Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant: vooral Pakistanen in UK worden besmet met Indiase virusvariant

Dat is dan 100 euro alstublieft *katsjing*

Eng stukje in de Volkskrant. Gaat u niet helemaal lezen, want Volkskrant en meer dan 200 letters wat veel te veel is voor zombies met verweekte hersentjes, dus doen wij het even voor u. 

Eng puntje nummer 1: het immer betrouwbare RIVM waarschuwt nu al voor nieuwe 'basismaatregelen' tegen het Chinese uit Wuhan-lab ontsnapte coronavirus aankomende winter (lees: afstand houden, mondkapjes, handen wassen maar natuurlijk geen woord over aerosolen en ventilatie anders krijgt Maurice de Hond gelijk ook al heeft 'ie dat gewoon, is bewezen). Eng puntje nummer 2: in de UK, alwaar zo'n beetje iedereen is gevaccineerd en de maatregelen foetsie zijn, waart de Indiase horrorvariant rond die zo besmettelijk is dat sommige Britse regio's weer lockdownerige maatregelen moeten nemen. Eng puntje nummer 3: alles kan zomaar ineens helemaal mis gaan met de komst van een gemuteerd doomsday Wuhan-China-horrorvirus des genocide dat niet valt weg te vaccineren. De WHO heeft er zelfs een speciale categorie voor, de variants of high consequence

Boe! Eng hè?

Nu even inzoomen op eng puntje nummer 2. Ook in de Volkskrant, maar dan listig verstopt in een vraaggesprekje met de Volkskrant-correspondent in Londen. Die zegt over de Indiase horrorvariant het volgende: "Er is wel een lichte toename, vooral onder Britten van Aziatische afkomst. Maar dat heeft niet geleid tot een hogere sterfte, omdat de vaccins redelijk beschermen. Het is wel een probleem dat er tamelijk veel vaccinscepsis onder Aziaten bestaat." 

Aha! 'Britten van Aziatische afkomst'. Asians dus. Oftewel: Pakistanen. Gek, zoiets kennen we in NL ook aangezien de IC's vooral gevuld zijn met 'mensen van allochtone afkomst'. Die ook aan 'veel vaccinatiescepsis' doen.

We willen natuurlijk niks kwetsends suggereren, maar het heeft er zo wel keer op keer de schijn van dat een zekere bevolkingsgroep nogal vatbaar lijkt voor het uit een Chinees lab in Wuhan ontsnapt virus, wat best wel een beetje veel te maken heeft met het niet houden aan regels, het tóch blijven samenkomen in heilige gebouwen en het weigeren te vaccineren omdat de heilige voorganger in het heilige gebouw zegt dat God heel boos wordt van vaccinaties. Met als gevolg dat een heleboel andere mensen wéér moeten lijden onder RIVMesque onvrijheidsmaatregelen, niet op de IC terecht kunnen met andere ook gevaarlijke ziektes en steeds maar weer voor 100 euro een wattenstaafje in hun neus moeten laten duwen om te mogen reizen. 

Zou het derhalve niet eens een keer leuk zijn als zowel beleidsmakers als de media gewoon beginnen met accepteren en communiceren dat een zeker virus vooral problematisch is, en kennelijk heel lang blijft, binnen bepaalde bevolkingsgroepen? Dat zal wel weer stigmatiserend en kloof in de samenleving veroorzakend zijn (is niet vanzelfsprekend hoor, vrijheid!) maar het is wél een probleem. Dat probleem kan worden opgelost als het wordt benoemd, niet als het steeds maar weer in de toch al overvolle probleemdoofpot wordt gestopt. Dan wordt het probleem juist groter. 

Straks is het probleem zó groot dat er helemaal niets meer tegen is te doen, ook niet met vaccins, mondkapjes of lachwekkend zinloze RIVM-lieg-en-bedrieg-maatregelen als 'handen wassen' en 'anderhalve meter afstand houden' en gaan we er allemaal aan (nu echt). 

Dankzij dat uit het Wuhan-laboratorium ontsnapte Chinese virus. (Bedankt nog China!)

Reaguursels

Inloggen

Het is niet God maar allah en dat is de maangod.

ConantiDabitur | 28-05-21 | 14:06

Waarom vaccineren als je ook 'Inshallah' kan zeggen. Werkt net zo goed toch?

Proud Infidel | 28-05-21 | 09:30

Ik denk dat je nu hangt, Brussen. Je krijgt de AIG (= Autoriteit Gender en Inclusie) op je dak en ik tel minstens 14 woorden die niet door de beugel kunnen. En de ziekenhuizen mogen niet meer registreren op ras, gender, species, ziek of niet. Ziezo, problem solved.

borderlijntje | 27-05-21 | 23:38

meh

einzelgänger | 27-05-21 | 21:09

@Bert Brussen: je artikel hinkt op twee benen.
1) gemeenschappen van mensen waarbij de symbolische omgeving belangrijker is dan de reële omgeving (dogmatisch religieus),
2) genetisch verwant aan de geografische omgeving Perzië - India.

Ad 1) betreft niet alleen moslims, maar ook Christenen en Joden.
Ad 2) die vind je langs de oostgrens van het Ottomaanse rijk (huurlingen legers), dat zou de Chinezen goed uitkomen.

BraadWorstLul | 27-05-21 | 21:01 | 1

Bekijk de cijfers, hier in Nederlandje is maar 52% van de niet westerse allochtonen bereid zich te laten vaccineren. Bron CBS. Het is gewoon zo, of je het nou leuk vindt of niet.

Sinterbikske | 27-05-21 | 21:16

Zombies met verweekte hersenen? Aparte kijk op hardwerkende mensen die bij elkaar komen om informatie te vergaren en stoom af te blazen vind ik het. Je zou bijna denken dat er op de Canarische eilanden een lavendelplantage is.

Sinterbikske | 27-05-21 | 20:47

Heeft iemand toevallig de actuele stand van het aantal patiënten met buikvene trombose van dit jaar bij de hand?

Bolder | 27-05-21 | 20:19 | 4

@Bolder | 27-05-21 | 21:29: Verder weet ik bijna zeker dat je TOTAAL geen inspanning hebt gedaan om die cijfers boven water te halen.

Doe maar eens wat. Span je maar eens in. Probeer maar eens wat te zoeken. In plaats van dit oeverloze gezwatel. En als je wat gevonden hebt - ALS, want je gaat helemaal niets zoeken - kom dan nog maar eens terug met een verhaal. MET onderbouwing met linkjes.

omanders | 27-05-21 | 21:39
▼ 1 antwoord verborgen

Wijzen al die varianten er niet op dat dit virus toch wel is gemanipuleerd in een lab van Wuhan? Of zeg ik nu iets wappisch?

Jan, Leiden | 27-05-21 | 20:08 | 2

Wat vooral wijst op labmanipulatie is dat in de eerste golf COVID zo goed als niet in de besmettelijkheid muteerde. Het WAS al besmettelijk. Pas toen vele mensen immuniteit opbouwden begon de selectie op hogere besmettelijkheid.

Dat is ontzettend raar. Een virus dat net is overgesprongen "hoort" juist in het begin enorm te veranderen. Immers, de besmettelijkheid voor de nieuwe soort is nog pas net ontwikkeld en staat dus waarschijnlijk in de kinderschoenen.

Dat gedrag is bij SARS uit 2003 goed beschreven. Maar niet bij COVID. Sterker nog, COVID is helemaal niet goed in het infecteren van vleermuiscellen!

wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/12/20-23...

"Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 did not replicate efficiently in 13 bat cell lines, whereas severe acute respiratory syndrome coronavirus replicated efficiently in kidney cells of its ancestral host, the Rhinolophus sinicus bat, suggesting different evolutionary origins."

omanders | 27-05-21 | 20:41

@omanders | 27-05-21 | 20:41:
Eerste alinea kan ik goed volgen, dat is inderdaad heel verdacht. Laatste alinea laatste regel vind ik pas echt eng, zou duiden op evolutionaire aparte oorsprongen. Een mengelmoes dus? Want dan zou het niet anders kunnen dat het kwaadaardig in elkaarxis gesleuteld of bij toeval?

Jan, Leiden | 27-05-21 | 23:10

Onder die bevolkingsgroepen blijven de sterken over. Deze groep gaat zich in rap tempo vermenigvuldigen terwijl de andere bevolkingsgroepen zich gaan verslikken in mutatie X.

kleybeuker | 27-05-21 | 20:01
-weggejorist-
Schwanzeleber | 27-05-21 | 19:36
-weggejorist-
Harrie Nak | 27-05-21 | 19:25

Pakistanen slachtoffer van 'Indiase variant'.
Dat hebben die hindoes slim bekeken....

Peter Emile | 27-05-21 | 19:01 | 1

Pakistanen zijn super islamieten,daarom hebben de Hindoes ze een apart stukje land verschaft.
Gaf in het verleden al vaak problemen tussen die geloven,rest van de wereld niets van geleerd.

De Profundus | 27-05-21 | 21:49

Vitamine D? Obesitas? Karma?

lekgoot | 27-05-21 | 18:23 | 1

Haha, karma, zeker!

schijtzat | 27-05-21 | 18:40

Geef Pakistanen geen hand! Ik doe het al jaren niet, want ik ken geen Pakistanen.

JvanDeventer | 27-05-21 | 18:19

En alleen de mensen die corona hebben gehad en wiens immuunsysteem de laatste update dus heeft gehad, the natural way, zijn bestand tegen het nieuwe virus waar tegen niet langer te vaccineren valt. Wisten jullie niet he? Is misschien ook niet zo, maar misschien ook wel...

hoejeheette | 27-05-21 | 18:03 | 1

Ik dus

Hemke-Valsema | 27-05-21 | 18:19

Maar volgens Ab Osterhaus is het klimaat nog veel erger.

dihydrogenmonoxide | 27-05-21 | 17:30 | 3

die is al dement van de drank.

nobodiesunmighty | 27-05-21 | 18:09

En vlees eten.

schijtzat | 27-05-21 | 18:40

Ab Osterhaus is goed hè!?! Die zit / zat altijd bij Op1. Dan moet je wel heel goed zijn.
Als de bijdehante redactie, bakfietsmeisjes je zo vaak uitnodigen.

MoorCopJoris | 27-05-21 | 18:53

Nederland, of: hoe de massa-immigratie ons uiteindelijk fataal werd. Waarvan akte.

Zenzeo | 27-05-21 | 17:27

Nederland gaat direct over tot actie volgens de telebelg worden vanaf volgende week assielzoekers gevaccineerd.
Mogelijk moeten bepaalde Nederlanders even wachten net als op de woningmarkt.

likdoorn | 27-05-21 | 17:20
-weggejorist-
Abject | 27-05-21 | 17:19 | 2

Ik wil best een prikkie. Nou ja ‘willen’ dan ook niet echt. Evengoed wacht ik inmiddels bijna 6 maanden.
Beetje vreemd om op voorhand de antivaxxers de schuld te geven.
Ik vermoed dat de kwetsbaren al aan een derde en vierde prik toe zijn alvorens ik en mijn gezin aan de beurt zijn.
Klote ziekte met nog veel ergere sociale gevolgen.
“Laat ons niet uit elkaar zwetsen!”

geen koning | 27-05-21 | 17:18 | 1

Nu mogen mensen uit 1973 en ouder afspraak maken, gaat nu best hard

Shoarmamasutra | 27-05-21 | 20:50

Dus als ik alle informatie van de afgelopen periode kort samenvat, is corona een serial killer die het vooral gemunt heeft op moslims? waar die gekke Chinezen niet goed voor/in zijn...

mghammer | 27-05-21 | 17:00

Pakistani's with a corona store ?

grapo | 27-05-21 | 16:48 | 1

Hij is goed!

MondKapper | 27-05-21 | 18:54

Verschillende Europese landen hebben vandaag het vliegverkeer van en naar het VK stilgelegd.
-
Drie maal raden, welk land niet.

bisbisbis | 27-05-21 | 16:39 | 2

Luxemburg?

Ren je rot | 27-05-21 | 18:20

Pakistan?

ger1306 | 27-05-21 | 20:46

Lees inderdaad niet de Volkskrant. Weet je ook waarom? Opdat dat niet gaat images2.imgbox.com/9b/6d/aVQuIpLW_o.j....
Zelfde heb ik bij ieder ander vodje van DPG Media. Zal wel weer enkel in Chrome werken, ze zoeken het maar uit bij die privacy-hatende-waardeloos-stukjes-tikkende-toko.

Boris die Sauertopf | 27-05-21 | 16:39

Begrijp daarom ook niet waarom die persconferenties over corona niet ondertitelt zijn in het Turks en Arabisch.
Maar deze doelgroep kijkt, denk ik, niet naar Nederlandse zenders.
Het gevolg is dat maatregelen ter versoepeling nog veel langer gaan duren.

meneer Q | 27-05-21 | 16:13 | 3

Of de gevaccineerde Nederlanders gaan alle voorschriften gewoon massaal negeren. Wat gaat de overheid daar dan tegen doen? Helemaal niets.

ole guapa | 27-05-21 | 16:28

Er is maar één die bepaalt of je corona krijgt of niet (wijst omhoog) en zolang als dat nog niet voor je bepaald is, moet je dus wél het met z'n zeshonderden tegelijk in de moskee het achterste van je voorbuurman besnuffelen.
-
Allemaal vrijheid van Godsdienst, weet u.

bisbisbis | 27-05-21 | 16:43

Imams uitnodigen voor een voorlichtingsavond. De meeste komen wel, het idee dat zo hun centrale plek in de gemeenschap erkent wordt doet hun goed.

Shoarmamasutra | 27-05-21 | 20:53

nou jongens, nu niet denken dat ik een wappie ben, want i weet dat de ziekte/infectie Covid echt is, heb het van nabij meegemaakt, maar....
Het lijkt erop dat de overheid het verschijnsel Covid gebruikt om totale regime te houden, en alvast dreigen met ergere dingen, en ons belonen met onze "vrijheid" als we ons aan de regels houden.
Ik vraag me onderandere af waar al die mijoenen testen vandaan komen die ze nu al stiekem op de scholen hebben laten bezorgen. Dat kost toch heul veul geld?
Is dat er ook zomaar doorheen gedrukt. Of zat dit in die 5 miljard die we kwijt zijn aan de big-pharma fabrieken.
Ook het "ineens" (dat is niet waar, want op GS gelezen destijds dat deze in februari 2020 al besteld zijn) die corona paspoort actief maken, en daar hebben ze, jawel, dus die mislukt Corona app weer voor uit de kast getrokken.
En wie en waar mag de hele infra en databases eromheen weer maken?
En hoe snel zullen die wel weer gehackt zijn?
Zal het hier net als in de GB aan toe gaan, dat er ook sociale aspecten van de personen in die database komen, zodat als ik bij de Appie een gevulde koek krijg, mijn paspoort begint te piepen, en ik mijn tas moet laten inzien?
Verschrikkelijk. Die wet is een paar dagen geleden aangenomen dacht ik, maar ik weet dat er nu op de achtergrond allemaal programmeurs met stijve piemels lopen te verzinnen wat er allemaal mogelijk is.....

Delfts Blauw | 27-05-21 | 16:11 | 8

Weet je wie er heel blij met grote groepen die zich richten op de eigen overheden? Het land dat dit veroorzaakt heeft.

omanders | 27-05-21 | 17:50

@Frau_Ferkel | 27-05-21 | 17:07: ik kijk alleen porno op internet. Dan val ik niet zo op. Vooral niet met VPN etje op Saoudi Arabie.

nobodiesunmighty | 27-05-21 | 18:13

Dat van die sociale gegevens is misschien een hoax. Blijkbaar werd er gebruik gemaakt van een programmatemplate dat voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden. Per soort applicatie moeten daar dan opties uit worden verwijderd, en dat was nog niet gebeurd. Althans, dat is de officiële lezing.

lekgoot | 27-05-21 | 18:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vraag me af in hoeverre vaccin scepsis en slechte gezondheidsvaardigheden etnisch bepaald zijn. Zijn opleidingsniveau en sociaal-economische status niet belangrijker? Je zag het al bv. met de HPV vaccinatie, opkomst in Overvecht nog geen 50%, terwijl in de rijke en hoogopgeleide wijk ernaast (Tuindorp) opkomst 85% was. Zelfde zie je nu gebeuren in Rotterdam (Kralingen vs. Rotterdam-Zuid).

Diederik_Ezel | 27-05-21 | 16:09 | 9

HPV is natuurlijk voor moslimmeisjes eeen vrij veevelensw. Het is namelijk een soort vrij algemeen voorkomende geslachtsziekte die bij een deel van de dames nare kanker veroorzaakt.
Moslimmeisjes denken dat hun familie denkt dat ze slet willen kunnen zijn als je de prik haalt.
Wat natuurlikk onzin is want je kan braaf maar 1 partner na huwlijk hebben en toch door je man besmet worden.

Shoarmamasutra | 27-05-21 | 20:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat Pakis preferentieel ziek worden van de Indiase variant is logisch.

De ACE2 receptor, de "deur" waaordoor Sars Cov 2 het lichaam binnenkomt, laat kleine genetische verschillen zien voor verschillende etniciteiten. Deze Indiase variant bindt sterker aan ACE 2 van Indiers. Pakis waren vroeger ook Indiers, totdat ze zo nodig een eigen moslim staat moesten stichten.

De vaccins werken ook tegen de Indiase variant. Maar goed, als je als Pakistaan nog geen vaccin hebt gehad: bad luck.

Frau_Ferkel | 27-05-21 | 16:07

Het nut van vaccinatie is gewoon bewezen hoor. Iets met een bejaardentehuis waar Covid rondging nadat iedereen de beide prikken gehad had en de besmetten alleen nog maar milde klachten hadden. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat diegenen die er nog zaten een eerdere golf hebben overleefd en dus soort van immuun zijn geworden. Hoe dan ook, ik neem het zekere voor het onzekere en wacht gewoon op mijn oproep ( die gister al op de deurmat had moeten vallen, Hugo )...

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 16:05 | 4

"Breakthough cases" zijn er gewoon. Dat dat bij heel oude demente mensen een groter effect heeft lijkt me logisch.

omanders | 27-05-21 | 18:05

@omanders | 27-05-21 | 18:05: snap ik niet... oudjes hebben toch hun immuunsysteem bij de oorlogsveteranen verenigingen zitten: konden killen, zijn nu daarte niet krachtig genoeg...

nobodiesunmighty | 27-05-21 | 18:17
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
JanAmsterdamEnzo | 27-05-21 | 16:00 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik snap het probleem niet helemaal, Zo werkt de natuur toch gewoon, qua Darwin? Dat selecteert zich vanzelf uit, wie er sterft.

Naomi71 | 27-05-21 | 15:59 | 15

@omanders | 27-05-21 | 20:41: "Wade kan mij uitleggen waarom hij DENKT dat het een labontsnapping is en ik DENK zijn lijn van redeneren te snappen."
Het gaat om een samenzweringstheorie die U DENKT te snappen. Daar ga ik geen woorden aan vuil maken.

Om het "wetenschappelijke" deel van Wade's publicatie te ontkrachten: dat kost 10 pagina's text en een halve dag.
Wanneer U aan kunt geven, in welke codons er specifiek bewijs voor geknutsel zit, inclusief de furin cleavage site, be my guest. Dat zou de "discusssie" op gang helpen.

Wanneer U dat niet kunt/wilt, dan bent U geen waardig opponent. Uw laatste zin duidt daar eigenlijk al op.

Frau_Ferkel | 28-05-21 | 06:43

@Frau_Ferkel | 28-05-21 | 06:43:

Maar dat is toch bizarre vraag? Hij geeft dat zelf al aan:

"Human cells like to designate arginine with the codons CGT, CGC or CGG. But CGG is coronavirus’s least popular codon for arginine."

en

"The insert is the sequence T-CCT-CGG-CGG-GC. The CCT codes for proline, the two CGG’s for two arginines, and the GC is the beginning of a GCA codon that codes for alanine.

There are several curious features about this insert but the oddest is that of the two side-by-side CGG codons. Only 5% of SARS2’s arginine codons are CGG, and the double codon CGG-CGG has not been found in any other beta-coronavirus."

omanders | 28-05-21 | 06:49

@omanders | 28-05-21 | 06:49: "Human cells like to designate arginine with the codons CGT, CGC or CGG. But CGG is coronavirus’s least popular codon for arginine."
Diepe zucht.
Hier gaat het al meteen fout.
Arginine in het humane genoom wordt voor 80% gecodeerd met CGG, CGC, AGA en AGG.
CGA is ook een humaan codon voor Arginine (frequency 10%), die uberhaupt niet voorkomt bij Sars Cov 2 (SARS-CoV-2 did not use CGA for arginine).
www.genscript.com/tools/codon-frequen...
virologyj.biomedcentral.com/articles/...
Daar gaat Wade/U dus al meteen de mist in. Zo staan in het hele stuk op internet (Wades verhaal is geen publicatie) fouten, foute aannames en hypothesen.

U lepelt alleen Wades data op, zonder in staat te zijn het kritisch te bekijken. Hier ga ik geen tijd meer in stoppen.

Zoekt U voor de gein is op, waarom Wade als wetenschapsjournalist is ontslagen.

Frau_Ferkel | 28-05-21 | 09:01
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik leef op de korte termijn. Verheug me op EK voetbal, Tour de France, OS gaat niet door en kan me niet schelen, nog wat F1 en MotoGP tussendoor. Ik vermaak me wel.
Vanaf ongeveer oktober gaan we lekker allemaal dood.

Datzullenwenogweleen | 27-05-21 | 15:57

Als al die varianten zo bijzonder zijn, zou je menen dat vaccinatie ook geen enkele zin heeft. Valt op dat men steeds verder moet zoeken naar exotische varianten, waartegen geen kruid gewassen is en waar wij in NL geen of nauwelijks last van hebben.
Angst essen Seele auf.
Benieuwd hoe mensen over 5 jaar aankijken tegen deze 'pandemie' en de in dat kader genomen maatregelen. Nu al is er veel lachwekkend.

Ichneumonidae | 27-05-21 | 15:55

Volgens mij was het in het weekend na Hemelvaart op zondagavond, op één van de Belgische zenders. Een docu over het ontstaan van dat virus en hoe China zich vanaf dag 1 heeft opgesteld. Er bekroop me op dat moment een erg onprettig gevoel. Alles wat uit China komt is of gelogen of gemanipuleerd. En het ergste is nog dat het lijkt of de media en de politiek in het Westen dit zo 1-op-1 lijken over te nemen. Amper kritisch vragen ... tenenkrommend.

Wachten op variant 5.0 - COVID meets Ebola meets Marburg - dan heb je pas een great reset.

Von Bliksum | 27-05-21 | 15:54 | 4

En toch blijven de mensen naar pakweg een Action gaan , een mens wil gewoon gekloot worden .

likmegaties | 27-05-21 | 16:13

Toch blijft het virus het naar Chinese maatstaven best lang doen.

lekgoot | 27-05-21 | 19:06
▼ 1 antwoord verborgen

De vraag is niet of Maurice de Hond gelijk heeft in zijn stelling dat het virus voornamelijk via aerosolen wordt verspreid maar of hij toen hij de stelling poneerde een deugdelijke grondslag daarvoor had en hij zijn stelling met gepaste stelligheid poneerde. Het is geen verdienste plausibele speculaties te ventileren die later door bewijs worden ondersteund.

AlexanderVissers | 27-05-21 | 15:53 | 3

Die plausibele speculaties werden toen al genoeg ondersteund door honderden wetenschappers, alleen niet door oompje Van Dissel.

kapoerewiet | 27-05-21 | 16:03

Het is niet zijn verdienste. Hij heeft het niet zelf bedacht en claimt dit ook niet.
Hij haalt alleen onderzoeken aan. Hij heeft een tamelijk irriterend drammerig toontje maar daar houdt het dan ook wel mee op.

zuurtjeregen | 27-05-21 | 16:07

Zijn onderbouwing was redelijk deugdelijk. Gewoon boerenverstand gebruiken.

Tronald_dump | 27-05-21 | 16:13

Ligt het aan mij of is het toontje van Brussen een beetje vaderlijk oubollig?

kapoerewiet | 27-05-21 | 15:52

In gerelateerd kung - flu nieuws in de Engelse tabloids:
Facebook's censorship of Wuhan lab story shows 'its true ugly colours': Tech giant is condemned for 'ingratiating itself to China' and smothering free speech with ban.
www.dailymail.co.uk/news/article-9624...

P-unit | 27-05-21 | 15:49 | 1

Mensen besluiten zelf om hun nieuws via Facebook tot zich te nemen. Laat ze maar in die debielenbubble blijven.

lekgoot | 27-05-21 | 18:48
-weggejorist-
Ichneumonidae | 27-05-21 | 15:46 | 1
-weggejorist-
SchichtigeSpicht | 27-05-21 | 15:37 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Veel vrouwen zijn daar langer kwetsbaar voor ziektes uit die Aziatische contreien.

Deflatiemonster | 27-05-21 | 15:37

Als ik na vaccinatie besmet raak met corona, en ik besmet dan antivaxxers, ben ik zo vrij om daar niet mee te zitten. Moeten ze gewoon maar wel vaccineren, en anders maar de gevolgen dragen.

Aisie | 27-05-21 | 15:37 | 10

I found a vaxhole!

Guy Fawkes | 27-05-21 | 16:44

@Guy Fawkes | 27-05-21 | 16:44: Bwahahahaha...... k'heb een Zwitsal...... lid sinds 2008. De techniek van tegenwoordig

Guy Fawkes | 27-05-21 | 16:47
-weggejorist-
Gepiel | 27-05-21 | 17:16
▼ 7 antwoorden verborgen

De Indiase variant lijkt mij verschrikkelijk.
Ik heb ooit een Indiase weerwolf film gezien, en net op het moment dat het slachtoffer in een hoek is gedreven en niet meer kan ontsnappen begonnen de weerwolven te zingen en dansen.

Osdorpertje | 27-05-21 | 15:35 | 2

Ah, Bollywood.
En dan ook nog allemaal in formatie dansen en Khyal zingen.

Roadblock | 27-05-21 | 15:42

Dan word ik gewoon weer wolf in mijn volgende leven. Ga ik dit landje bezoeken.
Heb ik niet eens een (corona)paspoort voor nodig.

MoorCopJoris | 27-05-21 | 15:44

Uit de VK link (COLUMN MAARTEN KEULEMANS) onder " lachwekkend zinloze RIVM-lieg-en-bedrieg-maatregelen als 'handen wassen' "

We hebben onze handen misschien voor niets ‘stuk gewassen’, maar niemand die het hardop zegt

"Mededeling op een briefje dat ik zag bij de tandarts: ‘In verband met de coronamaatregelen kunnen wij helaas geen lectuur aanbieden’. Het vermaledijde virus zal immers toch maar via zo’n oude Privé, hup, je neus in kruipen, nietwaar?

Inderdaad, niet waar. Vorige week heeft het RIVM zijn publieksteksten aangepast, en daar staat nu iets nieuws: ‘De kans dat het coronavirus sars-cov-2 zich verspreidt via pakketjes of oppervlakken (bijvoorbeeld een deurklink, winkelwagen of toetsenbord) lijkt klein.’ We hebben al die bureaus, toetsenborden, deurklinken, winkelmandjes en liftknopjes voor niks gepoetst! Dat was al min of meer bekend, maar het is voor het eerst dat het RIVM het met zoveel woorden opschrijft.

Maar wacht eens. ‘Waarom blijft handen wassen dan zo belangrijk?’, vroeg onder meer lezer Annemarie Nobel zich af. Elkaar de hand drukken doen we immers al ruim een jaar niet meer. En als het virus zich ook nog eens nauwelijks verspreidt via zaken zoals tijdschriften en winkelwagentjes, wordt al dat gewas van de handen een nogal nutteloze bezigheid."

Goed om te weten, maar vooral niet verder vertellen, wat een stel leugenachtige prutsers zijn het ook.

Zwizalletju | 27-05-21 | 15:35 | 8

Geen handen schudden is voorsorteren op de toekomst. Mannen van welk geloof schudden geen handen van vrouwen? Ps: in the UK doen die mannen van dat andere geloof iets heel anders met westerse vrouwen ......

Von Bliksum | 27-05-21 | 15:58

@C1O2 | 27-05-21 | 15:48: "we weten inmiddels beter."
Bron?
Handen wassen is nooit onzin geweest, en is een van de meest effectieve maatregelen om verspreiding van virus (ook de normale griep) en bacteriën te remmen.
Maar in Uw geval hoeft een chirurg zijn armen en handen niet te wassen, voordat hij Uw blinde darm verwijderd?

Frau_Ferkel | 27-05-21 | 15:59

@Von Bliksum | 27-05-21 | 15:58: Orthodoxe joden?

Maar die bedoelde u vast niet......

Overigens bevalt dat niet handen schudden mij eigenlijk wel, net als het niet iedere vrouw op de wangen te moeten zoenen bij elke gelegenheid. Mag van mij zo blijven.

Bigaroque | 27-05-21 | 17:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Primaire reden dat allochtonen meer op de IC belanden is Vitamine D tekort dat onder deze groepen veel meer voorkomt dankzij donkere huidskleur. Eventuele andere redenen spelen volgens mij hooguit een marginale rol.

Blastobeer | 27-05-21 | 15:35 | 5

Dat vitamine D verhaal is al lang achterhaald. Of heeft U een betrouwbare, nieuwe bron?

Frau_Ferkel | 27-05-21 | 16:27

@Frau_Ferkel | 27-05-21 | 16:27: Graag uw bron, dat vitamine D is achterhaald. Een betrouwbare, ga ik niet eens naar vragen, doe geen moeite.

Guy Fawkes | 27-05-21 | 16:48

@Guy Fawkes | 27-05-21 | 16:48: U heeft gelijk, hier was ik te snel. Vitamine D deficiëntie speelt een rol bij de ernst en mortaliteit van Covid infecties. Het alsnog nemen van extra vitamine D heeft geen aantoonbaar effect, en is achterhaald. Excuses.

Frau_Ferkel | 27-05-21 | 16:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Je moet dan ook communiceren dat ventilatie nog wat anders is dan een afzuigkap boven de grillplaat in de restaurantkeuken, anders krijgt MdH nog geen gelijk.

Schulzie | 27-05-21 | 15:34
-weggejorist-
potvolblommen | 27-05-21 | 15:34 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Oke, Trump heeft deze ene keer gelijk: Het virus zal toch ontsnapt zijn uit dat lab.

Beste_Landgenoten | 27-05-21 | 15:32 | 8

@nobodiesunmighty | 27-05-21 | 18:24: Nu zit ik in een spagaat. Gott wurfelt nicht, dus moet het virus wel kunstmatig zijn? Aan mijn hoofd krabben doet.

Frau_Ferkel | 27-05-21 | 19:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar de oplossing ligt in het probleem besloten: De bedoelde groep woont gelukkig al in armoegekloofde achterstandswijken dus zijn al gesegregeerd van de gezondere landgenoten. Alleen nog de rood-witte linten eromheen.

Beste_Landgenoten | 27-05-21 | 15:30 | 1

Nou, nou, nou.
Mag ik u er op wijzen dat het tegenwoordig kans en parelwijken heet?

botbot | 27-05-21 | 15:33

In Canada hetzelfde probleem onder de Pakistaanse en Indische bevolkingsgroepen. Mag ook niet benoemd worden.

MoonBeebe | 27-05-21 | 15:30 | 1

Meten is weten.

Dr. Worstenbroodje | 28-05-21 | 00:20

Hele bevolkingsgroepen de dood in deugen.
Liever de besmettingen toe laten nemen dan je fouten toegeven.
Wanneer komt dat tribunaal?

Abject | 27-05-21 | 15:29

Darwin krijgt gelijk.... survival of the fittest.

Dutch_Viscount | 27-05-21 | 15:29 | 1

Dat was Spencer, niet Darwin.

wijsvinger | 27-05-21 | 16:40

De WHO, is dat die club waar een Ethiopiër de baas is maar hij ruim gesmeerd wordt door china (Hij zit op schoot bij China mag je niet meer zeggen van Kaa). Die club die het Chinese virus omdoopte in Covid 19 maar dan wel het Engelse, Zuid Afrikaanse, enz. variant bij name noemt. Ga toch fietsen man met die corrupte klote club.

jan huppeldepup | 27-05-21 | 15:27

Het virus gaat niet meer weg. Teveel mensen verdienen er nu hun brood mee. Het begint een industrie op zich te worden. Miljarden worden er aan verdiend. Ook de politici , virologen, en zelfs burgemeesters vinden het prachtig. Macht, interessant doen, media-aandacht . We are all doomed.

ceesreis | 27-05-21 | 15:27 | 5

Ik weet dat dit een wappie is omdat de schrijver te achterlijk is om de comma's en de punten op het juiste plekje te zetten. Dat zie je altijd bij wappies.

De Eierbal | 27-05-21 | 17:07
-weggejorist-
Crapbag | 27-05-21 | 20:45
▼ 2 antwoorden verborgen

En ik maar denken dat al die afwijkende oogvormen in de Bible Belt het gevolg zijn van inteelt. Blijken het gelukkig gewoon Pakistanen te zijn! Even over het laboratoriumverhaal: over enkele uren komt de regering Biden met haar begroting. Vooral in en rond het Pentagon loopt het de belanghebbenden al maanden zeven kleuren dun door de pantalon.

Deze nieuwste variant van The Yellow Peril komt wel heel erg gelegen. Zie ook de coulance ineens van Big Tech, hoofdsponsors van de Democraten.

Hetkanverkeren | 27-05-21 | 15:27

Ik heb een Volkskrantfilter in de ingang onder mijn steen. Hopelijk werkt het ook tegen virussen.

Harry.Langezwaal | 27-05-21 | 15:26

Ik heb nog wat beelden in gedachten van hoe in Wuhan rigoreus straten e.d. werden ontsmet. Of heb ik dat gedroomd? Als ik dat niet heb gedroomd dan ben ik er van overtuigd dat dit uit dat lab is gekomen en de Chinezen vrij snel wisten welke stront er aan de knikker was. En het domme Westen zit nu te kutten met vaccinaties.

Leptob | 27-05-21 | 15:26 | 2

Ik snap niet hoe het kan dat de ziekenhuis opnames terug lopen.

botbot | 27-05-21 | 15:31

Prima. Dus van een bepaald deel van de bevolking minstens 1,5 m afstand houden, ten aanzien van dat deel van de bevolking mondkapje dragen en vooral na het soms toch onvermijdelijke contactmoment de handen goed wassen. Als het daarmee op te lossen is, kleine moeite. Daar zijn we inmiddels goed aan gewend.

Joyce | 27-05-21 | 15:25 | 2

En euh, hoe weet u dat, van dat bepaalde deel?

Purk | 27-05-21 | 15:50

@Purk | 27-05-21 | 15:50: i.d.d. er is voornamelijk onbepaalde bepaaldheid, dan wel bepaalde onbepaaldheid, zwetsgezeik en iedereen weet het voortreffelijk. Gelukkig maar. Don't be alarmed...

nobodiesunmighty | 27-05-21 | 18:28

Als je denkt dat er écht niet nog meer negatieve aspecten aan de multiculti zitten word je iedere keer toch nog verrast met een nieuw negatief feit. Houdt Het Dan Nooit Op?

eerstneukendanpraten | 27-05-21 | 15:23 | 4

Mensen verschepen over allerlei werelddelen is nooit een doorslaand succes gebleken. Zuid-Amerikanen en dan met name Indianen en Inca's kunnen hierover meepraten door toedoen van o.a. de Spanjaarden...
Mensen uit onze deugmonarchie denken overigens het tegendeel.

Ommezwaai | 27-05-21 | 15:58

Zoals zij niet tegen de mazelen konden kunnen wij niet tegen de china hoest

Hera | 27-05-21 | 18:37
▼ 1 antwoord verborgen

Dus eind van het jaar mogen we weer allemaal weer het hok in ? En wederom opgescheept met al die maatregelen? Ondanks alle vaccinaties ? Goh , je verwacht het niet .

Man-bear-pig | 27-05-21 | 15:23

In Nederland en in een nog ander Europees land is in 2011 of 2012 een gevaarlijker variant gemaakt, die niet alleen neerslaat op de longen maar ook de organen aantast, wat Covid 19 ook doet.

vluchtelingallergie | 27-05-21 | 15:22 | 1

D666 bestaat toch al langer?

marcoplarco | 27-05-21 | 16:25

Kunnen we niet een eigen variant maken? Een beetje enge, die dan Dutch Disease genoemd gaat worden.
Dit onder het moderne beginsel: ook negatieve aandacht is aandacht.

Schadenfreude | 27-05-21 | 15:19 | 4

Die zal dan de wegkijkvariant gaan heten.

Veepert | 27-05-21 | 15:27

Enerzijds kan het de instroom afremmen, anderzijds klinkt het als een paardenmiddel.

Harry.Langezwaal | 27-05-21 | 15:31

@Man-bear-pig | 27-05-21 | 15:21:

Het virus is, alhoewel zelf zeer dodelijk, ook dodelijk allergisch voor iets wat in varkens zit. Dus iedereen die afgelopen paar weken varken heeft gegeten is veilig.

Rest In Privacy | 27-05-21 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Engelse woord voor prik? Jab
Indiase woord voor prik? Punjab

Ruimedenker | 27-05-21 | 15:18 | 5

@Madame Poitiers | 27-05-21 | 15:22: Voorlopig betaal ik wel zorgpremie terwijl operaties een enorme wachttijd hebben. Dus hoezo moet ik zelf medische kosten betalen?

MoonBeebe | 27-05-21 | 15:33

@Madame Poitiers | 27-05-21 | 15:27: Ik heb het volste gemeende vertrouwen dat die zin in uw ogen exact de samenvatting van uw punt is, maar ik vat hem even niet. Als u zich nader verklaart zal ik er echt op in gaan.

breakingnews | 27-05-21 | 15:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie zich, als "Aziaat" of anderszins, onttrekt aan vaccinatie blijft natuurlijk vatbaar voor alle varianten.

J.P.Drapeau | 27-05-21 | 15:17

"wat veel te veel is voor zombies met verweekte hersentjes, dus doen wij het even voor u"
Waarvoor dank. ;-)
.
"... gemuteerd doomsday Wuhan-China-horrorvirus des genocide dat niet valt weg te vaccineren"
Daarom *nu* iedereen een spuit om mutaties en locale verspreiding daarvan tegen te gaan.

hotmint | 27-05-21 | 15:16 | 1

Ja, maar dat nu kan dus niet (meer). Want uw "nu" van drie minuten geleden is nu alweer toen. En het is een grap vanaf het begin. Je doet dit wereldwijd of niet. Net als met die lockdowns, ze hadden een jaar geleden tegen iedereen moeten zeggen "jongens, meisjes en non-binairen, allemaal boodschappen halen voor veertien dagen, binnen gaan zitten en over veertien dagen pas weer buiten komen". Dat was het enige geweest waardoor ik geloofd had in "samen krijgen we corona onder CONTROLE". Is niet gebeurd, praktisch natuurlijk ook moeilijk, want dat had wereldwijd iedereen moeten doen. Daarna had je misschien moeten zeggen, iedereen wereldwijd in een recordtempo vaccineren. Maar ook dat gebeurt niet, er is een Indiase, een Zuid-Afrikaanse en wie weet hoeveel andere varianten intussen. Die op hun beurt ook weer verder muteren. Dit najaar zal iedereen die het zou willen wel een vaccin gehad kunnen hebben. Maar dan duikt er gewoon weer een nieuw virusje op. Of een nieuw mutantje.

breakingnews | 27-05-21 | 15:23

Tja, er werd door sommige virostrologen al weer gewaarschuwd voor een vierde golf komende herfst. De wens is de vader van de gedachte dacht ik meteen. Ze zijn als de dood dat Ze straks weer in de vergetelheid raken, de Appie Osterhauzen en Marjon Koopmansen van deze wereld.

VanBukkem | 27-05-21 | 15:15 | 3

Vergeet Dhr. van Ranst aub niet. Als hij een dag niks over zichzelf leest op internet dan kruipt hij s’ nachts in vage Telegram groepen die de Belgische Rambo ‘steunen’. Zie de Belgische kranten.

BrulSpin | 27-05-21 | 15:25

Ja, het verdienmodel komt zo wel in gevaar hé.

MoonBeebe | 27-05-21 | 15:34

@MoonBeebe
Voor sommige lieden is het is de kip met de gouden eieren , dat hele corona.

VanBukkem | 27-05-21 | 15:37

Gewoon een griepje.

Ruimedenker | 27-05-21 | 15:15 | 1

Geen gewone griep. Een hele stevige griep.

VanBukkem | 27-05-21 | 15:45

En Bert, de vk genereert vandaag dit soort leedvermaak stukjes. Nu weer de Zweden, die erachter komen dat beige en zwarte negers helemaal niet lief zijn. Dat ze overvallen en moorden. En djembe spelen en een grote piemel hebben.
Toch staat dat laatste niet in dat artikel over Zweden.

GregorVanPallandt | 27-05-21 | 15:14

Ik hoop dat die rapist- Paki's uit Rotherham allemaal de longblaasjes en meest heftige variant met bijbehorende klachten krijgen. En niet opgenomen worden op de IC.

pibasso | 27-05-21 | 15:13

Dit specifieke virus komt uit een laboratorium in Delhi.
Algemeen bekend dat beide landen op gespannen voet staan, dus dit kan geen toeval zijn.

Toetsenbordcomplex | 27-05-21 | 15:13 | 1

Hahahaha!

Is dit nog nieuws? | 27-05-21 | 15:14

Pottandoori nog aan toe zeg.
Een virus ontstaan door vieze beestjes uit Caalcutta.

Ruimedenker | 27-05-21 | 15:13

Behalve het VK artikel uit 2019 over aerosolen hier een recent stuk erover in de NRC:
www.nrc.nl/nieuws/2021/05/21/eindelij...
E i n d e l i j k heeft het RIVM de richtlijnen sinds deze week aangepast.

leo de pejo | 27-05-21 | 15:12

Zit hier in de recovery ruimte van priklokatie ggd, ik heb nog geen hoofddoek, negert, gezien... Wel een Aziatische vrouw

oldfaithfull | 27-05-21 | 15:11 | 5

Pakistaans?

Professor Superhirn | 27-05-21 | 15:15

Gaat het een beetje oudje?

zuurtjeregen | 27-05-21 | 15:18

@prof
Nee ik de Filipino

oldfaithfull | 27-05-21 | 18:26
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
GregorVanPallandt | 27-05-21 | 15:11 | 3

Wat vooral eng is is het feit dat ze dus kennelijk al aankondigen dat we weer opgesloten worden. "Allemaal laten vaccineren? Mooi, nu weer binnenzitten voor de nieuwe variant."
Ik ben een wappie, en ik weet dat wappies vaak roepen dat het een immigranten probleem is. Maar dat is het echt te simpel. Een van de zwaarst getroffen landen in Europa is Tjechie, dat is nou niet bepaald een land met een grote allochtone bevolking.

C1O2 | 27-05-21 | 15:10

Als de Indiase-variant vooral wordt doorgegeven door blanke minderjarige meisjes aan Pakistani dan........

Toeja | 27-05-21 | 15:08

Het is best walgelijk hoe dit iedere keer wordt gespind. Op het ene moment wordt er geschreven dat het virus met name huishoudt onder migranten want arm en zielig, het andere moment zitten wij weer binnen, omdat de vaccintatiegraad te laag is. Nooit worden die asociale kutmentaliteit van veel migratiers die zich niet willen aanpassen benoemd. Overigens mogen de antivaxxers hier in de panelen zich ook aangesproken voelen. Prima als je geen vaccin neemt en je opsluit op je zolderkamer. De overigen wens ik ongezien long-covid toe.

BobDobalina | 27-05-21 | 15:08 | 12

@BobDobalina | 27-05-21 | 15:47: Hoe weet je dat zo zeker? Zo'n 95% van de mensen die het virus 'oplopen' worden al niet ziek genoeg om er van in het ziekenhuis te belanden. Een deel daar weer van merkt er helemaal niets van, maar zijn blijkbaar wel 'super spreaders'. Het enige wat het vaccin doet is het verminderen van symptomen. Denk je dan juist niet dat het aantal asymptomatische doorgevers zal toenemen? Gezien minder mensen er ziek van zullen worden en deze onvrijwillig zouden kunnen verspreiden?

LangeTijdGeleden | 27-05-21 | 15:58
-weggejorist-
Anonymuis | 27-05-21 | 17:42
▼ 9 antwoorden verborgen

Zou het ook zo kunnen zijn dat een verminderde inname van vitamines en dan met name vitamine D, vanwege het gebrek aan zonuren bij mensen met donkerdere huidskleur, ook indirect meewerken aan een verminderde weerstand tegen virussen en dus grotere kans hebben om in het ziekenhuis te belanden?

LangeTijdGeleden | 27-05-21 | 15:08 | 4

@BrulSpin | 27-05-21 | 15:29: De meeste blanke Nederlanders hebben bloedgroep 0-. Het is de meest voorkomende bloedgroep onder blank Noord Europa.
Ik las laatst inderdaad ook een artikel over dat deze groep mensen een kleinere kans hebben om ernstig ziek te worden van dit virus, maar kan het artikel niet meer vinden.

Kan ook van een medisch huisartsblad zijn geweest.

LangeTijdGeleden | 27-05-21 | 16:01
▼ 1 antwoord verborgen

Karma!

Tikkie Terug | 27-05-21 | 15:08

Nog maar 1512 coronagevallen in het ziekenhuis.
Doorgaan met vaccineren en gewoon alles open gooien. Liever vandaag nog dan gisteren

zuurtjeregen | 27-05-21 | 15:08

Stel nou hè... Als dat virus nou niet uit een lab komt, komt er dan nog een rectificatie?
En excuses?

Is dit nog nieuws? | 27-05-21 | 15:07

Een stelsel voor gezondsheidszorg wat bestaat uit alleen maar rechten en geen plichten (behalve onder lichte dwang een minimaal bedrag betalen) is niet heel lang meer houdbaar. Wat kost die hele test-infrastructuur en alle maatregelen? Omdat een kleine minderheid van religieuzen en wappies niet ingeënt wil worden? Moet de rest van de bevolking dat maar accepteren?

straat | 27-05-21 | 15:07 | 2

Ja.

Hersenletsel | 27-05-21 | 15:16

Ik heb nog geen uitnodiging gehad die ik heb kunnen afslaan. Wil best zo'n prikje. Al ben ik wel een beetje een wappie, aangezien ik niet alles wat me verteld voor zoete koek slik.

Fijn_dat_je_er_bent | 27-05-21 | 15:26

Het zal allemaal wel met dat virusje

Fijn_dat_je_er_bent | 27-05-21 | 15:06

Zegt Bertje nu dat we verweekte hersenen hebben?

SterF... | 27-05-21 | 15:05 | 2

Tsss!
Ik heb geeneens nie geen hersens.
Hahah!

Ruimedenker | 27-05-21 | 15:07

O, zegt hij dat? Dit topic is langer dan 200 letters, dus niet gelezen.

UnderTheDevil | 27-05-21 | 15:16

Pleur op met je VK stukjes achter betaalmuur.
Zombie.

RickyLaRue | 27-05-21 | 15:05

Zullen we dikke Turken op onze IC's ook "mensen van Aziatische afkomst" gaan noemen?

Diederik_Ezel | 27-05-21 | 15:04 | 8

@oldfaithfull | 27-05-21 | 18:30: Die van de westkant zijn wel opgeleid dus die werden niet hier naar toe gestuurd. Is ook goed te zien aan het stemgedrag bij verkiezingen.

BekiekUtMoar | 27-05-21 | 20:58

Ja. De Turken zijn een Aziatisch volk.

Arachne | 27-05-21 | 21:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Aziatische mensen.
"Pakistaan" mag in UK niet meer.

Is dit nog nieuws? | 27-05-21 | 15:03 | 7

In het VK zijn alle Aziaten Pakistaans
houd het daar maar op

Tobi | 27-05-21 | 16:30

Er zijn wel meer grote groepen Asians, zoals indianen uit India. Die krijgen allemaal deze Kuch uit Azië? Overigens het is virus niet in lab ontstaan. Dat Bonkers zulks beweerde maakt het niet bewezen. Biden is wat zorgvuldiger en laat de stukken die Bonkers weigerde te lezen (want te lang) opzoeken en samenvatten. Ook zal men wel wat oude satelliet info raadplegen. NSA heeft alles.

MaarFeitelijk | 27-05-21 | 16:39

@MaarFeitelijk | 27-05-21 | 16:39: Heee, het is er weer. Hoe je een topic toch kunt verdraaien naar je stokpaardje, onnavolgbaar.

Nuchternederland | 27-05-21 | 16:47
▼ 4 antwoorden verborgen

En vergeet de Tokyo-variant niet, als straks 200 landen in de miljoenenstad bijeen zijn.

Geil Kippetje | 27-05-21 | 15:03

De hele dag op een spijkerbed liggen en dan bang voor een prikje, losers.

Mr_Natural | 27-05-21 | 15:03

Gaan we dit keer wel voor groepsimmuniteit?
De rest hebben we nu wel geprobeerd.

Ruimedenker | 27-05-21 | 15:02

en in NL vooral andere te dikke moslims. Maar dat mag niemand bekend maken. Dat kost je je baan in de zorg.

WillemWordtWakker | 27-05-21 | 15:02 | 7
-weggejorist-
Hemmenaar7 | 27-05-21 | 16:43

Zijn de coronakosten al bij die 400 miljard geteld?

Nuchternederland | 27-05-21 | 16:45
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland