Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook zinloos tegen corona: verplichte winkelwagen

Nog een maatregel voor in de prullenbak

Ook zo'n coronamaatregel die in onwetende paniek is ingevoerd en daarna nooit meer wegging: het verplichte winkelwagentje in de supermarkt. Haalt u één zak chip, moet u alsnog met die kar de hele winkel doorsukkelen. Voelde al net zo nutteloos als dat ene constant blokkerende zwenkwieltje aan uw kar en uit testen blijkt het nu ook net zo nutteloos als niezen in de elleboog. Onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam lieten supermarktbezoekers met sensoren door de winkel lopen om te kijken hoeveel afstand ze van elkaar hielden en experimenteerden met verschillende maatregelen. "Uit het onderzoek komt naar voren dat het verplicht stellen van een winkelwagen niet leidt tot minder contacten tussen mensen binnen 1,5 meter", concludeert Tessa Blanken van de UvA. Helemaal niemand die ooit een supermarkt bezocht is verbaasd, maar goed dat we het nu kunnen onderbouwen. En nu heel snel wegwezen met deze volstrekt zinloze maatregel. Lang leve het mandje! 

Reaguursels

Inloggen

Karretje had ook andere functie: maximaal aantal bezoekers. Karretjes op, dan geen toegang meer.

B.Chamel | 02-06-21 | 21:19

Supermarkten hebben al decennialang een verplicht winkelwagen of mandje beleid. Staat ook bij de ingang aangegeven. Hier niets nieuws onder de zon.
Er werd beter op gehandhaafd omdat er per winkel een X aantal personen binnen mocht zijn per Y vierkante meter. En de makkelijkste manier is dan om ook X aantal wagentjes te gebruiken. Want karretjes op, dan is het maximale toegelaten personen bereikt.
Het ging dus nooit om anderhalve meter afstand te bewaren. Fophef dus

Harvey2Face | 02-06-21 | 18:17
-weggejorist-
EAvS91 | 02-06-21 | 15:46

Wat helemaal komisch is: met z'n tweeën naar de supermarkt. Persoon nummer 2 neemt dan slechts een karretje mee voor de 'social distancing'.
Daar gaat dus niets in. En dan vervolgens in de supermarkt langs elkaar heen lopen.
Echt knettergek.

RickyLaRue | 02-06-21 | 15:32


Als autist zijn heb ikzelf thuis van een oude eikenhouten lat een zogenaamde maatnemer van EXACT 150 cm gemaakt, die ik altijd meeneem om -inderdaad- mensen de maat te nemen.
Want autisten nemen alles letterlijk, behalve hun vriendin, die nemen ze figuurlijk op pornhub.

King of the Oneliner | 02-06-21 | 14:16

was toch tel-methode.
in een supermarkt mogen x mensen.
dus we zetten x -10 wagentjes klaar.
nooit te vol (zoals nederland /s)

woutere | 02-06-21 | 13:34 | 2

En daarom moesten ook de mandjes weg, want die kunnen niet tellen.

lirft | 02-06-21 | 16:00

Eureka,doen we met paspoorten ook,een dood of eruit,een erin.

De Profundus | 02-06-21 | 16:08

1,5 meter afstand houden in een supermarkt is onmogelijk. Vervolgens, in een split second langs iemand heenlopen, hoofd afgewend en niet in - of ( voor de ander ) uitademen werkt net zo goed. Pas bij niezen of hoesten bestaat er gevaar op overdracht. Enige waar je wel rekening mee moet houden zijn supermarktmedewerkers, die staan er dag in dag uit , maar dat zijn jongeren dus weinig kans dat als die al besmet raken ze er ook ziek van worden. Maar nogmaals, wel even rekening mee houden, en voor hun dat mondkapje wel gewoon omdoen.
Maar gezond verstand is al tijden zoek binnen deze samenleving.

Graaisnaaiert | 02-06-21 | 13:10 | 1

Inderdaad, afgewend hoofd, even niet inademen, en zeker niet niezen of bij iemand lopen die niest, helpt ook al voor 80%.

Maar die jongeren die daar werken, zoals de aardige meisjes van de AH of Coop, zullen zeker al eens besmet zijn geweest.
Maar, ze hebben er niets of weinig van gemerkt, en zijn nu dus lekker "immuun" op een natuurlijke manier.
Maar inderdaad ken ik er een paar die hun reukvermogen en smaak iets zijn kwijtgeraakt.

King of the Oneliner | 02-06-21 | 14:12
-weggejorist-
Crusher | 02-06-21 | 13:10 | 1

Dat winkelwagentje is hier nog nooit verplicht geweest. Een winkelmandje mocht ook

elco485 | 02-06-21 | 13:07

Ik ben er al tijden van overtuigd dat je door die verplichte kutkarren juist bereikt dat mensen dichter bij elkaar staan. Staan er karren aan weerszijden van het pad en wringt iedereen zich er tussendoor, schouder aan schouder. File bij het inleverpunt tot aan het einde van de kassa’s; volgens mij creëert het meer chaos en besmetting dan het goed doet.

Magna Carta | 02-06-21 | 13:01 | 1

U doet het verkeerd. Het idee is aan het begin van een gangpad te staan, die kar in het midden neerzetten en er dan een enorme rotschop tegenaan geven zodat iedereen of opzij springt of omver wordt gereden, zodat u of ik lekker het pad voor onszelf hebben. Heb er zlefs speciale schoenen voor aangeschaft. En het werkt, kan ik u vertellen; als ik de winkel hier inloop weten ze niet hoe snel ze weg moeten wezen.

Graaisnaaiert | 02-06-21 | 13:17

Dat was natuurlijk al duidelijk vanaf het moment dat Prof. Streeck zijn onderzoeksresultaten van de studie in Gangelt DE publiceerde ergens April vorig jaar… maar ben al lang blij, dat de wereld langzaam weer een beetje bij z’n positieven komt.

Harde Henk | 02-06-21 | 13:00

Ik gebruik altijd een kar, als rollator. Ook voor een pakje kauwgum.

quigg | 02-06-21 | 12:52

Is uit gedegen onderzoek gebleken dat er überhaupt maatregelen zijn die bijgedragen hebben aan minder besmettingen?

Vlasbaard | 02-06-21 | 12:13 | 6

Tja allemaal ongefundeerde non argumenten inderdaad. Maar goed al stel je maar één kritische vraag je wordt direct geplaatst in het wappie hokje.
Het is natuurlijk ook best confronterend om te beseffen dat alles geen fuck uit heeft gemaakt….
Verstandiger om dus gewoon maar te zwijgen.

Vlasbaard | 02-06-21 | 13:27

@Vlasbaard | 02-06-21 | 13:27: er zijn wel enkele dingen die vele fucks uitmaken; ventilatie, luchtvochtigheid en UV-straling. Al lang cijfermatig aangetoond door heel wat data-analisten, mensen dus die wél verstand van cijfers hebben. Maar ja, schijnbaar makkelijker om jezelf wijs te maken dat je veilig bent met een poetsdoek voor je kop.

VampyreOfTimeMemory | 02-06-21 | 17:04

@ vampire; ja en dat zijn dan weer zaken die altijd goed zijn voor je gezondheid haha

Vlasbaard | 02-06-21 | 18:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik gooi de boodschappen tegenwoordig van anderhalve meter op de kassaband. De wijnflessen zijn altijd even spannend, de melk en yoghurt gaat steeds beter. Het meeste blijft nu heel.

muppet020 | 02-06-21 | 11:59 | 2

Eieren alleen voor gevorderden?

ole guapa | 02-06-21 | 12:33

Waarom zou je dat doen? Dat heeft alleen maar zin als de paden bij de kassa's ook minimaal 1,5 meter breed zijn, maar dat zijn ze niet. Of je nu wilt of niet, je komt onherroepelijk dichtbij de cassiere. Wat helemaal niet erg is als het een mooie meid is.

quigg | 02-06-21 | 12:55

Gewoon om te tellen hoeveel mensen er in de winkel zijn.

Bradly | 02-06-21 | 11:54

Ik heb mijzelf nooit aan de regels gehouden.
Sterker nog, in de supermarkt niet meer dan 40 - 45 centimeter afstand en met gestrekte arm iets uit het bovenste schap pakken. Ruimte zat daarna.

hero_of_heaven | 02-06-21 | 11:46 | 2

Ah de gestrekte arm.

SinisterNL | 02-06-21 | 11:54

Het bovenste schap? Wees blij, u behoort tot de kapitaalkrachtige bovenklasse. Uit budgettaire overwegingen beperkt mijn keuze zich vooral uit de basisproducten op het onderste schap, en dan moeten ze ook nog in de bonus zijn. Daarover klaag ik niet, maar het wordt wel lastig als er nog maar 1 artikel op voorraad is, want dat ligt meestal helemaal achteraan. Het personeel is er inmiddels aan gewend en komt bereidwillig toegesneld om me weer in verticale stand te zetten, na weer eens plat op de buik op de vloer gelegen te hebben en happend naar adem als een vis op het droge.

quigg | 02-06-21 | 13:06

Ik zet mijn karretje schuin dwars achter me als ik wat aan het pakken ben. Dan krijg je wel ongeveer 1.5 m. Maar ja in de paden kan je wel in t midden gaan lopen maar dat weerhoydt echt geen tegenliggers en inhalera.

Shoarmamasutra | 02-06-21 | 11:37 | 5

@Ad Hominem Tu Quoque | 02-06-21 | 12:30: niet bestand tegen peer pressure?

geenjagergeenneeger | 02-06-21 | 12:34

@Ad Hominem Tu Quoque | 02-06-21 | 12:30:
Sommige mensen hebben last van hun luchtwegen dus die lopen idd met en een mondkapje op en een spatscherm voor, ook in de buitenlucht. Anderen juistw eer niet, ook vanwege hun luchtwegen.
Moeten ze helemaal zelf weten, heb er geen oordeel over. Het geeft wel aan dat mensen met lap en kap zeer benauwd zijn voor de overdracht - om wat voor reden dan ook - dus dat is prima, dan hou ik wat extra afstand van die mensen. Kleine moeite, geen enkel probleem mee. Maakt het ook prettiger op straat voor hun. Beetje naar elkaar omkijken, dat soort dingen.

Graaisnaaiert | 02-06-21 | 13:15

@zegmaarwij | 02-06-21 | 11:40: ik ga nu niet fietsen al die boomers die je hijgend rakelinhs voorbij rijden op hun electrische fietsen.

Shoarmamasutra | 02-06-21 | 20:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoorde dat hologrammen ook 1.5 meter afstand moeten gaan houden.

Purk | 02-06-21 | 11:35 | 1

De surrogaat.. redelijke film ook wel met bruis weleensch.. “surrogates” : je lichaam thuis je kloon in vr de realiteit in.

All_Anonymous | 02-06-21 | 11:57

Dat winkelkarretje ken ik! Elke keer als ik de super in ga heb ik dat karretje met dat vastlopende wieltje waardoor je alle kanten op zwenkt en je het ongans duwt met dat ding in de winkel.

Dan werk je je helemaal in het zweet en sta je te hijgen na die zware arbeid van een kar duwen met slee functie ipv draaiende wielen. Wordt je vervolgens de winkel uit gezet omdat hijgen en zweten covid symptomen zijn.

Nuuk | 02-06-21 | 11:23

Die winkelwagen (of mandje) was er helemaal NIET voor de 1,5 afstand, die was er om ervoor te zorgen dat het aantal mensen in de winkel was ‘geteld’ en er dus niet meer mensen binnen waren dan qua m2 mocht. Zoals bijv. bij mijn locale COOP er max. 20 klanten binnen mogen zijn. Dus staan er 10 karretjes en 10 mandjes. Logisch toch!

El_Capitan | 02-06-21 | 11:13 | 2

Maar dat werd dus zo niet verkocht. Het was vanaf het begin "voor de 1.5m" aan te houden dat je verplicht een karretje moest.

Graaf_van_Hogendorp | 02-06-21 | 11:14

Ik sta niet constant in de supermarkt, maar ik vraag mij af hoe vaak mensen hebben moeten wachten op een karretje of mandje omdat de winkel 'vol' was.

Rond de lunch of na werktijd staat er zo nog 50+ winkelwagens/mandjes vrij bij een redelijk formaat supermarkt.

Het scheelt dat sommige winkels de karren zelf 'schoonmaken', want als je op die kort-pittige 50 plussers moet wachten sta je inderdaad in de rij, want 'het moet wel schoon zijn'...

Het is inderdaad voor de maximaal aantal mensen binnen, voor de 1.5m had het sowieso geen effect. Men zit niet vast aan die kar of mand, zet die kar in de hoek en loop gezellig de halve winkel door.

OMEGA-ThundeR | 02-06-21 | 11:34

"Uit het onderzoek komt naar voren dat het verplicht stellen van een winkelwagen niet leidt tot minder contacten tussen mensen binnen 1,5 meter"
Ligt dat aan de winkelwagentjes of aan de hufterigheid van de winkelbezoekers? Misschien moeten de supermarkten alle klanten in de ban doen. Dan is er ook geen besmettingsgevaar

sqlMaster | 02-06-21 | 11:11 | 6

@usb stok | 02-06-21 | 11:24: Dus ja, de mens is een angstig wezen. Je kunt ze allerlei zinnige en onzinnige dingen laten doen als je ze maar angst aanpraat. Een gedeelte van de mensen heeft daar overigens minder last van. Die groep wordt op allerlei manieren door de overheid en de kuddemensen beïnvloed om zich aan te passen. Lukte de afgelopen anderhalf jaar indrukwekkend makkelijk.

Graaier | 02-06-21 | 11:28

@Graaier | 02-06-21 | 11:28:
angstig wezen? Nou nee, dan hadden die mensen zich in mijn voorbeeld wel aan het eenrichtingverkeer gehouden als ze angstig waren.

usb stok | 02-06-21 | 11:34

@usb stok | 02-06-21 | 11:24: Achja, hufterig. Sommige mensen hebben behoefte aan kaders, en andere kunnen gewoon voor zichzelf denken.

OMEGA-ThundeR | 02-06-21 | 11:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh, zijn die lichten er eindelijk achter gekomen dat die karretjes vooral veel ruimte innemen waardoor mensen minder ruimte hebben om afstand van elkaar te houden.

Rennieflox | 02-06-21 | 11:06

In mijn familie heb ik iemand die gelooft dat na vaccinatie, je niemand meer kan besmetten. Zo erg is het!

vluchtelingallergie | 02-06-21 | 11:01 | 1

Dat werd ook met terugwerkende kracht geroepen haha net als zoveel zaken die stilzwijgend met terugwerkende kracht naar de basisregels gaan : mondmuil, 1.5mtr, testen. Dat worden de drie geboden.

All_Anonymous | 02-06-21 | 11:29

Geen alcohol na 20:00 kopen is ook zo’n toppertje.
Het slaat helemaal nergens op.

Het leven is zwaar | 02-06-21 | 10:57 | 4

They sucked the F out of fun with that one.

All_Anonymous | 02-06-21 | 11:36

@Shoarmamasutra | 02-06-21 | 11:35: Dat zorgde er alleen maar voor dat iedereen voor 8 uur z'n drank haalt, wat er voor zorgt dat er dus meer mensen in de winkel aanwezig zijn dan wanneer dat uitgespreid was.

ReyNemaattori | 02-06-21 | 11:43

Deze stamde uit de tijd dat de kroegen om 20:00 gesloten moesten zijn en moest helpen voorkomen dat het feestje daarna op straat of thuis werd voortgezet.

Joffri | 02-06-21 | 12:32
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ram ze altijd tegen de enkels en achillespezen aan, dat schept echt wel afstand en dan meld ik met plechtige stem: Hier scheiden onze wegen. Succes verzekerd.

dathoujetoch | 02-06-21 | 10:56 | 1

Dat moet u eens bij mij proberen.

[x]-Ongeschikt | 02-06-21 | 11:40

Ik lees dit artikel nadat 5 minuten geleden Picnic is langs gereden om mijn boodschappen af te leveren. En lekkere dingen haal ik wel bij de specialist, zonder karretje. Pff.suoermarkten. Waarom daar nog naar toe als je niet hoeft?

deministerpresident | 02-06-21 | 10:51 | 2

Wij hebben geen picnic in de Achterhoek. U wel. Wij hebben weer geen problemen met Finnen. U wel

Tom Aatje | 02-06-21 | 11:06

UvA onderzoek…..
Vanaf nu neem ik 2 karretjes.

Ruimedenker | 02-06-21 | 10:47

Dit soort maatregelen waren toch ook niet tegen de bestrijding van het virus, maar om een gedragsverandering te bewerkstelligen? Dat is vaker dan één keer gezegd door beleidsbepalers.

Quib | 02-06-21 | 10:47 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

in grofweg 2010 is de wetenschap het eens geworden wat er gebeurd is met de pest. Er zijn nog steeds diverse theorieën wat er gebeurd is tijdens de Spaanse griep, men is het er nog steeds niet over eens: het is nog niet duidelijk.
Maar: bij covid19 weten we het allemaal in een keer in een paar maanden tijd 1.5 meter, alles poetsen, niet meer kuchen, handjes in de alcohol, vaccintje hier, vaccintje daar, sneeuwballetjes gooien op afstand via het RIVM, vitamientje en zinkje hier en daar, observationeel onderzoekje hier, case reportje daar, mondkapjes op enzovoorts enzovoorts.
Mooi toch om te zien dat onze angsten en volstrekte gebrek aan zelfreflectief vermogen van onze kunde en competenties er weer toe leidt dat we weer op zoek gaan naar het aloude liedje: "follow the leader, leader" liedje. Die leaders zijn niet leaders op basis van competenties en of kunde, maar veeleer leaders op basis van eigen onvermogen om in alle bescheidenheid in eigen kunde en onkunde onderscheid te kunnen maken. m.a.w. : wat een gezever weer.

nobodiesunmighty | 02-06-21 | 10:39 | 2

De betutteling van Nederland is tijdens de corona nog duidelijker geworden.

Henri | 02-06-21 | 10:52

Ik ga mezelf met een mes steken want er is nog nooit onomwomden bewezem dat dat altijd dodelijk is.

Shoarmamasutra | 02-06-21 | 11:41

Was laatst op het Buiksloterplein in Noord. Daar strompelt de helft van de bejaarden met zo'n eigen karretje. Die kunnen er helemaal geen winkelkar bij hebben.

Piet Karbiet | 02-06-21 | 10:35 | 2

of een Canta, wel veilig zo'n cabine.

Baksteenbakker | 02-06-21 | 10:41

Hebben de wappies toch weer gelijk gekregen, arme schapen.

zeefert | 02-06-21 | 10:34 | 4

@John McClane | 02-06-21 | 10:36: wat gokten die wappies vaak goed zeg!

HornoxNL | 02-06-21 | 10:48

@John McClane | 02-06-21 | 10:36:
Wat een dooddoener.

Het leven is zwaar | 02-06-21 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Welke Corona maatregelen zijn wel nuttig? Die mondkapjes zijn nutteloos, het ontsmetten van winkelwagentjes is nutteloos, die winkelwagentjes zijn dus blijkbaar überhaupt nutteloos...

Ach, o jaa, Hugeau de Jonge

Wijze uit het Oosten | 02-06-21 | 10:33 | 2

geen volle kerken en moskee's.

small_town_dude | 02-06-21 | 10:48

Nee, Hugeau de Jonge is echt wel waardeloos. Net als CdA en Sywert, allemaal waardeloos.

dathoujetoch | 02-06-21 | 10:58

Als je door het mondkapje de aerosolen kunt ruiken van, bijvoorbeeld de rook of het parfum, van iemand, kun je ook virus - aerosolen binnen krijgen.
Door het masker heen.

Kijkeensaan | 02-06-21 | 10:32 | 5

@uisge baugh | 02-06-21 | 10:37:
feromonen?

Kijkeensaan | 02-06-21 | 10:41

Vandaar ook afstand he.

Shoarmamasutra | 02-06-21 | 11:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Persoonlijk hou ik bij veel mensen minimaal vijf meter afstand. En dat wil ik graag zo houden.

Red shirt | 02-06-21 | 10:31 | 3

Dat willen veel mensen bij u ook hoorde ik.

Purk | 02-06-21 | 10:34

@Red shirt | 02-06-21 | 10:40: ligt er aan wie dat zijn

Purk | 02-06-21 | 10:46

Toch mooi hoe nu langzaam duidelijk wordt dat de samenleving al 1,5 jaar druk is met maatregelen waarvan de werking niet bewezen is.

Benieuwd wat ze volgend jaar bedenken als de Chinese tjielp-hoest toch besmettelijk blijkt te zijn.

Cannabooze | 02-06-21 | 10:30 | 2

Dan worden alle mensen die zich niet aan de maatregelen houden vogelvrij verklaard

hotbrasil | 02-06-21 | 10:34

Hinkelen en knipogen verbieden.

Piet Karbiet | 02-06-21 | 10:36

Ik dacht dat ze op Universiteiten onderzoek deden naar hoe kanker te genezen of universele natuurkundige wetten te testen of te bedenken. Winkelwagentjes.... ok dan.

R.F.Pickering | 02-06-21 | 10:30 | 1

UvA he? Als het niet met een klembord en een hautaine blik onderzocht kan worden hoef niet bij de UvA aan te kloppen.

JanVergoor | 02-06-21 | 10:54

Die karretjes zit een max aantal aan. Ze staan ook buiten zodat het aantal bezoekers gereguleerd kan worden. Mandjes staan binnen daar gaat dat niet mee. Goed onderzoek wel.

penis-aqua-rosA | 02-06-21 | 10:29 | 1

.. kijk, u heeft het door :-)

Hojo24 | 02-06-21 | 10:36

"Haalt u één zak chip, moet u alsnog met die kar de hele winkel doorsukkelen."

Dat is inderdaad een onevenredige, onredelijke maatregel die onze ''vrijheid'' op volslagen ondemocratische wijze inperkt. Wat een willekeur! Wat een dictatuur! Wat is Nederland toch afgegleden naar een totalitaire staat!

Dr_Johnson | 02-06-21 | 10:24 | 5

Het karretje vind ik ook de meest heftige inperking van onze vrijheid.
1,5 meter, avondklok, geen alcohol na 20.00 kopen, max aantal mensen op bezoek... soit.
Maar dat verdomde karretje!

Cannabooze | 02-06-21 | 10:35

Het zal wel nuttig zijn, want De Staat heeft zo beslist!

JJMS | 02-06-21 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook als is de conclusie deze keer logisch, het blijft een foponderzoek van een fopuniversiteit.

jemagookniksmeer | 02-06-21 | 10:22

Typisch UvA onderzoek. Volstrekt overbodig.
De verplichte karretjes (en mandjes) zijn er om makkelijk een het maximaal aantal toegelaten klanten te kunnen controleren. Geen mandjes of karretjes, dan even wachten met naar binnengaan.
UvA: wij gaan onderzoeken of je met een karretje meer afstand houdt dan zonder karretje. Is van de gemeten karretjes wel meteen vastgelegd welke genders en huidskleuren de bestuurders vonden dat ze hadden?

JanVergoor | 02-06-21 | 10:22 | 1

Nee nee, u bent het wellicht alweer vergeten, maar de karretjes zijn ons in den beginne aangepraat om afstand van elkaar te houden. Dat het nu gebruikt wordt om het aantal klanten te bepalen doet daar niets aan af.

Ikdoemisschienmee | 02-06-21 | 12:09

Het is wel te volgen als maatregel hoeveel mensen er binnen zijn. Maar zet dan verdorie ook een stapeltje mandjes erbij. Als ik een dingetje nodig heb, kan ik met een mandje veel beter bij mensen uit de buurt blijven dan met een karretje.

SailingDuck | 02-06-21 | 10:22 | 2

Is niet praktisch. Als de wagentjes op zijn maar de maandjes niet kan ik niet naar binnen voor mijn weekboodschappen. Terwijl we nog niet aan het max. aantal bezoekers zitten. Andersom kan uw blikje Schultenbrau wel in een karretje.

Franciscus Borchwerf | 02-06-21 | 10:52

@Franciscus Borchwerf | 02-06-21 | 10:52: Niet zo denken in problemen. Desnoods zet je 10 mandjes extra neer naast de karretjes. Ik ben zo weer buiten met de zelfscanner.

SailingDuck | 02-06-21 | 11:32

Sinds dit gedoe ga ik nooit meer mee de winkel in met mijn vrouw, zit op een bankje voor de deur GS te kijken met de gratis WiFi.

uisge baugh | 02-06-21 | 10:20 | 5

@JJMS | 02-06-21 | 10:24: Nee hoor, we gaan er ook nog altijd eentje vatten en ze kan het ook prima alleen met de Def.

uisge baugh | 02-06-21 | 10:28

@ jan: "ja schat, kleed leuk af dat jurkje".

Lorejas | 02-06-21 | 10:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook benieuwd naar het onderzoek of de te verwachten vraag 'mag ik even in uw tas kijken' bij de Dirk hier al veel diefstallen heeft voorkomen. Met die kar tussen je bierbuik en de bungelende tassen aan het haakje is dit voor mij nog de ergste bijkomstigheid van de boodschappen.

Driewerf Hoezee | 02-06-21 | 10:20 | 2

Of die DNA-spray. Hele buurten hangen vol met waarschuwingsborden maar ik heb nog nooit iets gezien of gehoord over het effect van die maatregel.

Piet Karbiet | 02-06-21 | 10:25

Gare winkel. Dirk kan het ook niet allemaal bijbenen qua ontwikkelingen lijkt het. Ze laten daar veel geld liggen en ik voel me een beetje geschoffeerd wanneer ze tasje willen kijken.

sjef-van-iekel | 02-06-21 | 10:25

Dat neurotische gepoets en ontsmettingsritueel, wanneer stopt die waanzin? Is daar al een onderzoek over gedaan?

JJMS | 02-06-21 | 10:19 | 1

Inderdaad, het driftige ontsmetten met antibacteriële goedjes tegen een virus.

Driewerf Hoezee | 02-06-21 | 10:21

Oke dus lockdowns helpen niet, winkelwagentjes helpen niet. Handen wassen is niet nodig. Oppervlakte bestemming kan vrijwel niet. Niezen in elleboog helpt niet, mondkapjes werken niet, pcr tests zijn ontkracht. 1,5 meter is arbitrair. Zijn het dan echt alleen maar de aerosolen?

Vunzigheid | 02-06-21 | 10:18 | 1

Aerosolen zijn klein en blijveb lang hangen. Als dat zo n rol speelt was bijna heel Nl al maanden besmet.
Gezien wat je overal ziet aqn gebrek aan afstand is het aannemelojl dat de theorie klopt dat het vooral in de zware druppels zit en je vrijwel alleeb besmet wordt als je best even echt redelijk dichtbij iemand was.
Iedereen is al wel eens in een supermarkt geweest waar n kwartirr eerder een coronabesmette liep

Shoarmamasutra | 02-06-21 | 11:49

Boodschappen, wat een achterlijk woord eigenlijk, hoe komen ze erop.

Mr_Natural | 02-06-21 | 10:18 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Die regel is volgens mij ook alleen maar bedacht door de sector om het OMT ervan te overtuigen dat ze veilig open kunnen. Nu onderzoek heeft uitgewezen dat het niks helpt, zullen tijdens de volgende lockdown ook de supermarkten dicht moeten en zullen we verplicht op overheidsrantsoen (met biologische vegaburgers en duurzame couscous) moeten leven.

onrendabelenvervoer | 02-06-21 | 10:18 | 1

En waar men met bonnetjes hun vooraf bestelde/gereserveerde goederen op mag komen halen indien je een negatieve test kan overhandigen, en het volk roept driemaal werf hoezee!!.

All_Anonymous | 02-06-21 | 12:12

Joh.
Ik dacht altijd dat de supermarkt deze regel zelf in het leven geroepen had, als marketingtool. Met een kar/mandje neem je toch meer mee dan de bedoeling was.

Cannabooze | 02-06-21 | 10:17

Bij mijn lokale buurtsuper mag je al weken ook een zo'n blauw heaumeau mandje pakken. Mand ja.

Meneert | 02-06-21 | 10:17

Maar leidt het wél tot minder contacten binnen 1 meter?

Papa Jones | 02-06-21 | 10:16

Ik was al zowat 1,5 jaar mn handen stuk. Zien er nu uit als een soort rosbief met kloven. Maar, het helpt want geen corona!

Computer_says_no | 02-06-21 | 10:14 | 6

Ik was mijn lul nu 3 keer per dag.. en nog helemaal prima.. het schijnt ook te helpen in mijn omgeving.. zelfs nog niemand met een snotneus.. ( heb wel mijn nico haak armband om, en mijn biostabil 2000 ( die goudkleurige), en in mijn linkerbroekzak een amulet van de azteken uit mongolie.. dus ik moet wel even eerlijk zijn.. lul wassen niet voldoende )
Flikker onderhand eens op met al die zooi.. douw je lijf 3 x per jaar vol.. laat mij met rust.

broervandenhollander | 02-06-21 | 10:29

Oh ik draag sinds vorig jaar een oranje button met de foto van Beatrix er nog op.
Ook geen corona, dus helpt!

Sjiek | 02-06-21 | 10:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zit in veel dingen geen logica. Nou heb ik het ook nog over België dus kom er maar in.
Carrefour:
Oude mensen eerst handen uitgebreid ontsmetten, een bepaalde route lopen als of je ouderwets ging inchecken voor een vlucht.
Komen ze bij de broodafdeling, ongeveer het heilige der heiligen voor de ouwe Belg. Gaan ze stuk voor stuk alle stokbroden betasten, of ze wel knapperig genoeg zijn.

J.Cash | 02-06-21 | 10:13

Iedere maatregel gaat ten onder door de zwakste schakel en dat is de eigenwijze mens die het karretje laat staan en vrolijk zonder door de winkelpaden loopt.

Sinclair | 02-06-21 | 10:12 | 2

Iedere vrijheid die je krijgt moet je pakken, Sinclair. Of gaat u met die hele kar 'terug naar start' als u bij de kassa toch de knackebrodjes vergat?

Driewerf Hoezee | 02-06-21 | 10:15

@Driewerf Hoezee | 02-06-21 | 10:15: ja dat levend ganzenbord in winkels.. blijft een hilarisch iets.

All_Anonymous | 02-06-21 | 12:14

Als maatregel om eenvoudig te kunnen inschatten hoeveel mensen er in de winkel zijn, werkt het prima.
Was ook nooit bedoeld voor afstand houden.

Het brein erachter | 02-06-21 | 10:10 | 1

Het voordeel is dat de mensen beter afstand houden en inderdaad het aantal mensen in de winkel.
Maar goed,.. een leek roept wat in hun straatje past en dan heeft hij gelijk.

botbot | 02-06-21 | 10:18

Ook lockdowns blijken uit studie weinig effectief te zijn om het virus te bestrijden.
================

Sinds het uitbreken van de Coronapandemie zijn er bijna overal ter wereld lockdowns geweest. Uit een nieuwe studie blijkt nu echter dat dergelijke maatregelen niet erg doeltreffend zijn. Het effect van lockdowns wordt zelfs schromelijk overschat, zeggen onderzoekers van de Ludwig Maximilians-Universiteit München in Duitsland.

www.faqt.nl/recent/effect-lockdowns-ov...

Swieberj | 02-06-21 | 10:10

In Brugge komen buiten geen EK-schermen. De regels zijn te ingewikkeld. Je mag alleen met 4 man bijeen staan, met een testbewijs. En op 1 been en knipogend. Ofzoiets.

Piet Karbiet | 02-06-21 | 10:09 | 2

Ook zo’n kutstad. En een kapsones die inwoners. Net Maastrichtenaren.

J.Cash | 02-06-21 | 10:14

"Bruges is a shithole". "What's Belgium famous for? Chocolates and child abuse, and they only invented the chocolates to get to the kids".

El Rico Grande | 02-06-21 | 10:36

Het is een werkt-niet-maar-voelt-toch-wel-goed maatregel... Om mensen bewust te maken en laten zijn dat er een pandemie is. Een van de velen.

Louter Leuter | 02-06-21 | 10:08 | 2

Qua afstand geloof ik er ook niets van, maar het maakt het controleerbaar houden van het aantal bezoekers wel makkelijk. Maximaal X mensen per 10m2, dus maximaal Y karretjes. Karretjes op? Dan even wachten. Daar heb ik het wel nuttig voor gevonden.

Bigaroque | 02-06-21 | 10:11

@Bigaroque | 02-06-21 | 10:11:
Meer dan een jaar pandemie en ik heb nog nooit van een supermarkt spreader event gehoord. Waarom niet? Simpel. Als het buiten meer dan 30 C en er is foeballe dan willen de mense koud bier. Met andere woorden supermarkten hebben luchtbehandelingssystemen (HVAC) die dat aan moeten blijven kunnen (net zoals beurzen etc).

Louter Leuter | 02-06-21 | 10:16

Hoe je met je ogen knippert.
Wanneer je een stijve krijgt.
Krabben aan je neus.

Dat ze dáár maar eens wat onderzoek naar doen en regels voor bedenken.

Knufter | 02-06-21 | 10:07

Je mag het natuurlijk wel eerst zelf gaan ontsmetten.

Mahatma | 02-06-21 | 10:07

Ik omring me met drie wagentjes tijdens het boodschappen doen. Dat zouden meer mensen moeten doen.

VP732 | 02-06-21 | 10:06

Geen idee meer wat een supermarkt is trouwens. 5,95 en je goodies worden netjes 3 hoog met een glimlach voor deur gezet.

Lorejas | 02-06-21 | 10:05 | 2

Corona heeft ons veel goeds gebracht.

Papa Jones | 02-06-21 | 10:07

Totale gemoedsrust. Nooit meer supermarkt ergernissen. Ben zo zen.

Lorejas | 02-06-21 | 10:09

Boodschappenwagentjes zijn hamsterkooien.

Mr_Natural | 02-06-21 | 10:03 | 2

Die valt er zo doorheen hoor. Heb je wel eens een hamster op een tegelvloer zien vallen? Splatsj!

Papa Jones | 02-06-21 | 10:08

Die mogen niet meer van de PvdD en de Eerste Kamer is het daarmee eens.
Je kunt zo'n karretje veel beter als BBQ gebruiken om je hamster op te roosteren.
Pinasaus erbij. Lekker.

Kapitein Sjaak Mus | 02-06-21 | 10:09

Maar is dat een onderzoek in een supermarkt in Amsterdam of in Klazienaveen?

Hadena | 02-06-21 | 10:01 | 2

Ga eens op een huishoudbeurs staan waar zullen we maar zeggen het percentage anderskokende medelanders niet representatief is. En u zult merken dat ook spruitjeslucht medelanders uit Klazienaveen voordringen en zich niet aan de regels houden.

Graaf_van_Hogendorp | 02-06-21 | 10:06

Het klinkt als Klazienaveen inderdaad.

Papa Jones | 02-06-21 | 10:09

Ik gooi bij thuiskomst altijd mijn boodschappen in een warm sopje. Zekere voor het onzekere. Handen wassen en boodschappen wassen.

Lorejas | 02-06-21 | 10:01 | 11

Ik doe boodschappen, en als ik thuiskom pleuris ik alles uit voorzorg meteen de vullisbak in. Daarna bestel ik een pizza, of iets bij de plaatselijke shoarmavlees.

Spartaan1888 | 02-06-21 | 10:19

Handig. Als je de plastic tas er om heen houdt kun je met dat apparaat in een zwiep je boodschappen sealen. Alles krokant én vers!

Lorejas | 02-06-21 | 10:19

@ spartaan: kan ik toejuichen. Zo gun je en de grootgrutter wat omzet en support je je local horeca. Voorbeeld consument.

Lorejas | 02-06-21 | 10:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Hmm, bij de Coop en Dirk hiero is een mandje ook prima. Studenten moeten een apart grijs mandje nemen. Dimscrimenatie!

Piet Karbiet | 02-06-21 | 10:00 | 6

@analia: Skoela. Niet sgool.

Lorejas | 02-06-21 | 10:17

@Analia von Solmsch | 02-06-21 | 10:08:
En hoe houdt een grijs mandje dat tegen?!?

Louter Leuter | 02-06-21 | 10:19

@Analia von Solmsch | 02-06-21 | 10:08: u hebt dat gemist he, school? Of zoals u dat noemt 'sgool'.

dathoujetoch | 02-06-21 | 11:03
▼ 3 antwoorden verborgen

"Dat blijkt uit onderzoek van de UvA dat Hart van Nederland heeft ingezien."
Kweenie hoor

Rest In Privacy | 02-06-21 | 10:00

Bij de Aldi staan ook al gewoon mandjes.

wilmeister00 | 02-06-21 | 09:59

Hoe moet je 1,5 meter afstand houden in een gangpad die amper 1 meter breed is en je iemand die bij die schap staat te twijfelen over welk product hij/zij/x zal kiezen wil passeren?

kweethetooknietbeter | 02-06-21 | 09:59 | 2

Wat staat hier eigenlijk. Is er iemand dat dat kan vertellen?

decaliter | 02-06-21 | 10:56

@decaliter | 02-06-21 | 10:56:
Ik weet zelf ook niet wat ik daar nu wilde zeggen. Was hoogstwaarschinlijk gewoon een breinscheet.

kweethetooknietbeter | 02-06-21 | 21:10

Meest verbazingwekkende vind ik nog de geldwegsmijterij door de UvA, waar kennelijk mensen werken die dit soort onzinonderzoeken doen.
"Uit het onderzoek komt naar voren dat het verplicht stellen van een winkelwagen niet leidt tot minder contacten tussen mensen binnen 1,5 meter".

Egwaar joh?

Ichneumonidae | 02-06-21 | 09:58 | 1

Als je UvA ziet staan weet je al genoeg, dat is niet serieus.

wilmeister00 | 02-06-21 | 10:00
-weggejorist-
Ovideenznvrienden | 02-06-21 | 09:57 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Is er nou echt niks anders om 80% van alle items te wijdden dan aan corona? Alles omtrent dat corona gebeuren is zo onderhand wel tot in den treure uitgekauwd maar GS weet er toch telkens weer een nieuw itempje uit te persen, ook best wel knap natuurlijk.

zwellevertje | 02-06-21 | 09:57 | 2

Ja, waar blijven de allochtonenrants? Of de formatiesoap?
Ik kom hier niet voor niets.

Nuchternederland | 02-06-21 | 09:59

Wat dat betreft wordt het weer eens tijd voor een oorlog of een uit de lucht geschoten vliegtuig.

Van Urk | 02-06-21 | 10:00

Ze worden ook niet meer schoongemaakt, maar niemand maakt het meer wat uit.
We volgen allemaal de orders op en nemen braaf een karretje. Op een paar mensen na dan.
Gisteren bij ah nog een gast, groot en breed, luid bellend wollah dit, wollah dat, zonder mondkapje en zonder karretje, druk gebarend, maar niemand van het personeel zegt wat, of durft dat waarschijnlijk niet.
Heb er ook maar niks van gezegd, laf als ik ben

laurentius | 02-06-21 | 09:55 | 4

Schandalig, u had hem direct moeten vloeren en een burgerarrest moeten uitvoeren.

Nuchternederland | 02-06-21 | 09:58

eigenlijk was die gozer de enige verstandige klant in de zaak.

wilmeister00 | 02-06-21 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

Die poetscentrake voor handen en winkelwagen zal wel een blijvertje worden ben ik bang. Als de muntjes maar weggaan.

Jos Tiebent | 02-06-21 | 09:55 | 1

Centrale.

Jos Tiebent | 02-06-21 | 09:55

Paaseitje? Beloning? Straffen? Man, 1984 op de loer...

VoltaireJohn | 02-06-21 | 09:54

Buiten de eerste panische weken (waar demense elkaar klapten voor een rol schijtlint) hield niemand zich meer aan de 1.5m zodra supermarkten meer belastingvee toeliet in hun zaak. Puur om een praktische reden, kleinere supermarkten hebben niet eens 3+m ruimte tussen de schappen dus kan het ook helegaar niet.

Oplossing is of je vreten en schijtlint (wat heul belangrijk scheen te zijn) thuis laten bezorgen. Of vroeg gaan zodat je zo weinig mogelijk medelanders treft.

Graaf_van_Hogendorp | 02-06-21 | 09:53 | 2

Maar toen overleed ook nog ruim 2 procent van de positief getesten.
Dat hebben we mooi onder controle gekregen, met nauwelijks meer doden dan een zware griepgolf.

Nuchternederland | 02-06-21 | 09:57

@Nuchternederland | 02-06-21 | 09:57:
Even los van de cijfers. In hoeverre hielp dan het panische 1.5m regel in de supermarkt met het zogenaamde terugdringen van het aantal doden?

Ik persoonlijk denk het bewustzijn van klauwen wassen en meer ontsmetten daar meer aan heeft bijgedragen dan een stuk stof voor je bakkes en panisch doen over 1.5m (en waarom precies deze afstand, aerosollen kunnen verder vliegen). Laat staan sharia alcohol verboden en sperrzeitjes.

Graaf_van_Hogendorp | 02-06-21 | 10:03

Boodschappenkar-ma…

Mark zit te Dutten | 02-06-21 | 09:53

Ik wist allang dat we achter een karretje gespannen werden.

Mr_Natural | 02-06-21 | 09:51

Ik weet niet waar jullie boodschappen doen, maar hier kan ik in de supermarkt gewoon een mandje pakken. En wagentjes/mandjes op, dan is de winkel vol.

Selassie | 02-06-21 | 09:50 | 1

In het begin gaven supermarkten beperkt mandjes en karretjes uit maar tegenwoordig is het business as usual en kun je 9 van de 10 keer doorlopen op elk moment van de dag.

Graaf_van_Hogendorp | 02-06-21 | 09:55

Was toch ook zodat ze het aantal bezoekers konden maximaliseren? Dat was trouwens ook altijd een probleem met rollator-oma's en electischerolstoeluitkeringstrekkers.

Jos Tiebent | 02-06-21 | 09:50 | 1

Dat klopt daarom slaat dit stuk ook nergens op, bij veel supermarkten hebben ze een deel van de karretjes achter slot en grendel en is de beschikbaarheid dus ook gelimiteerd..

Smoelensmid | 02-06-21 | 09:55

Goh, Alcoholverbod. Niet-medische mondkapjes. Verplichte winkelwagen. Avondklok. Zo maar een rijtje van maatregelen die niet werken maar wel zijn doorgevoerd.
Grenzen/Schiphol dicht. Scholen dicht. Gebedshuizen dicht. Kinderopvang dicht.
Zo maar een rijtje van maatregelen die wel werken maar niet of niet goed zijn doorgevoerd.
Mark en Hugo. Toppers zijn het. Proest.

BoerKoekoek | 02-06-21 | 09:50

Ik hoop wel dat dat verdomde muntje wegblijft.

John McClane | 02-06-21 | 09:48 | 3

bij de bouwmarkt is het al weer terug...

Nuchternederland | 02-06-21 | 09:54

Het gaat een keer vallen....

onbekend | 02-06-21 | 10:19

Het gebruik van winkelwagens zegt trouwens wel iets over het gedrag van het volk. Zo'n 25 jaar geleden was het heel normaal dat mensen, wanneer ze de boodschappen in de auto hadden gepakt, die winkelwagen een trap gaven en het niet boeide waar dat ding belandde. Dus tig keer per dag moest een medewerker buiten de winkelwagens verzamelen en weer in de rij zetten. En er was gezeik met mensen die kwamen zeuren over schade aan hun auto, die was veroorzaakt aan hun auto doordat een van onze winkelwagens die had geramd.
Toen heeft iemand muntslotjes bedacht. En het probleem was opgelost. Nu zo'n 25 jaar later, valt mij op dat het volk goed is afgericht. Nu de muntsloten al een tijd zijn uitgeschakeld, zetten de mensen (op een uitzondering na) gewoon het karretje terug op de plek waar het hoort.

Leptob | 02-06-21 | 09:48 | 7

Ik zag gisteren dat de Dirk in mijn buurt ook weer de karretjes aan elkaar heeft gezet. Alleen maar irritant en volkomen zinloos.

lemmus | 02-06-21 | 10:45
-weggejorist-
dathoujetoch | 02-06-21 | 11:05

@Piet Karbiet | 02-06-21 | 10:04: Ik betaal altijd met muntjes

dathoujetoch | 02-06-21 | 11:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor corona was ik altijd al meteen mijn handen na het winkelen met een winkelwagentje.. het idee wie het wagentje vast heeft gehouden? Brr.. soms is een winkelwagente net teruggezet eer jij hem pakt en dan is de wagen nog warm op de plekken waar je het vast moet pakken.. gatverdamme denk ik dan. Natuurlijk helpen die wagens niet op de 1.5.meter. daar hoef je echt geen expert voor te zijn omdat in te zien.

haatsmurfin | 02-06-21 | 09:47 | 4

"Of een een bankje in het park nog warm van wie er heeft gezeten. Oooh, dan krijg ik ballen in mijn buik"

Zack Hooi | 02-06-21 | 10:00

Jaaa DAT!

Gottlob | 02-06-21 | 10:05

@Zack Hooi | 02-06-21 | 10:00: Ze hebben in trams weleens de vasthoudstangen geanalyseerd op dingetjes. Elke bacterie, elk virus, alle denkbare menselijke vloei- (ja ook die...) en minder vloeibare stoffen waren aanwezig. Je moet zo een paal dus nooit aflikken.

squadra | 02-06-21 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

De supermarkt gebruikt het aantal karren ook om te kijken hoeveel mensen er binnen zijn. Althans de Jumbo in ieder geval.

ZureKoek | 02-06-21 | 09:47 | 3

Kan ook met poortjes dus onzin argument.
Die hele winkel kar maatregel slaat kant noch wal. Als ik een pakje boter nodig heb loop ik de kortste route zonder kar het liefst winkel in betalen uit klaar, dan kijkt m de kans op besmetting kleiner dan dat hele winkel kar gedoe met zogenaamd ontsmetten.

timmey | 02-06-21 | 09:49

Bij Albert Heijn idem. als er bijv maximaal 40 klanten in de winkel mogen (afhankelijk van de oppervlakte van de winkel) zijn er maar 40 karretjes beschikbaar.

zuurtjeregen | 02-06-21 | 09:49

Het was primair om mensen te tellen en het aantal te beperken.
Maar dat schoonmaken van karretjes met spiritus vond ik nog wel het gaafste wat ze deden: compleet zinloos tegen covid maar toch stug volhouden. Er zijn zelfs winkels die met allesreiniger menen ook maar iets van die karretjes weg te kunnen poetsen. De dommigheid regeert.
Nu nog dat gore mondkapje weg en we kunnen we een beetje normaal gaan leven.

Bakkeleures | 02-06-21 | 09:45 | 5

@Nuchternederland | 02-06-21 | 09:53: Was dat maar zo eenvoudig. Het vet-eiwit laagje rondom het virus is zo godsgruwelijk klein dat poetsmiddeltjes daar niet komen. De pH is doorgaans niet hoog genoeg (allesreiniger kun je zowat drinken) en de contacttijd en verdunning zijn te min. Alcohol dehydrateert het virus waardoor het kapot gaat maar dan moet je voldoende contacttijd hebben (> 30 seconden full contact, intussen is dat al lang verdampt) en voldoende sterke alcohol gebruiken (ethanol >70% VOL). Dat kan alleen door onderdompelen. Glycerine-verdikte gels blijven weliswaar lang "nat" maar de glycerine voorkomt dat het grootste deel van de virusdeeltjes wordt beschadigd. Leuk voor bacteriën (zie zijn veeel groter) maar niet voor virussen.
Overigens is lang niet aangetoond dat het virus zich via oppervlakken verspreidt, in tegendeel. Een grote uitbraak in Duitsland aan het begin van de pandemie liet zelfs zien dat het virus nergens op oppervlakken werd aangetroffen. In het laboratorium kan het virus lang op een oppervlak overleven maar als het er niet op wordt overgedragen, dan is er niks te overleven. Voor het virus is het van belang dat het in de slijmvliezen terechtkomt via inademen of via de ogen.
Karretjes schoonmaken heeft zelfs een groot negatief effect opgeleverd: er komen sinds een jaar nog nauwelijks mensen in het ziekenhuis met ernstige diarree, veroorzaakt door hand-mond contact. Dat klinkt positief maar onze weerstand holt achteruit wat levensgevaarlijk is voor mensen die op het randje zaten. De ernstige gevolgen van alle maatregelen moeten nog duidelijk worden maar je kunt je hardop afvragen of in een land als Nederland het middel niet ernstiger is geweest dan de kwaal.

Bakkeleures | 02-06-21 | 10:31

Ik hoopte juist dat het winkelwagentjes schoonmaken zou blijven, want ook "na" corona: sommige mensen, gadver. Edoch helaasch, vanochtend in mijn eigen Jumbo helaas ook gestopt.

sioux_ | 02-06-21 | 10:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd hoeveel mensen croma hebben gekregen van het bezoek aan de supermarkt.
Aan de ene kant, het was er vaak loeidruk, wat niet goed is.
Aan de andere kant hebben de meeste supermarkten een goede ventilatie.
Want je wilt natuurlijk de kaasafdeling niet ruiken.

Nuchternederland | 02-06-21 | 09:45

Volgens mij is met je klauwen vastpakken wat anderen ook vastpakken niet zo fris.

Denkhetnjet | 02-06-21 | 09:45 | 4

Ik swaffel het karretje altijd na gebruik.

oldandwise | 02-06-21 | 09:48

Nou en?! Dat deden we toch vóór 2020 al jaren op die manier. Toen hoorde er toch ook niemand over?

kweethetooknietbeter | 02-06-21 | 09:48

Ik spuug altijd eerst even in mijn handen voor een stevigere grip.

Kapitein Sjaak Mus | 02-06-21 | 09:51
▼ 1 antwoord verborgen

Dadelijk gaan ze nog ontdekken dat mondkapjes niet werken.

Roze_bril_drager | 02-06-21 | 09:45 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Dat eeuwige gepoets van die winkelwagentjes, daar word ik ook helemaal kriegel van.

VanBukkem | 02-06-21 | 09:44 | 3

Van zo'n jong meiske dat dankjewel alsjeblieft zegt? Kon minder hoor.

Zack Hooi | 02-06-21 | 09:50

@Zack Hooi | 02-06-21 | 09:50:
Zoals een geldautomaat die totziens zegt.

Kijkeensaan | 02-06-21 | 09:56

"Goed poetsen hoor, want ik heb overal met mijn tengels aan gezeten."

VanBukkem | 02-06-21 | 10:20

Gebruik die dingen altijd om oudjes aan de kant te knallen wanneer ze de doorgang blokkeren.
Plaatselijke ziekenhuis puilde uit en patiënten moesten overgeplaatst worden. Dat allemaal als het gevolg van kjerona.

Toetsenbordcomplex | 02-06-21 | 09:44

Maar de winst van de supermarkten ging omhoog. En daar gaat het om. Winst.

grapo | 02-06-21 | 09:44 | 2

Hoi Sywert!

oldandwise | 02-06-21 | 09:46

Was dat niet om het aantal binnenkomende gasten te kunnen controleren? Daarvoor werkt dat systeem uitstekend.

van heinde en verre | 02-06-21 | 09:44 | 3

Ja precies, als er evenveel karretjes zijn als mensen die binnen mogen, werkt het goed. In de praktijk zie ik ook sommige supermarkten met een tellertie: er zijn x mensen binnen en er mogen nog x mensen naar binnen. Die hebben ook winkelmandjes beschikbaar en niet alleen karretjes. Werkt natuurlijk ook prima.

Mean Dean | 02-06-21 | 09:45

Dat was volgens mij ook de reden.

Dr_Johnson | 02-06-21 | 10:19

Dan kan je ook 30 mandjes en 30 wagentjes neerzetten.
Maar een wagentje moet vol, hebben vele consumenten last van. Vuile praktijken zijn het.

geen koning | 02-06-21 | 16:39

Ja maar het VOELT veilig!

JackStick | 02-06-21 | 09:42 | 3

Bekende gedachte: op zich zinloze maatregelen gebruiken om "de bewustwording te vergroten"

Muxje | 02-06-21 | 09:44

"Veiligheidstheater", hoorde ik het ooit al eens iemand noemen.

kweethetooknietbeter | 02-06-21 | 09:46

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino