Regels zijn regels! 39.000+ vaccins in prullenbak
Wij zijn wel klaar met de regeltjes, maar de regeltjes zijn nog niet klaar met ons
Toch raar. Toen Hugo de Jonge de discotheken van Nederland opengooide zodat onze jongeren elkaar de vierde golf in konden lebberen, waren er GEEN ambtenaren beschikbaar om te controleren of de Aspen Valley zich wel netjes aan de regels hield. Maar nu huisartsen bezorgd zijn omdat ze overtollige vaccins weg moeten gooien en een plan hebben om die tienduizenden, of misschien wel honderdduizenden vaccins te doneren aan Namibië, zijn er opeens WEL ambtenaren beschikbaar om met een pak regels te zwaaien. "In de wet staat dat geneesmiddelen die al bij artsen zijn afgeleverd voor hun patiënten niet verhandeld mogen worden. Ook niet wanneer dit gratis is en voor een goed doel.’" Hallo Inspectie voor de Gezondheidszorg. We zitten in een wereldwijde pandemie. Ga Sywerts vangen ofzo.
Reaguursels
InloggenZou ook een knap waardeloos verdienmodel zijn. Beetje de afdankertjes door verkopen of zelfs doneren, terwijl je ook gewoon nieuwen kunt verkopen. Ha, stel je eens voor. Dan straks zeker ook de overschotten in supermarkten weggeven of apparaten maken die het langer dan 5 jaar volhouden. Voor je het weet heb je een milieu gered en kun je geen welwillende strotjes meer vinden om je green deal door heen te masseren. Dat is toch niet een wereld waarin je wilt leven. Gewoon wegflikkeren die rommel.
Werkten waarschijnlijk toch niet meer goed tegen alle nieuwe varianten. Natuurlijke immuniteit werkt gewoon het beste i.c.m. vitamine D en wat andere middelen waar men hier in NL waarschijnlijk eerst nog 7 jaar op moet studeren voordat het veiliger wordt bevonden dan experimentele vaccins.
HCQ bleek trouwens ook best aardig te werken. Hier een peer reviewed studie:
www.sciencedirect.com/science/article...
Positieve studie over ivermectine onder peer review:
www.nature.com/articles/s41429-021-00... van 0-5
Positieve nieuwe literatuurstudie over ivermectine:
journals.lww.com/americantherapeutics...
www.nature.com/articles/s41429-021-00...
Was het eerste linkje...
Vitamine D info - mogelijk toch invloed, zeker bij bepaalde groepen, grotere studies zijn momenteel nog bezig, maar hier geldt toch wel heel erg: baat het niet, dan schaadt het niet (wat je bv. van mondkapjes echt niet meer kan beweren met alle negatieve effecten die nu wel bekend zijn)
www.scientificamerican.com/article/ca...
Lijkt me een non-issue voor prikweigeraars, toch? Wegens al die enge langetermijneffecten kun je dat spul sowieso maar beter weggooien.
Als je in de rijksbegroting gaat zoeken, dan zijn er geen uitgaven meer voor ontwikkelingssamenwerking. Die vallen in zijn geheel onder de "Homogene Groep Internationale Samenwerking". Als je dan verder zoekt in de rijksbegroting voor 2021, dan kom je de volgende tekst tegen: "Het totale HGIS-budget voor 2021 komt uit op omstreeks EUR 6 miljard. Hiervan kwalificeert ongeveer EUR 4,5 miljard als Official Development Assistance (ODA).". Als je die 4,5 Miljard euro gebruikt om AZ vaccins te kopen, dan kun je de gehele bevolking van Namibië (2 keer) vaccineren en dan heb je daarna nog genoeg vaccins over om bijvoorbeeld ook de gehele bevolking van Angola en de Congo (2 keer) te vaccineren. Met andere woorden er is genoeg geld om heel veel mensen te vaccineren. Helaas besluiten de boven-ons-gestelden dat andere bestemmingen voor dit geld belangrijker zijn. Bijvoorbeeld de Nederlandse bijdrage aan de Hamas raket installaties voor de oorlog tegen Israel.
Weggooien is goedkoper en zelfs beter dan weggeven.
Iets wat veel mensen buiten de logistiek etc niet begrijpen.
Stel, je wilt ze wel weggeven.
Zijn ze goed bewaard gehouden al die tijd (schoon, hygiënisch, gekoeld, etc.) ?
Waar moeten ze naar toe. Invoerrechten. Inklaring.
Garanties, Juridische schadeclaims.
Vervoerskosten, Distributiekosten, Volgende keer weer? Oftewel, je zit er nu aan vast, kun je ook nog koelkasten en jeeps sturen etc.
En PC en mobiles en geld, veel geld?
En wat krijg je ervoor terug?
Eigenlijk alleen maar heel veel problemen.
Dus, inderdaad is weggooien de beste beslissing.
Want in de economie en logistiek moet je niet denken als een goedbedoelend zuinig huisvrouwtje.
Een ander simpel voorbeeld: het is veel simpeler om een defecte TV etc. of wasmachine, die al iets ouder is gewoon te recyclen en een compleet nieuwe te nemen.
Uiteindelijk sneller, goedkoper dan om een poging tot reparatie te doen, zo is het helaas in de moderne wereld.
Helder. Eens.
Ach, het is toch hun geld niet. Dus wegsmijten die zooi. Jammer dat wij voor de kosten gaan opdraaien. Wist trouwens niet dat er een beperkte houdbaarheidsdatum aan zo'n vaccin zat.
Lees net dat die Marion Koopmans, een van de orakels van Nederland, dierenarts is. Zij kan dus zonder last van de eed van Hippocrates een eind heen orakelen
Verdomd, ze heeft diergeneeskunde gestudeerd en geinteresseerd in virusoverdracht tussen dieren en mensen. Zie Wikipedia.
Osterhaus net zo. Virologen bestuderen in feite ook geen mensen natuurlijk, dus ja waarom zou je de eed dan ook afleggen. Maar luisteren doen we dan weer wel, alleen waarom? Uiteindelijk leven we nu gewoon in een Milton-experiment 2.0.
Waren toch maar een tientje stuk? Een kniesoor die daarom zeurt.
Kan iemand Hugo even doorgeven dat we voor die duizenden weggegooide vaccin flacons net zo veel spuiten en naalden op de plank hebben liggen dus die niet opnieuw besteld worden bij de volgende lading flacons? Anders kunnen we die straks ook in de prullenbak gooien.
Het verbaast mij nog dat de Derde Wereld, of de BIJ1's van deze wereld nog niet moord en brand schreeuwen over het feit dat wij onze afdankervaccins willen doneren. Wij vinden het risico met Astra te groot, dus prikken we Pfizer en Moderna. En ach, die Astra's kunnen we dan wel aan arme landen geven. Dat men dat nog niet racistisch vindt...
Beter iets dan niets, toch.
Niet elke met Astra Zeneca gevaccineerde is dood neergevallen.
Een gegeven paard moet men niet in de bek moet kijken oftewel: men moet niet zo kritisch zijn over iets wat men cadeau heeft gekregen. ...
Het gaat om het gebaar, niet om de waarde of kwaliteit van het geschenk.
@MK27 | 21-07-21 | 11:33: jij denkt te rationeel. Zo werkt dat niet meer tegenwoordig.
Ik vind de risico’s met Astra nog wel meevallen.
@MK27 | 21-07-21 | 11:33: wij geven, de AZs worden - bijvoorbeeld in Kenia - verhandeld voor 25 euro het stuk. Mooie handel.
Van de WHO moeten we iedereen op deze wereld vaccineren voor corona, en iedere besmetting moet worden opgespoord en bestreden. En dat voor alle (bijna) 8 miljard mensen op deze planeet. Ik heb zo'n vermoeden wie dit gaat betalen.
Elke vaccinatie voorkomt mutaties.
Een patiënt/gastheer met klachten is een aerosolen rondhoestende virus-mutatiefabriek.
Er zullen veel mutaties zijn die niet opvallen, maar problematische mutaties ontstaan ergens een keer bij een patiënt. Ooit ergens.
Dus.
Niet gebruiken is dom.
"Elke vaccinatie voorkomt mutaties ". Dat is onzin, zeker als je tijdens een epidemie gaat vaccineren.
@VP732 | 21-07-21 | 10:54:
Nee, het is waar. Degene die jij nu napraat sprak onzin.
Vaccinaties beperken in elk opzicht de vermenigvuldiging van het virus. En hoe lager die is, des minder mutaties er komen.
www.deplatformdisease.com/blog/addres...
@omanders | 21-07-21 | 11:29: deze link even geleend van Keestelpro, op zijn minst verdacht mobile.twitter.com/holmenkollin/statu...
@omanders | 21-07-21 | 11:29: Onzin. Ieder jaar hebben we weer mutaties na de gewone griepprik. Mutaties hou je niet tegen.
@drolloman | 21-07-21 | 12:16: Griep wordt veroorzaakt door een hele familie van virussen, onderverdeeld in een aantal stammen. De virussen binnen die stammen verschillen onderling van elkaar zoals SARS en MERS van COVID.
Van sommige griepvaccinaties blijf je decennialang immuniteit houden. Anderen zijn veel minder blijvend.
@VP732 | 21-07-21 | 12:15: Cherry picked data. Zie Zuid-Afrika. Of Rusland.
Vaccins hebben geen invloed op het ontstaan van mutaties, dat doen virussen altijd. Vaccineren geeft nieuwe mutaties wel meer kans om de overhand te krijgen.
Net als resistentie tegen antibiotica als je hele vee stapels preventief gaat inenten, ongeveer wat we nu voor corona doen.
@VP732 | 21-07-21 | 10:54: En ook dit rekenvoorbeeld even doornemen:
pbs.twimg.com/media/E6sgAK6XoAMr0yB?f...
(Ja, ik weet het: Twitterplaatje. Maar het legt e.e.a. prima uit)
@W_F | 21-07-21 | 12:32: Nee, het omgekeerde is waar. Vaccineren geeft mutaties MINDER kans omdat het virusreplicatie op alle vlakken een aantal ordes van grootte remt. En het is bij die replicatie dat mutaties ontstaan.
@W_F | 21-07-21 | 12:32: Wat omanders zei. Er is overigens nogal een verschil in het werkingsprincipe tussen antibiotica, los nog even van het oneigenlijk gebruik daarvan, en vaccins. Het ontstaan van (multi-)resistente bacteriestammen tegen verschillende antibiotica door oneigenlijk en onoordeelkundig gebruik is niet iets wat je zomaar kunt vergelijken met (fenotypisch relevante) mutaties van virussen.
Laren we nou niet op alle slakken zout gooien en overal een probleem zien. Jammer voor die vaccins, gewoon weer een paar nieuwe bestellen.
Het verplaatsen van covid vaccins moet je zoveel mogelijk vermijden in dit proces kunnen veel fouten gemaakt worden wat betreft opslag, transport, verspreiding , houdbaarheid verschillende stocks enz.
Eens, maar zoveel mogelijk vermijden is niet helemaal precies hetzelfde als niet doen. Komt wel vaker in de wereld van volwassen mensen voor dat je doelen tegen risico's afweegt en besluit dat die eerste het laatste waard zijn.
Probleem is dat niet de fabriekant van de medicijnen, of eventueel bestuur van t land verantwoordelijk zal kunnen worden gehouden bij bijwerken of zelfs de dood, maar dat ze deze schuld bij de "verzender" zullen leggen. Met smoezen als inadequaat transport, koeling, instructies, etc etc.
En dan krijg je honderden, zo niet duizenden 'oneindige' procedures aan je nek als land.
Ook de reden dat de WHO pleit voor geld vanuit "het rijke westen" zodat zij eventueel met de staatslieden van arme landen samen vaccins kunnen aanschaffen direct vanuit de leverancier. Die trouwens vreemdgenoeg ook nog eens een volle ontheffing van schuld eisen voordat ze leveren. Maar dat is verhaal voor andere keer.
Wetten en regels zijn er niet voor niets.
Dus.
‘In de wet staat dat geneesmiddelen die al bij artsen zijn afgeleverd voor hun patiënten niet verhandeld mogen worden. Ook niet wanneer dit gratis is en voor een goed doel.’
Waarom is dat. Volkskrant. Leg het dan even uit meteen.
Altijd die halve verhalen.
Want het klinkt heel onlogisch.
Om het uit te leggen ben je echte (duurdere) journalisten nodig en geen overtikgeiten.
Je hebt wetten en je hebt de wet handhaven. In de wet staat ook dat je iemand die op de grond ligt in Mallorca, niet tegen zijn hoofd mag schoppen tot hij dood is. Daar doet verder niemand moeilijk over. Dus het is een expliciete keuze van iemand om te verhinderen dat deze vaccins gebruikt gaan worden. De "wet" is slechts een excuus.
Ambtenaren gonna ambtenaar.
Trapped.
Laat mensen dan een disclaimer tekenen als ambtenaren zich zo druk maken over de schier onmogelijke kans dat er iets misgaat en ze verantwoordelijk worden gehouden.
Ha, en jij gelooft dat dit werkt?
Je kan als Nederlander meewerken aan IS en wordt nog door onze eigen regering teruggehaald, op onze kosten.
Kan je nagaan wat er staat te gebeuren wanneer iemand die de gratis vaccins heeft gekregen besluit om alsnog een claim in te dienen.
Asielnkampen in Griekenland enten, yehizi's in Jemen. Maakt niet uit waar, maar enten svp. Hoewel ik vrees dat erg zwakken omvallen van een enting en we in Nederland dan ratadvocaten hebben die ons de schade vergoeding laten betalen.
Follow the money. Die derde prik komt er ook, en die vierde.. (want prik is geld) en volledig gevaccineerden zullen straks ook getest moeten worden (want test is geld), etc, en als Hugo Pabo Schoen ooit het tegendeel beweerde dan weet je het zeker.
Nog geinteresseerd in de gezondheid van uzelf en medelanders? Of alleen klein mekkerend over een paar tientjes?
Dat vind ik een terechte angst, en ik heb ook al tegen m'n vrouw gezegd dat deze twee prikken zijn voor de kwetsbaren om ons heen, omdat het er een paar weken geleden nog zo goed uit zag qua overdraagbaarheid als je zelf ingeënt bent, maar hierna neem ik geen prik meer. Afgelopen zaterdag Moderna #2, en de hele zondag in bed doorgebracht.
@van Oeffelen | 21-07-21 | 10:35: u bent een goede bedoeler?
@van Oeffelen | 21-07-21 | 10:35: CEO van Pfizer heeft al aangegeven dat hij huidige prijs (20$-30$ per vaccin) te laag vindt, en dat is het eigenlijk ook vergeleken met wat er vroeger voor vaccins werd betaald.
@Diederik_Ezel | 21-07-21 | 10:42: zeker.
@nobodiesunmighty | 21-07-21 | 10:40: een realist.
@Diederik_Ezel | 21-07-21 | 10:42:
Ja, dat zal eens niet zo zijn.. Prima als hij de prijs wil verhogen, en Van Oeffelen jankt wel met je mee want die vindt het waanidee van een 'vrije markt' veel te mooi om los te laten, maar als Pfizer dan ook even de kosten draagt van de universiteiten die hebben meegewerkt aan het onderzoek, dán heeft hij wellicht een punt.
@van Oeffelen | 21-07-21 | 10:35: corona is slechts een klein item in gezondheid. Tunnelvisie is nooit goed. En inderdaad, mijn minuscule verantwoordelijkheid voor de gezondheid van anderen kent ook grenzen. En die grens is 2 prikken en dan niet meer testen.
Waarmee eens te meer duidelijk wordt dat een epidemie die mensen met een andere huidkleur treft een stuk minder erg is.
Ik begrijp het wel.
Want wie gaat er verantwoordelijk gehouden worden bij eventuele bijwerkingen, consequenties van verkeerd transport etc etc?
Niet de huisartsen.
Beter rücksichtlos de prullenbak in hoe verkwistend en vervelend het ook mag lijken dan ellenlange mogelijke toekomstige procedures.
In Mactan Cebu op de Filipijnen zitten 50,000 man op een prik te wachten. Hallo Kut kabinet, kabinet en EU van oncapabellen. Doe eens opsturen in een vriesbox. Kost hoogstens 5000 euries.
Is gewoon afgesproken met AstraZeneca. Waarom weggeven als ze die meuk ook nog een keer kunnen verkopen aan Namibié?
Is sowieso een prik voor asielzoekers verplicht? Kom je al een eind. Of mogen die ook gewoon kiezen?
Denk dat de anderstintiërs zich niet laten vaccineren.. is dat al onderzocht?.
Wat dacht je van 'ongedocumenteerden' die ook een spuitje (tegen Corona) moeten krijgen?
Werkelijk alles bij corona aanpak leid terug naar regels en wetten die zwart of wit zijn. Verstand word niet meer toegepast.
Gisteren trouwens op blckbx gekeken naar een slimme sjaak. Die verteld over propaganda. Een item als dit valt daar prima onder. Alle ogen en commotie richten op de randzaken zodat echte belangrijke punten onbesproken blijven.
Trap er niet in lieve mede reaguurders.
En toch trappen er een hoop menschwezensch in.
Ons coronabeleid is natuurlijk voornamelijk gebaseerd op hindsight 20/20. Of zoals wij in de Achterhoek zeggen: 'van achter kijk je een koe in haar reet'.
Dit noemt men " handel" , mensen redden van dood. Mooie baantjes elkaar bezorgen in politiek , dat is pas handel!!
Ja, op andere plekken zitten weer andere Jorissen die bepalen wat er wordt weggejorist en wat niet. 'Niet over zeuren', zou men hier zeggen. Maar daar is gelukkig niet hier. Dus zeiken we er over door. Lekker!
Sja, ze geven dan ook geen f*ck om onze gezondheid. Anders hadden ze niet jaren bezuinigd op de zorg. Maar geld dat is pas belangrijk.
"In de wet staat dat geneesmiddelen die al bij artsen zijn afgeleverd voor hun patiënten niet verhandeld mogen worden. Ook niet wanneer dit gratis is en voor een goed doel."
Gratis/weggeven is toch geen handel?
Of bestaat er zoiets als twee partijen die 'gratis' iets aan elkaar 'weggeven'.
Zoals bobo's die elkaar dure flessen champagne of andere relatiegeschenken sturen.
En bovendien zijn de geneesmiddelen niet op naam gesteld afgeleverd, maar "in manu medici". Maar goed, de IGJ. Hoe minder er ik er over zeg hoe beter, anders komen ze mij nog eens visiteren.
Als ze het gratis krijgen hoeven ze het niet te kopen en draait er iemand verlies, dat is een "no go" in deze tak, zelfde met mogelijk andere middelen die kunnen helpen, mag niet over gesproken worden.
Waarom weten onze politici niet eens hoeveel mensen er overleden zijn aan corona?
Ze roepen steeds 30.000
Het zijn er 17.783, nog veel maar wel een enorm verschil.
nos.nl/l/2389359
Het is "mede aan corona" overleden. Met een grote inbreng van onderliggend lijden.
Mede aan corona, helemaal mee eens. Staat de vraag nog overeind waarom onze volksvertegenwoordigers verkeerde cijfers roepen.
@BrulSpin | 21-07-21 | 10:18: Dat zijn ook maar mensen...
@BrulSpin | 21-07-21 | 10:18:
"Voorlichting loopt met u mee .."
30,000 is de oversterfte, dus zit wsl dichter bij de waarheid dan het officiële getal van 17,783
Lees in de Telegraaf... steeds meer gevaccineerde testen positief, nu ben ik 2x gevaccineerd, moet ik mij zorgen maken om de werking van Astra Zeneca..... afgaande op het eclatante succes van Hugo, vrees ik met grote vrezen.
Kruizenruiken is gevaarlijker m.i.
Het vaccin is vooral effectief in het voorkomen van een ziekenhuisopname. Men kan nogsteeds ziek en/of besmettelijk zijn.
waarom vrezen? Met vaccin heb je meer kans om minder klachten te krijgen op het geteste virus. Met een onbekende hele kleine kans op bijwerking de dood. Meer is er niet te vrezen. Tussendoor nog pogingen gewaagt om te leven? Kan interessant zijn. Stap in de auto en rijdt 100 kilometer. De kans op de dood is daar wat groter. dan al dat andere gedoe.
Grijp je kans!
Is toch nooit beweerd dat er 100% bescherming is? Het gaat om het ziekteverloop nadien, en dat is bij gevaccineerden natuurlijk heel anders dan bij niet-gevaccineerden. Daar gaat het om. En verder niet bijelkaar op de lip zitten in slecht geventileerde ruimtes.
En daarna komen die Namibiërs, die helemaal niet zo arm zijn, ons verwijten dat ze zijn afgescheept met tweederangs afval van het rijke westen.
Ook al voor dat die pandemische Corona shizzle wordt er voor kapitalen aan medicijnen en hulpmiddelen ongebruikt en in de originele verpakking zonder blikken of blozen de kliko ingetoetst. En nog steeds dus hè. Het mag allemaal wat kosten tenslotte.
Handel is en blijft handel seekingalpha.com/article/4439825-mode...
het oude verhaal : wetgeving die niet voor deze situatie gemaakt is en een reset knop ontbreekt.
Net als het vluchtelingenverdrag.
Geen enkel probleem.Hugo heeft de pharmaceutische industrie al betaald.Er zal geen sprake zijn van no cure no pay.Bovendien is bedongen geen verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen.Wat verder met die spuiten gebeurt is geen onderdeel van het verdienmodel.We zijn pas bij variant D,dus we kunnen nog even vooruit met de rest van het alfabet.Wellicht dat ze bereid zijn om het tegen betaling milieuvriendelijk af te voeren.
Goh, da's toch het "oude normaal"? Dat gebeurde al vóór het "nieuwe normaal". Hebben die 2 dan toch weer gelogen over het nieuwe normaal, aangezien ze zich gedragen volgens het oude normaal? D'r is in essentie geen ene moer veranderd dus. En ik dacht dat ik gelukkig zou gaan worden en niks zou bezitten. Wat een tegenvaller. Ik ga maar weer eens poepen.
Niet zo moeilijk doen hoeveel mannen hebben een gebruikte vrouw? Dat mag toch ook.
Fuck off. Ik wacht nogsteeds op vaccinatie nr2. Helaas is er door gedoe bij se GGD 3(!) keer geannuleerd. Eindelijk volgende week. Pff
Ik wacht nog steeds op de vaccinatie, niet omdat ik een vaccinweigeraar ben maar omdat ik geen vervoer heb om 30 km te reizen. De rest van het gezin is wel al twee keer geprikt, dat kon bij eigen huisarts (2 straten verderop).
Wat is een goed doel?
ja... da's een goeie. De essentie.
Toch fijn als lobbyisten mee mogen schrijven aan wetgeving: van een perverse prikkel meer of minder kijkt in Den Haag en Brussel zelf helemaal niemand meer op.
Pharmaceutische lobbyisten dragen bij aan dat geneesmiddelen in de top 3 doodsoorzaken lijst staat van de Westerse wereld. Interesseert niemand een biet. Artsen ook niet, wordt nauwelijks aandacht aan besteed in de opleiding. Drang om hulp te bieden is te groot. Geeft geen fijn gevoel als je niets kunt bieden. Big Bussiness.
Al die Afrikanen komen nu hier massaal naartoe voor vaccain-asiel.
Een logische regel. Eens zien hoe het zou vallen wanneer de vaccins niet goed meer zijn of bijverschijnselen veroorzaken. Zien hoe de mensen in rijk land Nambië zouden reageren. Of de pers hier.
Als de spullen doorgegeven worden zou het beter naar echt arme lieden gestuurd kunnen worden.
Beter zou zijn ze hier subiet alsnog weg te prikken. Kandidaten genoeg wanneer er sofort geprikt kan worden.
Staat gewoon in het contract dat ze met Big Pharma hebben getekend natuurlijk.
Ja maar hoe meer vaccins we weg moeten gooien, hoe meer geld de EU voor nieuwe vaccins over moet maken op de Baselse rekening van een niet nader te noemen farmaceut. Of is dat een beetje te cynisch? Ik zeg ook maar wat.
Oh nee, ik zou het "oud realisme" willen noemen. We dumpen toch sowieso veel in Afrika? Onze 'goede bedoelingen idealen' concretiseringen zich juist vaak in catastrofale uitwerkingen. Daar zijn we goed in.
Zat artsen en apothekers die "weggegooide" medicijnen illegaal exporteren naar landen die niets hebben. Goede medicijnen weggooien is echt decadent asociaal hautain gedrag.
Ja "goede medicijnen" weggooien is inderdaad zonde. Dan wel.
Het schijnt zelfs een verdienmodel van vreemde-landiërs te zijn om hun alhier voorgeschreven medicijnen gewoon te verhandelen in het thuisland.
@DenBeert | 21-07-21 | 10:04: Ze doen niet anders wat wij doen.
Topicfoto doet mij denken aan een scene uit SAW... iets met sleutel op de bodem enzo.
bedankt, mijn dag was nog niet geruineerd. Die scene is volgens mij de enige horrorscene waar ik echt onpasselijk van werd.
In het grote geheel is 39000 een druppel op de gloeiende plaat. Het is efficiënter om ze weg te gooien en de logistiek in af fabriek producten te steken
vaccinsvoorcovax.petities.nl
Snap ik. Is die logistiek aldaar in orde en geregeld? Zo niet.... dooie mus....
Weggooiers.
Er stond ook geen blauw op straat om de moord op Peter R op klaarlichte dag te voorkomen. Kulargumentje weer.
Trots op dit land, je kunt nergens anders zo lekker vinkjes zetten om het vinkjes zetten. Hoef je niet na te denken. Check.
Stuur die vaccins naar Suriname. Daar zitten ze er om te springen. Hele land in lockdown en winkels nog maar een paar dagen per week open.
Ssuriname is toch dat land dat niets met Nederland te maken wilde hebben? idem voor de ABC landen? Toch grappig hoe snel ze Nederland weer weten te vinden als de stront aan de knikker is.
Die krijgen gewoon volgens schema geleverd, gratis bovendien. Ondanks dat de bevolking ons massaal haat en die vreemd genoeg wel graag in Nederland wil komen leven. Zie de geflopte festivalzanger en zijn familie, wat is zijn verblijfstitel.
Het wordt tijd dat Bouterse eens uitgeleverd wordt.
@Behangdelul | 21-07-21 | 09:54: geld blijven ze ook altijd verwachten. De eilanden moeten zo snel mogelijk bij Venezuela gevoegd worden. door horen ze tribaal gezien ook ook thuis. De blanken kunnen terug naar Nederland, de afrikanen kunnen volgens DNA roots terug naar Afrika. De rest ook terug naar eigen land.
Prik III zit eraan te komen, dus 39000 op 17 mio is niks.
Gewoon “sorry” zeggen.
Continu prikken zit er aan te komen. U en ik lappen het sowieso..
@superb_de_lux | 21-07-21 | 09:48: Inderdaad als er genoeg mensen ongevaccineerd blijven om het virus een voldoende grote pool te blijven geven om zich te verspreiden met voldoende evolutionaire druk om transmissie te vergroten en te weinig om pathogeniteit te verliezen, en onvoldoende om het uit te roeien dan is dat de toekomst.
Of mensen kunnen natuurlijk zich lens in ivermectine en vitamine D vreten, zich insmeren met chloroquine gelardeerd ganzenvet of kraaltjes omhangen en een magneetje onder hun kussen leggen, hun voeten masseren met een omgebouwde blender of de coronageesten wegjagen met gekleurde lampjes en toverspreuken.
@Mazzelstof | 21-07-21 | 09:58:
Besef je nou nog niet dat ook gevaccineerden het virus kunnen verspreiden?
@Deksmaat | 21-07-21 | 10:34: Ja, het punt is nu dat de waarschijnlijkheid van de propositie vele malen kleiner is. Dit omdat de hoeveelheid virusdeeltjes na een infectie van gevaccineerden vele malen kleiner blijft, mede ook omdat de infectie sneller wordt opgeruimd. In andere woorden de besmettelijkheid van gevaccineerder is veel geringer na een al veel kleinere kans (in theorie ongeveer 0,1 keer en in praktijk voor de delta-variant nu ca 0,03 maal dat van ongevaccineerden) om covid te ontwikkelen. Kortom ik wil tegen jou wel een keertje gokken.
Namibië, 2,5 miljoen mensen op 850.000 km2, lijkt me dat 1,5meter afstand houden daar niet zo moeilijk is.
Mensen zijn net bosonen.
@Mazzelstof | 21-07-21 | 09:47: LOL..."Obey the Laws of Physics!"
Faal op faal op faal op faal...
Dat ze nu niet willen is puur omdat ze zich willen indekken. Risico inschatting kunnen ze niet. Ze kunnen eigenlijk helemaal niks.
grote mond totdat het mis zou gaan en het plots de schuld van Nederland is.
@MaarFeitelijk | 21-07-21 | 10:01: So what? Is het toch wel. Want witmans.
@MaarFeitelijk | 21-07-21 | 10:01: Wellicht haal jij je vaccins bij de Shisha lounge maar ik vertrouw artsen wel.
Dat zegt iets over het vertrouwen in huisartsen. Over hoe huisartsen met vaccins omgaan. Blijkbaar vallen huisartsen niet in de beveiligde distributieketen. De huisartsen zijn het plekje waar de vaccins worden uitgekotst. Vanaf daar geen garanties meer.
Een beetje net als de consumenten die tijdens een hittegolf, gekoelde produkten kopen, die vier uur in de auto laten liggen en twee dagen later terugkomen naar de winkel omdat het produkt bedorven is. Die consumenten zijn geen deel van de gekoelde keten. En snappen er soms geen bal van.
De huisartsen blijkbaar ook niet.
"Jes hello, is this president Geingob?"
"Dis is Mark Rutte from de Neddelends. I am calling joe abaut dose vaccines, we hef dezeidet to zrow dem in de treshbin."
ROFLOL!
Henk Westbroek: Ik ben al volledig gevaccineerd. Het Goede Doel kan men overslaan.
Okay, ik geef het toe. Onmogelijk dacht ik. Maar ik ben tòch weer verrast door hoe debiel ambtenaren zijn.
Voor een goed doel ? Hahaha
Dit land is sowieso regelziek.
Gaat dus aan regelzucht ten onder
regeltjes om te verhinderen dat iets van de grond komt
en regeltjes om het hele proces daarna in de kiem te smoren
Maar de VVD roept al járen dat zij minder regeltjes willen
nou, dat hebben we de afgelopen 10 jaar onder Rutte kunnen zien
Liever gooit de overheid 39.000 vaccins 'over de balk' i.p.v. er iets 'goeds' mee te doen.
'Minder verspilling meer leven' van ons belastinggeld zou wel erg beschaafd zijn.
Te beschaafd voor de overheid wellicht.
Peter R. draait zich om in Carré
Wij leven in de omgekeerde wereld.
Boven is onder en onder is boven.
Truckjes zijn ons geleerd.
Wij hoeven niet meer zelf na te denken.
Laat al die mensen die zitten te springen om een vaccin gewoon lekker deaud gaan he?!
Onze overheid, wees er trots op!
Dinky Toys truckjes…. Nostalgie.
Spiegeltjes en kraaltjes..
Er zal vast wel een asielorganisatie zijn die gaat voorstellen al die namibianen dan maar hier naar toe te halen voor een prik. Waarna ze natuurlijk niet meer terug hoeven.
Ga dan prikken in AZC's. En bij de trap van de import luchten van asielzoekers. Zonder prik niet mee.
Flikker toch op met je regeltjes, ga die mensen in Afrika helpen.
Het hele punt met pandemieën is volgens mij dat je zo ook jezelf helpt.
U wilt een minder bedeelde helpen? Hohoho, dat gaat zo maar niet mevrouwtje. Dit is Nederland. Hier hebben we wetten...
Als je ze wil helpen, dan ook hier heen halen, een prik of 2 een huis, miele en moskeet aanbieden, dat is pas helpen!! Gewillig "jij bent welkom, welkom in mijn land" sloerie is optioneel maar zeker niet ondenkbaar!!
"Gelukkig, 39.000 levens gered", aldus wappies.
Gelukkig, 19.500 levens gered, aldus iemand die kan rekenen.
@Toetsenbordcomplex | 21-07-21 | 09:39:
Ging je dan niet al dood na de eerste prik?
@2voor12 | 21-07-21 | 09:40: Maakt niet uit, er moet en een tweede in voor je volledig gevaccineerd bent...
@2voor12 | 21-07-21 | 09:40:
Dat, je bent wappie of je hebt een toetsenbordcomplex
@ReyNemaattori | 21-07-21 | 09:44:
Post-mortem vaccinatie, dat kende ik nog niet.
@ReyNemaattori | 21-07-21 | 09:44:
Geef ze twee spuiten tegelijk, wat maakt het uit.
@J.Cash | 21-07-21 | 09:50: of drie of vier.. of vijf.
En 0,00001 persoon gered van thrombose! Eigenlijk best een goeie actie dus. Hup Rutte, hup de Jonge!
REAGEER OOK