Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terroristische aanslag moskee in Quebec: 6 doden

Zes doden en acht gewonden na een schietpartij in een moskee in Canada. Een wrange herinnering aan de internationale statistiek dat de meeste slachtoffers van islamitisch terrorisme moslim zijn. Want ja, de daders (er zijn er al 2 opgepakt) schreeuwden de inmiddels bekende AA-kreet, zij het met een Québécois accent. Daar helpt, althans voor een van de twee gearresteerden, dus geen moedertje-inreisverbod meer aan. De ander is van Arabische origine. Jesse Trudeau spreekt van een terroristische aanslag, maar wat voor soort terrorisme krijgt hij nog even niet uit zijn bek. Standaard tenenkrommend gezwam dat het aan islamofobie ligt, is vooralsnog voorbehouden aan minder heldere lichten en wordt verspreid door Qatarese 'nieuws'-zenders. De echte slachtoffers zijn tussen de 35 en 70 jaar. Gelukkig zijn 39 mensen erin geslaagd de moskee ongeschonden te verlaten. Het lijkt erop dat de politie de situatie inmiddels onder controle heeft.
UPDATE: In tegenstelling tot eerdere berichten lijkt het te gaan om één blanke schutter, de 'Arabische' arrestant wordt nu als getuige beschouwd.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
MLGC | 31-01-17 | 22:09

-weggejorist-

Lefgozer | 31-01-17 | 03:58

De ku(ns)t van nepnieuws in de wereld brengen is en blijft schijnbaar voorbehouden recht aan de Roverheden.

de_sjaak1960 | 31-01-17 | 02:11

"Standaard tenenkrommend gezwam dat het aan islamofobie ligt."
Zelden heeft GS zo in zijn eigen voet geschoten als nu, maar het zal wel weer aan anderen liggen.

hardhorendhert | 30-01-17 | 21:56

update, mooi eufemisme voor rectificatie

rob6814 | 30-01-17 | 20:32

-weggejorist-

rawone | 30-01-17 | 19:03

AD meldt dat de opgepakt Fin getuige is.

rawone | 30-01-17 | 19:03

Beveilig de kerken!

WaitingLine | 30-01-17 | 18:59

Niets met de Islam te maken!

McSnor | 30-01-17 | 18:35

En nog geeft het NOS-journaal zojuist geen daderinformatie, terwijl het op de website wel staat. Er wordt nog steeds gesuggereerd, dat het anti-moslim sentiment betreft en dus wel gedaan zal zijn door blanke rechts-extremisten. Hoe schandalig is het dat NL zo voor de gek gehouden wordt.

Wachtmaar! | 30-01-17 | 18:22

Als ik de media moet geloven een Canadees met ogenschijnlijk alles verre van islamitische sympathieën samen met een Marokkaan? Ik snap er even helemaal niets meer van.

Tubantia83 | 30-01-17 | 18:06

Toch een beetje kille en vaak zieke reacties hier. Toch zes onschuldige mensen vermoord door wat lijkt alweer jihadisten. Maar hier ligt men helemaal in een stuip over extreem-rechts. Waarom?

De Koreaanse Slet | 30-01-17 | 17:50

Weet iemand wat het lidmaatschap bij IS inhoudt? Krijg je dan ook een blad toegestuurd? En zijn er kortingsacties? Eventueel ook pechhulp o.i.d.? En wat is ongeveer het maandbedrag? Ben zelf al lid van iets dus is niet dat ik hier nu lid van wil worden, is meer uit nieuwsgierigheid. Zie namelijk nooit reclame of een advertentie ervan en bedenk me nu dat ik ook nog nooit iemand op een verjaardag of feestje iemand gesproken heb die er lid van is of wilde worden.

sjoerdploert | 30-01-17 | 17:11

"met een Québécois accent"
Want als er op je geschoten wordt en er tegelijkertijd iets geroepen wordt, ga jij als getuige -die niet met naam genoemd wil worden- heel aandachtig staan te luisteren naar wat voor accent die mensen wel niet mogen hebben. Tuurlijk.

Ageless | 30-01-17 | 16:44

BREAKING: Volgens Radio-Canada en LCN, de twee verdachten in de # QuebecShooting Alexandre Bissonnette en Mohamed Khadir.
Bron : twitter.com/AmirFarahi

*101# | 30-01-17 | 16:24

Eppo | 30-01-17 | 13:50
Hij kan zn religie ook afgezworen hebben en de andere kant op zijn geradicaliseerd. Je weet t niet.

ikzalhandhaven | 30-01-17 | 15:52

Absurd gedrag. Als deze jongens/kerels lef hebben, betalen ze zelf de dokters- of ziekenhuiskosten en nemen ze een paar dagen vrij om te herstellen in plaats van de ziektewet in te duiken.

Mannes | 30-01-17 | 14:31

Terug naar de prehistorie.

maar toch | 30-01-17 | 14:12

-weggejorist-

protonplof | 30-01-17 | 14:07

De Npo refereerde naar een vorige aanslag met een waarbij een varkenskop was neergelegd toen ik vanochtend het nieuws even keek

marrretje | 30-01-17 | 13:57

-weggejorist-

Koraalverhaal | 30-01-17 | 13:55

Grote kop ineens weg op ad.nl, en in het originele artikel nog steeds geen info over de daders. Manmanman

Koraalverhaal | 30-01-17 | 13:55

Het blijkt in ieder geval dat een Marokkaan 1 van de daders is, dus islam-islam kwestie.
Trump heeft groot gelijk gekregen maar de varkenskop van de NOS blijft nu hangen en het nieuws wordt pijlsnel uit de koppen gehaald.
Verder Trump in de grond boren, nu is bezoek Engeland weer de volgende klucht.
Tot daar ergens iets ontploft, wat uiteraard de schuld van Trump is.
Man, man, man wat laten die zogenaamd democratische goedmensen zich ontmaskeren.

Eppo | 30-01-17 | 13:50

Ik luister in de auto altijd naar radio 4 ivm de klassieke muziek en nu net op het 'nieuws' van 1 uur niets meer over de aanslag in Quebec.... dus dwz doorlopen mensen, niks aan de hand!!!

weetjenog | 30-01-17 | 13:47

De slachtoffers: je hele focking leven lig je met je ass omhoog naar Allah te bidden. En als het er op aan komt laat hij je afslachten als een varken. Het zal je god maar zijn.

Tutanchamon | 30-01-17 | 13:43

Studenten van de Université Laval dus. De Université Laval is net zoiets als de UvA hier. Volledig op de multiculti en acceptatie toer, met een heel hoog aandeel buitenlandse studenten uit het Midden Oosten.
Acceptatie van één kant dus. Of..... en dan ga ik even vol in de aluhoedjes-modus, een stel linkse studenten die een false flag doen.

De Université Laval had eind vorig jaar overigens ook al te kampen met wat 'incidentjes' waarbij bij studentes op de campus werd ingebroken en de studentes werden aangerand en verkracht. En de daders waren geen Canadezen.

Boerentrut | 30-01-17 | 13:43

The mosque was Ahmadiyya .

gatito | 30-01-17 | 13:37

Door zijn eigen neten wordt men 't hardst gebeten! Mwoehaha..

Brou Is Back | 30-01-17 | 13:36

Weet iemand wat voor moskee het Is?
ik vind dat er erg weinig news feed over dit item is....
als dit een aanval van rechts Is, dient het aangemerkt te worden als terrorisme en keihard vervolgd te worden, zoals dat hoort bij elke vorm van terrorisme.
( wachtende op feiten)

Schepvogel | 30-01-17 | 13:35

eerstneukendanpraten | 30-01-17 | 13:10
Censuur op de Sjoop?? Joh, krijg nou wat. Dat is bij de Links Kerkelijken helemaal geen censuur hoor, dat heet: guur rechts niet in de kaart spelen.

klön | 30-01-17 | 13:29

Laat maar jongens! Het is al geen belangrijk nieuws meer dat moslims hebben geschoten! No rubbernecking... just disperse!

Sarcastisch varken | 30-01-17 | 13:24

wel pikant, de media hoopten duidelijk dat ze nu eindelijk een keer een rechtse aanslag hadden. Met die éne kun je dan natuurlijk jaren vooruit met de deflectie: ja-maar... En dat dan minimaal 1 of 2 keer per week, hoewel de aanslagen tegenwoordig dagelijks plaatsvinden halen de meesten de pers niet meer. Dan is het slechts regionaal nieuws...

nStilgar | 30-01-17 | 13:18

Universeel trucje van geheime diensten all over the world om meer controle/politie/minder vrijheid/ etc... te verkrijgen.
In het engels (in the text) ,Destabilize,Destabilize,Destabilize.(vrij vertaald:op zijn grondvesten laten schudden)
De arabische "lente""metroplofs" e.a. aanslagen zijn er een "mooi"voorbeeld van.

cat22 | 30-01-17 | 13:18

Dat ploflims booslims opblazen is al jaar en dag schering en inslag. 80% van de aanslagen zijn moslims tegen moslims in moslimlanden. Je zou bijna zeggen: de gewoonste zaak van de wereld daar. Maar ja, als het in het Westen gebeurd dan is blijkbaar het pas echt nieuws www.thereligionofpeace.com/

matrixbluepill | 30-01-17 | 13:14

Even een rondje langs de internationale velden gedaan. ZOEF weg nieuws. Over tot de orde van de dag. Trump bashen.

Langshetrandje | 30-01-17 | 13:14

Ook onze vieze smerige staatsomroep doet mee aan de islamfobie duiding.
Op teletekst word nog gerefereerd aan een eendere aanslag op de moskee met varkenskoppen en varkensbloed.
Smerig goor links bolwerk andere woorden zijn er niet voor nooit feiten benoemen want dat straalt zo slecht af recent nog met de verkrachting in Zweden.
Gelukkig hebben wij voor dit soort zaken geen stijl!!!!!

Toontje-lager | 30-01-17 | 13:14

klön | 30-01-17 | 13:08

Mijn twee comments dat het er toch echt de schijn van heeft dat het weer moslims zijn die moslims doden werden niet geplaatst. Zouden ze daar misschien toch aan censuur doen? Je verwacht het niet...

eerstneukendanpraten | 30-01-17 | 13:10

Bij de Sjoop zakt het item razendsnel, want mislukte framing en ongewenste boomerang-in-your-face.
De censuur draait overuren.

klön | 30-01-17 | 13:08

Het Franstalige La Presse weet te melden dat Trump hier schuldig aan is.....

Ulle Ruttelflut | 30-01-17 | 12:51

Eens of oneens: vrijheid van godsdienst is nu eenmaal gevaarlijk voor democratie, als je er niets aan wil doen.... moet je ook niet zeuren.

ali komijnekaas | 30-01-17 | 12:51

Maar hebben ze nu die van die varkenskop ook al in de kraag gevat?

Aap Noot Miesje | 30-01-17 | 12:45

Bij types als Trudeau en, nou ja vul maar in gaat het muntje nooit vallen,hoeveel aanslagen en doden er ook nog volgen, ze gaan alles en iedereen de schuld geven behalve de daders en de haatideologie die het zooitje aanstuurt. natuurlijk, is ook veel te logisch hé.

Mallepietje1001 | 30-01-17 | 12:41

Goh... NOS meldt : De politie heeft twee verdachten opgepakt. Over hun achtergrond is nog niets bekendgemaakt, maar tegen de radiozender Radio-Canada heeft een bron dicht bij het onderzoek gezegd dat het om twee studenten uit Quebec gaat. Een van hen zou van M a r o k k a a n s e afkomst zijn.
nos.nl/artikel/2155680-zeker-zes-doden...

*101# | 30-01-17 | 12:39

@jezusisonzin | 30-01-17 | 11:36
Ik ben het gedeeltelijk eens met uw tegel maar hier is even een aanvulling:

De reden waaróm ze Israël niet kapot krijgen is omdat men daar wél een regering heeft die bereid is door te pakken bij gebleken bedreiging/ oorlog. Daar is men wél bereid te vechten en sterven voor zijn volk. Hier komen we uit op een schamele 15%

sargasso.nl/potje-vechten-voor-je-land...

Verder hebben we hier een stel L*lletjes Lampekatoen als politieker die al beginnen te kermen als je een priemende vinger hun kant uit laat wijzen.

U heeft volledig gelijk wat betreft Khadaffi etc.. We hadden ze moeten laten zitten waar ze zaten. Het M.O. zal waarschijnlijk nooit toe zijn aan "democratie". De Koran verbiedt het, en zolang men dat als onveranderlijk woord van Allah ziet, en deze blind volgt, kun je die democratie op de welgevoegelijke buik schrijven.

Sjefke7807 | 30-01-17 | 12:39

Het relifascisme heeft weer toegeslagen.

litebyte | 30-01-17 | 12:33

Dit is blijkbaar het nieuwe normaal. Minder dan 200 reacties onder dit topic.

Het grappige is dat de NOS een tranentrekkend jankverhaal heeft over hoe moslims worden vervolgd door blanke racisten in Canada:
nos.nl/artikel/2155710-anti-islamgewel...
Terwijl de daders van de Religie van Vrede® blijken te zijn.

Over nepnieuws gesproken.

Zouden we de komende campagnetijd mensen bewust moeten maken van de ideologische gedrevenheid van de NOS? Ze hebben vandaag immers bewezen dat ze geen verhaal over moslim-tegen-moslim terreur te kunnen brengen, ondanks dat dit al urenlang duidelijk is. Het lijkt wel alsof ze willen dat we campagne voor Greet gaan voeren.

Barre_de_k | 30-01-17 | 12:28

Gewoon de islamitische variant van "Eigen volk eerst". Niets aan de hand.

peilschaal | 30-01-17 | 12:14

Ik lees tussen de regels van de veroordelingen van deze terroristische aanslag op twitter en verschillende fora de teleurstelling van heel veel linkse en islamitische mensen dat de daders waarschijnlijk toch weer moslim waren. Heel veel mensen hadden zo graag hun pijlen gericht op blanken die in het Trumpiaanse tijdperk eindelijk hun vermeende haat nu eens ten berde zouden brengen in de vorm van een aanslag. Helaas moeten deze figuren weer wachten op die ene kogel, die wel past in hun wereldbeeld dat islam vrede is en blanken mannen zeer foute oorlogsliefhebbende duivels zijn.

Je weet dat er een dag komt dan zal er zo'n aanslag zijn. En de hele wereld zal zich op dat incident storten in een hijgerige moralistische media orgie, waarbij voor eens en altijd zal worden vastgesteld dat er een enorm kwaad groeit in het westen, "Islamofobie". En er zal gedansd en geprotesteerd worden in straten en die ene blake lone wolf krijgt een virtueel standbeeld op het internet, omdat hij de vooroordelen van alle "goede mensen" heeft bevestigd.

Statler en Waldorf | 30-01-17 | 12:13

jezusisonzin | 30-01-17 | 11:36

U simplificeert. Was het maar zo overzichtelijk als u zegt. Mijn kritiek op de islam ligt op een ander en veel breder niveau, van niet willen integreren, jodenhaat, foute imams, gebedsruimtes, criminaliteit, slachtofferrol etc etc

Tirade | 30-01-17 | 11:55

Canada wordt het nieuwe Zweden met die Trudeau, mark my words.
En als het aan de NOS ligt gaan we dezelfde kant op, uitgebreid verslag over de varkenskop en meer anti-islam oprispingen en geen woord over de daders.

Eppo | 30-01-17 | 11:54

Eigenlijk moeten de slachtoffers blij zijn met hun (versnelde) wens om bij allah te zijn. Het is zijn wil in hun ogen.

Immers elke gelovige ziet dit leven, als opmaak om zo vroom mogelijk in de hemel te komen.

Daarom geven de meeste gelovige niets om deze wereld of medemens. Het gaat om de volgende (en hoe dom klinkt dat dan?)

Ce ca! | 30-01-17 | 11:54

@jezusisonzin | 30-01-17 | 11:36
Die staatsgreep in Egypte kwam vanuit het leger en heeft inderdaad goed uitgepakt. Wat betreft die juiste keuze van het westen meen ik mij te herinneren dat de EU juist klaar stond met een vracht geld voor de MBH toen die tijdelijk aan de macht waren.

koosnaam | 30-01-17 | 11:50

Dan weet je als moslim weer even wat die vrede waar je voor bid in de moskee toe in staat is. Er zijn genoeg vredelievende moslims, maar een groot deel daarvan ontkent of beschermt de moordlustige strijdkracht binnen de islam.

Flapuidt | 30-01-17 | 11:40

@jezusisonzin | 30-01-17 | 11:36
Mijn bescheiden mening is dat het westen helemaal niet meer zou moeten ingrijpen daar. Gewoon een hek er omheen en laat het ze zelf uitzoeken. Halen we onze energie wel ergens anders vandaan.

Zeepvrij | 30-01-17 | 11:38

Is dit goed nieuws? AA roepers die andere AA roepers 17 maagden en het eeuwige licht verschaffen. Ik kan het niet meer volgen dus excuseer mijn met ongelukkige aanhef gekozen commentaar. Want elke dode is er een te veel. Ook als ze elkaar te lijf gaan maar dat schijnt meer dan usance te zijn in de landen aan de grote zandbak.

Lichtstadfan | 30-01-17 | 11:38

Let op mijn woorden. Als nu blijkt dat het om een salafistische geinspireerde aanslag op een liberale moskee gaat, dan verstomt de berichtgeving bij Al Jazeera, Volkskrant, NRC en Joop per direct, en staat die Trudeau natuurlijk helemaal voor gek

batvoca2 | 30-01-17 | 11:38

Glasgow Argus,

1400 jaar geleden was de moslimoverherrsing een reeele dreiging, aangezien ze ver doorstootten in Europa. Sindsdien is de moslimwereld snel verdeel geraakt en op het moment dat westerse mogendheden samenwerkten had de moslimwereld geen schijn van kans. Zelfs het Osmaanse rijk was vrij snel een speelbal van de westerse mogengheden.

Een moslimwereld die de wereld wil veroveren dmv zelfmoordaanslagen is een gotspe. Het kost een relatief aantal weinig doden alhoewel elke dode er 1 teveel is. Het geeft alleen wel aan, dat hierdoor een beeld ontstaat van de moslimwereld, dat een bedreiging is voor het westen.

Alle landen met meer dan honderd miljoen mensen en met veel oliedollars krijgen hetniet eens voor elkaar om een klein land als israel te vernietigen. Een echt grote mogendheid is dus echt helemaal een stap te groot.

De ergste oorlogen in de laatste jaren zijn mede gevoerd door de usa en Rusland in Irak en syrie. In Libië deden de Fransen en de engelen dat. Het westen bepaald dus wat er gebeurd en of een regering kan blijven zitten of niet. In ieder geval niet de moslimwereld.

Saddam Hoessein, Assad en Khadaffi zijn en waren geen extreme moslims. Het waren dictators die wel wisten hoe om te gaan met moslim extremisten. Namelijk oppakken en je zag ze nooit weer. Heeft vanaf de jaren 80 tot en met 2003 goed gewerkt.

Daarna ging het mis, want die dictators moesten weg en er zou democratie komen. Democratie werkt alleen als mensen daar aan toe zijn. Deze dictators waren beulen en hebben veel slachtoffers gemaakt. Sinds ze wegzijn of in de verdrukking zetten komen massa's vluchtelingen met extremisten onze kant op.

Het westen waaronder ook Nederland hebben deze puinhoop veroorzaakt en hebben geen idee hoe het moet worden opgelost. 1X is de juiste keuze gemaakt. Dat was in Egypte waar een staatsgreep werd uitgevoerd. Extremisten van de moslim broederschap zijn opgepakt en Egypte is weer relatief veilig.

De moslimwereld is niet het gevaar, maar de onkunde van het westen om ergens in te grijpen in een land waar men de de grafische verhoudingen niet kent.

jezusisonzin | 30-01-17 | 11:36

Zeepvrij | 30-01-17 | 11:12
Precies. Wat een Iraanse vriend van me zei: in soennitische landen is terrorisme vaak vanuit mensen hun eigen beweging, terrorisme uit Iran heeft vrijwel altijd banden met de regering.

Draak uit Brabant | 30-01-17 | 11:34

@Elessir | 30-01-17 | 11:28
Die christenen hopen nog steeds, dat het verscheuren van hun broeders en zusters in de wereldarena stopt, zodra de moslims een andere hobby hebben gevonden.

FreeVogelaar | 30-01-17 | 11:34

al die arabidioten hebben allemaal hun eigen versie van het moslimisme en ze vechten mekaar kapot om gelijk te krijgen. het meest belachelijke is nog dat wij nu de moskeeën in ned. moeten gaan beveiligen tegen hun eigen andersdenkende moslims. er is gewoon geen greintje logica meer te ontdekken in die hele deugcultuur. en het is allemaal lekker toch de schuld van die islamofobe blanke overheerser.

jan den hollander | 30-01-17 | 11:32

Allemaal heel sneu voor de slachtoffers en hun nabestaanden maar er vinden in de mohammedaanse wereld wekelijks aanslagen plaats op christenen met veel slachtoffers als gevolg. Waarom zie ik dat nooit in de headlines en met veel bombarie op televisie en internet?

Elessir | 30-01-17 | 11:28

Als een moslim een moslim beschiet ligt het aan islamfobie. Maar gelukkig ligt dat niet aan de islam.

Patatter | 30-01-17 | 11:22

Met zoveel hersenloze volgelingen zou de Profeet Mohammed zich in deze tijd hebben bekeerd tot het Christendom.

Vrijhetzelaar | 30-01-17 | 11:20

Lekker je grenzen openhouden is toch veel beter. Krijgen we hier in Nederland bij een dergelijke aanslag een zelfde beleid als bij de coffeeshop ? Als er op je tent geschoten wordt dan wordt de hut geloten. Muhahaha. Prutsers.

netniet | 30-01-17 | 11:18

Gen. Maximus | 30-01-17 | 10:58

Dat heet gezinshereniging, vrouwen en kinderen konden niet door de vuurlinie komen. Trudeau kan met gerust hart de alleenstaande vaklui en apothekers opnemen. De gezinnen komen later.

Tirade | 30-01-17 | 11:16

@ Maar goed ik dwaal af. Kun je nagaan, wat we inmiddels meer weten over islamitische gebruiken dan de gebruiken van onze eigen voorouders.
Draak uit Brabant | 30-01-17 | 10:27

Bizar ja. Daarom PVV. Of Geenpeil voor mensen die Wilders te realistisch vinden.

Ce ca! | 30-01-17 | 11:14

@Draak uit Brabant | 30-01-17 | 10:27
Ja ik heb die ervaring ook met Iraanse mensen. Kunnen net zo conservatief zijn en beroepen zich op hetzelfde boek maar zijn niet zo geobsedeerd door wat anderen doen. Ik heb Perzen daardoor wat hoger zitten dan Arabieren, even los van het Iraanse regime.

Zeepvrij | 30-01-17 | 11:12

@Lotus15 | 30-01-17 | 11:07

Wel gelijk een heel goed achtergrond artikel over een van de markanste en vervelendste problemen waar de moderne wereld mee kampt. Een toename aan beledigingen van Moslims:
nos.nl/artikel/2155710-anti-islamgewel...

Rommelende Onderbuik | 30-01-17 | 11:11

Fjjn he! Zo een verheven cultuur toelaten en vreemd opkijken als men het conflict die men had, (hier in het westen) voortzet.

Ce ca! | 30-01-17 | 11:11

NOS heeft de varkenskop uit het nieuwsbericht gehaald. Ze hebben het er blijkbaar even over gehad.

Lotus15 | 30-01-17 | 11:07

Bevestigd: Politie verslag van de 2 verdachten zijn studenten ingeschreven aan de Laval Universiteit & 1 van hen is van Marokkaanse afkomst. # Quebecshooting # stefoy
Bron: twitter.com/AmirFarahi
Tja.. Moeten de Moskeeen nu beschermt worden tegen marrokanen...??

*101# | 30-01-17 | 11:05

I told ya. Moslims gonna moslim!

(sorry Joris, dit is moeilijk in het NL te vertalen)

Ce ca! | 30-01-17 | 11:04

Spiritualiteit zonder grenzen.

RickTheDick | 30-01-17 | 11:01

Tirade | 30-01-17 | 10:31
Ja, behalve voor alleenstaande mannen.....
www.thestar.com/news/canada/2015/11/2...

Oftewel, de hoofdmoot van de exodus, zoals we in Europa inmiddels proefondervindelijk hebben kunnen vaststellen. Het één zeggen en het andere doen, internationaal socialisme spreekt nog altijd een universele taal :-)

Gen. Maximus | 30-01-17 | 10:58

Radicaal links blijft in de ontkenningsfase. Ze hebben niet door dat de wereld aan het veranderen is. Als figuren als ik zelfs pvv gaan stemmen, dan is er iets aan de hand. Door enorm te framen en alles onder de noemer van racisme te gooien, denken ze nog dat het gelijk aan hun zijde is. Beter zouden de goedmensen hun energie kunnen steken in ideëen dat dit land voor iedereen leuk blijft. Enorm veel normale, voorheen main stream partijen stemmende mensen zijn er van overtuigd geraakt dat islam ellende betekent.

Tirade | 30-01-17 | 10:51

Jaaa, 100 euro!!!

Ali Bi | 30-01-17 | 10:42

TB2318 | 30-01-17 | 09:52
Op individueel menselijk niveau heeft u helemaal gelijk en uw manier om naar de wereld te kijken moeten we in het dagelijks leven zeker niet vergeten.
Maatschappelijk politiek gezien schiet je daar echter niet zo veel mee op.
Om in een analogie te spreken; je kan zeggen dat elke bacterie je even lief is en ze allemaal even veel recht hebben op leven etc. Als sommigen je het leven zuur maken door zware en soms zelfs levensbedreigende ontstekingen dan moet je soms toch wat groepsdenken en een medicatie gaan zoeken.

Rommelende Onderbuik | 30-01-17 | 10:42

Uit solidariteit zal ik mij vandaag gaan converteren tot gematigde moslim...

Sarcastisch varken | 30-01-17 | 10:42

-weggejorist-

Zwizalletju | 30-01-17 | 10:36

Varkenskop,,.. Geweldig in de snert, en op de boterham als kinnebakspek met mosterd, veel mosterd.
Maar niet hebben in de woestijn maakt het nog geen aanslag op je mokeetje, he, een varkenskopje op de stoep. Vanddar die aanslag. Even het onderscheid laten zien. En nee, het waren geen blanke jongens. Die gaan efficienter te werk, dan was iedereen dood. Nu maar 8. Typisch weer het gebroddel van die shieten. Kun je ook niks aan over laten.

Worajai | 30-01-17 | 10:31

Deal met Canada. Alle vluchtelingen daarheen. Trudeau heeft al akkoord gegeven

Tirade | 30-01-17 | 10:31

Zeepvrij | 30-01-17 | 08:24
Grappig is dat.
Want ik spreek wel eens sji'ieten (uit Iran) en die zeggen dat doorgaans niet over soennieten. Want het boeit ze niet wat andere mensen geloven. Let wel, een van die mensen was een sji'iet die vrouwen, volgens hem uit respect, de handen niet schudt. Het vreemde was, dat hij net zoveel respect voor mannen en vrouwen, hoogleraren of niet, opbracht. Het ging hem om de kwetsbaarheid van vrouwen.
Ik heb 'm natuurlijk gezegd dat 'ie dat prima kan doen in Noord-Iran waar iedereen zo doet maar dat dat in Nederland niet normaal is en ik er geen boodschap aan heb, maar ik merkte wel dat het fenomeen van een totaal andere orde is dan van in Nederland opgegroeide, soennietische haatmoslims die een of ander debiel gebruik uit een cultuur heel lang geleden, heel ver hier vandaan hierheen halen om lekker te jennen.
Maar goed ik dwaal af. Kun je nagaan, wat we inmiddels meer weten over islamitische gebruiken dan de gebruiken van onze eigen voorouders.

Draak uit Brabant | 30-01-17 | 10:27

lasttango2016 | 30-01-17 | 08:23
'hun eigen mensen' is natuurlijk erg generaliserend.
Binnen de islam zijn er bizar veel fracties die claimen de 'ware islam' te zijn en de rest naar het leven staan.

Draak uit Brabant | 30-01-17 | 10:23

@TheBigKirth | 30-01-17 | 10:15
Dat wist jij misschien niet, maar bij de NOS hebben ze de redactie met uitzicht op het Oosten gericht. Dan komt het nepnieuws van zelf binnen waaien.

FreeVogelaar | 30-01-17 | 10:22

@Bigi Bana Boy
Een van de (weinige) lichtpuntjes, jou reactie van 8:25.
Goede duiding, mn het historisch perspectief.
Ik zeg :laten we ergens beginnen om tot die modus vivendi te geraken.
Maar waar te beginnen hè?
Aan de landsgrenzen?

D-Fens_1963 | 30-01-17 | 10:20

Racistische aanslag is het zo ie zo... of het nu rechts, links of asielzoeker was.

ali komijnekaas | 30-01-17 | 10:18

Sjiieten en Soennieten die elkaar afslachten zou een optie kunnen zijn, elders in de wereld is dat ook een normale zaak, waarom niet bij linke belletje Trudeau in canada.

etaleur | 30-01-17 | 10:17

Moet je de NOS lezen: nos.nl/artikel/2155680-zeker-zes-doden.... Geen woord over dat het waarschijnlijk moslim terroristen zijn, sterker nog, ze suggereren dat het rechts anti moslim geweld is. En dan zich afrvagen waarom het vertrouwen in de staatsomroep afneemt.

TheBigKirth | 30-01-17 | 10:15

Vanaf vandaag is het dus in Canada niet op Woensdag maar op Maandag gehakt dag.

FreeVogelaar | 30-01-17 | 10:14

ELK moedwillig verloren mensenleven is er 1 teveel!

pennestront | 30-01-17 | 10:12

Terzijde: Engelse krant vermeldt, dat Obama ook een inreisverbod voor 6 mndn afgekondigd. Nooit enig bezwaar tegen geweest.

M.uppet | 30-01-17 | 10:11

Blijft toch bizar,zoveel geweld om een destijds in elkaar geflanst sprookje.

R.B.Scott | 30-01-17 | 10:11

De Raad van Marokkaanse moskeeën Nederland maakt zich na de aanslag in Quebec ernstige zorgen over de veiligheid van de moskeeën in Nederland. Logisch, hier zijn ook meer marokkanen.

Glasgow Argus | 30-01-17 | 10:04

Het is een reeds begonnen wereldoorlog om alle smerige ongelovigen te vernietigen en dat met zeer weinig doden aan hun kant ,die trouwens allemaal beloond worden in het paradijs.

blauwe zander | 30-01-17 | 10:04

-weggejorist en opgerot-

Mika6101 | 30-01-17 | 10:04

-weggejorist-

pennestront | 30-01-17 | 10:03

Kijk, dat is nog eens wat anders dan wat verbrand gras in Enschede.

Peter_K | 30-01-17 | 10:00

Mijn haat is hatelijker dan jouw haat en dat los ik met een hatelijke haatkogel op.
Stop de als vreedzame religie verpakte haat.

Antitheïst | 30-01-17 | 10:00

En dan die varkenskop noemen als voorbeeld van een eerdere "aanval", het lijkt erop dat zowel moslims als links moeite hebben met het onderscheid tussen meningen en geweld.

Chicagoo | 30-01-17 | 09:59

Trudeau kan zijn lol op met zijn Canadees wir schaffen das. Ja zo behandelen ze de ongelovige honden en ook elkaar, want ja andere stam he. Noem me een islamitisch land waar christenen en ongelovigen gelijkwaardig als mensen worden behandeld.
En onze politici, die zijn geschokt.

Therapietje | 30-01-17 | 09:58

Goh. Waren de boze witte mannen op?

marcoplarco | 30-01-17 | 09:56

Tja, moslims gonna moslim.

WatZalIkErvanZeggen | 30-01-17 | 09:55

Oorlogsvluchtelingen zijn net als de stammen in een oude tarzanfilm, het ene moment rennen ze de ene kant op en het andere moment de andere.
En daar gaan ze ergens anders klaarblijkelijk gewoon mee verder.
En wij zijn/blijven de toeschouwers.
En uiteindelijk misschien wel (mede) slachtoffers.

D-Fens_1963 | 30-01-17 | 09:54

-weggejorist-

repu077 | 30-01-17 | 09:53

Als we niet willen dat onze kinderen gaan roken, moeten we niet doen alsof sigaretten heel normaal zijn.
Als we niet willen dat onze kinderen ten prooi vallen aan de islam, moeten we niet doen alsof moslims heel normaal zijn.

Stijlicoon | 30-01-17 | 09:52

alexbl | 30-01-17 | 08:30
Waarom die speculaties?
Het feit van die varkenskop klopt, en mag gezegd. En de waarheid komt toch wel aan het licht.
Waar ik mij aan erger zijn sites als "krapuul.nl" (linkser dan joop). Die zeggen nog niks. Als blijkt dat blank rechts verantwoordelijk is wordt met veel bombarie het bericht vertoond. Als blijkt dat moslims verantwoordelijk zijn blijft het stil. Of ivm lange nasleep een klein berichtje met heel veel "ja maar".
Wat dat betreft is GeenStijl eerlijker. Gewoon het feit noemen ongeacht wie de dader is. Dat gespeculeer daarvover vind ik altijd walgelijk. De doden zijn dood. De aanslag is walgelijk. De afkomst van de slachtoffers speelt daarbij geen rol (zeker niet bij kinderen). En van de daders ook niet.

TB2318 | 30-01-17 | 09:52

Het is door onderlinge twisten en meningsverschillen al jaren onrustig en oorlog in het Midden-oosten.
Het bleef echter, door de aanwezigheid van strenge leiders, geconcentreerd tot dit gebied. Het ingrijpen in de bestaande regimes had de massale migratie tot gevolg en hierdoor wordt de onrust en oorlog uit deze gebieden verspreid naar andere delen van de wereld. Omdat onze regeringen hierop niet adequaat reageren wordt de 'olievlek' alleen maar groter en wordt er dus niets opgelost.

pa_niek | 30-01-17 | 09:52

Precies wat Trump wil, eigen volk eerst.

ikkenieweten | 30-01-17 | 09:51

Misschien raar uit mijn pen, maar dit soort out-of-control oervervelende dwangmoslims moet snoeihard aangepakt worden. Zowel hier, in onze Vrije Open Westerse wereld als in het zand van herkomst.
Oók om goedwillenden te beschermen en ze in de gelegenheid te stellen deel van onze vrije samenleving uit te maken.
Daarvoor is wel nodig dat men een kleur kiest.
Daar is MOED voor nodig!
Zowel bij politici (haha LOL) als bij moslims.
Het punt van wegkijken, gedogen en alles maar een 'incidentje' noemen, ja, dat zijn we voorbij.
Allang........

pennestront | 30-01-17 | 09:51

@Tubantia
Hoe laat stond dat bericht op teletekst? Dat er Allaaf Hakbar werd geroepen stond ook al om 4:56 op den Twitter

Sgt. Pepper Spray | 30-01-17 | 09:48

jezusisonzin | 30-01-17 | 09:36
Veel te veel eer voor G.W. Bush. Een lichtgewicht sockpuppet voor de neocons, die later ook zijn opvolger Barack H. Obama hebben voortgebracht. Niet de meest briljante amerikaans buitenlandse politiek ooit, tenzij bedoeld om het midden oosten te verdelen en Europa te verzwakken.
.
Het probleem wat ik heb met de myopie va de moderne geschiedbeoefening is de onderschatting van de historische wortels en de overschatting van meer recente gebeurtenissen. Om het probleem van de Islam te begrijpen moet je 1400 jaar in de tijd teruggaan. Het is een op verovering en ongelijkheid gebaseerde woestijnideologie, die volledig haaks staat op de waarden en normen van het moderne westen.
.
2017 is een unieke kans voor de weldenkende burgers van het westen om de progressieve en corporatistische leugenaars een schop onder de kont te geven. 15 maart is al snel.

Glasgow Argus | 30-01-17 | 09:47

Gematigde Islam die het te verduren krijgt van extremen? Sjiieten tegen soennieten? Xenofoben die zich voordoen als...?

Is er al duiding uit welke hoek de daders komen?

Rommelende Onderbuik | 30-01-17 | 09:46

Na het ontbijt gaat Trump onmiddellijk de grens met Canada sluiten. Case closed.

Jacq1958 | 30-01-17 | 09:43

Glasgow Argus | 30-01-17 | 09:38
Moehaha, too soon. Hoe zou Koenders staan tegenover uitsluiting binnen een en dezelfde religie? Gadver wat een ingewikkelde wereld. Z'n hoofd zal wel op exploderen staan.....

Was er overigens in de slagschaduw van Berlijn onlangs niet ook al niet een dergelijke "red on red" aanslag in Zürich?

Gen. Maximus | 30-01-17 | 09:43

Een Marokkaan in Canada is op zichzelf al een rare combinatie.

de Voorzittert | 30-01-17 | 09:39
Net zo raar als een Tunesiër of Egyptenaar in NL, toch?

Nuchternederland | 30-01-17 | 09:42

Moorden om iets dat niet bestaat dat je niet ziet niet ruikt niet kan aanraken.Best raar.

janmetdepet | 30-01-17 | 09:42

@alexbl | 30-01-17 | 09:09
De kans dat het hierbij niet een islamitische dader betreft is op voorhand in tegenstelling tot de aanslag in Berlijn wel iets groter. Op het moment van schrijven van het teletekstartikel was de door de daders uitgesproken "AA"-uitspraak (het lijken wel anonieme alcoholisten zo) nog niet bekend, dus dat kan je de NOS niet kwalijk nemen. Voorzichtigheid is inderdaad geboden, en het zou de NOS sieren ook de schijn van vooringenomenheid te voorkomen door dergelijke verbanden met varkenskoppen niet te leggen, daarin kan ik je enkel gelijk geven. Overigens doet de NOS wel erg lang over het aanpassen van het bericht op basis van nieuwe feiten.

Tubantia83 | 30-01-17 | 09:42

Is Joop al ontploft om Jan-Willem en Klaas de schuld te geven?
.
Laten we even wachten tot de namen van de daders naar buiten komt.
Reden | 30-01-17 | 09:30

Bericht is net gepost op Joop. NL kranten spreken over schietpartij, gelukkig noemt Trudeau het wel een terroristische aanslag. Eerdere aanval op moskee (ja, ze schrijven echt aanval) met een varkenskop. Dat is een beetje de strekking.

Boerentrut | 30-01-17 | 09:40

Een Marokkaan in Canada is op zichzelf al een rare combinatie.

de Voorzittert | 30-01-17 | 09:39

keestelpro | 30-01-17 | 09:28
Ja, en daarom verwelkom ik het (schijnbare) einde van de ideologisch gedreven westerse democratische zendingsdrang in het geopolitieke spel. En de terugkeer van de good old balance of power, waarbij iedere natiestaat het gezonde eigenbelang als uitgangspunt neemt.

Slecht doordachte en voorbereide PR stunts zoals dat inreisverbod helpen hier echter niet bij.

Gen. Maximus | 30-01-17 | 09:38

Ondertussen heeft ook Koenders zijn onderbuik laten leeglopen. Veroordeel terroristische aanslag in Canada in sterkste bewoordingen, aldus de minister via het strontkanaal twitter. En, voegde deze egomaan eraan toe: discriminatie, uitsluiting en haat zijn nooit acceptabel.
Koenders is duidelijk aan het radicaliseren, het ligt op basis van zijn uitlatingen voor de hand dat hij zich op korte termijn gaat aansluiten bij Geert Wilders' PVV.

Glasgow Argus | 30-01-17 | 09:38

Viel ook wek eens te verwachten. IS die iets aanvalt dat tegen hen is of indirect tegen hen strijdt? Iets tussen soenieten en sjiieten? Afwachten maar, uitkomst zal nog wel even duren. Maar directe verwijzingen naar extreem rechts is totale nonsens; die lieten het bij een varkenskop, wanneer dat tenminste wel waar is. En direct verwijzen naar Trumps ingezette grensbeleid, hoe goedkoop en dom kun je zijn als media. Absurd en walgelijk.

Jan, Leiden | 30-01-17 | 09:37

Lange tijd geleden,

De reden dat er in Iran een revolutie plaatsvond was, dat er idioot op de troon zat die de bevolking onderdrukte. En het klopt, dat de huidige regering op de sgp lijkt, maar daar kunnen de laatste presidenten van de usa inclusief Trump niets aan doen. Hij kan het echter wel nog erger maken.

Daarnaast is Iran gezie de situatie in andere moslimlanden nog redelijk vooruitstrevend te noemen.

De raden dat het in het midden oosten een zooitje is, komt door Bush jr. die met zijn beleid er een zootje van maakte. Irak binnenvallen zonder een geldige reden en gebaseerd op leugens. Saddam Hoessein was een beul, maar maakte wel gehakt van islamitische fundamentalisten.

Er is maar 1schuldige aan deze puinhoop en dat is Bush jr. die vent zouden ze moeten oppakken en voor de rechter moeten slepen.

Wat wel frappant hierbij is, dat moslim fundamentalisten een moskee aanvallen. Maar een samenleving die alleen maar zelfmoord aanslagen kan verzinnen is gedoemd om te verdwijnen.

jezusisonzin | 30-01-17 | 09:36

Zij die hier niet begrijpen waarom KSA er niet op staat, moeten niet vergeten dat 1) de VS daar een basis heeft en 2) veel Amerikanen daar werkzaam zijn. Ook de onderlinge vervlochtendheid op het gebied van defensie en veiligheid, de VS levert wapens en technologie om de interne macht van de Saudi's te kunnen consolideren maar ook economisch kunnen niet zomaar opzij geschoven worden. Ook heeft Trump al tig keer gezegd dat hij wil dat de rijke Golfstaten de kosten dragen voor safe zones al dan niet de grenzen open stellen voor hun vluchtende islamitische broeders en zusters.

Desmoulins | 30-01-17 | 09:34

Een inside job, een afrekening in het islamitische circuit, of zoals John Mieremet zou zeggen: ze ruimen elkaar op.
Als daar geen moskee had gestaan was er niets gebeurd.
Moskee's horen in de woestijn.

keestelpro | 30-01-17 | 09:34

Is Joop al ontploft om Jan-Willem en Klaas de schuld te geven?
.
Laten we even wachten tot de namen van de daders naar buiten komt.

Reden | 30-01-17 | 09:30

@LangeTijdGeleden | 30-01-17 | 09:13
Deze hele vluchtelingencrisis begon met een dansende tafeldame op de NPO televisie. Het was feest want de Arabische lente was uitgebroken!
Op basis van de (voortdurende) totaal verkeerde informatie van de mainstream media moesten we blij zijn dat de ene na de andere dictator een kopje kleiner werd gemaakt.
Het Westen had zich nooit moeten bemoeien met die regio.
Met de massale instroom van vluchtelingen halen we nu ook al hun conflicten binnen onze grenzen.
Conflicten die we niet eens begrijpen.
Daar komt ellende van.

keestelpro | 30-01-17 | 09:28

@keestelpro | 30-01-17 | 09:12
Aangezien indianen meestal met pijl-en-boog schieten lijkt het me wel dat we deze bevolkingsgroep mogen uitsluiten als mogelijke daders.

pa_niek | 30-01-17 | 09:26

Actually later I listed a secondary source.

Here is a 3rd source:

Canadian journo source - 1 is Moroccan

[link to twitter.com (secure)]

Ondertussen Delta Flights grounded.

gatito | 30-01-17 | 09:25

@LJBrinkhorst | 30-01-17 | 09:13
De reden dat bijvoorbeeld Saoedi Arabië niet op de lijst staat, is omdat het niet Trump's lijst is, maar die van Obama.
De executive order van Trump baseert zich op een wet van Obama, en in die wet staat voor welke landen het inreisverbod geldt.

Dat de democraten Saoedi Arabië niet op het lijstje hebben staan verbaast me dan weer niks. (ok, eerlijk is eerlijk, ook bij de republikeinen zou het me niet verbazen)

TheEgg | 30-01-17 | 09:25

Islam = Ellende.
Hoe meer islam, hoe meer ellende.
Dat is al 1400 jaar het geval, altijd en overal.
Helaas.

Wonderful-Life | 30-01-17 | 09:23

Dit zien onze EU-overlords en overige wegkijkende elite dus als een noodzakelijk kwaad... Part of Life in the West.
De onderstaande lijst mag wel wat aangevuld worden:

theconservativetreehouse.com/2017/01/...

Desmoulins | 30-01-17 | 09:21

24/7 op alle staatsmedia over de Duivel-Trump.
Hoezo hersenspoelen ?
Dank dat er internet en social-media bestaat.
Trouwens, de NOS had het over onschuldige moslims die waren vermoord. Okee, maar wel met een beschuldigde vinger naar de "tegenstanders" van moslims. Tja, valt niet mee om straks de waarheid te melden.

Kamervraag | 30-01-17 | 09:20

sorry, tvanouvelles.ca

gatito | 30-01-17 | 09:20

Dat is zeer spijtig.

Toch lijkt ook hier weer te blijken dat de meeste moslims worden gedood door hun moslimbroeders.

Balsaq | 30-01-17 | 09:19

Importeer het MO, dan krijg je ook het MO.
Het Westen zal eruitzien zoals Israel nu.
Bedankt Obama, EU en Israel.

jeetjeKees, | 30-01-17 | 09:17

Quebecois accent. Alla Ahkbar, eh. Sorry to shoot you buddy.

Sadomassochristus | 30-01-17 | 09:17

Worajai | 30-01-17 | 09:10
Mijn oma maakte er altijd balkenbrij van. Heerlijk!

Patje2011 | 30-01-17 | 09:16

@ALLESANDERSSHOW | 30-01-17 | 09:12
'Tegelijk met de moslim import importeren we ook de onderlinge moslim oorlog.'

Dat vind ik ook zo frappant aan de vluchtelingenopvang van de EU.
Het massaal importeren van burgers uit een burgeroorlog.
Een oorlog waarvan bijna niemand precies weet wie tegen wie vecht. Krankzinniger kan niet.

keestelpro | 30-01-17 | 09:16

Is dit nu een lone wolfpack actie?

Sadomassochristus | 30-01-17 | 09:16

Het is een oorlog.

duitse herder | 30-01-17 | 09:15

De Canadese omroep TVA Nouvelles en de Canadese krant La Presse berichten dat de daders Arabieren zijn, waarvan 1 Marokkaan. Quelle surprise....

Boerentrut | 30-01-17 | 09:14

@keestelpro | 30-01-17 | 09:09
Tussen 1960 en 1980 was Iran, voor een Sjiitisch islamitisch land onwijs progressief en modern. Hoofddoekjes hoefde niet, naar de Moskee gaan was niet verplicht en als Toerist kon je er veilig heen.

Maarja, een soort van SGP achtige partij (voor Moslims dan) nam de macht over, dreven (vermoorden) Christelijken, verplichtte hoofddoeken en Moskeebezoeken en zodoende.
Zo'n beetje hetzelfde gebeurde in de omringende landen door de dictators te vermoorden en dan via "democratie" kwamen er salafistische groeperingen aan de macht in de landen.

Bedankt Clinton, Bush & Obama!

LangeTijdGeleden | 30-01-17 | 09:13

Helaas bewijst hork Trump nu alweer zijn gelijk met zijn moslimimportban. Jammer dat hij niet de ballen heeft om ook erkende terroristenlanden als Saoedi-Arabië en Egypte de lijst te zetten want olie en hotels.
We hebben op grote schaal achterlijkheid en religieuze conflicten geïmporteerd in onze samenlevingen. Prima dat dat nu gezien wordt.

LJBrinkhorst | 30-01-17 | 09:13

Het is en blijft een vreemd idee, mensen vermoorden omdat ze niet jouw geloof aanhangen. Ik ben atheïst, ik kan mij niet herinneren ooit de behoefte te hebben gehad om gelovigen te vermoorden. Rare jongens en meisjes, die gelovigen.

MarcS | 30-01-17 | 09:13

De AK-47 is en blijft het wapen van de communisten en de moslims. Zoek de daders maar in de eigen hoek. Mijn buikgevoel zegt dat extreemrechts hier niks mee te maken heeft.

Nonkel Frituur | 30-01-17 | 09:13

Nieuws te zien en te lezen op op tvavouvelles.ca
Wel in het Frans.

gatito | 30-01-17 | 09:12

Tegelijk met de moslim import importeren we ook de onderlinge moslim oorlog.
Samen met de onstuitbare groei kan de toekomst nog leuk worden.

ALLESANDERSSHOW | 30-01-17 | 09:12

Aangezien er geschoten is met AK's ga ik ervan uit dat dit het werk is van schutters.

keestelpro | 30-01-17 | 09:12

Dus ze riepen.. Aleauh Akbeaur.

Hiesjes | 30-01-17 | 09:11

Ook op 'den Joop' alleen een verwijzing naar de varkenskop, maar verder niets over de mogelijke islamitische daders. Damn, benieuwd hoe ze dit weer gaan spinnen. Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal de schuld van Trump. Ze moeten alleen nog een U-bochtconstructie verzinnen die naar Trump leidt. Zal natuurlijk wel te maken hebben met het inreisverbod. Wat opvalt, is dat hier op GS al de nodige reacties staan, terwijl alle uitkeringstrekkers van Joop nog in hun bed liggen en pas later in de ochtend gaan reageren.

FrankVeer | 30-01-17 | 09:11

Inreisverbod kan nog weleens heel groot worden.

de Voorzittert | 30-01-17 | 09:11

Er werd al eerder een aanslag gepleegd op deze moskee, stond er. Dat bleek dus het neerleggen van een varkenskop op de stoep van de moskee te zijn. In dat licht bezien pleegde mijn oma de hele winter door, elke zaterdag, achter elkaar aanslagen in haar eigen keuken door een halve varkenskop te verwerken tot voedsel voor de hele week. Eerst 3 uur koken, dan lekker de wangetjes bakken etc. Vooral het kinnebakspek had gretig aftrek bij ons kleinkinderen!
Nooit geweten dat ik de kleinzoon van een terroriste was.

Worajai | 30-01-17 | 09:10

Tubantia83 | 30-01-17 | 08:38

Ze waren heel vroeg inderdaad... Het gaat me niet enkel om het tijdig updaten van het artikel, maar meer om het feit dat er direct en zonder enig bewijs een link met extreem-rechts wordt gelegd. Dit terwijl de mogelijkheid van een islamitische dader zelfs als het er metersdik bovenop ligt (Berlijn was een 'goed' voorbeeld) altijd 'even gewacht moet worden tot alle feiten bekend zijn'.

Overigens werd er net op Radio 1 nog steeds hetzelfde riedeltje afgestoken. Gevolg is dat zolang dit nieuws 'hot' is de link met extreem-rechts er telkens aan wordt gehangen, en pas als er over twee dagen vis in de krant ligt staat in een klein kolommetje op pagina 8 dat het toch net iets anders was.

alexbl | 30-01-17 | 09:09

@GerMonster | 30-01-17 | 08:38
'Tja moslims, met hun hoofd in de middeleeuwen en hun voeten in het heden'.

Dat moslims in de middeleeuwen leven vind ik zo achterhaald.
Dat insinueert dat zij op dezelfde weg naar beschaving zijn als wij, de Westerlingen. Gaat nooit gebeuren!
Ik zie de moslims in Nederland voor mijn ogen radicaliseren.
Er is niets mis met humanisme en filantropie maar de voeten van moslims horen in woestijnzand en niet in onze vruchtbare groene polders.

keestelpro | 30-01-17 | 09:09

@Arknow | 30-01-17 | 08:59
Zonder het internet zouden we het nieuws maar van 1 kant vernemen, namelijk de linkse.

Kaft | 30-01-17 | 09:06

Lilia2 | 30-01-17 | 08:55 in het midden oosten zijn dagelijks meerdere aanslagen tussen beide groepen. Dus niet onverwacht dat ze hun ideeën mee op reis nemen.
Overigens hebben zowel Canada als de VS grote sjiietische gemeenschappen als zowel soenitisch. Vragen om problemen.

ca12nag3 | 30-01-17 | 09:05

Elk geloof is kudt, het een alleen wat meer kudt dan het andere. De Islam is het kudtst

Ron van Zon3948 | 30-01-17 | 09:02

@nerugaer | 30-01-17 | 08:26
LOL @ 'false profeet'.
Alsof er zoiets is als een echte profeet.
(met alle respect Jesse Klaver)

keestelpro | 30-01-17 | 09:00

Ik geloof er helemaal niets meer van...
Internet = kut, dat geloof ik dan weer wel!

Arknow | 30-01-17 | 08:59

De dag die je wist die zou komen.

frisdenker | 30-01-17 | 08:55

@lasttango Soenieten die Sijieten aanvallen is een reele mogelijkheid.
In Jemen en Saudie Arabie plegen Soenieten ook aanslagen tegen de Sijieten.
Je haalt het conflict dus naar eigen land als je verschillende stromingen moslims als vluchteling naar je land haalt.

Lilia2 | 30-01-17 | 08:55

@roze_bril | 30-01-17 | 08:46
1)Ik woon niet in een moslimland. 2)Moslims wonen wel hier en het zijn er veel. 3)We hebben een rechtsstaat. 4)Het zal praktisch onmogelijk blijken te bepalen wie moslim is en wie niet. 5)Je kunt ideeën/religies niet verbieden (kan wel, heeft geen zin). 6)Een modus vivendi is niet hetzelfde als (culturele) overgave.

Wat wel een goed idee zou zijn, is de grenzen eens dichtgooien. We staan nu al voor immense uitdagingen. Tevens stoppen met die 'weg met ons' cultuur. En zo nog wel een hele rij aan maatregelen die ik zou kunnen bedenken.

atheïstisch stemvee | 30-01-17 | 08:55

Bang voor de islam ben ik niet. Wel voor de combinatie van islam en onze boterzachte 'leiders'.

Wekkertje | 30-01-17 | 08:51

Ik vermoed dat deze moskee te progressief was, teveel zou willen verbinden en sylvana op de black-list gezet had. Dat mag niet.
Of het was een drugs of andere criminele afrekening.

boerk | 30-01-17 | 08:51

@Road to serfdom | 30-01-17 | 08:41
Ze gaan zo hard op t orgel nu, jammer dat het zo vroeg is en het nieuws nog niet zo rond is gegaan. Want tja zodra dan naar buiten komt dat het haatbaarden waren van de andere interpretatie en geen blanke witmannen .... Moet je toch met de billetjes bloot bij t volgende journaal.
Helaas zal het hele verhaal door de loop van de dag wel ge-down-played worden. Want geen nazi blanke witmannen sensatie.

ca12nag3 | 30-01-17 | 08:50

@roze_bril | 30-01-17 | 08:46
Maleisië.
Probleem is wel dat je ziet dat in islamitische landen de extremisten steeds meer te zeggen krijgen. (Zie Indonesië) Dat zou voor een land als Maleisië ook wel eens een probleem kunnen worden.

TheEgg | 30-01-17 | 08:50

Maar gelukkig zijn ze nog steeds welkom daar in Canada.
Hoe verwoordde Pink Floyd het zo mooi: 'Well you wore out your welcome with random precision'.

Wekkertje | 30-01-17 | 08:49

We gaan het merken of we aan extreem rechts moeten denken met deze aanslag of dat het moslims tegen andere moslims zijn. Ben benieuwd of de Nederlandse media het kenbaar gaat maken wanneer de dader iemand blijkt te zijn die niet in hun politiek correcte straatje past.

Beter_Posz | 30-01-17 | 08:49

@atheïstisch stemvee | 30-01-17 | 08:39

Ja, dat normaal samenleven met moslims gaat nog eens heel groot worden. Noem mij 1 moslimland waar seculieren dezelfde rechten hebben als moslims.

roze_bril | 30-01-17 | 08:46

@jemagookniksmeer | 30-01-17 | 08:42

Je vergeet de Fema kampen en dat alles wordt aangestuurd door de lizard people. Oh, en Israel natuurlijk.

Montu | 30-01-17 | 08:45

als atheist vind ik het feit dat juist biddende mensen werden geraakt enigszins ironisch

religie maakt meer kapot dan je lief is

klaaaaz | 30-01-17 | 08:45

islam is vrede

dat weet je | 30-01-17 | 08:45

@Johnny Hotrod | 30-01-17 | 08:36
Maar een varkenskop is dan ook een uiting van diepgeworteld racisme en wordt daar neergelegd door de nazi's die op dat moment even niet nodig zijn om de treinen naar het oosten voor te bereiden.

Een kalshnikov leeg schieten in een moskee is gewoon een cultureel dingetje. De islamitische variant van elkaar "hee pik" of uitslover noemen. (à la Amstel reclame). Daar moet je als buitenstaander helemaal geen mening over hebben.

TheEgg | 30-01-17 | 08:43

lijkt me vreemd dat ze nu hun eigen mensen dood schieten ?
klopt niet
lasttango2016 | 30-01-17 | 08:23
Ik denk dat je gelijk hebt. Het is waarschijnlijk een complot van de KKK, in samenwerking met Trump, en met medefinanciering van de PVV en Nigel Farage.

jemagookniksmeer | 30-01-17 | 08:42

@Dutch_Holland | 30-01-17 | 08:39
En als je het daar niet mee eens bent ben je een vuile nazi. *Gaat nog maar eens koffie halen om te kalmeren*

DerFoehrer | 30-01-17 | 08:41

@Johnny Hotrod | 30-01-17 | 08:36
Het nieuws van alle kanten. Pfffft. Het is mono. Slechts het linkerkanaal staat aan.

ristretto | 30-01-17 | 08:41

Het lijkt wel of men HOOPT dat de daders extreemrechtse blanken zijn. Een soort ziekelijk verlangen naar zelfkastijding: dan kunnen we weer laten zien dat er niet alleen terroristen uit islamitische hoek zijn. Maar zoals het er nu naar uitziet: helaas weg-met-ons'ers, het waren gewoon weer de usual suspects.

Road to serfdom | 30-01-17 | 08:41

Laat me raden: is allemaal de schuld Trump.

Dutch_Holland | 30-01-17 | 08:39

*Eens is met @Bigi Bana Boy | 30-01-17 | 08:25*

atheïstisch stemvee | 30-01-17 | 08:39

En butthurt-links protesteert vrolijk verder tegen Trumps inreisverbod. Want blijkbaar is ook dit tuig welkom in hun land.

DerFoehrer | 30-01-17 | 08:39

@Bigi Bana Boy | 30-01-17 | 08:25
Capitulatie is de enige modus vivendi.

solcama | 30-01-17 | 08:38

Tja moslims, met hun hoofd in de middeleeuwen en hun voeten in het heden, dat gaat nooit goed. "gelukkig" houden ze deze keer het moorden in hun eigen kringetje. Ik hoor het wel wanneer ze een keertje wakker worden, dit soort ellende gebeurt elke dag in de grote zandbak en hoor je alleen als het in het westen plaatsvind.

Domme domme idioten vol geweld en haat en een iq van onder de 80.

GerMonster | 30-01-17 | 08:38

@alexbl | 30-01-17 | 08:30
Nochtans stond het bericht ruim een uur eerder op NOS Teletekst dan hier op GeenStijl. Je enige kritiek kan momenteel zijn dat aan het bericht sindsdien ook niets gewijzigd is, aangezien de daderkennis op moment van schrijven bij de NOS redactie nog niet bekend kon zijn.
Ik ben wel benieuwd wat de achtergrond is van de aanslagplegers. Als er een Canadees bij zit, kan Trump alle Mounties gaan weren door een extra muur te bouwen om die dan door Trudeau te laten betalen.

Tubantia83 | 30-01-17 | 08:38

Nou kan ik natuurlijk ook Allahu akbar roepen in de zin van doe de groeten aan je god als je hem ziet, maar het is toch wel bijzonder dat in een land waar ze niet echt doen aan het beschermen van de goede naam van daders, de namen van de twee arrestanten niet genoemd worden.

Pierre Tombal | 30-01-17 | 08:37

@Diabhal | 30-01-17 | 08:33
En dat allemaal door 2 verschillende interpetaties van hun heilige haardvuur blok waar expliciet in staat dat er "geen andere interpetaties mogelijk zijn", dus blijven ze doorvechten.

Je bent serieus achterlijk als je (uberhaupt een religie) de Islam volgt.

LangeTijdGeleden | 30-01-17 | 08:37

@Diabhal | 30-01-17 | 08:33
En dat allemaal door 2 verschillende interpetaties van hun heilige haardvuur blok waar expliciet in staat dat er "geen andere interpetaties mogelijk zijn", dus blijven ze doorvechten.

Je bent serieus achterlijk als je (uberhaupt een religie) de Islam volgt.

LangeTijdGeleden | 30-01-17 | 08:37

Radio 1 vermelde met een zekere gretigheid al dat er in het verleden als een varkenskop was gelegd bij de betreffende moskee.

Johnny Hotrod | 30-01-17 | 08:36

Ik hoop dat de 75 beroepsdemonstranten al uitgeborreld zijn en dat alle vegahapjes op zijn, want ze moeten zo nog kinderachtige liedjes verzinnen en infantiele spreuken op gerecycled stukken karton schreeuwstiften, om vervolgens niet bij elkaar passende oudbollige kleren aan te trekken, om te demonstreren tegen het wereldwijde moslimgeweld.

Patje2011 | 30-01-17 | 08:36

@lasttango2016

Gematigde moskee? Shia's? Beide legitieme doelwitten voor de extremistische soennitische slachters.

raskol | 30-01-17 | 08:35


lasttango2016 | 30-01-17 | 08:23

Onder welke pvv steen heb jij gelegen? Moslims hebben nooit samen door eenzelfde deur gekund. Je hebt de sjiiten, de soennieten, daarin de radicale en de gematigden en daarnaast nog honderden lokale stammen. Geen van deze groepen mag elkaar en ze moorden elkaar om de haverklap uit. Beetje katholiek vs protestant verhaal maar dan honderd keer erger.

Diabhal | 30-01-17 | 08:33

Soennitische en Sjiïtische Moslims gaan hier in het vrije westen verder met vechten. What else is to be expected?
En nu gaat de Canadeze Premier Trudeau ook nog eens zeggen "we zullen alle moslims in Canada beschermen". Dus ook de daders? Hoe gaat dat dan in z'n werking?

LangeTijdGeleden | 30-01-17 | 08:30

Op teletekst wordt uiteraard niks gemeld over de afkomst van de daders. Hier is het enkel een aanslag op een moskee. Wel wordt er heel subtiel bijgezet dat deze moskee 'vaker belaagd' is, aangezien er vorig jaar een varkenshoofd voor de deur werd gelegd.

Met andere woorden: het feit dat de daders hoogstwaarschijnlijk moslims zijn (ze schreeuwden AA) blijft onbenoemd, maar er wordt wel direct een link met (vermeend) extreem-rechts gelegd.

alexbl | 30-01-17 | 08:30



Eerst aan de slachtoffers en het oppakken van de daders denken. Het duiden, namen en shamen komt later wel. Het tapijt ligt al omgeslagen klaar om alle onwelgevalligheden onder te schuiven. Een Perzisch tapijt. Dat dan weer wel.

ristretto | 30-01-17 | 08:27

*valse.

nerugaer | 30-01-17 | 08:27

Moslims are gonna islam. Zoals mohammed (oorlog zij met hem) zo'n geweldig voorbeeld is voor de mensheid. Wanneer gaan de moslims inzien dat mohammed een false profeet is?

nerugaer | 30-01-17 | 08:26

Met 1,5 miljard moslims lijkt mij de enige weg toch dat we een modus vivendi moeten zien te vinden. Dat zal eeuwen duren maar leg mij maar uit hoe we zo'n enorme groep met (militair) geweld onder de duim kunnen houden. Dat is onmogelijk en de oorlogsretoriek van Wilders, Trump cum suis is dan ook onrealistisch. Ik ben bang dat we eeuwen van bloedvergieten voor de boeg hebben.

Bigi Bana Boy | 30-01-17 | 08:25

@lasttango2016 | 30-01-17 | 08:23
Misschien een dingetje tussen sji'ieten en soennieten? Mijn collega (soennie) legde me laatst uit dat sji'ieten geen echte moslims zijn.

Zeepvrij | 30-01-17 | 08:24

-weggejorist-

roze_bril | 30-01-17 | 08:24

gezien het verleden kan het maar zo zo zijn dat ze een paar broeders opofferen .

pedro300 | 30-01-17 | 08:24

En het commentaar op de radio zojuist: 'Allemaal de schuld van Trump zijn inreisverbod'
pa_niek | 30-01-17 | 08:17
En dan niet even afvragen waarom juist in Canada. Volgens de redenatie op de radio zou het dus betekenen dat Trump een aanslag in eigen land heeft voorkomen.

WellusNietus | 30-01-17 | 08:23

Als het moslims tegen niet-gelovigen zijn: lone wolfs die niet vanuit de islam handelen. Als het niet-moslims tegen moslims zijn is het een act of hate en racisme en islamophobie en de schuld van Wilders/Trump. Is het moslim vs moslim dan is het omdat het westen heeft ingegrepen in Zandbakkië en dus Wilders/Trump en islamofobie. Hoe dan ook, het is onze schuld.

Sadomassochristus | 30-01-17 | 08:23

lijkt me vreemd dat ze nu hun eigen mensen dood schieten ?
klopt niet

lasttango2016 | 30-01-17 | 08:23

Niets nieuws, we hebben die achterlijkheid naar het westen gebracht, dacht iemand dat ze zich hier wel zouden gedragen en vredig met elkaar en met ons konden leven? Ja, linkse huilmensen, die hebben er nog alle vertrouwen in.

plint eastwood | 30-01-17 | 08:21

@pa_niek | 30-01-17 | 08:17
Welke radiozender? Canadese zender?

Raad_maar_raak! | 30-01-17 | 08:20

En het commentaar op de radio zojuist: 'Allemaal de schuld van Trump zijn inreisverbod'

pa_niek | 30-01-17 | 08:17

Trudeau had net nog zo'n deugtweet de wereld in gestuurd dat alle Islamitische vluchtelingen welkom waren. Well done sir!

Disclaimer: dat wil natuurlijk niet zeggen dat de daders hier vluchtelingen waren, maar wel dat ze moslim zijn.

Raad_maar_raak! | 30-01-17 | 08:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken