NS-treinen pakken de oude vertraging weer op
Oude tijden herleven
Goed nieuws voor de treinforens die geen auto van de baas krijgt: de dienstregeling van de NS is weer terug bij het oude normaal. Dat betekent dat de treinen weer rijden als voor de coronacrisis. Dat ze weer net zo vaak vertraging hebben. Dat het aantal passagiers weer toeneemt en u dus binnenkort weer net zo vaak moet staan als voorheen. Dat uw medepassagiers weer hardop hun onsmakelijke medische problemen met elkaar bespreken. Dat die ene bellende aandachtssnol weer luidkeels haar weekendveroveringen door de coupé roeptoetert. Dat die zwartrijdzwervert weer even uw aandacht wil voor zijn bedelpraatje. Dat die meergraanse vouwfietsflapdrol u weer verontwaardigd aankijkt omdat u het waagde om met uw enkel tegen de uitstekende trapper van zijn origamitweewieler te stoten. Dat het groepje scholieren de complete trein weer onderdompelt in een dichte gifgaswolk van AXE en sportdagzweet. En dat die nieuwsgierige buurman weer net iets te opzichtig probeert mee te lezen op uw telefoon. Alleen voor de dronken feestvierders die halverwege de rit de complete coupé onderbarfen moet u nog even wachten, want de dienstregeling van de nachttreinen is pas op 5 juli weer de oude. Voor de rest is het oude normaal weer helemaal terug bij onze blauwgele spoorboer en wat hebben we het niet gemist. Fijne reis!
Reaguursels
InloggenFijn toch, al deze hartverwarmende berichten.
Niks "build back better" ;-)
Nee. Auto is prima.
Forens elke dag tussen twee grote steden met de trein in Nederland. Ik zou er niet aan moeten denken om elke dag geërgerd op die taffesdrukke snelwegen te moeten rijden.
Blijven doen en neem zo veel mogelijk gekken met je mee. Kunnen wij doorrijden tenminste.
@Lorejas | 14-06-21 | 20:03: Als ze bij de autobestuurders nou ook nog een maximumleeftijd van 75 zouden invoeren , wordt het een stuk rustiger (en veiliger).
Ik heb ook wel eens mogen forenzen met de trein. Waardeloos, zeker in zo'n "luxe" Koploper. Moet je op een gangpad heel ongemakkelijk naar de zittende medereizigers staan kijken of in sardientjesformatie bij de deuren staan waarbij de wielen constant 90dB produceren. Ik pakte dan op de terugweg altijd de Sprinter, zodat ik tenminste kon zitten. Achteraf gezien best spijt van gehad dat ik mezelf zo erg heb laten kastijden.
Als ambtenaar ga ik altijd met plezier met de bus en trein
Omdat jij niet ergens op tijd hoeft te zijn. Dat snap ik wel. Ambtenaar, dus je dag begint om een uurtje of half 10, eindigt ietsje na drieeën, maar zogenaamd werk je wel 40 uur per week op je 36-uur contract, dus heb je ook gewoon lekker 12 weekjes vrij per jaar. Dat heb ik ook. Maar niet iedereen heeft zoveel geluk; sommige mensen moeten wel geld verdienen (bah).
Wanneer komt de 1e, 2e en 3e klas eigenlijk weer terug?
Fantastische kop boven het artikel.
Gelukkig ga ik nergens heen.
Vandaag met een sukkelgangetje. "..... we zitten achter een enkele locomotief en die mag niet harder dan...". (zucht). Maar leuke reclames dat ze hebben (en betalen van belastinggeld), daar gaat al hun andacht naar uit. Reizigers? Nee joh, we pakken alle korting af, verhogen alle abonnementen en we gaan eisen dat je voortaan je reis aanmeldt. De nieuwe NS.
U schrijft het, ik dacht het.
Mede door de afgelopen periode en de snuitlaplicht in het OV ga ik veel meer met de auto: voor de deur instappen, op plaats bestemming uitstappen, op ieder tijdstip dat ík wil en het prijsverschil neem ik op de koop toe.
Mk27: *snuitlapplicht
"Vouwfietsflapdrol". Mooi woord. Hoewel chicago river daar wellicht anders over denkt. Verder las ik deze tekst in de stem van Eric Idle en heb daarom smakelijk gelachen om dit artikel.
De trein haalt je op van waar je niet komt, brengt je naar waar je niet heen wilt op een tijdstip dat jou niet schikt...
Of het is te warm of te koud of het regent of waait. Er blijven maar weinig dagen over waarop de NS adviseert om wel met de trein te gaan.
Sinds wij door de NS worden aangesproken als "Beste reizigers" ipv "Dames en Heren" heb ik geen stap meer in een trein gezet. En dat wou ik graag zo laten...
Maar hebben ze in het kader van "elk nadeel heb zijn voordeel", achterstallig onderhoud gepleegd?
Wat een goed idee, mar wacht, verstand.... Ns... Prorail... eh.. laat maar.
Neuh joh, tuurlijk..... niet.
Precies. Ze hebben het onderhoud nu zo gepleegd dat die nu als vanouds achterstallig is.
Oh, dacht dat er nog steeds niet meer mensen dan 2 op bezoek mochten komen. In zo' coupe gelden andere normen dus? Ook raaaarrr.
En hoe.
Oude tijden herleven? Hoera! Zijn de asbakken weer terug?
Roken in de trein. Mooie tijden waren dat.
Zelfs de dichtgeschroefde klepjesasbakken vind je niet terug, behalve wanneer er eens een klassieker eens rijdt i.v.m. zoveel jarig bestaan NS.
Ik zit graag in de trein. Met name in de spits op warme dagen als dit. Liefst naast een volle vuilnisbak met blikjes red bull en appeltjes en een forens die denkt weg te komen zonder douche in de ochtend. Mijn naam is dan ook Bear Grylls.
Ach, ja de trein. Je had al lang een auto kunnen kopen als frequent reiziger. Als je je hier nog druk om maakt heb je een bord voor je kop. "Onrendabelenvervoer be like onrendabelenvervoer".
Het werk aan het spoor is straks ook weer op volle toeren, de zomervakantie staat in het teken om wekenlang stations en spoor dicht te gooien ...
Je komt er wel, maar dan wel met vertraging dat je met de auto al heen en weer terug bent.
Vroeger, toen je nog een plekje zocht, met een asbak die niet volgepropt was met peuken, kauwgum en wikkels van Twix.
@trouwegoudvis | 14-06-21 | 16:57: had ook bakjes met Bonitos gehad.
Treets, Rolo, Caramac, koetjesreep (bah) Nuts.
Binnenkort jubileum bij de spoorwegen: 100 jaar vertraging.
Je kan er donder op zeggen dat het woensdag en donderdag weer fout gaat, want te warm.
U vergeet het telefonerende wijf in de stiltecoupé, die als je er iets van zegt zachter doorgaat met telefoneren alsof dat beter is. En als je tenslotte naar haar toe loopt, de gsm afpakt en onder je hak vermorzelt, rent ze krijsend naar de conducteur. Die komt naar je toe, gelooft de leugens van het jankende wijf, zodat je een rekening van 360 euro moet betalen. O, wat ben ik blij dat de treinen weer normaal rijden.
Welke leugens?
@Nogood Boyo | 14-06-21 | 17:02: dat ze helemaal niet aan het telefoneren was, haar gsm op het klaptafeltje had gelegd omdat ze een belangrijk telefoontje verwachtte, ik vanuit het niets op haar begon te schelden, haar gsm pakte en die vertrapte. Ze vertelde ook nog dat ze twee kleine kinderen had, waarvan eentje gehandicapt was, maar daarvan weet ik niet of dat een leugen was.
@Albert61 | 14-06-21 | 17:39: warschijnlokjlk ook nog een niet voor100% ongekleurde?
@dathoujetoch | 14-06-21 | 18:01: nee, het was gewoon een wit kutwijf. Die kom je wel meer tegen in eerste klas coupés.
Al lang niet meer in een moderne trein gezeten. Ik kan mij nog wel herinneren dat er niet eens een cappuccino beker in het afvalbakje past.
Het Onrendabelen Vervoer mijd ik al jaren als de pest.
De reis gaat van een plek waar jij niet bent, naar een plek waar je niet wil zijn. Op een toch tijdstip waarop je niet wil vertrekken of een tijdstip waarop je niet wil aankomen.
En dat tegen een kostprijs die niet in verhoudingen staat voor de afgelegen reis en eventuele ongemakken ervaren.
Neem liever de auto of een Uber
Euhhh.... is een über dan geen auto?
@bisbisbis | 14-06-21 | 16:45:
Nee, Uber is geen auto....
@bisbisbis | 14-06-21 | 16:45: de uber elektrische fiets?
Mocht u zich die geur even niet meer kunnen herinneren, stap eens langs in een gemiddelde (V)MBO kleedkamer.
Brrr. De zweetlucht (of is het iets smerigers? Smegma?) overheerst vrijwel altijd de toch al fors aanwezige deo-lucht.
En de 1.5 meter?
Proest! Die kunnen ze helegaar niet aanhouden. Maar wel lekker de eerste klas wagonnetjes in blijven zetten. (stond laatst een stuk over in de ingezonden brieven bij het AD)
@EEnzame SchizofrEEN | 14-06-21 | 16:42: Weet niet met wat voor treinen jij rijdt, maar ik ken geen enkele variant hier in Nederland waar de 1e en 2e klas niet aan elkaar vast zitten.
De jammerlijke aanfluiting die Nederlandse Spoorwegen heet. Ik pak de auto. Niet heel veel duurder en je kunt zelf kiezen wie er met jou mee mag. Blauw - gele dingen moet je ook in Ukraïna laten, of in Zweden.
Probleem is, dat plots iedereen en zijn moeder (in haar eigen autootje) plotseling weer druk, druk, druk zich de weg op wagen. Aantal files zal al vlot weer op het oude niveau zitten, benzineprijzen blijven de pan uit stijgen en toch rijden we lekker kop-staart naar werk en huis, want lekker 'vrij bewegen'.
Is voor mij al een belangrijke reden niet op banen te reageren die over de 30 km 'snel'- weg verderop liggen. Dat betekent immers minstens twee uur reistijd per dag.
@EEnzame SchizofrEEN | 14-06-21 | 16:46: tegenwoordig fiets ik naar werk (20 km heen, 20 km terug), met een (getunede) e-bike. Kost me 45 minuten, net iets meer dan eerst met de auto!
@EEnzame SchizofrEEN | 14-06-21 | 16:46:
-
Gewoon je eerste afspraak op kantoor plannen om 10:00 uur en na 18:00 weer terug kachelen. Gaat vrijwel altijd goed.
@DePsych | 14-06-21 | 17:00: Zo lang u zich maar netjes over het fietspad voortbeweegt, niet zo als ik soms types in de Maastunnel voorbij krijg scheuren...
Off-topic: waarom krijg ik bij uw nick plots een beetje de zenuwen?
@bisbisbis | 14-06-21 | 17:03: of voor de ochtendspits vertrekken naar je werk en voor de middagspits naar huis (aldanniet thuis nog wat werken).
@bisbisbis | 14-06-21 | 17:03: vier dagen in de week werken en drie dagen weekend, maandags altijd vrij zodat je op zondag avond nog eens lekker laat kan maken... In de morgen starten om vroeg en in de avond werken tot laat .. nooit files altijd een parkeerplek en heerlijk doorrijden.. De formule kan zo simpel zijn.
REAGEER OOK