Mag u niet weten/zeggen want = stigmatiserend: allochtonen veel vaker ziek/dood door corona

Hallo, het volgende mag u niet weten, en al helemaal niet zeggen. Topic lezen mag maar inhoud gaarne aan niemand doorvertellen. Deal? Deal.
Okee komtiedan hè: tijdens de tweede coronagolf zijn in Amsterdam vooral heel erg veel Marokkaanse, Turkse en Ghanese allochtonen ernstig ziek geworden danwel gestorven door de kerona. Niets nieuws, had iedereen zelf ook al bedacht. Alleen mocht u dat officieel niet weten en hardop zeggen. Want: "Uit angst voor stigmatisering is in Nederland veel later dan in andere landen erkend dat bepaalde bevolkingsgroepen een hoger risico lopen tijdens de coronapandemie."
Oftewel, Nederland is zo hyperpolicorcorrect dat zelfs stapels migrantenlijken en met zieke allochtonen gevulde IC's in het steeds dikker wordende doofpotdossier verdwijnen. Anders zouden de mensuh nog eens gaan denken dat allochtonen corona krijgen omdat ze zich niet aan regels willen houden, zich weigeren te laten vaccineren want haram, de Nederlandse regels niet kunnen lezen, elkaar besmetten tijdens superspreading offer-, iftar-, suiker- en bruiloftsfeesten in slecht geventileerde moskees of bomvollezaaltjes en te ongezond eten met te veel suiker waardoor obesitas galore. (In NOS-newspeak wordt dat: "Dat ligt aan de woonomstandigheden en het werk dat ze buitenshuis doen", al klopt dat van die woonomstandigheden, denk aan heel veel kinderen en drie generaties familie in één klein huisje.)
Lees ook hoe IC-arts Armand Girbes wél gewoon feiten wilde benoemen maar telkens uitkwam op 'niets mogen zeggen', 'angst voor discriminatie' of 'verbod op etnisch registeren'. Dystopische gedachtenpolitie-quote: "Girbes belde hoofden van de IC's in andere steden. Daar werd zijn observatie bevestigd, maar tot zijn grote teleurstelling herhaalden die artsen dat niet toen journalisten hen om bevestiging vroegen. 'We herkennen het niet', klonk het toen, of "'daar kijken we niet naar, voor ons is iedere patiënt hetzelfde'."
Tsjonge. Lekker betrouwbaar wel die IC-artsen. Spreken echt altijd de waarheid hoor! Hier het hele feitenrelaas nog eens in lekker domme bureaucratenplaatjes geduid.
(Uit angst voor stigmatisering vernietigt dit topic zichzelf na lezing.)
Reaguursels
InloggenDe natuur regelt de natuur... we hebben niets maar dan ook niets te vertellen, het gaat zo zijn gang...
Media wijt het aan kleine behuizing en werk dus arme mensen. Ken het verhaal van ambulance personeel dat een oude vrouw met corona voor ziekenhuis opnamen moesten halen. Zwaar ingepakt komen ze het huis in en dat zat tjok vol met familieleden die afscheid kwamen nemen. Ambulance personeel kwam zeer ontdaan aan bij SEH. Geen wonder dat daar dus meer besmettingen plaatsvinden. Maar goed media wil zo graag andere oorzaken benoemen.
Toch mooi dat prentje: Werkzaam zijn in beroepen waarbij thuiswerken en het houden van 1,5 meter afstand niet (altijd) mogelijk zijn;
De afbeelding toont schoonmaakwerk en gewapende overvallen.
Het is mogelijk dat men niets mag zeggen. Persoonlijk denk ik dat het een ver-van-mijn-bed-show is. Dat het zeer grote groepen in de samenleving niet raakt of zij met voorlichting en speciale waarschuwingen iets kunnen veranderen aan het feit dat besmettingen vaker voorkomen in bepaalde milieus.
Zei Wilders dit vorig jaar niet ook? Heel de poli-cor gemeentekerk over zich heen. Het kan verkeren.
Zegt men niet dat het eerste slachtoffer in een oorlog Waarheid heet?
maar dan kan je het ook omkeren, dankzij alle filmpjes en foto's van blanke Nederlanders dachten onze gelovige allochtone medelanders dat het hun niet kon overkomen. Dus in principe is de media dan de schuld aan het hoge sterfte cijfer onder de allochtone corona doden
Het was natuurlijk al verdacht dat de NOS helemaal naar Brazilië moest gaan om “doodzieke dertigers” in beeld te kunnen brengen. Nu wisten/weten we al waarom: vanwege privacy natuurlijk!
Overigens zijn er volgens mij wel eerder berichten geweest in het kader van de lage bereidheid tot vaccineren. Maar dan sprak men in allemaal vage termen zoals laagopgeleiden, zwakkeren van de samenleving, achterstandswijken, etc.
En voor alle zekerheid liet men, om maar niet te stigmatiseren, daarbij beeld zien van een blanke, Nederlandse, inwoner.
Deugen is nu eenmaal belangrijker dan de volksgezondheid.
"En voor alle zekerheid liet men, om maar niet te stigmatiseren, daarbij beeld zien van een blanke, Nederlandse, inwoner."
En dan niet zomaar een inwoner. Nee, de complotgekkies van Willem Engel, of obese NLers, of een laagopgeleide bouwvakker. En dan door de journalist verslagen op een manier dat iedereen écht moet gaan denken dat completgek en obees en laagopgeleid zijn een representatief beeld geeft van de gemiddelde NLer is.
Als dat geen anti-blank racisme en negatieve stereotypering van NLers is ...!!
@gaffelbaard | 23-05-21 | 13:37:
Precies!
En uiteindelijk zullen we blij zijn met een vaccinatiepaspoort: voortaan alleen nog op sollicitatiegesprek komen als je een vaccinatiepaspoort kunt tonen "in het belang van de volksgezondheid".
De oplossing vanAmsterdam zal wel zijn om ieder gezinslid met een immigratieachtergrond een eigen huis te geven om besmetting te voorkomen. Om er na een jaar achter te komen dat ze nog iedere dag bij elkaar gaan zitten. Uiteraard wel iedereen huurtoeslag en alle overige toeslagen.
idontgivashit
Werd er door het zorgpersoneel nog een oogje dichtgeknepen voor bezoekersregeling ? Ik las namelijk wel eens dat een "Rotterdammer, Amsterdammer of Hagenees " boos werd.
Minister, Politie en Burgmeester haastten zich dan te zeggen Poten af van onze zorgverleners. Zie je ook postbus 51 filmpjes met witte amokmakers.
Die aan loketten rukken.
Dat oogje werd dicht geslagen als ze een weerwoord gaven.
Je kan je haast geen voorstelling maken van de agressie naar zorgpersoneel toe. Voornamelijk islamieten. Dat geweld en die agressie heeft voor een deel te maken met religieuze en culturele opvattingen over gezonheid, ziekte, ziekenhuizen, gezondheidszorg en de familiebanden in zo'n situatie. Neemt echter niet weg dat agressie en geweld naar zorgpersoneel crimineel en strafbaar is, en dat religieuze of culturele opvattingen nooit meer waard zijn dan of boven regels van volksgezondheid of gezondheidsbelangen staan.
Waar het beleid denk ik misgaat is dat zorgpersoneel meer en vaker aangifte van zulk gedrag moet doen, en rechters meer en vaker geen taakstraf maar celstraf op moeten leggen voor zulk gedrag. Óók als het de vrouwen betreft in zo'n familie. Maar dit laatste is slechts mijn persoonlijke mening. Of een meerderheid in NL er net zo over denkt, weet ik niet.
@gaffelbaard | 23-05-21 | 13:45: En toch nog willen ontkennen en wegkijken. Zorgpersoneel wat overwegend links stemt maakt het mee, maar vanwege cognitieve dissonantie worden ze boos op de boodschappers die het duiden.
20 jaar geleden stond mijn ziekenhuis op het punt de IC te moeten sluiten omdat een familie de boel terroriseerden.
Zal ongehoorzaamheid niet ook een behoorlijke factor zijn? De regels en wetten respecteren is nou niet echt een dingetje als ik de criminaliteitscijfers er op na lees. Ook de ervaring tijdens school en studie bevestigd dit beeld voor mij. Woonomstandigheden zal zeker, maar de eigenwijze manier van leven toch zeker ook. Maar de nos laat maar weer eens zien wat fakenews is en de reactie van ic-medewerkers is ook weer typerend voor wegkijkend/deugend NL.
En nu krijgen de allochtonen voorrang bij het vaccineren hoop ik ?
kan iemand achterhalen wat het aantal bijzettingen op islamitische begraafplaatsen in Nederland is geweest sinds export niet meer mogelijk is en wat de jaren voor corona de export was
Heeft nrc een podcast van. Kan helaas niet linken
@Franciscus Borchwerf | 23-05-21 | 10:34: helaas heeft alleen NRC een lijst publicaties over dit onderwerp achter de betaalmuur......
CBS statistieken?
Moslim organisatie websites?
Eindelijk een voordeeltje van de woningnood. Als die drie generaties niet in 1 woning hadden gezeten, kon je over de daken van Groningen naar Maastricht lopen.
In Antwerpen zag je midden in corona in de binnenstad groepen Afrikaanse, Marokkaanse en Afghaanse mannen/jongens zich nadrukkelijk niet aan wat voor afstands- of mondmaskerregels dan ook houden. Heeft niets te maken met "we kunnen de persco niet verstaan." De Chinezen liepen als eerste met een mondmasker.
Omdat we door een zooitje schandalige wereldvreemde onnozelen worden bestuurd. Hetzelfde gelul als met die ventilatie. Dat tuig heeft bloed aan hun handen en doden op hun geweten.
Dat heet bij de staatsdeug omroep afspiegeling van de samenleving mensen. Waar er teveel danwel te weinig andersgeurenden en kokenden in een item dreigen het ideale wens plaatje te verstoren wordt er een policor corrigerend frame overheen gelegd en is er van enig scheefloop van nieuw-Nederlandse groepen geen enkele sprake meer. En zeg nou eens eerlijk, is het ooit anders geweest sinds de jaren 80?
Wie had dat nu gedacht? Defund de NOS-Pravda!
Tja, moslims geloofden eerst dat Corona een straf was voor de haram ongelovige. Dan duurt het even voordat je doorhebt dat Corona niet deugt.
Het zal allemaal wel weer de schuld zijn van de rechtse witte hoogopgeleide man van middelbare leeftijd want die gaf in de slaventijd de Turkse en Marokkaanse slaven alleen maar maïs te eten. Daarom zijn ze nu zo dik. En daarom rebelleren ze nu tegen hun Meesters door zich niet aan de coronaregels te houden, en het duivelse vaccin van de Onderdrukkers te weigeren. Het is allemaal de schuld van de autochtonen. #FrieDePiepol!!
Dit gegeven is al lang bekend onder zorgpersoneel en werd in huiselijke kring ook besproken. En inderdaad , de hypocrisie van de media omtrent reportage's over drukte in ziekenhuis was en is lachwekkend. Om het negatieve beeld niet naar voren te laten komen is er continue naarstig gezocht naar blanke patiënten. Werden zelfs vaak beelden dubbel gebruikt. Hilarisch toch? Men moest wel met dit bericht komen terwijl het vorig jaar door NOS stellig ontkent werd. Zou racisme zijn. De nieuwe ziekte die veel ernstiger is dan covid is volgens mij de overheersende "deugziekte". Menig mens wordt hier zeer onpasselijk van.
NOS is hier dagelijks het grootste voorbeeld van. Betaald de deugziekte verspreiden. Kotsmisselijk!!!
De NOS is al zolang ik weet superlinks. Maaaaarrrrrr u mag wel voor die duidelijk gekleurde mening meebetalen.
Dus corona is wel rascistich?
Nee, uitgevonden door god en straft gelovigen harder omdat die meer moeite hebben met het naleven van regels die iemand anders dan god bepaald. Daarom blijven die ook samenkomen in gebedshuizen, houden religieuze feesten etc, en als ze ziek worden is dat de wil van god. Maar gelukkig zijn er voor hen wel andersdenkenden die de zieken kunnen helpen in het ziekenhuis.
De NOS brengt nu dit nieuws, dat voor veel van ons geen nieuws meer is. Toch hebben ze mij aan het twijfelen gebracht, want in al hun rapportages over de toestand in de ziekenhuizen zag je alleen maar blanke patiënten. Kan je nagaan wat een 'operatie hersenspoeling' dat is geweest. Wat moeten die verslaggevers eigenlijk een slecht geweten hebben.
Echt, compleet bodysnatchers. Doodeng!
Dat doet men met alles. Normaal is de NOS er als de kippen bij om een "juiste afspiegeling" te presenteren. Zo niet als Jeroen Pauw een special doet
www.npostart.nl/pauw-komt-binnen/27-1...
Zitten toch zo'n 10 gasten rond de tafel, waarvan maar één "mens van kleur". Maar aangezien die een verdienmodel heeft gemaakt van de consequenties van een reeks keuzes die zij zelf in haar leven heeft gemaakt (maar alles gooit op de ziekte die haar ergens trof), tel ik haar even niet serieus mee.
Alles wordt daar schaamteloos door elkaar gehaald: laag inkomen, "leefgeld per week hebben" (is dus schulden) en verhalen van boekhouders die niet kunnen tellen en huisvrouwen die zóóó graag willen werken...., maar dan wel iets in de marketing of communicatie.....
Maar let maar op: zodra ergens het etiket "probleem" op geplakt kan worden, ofwel de kosten opgehoest moeten worden door de werkende bevolking, dan is het vooral 'blank' wat de klok slaat bij de NOS.
Gelet op de verhoudingen in de bevolking (nu nog flink wat oudere NL-ers) was het voor de NOS redelijk eenvoudig steeds een blanke corona patiënt te vinden.
Maar als je kijkt naar het percentage Niet-westerse ouderen met corona, zou een "realistische afspiegeling" van het aantal zieken (vs aandeel bevolking) er toch echt héél anders uit hebben gezien. Het is dood-eng allemaal.
Darwin in actie.
Twee fundamentele fenomenen spelen hierbij een rol: genetische variatie en natuurlijke selectie.
Dat is al een jaar bekend. Als oorzaak wordt maar al te graag de slechtere economische omstandigheden van deze groepen gegeven, maar dat kan slechts deels een oorzaak zijn.
Er zijn tussen verschillende etniciteiten genetische verschillen in de ACE2 receptor (sciencedirect, pubmed), ACE2 is de deur waardoor het virus het menselijk lichaam binnenkomt. Bij bepaalde etniciteiten staat die deur simpelweg verder open dan bij anderen.
Over de eerste Corona golf is een tijdje geleden toch een Longread gepubliceerd:
www.cbs.nl/nl-nl/longread/statistisch...
Vooral de tabellenbijlage is wel interessant. Want men weet er in de tekst van het stuk aardig omheen te kletsen maar volgens mij is de combinatie "overleden aan corona op hoge leeftijd" toch ánder wanneer de ene bevolkingsgroep van een hoge leeftijd zo'n 90 % van die groep uitmaakt (NL) en in een andere groep (NW) nog geen 2 % uitmaakt van die leeftijdsgroep.
En gewoon om je heen kijken. Toen mondkapjes nog niet verplicht waren in winkels, maar wel werden geadviseerd, zag je een enkele Nederlander zónder mondkapje. En andersom een enkele allochtoon mét mondkapje.
De ene groep geeft met een beleefd knikje een ander de ruimte, een andere groep staat in een rij iedereen op te duwen alsof er nooit corona geweest is.
Nu zal de schuld wel, zoals altijd, bij de Nederlanders gelegd worden.... had er betere voorlichting gegeven moeten worden en zo.
Maar voorlopig lees ik bijvoorbeeld op de site van Marokko punt NL, dat men heel trots is op het feit dat 52.3 % van de bevolking alfabeet is: "65.7 % van de mannen en 36.9 % van de vrouwen van 15 jaar en ouder kunnen lezen en schrijven".
Dus de vraag: hoe geef je voorlichting aan al die Marokkaanse vrouwen die ergens vanaf hun 50e/55e jaar naar Nederland toe komen in het kader van gezinshereniging (of als zij tegen de 80 jaar worden)?
In Marokko zelf is (van ruim 34 miljoen inwoners) maar 5.2 % van de bevolking 65 jaar of ouder. Maar de Marokkaanse bevolking in Nederland bestaat voor 6.48 % uit 65-plus-Marokkanen.
Hun gemiddelde levensverwachting ligt lager dan die van Nederlanders en tóch zijn er in de categorie ouderen steeds meer Marokkanen dan Nederlanders wanneer je de "aantallen inwoners van een geboortegeneratie maar dan 5 jaar later" in percentages uitdrukt.
Hoe zou dat nou toch komen?
Vraagje: is "angst voor besmetting" nu een goede reden om bij allochtonen uit de buurt te blijven, of heet dat dan nog steeds discriminatie?
Dus marokkorona slachtoffers werden in de deug-spraak "mensen met obesitas" en "mensen met onderliggend lijden". Mja, dat dekt eigenlijk de lading ook wel.
Gelukkig , toch nog eens goed coronanieuws.
Simpel. Komt vnl. door meer vamine D tekorten bij allochtonen.
Onzin, dat is al lang weerlegd.
U bent niet zo van de objectieve zelfstudie, is het niet? U loopt nu al meer dan een jaar onzin te roepen.
Of het voornamelijk is is te betwisten maar het is wel een feit dat sinds jaar en dag flinke vitamine D tekorten zijn in meer gekleurde kringen. Dat is geen discriminazi, de zon is hier voor de bleke europese huid in de winter al te zwak, en pigment zit in de weg
Het is dan ook onbegrijpelijk dat men niet deze groepen dringend vitamine D aanraadt. Niet enkel viir corona, maar al was het maar voor de gewone effecten op je botten systeem en psyche.
Middeleeuws Duits spreekwoord, en met het huidige lobbyleger actueler dan ooit:
'Der reiche kaufmann trägt das gesetz im geldbeutel'.
Vertaling?
@MichelDenHaag | 22-05-21 | 23:36: de rijke koopman heeft de wet in zijn portemonnee
Zou korona een zelfreinigendvermogen niet ontzegd mogen worden?
Als je de vakliteratuur leest dan zijn die zgn. superspreader events inderdaad een waarschijnlijke boosdoener: blootstelling aan relatief veel virusdeeltjes, lijkt gevaarlijker.
Dat maakt het plausibel dat hier (het beschreven) gedrag ten grondslag aan ligt.
Anoniemtje heeft overigens aan het begin van de eerste coronagolf ook nog regelmatig hele 'throngen' aan asielzoekers bij elkaar zien lopen, anecdotaal / losstaande observaties; Anoniemtje heeft weinig van dit soort mensen met afstand zien lopen (maar ja, misschien herken ik de mensen die dat wel doen niet als 'dat soort mensen'?).
Voor de Corona waren ziekenhuizen ook al meer bevolkt door allochtonen. Denk je nou echt dat de gezonde exemplaren verhuizen. De gezonde exemplaren hebben een betere positie in hun thuisland en gaan niet weg.
Euhh. Niet elke allochtoon is een vluchteling/asielzoeker. Lees er eens wat meer over. Klinkt een beetje .. tja dommig..
Dus bij alle ellende met allochtonen, hebben we ook nog een strengere lockdown te danken aan hen.
Met als gevolg dáárvan nog veel meer kosten, waarvan we straks de rekening krijgen.
Ook de extra kosten komen weer voor onze rekening.
Overigens, waarom ziet een "factsheet" van de GGD Amsterdam er uit alsof hij bedoeld is voor kinderen van 8 tot 10?
60 % van 020 zit ongeveer op zo een niveau.
En de rest is analfabeet?
Heb jij tegenwoordig wel eens een nieuwe MBOer of HBOer gesproken? Dat is niveautje lagere school van vroeger,
CBS publiceerde onlangs Opleidingsgegevens 2020.
Van de nu 65-75 jarige Nederlanders (geboren 1944-1954) heeft een deel alleen Basisonderwijs (man 10.79 en vrouw 16.53 %)
Die positie verbeterde snel onder Nederlanders: althans, tot en met de generatie die is geboren 1984-1994 (25-35 jaar oud in 2020): (man) 2.09 en (vrouw) 1.26 % Basisonderwijs.
Dus vooruitgang.
De jongste generatie Nederlanders (beide ouders zijn in NL geboren) van 15-25 jaar oud in 2020 (geboren 1994-2004) kent echter een grote terugval: man 12.28 en vrouw 10.51 % Basisonderwijs.
Wordt ook niet over gesproken. Want stigmatiserend.
@peet12 | 23-05-21 | 00:44: Maar dat is gekomen om iedereen een kans te geven op een MBO papiertje, als je dat niet haalt ben je net slim zat je reet af te vegen na het schijten
Tja, kort mbo voor de asscher banen in de publieke sector en een soft hbo, associate degree , voor eerste generatie geletterden van kleur.
Op nieuws uur ook dikke NL arbeidersachtige figuren.
Maar we gaan om het aankomende gebrek aan allochtonen door Corona aan te vullen er toch weer miljoenen van binnenhalen?
Zeker! Tegen de vergrijzing.
De timing van deze 'openbaring' door de staatsomroep kan toch geen toeval zijn jongens! Het was al veel eerder een feit / objectieve vaststelling door specialisten, dus waarom dit 'nieuws' nu de 3e golf voorbij is? Als het eerder gemeld was geweest, was Corona een 'Turkenziekte' geworden en hadden autochtonen zich minder gewillig aan de maatregelen gehouden. Nu we in rustiger vaarwater komen, mag de geest uit de fles waardoor er miljoenen kunnen worden uitgegeven voor een 'gerichte aanpak'. Timing is everything...
Een transparante overheid ook.
Ja, du'h, dat wisten wij allang en is ook in de panelen benoemd door reageerders die onmiddellijk voor Wappie of rascist werden uitgemaakt en/of met een Joris als beloning.
Mogelijk speelt dit wappie-thing ook bij dr. Thierry Baudet: het zal toch niet zo zijn dat deze "gek" straks gelijk krijgt? Net als Wilders nu?
@Musset | 22-05-21 | 22:17:Deze gek heeft gelijk.
@Musset | 22-05-21 | 22:17: Deze mannen hebben al jaren gelijk, zelfs Janmaat had die visie al in de jaren 80.
Dat deze 'groepen' door ongezond eten en klefheid onderling eerder dood gaan moeten ze zelf weten.
Maar de lage vaccinatie bereidheid is vervelend voor iedereen nu.
.
Dan maar weer een paar miljoen aan promotie in het Arabisch,
met gratis geld naar 'stichtingen' om ze op weg te helpen...
Als ik naar de gastarbeiders in mijn woonplaats kijk, dan heb ik zeker een paar keer gezien dat regels volledig aan hun laars werden gelapt. Maar dat heb ik verhoudingsgewijs niet vaker of minder vaak bij Nederlanders gezien. Ik denk dat een grote rol speelt dat de Nederlandse media de gastarbeiders niet goed bereiken. En dat heeft alles te maken met de spijtig genoeg volstrekt mislukte assimilatie. Die vanaf het begin sowieso geen doel was, want de Nederlanders zijn om de tuin geleid met het bericht dat ze hier maar tijdelijk zouden zijn. Toen dat niet zo bleek te zijn, werd integratie het toverwoord, maar dat is een pijnlijke vergissing gebleken. Gedwongen assimilatie was en is het enige juiste voor gastarbeiders die blijkbaar niet naar huis gaan.
@Weg met dat vuilnis | 22-05-21 | 21:33: Deze sociale klasse heeft het niet zo met praatjes van politici en wetenschappers, waar de communicatie in deze epidemie landelijk vooral om draait. Beter laten we een paar duidelijke leiderfiguren stellen wat goed is en laten we het prikken door mensen in uniform doen.
En nu we dit weten, maakt dit Corona erger of minder minder minder erg?
"Alleen een vaccinatie gaat helpen" en verder wordt alles uitgesloten.
Dat vitamine D uitstekend beschermt tegen de heftigheid van een griep mag niet gezegd worden. Weg met die youtube-filmpjes.
Het gevolg zie je in de ziekenhuizen.
Lekker inclusief deze aanpak, RIVM/OMT/Kabinet, stelletje racisten.
Vitamine D verhaal is beetje kip of het ei verhaal.
Als mensen voldoende vitamine D hebben dan lijken ze dus minder vaak corona te krijgen en als ze het krijgenminder ernstig. Maar komt dat door de vitamine D, helpt extra vitamine D slikken? Of is het omdat ze vaker buiten zijn en dus minder binnen zitten waar de kans op besmetting groter is.
@klaas24 | 22-05-21 | 21:10: minder heftig verloop is gerelateerd aan je vit-d niveau's en niet afhankelijk van je besmettingskans(en dus maakt ninnen/buiten nt uit voor t verloop)
@klaas24 | 22-05-21 | 21:10: kunt u gewoon doen zonder extra risico op trombose.
Wie worden in dit verband bedoeld met allochtonen? Turken, Marokkanen, Antillianen en Ghanezen. Wat ik dan weer zo vreemd vind is dat ik in 1½ jaar niets gehoord heb over grote uitbraken in hun landen van herkomst.
Zijn de allochtonen hier onverantwoordelijker of dommer dan hun volksgenoten in het thuisland? Daar lijkt het wel op.
In Turkije gaat/ging het toch niet helemaal goed hoor en in Afrika hebben ze wel wat beters te doen dan testen blijkbaar. Zal ook meetellen dat er in Afrika heel veel jongeren wonen en niet heel veel ouderen.
U zoekt een antwoord wat u zelf al wist; Mensen zoeken elkaar op, in een land waar ze nieuwkomer zijn. Snap dat, maar daarmee houdt het niet in op
De bevolkingsdichtheid is lager, de middelen van transport zijn te duur of niet aanwezig, etc. Gevolg: de verspreiding is minder. Het percentage ouderen en zwakkeren in die landen is ook niet te vergelijken met de westerse wereld.
Er was toen meer belang bij om Engeland te framen want Brexit.
Daar krijgen ze wel genoeg zon om ook met hun huid vitamine D op te bouwen.
Overigens zijn er in Turkije en de Antillen ook stevige uitbraken geweest.
Ach ja, vanaf dag 1 van de pandemie heeft het mij verbaasd dat er geen besmettingscijfers per stadsdeel werden gepubliceerd. Ik vermoedde al dat de vrees voor stigmatisering hier speelde terwijl het in ieders belang is om dat te weten. Zij die het risico van besmetting wilden verkleinen, konden bepaalde gebieden dan mijden. Wat is daar nou mis mee?
Dat de cijfers uiteindelijk per stadsdeel bekendgemaakt worden, is iets van de laatste maanden en had vanaf dag één moeten gebeuren.
Niet goed gekeken die stonden of staan gewoon ibkine en heb ik ook wel eens gepost
www.ggd.amsterdam.nl/coronavirus/situ...
www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwsoverzic...
'Vrijheid van religie' is a bitch.
Als ik kijk in de lokale supermarkt zijn de enigen die hun mondkapje structureel onder hun neus of kin hangen allochtonen en Oostblokkiers (zien er Westers uit, maar kan je horen bij de kassa). Niet een paar, maar zeker driekwart, tegen geen enkele Nederlander. Dus als ze in zo'n hyperopenbare locatie als een supermarkt zich zo al gedragen, dan is de extrapolatie naar de rest van hun sociale omgeving gemakkelijk gemaakt. Het is pure onwil want ze snappen het donders goed. Als je ze er op wijst doen ze het kapje goed, maar in het volgende gangpad hangt het weer onder hun kin. Asociaal, egoistisch tuig. Ik snap dat mensen alleen maar meer weerzin krijgen tegen allochtonen met dit soort gedrag.
Niet alleen dit gedrag.
In een omgeving zoals de Action doen de roomblanke tokkies dat ook hoor.
Vermoed dat je bij een Albert Heijn ook iets anders zult zien dan bij een Aldi.
Wel lekker om te lezen. Dat ik als witte man van middelbare leeftijd weinig risico loop. Lekker.
Onder de voorwaarde dat je geen handen schudt met allochtonen.
@JvanDeventer | 22-05-21 | 20:46: geloof me, dat gebeurt niet.
Toen ik dit vorig jaar zei tegen een kennis schoot die in een stuip en wilde die mij niet meer zien. Hij deed iets met vluchtelingenwerk en wist zeker dat het niet zo zat. Misschien dit toch maar even nasturen.
Doen! Overigens mis je dit soort kennissen als kiespijn.
Met dat soort moet je meteen stoppen.
De realiteit is een bitch. Dit soort lieden kunnen niet met de cognitieve dissonantie omgaan en worden boos op de boodschapper.
Deugde betuttelracisten zijn sluipmoordenaars.
Bert brussen heeft tenminste het lef om dit met ons te delen. Ik hoop dat hij niet berispt wordt door de nvj of opgepakt wordt wegens opruiing, racisme of anderszins. Hup Bert, zolang het nog kan !
Misschien mag je ook niet zeggen dat het Songfestival eigenlijk nogal een homofeest is. Of dat korfbal echt een sport is voor Nederlanders en Belgen. Als de samenleving maar welvarend genoeg is gaat een groep mensen zich vervelen en dan gaan ze nadenken over "stigmatisering".
Geef ze 2 dagen niet te eten en het deugen verwijnt als sneeuw voor de zon.
Die mensen gaan eerder dood aan corona want ze geloven in allah, mo, haram, etc. Van mij mogen ze dat. Ik wil niet dat ze mij als racist betitelen.
Zo zie je maar, iedereen is wel érgens goed in.
Is een dieet van Red Bull, kapsalon, kip met meloen en Fernandez toch niet zo gezond blijkbaar. Verrassend
Gisteravond schreef ik een kleine bijdrage in het stamcafé waarin ik in andere woorden hetzelfde opschreef als wat hierboven te lezen staat en die werd na een uur weggejorist. Misschien omdat ik de voortrekkersrol van Geert daarbij noemde?
Ik dacht dat ik na jaren een beetje zicht had gekregen op het jorissysteem hier, maar dat had ik mis. Het blijft een tombola.
Mooie les toch? Andere woorden kiezen.
Finnen mijnheer. Finnen.
Die ervaring deel ik
Maar er is natuurlijk veel meer dan 1 "Joris" en de context weegt ook mee, niet alleen puur de inhoud
Dus Hugo de Prutser dacht. De ICs liggen vol met moslims dus tijd om in het hele land alcohol beperkende maatregelen in te stellen. Zo kennen we hem weer.
Partij voor de Anderen zal het er ook helemaal mee eens zijn.
Idd entredeux, verdere commentaar laat ik achterwege ivm joris
Vanwaar die verontwaardiging? De NOS is een propagandakanaal en de overige media doen er niet voor onder. Is al 25 jaar zo.
Ik heb zelf al 2 spuitjes gehad, want verplicht voor m'n werk (niet in NL). Zat er niet echt op te wachten want ben niet zo angstig.
Hoe dan ook, hier hebben we omgekeerde wappies. Mensen zijn bang voor je als je niet gevaccineerd bent. Klinkt enigszins logisch, alleen snappen ze niet dat ik door mijn vaccinaties voornamelijk mijzelf bescherm, en niet hen.
Dus een ongevaccineerde durft wel contact met mij te hebben, maar niet met een andere ongevaccineerde. Wat naar mijn weten voor hen (de ongevaccineerde) weinig verschil uit maakt. Wanneer ik het virus draag (als gevaccineerde) kan je het nog net zo makkelijk van mij oplopen.
Beetje of-topic, maar misschien grappig voor de mensen in Nederland om het eens vanuit een ander perspectief te zien.
M'n punt? Andere mensen, andere gedachtes. Doe ermee wat je wilt
Maaruh, als de GGD's of andere overheidsinstellingen daar wat aan gaan doen, is dat dan ook etnisch profileren en mag dat wel?
Oke dan negeer ik het gewoon.
En vooral niet Wilders in de kaart spelen.
In de jaren '90 had je tijdens die andere epidemie (AIDS) precies dezelfde reflex met de "Ik vrij veilig of ik vrij niet"-spotjes: daar kwam slechts sporadisch een homo of allochtoon in voor. Terwijl later bleek dat het risico op besmetting bijna alleen bij die groepen voorkwam. Maar ja, stigmatiseren, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Ik dacht dat dat homo gedeelte inmiddels al een beetje ontkracht was? Maargoed, wat weet ik? Ben geen homo, allochtoon of aidspatient.
Het is wel bekend dat homo's meer kans hebben, door de kans op uitscheuren/bloeding achterlangs is de kans wat groter.
De kans voor anderen is zeker niet afwezig, ze komen alleen minder snel in aanraking. Het heerste vrij snel in kosmopolitiesche groitstedelijke promiscue homogemeenschappen, deels door pech omdat een steward veel vloog.
In de heterosexuele markt circuleert t weinig omdat mensen op tijd meer zijn gaan opletten en misschien deels geluk.
1 wel besmette mathijs van N vroeg in de jaren 80 had t misschien anders kunnen maken. In Afrilka is het her en der wel overal gaan circuleren
In het vliegtuig naar Curacao zat schuin voor mij een Antilliaanse familie op een rij van 5 stoelen. Ik dacht bij mijzelf “hoe gaan die dat 9 uur volhouden?” Op een zeker moment moest het cabinepersoneel ingrijpen en hebben ze de rij achter hun leeggemaakt en de stoelleuningen zo ver mogelijk naar achteren geforceerd
Zeer relevant voor dit coronoa-topic of wat dan ook. Hadden ze ook teveel bagage?
Obesitas is zeker relevant. Ook dat het vaak in extreme vorm voorkomt bij complete Antilliaanse families en dat de oververtegenwoordiging op de ICs niet vreemd is
@dathoujetoch Voor die grote leggings heb je al snel een extra koffer nodig
Ik ken een goede psychiater. Wil je z'n nummer?
Gaat die psychiater dan proberen mij simpele feiten te laten ontkennen?
Ik gun die mensen hun koeltoer.
Tsja, stel je eens voor dat de mense zouden denken dat allochtonen niks toevoegen. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
( Factsheet corona en etniciteit dus ).
Iemand die link naar de plaatjes al bekeken? Hi-la-risch.
Pagina 3, de "Ghanees" heeft een vraagtekentje boven het hoofd en snapt het dus niet. Daarboven, de Turkse vrouw zuigt stof en de man daarvoor lijkt een ander te beroven met een pistool in de hand. Of wil ik dat nu graag zien?
Ja nu zie ik het ook. Mooi zeg.
Elk nadeel heb z’n voordeel?
Foei! Spoel de mond Brabo!
Zie nul voordelen, alleen maar nadelen. En ik begrijp de hint.
Goh, weer iets dat iedereen geld kost omdat 1 groep bang is voor regeltjes en gezond verstand.
Zou het aan de genen liggen, kun je je ook afvragen als je niet langs de moskee rijdt op vrijdagmiddag en ze elkaar de handen ziet schudden, of langs het station rijdt en ze met elkaar ziet knuffelen want matties en strijders en dit en dat.
Die kk-kazige regels zijn natuurlijk alleen voor de kk kazen.
Wat is nieuw?
Slechts 28 procent van de Amsterdammers met een Marokkaanse achtergrond wil zich laten inenten tegen het coronavirus. Onder Amsterdammers met een Nederlandse achtergrond is dat bijna 80 procent.
De geringere bereidheid geldt voor Marokkaanse Amsterdammers, maar ook voor Amsterdammers met een Surinaamse, Ghanese of Turkse achtergrond. Dat blijkt uit de eerste grootschalige Nederlandse studie naar corona en etniciteit van de Amsterdamse GGD, Amsterdam UMC en Pharos. De gegevens zijn representatief voor de rest van Nederland; in Den Haag en Rotterdam komt hetzelfde beeld naar voren.
Oorzaken voor het grote onderscheid in vaccinatiebereidheid zijn onder meer gebrekkige informatie door bijvoorbeeld een taalachterstand, groter wantrouwen ten opzichte van de overheid en twijfel of vaccinatie niet indruist tegen religieuze regels.
bron: parool
Dus de maar niet dalende cijfers en de daaruit voortvloeiende extreme vrijheidsbeperking komt door een specifieke groep inwoners van Nederland, die daarmee de rest van NL feitelijk in gijziging houdt? Daar zou ik wel iets van kunnen vinden.
Voordeel is dat ze straks dus niet mogen reizen, wellicht nog wel naar hun eigen vakantieland. Maar dan mogen ze niet meer terug naar Nederland.
@klaas24 | 22-05-21 | 21:19: Jawel, maar ze moeten in quarantaine. Iets wat ze overigens vrijwel niet doen.
En ik altijd maar denken dat deze groeperingen zoveel respect voor ouderen hebben
De tweede en derde generatie migratie achtergrondiers heeft maar al te vaak schijt aan de corona maatregelen zitten zonder mondkapjes in het ov scholen vaak samen en begroeten elkaar aller hartelijks
En daarna in groot familie verband gezellig samen zijn rara waarom zijn er zoveel besmettingen in deze groeperingen
Ach ze kunnen zich altijd nog met koeienpoep insmeren
Mooi zo. Beste Mark & Hugo. Bij de volgende lockdown graag rekening houden met de afkomst dus. En wellicht kunnen alle zorgmedewerkers hier ook ff wat aan doen.
Parool 17-04-2021: "Het piept en het kraakt bij de GGD en dat hadden we kunnen weten"
Onderbezetting leidde ertoe dat GGD bron- en contactonderzoekers moeilijke onderzoeken ‘onder het kleed moesten vegen’. “Bruiloften met allochtonen zijn genegeerd vanwege taalproblemen,” bevestigen verschillende uitzendkrachten die uitbraken moesten helpen indammen. Hen werd opgedragen ‘thuis’ in te vullen als waarschijnlijkste besmettingslocatie, zodat zij een volgend dossier konden oppakken. Een nakijker toont hoe gegevens ‘boordevol fouten’ naar het RIVM gaan.
Helaas, het Nederlandse cultuurbeleid is gebaseerd op hypocrisy. Naar de buitenwereld doen we of we tolerant zijn, maar dat geldt alleen als het niet “in de straat” is. Hoeveel vluchtelingen wonen er nu in bij BN’ers of op de grachtengordel? En ons calvinistische instelling van “doe maar gewoon”? Daarmee wordt bedoeld “doe maar als ik” of een beetje minder want dan voel ik me beter. Calvinisme is in de praktijk vaak gewoon jaloezie. En dus kan je over deze berichtgeving ook niet verbaasd zijn. We creëren nu eenmaal graag beeld van onszelf naar buiten toe. Ook als eigenlijk iedereen weet dat het onzin is.
Cultuurbeleid = cultuurbeeld
En onderschat hun fatalisme niet: een ongelovige viroloog kun je het beste negeren, uiteindelijk is het al dan niet besmet raken de wil van ene allah. Dat maakt het leven wel zo gemakkelijk. Individuele verantwoordelijkheden zijn dan overbodig.
En alles ligt sowieso al vast in allah's grote boek.
En dat die mensen uit een andere cultuur massaal op de IC liggen is ook nog eens de schuld van de blanke nederlander, ongetwijfeld.
inderdaad. dit weekend maar weer eens wat zelfkastijding doen. foei, witte hetero man.
@Ir. Wilhelmus | 22-05-21 | 20:07: oei, songfestival gekeken?
Volgens mij zijn hier een aantal reaguurders het toch eens met deze allochtonen ?
Ze delen de opvatting niet gevaccineerd te willen worden en vinden de maatregelen ook onnodig.
Opmerkelijk dat diezelfde reaguurders nu van leer trekken tegen deze allochtonen
Door goed te lezen schijt je het kaf van de koren.
Goed zo Roos!
Komt waarschijnlijk omdat die allochtonen ook op meerdere vlakken niet willen integreren in onze samenleving . Snapt u dat ? Het is alleen maar geven van onze kant en profiteren van hun kant.
Wie dan?
'Aantal' is enkelvoud. 'Een aantal reaguurders is', alstublieft.
@bisbidbis, u hebt weinig verstand van taalkunde hoor ik en praat met de massa mee.
Het kan namelijk absoluut allebei. Het ligt er alleen net aan welk woord van - in dit geval - 'een aantal reaguurders' als adjectief fungeert.
Ik denk dat dat een iets te makkelijke voorstelling van zaken is. Er is een verschil tussen sterke bedenkingen hebben tegen (een deel van) de maatregelen die de overheid heeft genomen en je gewoon helemaal nergens aan houden. Denkt u trouwens dat vaccinaties op dit moment al bijdragen aan de vermindering van het aantal ziekenhuisopnamen?
Mensen die hier al >40 jaar wonen en de taal niet machtig zijn, hun kinderen praten verplicht arabica anders verstaat niemand elkaar in zo een gezin. Combineer dit met primitieve woestijnsprookjes, enorme sociale druk en de lafhartige politici die weigeren werkende normen te stellen en je komt tot de conclusie dat dit nooit iets wordt. Dus criminaliteit, klagen over discriminatie en het onevenredig belasten van de maatschappij die ze helpt.
Toen ik in deze panelen zes maanden geleden op grond van betrouwbare 'inside information' woordelijk stelde: 'de IC's zijn voor zeker zestig procent bezet door Turkse 50-plus mannen die van hun vrouw teveel baklava toegediend hebben gekregen' wist Joris niet hóe hard en hoe snel hij moest ingrijpen.
-
HOEZO: 'hyperpolicorrect'? GS maakt zich even hard schuldig aan policor!
Gelukkig staat dit er nog. Gelukkig maar. Want ik vraag me ook wel eens af of die man met gleufhoed zo nu en dan zorgt voor de nodige censuur van staatswege.
Was in april/mei vorig jaar al bekend; In het Erasmus lag een beetje bejaard autochtoon en de overgrote meerderheid was obees allochtoon. Hier ook vaker neergeplempt, nooit weggehaald. Zal de toon wel zijn geweest...
Joris is niet altijd even consequent weet ik uit ervaring.
@pibasso | 22-05-21 | 20:03: Joris is ook maar een mens en geen algoritme, en dat is maar goed ook.
Precies, lees uw reageersel iets te laat na mijn tegel hierboven.
De onderste steen is wat mij betreft nog steeds niet boven. Dit bericht gaat dus over de tweede golf. Maar hoe zat het dan met de eerste en de derde golf? Waren niet westerse allochtonen toen ook al oververtegenwoordigd? Kan dat ook uitgezocht worden?
Eerste golf: de oudjes in de verzorgingstehuizen. Derde golf: weeknie
Duidelijk, COVID-19 is een racistisch en xenofoob virus.
En seksistisch ook nog.
Ik voel compensatie aankomen.
Ik dacht dat het CBS gedeugstopt was met getintiërs tellen?
Nee, dat zijn ze niet. Alleen wel heel terughoudend met delen van die informatie
Dit bericht zit helemaal in het verkeerde topic... ik zou dit bericht ergens tussen de vazen bier plaatsen.
Alles komt door educatie, opvoeding, opleiding en geloof. Allochtoon of autochtoon maakt geen reet uit (hallo Urk, Staphorst enz.).
Zitten ze in de bible belt ook op hun reet de hand op te houden? Urk heeft een florerende coke handel bijvoorbeeld.
Oooo allochtonen slecht in het nieuws, snel onze orthodoxen er met de haren bijslepen.
@P. Breidel | 22-05-21 | 19:21: En ze zijn duidelijk in de minderheid en geografisch minder verspreid. De kans dat een Urker mijn auto in de fik zet is verwaarloosbaar.
@Tronald_dump | 22-05-21 | 19:35: Ohhh, u ziet geen overeenkomsten?
P. Breidel, ja er zijn overeenkomsten maar ook verschillen. Bij mijn weten zijn de refo’s niet oververtegenwoordigd op de IC.
@squadra | 22-05-21 | 19:37: Das waar, die pakken het groter aan met zo een Covid PCR tent, loeizwaar vuurwerk tegen de politie afsteken en andere ongein. Dat halve dorp stond in de hens. Tenminste volgens Het Nieuws
@Tronald_dump | 22-05-21 | 19:43: Niemand weet hoe het zit want registratie was het probleem. Ik herinner mij nog analoge discussies over polio.
Cultuur en groepsdruk maar vergeten ?
@Bor65 | 22-05-21 | 19:13:
-
Troost u: de eerste, tweede, derde en vierde colonne import heeft er ook sch**t aan. Er is maar één die bepaalt of en hoe u corona krijgt (vingertje naar boven).
@bisbisbis | 22-05-21 | 19:18: Hugo?
En natuurlijk moesten ze ook lekker demonstreren tegen de joden.
Nu kan je wel meteen roepen dat het aan het DNA ligt, maar is er wel eens onderzoek gedaan naar wat allochtonen eten (incl. kruiden) ?
Ja mediteraanse keuken is gezonder. Al die kruiden en groenten zitten vol polyfenolen.
Edoch zijn vetsponskoeken met nepjam en chocoladekleurig palmvet in plasticjes van de Aldi, Red Bulletjes en chips niet geheel echt hun keuken. Shoarma kwam ook origineel als twee lepels naast de bulgur en groentes. Niet in een aluminum bak met lagen friet en gesmolten kaas.
Turken en Marokkanen hebben respectievelijk driemaal en viermaal vaker diabetes vergeleken met Nederlanders. Met alle bijbehorende ellende en zijn dus kwetsbaar om heel ziek te worden door Covid. Is nou eenmaal zo.
Heb je enig idee wat de oorzaak is?
Drie tot vier maal zoveel is nogal wat.
@VW, alles ist vorbei | 22-05-21 | 19:10: Is ook veel, Hindoestanen hebben trouwens een nog veel hogere kans op diabetes. heeft te maken met het type vet dat ze hebben.
Mensen met afrikaanse achtergrond hebben naar verhouding ook vaker diabetes.
Allochtonen doen in vergelijking met 'indigene' Nederlanders een onevenredig hoog beroep op de gezondheidszorg in het algemeen. Dat is bepaald niet uitsluitend beperkt tot diabetes.
Uit angst om te stigmatiseren keren ze zich af van de werkelijkheid.
Ogen dicht, handjes voor de oren en wawawawawawa roepen.
Alsof dat helpt.
Niet-westerse allochtonen gingen gewoon nog gezellig met elkaar om tijdens de lockdown. Met z'n allen. Knuffelen, huggen. Ze hebben het menselijk leven in stand gehouden. Leven hoort meer te zijn dan alleen maar overleven. Kom bij me, raak me aan, ik wil je voelen.
Wat deden de tamme, angstige autochtonen? De regering gehoorzamen. Helemaal contactgestoord worden in het eigen huisje. Alleen naar buiten voor het hoog nodige, en om productie te leveren, want dat wilde de regering van de mensen. Ontmenselijkte robotten. Via Zoom kun je het ook gezellig hebben. Nee nee nee, rot op met je Zoom.
Och, uiteindelijk heeft de groep die corona overleeft een grotere kans om de rest van het leven knuffelend door te brengen dan zij die nu de pijp uit zijn.
@wijsvinger | 22-05-21 | 19:04: Nadat iemand de pijp uit is gegaan, is er geen rest van het leven meer. Ik moet hier toch even op wijzen.
Oplossing:
Alle allochtonen met heel veel kinderen ..... een urgentie verklaring geven voor een grote sociale huurwoning tegen een schappelijk hoortje met huurtoeslag.
.... en dan maar hopen dat ze zich gaan gedragen ........ althans zo werkte het PvdA beleid in het verleden ....... allochtonen denken vaker op de manier van : 'Daar heb ik recht op ' ........ en dat zonder enige tegenprestatie.
Daar zit toch wat in want ik hoor steeds vaker, en laatst ook door een collectant aan de deur dat de allochtonen ons land hebben opgebouwd.
Kuch, kuch .....
Inderdaad, waar zou de bloeiende criminele bedrijfstak zijn geweest zonder al die import?
Allochtonen ons land opgebouwd? Nee hoor, dat waren dan eerder de Duitsers.
Tropisch hout
Dat heet cultuurverrijking en nou niet meer zeuren racist.
Wat ook een grote rol speelt is dat veel allochtonen slecht communiceren in het Nederlands.
Dus dan proberen de doktoren een contact onderzoek uit te voeren.
"Waar heeft U het waarschijnlijk opgelopen?"
"Waren daar nog anderen aanwezig?"
"Kunnen die gewaarschuwd worden dat zij in quarantaine moeten?"
Maar dat gaat zo moeizaam dat in plaats van in te vullen dat het een bruiloft was met 100 bezoekers dat ze dan maar invullen dat iemand thuis besmet is.
Probleem is niet het minder goed kunnen communiceren maar de wil om onderdeel te zijn van de samenleving. Zal nooit veranderen en ik haal m'n schouders op.
Tja recent nog ramadan geweest, en je zag ze gewoon weer massaal bij elkaar hangen. Die moskeeën waren ook gesloten voor de bühne, op de juiste momenten zag je ze gewoon bij elkaar komen. En dan nog niet vergeten dat ze bijna geen woord Nederlands spreken, iets wat toch een vereiste is in dit land, maar daar had onze regering al op ingespeeld om alle voorschriften ook in het Arabisch beschikbaar te maken. Wel apart dat je nu niemand hoort om deze mensen maar aan hun lot over te laten, om niet een hele samenleving te laten bloeden voor die paar oudjes, want dan las ik toch bijna dagelijks uit de mond van veelal linksmensen die onze ouderen maar als probleem en oorzaak zagen van deze ellende.
@Statix
Yep.
Een positief beeld van migranten moet koste wat kost overeind blijven, want Wilders mag vooral geen gelijk krijgen. En men is bereid om daarbij over lijken te gaan. Maar al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.
Behandel je iedereen gelijk conform de wet is het weer niet goed.
Het schrijnende voor bijvoorbeeld horeca ondernemers is dat zij hun zaak dicht moesten doen, terwijl dat nauwelijks nut had. De overheid wilde uit politieke correctheid geen precisiemaatregelen nemen, waardoor de goeden (Henk en Ingrid) onder de kwaden (Mechmet en Aicha) moesten lijden.
Gingen Henk en Ingrid niet naar de kerk dan?
@Dr. Blechtrummel | 22-05-21 | 18:55:
Die ouderwetse kerken hadden al een prima ventilatie en nu nog veel beter. Plus de regelhandhaving.
@toetssteen | 22-05-21 | 19:02: Verklaar u nader. Wat mij betreft geen onderscheid tussen groepen eigenwijze mensen die één of andere figuur aanbidden.
@Dr. Blechtrummel | 22-05-21 | 18:55: wat maakt dat uit? Feit is dat Mechmet en Aicha veel vaker op de IC belanden, en de hele kern van het probleem rondom dat killer virus is dat we te weinig IC bedden hebben
Dezelfde verkrampte politieke correctheid zie je bij diverse medische onderzoeken waar ook de etniciteit van een individu niet mag worden /wordt geregistreerd terwijl overduidelijk is dat sommige ziekten in bepaalde etnische groepen vaker voorkomen. Absurd dat politiek correct gedrag belangrijker is dan de gezondheid.
Eentje in de categorie: “Joh, goh, écht?”
Ook autochtonen hebben schijt. Vandaag achter mij een kampertje die zonder mondmasker achter mij staat. Toen ik er wat van zei tegen de winkelier melde meneer na het afrekenen dat ik niet zo'n grote bek moest hebben en ik anders even buiten op hem moest wachten. Hahahaha. Krijg de longblaasjes pannekoek
En wat zei ie toen en hoe weet u dat het een kampertje was?
Mondmaskers dragen is schijn veiligheid. Iedereen zit met z’n poten aan zo een huis, tuin en keukenmasker. Geen enkel nut.
Hij liet de motor draaien van een iets te dure auto voor zijn leeftijd, en op basis van zijn beperkte woordenschat en uitspraak en tot slot zijn inteelthoofd. Helder?
Tronald, tuurlijk joh. ffp1 en ffp2 helpen niet joh. Lekker blijven volhouden. Vraag je chirurg eens of zo'n ding nut heeft
Waarom spreek je daar de winkelier op aan en niet die man zelf? Beetje laf.
"Stigmatisering"...... door die politieke linkse kerk is het land zo langzamerhand vleugellam.Je mag geen etniciteit meer benoemen want dan ben je een "minderwaardig mens".
Tja.. Uit zeer betrouwbare bron(familie) vorig jaar reeds vernomen dat ook in de UK de wards vol lagen met Indiërs en Paki's met diabetes en overgewicht... Percentagegewijs zeker 80%. Maar uiteraard is ook dat nooit in the news geweest... Hier in m'n hometown met een fraaie Vogelaarwijk hetzelfde beeld.. Daarintegen in mijn zorgvuldig gekozen blanke omgeving zo goed als geen bijwerkingen tijdens de besmettingen! Misschien iets met vitamine D en genetica /gedrag...
Ze snappen ook niet hoe een besmetting in zijn werk gaat. Een jaar terug werd de ultieme domheid door een turks wichtje naar buiten gebracht: www.rtlnieuws.nl/columns/column/50545...
Wat een godslasterlijke column.
Het is toch allemaal in handen van die éne, u weet wel, die met die piemel van één meter tachtig.
Je verwacht het niet.
Beste Bert, hoorde een poosje terug een interview met Femke Halsema, die beaamde dat er verhoudingsgewijs veel allochtonen op de IC belanden.
Geen zin het op te zoeken maar het mag dus gezegd worden, bij deze.
Er is onder sommige groepen ook veel meer inteelt, waardoor deze ook een verminderde weerstand en gezondheid hebben.
Ah, vandaar dat het VK ook zo zwaar getroffen is.
Het wordt nu, door het weer allemaal snel minder. We gaan dus een rustige zomer door met alles weer open. September/oktober nieuwe ronde nieuwe kansen.
Kunnen we hier dan uit concluderen dat het coronavirus racistisch is?
Als je ontiegelijk dom bent. Ja dan denk je dat.
Nice! Dat is wel een Darwinaward waard!!
Ik neem aan dat er geen enkel verband is met de toename van geweldsincidenten in ziekenhuizen?
Dat gebeurt altijd door verwarde personen .
Kunnen ze niet aan doen, ies genetisch.
Klopt, vitamine D huishouding icm noordelijke leefomgeving.
Wanneer beseffen we nou eens dat Nederland geen doofpotten heeft, maar een doofpot is?
En daarnaast, om de politiek correcte deugers even de wind uit te zeilen te nemen, er is een verschil tussen het hebben van gelijke rechten en plichten (artikel 1) en het fysiek voor de volle 100% gelijk zijn.
Dat verklaart meteen een hele hoop rare dingen als je merkt dat daar door sommige mensen een denkfout gemaakt wordt.
Misschien moet soms ook maar niet echt alles bekend moet worden. Als hieruit de conclusie getrokken zou gaan worden dat migranten voorrang krijgen bij de vaccinatie dan denk ik, dat we in burgeroorlogsferen belanden.
Nee hoor, de laffe Nederlander draait de andere wang toe
Surinamers/Hindoestanen hebben ook een verhoogde kans op diabetes. Dat is gewoon een feit. Een zeer racistisch feit.
Het klopt dat Hindoestanen een verhoogde kans hebben op het krijgen van de auto-immuun ziekte Diabetes type 1. Evenals Sicilianen. Maar ook gezonde autochtone kinderen zoals mijn twee zonen. Beiden op zeer jeugdige leeftijd, gezond van lijf en leden en fanatieke hockeyers. Alle dikkerds, maakt niet uit waar men vandaan komt maar met een hoge inname van suikers worden glucose intolerant en daarmee een verhoogde kans op type 2. Dingen niet door elkaar halen dus en niet koppelen aan racisme; lijkt me verstandig.
@austinhealey | 22-05-21 | 18:48: als db1-er je verhaal klopt niet.
Wat klopt er niet aan mijn verhaal?
Ik heb net gisteren hier op GeenStijl gelezen dat de overheid deze dikke ongezond levende mensen niet mag betuttelen met voorlichtscampagnes over een gezondere leefstijl, dus we zullen moeten wachten tot het probleem zichzelf spontaan oplost.
Als je begin jaren tachtig naar het ziekenhuis moest waande je je in een moskee.
Allochtonen zijn al tientallen jaren oververtegenwoordigd in ziekenhuizen, als patiënt welteverstaan.
Dat corona is een racistisch virus, Joop, NY times, Bij1 etc zijn ontzettend boos. Halsema schijnt weer met een broche mee te gaan lopen in een demonstratie.
De beveiliging in ziekenhuizen is ook opgehoogd mede in verband met deze doelgroep “ jij papa niet beter maken ik jou dood maken “ en de komst van hele volksstammen die op bezoek willen.
( nou ja behalve in een zkh inEindhoven , Dat waren autochtone wappies uit het kamp , en dus waren de bedreigingen ook niet mals.
Had Wilders toch weer het gelijk aan zijn kant al in het begin van de Coronacrisis. Maar ja, Wilders hè.
Go go go corona!
Als men naar Wilders had geluisterd waren er minder allochtonen dood.
Zou kunnen. En minder autochtonen dood wellicht ook. Want ja meer besmetting. Minder vergaande lockdown maatregelen. Minder kosten voor de staat en bedrijfsleven.
Het treurige is dat het in het nadeel is van deze groepen. Je mag ze niet aanspreken op gedrag want discriminatie. Gevolg is wel dat deze groepen zelf last blijven houden van in geval van corona; ziek worden. In geval van criminaliteit; jongeren die in criminele activiteiten storten, celstraffen, zelf stigmatisering, enzovoorts. Niets waar deze groepen zich mee vooruit kunnen helpen.
Zij die het wel doen krijgen te horen dat ze extreem rechts zijn. Zie Lale Gül, Fidan Ekiz, Hafid Bouazza, Ayaan Hirshi Ali, Ebru Umar, Afshin Ellian, enz.
Deugend links is alleen maar bezig dat stempel “deugdzaam” te verkrijgen. Dat moslims daar feitelijk de dupe van worden, interesseert ze geen ene fuck. Die blanke deugers, kennen geen moslims, wonen niet in die buurten en hun kinderen gaan naar andere scholen. Daartoe zijn ze bereid die kinderen ver van huis op school te doen.
O? En de aso's, wappies, tokkies, studenten en voetbalsupporters die hun bek niet hielden dan?
Waarschijnlijk zijn alle sociaal zwakkere groepen relatief harder getroffen, allochtoon of autochtoon
@Fijn_dat_je_er_bent | 22-05-21 | 18:32: Of was het gewoon lekker makkelijk om deze mensen de schuld te geven?
Verbaast me helaas niets. Zit vaak in trein naar en in metro van een grote stad. In ruim 90% van de gevallen zijn het allochtonen die stoer zonder mondkapje zitten.
Let op: dit percentage geldt dus alleen voor die sukkels die zich nergens wat van aantrekken. Het betekent dus ook dat ik heel veel allochtonen zie die zich wel keurig aan de regels houden.
Oeh.. dat mag dus biet van Joris.. iets vinden van mondkapjes...
Denk dat we wel eens vergeten dat het doorgaans zeer laag opgeleide mensen zijn geweest die naar Nederland gemigreerd zijn. Dat is ook een generalisatie, maar het zijn zeker in de jaren 60/70 vooral ongeschoolde jonge mannen geweest die naar ons land gehaald zijn. Het spreekt bijna voor zich dat die gezinnen niet de meest geïntegreerde en best geïnformeerde groep in deze maatschappij zijn.
Haal je dat nou uit het PVV partijprogramma?
Niet alleen laagopgeleid, maar ook met een ondermaatse intelligentie.
@Sitting_targets | 22-05-21 | 18:41:
PVV heeft geen programma, geen plannen, geen visie.
Het is enkel de uitlaatklep voor domme visieloze idioten.
@Schout-bij-Nacht-J | 22-05-21 | 18:48: Wat triple B hier opschrijft is gewoon wat fout ome Henk op een verjaardag tegen je kan zeggen. Buitenlanders, een bron van infecties!
@intrigant | 22-05-21 | 18:48:
Intelligentie is relatief. Ten opzichte van de achterblijvers waren ze best wel slim.
Er zijn veel 1e generatie allochtone vrouwen die in het ziekenhuis of verpleeghuis opgenomen moeten worden en die geen woord Nederlands praten. Lekker handig hoor die taalbarrière. De hele familie is aanwezig om te tolken.
@Sitting_targets | 22-05-21 | 18:41: Neuh, feiten. Nederland had jonge, ongetrouwde mannen nodig voor laag gekwalificeerde arbeid. In veel landen waren dat de grote groep laaggeschoolde werkloze mannen die ze graag kwijt wilden. Omdat jonge kansloze mannen potentieel vervelend kunnen worden en omdat men de harde deviezen nodig had. Zo liggen de feiten. Niks racistisch oid aan.
@Bigi Bana Boy | 22-05-21 | 20:10: Dat zegt ome Henk ook altijd. Geen racisme, gewoon de feiten. Je kunt zo bij de PVV triple B.
@Bigi Bana Boy | 22-05-21 | 20:10: Nederland had deze laag opgeleide mensen helemaal niet nodig! Er waren genoeg arbeiders die het vuile werk wilde doen echter men verlangde daarvoor wel een fatsoenlijk loon. Daar grote werkgevers als AKZO, Shell, Philips en andere
geen hogere lonen wenste te betalen was het importeren van ongeschoolde en vaak analfabete Turken en Marokkanen een stuk beter voor de winsten van deze bedrijven.
Loop maar een ziekenhuis in...
Eigen waarneming, liegt nooit.
Wat een non-nieuws.
Dat weet men toch. De onderlaag van de samenleving wordt altijd het hardst getroffen. Deels door domheid, deels door persoonlijke omstandigheden.
Overal elders word ook de 'sociaal-economische' onderlaag harder getroffen dan de middenstand en elite.
85% van de mensen op de IC was van niet Westerse afkomst, aldus de IC arts uit een niet nader genoemd ziekenhuis in Amsterdam West.
Misschien komt het wel door dat er in Amsterdam West van alle inwoners aldaar ongeveer 85% van niet Westerse afkomst zijn?
Ow, en dan ook nog: Jij komt als autochtone Amsterdammer met je vader aan op de Spoedeisende hulp, vanwege zijn Covid gerelateerde klachten die steeds erger worden, en tegelijkertijd komt er een ambulance aangereden met hier in een vader van niet westerse afkomst, met dezelfde Covid gerelateerde klachten. Jij wacht op je beurt, want dat schijnt zo te horen. Die andere man, vergezeld met een rits opgewonden kinderen, en waarvan er bijna altijd wel één temperamentvol luidruchtig aanwezig moet zijn en iedereen ter plaatse (En zijn moer.) de k@nker wenst. Wie zal als eerste geholpen gaat worden? En stel, dat er maar één bed beschikbaar is op de IC, en de ander moet overgeplaatst worden naar laten we zeggen Eindhoven... Wie zou er overgeplaatst gaan worden denkt u?
In Apeldoorn schijnen deze mensen heel welkom te zijn
Door dit niet aan deze bevolkingsgroepen mede te delen, is hun de kans ontnomen voorzichtiger te gaan doen. Zwijgen omdat iets stigmatiserend kan zijn klinkt heel politiek correct, maar is gewoon dodelijke nalatigheid.
Eens, politieke correctheid heeft een hoge prijs gehad.
Dezelfde redenering waarom opsporing verzocht moest stoppen!
Waarom er zoveel mysterie is omtrent kosten "vluchtelingen"
Hoeveel uitkeringen elke maand naar het buitenland gaan,
zonder ook maar enige vorm van prestatie/toetsing.
Zodra er ook maar iemand discriminatie roept wijst iedereen het vingertje naar de ander en speelt schuldgevoel van rascisme boven gezond verstand en objectieve redenering! Het gezwel wat maar groeit sinds de eind jaren '70 en uiteindelijk zo groot is dat de host eraan bezwijkt!
In de VS werden arme zwarte gemeenschappen ook harder getroffen door covid. Veel heeft denk ik met sociaal economische status & opleidingsniveau te maken. In NL was voor covid al een enorme gezondheidskloof tussen laag en hoogopgeleid. Hoogopgeleiden leven gemiddeld 7 jaar langer en 15 jaar in goede gezondheid tov laagopgeleiden. Veel zal komen door consequent verkeerde keuzes maken; roken, slecht eten, weinig bewegen enz. Daarom een goede zaak dat Blokhuis nu het roken probeert terug te dringen.
Roken terugdringen? Haha de staat vangt er heel wat geld van. De reden dat sigaretten zo duur zijn is niet omdat het ontmoedigd moet worden ,dat is gelul. de reden is dat er steeds meer mensen mee stoppen dus minder inkomsten .maarja men kan slecht zeggen dat het niet erg is he?
Misschien heeft het ook wel te maken dat hoger opgeleiden zich beter aan de regels rond corona houden en beter voor zichzelf zorgen.
Het is mij op het bedrijf waar ik werk al eens opgevallen dat hoog opgeleiden veel minder roken dan laagopgeleiden, en dat in de kantine de hoger opgeleiden naar de saladebar en de sojaprodukten lopen terwijl de lager opgeleiden de frikandellen , kroketten en de patat vaker weten te vinden.
keuzes.... die ook de kansen mede bepalen of je gezond blijft of niet.
@me163komet | 22-05-21 | 18:35: die regels helpen weinig. Wat wel helpt is een goed immuun systeem en voldoende vitamine D en laat dat juiste nou net een probleem zijn bij vrijwel alle donkergekleurde gekleurde mensen die niet in de tropen wonen. Tel daarbij het feit dat obesitas in die groepen eerder norm dan uitzondering is.
@VolleBak | 22-05-21 | 19:00: laat dat laatste ipv juiste
@me163komet | 22-05-21 | 18:35: Zeker, betere gezondheidsvaardigheden zijn belangrijk. Je ziet het overigens ook nu met vaccinaties.
@bowlfabriek | 22-05-21 | 18:34:
Raak.
Als je VOOR Covid in een ziekenhuis kwam was deze doelgroep ook al overdadig aanwezig. Slechte eetgewoontes weinig beweging en een voorkeur voor een beoordeling door de specialist ipv de huisarts die geen witte jas draagt. Cultuur zullen we maar zeggen. Nu met COVID speelt hetzelfde alleen komt men vanzelf in het ziekenhuis.
In het begin beweerde men dat het werk ook een factor was ( slachthuizen) maar daar hoor je niemand over.
De inrichting van een Marokkaanse woning is overig altijd al heel goed geregeld. 2 of 3 banken tegen de verschillende muren dus wel meer dan 1.5 meter afstand. Het zal dus waarschijnlijk de klit en clan cultuur zijn
Klopt, die groep maakt al decennia onevenredig meer gebruik van onze gezondheidsvoorzieningen.
En ik moet altijd lachen dat ze de Native Nederlanders betichten van onhygiënische toestanden.
Alleen clan. Waarom alleen clan? Even nadenken.
Gelukkig vallen ze op heel veel andere gebieden positief op. Het blijft een verrijking. Ik kan me Nederland goed herinneren zonder die mensen. Nou, dat was niet best. Zou niet willen ruilen met toen.
Veel jongere collega's van mw Brasi die in Brussel werken zijn al lang gevaccineerd omdat zij zich op de reservelijst hebben gezet. Waarom er daar zoveel plekken vrijkomen is niet moeilijk te raden, maar wordt angstvallig vermeden. Helaas wonen wij in een minder diverse omgeving en moeten we nog wel enige tijd op onze beurt wachten...
Ik ben het met de IC artsen eens, lekker geheim houden tot het einde en nadat het virus voorbij is verbaast vragen " wat zoveel slachtoffers bij de allahtonen? Das haben wir nicht gewusst". Hebben we nu hierdoor minder minder minder...... u weet wel?
Persconferentie's hadden dus gewoon Arabische ondertiteling moeten hebben. Knap dat ze dit een dik jaar collectief onder de pet hebben kunnen houden.
Ja maar die dove vertaalster vertaalde toch ook in het turks, of niet?
Een Arabische doventolk ?
@jan huppeldepup | 22-05-21 | 18:22:
Ha een goede, als dove kun je met iedereen communiceren.
Persconferenties? Die gasten kijken toch alleen maar via de schotelantenne naar eigenlandiërtelevisie?
Gôh,
Schijten beren in het bos?
Nee, de paus schijt in het bos en beren zijn katholiek.
Het probleem is dat hun negatieve gedrag weer onder de pet gehouden moest worden, want o jee, men zou eens slecht over import gaan denken. Het is het tig duizendste voorbeeldje van het niet benoemen van de overlast en net doen alsof 'zij' net als 'wij' zijn. Dat is het werkelijke probleem.
Beetje jammer dat wij voor de uitkering betalen, de ziekte betalen en de vrijheidsberoving betalen door hun gedrag.
Maar wij gaan niet dood.
Austin’s = Augustus
Jeetje mensen die aan de onderkant van de samenleving vertoeven worden vaker/sneller ziek, gaan eerder dood, zijn vaker crimineel etc etc
Dat is prima om te benoemen maar vooral iets om wat aan te doen
Die onderkant bestaat niet in Nederland. Het gaat om idioterie uit fabeltjesland.
@Pieterman | 22-05-21 | 18:21:
We hebben altijd al een onderkant van de samenleving gehad
Vroeger waren dat horigen, landarbeiders, later fabrieksarbeiders en gastarbeiders
Dat is niets nieuws dus
Hoe een land de onderklasse weet te verheffen is een maatstaf voor de (sociale) welvaart
@Denneweg | 22-05-21 | 18:40: bij deze groepen gaat het om clancultuur, diverse generaties leven intensief samen. Of waarom denk jij dat Erdogan heel Turkije op slot heeft gegooid?
Ruttespeak, maar al te graag overgenomen door iedereen die met hem omgaat van Kaag, Volkskrant, ambtenaren tot "experten"
doofpot, draaien, ontkennen, liegen, verzwijgen, geheugenverlies, wij herkennen ons hier niet in, geschokt.
Juist ja. Dit fenomeen reeds in Austin’s je benoemend heeft mij al eens een jorissement opgeleverd. Ik herhaal maar even dat in regio Amsterdam de ic capaciteit bezet is (en wordt!) door koppig afkerige muzeldikmannen omdat beschermen via vaccins cultureel onoorbaar is. Omgekeerde appropriate zeg maar. De dikbillen in kwestie kijken geen niet om naar wie dan ook buiten de muzeltheaters. Gelukkig is de integratie gereed volgens Nieuw West.
Probleem is gewoon dat een deel van de bevolking ernstig ongezond is en ongezond leeft. Weinig beweegt, weinig buiten komt. Veel te weinig vers voedsel consumeert en vooral bewerkte shit volume suiker en zout. Hierdoor ontstaan overgewicht, diabetes, hoge bloeddruk etc. Dit zorgt ervoor dat een ziekenhuis opname nodig is zelfs voor een relatief milde virale infectie . Het Onderliggende probleem is dan de onderliggende gezondheid, en niet zozeer het virus zelf. En veel allochtonen hebben nu eenmaal een veel ongezonder leefpatroon
Ies koeltoer!
@Old_Spice | 22-05-21 | 18:23: Denk eerder gebrek aan kennis. Denk niet dat ze voor hun plezier ongezonder zijn
Suikerfeest, geweldig!
En de boze witte man moet tofu eten.
Jaja..
Vitamine D deficiëntie. Al sinds vorig jaar is bekend dat mensen met vitamine D deficiëntie meer risico hebben op ernstige COVID-19. Hoe zwaarder het tekort, hoe hoger het risico op ernstige vorm van COVID-19 of overlijden. Vitamine D is belangrijk voor de immuunrespons.
Mensen met een getinte of donkere huidkleur in Nederland hebben relatief veel vaker een structureel vitamine D tekort, vooral als ze wat ouder zijn.
In de corona-aanpak is hier niets mee gebeurd, terwijl vitamine D tekort een van de gemakkelijkste en goedkoopste zaken is om op te lossen. Als afgelopen herfst was ingezet op het tegengaan van vitamine D tekorten hadden we niet zo'n dramatische winter gehad.
Precies. Donkere huid in een land met relatief weinig zonuren en een lage zonkracht. Ik schreef er hieronder ook over.
Vergeet niet dat ze vaak dan ook nog eens een hoofddoek dragen en de rest van hun lichaam ook helemaal inpakken.
Turken en Marokkanen zijn zelden zo donker gekleurd dat ze een Vitamine D tekort door een gebrek aan zon aan hun huidskleur kunnen wijten. Wel aan kleding die zelfs bij intensieve zon alle huid bedekt.
@Quib | 22-05-21 | 18:20:
In een land waar mensen lijden aan de oogziekte "wegkijken" en de mentale kwaal "oneindig vergoeilijken".
We zijn hier niet voor niets blank. Ik was ook liever bruin geweest, maar dan liep ik nu met kromme poten, als ik nog liep.
Een potje vitamine D-pilletjes kost bijna niks, maar de vraag is natuurlijk of dat niet haram is.
@Nivelleermarionet | 22-05-21 | 18:55:
Alles wat verstandig is, is toch haram?
Zo ver is het dus gekomen. Liever mensen kapot laten gaan, want niet durven benoemen waar de pijn zit en daarom geen specifieke groepsgerichte maatregelen durven nemen uit angst om te stigmatiseren. Wat is de wereld er toch slecht aan toe.
Huichelen. Dat woord zouden we vaker moeten gebruiken.
Ik vind het jammer, ik ben eerlijk ik heb ook voor oordelen dat wil ik zelf niet het word er met de pap lepel ingeduwd.
Prettig weekend allemaal.
Belang niet groot, wwwt u dit zeker?
@Pieterman | 22-05-21 | 18:22:
Ik heb de gewoonte om met open ogen in deze samenleving rond te lopen. En ik weet wèl zeker dat Old_Spice het bij het rechte eind heeft. En dat het maatschappelijk erg ongezond is om zulke evidente zaken structureel in twijfel te trekken.
Het grootste belang van "deze mensen" is dat ze consumeren. In een cunsumptiemaatschappij, die graag consumenten verwelkomt die op prullen en ongezond voedsel gesteld zijn..
@Pieterman | 22-05-21 | 18:22: Nou ja, de belastingdruk is agv minder uitkeringen na overlijden wellicht lager. Maar om dat nou een positieve bijdrage te noemen..
Euh, dat deed slechts opgeld als we met normaal leven door waren gegaan. Nu is de hele economie platgelegd voor improductieve integratie onwilligen.
@Old_Spice We merken daar indirect wel degelijk heel veel van: 'In oktober vorig jaar signaleerde Armand Girbes, hoofd van de IC in het Amsterdam UMC al een duidelijke oververtegenwoordiging van mensen met een migratie-achtergrond. In zijn ziekenhuis maakten die 95 procent van de corona-patiënten uit.' (NOS)
Als die 95% überhaupt niet in de IC-statistieken zou worden opgenomen, zou het totaalplaatje wat betreft IC-bezetting aanzienlijk dalen en kon de boel wel weer van het slot. En ja, ik snap dat een IC in de Randstad grotere percentages 'mensen met een migratieachtergrond' op de IC heeft liggen dan een willekeurige IC in de provincie, maar dergelijke cijfers zijn wel dermate significant afwijkend dat ik me niet kan voorstellen dat ze ook op andere ICs redelijk tot zwaar oververtegenwoordigd zijn.
Kortom: alles maar maanden dicht, op slot en failliet voor wat analfabeten van wie vermoedelijk toch al geen netto bijdrage verwacht hoeft te worden.
Ik heb hier gister al iets gezegd over dat ik wellicht mijn onderbuik laat bepalen naast wie ik wel en naast wie ik liever niet wil zitten als ik een treincoupe binnen wandel. Dat heeft op zich iets weg van discriminatie maar ik verblijd nou eenmaal liever een blank mens met mijn gezelschap omdat wij als blanken tegenwoordig in hetzelfde verdomhoekje zitten. Coronarisico is ook een reden om mijn keuze te beïnvloeden.
Klopt. Ik herinner me je tegel nog. Byzonder.
Wat je dan weer wèl mag denken en zeggen en schrijven in een landelijke krant als columnist, is, dat Hollanders veel vaker besmet worden 'dan ons' omdat Hollanders namelijk veel viezer zijn dan ons.
Omdat ze varken eten ? En de vrouw niet onderdrukken? Ik vraag dit voor een vriend van mij.
Kan me dat nog wel herinneren. Een turks d66-trutje orakelde dat turken niet besmet zouden taken met covid-19 omdat ze altijd hun handen ontsmetten met eau-de-cologne. Hollanders daarentegen, liepen volgens haar een grotere kans om besmet te raken omdat ze viespeuken zouden zijn. Ze mag wel eens haar excuus gaan aanbieden aan de autochtonen, maar daar zit natuurlijk de turkse trots tussen. Dom wijf dat het allemaal niet snapt.
@wijsvinger | 22-05-21 | 18:27:
Deze dus:
www.rtlnieuws.nl/columns/column/50545...
En die zogenaamde turkse hygiene heb ik op werk wel anders meegemaakt. Figuren die in de keuken over de in het water staande kopjes hun klauwen wasten en hun handen aan de theedoek afdroogden.
@Der Schnitzeljäger | 22-05-21 | 19:42:
Zo! Dat is niet mis!
@zetje01 | 22-05-21 | 19:52:
Overigens, het hele "Hollanders zijn viezer dan ons" -praatje vind je denk ik onder alle immigrantengemeenschappen.
Van ons geld daarentegen zijn ze niet vies
@Der Schnitzeljäger | 22-05-21 | 19:42: Ben voor mijn werk meerdere malen in Turkije geweest. In de toeristencentra ging het nog wel met die door deze mevrouw zo opgehemelde hygiëne. Zodra je echter van de gebaande paden afwijkt is het land net zo smerig als alle andere moslimlanden waar ik geweest ben. Wil niet zeggen dat het er net zo goor is als in India maar erg veel schelen doet het niet. Daarbij nadat ze naar het toilet geweest zijn maken ze hun achterst toch schoon met water uit een fles of iets dergelijks? Daarbij wordt gebruik gemaakt van de linkerhand. Dat is volgens mij ook de reden dat er zo vaak allerlei geurwatertjes over hun handen gegooid wordt.
Lijkt me komen door verschil tussen clan-cultuur en individualistische cultuur. Daarom werd Italië ook zo hard getroffen, sterke familie cultuur, en Zweden niet, individualistische cultuur.
Luchtvervuiling in Noord-Italië. Daarom ging Brabant ook zo snel in den beginne. Varkensboeren. Luchtvervuiling.
@Quib | 22-05-21 | 18:16: Precies. Het klimaat. Als Fatboy Timmermans dit van tevoren had geweten was hij 200x heen en weer gevlogen tussen Brabant en Noord-Italië om de luchtvervuiling aan de kaak te stellen bij de lokale bevolking: "Joe cannot flai anymoor! It is bed for die envairenmunt!". Voor dit belangrijke werk krijgt de man elke maand tienduizenden euro's op zijn rekening gestort, vrijwel belastingvrij.
@Quib | 22-05-21 | 18:16:
a) varkens ipv varkensboeren
b) vergeet de geiten niet
@Old_Spice | 22-05-21 | 18:21: Nu heb ik het liedje "Right here, right now" in mijn hoofd.
@DenBeert | 22-05-21 | 18:23: Ja, je hebt natuurlijk gelijk. De varkens doen het, niet de varkensboeren.
@Quib | 22-05-21 | 18:16: inderdaad, want zoals Van Dissel zei: "carnaval viert men in kleine groepjes".
Er had dus veel meer ingespeeld kunnen worden op goede voorlichting naar de doelgroep wanneer er maar een greintje eerlijker was geweest. Uiteindelijk zijn wel huisartsen en imams de markten opgegaan om in gesprek te gaan, maar toen was het kwaad al geschied. En dat allemaal uit angst over opmerkingen van discriminatie? Wat een angstige faalstaat dan toch?
Ach, mag het ook eens in ons voordeel werken?
Dan ga je er van uit dat de uitleg ook zeker klopt. Een stukje eigen verantwoordelijkheid zit er weer niet bij. Sowieso is het niet de schuld van moslims zelf natuurlijk, die doen immers altijd hun best.
Conona is racistisch, net als zonnebrand.
Allochtonen en werk...!? En dan werken buitenshuis zou bij allochtonen zorgen voor meer besmettingen? Bull shit. Er zijn zoveel autochtonen die ook buitenshuis werken. Gewoon bull shit. De echte reden is dat de allochtonen overal SCHIJT aan hebben en verwachten dat een ander het weer voor ze oplost. Dát is het probleem. Het ligt aan hen zelf. En hopelijk is het ook een zwakker genetisch gestel....
Net als die gristen tokkies. Wij vertrouwen op onze lieve heer en vervolgens strompelen ze met honderden een niet geventileeerd gebouw in. Domme schapen
@Southpark | 22-05-21 | 18:23: Ik heb weinig gehoord over grote uitbraken na die kerdiensten..
@Southpark | 22-05-21 | 18:23: gristentokkies liggen dan weer niet oververtegenwoordigd op de ic.
@Southpark | 22-05-21 | 18:23:
Domme schapen ja, maar degenen die ze naar binnen lokken/dreigen zijn de echte schuldigen.
Behalve institutioneel racisme dat viraal gaat hebben we nu dus ook viraal racisme dat institutioneel gaat. Lekker dan.
Dit is zooo 2020.
Is inderdaad oud nieuws, waar inderdaad Armand Girbes (Amsterdam) al tijdens de eerste golf op wees. Hier in Den Haag schijnt het niet anders te zijn.
De IC's worden voornamelijk bevolkt door veel te dikke allochtone coronalijders. Die kringen hebben ook veel meer schijt aan de regels gehad dan autochtonen.
Ach, zie het maar gewoon als het tigste verkeerde lijstje dat door allochtonen wordt aangevoerd. Deze kan er ook nog wel bij.
Donkere huid in een land met relatief weinig zonuren en een lage zonkracht. Gebrek aan vitamine D. Vatbaarder voor virussen. Niet stigmatiserend, gewoon heel logisch.
Het is waarschijnlijk evolutionair de reden dat, hoe noordelijker je komt, hoe blanker de mensen zijn. Alleen maar om te voorkomen dat we een tekort aan vitamine D oplopen.
Regel even meer zonuren a.u.b.
@DenBeert | 22-05-21 | 18:21: Gelukkig kan ik dat niet. Dan zouden we als mens daar ook nog ruzie over maken. Het is zoals het is. Maar ik zou ook graag wat meer zon willen zien.
@DenBeert | 22-05-21 | 18:21: Je kan ook naar de drogist of apotheek gaan .
Wederom een goede conclusie. Dank, Quib.
Er is een reden gevonden die minder confronterend is?
Is deze reden ook afschrikwekkend te gebruiken voor de potentieel nieuwe Nederlanders?
Hoe dan ook, het blijft profileren.
Allah heeft gewoon een enorme pesthekel aan moslims!
En niet alleen Allah...
@knutsel_ | 22-05-21 | 18:13: lol dikke lol
ik maar denken dat de overheid en burgemeesters de islam bevorderen, maar nu valt alles op zijn plaats. doe die ramadan en dat suikerfeest, doe die bruiloft wij knijpen wel een oogje toe, doe die demonstratie maar en het gebed in de moskee. des te meer raken er besmet en overlijden.
In Nederland is de beeldvorming altijd al belangrijker geweest dan de waarheid.
Rip, inshallah.
Nou Sylvana, waar blijf je? Lijkt me een hele mooie complottheorie.
Welnee Bert, dat de minderheden erger getroffen zijn is de schuld van de systemische rassiess overheidt!!!
Werk buitenshuis?
Werk?
@isotope 465 | 22-05-21 | 18:09:
Werk? Eg woar?
Die geldautomaten in Duitsland blazen zichzelf niet op hoor.
Het is een begin, nu gewoon doorzetten en consequent alles bij naam en toenaam noemen. ALTIJD, in goede en in slechte tijden.
Te beginnen in politiek Den Haag, anders schiet het niet op.
Het zijn ZIJ die ervoor zorgen (al decennia) dat dit politiek-correcte sfeertje in ons land heerst.
Weet u nog dat er een markt in Den Haag werd ontruimd aan het begin van het cojona circus. Daar zag het letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen. Iets met geen binding hebben met en de taal niet spreken..
Groeiseizoen = griepseizoen
Ik zou dat onderbouwen met met linkjes, gezien jouw reputatie als leugenaar over vaccins.
Yorrick denk er in ieder geval anders over.
twitter.com/YorickB/status/1396102100...
Het publiceren van eerlijke cijfers.
Dat moeten we niet willen.
Stel je voor.
De waarheid is super rascistisch.
Heb me gisteren laten vaccineren: op de 100+ mensen die er liepen één of twee met een kleurtje. Bijna alleen maar blanken.
Natuurlijke selectie anno 2021
Dus de hele lock-down was niet nodig. Sterker nog…
De lockdown was bedoelt dat de mensen thuis bleven, de verstandige mensen meestal alleen, de rest van de mensen met de hele familie in een kamer. En deze rest ligt nu op de IC of bekijken het gras van de onder kant.
Zonder massa-immigratie hadden we deze lockdown dus nooit gehad... Huizen, uitkeringen, zorg en nu dit. Doe er uw voordeel mee.
@Ommezwaai | 22-05-21 | 19:35: dat dus !
Dit is een negatieve statistiek dus uiteraard voeren ze deze lijst aan.
Ik heb hierover geen mening.
Komt allemaal door de gebrekkige voorlichting.
Corona is dan ook geen subsidieaanvraag.
Ik kijk geen TV Maroc.
@antagonist | 22-05-21 | 18:03: Binnenkort wel Omroep Zwart?
De overheid heeft ernstig gefaald in de voorlichting aan deze groepen, dat is duidelijk. Ondanks dat ze zeggen dat ze enorm deugen, komt daar in de praktijk niks van terecht maar Wilders mag er natuurlijk niks van zeggen.
@Usumani | 22-05-21 | 18:22:
Ja, als de tv uit staat. Lekker rustig wel.
@Bakkeleures | 22-05-21 | 18:23: De vraag is hebben ze echt gefaald of was het opzet, om subsidie kosten te sparen. Net als bij de oudjes waar veel AOW nu niet meer uitbetaald hoeft te worden.
@Bakkeleures | 22-05-21 | 18:23: Deze groepen hebben ernstig gefaald in hun integratie. De onwil om deel te nemen aan en kennis te nemen van de Nederlandse samenleving en haar maatregelen breekt ze nu ernstig op. De overheid treft geen blaam in deze. Die moet iedere burger gelijk benaderen.
Wat Grachus zegt
je kan als Overheid compagnes opzetten tot je erbij neervalt
maar als ze liever naar de imam luisteren en zijn onzin geloven
dan houdt het in feite op
Maar dan vervolgens niet diezelfde overheid de schuld van hun eigen halsstarringheid geven he
En dat doen ze dus wel, zeker na afloop van deze pandemie
@Grachus | 22-05-21 | 18:36: Het is nooit de schuld van moslims. Dat is racisme, gaan we verder ook niet onderzoeken. Dit is de uitkomst, daar moet u het mee doen.
REAGEER OOK