Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MSM: CDA sucks, complete CDA-top functie elders wanneer?

Hoe is het eigenlijk met Camiel Eurlings?

Wel zielig voor Diederik Boomsma.

U was er al een tijdje mee bezig, CDA slopen, maar zo langzamerhand krijgen ook de MSM er plezier in. En dan weet je: dit komt nooit meer goed. MSM die eensgezind een politieke partij in de poep duwen is meestal net zo effectief als een linkse cabaretier die in zijn oudejaarsavondconference een alcoholvrij biertje sloopt. Wel zielig voor het CDA, maarja, they had it coming. Bovendien: kostelijk leedvermaak. En aangezien wij volgens Sylvain Ephimenco (columnist van een woke-linkse, blankenhatende '''christelijke''' tyfuskrant) toch al de "onvoorwaardelijkste en virulentste pleitbezorger van Omtzigt" en "CDA-hater" zijn maken wij van ons hart geen CDA-kuil en organiseren wij alvast een Auf Wiedersehen CDA Uitzwaaiparty. Onze BFF Omtzigt is er toch al weg. Na de breek een heerlijk overzichtje van wat onvoorwaardelijke en virulente CDA-haat in landelijke danwel lokale MSM en trouwens ook wat hilarische pogingen tot dapper CDA-propaganda verspreiden. Wij zien nu al reikhalzend uit naar de volgende zondagse CDA-zomeruitverkooppeiling van Maurice.

Volkskrant: '10 jaar geleden was CDA nog grootste partij van NL'

"Het lukt de partijtop al heel lang niet om de partij in rustiger vaarwater te krijgen en een aansprekend verhaal voor kiezers te formuleren. Zo’n tien jaar geleden was het CDA nog de grootste partij van Nederland (41 zetels van 2006-2010), maar daar is in de recente peilingen nog maar eenvijfde van over. 

Alleen al het afgelopen jaar werd het CDA geconfronteerd met een leiderschapscrisis, een mislukte campagne, een verwoestend verkiezingsresultaat, een schimmige mondkapjesdeal van CDA-prominent Sywert van Lienden, een Kamerlid voor wie een ‘functie elders’ werd gezocht, eigen bewindspersonen die datzelfde kritische Kamerlid wilde ‘sensibiliseren’, de ziekmelding van die populaire Omtzigt, zijn definitieve breuk met de partij en een uitgelekt rapport waarin wordt gesuggereerd dat sponsoren invloed kunnen kopen op de koers.

NOS: 'Ik schaam me dat ik lid ben van het CDA'

"Sinds Pieter Omtzigt afgelopen weekend zijn vertrek bij de partij bekendmaakte, verkeren ze in shock: Jeroen de Jong en Alice Gransbergen. Hij is veertien jaar lid van het CDA, zij maakte vier jaar geleden de overstap van Algemeen Belang Ameland naar het CDA.

Gransbergen overweegt het CDA-lidmaatschap op te zeggen. 'Nee dat doe je niet zomaar', beaamt ze. 'Ik ben opgevoed met het motto: je doet iets en dan maak je het af. Maar nu weet ik het niet meer, dat zeg ik u eerlijk'. En dan, met heftiger emotie in haar stem: 'Ik schaam me eigenlijk op dit moment gewoon dat ik lid ben van het CDA'."

RTV Oost: 'Voormalig CDA-Statenlid zegt na 30 jaar lidmaatschap op'

"Het was een hele stap voor Jeroen Slager om zijn opzeggingsbrief naar de ledenadministratie te sturen. Hij heeft een echt CDA-hart en is actief geweest in de provinciale en lokale politiek. Maar in het landelijke bestuur zijn er grenzen overschreden.

Na 30 jaar actief lid van het CDA geweest te zijn is Slager nu partijloos. Hij ziet op het wel gebeuren dat er een nieuwe partij komt. "Ik wil eerst afwachten wat Pieter gaat doen."

BN De Stem: 'Oppositie voeren kan het CDA helemaal niet'

"De crisis in het CDA gaat verder dan Omtzigt. Kijk naar hoe onze partijtoppers in coronatijd gehandeld hebben. Minister Grapperhaus die tijdens zijn eigen bruiloft de afstandsregels overtreedt. Hugo de Jonge die met een verlopen paspoort wil gaan stemmen. Wopke Hoekstra die tijdens de campagne roept dat er flink gekort moet worden op de WW. Hoe is het toch mogelijk? Je weet als partijleiding dat je onder het vergrootglas ligt, dat je onophoudelijk doorgelicht en doorgezaagd wordt. En toen moest die Sywert van Lienden nog komen met z'n mondkapjesdeal.

Weer een CDA’er in opspraak. Een CDA’er die zichzelf verrijkt. Werk daar als lokale partijafdeling maar eens tegenop!

Of de partijcrisis het CDA ‘dwingt’ tot landelijke oppositie? Pijnen zucht eens diep. 'Een genezingsproces is hard nodig. Maar het CDA is geen oppositiepartij. Oppositie voeren, kunnen wij helemaal niet.'"

CDA-icoon bij BNR: 'Schuld van Omtzigt, hij is ziek, gaat spijt krijgen'

"Pieter wordt doodongelukkig als hij in zijn eentje een partij moet oprichten. Ik denk dat hij dat niet eens kan, zijn kracht ligt heel ergens anders. En tegelijkertijd onthoudt het CDA zich van een briljant Kamerlid dat hard nodig is om de komende tijd de bestuurscultuur tot meer zuiverheid te brengen.

Borstlap verwijt Omtzigt niets, maar denkt dat hij behoed had moeten worden voor zijn acties. 'Hij is ziek en dat maakt dit zo dramatisch. Ik denk dat hij hier spijt van krijgt. De toon van de notitie is beschadigend en niet meer constructief. Het CDA en Omtzigt moeten zich beiden inzetten om een modus vivendi te vinden om de komende jaren aan alle belangrijke dossiers te werken."

Omroep Flevoland: 'CDA? Niks aan de hand, doorlopen'

"Een groep bezorgde CDA-leden uit Almere is maandagavond bijeengekomen bij het Castellum amfitheater naast het kasteel om samen de problemen binnen de partij te bespreken.

Ondanks de zorgen die er leven binnen het CDA vreest Malotaux niet dat de partij uit elkaar valt. 'Als ik sfeer van de bijeenkomst bekijk, dan ben ik daar totaal niet bang voor. Iedereen stond vierkant achter de partij.'"

De Dagelijkse Standaard: 'BaUdeT !!!1!!!1!!!1!!!'

"CDA is van het partijkartel!!! Gelukkig hebben wij Thierry Baudet!!! Thierry is de allergrootste, beste en betrouwbaarste patriot die Nederland ooit heeft gekend!!! Met Thierry aan de macht is het afgelopen voor alle kartelstutters dus al helemaal voor het CDA!!! Thierry heeft trouwens ook fantastische boeken geschreven!!! Koop de boeken van Thierry!!! Wij verdienen daar echt niks aan!!! Wij zijn FAIR en BALANCED en OBJECTIEF!!! KLABAM!!! HATSJIEKIDEE!!! Zijn jullie al op onze sprakelende en enerverende Facebookpagina geweest???"

NRC: 'Het CDA heeft veel uit te leggen'

"Omtzigts vertrek is een nederlaag voor het CDA. Dualisme, een kritische houding, doorvragen – dit moet ook in een regeringsfractie kunnen. Sterker nog: het zou normaal moeten zijn.

Omtzigt doet in het uitgelekte memo harde beschuldigingen die om een weerwoord vragen. Dat is nauwelijks nog gekomen. Het CDA heeft veel uit te leggen. Over de interne sociale veiligheid, over de manier waarop met tegengeluiden wordt omgegaan, over machtsdenken en over de invloed van geldschieters op de partijkoers. Op niet één van die kwesties is een bevredigend antwoord gekomen van de partijtop.

Het CDA oogt stuurloos en kan daarom een bedreiging vormen voor de stabiliteit van iedere coalitie."

Reaguursels

Inloggen

Hey Borstlap. Er is helemaal niemand die nog wil dat het CDA aan de belangrijkste dossiers van Nederland 'werkt'. Want dat kun je natuurlijk geen werken noemen wat het CDA doet. Elk dossier misbruiken om je heers en verdeelpolitiek fijn te slijpen. Ten koste van wél hardwerkende mensen en burgers.

Het is veel beter als we met z'n allen gaan werken aan het opheffen van het CDA. #MaakNederlandElkeDagEenStukjeBeter

van heinde en verre | 18-06-21 | 15:06

Als katholiek vind ik het CDA niet meer het CDA nu Pieter eruitgewerkt is en Sywert nog steeds niet die €28 miljoen heeft terugbetaald aan de belastingbetaler. Het CDA is voor mij dan als een lege huls zonder de christelijke inhoud die het tot CDA maakt.

Twee Jeetjes | 18-06-21 | 09:36

De enige manier om het van Sigrid Kaag te winnen is dat zij het kabinet krijgt dat zij zo graag wil: VVD + D66 + CDA + PvdA + GL. Maar als het eenmaal zit komt er hommeles in het CDA en de combi PvdA/GL en valt het kabinet zo snel mogelijk. Dan komen er nieuwe verkiezingen en dalen de regeringspartijen en stijgen de splinterpartijen en stemmen alle CDA-ers op Pieter en hebben we een grote afrekening van alles, Sywert inbegrepen.

Twee Jeetjes | 18-06-21 | 09:31 | 1

Hope so

Baron van Baesweiler | 18-06-21 | 13:27

Ephimenco is gek geworden.

Jezus_Boeddha | 18-06-21 | 07:39 | 1

Vrijheid van meningsuiting, en het is altijd goed om scherp te hebben waar ze zitten.

Harry.Langezwaal | 18-06-21 | 12:19

Religieuze partijen, het is nooit mijn keuze geweest. Geloven in god en meer van deze rotzooi in het 'algemeen' belang. Bah, bah.

Thoth | 17-06-21 | 23:23

Mooi hoor. CDA, christelijke politiek, goed dat er een einde aan komt. Geloven doe je maar thuis. Politiek en religie dient men het liefste gescheiden van elkaar op. En Omtzigt? Ik vrees voor de beste man dat een partij met hem aan het hoofd niet gaat werken. Hij is de kapitein die eenzaam aan het roer moet staan. Geen gekonkel met partijgenoten, overleg en inspraak en al helemaal geen partijdiscipline. Partij Omtzigt komt er niet en dan nog: Zo'n burnout kan best lang nawerken.

Beste_Landgenoten | 17-06-21 | 23:16

CDA heeft nooit zorgen over de massaimmigratie en islamisatie in ons land gehad, ook Pieter Omtzigt niet. Vrijheid van godsdienst hè. Terwijl zij heus wel weten weten hoe het christenen vergaat in de Arabische wereld. Dacht je dat dit in de toekomst hier geen dingetje wordt, stelletje wegkijkers.
Eigenlijk best schandalig, dat Omtzigt kennelijk ook weleens iets goeds heeft gedaan, maar verder wegkeek zoals de rest is toch voor deze site geen heiligverklaring mag ik hopen.

G.M.I.M. Pet | 17-06-21 | 23:05

"Pieter wordt doodongelukkig als hij in zijn eentje een partij moet oprichten."
Wie zegt dat hij dat in zijn eentje gaat doen?
Als hij een groep goede mensen om zich heen kan verzamelen kan dat op genoeg zetels regenen.

Dat zal hij ook nodig hebben gezien het aantal zetels dat in de peilingen tevoorschijn kwam. Nu is 27 misschien wat optimistisch, maar laat het de helft zijn. 13 of 14 zetels.
Dat is een flinke partij met invloed. En blijkbaar ziet de kiezer dat prima zitten.

Sterker nog, blijkbaar zijn kiezers het zat dat iemand als Omtzigt het lastig wordt gemaakt. Bijvoorbeeld mensen die nu het CDA verlaten.

kloopindeslootjijook | 17-06-21 | 22:37 | 3

Dan moet je die goede mensen blind kunnen vertrouwen. Als ik die bombrief lees zou ik nooit meer iemand in die arena kunnen vertrouwen.

All_yall | 17-06-21 | 22:41

@All_yall | 17-06-21 | 22:41:
Dat is wel een dingetje inderdaad.

Maar hij moet toch wat als hij meer dan 1 zetel krijgt via de verkiezingen. Dat ziet er wel naar uit. En als er herverkiezingen zouden komen is dat vrij snel ook nog.

kloopindeslootjijook | 17-06-21 | 22:45

Daarom ben ik voor een systeem waarin voorkeursstemmen worden omgezet naar stemkracht: Omtzigt krijgt bijv. 13 zetels (in zijn eentje!), hij gaat er op 1 zitten en de andere 12 blijven leeg. Bij stemmingen telt zijn stem 13 keer mee.

Timide_Aso | 18-06-21 | 06:48

Kaag bluft dat ze absoluut niet met Seegers wil regeren. Maar de realiteit zal zijn dat uiteindelijk niemand met Kaag wil regeren toch .......

Opajoop | 17-06-21 | 22:33 | 4

Dat mag ik toch zeer hopen.

Pietie | 17-06-21 | 23:40

Tuurlijk niet, kuch

Tjemig | 17-06-21 | 23:58

Ze willen allemaal regeren en het dondert niet met wie.

Sans Comique | 18-06-21 | 06:21
▼ 1 antwoord verborgen

Hugeau heeft het zo druk met het redden van dit land, dat hij alle tijd heeft om op de tribune van het stadion in Amsterdam te zitten. Maar nog steeds geen oranje schoenen, lutser.

dathoujetoch | 17-06-21 | 22:15

Borstlap over Omtzigt:
“Hij is ziek”
Dat zeiden ze vroeger ook over mensen met homo:
“Hij is ziek”
Tijd voor een functie elders voor Borstlap. Uiteindelijk haalde Omtzigt de waarheid boven, al was bleek dat ten koste van het cda dat heulde met de leugenachtige vvd. -Dit was andere tijden, terug naar de onze!

Analia von Solmsch | 17-06-21 | 22:12 | 2

Ja idd. Pieter is een van de weinigen die doet waar parlementariërs voor worden betaald.

Harry.Langezwaal | 18-06-21 | 00:26

Zeiden die homo's zelf ook dat ze ziek zijn?

Wiebenick | 18-06-21 | 09:26

Is het CDA bashen nu bon ton?

van Oeffelen | 17-06-21 | 22:00 | 3

Altijd al geweest.

Analia von Solmsch | 17-06-21 | 22:08

Alleen met twee woorden.

All_yall | 17-06-21 | 22:13

Zielepoot uithangen. Het CdA vraagt al 2000 jaar om bashen vanwege hun complete gebrek aan naastenliefde, eerlijkheid en oprechtheid.

dathoujetoch | 17-06-21 | 22:13

Vroeger had je als journalist nog een eerbaar beroep, de democratie waarlijk recht doen. Verander journalist maar naar hoernalist. Hoeren van de elitaire clubjes.

Milovsky | 17-06-21 | 21:39

Het is Allemaal de straf van ............. God..!

grapjasz | 17-06-21 | 21:34

Beste Godt,
dank U voor deze duidelijk boodschap uit het Hiernamaals,
ik wil hem wel voor U doortrekken.
Graag zelfs.

( er staat nog een forse zak appels te schillen met van Agt)

vander F | 17-06-21 | 21:29

Geenstijl: "glug, glug, glug."

GroetenVanUrk | 17-06-21 | 21:28

Of zoals de Speld al schreef:
CDA begint eigen partij

Nuchternederland | 17-06-21 | 20:53

Hoe zit het eigenlijk met die 1,2 miljoen die D66 van die ITC meneer kreeg? Daar hoor je niets over. Vreemd.

ceesreis | 17-06-21 | 20:31 | 3

Ja, dat is hoogst merkwaardig. Dat vroeg ik me ook al af.
Radio 1 werd kompleet vergiftigd reclamevoor d66 en het kies voor een vrouw, alsof er geen andere vrouwen verkiesbaar waren.

bqbq | 17-06-21 | 20:42

Inderdaad hoe zit dat. Net zoals een gratis penthouse, en dan niet het glossy magazine Penthouse. Of zou Arrogander daar ook stiekum een abo op hebben op kosten van het CBR?

homieguerneville | 17-06-21 | 21:01

Dat zou ik ook wel graag willen weten.

Pietie | 17-06-21 | 23:42

CDA-politici zitten tegenwoordig op zondag overal behalve in de kerk. God is er nu wel klaar mee en dat laat Hij merken.

J.P.Drapeau | 17-06-21 | 20:22 | 2

Die CDA politici zullen allen branden in het eeuwige vagevuur.

homieguerneville | 17-06-21 | 21:02

Precies. Wopke fluit de hockeywedstrijden van zijn dochters.

Arachne | 17-06-21 | 21:49

Hoe bont het CDA het ook gemaakt heeft Mark Rutte en Sigrid Kaag hebben het CDA wel nodig om een regering te vormen.
Natuurlijk heeft het CDA wel zijn onderhandelingspositie verloren, maar als ze geen eisen stellen en bij het kruisje tekenen dan mogen ze mee regeren en iedere keer voor stemmen als de VVD of D'66 dat vraagt.

Osdorpertje | 17-06-21 | 20:13 | 3

Dat is natuurlijk zo, maar ze zijn ook bij machte om dan het kabinet op te blazen. Ze hebben niks te verliezen. En d66 heeft nogal veel te verliezen.

Lochos | 17-06-21 | 20:17

@Lochos | 17-06-21 | 20:17:
Waarschijnlijk komen de PvdA en de Groene Khmer op het reserve bankje te zitten voor dat geval en dan is D'66 ingedekt.

Osdorpertje | 17-06-21 | 20:20

*CDA lidmaatschap overweegt* in de trant van "buy the dip". Dan stoot ik lekker snel door tot de top, veel geld pakken en een veilig pensioen. Go Christenen. Go CDA.

Lochos | 17-06-21 | 20:13 | 3

Ik overweeg dit vaak met de PVV. Gegarandeerd kamerlidmaatschap na de de eerstvolgende verkiezingen, maar ik ben veel te bang om voortdurend bedreigd te worden

C1O2 | 17-06-21 | 20:16

@C1O2 | 17-06-21 | 20:16: ik zal je niks doen. En met die bedreigingen zal het wel meevallen. Het is tenslotte ook een mooie marketing truuk.

Lochos | 17-06-21 | 20:19

Het zou een interessant onderzoek zijn: hoeveel daadwerkelijke christenen er nog bij het CDA zitten.

Wopke, om eens iemand te noemen, is een liberaal.

Arachne | 17-06-21 | 21:48

Allemaal nieuwe burgemeesters,goed geregeld.

De Profundus | 17-06-21 | 20:12

De nieuwste strategie in de Coup de Kaag. Eerst probeerden ze het met Rutte, maar ze realiseren zich nu dat de zonder het CDA ook een goede kans maken.

C1O2 | 17-06-21 | 20:09

Mag dit ook:
Compleet demissionaire kabinet functie elders.

Graag nieuwe verkiezingen.

MK27 | 17-06-21 | 20:09 | 3

Kun je vergeten. Nieuwe verkiezingen pakken desastreus uit voor regeringspartij CDA en toekomstige regeringspartij GroenLinks. Die gaan er echt niet komen.

MAD1950 | 17-06-21 | 21:08

graag

Datgingniegoed | 17-06-21 | 22:27

@MAD1950 | 17-06-21 | 21:08:
Mogelijke verliezen bij CDA en GroenLinks zijn te meer een reden voor nieuwe verkiezingen.
Wat een gezeik, 3 maanden formeren en nog geen regering.
Stoppen, uithuilen en opnieuw beginnen.
Startpunt nieuwe verkiezingen.

MK27 | 18-06-21 | 08:14

Schiet mij plots een oud campagnespotjeliedje te binnen. Cééé Dééé Aaaaaa is toch intéégerder.

Leptob | 17-06-21 | 20:06 | 2

Daar trappen wij niet in meneer van Stoffelen.

Sinterbikske | 17-06-21 | 20:23

2012 = Samen kunnen we meer, stem CDA

Acidstain | 17-06-21 | 20:26

De bijbel is een oude boom in vergelijking met de avonturen van het CDA.

Sexopolis | 17-06-21 | 20:06

Die Borstlap. Bah bah. Maar één regel geldt daarbij altijd: als iemand zegt dat jij iets niet kunt, betekent dat alleen dat diegene zelf dat niet kan. Altijd.

Deksmaat | 17-06-21 | 20:06 | 1

Helder. Dus als je iemand vies vindt, ben je eigenlijk zelf vies?

Wiebenick | 18-06-21 | 09:33

Heb nog nooit nagedacht over het CDA, even denken... Oh shit, de voorbeschouwing is begonnen.

entredeuxbieres | 17-06-21 | 20:05

Dries van Agt is nog niet gevraagd maar zijn naam gaat in het rond.

Acidstain | 17-06-21 | 20:03 | 1

En prof. dr. ir. P. Akkermans? O nee, die was van de PvdA. Nou ja, ook partijkartel.

MAD1950 | 17-06-21 | 21:11

Wat heeft Tjer Bidet te maken met het CDA en Seabert en.... oh het is Bertje. Anyway was het maar zo'n feest dat het CDA functie elders kreeg, helaas nog veel oudjes die denken dat Biesheuvel en de KVP nog leven dus krijgen ze vanuit het bejaardenhuis nog veel stemmen.

Graaf_van_Hogendorp | 17-06-21 | 20:03

Da's het fijne van het 'vak' journalist. Je kijkt eerst wat er al in de andere kranten staat, je kopieert de tekst naar Translate, Urdu, en dan weer terug. Je haalt er een paar rare taalfouten uit en je hebt zomaar je eigen tekst.
Gave bezigheid en je krijgt er ook nog een beetje geld voor.

Ichneumonidae | 17-06-21 | 20:02

CDA: in rapport staan dingen die niet kloppen….
Tja, er staan vast wel twee komma’s verkeerd.

Maar leg de 76 kloppende blz eens uit…

Hemmenaar7 | 17-06-21 | 20:02 | 3

Inderdaad maar het overgrote deel is waar.
- lijsttrekkers verkiezing doorgestoken kaart
- Hugo weg want geld
- Hoekstra aanwijzen ipv running mate promoveren
- verkiezingsprogramma verpatsen in ruil voor geld
- niet nadenken over partijlijn, geen visie
- zonder inhoud de campagne voeren
- besluiten nemen die tegen de statuten ingaan
- fluistercampagne
- Pieter niet betrekken bij de vraag wat de oplossing moet zijn voor toeslagendrama.
En ga zo maar door.
They had it coming, zelfde geld voor de VVD, zodra Rutte zijn hielen licht breekt daar ook de pleuris uit.
Nooit gedacht maar wat zullen ze BUMA missen bij het CDA

Incitatus | 17-06-21 | 20:28

Maar hoe relevant is het? En staan er ook dingen in die wel kloppen?

kloopindeslootjijook | 17-06-21 | 22:44

@kloopindeslootjijook | 17-06-21 | 22:44: Niet zo bijdehand doen, Omtzigt heeft 100% gelijk. Ondanks zijn overspannenheid. Vraag niet hoe het kan, het is zo. Jezus liep toch ook over water?

Wiebenick | 18-06-21 | 09:42

Ik vind ook wat geenstijl vind..altijd !!

dhrat | 17-06-21 | 20:01

Inmiddels is Sigrid Kaag de belichaming van het nieuwe sociaal contract. Wat taalt Mariette Hamer nog? Die paar laatste patriarchale ruikeluiszoontjes? Nu doorpakken, Sieg! Zwijgen is goud!

Hetkanverkeren | 17-06-21 | 20:01

Heeft Dries van Agt al een mening laten horen? Of die andere farizeeërs, Bakellende, Piet Hein Donner, en die judas Hirsch Balin?

homieguerneville | 17-06-21 | 20:00 | 11

@MAD1950 | 17-06-21 | 21:14: Eurlings kan mij niet zoveel schelen. Die vrouw is getrouwd met een rijke pief, en weer gescheiden,... sommige vrouwen,..

homieguerneville | 17-06-21 | 21:27
▼ 8 antwoorden verborgen

LOL. Die sneer naar DDS. Ik moest lachen.

brutus68 | 17-06-21 | 19:54

Sylvain is alles behalve woke. Eén van de beste columnisten van ons land. Dus accepteer zijn mening.

oldandwise | 17-06-21 | 19:54 | 3

Trouw is anders wel woke hoor.

ZOMG | 17-06-21 | 19:56

Eensch. Al moet ik wel zeggen dat zijn antipathie jegens Omtzigt mij verbaast.
Wel denk ik dat Omtzigt vooral goed is als 'luis in de pels' van regeringspartijen. EN in ieder geval is hij integer, een eigenschap die node gemist wordt in de politiek.
Of hij een goed bestuurder of voorman van een/zijn nieuwe partij is...??
Vind ik lastig; soms moet je flexibel zijn om een hoger doel te bereiken. Althans, dat is de theorie; wanneer en hóe flexibel? Ik heb geen idee, ik ben slechts reaguurder.

klimgek | 17-06-21 | 23:04

mag ik de eerste gristellikke steen gooien?

nobodiesunmighty | 17-06-21 | 19:53 | 1

Als je niks op je kerfstok hebt, ga je gang.

Sans Comique | 18-06-21 | 06:25

En Sywert heeft ondertussen ook al een functie elders.

Conan de Rabarber | 17-06-21 | 19:53 | 1

Ratten verlaten altijd als eerste het zinkende schip.

Overigens mag het CDA schip helemaal zinken.

Roze_bril_drager | 17-06-21 | 19:57

Trouw een ‘woke-linkse, blankenhatende '''christelijke''' tyfuskrant’ noemen is de beste beschrijving van deze krant… ooit. Hulde!

JohnLocke | 17-06-21 | 19:52

Hebben we al een nieuwe regering? Ik had nog wat eurootjes over deze maand.

Lorejas | 17-06-21 | 19:50 | 1

Mw van Plas van Build Back Better (BBB) wil graag meedoen. Want die macht he ? Heeeerlijk ! En als oud CDA-er hoort ze er graag bij. Want dat is prima.

Kamervraag | 18-06-21 | 08:19

Betting against the odds...

CDA, kom er maar bij..!!

neonreclame | 17-06-21 | 19:47

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com