

echtepleb | 29-07-21 | 19:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Die bedrijven willen gewoon verstandige mensen op de loonlijst.

wapster | 29-07-21 | 14:47 | 3

Lees 'bullshit jobs' van David Graeber, waarin hij overtuigend betoogt dat bedrijven vooral schapen willen en geen zelfstandig denkende mensen. Dat kan ik als werkgever ook wel persoonlijk beamen.

Joris Beltsin | 29-07-21 | 14:49

Ja en Facebook heeft altijd alleen met de beste intenties voor de mensheid gehandeld. De lieverds.

BrulSpin | 29-07-21 | 15:04

“I want workers, not thinkers” is volgens mij een gevleugelde uitspraak van Rockefeller.

superb_de_lux | 29-07-21 | 15:36

Wellicht is het een goed idee dat je alleen gebruik kan maken van Netflix, Google of Facebook als gebruiker nadat je een vaccinatiebewijs hebt geupload. Doe dat bij Twitter, TikTok en Instgram ook en de anti-vaxxers hebben een stuk minder internet tot hun beschikking.

BoerKoekoek | 29-07-21 | 14:32 | 6

Uw voorstel tot uitsluiting maakt het inderdaad wat makkelijker om tevreden te zijn met uw experimenteel vaccin.

Veepert | 29-07-21 | 15:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb persoonlijk geen enkel medelijden met Google of Facebook medewerkers. Zij zijn de afgelopen 1,5 jaar zo druk geweest met disclaimers plaatsen en berichten en video’s met andere geluiden over COVID-19 te verwijderen en nu krijgen ze eindelijk een keer een koekje van eigen deeg. Priceless!!! Waar kan ik me als vrijwilliger aanmelden om spuiten te zetten bij deze lieden?

Mark zit te Dutten | 29-07-21 | 14:29 | 3

"Waar kan ik me als vrijwilliger aanmelden om spuiten te zetten bij deze lieden?"
Meestal bij de plaatselijke paintball-club. Rijbewijs en eigen camouflagekleding zijn wel vereist.

funda | 29-07-21 | 14:33

Inderdaad.

vluchtelingallergie | 29-07-21 | 14:34

Aanmelden uiteraard alleen als je zelf eerst even je bewijs van volledig vaccinatie hebt overlegd Mark.

BoerKoekoek | 29-07-21 | 14:37

Ik vraag mij steeds vaker af of mensen die leefden tijdens "historische" gebeurtenissen/periodes, waarvan we nu zeggen: "Hoe hebben ze dat niet gezien", ook echt daadwerkelijk doorhadden wat er gebeurde..

Mijn inschatting is van niet.

mlmn | 29-07-21 | 14:26 | 4

Meeste mensen zijn struisvogels. Ze hebben wel een bepaald gevoel dat iets niet klopt maar ze steken liever hun kop in het zand.

BrulSpin | 29-07-21 | 15:00

"The hardest thing is to convince people of the bloody obvious they've chosen to ignore."

quantumcollider | 29-07-21 | 16:06

Deze is wel passend :

Het leven wordt voorwaarts geleefd maar achterwaarts begrepen. Søren Kierkegaard.

MoorCopJoris | 29-07-21 | 21:50
▼ 1 antwoord verborgen

Facebook is toch echt wel groot en rijk geworden door het gedrag van de kudde zelf namelijk het gratis ter beschikking stellen van de eigen persoonsgegevens en die van anderen .

likmegaties | 29-07-21 | 14:25

Het laatste inzicht is dat niezen nu ook als delta variant symptoom wordt beschouwd.
Nadat ik een stokje in mijn neus had geduwd moest ik voor het eerst ontzettend niezen. Ik testte positief en vanaf dat moment bleef ik jeuk voelen in datzelfde neusgat en moest ik regelmatig niezen, dagen lang. Ik denk dat er een complot loopt via het zelftest stokje. Het zou me ook niet verbazen als minstens 10% van die stokjes voorgeinfecteerd zijn. Daar hadden jullie zeker nog niet aan gedacht?

Tapioca pudding | 29-07-21 | 14:24 | 5

@Mark zit te Dutten | 29-07-21 | 14:37: O Dan zal ik hem er maar eens uithalen.

Tapioca pudding | 29-07-21 | 17:16
▼ 2 antwoorden verborgen

In een land waar obesitas doodsoorzaak nummer 2 is (na roken) begrijp ik die vaccinatiedwang nog wel enigszins.
Zou daar beter zijn of alle fastfoodketens te sluiten.
Niet te vergelijken met NL, waar de laatste tijd niets aan de hand is, tenzij je de bespottelijke graadmeter 'besmettingen' hanteert als richtsnoer voor je beleid.
Van die deltavariant (85% van de gevallen) krijgt vrijwel niemand meer dan een loopneus.

Van mortaliteit naar ic-capaciteit/ziekenhuiscapaciteit naar besmettingen naar long covid - ik kan er nog wel een paar verzinnen, proest (in m'n elleboog, haha).

Ichneumonidae | 29-07-21 | 14:09 | 3

Of vanwege de kosten die men maakt voor de zorg daar, is een vaccinatie een koopje. Zo zou men het daar ook kunnen zien. Maar de manier waarop dit allemaal uitgerold wordt, verdient geen lof.

Deflatiemonster | 29-07-21 | 14:21

"Zou daar beter zijn of alle fastfoodketens te sluiten."
Zo ver hoeft het niet te gaan; gewoon alle bestellingen met 2 uur vertraging serveren.

funda | 29-07-21 | 14:36

@Deflatiemonster | 29-07-21 | 14:21:
Absoluut ja. Leven is al decennia ongezond en destructief en nu proberen ze de menschheid te redden met een prikprogramma. Niet de meest logische manier maar wel het beste winst model.

BrulSpin | 29-07-21 | 15:09

Dit geldt ook voor Netflix abonnees, vraag het voor de kids

Damoos | 29-07-21 | 14:06 | 6

@Ichneumonidae | 29-07-21 | 14:10: Tjongejonge, moeten mensen nou hun vocabulaire aanpassen op een enkel onschuldig woordje omdat ze anders bij jou op de tokkiemeter worden gelegd?

Tapioca pudding | 29-07-21 | 14:16

@Ich: United we stand!

Lorejas | 29-07-21 | 14:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Met ons uitgebreide ontslagrecht gaat je dit in NL never nooit lukken, helaas komt er toch altijd weer een konijn uit de hoge noodwet-hoed. Als ongevaccineerde zou ik me dan ook nog niet veilig wanen dat het hier niet zo een vaart zal lopen.

amateurrr | 29-07-21 | 14:05 | 2

Je mag gewoon vanuit huis blijven werken. Na een tijdje weet niemand meer hoe je er uit ziet. Bij de volgende herstructurering/reorganisatie sneuvel je als eerste. Netjes opgelost toch?

BoerKoekoek | 29-07-21 | 14:38

Nog een tip voor de zorgverzekeraars. De premie voor 2022 zal met 10€ per maand verhoogd worden als U niet bent gevaccineerd. Dit zal vastgesteld worden via de database van het RIVM.

Piet Pirenne | 29-07-21 | 14:04 | 5

@Hans Kwalzan | 29-07-21 | 14:07: Ik betaal graag €6,90 per maand voor wisselende seksuele contacten. Ik mag dan nog wel zelf kiezen toch?

Tapioca pudding | 29-07-21 | 14:18

@Tapioca pudding | 29-07-21 | 14:18: De Staat zal u voorzien in wat er voorhanden is (M/V/X).

Hans Kwalzan | 29-07-21 | 14:27

@Hans Kwalzan | 29-07-21 | 14:27: zijn er ook nog maten tussen Medium en Volupteous?

Tapioca pudding | 29-07-21 | 14:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Kun je na vaccinatie ook weer een wappie worden? Ik vraag dit voor een vriend.

amateurrr | 29-07-21 | 14:01 | 6

Eens een natural born wappie altijd een wappie. Kinderen waarschijnlijk ook.

Lorejas | 29-07-21 | 14:08

@Lorejas | 29-07-21 | 14:08: Kinderen zetten zich meestal af tegen de ouders; dat worden juist misschien weer brave drones.

funda | 29-07-21 | 14:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens de uitvinder van het nieuwe coronavirus (Anthony Fauci) hebben 'besmette' gevaccineerden evenveel virusdeeltjes in de neus als 'besmette' ongevaccineerden. Beide kunnen dus anderen besmetten en om die reden pleiten hij en zijn vriendjes weer voor maskers voor zowel gevaccineerden als ongevaccineerden.
Dat zou deze hele discussie toch gewoon moeten eindigen. Ja, je wordt waarschijnlijk minder ziek met een vaccinatie maar laat mensen die afweging alsjeblieft zelf maken.

C1O2 | 29-07-21 | 14:01 | 7

@VP732 | 29-07-21 | 14:06: Komt doordat meeste Britten gevaccineerd zijn. Ongevaccineerden zijn oververtegenwoordigd.

Diederik_Ezel | 29-07-21 | 14:13

Maar goed, C102, vaccinatie blijkt dus allerminst de heilige graal en zeker geen reden tot voorbarige stelligheid vwb het promoten van covid19vaccins.

VP732 | 29-07-21 | 14:18

@VP732 | 29-07-21 | 14:18: Nee, daar ben ik het dus helemaal mee eens. De percentages voor 50-minners op basis van datzelfde rapport zijn overigens 0.027% vs 0.029%.
Voor wat het waard is.

C1O2 | 29-07-21 | 14:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom zou ik mij laten vaccineren
Val niet in de risicogroep.

Transgender-Airlines | 29-07-21 | 14:01 | 3

Hoeft ook niet. Mag wel. Ga je gewoon nooit meer uit eten, naar een concert, op vakantie etc etc etc. Je moet niks. Laat je niet dwingen. Het is toch al te druk op straat en in restaurants, bij concerten en op vakanties.

BoerKoekoek | 29-07-21 | 14:40
-weggejorist-
Goed-hardt | 29-07-21 | 14:00 | 2

VaxCrime - 2024

P-unit | 29-07-21 | 13:58

Ik denk niet beinvoed. De media zal open en eerlijk schrijven over vaccinaties en de eventuele bijwerkingen.

James-de-Dames | 29-07-21 | 13:58

Gevaccineerde mensen kunnen het virus nog steeds verspreiden, al zij het dat ze een lagere rate of transmission hebben. Zul je dan zitten in zo'n kantoor, met iemand in je gezin die immunogecompromitteerd is of om wat voor reden dan ook niet ingeënt kan worden, en dat kantoor is verplicht om mensen die het niet zo nauw nemen met andermans gezondheid ook binnen te laten.

Je HOEFT je niet in te enten. Dat is een keus die je mag maken. En keuzes kunnen gevolgen hebben.

Nietvoordekat | 29-07-21 | 13:58 | 7

@Graaf_van_Hogendorp | 29-07-21 | 14:05:
Ik snap niet helemaal hoe je personal accountability correleert aan SJW's. Volgens mij is dat eerder een omgekeerde correlatie - negatieve gevolgen zijn dan immers niet de schuld van keuzes die een individu gemaakt heeft maar van de samenleving. Die moet je me dus even uitleggen.

En ik vind het prima als mensen zich niet laten vaccineren. Of nou ja, ik vind het domme eikels die het nog niet waard zijn om in de bek gescheten te worden, maar die domme eikels hebben het recht om domme eikels te zijn. Alleen ben ik er een groot voorstander van dat andermans domme keuzes mij niet benadelen, en in het verlengde daarvan ook mijn naaste omgeving niet. Als een collega dus om wat voor domme reden dan ook besluit om zich niet in te laten enten, dan is dat een keus die hij prima mag maken, maar gegeven het feit dat we op het moment in een pandemie zitten, mogen er aan die keus absoluut gevolgen gegeven worden. Zodra die pandemie voorbij is schud ik hem/haar/apache graag weer de hand, maar tot die tijd hoef ik 'm alleen via een beeldscherm te spreken. Dat heeft immers een flinke poos prima gewerkt.

Nietvoordekat | 29-07-21 | 14:25

@Nietvoordekat | 29-07-21 | 14:25:

Wat zeur je nou? Als jij je vaccineert en hij niet, loopt hij het risico. Wat geeft jou dan het recht inspraak te hebben in zijn leven?

quantumcollider | 29-07-21 | 16:15
-weggejorist-
president osama | 29-07-21 | 20:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Razend interessante documentaire, dank hiervoor. De FT, uiteraard, omzeilt een paar heikele punten. Waaronder: wie is de eigenaar van Big Pharma? Hoe meet je biljoenen aan economische schade (*) af aan de investering in een vaccin? Waarom zijn Westerse minvermogenden qua waarde minder dan die van bewoners van de derde wereld? Waarom is een fixed distribution fee niet genoeg als het feitelijke onderzoek veelal met belastinggeld is gefinancierd?

Geheel terzijde: Twitter is eigendom van Facebook. Microsoft is "groter" dan Apple. Netflix is qua content veel internationaler, maar ook "kleiner" dan Disney. Amazon is vooralsnog marktleider in servercapaciteit. Big Tech is wat gecompliceerder dan wie wel of niet vaccineert. Veelzeggend is de disclaimer dat weigering op religieuze gronden is en blijft toegestaan.

Mocht u zich afvragen waar al dat grote geld dan wel zit.

(*) Of biljoenen in economische schade überhaupt, gegeven de biljoenen in overheidssteun, betaald door de belastingbetaler? Belasting betalen: u weet wel, wat multinationals niet hoeven.

Hetkanverkeren | 29-07-21 | 13:56 | 9

@Watching the Wheels | 29-07-21 | 13:58:

Nog meer macht bij één partij.

Roze_bril_drager | 29-07-21 | 14:08

@J.P.Drapeau | 29-07-21 | 14:08: Trillions. Dat zijn biljoenen. 1.000.000.000.000. Het betreft hier de wereldwijde cijfers, in Amerikaanse dollars.

Hetkanverkeren | 29-07-21 | 14:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Je zag het aankomen bij de nieuwe technocratische ongekozen wereldleiders. Alle algoritmes gestuurd op de enige waarheid, de rest werd gedeleted.

Roze_bril_drager | 29-07-21 | 13:55 | 1

Dat mooie vrije internet wordt uiteindelijk onze ondergang.

BrulSpin | 29-07-21 | 14:00

Het leven zit vol met keuzes en dat is altijd zo geweest. Je kiest nu voor een vaccin (met mogelijke nasleep) of ziek worden door de kErOna (evenwel met mogelijke nasleep).

Inmiddels ken ik 3 personen die het gehad hebben die inmiddels 4 - 8 maanden na besmet te zijn geweest nog steeds kortademig en futloos zijn. Leeftijd varieert van 34 tot 53. Daarnaast hebben nog meer mensen in mijn omgeving het gehad en die lijken na een week of 2 a 3 goed ziek te zijn geweest nergens meer last van te hebben.

Gokken met je gezondheid dat doet 20% van de volwassenen dagelijks door zichzelf helemaal de longkanker te nicotinelurken, maar die mensen maken zich dan wel weer zorgen over de langetermijneffecten van een vaccin...

De mensheid is gek geworden en daar zult u het mee moeten doen.

el burro | 29-07-21 | 13:53 | 2

Het leven is als een doos chocolaatjes waarbij aan het einde Darwin altijd wint.

funda | 29-07-21 | 13:56

Dat is andersom natuurlijk net zo. Er zullen onder de gevaccineerden mensen zijn die er verder een zeer ongezond leven op na houden. Of denkt u dat gevaccineerden alleen maar mensen van de betere stand zijn!

vluchtelingallergie | 29-07-21 | 14:44

Ik vind 't wel een gewaagde zet van de tech reuzen. Ze hebben belachelijk veel werknemers dus de kans dat er een paar zeldzame bijwerkingen krijgen is aanwezig. En als jij het als werkgever verplicht stelt, zul je als werkgever ook wel aansprakelijk zijn voor de gevolgen toch?

Gelukkig zitten ze allemaal in de VS. Daar hebben ze 't niet zo op procederen...

Hans Kwalzan | 29-07-21 | 13:51 | 5

Ik lees dit soort comments wel vaker en proef het sentiment in onze MSM ook. Dat Amerika een procedeer walhalla is. Nou ik heb nieuws voor u, dat valt dus erg tegen. Veel Amerikanen hebben geen doekoe om bedrijven en overheden te procederen. Rechtszaken kunnen jaren lopen en advocaten zijn tantoe duur.

Overheden (en in iets mindere mate multinationals) hebben wel het geld om lang te procederen. Vaak worden er dan ook plea deals gesloten. Dus in ruil voor centjes wordt de zaak afgekocht en het proces gestaakt. In het geval dat de overheid iemand procedeert, stellen ze vaak als deal voor een lagere straf. De McCloskey's hebben tot grote teleurstelling van conservatieve 2A fanboys laatst een plea bargain geaccepteerd bijv. Dus in ruil voor een lagere straf van de DOJ hebben ze schuld bekend. Ze hebben nu een misdemeanor aan de broek ipv een strafblad en permanente wapenontzegging. Ze wilden kennelijk niet een rechtsgang riskeren, voor zowel financiële redenen, als dat de rechtert in hun nadeel kon beslissen.

En dat komt dus heel veel voor.

Graaf_van_Hogendorp | 29-07-21 | 14:01

Dit zijn de thuiswerk bedrijven, je wordt niet ontslagen maar mag niet op kantoor werken. Voor oktober is Amerika nog niet klaar met de vaccinaties.

PaardenliefhebberVet | 29-07-21 | 14:27

@Graaf_van_Hogendorp | 29-07-21 | 14:01: Uit eigen ervaring weet ik dat het absoluut mogelijk is om gelijk te krijgen in een zaak tegen de overheid. Dat is de welbekende Pyrrusoverwinning. Maar de overheid jaagt door. Het neem haar verlies niet, maar begint met sabotage en dat soort dingetjes. Daarom is de Overheid een levensgevaarlijke tegenstander waar je niet te licht over moet denken. En dan is het toch gek, dat je jou eigen overheid als een soort vijand gaat beschouwen? Hoort de Overheid niet het Volk te dienen?

LV-225 | 29-07-21 | 16:07
▼ 2 antwoorden verborgen

tja, als ongevaccineerde ben je bevattelijker voor het virus dan een gevaccineerde. Maar een gevaccineerde heeft nog steeds kans om het virus te krijgen. Waarom zou je als bedrijf dan het risico nemen met ongevaccineerden tussen je personeel? Ik vind het wel een logische keuze van de bedrijven. En hey, je bent niet verplicht om bij Netflix en Google te werken.

yeps | 29-07-21 | 13:50 | 8

@VP732 | 29-07-21 | 14:08: Omdat we op het moment met een pandemie te maken hebben en we vrijheden met risico proberen te balanceren voor zover dat mogelijk is.

Je beseft je dat het niet kiezen is tussen "alleen gevaccineerden naar kantoor" vs "iedereen mag weer naar kantoor"? Het is kiezen tussen "alleen gevaccineerden naar kantoor" vs "oké, nou dan maar helemaal niemand".

Nietvoordekat | 29-07-21 | 14:30

@Nietvoordekat | 29-07-21 | 14:30: het is wel degelijk te doen om alles los te laten. Maar het beleid is tunnelvisie op vaccin en dat gaat mis. Nu al.

VP732 | 29-07-21 | 15:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Uitstekende beleid, zou overal moeten gelden. Je hebt de vrijheid om niet onder de mensen te komen en je niet te laten inenten. Maar werken betekent sociale omgang en dus is vaccinatieplicht een no-brainer. Nog los van het werkgeversbelang om ziekteverzuim tegen te gaan.

Horkiporki | 29-07-21 | 13:47 | 19

@Horkiporki | 29-07-21 | 14:00: prik jij lekker de rest van je leven door, mag. Laat anderen lekker met rust. Het is geen superkillervirus.

VP732 | 29-07-21 | 14:09

@Horkiporki | 29-07-21 | 14:00: U denkt dat lockdowns een natuurlijk gevolg zijn van Corona? Laat me u uit de droom helpen. Lockdowns zijn een keuze van uw regering. U weet wel, die mensen die u over alle andere onderwerpen voorliegen.

De mooie man | 29-07-21 | 14:10
▼ 16 antwoorden verborgen

Ik vind een heleboel van Google, maar om het hun werknemers naar de zin te maken, met als doel verhoging van de produktie, doen ze een heleboel. De mensen die ik uit de EMEA hub in Zürich ken ( www.e-architect.com/switzerland/googl...) zijn in ieder geval dolenthausiast. De enkeling die niet ingeent wil worden denkt wel drie keer voor hij een andere baan zoekt, die vrijheid heeft ie namelijk.

bergsbeklimmer | 29-07-21 | 13:45

Met mensen die bij malafide clubs als Google of Facebook werken hoef je geen medelijden te hebben nu ze een koekje van eigen deeg krijgen. Geen beter vermaak dan leedvermaak.

Reaguurdeskundige | 29-07-21 | 13:44 | 4

Het zijn verkapte ambtenaren.

jemagookniksmeer | 29-07-21 | 13:49

Mijn zoon werkt er. Je moet niet weten wat ze er verdienen. Mooi toch.

PokeAWoke | 29-07-21 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Als je voor FANG werkt, weet je dat al je data, financieen, gezondheid, politieke voorkeur en DNA al bekend zijn. Protocollen voor goed gedrag, frisse uitraling en goed menszijn horen daar onlosmakelijk bij. Een extra prikje lijkt me geen probleem voor deze drones. De microchip dragen ze waarschijnlijk al vrijwillig.

funda | 29-07-21 | 13:43

Het holt hier werkelijk achteruit met de reaguursels, je moet je hier GVD nog bijna verontschuldigen als je wel een vaccinatie wilt. Niet echt vreemd dat Geenstijl nog steeds niet serieus genomen word met zulke gasten. Belachelijk werkelijk en neem niet de moeite te reageren hierop aub, ik lees het niet.

Wiezewalakristalix | 29-07-21 | 13:41 | 13

Het is idd niet te geloven, de miljoenen covid doden waren allemaal toch al ziek zwak en misselijk en verder het stelt niks voor, maar dan dat vaccin, dat is pas errug, de broer van de neef van de poetsvrouw in Amerika heeft er ruggenmerg ontsteking van gekregen volgens welingelichte kringen op facebook, werkelijk, niet te vertrouwen dat vaccin.

K.Zwellever | 29-07-21 | 14:00

Oh je leest de reacties ook niet. Je komt alleen je keutel hier neerleggen.

Tommi | 29-07-21 | 14:02

Volgens mij is er niemand hier die er moeite mee heeft dat u gevaccineerd bent.

president osama | 29-07-21 | 21:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Best goed idee om van zijn personeel af te komen.

rein9576 | 29-07-21 | 13:40

Waar is de tijd van het medisch geheim gebleven? Die tijd waarin het niemand een donder aan ging welke medische condities je had? Die tijd waarin je werkgever je niet eens _mocht_ vragen wat je mankeerde als je je ziek meldde?

Chuck the plant | 29-07-21 | 13:39 | 3

Is zo, blijft zo.

VP732 | 29-07-21 | 13:40

@VP732 | 29-07-21 | 13:40: Niet dus. 'Mandating'. Dus hoe wil je dat aantonen dan? Anders dan bewijsje?

BBRDWR | 29-07-21 | 13:41

Het vaste groepje deugende onderdrukkers, had niet anders verwacht van deze namen. Die lopen al een tijdje met gestrekte arm rond.

keistad | 29-07-21 | 13:37

January 11, 2017 Healio Special Report: Health Care and Politics
Fauci: ‘No doubt’ Trump will face surprise infectious disease outbreak....
Hoe kon Fauci dat weten, ruim 2,5 half jaar voordat het virus opdook in de Chinese plaats Wuhan?

hagelkruis | 29-07-21 | 13:34 | 4

Die info werd hem door marsmannetjes ingestraald met 5G.

Diederik_Ezel | 29-07-21 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

So this is how liberty dies, with deafening silence. Want ik voorspel u het gros van het belastingvee gaat de verplichte 'krona paspoort' nemen want 'ze willen weer op reis' en 'willen naar de restaurant'. En ze zullen er niks van zeggen en accepteren dat hun vrijheid steeds meer wordt beperkt. 'ik heb toch niks meer te verbergen'. 'het gaat niet zo'n vaart lopen'.

Zoals Lincoln ooit tegen Douglas in het debat zei, op de vooravond van hun burgeroorlog en de onlangs ingevoerde Kansas-Nebraska act. Demense dromen ervan dat Kansas een vrije staat (aka geen slavernij) zal worden. Maar worden wakker met het feit dat Illinois een slavenstaat is geworden.

Het blijft namelijk niet bij een krona app of een CCP paspoortje. Het zal heul snel worden uitgebreid want 'volksgezondheid' en 'denk aan de kinderen' en 'denk aan opoe' en 'het klimaat' en 'veiligheid' en last but not least het is er toch en ik heb niks te verbergen en ik wil weer naar de club.

Maar goed buiten het bubbeltje hier vindt iedereen het dikke prima en moet ik het maar met lede ogen toezien hoe een soft Chinese social credit score app wordt ingevoerd en we in regelmatige lockdowns leven en verplichte vaccins (zal bij die tijd wel weer wat nieuws zijn) krijgen.

Graaf_van_Hogendorp | 29-07-21 | 13:33 | 7

Helemaal mee eens. De meeste mensen zien het niet en dachten aan hun korte termijn vreugde en nu is het straks geen werk als je niet braaf alle prikken haalt. Gezondheidszorg bestaat straks niet meer. Voor alle ziektes een vaccin en krijg je toch wat anders, dan heb je pech. Immunisation agenda, The Great Reset, allemaal plannen die je alleen leest als je een ‘wappie’ bent maar ondertussen liggen we behoorlijk lekker op schema van diezelfde plannen.

BrulSpin | 29-07-21 | 13:52

@2voor12 | 29-07-21 | 13:40:
Als individu weinig nee. En mee eens dat de buikjes nog vol zitten dus zeggen we niks. Maar er komt een moment dat de buikjes minder vol zitten. Dan barst het wel los. We hebben vorig jaar gezien wat even geen schijtlint in de supers toe leidde.

En dat had voorkomen kunnen worden... door bijv. op partijen stemmen die dit allemaal niet willen. Maar daar willen mijn medelanders niet aan. En blijven hardnekkig op de voor hun gekozen pad verder marcheren totdat het te laat is.

Graaf_van_Hogendorp | 29-07-21 | 13:52

@normanius | 29-07-21 | 13:45: Het schijnt maar niet bij je door te dringen dat vrijheid bestaat bij gratie van keuzemogelijkheid. En niet bij gratie of je wel of niet iets mag. En ook niet wat de gevolgen zijn van je keuze of niet. Je bent vast van overtuigd dat een vaccinatie goed is. En voor je medemens. En hopelijk ben je niet van mening dat als je niet gevaccineerd ben, je dan buiten gesloten moet worden van medische zorg. Als je consequent bent, dan is medische zorg ook uitgesloten voor mensen die stug door roken, mensen die stug een ongezond levensstijl er op na houden. Dan moet je ook gezondheidzorg uitsluiten voor mensen die bewust gaan sporten terwijl zij niet fit zijn. Je vindt het een goede zaak dat mensen die er voor kiezen om geen vaccinatie te nemen buiten gesloten wordt van allerlei sociale activiteiten. Maar als dat vaccin jou tot een bepaalde mate beschermt tegen dat chinese virus of dat je minder snel ziek wordt, wat boeit het jou als iemand anders niet gevaccineerd is. Jij bent toch beschermt ?!

loser | 29-07-21 | 14:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb bijna geen vrienden meer over, maar dit zag je een jaar geleden al aankomen. We zitten nu op het punt dat je de buurman kan aangeven, wanneer hij stiekem ongevaccineerd naar de Jumbo gaat. Het is ronduit schokkend hoe snnel we als natiestaat afglijden tot een soort verhulde dictatuur. En dat is nog niet eens het grootste probleem. Een aanzienlijk deel van het volk blijkt ergens een soort NSB'er te zijn. Als ze morgen een brood krijgen, leveren ze zelfs hun moeder uit. Het is en blijft wonderbaarlijk om te zien dat vele inwoners van dit land ordinaire dictatuur toejuichen.

LV-225 | 29-07-21 | 13:32 | 7

Man. Stop eens met janken.

joker3 | 29-07-21 | 13:45

@Rey: helemaal correct. Ook die schreeuwopmerking is al 1.000 maal gedebunked. Mijn oma heeft de oorlog in Amsterdam overleefd doordat ze niet als Joods geregistreerd stond.

Lorejas | 29-07-21 | 14:04

Ik snap dat je bijna geen vrienden meer hebt.

omanders | 29-07-21 | 15:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Die bedrijven nemen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid. Meeste mensen die werken hebben geen problemen met vaccineren .

elevator | 29-07-21 | 13:32 | 3

Maatschappelijke verantwoordelijkheid? Volgens mij is de overheid verantwoordelijk voor de maatschappelijke gezondheid, niet de big tech bedrijven, hoewel ze dat graag zouden willen. Ik zie het als voor je beurt praten.

amateurrr | 29-07-21 | 13:37

Maatschappelijke verantwoordelijkheid ? Hoe zetten die bedrijven zich in betreffende het milieu, mensenrechten om maar wat te noemen. Maatschappelijke belangen horen behartigd te worden door een neutrale overheid en zeker niet door monopolisten waar hun core-business winstmaximalisatie is.

loser | 29-07-21 | 14:09

Ik heb er ook geen enkele moeite mee. Maar u mag ook!
Ik wil het zelf niet. Ik wil ook niet voor een ander werken, ben eigen baas. Facebook al jaren geleden afgeschaft en duckduckgo is een prima alternatief voor google.

president osama | 29-07-21 | 21:14

Voordat ik een standpunt inneem wacht ik eerst het oordeel van Ab af.

Vervolgens vind ik het tegenovergestelde.

Keutels | 29-07-21 | 13:31 | 1

Lol

VP732 | 29-07-21 | 13:36

Overheden bestaan niet.
Wel steekhouders in mantelconstructies.

.

hallevvezool | 29-07-21 | 13:30 | 1

Steekhouders in mantelconstructies?
Vind je die niet voornamelijk in de kledingindustrie?

Kapitein Sjaak Mus | 29-07-21 | 13:33

En als een medewerker zich beroept op zijn geloofsovertuiging. Mag het dan nog steeds door een werkgever worden afgedwongen?

In het geval van een hoofddoek kon dit in ieder geval in Europa nog vallen onder religieuze uitingen, maar hoe zit dat met een vaccinatie?

Keutels | 29-07-21 | 13:30 | 3

Kopvodden mogen inmiddels verboden worden door werkgevers. Vorige week volgens mij nog een uitspraak van EU hof. Vaccinaties gaan echter een stap verder want hiermee tart je de lichamelijke integriteit aan.

SeingaltUNo | 29-07-21 | 13:36

Weer een extra reden meer om geen relie gekkies of hoofddoek aan te nemen dus.

K.Zwellever | 29-07-21 | 13:36

"cultuurvormer(s)" of "cultuurvérvormers", dat is de vraag.

photto | 29-07-21 | 13:29

Vacbook
Vaccinstagram
Vacflix
Je zult er maar werken en je baas eist dat je ingespoten wordt of anders ontslagen.
Lekker makkelijk voor de overheid.
Zij kunnen volhouden dat de verplichting niet bij hun vandaan komt.
Ik heb nu twee prikjes gehad en vind het welletjes zo.

Ruimedenker | 29-07-21 | 13:27 | 1

Maak uw borst (bovenarm) maar nat voor booster #3 t/m 17

moonshiner3519 | 29-07-21 | 13:28

Bij elk halfjaarlijks functioneringsgesprek kan dan weer de nieuwe prik worden gezet?

VP732 | 29-07-21 | 13:26

ze hebben volkomen gelijk, ik ga dat ook doen.
Al mijn personeel verplicht gevaccineerd, en anders gewoon weg wezen.

Wat zeg je?
Oh kut. Da's waar ook.
Ik ben een eenmansbedrijf.

Kapitein Sjaak Mus | 29-07-21 | 13:26 | 1

Dan werkt het juist nog beter, plus geen tegenspraak.

funda | 29-07-21 | 14:13

Prima. Gas er op. Terug naar normaal.

joker3 | 29-07-21 | 13:24 | 10

@ReyNemaattori | 29-07-21 | 13:46: "Het brandt allang niet meer"
Bingo, en het zijn de vaccins en de mensen die ze namen die daarvoor zorgden. Nu de nawappende resten nog doven.

funda | 29-07-21 | 14:15

@funda | 29-07-21 | 14:15: net zoals het vorig jaar zomer en lente nog minder brandde. Zeg maar voor de vaccins.

VP732 | 29-07-21 | 14:21

@VP732 | 29-07-21 | 14:21: Geen idee wat je punt zou moeten zijn, maar dat maakt ook niet uit. Zeg maar redundant.

funda | 29-07-21 | 14:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Over een paar maanden moet je gevaccineerd zijn als je Google wilt kunnen gebruiken, eerst je QR-code scannen en daarna pas iets opzoeken. Anthony Winkler Prins Encyclopedie aanschaffen doet.

Watching the Wheels | 29-07-21 | 13:23 | 2

U zou zomaar eens gelijk kunnen krijgen. Ik hoop het niet, maar het zou zomaar kunnen gebeuren. Gelukkig zijn er initiatieven om onder het juk van de grote techbedrijven uit te komen. Waarschijnlijk worden die toko's weer opgekocht, maar zolang het spartelt, leeft het nog.

LV-225 | 29-07-21 | 13:49

"Anthony Winkler Prins Encyclopedie"
Maar daar staat niet in wat roflcopter, woke en prikken betekent, dus kom je buiten de maatschappij te staan. Het is zo oneerlijk allemaal.

funda | 29-07-21 | 14:27
-weggejorist-
SergeyNazarov | 29-07-21 | 13:21 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
ja,diedus! | 29-07-21 | 13:21 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Kunnen nog aardige rechtszaken worden als blijkt dat er bijwerkingen zijn en dit soort bedrijven hebben hun personeel verplicht.

Rotterdammert1965 | 29-07-21 | 13:20 | 1

Laat het bedrijf een brief ondertekenen dat zij verantwoordelijk zijn voor verplichte handelingen met betrekking tot werk die schade kunnen veroorzaken.. De werkgever is aansprakelijk voor schade die bij de werknemer ontstaat in de uitvoering van zijn werkzaamheden.Mosterd na de maaltijd , maar beter dan niets.

ja,diedus! | 29-07-21 | 13:25

De kans op long covid is ook bij jonge mensen aanzienlijk, maar wordt door vaccinatie zeer klein. Ik ben werkgever en heb geen enkele zin in het doorbetalen van loon van een antivaxxer met long covid. Ik zou dezelfde eis kunnen stellen, ware het niet dat ik uit principe geen wappies aanneem. Ik run geen sociale werkplaats!

BobDobalina | 29-07-21 | 13:19 | 23

@C1O2 | 29-07-21 | 13:45: Ik denk dat iedere werkgever/ondernemer daar enorme moeite mee zou hebben. Ik betaal zonder probleem bij ziekte door, maar als er sprake is van aan opzet grenzende domheid vind ik dat uiteraard zeer vervelend.

BobDobalina | 29-07-21 | 14:01

@BobDobalina | 29-07-21 | 14:01: Vind dit een lastige eerlijk gezegd. Ik snap inderdaad dat het voor een werkgever vervelend is als iemand door eigen schuld ziek wordt.
Aan de andere kant vind ik een maatschappij waarin je daar rekening mee houdt ook niet bepaald prettig.

C1O2 | 29-07-21 | 14:08

@C1O2 | 29-07-21 | 14:08: door eigen schuld ziek worden…wintersport? Teveel drinken? Vet eten? Oh…u bedoelt als iemand een virus oploopt…

president osama | 29-07-21 | 21:24
▼ 20 antwoorden verborgen

Nu de klanten ook nog!

Begin ik mijn eigen streamingdienst voor ongevaccineerden en gevaccineerden.
Money money money

Transgender-Airlines | 29-07-21 | 13:19

Dit is geen hellend vlak meer, ze zijn volledig van de pot gepleurd.

VP732 | 29-07-21 | 13:19

Denk niet dat grote bedrijven dit ""zomaar"" doen, maar geen zin hebben in uitbraken/besmettingen op kantoor en daarom graag risico's willen minimaliseren. Overigens prima dat private bedrijven uitdragen dat niet vaccineren niet normaal is, net zoals roken op de werkvloer dat ook niet meer is.

Diederik_Ezel | 29-07-21 | 13:18 | 1

Net als seksistische grapjes, en gelijke behandeling ongeacht huidskleur, en gelijke betaling ongeacht gender... En ik weet nog niet of dat wel zo prima is dat dat soort dingen niet meer normaal zijn.

ReyNemaattori | 29-07-21 | 15:09

Ik vraag mij af hoe Netflix hun 5 seconden regel heeft nageleefd tijdens de videocalls. Langer dan 5 seconden naar een collega kijken is sexual harassment. Er zullen toch wel een boel mensen ontslagen zijn mag ik vanuit gaan.

whitechocolateface | 29-07-21 | 13:18

De bekende namen die ook al voor de woke propaganda waren gevallen.

De eis is: wees gehoorzaam. De groepen die claimen dat er geen enkel verschil is tussen mannen en vrouwen. De cultuurmarxisten die rellen van antifa en BLM waarbij vandalisme, plunderingen en geweld open en bloot te zien waren ‘mostly peacefull protests’ noemen.

Die eisen dat je je laat vaccineren. Omdat alléen een vaccin je beschermt tegen corona. Het eigen immuun systeem de natuur is niet in staat het organisme en het collectief te beschermen.

Corona kan dan endemisch worden of al zijn, hersteld zijn van corona mag dan even goed zijn als weerstand door vaccinatie. Daar gaat het niet om.

Either you are with us or you are against us. Either get vaccinated or lose your job.
Diversity, inclusivity and equality is our goal.

Daar kun je geen anders denkenden tolereren....

ratelaar | 29-07-21 | 13:18 | 8

@ratelaar | 29-07-21 | 13:54:

Vaccins maken gebruik van je natuurlijk immuun systeem. Resistentie door vaccinatie IS natuurlijke resistentie.

omanders | 29-07-21 | 14:42

@omanders | 29-07-21 | 14:42:

Maar niet noodzakelijk. Maw vaccinatiedwang of plicht slaat nergens op inzake corona.
Net als de angst voor mensen due geen prikje hebben.

ratelaar | 29-07-21 | 14:57

@Sp1tz | 29-07-21 | 14:23:

Ook op het hoogtepunt van de pandemie doormaakten verreweg de meeste mensen corona zónder problemen. Kippenbouillon, aspirientje en netflix waren in verreweg de meeste gevallen afdoende om van covid te herstellen.

ratelaar | 29-07-21 | 14:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Mensen die in hun eigen mythe gaan geloven zoals Bill Gates: eng volk, in de zin van potentieel gevaarlijk.

MickeyGouda | 29-07-21 | 13:17 | 2

Mensen die dit zomaar goed vinden zijn enger!

polletjepiekhaar | 29-07-21 | 13:19

The road to hell is paved woth good intentions.
Het is niet zozeer dat de intenties kwaadaardig zijn om toch een destructief systeem op te zetten.
2021 het jaar van revenge of the nerds. Onderwerp the chads met hun atletische gezonde lichaam en dwing ze tot vaccinatie.

Op je knieeen!

ratelaar | 29-07-21 | 13:21

Dat gaat die bedrijven een partij geld kosten met al die experimentele vaccins dus daar zijn we straks van verlost.

van stampij | 29-07-21 | 13:17

Ben echt benieuwd wat er gebeurd als er een groep moslims naar voren komt en zegt dat ze zich om geloofsredenen niet laten inenten...

Zwezerik | 29-07-21 | 13:15 | 4
-weggejorist-
SergeyNazarov | 29-07-21 | 13:17

De kans is groot dat met name die groep zich gaat roeren.

Het zou zelfs kunnen zijn dat die groep groeit. De islam is een behoorlijk militante religie, beter dan die weeïge christelijke schaapjes die zich conformeren aan de autoriteiten, die het mandaat en hun positie aan god te danken hebben.

Het principe van de vijand van mijn vijand is mijn vriend, kan betekenen dat meer mensen zich besluiten te bekeren tot de islam.

Wie zal het zeggen?

ratelaar | 29-07-21 | 13:35

@ratelaar | 29-07-21 | 13:35: Dan laat ik maar even preventief mijn baard staan voor een paar weekjes, dat besnijden gaat wel een dingetje worden...

BadPatNL | 29-07-21 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

"Staatskrant Washington Post was ook al overstag." Effe je huiswerk doen Spartacus. THe Post is van Jeff Bezos. Dus Amazon is ook aan boord.

Overigens zuivere discriminatie is het niet: je kunt zelf kiezen of je ingeënt wordt of niet. Het probleem van zuivere discriminatie is dat je wordt uitgesloten op grond van iets waar je niet voor hebt gekozen (ethnische achtergrond, of seksuele richting (zie je, ik zet geloof hier expres niet tussen)).

hendrikjandetuinman | 29-07-21 | 13:15 | 2

Ik dacht dan gender een sociaal construct was? Dus opgelegd of zelf aangenomen en daarmee een keuze?

ReyNemaattori | 29-07-21 | 15:12

Artikel 14 – Verbod van discriminatie

Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals geslacht, ras, kleur, taal, godsdienst, politieke of andere mening, nationale of maatschappelijke afkomst, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte of andere status.

Het wel of niet gevaccineerd zijn valt ongetwijfeld onder "een andere status"

nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_14_van_...

sir Ockels | 29-07-21 | 15:18

Dienen bezoekers: klanten, leveranciers van dit soort organisaties ook gevaccineerd te zijn?

BrutusBosch | 29-07-21 | 13:15

Wel expres wegkijken van de thuiswerk optie, mag er van mij wel bij voor wat nuance...

Het gaat dus over mensen die naar kantoor komen, dus niet per se alle medewerkers.

PaardenliefhebberVet | 29-07-21 | 13:14 | 6

@culture_vulture | 29-07-21 | 13:16:
Dat maakt dat een heel groot deel van die mensen geen vaccinatie nodig hebben om hun baan te behouden. Nu lijkt het blog van Spartacus te suggereren dat het prikken of inpakken is.

"En dus zomaar, van de een op de andere dag, maakten de duopolie op informatie-distributie en de grootste cultuurvormer in de Westerse wereld vaccinaties dus verplicht voor hun personeel."

Waar werken al die mensen als de kantoren pas op 18 oktober open gaan? Heeft Google pauze sinds de lockdown?

PaardenliefhebberVet | 29-07-21 | 13:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Vroeger mocht je als werkgever niet eens informeren bij 22+ dames of ze een kinderwens hadden, maar tegenwoordig mag je wel verwachten dat je als gezond persoon een vaccinatie haalt. Het is godverdomme je eigen keus. Hoezo is dit niet verboden? Hoezo is dit geen inbreuk op je lichamelijke integriteit? Ik ben absoluut pro-vaccinatie en ook absoluut geen coronarelativeerder, maar dit gaat echt de perken te buiten.

BBRDWR | 29-07-21 | 13:14 | 4

Je mag nog steeds niet informeren naar een kinderwens hoor. Volgens mij mag je ook niet vragen of iemand wel of geen vaccin heeft gehad maar dat weet ik niet zeker. In Amerika mogen de staten toch sommige dingen zelf bepalen?

echtepleb | 29-07-21 | 13:21

@echtepleb | 29-07-21 | 13:21: klopt beide mag nog steeds niet... of althans vragen mag altijd. Alleen "gaat je niets aan", is daar een goed en geldend antwoord op.

Sp1tz | 29-07-21 | 13:40

@Sp1tz | 29-07-21 | 13:40: Klopt. Je mag het nog steeds nit vragen, verkeerde formulering gekozen. Anyway, toch blijft dit echt bizarre manier van handelen. De big techs en overheden denken steeds meer bepalend te mogen zijn in ons handelen. Dat gaat dus verder dan beinvloeding op ons handelen, of het zelf uitdragen van bepaalden waarden. Dit is gewoon direct en actief opleggen wat mensen dienen te doen.

BBRDWR | 29-07-21 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Komt hier ook nog hoor. Wacht maar.

sjef-van-iekel | 29-07-21 | 13:11 | 9

@Pimp my Voortuin | 29-07-21 | 13:23: Er zitten inderdaad hele griezelige comments tussen. Ik schrik daar wel van.

ChalinaRosa | 29-07-21 | 14:15

@Ichneumonidae | 29-07-21 | 13:53: angstpornoliefhebbers... Mooi scrabblewoord. Ook mooi dat je meteen weet hoe ik erin zit.

4.2 miljoen doden in een jaar met een ziekte die zich razendsnel tot elke uithoek van de wereld heeft verspreid en makkelijk overdraagbaar is. En dat noem jij geen pandemie.... U heeft duidelijk een klap van de molen gehad.

Bromsmurf | 29-07-21 | 15:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Allemaal symptoombestrijding. Voor de groep met andere onderliggende ziektes snap ik de inenting nog wel. Maar die bijna 80% (bron: www.hartstichting.nl/nieuws/is-corona... ) met overgewicht die allemaal op de IC liggen, wat gaan we daar mee doen? Dat is pas een wereldwijde pandemie waar we wat aan moeten doen (verplicht). Weet je hoeveel ellende en drukte dat op de ziekenhuizen heeft gelegd en legt?

Kan er nog steeds niet bij dat we misschien allemaal aan de verplichte inenting moeten. Terwijl het niet eens gaat lukken om heel de planeet daar tegen in te enten. We zijn echt zo gefocust op de verkeerde dingen.

Wybe Wabes Abbema | 29-07-21 | 13:11 | 5

Verplicht dat obesitas eruit vaccineren.. Met van die dikke naalden, en slurpen maar, komt die dikke reuzel in zo,n glazen pot.. met van die maatstreepjes erop.. later nog wat overtollig vel er af snijden en klaar.. verplichten .. met of zonder paspoortje.. iemand nog aan de lunchpauze?

broervandenhollander | 29-07-21 | 13:16

Wat is jouw BMI?

omanders | 29-07-21 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

De een zijn spuit de ander zijn koffie

rein9576 | 29-07-21 | 13:11

Wanneer komt de eis dat ook de gebruikers en klanten gevaccineerd moeten worden?

Dezenaamhier | 29-07-21 | 13:11 | 1

Een stijlloze roze spuit! Ik ruik zakelijke kansen. Effe kijken of ik Sywert nog in de Rolodex heb zitten...

Bromsmurf | 29-07-21 | 13:14

Binnenkort volgen alle gebruikers van Google, Facebook en Netflix.
Er is al één slogan bekend:
Facebook komt bij je langs deze zomer!
(Gejat, volgens mij)
Op de poster staat een schaars geklede verpleegster met een indrukwekkende spuit.

HeerVanStand | 29-07-21 | 13:11 | 2

Sorry, link werkt niet correct.

E.Colli | 29-07-21 | 13:19

Uitstekend nieuws dit.
Het commitment van deze woke werknemers zal tot hun ondergang leiden.

Pimp my Voortuin | 29-07-21 | 13:10 | 4

@Bromsmurf | 29-07-21 | 13:14: Zwitsal, lid sinds 2005 (zegt het bovenin het scherm). Toen waren er nog niet eens Zwitsals.

Pimp my Voortuin | 29-07-21 | 13:17

@Pimp my Voortuin | 29-07-21 | 13:17: Strafbankje gehad?

TheEgg | 29-07-21 | 13:23
-weggejorist-
Bromsmurf | 29-07-21 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Falikant op tegen natuurlijk, bedrijf heeft niets te zeggen over jouw eigen lichaam en kan zeker niet verplichten om er spullen in te stoppen (wel in de vs om dat niet te doen, drugs testen komen daar al langer voor voor bepaalde werkzaamheden).

Maar even advocaat van de duivel.
Wie betaalt langdurig ziekteverzuim vanwege bv long covid als dit in principe door een vaccinatie voorkomen had kunnen worden (althans, kans op ernstig ziekteverloop neemt flink af na vaccinatie, weet niet of dit ook voor long covid geldt).

Bass-B | 29-07-21 | 13:10 | 4

@sjef-van-iekel | 29-07-21 | 13:17: Dat betalen we gewoon met z'n allen zoals het hoort. Voor bedrijven geldt dat de wergever opdraait voor deze kosten, zouden deze dan ook hier iets over te zeggen hebben? Ik weet het niet want dan zou je ook mensen kunnen verplichten af te vallen, niet meer laten voetballen op zaterdag, niet meer op wintersport kunnen laten gaan. Maar aan de andere kant, stel je hebt een MMA'er in dienst en die kan iedere keer na een partij een week niet komen werken omdat die klappen heeft gekregen, wie draait daar dan voor op?

Bass-B | 29-07-21 | 13:25

Net zoals nu skiers die met ene gebroken poot thuis komen, wordt dat gewoon doorbetaald.

Rotterdammert1965 | 29-07-21 | 13:25

@Bass-B | 29-07-21 | 13:25: die discussie gaat gevoerd worden na deze pandemie. Zeker weten. Verplichte ongeschiktheidsverzekering in 1... 2... 3...

sjef-van-iekel | 29-07-21 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

Een bedrijf gaat dus bepalen wat jij in je lichaam krijgt. Wow. The land of the free? Das war einmal.

Deksmaat | 29-07-21 | 13:10 | 12

@Bromsmurf | 29-07-21 | 13:16: Volgens Van Dissel in zijn presentatie in de 2e kamer, met een pandemie grafiek. Zitten we sinds juni 2020 ver onder de lijn om van een pandemie te spreken.

Kluukluuk | 29-07-21 | 14:07

Is echt niet nieuw.
www.kinderopvangtotaal.nl/kinderopvan...
En je hoeft er niet te werken. Als je in de bouw werkt behoor je ook veiligheidskleren te dragen. Vind je dat onnozel of niet fijn? jammer, ga je er ook uit.

miko | 29-07-21 | 14:11

@Ichneumonidae | 29-07-21 | 13:23: Nee inmiddels is het onder controle in Nederland. Gut, hou zou dat nou komen met 20 miljoen gezette spuiten en alle beperkende maatregelen. Je zag wat er onder de jongeren gebeurde toen alles losgelaten werd, de grafiek steeg harder op dat de piemol van een bronstige hengst.

Bromsmurf | 29-07-21 | 15:32
▼ 9 antwoorden verborgen

Qua mensenrechten is dit een hellend vlak. Voor een kantoorfunctie een overtreding van de lichamelijke integriteit eisen.

Aan de andere kant, in de 19e eeuw kwam je de lagere school alleen in met een pokkenbriefje (totdat de religieuzen dat afschaften). Ik weet, de pokken zijn qua mortaliteit onvergelijkbaar met Corona.

Bijvoorbeeld Frans ziekenhuispersoneel is al jaren verplicht gevaccineerd tegen Hepatitus-B, daar hoor je niemand over.

Koning Willy | 29-07-21 | 13:09 | 5

Interessante feiten, wist ik niet!

Bass-B | 29-07-21 | 13:15

Ook in het koninkrijk was het lang verplicht om hepatitus spuiten te halen voor personeel in de zorg,voedselbereiding en dergelijke. verder heb ik nooit gehoord dat mensen geen tetanus spuit wilde, want de kans op tetanus is klein, bijwerkingen, etc. Het is recalcitrant zijn om het recalcitrant zijn.

miko | 29-07-21 | 14:07

Dat gebeurt dan wel al tijdens de opleiding of aan het begin van hun carriere. Dus dat is toen hun eigen keuze geweest om wel of niet in de zorg te gaan werken. Dat is wel wat anders dan dat je nu, na b.v. 20 jaar in de zorg te hebben gewerkt, op straffe van ontslag ineens verplicht wordt een nieuw vaccin te laten inspuiten. De zorg is dan ook in rep en roer en door het hele land zijn al protesten en stakingen.

entredeuxbieres | 29-07-21 | 14:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zijn er voor minder onder de guillotine gekomen

moonshiner3519 | 29-07-21 | 13:08

Bestrijding van een pandemie mondt uit in een gevecht om de macht om anderen je wil op te leggen.

Eppo | 29-07-21 | 13:06 | 1

Daar hadden ze de klimaatwaanzin al voor. Nu begint echter een andere groep multinationals zich ook in de strijd te mengen.

TheEgg | 29-07-21 | 13:21

Bent u vóór vaccinatiedwang? Dan heb ik enkele oprechte vragen aan u.
1. Als u uw zin kreeg, hoe zou deze Corona-situatie dan eindigen?
2. Welk percentage van de wereldbevolking zou gevaccineerd moeten worden om het virus uit te bannen?
3. Verwacht u dat dit percentage praktisch haalbaar is?
4. Hoe groot acht u de kans dat er vóór het bereiken van de door u gewenste vaccinatiegraad mutaties ontstaan waartegen het vaccin niet werkt?
5. En als die mutatie er is, wilt u dan van voren af aan beginnen?
En tot slot: zou u eens rustig willen heroverwegen of er geen betere opties zijn dan de Hugo de Jonge route?

De mooie man | 29-07-21 | 13:06 | 6

1. R0 onder de 1 door immuniteit.
2. 85% (ooit gelezen in een Yorrick tweet)
3. Ja (Zie Polio als voorbeeld).
4. Niet werken, heel klein. Slechter werken, dus meer doorbraak, groot
5. Nee, eventuele boostershots voor kwetsbaren. De infectie laten lopen kan ook als booster werken en door vaccinatie is de bulk beschermd tegen nadelige gevolgen (Door vaccinatie wordt dit dus een verkoudheid). Het hangt wel af van de situatie.

En tot slot: In Nederland loopt het vaccinatieprogramma prima. Het merendeel van de mensen nota bene met mRNA-vaccins, wat aantoonbaar het beste werkt.

omanders | 29-07-21 | 14:33

@miko | 29-07-21 | 14:04:

Alle vaccinazi's verzamelen,
steek uw rechterarm maar vooruit als uw naam geroepen wordt
miko: check meneer

TijdelijkOptimist | 29-07-21 | 14:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vraag me af hoe ze dat in bijvoorbeeld Nederland willen gaan doen. Voor zover ik weet mogen werkgevers hier niet eens vragen of werknemers wel of niet gevaccineerd zijn. Het lijkt me dat er wel meer landen in de EU zijn waar dat zo is.

Jan Slot | 29-07-21 | 13:06 | 1

klopt mogen ze ook niet, maar zouden wel een bewijs mogen vragen geloof ik, mits 1,5M e.d. niet mogelijk zijn (en dan dus of gevaccineerd of getest= groen vinkje. Dat laatste lijkt me voor de dagelijkse praktijk alleen niet te doen)

Sp1tz | 29-07-21 | 13:10

Voetje voor voetje...

Die vaccinatieplicht gaat er gewoon komen.

Wijze uit het Oosten | 29-07-21 | 13:06 | 2

Maar de aansprakelijkheid wordt contractueel dichtgetimmerd voor de fabrikant
en de regering aansprakelijk stellen zal een decennialangen "toeslag affaire" op zichzelf gaan worden. Pfizer zegt overigens dat hun vaccin maar +- 6 maanden werkzaam is, dus hoeveel en hoelang moet je die troep je lichaam inspuiten voordat je er complicaties van gaat krijgen(en de ongeboren kinderen)?

TijdelijkOptimist | 29-07-21 | 13:26

Nee, die is er al. Niemand heeft er ophef over gemaakt, maar in weze staat het al dagen op de site van de rijksoverheid: "Vanaf 8 augustus gelden er ook nieuwe regels voor reizigers die vanuit een geel land Nederland inreizen. Zij hebben een coronabewijs nodig.

Vanaf 8 augustus hebben reizigers vanaf 12 jaar een coronabewijs nodig als dit land kleurcode geel heeft. Een coronabewijs is een:

vaccinatiebewijs;
herstelbewijs;
testbewijs.

U kunt zich in uw vakantieland laten testen op corona. Een PCR-test mag maximaal 48 uur voor vertrek zijn afgenomen. Een antigeen-test mag maximaal 24 uur oud zijn.

Reizigers kunnen gecontroleerd worden. Wie geen coronabewijs heeft, kan een boete krijgen van €95."

Zeker vanwege die boete is het dus een verplichting.

Met_baard | 29-07-21 | 13:30

The Google? Cool

BLR | 29-07-21 | 13:05

Nou dat lijkt me prima. Ik ben nog werkzoekende tot mijn emigratie. Wanneer en bij wie mag ik beginnen?

FLP_du_Stok | 29-07-21 | 13:05

Ze doen maar, met mensen die voor die woke bedrijven werken heb ik geen enkel medeleven.

2voor12 | 29-07-21 | 13:05

Zo benieuwd of de wappies nu ook Facebook en Netflix gaan boycotten. Zou wel fijn zijn als Twitter dan ook meedoet. Heerlijk rustig zonder complotschreeuwers dan. :)

MFvGeel | 29-07-21 | 13:04 | 15

@Donderwolkje | 29-07-21 | 13:09:

"Ach ja... Nog niet zo heel lang geleden was je een wappie als je zou zeggen dat er een vaccinatiepaspoort zou komen."

Ja. En dat ben je ook. Want het was er al lang: Het gele boekje en het monsterboekje functioneren al decennia als vaccinatiepaspoort.

omanders | 29-07-21 | 14:06

@BobDobalina | 29-07-21 | 13:10: Nog steeds geen enkele geldige reden gehoord waarom je niet gewoon het al bestaande gele boekje kan gebruiken.

LewsTherinTelamon | 29-07-21 | 14:32
▼ 12 antwoorden verborgen

tja... daar zijn al maanden protesten tegen, maar het werkt niet mee als die structureel voor gek worden verklaard.

Balgesjaakt | 29-07-21 | 13:04 | 2

Het werkt niet mee als 90% van de demonstranten zo gek is als een deur.

JWZ_JMK | 29-07-21 | 13:09

@JWZ_JMK | 29-07-21 | 13:09: Dat zeg ik, structureel voor gek verklaard. En nu denken mensen als jij dat 90% zo gek is als een deur. Kip en ei, en jouw ei was er niet eerst.

Balgesjaakt | 29-07-21 | 14:24

Wat gaat dat doen met claims mocht blijken dat er op lange termijn gevaren zitten aan een der vaccins.

Geenjoris | 29-07-21 | 13:04 | 6

@Lorejas | 29-07-21 | 13:16: Ik had dat topic gelezen, echter dit is tussen werknemer en werkgever. Niet tussen Overheden en Pfizer

Geenjoris | 29-07-21 | 13:49

Dat wordt een doofpotje

likmegaties | 29-07-21 | 14:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze zouden dan een afvalgroep ofzo moeten maken, waar de ongevaccineerden zich op kunnen inschrijven. Tot de groepsimmuniteit in gevaar komt zijn ze welkom. Ben benieuwd wat gaat volgen en hoe ze dit gaan controleren.

TheManiac | 29-07-21 | 13:03

Bizar. Wel benieuwd hoe de racismeroeptoeters hierop gaan reageren. Dit is pas segregatie..

ikvindhelemaalmooi | 29-07-21 | 13:02 | 3

Als de meerderheid het doet en er ok mee is dat iedereen,
meer of minder gedwongen gaat worden,
dan noemt men dat "gangbaar beleid" en zul je er bijna niemand over horen,
Voor het zelde geld hadden we nu hier Duits gesproken
of de Romeins of oud Grieks you name it!

TijdelijkOptimist | 29-07-21 | 13:19

Flauwekul, dit is gewoon verstandig en noodzakelijk voor de werkgevers. Dit zou ze meer moeten doen.

MaarFeitelijk | 29-07-21 | 13:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl