Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U raadt nooit wie vooral profiteerde van gesubsidieerde coronasteun (hint: u was het niet)

Nederland, artist impression

Nou, weer eentje die u niet zag aankomen.

Raden hoeft niet, die kop was zuiver retorisch. Want het zijn natuurlijk weer de criminelen die lekker profiteerden van Gratis Geld (uw geld) tijdens de coronacrisis. Gratis Geld dat was bedoeld om ondernemers in nood te steunen. U weet wel, hardwerkende middenstanders die onder normale omstandigheden nog maar net het hoofd boven water kunnen houden maar door corona metersdiep in het woelende donkere water werden meegezogen. Keurige mensen, brave burgers, die hun belasting betalen en op tijd hun vuilnis buiten zetten, uit angst voor een torenhoge boaboete omdat de vuilniszak te laat/te vroeg buiten staat. Maarliefst ZESTIG MILJOEN euro is door criminelen en zielloze fraudeurs weggegraaid en die ZESTIG MILJOEN door NRC achterhaalde gestolen taxpoet is natuurlijk nog maar het topje van de gigantische ijsberg. Waarom criminelen en fraudeurs zo moeiteloos, zonder dat ze ook maar een strobreed in de weg werd gelegd, het voor u bedoelde steungeld konden plunderen? Omdat er nul komma nul, noppes, nunca, nada, non, helemaal geen controle was op wie waarom hoeveel aanvroeg. Gewoon briefje invullen met 'ik ben ondernemer en lijd verlies geef geld' was zo ongeveer voldoende om linea recta de vergoedingen op de rekening gestort te krijgen. Niemand, bij geen enkel ministerie, kon het wat schelen. Er was geen identiteitscontrole, bewijs voor omzetverlies was niet nodig, 'dank voor aanvragen, u kunt nu gaan pinnen'. Wat zegt u? Dat is wrang? Ja nogal. Normaal wordt u als ondernemer helemaal kapotgecontroleerd. Voor elke kubieke centimeter extra lucht die u inademt moet u in zesvoud vergunningen aanvragen, na elke drie meter die u met uw auto rijdt wordt uw nummerbord gecontroleerd, 24 uur te laat omzetbelasting indienen = torenhoge boete en zelfs de gedachte aan het openen van een miniterrasje in coronatijd zorgde voor een peoloton boa's aan de deur. Kortom, u werd en wordt net zo streng in de gaten gehouden en 24/7/365 gecontroleerd door een ijzeren DDR-achtige overheid alsof u een volstrekt onschuldige belastingbetaler bent met een allochtone achternaam die kinderopvangtoeslag aanvraagt. Waarom? Omdat u wél eerlijk bent. Omdat u niét fraudeert. Omdat u uw geld wenst te verdienen met eerlijke werkzaamheden en beslist niet op kosten van andere belastingbetalers. Dom, dom, dom, dom, dom! Ja, eerlijk duurt het langst. Maar in Nederland duurt eerlijkheid wel heel erg lang. Een eeuwigheid. In Nederland loont alles minder, behalve de misdaad. Steeds. Maar. Weer. Nederland anno 2021 tijdens de coronapandemie: "Een feest voor criminelen. Snel geld verdienen en slapend rijk worden.Er wordt zoveel geld uitgestrooid: je hoeft maar te bukken en je hebt het."

Reaguursels

Inloggen

Er waren genoeg bedrijven die er logischerwijs wel recht op hadden, maar niet kregen. Bijv. omdat ze geen 3 maanden omzet konden laten zien van hun bedrijf omdat ze net gestart waren. Dus makkelijk, zal wel meevallen. Die lui hadden wel flink geinvesteerd en de eerste maanden waren cruciaal voor overleven. Bedrijven met een dikke bankrekening en weinig personeel kregen het soms wel.

kovariant | 16-06-21 | 15:33

Geen nood, ik heb net, vrijwillig, een miljoenste deel van dat bedrag aan boete overgemaakt aan de BD omdat ik te laat was met het doen van btw-aangifte.

Als alle ondernemers van NL dat nu even ook doen dan klopt het allemaal weer en kan iedereen weer rustig slapen.

Majoor Pikindewind | 16-06-21 | 12:53
-weggejorist-
Cocorico | 16-06-21 | 09:43

Op een bedrag van meer dan 100 miljard uitgave aan corona valt het mee.

Rotterdammert1965 | 16-06-21 | 06:51

Ach alle geldezeltjes zijn bekend toch? Dat geld komt wel terug... gaat de ouders nog flink wat kosten vermoed ik.

TilburgDeGekste | 15-06-21 | 23:26

Ben eigenlijk heel benieuwd hoeveel steun NRC, Volkskrant etc hebben ontvangen?

klaas24 | 15-06-21 | 22:03 | 1

Tuig van de richel waren de uitzondering die gedurende de hele corona overal naar toe mochten en niet thuis hoefde te werken. Het zou dus wel vreemd zijn als ze voor het krijgen van steun ineens weer geen uitzondering waren.

W_F | 16-06-21 | 00:06

Ik heb het idee dat al die gasten in de 2e kamer zo blind zijn als een paard en goedgelovig als de pest. Niets wordt doorzien of wetten doorgelicht om te kijken of er niet hele grote mazen in het net zitten. Compleet wereldvreemd. Dat krijg je als je dus niet midden in de maatschappij staat maar dus veilig in je bubble blijft en de louter idiote proefballonnetjes oplaat.

clockandhammergame | 15-06-21 | 21:06 | 3

Het is denk ik nog erger. De kamerleden zijn geselecteerd op volgzaamheid. Het is stamboek stemvee. Na jarenlang selectie binnen de partij mogen ze in de tweede kamer klusjes voor de partijleiding doen en volgzaam zo stemmen als de leiders willen. Na vier jaar komt de volgende beloning in de vorm van een leuke bestuursfunctie in een van de vele organisatie die van overheidsgeld afhankelijk zijn. Kijk maar eens naar de VVD. Allemaal brave volgers van Rutte. Niet één durft hem tegen de haren in te strijken.

Graaier | 15-06-21 | 21:42

't is gewoon een circus wat erbij loopt. Wees bewust dat al ruim 30 jaar vele richtlijnen e.d. in de EC worden gemaakt. Vooral niet in Den Haag. Heeeeeel lang geleden, vorige eeuw, al eens in een of ander radioprogramma als Renault dealer gezeten met circusartiesten. Daar was al heel duidelijk dat Den Haag eigenlijk niet zoveel meer te zeggen had. Steeds minder. Maar goed ik, ik snap d'r eigenlijk helemaal niks van; kreateur de automobiel.

nobodiesunmighty | 15-06-21 | 23:00

En D66 zag het en vond het goed! Waarom gaat alles wat de overheid doet altijd fout? De D66 woke tiert welig rond in Den Haag. De leden van de 2e kamer zijn stumperds. Je druk maken om wat stikstof en je van achteren laten naaien.

Rdock | 15-06-21 | 20:55

De kleine ondernemers in een klein stadje in de randstad werden anders wel voldoende gecontroleerd. afwijzing na afwijzing om allerlei redenen. Te weinig inkomsten, geen aantoonbaar verlies, geen personeel en noem maar op.
Ik weet niet wat degene die onterecht geld hebben mogen ontvangen ingevuld hebben, maar je kreeg het echt niet zomaar.

Johanvb | 15-06-21 | 20:40

Wij hadden juist geen Corona steun aangevraagd omdat wij er van uit gingen dat wij alles zouden moeten terug betalen als ze onze boekhouding zouden gaan controleren, cq vergelijken met vorig jaar dezelfde periode.
Wel iets verlies geleden, maar niet genoeg om 60 miljoen aan steun te mogen ontvangen, en houden.

Doet mij overigens denken aan Heer Olivier (meesteroplichter). Die vroeg altijd heel veel BTW terug bij de belasting dienst en dan kreeg ie dat ook.
Als later bleek dat zijn BV nooit facturen met BTW had betaald dan liet ie de boel weer failliet gaan.

Osdorpertje | 15-06-21 | 20:14

Geprofiteerd hebben de gebruikelijke ontvangers: corrupten (soms wel CdA, lees Siewert), misschien broers van ministers, virologen in kasten van huizen, virologen met een snoepreisjes naar China, nog meer CdA'ers, een paar VVd'ers, tentenverhuurders (priklocaties, terwijl het ook binnen kon), die fijne jongens van Fieldlab (ooit resultaten gezien? Nee, die zijn allemaal in Dubai enzo te bewonderen), die zielige horeca met hun huizen in Spanje en Frankrijk (boehoe, geen contant geld meer, geef ons steun, dan verhogen wij de prijzen). Zo, nu een fijn kopje koffie.

dathoujetoch | 15-06-21 | 20:00

Ik denk dat de belastingdienst zoveel heeft geleerd van het kinderopvangtoelagen debacle, dat de burger voortaan een voordeel van de twijfel krijgt. Zodat niemand meer kan klagen over etnisch profileren en wat dies meer zij, en iedereen ruimhartig wordt gecompenseerd voor van alles en nog wat, en zijn moeder. Niet van dat benauwde. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Geen gezeik, iedereen rijk. Als de wereld van iedereen is, dan is geld ook van ons allemaal, toch?

Wiebenick | 15-06-21 | 19:54 | 2

het voordeel

Wiebenick | 15-06-21 | 19:54

Bij de kinderopvangtoeslagen was er ook vertrouwen. Wat u voordeel van de twijfel noemt. Jaren lang was er dat vertrouwen. Totdat de fraude uiteindelijk in de miljarden liep. Die 30.000 per 'slachtoffer' betalen ze graag. Fraude bij niks doen had veel groter geweest.

sjef-van-iekel | 15-06-21 | 21:06

"Zij konden inloggen via eHerkenning, een soort zakelijke DigID, die beschikbaar is op vijf betrouwbaarheidsniveaus. De RVO nam genoegen met niveau 1, het laagste niveau. Een fraudeur kan dan een paar basisgegevens invullen van de echte ondernemer, die te vinden zijn in het handelsregister van de KvK en vervolgens een eHerkenning-account aanvragen met zijn eigen contactgegevens. Een identiteitscheck ontbreekt."
*FACEPALM*

Asteroid-B612 | 15-06-21 | 19:44 | 1

Klopt. Banken meldden al snel dat er veel gefraudeerd werd. Ook ondernemers klaagden dat gegevens van hun bedrijf werden misbruikt om geld over te maken naar fraudeurs. Veel ondernemers vingen het geld, drukten in de boeken de omzet, gingen in andere handel enz. enz. Het was feest. In Den Haag maakte dat niet zoveel uit. Het uitgeven andermans geld is daar immer een kernkwaliteit. Politici doen niet anders en ambtenaren geven liever een miljard teveel uit dan dat de minister kritiek krijgt in de Telegraaf dat hij bij een bakker om de hoek te traag was geld over te maken. Pas veel later hebben ze de niveaus waar jij het over hebt verhoogd.

Graaier | 15-06-21 | 20:34

Jammer dat etnisch profileren niet meer mag.
Parasitisme is een onderdeel van de tribale cultuur

Abu Bachouca | 15-06-21 | 19:37

60 miljoen is trouwens wel erg optimistisch, ik denk dat het eerder gaat om 10% van de overheidsuitgaven, zo'n 10 miljard.Hoeveel miljoen kreeg KLM om niet te vliegen? 60 miljoen is er ongeveer wat er (incl. NPO) naar een Songfestival gegooid is.

W_F | 15-06-21 | 19:19

Wat hebben we eigenlijk wel aan die overheid? Weg ermee!

rman | 15-06-21 | 19:14

Dat hoort er gewoon bij als je in een failed-state wil wonen, maar een grote kloof naar de overheid heeft ook weer voordelen. Belasting geld ben je gewoon kwijt, je helpt er geen mensen me die het nodig hebben, je bent niet sociaal, het is foetsie. Zorgen dat je geen cent meer betaald dan nodig is, snel vergeten en iets leuks doen met wat er over blijft, en 1,5km afstand houden tot alles wat naar overheid ruikt.

W_F | 15-06-21 | 19:09

Een jaar geleden, toen het hele circus van start ging, zei ik het al. En achteraf gelijk krijgen is een keer of twee leuk, daarna ben je alleen naar woedend. En het vervolg laat zich raden: terugvorderen lukt in de meeste gevallen niet, de vogel is gevlogen en lacht zich ergens in het buitenland kapot om die sukkels daar in Nederland.

Here's Freddy | 15-06-21 | 19:06

Ik had de reaguursels hier wel eens willen zien als het rijk maandenlang had gewacht met steunmaatregelen omdat fraude koste wat kost voorkomen had moeten worden, waardoor noodlijdende bedrijven kopje onder waren gegaan.

Als je niet kunt inzien dat hier concessies zijn gedaan ten faveure van snel handelen, heb je in mijn optiek een forse douglashouten plank voor je schedel.

Versleten_Paddestoel | 15-06-21 | 19:04 | 3

Andersom ook. Het is maar van welke kant je het bekijkt.

Here's Freddy | 15-06-21 | 19:07

Precies. Achteraf is het makkelijk zeiken.

fail | 15-06-21 | 19:22

Snel handelen dmv een lening , Volgens mij moeten ze het gewoon terug betalen.

Datgingniegoed | 15-06-21 | 20:31

Ach, je moet maar zo denken; het is maar 60 miljoen en ze weten waar het geld naar toe is gegaan.

kweethetooknietbeter | 15-06-21 | 18:58 | 3

Het is het topje van de ijsberg. Dus veel, veel meer. En ze weten niet waar het geld heen is gegaan. En als ze al weten dat het naar Turkije of welk land dan ook is gegaan dan willen en kunnen het niet terughalen. Uw geld is uitgegeven en weg. Tenzij uzelf als ZZP'er of ondernemer gebruik heeft gemaakt van het blindelings overmaken van het geld. Zeker in het begin stond het binnen een paar dagen op de rekening. Wat een feest. En wat te denken van ondernemers die geld kregen voor hun bedrijf dat dicht was en ondertussen een andere handel of werk deden. Die bulken nu ook van het geld. Afijn, het feest dat vanuit Den Haag werd georganiseerd is zo voorbij. Vanaf dan gewoon weer werken voor je centen.

Graaier | 15-06-21 | 19:06

Ze weten (hopelijk) welk rekeningnummer het naar toe is gegaan en dat het daar nu niet meer op staat, verder weten ze helemaal niets.

W_F | 15-06-21 | 19:11

@Graaier,
Zeker in het begin ging dat verdienmodel razendsnel door het land,leve de GSM.

De Profundus | 15-06-21 | 21:38

Je bent wel mooi op tijd met je stukkie Bert.
Onder welke steen heb jij al die jaren gelegen?
In ieder geval fijn dat je bent opgestaan inmiddels.

_Zweevers_ | 15-06-21 | 18:55

Zonder controle vooraf geld overmaken, what could possibly go wrong?

Zelfs op dit punt hebben ze niets, maar dan ook werkelijk helemaal niets geleerd van het toeslagenschandaal.

Wijze uit het Oosten | 15-06-21 | 18:52 | 4

Dat komt omdat de beleidsmakers stuk voor stuk eerlijke en integere mensen zijn. Deze mensen gaan er dan al snel van uit dat alle mensen zo zijn als zij.

kweethetooknietbeter | 15-06-21 | 19:01

@kweethetooknietbeter | 15-06-21 | 19:01: Als je bij de overheid uitgerangeerd bent (en dan moet je het wel heel bont maken) dan hebben ze nog wel de functie van beleidsmaker voor je. Ik kan het woord nog maar met moeite uit mijn bek krijgen.

Here's Freddy | 15-06-21 | 19:13

Dit is bewust gedaan om de eerste nood te ledigen, zonder allerlei controles vooraf. Als je schrijnende faillissementen wil voorkomen, dan neem je de fraude op de koop toe.

Als ze het andersom gedaan hadden, dan hadden we daar over kunnen zeiken.

fail | 15-06-21 | 19:24
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral in de Turkse gemeenschap hadden ze snel door dat hier gratis geld te halen was.
Of ze het allemaal zomaar mogen houden is nog de vraag natuurlijk

du Roi Soleil | 15-06-21 | 18:41 | 4

Die heeft ie niet... Turken en Marokkanen in mijn kring deur op slot en afwachten.. Iets met wat opzij zetten enzo...

niv01 | 15-06-21 | 18:48

@Hetkanverkeren | 15-06-21 | 18:43: dat zou wijzen op etnisch profileren nietwaar? Kennelijk kijkt de overheid liever naar links en laat dit maar begaan... stempeltje krijgen is erger dan de fraude en diefstal

Hollandse_blauwe | 15-06-21 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Die taxpoet kunnen ze van dat tuigh toch terug vorderen? Ik bedoel, als ik teveel geld heb gekregen of te weinig belasting heb betaald dan weten ze mij uitstekend te vinden. En dat zou met dit tuigh niet lukken?

Hollandse_blauwe | 15-06-21 | 18:38 | 2

Zit er dik in. Verblijven vaak in woestijn van oorsprong, als het hier te heet onder de voeten wordt.

bqbq | 15-06-21 | 18:56

Nee, want zielige mensen mag je niets afpakken. Die moet je blijven doneren.
Zo behandel je junkies namelijk ook, anders krijg je geen continue subsidie om over de rug van de zwakkeren op te strijken.

_Zweevers_ | 15-06-21 | 18:58

Tijd om de Kamer van Koophandel te hervormen. Oh, wacht.....

Alsof daar nog eer aan te behalen is, met al die ZZP 'ers.

Hetkanverkeren | 15-06-21 | 18:38

Foei, Maaike toch.

Deksmaat | 15-06-21 | 18:35

En wedden dat ze straks die 4k die ik heb gehad terug eisen?

Dubbelepunthoofd | 15-06-21 | 18:34

Criminelen = electoraat VVD. Dus geen wonder.

Zapata10 | 15-06-21 | 18:34

*surprised pikachu face*

VoltaireJohn | 15-06-21 | 18:33

Het zoveelste ministerie die door het ijs zakt. Nederland is de oase voor de goedgelovige onbenullen, de wegkijkende slappelingen, degenen die goed en kwaad niet van elkaar kunnen onderscheiden en die niet bereid zijn de zaak eens wat dieper te beschouwen.

Broadsquire | 15-06-21 | 18:33 | 1

En vooral heel " woke" enzo, flink bukken & knielen.

bqbq | 15-06-21 | 18:58

"Ter vergelijking: de gemiddelde staatsschuld in de eurozone is gestegen tot boven de 100 procent."
Aha. Ik weet wel wie daar weer voor mag opdraaien.

kapoerewiet | 15-06-21 | 18:58

Nou, dan maar achteraf alles checken en van de boetes die daaruit rollen heb je de kosten van de echte ondernemer die het wel nodig had er zo weer uit. Win-Win...

Sessine | 15-06-21 | 18:31 | 3

Nee. Want ze hebben, natuurlijk, geen deugdelijke administratie bijgehouden. Dus ja, ze gaan ofwel super streng controleren, maar daar gaat dus een soort kindertoeslag 2.0 uitkomen of ze gaan niet controleren en die 60 miljoen is weg.

peterdh | 15-06-21 | 18:36

Ik zeg niet dat ze het niet terug zouden moeten vragen, ik zeg alleen dat de kans véél groter is dat ze dat ook weer verneuken dan dat het goed gaat. En dat het dus onder de streep waarschijnlijk meer geld gaat kosten. Dus zullen ze het wel doen. Onze over ei kennende.

peterdh | 15-06-21 | 18:43

Wees blij dat er niet gecontroleerd werd. Anders zaten de ondernemers die wel recht hadden nu nog op het geld te wachten omdat er eerst een heel ict systeem moesr worden opgezet.

elco485 | 15-06-21 | 18:28 | 2

Ja want de overheid heeft geen systeem klaar staan voor het innen geld en uitbetalen van subsidies. Of werkt dat 's systeem ook al niet goed, ik weet wel dat ik brieven krijg als dat systeem opmerkt dat ik een euro te weinig belasting betaal. Dus in de richting van de overheid werkt het uitstekend. En de subsidies en belastingvoordelen voor duurzaam, groen, divers en inclusief stromen ook als een malle. Dus de andere kant op werkt dat systeem blijkbaar ook. Naja ik zal wel iets missen.

peterdh | 15-06-21 | 18:40

@peterdh | 15-06-21 | 18:40: zelfde verhaal voor de registratie van het covid vaccin... we hebben een bestaand en prima registratie systeem maar Ons Hugo wilde perse een nieuw systeem.

Hollandse_blauwe | 15-06-21 | 20:25

In sommige ziekenhuizen zijn er extra patiënten op de IC afdeling gedumpt door de zogenaamde corona . Er is naar het schijnt dit jaar geen griep geweest en oh ja vergeet je prikje niet te halen .
We worden gewoon belazerd waar we bij staan .

likmegaties | 15-06-21 | 18:26 | 2

Er is wel degelijk griep geweest. Ik heb hem zelf gehad en was negatief getest. De maatregelen werken ook tegen griep, de griepgolf dit jaar is maar klein gebleven.

elco485 | 15-06-21 | 18:31

Er is geen 'zogenaamde corona', er is gewoon corona, en de IC's liepen vol met echte coronapatienten. Flikker toch op met je complotwappie nepnieuws.

blikjegrolsch | 15-06-21 | 18:36

De reden dat de ambtenaren niet hebben gecontroleerd is simpelweg omdat het niet hun geld is. Het is ons geld. En dat krijgen ze gewoon terug door de belastingen te verhogen of door ons nog strenger te controleren. Bijkomend voordeel van dat laatste is dat daar meer ambtenaren voor nodig zijn. Maar al die ambtenaren kosten toch geld? Ja, maar dat is ons geld en dat telt dus niet. It's the economy, stupid.

Albert61 | 15-06-21 | 18:24 | 3

Dit klopt niet. Dat is niet de reden. Je kunt het zo opzoeken dat omwille van de ondernemers er voor gekozen is een snelle regeling neer te zetten, zonder vertragende controles.

Daarbij is uitgegaan van het FATSOEN van de mensen die een beroep zouden doen op die regelingen.

Blijkbaar zijn er een hoop mensen die lak aan de anderen hebben. In dit geval moet u zich tot deze misbruikers richten!

Roos | 15-06-21 | 18:29

@Here's Freddy | 15-06-21 | 19:17: Maar het zíjn toch burgers die misbruik van de regeling maakten? Volgens mij heeft Roos daar gelijk in. De overheid heeft ook wel de kat op het spek gebonden, dat was best een beetje dom.

treintrien | 15-06-21 | 19:36

Het zal wel weer expres zijn om Lagarde te pleasen. Die roept de hele tijd dat Nederland niet genoeg staatsschuld heeft in verhouding met de andere Europese landen. Zogenaamd omdat het bezuinigen de economie remt maar in het echt natuurlijk om de burger extra schulden en dus toekomstige lasten op te leggen zodat het onderdrukken wat makkelijker gaat en het ontsnappen met een Nexit wat moeilijker. Rutte werkt daar natuurlijk graag aan mee.

down | 15-06-21 | 18:21 | 1

dat roept ze niet. Nederland heft te weinig belasting en de VVD begroting is te mager. Vooral defensie, zorg en politie. Ook investeert men veel te weinig in het land.

MaarFeitelijk | 16-06-21 | 09:17

Als we ons nu allemaal nog wat dieper en langer op die Sywert in focussen kan daar mooi alle aandacht op blijven en blijven de uiteindelijke beleidsmakers buiten schot .
Wat een schoft he !

Castor12 | 15-06-21 | 18:19

En is dit dan mét of zonder die eikels van onder meer Booking.com. Of die vuile lui van CBRE, die rond deze tijd vorig jaar uitbundig, en hardop lachend, vierden dat ze een flinke overheidssteun (of moeten we zeggen: overheidsbonus) hadden ontvangen? Dat soort criminelen?

Jimmydepimmy | 15-06-21 | 18:17
-weggejorist-
Brabeaulander | 15-06-21 | 18:17

Was al in de eerste weken bekend. Er is voor een snelle regeling gekozen met alle gevolgen van dien, dus nu niet achteraf gaan miepen.

Op de site van de Kamer van Koophandel kun je ook zien dat er aanzienlijk minder faillissementen afgelopen jaar zijn uitgesproken. En alle ondernemers drijven nu hun prijzen weer omhoog onder het mom dat ze verliezen hebben geleden. Als straks de winsten weer binnenstromen, is er geen ondernemer die iets extra's terug in de ruif zal storten.

Laten we het daar eens over hebben.

Roos | 15-06-21 | 18:16

60-100 miljoen op 80 miljard steun onder grote tijdsdruk. Mwoah.

De Eierbal | 15-06-21 | 18:16 | 2

Ik denk dat de schade van een superstrenge controle groter waa geweest qua nodeloze faillissementen en ellende bij ondernemers en werknemers.

De Eierbal | 15-06-21 | 18:17

Is nog maar het topje, denk een factor 10 a 100 groter in werkelijkheid.

Ken zelf ook bedrijven die aardig wat vingen geheel onterecht.

Roze_bril_drager | 15-06-21 | 18:44

En iemand die al 10 jaar loopt te leuren met aantoonbare bevingsschade in Groningen kan de rambam krijgen.

Mark Verheijen | 15-06-21 | 18:15 | 5

@zegmaarwij | 15-06-21 | 18:32: Je kunt het meneer/mevrouw/x niet kwalijk nemen dat hij/zij/x niet weet dat er voor de bevingen al mensen in Groningen woonden.

Mark Verheijen | 15-06-21 | 18:46

Terecht. Waarom moet de belastingbetalert opdraaien voor die schade ? Misschien hadden ze een verzekering moeten afsluiten.

Asteroid-B612 | 15-06-21 | 23:42
▼ 2 antwoorden verborgen

De verantwoordelijkheid afschuiven kan weer beginnen, wel is al duidelijk wie ervoor gaan betalen.

Reebensteeltje | 15-06-21 | 18:14

En vergeet de acteurs, horeca, detailhandel niet.. Buurman van me had zijn steun nog niet binnen (eerst nog om huurverlaging piepen) Airco nieuwe bank en tafel aangeschaft.. Whoeha

niv01 | 15-06-21 | 18:14

Wel zo treffend idd die artist impression van 0031
het een faalclown aan het hoofd van de bestrijding der pandemie
En een pathologisch liegende Joker als opperhoofd
niet vreemd dus dat alles ook op dit gebied weer gierend uit de hand loopt

Tobi | 15-06-21 | 18:11

Hoeveel had Hugo ook al weer tegen de coronacrisis aangesmeten? 15 miljard toch?
Je zou maar aan het wachten zijn op de €30.000,- als slachtoffer van de kinderopvangtoelage affaire.
Aan de andere kant. Wat is €15 miljard nou helemaal? Ik bedoel: Dat is zo bijgedrukt...

ratelaar | 15-06-21 | 18:08 | 1

er wordt niet bijgedrukt. u heeft geen benul van het functioneren van de obligatiemarkt.

MaarFeitelijk | 16-06-21 | 09:14

Nederland is gewoon klaar.

Als je intellect of dom bent en geen geweten doe je mee.
Heb je intellect en een geweten kan je beter emigreren.

Gewoon aan Duitsland geven, dit komt niet meer goed.

Kaas de Vies | 15-06-21 | 18:07

Ik ben zelfstandige inbreker die zijn werk niet meer kon doen als direct gevolg van de coronamaatregelen, want de mensen waren almaar thuis. Dus briefje 'ik ben ondernemer en lijd verlies geef geld'

koeberg | 15-06-21 | 18:06

Miljarden uitgeven zonder (credit) check. Het geld van de ander is gemakkelijk uit te geven. Geld verdienen is weer wat anders.....

Tha Analyzer | 15-06-21 | 18:03 | 1

Het is VVD e CDA beleid aan het werk. Geld uitdelen aan landbouw, villa's en auto's van vrindjes en de eigen stemmers.

MaarFeitelijk | 16-06-21 | 09:12

Shit, toch de kans gemist om net als Sywert te kunnen leven.

Jonkerman | 15-06-21 | 18:03

Dat maakt niet uit. Dat halen ze straks gewoon terug bij willekeurige ondernemers. Wat met de ene toeslag kan, kan ook met de andere.

TheEgg | 15-06-21 | 18:02

Ik geef hem voor: keihaard aanpakken en afstraffen die lui!

2025 verkiezingen: kabinet valt ivm coronsteunaffaire want ondernemers werden te hard aangepakt.

Behangdelul | 15-06-21 | 18:02 | 2

Mag toch hopen dat het kabinet al wat jaartjes eerder gevallen is, Rutte probeert een brandend schip te sturen geloof niet dat hem dat gaat lukken.

Borrom | 15-06-21 | 18:10

Welk kabinet?

blikjegrolsch | 15-06-21 | 18:27

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com