Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Carlo (27) doodgeschopt op Mallorca door dronken Ajaxfans, omdat hij Feyenoordfan was'

Debiele actie heeft debiele 'reden'

debiele fotoshop voor een debiele actie

Niet dat er andere redenen wel okee zijn om iemand dood te schoppen, maar dat Carlo (27) op Mallorca is vermoord door een stel dronken idioten omdat ze dachten dat hij voor Feyenoord was, is wel de aller-, allerkutste reden ooit. De Tele heeft met Nederlanders op het eiland gesproken, die bevestigen dat er 'iets' 'geroepen' werd over 'Ajax' en 'Feyenoord', waarna een groep jongeren die verschillende tenten was uitgezet, besloot Carlo helemaal kapot te trappen. "Dat het een aanval betreft van zogenaamde ’fans’ van Ajax die doorhadden dat er enkele supporters van Feyenoord waren, wordt bevestigd door meerdere andere aanwezigen aan de boulevard. Ze spreken van blanke jongens uit de (wijde) regio Amsterdam die veel hadden gedronken en doelbewust keken waar ze problemen konden veroorzaken." Het tuig heeft inmiddels al een advocaat in de arm genomen die tegen RTL Nieuws loopt te janken dat zijn cliënt pas net meerderjarig is. Meerderjarig, en verantwoordelijk voor de dood van iemand, omdat ie voor de verkeerde fucking voetbalclub was. "Carlo werd verrast en kon niet ontkomen. Hij viel al snel neer op het  trottoir voor de uitgaansgelegenheden. „Op dat moment haalden die  gastjes met volle kracht meerdere malen uit. Tegen zijn hoofd. Het was  compleet absurd. Er is een ongeschreven regel dat je iemand die op de  grond ligt, niet meer trapt, maar daar hadden ze schijt aan.”" 
UPDATE: Ook dat nog. Volgens "nabestaanden" was Carlo zelf niet eens voor Feyenoord, maar voor Ajax

Reaguursels

Inloggen

Lees net in de Telegraaf dat zeker twee geweldplegers uit die groep van 8 (of 9) zich in Nederland bij de politie heeft gemeld. Ondertussen meldt de Spaanse politie dat ze nog volop bezig zijn met het onderzoek, getuigenverklaringen opnemen, de video beelden bekijken. Ze willen hun werk zo zorgvuldig mogelijk dan. Als dat is gebeurd sturen ze de uitslag van het onderzoek naar de Spaanse rechter die dan besluit of een uitlevingsverzoek naar Nederland wordt gestuurd. Maar desondanks, het kan toch niet zo zijn dat de naar Nederland ontkomen daders op vrije voeten blijven als Spanje besluit geen uitleveringsverzoek te sturen?

Vuurspuger | 20-07-21 | 17:38

Valt mij op dat hoewel de moordenaars al meerderjarig zijn er niets over hen in de pers bekend wordt gemaakt. Niet eens zoiets als namen in de krant als Kees-Willem H. of Jan-Diederik L waardoor het echt duidelijk wordt dat Mohammed S. of Achmed K. er niets mee te maken heeft. Ik denk echt dat het deze keer van die types zijn uit families waar hun villa bewonende ouders via hun dure advocaat zeggen, "het spijt ons oprecht, we vinden het verschrikkelijk voor de nabestaanden en onze zoon is er zelf ook heel erg van geschrokken. Ze zeiden nog net niet, "zoiets doet hij anders nooit en we komen uit een uitstekend milieu hoor".

Nou juist in dat soort 'uitstekende' milieus, met in materieel opzicht tenenkrommende kinderverwennerij, rammelt er van alles in de opvoeding. Het ontbreekt daar aan bescheidenheid en respect voor mensen die hard werken maar met veel minder geld moeten rondkomen. Daarom stemmen ze gewetenloos VVD, ondanks alles wat hun rechtstaat en parlementaire democratie ondermijnende politici richting onschuldige kinderzorgtoeslagouders hebben geflikt. Van die omhooggevallen milieus waarin vrinden elkaar bekakt bij hun achternaam aanspreken. Lullo's die het niets kan schelen dat de woningnood bij andere bevolkingsgroepen ontwrichtend hoog is geworden terwijl ze hun eigen kinderen zelfs complete huizen met auto erbij cadeau geven. Geen wonder dat we deze keer geen verontwaardigde geluiden van Rutte en Grapperhaus horen, waarschijnlijk voelen ze aan hun theewater aan dat de daders deze keer onder hun eigen stemvee gezocht moeten worden.

Zo, ik ben flink tendentieus en mogelijk onterecht kwetsend met vooroordelen bezig, maar het soort volk waar ik het even over heb hebben mij vroeger ook hautain en vanuit de hoogte dieper gekwetst dan Turken of Marokkanen ooit deden. Die gaan niet naar Mallorca, een dure villa te huren, zuipen, zich als beesten te buiten gaan onder invloed van party drugs waarvoor ze niet eens op dievenpad hoefde te gaan. Als Marokkaanse of Turkse jongeren tijdens de zomervakantie weg gaan dan gaan ze naar Marokko of Turkije.

Om even flink de beest te kunnen uithangen gaan materieel strontverwende maar mentaal in de steek gelaten rijkelui blagen voor zo'n holle lege de beest uithangen vakantie op pad, even weg uit hun kakkersomgeving door in het buitenland de naam van ons land steeds meer te grabbel te gooien en meteen de Delta variant Covid-19 besmetting op te lopen waarmee ze ons na hun vakantie komen besmetten. www.gelderlander.nl/binnenland/live-v...

Even weg van uit hun pseudo beschaafde kille omgeving waar hun ouders elk jaar veel geld neertellen om naar Mattheuspassion in Naarden te gaan. Niet omdat ze daar iets aan vinden maar om hun fake status als cultureel ontwikkeld en heel beschaaft op te houden.

Vuurspuger | 20-07-21 | 15:09

Ik stel voor de eigentijdse Nederlandse oplossing te hanteren: het verbieden van zowel Ajax als Feyenoord!

funda | 20-07-21 | 14:43

Een jaar of 25 geleden in een disco aan de Spaanse costa op een gore plee een klap voor mn bek gekregen omdat mijn accent te ‘Amsterdams’ zou zijn. De volgende avond op diezelfde plee wederom een blauw oog maar nu omdat ik te Rotterdams zou spreken...

Haatejaculaat | 20-07-21 | 13:54 | 2

Goeie tent uitgezocht!

Clay Regazzoni | 20-07-21 | 14:36

Griekenland, in 92 klap op m'n bek want? brabantse boer .. resultaat? 2 Rotterdammers total loss..... niks in de krant gestaan..

lilluke halve hoan | 20-07-21 | 17:29

Gezien het feit dat de zware mishandeling met dodelijk gevolg zich op Spaans grondgebied heeft afgespeeld, het slachtoffer daar is overleden, camerabeelden en getuigen zich daar bevinden, is er geen enkele reden om het proces in Nederland te voeren. Dat weet deze advocaat ook. Laat die vuile laffe ratten in een Spaanse cel wegrotten.

johnyl | 20-07-21 | 13:38 | 2

Die advocaten zijn nog erger dan de kopschoppers. Die maken normaal wat niet normaal is, en dat wil ZKH Wim-Alex niet.

Aisie | 20-07-21 | 14:44

Na dagen zijn er nog geen namen genoemd of foto's geplaatst en de reacties zijn erg mild. Dan weet je dat de daders blanke Nederlanders zijn. Ogen en mondjes dicht jongens.

nerazuri | 20-07-21 | 12:57 | 3

Volgens mij is het overgrote deel van de reaguurders bij Geenstijl van mening dat de blanke daders opgepakt dienen te worden, uitgeleverd aan Spanje en daar berecht moeten worden. Dus hoezo ogen en mondjes dicht jongens?

Xbitt | 20-07-21 | 13:28

@Xbitt | 20-07-21 | 13:28: precies en als spanje oordeelt dat deze jongens nooit meer in spanje mogen komen sta ik (en ik hoop we) daar achter

timmey | 20-07-21 | 13:34

Spijker, kop.
Dus wordt de verontwaardiging in de media opgeklopt aan de hand van een tweetal clubs, de een nog onbeduidende dan de ander.

Charles Swietert | 20-07-21 | 13:39

Wat een laffe groep. Snel vakantie afbreken, met de staart tussen de benen. Niemand heeft het gedaan straks, natuurlijk. Advocaten halen alles uit de kast en schuiven de schuld in de schoenen van het slachtoffer.

Gewoon de hele groep veroordelen voor moord.
Want dat is doortrappen tegen het hoofd, terwijl het slachtoffer al knockout is.

Papa Jones | 20-07-21 | 12:53 | 2

Maar wat vinden we eigenlijk van hun ouders? In plaats van het oor van zoonlief tussen duim en wijsvinger te nemen en met hem naar de politie te lopen huren ze een dure advocaat in om hem een zo laag mogelijke straf te bezorgen. Niet alleen zoonlief, maar ook zijn ouders dienen gebrentleysend te worden, zodat iedereen bij het horen van die naam zegt: "Zo, ben jij die kl**tz*k?"

MAD1950 | 20-07-21 | 14:49

@MAD1950 | 20-07-21 | 14:49: Ja, die ouders hebben wel een probleem. Die worden met de nek aangekeken, en terecht. Net als die ouders van vd Sloot, daar wil je toch echt niks meer mee te maken hebben.

Papa Jones | 20-07-21 | 16:35

Vakantie t doel daarvan zou moeten zijn: plezier, kop leeg , even wat anders, andere omgeving, opladen.. Maar je krijgt dan dit.. die kopschoppers verdienen v*rd*mme nooit weer vakantie.

timmey | 20-07-21 | 12:14 | 1

Kop leeg was al gelukt voordat de vakantie begon.

Haatejaculaat | 20-07-21 | 14:32

Stoere vooral duidelijk laffe hufters, gouden ere-regel; in een handgemeen hou je op met slaan wanneer iemand 'plat' gaat.
Maak je borst maar nat want dit tuig zal zich doen verzekeren van advocaten type Roethof of de zwarte Weduwe Weski; op 'onze' kosten uiteraard want zo vrijgevig is het fantastische rechtsysteem; tikje op de vingertjes, 10 uurtjes taak straf en door met het gajesgedrag.

Nicolas1954 | 20-07-21 | 12:07 | 1

ik ben niet de grootste maar wil graag voor 10 minuutjes de ring in met mr. Kopschop! ik trap binnen 2 minuten z'n kop eraf! en niet als ie ligt...

lilluke halve hoan | 20-07-21 | 17:35

Tokkie gedrag dus.. erg jammer dat het weer zo moet gaan en dat zeg ik als Ajax juicher.. hoewel voetbal mij minder interesseert sinds ik zelf niet meer voetbal

timmey | 20-07-21 | 12:02

Zolang je niet met waxinelichtjes gooit,kom je met veel weg in Nederland.

P.Faust | 20-07-21 | 11:56 | 1

Ehm, het was een waxinelichtHOUDER. Maar ook dan heb je een punt.

Frits de Vriez | 20-07-21 | 13:15

De laatste keer onder, hockey, rugby, volleybal, basketbal, waterpolo, korfbal en honkbal- fans ook al van die verschrikkelijke vechtpartijen.
En t schelden begint al vanaf de tribunes, je moest es weten wat die scheidsrechters aan moeten horen.

DeviousDick³ | 20-07-21 | 11:52 | 4

@timmey | 20-07-21 | 12:16:

Het gaat wel es fout maar niet zo vaak als hier in europa met voetbal, waar fans van diverse clubs gescheiden worden.

timmey | 20-07-21 | 12:20

@timmey | 20-07-21 | 12:16: in de USA is bij de meeste wedstrijden vrijwel geen uitpubliek. Bij de grote college finales (football, basketball) is het wel gemengd, op neutraal terrein, maar is de sfeer altijd prima.

Rennieflox | 20-07-21 | 12:25

@Rennieflox | 20-07-21 | 12:25: zijn natuurlijk ook grote afstanden voor fans om tuseen al die staten te reizen, net als dat hier ajax tegen een oost europese club moet

timmey | 20-07-21 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Spanje moet alle Nederlandse jeugd tot 25 toegang tot het land weigeren.

Limburgse-Harry | 20-07-21 | 11:18 | 1

Ook de Engelse jeugd dan maar meteen.

van Oeffelen | 20-07-21 | 12:19

Nabestaanden van de op Mallorca overleden Carlo (27) ontkennen berichtgeving van De Telegraaf over de aanleiding van de vechtpartij die hem fataal werd. De krant meldde maandag dat de belagers van Carlo duidelijk wilden maken dat ze 'Ajax-supporters’ waren en geen Feyenoord-fans tolereerden. Meerdere nabestaanden laten echter weten dat Carlo zelf een supporter van Ajax was.

MK27 | 20-07-21 | 09:59

Voetbalgeweld, dat hebben we een tijdje niet gehad.

GroenGeelHart | 20-07-21 | 09:22

Goh, blank dus. Had ik gezien de methodiek niet verwacht.

Acidstain | 20-07-21 | 09:02 | 3

Ik vermoed:

ja en rijke pappies: 8 tieners/net 20 in een dure villa en konden a la minute een vlucht regelen..... + namen en rugnummers blijven uit de media dus de pappies laten hun netwerk goed werken.
Lijkt op verwende tieners dronken en doorgesnoven. Wellicht ook goede ervaring in vechtsporten terwijl, als je de foto van Carlo bekijkt, Carlo meer van korfbal of tafeltennis was. Maar een foto kan bedriegelijk zijn.

Uitleveren aan Spanje en berechten volgens Spaans recht. En daar met zijn allen die 20 jaar per persoon uitzitten:
bukken = rebarjarse
zuigen = chupar

Toeja | 20-07-21 | 10:05

@Toeja | 20-07-21 | 10:05: Tjonge, jij hebt er verstand van zeg. Daar zelf gezeten? Beetje oud zeer?

Super Vaagstra | 20-07-21 | 11:36

Nou debiliteit-, ‘inteelt’- en heyena gedrag overstijgt afkomst, religie en etniciteit.
Of je een moslim, een ajaxied (of eender welke kluppie of ideologie je mee vereenzelvigd) een mocro of tata bent debiliteit is universeel.

ratelaar | 20-07-21 | 09:01 | 1

Dat klopt maar we hoeven van mij niet nog meer debielen het land in laten want onder bepaalde mensen is het debielen% hoger. Goed hier gaat het om nederlandse debielen op reis in spanje. Het is aan spanje om te kijken wat ze er mee willen doen. Als spanje zegt nederland hou jullie eigen debielen maar lekker daar en ze komen spanje niet meer in, snap ik dat volkomen. Wij hoeven spanje niet lastig te vallen met onze debielen.

timmey | 20-07-21 | 12:06
-weggejorist-
Marcelinho | 20-07-21 | 08:36 | 1

De imbecielheid die foebele zo kenmerkt begint nu ook over te slaan naar andere sporten. Want ook Hamilton, wat je ook van hem vindt, krijgt nu racistische shit over zich heen. En ik kan wel bedenken vanuit welk land. Nee echt mensen, we leven in een tof land in een leuke tijd hoor. Echt. Lekker elkaar allemaal bedreigen.

Bigi Bana Boy | 20-07-21 | 08:12 | 9

@Bigi Bana Boy | 20-07-21 | 12:14:
Tja, heb ik inderdaad niets mee te maken. Maar ik mag er wel een mening over hebben.
Voorbeeld, Peter r de Vries. Heb ik niets mee te maken, dus volgens jou mag ik daar dan ook niets over zeggen? Ook geen condoleances.
Of mag ik alleen m'n mening delen als jij het daarmee eens bent?

Forex | 20-07-21 | 12:42

@Forex | 20-07-21 | 12:42: Nee, maar voel je jezelf dan zo geroepen om Hamilton te bedreigen of beledigen om voor jouw eigen sportheld(en) op te komen? Dat is toch volstrekte waanzin?

Bigi Bana Boy | 20-07-21 | 12:58
▼ 6 antwoorden verborgen

In ieder geval een vakantie om nooit te vergeten

Dano | 20-07-21 | 07:25
-weggejorist-
Yeohan | 20-07-21 | 07:23

Strik erom en op de post naar Spanje dat tuig.
Einde dienstmededeling.

Flapoor | 20-07-21 | 07:10

Ik ben tegen geweld maar hadden deze Amsterdamse "helden" niet onlangs in Delft bij de ikea moeten blijven staan ipv weg te rennen voor Feyenoord hooligans? Dan hadden ze de juiste tegen zich getroffen maar deze mannetjes schoppen liever onschuldige mensen de vernieling in op vakantie...

Autobonker | 20-07-21 | 06:56 | 3

Heeft niks met Ajax/Feyenoord te maken dit.

jesjort | 20-07-21 | 07:52

Blijkbaar wel anders had die jongen nog geleefd.

Autobonker | 20-07-21 | 09:58

Dit hele verhaal is gebaseerd op een portier die iets gehoord zou hebben. Ik ken twee van zijn vrienden die er bij waren en die zijn beide voor Ajax. Andere vrienden van hem geven aan dat hij zelf ook voor Ajax is.

jesjort | 20-07-21 | 13:08
-weggejorist-
Tishetnetnie | 20-07-21 | 06:49 | 1

Verbied alcohol onder de 35 jaar en voorkom groepsvorming in dit soort populaire zuipoorden. Check vooraf de reiziger op een strafblad. Zet honderd stelletjes in rondom een agressieve groep die alleen oog hebben voor elkaar. Pas dan beseffen ze wat ze missen: liefde.

Droop | 20-07-21 | 06:48 | 1

Dan moet je wel een strafblad overhouden aan zo'n geweldsexplosie....

nietoftochwel | 20-07-21 | 07:53

Voetbal en religie..... blijven primitieve roedelinstincten met geweld- en doodsdriften losmaken.

Galois256 | 20-07-21 | 06:28

@Jan de Vries | 20-07-21 | 07:56: Terwijl hij die klap niet gegeven heeft…

Harrie Haarlak | 20-07-21 | 09:21

De jankebalk die dit op zijn geweten heeft, ging net die dag zijn leven beteren volgens zijn advocaat.
Bij wereldvreemde D66 rechters wil dat nog wel eens helpen om een schoffelstrafje te krijgen voor moord.
Jammer dat Spaanse rechters daar geen boodschap aan hebben.

spoilerfreak | 20-07-21 | 06:08

Leeftijd, club, promillage, groepsdruk of aanleiding is allemaal gezwam. De meeste jongens weten wie in een 'mannengroep' een vastgelopen moreel kompas hebben. Drank is niet de oorzaak van het geweld, het geweld zit reeds in die persoon. Door de alcohol verdwijnen de remmingen en het gezond verstand dat iemand nog kan beschermen tegen zijn slechte inborst. Ik ken reuzen van 2 bij 1 meter die straalbezopen niemand kwaad doen. Nogmaals, de meeste jonge mannen weten, ook al zijn ze zwaar onder invloed, echt nog wel wat goed of fout is. Dit zijn de jongens die vroeger de poten uit insecten trokken en honden en katten pijn deden met een bepaald soort lach op hun smoel. Zelfbeheersing stort in na een paar bakkies waardoor de ware aard naar boven komt. Ik weet zeker dat de mensen rondom deze daders dondersgoed weten waartoe zij in staat waren, wellicht zijn zij gewoon mede schuldig, ook het thuisfront!

hetgingperongeluk | 20-07-21 | 05:55

God helpe je de brug over als je zogenaamd 'namens Ajax' een jonge vent hebt doodgeschopt met zijn allen. Ik heb F-siders gekend die je voor minder zouden omleggen.

Ad Hominem | 20-07-21 | 03:15 | 2

De verrekening komt nog wel zodra de rugnummers bekend worden.

spoilerfreak | 20-07-21 | 06:11

Laten we zeggen dat het bij die types nogal gevoelig ligt als je met zijn tienen op 1 man intrapt.

Ad Hominem | 20-07-21 | 13:42

Uitleveren die drieftoeters.

Ab_de_Slam | 20-07-21 | 01:36

Weet je wat mij nou naast 20 jaar een mooie straf lijkt? Al die familieleden inclusief opa, oma, moeder, vader, zus, broer neef en nicht die al deze comments ook meekrijgen. Maar hij was zo'n goeie jongen...... Fuck off, het is een moordenaar of heeft vrienden die moordenaars zijn.

Leyolm | 20-07-21 | 01:09 | 1

Oh, en ik weet dat ze lezen! Dus mijn vraag aan hen is: Tot hoever zit de kotsemmer ondertussen vol? Lijkt me echt zo'n verhaal van een hond die je hebt, altijd lief is als jij in de buurt bent, maar dan plotseling een hond dood bijt als je hem zelf een keer niet kan uitlaten met als gevolg een spuitje.

Leyolm | 20-07-21 | 03:18

Al was Carlo voor VV Knollendam geweest. Het aanvoeren van een reden voor dit geweld lijkt me eerder in het nadeel van de verdachten en een goede grond voor strafverzwaring. Je bek houden en netjes aanhoren hoe lang je de kerker in gaat, smerige... belhamels!

HeerVanStand | 20-07-21 | 01:04 | 4

@Arnold Layne 112 Nou, misschien daar dan maar een benefietwedstrijd organiseren met de kopschoppers in één elftal en eh... aangepaste spelregels. Wel een beetje een stevig en goed voorbereid elftal er tegenover zetten.

HeerVanStand | 20-07-21 | 01:31

Bezoedeling van mijn geboortedorp, geen goed idee.

Arnold Layne | 20-07-21 | 01:39

@Arnold Layne 01:39 Jammer. Qua logistiek was het ideaal.

HeerVanStand | 20-07-21 | 01:43
▼ 1 antwoord verborgen

Dus als je 20 jaar oud bent en iemand dood schopt dan ben je "nog maar nét volwassen".
Maar X'66 is van mening dat jongeren vanaf hun 16e stemrecht moeten krijgen?

Hoeveel bewijs wil je hebben voor de bewering dat dat de voormalige leeftijd der volwassenheid 21 jaar) helemaal nog niet zo slecht was?

Wering | 20-07-21 | 00:38 | 3

Ze willen graag naïeve en gebrainstormde kinderen van 16 die stemmen op de partij. Een referendum voor volwassenen wordt afgeschaft.

Tommi | 20-07-21 | 05:11

Inderdaad geen valide argument van deze advocaat. Deze regering vindt notabene dat kinderen vanaf 12 jaar al zelfstandig kunnen besluiten of ze tegen corona gevaccineerd willen worden.

Schweinchen Dick | 20-07-21 | 09:23

KInderen van 16 worden nog lekker geindoctrineerd op school, die stemmen links, dat is belangrijk want anders halen ze het niet met zetels.

brie-de-penis | 20-07-21 | 09:34
-weggejorist-
Arnold Layne | 20-07-21 | 00:24 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat ze net meerderjarig zijn komt heel goed uit. Dan kun je ze voor volwassen misdrijven ook volwassen straffen.
.
Morgen met de KLM naar Spanje vliegen, kunnen we meteen tegen Ryanair zeggen dat onderdeel van de steun is en dat die slavendrijver zich met z'n eigen tent moet bemoeien.

pietvanvliet | 20-07-21 | 00:22

Verdrietig

GroenGeelHart | 20-07-21 | 00:21 | 1

Inderdaad. Dit raakt me echt. Wat een zinloze dood voor Carlo.

pete1023 | 20-07-21 | 07:40
-weggejorist-
tobleroneisirritant | 19-07-21 | 23:42 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Alle betrokkenen uitleveren aan Spanje, daar weten ze er wel raad mee, hoop ik. Dit soort scumbags kunnen we missen als kiespijn.

Rdock | 19-07-21 | 23:31 | 1

Inderdaad, de daad is daar gepleegd dus daar berechten.

Roze_bril_drager | 19-07-21 | 23:33

We zullen straks een foto van het slachtoffer zien. Maar een foto van de daders niet vanwege privacy vinden de media, dat is zo belangrijk hè... die onafhankelijke journalistiek, ze weten er zoveel van hè.. onmisbaar bla... bla... De rechter zou ze bovendien strafvermindering geven, zo erg die foto van de dader..., voor zijn leven getekend bla,bla...

G.M.I.M. Pet | 19-07-21 | 23:25 | 1

Laat dat maar aan Geenstijl over. Deze laffe verdachten staan straks met naam en toenaam in beeld én terecht!

Schweinchen Dick | 20-07-21 | 09:26

Dit is maar een deel van het verhaal, wacht heel even tot de jongens in Spanje voorgeleid worden

i-Wonder | 19-07-21 | 23:18 | 2

Want? Dan hebben ze een goed excuus waarom ze iemand dood mochten trappen? En waarom een avondje uitgaan gelijk staat aan zinloos geweld plegen? Ben benieuwd...

Tapu | 19-07-21 | 23:51

Ik denk niet dat ze een sterk verhaal zullen hebben aangezien ze gauw naar Nederland zijn gevlucht.

PlatteHoofd-IpneHaar | 20-07-21 | 00:30

Heeft niet zoveel met voetbal te maken. 2 van de jongens die aangevallen werden zijn zelf voor Ajax. Dit is meer een spannend verhaal voor de media.

jesjort | 19-07-21 | 22:54 | 4

Lijkt me sterk. Het zijn straalbezopen figuren, als ze nuchter waren hadden ze het waarschijnlijk niet gedaan.

jesjort | 19-07-21 | 23:38

@jesjort | 19-07-21 | 23:38: lekker makkelijk excuus Ben wel vaker straalbezopen geweest, maar nooit iemand doodgetrapt voor zover ik weet.

Toverkol | 19-07-21 | 23:49

Oh maar ik gebruik het niet als excuus. Maar denk dat de alcohol hierin zeker wel een grote rol speelt.

jesjort | 20-07-21 | 07:46
▼ 1 antwoord verborgen

Thuis zijn het altijd van die lieve hulpvaardige jongens.

Kattie | 19-07-21 | 22:54

Voetbal is een tokkiemagneet. Een uitlaatklep voor gefrustreerde achterstandsouders die hun Jordy's, Wesley's, Riccardo's en Delano's trachten op te jutten naar een niveau dat ze vroeger zelf nooit hebben kunnen halen...

Air van Boven Dorens | 19-07-21 | 22:50 | 3

Wat een air. Uw kind met dubbele achternaam zit zeker op hokkie of gollef?

Toverkol | 19-07-21 | 23:53

Ja wat een geestelijke armoede bij die voetbal tokkies

Rest In Privacy | 20-07-21 | 04:49
-weggejorist-
Gewinflipt | 19-07-21 | 22:44 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Prodeo-Plof advocaat Jaap-Willem Roozemond werkt sinds 2003 in de advocatuur, o.a. aan de Amsterdamse Zuidas bij het grootste kantoor van Nederland De Brauw Blackstone Westbroek. Ook werkte hij bij de Universiteit van Utrecht.

Jaap-Willem heeft hij ruime ervaring in meerdere internationale mega drugszaken, verdenking levensdelicten, witwassen en ontneming, circa 25 plofkraakzaken en verdenking lidmaatschap van criminele organisaties. Tja typisch een advocaat voor de gemiddelde jongere zonder veel inkomsten.

Mijnpraatjes | 19-07-21 | 22:35 | 4

@Pontius Vulgaris | 19-07-21 | 23:24: Maar tegen de "kansarme" of "uitkeringstrekker" sta je machteloos, die kunnen gratis doorprocederen en de verzekering gaat maar tot € 3500, nou vette hap, dat zijn een paar uurtjes werk voor de advocaat. Als werkende heb je geen recht schunnig maar waar. We beseffen totaal niet hoe we worden uitgeleverd aan het gajes.

G.M.I.M. Pet | 19-07-21 | 23:37

@Pontius Vulgaris | 19-07-21 | 23:24:

Rechtsbijstandsverzekeringen strafrecht uit wanneer er sprake is van opzet. Misschien eerst weten waar je over praat voor je reaguurt.

www.rechtsbijstandverzekering.nl/stra...

Kun je een rechtsbijstandverzekering gebruiken voor strafrecht? Dat hangt ervan af. Als je met opzet betrokken bent geweest bij een strafbaar feit, kan je rechtsbijstandverzekering niets doen. In andere gevallen zijn er wel mogelijkheden om juridische hulp te krijgen. Het gaat dan om strafzaken, die niet opzettelijk zijn begaan, maar waarin je wel schuldig bent. Een verkeersongeval waarbij iemand gewond raakt bijvoorbeeld. Of een artikel dat je koopt en dat gestolen blijkt te zijn.

Tapu | 19-07-21 | 23:55

@Pontius Vulgaris | 19-07-21 | 23:24: Een rechtsbijstandsverzekering dekt geen strafrecht én zeker niet als er opzet in het spel is.

Schweinchen Dick | 20-07-21 | 09:28
▼ 1 antwoord verborgen

Carlo. Ajaxfans zijn getraumatiseerd door die voornaam natuurlijk. Beverwijk Carlo was toch ook een Ajaxfan ?
Misschien is het een plan om deze zwakzinnigen een speciale straf te geven. In beverwijk.. door Hooligans ..1 of 2 van elke club.

grapo | 19-07-21 | 22:33 | 1

Carlo P was een hooligan. F side en vast lid van dat houten clublokaal waar ze al die wapens en drugs gevonden hebben en vanwaar later ooit de laffe aanval op het clublokaal van Ado is georganiseerd inclusief het molestreren van tieners.

Degrelle | 19-07-21 | 22:50
-weggejorist-
R. Skickr | 19-07-21 | 22:26 | 3

Ok, als dat inderdaad zo blijkt te zijn, dan moet ik mijn excuses aanbieden voor de veronderstelde mocro- tuig optie, die ook patent hebben op het in groepsverband kopschoppen als iemand weerloos op de grond ligt. Ajax zal naar ik hoop passende maatregelen nemen naast de hopelijk zeer hoge straffen van de rechter voor deze doorgesnoven barbaarse imbecielen.

laurentius | 19-07-21 | 22:26 | 1

Ik ook.

SaintNick | 19-07-21 | 23:16

Als je oud genoeg bent om met het vliegtuig zelfstandig op vakantie te gaan en dan de keuze maakt om iemand dood te schoppen ben je wat mij betreft daarna niet opeens te jong om de gevolgen te ondergaan. De leeftijd van deze daders zou geen rol moeten spelen.

Dimension | 19-07-21 | 22:21
-weggejorist-
Aardappelplantje | 19-07-21 | 22:20 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Crimineel gedrag is glamour. Dag in dag uit op tv, radio en interweb.

eismc2 | 19-07-21 | 22:19 | 1

Streetcred's...

Air van Boven Dorens | 19-07-21 | 22:52

Volgens "nabestaanden" was Carlo zelf niet eens voor Feyenoord, maar voor Ajax!

Een vergismoord dus.
Dacht dat dat voornamelijk voorbehouden was aan mocro-mafia en de door hen ingeschakelde laag-iq-uitvoerders....

michelpen | 19-07-21 | 22:17 | 1

De werkelijkheid is gekker dan de gekste fantasie. Blijkt ook hier weer.

R. Skickr | 19-07-21 | 22:28

Allen aanklagen voor doodslag, hadden ze hun maten maar tegen moeten houden.

Roze_bril_drager | 19-07-21 | 22:17 | 2

Doodslag? Mag het ook moord zijn, iets met voorwaardelijke opzet?

Cor Netto | 19-07-21 | 22:19

@Cor Netto | 19-07-21 | 22:19:

Dat mag zeker.

Roze_bril_drager | 19-07-21 | 22:22
-weggejorist-
Charles Swietert | 19-07-21 | 22:15 | 2

Fey, 020, PSV... er bestaat geen enkele reden om iemand de dood in te jagen vawege een clubvoorkeur. Al denken ze daar in Roffa en 020 anders over. De naam? Toeval.

Gumush | 19-07-21 | 22:12

Geen kans dat ze in de Spaanse cel terecht komen door de zogenaamde terugkeergarantie?

Kayerr | 19-07-21 | 22:10

Peper en zout erbij?

" Precies mijn onderbuik, ik heb een pet en al jaren beloof ik deze op te eten als de daders jongeren zonder aanhalingstekens blijken te zijn.. Tot nu toe werd mijn oordeel (laat dat voor maar weg) bevestigd.

Road to serfdom | 18-07-21 | 15:04 | 2"

De Ongematigde | 19-07-21 | 22:09 | 2

Haha; toefje mayo misschien?

Lorejas | 19-07-21 | 22:15

Graag filmen en op dumpert zeggen Road to serfdom!

Harris Pilton | 19-07-21 | 22:49

Kutvoetbal. Alweer een goede reden om de kosten van die uit de staatsruif vretende private entertainmentbedrijven een-op-een door te belasten, een asociale belasting op de maatschappij.
On-topic, gewoon in Spanje berechten. Wat die amoebes hebben gedaan is tegen de Spaanse regels, gedaan op Spaans grondgebied waar Spanje rechtsmacht heeft. Hopelijk heeft El Bubba nog wel plek in zijn cel.

Defman | 19-07-21 | 22:04 | 7

Wat Papa Jones zegt! Ik behoor tot die meerderheid, ook nog toen ik "met haar-slank-en knap was".

Kaal-dik-en-lelijk | 19-07-21 | 22:22
-weggejorist-
@WiN™ | 19-07-21 | 22:44

@Papa Jones | 19-07-21 | 22:15: Probleem is wel dat er niet opgetreden wordt. van Praag overhandigt graag een shirtje als er een vast zit.

Struikrover3 | 20-07-21 | 09:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Uitleveren aan Spanje a.u.b.

Papa Jones | 19-07-21 | 22:00

Wat betreft het argument dat de dader heel veel spijt heeft: als de spijt oprecht is, dan is diegene toch bereid om de straf te ondergaan?? Hij zal zelfs aan de rechter vragen, nee smeken op zijn blote knieën, om de maximale straf. Een loutering voor de vreselijke daad hij hij heeft begaan. Als hij gelovig is ook nog in het hiernamaals branden in het vagevuur.

Arnold Layne | 19-07-21 | 21:46

Een echte voetballiefhebber is uiteindelijk liefhebber van de voetbalsport.
En daar is er ook een tegenstander nodig.
Dus een andere club.
En als het goed is zijn ze aan elkaar gewaagd en verliest er een.

Dus deze gasten hebben er niet van begrepen.

kloopindeslootjijook | 19-07-21 | 21:42 | 1

Precies, anders heette de sport wel ‘afwerken op doel’

timmey | 20-07-21 | 13:37

Halve zolen die graag tegen ballen aantrappen enzo... triest.

grapjasz | 19-07-21 | 21:41 | 1

Mam?

Kaal-dik-en-lelijk | 19-07-21 | 22:07

Aan justitie wil ik zeggen: geen woorden maar daden. Wat een schoften.

Ruif_Vuller | 19-07-21 | 21:39

Waar blijft die rectificatie van de Telegraag?
Ronduit gevaarlijke stemmingmakerij.

Ruimedenker | 19-07-21 | 21:38 | 3

Exactly my thoughts. Een beetje zelfbeheersing helpt.

Charles Swietert | 19-07-21 | 22:20

Volgens mij heb je zelf het een en ander te retificeren.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 22:21

Dus omdat jij iets anders beweert moet de Telegraaf rectificeren?

Goofy Goofball | 20-07-21 | 00:17

Laat ze naar het lijk kijken
Laat ze het verdriet van de ouders en de familie zien
Laat ze het verdriet van hun eigen ouders zien
Desnoods met een pilletje waar je extra empathisch van wordt.

kloopindeslootjijook | 19-07-21 | 21:35 | 4

Voltooid leven pilletje dat d66 graag aan 66plussers geeft mag ook, dat voorkomt in ieder geval recidive

Ir_HardGelag | 19-07-21 | 21:51

Zo denk ik ook. Pedagogisch gezien is het funest dat ze afstand kunnen nemen door zielig gedoe over uitlevering, drank, leeftijd en groepsdruk. Exposure is prima.

borderlijntje | 19-07-21 | 23:25

mee eens

Boeddha18 | 19-07-21 | 23:38
▼ 1 antwoord verborgen

Iemand doodtrappen omdat hij vermeend voor de verkeerde club is. En nog in de holst van de nacht dan wegsluipen ook. Laat deze gasten een jaar of 30 creperen in een bloedhete Spaanse cel op Melilla.

OrgulloTulipano | 19-07-21 | 21:32 | 1

En als de gevangenisstraf erop zit verplicht een seizoenkaart van Telstar of TOP Oss

Weg met dat vuilnis | 19-07-21 | 21:40

Ik vraag me af of Berghuis écht goed in de gaten heeft wat zijn overstap voor Rotterdammers betekent. Of ie dat allemaal goed heeft overzien

Weg met dat vuilnis | 19-07-21 | 21:29 | 8

@Weg met dat vuilnis | 19-07-21 | 22:18: Er bestaan ook kleinzielige Amsterdammers uiteraard.

Papa Jones | 19-07-21 | 22:21

nee

Mark | 19-07-21 | 23:10

@Weg met dat vuilnis | 19-07-21 | 22:18: neuh. Ajax fans zijn minder verbitterd dan Feyenoord fans. Want hun cluppie wint nog wel eens wat.

euroka | 20-07-21 | 09:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Mooi om het voetbal erbij te betrekken ….. enkele reis Spanje en opsluiten in de cel met de dikste schimmel and a friend called bubba

Habe das Gewust | 19-07-21 | 21:29 | 1

Bubba Jose

schijtzat | 19-07-21 | 22:10

"Er is een ongeschreven regel dat je iemand die op de grond ligt, niet meer trapt [...]"

Eh - ongeschreven? De regels over dit soort daden staat wel degelijk op schrift. In het Nederlandse, maar zonder twijfel ook in het Spaanse strafrecht.

Maar ach, de daders zijn slechts kindertjes en die kunnen toch niet verantwoordelijk gehouden worden voor hun daden? Ze zijn vast en zeker onheus bejegend door de samenleving en ze hebben ongetwijfeld een moeilijke jeugd (daar zitten ze nog middenin).

Anomiemus | 19-07-21 | 21:28

Carlo... doodgetrapt... Ajax fan... wacht is dit een herhaling van Picornie? Alleen dit keer doodgeslagen door eigen fans? Wat ziek zeg.

Graaf_van_Hogendorp | 19-07-21 | 21:26 | 1

gelukkig friendly fire

Mark | 19-07-21 | 23:11

Laten we alsjeblieft er niet achter komen wie het zijn, anders zal de rechter wel weer oordelen - net als bij de originele kopschoppers - dat ze wel genoeg gestraft zijn in de (sociale) media en dat ze nog maar naar een softie instelling mogen waar ze rustig door kunnen feesten. Dat willen we toch niet?

Met_baard | 19-07-21 | 21:24 | 1

Jawel want hun naam op internet weet je tenminste zeker dat ze levenslang gestraft worden.

JanP999 | 19-07-21 | 21:41
-weggejorist-
Hollandse_blauwe | 19-07-21 | 21:24

"Wijde regio Amsterdam" en hoe wijd is dat dan? Tegenwoordig is Zandvoort Amsterdam beach namelijk.

Graaf_van_Hogendorp | 19-07-21 | 21:24 | 2

Rotterdam is Amsterdam cockroach.
Shit, ik hoop wel dat dit soort 'grappen' in de toekomst nog gemaakt kunnen worden, ook al is het flauw.

Arnold Layne | 19-07-21 | 21:33

@ Graaf_van_Hogendorp.
Dat Amsterdam geilt zo op zichzelf dat ze zelfs in staat zijn om de Eiffeltoren "Amsterdam Tower" te noemen.

Trasnochador | 19-07-21 | 23:38

De verdachten proberen nu ineens om er een Nederlandse zaak van te maken, omdat we hier van die flut straffen hebben.

Oké, maar dan samen in de isoleercel met Takhi en een kaasschaaf. Pas als iemand de ander door een brievenbus weet te krijgen, stopt de muziek van Frans Bouwer. John de Mol mag de details uitwerken; het wordt sowieso een kijkcijferhit.

FrikandellenEdje | 19-07-21 | 21:24 | 1

deze mensen dienen in spanje berecht en kapotgemaakt te worden. Net als hun slactoffer

Mark | 19-07-21 | 23:12

En als ze dan in een spaanse cel zitten, een beloning uitloven voor elk bebloed kontgaatje van de daders........ Kunnen ze hun zonden met zich meedragen. en er op zitten.

Schellenvandenogen | 19-07-21 | 21:17

Wat beweeg je om dit te doen? Iemand kopschoppen die op de grond ligt.. met alcohol op zou het nog niet bij mij op komen, en bij tien bier op schop ik mijzelf onderuit :) werkelijk, of er nu drugs in het spel waren, slechte dronk of nuchter…er zijn geen enkele verzagende omstandigheden daders moeten 20 jaar de bak in…basta!

Hollandse_blauwe | 19-07-21 | 21:13 | 1

*verzachtende. Maar inderdaad minimaal 20 jaar bak en elke dag een still shot van het moment waarop ze die jongen op zijn hoofd raakte.

remmersmaaak | 19-07-21 | 21:30

Ik ben van 1973 en voor de club die in mijn leven het vaakst kampioen van Nederland is geworden. PSV dus inderdaad, kijk het maar na. Een familieclub die regelmatig verbaasd in noordwestelijke richting kijkt naar het tuig dat daar jaar in jaar uit elkaar naar het leven staat.

Weg met dat vuilnis | 19-07-21 | 21:11 | 6

@janjoker: als ik nét iets eerder was geboren, was het overigens gelijk (20-20) geweest met de club uit de hoofdstad

Weg met dat vuilnis | 19-07-21 | 21:25

@Graaf_van_Hogendor: ik denk dat u het zelf nog eens even goed moet nakijken

Weg met dat vuilnis | 19-07-21 | 21:26

@Weg met dat vuilnis | 19-07-21 | 21:26:
Ook PSV heeft een """harde kern""" die niet altijd lievvv zijn. Maar het is kleiner dan bij de grotere clubs dat is waar.

Graaf_van_Hogendorp | 19-07-21 | 22:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Verder, elke fatsoenlijke ouder zou ervoor zorgen dat je kind zijn/haar verantwoordelijkheid neemt. Lafbekken...

Drs. D. | 19-07-21 | 21:07 | 1

Te vrezen is dat deze ouders zien dat hun kinderen hun toekomst en hun leven hebben vergooit.

kloopindeslootjijook | 19-07-21 | 21:45

Niet alleen drank maar ook pillen. Anders is dit soort blinde agressiviteit niet te verklaren

JanP999 | 19-07-21 | 21:06 | 7

JanP999 | 19-07-21 | 21:06
Of gebruik van anabolen waar extreme agressie een nare bijwerking van is.

van der g | 19-07-21 | 21:39

Jij weet duidelijk niet waar je over praat.

The Green*Machine | 19-07-21 | 22:05

@The Green*Machine | 19-07-21 | 22:05: die sportschool losers die in Praag die ober kapot hebben geschopt waren anders ook opgepompte steroidenhengstjes met een te groot ego

Defman | 19-07-21 | 22:10
▼ 4 antwoorden verborgen

De sleutelinleveraar is weer vrijgelaten. Zal wel kloppen dat hij niet de kopschopper was. In het Nederlands recht moeten die andere 8 gewoon allemaal naar elkaar wijzen. Krijgt niemand straf. Benieuwd hoe die Spanjolen omgaan met fataal kopschoppen door een groep.

de Voorzittert | 19-07-21 | 21:06 | 1

Ze hebben toch videobeelden?

Lorejas | 19-07-21 | 21:21

Onnodig olie op het vuur.
Gevaarlijke stemmingmakerij, maar zo kennen we de Telegraag.
Het is te hopen dat “fans” van beide clubs zich weten te beheersen en niet uit zijn op wraak, want dit had niets, maar dan ook niets met voetbal te maken.
Telegraaf zet hier mensen tegen elkaar op.

Ruimedenker | 19-07-21 | 21:05 | 7

@Jiet Panssen | 19-07-21 | 21:08:

Zonder aanleiding richting een bepaalde groep wijzen is racisme.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 21:35

Ik vind dat ze gedurende 5 jaar een knietje moeten doen voor Carlo. De spelers En de hooligans.

kokenrel | 19-07-21 | 21:35
▼ 4 antwoorden verborgen

20 jaar geleden ben ik in Mallorca en Lorret de Mar geweest. Toen had je dat gezeik ook al. Liep je daar met het verkeerde shirtje aan dan had je een probleem...

Drs. D. | 19-07-21 | 21:04 | 2

Klopt wel. Ik loop op vakantie nooit met kenmerkende clubkleding. Zelfs niet met de mini-voorzittert. Zinloos geweld zit in een klein hoekje tegenwoordig.

de Voorzittert | 19-07-21 | 21:08

Minder files, goedkopere brandstofprijzen, druk van de woningmarkt, meer vlees voor op de BBQ, minder co2 uitstoot, kortere rij bij de kassa, minder drugsgebruikers, lagere prijs voor een seizoenskaart, etc., etc., etc.

Wat zou de wereld er toch mooi uit zien wanneer dit tuig standaard levenslang krijgt.

FrikandellenEdje | 19-07-21 | 21:04

D66ers, zijn dat nou Amsterdammers of Rotterdammers? Iets met weegschaal en Vrouwe Justitia.

Normpje | 19-07-21 | 21:03 | 2

Psssst zeg dat nou svp NIET dat vrouwe...... lhbtiefop begint terstond te zeiken; mot een omgebouwde zijn.

MoslimMolen | 19-07-21 | 21:07

d66 wordt hopelijk dodelijk vernietigd

Mark | 19-07-21 | 23:13

Jankende "advocaat" misbruikt de 010-fansz die Berghuis bezoedelen enkel en alleen als gelegeheids argument....
Geheid dat het hier finne betreft.

MoslimMolen | 19-07-21 | 21:02

Mijn gedachte ja, de ironie

jari_en_shota | 19-07-21 | 21:09

Eén ding is wel duidelijk: Mallorca hoef je dit leven niet heen. Wat een teringbende is het daar op zo’n boulevard s’avonds.

de Voorzittert | 19-07-21 | 21:02 | 1

Dat is al minstens 30 jaar zo.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 21:08

Dit vind ik op de website van de NOS: ‘"Mijn cliënt is verschrikkelijk geschrokken. Het is een vreselijke zaak voor de nabestaanden", zegt Roozemond. De verdachten zijn allemaal tussen de 18 en 20 jaar oud. "Het zijn jonge verdachten, voor wie het belangrijk is dat ze in eventuele voorlopige hechtenis door hun familie kunnen worden bezocht", zegt Roozemond.’
Ja, in Nederland is nu eenmaal de dader zielig. Het slachtoffer kan barsten.

MAD1950 | 19-07-21 | 21:01 | 2

Als ik de familie was schopte ik ze voor de rest van hun leven mijn huis uit. Ook als het mijn eigen 18 jarige zoon zou zijn. Als je dit flikt zoek je het verder zelf maar uit, maar van mij kant geen enkele hulp meer.

Sjakie | 19-07-21 | 21:24

Hij is geschrokken omdat hij nu in een keer met de consequenties geconfronteerd wordt. En dat dit zware gevolgen zal hebben voor zijn comfortabele leventje

seasicksteve | 20-07-21 | 01:46

Misschien was het ter plaatse dan juist omgekeerd. Maakt het net zo triest. Geeft wel aan hoe slecht het onderzoek van de Telegraaf journo.

de Voorzittert | 19-07-21 | 21:04

@de Voorzittert | 19-07-21 | 21:04:
Of wellicht was het gewoon een gemengde groep, uit Waddinxveen. Zo gek is dat niet paar voor Feyenoord, paar voor Ajax. En die idioten vlogen er gewoon op af, want dachten ze zullen allemaal wel voor Feyenoord zijn. En 1 viel om en die was toevallig de persoon die voor Ajax was. Wat een enorme treurnis.

Showstoppah | 19-07-21 | 21:06

De advocaat vindt dat ze in NL berecht moeten worden want dan kunnen ze bezoek krijgen van hun familie!!!!!
“Hij wil niks zeggen over zijn cliënt, bijvoorbeeld of hij de hoofdverdachte is of zijn leeftijd. De verdachten zijn allemaal tussen de 18 en 20 jaar oud. “Het zijn jonge verdachten, voor wie het belangrijk is dat ze in eventuele voorlopige hechtenis door hun familie kunnen worden bezocht”, zegt Roozemond.

AnnaJL | 19-07-21 | 21:01

Ik zeg uitleveren aan Spanje en aanklagen voor moord. Dat wordt 10 jaar brommen, maar geen luxe zoals nl.

Schepvogel | 19-07-21 | 20:59 | 1

Gewoon naar Spanje sturen,

gato | 19-07-21 | 21:11

Te dom voor woorden dat je je hele identiteit laat afhangen van je plaatselijke voetbalclub. Je hele leven laat beïnvloeden door de groep waarin je meehobbelt. Non-identiteiten. En dan te bedenken dat ze als het Nederlands elftal speelt ze naast elkaar van links naar rechts staan te springen in oranje shirtjes. In vroeger tijden deden we de poort dicht van ons kasteel en lieten we ze buiten creperen in de beschimmelde aardappelschillen en rotte bietenpulp. Nu leasen ze een zwarte Golf GTI en maken ons het leven zuur.

austinhealey | 19-07-21 | 20:59

Voetbalsupporters OK, Maar uit welk vak?

gijnsteel666 | 19-07-21 | 20:58 | 1

Het vuilnisvak blijkbaar.
Met dit soort lui kun je als club niet blij zijn.
Een smet op je club is dit als je dit laat gaan.
Een echte voetballiefhebber is uiteindelijk liefhebber van de voetbalsport.

kloopindeslootjijook | 19-07-21 | 21:39

Maar, maar, Amsterdam was toch de lieve stad?

DeBlijeGeit | 19-07-21 | 20:58 | 4

@neonreclame | 19-07-21 | 21:00:
Tja, als je een bloemetje nodig hebt voor een verjaardag, ga je ffe naar de Lange Leidsedwarsstraat.

van der g | 19-07-21 | 21:17

Eerst maar eens zien of ze echt uit Amsterdam komen.

Lorejas | 19-07-21 | 21:25

@van der g | 19-07-21 | 21:17:

Veel te ver..

Pik ze hier wel...

neonreclame | 19-07-21 | 21:28
▼ 1 antwoord verborgen

Lever ze in godsnaam uit. Als Spanje ze wil hebben, wie zijn wij dan om dit volk hier te houden?

coitus reservatus | 19-07-21 | 20:56 | 1

Klopt, want hier krijgen ze een vrijwel zeker een fopstraf van linkse D'66 rechters. Vooral als ook nog eens het jeugdstrafrecht (maximaal twee jaar gevangenisstraf) wordt toegepast.

Schweinchen Dick | 20-07-21 | 09:36

Amsterdam, ooit een leuke stad.
Vandaag de dag, wel ..

Nederlandop1 | 19-07-21 | 20:56

Ik hoop dat ze allemaal een leuke tijd tegemoet gaan in een Spaanse cel. Niets hier afhandelen, uitleveren en straffen. Helaas is het onvermijdelijk dat ze na veroordeling in een Nederlandse gevangenis komen (WOTS), maar fijn tot die tijd rotten in een Spaanse cel.

bulk | 19-07-21 | 20:55

Advocaatje: op de dag dat je 18 wordt ben je niet net meerderjarig maar gewoon meerderjarig en kom je niet meer weg met een fop sanctie bij bureau halt.
Dus stop met pro-deo huilebalken en kom met serieuze argumenten of hou je smoel en zoek een ander vak.

loze stijl | 19-07-21 | 20:55 | 1

Ach je wil niet weten hoeveel bloedzuigers tegenwoordig een studie Rechten met succes afronden.

Befkracht69 | 19-07-21 | 20:58

Was het in Balma de Mallorca? Of in El Arebal?

Normpje | 19-07-21 | 20:54 | 1

s'arenal

Pietie | 19-07-21 | 21:27

Voetbalfans, dommer volk is er niet.

funkyd | 19-07-21 | 20:51 | 3

Nou,.... ben ik niet met je eens.

Jee-Dee | 19-07-21 | 20:56

Wel eens bij darten geweest?

janjoker | 19-07-21 | 21:25

Als ik het goed begrijp maakte het niet uit of het over voetbal ging of niet.... ze waren op zoek naar iets om geweld te gebruiken.
Overigens zijn er Engeland zat gevallen van mensen die doodgetrapt worden wanneer je bij de verkeerde team zit. Was een vwrhaal van een vrouw die met een voetbal shirt van de tegenpartij in de verkeerde pub terecht kwam. Dood geslagen.

halfvolle glas | 19-07-21 | 20:50 | 3

Verkeerde kleur T-shirt kan al genoeg zijn.

Mr_Natural | 19-07-21 | 20:51

In Glasgow kan lopen aan de verkeerde kant van de straat al genoeg zijn om tussen 6 planken te eindigen, maar aan die kant van de plas is de voetbalcultuur heel anders. Bij ons is dit niet normaal, nooit

jari_en_shota | 19-07-21 | 21:15

Fopstraffen liggen al klaar. Iets met schoffelen en zo.

Marvin_NL | 19-07-21 | 20:50 | 5

Daar doe je ze juist een plezier mee, daar houden ze van, de tegenstander onderuit schoffelen.

Normpje | 19-07-21 | 20:56

@halfvolle glas | 19-07-21 | 20:52: ben je 18 dan ben je volwassen. We gaan niet bakkeleien over 1, 2 of 3 dagen. Ben je 17 dan mag je niet naar de hoeren, ben je 18 dan wel. Ben je 17 dan mag je niet drinken, 18 wel. Idem voor rijbewijs, stemmen, hypotheek, etc. En dus ook voor de straf die aan moord/dood door schuld is verbonden...

Drs. D. | 19-07-21 | 21:00

@Drs. D. | 19-07-21 | 21:00: Juist!

Marvin_NL | 19-07-21 | 21:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Terugtrappen naar Spanje met een vlucht van Ryanair dat smerige schorem!

van der g | 19-07-21 | 20:48 | 4

Dat is genoeg straf op zich, een vlucht met Ryanair. Maar ff serieus, berechten in Spanje is het meest logische, daar is de misdaad gepleegd en daar moeten ook de daders berecht worden.

Sinterbikske | 19-07-21 | 20:53

@Sinterbikske | 19-07-21 | 20:53:
Heb die advocaat zojuist gehoord en ik vrees dat die jochies niet zomaar worden uitgeleverd daar het slachtoffer ook Nederlander is. Volgens de advocaat biedt de wet de mogelijkheid om hen hier te berechten. Dan weet je het wel!

van der g | 19-07-21 | 20:58

@van der g | 19-07-21 | 20:58: rechter: ''ze zijn al genoeg gestraft door de media...''

Drs. D. | 19-07-21 | 21:01
▼ 1 antwoord verborgen

Wel BLANKEN dus. Kampers?

blikjegrolsch | 19-07-21 | 20:48 | 1

Boeiend? Afstraffen!

RigouReus | 19-07-21 | 20:53

En bureau daderhulp staat alweer klaar

TonyMontana010 | 19-07-21 | 20:48
-weggejorist-
Is-nogal-wat | 19-07-21 | 20:47 | 1

www.ultimahora.es/sucesos/ultimas/202... Lo que ha llamado más la atención a los investigadores es que el grupo llegó a Mallorca con una sola intención: «hacer daño». De manera gratuita y sin mediar palabra. Una pandilla siniestra.
Wat de politieonderzoekers nog het meest opvalt, is dat de groep op Mallorca aangekomen is met één enkel doel: schade toebrengen. Zonder reden en zwijgend. Een sinistere bende.

Weten we wel zeker dat het voetbal hier überhaupt iets mee te maken heeft? Blijkbaar heeft die klojo die gearresteerd is iets anders verklaard.

Waagmeester | 19-07-21 | 20:46 | 3

Het kan ook uitlokking zijn. Een aanleiding bedenken waarom je geweld gaat plegen. Dan is er ook geen sprake van 'ruzie', maar gewoon willekeurig dadergeweld.

letopuwzaak | 19-07-21 | 20:51

@letopuwzaak | 19-07-21 | 20:51: Als dat inderdaad zo is, dan geeft dat hele Ajax-Feyenoord-verhaal van de T. volkomen onterecht alleen maar aanleiding tot nòg meer geweld.

Waagmeester | 19-07-21 | 20:58

@Waagmeester | 19-07-21 | 20:58:
Daar mogen ze inderdaad wel voorzichtig mee zijn, als dit gaat om 'geweld om geweld'.
Wanneer er al gesuggereerd wordt dat deze jongens kwamen om geweld te plegen, zou ik als journalist daar een genuanceerd artikel van maken.

letopuwzaak | 19-07-21 | 22:02

Nederlandse gedeelte is echt een tokkie area waar altijd stoere jongens ruzie zoeken. Loop 1000 meter door naar de Schinkenstrasse en het is een groot feest tussen de niet vechtende Duitserts. *Drinkt pils weg in de Bierkönig*

luukeeeeeert | 19-07-21 | 20:45 | 1

Je hebt daar sectoren?
Alleen dat al is een rode vlag.

SterF... | 19-07-21 | 21:06

“ Er is een ongeschreven regel dat je iemand die op de grond ligt, niet meer trapt, maar daar hadden ze schijt aan.”
Een goede reden dat dit een ongeschreven regel is dat de geschreven regel is dat geweld gewoon verboden is, en alleen in hele speciale gevallen - mits proportioneel - mogelijk is.
Dat sommige mensen dat interpreteren dat je een bewusteloos persoon niet meer mag doodschoppen lijkt me een signaal dat de regels van onze samenleving nog maar eens opnieuw uitgelegd moeten worden.

Wilhelm Tell | 19-07-21 | 20:44

Ik vind overigens dat als je 'net meerderjarig' bent dit een strafverzwarende omstandigheid is. Kijk, als je al 30 jaar meerderjarig bent en je doet eens iets, ok. Maar meteen in de eerste de beste week dat je meerderjarig bent in de fout gaan: je hebt nog heeeel veel meerderjarigheid te gaan dus extra straffen om dat goed duidelijk te maken. Het minderjarige brein heeft zich namelijk nog niet helemaal gevormd dus trek daar bij dit soort lui maar 90 jaar voor uit.

Knufter | 19-07-21 | 20:43 | 3

Nasim Taleb zou het met je eens zijn.

Wilhelm Tell | 19-07-21 | 20:45

Nassim heeft overigens altijd gelijk.

Canis.bonus.es | 19-07-21 | 20:54

Vroeger (40 jaar geleden) was je pas op je 21e meerderjarig. En je bent eigenlijk pas rond je 50e zover dat je jezelf bijna als volwassen (mentaal volgroeid) kan beschouwen. Hoewel echt volwassen mensen begrijpen dat ze nooit volwassen zullen worden. Want je bent nooit te oud om te leren. Alleen pubers denken dat ze eigenlijk al helemaal volwassen zijn.

Vuurspuger | 19-07-21 | 21:58

Dit is op de foto overigens het oude oude Ajax-logo.

Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:42 | 1

Klopt.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 20:50
-weggejorist en opgerot-
Parelzoenster | 19-07-21 | 20:42

Leer, van hoe de vader van Joram probeerde zijn liefhebbend zoontje te ontzien en te verbergen. Let op, in dit geval is het niet anders, waarom laat je de jongste van het stel achter? Ze hoopten dat die nog niet als meerderjarig zou worden gezien. Dat bloijkt wel uit de woorden van de 'advocaat'. Zijn de passagierslijsten van het vliegtuig al opgevraagd?

dathoujetoch | 19-07-21 | 20:42

Waarom is het elke zomer raak met Nederlands blank tuig in het buitenland? Mensen, voed je kinderen op. Als je er toch als vader achterkomt dat je zoon zulke dingen doet ben je een totale loser als je 'm zelf niet ff bijwerkt, corrigerend en pedagogisch welteverstaan.
Natuurlijk is dit blank tuig. Vertel mij maar niks over "voetbalfans".

Draak uit Brabant | 19-07-21 | 20:42 | 2

Misschien het buiten de kaders van het gewone leven zijn? Wel een goed punt. Ik dacht ook gelijk aan ernstige voetbalrellen met Nederlandse hooligans. In ons eigen land heb je dat niet meer zo, wel bij Europacup wedstrijden. In dit geval dan vaak Feyenoord. Denk aan onze status in Rome waar forse rellen waren en een eeuwenoude fontein flink schade op liep. Volgens mij hebben ook die van Ajax en PSV wat misdragingen in Europa. Waarom dan en binnenlands zo veel minder.

Een goede vraag,

Nuuk | 19-07-21 | 20:49

Weten we zeker dat het Promes niet was? Maakt de kleur wat uit?

Sinterbikske | 19-07-21 | 20:50

Uitleveren aan Spanje dat tuig, en wel heel snel. Wat is dat toch voor onzin dat ze hier berecht zouden moeten worden zoals de advocaten willen? Als het slachtoffer een Spanjaard betrof had de rechtszaak toch ook in Spanje plaatsgevonden? Zelfde met die IS dames, een Nederlands paspoort of nationaliteit mag geen privileges geven voor in het buitenland gepleegde misdaden, Syrische IS gangers worden immers in Syrië volgens het Syrische recht bestraft. Je creëert klasse justitie als je de daders hier in Nederland zou berechten.

Sinterbikske | 19-07-21 | 20:42 | 2

In Spanje 30 jaar de bak in is gelijk aan 30 jaar de hel in. Zelfmoord is de enige reële optie

Canis.bonus.es | 19-07-21 | 20:56

@Canis.bonus.es | 19-07-21 | 20:56: smokkel je drugs naar de Filipijnen of Indonesië of zit je daar aan kinderen dan weet je ook vooraf waar je aan toe bent. Als het dan toch te moeilijk blijkt om jezelf te gedragen moet je of thuisblijven of moet je de consequenties van je gedrag aanvaarden.

Sinterbikske | 19-07-21 | 21:31

Om te kotsen dit soort idioten. Hoe? Waarom?

HoniSoit | 19-07-21 | 20:41

Het is sowieso een ongeschreven regel dat je iemand naar de grond stompt. Ook niet als het om voetbal gaat. Als je het niet met woorden af kan dan tel je maar tot 10.

superb_de_lux | 19-07-21 | 20:41

Geen woorden, maar daden iets te letterlijk genomen...

Odin | 19-07-21 | 20:41

Wat een kut-blanken. Zijn nu alle blanken kut? Nee. Dit zijn wel kut-blanken.

nsfl | 19-07-21 | 20:40

Ik train jeugd. Die kopen gewoon een "cool" clubshirt om in te trainen en soms hebben ze het ook gewoon aan tijdens een uitje (zwembad/ pretpark). De ene keer is het Barcelona dan PSG en soms zelfs Ajax.
Gewoon jeugd die van sport houd en niet per se idolaat is van een club. Dat is schijnbaar genoeg reden om aangevallen te worden. Bizar.
Dadelijk komt er weer een politicus die het probleem wel weet op te lossen. Blanken dragen een wit t-shirt, en zwarten een zwart. Bij de vrouwen word dat roze en paars. Allemaal om onze "vrijheden te beschermen" ipv het rot nu eens echt goed aan te pakken.
Net volwassen, prima leeftijd om 40 jaar te brommen zou ik zeggen.

Andersdenkend | 19-07-21 | 20:39 | 4

@Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:46: Sterker nog, ik train meiden in de handbalsport.

Andersdenkend | 19-07-21 | 20:54

@Piet Karbiet | 19-07-21 | 21:01: Douchen verplicht, evenals cooling down. Om moverende redenen douchen ze niet met mij.
Maar goed de echte voldoening komt uit het feit dat je ze iets leert en dat ook terig ziet in de wedstrijd.

Andersdenkend | 19-07-21 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen

Kortom: Ruimedenker lult uit zijn nek. Precies wat was te verwachten.

blikjegrolsch | 19-07-21 | 20:38 | 4

@Trasnochador | 19-07-21 | 20:40:
Meneer….
Blikje komt wel terug op z’n woorden, nadat duidelijk wordt wat daar werkelijk gebeurd is.

Ruimedenker | 19-07-21 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon als ajax aan naming en shaming doen. Hang foto's en namen op en zet erbij dat zij onze club naar de gallemiezen helpen. Kleine laffe anonieme kuttekoppies die het zijn. Span een proces als club tegen ze aan dat ze je naam hebben misbruikt. Pluk ze kaal voor elk logootje dat ze zonder toestemming op Facebook hebben staan.

Kaal-dik-en-lelijk | 19-07-21 | 20:38 | 2

Kijk en hier ga je al: “ onze club”. Dit is dus olie op het vuur van bepaald allooi.

superb_de_lux | 19-07-21 | 20:42

Het is mijn club inderdaad. Ben Amsterdammer en ging als jonge jongen al met mijn vader naar De Meer. Mooi voetbal, een legende voortgebracht (nr 14) om over de erelijst maar te zwijgen die menig huidige topclub graag zou willen hebben. Ik associeer Ajax met gezelligheid en met je "gappies" naar een leuk spelletje zitten kijken. Dat er 1 procent randdebielen rondlopen is ook iets wat Ajax zich kan aantrekken. Ik weet wie het zijn, de politie weet dat, en de club ook. Deel stadionverboden uit, stuur hun of hun ouwe heer de rekening van vernielingen. Doe aangifte als club. Doe iets voor die overige 99 procent echte supporters.

Kaal-dik-en-lelijk | 19-07-21 | 20:52

Waarschijnlijk rijkeluiszoontjes, je kunt niet zo maar een lijnvlucht betalen van Mallorca naar Amsterdam, dat kost veel geld. Ik hoop oprecht dat ze allemaal uitgeleverd zullen worden, ook diegenen die niets deden om dit drama te voorkomen. En graag alle gegevens openbaar maken, ze mogen hier niet mee wegkomen.

Ko Ranzig | 19-07-21 | 20:38 | 2

Het zou me niets verbazen als die jongens zijn met contacten in het criminele circuit. Zeker bij de fanatieke aanhang van Ajax zijn er veel die in de drugshandel zitten. Het is feitelijk een criminele organisatie die gedoogd wordt, omdat aanpakken grote implicaties zou hebben voor de lokale politiek. Men probeert het wel, maar het is pappen en nathouden. Maak je er geen illusies over. De aandacht gaat uit naar motorbendes, maar je zou de eens "Ajax en drughandel" moeten googlen samen. Dat is één kroniek aan aanhoudingen en veroordelingen, van soms zeer bekende fans. En de meest gefortuneerden (de slimme figuren die niet gepakt worden) hebben zelf banden met Ajax zelf, via business seats e.d.

Statler en Waldorf | 19-07-21 | 20:50

Easyjet retour nog geen €150,-. Noem je dat veel geld?

Deksmaat | 19-07-21 | 21:05

Wanneer dit waar is alle direct betrokkenen direct uitleveren en 25 jaar wat mij betreft de cel in in Spanje met hopelijk een soort van TBS erna, stel laffe debielen!

Kopschoppen terwijl iemand weerloos op de grond ligt is wat mij betreft moord en geen doodslag, ook zwaar onder invloed van, zwaar onder invloed zijn is een eigen verantwoordelijkheid, ook de hieruit vloeiende daden. Gewoon strafrecht van volwassenen toepassen, wanneer je zo doortrapt kun je dondersgoed weten wat de gevolgen zijn.

Wanneer het onder goedkeuring van en aanmoediging zou zijn gebeurd van die anderen zonder weerwoord die zich afzijdig hielden: ook in dat geval maar eens 3 jaar cel in Spanje minimaal? Ook wel klaar mee. Ook uitleveren wat mij betreft.

En Ajax? Daar horen jullie nooit meer bij, laagste tuig! Levenslang stadion- en wedstrijdenverbod bij elke voetbalclub graag, ook bij vertoning in horeca.

Klaar met dit soort totaalidioten.

En ga er ook van uit dat Ajax directie haar afschuw hierover nog uitspreekt.

Jan, Leiden | 19-07-21 | 20:36 | 6

Waarom? Sorry, als de Ajax-directie, of de directie van welke voetbalclub dan ook, zich moet verontschuldigen voor elke wandaad die hun doorgesnoven, bezopen supporters uithalen is het einde zoek. Ajax neemt verantwoordelijkheid voor elke supporter in de Arena, als je daar iets flikt kom je er niet meer in. Maar daarbuiten? Dat kan je van geen enkele club vragen.

thijs4419 | 19-07-21 | 20:50

@thijs4419 | 19-07-21 | 20:50:
Afschuw uitspreken is heel wat anders dan verontschuldigen, dat vroeg ik niet. Afschuw over het feit dat er lieden zijn die zich uitgeven voor Ajax fans, maar het niet mogen zijn kan toch wel?

Jan, Leiden | 19-07-21 | 21:43

Precies wat Jan Leiden zegt. Laat weten dat dit nep-supporters zijn. Laat Tadic, Blind, de hele selectie hier hun verontwaardiging over uitspreken. Dat dit op Ajax afstraalt. Je hebt godenzonen en rattenzonen.

Kaal-dik-en-lelijk | 19-07-21 | 22:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Oh ja, hier berechten voor iets wat dat tuig in het buitenland heeft uitgevreten, beetje zoals die ISIS sletten dus, de verworvenheden van de weldenkende D66 maatschappij.

K.Zwellever | 19-07-21 | 20:36
-weggejorist-
Goofy Goofball | 19-07-21 | 20:35 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

@die advocaat: meerderjarig is meerderjarig. Net meerderjarig is geen reden iemand te vermoorden. En maar hopen dat het juiste tuig gaat zitten. En niet iemand die zo dom is voor een ander te gaan zitten.

El Rico Grande | 19-07-21 | 20:34 | 2

Sowieso, minderjarigen, díe kopschoppen me toch een boel mensen dood. Echt, dat minderjarige maakt zo iemand daar erg vatbaar voor.

Knufter | 19-07-21 | 20:37

@Knufter | 19-07-21 | 20:37: Misschien moeten we die grens eens wat verleggen, zoals voor het groffe geweld de leeftijdsgrens ook wel gedaald is. Dus voor geweld/moord als in deze zaak, de leeftijd terugschroeven naar 14 of 16 jaar. Vanaf dan gewoon berechten volgens het normale strafrecht.

Kopieerapparaat | 19-07-21 | 20:47

Wordt het erger of dodelijker of allebei? In ieder geval, sterkte voor de nabestaanden. Ook ik ben vader. Weet niet wat ik zou doen, wel zou ik me geen raad meer weten. Kutzooi.

Purk | 19-07-21 | 20:33

Een behoorlijke tijd geleden liep ik door de Eindhovense binnenstad met een Ajax shirtje aan. De politie sprak mij aan; ,,We kunnen uw veiligheid niet waarborgen als je hier met een Ajax shirt rondloopt" Wat een krankzinnige wereld waar mensen elkaar doodschoppen als je fan bent van een andere voetbal ploeg.

Brabeaulander | 19-07-21 | 20:31 | 9

25 jaar geleden namen mijn ouders me op Koninginnedag mee naar A’dam, er niet bij stilgestaan dat ik een Feyenoord jas aanhad, werden we gewoon achtervolgd en bedreigd door een groep Ajax supporters. Moesten rennen voor ons leven naar de auto. Ik was verdomme 10 jaar oud. Zo gestoord zijn die lui.

Capt. Iglo | 19-07-21 | 20:52

Krankzinnig inderdaad. Zoon van een vriend van me zit in R'dam op een HBO. Klasgenoot van hem draagt een AJAX-shirt, in de klas. Zoon vond het gewaagd maar het kan dus gewoon en juist dat ik vind normaal. Daarnaast vind ik die politieagenten een stel werk-weigerende ambtenaren. Of is voetbal soms oorlog ?

Befkracht69 | 19-07-21 | 20:54

Ik liep in Amsterdam rond met mijn Feyenoordpetje. Komt er een kerel naar me toerennen en hij zei zachtjes, bijna fluisterend: " Ik ben ook voor Feyenoord".
Wel lang geleden, zou dat nou niet meer zo snel doen. Kom sowieso niet meer in Amsterdam.

Deksmaat | 19-07-21 | 20:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Hou op met dit gezeur.
NOCNSF: sport verbroedert. En verbindt.
Duidelijk. Klaar.
Heeft dus niks met Ajax en Feyenoord te maken. Want:
NOCNSF: sport verbroedert. En verbindt.
Ben ik duidelijk?

SchimmelSchwanz | 19-07-21 | 20:29 | 1

Ach. Een paar weken geleden had ik met de mannen van mijn team een toernooitje. We hebben lekker gespeeld, verloren, gewonnen, af en toe gevloekt. En na afloop stonden de voetballers van 8 verschillende teams en 4 verschillende verenigingen lekker met elkaar bier te drinken en te zingen. Het was niet echt coronaproof, maar goed, het was zeer broederlijk.

Ik ben voor Feyenoord. Van mijn beste vrienden is er één voor voor Ajax en de ander voor PSV. We jennen elkaar, kijken nooit voetbal van deze clubs samen, maar wel naar Oranje of de amateurs. Biertje er bij. Prima.

Ik ken hen door het voetbal. Dus ja sport verbroederd. Want dit is normaal, en alledaags, zo gaan miljoenen met elkaar om.

Wat deze barbaren deden, is daar niet mee te vergelijken.

Statler en Waldorf | 19-07-21 | 21:00

Één van ouders zullen dus wel hotemoten zijn bij een publieke omroep bekende Nederlanders zijn en/of werken bij een advocaten kantoor . Die zullen dus ook wel het advies gegeven en vluchten betaald hebben om zo snel terug te komen. Vandaar dat het een tijdje duurde voordat het naar buiten kwam. De kliek beschermt die doorgesnoven gastjes zoals het zoontje van Halsema.

Snap_het_ook_niet | 19-07-21 | 20:28 | 2

Misschien was het gewoon de laatste dag van de vakantie en lieten ze zich nog effe helemaal gaan. Lekker zuipen, iemand de tering schoppen, zoiets?

Otto Normal | 19-07-21 | 20:38

Dat denk ik dus ook.. zal wel iemand tussen zitten van een bnner of iets dergelijks... een deuger ook nog waarschijnlijk.. komt vanzelf wel uit.

haatsmurfin | 19-07-21 | 21:01

Dit krijg je dus als voetbalclubs zelf te weinig krachtig stelling nemen in het openbaar.
De emoties lopen dan op, het is toch te zot voor woorden dat een Berghuis al 6 weken werd bedreigd en pas gisteren hun fans opriep om te stoppen met bedreigen.

De_Bruyne_Ster | 19-07-21 | 20:28

Het is een gok, maar dat 18-jarige ventje dat wel gearresteerd werd is waarschijnlijk de sleutel van de villa terug wezen brengen naar een vrindje van zijn vader. Want ze hadden beloofd er geen puinhoop van te maken. Of zoiets.

thijs4419 | 19-07-21 | 20:28 | 1

Ja, dat stond in de T.

Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:35

Dat voetbal heeft er natuurlijk geen bal mee te malen. Als voetbal niet zou bestaan zouden ze het doen vanwege het verkeerde automerk ofzo. Er bestaan nu eenmaal helaas mensen met een gevaarlijk gendefect die graag andere wezens, zolang ze maar pijn en angstgevoelig zijn, pijn doen. Zaak is om dat soort mensen zo snel mogelijk te herkennen als ze dat soort neigingen gaan vertonen, net als mensen die gaan radicaliseren. En daar waar mogelijk te behandelen. Graag met een behandeling die hout snijd.

vandegekke | 19-07-21 | 20:28

Mag de orde van advocaten ook een keer een beroep doen op fatsoen?
En deze heren niet verdedigen? Je bent gewoon niet levensvatbaar met dit onzinnig gedrag op je geweten.
Dit kan en mag gewoon niet verdedigd worden. Simpel! En ik denk dat velen met mij dit ook hardop denken.

tis_wat | 19-07-21 | 20:27

Ik wil niet de betweter uithangen ofzo hoor, maar dit riep ik dus gister al: dit zou wel een voetbalgerelateerd kunnen zijn, ipv ""jongeren"". Hee, je kunt de ""jongeren"" niet overal de schuld van geven.

VanBukkem | 19-07-21 | 20:27 | 1

Mijn idee. Geloof dat de verhouding “jongeren” vs. Hooligans Mbt kopschoppen ongeveer 50/50 is.

The-loopy-cowboy | 19-07-21 | 20:29

Acht keer levenslang, in Spanje.

johoost | 19-07-21 | 20:26 | 2

Je hebt er wel mooi weer bij daar.

VanBukkem | 19-07-21 | 20:27

Strenger straffen helpt niet heb ik de geleerden horen zeggen.

Jee-Dee | 19-07-21 | 20:34

Begrijp via via trouwens dat die jongen gewoon een Ajax fan was. Dat maakt het nog nuttelozer dan het al was.

de Voorzittert | 19-07-21 | 20:26

Hier spreekt iemand die nooit van voetbal heeft gehouden. Die altijd discussies voerde met voetbal liefhebbers.
Ik zei het toen, ik zeg het nu en zal altijd zeggen: voetbalfans zijn ongeletterde, agressieve, kansloze bajesklanten.
Niets hiervan wat ik zeg is constructief, maar simpelweg een feit.
Ja, voetbal hooligans zijn wel supporters.
Keer op keer wordt mijn mening bevestigd. Keer op keer.
Ooit een Miles Davis fan een U2 fan in elkaar zien slaan?
Het draait om één woord, voetbal.
Voetbalfans zijn bereid, zonder enige morele bezwaren, een ander dood te maken, puur omdat diegene van een andere club houdt.
Ooit een tennisser iemand dood zien schoppen omdat......
Voetbal.

Portnoy | 19-07-21 | 20:25 | 16

@Transgender-Airlines | 19-07-21 | 20:57:
@SomsGenuanceerd | 19-07-21 | 21:01:
Dank jullie voor deze correctie, dit is waarom ik hier graag kom, samen helpen we elkaar. En je hebt dus begrepen wat ik bedoel.

Befkracht69 | 19-07-21 | 22:04

Hooligans zijn supporters, de meeste supporters geen hooligan. Zonder voetbal zoeken ze een andere sport/bezigheid om daarover te vechten. Voetbal is de meest gespeelde sport ter wereld, daar kan je dus mensen uit alle lagen van de bevolking vinden.

hisxxx | 20-07-21 | 00:36
▼ 13 antwoorden verborgen

Uitleveren por favor en snel een beetje.
Dan snel Spaans leren, jongens,. Hier alvast les 1: Wat is kond-nueken in het Spaans? Nou?

Jan Lange3373 | 19-07-21 | 20:25 | 1

Toma por el culo

Trasnochador | 19-07-21 | 20:36

Ik zou niet verbaasd zijn als die advocaat naast advocaat ook papa van een van deze klootzakken is.

C1O2 | 19-07-21 | 20:24

Waarom lopen ze nog in vrijheid rond, terwijl.die overleden jongen in zijn kist ligt? Verdomme! Het zal je kind maar zijn. En dat geldt.ook voor de ouders van die moordenaar.. het zal je kind maar zijn! Ik zou hem niet een hele tijd niet meer in mijn buurt kunnen hebben.

haatsmurfin | 19-07-21 | 20:24

Er is een geschreven regel dat je helemaal geen geweld pleegt.

RobinWeekendMeisje | 19-07-21 | 20:24 | 2

Ongeschreven regels gelden tegenwoordig niet meer, net als geschreven regels.
It's a jungle, maar Rutte vind het nog steeds een vaasje.

bqbq | 19-07-21 | 20:27

Zeer toepasselijke reclame voor vasectomie onder dit epistel. Mag ik voorstellen dit toe te passen op dit soort "supporters"? Zodat ze zich in ieder geval niet voortplanten?

Weetikveel.. | 19-07-21 | 20:23 | 1

Maar dan graag met 2 bakstenen doen, niet met een scherp mes.

Schadenfreude | 19-07-21 | 20:36

paar weken alicante dus.... sukkels..

newray | 19-07-21 | 20:23

Dit gedrag ziet men nooit bij Hockey supporters of bij tafeltennis fans.

plaksnorhater | 19-07-21 | 20:22 | 2

Damclub Hooligans daarentegen ( google Heideroosjes ).

Graaisnaaiert | 19-07-21 | 20:31

Klopt. Maar dit gedrag zie je ook niet bij 99% van voetbalsupporters. Het is toch een klein aantal fanatieke met gewelddadig tribalisme doordrenkte idioten, die geweld nodig hebben om zich goed te voelen.
Kansloze proleten, die geweld en dominantie nodig hebben om zich heel even een "man" te voelen, Vaak beginnend met een provocatie, in de hoop op een trotserende opmerking, en dan los gaan. Het is zijn onvervalste primitieve figuren, niet voor rede vatbaar.

Het spreekt van een hemeltergende zieligheid.

Maar binnen dit kader, lijkt deze aanval speciaal. Het is een eerloze aanval. Een groepje wat al snel het onderspit delft, iemand die al bewusteloos is, nog verder de vernieling in trappen. Dat is geen gevecht, dat is een slachting. Het spreekt van bloedlust en sadisme. Deze figuren zijn onberekenbaar en gevaarlijk. En moeten lang, heel lang, uit de samenleving worden gehaald.

Statler en Waldorf | 19-07-21 | 20:36

Cognitieve dissonantie bij mocro roepende reaguurders in 3...2...1...

Quantum Suicide | 19-07-21 | 20:22 | 4

Oorzaak nummer twee is nog steeds de door hen aangejaagde straatcultuur en vechtersmentaliteit.

Flow82 | 19-07-21 | 20:33

@Transgender-Airlines | 19-07-21 | 20:27:

Zijn beeld is akelig accuraat. Maar misschien bedoel je dat hij die reaguurders een beetje hersenen toedicht. Het is lastig als je wereldbeeld instort.

Isleofwomen | 19-07-21 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

Wat wel zeker is dat de daders zwakbegaafd zijn, anders doe je dit soort dingen niet.

brutus68 | 19-07-21 | 20:21

Laat ze maar zo lang mogelijk in de spaanse cellen rotten.

Tr0l0l0l | 19-07-21 | 20:20

Allemaal een Feyenoord tattoo op het voorhoofd.

RickTheDick | 19-07-21 | 20:20 | 1

orgineel!

horsteknots | 19-07-21 | 20:23

Je moet het stuk toch nog maar een keer goed lezen

slingerj@@p | 19-07-21 | 20:32

Want?

010waus | 19-07-21 | 21:23

Advocaat wil onderzoek en berechting in Nederland. Hoop dat Mallorca daar niet in meegaat, want hier komen ze af met een taakstraf je or a slap on the wrist

TheNox | 19-07-21 | 20:19 | 3

Ze zijn meerderjarig (tenminste 1) en met doodslag/moord wordt het geen nooit geen taakstraf. Daarbij komt dat ze meerdere clubs zijn uitgezet en heeft het delict in Spanje plaatsgevonden. Spanje hoeft alleen maar uitelvering te eisen dunkt mij.

Atlantis-95 | 19-07-21 | 20:21

Er bestaat ook een adolescenten recht alleen weet ik niet of dat hier ook van toepassing is. Ik denk het niet.

Brabeaulander | 19-07-21 | 20:33

Vroeger hadden we regelmatig oorlogen en later overzeese legers om de bevolkingsgroep met een hoog agressie potentieel zichzelf uit te roeien danwel uit te leven in den vreemde. Daarna werd voetbal in de jaren 70 en 80 ontdekt om het teveel aan testosteron te beteugelen.

Alhoewel, een dikke witte neus kan er ook een flink aandeel in hebben gehad.

bakermat | 19-07-21 | 20:19

"Er is een ongeschreven regel dat je iemand die op de grond ligt, niet meer trapt, maar daar hadden ze schijt aan."
Maar trappen op zich is OK? Man, man.

J.P.Drapeau | 19-07-21 | 20:18 | 2

Daarbij komt nog dat die regel door zulk schorem al decennia niet meer toegepast wordt.

Heelsum | 19-07-21 | 20:38

U klinkt, of u totaal niet weet hoe er tegenwoordig gevochten wordt.
Een flying kick in de rug is iets doodnormaals.

Roadblock | 19-07-21 | 20:41

Dus waarschijnlijk geen mocro's maar roomblanke Amsterdamse en Gooische patsertjes. Dat villaatje huren had al een aanwijzing moeten zijn.

thijs4419 | 19-07-21 | 20:17 | 8

@Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:39:
Ook mooi.
Haar moeder was wekenlang weg dus we hadden het huis voor ons alleen. Sja, en op die leeftijd blijf je bezig.

Graaisnaaiert | 19-07-21 | 20:48

maakt niet uit wie... muurtje bouwen in Spanje of een hoge boom uitzoeken.

swapper | 19-07-21 | 21:11

Ach is die Dave van die ene met die gele zwembroek op Mallorca?

hisxxx | 20-07-21 | 00:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Groot voordeel dat ze blank zijn: ze krijgen geen voorkeursbehandeling zoals iemanden met Afrikaanse roots dat meestal krijgen.
Als ze al in NL berecht gaan worden kan een D66 rechter los gaan want voetbalfans, tokkies, aso's etc. En met een beetje geluk worden ze aan Spanje uitgeleverd waarbij ze een echte gevangenisstraf zullen ontvangen.

Wat mij betreft sterven de daders de komende jaren allemaal op een pijnlijke manier!

doemijjezusjemaar | 19-07-21 | 20:17

Ik hoop dat de daders jarenlang wegrotten in de Spaanse kerkers.

priks | 19-07-21 | 20:16 | 2

beter nog een herintroductie vd garotte.

horsteknots | 19-07-21 | 20:27

Heet Bubba in Spanje ook Bubba?

swapper | 19-07-21 | 21:11

Gebruik geen Ajaxs meer. Maar AH allesreiniger, dat zal ze leren. Voetbal net zoals dwergwerpen verbieden.

I.Q. NUL | 19-07-21 | 20:16

Dronken? Is dat bewezen? Blijkbaar was het ook nog eens een strafexpeditie dus strafmaat kan verzwaard worden

010waus | 19-07-21 | 20:15

Ajacieden zijn het natuurlijk niet. Het zijn rand debielen.

polletjepiekhaar | 19-07-21 | 20:15 | 1

De synoniemen vliegen me hier om de oren

RigouReus | 19-07-21 | 20:18

"Hij wil dat de zaak in Nederland wordt afgedaan" want Nederlands slachtoffer en Nederlandse (net meerderjarige) verdachten. Want een belachelijke redenatie, het feit vond plaats in SPANJE en behoort daar te worden berecht! Advocaat wil natuurlijk voorkomen dat cliënt in een Spaanse cel terecht komt want dat is niet zo fijn voor de haast nog minderjarige.

Eminent | 19-07-21 | 20:15 | 5

Het zitten zal extra pijnlijk worden.....

D.Ormin | 19-07-21 | 20:49

@homieguerneville | 19-07-21 | 20:28:
Een spaanse cel is wat anders dan de gevangenis. gevangenissen in Spabje zijn redelijk modern en er heerst al lang niet meer het Franco klimaat uit de jaren zeventig/tachtig.

miko | 19-07-21 | 21:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Advocaat wil proces in NL, want spaanse taal is muy dificil.

Ir_HardGelag | 19-07-21 | 20:15

Al ben je 1 seconde meerderjarig. Tja advocaatje, zo werkt dat. Ik zou het over een andere boeg gooien.

Deksmaat | 19-07-21 | 20:15 | 3

Als het werkt, werkt het. Die advocaat heeft er voor geleerd en de d66 rechter vindt al snel grond voor minder toerekenbaarheid bij het zielige verhaal

RigouReus | 19-07-21 | 20:17

@RigouReus | 19-07-21 | 20:17:
Minder toerekeningsvatbaar is dus zo'n andere boeg. En ja daar trappen D66 rechters inderdaad snel in.

Deksmaat | 19-07-21 | 20:19

@RigouReus | 19-07-21 | 20:17:
Besef dat 't waarschijnlijk geen marokanen of volk met een ander etnisch geweld monopolie zijn. De D66'er zal ze vermoedelijk juist harder aanpakken.

doemijjezusjemaar | 19-07-21 | 20:19

Iets zegt mij dat Feyenoorders nu de jacht op Ajacieden openen in het buitenland.

DommeNeger | 19-07-21 | 20:15 | 2

Represailles - mag ik dat zeggen? - kunnen hunnie dat schreiven?

Von Bliksum | 19-07-21 | 20:18

Tja, nou zeg je wel wat. In Nederland hebben we allemaal infrastructuur aangebracht en protocollen klaarstaan om deze twee uit elkaar te houden. In het buitenland heb je dit niet. In België hebben ze in Waterloo zelfs een mooi veld klaarliggen om elkaar de pannen in te hakken.

Schrodingerskut | 19-07-21 | 20:23

Mijn zoon van 18 was dus met 14 vrienden in Lloret de Mar. De helft in Ajax shirts enzo. Donderdagavond werd er 1 te grazen genomen door 4 aanvallers. Hij werd met zijn voortanden op de stoeprand geslagen. American History X. Daders zijn gearresteerd en zitten nog vast. Ik hou u op de hoogte.

Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:14 | 5

Piet. Dit is topic waardig. Gaarne uw verhaal met achtergrond naar de redactie!

de Voorzittert | 19-07-21 | 20:19

@de Voorzittert | 19-07-21 | 20:19: Heb 1 foto. Wil je niet zien. Die gozer is gewoon al zijn voortanden kwijt. Weet nog geen details over afkomst daders.

Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:27

@Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:27: de Smoelensmid zal zo wel inloggen.

BrutusBosch | 19-07-21 | 21:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Blank? Ah. Ik dacht anders eerlijkgezegd. Blijkt wel voor mezelf dat ik wat strafmaat betreft niet discrimineer in mijn onderbewustzijn. Ze mogen dezelfde maximale straf. Dikke lafaards

RigouReus | 19-07-21 | 20:13 | 1

Yep.

ger1306 | 20-07-21 | 00:36

De rivaliteit grappen laat ik gepast achterwege. Voetbal is een spelletje dat door dwazen misbruikt wordt om zich als een lul te gedragen. Daarom mijn kinderen geen voetbal, maar sporten waar ze nog normen en waarden leren

3Xniks | 19-07-21 | 20:13 | 2

Is onzin. Op de plaatselijke FC leer je genoeg.

SomsGenuanceerd | 19-07-21 | 20:17

U laat zich wat teveel meeslepen en bent duidelijk geen insider. Mijn hele leven met veel plezier gevoetbald. U praat pertinente onzin. Dat u ze een stadionbezoek ontzegt kan ik nog enigszins inkomen, hoewel ik ook daar grandioze wedstrijden heb gezien zonder enig wanklank. Maar om ze dan vervolgens een C-sport op te dringen, ergens in een treurige gymzaal is zowel onnodig als sneu.

de Voorzittert | 19-07-21 | 20:18

Barbarisme bestaat nog, allerjezus hoe kun je zo simpel zijn?

amateurrr | 19-07-21 | 20:13

Zal wel weer met een sisser aflopen. Berechting in NL en dan een taakstraf omdat ie dronken was en hij nog zo piepjong is en doorgaans een echte toffe gast is

despecialist | 19-07-21 | 20:12 | 1

Die namen gaan rondzingen en komen ook in kamp 010 terecht. Ik zou me niet zo veilig de komende jaren ….

Von Bliksum | 19-07-21 | 20:28

Bij gebrek aan identiteit maar doen alsof je van een voetbalclub bent.

Waarom?
Speel je mee?
Omdat je in de buurt woont?

Omdat je jezelf bij een club rekent en op een tribune zit of tv kijkt win jij niet. Die voetballers van het team winnen.
Als de voetballers verliezen zijn het natuurlijk sukkels.
Hou toch eens op met die tribale flauwekul en ga eens op eigen benen staan.

kloopindeslootjijook | 19-07-21 | 20:12

Terwijl iedereen hier het al over mocro's had lag dit natuurlijk veel meer voor de hand: bloeddorstige hooligan-types. Hoewel de gelijkenis groot is, mocro's gaan zomers niet naar mallorca.

Tr0l0l0l | 19-07-21 | 20:12 | 4

@despecialist | 19-07-21 | 20:13: De Marokkanen die je daar vindt, zullen dit niet doen, om vooral niet op te vallen. Die zijn met grotere zaken bezig. Marokkanen die dit gedrag wel vertonen, kunnen in Nederland al hun agressie al kwijt, waarom daarvoor een duur ticket naar Mallorca aanschaffen.

FrankVeer | 19-07-21 | 20:26

Niet stoken trol, het was ongeveer 50-50% qua 'voorspellingen'. Ikzelf dacht ook in de richting van witte verwende nesten.

kapoerewiet | 19-07-21 | 23:46

@FrankVeer | 19-07-21 | 20:26: Is wel zo...... maar het lag zo voor de hand... ok voetbaltokkies dus... dat is wennen.... na apers,bah!

ger1306 | 20-07-21 | 00:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ook weer een van de uitwassen van een kapotte rechtsstaat en een mislukte samenleving. Het is wachten op de bagatellisering van deze brute moord door ouders en advocaten.

smdyasc | 19-07-21 | 20:11

Volgens de wet,nou ja laat maar.Kassa voor de advocatuur.

van stampij | 19-07-21 | 20:11 | 1

De wet heeft deze moordaanslag niet voorkomen dus de wet moet zich eventjes heel stilletjes houden.

Graaisnaaiert | 19-07-21 | 20:22

Het gaat vaak niet om een ruzie of een rel. Dat suggereert twee partijen die hebben bijgedragen.
Soms is er alleen een dader en een slachtoffer.

letopuwzaak | 19-07-21 | 20:11

"Advocaat die tegen RTL Nieuws loopt te janken dat zijn cliënt pas net meerderjarig is ?" Nou dan pakken ze de ouders maar op want daar is het uiteindelijk mis gegaan !

verichrome | 19-07-21 | 20:11 | 5

@de Voorzittert | 19-07-21 | 20:13: Shamen is juist een reden voor strafverlaging. Lastig

Atlantis-95 | 19-07-21 | 20:25

In de jaren voorafgaand aan de 18e verjaardag wordt je toch geacht onder de hoede van je opvoeders naar een geestelijk ontwikkelingsniveau te worden gebracht, om vanaf dan in staat te zijn alle rechten en plichten van een meerjarige te aanvaarden en daar zelfstandig uitvoering aan te kunnen geven?

Is die advocaat nu aan 't betogen dat zijn ouders handelingsonbekwaam zijn, geestelijk onvolwassen, als opvoeder ongeschikt, maar toch plaatsvervangend de verantwoordelijkheid op zich willen nemen, zich onder TBS-regiem willen stellen?

Je zal maar zo een advocaat hebben.
Die krijgt vast voor elkaar dat beste Roderick elke dag op staatskosten een nieuw zeepje wordt verstrekt.

Mooi gescoord voor € 350/uur oid.

Milton_Styx | 19-07-21 | 21:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Die advocaat is ook een lekker aandachtshoer. Met welk belang vertelt hij dit verhaal. Nu te bewonderen op het 8 uur journaal. Hij wil dat de zaak in Nederland wordt afgedaan.

BobDobalina | 19-07-21 | 20:11 | 1

En dan kom je met een totaal debiele set aan argumenten waarom. Wat een B-garnituur is dit zeg.

amateurrr | 19-07-21 | 20:18

En dan heet hij gewoon óók Carlo... Hopelijk kennen ze in Spanje geen genade. En geen fopstraf.

de Voorzittert | 19-07-21 | 20:10

"Te veel gedronken" is geen excuus voor dit gedrag. "Net minderjarig" ook niet. Dit zijn psychopaten. En ja, ik ben ook jong geweest. Dit doe je gewoon niet.

UnderTheDevil | 19-07-21 | 20:10 | 3

Precies dat. Vaak bezopen geweest toen ik jong was. Nooit gekopschopt of iemand in een opwelling onbedoeld van het leven beroofd. Hopelijk krijgen de 7 medeplichtige daders ook genadeloze straffen. Niet alleen de fatale schoppert.

de Voorzittert | 19-07-21 | 20:12

Precies. Als ajacied baal ik hier enorm van. Weer mijn club misbruikt. Hoop dat ze, naast 25 jaar gevangenisstraf ook een levenslang stadionverbod krijgen en financieel kaal geplukt worden. Die familie krijgt die jongen daar niet mee terug, maar dat zou nog iets van rechtvaardigheid zijn.

Kaal-dik-en-lelijk | 19-07-21 | 20:14

Voor een Nederlandse rechter zijn het wel excuses. En dat telt hier. Waarom denk je dat die advocaat ze in Nederland berecht wil zien?

MAD1950 | 19-07-21 | 20:43

Moest denken aan een andere Carlo, Carlo Picornie, de Ajax-supporter die ooit bij Beverwijk werd doodgeslagen. Bizar.

Road to serfdom | 19-07-21 | 20:09 | 3

Picornie was hooligan en had afgesproken om te vechten. Dit is wel iets anders

010waus | 19-07-21 | 20:13

Carlo Boszhard is anders ook geen lieverdje.

zuurtjeregen | 19-07-21 | 20:36

Voetbal is oorlog.

De Profundus | 19-07-21 | 20:09 | 2

Voetbal is "iets" voor de lagere sociale klasse met een gemiddeld IQ van een pantoffeldiertje. (zie verder Wikipedia)

Droogloopmat | 19-07-21 | 20:12

Voetbal is een balspel.

kloopindeslootjijook | 19-07-21 | 20:13

Dat je een Feyenoorder bent is natuurlijk een beetje jammer. Kan je over en weer flauwe grapjes maken en vervolgens geef je die Feyenoorder een biertje, want ze hebben het al zo zwaar. Erg zielig dat je gaat vechten en vervolgens iemand doodschopt aangezien die persoon niet je club aanhangt. Zal wel aan mij liggen maar snappen doe ik het niet. Zal helaas op niks uitdraaien ze mogen een weekje schoffelen aangezien ze allemaal niet de doodschop hebben gegeven.

EmilioEsteves | 19-07-21 | 20:09 | 6

Dan nog. Misschien staan ze allemaal om hem heen en kan je niet zien wie er schopt. Wie heeft de schop gegeven die fataal was? De eerste schop, de tweede schop of de derde schop? De advocaten draaien het zo, dat er niks uitkomt. Net meerderjarig, nooit in aanraking geweest met justitie, zijn al genoeg gestraft, dit hebben ze ook niet gewild. Etc. etc.

EmilioEsteves | 19-07-21 | 21:00

@EmilioEsteves | 19-07-21 | 21:00: ben er ook bang voor, kan me dat incident uit Eindhoven nog herinneren waar heel die groep uit België bij betrokken was, ook goed op camera te zien, maar toen puntje bij paaltje kwam lulde de advocaat ze er lekker uit..

Ilyrm | 19-07-21 | 21:17
▼ 3 antwoorden verborgen

De drug alcohol maakt op straat meer stuk dan alle andere drugs bij elkaar.

Maar legaal.

Door drank "ontoerekeningsvatbaar",taakstraf.

chausson61 | 19-07-21 | 20:08 | 1

Ik denk dat er wel wat meer gezellige genotsmiddelen misbruikt zijn.

Mr_Natural | 19-07-21 | 20:42

Yep, zei het al. Mocro's zijn nu in Marokko en niet op Mallorca.

Rust in vrede Carlo.

Wat een bizarre wereld.

rachid82 | 19-07-21 | 20:08 | 2

Yep. En Ashraf en Armin gaan liever naar Praag.

Mahatma | 19-07-21 | 21:47

Ik zei het ook al. Alleen dacht ik aan rechtse corpsballetjes ipv Ajax-tokkies.

kapoerewiet | 19-07-21 | 23:43

Ajax is waardeloos. Feyenoord ook trouwens. Alle voetbalclubs zijn gore bendes. En hun aanhang zijn domme criminelen. Weg ermee. En ik ben geen trol, je hoeft ook niet te reageren, maar voetbal-gerelateerd volk is simpel. Zo.

Normpje | 19-07-21 | 20:08 | 15

@SomsGenuanceerd | 19-07-21 | 20:20: Vaak wel, die werden als laatste gekozen, en als ze dan toch een sport gingen doen eentje die bijna niemand deed dan viel het niet zo op dat ze er geen hout van konden.

miko | 19-07-21 | 21:03
▼ 12 antwoorden verborgen

Op dit moment wordt er zwaar werk gemaakt van het anoniem houden van de daders. Kan bijna niet anders anders zou er al veel langer bekend zijn wie dit zijn.

Knufter | 19-07-21 | 20:08

Ik hoop dat die ene kopschopper die van zijn "vrienden" de sleutel in moest leveren snel de prison-bitch van de Spaanse versie van Bubba (Guan?/Gesus?) wordt en al zijn maten erbij lapt.

Osdorpertje | 19-07-21 | 20:07 | 3

Die is op vrije voeten. Zou me niks verbazen als hij van niks wist.

Knufter | 19-07-21 | 20:09

@Knufter | 19-07-21 | 20:09: Precies, was waarschijnlijk het kneusje van de groep die wel alleen achter zou blijven om de sleutel in te leveren. 'krijg je terug in Amsterdam een biertje van ons'!

Ilyrm | 19-07-21 | 21:14

het was wel vreemd om die plicht nog te betrachten terwijl de rest grag snel wilde wegwezen. alles voor de borg?

MaarFeitelijk | 19-07-21 | 21:20

Allemaal op het vliegtuig naar Spanje zetten en daar laten berechten. Stelletje gore hufters.

WillemWordtWakker | 19-07-21 | 20:07

Als "ajaxfan" heb je sowieso een slechte jeugd gehad.

Harde Kopkaas | 19-07-21 | 20:07 | 1

Flikker toch op man. Dit noem ik geen fans. Dit is tuig van de riggel. Echte fans kunnen gewoon in elkaars vak staan en hun clubje aanmoedigen.

Atlantis-95 | 19-07-21 | 20:17

'Dit zijn natuurlijk geen echte Ajax-supporters'

Dat zijn ze jammer genoeg dus wel, dom kutvolk, Feyenoord is onze mooiste rivaal in Nederland, zo zou je het moeten zien.

Patje | 19-07-21 | 20:06

Net meerderjarig? Prachtig.

VanKampen | 19-07-21 | 20:05 | 2

Wel meerderjarig, maar geestelijk een kind van drie. Wel graag bestraffen o.b.v. volwassenenrecht. Als je de 'grote' jongen uit wil hangen, moet je ook op grote blaren zitten. Héél lang wat mij betreft en een levenslang stadionverbod met meldplicht voor elke wedstrijd van jouw club. Van de F-jes tot het eerste elftal.

NeedIsaymore? | 19-07-21 | 20:13

@NeedIsaymore? | 19-07-21 | 20:13: "Wel meerderjarig, maar geestelijk een kind van drie. "

Dat wordt een beetje moeilijk verhaal op moment dat de hele groep de opvolgende dag per direct de vlucht een dag vervroegd en iemand nog na vliegt omdat iemand de sleutels moet inleveren en daarom nog weer een andere vlucht moet boeken. Dat wordt een beetje raar op moment je op dat punt rationeel adequaat handelt en dan heb je ook geen echte last van een kater gehad.

Atlantis-95 | 19-07-21 | 20:33

Nee, die lui uit de club zetten.

kloopindeslootjijook | 19-07-21 | 20:05

Bezoek aan boulevards zijn slecht in het nieuws de laatste tijd.

dhrat | 19-07-21 | 20:05 | 1

Sinds Nice al....

Jimmy Mc Clure | 19-07-21 | 20:14

Hebben de ouders dit schorriemorrie al bij de politie op de stoep gedropt? Zo niet zijn ze net zulk tuig als hun kroost.

Capt. Iglo | 19-07-21 | 20:03 | 5

Als het mijn zoon was geweest had ik eigenhandig zijn nek omgedraaid. Deze is mislukt, maak maar een nieuwe.

De vries, Henk. | 19-07-21 | 20:39

@Ommezwaai | 19-07-21 | 20:06: Ja, om hun zoon vrij te lullen. Eigenlijk zijn die ouders net zo schuldig als hun zoons en zouden ze meegestraft moeten worden. Maar dat krijg je er nooit door in dit land, waar daders zielig worden gevonden.

MAD1950 | 19-07-21 | 20:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Hebben ze weer iets om elkaar te provoceren. Misschien moet voor dit soort zware acties ook eens zware sancties komen te staan. Blijkbaar is Ajax hun leven, (of random andere club). Ajax maar eens uit de Europese competitie halen en een verbod opleggen voor de gedragingen van hun supporters. Moet je eens zien hoe die supporters zich voorbeeldig gedragen als ze hun club benadelen met hun acties en zwaar geweld.

Statix | 19-07-21 | 20:03 | 4

@NeedIsaymore? | 19-07-21 | 20:09: Het is niet leuk voor de goede fans, maar hoe anders wil je dit supporters geweld aanpakken? Open eens een willekeurige voetbalpagina, het zijn veelal de Ajax supporters die provoceren en uitdagen. En dit hoeft niet alleen voor Ajax te gelden, als supporters zich in deze mate misdragen (mits het klopt natuurlijk) moeten we misschien eens wat anders proberen? Pak de club maar eens aan, dat is hun leven, hun alles, misschien krabben ze zich dan eens achter de oren om zich zo te misdragen omdat ze het niet op hun geweten willen hebben dat hun club niet meer mee kan doen. Misschien schrikt dat wat meer af dan een gevangenisstraf voor iemand dood te trappen want ook dit is niet de eerste keer.

Statix | 19-07-21 | 20:16

@Statix | 19-07-21 | 20:16: "Het is niet leuk voor de goede fans, maar hoe anders wil je dit supporters geweld aanpakken?"
Bij opstootjes en licht vandalisme: 5 jaar in het gevang.
Vechten en verwondingen: 10 jaar de lik in.
Serieus vechten en serieuze verwondingen: 25 jaar in het schavot.
Zaken die in het artikel zijn beschreven: lekker levenslang de bak in, allemaal.

Lochos | 19-07-21 | 20:23

@Statix | 19-07-21 | 20:16: Het meeste en zwaarste geweld gebeurt buiten de stadions, Carlo P. Carlo H. en die gast van twente en ga zo maar door. het meeste geweld in Engeland is ook altijd door casuals, niet herkenbaar als fans maar wel in een 'firm'

miko | 19-07-21 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig zal er geen tegenreactie komen…

Obleaumov | 19-07-21 | 20:03 | 2

Beverwijk 2.0 ...

Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:08

@Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:08: de klauwhamers met etui zijn al uitverkocht.

MaarFeitelijk | 19-07-21 | 21:18

Ok ik eet mijn pet op. Had ik in eerder topic beloofd omdat het toch jongeren blijken te zijn ipv """jongeren"""

Road to serfdom | 19-07-21 | 20:03 | 6

@Enter Yeti | 19-07-21 | 20:10: Da's wel even wat anders hè, een vriendentrip in een grote stad of een zuipvakantie in een Spaanse badplaats..

De Bredaonaar | 19-07-21 | 20:19

Voetbaltokkies staan niet veel hoger op de ladder dan finnen

brawler | 19-07-21 | 20:27

Smakelijk

Milton_Styx | 19-07-21 | 20:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen pardon voor deze klootzakken, welke kleur ze ook mogen hebben!

P47Thunderbolt | 19-07-21 | 20:03

Wtf???
Iemand de dood inschoppen omdat-ie niet voor jouw cluppie is?
Dan verdien je m.i. het licht in je ogen niet (meer).

MK27 | 19-07-21 | 20:03

Een hoofd is geen voetbal: godvergeten tokkiesport.

Hetkanverkeren | 19-07-21 | 20:02

Blank dus, lijkt mij? Ook idd uit Hilversum, zoals hier ergens genoemd in de panelen?

Hemmenaar7 | 19-07-21 | 20:02 | 1

bij zoiets is men plots graag blank en niet van een faint POC.

MaarFeitelijk | 19-07-21 | 21:17

Blank?!

Stijl_Loos | 19-07-21 | 20:00 | 5

@Atlantis-95 | 19-07-21 | 20:20: klinkt meer als degenerées uit gebroken gezinnen. Sorry voor de echte degeneré of lieden uit gebroken gezinnen.

MaarFeitelijk | 19-07-21 | 21:17

Blijkbaar, anders was Gerald Roethof wel de advocaat.

Egokiller | 19-07-21 | 21:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Als dit echt zo is is het exit Ajax.
Voor altijd. Persona non grata.

kloopindeslootjijook | 19-07-21 | 20:00 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com