Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV spreekt GL'er Tom van der Lee: Wat wist hij van de Oxfam Orgies, en wat deed hij er mee?

Ja natuurlijk gingen we GroenLinks Kamerlid Tom van der Lee opzoeken om hem te vragen wat hij als voormalig Oxfamdirecteur al jaren wist van de Oxfam-orgies op Haïti. Enerzijds heeft hij een schuldbewust verhaal, waarin hij zijn eigen falen erkent.

Anderzijds zegt hij ook dat Oxfam Nederland destijds wilde weten wat er aan de hand was, en dat er op verzoek van Oxfam Nederland een rapport vanuit Oxfam Groot-Brittanië naar BuZa en de Rekenkamer is gestuurd. Van der Lee zegt nu: 'Wij dachten dat het alleen om fraude ging. Dat er meer aan de hand was, weet ik nu pas want ik was niet betrokken bij de afhandeling'. Dat is natuurlijk wel heel raar als je wél wil weten wat er aan de hand is, maar vervolgens níet kijkt wat er aan de hand is. En zoals we weten uit de samenvatting die Oxfam GB aan BuZa & ARK stuurde, was het al jarenlang en hemelsbreed duidelijk dat deze zaak om *iets* meer dan een vermoeden van fraude met hulpgeld ging. Het ging om Oxfammers die huisfeesten met Haïtiaanse hoeren hielden in hulpgeldvilla's, pornofappend op de werk-laptop zaten, collega's intimideerden en/of getuigen fysiek bedreigden nadat hun belastende verklaringen waren uitgelekt. 

Ja, hmm, sja. Dan kan Tom van der Lee nog zo open en eerlijk zeggen dat het hem spijt dat Oxfam deze kwestie zo lang gedoofpot hield. Als je zelf torenhoog in de boom zat in de Oxfamdirectie, waar hij verantwoordelijk was voor internationale campagnes, en na al die jaren nog steeds zegt dat je dacht dat het alleen om fraude ging, terwijl je zegt dat je zélf om een rapport vroeg. Dan wringt er iets.  Van der Lee is bovendien geen groentje bij GroenLinks: hij loopt al dik twee decennia rond in de Kamer, adviseerde Paul Rosemöller, stuurde persvoorlichting aan, leidde fractievergaderingen en verkiezingscampagnes en schreef mee aan de boekjes van Femke & Jesse. Sorry meneer Van der Lee. Het praatje is goed. Maar het smoesje deugt niet. Dolf Jansen is nog steeds de enige van wie we geloven dat ie het echt niet gewusst had.

Reaguursels

Inloggen

Laat die man nou eens uitpraten en stop met die vooringenomenheid. Nu ben ik nog niks wijzer.

Jelle. | 08-03-18 | 20:07

BOMBSHELL UN DOSSIER UN aid workers raped 60,000 people as it’s claimed organisation employs 3,300 paedophiles 12th February 2018, 10:00 pm Updated: 13th February 2018, 8:22 pm www.thesun.co.uk/news/politics/556221... "A WHISTLE blower has claimed UN staff could have carried out 60,000 rapes in the last decade as aid workers indulge in sex abuse unchecked around the world. The claim is in a bombshell dossier that former senior United Nations official Andrew Macleod handed over to DFID Secretary Priti Patel last year. [ ... ] Sharing his dossier with The Sun, Prof MacLeod last night warned that the spiralling abuse scandal was on the same scale as the Catholic Church's. [ ... ]"

rmstock | 08-03-18 | 17:49

Dolf. Day of long faces.

van Oeffelen | 08-03-18 | 14:23

GL'ers, allemaal mensen die de wereld willen verbeteren.
Maar vergeten dat ze eerst bij zichzelf moeten beginnen.
Nietwaar van de Lee........

Memek | 08-03-18 | 12:53

Het zou wel fijn zijn als Tom zijn riedeltje iets vaker af mag maken.

strijpsestraat | 08-03-18 | 09:47 | 1
-weggejorist-
Sans Comique | 08-03-18 | 13:57

Ik heb het interview nog even goed bekeken, en die Van der Lee komt integer over. De man zit vol goede bedoelingen. Verder vind ik dat Oxfam nuttig werk verricht in arme landen die wel wat van onze steun kunnen gebruiken. Ik ben om, en ik ga doneren. Kleine moeite, groot plezier. Wie volgt?

Rest In Privacy | 08-03-18 | 09:43 | 4

Ach, af en toe een beetje ontspannen tijdens een leuk feestje moet toch kunnen? Betaald van het eigen salaris hoogstwaarschijnlijk.

Rest In Privacy | 08-03-18 | 10:01

Voel eens aan je hoofd, krijgen reeds het leeuwendeel in de vorm van subsidies van het ministerie waar el Kaag met de scepter zwaait. Betaal ik al aan mee helaas.

bwanabanjo | 08-03-18 | 10:59

Wat gek, ik kreeg al vanaf minuut 1 de indruk dat deze man duikt - hij loopt rood aan, kijkt weg, spreekt regelmatig met trillende stem. "Ieder mens maakt fouten". Thierry Baudet mocht willen dat het voor FvD zo werkte. Maar u bent ironisch, zie ik nu aan uw tweede post.

kapoerewiet | 08-03-18 | 12:32
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
koperbij | 08-03-18 | 09:27

Jammer dat Tom Staal niet echt kritisch doorvaagt, maar alleen maar zijn eigen verhaal "dat is een doofpot cultuur toch, toch toch?" wil pluggen...

Dat ze zoiets jarenlang stil hebben weten te houden wijst inderdaad op een doofpot. Maar die doofpot lijkt vooral te staan bij Oxfarm GB en BuZa. Ga daar eens rondvragen.

vrijstijler | 08-03-18 | 08:55 | 1

Tom Staal, een van de weinige nog kritische verslaggevers. De rest van de nieuwe generatie is monddood gemaakt door ze te stallen bij staatsomroepen met "interessante" weinigzeggende onderwerpen. Wanneer zal Tom volgen ? Eerst even naar Canada Tom, om die penthouse diplomaat eens aan de tooth te voelen.

SlimmeBelg | 08-03-18 | 12:46

Groen-Links ziet geen probleem in sexuele omgang met minderjarigen. Dat zegt hun eerdere voorzitter, dat bewees de link op hun site naar die van martijn en niemand heeft daar ooit afstand van genomen. Dezelfde mensen zijn er nog steeds!

Einde van de Domheid | 08-03-18 | 08:45 | 2

Breng Baudet en Halsema terug naar de balie. En dan mag dit keer Baudet Halsema laten struikelen door een affaire die héél wat zwaarder zou moeten wegen dan de verwijzing naar een onderzoek over IQ en ras door kandidaat nr 2 voor de GR. Balie vullen met boeroepers en rechtse pers. En uit laten zenden door Nieuwsuur. En toen werd ik wakker en was het allemaal maar een droom...

kapoerewiet | 08-03-18 | 12:37
-weggejorist-
Sans Comique | 08-03-18 | 14:11

Een schrale troost voor deze backbencher. Volgens peilingen stemt 30%+ van de wo studenten in Amsterdam op de Jessias, terwijl 26%+ van de hbo "studenten" achter Yes-R Feras Klaver staat. Overigens kan de Penthouse partij ook op veel steun rekenen bij wo studenten. Bij hboers wat minder, daar is de 2e partij team Erdogan(!).

Het maakt dus niets uit wat je doet of wat je zegt, "studenten" in Amsterdam stemmen blind op je van der Lee! En als het nou bij Amsterdam bleef (jaja afsteken muur erom heen etc.)... ook in (s)linkse bolkwerkjes zoals Utrecht, Nijmegen, Groningen en Tilburg zal het stemgedrag niet veel anders zijn.

De bloem der natie staat achter JFKlaver en cocksfap. Zin in de toekomst!

Graaf_van_Hogendorp | 08-03-18 | 08:44

''In het boekjaar 2015-2016 ontvangt Oxfam Novib 55% van haar inkomsten van overheden. Oxfam Novib ontving in totaal €38.700.000 van de Nederlandse overheid.''
He-le-maal van de pot gerukt. Waanzin.

Zalbe_Hijlstra | 08-03-18 | 08:27 | 4

Ja.

gato | 08-03-18 | 09:45

Met dank aan mevrouw Ploumen zeker? Voor dit geld hadden ze ook heel wat mensen in Groningen wat nachtrust kunnen bezorgen. Maar ja, dat onderzoek loopt nog natuurlijk.

Linkse allergie | 08-03-18 | 09:45

In Groningen wordt al veel te veel geslapen.

Rest In Privacy | 08-03-18 | 10:02
▼ 1 antwoord verborgen

Mea culpa. We hebben fouten gemaakt en zullen het nooit meer doen. Echt. Geloof ons. Geef geld. Geef gul.

Al-Dente | 08-03-18 | 08:08 | 1

Meer geld geeft ook minder van zulke problemen.

Jan Passant mk2 | 08-03-18 | 08:36

Ich habe es nicht gewusst.

Droef Toeter | 08-03-18 | 07:57 | 1

Nie wieder!

schoon-schip-maken | 08-03-18 | 08:11

Uiteraard is deze van der lee onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar zijn verhaal is compleet ongeloofwaardig. Ethiek is voor dergelijke Ngo's super belangrijk en dan zou hij als directielid niet op de hoogte zijn van grensoverschrijdend gedrag binnen de eigen organisatie? Dergelijke zaken worden juist bij uitstek besproken aan de directietafel.Of het is een complete organisatorische chaos bij Oxfam, dat kan natuurlijk ook.

therealbraindump | 08-03-18 | 07:56

Nederlandse “bedrijfssectoren” zijn kleine wereldjes. Hoop over en weer gespring van medewerkers en baajes tussen de verschillende spelers. Men kent elkaar, iedereen in de sector weet wat er speelt.
.
Zoals iedereen in de bouwwereld (en verder) wist van de bouwfraude, weet iedereen in deze deugsector van de neukfeestjes en wss ook andere excessen.
.
Wist u al. Hadden we ook gewoon kunnen concluderen nav gedrag. Mensen die heel erg druk zijn met mondeling deugen, zijn in het handelen een stuk minder deugzaam. Overcompenseren.

Parel van het Zuiden | 08-03-18 | 07:53

En die oxfam-orgies-met-minderjarigen-club van uw geld bestaat nog steeds? Niet van mijn geld in ieder geval!

Zalbe_Hijlstra | 08-03-18 | 07:08 | 3

Toch wel, dit soort clubs krijgen dikke subsidies!

redthehaghue | 08-03-18 | 07:47

Die club krijgt vele miljoenen elk jaar via de grote belastingpot. U weet wel, die pot gevuld met hondenbelasting, btw, ozb en loonbelasting en zo.

Zinloos bakken met geld over de balk smijten en anderen dan vervolgens de maat nemen of uitmaken voor racist of fascist, daar blinken ze in uit. Het is echt een gave. Niet iedereen kan dat.

Al-Dente | 08-03-18 | 08:14

Wanneer u belasting betaalt of meedoet aan loterijen betaalt u ongemerkt een aanzienlijk bedrag mee ter financiering van de oxfam-orgies-met-minderjarigen-club.

Jan Passant mk2 | 08-03-18 | 08:39

Bravo Staal! Flink doorroeren waar grijze muis journalisten nier durven doorvragen. Echt genieten hoe Staal met interviews mensen aan het hakkelen en stotteren krijgt.

Meneert | 08-03-18 | 06:55 | 1

Een mooi Staaltje! Deze gladjakker aal van GL heeft al z'n woordvoerder trucs nodig. Maar, dat rapport is niet ongezien doorgestuurd.

Rico den Hollander | 08-03-18 | 07:27

Tom zal naar de UK moeten om meer te weten te komen. Zoals wie heeft het rapport als zodanig beschreven en waarom. Hoe is z'n Engels?

kloopindeslootjijook | 08-03-18 | 06:48 | 1

Dat wil zeggen, beide Tom's,

kloopindeslootjijook | 08-03-18 | 06:50

Hij deed er niet mee, hij deed waarschijnlijk mee.

Oepsie1234 | 08-03-18 | 06:15 | 1

Ik heb ook het idee dat dit verder gaat dan onwetendheid. Dit stinkt naar betrokkenheid.

Gulliver | 08-03-18 | 07:01

Ik kan me haast niet voorstellen dat hem, als oud-directeur, na zijn vertrek helemaal niets meer ter ore is gekomen. Als kamerlid heb je dan een morele verantwoordelijkheid om iets met die kennis te doen. Als zelfs hulpverleners verstoken zijn van een gezond geweten en zuivere intenties, dan is deze wereld echt gedoemd.

MickeyGouda | 08-03-18 | 03:36

Groen Links wilde ook heel graag de minimum leeftijd voor seks afschaffen, dat is nog niet zo heel lang geleden. Zij hadden zelfs een hoge ome in de partij met kinder voorliefde die er voor ijverde en waartegen niemand inging. Dus stond het destijds in het verkiezingsprogramma. Seks met kinderen, islamisering, Utreg dood, nou, dan ben je al wel klaar met Groen Links, laat staan hun andere ellende.

eastender | 08-03-18 | 03:00 | 11

We leren elke dag Gulliver. Ik wist weinig tot niets af van de rol van GroenLinks in dit verhaal. Zo zie je maar dat die partijen regelmatig met de meest vieze zaken wegkomen. En ze zullen zeker niet de enige partij zijn.

ristretto | 08-03-18 | 07:28

Er was een oud GroenLinks wethouder die Zwarte Piet veel erger vond dan kindbruiden...! Over kindbruidjes, bedenk dan dat naast GroenLinks de PvdA, VVD en DENK tegen een motie hebben gestemd om kindhuwelijken te voorkomen! https://nieuwspraak.nl/blog/2015/10/13/groenlinks-pvda-vvd-kuzuozturk-stemmen-tegen-motie-kindhuwelijken-50003/

JI-HAAT | 08-03-18 | 07:58

ristretto | 08-03-18 | 07:03
Interessant stuk, toen ik de naam van oud VVD-minister Frits Korthals Altes zag "die al in 1985, net als de pnvd nu, voorstelde seks met jongeren vanaf twaalf jaar te legaliseren." moest ik gelijk denken aan die zaak Demmink!

JI-HAAT | 08-03-18 | 08:06
▼ 8 antwoorden verborgen

20 jaar in de Kamer, en heb die naam of die persoon nog nooit gezien...
Wie is dat fake-kamerlid eigenlijk?

PosseLols | 08-03-18 | 01:16 | 4

Er lopen nog veel meer viespeuken rond, misschien niet in de Kamer , maar wel hoge Ooms en niemand zegt wat,
Dan ben je dus als Nederland lekker chanteerbaar.

gato | 08-03-18 | 07:45

Gato. Ik noem zijn naam nog maar een keer. Opdat wij niet vergeten. Joris Demmink.

beau van rtl | 08-03-18 | 08:02

Beau, wij vergeten en vergeven niet, maar de rest blijkbaar wel en zeker de Elite en de Kamer en rechters en Senaat, Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Allemaal een pot nat.

gato | 08-03-18 | 08:25
▼ 1 antwoord verborgen

Vragen jullie je ook af waarom van der Lee die roze plofkap zo lang te woord staat? Wellicht om iemand uit de wind te houden? Want Novib is geen GB.
Brief was 18 april 2012 bekend bij BuZA.
Wie was van 2006 directeur sociale ontwikkeling op het ministerie van Buitenlandse Zaken totdat hij in oktober 2012 Jolande Sap opvolgde?

Ben-Bataaf | 08-03-18 | 00:54 | 4

Wat een mooi stukje onderzoek. Graaf door.

ristretto | 08-03-18 | 07:07

Wie zaten er allemaal wel niet in Afrika, alles is heus bekend.

gato | 08-03-18 | 07:47

Afrika is groter dan je denkt.

Rest In Privacy | 08-03-18 | 09:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ten eerste moet je niet Oxfam Novib zeggen maar Naovib, zoals Tom van der Lee dit zegt, dus dit ter onderscheid, want anders sta je pas echt voor lul Tom Staal, en ten tweede kan de arme man die niet weten, want het was te lang geleden, en dat het om sexuele geldbesteding ging wist de man ook niet, dus niet te bijdehand zijn Tom Staal.

Doe mij maar twee ! | 08-03-18 | 00:31 | 2

... correctie, kan de arme man dit niet weten... moet het zijn.

Doe mij maar twee ! | 08-03-18 | 00:32

In de politiek is het simpel; gewoon stug blijven ontkennen. Je kan altijd nog opstappen met behoud van wachtgeld. Dat gekonkel lijkt de laatste jaren steeds erger te worden..

BozePaarseMan | 08-03-18 | 00:20

Rondeelkens

Die gheen balletje can slane
Die en dooch ter wereld niet
Is hy aerm, 't sal niet gane
Overal syn leeghe bane
Leeghe bane waer hy siet !
Die gheen balletje can slane
Die en dooch ter wereld niet.

Die door de wereld sal gheraken
Die moet cunnen gholfen met den honden
Ende moet oock cunnen becackte spraeke
Die door de wereld sal gheraken
Die slaet profijtelijcke saeken
Al praetend naar de rijckste monden
Die door de wereldt sal gheraken
Die moet cunnen gholfen met den honden.

Levi Weemoedt, Ken uw klassieken !

De Briemusketier | 08-03-18 | 00:12 | 4

@Glas Koning
Letterlijk overgetijpt uit levi's onverbiddelijke bundel voor uw entertainment.
U bent er zo een die op een overzichttentoonstelling van Rembrandt's schilderijen een potje gaet staen klaegen over de altmodische costumes en of de boel niet een beetje opgeleukt kan worden ?

De Briemusketier | 08-03-18 | 00:26

@ De Briemusketier
Nee joh, in die tijd liep ik door naar de YabYum en maakte mijn eigen schilderij, met nog meer diepgang...

Glas Koning | 08-03-18 | 00:54

Alles goed en wel, maar u brengt me wel op een idee, vooral waar het op de moderne kunst aankomt. waarom verkoopt het stedelijk geen do it yourself setje van red yellow en bleu op schaal, mét een special museumedition stanley mes én een verfrollertje ?

De Briemusketier | 08-03-18 | 01:04
▼ 1 antwoord verborgen

En dan vreemd vinden dat Hillary niet gekozen werd, iedere Amerikaan is er ingedoken en weet alles al, zoals de Podestas, ook zo lekkere broers, waren ook weleens in Portugal.

gato | 08-03-18 | 07:52

Is er ook een Trump-foundation? Bijvoorbeeld om misbruikte pornosterren te ondersteunen.

Rest In Privacy | 08-03-18 | 09:48

Het verbaast mij wel dat we hier geen topic hebben over die handbalsters.... Best teleurstellend moet ik eerlijk zeggen. Is GS hun ballen verloren?

Glas Koning | 08-03-18 | 00:08 | 3

De redactie is nog "aan het studeren op de beelden".

De Briemusketier | 08-03-18 | 00:40

Best braaf allemaal inderdaad. Kan me nog herinneren dat de heren ooit eens bij een parkeergarage onder zo'n looprooster onder de rokjes stonden te filmen en bekakte praecesjes moesten ook altijd oppassen voor het roze kwaad. Nu zouden ze zoiets nooit meer doen want de drankpleiters zien alweer euro's in het rond vliegen en kraken alvast de vingers voor een potje exploottijpen.

VeelTeSteil | 08-03-18 | 01:08

Kan mij niets schelen. Pff, nou nou, naakte handbalsterren. Waar is dat te zien dan?

RickTheDick | 08-03-18 | 01:31

Hee onwetende liegende tom,
Pooiers zijn doorgaans nog slechter dan hoeren.
Tis maar dat JIJ dat weet.

pennestront | 07-03-18 | 23:45 | 7

Basil Fawlty | 08-03-18 | 00:24
En daar hebben jullie elkaar ontmoet? Aaaaah,wat romantisch een soort Pretty woman in het kechie,sorry echie. Hahahha.;-)

miko | 08-03-18 | 00:54

@miko
Hahahaha. Dat zou mooi zijn geweest en zou me geen zak hebben uitgemaakt zoals je wellicht weet maar nee. Sybil woonde er al jaren maar zat niet in de bizz. Maar ik moet wel toegeven het waren de leukste buren (Spui/nieuwezijds voorburgwal) die ik ooit heb gehad. Dat was dus een appartement waar ik gewoon de voordeur kon laten openstaan omdat "Sheffrey en Sjohn" een oogje in het zeil hielden. Zelfs als die kutkatten naarbuiten liepen werden ze meteen opgepakt door de "jongens" en na veel geaai door de meissies (ies zo'n lieve kat) werden ze weer thuis afgeleverd. Mooie tijd! ;-))))

Basil Fawlty | 08-03-18 | 01:05

Stil in Mei.

In Mei
Bak ik iedere morgen een ei.

Courtesy Van dik Hout & Levi Weemoedt.

De Briemusketier | 08-03-18 | 01:11
▼ 4 antwoorden verborgen

GeenStijl is geheel het verkeerde podium voor jou om te beklimmen, Tom van der Lee.
Het is niet zo dat het hier sterft van de groenlinksstemmers.
Schrijf maar een excuusbrief in De Groene. Je weet wel, dat krantje dat schreef "iedereen wist van de seksfeesten". Iedereen, Tom. Denk je dat ze jou daar ook onder rekenen?
Succes. Ik hoor het wel.

Lewis Lewinsky | 07-03-18 | 23:38 | 2

"het verkeerde podium voor jou om te beklimmen"

Innuendo +1 !

De Briemusketier | 08-03-18 | 00:43

Tx, de brie :)

Lewis Lewinsky | 08-03-18 | 01:30

Tom, Je bent de laatste tijd goed op dreef. Volhouden zo!

Hoen | 07-03-18 | 23:24

Al die Gekkies maar rennen met hun spaarvarken naar het Glazen Huis voor Ze .

liegende lippen | 07-03-18 | 23:13 | 2

Lol. Wat een sukkels ja. Lekker deugen met BNers

HaatbaardKnipper | 07-03-18 | 23:56

En iedereen wist van de Clinton Foundation en iedereen zag dat er maar een huis gebouwd is.
En dan weet een baas van Oxfam dit niet, die is nooit eens gaan kijken wat er met die 111 miljoen is gebeurd.

gato | 08-03-18 | 00:03

Ik vind het een sterke performance van Van der Lee.. zeker voor de roze plofkap.

Zonder verdere feiten geef ik hem het voordeel van de twijfel.

Toon Emmils | 07-03-18 | 23:04 | 11

Mark_D_NL | 07-03-18 | 23:31 | favoriet
Dus men is strafrechtelijk aan het vervolgen in het VK? Zeer goed. Stelletje ransapen.

Basil Fawlty | 08-03-18 | 00:02

Bij Saville hebben ze ook niet echt doorgepakt, een paar namen, sommige werden later alweer clean verklaard, Juist die Elite bleef buiten schot,

gato | 08-03-18 | 07:56

Flink doorpakken en vervolgen waar het kan vind ik een prima optie.

Toon Emmils | 08-03-18 | 09:13
▼ 8 antwoorden verborgen

Tuurlijk wist hij het. Maar zoals bij iedere supranationale NGO hield hij zijn mond. In de categorie. Oops dat is het probleem van het hoofdkantoor en ik steek dus mijn kop in het zand. Vingertjes in de oren en heel erg hard lalalala roepen dus niks aan de hand. Wel hysterisch schreeuwend vooraan staan als banken of bedrijven weer iets fout doen maar zelf net zo rot zo niet rotter. Hypocriet tot op het bot.

Basil Fawlty | 07-03-18 | 22:26 | 26

@HoerieHarry | 08-03-18 | 00:11
Je moet ook niet bijten in de hand die je voedt. Ik heb het even teruggezocht.

LiniaalRectaal | 08-03-18 | 00:48

Maar echt serieus. Opgerot worden in een Feynman topic. Niet eens een Zent topic. Hahahaha.

LiniaalRectaal | 08-03-18 | 00:50

LiniaalRectaal | 08-03-18 | 00:48
Jij bent me dr eentje. Jaja!

HoerieHarry | 08-03-18 | 01:01
▼ 23 antwoorden verborgen

Alles goed en wel, maar de Haitiaanse sexuele dienstverleensters zijn door alle ophef nu hun best betalende klanten kwijt. Is er iemand die aan hun tragische lot denkt?

Voorburg | 07-03-18 | 22:23 | 7

@KiA Tijd voor een grootschalig onderzoek!

echt_links | 07-03-18 | 23:04

Echt links. Een grootschalig onderzoek.
Door wie?

beau van rtl | 08-03-18 | 07:48

Beau, goede vraag van je, dat onderzoek komt er nooit,
Want iedereen houdt elkaar bij de hand , want iedereen zit er duimendik in.

gato | 08-03-18 | 08:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Minderjarige hoeren? Vreemde combinatie.
En dat aanbieden van excuus, doen ze dat even als ze een microfoon wordt voorgehouden. Veel te makkelijk.
Wij willen opnamen zien van mensen die persoonlijk op de slachtoffers afstappen, de hand drukken en stuntelend niet uit hun woorden komen!

bodemloos | 07-03-18 | 22:22

@BL: Als Sextoeristen in Thailand zich te buiten gaan aan minderjarige kinderen, dan is het land -terecht- te klein. Nu moeten we onze oogjes plotseling dicht knijpen? "Ach het valt allemaal wel mee, ze worden toch 'geholpen'?"

echt_links | 07-03-18 | 22:22

Geen enkel integer mens zegt ooit "Ik ben integer".
Tom van der Lee zegt dat wel.
Tom liegt.

Lewis Lewinsky | 07-03-18 | 22:21 | 16

Weet je wat het is Kuif, weer een grote bek er bij hoe het allemaal moet. Uit Spanje, Denemarken, Oostenrijk, België, helaas niet uit Frankrijk en nu weer uit Afrika. Pfft.

ristretto | 07-03-18 | 23:13

Ristretto. Gefeliciteerd. Je hebt kuifje stil gekregen. Is mij nooit gelukt.

beau van rtl | 08-03-18 | 07:51
-weggejorist-
Rest In Privacy | 08-03-18 | 09:37
▼ 13 antwoorden verborgen

Snap het nou.
NGO's zijn ondemocratische monster-organisaties, die links-ideologische politiek bedrijven onder 't mom van arme kindjes redden. (of het milieu redden; of de arme islamieten redden)
En natuurlijk verneuken ze hun eigen onhaalbare idealen.
En natuurlijk is daar de korf van uiterst extreme griezels; zoals Volkert van der G, de moordenaar van Fortuijn, is opgevoed en opgegroeid in 'Milieudefensie'.
Het zijn de kankerhaarden van de huidige maatschappij, verborgen achter hun steeds weer muterende cocon van schijnheiligheid.
NGO's zijn de vos die de passie preekt; beroepsleugenaars en sluipmoordenaars van 'n gezonde samenleving.
Daarom heeft de AIVD ook zo'n moeite met ze.
Terwijl de AIVD duidelijk meldt, dat extreem links veel en veel gevaarlijker en agressiever is dan extreem rechts. (extreem in termen van de maatstaf: gewelddadig en de wet overtredend)
Waarom zijn de NGO's zoveel moeilijker aan te pakken (?), omdat ze wisselend hun agressie verleggen tussen de ene NGO en de andere NGO, alsof motorclubs elkaar leden uitwisselen, om elders even onder ander etiketje de boel te verstieren; ze wisselen hun misdadigers onderling uit als huurlingen voor 'n secret job.
NGO's zijn terreurorganisaties; wolven in schaapskleren; volstrekt ondemocratisch, en met 'n geheim gehouden ondermijnende agenda.

Der Paulie | 07-03-18 | 22:15 | 10

LiniaalRectaal | 07-03-18 | 22:45
Het grappige van elkaars tekst begrijpen is, dat je er je eigen subjectiviteit in moet willen toelaten, om daarna te merken, dat er overal, in alle teksten verstopte subjectiviteit zit; altijd. Juristen 'moeten' partijdig, lees subjectief namens belangen opkomen; terwijl de beroepshuichelaars hun best doen, hun subjectiviteit, en geheime agenda, te verstoppen. Heel vermakelijk.
En ongeblust kalknageltje is eigenlijk alleen maar in 'n wedstrijdje met De Koreaanse Slet, om de hoogste score plempsels te hebben geplaatst; vandaar de one-liners, vandaar de nikserigheid, ongeblust kalknageltje is alleen maar keffertje.

Der Paulie | 07-03-18 | 22:56

@Der Paulie | 07-03-18 | 22:56
Ik heb het geprobeerd, maar je wil niet luisteren. Je onderschat Ongeblustekalk. Hij heeft een waarheid, door eigen ervaring. Je moet het zelf weten.

LiniaalRectaal | 07-03-18 | 23:00

@Der Paulie | 07-03-18 | 22:56
Dank.
Ik heb overigens geen hekel aan Ongeblust kalknageltje. Hij valt alleen nogal uit de toon. Maar misschien weet z'n moeder wel, dat OB eigenlijk 'n heel zachtaardig karakter heeft; waarom hijzelf denkt heel erg mooi te zingen, terwijl 't allemaal wat rottig uit z'n keel komt. Ik denk altijd met heel veel sympathie aan OB. Als ik niks van hem hoor, denk ik, hij zal toch niet ongelukkig zijn?
Laat hem dan maar gauw iets plempen, daar knapt hij van op. Há.

Der Paulie | 07-03-18 | 23:25
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik discrimineer niet, ik maak geen onderscheid. Tom is ook een smeerlap.

aardappelninja | 07-03-18 | 22:12 | 2

Ugh.

schoon-schip-maken | 07-03-18 | 22:13

huh?

Lupuslupus | 07-03-18 | 22:14

Ik denk dat hijzelf meer moties van wantrouwen tegen bewindslieden voor minder heeft gesteund.

TheseDays00 | 07-03-18 | 22:05

Bij (kinder)misbruik kan ook in het thuisland van de dader(s) aangifte worden gedaan en vervolging. Is bij misbruik in oa. Thailand door Nederlanders ook gedaan. Het argument dat Haïti een gebrekkige rechtsstaat is maakt dus niet uit.
Ook is er nog geen verjaring dus Engelse,Belgische of welke andere Europeanen die zich in dienst van Oxfam misdragen hebben kunnen gewoon vervolgd worden.
Voordeel is dat dan naar buiten komt wie wat waarvan af wist. Ze zullen hun eigen straatje schoon willen vegen.

Trumme | 07-03-18 | 21:50

Best geinig om te lezen dat, behalve de gebruikelijke "ik ben tegen alles" types, er een hoop reaguurders zijn die voor zich zelf (kunnen) denken en meneer's verhaal beoordelen op zijn merites.
Mooi Tom en verstandige mede-reaguurders!!

Berbaar | 07-03-18 | 21:49 | 8

@LiniaalRectaal | 07-03-18 | 22:01
Once in a blue moon mijn Beste komt dat voor.
Geinig en morgen zijn we het waarschijnlijk weer totaal oneens.
Fijne avond.

Berbaar | 07-03-18 | 22:26

@Berbaar Fijne avond en een extra knuffel voor Fikkie.

LiniaalRectaal | 07-03-18 | 22:30

@LiniaalRectaal | 07-03-18 | 22:30
Dank en qua knuffelen komt Fikkie tegenwoordig niks te kort want hij heeft er hier een vriendinnetje (Mutsie) bij gekregen.
Ze moet nog een definitieve naam maar LiniaalRectaal zal het denk ik niet worden want dat zal best wat wenkbrauwen doen fronsen als je dat uit volle borst op het honden uitlaatveld roept ;)

Berbaar | 07-03-18 | 23:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Consistent en helder verhaal. Lijkt me een uiterst integer man.

DrumPiet | 07-03-18 | 21:44 | 11

schoon-schip-maken | 07-03-18 | 22:01
Mongool.

DrumPiet | 07-03-18 | 22:13

"ikke drumPiet en ik hap naar alles" hap.. hap

H.Bakker | 07-03-18 | 22:28

@schoon-schip-maken: weergaloze comments op Deugpiet.

kaasfondue | 07-03-18 | 22:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Goed dat Tom hem aan de kaak stelt hoor, maar die man heeft wel een punt. Oxfam heeft 10.000 man in dienst en 50.000 vrijwilligers, dat daar nu ook viespeuken en gekken tussen zitten is niet te vermijden.

Dat Oxfam dit in de doofpot heeft proberen te stoppen is niet onlogisch. Dit soort zaken kunnen je hele organisatie naar de knoppen helpen. Daarmee raken ze hun (goed betaalde) baantje kwijt, maar gaat er ook heel veel goed werk dat ze leveren verloren. Wat de misstanden overigens niet minder erg maakt.

je suis bier | 07-03-18 | 21:39 | 6

Schoon-schip, het is weer hoog tijd voor je medicatie.

Rest In Privacy | 07-03-18 | 22:30

Voor alle zekerheid nergens meer aan doneren dus. Straks gaan mijn GS-steuneuri ook worden opgebrast aan bier en tieten op buitenlandse reisjes. O wacht...

accijnstoerist | 07-03-18 | 23:25

Mijn GS-bijdrage is gister afgeschreven, dus ik kan niet meer terug.

Rest In Privacy | 08-03-18 | 09:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Fraude of misbruik maakt voor de donateur niet uit. Men geeft geld in de veronderstelling dat slachtoffer die na een natuurramp in shock verkeren, hulp en zorg te leveren. De donateur krijgt van Oxfam en co de meest schrijnende beelden te zien, die door de NPO gratis verspreid worden. De politiek is hier net zo schuldig aan, als Oxfam. Zou mij ook niet verbazen als ook in de media er mensen hiervan op de hoogte zijn, maar het stil laten liggen omdat Oxfam een gulle adverteerder is. Verder wat Zwiterland zegt: www.nu.nl/buitenland/5142914/zwitserl... De subsidie die de overheid gaf aan Oxfam, kleine 140.000,- gaat grotendeels op aan het salaris van bovengenoemde te weten €94.151,- www.oxfamnovib.nl/Redactie/Pdf/Oxfam%...

toetanchamon | 07-03-18 | 21:38

de beste oplichters komen altijd super betrouwbaar over... Dat is een skill die veel oplichters hebben. Anders waren ze niet zo goed in de boel flessen., snappie?

Mark_D_NL | 07-03-18 | 21:25 | favorietblock

Beste Mark,
Je hebt gelijk dat heel veel onozelen en goedgelovigen erinstinken bij oplichters door mooie of zielige verhalen.
Ik echter pik ze er zo uit. Dat is geen grootspraak, dat is echt zo. Ik wantrouw standaard iedere politicus maar bij die Van der Lee twijfel ik. Ik weet het even niet.

HoerieHarry | 07-03-18 | 21:37 | 3

Naïviteit is vaak schadelijker dan daderschap.

schoon-schip-maken | 07-03-18 | 21:53

Dat vind ik een naïef standpunt.

Rest In Privacy | 07-03-18 | 22:00

Voormalige werkgever zat vol met dat soort lieden. Voor de būhne sociaal, betrokken etc.
Achter de schermen, handjeklap deals maken en potentiële klokkenluiders zwartmaken en eruit gooien.

Olleke | 07-03-18 | 23:05

Wat mij niet lekker zit is iedere keer de zin 'ik had door moeten vragen maar dat heb ik niet gedaan'. Op het niveau waar hij werkzaam was had hij het moeten willen weten. Bovendien is hij nu in een functie waar hij de regering moet controleren maar is daar dus kennelijk niet capabel genoeg voor. Hij is in het geval van het kindermisbruik blind geweest 'hij wist niet wat de aard van het wangedrag was' maar blijkbaar wist hij wel dat er sprake van wangedrag was. Waarom beschermen mensen bij dit soort organisaties die kinderen niet?

osolemio | 07-03-18 | 21:37 | 3

Als (regering)bestuurder moet je altijd meteen doorvragen en controleren. Inderdaad, 100% Ongeschikt voor z'n job. Oprotten met die vent. 100% medeplichtig.

Overrijp | 07-03-18 | 21:40

Zo hou je het wel 20 jaar vol en kan je een heel eng CV vullen, bijzonder om te zien dat dit soort van levensvorm zich al 20 jaar onder de radar heeft kunnen bewegen.

Uw Verzekeringsadvis | 07-03-18 | 21:44

Hij beweert dat hij dacht dat het 'maar' over fraude ging. Voor een GL-er is fraude door kameraden natuurlijk geen reden om door te vragen en te controleren.

radiatorknopje | 07-03-18 | 23:22

Tom heeft voor het interview z'n meest onschuldige gezicht opgezet. Op de achtergrond zie je hem denken hoe hij z'n neveninkomsten van Oxfam toch nog met goed fatsoen in zijn zak kan blijven steken.

Overrijp | 07-03-18 | 21:32

@Landgenoten Trump stelt zich niet op als het morele geweten van de wereld. En daarbij, dat is het prive leven van Trump. Een prive kwestie dus. Of meten we met 2 maten....?

Mark_D_NL | 07-03-18 | 21:52

Mark_D_NL | 07-03-18 | 21:52 |
"Trump stelt zich niet op als het morele geweten van de wereld."
Je krijgt de prijs voor het understatement van het jaar.

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 21:53

Ach, nu het om Trump gaat, is het meteen een privé kwestie. Dat zegt Pechtold ook vaak.

Rest In Privacy | 07-03-18 | 22:01
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik vind van der Lee volledig integer overkomen. Overigens lijkt Tom de fout te maken die vrijwel de hele pers maakt: Oxfam Novib (een Nederlandse organisatie) is NIET dezelfde als Oxfam GB, in dit geval dus de Engelse tak ervan. Er werken daar 50.000 mensen en enkel daarvan hebben "van hun eigen salaris" (wat dus weer een nuance is op "met geld van Oxfam") kennelijk minderjarige hoeren ingehuurd.

Van der Lee geeft ook toe dat het fout was, maar is dus ook daadwerkelijk gerapporteerd, alleen meende men dat het om fraude ging. Waarover dus niet vanuit Oxfam Novib is doorgevraagd bij Oxfam GB. Ja, stom. Schadelijk, maar is het zo'n enorme rel waard, en het afbranden van de hele organisatie van Oxfam Novib?

Ik vind van niet.

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 21:21 | 25

Het is een vrij karig salaris, vind ik. Okay, meer dan jouw WAJONG-uitkering, Toetanchamon. Maar net zoveel als het salaris in de Eerste Divisie, niet Eredivisie, want daar verdienen ze gemiddeld bijna 3 ton.

Rest In Privacy | 07-03-18 | 22:15

@Kuifje-in-Afrika | 07-03-18 | 22:15
Vraag: houd ben jij, 13?

toetanchamon | 07-03-18 | 22:25

Beter formuleren, Toet. Ach, ik snap het, Nederlands is niet je eerste taal. Inburgeringscursusje?

Rest In Privacy | 07-03-18 | 22:32
▼ 22 antwoorden verborgen

Sorry Tom, maar het lijkt er op dat deze man de waarheid spreekt. Ik weet dat het dan een saai item zou worden, maar deze mijnheer lijkt me een van de betere plucheplakkers. Pest hem nou niet weg.

BLR | 07-03-18 | 21:17 | 2

Deze man zegt; ich habe es nicht gewusst. Dat had hij in die functie wel kunnen/moeten weten. Hij zegt zelf dat er signalen waren uit GB. Ze hebben nota bene BuZa en de Rekenkamer zelf geïnformeerd. Zou dat buiten de directie om zijn gegaan? Totaal ongeloofwaardig.

Trumme | 07-03-18 | 21:55

"het lijkt..." sterk bewijs. Houdt vast stand voor een D66 rechter.

Overrijp | 07-03-18 | 21:57

Hij heeft in ieder geval wel het lef om voor de GS-camera, waar zijn partij toch minder geliefd is, zijn verhaal te doen. De gemiddelde GroenLinkser verstopt zich normaal gesproken in dit soort gevallen of geeft slechts uitleg aan Jinek, Pauw en de Volkskrant, die nog nooit een kritische vraag aan een GroenLinkser hebben gesteld.

spanarchist | 07-03-18 | 21:15 | 5

Dat hij zijn straatje schoon wilde vegen voor de GS camera kan ook een reden zijn. Zeker de directeuren van Oxfam hebben regelmatig contact met elkaar dus nee, ik geloof hem niet.

Lupuslupus | 07-03-18 | 21:27

Maar jij gelooft Putin dan weer wel. Grappig...

Rest In Privacy | 07-03-18 | 21:54

Toch geef ik hem het voordeel van de twijfel.

watmagjenogwel | 08-03-18 | 07:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Clinton Foundation is nog een stapje erger. Waneer gaat de M5M daar eens aandacht aan besteden. En uitzoeken waarom Sharon D. te Den Haag zo nodig al die miljoenen moest overmaken aan de Clintons.....
--
Trouwens hier nog een leuke kiekje van Sharon Dijksma (PVDA) met aanrander Bill " De Bolknak" Clinton. Ze geeft hem een kado. En o wat zit er in die doos?
--
www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/s...

Mark_D_NL | 07-03-18 | 21:10 | 6

Ik wil niet weten wat er in die doos zit!

Tikkie Terug | 07-03-18 | 21:19

De opbrengst van vanochtend?

LiniaalRectaal | 07-03-18 | 21:24

Misschien wel een siliconen afdruk van haar eigen....

watmagjenogwel | 08-03-18 | 07:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een vreselijk naar ventje is die staal, echt spijkers op laag water zoeken dit.

geenspam | 07-03-18 | 21:09 | 4

Een naar ventje? Omdat hij iets zegt van de doofpotcultuur? Ik vind dat elke politicus op deze manier doorgezaagd moet worden. Ik kreeg een rapport, las iets over verschrikkelijke dingen en ben toen uitgegaan van fraude en heb voor het gemak maar niet doorgevraagd. Lekker 178 k per jaar binnenharken en je handen in onschuld wassen. Dat is minstens zo smerig als een minderjarige prostituee neuqen.

Linkse allergie | 07-03-18 | 21:17

Linkse allergie | 07-03-18 | 21:17 |
Het valt dus heel erg mee met die doofpot, want er is wel degelijk onderzoek geweest en een rapportage gemaakt. Er is alleen geen aangifte gedaan op Haiti en dat is niet handig. Maar vergis je niet, want op Haiti vindt men die ophef het waarschijnlijk niet waard: Dat land lag op zijn gat en enkele jongedames hebben geprobeerd hun inkomen wat aan te vullen met hand-en spandiensten bij een hulporganisatie.

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 21:26

De rechtsprekende macht is waarschijnlijk zelfs partijdig daar. Straks gebeuren er nog gekke dingen tijdens een process hierover, dat is ook niet de bedoeling. Zijn er geen betere oplossingen / maatregelen?

O2Neutraal | 07-03-18 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Aardsengelmichael | 07-03-18 | 21:08

Tom van der Leugen: "Ik ben integer".

Jahoor.

Lewis Lewinsky | 07-03-18 | 21:07 | 8

Lewis Lewinsky | 07-03-18 | 21:17 |
Nee hij was directeur van Oxfam Novib. Dat is niet Oxfam GB. Staat er los van, zijn twee aparte organisaties.

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 21:37

En de directeuren van die verschillende organisaties (beide Oxfam) hebben natuurlijk nooit contact met elkaar. Maak dat de kat maar wijs.

Lupuslupus | 07-03-18 | 22:17

Lupus, ik heb het aan mijn katten gevraagd, maar geen van de twintig katten geloofde het. Mijn hond al helemaal niet. Maar Oxfam meneer geloofde alleen fraude.

gato | 08-03-18 | 08:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Ha, of de doofpot heeft zo goed gewerkt dat de man hier inderdaad niet op de hoogte was.
Of de doofpot heeft niet gewerkt, en de man hier hield iets achter.
In beide gevallen niet zo netjes.

kloopindeslootjijook | 07-03-18 | 21:05

Lastig, dit. De man zat heul hoog in de organisatie, maar dan wel in een klein kikkerland. Zal vast het een en ander te horen hebben gekregen, maar dan mag je je ook afvragen, wat dan nog? Moet een directeur elk gerucht zelf gaan onderzoeken? Met zo veel man personeel onder je is de kans statistisch gezien ook groot dat er ergens wel stront aan de knikker is.
Dan speelt er nog dat de daders niet voor 'zijn' filiaal werkten. En dat hij, omdat het in het verleden met de centen mis ging, vooral gefocust is geweest op de pecunia. Asl het daar maar goed ging, kan het alleen maar meevallen, vul ik dan maar even voor hem in. En tja, als dan later blijkt dat het vies tegenvalt, wat dan? Hij werkt er niet meer, het blijft toch aan hem kleven.

EEnzame SchizofrEEN | 07-03-18 | 21:05 | 1

Veel locals die voor dit soort organisaties werken gaan nogal eens in de fout. Want die doen in arme landen gewoon wat bijna alle mannen in arme landen doen. Naar Westerse maatstaven is dat fout, maar in arme landen denken ze daar vaak genuanceerder over.

Rest In Privacy | 07-03-18 | 21:58

Oxfam Novib/GroenLinks: kleuterneuken mag, zolang het maar niet door justitie onderzocht wordt. Wat een perverse geesten zijn het toch, dat deugtuig.

smdyasc | 07-03-18 | 21:00 | 3

Zijn ze bij Novib allemaal zo dan?

kloopindeslootjijook | 07-03-18 | 21:06

Van de 50.000 dus hooguit tien die dat deden. Bij de SS zaten er ook heus wel eens foute jongens tussen maar is dan meteen de hele organisatie slecht? Of eh, is dit geen juiste vergelijking..

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 21:39

Minderjarige prostituees zijn over het algemeen geen kleuters.

LiniaalRectaal | 07-03-18 | 21:50

"I know nothing, I'm from Barcelona..."
Natuurlijk, Manuel..
En nu toegeven dat jij het momentum gemist hebt, en daarmee mede verantwoordelijk geworden bent.

Wijze uit het Oosten | 07-03-18 | 20:58

Vergeet Farah Karimi niet te vragen.
En heeft Tante Kaakklem hier nooit lucht van gekregen? Houdt ze daarom de kaken zo stijf op elkaar?
Zoveel vragen te beantwoorden voor 21 maart.

Abject | 07-03-18 | 20:56 | 1

Tante Kaakklem......"LOL

Linkse allergie | 07-03-18 | 21:18

Ik zal maar even advocaat van de duivel spelen: De man komt integer op me over. Ik zie ook niets raars aan zijn lichaamstaal. Als hij liegt is hij een betere leugenaar dan Rutte. Verder is Haïti natuurlijk een straatarm land. Weliswaar eigen schuld. Het handhaven van de zeden zal iets minder prioriteit hebben als hier. En het is niet zo dat ze hulpgelden misbruikt hebben. Want zo duur zullen minderjarige prostituees in Haïti niet zijn. Blijft natuurlijk verwerpelijk.

LiniaalRectaal | 07-03-18 | 20:55 | 7

Er is sprake van structureel seksueel misbruik van kwetsbare vrouwen en minderjarige meisjes bij eigenlijk alle organisaties van de z.g. zieligheidsindustrie.
Dat is een absolute schande en toont wat mij betreft het morele failliet van nep-links (PvdA,GL,SP,D66). In dit corrupte klimaat gedijen o.a. de penthouse Pechtoldjes van deze wereld. De schaamte voorbij.

echt_links | 07-03-18 | 21:09

goed verwoorde reactie !!

Ervaringsdeskundige | 07-03-18 | 21:15

echt_links | 07-03-18 | 21:09 |
Ach joh morraalridder. Destijds sliepen de Cambodjaanse hoeren in de tenten van onze mariniers. Ze woonden er zo ongeveer. In Haiti ging men dood om niks, een paar meiden verdienden wat bij. Ja fout. Strafbaar. Slecht. Maar goed, dus...

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 21:42
▼ 4 antwoorden verborgen

OXFAM heeft inmiddels al weer een grote bek tegen Nederland:

www.volkskrant.nl/binnenland/harde-kr...

"Met het woensdag gepubliceerde rapport stelt de Europese Commissie 'agressieve belastingplanning' aan de kaak in zeven van haar lidstaten. Belastingpolitiek is officieel een zaak van de lidstaten. De Europese Commissie probeert al langer landen als Nederland onder druk te zetten hier iets aan de veranderen, onder andere door naming-and-shaming. Critici van belastingontwijking juichen de harde woorden van de Europese Commissie toe. 'Nu is het tijd voor EU-lidstaten om te stoppen met hun race naar beneden, en in plaats daarvan te komen met eerlijke belastingstelsels', reageert ontwikkelingsorganisatie Oxfam."

En laat die achterlijke Fransoos Pierre Moscovici zich ff liever bemoeien met zijn eigen falende, in de modder wegzinkende kutland, dat zich aan GEEN ENKELE EU/EURO afspraak houdt! Met een nog steeds stijgende overheidsschuld van bijna 100% BNP.

www.debtclocks.eu/public-debt-and-bud...

echt_links | 07-03-18 | 20:51 | 3

Waar bemoeit Oxfam zich mee?

lingo star | 07-03-18 | 20:57

Op gevaar van herhaling: ze zijn onderdeel van het verrotte politieke establishment

kaasfondue | 07-03-18 | 21:03

Kan me nu eigenlijk niet meer voorstellen dat die pedo-Fransen van Novib niks uitgevreten hebben in zeg maar zuid-oost Azië. Loopt daar geen onderzoekje naar?

kaasfondue | 07-03-18 | 21:10

De vraag is natuurlijk wel hoe schuldig hij is als buitenlandse collega's zich gruwelijk misdragen waar hij niet bij was. Ook nog voordat hij in de kamer zat.

Als ik bij google in Nederland werk en mijn Duitse collega's verkrachten een hele dierentuin, wat heb ik daar mee te maken?

Hij mag wel iets duidelijker afstand nemen. Dat vind ik wel.

HoerieHarry | 07-03-18 | 20:48 | 1

Met uw voorstelling van een duitse delegatie google-medewerkers die onder meer olifanten, pinguins en een verdwaalde tijger verkrachten, maakte u me hard aan het lachen. Dank!

EEnzame SchizofrEEN | 07-03-18 | 20:58

Ik hoor ook wel eens wat van een collega. Tot nu toe doe ik net of ik het niet gehoord heb.
Maar als het uitlekt en het komt in de krant en een journalist vraagt mij 'wist je dat', dan zal ik zeggen: ich habe es nicht gewusst. Wel in het Duits natuurlijk, anders klink ik niet serieus genoeg..

Schadenfreude | 07-03-18 | 20:46

Wat ik niet snap, en waar waar iedereen aan voorbij lijkt te gaan... Check die haitiaanse vrouwen eens, die zijn echt stuk voor stuk hartstikke lelijk. Wat ben je voor een mens als je daar seksfeesten mee gaat vieren? Heel veel geld kunnen ze daar toch niet op stuk hebben geslagen. Ziek.

Rest In Privacy | 07-03-18 | 20:45 | 1

Mwoah, ik moet toegeven het is inderdaad niet het mooiste volk maar er lopen af en toe wel leuke grietjes rond.
En Iris van Luneburg zou ik gewoon doen.

miko | 07-03-18 | 22:26

Netjes hoe Tom het doet. Op deze wijze houdt hij een deur open om met politicus in gesprek te blijven maar toch kritisch te zijn.

Daarnaast ook wel respect voor deze meneer die meer dan (gezien het geknip in het filmpje) zolang voor de camera is gebleven zonder wegloop gedrag.

Jammer dat het eind er niet opstaat. Ik gok dat de twee een biertje hebben gepakt en een prima middag hebben gehad buiten de politiek om.

overVecht | 07-03-18 | 20:44

ANBI status intrekken van dat tuig en verkregen subsidie terugbetalen. Indien niet mogelijk uit bestaande baten de grootverdieners stuk voor stuk privé aanpakken.

Andersdenkend | 07-03-18 | 20:44 | 1

Zeker.

Lupuslupus | 07-03-18 | 21:17

Oxfam kan gewoon niet ranzig zijn. Linkse deugmensen kunnen hun macht nooit misbruiken wegens übermensch, weet je wel.

kaasfondue | 07-03-18 | 20:42 | 1

Übermenschen zijn de nieuwe üntermenschen.

InAnumPerRegimine | 07-03-18 | 20:44

Als een paling in een emmer snot..

Jimmy Mc Clure | 07-03-18 | 20:42 | 1

Pekel bedoel je. ;-)

pegaje | 07-03-18 | 23:58

Natuurlijk wist hij er van. Maar hij koos er voor om zo min mogelijk te weten. Om OxFam Novib te beschermen. Want deze extreem linkse club doet ook veel goeds. Zoals terroristen financieren in Palestina. En goedbetaalde baantjes voor narcistische gutmenschen creëren. In deze middeleeuwen had je aflaten om je geweten af te kopen, en tegenwoordig heb je goede doelen.
Het doet mij een beetje denken aan de film “Spotlight”, iedereen was op de hoogte van het misbruik, maar er was een hoger doel waardoor ze er steeds mee weg mochten komen.

Osdorpertje | 07-03-18 | 20:41 | 4

Hij wist er van, dat ben ik met u eens, kijkende naar z n mimiek en meegaande houding.

Uw Verzekeringsadvis | 07-03-18 | 21:47

Osdorpertje | 07-03-18 | 20:41\
Indeed!

Basil Fawlty | 07-03-18 | 22:42
▼ 1 antwoord verborgen

Van der Lee plakt aan bet pluche. Gezien de geschiedenis die hij wel erkent kan het niet anders of datzelfde pluche weerhoud hem ervan de waarheid te erkennen.

InAnumPerRegimine | 07-03-18 | 20:41

Het ene filiaal weet niet wat er in het andere gebeurd.Tuurlijk.Het professioneel liegen spat eraf.

van stampij | 07-03-18 | 20:40 | 2

Dat dacht ik eerst ook, maar de werkelijkheid blijkt anders te zijn, ik acht dat niet als onmogelijk, het zijn grote organisaties, en die werken van langs elkaar heen, ieder op zij eigen eiland, de schuld ligt dan eigenlijk bij de eindbaas.

Doe mij maar twee ! | 08-03-18 | 00:38

... correctie... vaker langs elkaar heen...

Doe mij maar twee ! | 08-03-18 | 00:39

Deed hij ook mee, die Van der Lee? Of zei hij principieel nee?

Rest In Privacy | 07-03-18 | 20:32 | 1

Nee, Kutje-in-Afrika, nou moet je het niet bewust gaan verdraaien, Tom van der Lee dacht dat het iets van fraude was, van sexuele dinges besteding van gelden had hij niet gehoord.

Doe mij maar twee ! | 08-03-18 | 00:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken