Mark Rutte 💚 💚 💚 GroenLinks
"Misschien komen we er uit"
In een debat over 'De Staat van de Europese Unie' kreeg DemissionairPres Rutte een boekje over 'groene industrie' van Tom van der Lee (GroenLinks/Oxfam) en daar toonde hij zich heel verguld mee. "Zelden schreef een vvd-minister een visie die zo dicht bij die van GroenLinks ligt", citeert hij Eric Wiebes uit dat boekje. En over de formatie: ""Misschien komen we er uit", waarop Sigrid Kaag weer heel verliefd reageert op de man waar ze niet zo lang geleden nog van wilde scheiden. Kortom: U wordt er weer bijna ingetuind.
Vandaag zit het democratisch corrupte kartel-contingent van de Kamer (vvd, GroenLinks, PvdA, D'66, CDA, CU) weer bij Mariëtte Hamer. Ploumen gaat een stukje feministische kunst opvoeren, Kaag probeert niet over het lot van de Palestijnen te beginnen, Wopke brengt medische updates over Omtzigt mee (maar zorgt er ditmaal wel voor dat er geen journalisten """per ongeluk""" meeluisteren), Segers gaat indruk maken met zijn jongleeract met meloenen, Klaver komt zijn nieuwste loafers showen en Mark Rutte zit glunderend aan het hoofd van de tafel omdat zijn kunstje nog steeds niet is uitgewerkt. Nog even en de Rutte Doctrine maakt iedereen verplicht lid van de Postcodeloterij. Straatprijs: een windmolen in iedere achtertuin.
Reaguursels
Inloggenehhh mag het ook een kerncentrale zijn?
Ik hou namelijk van schone energie..
Rutte begint steeds meer op Poetin te lijken. Doet gewoon wat HIJ wil en de Haagse ballenbak-rest hobbelt er knipmessend achteraan...
Links 10% van de stemmen en dan nog zo veel noten op de zang
De enige partij die nog links is is de SP. Ook de enige partij die ik ooit nog zou overwegen aan die kant. De overige partijen waar u op doelt zijn progressief. Dat is iets heuuul anders. Progressieve migratie, progressieve Islam, progressieve gedachtenpolitie, progressieve windmolens, progressieve woke-agenda, progressieve EU. Daar is weinig links aan.
@The-loopy-cowboy | 18-06-21 | 18:06: SP zou van mij meteen in een kabinet mogen, omdat de SP echt weet wat de effecten van regeringsbeleid zijn. Wordt tijd dat dat meegenomen wordt. Dan komt er balans. Maar ja...daar verdienen D66 en GL consulrants niks aan. Dus dat gaat niet gebeuren.
Verder is het net de EU, drama, drama, drama en na een nacht doorhalen is men er 'ineens' uit.
Vvd ziet de grootste bedreiging van de PVV, hij negeert deze parij kompleet. Terwijl deze veel dichter bij de vvd ligt. Maar zoals het nu asn toe gaat houdt hij de pvv klein.
De PVV zit helemaal niet dicht bij de VVD. Economisch links en cultureel rechts. De VVD is cultureel links/ midden en economisch rechts. Er zijn meer verschillen dan overeenkomsten.
Het is beschamend. Niets meer. Niets minder. Als het Nederlandse stemvee extreem links hadden gewild, hadden ze daar wel op gestemd. Links heeft (alweer) zwaar verloren maar toch moeten ze regeten want Rutte wil zo graag premier blijven... beschamend.
VVD en GL al zwetend tussen de lakens, 10 jaar terug zou geen enkel VVD lid dit willen.
Het is niet om aan te zien hoe die mafketel met zijn vreselijk flauwe grappen lachend Nederland naar de verdommenis helpt. En dat al 10 jaar lang. Rutte is voor heel veel Nederlanders de meest gehate minister president ooit.
"maar hij is zoo sympathiek"
"Ja maar hij heeft het niet makkelijk hoor"
Etc
Weinig verheffend, maar vooral weinig verrassend.
- Het is Harbers (VVD) die voor Marrakech en omvolking gaat.
- Het is Becker (VVD) die elke week vele honderden kanslozen verwelkomt.
- Het is Rutte die gewelddadig black supremacists van kozp en blm na papegaait.
- Het is Nijpels (VVD) die de catastrofale energietransitie propageert.
De VVD is al heel lang de corpsballen afdeling van GroenLinks. Onder de VVD stijgen immigratie, corruptie, (zware) criminaliteit, islamisering, anti-Westers extremisme/terrorisme, EU-dictatuur en ECB wanbeleid al jaren. Onder de VVD zal energie onbetaalbaar worden, en bovendien grote delen van de week onverkrijgbaar.
Waarom stemmen Nederlanders daar op?
Bij elke enquête over belangrijke onderwerpen als immigratie, integratie, criminaliteit, islamisering, extremisme, soevereiniteit en leefbaarheid blijken Nederlands behoorlijk rechts-realistisch. Niet voor niets slinken GL en PvdA dusdanig dat ze straks net als destijds klein christelijk RPF en GPV kunnen fuseren, tot "klein links". Alleen bij benoemde bestuursfuncties is links nog oververtegenwoordigd.
Mensen stemmen CDA en VVD omdat die zich rechts voordoen rond verkiezingstijd. Maar ze stemmen vooral CDA/VVD omdat het ondemocratische cordon sanitaire tegen PVV en andere realistische partijen ervoor zorgt dat een PVV-stem een weggegooide stem is.
Best ondemocratisch eigenlijk.
En de enige manier om daar een eind aan te breien is door de PVV dusdanig groot te maken dat niemand daar omheen kan. Gezien de kartelplannen is daar best enige haast bij. Dit is niet wat het volk wil.
En daarom is dus dat referendum afgeschaft. Democratie is te mooi om met het volk te delen, aldus de boven-ons-gestelden. En ook daarom wordt een minderheidsregering bij voorbaat uitgesloten door dit kartel. Die zijn als de dood dat daarmee het "inhoudelijke debat" in de tweede kamer geherintroduceerd zou worden.
Eens
mooi verwoord! Met de gevestigde orde heeft democratie geen kans meer.
Ik voorspel u dat het referendum in Nederland weer wordt ingevoerd wanneer de belangrijkste politieke beslissingen zijn overgedragen aan de bovenbaasjes in Brussel.
Hear, hear!
Man man, ik begin een tegel te lezen en na twee zinnen weet ik al dat jij het bent, waarde dandruff. Weer mooi gesproken.
Als ze met GL in zee gaan is mijn vertrouwen in de politiek tot onder het vriespunt gedaald. Was al erg fris...
D66 en GL in een kabinet en je weet dat je weer verschrikkelijk hard genaaid gaat worden, zonder glijmiddelen...
Passende muziek erbij?
Broken Vase No. 1, Op, 21
youtu.be/XjvJhZ-70Ls
En welke combi adviseert GS? Baudet als premier?
Hmmmm, liever niet.
Maar liever dat nog dan Kaag.
Met Baudet lachend/hoofdschuddend het ravijn in, met Kaag huilend.
Van Rossum, het is al eens eerder gezegd hier, maar d66 schrijven we sinds 1986 al zonder apostrof.
Rossem
Het blijft een flutpartij.
@gr1001067257 | 18-06-21 | 15:12:
Mja, dat ontkracht uw aanmerking wel een beetje.
X66, als u correct wil zijn.
Door de massa emigratie is er ook een enorm milieu probleem maar u krijgt de rekening.
Door de massa emigratie wordt de plicht om de nationale taal te leren afgeschaft. Op dat moment wordt de autochtone Nederlander buitenspel gezet. U stond al buitenspel maar wist het nog niet zeker. U mocht alleen even meedoen om de schijn op te houden.
Een links kabinet zal niet werken. Als het tot een links kabinet komt zal er een onbestuurbare chaos komen waar het recht van de sterkste geldt. Ik denk dat er een links kabinet komt met grote invloeden vanuit de islam om tussen aanhalingstekens chaos te voorkomen.
Mede mogelijk gemaakt door links.
En U? U betaald de rekening.
Emigratie? Huh?
Het schijnt moeilijk te zijn die vervoeging van het werkwoord betalen..
Tijdens het wachten tot de lunch word bezorgd kijk ik altijd even poezen video's, schijnt een ding te zijn op internet.
Ik bevind mij filosofisch gezien in een zelfde soort situatie als getoond wordt in watch?v=zA9IUydyoD4 ,mijn gedachten en beschouwingen over Politiek en Nederland in het algemeen zijn vergelijkbaar.
Windmolentje 400 watt is altijd welkom.
Wanneer wordt die geleverd?
Wanneer u betaald heeft is hij van u.
waarom gaan ze niet beginnen met werken , we weten toch wel dat het linkse zooitje komt, koffie zuipen en informatie spelen doe je maar in je vrijetijd
Op zich een goed verhaal van deze meneer. En laten we wel wezen. Over 30 jaar is de olie en gas markt grotendeels overgenomen door Hydrogen, windturbines en zonnepanelen, en wellicht kernenergie, tijdelijk. Dus je kunt maar beter meebewegen. Dus groen rechts kabinet, industriepolitiek, sterk blijven en groeien in offshore wind, (NL is sterk in bouw van offshore wind parken, en wat is er tegen turbine op zee, zie je toch niet). Aan de andere kant, geen turbines en geen zonneweides op land, icm met streng immigratiebeleid. Wie kan daar op tegen zijn.
Is het al veel te laat voor, streng immigratiebeleid. U ziet de binnensteden toch. En mensen hebben het recht van vrije partnerkeuze - gelukkig - dus dat er een neef of een nicht uit de Anatolische Hooglanden, de Afghaanse bergen of noem de achtergebleven gebieden verder maar hier naartoe wordt gesleept, sja. Altijd wel een familielid dat wel garant kan staan en dan is het kindjes maken et voila, Hassan & Fatima mogen blijven want gezin en belang van het kind etc. etc.
Nee, de afgelopen 55 jaar is er echt debiel immigratiebeleid gevoerd.
Dat groen kwa milieu is waarschijnlijk het minste probleem (terwijl dit op zich al flink wat narigheid in de portemonnee gaat opleveren). Met links krijgen we er nog veel meer ongevraagde narigheid bij. Nog hogere belastingdruk ten gunste van "de zwakkere in de samneleving", bakken taxpoet naar de zieligheidsindustrie en allerlei wettelijk afgedwongen oekazes aangaande de gebruikelijk dramdeug topics.
Graaisnaaiert. Absoluut is het immigratiebeleid een fiasco geweest afgelopen tientallen jaren. Ik woon in Rdam en liep laatst tegen een uur of 20:00 een ‘rondje’ door de stad, ging even zitten bij het Kruisplein. Beetje rondkijken. Ik zag werkelijk alleen maar allochtonen om me heen.. Jonge gasten in een >70k BMW... was zelfs zo erg dat ik een andere NLer groette, zoals je doet op vakantie in een ver land. Maar goed, doe je niets meer aan, moet je absorberen in de Maatschappij, maar je kunt, moet, wel voorkomen dat dit door blijft gaan. Anders krijgen we hier Franse/Zweedse toestanden en erger.
Grijskijkert, inderdaad, lijkt me ook dat de meeste mensen niet tegen schonere lucht zijn, maar groen zit nu in de deug/woke hoek en je haalt daarmee allerlei deugonzin binnen. Daar zouden CDA en VVD een punt kunnen van moeten maken. Groen rationeel beleid ok, maar ook een paar serieus rechtse punten voor terug. Dus als GL daarmee akkoord gaat en de PVDA loslaat, is er misschien iets voor te zeggen. Aan de andere kant, die Jesse is de verpersoonlijking van Woke...
Nietjadantoch, vrijdagavond op de Meent moet je eens een terrasje pakken. Per minuut een miljoen aan blik dat aan je voorbij trekt. Best lachen.
"Icm streng migratiebeleid" zegt u. Hahaha met D66, CU, PvdA en Groenlinks in het kabinet. Ach, en verder 30 jaar zijn zo voorbij. Nu is de bijdrage van de alternatieve energie nog maar een fractie van de (groeiende) behoefte. Overheden zijn goed in plannen, zeker over een periode uitschuiven van 30 jaar. Maar uitvoeren en realiseren is iets anders. Verder bulkt de wereld nog van het goedkope gas uit allerlei landen. Dus dat blijft echt nog wel wat langer dan 30 jaar, samen met olie, de dienst uitmaken. En dat gelul over werkgelegenheid. Marginaal is dat op het totaal aantal banen in Nederland dat mede afhankelijk is van goedkope energie. Dus ook dat gaat niet op. Kortom, we krijgen een horror kabinet. U en ik ga betalen voor Groenegekte idealen voor ineffeciente energie. En dat zal Rutte cs allemaal worst zijn. Zolang zij de macht hebben en het geld kunnen uitdelen.
Cowboy, ja die ken ik ook. Rondje Meent of rondje Kruisplein/-kade, hoop herrie, met hun mooie strakke kapseltjes, dikke brillen, pauperwijven achterin, geeft behalve engernis ook een stukje verwondering en vermaak inderdaad..
Graaier, u vergist zich. Er is consensus dat de olie/gas/kolen piek tussen 2025-2028 zal zijn. 60% van olie verbruik is transport. Zal voor een groot deel electrisch zijn. U kunt over 10jr geen diesel auto meer kopen, in UK is het dan al bij wet verboden als ik me niet vergis. En waterstof zal voor een groot deel de grondstof worden voor de zware industrie.
@Nietdanjatoch | 18-06-21 | 15:04: Mwah, de aardgasvoorraad is nog goed voor zeker 200 jaar. En er wordt nog steeds heel veel voorraad ontdekt. Raak niet in paniek.
Zag er laatst een splinternieuwe Rolls cabrio voorbij komen met 2 Finnen erin van 18. Compleet met bloempot en kettingen….. maar sinds de kit niet meer mag profileren, laten we ze gewoon hun gang gaan.
@Nietdanjatoch | 18-06-21 | 15:04:
Het klopt dat fossiele brandstoffen ooit opraken. Tijd dus om met goede alternatieven te komen. Helaas is de huidige energietransitie gebaseerd op een Middeleeuws aflaatsysteem dat energie technisch niks oplevert. Integendeel; "groene" stroom is naast extreem duur, extreem ruimte verspillend en extreem vervuilend ook verantwoordelijk voor een snelle stijging van fossiel energieverbruik.
Dat laatste is in deze discussie vrij essentieel. Duitsland liep ooit voorop met windmolens, en dat leidde tot een toename van fossiele brandstoffen. Dat heeft een aantal redenen:
- Elektriciteit moet vraag gestuurd zijn, niet aanbod gestuurd. Stroom moet stromen; anders klapt het circuit. Daarom moet er achter elk windmolenpark een conventionele elektriciteitscentrale staan die het verschil tussen vraag en aanbod 24/7 opvangt.
- Elektrisch koken kost meer gas dan op gas koken; de modernste gascentrales hebben een rendement van 60%, dus je verliest 40% van dat gas. Bij kolen is dat rendement nog maar 40%, en bij "groene" biomassa zelfs maar 20%. Van het gas af gaan = meer gasverbruik.
- Warmtepompen werken ook nauwelijks, 50% van de gebruikers is ontevreden. We zullen dus op gasverspillende stroom gaan stoken.
- Bij elektrische auto's komt daar nog bij dat accu's relatief snel slijten, en dan gaat niet alleen het opladen meer stroom kosten; een volle accu zal ook steeds sneller leeg zijn.
Zomaar wat probleempjes, en er zijn er veel meer.
@Dandruff | 18-06-21 | 16:23: heb je daar ervaring mee met die auto accus? ik rijd alweer sinds 2013 das bijna 8 jaar BEV en geen spoortje capaciteits verlies .. ook vandaag weer zalig met de warmtepomp airco aan rijden en stationair koelen aan de kostenloze 55kw snellader bij mijn supermarkt.... Volgens de opgaven van de fabrikant zeker 15 tot 20 jaar plezier van mijn accu daarna is ie voor een kwart van de prijs met meer dan dubbele range te vervangen en gaat de oude accus stationair hergebruikt..... win/win ik zie geen probleempjes.. Op mijn huis zorgen zonnepanelen ervoor dat de zwembadpomp en de was/droger combinatie naar hartelust draaien en ook de auto hier weer voor noppes zonder acijns ecoheffingen wegebelastingen en BTW of dure APK de weg op kan altijd weer met een vol opgeladen batterij. No problemas! Mijn stroom stroomt! in deze warme tijden zeker als alle buren de hele dag de airco aan hebben staan en ik op jaarbasis een heel gezinsjaarverbruik 3500kwh teruglever waar zij , en misschien jij ook.. tegen betaling aan zitten te lurken.. Wat warmtepompen betreft mijn huis 2500 kuub doet het met een warmtepomp prima een ouwe hut uit de 17e eeuw niks drie dubbel glas en ingewikkelde isolatie ,dat is helemaal niet mogelijk zelfs met een dubbele natte mergelspouw en de CV gaat echt bijna nooit meer aan... dat als relativering van de teksten die jij het web op slingert.. Altijd hoor en wederhoor zoals het heurt....
Smoelensmid.
Het is weer eens wat anders dan Berbaar, Mauritskade, of Denneweg.
@Smoelensmid | 18-06-21 | 16:41:
Prachtig die "persoonlijke ervaringen" van anonieme internetters die claimen dat ze boven alle natuurwetten staan. En dat alle andere gebruikers "gewoon pech" hebben dat de natuurwetten voor hen wel gelden.
Ondertussen is dus de helft van de warmtepompgebruikers daar ontevreden over; ondanks verbouwingen van tienduizenden euro's voor 100% isolatie (ernstig ongezond, overigens). De andere helft stookt nog steeds; op schoon gas of op vervuilende stroom. Voor splinternieuwe e-cars weet ik even niet wat het percentage ontevreden klanten is, maar ook daar is de belofte van 7 jaar garantie op de accu slechts een belofte; "bij juist gebruik". Oftewel zo min mogelijk opladen, met alle risico's van dien.
Mag ik u vragen of uw reclameboodschappen betaald worden door diverse fabrikanten, of door de milieulobby?
Hoe dan ook weerleggen ze niet de simpele controleerbare feiten.
Meer "groene stroom" is meer fossiel brandstofverbruik.
Dat hele etiket "groen" is een leugen, niet alleen bij biomassa; oftewel het massaal vernietigen van oerbossen. Versnipperde oerbossen die nota bene in gasovens (!!!) gedroogd moeten worden omdat ze anders de 20% rendement niet halen. Een behoorlijk grof schandaal eigenlijk.
En dit was niet de verwachting ofzo?
Nee. Alhier dacht men steeds dat er Rutte 4 komt. Er komt GLaD66.
Wat zou er zijn gebeurd als de FvD niet kapot zou zijn gemaakt en wij niet zouden zijn aangevallen door de chinezen met hun Covid?
Amerika sterker dan ooit.
FvD aan de macht met een voorgesteld 'zaken' kabinet, nieuwe form van politiek bedrijven.
Man, toekomst kon zo mooi zijn als de politieke elite en MSM niet zo door-en-door verrot was.
alsjeblieft man. FvD is niet kapot gemaakt. FvD is een verzameling idioten en mislukte kneuzen die het rechtse geluid achterlangs verkracht hebben en het thema asielbeleid 20 jaar terug in de tijd hebben geworpen doordat niemand op rechts nu nog serieus genomen zal worden. Het linkse kabinet hebben we aan Thierry te danken. De eikel
Fappen mag niet van Freek.
Yep. Helaas. Dàt dus. Het grootste probleem van FvD is Tjèrrie Baudet zelf gebleken. En net zoals de PVV voor hem, heeft Baudet zich behoorlijk weten los te zingen van het politieke discours. Waarbij niet de inhoud van de argumenten nog relevant is maar het feit dat Baudet weer iets orakel vanachter de microfoon.. Ronduit jammer omdat Nederland wel iets van gezond en realistisch rechts kan gebruiken. En het lijkt erop dat JA21 voor een zelfde aanpak als die van PVV en FvD klaargestoomd wordt: op voorhand uitsluiten in de hoop dat ook deze partij zich buiten de in-crowd weet te presenteren, waarna structurele uitsluiting de standaard werkwijze wordt.
@The-loopy-cowboy | 18-06-21 | 13:54: Prima insteek. Je vergeet echter te melden dat de VVD onder Rutte compleet verrot is en de huidige stand van zaken bij het CDA is niet veel beter.
Waarom zou ik dat vergeten te melden? Daar ging de tegel toch niet over? Breek me de bek niet open over de VVD
Thierry dit, Thierry dat.
Ik verklaar hem niet heilig, maar hij is natuurlijk 24/7 van alle kanten aangepakt. Laten we toch niet doen dat hij uberhaupt een kans had gemaakt, de plannen voor de toekomst van ons land liggen zover uit elkaar van Rutte & Baudet.
Rutte wil niet regeren met PVV en FVD en dat komt echt niet door alle 'ophef', hij wil het gewoon niet.
Baudet heeft het FvD helemaal zelf kapot gemaakt met zijn wappiegedrag.
Precies. Eencellige nepintellectueel.
@Gulliver | 18-06-21 | 15:05: wil je de wappies niet zo beledigen!?
Rutte staat GL af te likken, en Kaag noemt dat een subtiele boodschap. Zou ze dan toch humor hebben?
Linkse meisjes worden ook graag geneukt door rechtse jongens, dus Rutte moet niet verslappen nu. Rechts zo die gaat.
De VVD wil:
>>> Veel meer macht naar de EU, weg bij NL
>>> Veel meer immigratie: laat ze maar komen
>>> Hogere belastingen voor de middenklasse
>>> Drastische en peperdure maatregelen die het klimaat moeten "redden"
er is geen enkele partij die iedereen voor de gek kan houden, daarom hebben we meerdere partijen.
Als Groenlinks in de regering komt dan kan ik toch nog wel mijn houtkachel met wegwerpallets stoken hè?
Fakking hell zeg. Wat een shitshow van handjeklap en gefoezekonkel tussen verliezers, aangeschotenen, opportunisten en gewetenloze machtsverslaafden die zichzelf vierend elkaar kadootje na kadootje gunnen en glimlachend Nederland cynischer en cynischer in de uitverkoop gooien.
Mooi gezegd.
Dank. Waarempel een normale column van Joost Eerdmans in het NRC vandaag. Dat ik dat nog mee mag maken. Nu weer wachten op een opiniestuk van een linkse activist waarin Eerdmans een nazi wordt genoemd in 3,2,1...
@The-loopy-cowboy | 18-06-21 | 13:55: Eerdmans is een opportunist, vergis je niet. En natuurlijk backstabber.
Flikker toch op met je backstabber. Baudet was een volslagen gek en zijn medestanders achterlijke idioten. Dan moet je wel weg. Is Nanninga dan ook een backstabber? Sorry maar die dame heb ik heeeel hoog zitten. En opportunist: lieverd, een geheimpje.... IEDEREEN is een opportunist.
Vroeger op de basisschool werden er wel eens willekeurige groepjes van 4 gemaakt en dan moesten we bijv samen een tekening maken. Vaak kwam ik dan bij iemand in de groep die ik helemaal niet aardig vond en die helemaal niet kon tekenen. En dan moesten we tóch gewoon de opdracht samen afmaken.
Als kind waren we dus volwassener of mentaal gezonder dan die narcistenclub in Den Haag. Misschien dat ze een jaartje naar de basisschool terugmoeten voor bijscholing.
Ha! Mooi vergelijk!
Gadver, wat een slijmjurk en gadver, wat een kiezersbedrog.
Het is niet uit te leggen dat de rechter flank (e.g. PVV, FVD, JA21) volledig buiten beeld blijft maar dat grote verliezers weer aanschuiven. NL is geen democratie maar een bananenrepubliek van achterkamertjespolitiek. Van de CCP, Putin en Lukashenko mag je verwachten dat politieke tegenstanders structureel van het toneel worden gehouden. Je weet wel waar je aan toe bent. Met de corrupte deugbende in Den Haag weet je het nooit.
Exact!
Groenlinks . -6 zetels bij de verkiezingen. Afstraffing door de kiezer wordt beloond blijkbaar.
Ziek
Yep, en het uitsluiten van rationeel rechts beleid van afgelopen 20 jaar en komende 4 jaar zal een onuitwisbare impact hebben op de blse samenleving. Samenleving die sociaal meer en meer onsamenhangend is, individueel, sterk gegroepeerd daarboven op een aantal dimensies en een uithollende sociale zekerheid. Ik zie alleen maar achteruitgang vergeleken met zeg 1995. Maar dat hangt af van wat je belangrijk vindt. Meeste nlers denken er anders over, die vinden huidige beleid positieve vooruitgang. Het zij zo.
Het probleem lost zichzelf op als VVD met GL gaat regeren. 4 jaar beleid waar Nederland kotsziek van wordt. De rechterflank gaat groeien.
@small_town_dude | 18-06-21 | 13:40: Dat was -7 toch? van 15 naar 8 zetels.
@small_town_dude | 18-06-21 | 13:40: PvdA heeft een bliksemafleider nodig.
Niet uit te leggen. En maar zwatelen over hoe dat gat steeds maar groter wordt tussen de burger en politiek.
@Sitting_targets | 18-06-21 | 13:53:
VVD regeert nu al met GroenLinks, hun hele agenda wordt uitgevoerd, geruild tegen steun voor andere zaken die de serpent in het torentje wil doorvoeren.
De BBB krijgt tijdens de volgende verkiezingen meer dan 10 zetels.
Dan zijn de rapen gaar.
Nee joh, bbb is ook niks. Mevrouw lijsttrekker wil wel een migrant thuis antwoordde ze op een vraag van Staal.
Doei!
@IkwilJinekwel | 18-06-21 | 14:07: eentje die wil helpen met de suikerbieten in het najaar en de asperges in het voorjaar.
@small_town_dude | 18-06-21 | 14:09:
Dat zijn migranten die willen werken, succes met werven ;)
Waar is de tijd gebleven van Harm van Riel en Haya ('ik lust ze rauw') van Someren..
We worden er weer ingeluisd.... Klavertje straks minister van economische zaken om de boel echt helemaal de vernieling in te helpen. We willen dit kennelijk dus laat maar gebeuren.
Kappen nou met , We willen dit, Ik wil dit helemaal niet, en met mij de grote meerderheid. Maar die worden heel subtiel genegeerd.
Ik heb niets tegen groen en niets tegen geld verdienen, maar samen, what can possibly go wrong?!
Volgens democratische voorbeelden als de PVV zit heel Nederland in alle sectoren in "het kartel". Te weten:
1. Het onderwijs (te links),
2. De omroep (te links),
3. De rechtspraak (te D66),
4. De Belastingdienst (links, corrupt),
5. De kunst (sowieso te woke en te links en te subsisie),
6. Heel Amsterdam
7. Alle mensen die iets willen met klimaat (te links)
8. Alle mensen die iets over hebben voor asielzoekers (sowieso landverraders)
9. De visclub (linksdragende hengels)
10. Alle managers, overal.
En ga zo maar door. Alleen de Politie (soms) het leger (soms) en het volksere deel van de bevolking die graag op pedofielen jaagt en in Purmerend woont en niks te maken heeft met de overheid, het onderwijs of eigenlijk 80% van de andere Nederlanders, is enigszins oke. Als je helemaal op rechts staat, lijkt alles links en zit iederen in het complot tegen jouw eigen overtuigingen. Zoals radicale moslims die iets hebben tegen alle westerlingen en ook radicale moslims staan niet bekend om hun democratische principes.
Wat wilt u zeggen?
Nou ja, een deel van de bevolking voelt zich substantieel niet gehoord en niet vertegenwoordigd. Kun je kankeren op de PVV (wees mijn gast), maar het probleem, meneer, dat blijft.
Daarnaast is voor bv een GroenLinkser iemand al snel "rechts", al dan niet extreem.
@Ray Skak | 18-06-21 | 13:16:
Dat het absurd is half Nederland qua partijen als "kartel" te bestempelen. Ik denk dan: Die jongens zijn toch intelligenter dan dit? Maar nee dus.
Na 6 woorden wist ik zonder naar beneden te scrollen dat jij het was.
Bijna goed. 9 & 10 zijn niet links. De rest van je tegel klopt.
@Quib | 18-06-21 | 13:21: Wie niet!....... de vvd rethoriek, zit er diep in, dankzij de prutte-doctrine.
@Guy Fawkes | 18-06-21 | 13:24:
Had ook niet verwacht dat je er iets van zou snappen Guy. Dat maakt je dan ook weer de perfecte stemmer voor een autocraten-partijtje.
Precies. "Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?" Volgens Piet Hein Donner 'telt de meerderheid'. "Dat is nou juist de essentie van democratie." Een minister van Justitie, mind you. U bevindt zich in goed gezelschap, proficiat!
Nu ja complot is een mooi woord om het meteen in een hoekje te duwen.. Weleens de term "netwerkcorruptie" gehoord?
O.a. De nieuwe wereld heeft hier interessante uiteenzettingen over. Dit werkt vaak vrij subtiel en zelfs goeddeels onbewust. Dit is in NL grootschalig aan de hand.
8 van de 10 kloppen, links als de neten.
Beetje een opsomming vanuit het eigen vooroordeel zou ik zo zeggen.
1. Het onderwijs. Als je daar als docent zegt dat je PVV stemt, heb je het gehad.
2.De omroep. Ga je je onsterfelijk belachelijk maken door te zeggen dat die niet links is?
3.De rechtspraak. Mja, er zijn wat beslissingen in de hedendaagse rechtspraak die een bepaald wereldbeeld verraden. Of ben je het met alles eens ?
4. De Belastingdienst. Niet corrupt, maar een beetje verrot aan de top hier en daar. Hetgeen te bewijzen valt.
5. De kunst. Mja, dankzij jouw D66 minister krijg je geen subsidie als niet divers en links bent.
6.Heel Amsterdam- Nee hoor, daar wonen best mensen die het niet eens zijn met Lenin 2.0.
7.Het klimaat- Oh ja, dat is een soort godsdienst: heb je kritiek op de plannen van de klimaattafels (een ongrondwettelijke lobbyclub) dan deug je niet. Los van het feit, dat er een behoorlijke hoeveelheid waanzin in die plannen zit.
8.Deze stel je een beetje tendentieus: Iedereen die kritiek heeft op het ongebreideld invoeren van Islam aanhangers is nog niet iemand die tegen asielzoekers is.
9 Onzin.
10.Onzin 2.0
En over de wijze waarop je iedereen, die het niet met jouw zienswijze eens is schaart onder extreem- rechtse -PVV-aanhangers is ook een beetje overtrokken.
Niet iedereen die PVV stemt is rechts.
Niet iedereen die extreemrechts is stemt PVV.
Ik dacht dat je toch wel een beetje van de nuance was.
Maar die mis ik vaak in je tirades tegen de PVV stemmers.
@Roadblock | 18-06-21 | 17:16: Wat ik hier mis is zelfreflectie. Volgens jou kan iemand die Omtzigt niet de hemel in prijst geen PVV stemmer zijn, toch? De wijze waarop je zelf omgaat met andere zienswijzen is nogal voor verbetering vatbaar, om het zacht uit te drukken, dus nu even niet anderen de les lezen.
@Wiebenick | 18-06-21 | 18:19:
Nou, iemand die Omtzigt op allerlei manieren gedurende geruime tijd verdacht maakt met insinuaties en Jack de Vries achtige slimmigheidjes lijkt mij logischerwijs eerder een CDA bestuursaanhanger, dan een PVV stemmer vindt u zelf ook niet?
De gemiddelde PVV stemmer bekijkt Omtzigt namelijk vanuit het standpunt, dat hij verguist en tegengewerkt wordt door de de zittende macht, omdat hij doet wat elk kamerlid zou moeten doen: De regering controleren.
Als het CDA en de VVD vol zou zitten met zulke kamerleden was er niets aan de hand.
Maar ik kan altijd fout zitten.
Net als u over Omtzigt.
Hoop gezeur weer over Rutte maar niemand geeft aan hoe het wel moet. Kijk, we kunnen dan wel met z'n allen het CDA afbranden maar daarmee spelen we links (PvdA en GroenLinks) wel in de kaart. En dan zijn mensen weer boos en verbaasd als GroenLinks in de regering komt. Of had men verwacht dat de PVV en/of Ja21 in de regering terecht zou komen?
In een echte democratie wel, niet in deze bananenrepubliek.
Er wordt wordt juist heel erg veel aangegeven hoe dat het wel moet, echt het gespuis van een elite krijgt het allemaal weer voor elkaar om aan de macht te blijven. Om maar wat te noemen benoemd zich D66 als grote winnaar uit de verkiezingen, maar een bijvoorbeeld BBB of JA21 die vanuit het niets komen zijn geen winnaars?
Zie in welke richting de stemmen gingen, hogere aantallen stemmen richting rechts, over meerdere partijen welliswaar, maar we betrekken vooral PvdA en GL bij de formatie gesprekken. Corrupte elite bende...
@VoltaireJohn | 18-06-21 | 13:09:
Hahaha... Wilders zegt vaak rake dingen maar zijn PVV kunt u met de beste wil van de wereld toch geen democratische partij noemen?
In een democratie wel, niet in onze bananen en achterkamer politiek.
@Ram_Ram | 18-06-21 | 13:15:
Ik ga dat niet voor u opsommen maar verdiept u zich maar in het elkaar uitsluiten dat partijen al vóór de verkiezingen hebben gedaan.
@Amsterdamsko | 18-06-21 | 13:17: impliciet stelt u dus dat andere partijen wel democratisch zijn? Omzigt en de normen en waarden partij CDA vergeten?
@therealbraindump | 18-06-21 | 13:20: * ziet amsterdammertje, met vingers diep in oren en stijf dichtgeknepen ogen, Lalalalalallala roepen *
@Amsterdamsko | 18-06-21 | 13:17: En? De meeste partijen geven hun leden inspraak, maar er is geen enkele wet die dat voorschrijft, en er is moreel gezien ook niets mis mee om het niet de doen. Maakt het als lid uit of het Wilders is die een koers voorschrijft die jou niet zint, of dat de andere leden dat doen? Je bent nog steeds vrij om op de partij te stemmen of niet.
@Muxje | 18-06-21 | 13:27:
Een partij waar een eenling de scepter zwaait en die niet eens leden kent. Dan weet je exact wat voor samenleving je krijgt als zo'n partij ooit de grootste mocht worden. Denk dat Wilders het dan opeens anders zou doen? Nee, vriend, dan krijg je meer van hetzelfde. Maar ergens heb ik de indruk dat zo'n dictatuur je wel zal bevallen.
@Amsterdamsko | 18-06-21 | 13:20: Ik heb me verdiept in de partijen die insluiten en uitsluiten. Het bijzondere is iedere keer weer dat juist die partijen welke niets van bijvoorbeeld een PVV moeten hebben, staan te oreren dat iedereen welkom is en dat zij niemand uitsluiten, en vervolgens het verhaal afmaken met de mededeling dat zij nooit zullen gaan samenwerken met bijvoorbeeld de PVV. En daarmee miljoenen kiezers aan de kant flikkeren
Dat is pas hypocriet.
Toch blijf ik die Kaag dood eng vinden. Ze doet me denken aan Cruella de Vil of de boze koningin van sneeuwwitje.
Ze trouwde als diplomate in het geheim (!!!) met een Palestijn die als politicus hoog in de boom zat van het intens corrupte Al-Fatah. Dat zegt veel.
@drs. Levi Samsonov | 18-06-21 | 13:50: foto van het hele gezin met Yasser Arafat op het nachtkastje.
Welke partijen hadden ook al weer gewonnen met de verkiezingen? Je weet wel, die partijen waar de voorkeur van de KIEZERS naar uitging met de boodschap “wij geven julie het vertrouwen’.
Weet ik veel? Ik heb geloof ik op zes partijen tegelijk gestemd. En nu maar hopen dat ze niet in de oppositie gaan.
Het zijn Tweede Kamer verkiezingen. Geen regeringsverkiezingen. Het gaat om de verhouding in de TK. Als ze een minderheidsregering over links willen maken. Kan dat. Maar die heeft dan wel te kampen met een rechtse Tweede Kamer. Het voornaamste onkieze in ons systeem is een regeerakkoord dat Kamerleden tot klapvee maakt. Daar zou je je woede op moeten concentreren.
@JB86 | 18-06-21 | 13:08: daar heb je een punt
Het beste dat ik ooit gedaan heb in mijn leven is mijn baas de groeten doen in de jafen '90 en voor mezelf beginnen. Heb een terrein gekocht en een huis gebouwd voor weinig en daarna consultancy werk doen. Ik denk dat ik wel vier keer meer vooruit ben gegaan. Iemand nog interesse in een mooie residentie in het buitenland, beetje kijken hoe Sywert flappen aan het tellen is in pakjes van €10.000?
Wat een drama dit land. Zonder enig verzet hebben ze die Sjoerdsema van D66 fiat gegeven Nederland nog meer uit te leveren aan de EU. Dit land verdient niet beter!
Het wisselgeld van de VVD omdat men zo graag een coalitie wil vormen met de autocraten van d66.
Zonnepanelen. Het nieuwe asbest. Je weet maar nooit wat de wetenschappers allemaal gaan bedenken.
Coalities... cordon sanitaire... de dood van de democratie.
Beter gewoon de vuistregel:
Nummer 1 + nummer 2 + 3 moeten samen regeren no matter what.
Dan nog een keuze er 1 splinterpartij bij te trekken om een meerderheid te vormen.
Niet meer 9 splinterpartijen om maar nummer 2 of 3 buiten de deur te houden.
Het is gewoon niet democratisch.
En zeker niet democratisch als de grootste partij dan al zijn idealen ruilt voor de principes van de kleine partijtjes.
Het is wat mensen willen. NPO (propaganda omroep) werkt zeker mee met de coalitie. Slecht geïnformeerd zijn betekent problemen.
@peterdh | 18-06-21 | 13:01: Tja, als je liegt als de waarheid, geloven mensen je.
I love joe, spijker op de kop!
dan ook afstappen van het 'regeerakkoord' . Gewoon beginnen en per onderwerp over een akkoord stemmen. En ministers uit de twee grootste partijen halen.
Brutale mensen hebben de halve wereld. Dat gezegde is volledig toepasbaar op links. Links dat in het parlement nog de rol van splinter partijtjes vervult, maar in de buiten parlementaire kringen brutaalweg de leiding in handen neemt en zijn bizarre wil oplegt aan de burgers. We zitten opgescheept met een moreel uitgewoonde en kreupele Rutte, die zich in de afgelopen regeerperiodes als een ware smeerlap heeft ontpopt. Dan dat afschuwelijke Kaag wijf, die met haar D66 partij alles maar dan ook alles in het werk stelt om dit verziekte land nog verder te verzieken. Een verrotte CDA die het lef heeft om de combinatie van waarden en christelijk nog uit te spreken. En dan overwegen om met de electoraal gehalveerde criminelen van GL en de uitgerangeerde salon socialisten van de PvdA een coalitie te vormen. Geen weldenkend mens die dit zou kunnen accepteren, maar er is in de afgelopen tijd al zoveel gebeurd wat een riool stank met zich draagt, dan kan dit er ook nog wel bij. VVD'ers, ach hoe dom wil je het hebben, het is slechts een kwestie van hoe je verhaal aan ze verkoopt, ze slikken desnoods een coalitie met BIJ1 als dat hen aan een meerderheid helpt.
Onzin.
Dit is waar Nederland voor gekozen heeft.
@jemagooknietsmeer
Heel veel mensen hebben op cda gekozen vanwege omtzigt.
Gaat tante Syl ook aan de regering meedoen?
@jemagookniksmeer | 18-06-21 | 12:59: Ja dat gaat vooral op voor het CDA.............................
@peterdh | 18-06-21 | 13:02: Dat is ook zo. Maar een stem op Omtzigt is een stem op het CDA is een stem op het kneiterlinkse partijkartel. Dus dit is waar Nederland voor gekozen heeft.
De laatste keer dat ik "Rutte ♥ Groen Links had geplempt, werd ik weggejorist.
Probeer volgende keer eens Rutte “hartje” Rob Jetten, kijken wat er dan gebeurt…
Als je zelf een nieuws blog begint mag jij het ook altijd en overal.
Ben weleens benieuwd wat zouden die VVD coryfeeën Bolkestein en Wiegel nu eigenlijk van kameraad Rutte vinden?
Wiegel: "Zoek opvolger" www.youtube.com/watch?v=QQJZIwEyZm4
Bolkestein vindt vvd-a'dam te links: www.at5.nl/artikelen/179787/rutte-nie...
Mooi figuur die Wiegel www.youtube.com/watch?v=3P3TqngLU9Y
Dit zag je al aankomen. Dat mensen zo massaal op de VVD hebben gestemd heeft mij verbaasd. De track-record van die partij is bedroevend. Rutte heeft geen visie en de hele partij is uitgehold door hem. Mensen als mw. Hermans die in de TK zijn gekomen na bewezen diensten als persoonlijk assistent. Mensen die enige inhoud hebben zijn gevlucht naar een functie elders.
Allemaal leuk en aardig maar maar in veel gemeenten wordt er per wijk de gaskraan tussen nu en 2030 dichtgedraaid.
Gaat mij benieuwen hoe ze dat gaan fixen.
Je zal als starters in deze markt net een tophypotheek van 4 ton hebben geritseld en de gemeente zet je voor het blok om nog even een warmtepomp aan te schaffen en een vloerverwarming aan te leggen voor minimaal 40k.
Hoe dan?
En ondertussen blijven we bossen opstoken en schrijven we via de gesubsidieerde lobbyclubjes en D66 rechter grote ondernemingen de wet voor.
Drie keer raden wat die gaan doen. We worden geregeerd door waanzinnigen. Gaat niet meer goed komen op een beschaafde wijze ben ik bang.
Die bedrijven gaan “alloceren”. Heb jaren voor een bedrijf gewerkt dat een bepaalde bewerking aan een grondstof voor de bouw in ons land liet uitvoeren. Het afval werd keurig afgevoerd en de werknemers werden goed betaald. Maar toen kwamen er nieuwe strengere eisen voor het milieu en werd dat werk onbetaalbaar. Toen hebben we dat werk naar een lage-lonen-land gealloceerd. Het afval werd gewoon in een gat in de grond gedumpt en de arbeiders kregen een paar dollar per dag betaald, voldoende om niet dood te gaan. Dan hebben die strengere eisen v.w.b. het milieu toch nut gehad… NOT!
De meeste grote ondernemingen van NL-oorsprong verdienen hun geld voor verreweg het grootste deel in het buitenland.
Is er te veel gezeik, verhuizen ze gewoon. Voorbeeld Shell, verdient hier niks en is binnen een week verhuisd naar Londen. Dat zij hier nog zitten, is vanwege het gunstige belastingklimaat alhiero voor multinationals.
Zelfde voor Ahold (50% omzet alleen al komt uit VS) en andere multinationals.
Die lobbyclubjes en rechtertjes zijn in dat opzicht totaal kansloos.
Precies, zo is het gegaan en gaat het nog steeds. Hier alles kapot maken en fan importeren uit landen waar het er niet toe doet. Dat is links. Een ondernemer, veelal wat rechts, houd de maak industrie hier en legt echtwel zonnepanelen op zijn dag. Want hij wil ook aanzien in zijn omgeving en op de tennisclub.
Leest u even mee? Uitslag verkiezingen in 2021:
Groen Links -6 zetels tov 2017.
CDA -4 zetels tov 2017
PVDA nul groei tov 2017.
Hoe dan?
Ja maar D66 is toch de grote winnaar van de verkiezingen?
Wat PvdA betreft, mag naast een groei van nul best opgemerkt worden hoeveel zetels ze hadden vóór 2017:
2012: 38 (!!)
2010: 30
3006: 33
Links is 'passé' - progressief en groen zijn het helemaal anno 2021.
@Xbitt | 18-06-21 | 12:54: Ja ja, volgens het filter van "woke" mainstream media wel ja.. Die zitten zelf nog in de ontkenningsfase..
Horror, horror, PvdA en Groenlinks in het kabinet, daar hebben wij helemaal niet op gestemd. Het is een verachting van de kiezer.
Dan maar zo snel mogelijk op rampkoers, laat het kabinet maar vallen en nieuwe verkiezingen. En dan nieuwe zetelverdeling, splinteroartijen allemaal 3 zetels erbij en het CDA gereduceerd tot splinterpartij, nieuwe partij van Pieter Omtzigt erbij en Pieter Omtzigt informateur, formateur en premier. Come on, let's make it happen stelletje slome schermtikkers.
En wat wilt u doen dan? Burgers kunnen geen verkiezingen afdwingen, slechts gedwee toekijken wanneer ze door een regering worden uitgeschreven.
En reken maar dat D66 en CDA geen nieuwe verkiezingen willen.
@Graaf_van_Hogendorp | 18-06-21 | 12:50: Even nuchter als juist.
GroenLinks is een prima partij voor Rutte. Hij moet toch op milieuvlak aan de bak vanwege Urgenda en de stikstofuitspraken. Kan je dat net zo goed uitruilen tegen GroenLinks.
hij kan ook voor kernenergie gaan, de grootste kans om de doelen te halen en het schoonste alternatief.
Stemmen is onzin.
Stemmen op de VVD is onzin: die waaien met elke wind mee. Hoe erg die ook stinkt.
Build back better, oftewel alles waar de groene maffia geen geld aan verdiend moet kapot.
Build Back Bagger is de zoveelste scam waar de slippendragers van onze beteren mee koketteren om ons in een pod knagend op meelwormen zonder bezit te krijgen. Helaas stemmen demense veel en graag op partijen die achter dit soort teksten staan.
Links regeert in Nederland. Niet vanwege een meerderheid maar simpel omdat ze Rutte in de tas hebben. Waarom zou je een meerderheid in de kamer nodig hebben.
Nederland rent steeds harder naar de afgrond. Ze zoeken het maar uit want dit land gaat toch naar de klote en ik vind het allemaal best. Ik drink mij biertje en hoop dat het einde van Nederland snel daar is. Wat een afgrijselijk 6e wereld land zijn we geworden. Geen democratie, geen zeggenschap voor de burger, er wordt rechts gestemd maar we krijgen links.
Die straatprijs hebben we al gewonnen toen we tekenden voor het in 2030 klimaat neutraal zijn terwijl we geen kerncentrales hebben.
Nooit van Borssele gehoord?
Ik heb nooit getekend... Kan me ook niet herinneren dat de vraag ooit gesteld is.
D66/Gl/pvda en de vvd... de horror.. dat is gegarandeerd een windmolen in uw achtertuin, uw naast gelegen groen geconfisqueerd tot nieuwbouw voor asielzoekers en nog een veel veel grotere mierenhoop aan mensen met vieze luchtjes in ons midden. En om het leefbaar te houden nog heel veel meer positieve discriminatie, uitsluiten van blanken, woke, deugen en positief racisme. 1 ding wel, je hoeft als agent niet bang te zijn dat je boventallig zult raken.of BLM moet het voor het zeggen krijgen en onze rechtsstaat op de knieën dwingen en daarmee de handhaving weet te stoppen. Het is nu al dat bepaalde groepen “ een mildere” aanpak genieten.... bang voor escalatie en bang voor een stempeltje “ etnisch profileren” NL gaat een zwarte toekomst in... minder biodiversiteit, minder veilig, minder vrijheid, minder democratie, minder vrije woord, minder groen... het deel van de taart voor de meerderheid in dit land wordt elk jaar fors kleiner... bepaalde groepen moeten koest gehouden worden en geen strobreed in de weg gelegd worden... dat kost bakken met geld.
Uiteindelijk is Boudewijn Poelman dé onderkoning van Nederland.
De verkiezingen liggen alweer lang achter ons; de buit is binnen en het grote bedriegen gaat weer beginnen. Volgens mij betekent een verlies van zetels zoals je bij GL zag gebeuren, (was het niet een halvering of nog erger?), dat het Nederlandse volk je niet moet. Hoeveel erger kun je het volk nog in de bek spugen? Ben vast niet de enige die er zo over denkt.
Nope. Je bent niet de enige.
Het wachten is op een aanslag of voetbaloverwinning waar de msm dan vol mee staat. Daarna wordt op pagina zes van de krant het nieuwe kabinet gepresenteerd.
Tof Tissen, de limburgse Groen Linkser, en een van Ruttes beste politieke vrienden... speelde dus wel een jaartje of 10 dit.
Eigenlijk geruisloos gegaan hè, die coup van Kaag. Met 24/150e deel van de zetels gewoon tijdens de termijn de post van Minister van Buitenlandse Zaken claimen. Kunnen net zo goed als 1 partij verder. Scheelt weer in de urendurende debatten. ALDE Nederland ofzoiets. Makkers van VOLT ook meteen integreren. Op naar een minderpartijen stelsel.
Precies dit. Schaf ook die verkiezingen maar af, alleen maar verspilling van tijd, energie, potloodjes en papier.
@kapoerewiet juist doordat mensen niet stemmen blijven de huidige partijen zitten.
@kapoerewiet | 18-06-21 | 12:38: maar verkiezingen zijn wel een onuitputtelijke bron van valse hoop.
Wel verdraaid! Moet ik me weer aanmelden voor een zwik extra dienstjes in de Kiosk...iemand moet het immers betalen, hmm?
Rooie rakker Rutte.
Nog veel erger. Groen van buiten rood van binnen, GL stilo.
@Graaf_van_Hogendorp | 18-06-21 | 12:34: je bedoelt een meloen?
Rutte rood? Kan weinig sociaal democratisch bij hem ontdekken.
@Dr. Blechtrummel | 18-06-21 | 12:48:
Nog erger, een echte marksist
@Graaf_van_Hogendorp | 18-06-21 | 12:51: Maak er dan Stalinist van, want die dictatoriale trekjes heeft hij wel. Dat geldt trouwens ook voor Klaver en Kaag.
'Klaver komt zijn nieuwste loafers showen'.
Geen idee wat dat is, een loafer, en of je daar veel of weinig van moet hebben.
Met showen, een vernederlandsing van 'to show' zal wel tonen bedoeld zijn, al was 'pronken met' beter geweest.
Het Nederengels moet dood. Eigen taal eerst.
An sich heb je gelijk.
@Leviticus_ | 18-06-21 | 12:38: Hij heeft überhaupt een punt.
Het is een soort schoen.
Het zijn instappers.
Gasbel van NL in de Oostzee. 7 kerncentrales (thorium) op strategische plekken.
Klaar.
Stik maar onder je zonnepanelen en donder op met je windmolens.
Laten we niet doen alsof we naar een oplossing op zoek zijn, we moeten vooral heel lang, heel duur bezig blijven met z'n allen.
Gaat niet gebeuren. NL moet afhankelijk worden van het buitenland en de hoofdprijs betalen. Zekere partijen gaan daarvan een hap nemen en ze noemen zich groen. Voor de vorm pleuren ze een kwart van land vol met windmolen en zonnepanelen zodat daar ook aan verdiend wordt maar het zal geen zak helpen en dus blijft men aankloppen bij het buitenland voor aanlevering van elektriciteit (opgewekt met gas of boomverbranding). Tegen de tijd dat men hier massaal beseft dat men belazerd is, liggen de daders al onder de grond.
@Deflatiemonster | 18-06-21 | 12:39: zoiets. Tel de kosten en rendement bij elkaar op vanuit beide opties. En het antwoord zal je verbazen.
Thorium is geen realistische optie. Op dit moment zijn er geen reactoren in bedrijf die op thorium draaien, behalve wat zeer kleinschalige projecten. Er zal nog heel veel moeten gebeuren voordat die kunnen draaien (denk veiligiheidsanalyses, keuringen, meer testen, enzovoort). Het zal nog wel een jaartje of 40 duren.
Beter is het om een gewone kerncentrale neer te zetten. Generaties 3 en 3+ worden nu uitgerold en generatie 4 en 5 zijn nu in ontwikkeling (maar laten langer op zich wachten dan verwacht).
Even off topic: Ik heb ook een account op de website van Joop.
Anti-VS, anti-Rutte e.d. reacties worden meteen goedgekeurd. Andere reacties, minstens zo netjes en fatsoenlijk, nemen altijd de nodige uurtjes in beslag. Soms worden zij zelfs helemaal niet geplaatst. Leuk om het verschil tussen deze twee sites te bekijken.
Note: Ik volg GS al sinds 2004 en doneer ook regelmatig. Zo doorgaan...!
Alleen als de Witte Onderbroek weer op stagiaire-jacht is glipt er een reactie die niet fascistisch links is doorheen. Nog best vaak eigenlijk.
Njet.nl is nog erger. Censuur is wel een dingetje op die sites. Zegt veel over links. En over zogenaamd 'rechtse' sites als Geenstijl, maar ook EW, die een ander geluid (links dus in dat geval) niet wegjorissen.
Ik zit daar ook en ben inmiddels aan mijn dertigste account toe. Iedere positief verhaal over Israël of kritiek op moslims is gegarandeerd een ban.
Formeren zoals het zou moeten:
- De grootste partij.
- De volgende partij.
- De dan volgende partij.
- enzovoorts.
Tot je een meerderheid hebt.
Dát is waar de kiezer voor gestemd heeft.
Verkiezing MP (die eigen kabinet voorstelt) lostrekken van 2e slaapkamer verkiezingen zou al heel veel schelen. Nu is dit een farce. Het volk stemt voor een richting maar als het de ambtenaartjes even niet bevalt dan wordt er doodleuk geformeerd in een andere richting.
Sinds wanneer is daarvan afgeweken?
@Graaf_van_Hogendorp | 18-06-21 | 12:34: Helemaal waar.
Wat een onzin, dat zoiets is waar de kiezer voor gestemd heeft. Denk je echt dat een PVV-bruinhemd met D66 in 1 kabinet zou willen zitten? Dat worden toch met de VVD erbij iets te veel bruinhemden.
@van Oeffelen | 18-06-21 | 12:46:
Sinds partijen elkaar uitsluiten.
In NL komen 'we' er altijd uit. Het maakt ook geen moer uit welke puppets in de regering zitten. Denkt iemand serieus dat het enig verschil maakt of er nu 5 of 849 partijen de regering gaan vormen?
Met dit (in mijn ogen) waardeloze kiesstelsel krijg je altijd het zelfde zouteloze kabinet, waarin geen enkele partij meer dan 10% van de verkiezingsbeloften kan inlossen.
De versplintering zorgt ook voor problemen, kleine of eenmansfracties kunnen gewoon niet alle dossiers bijhouden.
Mooie ontwikkeling. Beste manier om links nog kleiner te krijgen. Ik zeg doen! Dat het maar een grote puinzooi mag worden.
Begrijp ik, gezien uw nick. Maar ik wilde het hier nog even, belastingophoestend, aankijken. Nog te jong om pensionada te zijn.
@kapoerewiet | 18-06-21 | 12:50: nick is niet op mijxelf van betrekking, helaas...
Ik bedoel natuurlijk dat 't misschien eerst helemaal in de soep moet lopen voordat 't beter wordt. (Zie hoe bijv. de pvda is afgestraft)
Overigens vermoed ik dat de meeste VVD-stemmers er geen enkel probleem mee zouden hebben als VVD met PVV zou gaan regeren. Alleen Rutte wil dat niet, omdat dat allereerst problemen met zijn linkse vriendjes op zou leveren en het hem ten tweede wel eens stemmen zou kunnen kosten, als blijkt dat de PVV er toch best wel sommige goede ideëen op nahoudt.
Iedere achtertuin? Toch niet bij GL-ers en D66-ers?
reglement postcode oplichterij : postcodes die zich bevinden in de elite wijken, elite woonplaatsen zijn uitgesloten van deelname.
Deze postcodes zijn tevens uitgesloten voor het plaatsen van een AZC of daaraan gerelateerde criminele activiteiten zoals kleinschalige opvang, in een straal van 20 km.
Iedereen krijgt te maken met de idealen van Klaver. Dat is jammer.
Ik had hier al voor gewaarschuwd, een stem op Marxje Rutte is een stem op de Jessias.
The horror... the horror... VVD, D66, PvdA, GL kabinet. Meer EUSSR, meer massa immigratie, meer klimaatbelasting voor het proletariaat, meer CCP hoestje maatregelen, meer CRT, meer betutteling, minder vrijheid, minder privacy, minder nationale identiteit.
The horror...
Een stem op de VVD is een stem op D66 en GL. Dit komt toch niet bepaald als een grote verrassing. Het blijft verbazingwekkend hoe ongeïnformeerd sommige kiezers toch blijven, denkend dat ze met een stem op de VVD voor een rechtse partij kiezen.
Rutte had weliswaar liever met minder en minder linkse partijen geregeerd, maar geregeerd zal er worden, en wel zonder de PVV. De enige belofte waar Rutte zich tot nu toe wèl aan heeft gehouden.
Wat mij blijft verbazen is dat dat kennelijk voorkomt uit het feit dat de VVD geen opvolger voor Rutte heeft. Geen sterke leider in de toekomst, dus het bestaan is afhankelijk van andere partijen.
@ItsOutThere | 18-06-21 | 12:30: Klaas Dijkhoff is net op tijd weg. Goede leiders organiseren tegenmacht, iets wat de kundige manager Rutte niet beheerst.
Dat verbaast u omdat u Geenstijl leest. Dat doet het gros van het electoraat niet. Dat bestaat uit mensen die lang geleden oeverloos konden studeren en na een kort werkzaam leven met de vut konden gaan - na hen de zondvloed. Stemmen doen ze traditiegetrouw, zoals alles: elke zondag met een tankje Roundup over het terras, ruim voor het seizoen de Hymer een sopje, elke vijf jaar de kozijnen in de lak en geen Achtuurjournaal wordt gemist. De enige revolutie in hun leven was de aanschaf van een koppel Stellabikes, het enige waar ze van wakker liggen is 'Wie is de Mol'. Stop met je te verbazen, dit is Nederland.
Klaver minister van klimaat, je moet er toch niet aan denken? En natuurlijk een pvda'er op sociale zaken, maar wie?
Nog erger Klaver op buitenlandse zaken.
Na dat braaksel van Rutte moeten er minstens 2 mensen bij komen om schoon te maken. Sorry, ik heb alleen de audio gehoord.
Rutte is bewust vieze man. Weg met bewust vieze man.
“Wie heeft de duurzame technologie van de toekomst? Daar is China momenteel heel sterk”.
Eh, voor zo ver ik weet in China zo’n beetje het minst efficiënte land als het aankomt op duurzame technologie: China is wereldleider in de productie van zwaveloxiden, met een productie die dubbel zo hoog is als die van de Amerika. China levert ook de grootste bijdrage aan chloorfluorkoolwaterstoffen en andere ozonafbrekende stoffen. China is tevens ‘s werelds grootste producent en consument van steenkool, goed voor 25% van het wereldtotaal. Denk naast China’s kolenverbrandingseconomie ook aan ontbossing, overbegrazing, erosie en destructieve landbouwmethoden. In de meeste gevallen betreft het hier verouderde, inefficiënte of vervuilende technologie.
Dus waar heeft hij het over!?
Zoals bekend mag worden verondersteld, doet links niet aan feiten. Feiten zijn fascistisch.
Precies dit. Veiligheid en milieu daar zijn ze niet zo van in China, kijk alleen al wat er daar de laatste 10 tot 15 jaar aan industriële "incidenten" heeft plaatsgevonden, van lekkages tot de meest afschrikwekkende branden en explosies. En dat is dan slechts het deel wat de communistjes niet onder de pewisten te houden voor de buitenwereld.
@TheEgg | 18-06-21 | 12:28: en vingerwijzen naar China is racistisch. Daar komt nog bij dat China een blauwdruk is voor hoe men in Den Haag vindt dat Nederland/Europa in de toekomst bestuurd moet worden.
U bent een racist. Sorry ik heb geen andere argumenten dus grijp ik maar op deze discussie killer terug.
@TheEgg | 18-06-21 | 12:28: en meestal racistisch
Alsmede de enige echte exporteur, van een wereldwijd product: Een bepaald virus ...
Zit het nou kort door de bocht zo dat:
- De Groningers klaar waren met gasboringen
- Wiebes gasboringen heeft afgeschaft
- Gas uit Rusland is vies
- Dus totale vergroening
DUS al dit gekut hebben we te danken aan de Groningers?
Ter Apel. Immigratie dus ook.
Groningen had zich lang geleden al onafhankelijk moeten verklaren. gas verkopen aan de hoogste bieder. Nu is het bijna op en hebben we aardbevings, en we trekken altijd aan het kortste eind qua investerings.
"De regen trekt vanmiddag naar het noorden weg". Dat soort onbedoeld heldere teksten geven een inkijkje in de gedachten van de randstadbewoners over het noorden.
Laat de groningers er dan ook maar voor opdraaien. Stuur de rekening van de warmtepomp maar daar heen.
Een van de domste besluiten van Rutte/ Wiebes om te stoppen met gaswinning in Groningen. Gewoon leeg maken die boel, die aardbevingen gaan toch noch decennia lang door, duurt heel lang voor het gesetteld is. Huizen verstevigen en klaar.
Zo wordt het gespind. Het gas is grotendeels weggegeven en er moeten nog huizen bij in Groningen voor de Bente Becker fanclub. Verder mag alleen de industrie goedkoop gas verbranden. De kutburger moet betalen.
Het probleem was dat gas oppompen helemaal niet. Het probleem is een overheid die liever 5 miljard aan advocaten betaald dan een half miljard aan fatsoenlijke schadeloosstelling.
Daar kunnen de ouders uit de toeslagenaffaire van meepraten.
Jaloers he.
Veel kwaliteit komt er niet uit Groningen.
@Beste_Landgenoten | 18-06-21 | 12:24: Haha, verdomd. Trouwens, Limburg is vaak bij weerkaartjes afgesneden.
Als nu iedereen eens begint met die postcodeloterij op te zeggen. Dan zijn we snel van een hoop linkse dramclubjes af. Ik zeg opzeggen nu!
Iedereen hoopt op de grote geldprijs om dan zo snel mogelijk dit land te verlaten.
Ja, maar ik niet! Want de laatste die opzegt wint automatisch..
Nee. Dag nadat ik opzeg zeker naar een straat hossende buren kijken. Dan blijf ik liever in de postcodeloterij-hole hangen.
@plaspop | 18-06-21 | 12:25: want er vallen geen prijzen op postcodes waar niemand mee speelt?
@Lorejas | 18-06-21 | 12:27:
Heel die klerezooi opgezegd zodra ik doorkreeg waar de centen heengingen.
Daar betaal ik niet aan mee.
@Lorejas | 18-06-21 | 12:27: kies dan ook een huis zonder buren. Dan ben je postcodeloterij-vrij.
@__dictatuur | 18-06-21 | 12:31: Gaston moet wel ergens naartoe.. Want zonder blij jankende mensen geen kijkcijfers
Wordt gristen Sywert nu wel minister? Hij heeft wel de juiste mentaliteit: beetje liegen, beetje bedriegen, gristelijk en corruptig
"Vandaag zit het democratisch corrupte kartel-contingent van de Kamer (vvd, GroenLinks, PvdA, D'66, CDA, CU) weer bij Mariëtte Hamer. "
Democratisch corrupt? Wel waarop de meerderheid van de Nederlanders gestemd heeft. Nee dan de zeer democratische partijen *kuch* FvD, JA21 en als topper: De eenmanspartij PVV. Dat zijn voorbeelden van partijdemocratie. Hahahahaha.
Blij dat je zo smakelijk kunt lachen. Lachen is gezond zeggen ze wel eens.
democratie heeft niets te maken met hoeveel leden een partij heeft. Sterker nog: individuele kandidaten staan automatisch dichter bij de kiezer en zijn dus democratischer dan politieke partijen. Hoezo is een partij meer democratisch wanneer ze het beleid en de verdeling van de baantjes laat bepalen door een afgeschermde inner circle die hoog in een ivoren toren zit?
@plaspop | 18-06-21 | 12:28:
Ja zo kan je elke dictatuur goedlullen. Alles in de PVV wordt uiteindelijk door de Grote Leider bepaald. Dat vinden PVV'ers geen enkel probleem blijkbaar. En dan afgeven op partijen waarin wel democratische besluiten worden genomen. Het is weer helder waar de sympathie ligt. En ja dat is soms lachen, de dommige stukjes die ik hier dan lees over democratie.
@Beste_Landgenoten | 18-06-21 | 12:33:
"Partijen waar wel democratische besluiten worden genomen."
Proest.
Zoals?
Links heeft ontstellend verloren, en wat wil D66? Een links kabinet.
Lekker democratisch.
De democratie is verrot, en daar kan jouw whatabouttism niets aan veranderen.
@Roadblock | 18-06-21 | 12:41:
Er zijn heel wat partijen, behalve de bovengenoemde die tenmisnte iets van partijdemocratie kennen. Dat weet jij natuurlijk niet, want je hebt daar nog nooit mee te maken gehad. Je kent aleen de schandaaltjes van GS en sowieso wordt alles altijd goedgekletst over hoe Geert de boel aanpakt. Want het is Geert alleen en niemand anders. Dus voordat je andere partijen afzeikt als "kartel", kijk dan eens kritisch naar je favoriete autocraten-partijtjes. Maar dat ga je niet doen.
@Roadblock | 18-06-21 | 12:41: Links heeft de verkiezingen verloren, maar veel belangrijker, links heeft de afgelopen 15 jaar zo'n beetje alle MSM gewonnen, en een groot deel van de instituties.
Wat maakt het uit wat de uitkomst van de verkiezingen is als je een enorm propaganda apparaat in combinatie met de rechtspraak in je achterzak hebt zitten.
"Democratie is de trein die we nemen tot we voldoende macht hebben. Dan stappen we uit en spugen het plebs vol in de bek." - Pechtold
@Beste_Landgenoten | 18-06-21 | 12:44:
Je veronderstelt weer een hoop Beste_D66_Landgenoten.
Ik heb het woord kartel niet in de mond genomen.
Geef eens een paar voorbeelden van partijen, waarbij de leden de koers bepalen en niet het partijbestuur?
Ik weet hoe het toegaat op die ledenvergaderingen.
De koers is van te voren al door het bestuur bepaald, en de leden mogen applaudiseren.
@TheEgg | 18-06-21 | 12:51:
"als je een enorm propaganda apparaat in combinatie met de rechtspraak in je achterzak hebt'
Dit domme geklets. Kijk je hebt heel veel erg gewone mensen, die overal werken dus ook bij de rechtspraak, de overheid, de omroep, waar dan ook. Dat die niet allemaal dolenthousiast zijn bij erg rechtse thema's is logisch. Voor PVV'ers zijn alle instellingen en alle mensen "bevooroordeeld" omdat ze zelf zo'n belachelijk wereldbeeld aanhangen en overal tegenwerking zien. Dan heet dat "kartel" en "corrupt" en meer van dat soort onzin. Realiseer je dat de meeste mensen in dit land niks moeten hebben van de extreme visie van de rechtse splinters op ons bestuur. Die staan dus ook niet te springen bij het opvolgen, invoeren en najagen van die rechtse thema's. En dat noemen PVV'ers dan propaganda. En vergis je niet: Juist autocraten overal ter wereld schaffen de democratie meteen af, zodra ze de macht bezitten. Zie Orban in Hongarije. Maar dat vind jij allemaal prima en oke, want Orban is tegen moslims en dan is alles sowieso dikke plus.
@Roadblock | 18-06-21 | 12:56: een underscore als spatie gebruiken komt uit de wp51-tijd. Een 60plusser en bankhanger dus. Spaar je de moeite.
@Beste_Landgenoten | 18-06-21 | 12:33: Als je nu van de PVV, VVD maakt is het van het zelfde.
@Beste_Landgenoten | 18-06-21 | 12:33: U beschrijft de VVD hier. Rutte bepaalt alles bij de VVD. Ik dacht dat dat onderhand wel duidelijk was geworden de afgelopen maanden.
Rutte enthousiast over een kongsi met GL in de regering.
GL, waar als nieuwe modetrend, vrouwen met het pak der male barbaric onderwerping, een statement maken de kolonisatie van hun vrijheid te accepteren.
Vraag:
Wie zijn toch die VVD - stemmers?
Antwoord:
Ze hebben iets met pakken.
Ze doen iets met naaien.
Logisch dat ze nu - in - het pak genaaid worden.
Het groene (islamitisch) klimaatpak.
Vers uit het naaiatelier Kaag (hamas, hamas, alle Nederlanders van het gas) & Hamer.
Zolang er een cordon sanitaire is is de democratie een lachertje.
Precies, er had al lang geformeerd kunnen worden.
Zolang het uitspreken van een cordon sanitaire door een verkiesbaar politicus niet wordt afgestraft door de kiezer, is de kiezer een lachtertje.
@jemagookniksmeer | 18-06-21 | 12:36:
To the point.
Ieder land krijgt de regering die het toekomt.
Verreweg het grootste deel van de vvd stemmers was toch tegen GL in het kabinet? Benieuwd of de leden van de partij zich hier nog over mogen uitspreken. Kan me niet voorstellen dat ze zonder slag of stoot akkoord gaan. Er zullen wel heel wat worsten door de Gladjanus moeten worden voorgehouden.
Rutte is de VVD. De rest van de rode broekdragers doet mee voor spek en bonen.
@Mokum Kosher | 18-06-21 | 12:20: Het is 'vvd' , en nee ze hebben leden die ook iets te zeggen hebben.
VVD leden van de TK mogen rustig tegen GL zijn. Daarna spreekt rutte ze even aan en dan zijn ze nog steeds rustig tegen eh eh dus rustig.
U bent klaarblijkelijk niet helemaal bekend met de mores van de VVD van vandaag de dag. Zij gaan zonder slag of stoot akkoord.
Hulde VanRossum. Niet eerder is het verval van de Nederlandse democratie zo treffend weergegeven.
Groot fan van Van Rossem maar helaas hebben we niks aan 'verval' beschrijven. Oplossingen en alternatieven aandragen: daar hebben we veel meer aan.
@Amsterdamsko | 18-06-21 | 13:14:
Stemmers zijn nog steeds autonoom en dat er dan massaal op een naar links kijkende VVD wordt gestemd ( bij gebrek aan beter ) of op een erudiete Kaag ( want vrouw en diplomaat ), sja. Het is ook niet zo dat de alternatieven ze denderend waren.
@Graaisnaaiert | 18-06-21 | 13:58: Alles, ik herhaal *alles*, beter dan VVD of D66. Nou vooruit, laten we CDA en GL er ook nog bij pakken.
Tijd voor een staatsgreep?
Kolonel Kaas aan de macht?
Iedereen die nu nog steeds denkt dat deze trein te stoppen is zonder geweld niveautje burgeroorlog is naïef. De EU is een trein die door dendert. De nationale parlementen hebben niks meer te zeggen, en kunnen echt niet meer terug. Vervolgens wordt "het volk" murw geslagen met paniek campagnes. Het klimaat! Zielige vluchtelingen! U bent een nazi!
Dit kan echt nog maar 2 kanten op. 1984 (Orwell) of een 1789 (Parijs)
Zonder een dergelijke interventie stopt die trein inderdaad nooit meer. Goed om het eens zo helder verwoord te zien. 100% eens waarbij ik, zou ik moeten kiezen, geen voorstander ben van 1984.
Triest, maar waar in mijn beleving. Al vraag ik me af of dat ooit nog gaat gebeuren. Nederland is te verdund door immigratie, vreemd beleid, enz.
1871 Parijs
Met het venachelen van het Nederlandse electoraat dat rechts stemde lijkt Mark Rutte Nicolae Ceaușescu achterna te willen gaan. Ga je gang Mark!
Soms moet het eerst slechter worden alvorens we stappen voorwaarts kunnen maken middels verandering. In het geval van NL moet het blijkbaar eerst flink slechter gaan alvorens men tot inkeer komt. In het geval van NL moet er een partij opstaan met een fris tegengeluid.
Maar hij heeft geen Elena achter zich staan.
@Von Bliksum | 18-06-21 | 12:20: De Tegenpartij?
Vroeg of laat gaat de VVD hier tol voor betalen...
Waarschijnlijk veel te laat.
Ja, wanneer Rutte ermee ophoudt.
Wordt net gedaan of er een daadwerkelijke keuze is om over links of over rechts te gaan. Terwijl CU louter bestaat uit gristenrancune tegen alles wat een beetje leuk en plezierig is.
Dat Rutte bij de start van vorige periode een klap van de windmolen heeft gekregen is trouwens ook al de verdienste van CU (en d66).
Dus ja, laat de politieke tak van de RaRa dan ook maar aanschuiven.
Gewoon oprotten met links. Klaar. Ze verliezen al jaren, vooral Groen Fascist, en toch drammen en de schaamteloosheid hebben om in de regering te willen.
GroenLinks en D66 zouden niet misstaan op de internationale lijst van terroristische organisaties. Gajes dat het is.
VVD stemmers zullen nog vaak terugdenken aan 17 maart 2021 en hoe ze er zo ingeluisd zijn door hun grote leijder.
VVD stemmers kunnen niet denken. Zij blijven tot aan hun dood slaafs aan de grote lijer
@MoonBeebe | 18-06-21 | 12:28: Oh, dan ben ik een uitzondering.
Zes overbodige naaipartijen, dat wordt de Poepkleurige Coalitie.
Doe dat van Rutte erbij en we schijten zeven kleuren strond.
Lachwekkend bijna. Dat CDA gaat echt niet meeregeren dus dat wordt de VVD + klimaat/immigratie/EU/Islamoactivistenbende.
Je zou bijna verlangen dat Den Koninghe van Hispanie ons een Granvelle 2.0 toestuurt, of desnoods een Macron die de broer van Napoleon uit het museum haalt. Wat moeten we met dit zooitje hier?
Onno Ruding en bestuur zijn anders wel bezig met het checken van wie ministeriabel is.
@van Oeffelen | 18-06-21 | 12:14: goh wat een interessante info weer. Nog wat te melden over medegristen Sywert?
@van Oeffelen | 18-06-21 | 12:14:
Dat stemt mij niet vrolijk, van Oeff.
@Graaisnaaiert | 18-06-21 | 12:17: om in ieder geval snel te kunnen schakelen als het moment weer daar is. En niet zoals bij anderen die dan nog moeten gaan bellen vanaf een lijstje op bruin papier.
Wat op tafel ligt zijn Financiën, Buitenlandse Zaken (jawel), en Binnenlandse Zaken en/of Justitie.
@van Oeffelen | 18-06-21 | 12:20: ja, geen nieuwe inzichten dus. Zíjn bij elke formatie de grote posten. Is het geen trogtijd op de camping?
@van Oeffelen | 18-06-21 | 12:18:
Dat klinkt an sich al een stuk hoopvoller. Maar handjes gevouwen dat het geen PVDA-GLtandem wordt.
Volgens gedeputeerde Homan van GroenLinks van mijn boreale provincie zijn windmolens absoluut noodzakelijk om “Parijs” te halen en zijn tegenstanders van die vogelverhakselaars “schreeuwers” en die moeten hun kop houden. Zij weet namelijk wat goed voor de provincie is.
Hashtag Samen he!
Parijs is nog ver.
Goed plan windmolens van Den Haag tot Parijs.
Kent u die mop van die twee gedeputeerden die naar Parijs gingen?
@Kapitein Sjaak Mus | 18-06-21 | 12:17:
Nee, ze gingen met het vliegtuig?
Terwijl er ondertussen in Frankrijk steeds meer verzet komt tegen de windmolengekte. Maar ja, Nederland zal wel meegaan met de Duitsers.
@Pietie | 18-06-21 | 12:21: Die Duitsers hebben de complete boterberg van 30 jaar EEG/EU landbouwbeleid op hun hoofd. Kijk wij plaatsen windmolens! Ja, en ondertussen graven ze half Duitsland op voor de winning van bruinkool. Met onbeschrijfelijke schade aan landbouw en milieu. En voor de CO2 gekkies, ook nog meer CO2 uitstoot dan steenkool.
het kartel heeft haast. ze moeten hun toneelspel sneller afronden. ze zijn bang voor het CDA congres. Dit hebben ze niet in de hand, in tegenstelling tot de achterkamertjes in Den Haag.
Na de tweede acte krijg je het geld voor je kaartje niet meer terug. Mark is al bij akte 28537. En iedereen wilt zijn geld terug.
Samen op weg naar het communisme. Bedankt Mark
Kort samengevat, alle grote verliezers verzamelen voor regeringsdeelname.... de tandjes.
Dat is goed. Heb je ook iets te zeggen over verkiezingsfraude? En dan een beetje onderbouwd? Met argumenten en bewijzen en zo? Of ga je net als Trump alleen cry-baby spelen omdat je de uitslag kut vindt?
GroenLinks. De grote winnaar van afgelopen verkiezingen. Ik gun ze hun regeringsdeelname van harte, ze zijn er na al die jaren hard werken klaar voor.
Wat een campagne ook he! Fantastisch.
Dit bewijst maar weer eens dat Rutte er alleen zit, en er poiltiek alles aan doet, om zijn eigen be-hind op het pluche te houden. GL staat gelijk aan JA21 en FVD/Von Haga, het CDA is intussen gedecimeerd.
De rot gaat verder dan enkel Omtzigt .. Wie gaat mee migreren ? Richting Zwitserland, het VK, of Noorwegen bv.
@Nederlandop1 | 18-06-21 | 12:13: U mag gerust gaan hoor.
@VoltaireJohn | 18-06-21 | 12:14: Welk een eloquente, diepgaande reactie ..
Die hele neo-marxistische kliek van Hamas-liefhebbers is zo antisemitisch als de pest.
Antisemitisme is weer helemaal bon ton tegenwoordig
oude tyden herleeven
Code Groen.
Code oranje, en als het lukt code rood.
@Harry.Langezwaal | 18-06-21 | 12:24:
En uiteindelijk via code bruin naar code zwart.
Iedereen zei het. Een stem op Rutte is een stem op Groen-Links, Je had beter op het CDA kunnen stemmen als je geen links kabinet wilde. (Of Ja21/BBB) FvD is een beetje wappies, PVV kan er alleen maar tegen in gaan en draaien teveel om er tegen in te kunnen gaan.
En toch geloof ik nimmer dat CDA daar mee akkoord zal gaan. Ook al hebben die momenteel niet veel te willen want op nieuwe verkiezingen zitten die ook niet te wachten. ik hoop stiekem nog op Ja21, die de laatste tijd gewoon sterk is in de kamer.
We zitten erbij, kijken ernaar en we weten de uitkomst al.
De uitkomst is dat FvD (en hun splinters) en PVV compleet worden genegeerd ondanks hun enorme electoraat. Nederland heeft rechts gestemd maar Rutte kijkt naar links. Eigenlijk best aandoenlijk, als het niet levensgevaarlijk was.
Links houdt niet zo van Nederland en al helemaal niet van witte Nederlanders. Is inderdaad best gevaarlijk. Ontevredenheid zet alle verhoudingen op scherp.
Zo'n vaart zal het allemaal niet lopen.
Ik deel uw optimisme niet. Zeker niet omdat het CDA - als ze al mee zouden doen - zo instabiel en dus vleugellam is geworden dat het bij opzitten en pootjes geven zal blijven. Als het al zover komt. Ben bang dat we echter de komende 4 jaar zowel een stijve nek als een oorontsteking oplopen van het voortdurend naar links moeten en kijken en het aan moeten horen van linkse derrie.
Nachtmerriescenario dus.
Nuttig comnent, dat wel. Is de bingo voorbij?
Klaar met de vroege lunch. Heel menu voor 7 euro bij de plaatselijke Chinees.
1 grote klucht. Meer kan ik niet maken van deze hele politieke wanvertoning.
REAGEER OOK