Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aanslag Canada. 20-jarige man rijdt in op islamitische familie, 4 dood, een zwaargewond

On-Canadese toestanden (sinds de laatste aanslag in 2017 op een moskee in Quebec waarbij zes mensen gedood werden).

Van de bovenstaande Pakistaanse familie te London, Ontario, Canada, overleefde gister alleen het 9-jarige jongetje de aanval waarbij een zwarte pick-up truck op de familie in reed. Hij ligt met ernstige verwondingen in het ziekenhuis, maar verkeert naar verluidt buiten levensgevaar. Het meisje van 15, de vrouwen van 44 en 74 en de man van 46 werden gedood. De verdachte, de 20-jarige Nathanial Veltman, werd verderop op een parkeerterrein gearresteerd. Volgens de politie droeg Veltman een "body armor-like" vest, was de aanrijding opzettelijk, en koos hij zijn slachtoffers met opzet wegens hun islamitische geloof. Trudeau en Londons burgemeester Ed Holder na de breek.

Plaatsdelict en politiechef aan het woord

De officials

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
habemuspapam | 09-06-21 | 07:36

Staat de welkom in mijn land brigade al klaar om een menselijke keten om de moskees te maken?
.
Of wordt dit ook afgeboekt onder overig want verward persoon?

Remat | 08-06-21 | 19:01

Beetje racistisch om gelijk te zeggen dat hij ze aanreedt omdat ze moslims waren.
Misschien gewoon insuline vergeten?

Gijsbert | 08-06-21 | 18:20

Het was waarschijnlijk een vader of echtgenoot die door een gebeurtenis door het lint ging. Dat zullen we nooit en te nimmer horen.

bigstone | 08-06-21 | 17:20

Daar dit voorval islam-kritiek weer moeilijker maakt, reaguur ik slechts de (aan twee kanten snijdende) kritische vraag of dit inderdaad bewijs is dat men ermee moet stoppen. Wat om één of andere reden joris-waardig blijkt te zijn. Top.

klimaatsloper | 08-06-21 | 17:05

Tja, hoe komen we van dit soort extremisten die deze aanslagen af in deze wereld? Je weet nooit van te voren wie het zijn? Raar genoeg veelal wel om een reden vaak bekend bij de politie achteraf.

Jan, Leiden | 08-06-21 | 17:00

Heb onderhand een tyfushekel aan iedereen die uit blinde overtuiging het nodig vindt een ander op wat voor manier dan ook probeert te doden. Ga bij een leger, lekker naar het front en dan vechten met anderen die vrijwillig in een leger zitten om andere mensen die er ook zitten te doorzeven. Net zoals ik ook heel erg pro weilandgevechten voor hooligans ben. Ga maar lekker op elkaar in meppen daar. Hek er omheen, tribunes, ik koop wel een kaartje.

Dima Beeline | 08-06-21 | 16:56

Zal wel een moeilijke jeugd hebben gehad en geen buurthuis.

PeterJanssen | 08-06-21 | 16:29

Een verdediger van Oranje heet ook Veltman. Het komt wel heel erg dichtbij nu ...

Usumani | 08-06-21 | 16:12

Nou dat wordt voor minsten twee weken oeverloos en eindeloos ouwehoeren bij de talkshows, over booslimhaat.

Dzjengis-Somebody | 08-06-21 | 16:09

Verwarde blanke man. En doorrrrr....

RichardBandler | 08-06-21 | 16:00

Hoe schokkend een aanslag ook is, word hier op een hele andere manier over bericht in de msm dan als het om een aanslag door een vreedzame moslim zou zijn gedaan.
Hoe staat de teller van de afgelopen 20 jaar ?
Moslim .... kills door een aanslag.
Alle andere overtuigingen ..... Kills door een aanslag.

Het leven is zwaar | 08-06-21 | 15:58

Er moet uiteraard wel bij vermeld worden dat dit niets met atheïsme te maken heeft...

Sneerpoets | 08-06-21 | 15:47

Curieus, Meestal is het andersom.

Smoske-Prepare | 08-06-21 | 15:44
-weggejorist en opgerot-
FasiscovanJole | 08-06-21 | 15:23 | 1

Hoe erg het ook is, ik vrees dat dit veel vaker gaat plaatsvinden in de toekomst. Westerse landen worden overspoeld door de achterlijke islam ideologie en de bijkomende culturele "gewoontetjes" en de politiek doet niets om de burger hiertegen te beschermen. Helaas zijn er dan ook mensen die menen zelf maar een daad te moeten gaan stellen.

Ruikbaard | 08-06-21 | 15:05 | 1

Vele dochters zijn of worden slachtoffer waardoor de vaders door het lint gaan. Niet raar.

bigstone | 08-06-21 | 17:16

Manmanman, er wordt weer een heel stromannenleger opgetuigd.
Het is simpel: als de politie meldt dat er sprake is van een terroristisch motief nemen de media dat over. Over de politie dat nog niet meldt, zijn media voorzichtig om dat alvast aan te nemen. Die voorzichtigheid is terecht, óók als eventueel vermoedens later blijken te kloppen.
Waarom meldt de politie het in het ene geval wel snel en in het andere geval niet? Simpel, omdat er in het ene geval veel meer eenduidige signalen zijn dan in het andere.

Diewijfvandielange | 08-06-21 | 15:00 | 4

@jan huppeldepup | 08-06-21 | 15:34: Werd dat twee jaar onderzocht bij Mohammed B? Bij Gokmen T? Bij de daders van Charlie Hebdo? Die van Madrid? Die van Brussel? Die van Nice? Die messentrekker op Amsterdam C.S.? Allemaal niet. Maar hier op GeenStijl rakelen we iedere keer weer dat 'suikerspiegelverhaal' op van die ene Amsterdamse auto, en dan dóen we met z'n allen alsof dat bij álle aanslagen gebeurt, want dan klopt ons wereldbeeld weer dat alle media volslagen blind zijn voor het feit dat er zoveel islamitisch geïnspireerde aanslagen zijn. Quod non.

Diewijfvandielange | 08-06-21 | 15:44

Dit dus

Mensen willen geen opinie of duiding in nieuws totdat ze een opinie of duiding in nieuws willen horen als het hen goed uitkomt.

menage | 08-06-21 | 16:24

@Diewijfvandielange | 08-06-21 | 15:44: De verwarde man in Den Haag? Die was zo verward, dat 'ie een andere moslim de keel doorsneed. Zo zijn er veel verwarde mannen langs gekomen de laatste jaren.

Usumani | 08-06-21 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

@Diewijfvandielange | 08-06-21 | 14:57: Ze konden het prima zien, toen hij bezig was de kelen van meerdere mensen door te snijden. Wat probeer je duidelijk te maken? Een verwarde man staat in de slagerij, kijkt op zijn briefje en ziet dat hij bij de groenteboer moet zijn. Dit zijn terroristen.

Usumani | 08-06-21 | 16:30

@Usumani | 08-06-21 | 16:30: Exact Usumani. Hoeveel signalen heb je nodig om tot een oordeel te komen. Als ik een kalkoen op straat zie lopen, dan zeg ik, daar loopt een kalkoen. Onze gezagsdragers zullen stellen dat het waarschijnlijk om een verwarde kip gaat.

Psycho Daddy | 08-06-21 | 17:20

volgens mij zijn al die aloe akbar strijders verward dus dan vind ik het kloppen

habemuspapam | 09-06-21 | 07:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind die aanslagplegers altijd zo hard. Is toch weerzinwekkend om te doen... over mensen heenrijden. Wil ze niet over één kam scheren.... er zullen ook wel hele empathische aanslagplegers zijn.

RickTheDick | 08-06-21 | 14:09 | 1

Ze doen het om de wereld beter te maken. In hun ogen doen ze iets goeds. Zij zijn dus ziende blind. Daarnaast moet je wel totaal gestoord zijn, om expres over mensen heen te gaan rijden. Mensen die je niet kent. De lul rijdt gewoon een hele familie naar de gallemiesen. Ik zit nog even te denken aan empathische aanslagplegers ... Die Parkland School shooter stond z'n AR15 te laden, toen er ineens iemand langs liep. "Ik zou maar snel weggaan, want deze shit wordt crazy". Is toch een soort van aardig van die jongen. Daarna schiet hij 3 leraren en 14 leerlingen dood.

Usumani | 08-06-21 | 16:37
-weggejorist en opgerot-
Basserton | 08-06-21 | 14:03 | 1

Voorspelbare reacties! Suikerspiegel. Verwarde man. Signalement vaag. Lekker sneren en snaaien naar de vermeend ingehouden berichtgeving in ons land. Dit, terwijl in verreweg de meeste gevallen van een aanslag al heel erg snel bekend wordt gemaakt dat het een aanslag was. Maar nee, meteen in de slachtoffermodus: "Wij mogen niks zeggen over hullie en zij alles over ons." Nee mensen, je mag ook niks meer in dit land. Dit land is kapot.

Beste_Landgenoten | 08-06-21 | 13:54 | 1

Het probleem zit hem dan ook niet in de vraag of wel of niet wordt benoemd dat er sprake is van een aanslag, maar of wel of niet wordt benoemd wat het (vermoedelijke) motief is van deze aanslag. In dit geval wordt daar gewoon over bericht, niets mis mee, maar daar is de media niet altijd consequent in. Zeker bij islamitische aanslagen zie je dit vaak: dan wordt er gezwegen over het motief (ondanks dat er voldoende aanwijzingen zijn om daar een (voorzichtige) uitspraak over te doen), spreekt men over bijvoorbeeld een "verwarde man" (die dan ondanks zijn "verwardheid" toch wel heel gericht te werk is gegaan) of er volgt een soort nuancering.

countus | 08-06-21 | 15:44
-weggejorist en opgerot-
EenZoutPindarotsje | 08-06-21 | 13:53 | 1
-weggejorist-
Pierre Lebon | 08-06-21 | 13:53 | 1

Dit keer geen verwarde man volgens de media. Hoe zou dat toch komen.

hetmoetdanmaar | 08-06-21 | 13:49

Ach ja,
Andersom heet het een verwarde man en gaat niemand uit van een aanslag tot het tegendeel bewezen is. In dit geval rijdt een blanke in op een groep moslims en wordt er direct van een aanslag gesproken met motief.

wolfjemidas | 08-06-21 | 13:46 | 1

Z'n gas bleef hangen en z'n stuur ging ineens naar rechts. Wat hij ook deed, hij kon de botsing niet voorkomen. Hij vindt het vreselijk voor de getroffen familie. Het was een tragisch ongeluk. Zoiets?

Usumani | 08-06-21 | 16:43
-weggejorist-
GeenAccount | 08-06-21 | 13:38 | 2

De acties komen al los, "opstaan tegen haat". Bijzonder dat er nooit opgestaan wordt tegen de haat van islam.

TheBigKirth | 08-06-21 | 13:33 | 3

precies!

Pierre Lebon | 08-06-21 | 13:54

Hou toch op. Demonstraties internationaal na Charley Hebdo. Heel Frankrijk op z'n achterste benen na Samuel Patty. Hier de steden vol na de aanslag op Van Gogh. "...er nooit wordt opgestaan...."

YoMoms | 08-06-21 | 14:45

@YoMoms | 08-06-21 | 14:45: Je snapt niet wat ik bedoel. Ik heb het over moslims die alleen opstaan tegen haat als het moslims betreft.

TheBigKirth | 08-06-21 | 17:05

ik zie liever een Veltman die een aanslag pleegt op de enkels van Lukaku, in de halve finale.

small_town_dude | 08-06-21 | 13:32 | 1

Ik zie Veltman liever niet in Oranje.

Usumani | 08-06-21 | 16:44

Ik snap dat de Politie graag zich van/aan de goede kant wil laten zien. Men wil niet te boek gaan als racisten. Daardoor konden de 'misstanden in Rotherham en Telford ook zo lang door etteren. Maar door nu direct te verkondigen dat het vast een aanslag was geweest vanwege het geloof van die mensen voedt dat het idee bij de moslims dat de wereld inderdaad tegen hen is en dus geweld tegen nietmoslims een daad van zelfverdediging.

Sans Comique | 08-06-21 | 13:06 | 1

Die vrachtwagen in Nice en Berlijn was zelfverdediging nu begrijp ik het.

kapt.Jerkoff | 08-06-21 | 13:19

Een te lage bloedsuikerspiegel hebben ze daar zeer snel uitgesloten.
Of verward...

HetLichtInHetZuiden | 08-06-21 | 13:00
-weggejorist-
Tater salad | 08-06-21 | 13:00
-weggejorist en opgerot-
Kokossss | 08-06-21 | 12:59

Vreselijk wat een klootzak, vierendelen graag.

Fantastisch hoe snel motief en nationaliteit van de dader en slachtoffers bekend zijn.
Het blijkt dus wel te kunnen. In alle gevallen voortaan graag!

ristretto | 08-06-21 | 12:57 | 3

Dit.

VBO_B_Niveau | 08-06-21 | 13:12

Bullseye! 180.

K. Westergaard | 08-06-21 | 13:17

En gelijk al een verklaring + veroordeling door de president van Canada. Wat een ijver. Heb je het gelezen, Halsema? Amsterdam heeft ook nogal last van zulke 'incidenten' de laatste jaren.

Papa Jones | 08-06-21 | 13:27
-weggejorist en opgerot-
Anoniemtje | 08-06-21 | 12:48

Levenslang de bak in. Houdoe.

Schwanzeleber | 08-06-21 | 12:46

Als je iets niet dood om te vrete ist maar zonde.

Neuth | 08-06-21 | 12:44

Veltman. Waarschijnlijk heeft deze aanslagpleger (officieel: verdachte) Nederlandse opa en oma...... en zijn voornaam is denk ik Nathaniel (en niet Nathanial). Nathaniel, is dat een Joodse naam? Ik weet het niet.....

Droef Toeter | 08-06-21 | 12:39 | 1

is oorspronkelijk wel Joods of Aramees. Maar er zijn veel christenen die zo heten, net als Samuel.

small_town_dude | 08-06-21 | 12:48

En hoe ligt de ratio? 1 aanslag van een niet-moslim jegens een moslim, tegenover 100 andersom?

_Roy_ | 08-06-21 | 12:38 | 1

Daar weet de politie dus onmiddelijk, nog voor het goed en wel gesproken hebben van de dader, dat het NIET gaat om een verwarde man met een lage suikerspiegel. Daar wel. Nee, direct is duidelijk dat het om onversneden vreemdelingenhaat ging. Daar wel. In deze situatie wel. In welke situaties dan niet, zult u vragen?

Sans Comique | 08-06-21 | 12:38 | 3

En hoe weet jij nou weer dat de politie de verdachte nog niet gesproken heeft?

Diewijfvandielange | 08-06-21 | 12:45

@Diewijfvandielange | 08-06-21 | 12:45: Dat staat nergens vermeld. Als dat is weggelaten in de berichtgeving al dan niet bewust, is dit geen nieuwsbericht meer. Dan worden de geesten weer een bepaalde richting in gemasseerd. En zelfs al had die man gezegd dat het uit haat was, dan is het 'verwarde-man'-scenario ook nog lang niet van tafel. Op een gezin inrijden vanwege hun geloof is de daad van een verwarde man. De politie neemt hier dus niet de voorzichtigheid in acht die ze voor een moslim wel in acht zouden nemen. En dat is heel erg vreemd.

Sans Comique | 08-06-21 | 12:59

@Sans Comique | 08-06-21 | 12:59: Er zijn situaties waarin je (zo goed als) zeker weet dat het om een verwarde man gaat, er zijn situaties waarin je twijfelt of het om een verwarde man gaat, en er zijn situaties dat je (zo goed als) zeker weet dat het níet om een verwarde man gaat.
Jason Halman: zeker verward. Mohammed B.: zeker niet verward. Thijs H.: twijfel (of althans: die twijfel was er aanvankelijk).
Er zijn situaties waarin er heel veel aanwijzingen voor het een of het ander. In zo'n geval kan de politie uitspraken doen, wat er niks aan afdoet dat de rechter het definitieve oordeel nog moet vellen.
Als de Canadese politie dit zegt, is het logisch dat media dit overnemen.
Als de Canadese politie dit nog NIET zegt, is het logisch dat media er nog niet op gaan speculeren.

Diewijfvandielange | 08-06-21 | 14:55

Het is niet goed wanneer niet-moslims methoden copiëren van islamisten. In Afrika doen ze dat ook en daar gebeuren steeds engere dingen, zeker omdat de bruutheid van de salafist geen einde kent. De salafist zoekt juist vanalles om de moslims te kunnen voorliegen dat niet-moslims een heimelijke strijd voeren. Onze autoriteiten moeten ons beschermen. Voel je je bedreigt dan moet je bij hèn zijn!!!

zeurmachine | 08-06-21 | 12:34 | 12

@* Il Principe * | 08-06-21 | 14:15:
Kom maar door als je een zinnig antwoord hebt geformuleerd. Neem gerust je tijd, ik wacht wel even.

Lefty-Messup | 08-06-21 | 14:30

@* Il Principe * | 08-06-21 | 13:37: misschien de antifa blindkleppen afzetten? Hodgkinson was a leftwing political activist[10][11] from Belleville, Illinois, while Scalise was a Republican member of Congress. The Virginia Attorney General concluded Hodgkinson's attack was "an act of terrorism... fueled by rage against Republican legislators".[12] Scalise was the first sitting member of Congress to have been shot since Arizona Representative Gabby Giffords was shot in 2011.[13]

In a 2021 report, the FBI classified the shooting as an act of domestic terrorism, and the perpetrator of the shooting as a "domestic violent extremist" with a "personalized violent ideology."[14]

P-unit | 08-06-21 | 15:04
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
J.Cash | 08-06-21 | 12:30

Het "ja maar", en de whataboutisms is weer een s niet van de lucht. Ranzig cherrypicken

Dit is slecht, alle aanslagen zijn slecht, punt

menage | 08-06-21 | 12:28 | 1

Mmmkay

Wim_Kut | 08-06-21 | 12:45
-weggejorist-
klimaatsloper | 08-06-21 | 12:28

Het is toch altijd makkelijk afgeven op ons eigen westerse soort nietwaar? Niks geen terughoudendheid of gereserveerd zijn, gewoon Veltman zonder verklaring of bekentenis en op basis van kledingstuk baseren op een aanslag/terreur. Ik mis de opties; verward, waas, teenslipper klem tussen gaspedaal of lage bloedsuiker... heel selectief allemaal. Ik ben voor gelijke behandeling en gelijk zijn voor de wet.... maar dan moet de Msm en politiek ook elke (mogelijke) aanslag of terreur als gelijkwaardig gaan zien en niet de ene persoon beschermen/terughoudend zijn omdat het een minderheid betreft. Indien die Veltman dit expres heeft gedaan dan mogen ze dit stuk tuigh wat mij betreft onder een nieuwe snelweg vouwen.

Hollandse_blauwe | 08-06-21 | 12:27 | 3

Dit.

NerdAlert | 08-06-21 | 12:29
-weggejorist-
RobbyK | 08-06-21 | 12:31

Ik vond het wel verwonderlijk dat het op Teletekst stond. Daarentegen, de islamitische daders van een aanslag op de ongelovigen elke dag, daar zie je helemaal niets van. Ze zijn links georiënteerd bij de NOS/NPO.

Thoth | 08-06-21 | 12:22 | 1

Zo maar een suggestie hoor, maar ik vermoed dat dit te maken heeft met de nieuwswaarde als gevolg van frequentie en uniciteit. Als het hier 40 graden celsius is, dan staat het ook op teletekst, terwijl het in Afrika op veel plekken iedere dag 40 graden celsius is. De temperatuur in Afrika heeft dus geen nieuwswaarde.
Moslimterroristen die onschuldige burgers aanvallen gebeurt vrijwl dagelijks en heeft daardoor minder nieuwswaarde dan iemand die (blijkbaar) doelbewust moslims aanvalt.

AmbtenaarInFunctie | 08-06-21 | 12:40

Heeft Sekreet Kaag al geld beschikbaar gesteld voor de nabestaanden?

Leon Tosti | 08-06-21 | 12:22
-weggejorist-
RobbyK | 08-06-21 | 12:18 | 2

Oké, ingewikkeld tegeltje, dat vast niet door iedereen begrepen gaat worden. Tot op zekere hoogte begrijp ik wel dat sommige reaguurders in verschillende gradaties wantrouwen koesteren vanwege de vele islamitische aanslagen op westerse mensen, die inderdaad vaker dan niet op bizarre wijze gebagatelliseerd worden. Maar! (Heel belangrijk!) Het is natuurlijk óók zo dat niet ieder islamitisch gezin zo radicaal is dat zij iedere niet-moslim doodwensen, dus als je dan zó door kunt draaien dat je uiteindelijk een paar kinderen doodrijdt, dan ben je natuurlijk geen haar beter dan de moslim fanaten die aanslagen plegen. Dat jongetje wordt eerdaags wakker zonder ouders, zonder zusje, en wat heeft hij dan geleerd? Het is in en in triest, maar ook dit soort incidenten zullen helaas nog vaker plaatsvinden zolang er aanslagen uit naam van Allah plaatsvinden, want laten we ook niet zo naïef doen alsof deze jongen zomaar op dit idee is gekomen. Er gebeuren dingen in de wereld, ook in Canada zijn westerse mensen op klaarlichte dag onthoofd door moslim fanaten. En ja, dan is het inderdaad wachten op de volgende gek die een onschuldig gezin voor dit alles verantwoordelijk houdt. Wat moet ik zeggen? Ik zou willen dat we morgen geregeerd werden door een buitenaardse beschaving, want erger dan wij kunnen ze vast niet wezen! Ik bedoel, wij met onze angsten, onze religies, onze culturen, onze jaloezie, onze oorlogen en ons terrorisme. Ik word er wel eens een beetje depressief van.

*chocola pakt*

VBO_B_Niveau | 08-06-21 | 12:17 | 9

@Hollandse_blauwe | 08-06-21 | 12:40: Dat denk ik ook ja. En wie haalt ze hier naartoe? Die geweldige partijen waar iedereen al decennia lang op stemt. Ik heb geen enkele illusie hoor, maar als het aan mij ligt dan worden er geen onschuldige kinderen platgereden. Door wie dan ook.

VBO_B_Niveau | 08-06-21 | 12:53

@VBO_B_Niveau | 08-06-21 | 12:53: eens maar überhaupt onschuldige mensen... kijk eens wat dichterbij, ons land kent enorm veel leed en slachtoffers van de islam en diversiteit dat ons opgedrongen is. Dat zijn we kennelijk als normaal gaan vinden, maar is verre van normaal. Dat selectieve vanuit de politiek en Msm ... het is pas echt erg en zorgelijk als de dader blank is en het slachtoffer zwart... dan is het gegarandeerd elke avond op de NPO en RTL volle bak White guilt.... en andersom krijgen moeten we het maar negeren zoals opsporing verzocht.

Hollandse_blauwe | 08-06-21 | 13:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb zojuist op de Lijnbaan alhier, ritueel een Canadesische vlag vertrapt en in de hens gestoken. Ik was de eerste en kreeg veel vragen.

de directeur | 08-06-21 | 12:11 | 4

@de directeur | 08-06-21 | 12:20:
Ja lul je hier naar uit.

J.Cash | 08-06-21 | 12:31

Hier moest ik dan wel weer om gniffelen. Heerlijk, dat cynische relativeren.

Graaisnaaiert | 08-06-21 | 12:32
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
Alco-de-Holist | 08-06-21 | 12:11 | 3

Dat wordt alsnog post mortem gecontroleerd, moeilijk dilemma.

J.Cash | 08-06-21 | 12:32

Laat t los

geenjagergeenneeger | 08-06-21 | 12:36

Mongool.

Gulliver | 08-06-21 | 13:30

Nou, apart verhaal. Eerst maar even de feiten afwachten.

wilmeister00 | 08-06-21 | 12:09 | 2

Wat denkt u, dat die familie zelf voor de auto is gesprongen? Komop zeg. Moslims hebben echt niet het alleenrecht op aanslagen en totaalidioten. Accepteer nou dat er onder westerlingen ook gewoon achterlijk vullis zit en dat staat los van het feit of je Islam een kudtideologie vindt - en dat vind ik - of dat het immigratiebeleid in het westen totaal uit de klauwen is gelopen - dat vind ik ook -. Zeker in het westen moet je er vanuit kunnen gaan dat je veilig op straat kunt lopen zonder dat mensen op je insteken, je kop eraf hakken, je met een snelvuurwapen neermaaien of met een auto op je inrijden. Wie je ook bent en hoe je er ook uitziet. Zo simpel is het. Anders zijn we geen haar beter dan die landen buiten de EU waar wij altijd met het opgeheven vingertje vermanend over spreken.

Graaisnaaiert | 08-06-21 | 12:28

@Graaisnaaiert | 08-06-21 | 12:28:

Als je wilt overleven kun je het niet permiteren om een haar beter te zijn. Dan hadden ze de mohammedanen tig jaren geleden uberhaupt niet binnen moeten laten.

Anoniemtje | 08-06-21 | 12:53
-weggejorist-
Sildenafil | 08-06-21 | 12:07 | 1

Twijfel nog of het bewust was, aangezien zijn naam voor 88,9 procent vrouwelijk is.

Boris die Sauertopf | 08-06-21 | 12:07
-weggejorist-
Sildenafil | 08-06-21 | 12:06

Incidentje. Doorlopen graag.

bwi | 08-06-21 | 12:06

Ik ben van mening dat iedereen die een aanslag pleegt een debiel is.

MoonBeebe | 08-06-21 | 12:06 | 4

Juistem. En dat gebeurt niet van de ene op de andere dag, dan zit er structureel iets goed mis met je. En zie dat maar eens tijdig te herkennen / ondervangen.

Graaisnaaiert | 08-06-21 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

De kogel voor dat soort idioten. Aan alle kanten van het religieuze of politiek ideologische vlak. Hondsdolle elementen moet je na hun daad nooit, maar dan ook nooit meer in de samenleving loslaten.
Dat jongetje ook, als die weer bij kennis is, ja, je ouders en zussen zijn er niet meer. Onvoorstelbaar. Weg kindertijd, in 1 klap.

Graaisnaaiert | 08-06-21 | 12:02 | 3

Ik heb dezelfde mening. Net zoals ik van mening ben dat recht op zelfbescherming/verdediging mogelijk moet zijn zonder in het beklaagdenbankje te komen zitten.

MoonBeebe | 08-06-21 | 12:09

klopt. Wat een mega eikel. Retedroevig. Al dat religieus en ideologisch geouwehoer levert idioten op. Gedrenkt in wappiesausje

nobodiesunmighty | 08-06-21 | 12:30

@MoonBeebe | 08-06-21 | 12:09: Dit is mogelijk in de Verenigde Staten, bv. in de staat Florida (Maar in totaal in iets van 40 Staten), middels de "Stand Your Ground" wet. Geen carte blanche, echter zelfverdediging met een wapen, is mogelijk.

Nederlandop1 | 08-06-21 | 12:34
-weggejorist-
* Il Principe * | 08-06-21 | 12:02 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

Die Canadese politie weet het motief direct. Als er 7 mensen in De Pijp worden neergestoken weten ze dat hier ook direct. Das best wel knap.

Piet Karbiet | 08-06-21 | 12:02 | 1

Nee hoor ,
autoriteiten en media wisten direct wat niét het motief was én niet wat het motief wel
was .
Veel knapper .

Ikbenhet6 | 08-06-21 | 12:53

Gezien de stelligheid waarmee de autoriteiten spreken over een gerichte aanslag op moslims zullen ze er wel alle bewijs voor in handen hebben.

Evenzeer is het wel in tegenspraak met de terughoudendheid die dezelfde autoriteiten bij andere gevallen in acht nemen, alvorens vermoedelijke motieven te benoemen.

Glasgow Argus | 08-06-21 | 12:01 | 1

Vanwaar dat vertrouwen? Het lijk wel of ze graag willen dat het een anti moslim aanslag is, dat is een beetje vreemd. Afwachten eerst maar.

wilmeister00 | 08-06-21 | 12:11

Wat me het meest opvalt is dat we London UK ‘Londen’ noemen en London CA ‘London’.

Braco.me | 08-06-21 | 12:01 | 4

Verrek, nu je het zegt, is zeerrrrr rrraarrrr.

Von Knarrenstein | 08-06-21 | 12:08

Daar zou je misschien wel een boek over kunnen schrijven.. heel apart inderdaad

wilmeister00 | 08-06-21 | 12:15

Zelfde met Paris, Texas en Parijs, Frankrijk.

small_town_dude | 08-06-21 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Verwarde man. Die het het flink in the ass krijgt in de lik. 20 jaar oud en geen leven meer. En die anderen ook niet. Zinloos.

sjef-van-iekel | 08-06-21 | 12:01

Veltman is nooit een bewussie

Masteryu | 08-06-21 | 11:58

Dit was het nieuws: "Drugsgebruik onder blanke jongeren in het Canadese plaatsje London neem schrikbarend toe".

credit | 08-06-21 | 11:58 | 1

Na de aanslag of er voor?

J.Cash | 08-06-21 | 12:35
-weggejorist-
RobbyK | 08-06-21 | 11:57 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Een volk als volk schuldig maken.
Moet je eerst mensen labelen als een volk natuurlijk.
Sommige mensen hebben daar een jaar of wat 'succes' mee gehad.

Adolf onder andere, maar Stalin wist de Tsjetsjenen ook wel weg te werken op die manier. 3,2 miljoen burgers werden gedeporteerd, of je nu in het Rode Leger had gediend of niet, een kwart overleefde de reis niet. De grenzen van Tsjetsjenië werden opnieuw getrokken en alle plaatsen kregen een Russische naam. Dat heeft later weer een lange nasleep gekregen met veel ellende en onafhankelijkheidsstrijd. Intussen komt het fanatieke wahabisme op.

kloopindeslootjijook | 08-06-21 | 11:56

Wat een diabeet !

ja,diedus! | 08-06-21 | 11:56 | 1

Ho ho ho wat een grof taalgebruik!

keestelpro | 08-06-21 | 12:03

De verdachte is de 20-jarige man Nathaniel Veltman.
Een individu.
Laten we afspreken dat we een mogelijke etniciteit (religie etc) van Nathaniel niet misbruiken om de gehele etnische groep te beschuldigen.

TB2318 | 08-06-21 | 11:55 | 3

Het is dus een "jongere"......

Blonde Nel | 08-06-21 | 12:00

Niemand maakt die beschuldiging. Van de linkerzijde is het politiek veel interessanter om rechtse politici te beschuldigen van het "scheppen van een klimaat" of het aanwakkeren van haat. Let maar op.

Muxje | 08-06-21 | 12:01

'Uit naam van' wie pleegt zo'n gast een aanslag? De niet-moslims zijn geen groepering hoor.

keestelpro | 08-06-21 | 12:02

Nou, heb je er eindelijk een paar die geen hoofddoek dragen......

FasiscovanJole | 08-06-21 | 11:55 | 1

De vrachtwagenchauffeur had echt een timmermansoog dat hij met die snelheid moslims in die redelijk westers geklede mensen zag.

keestelpro | 08-06-21 | 12:01

Is er door de NPO al een link gelegd met Wilders en Baudet?

2voor12 | 08-06-21 | 11:54 | 2


of Trump?

Blonde Nel | 08-06-21 | 12:00

@Blonde Nel | 08-06-21 | 12:00: Sywert wordt ook verdacht.

J.Cash | 08-06-21 | 12:37

4 man aangereden op >5.000 km afstand.
Dat hoeft toch niet bij ons in het nieuws te komen zou je denken?

de Voorzittert | 08-06-21 | 11:52 | 2

Wel als het om moslims als slachtoffers gaat. Dan gaan alle registers in de MSM hier open.

2voor12 | 08-06-21 | 11:56

Zo ver moet je gaan wil je voor de nuance en het evenwicht van een Rechtse Terreuraanslag verslag kunnen doen. Breivik was een stuk dichter bij huis maar wel weer heel lang geleden.

Sans Comique | 08-06-21 | 12:52

Een auto heeft dus vier voetgangers geschept, politie vermoed een ongeluk. Voorts meldt de politie dat het in ieder geval niets met de islam te doen heeft. Het ongelukveroorzaker werd een paar kilometer verder aangehouden, en maakte en verwarde indruk. De politie vraagt niet te speculeren en ze onderzoeken de zaak reeds. Getuigen worden verzocht zich over 6 maanden te melden. ( Zo gaat het toch meestal?).

jan huppeldepup | 08-06-21 | 11:49

Ze zien er niet echt islamitisch uit. Zijn dit geen hindoes?

keestelpro | 08-06-21 | 11:49 | 2

Zijn paki's, kunnen ook uit punjab.beide ook islamitisch.

Tishetnetnie | 08-06-21 | 11:55

Was hij eerst gestopt om te vragen of het moslims waren?

Zack Hooi | 08-06-21 | 11:48

NOS kopt: 'Vier moslims doodgereden bij aanslag met pick-up truck.'
NOS, wees dan consequent.
Moslim schiet wild om zich heen in tram.
Moslim rijd in op winkelend publiek.
Moslim rijd in op joden op stationsplein.
Moslims richten slachtpartij aan in concertzaal.
Moslims vliegen twin towers in.
Moslim onthoofd leraar.
Etcetera.

Dr. Blechtrummel | 08-06-21 | 11:47 | 6

De NOS heeft een agenda, dat is overduidelijk maar dat doet niets af aan het feit dat dit gewoon een walgelijke daad was. Vandaag Canada, morgen hier. Met onvermijdelijke tegenacties en dan barst de bom pas echt.

Graaisnaaiert | 08-06-21 | 12:07

@Dr. Worstenbroodje | 08-06-21 | 11:50:
Heeft met het KOFSCHIP niets te maken. Dit is gewoon grammaticaal blunderen. Iets met derde persoon enkelvoud.

McPhart | 08-06-21 | 12:15

@Dr. Worstenbroodje | 08-06-21 | 11:50: ‘t kofschip heeft meer van doen met onregelmatige werkwoorden. Dachd ik me te herinneren.

J.Cash | 08-06-21 | 12:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Lage bloedsuikerspiegel zeker? Of werkt dat alleen de andere kant op?
Verder valt de daad natuurlijk niet goed te praten en is het hopen dat die kneus de rest van z'n leven geen daglicht meer te zien krijgt.

a4p | 08-06-21 | 11:47
-weggejorist-
Mr_Natural | 08-06-21 | 11:42

Als mensen elkaar nu eens niet vermoorden. Zou dat een idee zijn?

Mokum Kosher | 08-06-21 | 11:41 | 4

Puik plan, MK. Ik ben helemaal voor. Nu de rest van de wereldbevolking nog overtuigen.

Graaisnaaiert | 08-06-21 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het is verschrikkeluk. Arme familie. Intens triest voor die jongen.

Piet Karbiet | 08-06-21 | 11:41

Ik ben zelf toevallig een verwarde man, maar verder dan op mijn fiets de sloot in rijden kom ik niet.

skoftig | 08-06-21 | 11:40 | 4

Ik heb een hekel aan eenden en probeer die dan al schreeuwend te raken. De buurt is gelukkig op de hoogte.

skoftig | 08-06-21 | 12:04
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
RobbyK | 08-06-21 | 11:40 | 3

Mohammedanen plegen aanslagen ze verward zijn en omdat het land waarin ze zich bevinden niet of te goed bevalt (doorhalen wat niet van toepassing is).
Niet mohammedanen plegen omdat ze islamofobe fascisten zijn en helder van geest (sic!)...............

J.Thee.Cohen | 08-06-21 | 11:36 | 2

Weet je niet wat "sic" betekent?

John McClane | 08-06-21 | 11:38

En dat laatste, racisten. En ja, dit is niet de bedoeling.

Echter .. Het geloof wat we intussen allemaal kennen als 'de religie van de vrede', bevat de grootste racisten, én extreme geweldplegers (Daar zij simpelweg mensen die een ander geloof aanhangen dan dat van henzelf, niet kunnen tolereren). Zie bv. de afschuwelijke en verachtelijke aanslagen door extremisten, in Europa.

Nederlandop1 | 08-06-21 | 11:40

Wat een zieke actie.

FogerRederer | 08-06-21 | 11:36

Totale weggooier. Zal nooit begrijpen hoe je dit als mens andere mensen kunt aandoen.
Een gezin overhoop rijden alsof je een vlieg doodmept. Soms schiet het verstandelijk vermogen gewoon tekort...

Koekje-dr-bij? | 08-06-21 | 11:36

Veltman, meest overschatte voetballer die er is. Blijkt hij ook al niet te kunnen autorijden

zuurtjeregen | 08-06-21 | 11:35

Dit is precies waar de extremisten op hopen.
Kunnen de IS-aanhangers weer wijzen : zie je wel 'ze' haten 'ons'. Dus 'wij' haten 'hunnie'.
Want als 1 iemand dat doet, vinden zoveel mogelijk andere mensen dat een prima idee.
Om maar te voorkomen dat mensen aan 'hun' kant daar een keer doorheen kijken en zien dat we allemaal maar gewoon mensen zijn en hun geloof ook maar een aanname waar ze niet over nadenken. Dan zou het hele fanatieke bouwwerk in elkaar kunnen storten.

kloopindeslootjijook | 08-06-21 | 11:35

Hoeveel doden zijn er gevallen DOOR moslims tijdens de recente ramadan?? Maar laten we hun methodes niet overnemen en de dader hard straffen.

Ko Ranzig | 08-06-21 | 11:35

Wat de doorsnee reaguurder doet als het een islamitische aanslag betreft, nl. de NOS en MSM beschuldigen van "downplayen", gebeurt nu weer. Alleen nu door de reaguurder.

oldandwise | 08-06-21 | 11:34 | 2

Euh, het was gewoon op het Journaal vanochtend hoor.

Piet Karbiet | 08-06-21 | 11:44

@Piet Karbiet | 08-06-21 | 11:44: U begrijpt mijn punt niet. Nu roept men hier dat er niet zoveel aan de hand is.

oldandwise | 08-06-21 | 11:46

Dit daadwerkelijke incident gaat natuurlijk extreem uitgemolken worden.

BASinnic | 08-06-21 | 11:34

Het had helemaal niets met islam te maken, is toeval

bergsbeklimmer | 08-06-21 | 11:34

Alleen de cultuur mag je relativeren......

J.Thee.Cohen | 08-06-21 | 11:33
-weggejorist en opgerot-
Guusje Nadorst | 08-06-21 | 11:33 | 4

Komt namelijk vaak voor, zeker zes keer per dag. Knufter heeft er (ergens hieronder) een linkje van geplempt.

2021 sla ik ff over | 08-06-21 | 11:41

Wat een debiele reactie.

Fijn_dat_je_er_bent | 08-06-21 | 11:46

imbeciel

BobDobalina | 08-06-21 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een gestoorde geesten heb je toch in de wereld.

ikdenkwat | 08-06-21 | 11:33

Tot nu toe heb ik geen verklaring van de veroorzaker van dit drama gelezen. Hoe weet men dan wat zijn motieven waren?
Niet dat zijn daad dan minder afkeuring verdient maar de voorzichtigheid die men normaal betracht bij dit soort drama's geldt ineens niet meer?

Amsterdamsko | 08-06-21 | 11:33 | 2

Die voorzichtigheid geldt hier ook, maar het kan toch prima dat de politie inmiddels de verdachte, wellicht wat familieleden en ook wat getuigen heeft gesproken?

Diewijfvandielange | 08-06-21 | 11:36

Hij zal op sociale media wel wat lelijke dingen hebben gezegd over moslims.

Leon Tosti | 08-06-21 | 12:17

Aanslagen zijn nooit te rechtvaardigen maar de één meer als de ander (Frankrijk, Midden Oosten enzo)

Cocorico | 08-06-21 | 11:32

"Het is vooral belangrijk om nu de rust te bewaren en niet overhaaste conclusies te trekken. Laten we nu de verbinding zoeken....."
Oh blanke? Extreem rechts!!!!!!

klaasjanhenk | 08-06-21 | 11:32
-weggejorist-
small_town_dude | 08-06-21 | 11:31 | 3

Incident, verwarde eenling en zeker geen terroristisch oogmerk. Meer woorden moeten we hier niet aan vuil maken. Hoe ziek het ook is.
Als je aan de ene kant een probleem bagatelliseert en ontkent moet je het aan de andere kant ook niet groter maken dan het is.

Andersdenkend | 08-06-21 | 11:30 | 1

Gelul dit. Er is niemand die ontkent dat er organisaties bestaan zoals IS en Al-Qaida die gecoördineerde terroristische acties uitvoeren in Europa. De aanslagen in Brussel, Nice, Parijs zijn nooit acties van 'verwarde eenlingen' genoemd.

Diewijfvandielange | 08-06-21 | 11:39

Nu zijn ze ook in Canada bekend met een "Veldmannetje"

DreamstateEmergency | 08-06-21 | 11:30
-weggejorist-
EEnzame SchizofrEEN | 08-06-21 | 11:29 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Lefty-Messup | 08-06-21 | 11:29 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

MLM, Muslim Lives Matter!

Ook dit soort aanslagen hoeven niet!

DKP | 08-06-21 | 11:28 | 1

Gewoon BLM. Bastards Lives Matters.

EEnzame SchizofrEEN | 08-06-21 | 11:30

Een verwarde man dus. Om het maar even correct te duiden.

Vrijhetzelaar | 08-06-21 | 11:28 | 1

Maakt dat wat uit? 4 onschuldige mensen zijn dood. Een kind is zijn familie kwijt.

Bataafje | 08-06-21 | 11:50

Waar blijft de nos met: "laten we niet te snel conclusies trekken. Dat het een blanke man is betekent niet direct dat het ook een terrorist is."
3 dagen van nationale rauw in de stad, vlag half stok. Deze mensen moeten wel heel bijzondere dingen gedaan hebben voor de Londonse gemeenschap. Daar wil ik wel meer over weten! Maakt het makkelijker voor mij om mee te gaan in deze overtrokken reactie van trudeau en burgemeester. Is het raar dat ik daar angst in zie? Angst voor vergelding die, gezien de religie van de slachtoffers, zeker gaat komen. Is het niet daar, dan wel elders.
Blijft staan dat je wel heel verward moet zijn, lage bloedspiegel moet hebben of een idiote religie moet aanhangen wil je met je pick-up op een gezin inrijden. Mafkees.

GWB | 08-06-21 | 11:28 | 3

Nee het is deugen. Trudeau en zijn wokies gaan dit aangrijpen om de conservatieve Canadezen even flink in de deug hoek te drukken met guilt through association. Dus flink vlaggen, herdenken en schuld bekennen.

P-unit | 08-06-21 | 11:32

Elke gewelddadige actie is compleet kneitergek.
Alleen lijkt het alsof de media (nog steeds) niet in de gaten heeft, dat hun volstrekt eenzijde manier van informatie verstrekken en inkleuren, er juist voor zorgt dat de afstand tussen groepen alleen maar groter wordt.

EEnzame SchizofrEEN | 08-06-21 | 11:33

De NOS (en de meeste media) sluiten zich doorgaans aan bij wat de politie ter plaatse zegt, en soms weet de politie al wél hoe de vork in de steel zit en soms nog niet.

Diewijfvandielange | 08-06-21 | 11:43

Graag de dader tegen een muur zetten en heeeeeel langzaam met een vrachtwagen aandrukken totdat je de dader niet meer kan herkennen.
Ongelofelijke idioten lopen er op aarde rond!

tis_wat | 08-06-21 | 11:27 | 2

Prima plan. Gaan we dat dan wel bij álle extremistische aanslagplegers doen?
Want ik heb dan nog wel een lijst met kandidaten. Voordeel hierbij is dat velen op die lijst vrijwel dezelfde voornaam hebben.

EEnzame SchizofrEEN | 08-06-21 | 11:34

U lijkt de isis wel, gewoon voor de rechter brengen doet het ook hoor.

jan huppeldepup | 08-06-21 | 11:55

Geen zorgen, dit is geen gevaar vanuit rechts extremistische hoek. Dit is een individuele rotte appel. Het merendeel van de witte mannen zijn heel normaal.

frickY | 08-06-21 | 11:25 | 2

haha!

BobDobalina | 08-06-21 | 11:28

Zo valt te lezen, in de VK. Betreft een incident, beschrijft de VK-journalist.

Guy Fawkes | 08-06-21 | 11:34

Die opzettelijkheid; hoe weten ze dat zo precies?

Zoltan | 08-06-21 | 11:25 | 5

Hij had een bodywarmer aan die leek op een schermvest.

GWB | 08-06-21 | 11:30

@GWB | 08-06-21 | 11:30: Hoe lang/kort was zijn haar? Wellicht dat hij daardoor ook nog onder rechts-extremist kan worden geschaard.
Als we dan toch bezig zijn.

EEnzame SchizofrEEN | 08-06-21 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Dwaas. Als je de islam haat dan pis maar een keer tegen de moskee. Daar maak je een groter punt mee dan dit.

Leptob | 08-06-21 | 11:24 | 2

De kans is groot dat je bij zo'n daad ook al tegen de muur wordt gezet. Verschil moet er wezen...

EEnzame SchizofrEEN | 08-06-21 | 11:36

@EEnzame SchizofrEEN | 08-06-21 | 11:36:
Pas op want Joris heeft de pest in vandaag.

J.Cash | 08-06-21 | 12:42

Een onschuldige familie vermoorden. Dan ben je dus geen held, maar een laffe sukkel en een moordenaar. Levenslang aub.

Trekhaas | 08-06-21 | 11:24 | 5

Flikker op met je omgekeerde bewijslast. Iedereen is onschuldig totdat schuld bewezen is.

Trekhaas | 08-06-21 | 11:38
-weggejorist-
amon-rud | 08-06-21 | 11:59

Niet voor een Zwitsal

Trekhaas | 08-06-21 | 12:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Verschrikkelijk! Achterlijk en laf om met een moordmachine mensen opzettelijk aan te rijden. Mooi dat ze de dader meteen hebben kunnen arresteren.

Wel een snel statement vanuit Canada, dat het een bewuste actie was, gericht op mensen met het moslimgeloof.

Hier wordt er eerst van alles onderzocht en tegenwoordig schimmig gedaan over de motieven.

Verder valt me op dat de motieven dan vanuit de dader worden genoemd, zoals 'verward' , of 'terroristisch' , of 'extremistisch'.
Kan me niet herinneren dat dit bij de slachtoffers wordt gelegd en hun geloofsovertuiging wordt genoemd. Wel als dit toevallig iemands beroep is, zoals de priester in Zuid Frankrijk.

Zonder enige vorm van cynisme vraag ik me af waar dit verschil in zit. Hanteren journalisten een andere berichtgeving?

Roos | 08-06-21 | 11:23 | 2

Dat 'snelle statement' kun je maken als je ook 'snel onderzoek' gedaan hebt. Wellicht was die verdachte gewoon openlijk over zijn motieven.
Wat betreft de geloofsovertuiging: die wordt genoemd wanneer 'ie relevant lijkt. Bij een aanslag op een kerk, een priester, een groep mensen die HERKENBAAR zijn als christen is dat het geval. Maar niet als iemand het vuur opent in een concertzaal of met een vrachtwagen over een boulevard rijdt.

Diewijfvandielange | 08-06-21 | 11:30

Typisch, hoor. Meestal heeft de Joop dit soort nieuws als eerste, om aan te tonen dat het gevaar en geweld van extreem-rechts veel erger is dan het gevaar en geweld van de kant van geradicaliseerde moslims.

Neemt uiteraard niet weg dat dit een weerzinwekkende daad van een enge racist is. En je verwacht zoiets in de VS, niet in Canada. Maar goed, Brenton Tarrant voerde zijn terreurdaad uit in Nieuw-Zeeland, en Breivik in het uiterst beschaafde en gemoedelijke Noorwegen.

Dus uiteindelijk kan de idiotie overal toeslaan.

Dr_Johnson | 08-06-21 | 11:23 | 1

Ik lees niets over racisme. Het zou de dader om het geloof gaan.

Een belangrijk onderscheid dat ook in de media tegenwoordig soms ver te zoeken is.

UnderTheDevil | 08-06-21 | 11:39

Die jongen had ook zn omgeving tegen he, beetje begrip.

mundusvultdecipi | 08-06-21 | 11:21 | 2

Ik neem aan dat hij door een arts wordt onderzocht. Suikerspiegel? Verward? Onderdrukt? Wellicht in het verleden door zijn ouders verkeerd benaderd?
Hell, misschien opgekropte gevoelens van leven in het verkeerde lichaam!
Maar dat zal in deze wel niet gebeuren.

EEnzame SchizofrEEN | 08-06-21 | 11:39

Is er al gekeken of zijn box vroeger rond was?

mundusvultdecipi | 08-06-21 | 11:41

Altijd al een hekel gehad aan figuren die moedwillig schade rijden aan een mooie auto.

hero_of_heaven | 08-06-21 | 11:21

Waar gaat het heen als Westerlingen nu ook al die achterlijke gebruikelijke lompe haat gebruiken van die mossels over gaat nemen? Mag toch hopen dat wij hier boven blijven staan en in de regel niet tot hun niveau afdalen.

zwellevertje | 08-06-21 | 11:20 | 7

@Diewijfvandielange | 08-06-21 | 11:33:
'gaskamers'
De meeste mensen vinden dat qua niveau toch een dieptepunt van de westerse geschiedenis en de van de mensheid in het algemeen.

Dus de geschiedenis leert waar lompe haat toe kan leiden. Als je een beetje oplet en nadenkt dan he.

kloopindeslootjijook | 08-06-21 | 11:41

@Diewijfvandielange | 08-06-21 | 11:33: Ook niet zo heel hoog maar er zat wel wat meer organisatie en beleid achter, wat het dus zeker niet minder erg maar wel minder lomp maakt.

zwellevertje | 08-06-21 | 12:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is een incident, niet alle blanken zijn zo.

weetbeter82 | 08-06-21 | 11:20 | 2

Leg dat maar eens aan Justin Castro uit.

Pimp my Voortuin | 08-06-21 | 11:28

Volgens Adolf Pechtold, straalt dit slecht af, op de blanke bevolking. Zij zijn de échte slachtoffers van geweld in de wereld.

Guy Fawkes | 08-06-21 | 11:36

Is het misschien een idee om verschillende groepen met hun eigen ideeën elk een stukje land te geven wat ze dan 'hun' land mogen noemen?

mr_awesome | 08-06-21 | 11:19 | 9

Dat was zo, totdat diversiteit moest

Mark van Leeuwen | 08-06-21 | 12:56

Dat is er al sinds mensenheugenis. Maar wat moet je dan als mensen besluiten naar een ader land willen gaan omdat het daar leuker is ? Moeten ze dan in hun land van oorsprong blijven ?

loser | 09-06-21 | 08:49

@loser | 09-06-21 | 08:49: Je aanpassen aan het land waar je naartoe gaat, of daar niet naartoe gaan. (When in Rome act like the Romans)

mr_awesome | 09-06-21 | 09:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit is fakenews, want in het land van Yasser Trudeau kan dit niet gebeuren.

skoftig | 08-06-21 | 11:17
-weggejorist-
Eddy67 | 08-06-21 | 11:17 | 1

Is de voornaam Nathaniel een typisch joodse naam, of is dat net zo een algemene naam als John, William of Ronald?

Arnold Layne | 08-06-21 | 11:16 | 1

christelijk kan ook. Nederland calvinistisch mogelijk? Veltman. In het kader van speculeren. Veel religieuze boeren ooit die kant op gegaan.

P-unit | 08-06-21 | 11:38

op een gezinnetje inrijden, ziekelijk!

Struikrover3 | 08-06-21 | 11:16

Hij had gewoon een lage bloedsuikerspiegel.

Peter_K | 08-06-21 | 11:13

Ben ‘s in London geweest.
Een hele deprimerende stad, vol met junkies, alcoholisten etc.
Alsof de hele sociale onderklasse samenkomt in London.
Afbraak winkelcentrum.
Nee mensen, Canada is echt niet het paradijs op aarde.
Toronto is niet veel beter.

Verder is deze gebeurtenis zeer te betreuren.
Willekeurig mensen doodrijden is krankzinnig.
Wellicht houdt eea verband met het aftuigen van een Joodse jongen twee weken geleden.

Ruimedenker | 08-06-21 | 11:12 | 3

Nathanial klinkt Joods
Veltman klinkt Nederlands….

Ruimedenker | 08-06-21 | 11:14

Het is een westers land met dito problemen, ik kom veel in Vancouver en daar is het niet perse beter Schreeuwend duur geworden door Chinese speculanten die hun geld kwijt willen. Veel ouderwetse junks. Het land is afhankelijk van monocultuur. Canada is een stuk socialer als bv de Usa maar net als bij ons zijn dakloze en verslaving problemen waar ze maar geen grip op krijgen. Belasting is wel een stuk relaxter alhoewel ze de stomme traditie hebben om prijzen zonder btw aan te duiden en om de een of andere reden de Amerikaanse tip cultuur hebben. Je kan er wel nog lekker diep in het bos gaan wonen ver van alles vandaan zoals veel van mijn familie daar doet. Mooi maar saai. Gekken die moorden zijn helaas tegenwoordig overal op de wereld. Nu deze weer.

P-unit | 08-06-21 | 11:21

Ben 2 jaar geleden in Toronto e/o geweest, vond t behoorlijk aftands.

hetgeleteken | 08-06-21 | 11:21
-weggejorist en opgerot-
TRUMP | 08-06-21 | 11:12 | 1

Ja joh, anders rijd je er zelf ook even een paar aan om je punt te maken. Waanzin.

BobDobalina | 08-06-21 | 11:25
-weggejorist-
Ruben Landzigt | 08-06-21 | 11:11

Wat een totale klootzak die gast. Hoop dat ze hem lang en diep opsluiten. Mensen vermoorden om hun ras of geloof is min heel veel...

Odin | 08-06-21 | 11:10

Extreemisme is nooit goed, uit welke hoek dan ook

Mark van Leeuwen | 08-06-21 | 11:10 | 1

Ps. Jammer dat extremisten het nooit op elkaar gemunt hebben

Mark van Leeuwen | 08-06-21 | 11:12

Wat een smerig laf varken. Een terrorist is een terrorist, maakt niet uit zijn achtergrond.

Mokum Kosher | 08-06-21 | 11:09
-weggejorist-
Statix | 08-06-21 | 11:07 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom dat nou wel in het nieuws en onderstaand lijstje niet?

www.thereligionofpeace.com/attacks/at...

Oja, omdat dit soort incidenten uitzonderingen zijn en dus nieuwswaardig en die islamitische aanslagen gewoon business as usual is.

Verder natuurlijk een pretty sick actie van die Veltman.

Knufter | 08-06-21 | 11:07 | 3

Dit nieuws is puur om het snel op hun tenen getrapte deel van onze moslimlandgenoten te pleasen.

Papa Jones | 08-06-21 | 11:09

Dank voor de nuttige link.

Dr. Worstenbroodje | 08-06-21 | 11:11

Ik had nog niks meegekregen van de moord op 160(!) dorpelingen in Burkina Faso nog geen 3 dagen geleden.

Oeleflaffel | 08-06-21 | 11:42

Ah, nu weten we opeens WEL meteen zeker dat er een terroristisch motief was.....

Godsammekraken | 08-06-21 | 11:06

Wat een sick fuck die Veltman
smijt maar in een donkere kerker en de sleutel weg

Tobi | 08-06-21 | 11:05
-weggejorist-
Papa Jones | 08-06-21 | 11:05 | 2

Zullen wereldwijd wel weer veel Canadese vlaggen worden verbrand.

Man-bear-pig | 08-06-21 | 11:05

Las het gisteren met een half oog.
Zoveel gekken op de wereld dat ik halverwege al doorscrolde.

Ik raak afgestompt.

R. Ketelsteen | 08-06-21 | 11:05

Ah, in Canada hebben ze ook verwarde personen. Dieptriest.

Ride_On | 08-06-21 | 11:04

Wat is nu een gepaste reactie....???

Bouwfraudeur | 08-06-21 | 11:04 | 6

@Papa Jones | 08-06-21 | 11:06: dat klopt

J-van-de-Bontekoe | 08-06-21 | 11:31

@EEnzame SchizofrEEN | 08-06-21 | 11:20: Nee, doet ook niemand hier, ik ook niet. Maar voor een gepaste reactie hoef je maar tot 12:30 u te wachten, dan heeft de MSM al www. bepaald wat de gepaste reactie is, moet, zal zijn, dus dan hoeft niemand zich meer die vraag ook te stellen.

Joyce | 08-06-21 | 12:03
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
loser | 08-06-21 | 11:04 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Zieke actie, je mag het een achterlijk geloof vinden, maar dat rechtvaardigt geen aanslag op onschuldigen.

Wijze uit het Oosten | 08-06-21 | 11:03 | 7

@James Lastig | 08-06-21 | 12:49:
Onzin, ze steken een dikke Amsterdammer neer en ze schrijven er nog steeds over.

miko | 08-06-21 | 12:58

Dat vinden zij nou dus wel, daarom gaan wij ook allemaal lekker dood.

Anoniemtje | 08-06-21 | 13:02

Vanuit die geloofsovertuiging vinden er mega hoeveelheid misdaden plaats, veelal onbeantwoord, ik ben het niet eens met wat er gebeurd is maar ik kan mij zo indenken dat de boze getinte moslimman een tweede keer nadenkt en realiseert dat ook zijn mensen geraakt kunnen worden.

oldfaithfull | 08-06-21 | 14:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Boem is ho. Nou, laat de megaprotesten maar beginnen in Pakistan.

EmilioEsteves | 08-06-21 | 11:03 | 1

De foto's van Geert liggen al klaar om in de fik gestoken en bespuugd te worden.

grapo | 08-06-21 | 11:22

Doodstraf voor de dader svp.

Febofiel | 08-06-21 | 11:02 | 2

Canada heeft (helaas) de doodstraf in de kliko gegooid

Wc-kip | 08-06-21 | 11:05

nee man, die had duidelijk net een lage suikerspiegel, of was anderszins verward

wwweetikveel | 08-06-21 | 15:13

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino