Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Coronadebat: Zal het over Sywert gaan?

Winkelwagens vol gewauwel worden weer naar binnen gereden

Het is een gezellige Hollandse traditie geworden tijdens de Jaren Sars: inmiddels al achttien fracties die demissionair gaan keuvelen over corona. Terwijl steeds meer Nederlanders steeds minder regels in acht nemen (en vanaf morgen tot maar liefst 22u00 naar de kroeg mogen), de winkelwagenfrustratie bij de emballage mag, het Europese reiscertificaat een controlezuchtig bureaucratisch lachtertje is in een Schengen-zone waarin iedere EU-burger sowieso vrij kan reizen, het virus ineens toch uit een Chinees lab zou kunnen komen komt ("Bedankt, dokter Fauci") en ivermectine alsnog een veel minder bitter pilletje lijkt dan al die Prik Pharma die we ingespoten krijgen, verzamelen onze dorpsdominees zich rond de microfoons om verder te micromanagen aan een fluks verdwijnend virus. Al die 180's op labtheorieën & medicatie zijn politiek te brandbaar, maar gelukkig staat er nog een dankbaar slachtoffer op het schavot om het chronische falen van de ophitsambtenaren van VWS in de schaduw te houden: Mussert Sywert. Kijk hieronder op de livestream naar het onvermijdelijke gevolg aan een lelijke lynching, of klik hierboven op de podcast van Bret Weinstein om wat te leren over ivermectine en hoe een pillenkuur van 7 dollar wellicht toch beter werkt dan een vaccinstrategie van 3000 piek per persoon. Debat met 18 (!) sprekers begint om 11u30.
Update: Kabinet gaat proberen coronatests te vergoeden deze zomer.
Update: Alle GGD'en gaan gewoon weer doen wat ze behoren te doen ten aanzien van het Gele Boekje.

Wilders wil EK kijken op een terras & 100 miljoen terug van Sywert:

De Haagse looplijntjes over Sywert:

Wilders wil alle maatregelen opheffen

Ondertussen, boven Utrecht...

Social

Reaguursels

Inloggen

Sywert had met zijn winst voor heel NL een therapeutische dosis Ivermectine kunnen kopen...

RichardBandler | 04-06-21 | 09:15

Liever hebben ze over de niet verklaarbare € 3.1 miljard gesproken, maar Sywert mag als bliksemafleider functioneren?

Jan, Leiden | 03-06-21 | 18:33

Shell leverde 2.5 miljoen liter IPA aan Nederland en 125000 liter aan Canada (de grondstof voor de handgels en andere ontsmettingsmiddelen): GRATIS. Daarnaast deed Shell alles om de productie van IPA te verhogen: www.shell.com/business-customers/chem...... In de rechtbank weggezet als criminele organisatie!

PepijnvanLanden | 03-06-21 | 18:06 | 1

Jaaaa. maar.... ze doen ook hele foute dingen hoor en zo'n IPA verhaal is natuurlijk gewoon om een wit voetje te halen. (oh... moet dat geen bruin voetje meer zijn?)
Toen ze bij Grienpies aktie voerde blokkeerde ze ook altijd het Shell kantoor, want ehm.. Shell is fout...
enzo.. of zo.

DatInternetDingetje | 03-06-21 | 19:55

Cortes op Twitter: Wellicht inzichtelijker om die 5.1 MILJARD EURO die Bloemschoen niet kan verantwoorden uit te drukken in Sywerts ipv in euro. Ok dan: VWS is 567 Sywerts kwijt.

Is wel zo. Sywert is een lul, maar Hugo heeft véél grotere problemen veroorzaakt.

quazi | 03-06-21 | 16:59 | 2

Sywert is nu eenmaal de bekendste lul, leugenachtig schaamteloos gegraai heeft een gezicht dankzij hem. Maar eens dat de rest ook met een vergrootglas moet worden bekeken.

Roze_bril_drager | 03-06-21 | 18:25

@Roze_bril_drager | 03-06-21 | 18:25: Ik vraag met serieus af of het gegraai is geweest of dat hij door ambtenaren een handje is geholpen (initiatief van ambtenaar(en)

Ik heb zelf al meerdere keren meegemaakt dat ambtenaren vertelde dat er te laag werd aangeboden.. "Nee, voor die prijs kunt u dat niet doen, u moet de offerte toch nog een keer herzien."

Wat ik veel fouter vindt is dat ik -toen ik ook dacht te kunnen helpen met mijn Chinese productie contacten uitsluitend dichtgemetselde muren tegenkwam. Ambtenaren laag en hoog waren totaal ongeïnteresseerd.
Dat -zeker met de kennis van nu- best vreemd.

DatInternetDingetje | 03-06-21 | 19:59

Menskracht...

General Dripple | 03-06-21 | 16:28

Toen er in Nederland geen mondkapje te bekennen was, omdat rutte een vliegtuig vol met medische zooi naar China had gestuurd,ging Sywert op zoek naar mondkapjes voor nederland.Op de een of andere manier is het hem gelukt om aan mondkapjes te komen.
Let wel,je kon ze nergens in Nederland krijgen en bij bol.com,amazon enz enz waren wachttijden van pakweg 2-3 maanden.
Dat Sywert er pakweg 9 miljoen ermee verdiend heeft is natuurlijk mooi mee genomen.

komtdatschot | 03-06-21 | 15:36 | 3

De zending mondkapjes naar China was particulier niet van de overheid.

General Dripple | 03-06-21 | 16:00

China had net toevallig een lading mondkapjes uit Nederland ontvangen en kon daarom leveren aan Sywert.

Opmerking: Bovenstaande is maar een grapje en is uit mijn dikke duim gezogen.

kweethetooknietbeter | 03-06-21 | 16:39

Eerst Omtzigt. Nu Sywert. Iemand heeft de pik op het CDA.

UnderTheDevil | 03-06-21 | 15:29

Vijfduizend tweehonderd miljoen, weg ..................... ?????

A333aan | 03-06-21 | 15:10

Dat vliegtuigje vloog een kwartier geleden boven mijn huis! In Amersfoort.

Boer Harm uut Twente | 03-06-21 | 14:49 | 1

Zo he!

Scepticus | 03-06-21 | 18:00

Rutte: Uhh uhhh uhhh

Kamervraag | 03-06-21 | 14:41 | 1

Rutte is vieze man. Weg met vieze man.

jansma28542681 | 03-06-21 | 15:10

Sedert is gewoon een zakenman die van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt. Het zijn de ambtenaren die het goedgekeurd hebben die hebben liggen slapen en 9 miljoen staatsgeld hebben verkwanseld. Die 9 miljoen moeten ze bij de verantwoordelijke ambtenaren terug gaan vorderen.

Mr. C | 03-06-21 | 14:35

Storing op de webwinkel van de SDU.
Waarom niet als de wiedeweerga de drukpersen aan en gratis boekjes het land in? Nondeju!!

Dr. Worstenbroodje | 03-06-21 | 14:11
-weggejorist-
JackStick | 03-06-21 | 14:08 | 1

Als er een oplichter bij de VVD iets flikt is er minder commotie, refereer maar even aan wijlen crematorium Keizer om maar iets te noemen.

likdoorn | 03-06-21 | 13:32 | 2

Die deed dat niet onder het mom van liefdadigheid. Iedereen wist dat Keizer een zwaargewicht was binnen het oplichterswereldje.

Zapata10 | 03-06-21 | 14:06

@Zapata10 | 03-06-21 | 14:06: Bij Henry Keizer ging GS vol op het orgel. Terecht, wat mij betreft. Maar voor vriendjes en vriendinnetjes gelden blijkbaar andere maatstaven.

Zonen-van-Kuifje | 03-06-21 | 17:33

Kijk hier gaat het in ieder geval over Sywert.
It's a Plane... It's a Crook...... It's all about Sywert....
Sywert-vliegtuigje boven Utrecht, Amersfoort en Amsterdam.
www.rtvutrecht.nl/nieuws/2184569/sywe...

MK27 | 03-06-21 | 13:29

Mooi dat Geert ons de vrijheid terug wil geven. Stem weer goed terecht gekomen.

ikworstelengadouchen | 03-06-21 | 13:28 | 5

@van Oeffelen | 03-06-21 | 14:03: En wanneer brengt de VVD wat nuttigs? of van die andere midden partij koekenbakkers?

ikworstelengadouchen | 03-06-21 | 14:52

Geert was overal tegen (zoals altjd) en niks was goed (zoals altijd) en nu geeft hij onze vrijheid terug, die door het beleid van Lachende Mark en Stuntelende Hugo is bedacht en uitgevoerd en nu heel effectief blijkt in het opengooien van de economie. Maar toch bedankt Geert, voor je totaal overbodige bijdragen het afgelopen jaar.

Beste_Landgenoten | 03-06-21 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen

We komen naar u toe deze zomer? Mijn hemel, ze moeten ook in alles gepamperd worden.

osolemio | 03-06-21 | 13:26

Kan het dan weer net niet hebben dat Kuzu, die toch een groot deel, nou laat ik het dan zo zeggen, handige handelaartjes vertegenwoordigt, begint te krijsen naar Van der Lienden. Als er nou één groep 'ondernemers' is die exact weet hoe zich als slachtoffer op te stellen om maximaal te 'verdienen' aan NL.

Joyce | 03-06-21 | 13:26 | 1

Kuzu vond het niet koosjer...

ger1306 | 03-06-21 | 13:49

Dit gehele verhaal over sywert is een plan om iemand (en alles behalve onze overheid en big pharma) verantwoordelijk te stellen voor de Corona poppenkast. Als je alle corruptie en misstanden openbaart, zouden alle mensen die ingestemd hebben met de noodwet achter slot en grendel eindigen. En dit is nog maar het puntje van de ijsberg. Als je alle mensen die meewerken aan deze onzin (bijvoorbeeld ambtenaren bij GGD en RIVM medewerkers) dan kun je half Nederland opsluiten.

gebakkenzuchten | 03-06-21 | 13:25 | 2

Leuk, zo'n ijsberg met een puntje.

Tinie | 03-06-21 | 14:33

Zeer goed omschreven, dit is precies wat er gebeurd. Iemand als Sywert is een te verwaarlozen kruimeldief in vergelijking met de tientallen miljarden aan onverantwoorde uitgaven bij de overheid om nog maar niet te spreken over de ongrondwettelijke maatregelen en het neveneffect daarvan. Het lijkt erop dat er nu zondebokken gezocht. De volgende is waarschijnlijk Marion Koopmans:
i.imgur.com/CkoglDL.jpg
In de FOIA van Buzzfeed is haar naam en Drosten niet zwartgemaakt, dit kan zijn omdat ze geen Amerikaanse nationaliteit heeft. Maar ik denk zelf aan een andere reden, alle geadresseerden speelden een rol in de omstreden PCR-test.

Alles om te voorkomen dat de overheid zelf aansprakelijk zou kunnen zijn want ze vertrouwden immers op het oordeel van de 'wetenschappers' van het OMT.

#enpassant | 03-06-21 | 15:11

Jaloezie en afgunst zijn toch wel de meest lelijke emoties. Sywert heeft geprofiteerd door risico te nemen en dit heeft goed uitgepakt. Met zoveel hetze kan hij het beste wat geld opzij zetten voor een advocaat en low key blijven tot media en Tweede kamer weer een nieuwe rel hebben gevonden.

Vula | 03-06-21 | 13:24 | 9

@Vula | 03-06-21 | 13:29: Minister Van Rijn viel onder Minister De Jonge. Je snapt toch wel de schijn van vriendjespolitiek of niet? Of het was dwaling of het was nepotisme.

JohnLocke | 03-06-21 | 13:42

swybert neemt het risico en dan is 9 procent commissie redelijk. Dat geld gaat hij ook weer uitgeven en is dan weer goed voor de economie. schluss

habemuspapam | 03-06-21 | 14:47

@habemuspapam | 03-06-21 | 14:47: 20% winst op een transactie zonder risico als broekie zonder ervaring naar binnen geluld omdat het kader van dezelfde partij is en hij de indruk wekte er niets aan te gaan verdienen. Daarmee is Sywert de lul van 2020 en 2021.

BobDobalina | 03-06-21 | 15:27
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat Wilders zegt over die twee prikken en dan niet meer in het ziekenhuis;
Misschien moet hij dat mijn pa even uitleggen, die 2 weken na zijn 1e pfizer zieker -van covid- werd dan hij in zijn hele leven is geweest, en wellicht niet op de IC kwam, maar zeker enkele jasjes uitdeed, en nu, hoewel weer beter waarschijnlijk blijvend last heeft. Gaat niet helemaal op dus.

DeJemelscheet | 03-06-21 | 13:22 | 5

@Vula | 03-06-21 | 13:40: Wat zegt de gezondheidsraad dan in het dossier dat hij aanhaalt? Heb jij dat gelezen? Ik niet namelijk. Dus wellicht citeert Wilders prima uit een document wat niet klopt. Kun je hem niet aanrekenen.

DeJemelscheet | 03-06-21 | 13:55
▼ 2 antwoorden verborgen

De CDA-verkiezingsprogrammaschrijver belde een CDA-parlementariër die hem in contact bracht met de premier en de CDA-vicepremier die de coronacrisis leidt. Daaropvolgend krijgt de CDA-verkiezingsprogrammaschrijver, zonder enige kennis van zaken, een opdracht van meer dan 100 miljoen waarvan 20 miljoen winst overblijft. Dit terwijl duizenden andere ondernemers hetzelfde aanboden.

Ik wil van De Jonge en Omtzigt horen waarom zij juist de CDA-verkiezingsprogrammaschrijver naar voren hebben geschoven. Wanneer dit was omdat het een partijgenoot was dan moeten ze weg. Wanneer dit was omdat zij in de veronderstelling waren dat het een altruïstische achtergrond had dan moet het contract ontbonden worden wegens dwaling. Maar CDA moet kiezen.

JohnLocke | 03-06-21 | 13:21 | 1

Het CDA moet niet kiezen, maar moet ontbonden worden. Omtzigt richt dan maar een nieuwe partij op. Zijn huidige partij is dood. De manier waarop ze hem behandelden en het feit dat hij nu thuis zit, bewijzen dit.

Spie | 03-06-21 | 14:17

Ach, vanaf het begin is elke alternatieve invalshoek mbt de bestrijding van corona verdacht gemaakt en afgewezen. Langzaam sijpelt door dat we een jaar lang hebben lopen klooien met schijnmaatregelen en het vaccin alleen zou zaligmakend zijn. De reden hiervoor laat zich raden.

JJMS | 03-06-21 | 13:20

Als de gewone burger iets bestelt bij een webshop, bijvoorbeeld een doosje mondkapjes, dan heeft deze een wettelijke bedenktijd en mag het bestelde product geretourneerd worden om wat voor reden dan ook, bijvoorbeeld als deze niet voldoet aan de verwachting of gebreken vertoont.

Hoe kan het dan dat het Ministerie een miljoenendeal aangaat voor een product, de mondkapjes, deze geleverd krijgt, eigen tests doet en ziet dat de mondkapjes gebreken vertonen (grafeen, etc.) en dat ze dan bij het Ministerie denken 'Ach, het kostte maar 100 miljoen, zet in een loods en laat het wegrotten'.

Waarom is daar niet - grof gezegd - binnen twee weken van gezegd 'Jongens, dit kan niet, retour zenden die handel en geld terug' maar gaan ze maanden later pas klagen via via de krant om degene waarvan ze het gekocht hebben zwart te maken. Je hebt een contract gesloten, daar zal vast wel iets in staan over 'in het geval van ... hebben wij het recht om het contract te ontbinden en kosten terug te vorderen'.

Deze traincrash met terugwerkende kracht verklaart meteen waarom die overheidsprojecten, bijvoorbeeld aangaande ICT, altijd zo godsgruwelijk duur zijn en misgaan. De ambtenaren denken 'ach, het is ons geld niet' en de belastingbetaler blijft toch wel betalen.

GroetenVanUrk | 03-06-21 | 13:13

LOL, die paranoïde blik van Baudet op het eind.

Roze_bril_drager | 03-06-21 | 13:04

Hoe kan zo'n jong gastje 9 miljoen aftroggelen is dat Werken Onder Dekmantel?? Investeer het in een woningbouwproject voor de vele verwarde mensen op straat

stipjes | 03-06-21 | 13:02

Als zorgmedewerker betaal je op het eind van elke maand mee aan die buitensporige mondkapjesdeal die het CDA met hun partijgenoot heeft gemaakt.

stipjes | 03-06-21 | 12:57 | 3

Als zorgmedewerker? Zorgmedewerkers worden betaald met belastinggeld en betalen nergens aan mee.

Vula | 03-06-21 | 13:25

@Vula | 03-06-21 | 13:25: Ze moeten over hun zogenaamde salaris een groot deel belasting afdragen

stipjes | 03-06-21 | 13:28

Sywert gaat zijn winst toch aan een maatschappelijk doel geven? Wellicht toeslagenslachtoffers wat extra's geven?

hotbrasil | 03-06-21 | 12:53 | 3

Hij geeft het aan de armen. Om precies te zijn aan zijn linker- en zijn rechterarm.
Hij is niet van mij maar en misschien al wel tachtig keer langs geweest, maar ik wil hem u niet onthouden.

Ridde Rogter | 03-06-21 | 12:56

Het zou me niet verbazen als Sywert de poet gaat delen met zijn voorlichter, ene Van Rossem.

Zonen-van-Kuifje | 03-06-21 | 12:58

@Ridde Rogter | 03-06-21 | 12:56: Hij verdeelt het onder de armen, is in deze kloppender.

Dr_Prepper | 03-06-21 | 13:12

Och gut, nou is Sywert plotseling een slachtoffer?

Zonen-van-Kuifje | 03-06-21 | 12:49 | 1

Daders zijn slachtoffers.

van Oeffelen | 03-06-21 | 14:00

Nu ook uit Mexico, Peru en India overweldigend bewijs dat Ivermectine profylactisch en therapeutisch goed werkt. Gemiddeld 50% minder ziekenhuisopnames en 50% minder overledenen. Zet dat nou desnoods in in plaats van allerlei veelal onbewezen, zeer experimentele en zeer irritante "maatregelen".
youtu.be/NJSUKDng_Ww

RichardBandler | 03-06-21 | 12:49 | 5

Nobody cares. Er zijn vaccins die veel effectiever zijn. Of gaat u de rest van uw leven ivermectine slikken?

Vula | 03-06-21 | 13:26

Ja..
Al maanden bekend, al eigenlijk vanaf begin van deze covid episode.
Het kan en mag niet ivm de emergency authorisation status van de vaccins die alleen verleend wordt bij afwezigheid van goed werkende medicijnen.

Ben Adam | 03-06-21 | 13:33

Stel dat over een paar maanden uit weer nieuwe onderzoeken weer blijkt dat het niet werkt, mogen we u dan weer wappie noemen? Iemand die wat lult voor een camera en dat op youtube plempt is geen bewijs.

BobDobalina | 03-06-21 | 15:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Kreeg 5 minuten geleden de prikoproep in de bus. Waarom staat er niet in met welk vaccin je ingeënt wordt?

Sinterbikske | 03-06-21 | 12:47 | 3

Het is nog een verrassing waarmee je wordt geïnjecteerd.

stipjes | 03-06-21 | 12:50

Als je een afspraak maakt via coronatest.nl zie je het wel. Ik gister Janssen gekregen.

Gaat het niet dan? | 03-06-21 | 12:53

Dan zal het wel Moderna/Pfizer zijn als je nu de oproep kreeg.

Roze_bril_drager | 03-06-21 | 13:02

Wilders, hahaha.

van Oeffelen | 03-06-21 | 12:45 | 2

Weet je wat ik wel zou willen zijn? Een bloemetjesgordijn!

Zoelense Hobbyboer | 03-06-21 | 12:50

Subtiel dit. (zucht). Wat dacht u van: Rutters, haha, Hugeau hahaha, Sywert hahaha.

dathoujetoch | 03-06-21 | 12:54

Die Sywert heeft gewoon bewust de boel besodemieterd en nog is hij een held bij sommigen hier, zijn dat nou allemaal masochisten die het heerlijk vinden om keihard in hun hol gepakt te worden of wat? Een logische verklaring is er iig niet om die oplichter een "handige zakenman" te noemen.

zwellevertje | 03-06-21 | 12:38 | 1

Dat zullen figuren zijn die graag belasting betalen.

Reaguurdeskundige | 03-06-21 | 12:50

Dat zo'n jongen voor een paar meloen die hij eraan verdiend heeft zo publiek aan de schandpaal genageld wordt terwijl Big Pharma (en de broer van Hugo) miljarden aan sweet deals krijgt voor een compleet nutteloos product (ja, nog even wachten totdat iedereen dat snapt), is onbestaanbaar.

Pimp my Voortuin | 03-06-21 | 12:36 | 1

gaat niet om het verdienen, gaat om het feit dat Sywert constant heeft gezegd niet aan de handel te verdienen en dat hij en zijn compagnons dan ca. € 20 miljoen aan een deal van € 100 miljoen verdienen is de bende besodemieteren, niet meer niet minder. Als hij direct had gezegd ik verdien er leuk aan was er niets aan de hand geweest.

Fedde71 | 03-06-21 | 12:58

Ben benieuwd naar het antwoord op 1 vrag.
De groep Nederlanders 0-50 jaar is ruim 10.000.000 mensen groot.
Van die groep stierven 139 aan Corona. En stuk voor stuk waren dat geen gezonde mensen, dus een risicogroep.

Waarom vaccineren we de overige bevolking 0-50 eigenlijk met zo'n extreem laag risico met een experimenteel vaccine dat met stoom en kokend water is/wordt ontwikkeld en geproduceerd. We doen dat zelfs met de griep niet. En die is nu al enige tijd dodelijker

Kijk.. vorig jaar dacht iedereen Ebola.. ofzo.. maar wanneer gaan we 'met de kennis van nu' eens toepassen en weer nadenken?

Epistulae_Morales | 03-06-21 | 12:36 | 4

Dat nadenken duurt meestal erg lang omdat men begint met nadenken hoe men hier een slaatje uit kan slaan.Alles is tegenwoordig een verdienmodel.

Koning BongoBongo | 03-06-21 | 12:45

Zat vanochtend de cijfers nog eens door te nemen. Ik kom niet op 139 in aantal, maar op 3% van alle doden met corona (dat is iets anders dan doden door corona). Is inderdaad bijzonder laag. Een vaccinatieplicht zal er dan ook zeker niet komen.

Zoelense Hobbyboer | 03-06-21 | 12:47

Je hebt ook nog zoiets als Long Covid.

Zonen-van-Kuifje | 03-06-21 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben ze allemaal een training sarcasme of een training positief reageren gehad ofzo? Of is dat het gevolg van een inenting? Al die vriendelijkheid en complimenten. Een grote magenta wolk.

Joyce | 03-06-21 | 12:34

Oplossing van de PVDA - alles meer belasten -

Zucht.

Joffri | 03-06-21 | 12:33

Het CDA heeft nu een groot imago probleem. Hun beste kamerlid is overspannen door hun eigen kabinet. Vervolgens nog een #Functie elders schandaal. #Toeslagenschandaal.
En als klap op de vuurplein mondkapjes bij een partijgenoot ingekocht met een marge van circa 25 miljoen euro. 9 miljoen voor Siebert en nog 5 mil voor 2 van zijn compagnons.

stipjes | 03-06-21 | 12:31 | 4

@Epistulae_Morales | 03-06-21 | 12:42: U mist het punt dat dit hele circus eigenlijk helemaal niet nodig is behalve voor de balans van een aantal grote pharmaceuten

Oxithius | 03-06-21 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

Voor groepsimmuniteit werkt voor de golf uit vaccineren beter dan iedereen de gold laten meemaken. Net als bij een veenbrand ontstaat natuurlijke immuniteit op de plekken waar het al verschroeid is. Door vooruit te vaccineren heb je veel sneller effect omdat het virus dan steeds vaker 'verschroeide plekken' tegenkomt

Sqbar | 03-06-21 | 12:29 | 4

@Pimp my Voortuin | 03-06-21 | 12:39: Dat zou wel handig zijn ja.

Sqbar | 03-06-21 | 12:41

Waar baseer je dat op? Dat vaccin is juist heel generiek vanwege de dikte van de lipide en maakt alleen immun voor spike RNA, niet de kern RNA, dus het virus zelf. Je maakt met het vaccin immuun voor de manier dat dit virus een cel binnendringt en niet wat het virus doet. Kans is groot dat je elk jaar een vaccin moet halen totdat er een vaccin beschikbaar komt in Nederland obv het gehele virus RNA, uiteraard ge-inactiveerd.
Tot die tijd krijg je je beste, natuurlijke, resistentie door besmet te raken. En er gingen u al waarschijnlijk 8-12 miljoen Nederlanders voor.. 80% merkt het niet eens

Epistulae_Morales | 03-06-21 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Dus als je een hondenontwormingsmiddel slikt op een hoeveelheid die de veilige dosis vele malen overschrijdt dan ga je niet meer deaudt aan Kerona?
Dan kun je net zo goed Dettol drinken.

Osdorpertje | 03-06-21 | 12:28 | 2

Verdiep u er eens in zou ik zeggen.

Pimp my Voortuin | 03-06-21 | 12:40

@Pimp my Voortuin | 03-06-21 | 12:40:
Heb ik gedaan. Er zijn allerlei kwakzalver die je bleekmiddel laten drinken. Alleen noemen ze het dan Miracle Mineral Solution.
Het beste is om geen medische adviezen uit FaceBook nieuwsgroepen te volgen.

Osdorpertje | 03-06-21 | 12:53

Er is niets mis met geld verdienen, alleen moet je dan niet pretenderen non-profit te zijn.
Een vies misbaksel is het die Sywert van Lienden.
De winst terugbetalen zal die wel niet doen.
Hij kan niet genoeg in de media worden verguisd, die farizeeër.

Uranus1767 | 03-06-21 | 12:26 | 5

Je trapt met dit reaguursel wel met twee benen in de val die de systeemmedia voor je klaar gezet hebben: beter Sywert voor de bus dan het hebben over de 5 fucking miljard die Hugo c.s. kwijt gemaakt hebben.

ole guapa | 03-06-21 | 12:33

@ole guapa | 03-06-21 | 12:33:

Dat is ook een verhaal dat Sywert graag de wereld in helpt om af te leiden van zijn zaak.

Waarom zouden beide dingen niet veel aandacht mogen krijgen ?

Roze_bril_drager | 03-06-21 | 12:40

@ole guapa | 03-06-21 | 12:33: Okay, dus omdat Hitler een schoft was is wat Rutte het land aan doet ook niet zo erg of hoe moet ik dit soort vergelijkingen zien?

zwellevertje | 03-06-21 | 12:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Een ouderwetse confrontatie tussen Willebrord Frequin en Sywert van Lienden. Lijkt mij leuk.

Leptob | 03-06-21 | 12:25 | 1

Zeg Sywert, he Sywert, wat ben je allemaal aan het doen, het is een schande

hotbrasil | 03-06-21 | 12:41

Uiteindelijk blijkt dat Covid te zijn misbruikt om een grote stap te maken richting EU-dictatuur. Man! Wie had dat kunnen denken?...

3.141po | 03-06-21 | 12:25

Geef politici meer geld zodat ze zich niet continue laten imponeren door een paar lobbyisten.

stipjes | 03-06-21 | 12:21 | 1

Het is toch nooit genoeg.

Koning BongoBongo | 03-06-21 | 13:05

Er is niets mis met geld verdienen, maar wel tegen woekerwinsten maken in tijden van schaarste ten koste van zorggeld.

express | 03-06-21 | 12:19 | 2

10% is niet bijzonder veel, eerder aan de lage kant. Dat ie er aan verdiend heeft vind ik ook niet erg. Wel erg is dat ie gelogen heeft.

Sinterbikske | 03-06-21 | 12:23

Definieer verdienen ook eens... Als iemand een omzet maakt dan is dat niet hetzelfde als winst. Hij moet inkopen en zal ook wel personeel ofzo hebben. Ook een eigen salaris zijn koste voor een stichting. Dat valt allemaal dan nog steeds onder de noemer 'voor niet'

Het bijft natuurlijk een gluipert.. maar dat zie je al als je hem ziet. voordat ie begint te praten

Epistulae_Morales | 03-06-21 | 12:46

Ik laat me niet vaccineren totdat er voldoende huisjes worden gebouwd. Die pauperflats zonder tuin en zonder vloerverwarming pruim ik niet voor zo'n hoge hypotheekschuld.

stipjes | 03-06-21 | 12:19

"Kwestie Sywert" ik vind het toch niet normaal dat iemand zo wordt behandeld. Die man is echt helemaal afgeslacht, even los of dit terecht is, de roedel hyena's weten niet meer van ophouden.

osolemio | 03-06-21 | 12:18 | 2

ik vind de behandeling tamelijk mild. De man heeft maandenlang gelogen dat hij voor niets aan het werk was en alle lof daarvoor zonder problemen in ontvangst genomen. Hij hoort met pek en veren te worden afgevoerd.

BobDobalina | 03-06-21 | 12:22

Het zijn figuren met de Sywert-mentaliteit die dit land naar de bliksem helpen. Zo'n lul kan niet hard genoeg afgebrand worden.

Reaguurdeskundige | 03-06-21 | 12:58

"Celstraf voor de Coronacaust-ontkenners !"
Wie zei dit onlangs?

Montgomery Burns | 03-06-21 | 12:17 | 1

Obergrupenfuhrer Grapperhauß?

Carlos_I | 03-06-21 | 12:28
-weggejorist-
Sinterbikske | 03-06-21 | 12:16

Grappig hoe er de laatste weken door redactieleden een soort causaal verband wordt gezien tussen de zogenaamde "180 graden draai van MSM qua berichtgeving" en de plausibiliteit van een hypothese.
Hint: die is er niet.

Quantum Suicide | 03-06-21 | 12:14 | 2

Want? Zo'n beetje alles wat nu uitkomt werd door velen al een jaar geleden gezegd. Toen nam diezelfde MSM niet de moeite daar verder in te duiken. Terwijl dat dus wel de feiten blijken te zijn en de MSM een jaar lang propaganda hebben gespuwd. (de werking van HCQ en Wuhan lab origins werden door Trump al gezegd, maar Trump ... dus moest bestreden worden).

culture_vulture | 03-06-21 | 12:49

Het bedrag dat je als winst maakt op een deal, moet een 1-1 relatie hebben met het risico dat je loopt als de deal niet doorgaat + het werk dat je erin stopt. Dat is gewoon economische theorie. Volgens mij heeft Sywert niet voor 9 miljoen aan moeite gedaan, en volgens mij kan jij, als persoon, een risico van 9 miljoen niet dragen.

konjodebonjo | 03-06-21 | 12:13 | 2

Winst maken is gewoon iets verkopen voor meer geld dan je het hebt ingekocht. Je kan het voor meer verkopen door waarde die je zelf toevoegt, of omdat de verkoper / koper een sukkel is. In dit geval een beetje van beide: het lijkt erop dat deze deal via vriendjes tot stand is gekomen en dat er daarom niet al te kritisch naar is gekeken. Met name het verschil tussen de voorwaarden van Sywerts stichting en van zijn commerciële bedrijf is nogal groot. Maar: de winstmarge is van dezelfde ordegrootte als die door een ander geboekt zou zijn. Als ik zelf in die handel zat en ook een aanbod gedaan zou hebben maar men niet op is ingegaan, dan zou ik pissig zijn. Maar als belastingbetalende burger heb ik absoluut geen moeite met de snelle winst van Sywert.

Muxje | 03-06-21 | 12:26

Nee hoor, je mag alles vragen, de koper maakt de afweging of hij dat wil betalen.

Zoelense Hobbyboer | 03-06-21 | 12:27

Zit wel heel hoog, die Trump-revanche. Iedere dag wel een stukje Ivermectine, Wuhan-lab, China-bash en andere Trump talking points. Ik weet dat het zwaar viel die nederlaag maar eh... Get over it?

Ivermectine, nee daar is maar weinig hard bewijs van en alle bewijs die er is circle-jerkt vooral via de FLCCC, de club die heel erg hard bezig is dit op de kaart te zetten als wondermiddel. Wel zijn er stevige bijwerkingen. Heel mogelijk werkt het dan toch en hebben we er een aardige showstopper bij voor als je al ziek bent geworden, maar dat is dan mooi meegenomen. De FLCCC lijkt in alles op een sekte-achtige feestclub rondom de nieuwe Haarlemmer Olie.

Wat Ivermectine niet voorkomt, is dat je ziek wordt en dat dit virus dus kan blijven rondgaan, dat je de onvermijdelijke varianten krijgt en dat dit virus endemisch blijft. Een vaccin is een voorkomer van ziekte, heeft de potentie om de ziekte uit te roeien (zie polio) bij goed gebruik en voldoende toepassing en is dus van een heel andere orde en inmiddels zonder enige twijfel zeer effectief (kijk naar de cijfers). Maar ik begrijp, Trump moet gerehabiliteerd. Via Bret Weinstein, de geplaagde docent van een abberrant Liberal Arts college dat hij wil opvoeren als het grote voorbeeld van wat er gaande is op Alle Universiteiten (not).

Overdreven hypes?

Beste_Landgenoten | 03-06-21 | 12:12 | 9

@Beste_Landgenoten | 03-06-21 | 12:30: Ik stuur nu een beetje blind op wat er werd verkondigd op de podcast waarbij er werd beweerd dat het dus super effectief was vooral in de begin fase (voordat je half dood in het ziekenhuis ligt dan is de schade al gedaan lijkt mij).

Eens dat vaccinaties helpen. Maar de volgende keer, weer 1 jaar te wachten voor een vaccine zouden we wellicht zoiets moeten overwegen? Vooral omdat het redelijk ongevaarlijk is en wereldwijd gebruikt & gemaakt word en nu er dus discussies zijn dat het toch effectief blijkt(?), ik zie het nadeel er niet van in.

Freselik | 03-06-21 | 12:52

@Freselik | 03-06-21 | 12:52:
Baat het niet, dan schaadt het wel, gaat hier op. Maar het zou heel mooi zijn als er naast de vaccins een goedkoop middel zou zijn om ernstige ziekte te dempen. Maar dan moet het wel werken, en dit krjgt allle trekken van een hype waarin allerlei anti-mainstream sentimenten meespelen. Wij tegen Big Pharma, dat sfeertje. Dan weet je al: Daar wordt niet meer objectief geoordeeld.

Beste_Landgenoten | 03-06-21 | 13:01

Lange termijn effecten vaccin niet bekend was de motivatie om ivermectine te slikken... mannen zitten wel dicht bij elkaar..

ger1306 | 04-06-21 | 00:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Nu suggereren de media ook dat de huizenprijzen overal zo hard stijgen 'op de hele wereld' echt totale onzin van de mainstream om mensen hier rustig te houden. Zijn genoeg landen waar het totaal niet zo stijgt met schulden.

stipjes | 03-06-21 | 12:09 | 2

Telkens als de media zegt 'de hele wereld' bedoelen ze slechts Europa en Noord Amerika.
Alle 'wereldproblemen' zijn steeds het grootst daar waar zich het meeste geld en vrijheid bevind.
De 'oplossing' is dan ook steeds hetzelfde: inleveren van geld en vrijheid.

klaasjanhenk | 03-06-21 | 12:27

5.1 miljard verkwanseld door incompetente ambtenaren.... en nu is Sywert de pispaal omdat hij 9 miljoen ophaalt uit dat ministerie? Beetje hypocriet.....

Blonde Nel | 03-06-21 | 12:07 | 7

Ab O sleepte 8 miljoen binnen met het mexicaanse virus en mag nu ook weer overal aanschuiven. Benieuwd hoeveel hij er deze keer aan binnen harkt.

zeefert | 03-06-21 | 12:20

@ usu: deze opmerkingen plaatst nelleke bij elk sywert topic. keer op keer op keer.

Lorejas | 03-06-21 | 12:28
▼ 4 antwoorden verborgen

"Alle GGD'en gaan gewoon weer doen wat ze behoren te doen ten aanzien van het Gele Boekje."
.
De tering, het is ook Jantje lacht, Jantje huilt met dit achterlijke beleid. Doodziek wordt je ervan.

Graaisnaaiert | 03-06-21 | 12:06 | 1

@ Granaaiert: dacht precies hetzelfde. Nu kun je dus gewoon stempel halen, aankruisen dat je niet in de RIVM database wil en is er niets aan de hand. Eigenlijk was er al niets aan de hand, maar een of andere pipo wil dat we allemaal aan die app gaan.

Zoelense Hobbyboer | 03-06-21 | 12:24

Als ze in dat contract hadden gezet dat hij geen aandelen mag hebben in bedrijven die aan zijn eigen stichting leveren was dit schandaal nooit zo groot geworden #Mondkapjesbelasting

stipjes | 03-06-21 | 12:05

Alle pijlen op Sywert terwijl de verantwoordelijken die het mogelijk hebben gemaakt, en daar tot op heden nog mee doorgaan, buiten schot blijven. Dit is een mooie afleiding. Trap er niet in.

Carlos_I | 03-06-21 | 12:05

Hallo Hugo, zorg ervoor dat de pcr-testen in juni, juli, augustus en september gratis zijn voor mensen die naar het buitenland gaan. Even los van de vraag of je het daar mee eens bent denk ik dat er heel veel mensen in de problemen gaan komen onderweg. Mensen zijn vaak niet goed op de hoogte of trekken het niet meer en gaan gewoon. Je kunt niet van mensen vragen om voor het tweede jaar een vakantie aan zich voorbij te laten gaan. Mensen willen niet hun gegevens aan een ex-pizzabakker geven voor 100 euro pp. voor een testje. Zorg dat de bevolking niet overgeleverd is aan commerciële partijen.

osolemio | 03-06-21 | 12:03

zweef, zweef, zweef vaccin werkt zie Israël en binnenkort ons kikker landje. De tabletjes hangen aan houtjes touwtjes theorieën aan elkaar. Daarbij is het totaal oncontroleerbaar of iedereen ze dan vervolgens slikt. Next.

ikdenkwat | 03-06-21 | 12:03

OT: Nasa gaat honderden inktvisjes en beerdiertjes de ruimte inschieten voordat de Dierenwet ook in de VS ingevoerd gaat worden.

austinhealey | 03-06-21 | 12:01 | 1

Krijgen ze in ieder geval de ruimte om te leven.

Jos Tiebent | 03-06-21 | 12:27

Zit de barmhartige Sywert al in het gevang, of is 10 miljoen stelen van belastingbetalers tegenwoordig legaal?

Ir_HardGelag | 03-06-21 | 12:01 | 2

Sywert heeft het druk met doorsluizen & veiligstellen. Nog even geen tijd voor het gevang...

Yrrab | 03-06-21 | 12:09

Sywert heeft al een trial by media gehad.

Usumani | 03-06-21 | 12:18

Kabinet wil vergoeden. Tuurlijk joh. Betaald van ons belastinggeld.

VoltaireJohn | 03-06-21 | 11:51 | 1

Jij betaald dus voor de vakantie van een ander.

2voor12 | 03-06-21 | 12:01

Prachtig om Kuzu het woord "kosjer" te horen gebruiken.

Pje911 | 03-06-21 | 11:48 | 1

Ha ha inderdaad

IkwilJinekwel | 03-06-21 | 11:56

We hebben het nu wel over Sywert, maar nu de cijfers dalen moeten we ontzettend oppassen. Iedereen is in een hoerastemming, en alles wat maar enigszins kan helpen om de economie snelle op te starten wordt toegejuicht en met weinig kritiek verwelkomd. Anderzijds hebben we de afbouw van allerlei initiatieven die al opgestart waren, zoals dat miljardenproject van die generaal dat ons ook die euforie rond het Eurovisie Songfestival bracht. Er is met miljoenen, nee miljarden gepokerd, geld speelde geen rol, maar nu is het even erg oppassen geblazen voor de post-Sywert-periode waarin het helikoptergeld op straat ligt voor slimme jongens en sluwe meisjes.

Schoorsteenveger | 03-06-21 | 11:46 | 4

@Muxje | 03-06-21 | 11:50:
We moeten het hebben over de tientallen miljarden die de knoflooklanden ons afgeperst hebben zogenaamd als coronahulp maar waarmee ze van alles doen behalve inzetten voor corona. Bijvoorbeeld Italië die van ons geld overal snel internet aan gaan leggen.

2voor12 | 03-06-21 | 12:00

@Muxje | 03-06-21 | 11:50:
Je hoort mij niet zeggen dat we het niet over Sywert moeten hebben. Ik zeg alleen dat het nu gevaarlijke tijden zijn, juist ook vanwege die rotte bestuurscultuur en, neem me niet kwalijk, de rotte culturen binnen organisaties als de GGD's, die, o ironie, hun eigen onvermogen willen maskeren door een extra instantie voor te stellen die in de toekomst kan dienen als een buffer tussen hen en de vragende samenleving. Ik zou zeggen GGD's, kijk eens of er iets aan jullie organisatie verbeterd kan worden, maak van de pandemie een leermoment.

Schoorsteenveger | 03-06-21 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Yo Hugo! Ik kan snel een partijtje Ivermectin leveren. 4 miljoen doses tegen een schappelijk prijsje. Ik hoef er zelf niets aan te verdienen.

Muxje | 03-06-21 | 11:44 | 1

Hihi.

ger1306 | 04-06-21 | 00:32

Wat is er mis met geld verdienen?

Is dit nog nieuws? | 03-06-21 | 11:43 | 2

Dat is tegen het zere been van hen die dat liever niet zien bij andere mensen.

Usumani | 03-06-21 | 12:20

Dus jij vindt dat hij dit absurde bedrag werkelijk verdiend heeft ?

Nee, iemand die vanuit het niets een solide bedrijf op poten zet, die heeft het verdiend maar zo'n opportunistische liegende charlatan echt niet.

Roze_bril_drager | 03-06-21 | 12:22

De nog te verdelen winst van Sywert was zo'n 15%, waar hebben we het over?

Abu Bachouca | 03-06-21 | 11:43 | 1

Over 10 miljoen euro. Sommige mensen krijgen zo'n bedrag niet bij elkaar gespaard met een leven lang werken.

Reaguurdeskundige | 03-06-21 | 13:02

OT:
Ik vraag me weleens af of de mods hier wel eens keihard moeten lachen om een reaguursel, en maak daar eens een leuk top25 toppikje over.

NiCeY | 03-06-21 | 11:42 | 6

Zo nu en dan.

Vroeger meer dan nu.

GU | 03-06-21 | 16:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Het begint er steeds meer op te lijken dat corona vooral een "politieke" ziekte is.

Theodorush | 03-06-21 | 11:41 | 4

Met 3,7 miljoen doden.

42 | 03-06-21 | 11:53

@42 | 03-06-21 | 11:53: En wat was iedereen slecht voorbereid ook. Slecht, en ongelofelijk. Met dank aan partijen als Dedain '66 hebben we een miniscuul leger - Maar wat als een leger juist vereist is, bij een nieuwe, onverwachte crisis.

Nederlandop1 | 03-06-21 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

Dat openen van de kroegen had logischerwijs gepaard moeten gaan met de verplicht mee te nemen rij winkelwagentjes voor de deur.
Nee, niet de hele rij tegelijk nee.

NiCeY | 03-06-21 | 11:40 | 1

Voor corona had ik al gemeenschap met winkelwagentjes. En ja, met een hele rij tegelijk.
Lekker, man.

Montgomery Burns | 03-06-21 | 12:15

Mijn interesse in coronadebatten is weg. Totaal weg.

Leptob | 03-06-21 | 11:40 | 2

Ah, ik ben dus niet de enige.

Wijze uit het Oosten | 03-06-21 | 12:26

Nou, dat komt mooi uit, want op het moment is corona ook totaal weg!

VBO_B_Niveau | 03-06-21 | 16:30
-weggejorist-
Zoelense Hobbyboer | 03-06-21 | 11:37 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Het is blijkbaar nog heel erg gezellig in het bedrijfsrestaurant dat ze zo laat beginnen.

herstelkous | 03-06-21 | 11:35

Die rare gewoonte tegenwoordig om te luisteren naar 2 en een half uur gelul van een evolutionair bioloog die op de stoel van medisch onderzoekers gaat zitten en ivermectine aanraadt. Misschien ben ik ouderwets, maar laat me de publicaties uit gerenommeerde tijdschriften zien waaruit blijkt dat het middel werkt tegen Corona. Die podcasts lijken bijna bedoeld te zijn om mensen weg te houden bij eigen onderzoek. Zelf lezen in plaats van de mening van een niet terzake deskundig persoon overnemen is nog altijd de weg naar verlichting. Ik heb zo'n collega die ook voortdurend podcasts luistert. Zijn mening is dan helemaal gevormd maar de onderbouwing kan hij vaak niet reproduceren.

BobDobalina | 03-06-21 | 11:33 | 19

@HarRee | 03-06-21 | 12:02: excuus, daar heeftu gelijk in. Ik heb de credentials van de beste man overigens niet gecheckt (BL gaf echter al aan dat we hem ook niet op zijn blauwe ogen moeten geloven), maar mijn punt blijft, ik lees het liever.

BobDobalina | 03-06-21 | 15:33
▼ 16 antwoorden verborgen

Ach ja, een kamerdebat. Weer zo een, waarbij het vliegen afvangen belangrijker is dan de inhoud. Of een waarlijke controle van een overheid die werkelijk aan alle kanten uit de bocht is gevlogen.

Om uiteindelijk te besluiten alles met de mantel van de fractiediscipline te bedekken.

Glasgow Argus | 03-06-21 | 11:31 | 1

Veel retoriek, weinig actie.. Echte beslissingen worden door Dedain '66 en de Groene Khmer, in achterkamertjes genomen - Als ze de kans krijgen .. (Nee !)

Nederlandop1 | 03-06-21 | 12:10

Die mevrouw met haar vettige gezicht heeft al verklaard dat er eigenlijk niet zoveel aan de hand was. Maar Tamara is van de VVd, en heeft ook maritale connecties in het christelijke, dus liegt ze feitelijk dubbel en dwars. Haar verhaaltje klopt niet. Gokjee hoeveel zinloze moties er vandaag worden ingediend.

dathoujetoch | 03-06-21 | 11:31 | 1

Maritale connecties zo zo meneer/ mvrouw/ x heeft het MBO cum laude afgesloten zeker.

bijna_raak | 03-06-21 | 11:59

Alles is beetje polletiek geworden want ook dat wandelende stuk schaamhaar (die danser) krijgt nu deels gelijk met zn invermectine.

Schwanzeleber | 03-06-21 | 11:30

Sywert, goed gedaan pik! Laat ze maar jaloers zijn. Jij bent niet fout. Wel die kneuzen op het ministerie die 5.1 miljard er zinloos hebben doorgedraaid.

Blonde Nel | 03-06-21 | 11:30 | 10

@bijna_raak. Juist, elke zakenman giet een sausje over zijn waar. En mocht het toch bedrog zijn, dan zijn de bedriegers bedrogen.

Bull-Sunnyboy | 03-06-21 | 12:15

@Usumani | 03-06-21 | 12:34: bij de 5,1 miljard zullen ongetwijfeld veel Sywerts hebben gezeten. Er is dus niet een iemand geweest die alleen 5,1 miljard achterover heeft gedrukt. Mijn punt is, je moet ergens beginnen en deze zaak schreeuwt om onderzoek. Als je dat al achterwege zou laten, dan geef je volgende laaielichter al een voorsprong.

BobDobalina | 03-06-21 | 15:36
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino

#BREEK

BREEK - KlimaatStas MONA KEIJZER ONTSLAGEN