Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tabee. Oxfam-viespeuk Tom van der Lee

Social

Kan niet anders. Einde carrière voor het GroenLinks-kamerlid Tom van der L. De voormalige Oxfam Novib-pipo wist al een jaartje of zes (!) van de wantoestanden met """hulpverleners""" op Haïti, waar na de verwoestende aardbeving keigeile orgies met minderjarige kindhoertjes met hulpgelden werden gefinancierd. Maar hij hield zijn muil. Of in zijn eigen woorden: hij vroeg niet door. No way, Van der Lee. Tiefstraal een eind op, koekenbakker. Je wist ervan, en je hield je muil, zoals gebruikelijk bij lieden met fopbaantjes a raison de 175.000.  Meneer Van der Lee denkt nu dat-ie er vanaf is want hij heeft net als die andere viespeuk met die witte onderbroek SOLLY gezegd op de NPO, en "Oxfam" uit zijn Twitter-bio verwijderd. Maar het blijft stinken, als een rottende zweer vol ranzig pus en het gaat niet meer weg, Wellicht dat GroenLinks-collegaatje Corinne Ellemeet, die altijd zo fier vooraan staat als er vrouwen *kuch* onheus bejegend worden, wat woedende kamervragen kan indienen.
Extragratis Overzichtje: Viespeuken Zonder Grenzen (grotere pica)

Lekker NGO-neuqen voor een betere wereld

Reaguursels

Inloggen

Daar staat NGO toch ook voor Neukend Geld Ontvangen, net zo erg als Frontex.

Rene046 | 02-03-18 | 19:54

Asielindustrie, rampenindustrie, hulpindustrie, ontwikkelingsindustrie......allemaal 1 pot nat. Aan de ene kant je zak vullen met geld, aan de andere kant je zak legen in kinderen.

Oepsie1234 | 02-03-18 | 18:19

.. de grootste misdaad van dat NGO-rotvolk is het dagelijks op de kust van de EU dumpen van strijders van Boko Haram en ander islamitisch tuig.

Jan Passant mk2 | 02-03-18 | 18:16

Beste geenstijl, onderzoek eens Earth water in Amsterdam en Shanghai.. Hoe je met goede doelen commercieel je zakken kan vullen..

berepik | 02-03-18 | 16:58

Heeft hij inmiddels al ontslag ingediend?

Dutch_Holland | 02-03-18 | 16:58

De naam Oxfam is besmet; tijd voor een nieuwe naam: "Hulpverleners zonder grenzen"...

mrXL | 02-03-18 | 16:24 | 1

.... zullen we "met grenzen" doen?

Ramses Sappie | 02-03-18 | 16:40

Beware the do goodies!

Portemonnee van de A | 02-03-18 | 16:11

In de nederlandse politiek hebben we de baantjescarrousel. In het goed-doe wereldje hebben ze ook zoiets: uitgeneuqt in Chad, ga je toch lekker in Burundi verder?
www.irinnews.org/investigations/2018/...

Ramses Sappie | 02-03-18 | 15:58

Is die Tom niet de buikspreekpoppenspeler van jesse?

Keerf II | 02-03-18 | 15:00

Mja, wat mij dan weer opvalt is, dat er geen juridische consequenties getrokken zijn. Of is een pedo in de hulpverleningswereld niet strafbaar? Hier en daar wat ontslagen, en we gaan gewoon weer verder bij een van de vele andere organisaties.
Zo'n beetje als een RK-priester die naar een ander district wordt overgeplaatst.
Als het wereldje zoiets hoort is de (selectieve) verontwaardigheid groot.
Aanklagen en veroordelen die gasten, en nooit meer in dienst nemen.
Als het weer gebeurd met dezelfde daders, is de hulpverleningswereld verantwoordelijk.

Roadblock | 02-03-18 | 14:22

Lee: hij kwam, hij hoorde en hij deed niet (nog stiekemer tussen toch al stiekem) Mee? Right, yeah.

HeelStijl | 02-03-18 | 14:14

BA(r)tsen Zonder Grenzen

HeelStijl | 02-03-18 | 14:12

Voorspelling: binnen zéér afzienbare tijd gaan wij heel veel extra spotjes zien van goede doelen, die nu natuurlijk extra gesteund gaan worden van uw belastingcentjes en door de Postcodeloterij-achtigen. De grote charitatieve organisaties zijn namelijk een ideale parkeerplek voor uitgediende Haagse plucheplakkers, ziet u...

bisbisbis | 02-03-18 | 13:29 | 1

Dat zie je nu al. NGO's die de dans zijn ontsprongen dan wel met dieren werken hebben hun tv-spotjes verdubbeld, in een poging weggelopen donateurs te kapen.
En ik blijf er bij, er moet voor omroepen een fiscaal voordeel te halen zijn als ze die spotjes gratis of met korting uitzenden, anders zend je ze niet op dergelijke zinloze tijdstippen en zenders als CNN uit.

Abject | 02-03-18 | 13:57

Hoedt u voor dikbetaalde idealisten

wlodek | 02-03-18 | 12:26

Hij vroeg niet door... Natuurlijk niet. Voor GL staan zij aan de goede kant. Iemand die een organisatie met deugmensen vertegenwoordigt. Dus waarom doorvragen. Voor hetzelfde, wel weten maar niets doen en dan veel langer geleden, werd de katholieke kerk recentelijk gefileerd door de pers. Kreeg de kerk een navordering van tientallen miljoenen euro's. En iedereen vond dat terecht. Dus ik ben benieuwd of dit nu ook gaat gelden voor die hulporganisaties.

Angelica | 02-03-18 | 12:20 | 1

A-Dolf Jansen deed er aardig aan mee ja, maar nu is het van een ander laken een pak. De hypocriet

Abject | 02-03-18 | 13:58

Heb ook meteen m'n lidmaatschap bij Oxfam opgezegd... Stelletje asocialen... Jarenlang betaal je mee aan orgies en nooit krijg je 'n uitnodiging om zelf mee te mogen doen!

mrXL | 02-03-18 | 11:49 | 2

Roflol hahaha!

Matwetwe | 02-03-18 | 12:23

Hahaha, voor gratis sexfeestjes kunt u zich ook als vrijwilliger aanmelden bij Oxfap.

BozePaarseMan | 02-03-18 | 12:42

Een leuk topic waarmee in de ziel gekeken kan worden van de gemiddelde reaguurder. Wat zijn de feiten, wat is de mening, wat is de onderbouwing.
Een mooi promotieonderwerp voor het MBO.

Schadenfreude | 02-03-18 | 11:44 | 1

Ik zou er een Radbouds udtje opzetten. Die lult krom vast recht.

Langshetrandje | 02-03-18 | 11:50

@ Memek | 02-03-18 | 10:51 |
Hear hear!
Ce ca! | 02-03-18 | 10:56

Voor ik het vergeet, neem je smartphone of iemand mee en neem het op. Misschien leuk om de reacties op Dumpert te plaatsen. Dus mensen doe mee, wordt vast heel leuk.
Ik kan me nog heel goed herinneren dat Diedje Samsom op de Dappermarkt in Amsterdam liep met zijn rozen en dat de PvdA toen al in duikvlucht was.
Een van de marktkooplui riep toen heel hard (brullend van het lachen): "hee Samsom op naar de 10 zetels" (erg optimistische markt) en Diedje wist niet waar hij moest kijken en hoe snel hij zich uit de voeten moest maken. Het werkt altijd.

Wij van Groen Links zijn goed voor het milieu? O ja hoe staat het met uw hoofdkantoor?

Memek | 02-03-18 | 11:43 | 2

Is dit nou de "participatiesamenleving" die jij bedoelt?
;)

Rest In Privacy | 02-03-18 | 11:46

Is dit nou de "participatiesamenleving" die jij bedoelt?
;)
Ce ca! | 02-03-18 | 11:46

Zoiets ja. Ik ziet het als volgt, het is verkiezingstijd en dan mag "het volk" zijn/haar stem uitbrengen. Dat doe je dan doorgaans in een obscuur hokje, maar je mag je stem ook gewoon op straat, op de mark en bij de supermarkt laten horen hoor (althans nog wel). Ik weet niet of je in Amsterdam woont. In dat geval wel goed opletten bij clubs als GL en zo, die hebben vaak "spotters" in de buurt die even orde op zaken komen stellen als je wat "lastig' wordt.
Dat doen ze ook bij de kraakbeweging, antifa e.d. die hebben dan figuren die in de buurt rondcirkelen om de zaak te bewaken. Bij de kluchtmacht noemen ze dat foward air controllers.

Het mooie is dat die partij figuurtjes die daar staan te flyeren en zo vrijwel nooit goed zijn voorbereid op iemand met flink tegengas. Ze denken: we hebben iets goeds te brengen, en dan valt de deksel. Priceless.

Memek | 02-03-18 | 12:01

Een GroenLinks Kamerlid, directielid van Oxfam, hoorde over misdragingen, maar zegt niets te weten over het seksuele wangedrag. Hij had het direct aan de kaak moeten stellen. Ook de misdragingen. Als je directielid bent van Oxfam en Kamerlid van GroenLinks neem ik aan dat je niet tegen onrecht kunt. Neem ik aan dat je direct vragen gaat stellen om een hulpeloze bevolking te beschermen. Neem ik aan dat je alles in het werk stelt om het mede door jou geleide Oxfam weer op het goede pad te brengen. Het Vaticaan veegt alles onder de mat? Het GroenLinkse Kamerlid kan er ook wat van.
Haiti lag helemaal plat. Oxfam, medewerkers van Oxfam hebben er nog een schepje bovenop gedaan en de kinderen, de toekomst van Haiti, ook platgelegd en verwoest.

onnosel | 02-03-18 | 11:36 | 1

Het enige wat die top NGO bestuurders aannemen is een te riant salaris

Olleke | 02-03-18 | 13:54

Vergeet het maar. Dit soort mensen komen hier mee weg. Ze staan immers aan "de goede kant". Zij mogen dus flatjes krijgen, verkrachten (met of zonder witte onderbroek) en voor een riante salaris iedereen voor rascist uitmaken of de mond snoeren. Vergeet het dus maar.

0112358 | 02-03-18 | 11:34

De geile gutmensch, zum kotsen! En maar afgeven op ons koloniaal verleden, zelf de vieze pedo uithangen in den vreemde!

Ko Ranzig | 02-03-18 | 11:34

Heeft Jesse al gesproken?

Spare Rib | 02-03-18 | 11:31

Niet alleen kogels komen van links, zaad ook. Dolf is nu wel erg stil. Maar gewoon sorry zeggen voor zoveel naïviteit is een stap te ver voor hem Of zou hij het toch ook geweten hebben. Net als zoveel linksgekies in dit land. Waarom maken zij het gedachtegoed van Drees en van Mierlo etc. ten schande. Die draaien zich om in hun graf c.q. urn.

Jimmy200 | 02-03-18 | 11:22 | 2

Jimmy200 |--Zou Dolf het geweten hebben? Tjezus mina ,onder welke steen kom jij vandaan , waarom denk je dat Dolf als een graad is? die heeft allang zijn laatste zaadje weg gewerkt. je weet toch ook wel dat een vent maar rond de duizend orgasme`s kan hebben ,daarna los je op.

gelukzoeker | 02-03-18 | 11:31

Alleen in WO2 kwamen de kogels van NSB-rechts maar de afgelopen decennia kun je rustig stellen dat de kogels vanuit extremistisch linkse hoek komen. Soms letterlijk maar voornamelijk door ontwrichting van de maatschappij doordat zij niet de keuzes van het merendeel van de Nederlandse bevolking accepteren. Zie standpunt en handelen huidige regering. Slappelingen en angsthazen zijn het. Ga nog een keer kotsen (heb teiltje nu bij me)...

Matwetwe | 02-03-18 | 12:19

sneakysnake--Ik ambieër geen deugbaan,en doneer alleen nog aan die heerlijke hoer op de hoek ,is een beste meid ook,stelt me nooit teleur..

gelukzoeker | 02-03-18 | 11:24

Zeer begrijpelijk gelukzoeker, zo denk ik er zelf al meer dan 25 jaar over. UN watch is wat mij betreft de zeer nodige luis in de pels van NGO's. Kijk anders eens op hun youtube kanaal. Ze hebben ook weer een aardige top 10 van 2017. www.unwatch.org/top-10-evil-u-n-actio...

sneakysnake | 02-03-18 | 11:40

gelukzoeker | 02-03-18 | 11:24
Heel mooi, u steunt de lokale economie, zouden meer mannen moeten doen.

Kanarie_Geil | 02-03-18 | 11:46

Prima verwoord schoorsteenveger!

Butters | 02-03-18 | 11:18 | 2

Butters ---Tja nou ben ik nieuwschierig, nou je zin??

gelukzoeker | 02-03-18 | 11:20

Excuses. Het was een reactie op schoorsteenveger 10:19
Over het goedpraten door diverse figuren. Over Oxfam bijvoorbeeld, wat er ook gebeurt. De nieuwe indeling hier vind ik nogal verwarrend. De fout op iets verkeerd te reageren is snel gemaakt.

Butters | 02-03-18 | 11:45

Tja, als één van die groepen mij nog aanhouden in de stad voor een vrijwillige donatie heb ik in ieder geval een weerwoord voorhanden waarom ik dat principieel niet doe.

Jos Tiebent | 02-03-18 | 11:06 | 3

Jos Tiebent--Go`h je brengt mij op een idee, hoe kwam je erop ? vroeg wakker geworden?

gelukzoeker | 02-03-18 | 11:10

Tom van der Lee-viespeuk bevindt zich in goed gezelschap en ik noem er maar een paar van die anti democratische club

Duyvendak Anton Johan Wijnand-groot antidemocratisch verleden en baas van Yessar
Sam Pormes - terroristen opleiding- Guerrillatraining in Zuid-Jemen-Treinkaping bij De Punt sympathisant
Marijke Vos -giftige scheepslading dode en zieke negertjes
Volkert van der Graaf, uit Harderwijk, de huurmoordenaar van Pim Fortuyn
Tara Sing Varma, oplichtster en leugenaar van en over kankerziekte die ze niet echt had
Femke klem Halsema - beschermschijnheilige van Duyvendak, is "ondergronds" gevaarlijker dan in de schijnwerper

Theo-Pim-Riv | 02-03-18 | 11:11

Theo-Pim-Riv -- Ja en? wat is er mis met die hooibalen ? ben een deugert ,snap het niet helemaal.

gelukzoeker | 02-03-18 | 11:18

"Van der Lee heeft daarna niets meer gehoord over de ware aard van het ernstige wangedrag, omdat hij niet meer betrokken was bij het onderwerp. "Ik heb het uiteindelijke rapport niet gezien. Ik wist het niet." "
.
Ummm, deze zit klop niet helemaal.
Ik lees: "Ich habe es gewusst."

hotmint | 02-03-18 | 10:57 | 2

hotmint --Zou vd Lee wel weten dat de wereld plat, is en dat je er af kunt pleuren,zo de Hell in? Mag wel eff gewaarschuwd worden die tobber.

gelukzoeker | 02-03-18 | 11:14

Ironie of net als Tom vd Lee een nepstudie gevolgd?

Musset | 02-03-18 | 11:18
-weggejorist-
Ravissant | 02-03-18 | 10:50 | 3

“Take up the White Man's burden —
The savage wars of peace —
Fill full the mouth of Famine
And bid the sickness cease...”
—————
... got it too literally, apparently...

wezen | 02-03-18 | 10:42

Dat heb je met die linkse club mensen, altijd zeggen ze dat wij fout zijn en dat wij moeten veranderen. Zoals dat wij - de trouwe GeenStijl lezers en reaguurders - de oorzaak zijn van de plastic afvalberg in de Stille Oceaan. Maar ondertussen zijn zij de mensen die elke keer vergeten een tasje bij zich te hebben als ze naar de afhaalchinees gaan, en nemen zij maar weer een plastic tasje.

Ikbeneenzelfbouwer | 02-03-18 | 10:34 | 2

Mag ik even lezen waar GS lezers daarvan beschuldigd worden, of u voert weer een creatief verzonnen scenario in om een punt te maken.

Menage00 | 02-03-18 | 10:48

Strontvliegen zitten graat in de stront.

Theo-Pim-Riv | 02-03-18 | 11:14

Seks in ruil voor gedoneerd hulpgeld. Bah. Echt cynisch. Er is heel wat gedoneerd geld in Haiti gewoon verdwenen, er is natuurlijk ontzettend veel aan de strijkstokken van de NGO's blijven hangen. Heb een serious request, kap met die lui te spekken

Bokito ergo sum | 02-03-18 | 10:30 | 3

Ik doet met u mee, kappen met die strijkstok voeden. Laatst zo'n huppeldingetje voor de deur, ik wijs nog naar het geen-verkoop-aan-de-deur-bordje onder m'n deurbel, nou dat gold niet voor hun.

Twee Jeetjes | 02-03-18 | 10:39

Van mensen die de ellende in de wereld misbruiken om er topsalarissen mee te verdienen kan je dit verwachten. Vergeet niet dat het voor deze lieden ook van financieel belang is dat die ellende blijft bestaan. M.a.w. zolang wij deze lieden van subsidies en donaties blijven spekken zal deze ellende niet worden opgelost maar juist in stand worden gehouden.... Gek hè, dat het in Afrika maar niet beter wil worden...

moitambien | 02-03-18 | 10:39

Minder dan 10% schijnt van donaties te komen; het meeste komt van overheden. Het vlees is zwak, zeker als een bloedmooie meid zich aanbiedt omdat ze weet waar het geld zit.
Hoogste tijd om weer kritisch te kijken naar 'ontwikkelingshulp'.

marjen | 02-03-18 | 10:47

De kop "Weldoeners in de fout" moet zijn "Egocentrische subsidie parasieten laten ware gezicht zien"
"Weldoeners".... godgeklaagd om dit tuig zo te noemen! Pure verkrachting van het woord/begrip "Weldoener"

moitambien | 02-03-18 | 10:27 | 1

'In de fout' is ook al zo bagatelliserend. Alsof dit soort dingen per ongeluk gebeurt.

Braboblanke | 02-03-18 | 10:35

De 2e kamer is als een kist met gevallen peren, rottend tot en met.
Weer 1 met een kruisje achter zijn naam. Wie volgt.
Leugens, fraude, corruptie, medepichtgheid, steekpenningen, geweld enz. enz.

Het geeft mij mooi een hoop munitie voor de komende verkiezingen.
Ze zullen er wel staan, de partijen met hun campagne op de markt en bij de supermarkt. Meneer, stemt u op Groen Links? Antwoord: (goed hoorbaar): zijn dat die lui van dat Oxfam misbruik gedoe? Meneer stemt u op D66? Antwoord, heel duidelijk: is dat die partij van die penthouse corruptie. Meneer stemt u op PvdA: Antwoord: is dat die partij van die Moorlag en zijn schijnconstructies. Meneer stemt u CDA? Is dat die christelijke partij die het 9e gebod aan de kant schuift bij de leugens van Halbe Zijlstra? Enzovoorts, enzovoorts. Ik ben me al goed aan het voorbreiden, ze krijgen de volle laag

Memek | 02-03-18 | 10:26 | 5

LOL, ik schrijf ze even op voor mijn spiekblaadje.
Ce ca! | 02-03-18 | 10:38

Ik zou zeegen pak een groot stuk papier want je hebt een zee aan voorbeelden:
Halsema met haar diesel Mercedes. Duyvendak met zijn aanslagen.
Burgemeester Hoekema van D66. Mw. Barth van de PvdA met haar gouden kranen en de malle dieven. Natuurlijk Halbe, en nog een stuk of 20 VVD'ers.
Echt de lijst is onuitputtelijk.
Ik richt me vooral op de kartel partijen. Niet dat de anderen helemaal schoon zijn, bijvoorbeeld Ome Henk van 50 plus, maar je moet krabben waar het jeukt zeg ik altijd maar.

Memek | 02-03-18 | 10:51

@ Memek | 02-03-18 | 10:51 |
Hear hear!

Rest In Privacy | 02-03-18 | 10:56

@memek:
-
Vergeet vooral de Utrechtse GL-wethoudster Lot van Hooijdonk niet eervol te vermelden; ze kost de Utrechtse belastingbetaler tussen de 17 en 20 miljoen Euro 's jaars voor een 'milieuzone' die aantoonbaar.... n i e t s oplevert. En denkt u dat de andere partijen in de Utrechtse gemeenteraad die aangetoonde onzin nu afschaffen? Welnee, foutje, kan gebeuren. Wij modderen gewoon doodleuk verder -wij verhalen het tekort tóch wel weer op de burger...

bisbisbis | 02-03-18 | 13:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus de TimmerFrans-Ferries uit donker Afrika, zijn eigenlijk de Artsen-zonder-grenzen-Love-Boats?

Fijn dat deze organisaties zich, naast directe noodhulp, zich ook bekommeren om de overige vleschelijke behoeften der medemensch.

Van dat hele minderjarigen sex begrijp ik al helemaal niks, maar hoe ze hem zo massaal omhoog krijgen bij de aanblik van een ongewassen, uitgemergeld, getraumatiseerd kind van 7, dat vind ik psychologisch gezien interessant om eens uitgezocht te zien.

Is het de macht? Is het pure lust? Is het verveling? Ik.. snap.. het.. niet!

Rest In Privacy | 02-03-18 | 10:25 | 1

Het zijn ook altijd die Linksinge mensen die maar al te graag die kindbruidjes voor onze import islamieten in stand willen houden. Ja want koeltoer. Maar stiekem zitten ze er gewoon op te geilen

Joostmochtnietsweten | 02-03-18 | 10:39

Blijf vér van holle ogen, oedeembuikjes, schurftige vachten, uitgegroeide hoeven, leuke dagjes voor zieke kinderen, kankerfondsen, alfabetiseringsprogramma's en aanverwante 'voel je goed over je zelf' structuren.
-
Je bekostigt er de salarissen van academici en hun mooie kantoren, de nieuwe terrein-pickup van de 'directeur' en de volgende presentatie van publicatiegeile artsen op hun volgende 'medical society' congres in Fort Lauderdale mee.
-
Wij kunnen het leed van de wereld niet op onze schouders nemen en wij kunnen het zeker niet oplossen (daar heb je dus meteen het verdienmodel te pakken)
-
Ik geef alleen aan een organisatie die aantoonbaar en op wereldwijde schaal vasectomieën verricht bij mannen onder de achttien. Moeten ze wél even een eeuwtje of twee stevig aan de bak.

bisbisbis | 02-03-18 | 10:13 | 1

Een vriendin van me heeft bij zo'n organisatie gewerkt en is daar na een paar maanden gillend vertrokken. Het is echt onvoorstelbaar wat daar gebeurt; er worden absurd veel uren en geld (afkomstig uit giften) verbrand aan allerlei projecten. Werknemers die in kader van 'kennisoverdracht' de hele wereld overvliegen om allerlei seminars bij te wonen, stroperig processen, foute investeringen en beslissingen ingegeven door tunnelvisie en gebrek aan kennis.

Die organisaties zijn erop gericht om meer en meer uit een donateur te halen, daar hebben ze hele data tools voor om mee te forecasten. Als je een keer wat geeft (SMS naar 4333 is zo'n lead tool die gebruikt wordt) kom je er bijna niet vanaf. Opzeggen kan alleen telefonisch (telefoonnummer ver weggestopt de website) en niet digitaal, dat is bewust omdat ze via de telefoon proberen je alsnog binnenboord te houden, je komt er gewoon niet vanaf.

Het meest trieste is dat die mensen geen enkele realiteitszin hebben, ze denken echt dat ze heel goed bezig zijn en de wereld echt helpen. Ik heb uit diverse betrouwbare bronnen dit soort verhalen gehoord en dat soort clubs krijgen geen cent meer van me. Mijn geld gaat naar echt schrijnende gevallen (bijvoorbeeld de ernstige zieke Nederlandse burger die door overheid en verzekeraars in de steek wordt gelaten) waar geen organisaties tussen zitten.

De Marketeer | 02-03-18 | 10:37

"The floor is lava!!", en iedereen dronk een glas en deed een plas...

Sarcastisch varken | 02-03-18 | 10:13

Je kunt daar de Grote Meneer uithangen die Veel Geld komt uitdelen. Dan ligt koloniaal gedrag gemakkelijk op de loer. Ook bij linkse types.

marjen | 02-03-18 | 10:12 | 1

Niet ook, maar juist. Andermans geld uitgeven is de corebusiness van die linkse types.

Langshetrandje | 02-03-18 | 10:50

Het valt wel mee. Bij zoveel duizenden medewerkers kun je een paar rotte appels niet vermijden. Alleen de VN, die deugt fundamenteel niet.

BrabantsVerzet | 02-03-18 | 10:09 | 9

@Mark

Nee, die zwart wit visie van 1 hulpverlener is een lul, dus ze zijn ALLEMAAL een lul, die is niet met oogkleppen. Alsof er 30.000 kinderverkrachters rondlopen bij Oxfam.

Menage00 | 02-03-18 | 10:52

Menage00

Iedereen wist kennelijk van deze misstanden.
Die types die moedwillig de vuile was binnen boord houden, want hogere belangen, zijn nog gevaarlijker dan die zieke kindermisbruikers.
Bovendien is het toevallig niet zo maar een enkeling uit de organisatie, maar het zijn juist de topluitjes op missie. Dat alleen al maakt het geinstitutionaliseerd en gesanctioneerd gedrag.

Langshetrandje | 02-03-18 | 11:04

@langzullen Eh, die vergelijking klopt voor geen meter. Er waren duizenden nazis. Niet 30 nazis die het verneukten voor de rest.

Menage00 | 02-03-18 | 15:28
▼ 6 antwoorden verborgen

Groen Linksch gaat eigen GL vleesch keuren even de lachspieren bedwingen dat gaat em niet worden.

william7055 | 02-03-18 | 10:08

Misschien heeft TvdL zelf ook wel eens een lammetje geaaid in den vreemde. Ook merkwaardig dat P de Vries, die via zijn dochter tegen het hulpverleners cirquit aanschurkt, er niets van zou weten.

watazooi | 02-03-18 | 10:07

Stemt allen niet op GroenLinks, op 21 maart.

Rest In Privacy | 02-03-18 | 10:06 | 1

dat heb ik nog nooit gedaan en dat zal ik ook nooit doen, vrees niet

langzullenweleven | 02-03-18 | 10:11

"Zou u haar doen" is virtuele verkrachting!!
MeToo, iets te lang naar een vrouw kijken voelt tenslotte ook als verkrachting!
Kinderverkrachting in rampgebieden? Ach, die hulpverleners hebben het ook niet makkelijk hoor, je moet naar de omstandigheden kijken.

Ik zal die linkse mentale flexibiliteit en dubbele moraal nooit begrijpen.

spanarchist | 02-03-18 | 10:06

Tom van der Lee stond natuurlijk voor de hartverscheurende vraag in 2012, ga ik doorvragen over die kindersex of vang ik gewoon mijn 170.000 verder en biedt later mijn excuus aan. Daar heeft hij 2ooo nachten van wakker gelegen maar nu is hij er uit.

jan huppeldepup | 02-03-18 | 10:05

Femke Halsema loop briesend over het visgraatpakket van haar grachtengordeloptrekje.
Ben ik godver de godver zó dicht bij het burgemeesterschap gaan die stomme partijleden roet in het eten gooien. Die extremist van een groenwassink met zijn Annabel fetish en zijn nosferatu wenkbrauwen. En nu die lul van een van der Lee met zijn Oxfam ontkenning. Wat te doen? Stijf mijn mond houden en elke avond in de theaters het sprookje van de goede wereld verkondigen of proactief bij Jinek zitten en wijze statelijke woorden jokken? Oh oh oh, ik hoop dat het leiderschap van Amsterdam iets simpeler is. Toch? Als van Aartsen het kan lukt het toch iedereen? Met een snik in haar hete aardappelstem kijkt ze smekend naar boven, haar armen in wanhoop gespreid. Tóch?

ristretto | 02-03-18 | 10:04 | 4

Misschien dat ze Dolf Brouwers als spin doctor in kan huren. Die is in staat om elke misdaad binnen een linkse club weg te lullen als misdaad van iemand die eigenlijk helemaal niet binnen die club hoort en de integriteit van die club te schande heeft gemaakt, waardoor die club nóg heiliger lijkt da-ie al leek. Precies zoals elke fundamentalistische moslim die zich misdraagt door spin doctors als Tariq Ramadan wordt weggezet als iemand die niet zuiver is in de leer, waardoor die leer zelf nóg mooier schijnt te zijn geworden.

Schoorsteenveger | 02-03-18 | 10:19

@ schoorsteenveger,
Weet je zeker dat je de one and only Dolf Brouwers aan het woord wilt laten?

F. Jacobse | 02-03-18 | 11:15

F. Jacobse | 02-03-18 | 11:15 |
Mijn god, heb dus toch jet lag.
Bedoel natuurlijk Dolf Jansen die zich onlangs bij DWDD zat te misdragen inzake het Oxfam-schandaal.

Schoorsteenveger | 02-03-18 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Stop met de aanduiding kindhoertjes.
Het waren gewoon kinderen (m/v) want als je sterft van de honger dan doe je alles om aan eten te komen en deze vunzige "hulpverleners" hebben daar op een smerige wijze gebruik van gemaakt.
Dat die gasten m/v zichzelf nog in de spiegel kunnen bekijken zonder een vlammend rood schaamgezicht te krijgen gaat er bij mij niet in.

BBmetR | 02-03-18 | 10:03 | 2

Exact. Dit zijn gewoon kinderen die leven in een erkende hell hole, heeft niets met hoererij te maken.

Geen woorden voor dat schoftentuig dat het kennelijk aan zichzelf kan verkopen om van deze kinderen misbruik te maken.

EefjeWentelteefje | 02-03-18 | 10:24

Het zijn kinderen die misbruikt zijn, die verkracht zijn. De daders van Oxfam Novib, Rode Kruis (die naam geeft inmiddels een andere associatie), Artsen zonder Grenzen (hadden ze die maar) en dergelijke, lopen vrij rond. Alles in de doofpot, geen aangifte. Het geeft de verziekte cultuur in die organisaties weer. Het gaat niet om een paar rotte appels, het is het hele systeem dat niet deugt.

El Rico Grande | 02-03-18 | 10:51

Opeens weet je het. Je gaat neuken. In het buitenland. Ver weg. Bij arme, zielige mensen. Die toch al geen "nee" kunnen zeggen, want geen opties. Op kosten van sponsoren en donateurs. En bij terugkomst in alle goednieuwsshows en juichpublicaties je nog eens ontzettend laten feteren dat je zulk goed werk verricht, daar.
Donders, wat deug je dan

Graaisnaaiert | 02-03-18 | 10:02

natuurlijk wist Jesse dat en natuurlijk gaat die directrice niet weg, het is links en zelfs groen links dus alles kan en alles mag behalve uitlaatgassen

langzullenweleven | 02-03-18 | 10:13

@ langzullenweleven | 02-03-18 | 10:13
Ik denk dat dit verhaal nog wel een staartje gaat krijgen. De vraag wie wist wat en wanneer, zijn nog steeds relevant

Rest In Privacy | 02-03-18 | 10:20

Geld stinkt. Als schaapskleren.

Heisessie | 02-03-18 | 10:01 | 1

Geld stinkt niet. Dat blijkt nu maar weer.

frisenfruitig | 02-03-18 | 10:14

Ik heb kotsbeu van links tuig dat denkt overal mee weg te kunnen komen enkel en alleen omdat dat tuig denkt dat links zijn betekent dat een beter mens bent. Linkse mensen mogen zich méér misdragen dan anderen, vinden linkse mensen, omdat ze zich links misdragen. Links uit de bocht vliegen is anders dan rechts uit de bocht vliegen, vindt links. Met een witte onderbroek aan jonge meisjes verkrachten mág als je linksdragend bent, want als je linksdragend bent, ben je a priori een goed mens, mag je anderen de maat nemen, wat je zelf ook flikt. Met een groene agenda op zak mag je Oxfam-tuig de hand boven het hoofd houden, want die groene agenda maakt je bij voorbaat een goed mens, en neem je anderen de maat, wat je zelf ook flikt, en wat je hulpverlenende Oxfam-vriendjes ook flikken.
Ik heb kotsbeu van lui die hun handen niet thuis kunnen houden maar desondanks met hun vingertjes, hun vieze gore vingertjes, naar anderen blijven wijzen.

Schoorsteenveger | 02-03-18 | 10:01 | 3

Of als je "vluchteling" bent want dan ben je zielig.

boerk | 02-03-18 | 10:19

Schoorsteenveger-- Tja maar als je na de orgie netjes je handen goed wast zijn ze toch weer schoon me`n beste, voor de zekerheid nog een gemeend kuisig gebed er achteraan en je bent weer lelyblank-- Toch??

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:55

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:55 |
Draai een linkse kraan open, en er komt onschuld uit. Bij de Katholieken moest je nog biechten, bij de Protestanten op z'n minst gewetenswroeging hebben, maar bij links tuig hoeft dat niet eens, die hoeven zelfs geen aflaten te kopen, die hebben onschuld gratis voor niks op voorraad liggen, opgehoest foor de gemeenschap.

Schoorsteenveger | 02-03-18 | 11:21

Van politici die zich maar al te graag 'ontfermen' over onze inwendige organen kun je ook verwachten dat ze interesse hebben in uitwendige organen en die ook graag met een inwendig bezoek willen 'belonen'.

Memek | 02-03-18 | 09:59

Een kamerlid die niet doorvraagt is sowieso niet geschikt.

batvoca2 | 02-03-18 | 09:58 | 2

Vul voor kamerlid, journalist in en het resultaat is hetzelfde!

Rest In Privacy | 02-03-18 | 10:04

batvoca2 --Tja ,ik vrees dat je dan maar 1 vraag kamerlid bent.

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:51

Komt Dolfje nog bij DWDD voor ren poging om dit recht te lullen of durft-ie niet meer na z'n vorige roast?

raskol | 02-03-18 | 09:55 | 2

Nee , nou zie je die wandelende tak niet

gerrie de perrie | 02-03-18 | 09:59

raskol--Misschien is -ie inmiddels doorschijnend geworden geworden ,om met majoor Kees te spreken.

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:49

Die figuren die de misdaad gepleegd hebben zijn ontslagen en gaan verder vrijuit. De directie bieden excuses aan. Wat is dit voor een bizarre wereld waarin wij leven.

klychko | 02-03-18 | 09:54 | 2

Die misdaad is gepleegd door niet buitenlanders die ook nog eens in een ander land waar wetgeving helemaal of vrijwel niet niet bestaat op dat gebied. Ik wens u veel succes met een procedure.

Menage00 | 02-03-18 | 10:01

klychko --De deugwereld mijn beste.

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:47

Tjaa, elke organisatie blijft een andere kleine samenleving. Als je 30.000 werknemers wereldwijd hebt rondlopen lijkt het me te verwachten dat er een rotte appel of 2 tussenzitten. Moeilijk te voorkomen.

Als je er echter van op de hoogte bent en je doet niks, ander verhaal,

Menage00 | 02-03-18 | 09:54 | 5

Ik ben ervan overtuigd dat ELKE organisatie met 30.000 werknemers een paar deviants heeft rondlopen, alleen kregen ze hier nogal de ruimte.

Menage00 | 02-03-18 | 10:54

Het gaat niet om een of twee rotte appels, het gaat om de wijze waarop directies dit in doofpotten hebben gestopt. Iemand overplaatsen, iemand ontslaan, als dat al gebeurt. Aangifte doen, waar dan ook, daar beginnen ze niet aan. Parlementariërs zijn op de hoogte, regeringen zijn op de hoogte. En toch gaat er belastinggeld naartoe (dag mw. Kaag!). U en ik betalen mee aan dit misbruik, aan verkrachting van kinderen. Zeg er vooral niets van, want de organisaties doen ook veel goede dingen.

El Rico Grande | 02-03-18 | 10:56

Ménageà3
Op het moment dat je persvoorlichter het heel normaal vindt om teksten uit te slaan als "mannen op missie gebruiken seks en feesten als stressmanagement", dan is dit niet een kwestie van een paar Deviants. Dan is het ingebed (pun intended), diep ingebed in het organisatie. Die gasten denken gvd dat ze Ruud Lubbers zelf zijn.

Langshetrandje | 02-03-18 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Moeten “we”’ons niet meer gaan richten op de postcodeloterij? Deze club pompt ontzettend veel geld in de SeksGO’s. Toch van de zotte dat NGO’s hier mee wegkomen.

Dutch_Holland | 02-03-18 | 09:53 | 3

Die postcodeloterij. Wie daar aan meedoet is mede verantwoordelijk. Meteen opzeggen die ellende.

Kiwi45 | 02-03-18 | 10:01

Helaas doen mensen daar spontaan aan mee, niemand zet ze een pistool op hun hoofd. En waar het geld daadwerkelijk heen gaat staat overduidelijk vermeld op al hun reclamemateriaal.
Ergo: ook de 'gewone man' heeft vaak boter op z'n hoofd, want geldzucht is kennelijk een goedmaker voor alles, inclusief het steunen van malafide 'goede doelen'.

Overigens, meedoen aan de PCL getuigt sowieso van een lager IQ.

EefjeWentelteefje | 02-03-18 | 10:27

EefjeWentelteefje--Heb wel vernomen dat zij wel meerdere malen een puddingpistool in het hoofd plaatsten in plaats van er op.

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:42

Misbruik van mensen in nood, kinderen inbegrepen, is van alle tijden en van alle gezindten, waarbij de kerken de kroon spannen omdat die vaak de eersten waren waartoe de nooddrurftige mensch zich wendde om een aalmoes. Je verwacht toch niet dat............... Niets is minder waar. Dat gebeurde ook in weeshuizen, ziekenhuizen, sanatoria en de misbruik van geestelijk gehandicapten is niets nieuws. And all you have to say is: sorry.
Wijlen mijn moeder verloor op haar 16e haar moeder, haar vader (opa) was zeevarend en dus 'nooit' thuis, we praten over de jaren dertig . Mijn moeder als oudste zwierf met haar jongere broer en 2 zusjes van weeshuis naar weeshuis. De adressering van de ansichtkaarten die ik bezit (verzonden door haar vader uit Shanghai, Buenos Aires etc, etc.) bewijzen dat, ze zijn steeds aan een ander adres gericht.
Mijn moeder vertelde er wel eens over en zat dan zachtjes te huilen.
Het moet verschrikkelijk zijn geweest.

Memek | 02-03-18 | 09:52 | 2

Memek--Geloof best wat je zegt hoor ,maar Cees vd Staay zie ik er toch echt niet voor aan ,daar heeft-ie echt een te schijnheilig gezicht en stem voor als hij over goedertieren en mede menschelijkheid los gaat tegen mijn idool Wilders. Betwijfel of Cees wel een rechte plasser bezit.

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:36

In kringen van de zwarte kousen clubs, die zich als een gesloten vat op de achtergond weten te houden als het om dat soort dingen gaat, is er wel degelijk veel misbruik onder kinderen en incest is daar alom.
En van der Staaij heeft inderdaad de schijn van heiligheid.
Zo steunt hij de VVD in de leugens van Halbe, maar dat noemt hij dan heel vroom vergiffenis.

Memek | 02-03-18 | 11:04

"Van der Lee bevestigt berichten in verschillende media dat hij in 2012 "in algemene zin" op de hoogte was gesteld van wangedrag. Hij was in die tijd binnen de directie verantwoordelijk voor de campagnes.

"Het was niet zo dat ik alles wist", zegt Van der Lee desgevraagd."

Dat laatste geloof ik graag, maar een excuus is het niet.

Ichneumonidae | 02-03-18 | 09:51

Dit moet godverdomme toch giga zijn voor onderzoeksjournalisten. Journalisten die de onderste steen boven willen, journalisten die willen weten welke poppetjes er in Nederland bij betrokken zijn geweest.................. oh wacht, het is niet Trump, niet Wilders en ook geen Baudet. Laat maar overwaaien, bezorgen we bevriende deugneukers ook geen last. Het is tenenkrommend gesteld met het nieuws in Nederland.

Willy Keutel | 02-03-18 | 09:51 | 5

E-Burke |`tJezus man ,je denkt toch niet dat de Joop gek is zeker ??? Had jou wijzer geschat. Joop is zelf al door de mangel gegaan vanwege bepaald onderware. Die ziet de bui al hangen ,hooguit een zijdelingse opmerking maar meer komt er zeker niet meer uit die hoek.

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:29

Ik merk dat de cynische ondertoon niet duidelijk is overgekomen. Dank voor het verduidelijken van mijn punt

E-Burke | 02-03-18 | 10:57

Kasja roemde onze onafhankelijke journalistiek die alles grondig onderzoeken, in een interview bij Jinek. Ik vermoed dat Willie hierop doelt.

Herr_Junkcer | 02-03-18 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Wederom krijgt het Linkse Geloof een klap en is de basis van deze irrationele religie, namelijk onbaatzuchtig altruïsme en solidariteit met mensen buiten de eigen sociale kring, gebleken een waandenkbeeld te zijn. Maar dat is normaal voor religies.
.
Zelfs Zuster Therésa hielp niet onbaatzuchtig: haar goede werken leverden haar immers een betere plek in de vermeende hemel op (haha, gefopt!). Wat dat betreft is een religie met een "goedertieren" God, met een hemel en hel en zo, een veiliger drijfveer voor altruistisch gedrag omdat het berust op een uitgesteld orgasme en dat zijn immers de beste zoals wij allen weten.

Brou Is Back | 02-03-18 | 09:51 | 3

Zij was helemaal geen lieverdje.

gato | 02-03-18 | 10:07

gato --Juist nou snap ik het, daarom leek ze ook sprekend op Dolf Jansen.

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:22

Zuster Theresa was een behoorlijk naar mens. Hield willens-en-wetens anticonceptie en abortus tegen, want dan zou haar clièntele immers flink afnemen...

EefjeWentelteefje | 02-03-18 | 10:29

Wat ik me nou afvraag is of de hulpverleners die zich misdragen hebben ook juridisch vervolgd worden. Tot nu toe hoor ik alleen maar dat ze zijn ontslagen bij de betreffende welzijnsorganisatie. Alsof men vindt dat dat al voldoende straf is. Toen bleek dat medewerkers van de katholieke kerk zich misdragen hadden werden ze niet alleen uit hun ambt gezet, maar ook nog juridisch aangepakt om bv. een schadevergoeding te betalen. Vooral mensen van linkse politieke overtuiging wilden die kerkelijke medewerkers juridisch vervolgen tot aan de poorten van de hel, bij wijze van spreken. Waarom gebeurt dat niet bij deze zgn. welzijnswerkers?

halbstark | 02-03-18 | 09:50 | 1

halbstark---Als U de vragen die U stelt echt niet weet ,moet ik concluderen dat U het zwartegaren ook niet uitgevonden heeft. Antwoord op de laatste vraag is ,omdat het welzijnswerkers zijn ,van het welkomst liedjes garnituur..

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:19

Denk dat ik vandaag ook maar eens een keer deugert word ,zomaar eff om te kijken hoe dat voelt ,schijnen nogal lucratieve baantjes aan verbonden te zijn ook.niet dat ik het daarvoor doe hoor ,maar komt er toevallig iets langs zal ik toch eff goed opletten ,lekker deugen met een goed salaris en leuke snoepreisjes met een kindneukpartijtje als kers op de taart ,is toch wel leuk meegeno e'h gedeugt bedoel ik.

gelukzoeker | 02-03-18 | 09:50 | 1

Lijkt inderdaad wel brood in te zitten, deugen. Zal ik eens kijken of daar betaald cursusjes uit de fabriceren zijn met als beloning een certificaat, lidmaatschap van GL/PVDA naar keuze en eengesubsidieerd baantje in de feelgoodsector? Met getinte jeugdige assistent(e) uit de migratiestroom - die in het asieltraject zit, dus lekker kwetsbaar -, gewoon, om affiniteit met de doelgroep te kweken.
#Binnenlopen nooit meer werken punt nl.

Graaisnaaiert | 02-03-18 | 10:23

Als je het aantal gevallen deelt op het aantal medewerkers dan blijkt het percentage foute klojo's overigens aanmerkelijk lager dan in ons eigen land. Dat maakt het nog niet OK maar plaatst de ophef wel in een ander perspectief.

noorderling | 02-03-18 | 09:49 | 2

Die Clinton Foundation heeft zelfs kinderen van Haiti overgebracht naar Amerika, niemand heeft ooit meer van ze gehoord, lijkt meer op een soort pizzagate

gato | 02-03-18 | 10:09

33 stuks in ieder geval, gefinancierd door de postcodeloterij.

Pimp my Voortuin | 02-03-18 | 11:25

Waar kan Dolf Jansen (Oxfarm Novib) nu nog grappen over maken op de Nederlandse Staatstelevisie (BNNVARA)???

kippevlees | 02-03-18 | 09:48 | 1

kippevlees --Begrijp nu wel opeens dat het levend D Jansen lijk maar niet wil aankomen zo je van een gezond deugert mensch zou mogen verwachten,een goeie stier is niet vet zei mijn opa zaliger ook altijd.

gelukzoeker | 02-03-18 | 09:56

Och, 2 weken geleden meende mn GL collega nog dat ik uit mn nek lulde gelijk de lavendelprins..
Heerlijk weer.

schoon-schip-maken | 02-03-18 | 09:47 | 2

schoon-schip-maken!! Daar had je toch dit voorval niet voor nodig om die slinkshe g-l lul collega de pan uit te vegen,dat -ie de eerste jaren ze`n grafmuil dicht houdt.Trouwens ik zou niet eens kunnen werken met zo`n graftak als collega ,had e`m allang het raam of het traphuis of wat ever af geflikkert. Geen g-l gebbetjes met ome Klaas,want die is eigen baas.

gelukzoeker | 02-03-18 | 10:09

Hij staat op andermans loonlijst dus verder dan tot aan zn enkels afbranden kom ik niet.
En hij is ziek sinds ik m vertelde dat ie een dubbele moraal hanteerd en werken en aanwezig zijn door elkaar haalt..

schoon-schip-maken | 02-03-18 | 10:35

Ach dat je als directeur van de Nederlandse tak belast met campagnes niet tot op detailniveau op de hoogte bent van de misdragingen bij Oxfam UK is redelijk plausibel.
Ik zie hem dus nog niet zo 1, 2, 3 opstappen.

Berbaar | 02-03-18 | 09:45 | 4

Bullshit, de rapporten waren bekend binnen oxfam en zelfs de haag en nog gaat het gewoon door

Rest In Privacy | 02-03-18 | 10:04

Dus gewoon wegwezen.

gato | 02-03-18 | 10:10

Oxfam UK meldt aan de Nederlandse collega;s dat er binnen de Britse organisatie misstanden hebben plaatsgevonden en dat er maatregelen tegen de betreffende medewerkers getroffen zijn.
Oxfam Nederland neemt het voor kennisgeving aan, het betreft immers Oxfam UK en meldt het aan de Rekenkamer, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Samenwerkende Hulp Organisaties.
Sorry voor de dosis realiteit die niet met jullie overspannen verwachtingen strookt maar ik zie die knakker niet opstappen.

Berbaar | 02-03-18 | 10:41
▼ 1 antwoord verborgen

Tom van der Lee van Groen Links gevalletje van "Ich habe es nicht gewusst"

krelus | 02-03-18 | 09:44 | 1

Meer Polpot of Stalin die zegt, maar Hitler was ook geen lieverdje hoor.

TheseDays00 | 02-03-18 | 10:03

Dat soort mensen zijn als mavo-leerlingen die op VWO niveau denken te kunnen werken. Mooie praatjes, maar als puntje bij paaltje komt, hebben ze niet het niveau. Net als al die managers in de semi overheid. Die organisaties functioneren niet goed, behalve op het niveau van uitbetalen van riante salarissen aan managers met een vlotte babbel.

M.egafoon | 02-03-18 | 09:42 | 2

Ook menig managers bij MKB of in het bedrijfsleven geldt dit voor. Wel geilen op het leasebakkie, het salaris, maar geen verantwoordelijkheid willen nemen voor misstanden of fouten. En wel op je linkedin de toffe jongen uithangen. Te veel van die figuren, overal. Maar de dichtheid bij NGOs, overheid en semi-overheid is wel schrikbarend.

BBRDWR | 02-03-18 | 09:45

Suggereer je nou dat moreel/immoreel gedrag gekoppeld is aan het niveau van je opleiding? Djeez. Je hebt nog steeds het naïeve idee dat scholing ook maar iets bijdraagt aan denkvermogen en moraliteit? Egnie.

Brou Is Back | 02-03-18 | 09:58

Lees Linda Polman: de crisiscaravaan en verwonder u niet langer. Dat hele NGO wereldje hangt van narcisten, egoïsten en megalomanen aan elkaar.

Hufterst | 02-03-18 | 09:42 | 1

Uiterst goed boek idd. Zie ook haar column van eergisteren in de Groene, eerder in dit draadje gedeeld door Basil Fawlty.

Gajus | 02-03-18 | 13:58

Hij was directielid en dus direct verantwoordelijk. Alleen al het feit dat hij wel wist dat er van alles loos was maar niet doorvroeg laat zien dat deze man geen morele kompas heeft. In de functie van directielid had hij er alles aan moeten doen om ervoor te zorgen dat argeloze kinderen onder verschrikkelijke omstandigheden beschermd zouden worden. Als je dan niks doet terwijl je het eigenlijk wel weet ben je medeplichtig. Het stiekem verwijderen van Oxfam in zijn bio laat zien dat hij een rat is. De rest van mijn leven zal ik nooit meer een dubbeltje aan dit soort NGO's geven. Ook niet via de postcodeloterij.

osolemio | 02-03-18 | 09:41 | 6

Ngo’s blijven gewoon belastinggeld ontvangen, teveel ‘ons soort deugmensen’ blijven er een dikke boterham aan verdienen. Maar dat particulieren deze zgn. goede doelen multinationals blijven steunen is mij een raadsel.

vlijtig liesje 50 | 02-03-18 | 10:10

Yperiet | 02-03-18 | 09:43
Dat opzeggen kun je wel doen maar daarmee ben je niet van die lading post in je brievenbus af.

bodemloos | 02-03-18 | 10:14

Nu pas?

Ik weet niet hoelang u meegedaan heeft met de PCL, maar gedurende die periode heeft u niet alleen oxfam Novib gesteund, maar tevens Vluchtelingenwerk. Het is maar dat u het weet.

Beter laat dan nooit, dat opzeggen.

EefjeWentelteefje | 02-03-18 | 10:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo misselijkmakend kwalijk is dit dat ik er geen woorden voor kan vinden.

frisenfruitig | 02-03-18 | 09:38

met macht komt decadentie, corruptie en misbruik. Dit conglomeraat van Ngo's, Groenlinks bestuurders, en allerlei geaffilieerde clubs is gewoon een nieuwe kerk, die maatschappelijk macht uitoefent, geld en baantjes verdeelt en over lijken gaat om de eigen machtspositie te behouden. Nooit geld aan zulke clubs gegeven en zal het ook nooit doen.

Bert Konterman | 02-03-18 | 09:38 | 1

Tja, als je verder niets kan moet je toch ook je geld verdienen?

Brou Is Back | 02-03-18 | 09:59

Kortom, iedereen is fout. Dan is nu iedereen weer goed.

BBRDWR | 02-03-18 | 09:37

Fijn dat deze door en door verrotte partij de volgende Amsterdamse burgemeester aan mag leveren.

spanarchist | 02-03-18 | 09:36 | 3

Femke Halalsema

Mastermattie | 02-03-18 | 09:40

Gelukkig opereert deze partij op moreel hoogstaand niveau en wordt deze figuur binnen twee dagen de partij uitgegooid!

Ruud5 | 02-03-18 | 09:56

wijnand duyvendak for mair in A'dam. Nederland gaat naar de kloten.

langzullenweleven | 02-03-18 | 10:21

Kom er nog niks van tegen in de MSM. GL is dan ook een kartel partij.

Zapata10 | 02-03-18 | 09:36

En daarom geef ik geen geld aan 'goede doelen'. Gewoon een zieligheidsindustrie in stand houden en kennelijk dus ook neukfeestjes. Wat moeten een hele hoop linkse deugmensen zich nu genaaid voelen.

RenHoek | 02-03-18 | 09:35 | 2

Ik heb die hele goededoelenindustrie nooit begrepen. Er is een ontwikkelingshulpbudget van de overheid. gefinancierd van mijn belastinggeld. Waarom moet ik dan op individuele basis dan nog 5 euro per maand aan een kika, of oxfam doneren? Al sde overheid nou eens het overzicht zou gaan houden en jaarlijks die goede doelen audit, beoordeeld ne 'subsidies' toekent op basis van resultaten en plannen, dan dwing je volgens mij al veel meer ' kwaliteit' af.

BBRDWR | 02-03-18 | 09:48

Helaas betaal ik nog wel mee via de belastingen aan allerlei Bodemloze Putten.

Alleen de plaatselijke kinderboerderij (en aanverwanten) krijgen van mij nog wel eens iets toegestopt. Meestal in de vorm van dekentjes en voer. Zijn de vrijwilligers daar overigens heel blij mee.

EefjeWentelteefje | 02-03-18 | 10:34

Al er mensen geïnteresseerd zijn in de goedertierendheid van de vroome en betrokken mensch, google dan eens: The Magdalene Laundries, iets wat zich in Ierland afspeelde.
Daar zijn de kadavers van de Oostvaardersplassen peanuts bij.

Memek | 02-03-18 | 09:35 | 1

Kijk ook even naar Hells Angel van Hitchens... En iedereen maar slaafs achter die heks aan hobbelen.

https://www.youtube.com/watch?v=NJG-lgmPvYA

RenHoek | 02-03-18 | 09:36

Ik ben blij dat ik al jaren geen cent meer geef aan al die organisaties en dus niet heb meebetaald aan het verkrachten van kleine kinderen.
En voordat iedereen me een harteloze egoïst vind: ik breng zelf mijn hulp naar de plaatsen waar ik kom en ik zie dat het nodig is.

2voor12 | 02-03-18 | 09:34

Kenmerkend voor marxisten. De hypocrisie klotst continu tegen de binnenkanten van hun lege schedels op. Wegkijken van de onwelgevallige realiteit is hun tweede natuur.
Overal waar marxisten iets te zeggen hebben wordt het slechter.
Waar marxisten de macht in handen hebben wordt het de hel. Kijk naar Venezuela, Noord-Korea, Cambodja, USSR.
Marxisme en islam zouden net zo fel bestreden moeten worden als nazisme en spijtig genoeg gebeurt dit niet.

kempenaer | 02-03-18 | 09:33 | 1

Goed zo! Het marxisme heeft als onderliggende ideologie sex met kinderen bespreekbaar gemaakt als uiterste consequentie van de sexuele vrije moraal dat generatie '68 uitdroeg. 'save the children' -kots

Zoltan | 02-03-18 | 09:37

"Tom van der Lee is een Nederlandse politicus en spindoctor. Hij is sinds 2017 lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal namens GroenLinks. Eerder was hij politiek coördinator en hoofd Voorlichting van de fractie van GroenLinks in de Tweede Kamer en directeur campagnes van Oxfam Novib."
bron: nl.wikipedia.org/wiki/Tom_van_der_Lee...

kweethetooknietbeter | 02-03-18 | 09:32 | 1

Dan kunnen we Groen-Laks toch wel ff matsen tbv de verkiezingen.

gerrie de perrie | 02-03-18 | 10:08

Je zou maar BNNVARA cabaretier zijn en hier dan geen grappen over kunnen maken. Dolf kan dat.

Chemokar | 02-03-18 | 09:28 | 6

Dolf is geen cabaretier, hij praat met consumptie en dat is het wel...

Sarcastisch varken | 02-03-18 | 10:02

@TheseDays00
Peter "Righteous" de Vries maakt geen grappen, alleen hele zure. En die is ook helemaal vóór hulp aan zielige Afrikaantjes want één van z'n dochters is daar nogal druk mee, geloof ik.

Brou Is Back | 02-03-18 | 10:08

Ging die ook niet iets doen met jonge voetballertjes, een tijd geleden, was ook zo een eng idee. Later is VI er nog op teruggekomen.

gato | 02-03-18 | 10:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Het wordt tijd dat justie en belastingdient ingrijpt in de vastgoedoplichters in de tweede kamer en ngograaisector die zich boven de wet geplaatst voelen.

van stampij | 02-03-18 | 09:28

Save the children... kinderen van zeven krijgen voedsel in ruil voor seks... ook lekker bezig

RickTheDick | 02-03-18 | 09:27 | 5

Beter één kwak, dan géén kwak zullen we maar zeggen hè Zathras...

Sarcastisch varken | 02-03-18 | 10:00

@ Rick.

Zo oud toch nog?

F. Jacobse | 02-03-18 | 10:06

Dat radicale gelijkheidsideaal ... in dienst voor een orgasme..
We zijn allemaal gelijk, even mooi, even lang, hebben hetzelfde IQ, zijn tegen blote vrouwen, seksisme, racisme etcetera.... maar dat leeftijd ook maar een sociale constructie is waardoor iedereen even oud is zodat je dus kinderen kan neuken in ruil voor voedsel.. raar.

RickTheDick | 02-03-18 | 10:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi man, aan de ene kant meelopen met geweldadig en antisemitisch tuig in een demonstratie tegen één aspirant-politicus die dingen zegt waar je het niet mee eens bent, en aan de andere kant als partij massaal wegkijken bij kinderverkrachtingen omdat er partijgenoten bij betrokken zijn.
Een totaal gebrek aan ethiek en fatsoen. Wie stemt er toch nog op dit soort partijen?

spanarchist | 02-03-18 | 09:26 | 1

Niets hypocriets aan, toch? Dingen met kleine kinderen is immers goed ingeburgerd in het islamitishce gedachtengoed.

Wafel | 02-03-18 | 09:32

Postcodeloterij sponsort die shit ook al.. die ngo’s zitten overal.

Bill Cosby | 02-03-18 | 09:25

Mijn levenswijze moeder zaliger vertelde ons als kinderen al bij herhaling dat je mensen die zich goedertierend opstellen en daar vooral breed mee te koop lopen, ver voor je op de kar moet houden. Zij doelde daarbij ondermeer op personeel van "de lieve heer' (niet ten onrechte is vaak gebleken); mensen die iets lekkers uitdelen en je willen lokken, socialisten en ander sociaal aandoend volk dat graag iets in ruil willen hebben voor hun "vrijgevigheid en betrokkenheid". Zo kennen we het PvdA cliëntelisme en het subsidie socialisme van links als geheel.
Ik reaguurde van de week al met de mededeling dat ik geen cent aan goede doelen/NGO's meer besteed. Een van de reden daarvan was o.a. de opstap die dat soort mensen gebruiken om in de politiek te komen. Tom van der Lee is er dus weer zo een.
En er zitten er nog wel een paar meer in de kamer met "een schoon geweten".

Memek | 02-03-18 | 09:25

Maakt het geen cent minder erg, maar correct bedrag.

TheseDays00 | 02-03-18 | 09:26

Twee van de vier wegkijkers zijn dus GroenLinksers.

spanarchist | 02-03-18 | 09:33

Het is allemaal menselijk. Werk je in een oorlogsgebied met allemaal slachtoffers dan loopt de stress behoorlijk op lijkt me. Sex is van oudsher al een probaat middel om de stresshormonen weg te jagen. Een idee is het misschien om met de NGO's hoerenbedrijven mee te sturen, net zoals ze doen bij het Franse vreemdelingenlegioen. Volgens mij is dat ook de enige oplossing: de NGO's moeten ook hoeren in dienst nemen, zo heb je de grootste kans dat misbruik van de locale bevolking het minst voorkomt.

Van Duyvenbode | 02-03-18 | 09:24 | 2

Maar dan mis je wel de ondersteuning van de locale economie.

Wafel | 02-03-18 | 09:33

@ Van Duyvenbode,
Ik zie bij het UWV weer een bak met vacatures ontstaan.

F. Jacobse | 02-03-18 | 10:11

Ik zie niet zo wat er mis gegaan is bij Oxfam, beetje de plaatselijke middenstand steunen, ja een beetje hypocriet en dat minderjarig is ook wel een dingetje.

Diminutive | 02-03-18 | 09:23

Pedofilie treedt uit de kinderschoenen. Binnenkort KidCoins.

Mr_Natural | 02-03-18 | 09:22

Als je op de hoogte bent van het plegen strafbare feiten (zoals geyle neuqsex hebben met minderjarige meisjes) door anderen, en je doet geen aangifte, ben je zelf ook strafbaar. Toch?
Toch, heel gek, denk ik dat het OM niet tot vervolging over zal gaan. Rara hoe kan dat nou?

L. Vis | 02-03-18 | 09:20 | 6

Nu, als een burger de pedo uithangt in landen als Cambodja en Thailand, komt hij wel degelijk met justitie in aanraking in Nederland.

watmagjenogwel | 02-03-18 | 10:28

@F. Jacobse | 02-03-18 | 10:18
&
@ watmagjenogwel | 02-03-18 | 10:28
Blijkbaar betreft het geen Nederlanders die deze strafbare feiten hebben begaan, in hoeverre het artikel van het WvSr dan nog van toepassing is op personen die de NL Nationaliteit bezitten en kennis droegen van deze feiten maar zelf niet als "pleger" kunnen worden aangemerkt lijkt mij de crux. Dat is het "geitenpaadje" dat als "Juridisch effectief of houdbaar" kan worden aangewend in mijn optiek. Blijft over het morele aspect. Dat kan, met een defect moreel kompas, natuurlijk makkelijk worden vergoeilijkt met voorgaande juridische afweging. Zoals gezegd: een slap en inhoudsloos mea culpa zonder persoonlijke gevolgen.

Wolveshead | 02-03-18 | 11:27

@ Wolveshead 11.27,
Wellicht het 3e lid:
"Met een Nederlander wordt voor de toepassing van het eerste en het tweede lid, onder b tot en met e, gelijkgesteld de vreemdeling die na het plegen van het feit Nederlander wordt alsmede, voor de toepassing van het eerste en tweede lid, de vreemdeling die in Nederland een vaste woon- of verblijfplaats heeft."

Anders wordt het wellicht wetgeving uit het land van herkomst van de gulpverlener.

F. Jacobse | 02-03-18 | 11:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Iemand met een beetje normen en waarden in zijn donder stapt gewoon zelf op. Dit is weer zo'n etterende wond die je niet helen kan.

Juriaan Schraamhaar | 02-03-18 | 09:20

Gulporganisaties.

Normpje | 02-03-18 | 09:19

Het engste van onze rechtstaat vind ik de verdeling van ons belastinggeld door de politiek. Figuren van allerlei bedenkelijke plumage geven - alsof ze zwarte piet en sinterklaas zijn - ons geld weg aan clubjes waar ze zelf deel vanuit maken. En ik (en jij) kunnen het niet stoppen.

Willemdrie33 | 02-03-18 | 09:19 | 3

Dat vind ik nog het ergste: ik kan mijn bijdrage niet eens stopzetten door te korten op mijn belastingaangifte. Dus verplicht geld geven aan deze tokos

Winter_is_coming | 02-03-18 | 09:37

De belastingdienst is de grootste disriminator.
>Autochtonen betalen
>Allochtonen ontvangen

bodemloos | 02-03-18 | 09:45

Ja, en moet je ze altijd trots en fier zien staan, dan denk ik bijv.aan Pronk, Koenders, en noem ze maar op.
Zo mooi, mooi weer spelen van uw en mijn geld

watmagjenogwel | 02-03-18 | 10:25

Per direct uit de partij wippen die gluiperd.

Manus Olie | 02-03-18 | 09:17 | 1

Manus Olie. Beter die hele partij wippen.

beau van rtl | 02-03-18 | 09:23

...... hulpverleners moeten soms ook stoom afblazen ...... van uw centen ;-))

Ervaringsdeskundige | 02-03-18 | 09:17

Ben je pedo ga werken voor een NGO was het credo. Dit is nog maar het Topje van de ijsberg. Er zullen ook wel mensen met goede bedoelingen tussen zitten maar het hele NGO wereledje is zo ziek als het maar kan. Maar lekker blijven geven namens de postcode loterij. Ik ben erg benieuwd naar de echte misstanden in Haiti van oa de Clinton Foundation

Captain_Dipshit | 02-03-18 | 09:17 | 3

Haiti dat is toch waar men onder wederopbouw verstaat het bouwen van ZES huisjes en opgehaald geld spenderen aan de bruiloft van Chelsea Clinton en het uitnemen van de hoornvliezen van overledenen door de ramp aldaar?

Je kunt zeggen wat je wilt over Trump maar wat zou het een ramp van gigantische proporties zijn geweest als dat mens aan de macht was gekomen...

VeelTeSteil | 02-03-18 | 09:25

Zeg je Clinton Foundation, dan zeg je Sharon Dijksma... En we hebben de foto's nog. hier: https://hermanvogel.nl/wp-content/uploads/2015/05/Sharon-en-Bill-e1430469822406.jpeg
--
En wat achtergrond info hier: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Nieuwsoverzicht-Hoe-Sharon-Dijksma-de-Clinton-s-aan-4-4-miljoen-hielp-151978

Mark_D_NL | 02-03-18 | 09:26

6 huisjes en het luxe W-hotel voor USD 45 mio.
Binnenkort gaat A. Curry Charles Orlet interviewen. Een financieel analist die als eerste de Clinton Foundation/Global Initiative uitgezocht heeft.

Pimp my Voortuin | 02-03-18 | 11:28

Ik hoor goddomme niks van mijn open sollicitaties bij deze clubs. Ik wil dolgraag drugs en hoeren voor veel geld op exotische locaties.
Ik zal wel weer niet links genoeg zijn vrees ik.

Zathras | 02-03-18 | 09:15 | 2

Unibef zoekt nog mensen!

Nalek | 02-03-18 | 09:16

Sja, gesponsord neuken en ook nog eens keihard voor elke camera deugen "want je bent zo verrekte goed bezig daar, met die arme mensen"
Wie wil dat nou niet?
*spontaan "negers neuken, nooit meer werken punt nl" neuriet*

Graaisnaaiert | 02-03-18 | 09:59

Zo'n beetje overal in de weldoenerswereld komen wantoestanden voor. Dan begin ik me af te vragen wat voor een vunzige praktijken er plaatsvinden op de roze redactieburelen.

Moeki de Meeuw | 02-03-18 | 09:15 | 3

Zolang ze zonder subsidie neuken en niet de illusie hebben de wereld te verbeteren is er niets aan de hand.:-)

Zathras | 02-03-18 | 09:16

Op de roze burelen maken ze er geen geheim van, we missen alleen de livestream op Dumpert nog.

Mastermattie | 02-03-18 | 09:37

Vrijdag in de namiddag mogen we altijd mee kijken, niks mis mee, me dunkt.

watmagjenogwel | 02-03-18 | 10:20

Hey van der Lee, je dubbele moraal is eindelijk aan het licht gekomen. Ik weet dat jullie er vaak mee wegkomen, maar deze gum je niet uit.

Not_again | 02-03-18 | 09:15

Doe al die clubs maar opdoeken. Zowel (valse)hulporganisaties als (s)linkse politieke partijen

Mastermattie | 02-03-18 | 09:15

Is Groen Links; alle viezigheid mag, alle wetsovertredingen mogen, alleen uitlaatgassen kis verboden. Die Tom van der Ik-weet-het-wel-maar-hou-mijn-bek-dicht-Lee blijft gewoon zitten. Duyvendak is ook niet weg te krijgen uit dat rovershol.

langzullenweleven | 02-03-18 | 09:14

Heb inmiddels behoorlijk kotsbeu van NGO's.

eerstneukendanpraten | 02-03-18 | 09:14 | 1

mijn blazoen is schoon; ik geef al vele jaren niks meer omdat ik weet dat het (a) geld aan de strijkstok blijft hangen (b) linkse doelen dient, zeker OXFAM-Novib is een linkse propagandamachine waar Groen Links helemaal in is geïnfiltreerd bijv. met de directrice (c) zoals nu is bewezen tot seksuele uitspattingen leidt. Geen cent, nooit.

langzullenweleven | 02-03-18 | 09:18

Gelukkig kon hij wel een VOG voorleggen......

Dutch_Viscount | 02-03-18 | 09:12
-weggejorist-
Paaldanseres | 02-03-18 | 09:12

Schokkend dat deze beerput niet zozeer door de naïeve tv-kijker maar door het ontwikkelingswerkbudget van regeringen - Nederland voorop met zijn hoge percentage - wordt betaald. Het is wel smullen dat het hele linkse gutmensch-kaartenhuis langzaam maar zeker begint in te storten.

gestoptmetroken | 02-03-18 | 09:31

Uitstekend - en schokkend! - artikel.

"De hulpindustrie ís een grootmacht: de regeringsdonoren hebben arme landen financieel in de tang (met ten minste honderdvijftig miljard dollar per jaar) en bepalen de koers voor arme landen, en hun partnerorganisaties mogen het kapitaal ter plekke besteden. Het was voor Oxfam in 2011 vanzelfsprekend om van het misbruik geen aangifte te doen bij de Haïtiaanse autoriteiten, met als excuus dat die er ‘toch niets mee zouden doen’. Iederéén in de hulpindustrie werkte om Haïtianen heen. De Haïtiaanse regering mocht slechts één procent van de wederopbouwfondsen van donorregeringen een bestemming geven en het Haïtiaanse middenveld van organisaties en bedrijven werd 0,2 procent gegund. De rest van de 9,5 miljard dollar die voor Haïti’s toekomst was ingezameld, belandde op de bankrekeningen van internationale ngo’s, de VN en Europese en Amerikaanse bouw- en consultancybedrijven.

De donoren en hun partners creëerden een staat-in-een-staat, een ‘ngo-republiek’, waarin zíj beslisten wat het beste was voor de Haïtianen."

Dat is nou wat ik noem zwaar zieke shit.

EefjeWentelteefje | 02-03-18 | 10:44

Zojuist gelezen, en het was schokkend genoeg om het artikel te delen op mijn fb. Dank, Basil.
Linda Polman schreef overigens ooit al het door de gevestigde politiek genegeerde boek "De crisiskaravaan".

Gajus | 02-03-18 | 13:52

Ach ja links en zelfreflectie het blijft een lastige combinatie ,liegen en bedriegen is de nieuwe standard voor links en ze voelen zich er super bij

Kappie62 | 02-03-18 | 09:11

Internationale Rode Kruis? Alleen de naam zegt al genoeg.

Nalek | 02-03-18 | 09:11 | 1

Iets met ongesteldheid?

Lohengrin | 02-03-18 | 09:35

Klootzak

diederik12345 | 02-03-18 | 09:10

Zorgen dat hij nooit meer ergens aan de bak komt en weigeren bij elke uitkerings aanvraag. Daarnaast nog even kijken of er juridisch nog wat gedaan kan worden aan zijn 'nalatigheid' van melden van deze ernstige wantoestanden.

Cas Plant | 02-03-18 | 09:10

Privé zaak lijkt mij.

Mark_D_NL | 02-03-18 | 09:10 | 2

lol

Nalek | 02-03-18 | 09:12

Privézaak met publiek geld... tja.

Wafel | 02-03-18 | 09:13

Ophangen aan de hoogste boom en per direct de geldkraan dicht.

Vanilla | 02-03-18 | 09:09

Het verbaast me niks. Als je een penthouse cadeau krijgt kun je ook blijven zitten, dus Tom zal ook wel blijven zitten.

EllaRouvoet | 02-03-18 | 09:08

Heeft Pechthold al Jesse verzocht om hier afstand van te nemen?

Rico Tampeloerus | 02-03-18 | 09:07 | 2

Denk ut niet

spuit-12 | 02-03-18 | 09:12

waarom zou hij? hij heeft alle recht van spreken, vingertje wijzen, de maat nemen verloren toen hij zijn appartementje aanvaardde.

langzullenweleven | 02-03-18 | 09:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken