Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gaan we weer: Spanje overspoeld door migranten

Deur van Europa staat wagenwijd open

Spanje is weer terug bij het oude normaal met overvolle stranden. Niet gevuld met toeristen, maar barstensvol binnengeslopen oversteekillegaliërs. Omdat Spanje een hooggeplaatste onafhankelijkheidsstrijder uit de Westelijke Sahara in een ziekenhuis heeft liggen, kijken de Marokkaanse grenswachten een andere kant op bij vluchtende landgenoten. Het resultaat: duizenden Marokkanen die de Spaanse enclave Ceuta bestormen. Zo veel dat de NOS het nauwelijks kan bijhouden in hun kop. Een eindeloze rij gelukszoekers die kilometers zwemmen langs een hek glippen en dan in het immer begripvolle Europa staan. Minderjarigen die zonder begeleider voet op Spaans grondgebied zetten (die teller staat al op 1.500), mogen blijven. De rest officieel niet, maarja, vindt ze maar eens. Met de belabberde golfbrekers van Europa stopt zo'n nieuwe tsunami niet bij de Spaanse kust. Als een golf Spanje raakt krijgt Europa natte voeten en als de zondvloed met dit tempo doorgaat staat het water binnenkort aan onze lippen. Dus Europa, doe eens wat aan die waterwerken daar, want momenteel is het zo lek als een mandje. 

Social

Reaguursels

Inloggen

Wat is dat voor gezeik, dat minderjarigen niet terug hoeven? Verder wordt het hoog tijd, dat de landen van Europa dat Marokko eens flink gaan boycotten. Te beginnen met Western Union transacties. En iedere voetballert die voor Marokko wil spelen? Prima. En doei!

vladimirows | 18-05-21 | 21:59 | 1

Nog nooit zoveel minderjarigen met grijs haar, rimpels en een baard van 60 centimeter gezien.

a9b2b1 | 19-05-21 | 04:12

Weten we zeker dat het niet deels vluchtende West-Europeanen zijn die liever in Afrika de samenlevingskas komen leegwonen?

Pieterman | 18-05-21 | 20:50

In Ter Apel staan ze op het AZC-terrein alvast maar weer een gebouwtje bij te metselen. Het is niet de vraag of ze komen, maar wanneer. De deugers zullen in ieder geval al wel weer bij de "grens" staan te flyeren met paspoorten, verblijfvergunningen en de snelste route naar de bijstand. De poort wagenwijd open en laat maar komen die culturele ellende.

Ruikbaard | 18-05-21 | 18:00 | 1

En weer een extra buslijn bij Ter Apel omdat ze anders massaal zwartrijden

sallandstrots | 18-05-21 | 21:23

Spoeddebat door FVD over deze kwestie afgeschoten, alleen steun van PVV en JA21. VVD en CDA laten ze weer gaan en komen.

Roze_bril_drager | 18-05-21 | 16:03 | 1

Baalde vh generaal pardon aantal jaren geleden voor illegalen en vluchtelingen in Spanje. Heeft ook weer zo'n aanzuigende werking.

ger1306 | 18-05-21 | 17:38

Ik zou hier dolgraag een tegel willen bakken bestaande uit 3 woorden. Maar helaas ben je tegenwoordig dan strafbaar.

elco485 | 18-05-21 | 15:50 | 1

dit is kut ?

sallandstrots | 18-05-21 | 21:24

die komen ridder claudia de glij natuurlijk allemaal even feliciteren met de prijs die ze omgehangen heeft gekregen door volgelingen van de nazi/shell kliek onder leiding van Willie.
En ze mogen natuurlijk blijven overnachten op haar zolder.

Y&T | 18-05-21 | 15:47

De EU voldoet niet aan de eigen opgestelde regels uit het verdrag van Lissabon, en wel artikel 62 1b waarin het stelt; "De Unie ontwikkelt een beleid dat tot doel heeft te zorgen voor personencontrole en efficiënte bewaking bij het overschrijden van de buitengrenzen". Oftewel aan het werk!

GuruOuwehuru | 18-05-21 | 15:38 | 1

Klinkt als GGZ gedoe.

Pieterman | 18-05-21 | 20:50

Spanjaarden willen ook 6 miljard per jaar. Net als de Turken. We worden gemolken.

bigstone | 18-05-21 | 15:37 | 1

We kunnen ook gewoon weer zelf grensbeleid gaan voeren, desnoods alleen op niet-europeanen of op iets anders arbitrairs.

Rest In Privacy | 18-05-21 | 16:44

Dat Marokko hun eigen bevolking inzet als een afpersmiddel zegt genoeg. Zij weten heel goed dat het een plaag is die ze een ander land geven. En zij zijn er mooi vanaf

Abzurt | 18-05-21 | 15:24 | 2

Netzo als de Palastijnen niet gewild worden door omliggende landen.

ger1306 | 18-05-21 | 17:34

Ze krijgen er geld voor om ze weer terug te nemen

sallandstrots | 18-05-21 | 21:25

Traangas, rubber kogels, lange lat. Ik zie het probleem niet.

Gregovic | 18-05-21 | 15:21

Zijn dat nu allemaal asielzoekers die op de vlucht waren vanwege de burgeroorlog in Syrie?
Je staat er niet bij stil hoeveel impact zo'n burgeroorlog in Syrie heeft: ik heb vluchtelingen uit Senegal, Nigeria en zelfs de Dominicaanse Republiek voorbij zien komen in die kampen in Griekenland. En wat die mensen hebben meegemaakt moet dramatisch zijn geweest want het 1e de beste veilige land was in hun ogen niet veilig genoeg. Pas nadat zijn tegen 10 veilige landen hadden doorkruist voelden zij zich pas een beetje veilig... En wij ons maar druk maken over Ziggo/F1.

Toeja | 18-05-21 | 15:18 | 1

Ho ho racismekaart voor je. Alsof deze ‘vluchtelingen’ geen F1 willen kijken in Nederland. Ts ts ts.

whitechocolateface | 18-05-21 | 21:01

Wat een timing! Ik moet binnenkort naar de tandarts. Dit betekent kortere wachtrijen. Hoer-a!

BrokenTipi | 18-05-21 | 15:13

Gehaald! En nu als de donder naar Duitsland, België of Nederland zien te komen.

Willibald von Klúúúk | 18-05-21 | 15:10

Nou ja zeg, niks geen anderhalve meter. Zij wel.

hoochee | 18-05-21 | 15:05

Allemaal om de vergrijzing tegen te gaan; immers, de immigranten integreren volledig, worden zelf niet oud en blijven uiterst productief met als resultaat een groot positief aandeel op de financiële balans.

stiffy | 18-05-21 | 15:03 | 1

Als ze oud zijn geworden halen we weer nieuwe immigranten binnen. Je hebt er op deze manier steeds meer nodig om de vergrijzing tegen te gaan. Maar helaas dat begrijpen de linkse usefull idiots niet.

johnelec | 18-05-21 | 20:05

Ceuta was tot voor kort, door de ligging aan de Straat van Gibraltar, van groot strategisch belang. Nu, met modernere wapens, is dat belang een heel stuk kleiner.

Geef die autonome Spaanse stad zo snel mogelijk aan Marokko, die het gebaar als een overwinning zullen beschouwen. Met als gevolg dat iedere naffer en verdwaalde neger die zich er bevindt hooguit in Marokko om asiel kan eisen.

Einde probleem, Europa kan weer verder suffen.

Waar is Hans van Baalen als je hem nodig hebt?

SergeantPierlala | 18-05-21 | 14:58 | 4

Excuus snuggere vriend. Ik bedoel natuurlijk stad. Hoop dat ik je niet teveel in verwarring heb gebracht.

Norbert-Oreply | 18-05-21 | 16:29

Ach, is helaas maar 12 km naar overkant....

ger1306 | 18-05-21 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Vluchtelingen!!! Allemaal minimaal 2 jaar asielprocedure, een plek om te wonen, gratis eten, onderwijs, even langs de tandarts en natuurlijk wat zakgeld voor het weekend.
Asiel proberen door te liegen dat je minderjarig bent, uit Syrie komt, homo bent en politiek vervolgd wordt. Laat die Spanjaarden die 4 zaken maar eens met succes weerleggen, haha. Onderweg in de procedure beetje klauwen, handeltje opzetten, blondjes scoren en als men je plannetjes doorziet, gewoon illegaal blijven tot de PvdA een generaal pardon eist.

drs. Levi Samsonov | 18-05-21 | 14:44 | 1

Dat is wel ongeveer de samenvatting

Afrikanerhart | 18-05-21 | 15:15

Dat ziet er ook niet heel moeilijk uit. De gemiddelde dierentuin weet zijn verblijven beter af te bakenen.

Norbert-Oreply | 18-05-21 | 14:37

En moeten wij daar nu verantwoording voor dragen, vroeg Philip de Winter zich al af. Ze zijn allemaal goed gekleed, er zit geen vluchteling tussen. De ontslagen president van de Duitse inlichtingen dienst dhr Maase, omdat hij kritiek had op de subjectieve berichtgeving in de Duitse pers over gebeurtenissen in Chemnitz, waar zogenaamde rechts extremen huis zouden gehouden hebben, spreekt zelfs van een 'migranten shuttle' tussen Afrika en Europa. Een vluchteling verdient dit predikaat pas als hij/zij uit een onveilig land komt. Maar denk niet dat deze migranten in Hongarije of Polen terecht zullen komen, en binnenkort ook niet meer in Frankrijk waar een burgeroorlog dreigt nu veel militairen zich achter kritische leiders scharen. Kritisch over massa migratie.

SlimmeBelg | 18-05-21 | 14:36 | 2

Het is "Filip Dewinter", meneer de slimme Belg. Maar verder klopt het helemaal. De vraag is waarom de politiek er letterlijk al decennia helemaal niks aan doet. Waarom willen ze zo graag massa-immigratie uit Afrika en het Midden-Oosten?

drs. Levi Samsonov | 18-05-21 | 14:48

@drs. Levi Samsonov | 18-05-21 | 14:48: ze zijn gehersenspoeld.

SlimmeBelg | 18-05-21 | 18:58

Dus dat Marrakech pact is nu al overleden?

Mooi zo.
Het was toch al prutswerk.

Ik zie een goede reden om vanuit onze zijde dan ook maar gelijk het verdrag met Marokko over de sociale zekerheid te verscheuren.

Als Marokko zich niet aan verdragen houd, waarom zouden wij ons er dan wél aan moeten houden?

gaffelbaard | 18-05-21 | 14:34 | 2

Je moet met banenenrepublieken geen verdragen sluiten. Je moet ze met de dreiging van financieel, diplomatiek en desnoods militair geweld dwingen zich normaal te gedragen.

drs. Levi Samsonov | 18-05-21 | 14:49

@drs. Levi Samsonov | 18-05-21 | 14:49: VOC en WIC waren hun tijd vooruit?

P. Breidel | 18-05-21 | 15:38

Zombie film zijn ergens op gebaseerd maar helaas in de realiteit in Europa gaan we het niet winnen omdat er geen helden zijn die zijn wat er gebeurt.

Heel Afrika komt uiteindelijk als u niks doet aan het klimaat probleem... want ze kunnen alleen omhoog... dus... wen er maar aan.

En Miele aandelen kopen! Dat moet u doen!

MeneerGuggenheimer | 18-05-21 | 14:27

“Dus Europa, doe eens wat aan die waterwerken daar, want momenteel is het zo lek als een mandje.”

Is dit nou naïef optimisme of sarcasme? Ik hoop het laatste, anders leeft de GS redactie niet bepaald in dezelfde realiteit als ik.

JackStick | 18-05-21 | 14:00

Zolang wij hier staan te wapperen met levenslang gratis geld, zijn hekken en de middellandse zee slechts een hindernisbaan.

DutchLion33 | 18-05-21 | 14:00

Binnenkort ook bij u in de straat.

donkeyman | 18-05-21 | 13:53 | 2

U mag "binnenkort" doorhalen.

Veepert | 18-05-21 | 13:57

Wij hadden hier nog geen Marokkanen, wel Syriers en Afghanen.

donkeyman | 18-05-21 | 14:58

Op NU stond het een paar weken terug vol met artikelen dat Griekenland de bootjes “illegaal” terug de zee in zou sturen, helemaal voorbijgaand aan het feit een asielvraag ook op afstand kan, net zoals ik een visum/werkvergunning dien aan te vragen vóórdat ik bijvoorbeeld in Australië wil gaan werken. Dat is de legale weg, en als ik imeens bij ze op de stoep zou staan, dan ben ik gewoon een werkeiser. Zo werkt het voor mij niet, omdat ik niet de juiste afkomst heb voor dat soort privileges. Het niet akkoord gaan met illegaliteit, oftewel de wet naleven en uitvoeren, is schijnbaar op zichzelf dus verboten!, omdat het niet humaan is, en er geen landsgrenzen bestaan, en geen mens illegaal is, en meer van dat soort niet-steekhoudende nonargumenten. Ik verwacht op NU dus dezelfde soort artikelen, waarbij dit “objectieve” medium kant zal kiezen voor de illegale asieleisers, en reacties van mensen bij deze artikelen die kant kiezen voor de wet (die dus de verkeerde mening hebben) staat hetzelfde lot te wachten, en zullen op dezelfde manier gemodereerd worden als de werkwijze die ze zelf zo verafschuwen, namelijk door terug de zee in geduwd te worden, oftewel deze reacties zullen niet aan land toegelaten worden door de censuur-brigade van NU. How ironic.

JackStick | 18-05-21 | 13:52 | 2

''helemaal voorbijgaand aan het feit een asielvraag ook op afstand kan''

Maar dan is het veel te simpel om te controleren of een asielaanvraag terecht is, of er daadwerkelijk sprake is van vervolging door de overheid, zodanig, dat voor het leven gevreesd moet worden. En dan zullen al die lieden door de mand vallen als economische migranten, en afgewezen worden.

Daarom is het zaak voor al die landverhuizers om hier op eigen gelegenheid binnen te dringen, ervoor te zorgen dat ze geen paspoort of andere ID meer bij zich hebben (om controle te frustreren of iig te vertragen), en om lulverhalen - 'narratieven' - op te hangen over de reden van hun 'vlucht'. En om tijd te rekken, want hoe meer tijd er verstrijkt, hoe groter de kans wordt dat men uiteindelijk zal mogen blijven; dat leert een ca 40-jarige ervaring hen (en ons).

Dr_Johnson | 18-05-21 | 14:31

@Dr_Johnson | 18-05-21 | 14:31: Precies, bij de legale manier is er meer kans op een ‘Nee’, daarom heeft de illegale manier voorkeur. Misdaad loont.

JackStick | 18-05-21 | 14:45

Je wordt er gek van. Ik ga me verhangen. O nee, toch maar bezuipen.

JvanDeventer | 18-05-21 | 13:47

Voor de rationele bijgelovers onder ons: Baba Vanga voorspelde de mosliminvasie van 2016 en de "grote islamitische oorlog" die in Syrie begon (IS). Europa zoals we het kenden zal ophouden te bestaan. Ik kan me er best goed in herkennen. De onrust in en transformatie van Europa houdt aan tot in 2043 het kalifaat wordt uitgeroepen in Rome.
absolutelyfreepsychicreading.eu/baba-...

We zitten nog maar in het beginstadium jongens...

parlinone | 18-05-21 | 13:38 | 1

Overduidelijk gejat van Nostradamus.

DutchLion33 | 18-05-21 | 14:02

1500, dat is precies wat er in 3 weken tijd Nederland binnenkomt.
En wij betalen de huizen, de inboedels, de fietsen, de uitkeringen, de toeslagen, de medische kosten, de cursussen, de kosten van speciaal onderwijs voor "kinderen met een achterstand".
Wij betalen de schade na de winkeldiefstallen, de inbraken, de medische kosten van in elkaar geslagen buschauffeurs, gemolesteerde homo's en zwaar gewonde lesbiennes die met kokend water zijn overgoten.
Dan heb je nog de onvermijdelijke toekomstige moskeeën die nodig zijn om die mensen te leren hoe fout, ongelovig, immoreel, zondig, on-islamitisch en racistisch wij zijn.
En bedankt

small_town_dude | 18-05-21 | 13:34 | 1

Ga je schamen, je hoort vluchtelingen te helpen! Koloniale erfzonde! Jezus Christus! Wit privilege!

drs. Levi Samsonov | 18-05-21 | 14:46
-weggejorist-
Conan de Rabarber | 18-05-21 | 13:19 | 1

Ik zie zo weinig vrouwen en tevens kinderen?, hebben ze die overboord gegooid?

oldfaithfull | 18-05-21 | 13:19 | 1

Die staan in Gaza Hamas en haar raketten te beschermen

BoerKoekoek | 18-05-21 | 13:31

Jij bent welkom, welkom in mijn land.... Misschien kunnen ze aan Claudia de Breij vragen: Mag ik dan bij jou?

Toewan | 18-05-21 | 13:10

Bekijk het eens positief. Gewoon weer 6000 extra handen aan het bed.

Kwelbeller | 18-05-21 | 13:09 | 4

Handen aan de trekker

DrTodd | 18-05-21 | 13:25

Palestijnse vlaggen op de dam

Norbert-Oreply | 18-05-21 | 14:45

Handen in de ruif

sallandstrots | 18-05-21 | 21:28
▼ 1 antwoord verborgen

Asiel moet continentaal beperkt worden. Dus een geboren Belg mag geen asiel aanvragen in Niger. Wel in Polen.

squadra | 18-05-21 | 13:09 | 1

Maar hij moet de Poolse beslissing wel in Erps-Kwerps of Jezus-Eik afwachten.

J.P.Drapeau | 18-05-21 | 13:19

Vroeger was ik tegen, maar aangezien 95% van de binnenkomende mensen moslim zijn, denk ik dat het een gezonde tegengewicht geeft tegen de goddeloze feministische klimaat deugers van de tegenwoordige tijd.

helodia | 18-05-21 | 12:50 | 2

Ha, inderdaaf

feiten_en _cijfers | 18-05-21 | 14:06

Als ik moet kiezen tussen me helemaal blauw betalen aan de klimaatwaanzin of omgevolkt worden dan trek ik de portemonee wel..

Norbert-Oreply | 18-05-21 | 14:44

Ik snap ook niet dat die Spanjolen die twee stukjes strand niet al lang aan Marokko verkocht hebben. Je hebt er alleen maar last van. Er moet een continue geldstroom naar toe om de boel een beetje draaiende te houden en het enige wat ervoor terugkrijgt is cultuurverrijking waar je niet op zit te wachten.

VanBukkem | 18-05-21 | 12:45 | 1

Ik ben voor als tegelijkertijd Europees Istanbul en omgeving (Byzantium, Constantinopel) aan Griekenland en Bulgarije worden toegewezen.

J.P.Drapeau | 18-05-21 | 13:16

Maar waarom zijn die mocro's hier dan niet zielsgelukkig, als het er iedere dag daar zoveel proberen.

hagelkruis | 18-05-21 | 12:45 | 1

Wie zegt dat ze hekel hebben aan Marokko? Welnee, zodra ze geld genoeg hebben kopen ze een extra huis in Marokko en zijn de gevierde man.

helodia | 18-05-21 | 20:42

Ik ga maar een politoer setje aanvragen , het met puimsteen en schellak vullen en polijsten van een houten oppervlak , hands on , ouderwets....heb ik ten minste nog de controle over.

oldfaithfull | 18-05-21 | 12:44

Overigens, de reden waarom er uiteindelijk geen ene fuck gaat veranderen mbt de massa-immigratie, het asielbeleid, en het 'vertroetelen' van migranten, kun je - in a nutshell - vandaag lezen in de ingezonden brievenrubriek van de Volkskrant.

Vorige week stond er een brief in de VK van iemand die klaagde dat zij - als oorspronkelijke, autochtone Nederlander - langer op haar coronavaccinatie moest wachten omdat asielzoekers, illegalen, en daklozen met voorrang gevaccineerd zouden worden. Een zeer terechte klacht, m.i. Maar lees dit juweeltje, dit pareltje van 'virtue signalling' (ik koppiepeest hem maar even integraal):

"Vaccinatienijd
Wat verdrietig Marie-France Admiraal (O&D, 15 mei) dat u, die zichzelf zoveel belangrijker voelt dan illegalen, asielzoekers en daklozen - mensen die volledig afhankelijk zijn van de medemenselijkheid van anderen - achteraan moet sluiten voor een vaccinatie. U etaleert het gevoel van helaas veel Nederlanders, dat het echt onterecht is dat mensen die bovenaan de ladder staan later aan de beurt komen dan mensen met een slechtere maatschappelijke positie.

Zoë Dirks, Eindhoven"

En dan kunnen ''wij'' hier op GS wel te hoop lopen tegen de al 40 jaar durende massa-immigratie uit de derde wereld, en elke keer protesteren tegen dat absurde asielcircus, maar ''wij'' hier op GS vormen echt een minderheid. Mensen als deze Zoë Dirks, die vertegenwoordigen hoe de gemiddelde Nederlander over dit soort zaken denkt.

Dr_Johnson | 18-05-21 | 12:44 | 3

Het zou me niets verbazen als Zoë al gewoon gevaccineerd is via manlief die arts is of iets dergelijks. Vervolgens wel anderen de maat nemen. Eigenlijk de standaard modus operandi van dit soort figuren.

R.F.Pickering | 18-05-21 | 13:20

@R.F.Pickering | 18-05-21 | 13:20: Bij de Volkskrant bestaat er altijd het risico dat het een 'Fatima Dakhar'etje is. Het is evengoed mogelijk dat die 'ingezonden' brief geschreven is door een Volkskrant redacteur.

Grachus | 18-05-21 | 13:32

@Grachus | 18-05-21 | 13:32:

Nee, daar is de VK toch echt te integer voor, en bovendien, zoiets komt altijd uit. Bij de Joop, ja, daar verdenk ik ze er wel van dat de moderatoren zelf onder een nick voortdurend zitten te reageren op anderen. Je hebt er een paar, maar vooral eentje met de nick 'zandb', daarvan heb ik werkelijk nog nooit een eigen comment gelezen; hij of zij reageert uitsluitend op de comments van anderen. Uiterst merkwaardig.

Dr_Johnson | 18-05-21 | 14:22

Maar dit zijn toch allemaal hoogopgeleiden mensen met toegevoegde waarde die het nieuwe fundament van Europa gaan vormen? Of word ik nou potverdrie in de maling genomen?

Valka | 18-05-21 | 12:40

Het heeft allemaal een telefoontje , kan allemaal op het internet , zou moeten weten dat het werk niet voor het oprapen ligt! , oh wacht.....iedereen wil doorstromen naar noord Europa...wat fijn dat deze mensen onze cultuur willen verrijken ...met?.
Edoch laten wij ons gijzelen door een land als Marokko , en Mark staat erbij en kijkt ernaar.
Hoe trots is hij op wat hij de afgelopen tien jaar voor elkaar heeft gekregen....de influx van dit soort tuig inbannen echter niet.

oldfaithfull | 18-05-21 | 12:39

Men verwacht t.z.t. nog een hele grote golf van gelukszoekers uit Afrika, blijkbaar kennen ze daar geen anticonceptie.

potjandorie | 18-05-21 | 12:33 | 1

Met onze huidige kennis is fokken als konijnen eigenlijk de enige echte klimaatzonde.

Veepert | 18-05-21 | 14:05

Spanje krijgt 10 miljoen per jaar voor de grens. Turkije 6 miljard. Dat wil Spanje ook, dus laat ze expres door. Meerrr geld.

bigstone | 18-05-21 | 12:29

Daar gaat je plaats op de wachtlijst mensen. 10 jaar extra erbij.
Misschien goed idee om wat extra politie te werven. Zal druk worden.

Wim Venijn | 18-05-21 | 12:27 | 1

Popo zal in toenemende mate alleen uw beteren en hun slippendragers/bedienden beschermen, Amerikaanse blue cities zijn uw avondland.

Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 12:34

Je eigen overbevolking als wapen inzetten tegen ideologische tegenstanders, walgelijk. Daar mag wat mij betreft hard op geantwoord worden. De betreffende landen zorgen maar dat er bij hen zelf geluk te zoeken valt, bovendien zijn het bezetters in hun eigen omgeving (Westelijke Sahara, Cyprus, etc.). Europa heeft wanbestuurders die slechts waken dat hun economische plaatje blijft bestaan. Kruip eens uit je boekhoudershok en ga een wat doen voor Europa, wanbestuurders.

zeurmachine | 18-05-21 | 12:26 | 1

Dream on

hotbrasil | 18-05-21 | 12:31

De Afrikanen en Moslims rennen naar het noorden en de joden worden richting het Oosten verjaagd. De Joodse wijken in het westen hebben zo langzamerhand plaats gemaakt voor wijken waar de Islam de overhand heeft.
Onze oude Joodse vrienden kunnen alleen nog veilig wonen in Oost Europa waar ze de finnen wel onder de duim kunnen houden.
En links Nederland geniet wederom van het komen en gaan van de volkeren.

dasechtgeenstijl | 18-05-21 | 12:26

Nu gaat Opsporing Verzocht helemaal tijd tekort komen.

funkyd | 18-05-21 | 12:25 | 1

Tijd om dat programma af te schaffen wegens negatieve beeldvorming.

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 12:26

'K heb een tante uit Marokko en die komt;
Hiep hoi!
En ze schiet met 2 pistolen als ze komt;
Hiep hoi!

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 12:25 | 1

Oh ja, ophef over klaarkomende tantes...
Sorry.

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 12:26

Het woord 'gelukszoekers' heeft een te positieve klank voor dit soort mensen. Bij het woord gelukzoekers denk ik aan mensen die emigreren naar een land. De mensen, cultuur, wetten, gedragsregels etc. van hun nieuwe land respecteren. Zichzelf daarop aanpassen. Positief bijdragen aan die maatschappij. Etc.
Dit soort mensen zijn het tegenoverstelde. Het zijn parasieten die het land komen kaalvreten. Hun cultuur, geloof etc aan de oorspronkelijke bewoners opdringen.

Hei-kneuter | 18-05-21 | 12:24 | 1

Doet denken aan de Californische Goldrush. Hals-over-kop met zijn allen naar de goud-aders. Toen een zeef mee en meestal niets, nu een iPhone mee en altijd prijs als je er bent.

gestoptmetroken | 18-05-21 | 13:02

Ik durf toch wel te beweren dat bij een Europees referendum voor meer of minder immigratie van niet westers volk toch wel een hele grote meerderheid voor het laatste kiest. Doorgaan met die kansloze immigratie gaat geheid een keer goed mis; dan profiteert extreem rechts hiervan met alle gevolgen vandien.

Nietdanjatoch | 18-05-21 | 12:22 | 3

Zijn geregeld onderzoeken dat zelfs veel linkse stemmers niet zo'n fan van de islam zijn en de massale import. Ook veel voorstanders om het asiel/vluchtelingen systeem aan te passen. Nu moeten ze alleen nog eens wat vaker praktijkervaring opdoen mbt. de multiculturele ellende zodat ze ook eens stemmen op de partijen die dit probleem willen aanpakken.

Statix | 18-05-21 | 12:25

Daarom zijn 'ze' er liever snel mee want dan kantelt die verhouding uiteindelijk natuurlijk. Enerzijds omdat ze met steeds meer zijn, anderzijds omdat iemand steeds vaker iemand kent die 'wel heel leuk meedoet', en men zich niet meer hardop durft uit te spreken. Maakt in het stemhokje niet zo veel uit maar het onderwerp zal steeds meer vermeden worden en de aandacht verliezen.

nsfl | 18-05-21 | 12:31

Statix, helaas zitten de partijen die tegen immigratie zijn in het extreem rechtse kamp. Ik weet zeker dat als een partij als vvd, sp of wie dan ook hier serieus werk van maakt, dus humaan, maar realistisch, ze de verkiezingen gaan winnen.

Nietdanjatoch | 18-05-21 | 12:34

Wat zijn we toch een verschrikkelijk egoïstisch continent ook hé, een beetje alle -jongeren- overal vandaan halen om onze geprivilegieerde vergrijzing te compenseren...
En heel Afrika is straks een groot bejaardentehuis zeker! En Syrië... Afghanistan.. Turkije... Laten we vooruit kijken en proberen zo'n humanitaire ramp te voorkomen want straks hebben wij het weer gedaan en willen ze compensatie en al hun jongeren terug! Of tenminste 1000.000.000.000 voor bejaardenhuizen.

nsfl | 18-05-21 | 12:20

Ja jij bent welkom zing maar mee

thanseeuwen | 18-05-21 | 12:19 | 1

https://www.youtube.com/watch?v=kLHPX3jxVPg

dathoujetoch | 18-05-21 | 12:30

Oh ja, de door Marokko bezette Spaanse Sahara. Tegen deze illegale kolonisatie was onlangs nog een drukbezochte demo op de Dam. Toch?

Piet Karbiet | 18-05-21 | 12:19 | 2

ja, maar gek genoeg stonden ze met de verkeerde vlaggen te zwaaien.
Dat onderwijs van tegenwoordig, topografie is compleet onderbelicht.

Nuchternederland | 18-05-21 | 12:23

"Heeft iemand anders uit het publiek nog een vraag? Nee, dank u Piet. Maar we gaan over op het volgende onderwerp: Hoe zal Queer empowerment de sociale huur tekorten oplossen? Gaat u alstublieft zitten, Mr. Piet. Nee, u mag een tweede vraag stellen."

GeheidEenGeit | 18-05-21 | 12:37

Ik hoor ze in dat filmpje al zingen; een huis, een Miele, leve Bente Becker!

Hollandse_blauwe | 18-05-21 | 12:19

Zucht. Marokko, the gift that keeps on giving.

Dirk III | 18-05-21 | 12:19

Wat ik maar niet begrijp is: als zo'n "vluchteling" erin slaagt om de Europese Unie binnen te komen, kunnen we hem niet meer wegsturen en zijn we verplicht om hem te onderhouden en ook om hem allerlei faciliteiten te bieden. Hij krijgt zelfs faciliteiten die onze eigen bevolking worden ontzegd, zoals een huis. Is er hier iemand die kan uitleggen welke wet of verdrag dat voorschrijft?

MAD1950 | 18-05-21 | 12:19 | 5

Dat krijg je, als je een slap wijf minister maakt die niks kan. Ze blijft nog plakken ook

bigstone | 18-05-21 | 12:25

@Nietdanjatoch | 18-05-21 | 12:24: Terug naar Syrië? Of terug naar land van binnenkomst in de EU? Of het verzoek om te vertrekken zoals NL doet?

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Vermoeiend en diep triest.

Allemaal boten naar Spanje, inladen, varen, uitladen .....

Von Bliksum | 18-05-21 | 12:18

Kennelijk kijkt FRONTEX de andere kant op om remigranten tegen te houden.

steekmug | 18-05-21 | 12:16

Elk jaar weer confisqueert de massa immigratie/multicul gemeenschap een groter deel van onze gezamenlijke taart. Elk jaar weer neemt de druk op onze zorg en verzorgingsstaat toe. Blauw op straat, gevangenissen en zorgpersoneel zijn allemaal tot een minimum. We danken het chronische huizentekort aan de instroom immigranten. Zonder deze enorme aantallen zouden we geen woning tekort hebben, stond de zorg steviger in haar schoenen en hadden we veel minder criminaliteit. Nu zien we dagelijkse de effecten van criminaliteit en straat terreur. 75% van alle moslims in ons land kiest voor de strenge salafistische leer.... wat op neer komt dat wanneer het in NL echt gaat escaleren autochtonen als vrij wild zich moeten gaan redden zoals in the purge....

Hollandse_blauwe | 18-05-21 | 12:15 | 1

inderdaad, een ramp die zich in slowmotion voltrekt, al gaat de film steeds sneller draaien.

Nuchternederland | 18-05-21 | 12:22

Wanneer zijn de Marokkanen uit Marokko nou een keertje op. Wat is dat voor bodemloze put?

Patje | 18-05-21 | 12:15 | 2

Een beetje als palliestijnen, dat waren er ook maar iets van 40.000 of zo een 70 jaar terug, en moet je nou eens kijken.
3.000.000 vluchtelingen!

Nuchternederland | 18-05-21 | 12:21

Iedere (echte) Nederlander zijn eigen Marokkaanse personal assistent. Ben er zo maar voor in.

Ikblijfnietstil | 18-05-21 | 12:15 | 1

Handig ja, die heeft altijd je Portemonnee en iPhone toevallig in zijn nichterige tasje.

Hollandse_blauwe | 18-05-21 | 12:21

Wat een vreselijk land moet Marokko toch zijn als er zoveel uit het land wegvluchten.
De koning van Marokko is vast erg trots.

Mr. Happy | 18-05-21 | 12:13 | 1

M16 is mooi ontevreden lastposten kwijt op deze manier.

DeCynischeAmbtenaar | 18-05-21 | 12:41

Ah. Eindelijk. Opoe, de billenwassers komen eraan. Wollah.

Nivelleermarionet | 18-05-21 | 12:13 | 5

@wijsvinger | 18-05-21 | 12:25:
Verpleegstertje met kopvodje komr pas later mee, het gaat hier om gasten van militaire dienstleeftijd die de kwartiermakers vormen.

En zij zijn niet geschikt voor billenwassen.

Het Ottomaanse rijk gebruikte dit soort lui vaak in oorlogen want zelfs mede mossels kunnen weinig met analfabete figuren die alleen de koran kennen. Basji-bozoeks of Iayalars. Daar waren ze goed voor. Burgerbevolkingen beroven en verkrachten, en compleet stoned vestingwerken van vijandelijke troepen bestormen.

Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Het enige goede nieuws is dat ze weer vertrekken als hier alles wat we hadden stuk is, zie bv Venezuela.
U wordt verzocht 1 à 2 generaties geduld te hebben.

Harry.Langezwaal | 18-05-21 | 12:12

New business voor de morele hogepriesters, rolmodellen en deskundigen die u dagelijks toespreken via televisie, radio en instagram. Dit land krijgt wat het verdiend.

De Pilsvogel | 18-05-21 | 12:12

Als Ghadaffi vluchtelingen tegenhoudt is ie een wrede dictator.
Erdogan zegt dat ie geld wil anders gaan de poorten open, dan is ie een bevriend staatshoofd en krijgt ie geld.
Marokko heeft een akkefietje in de Westelijke Sahara en een persoon die het daar niet mee eens is ligt in een Spaans ziekenhuis.
Dus, uitleveren of de poorten gaan open voor de vluchtelingen richting Spanje.

Dus...
Deze persoon uitleveren aan Marokko of niet? En zo nee, als er morgen weer 5000 mensen Ceuta binnenkomen, dan wel? Of 500.000 in het komende jaar?

Oh, over uitleveren gesproken: Hoeveel van deze nieuwe Europeanen zouden doorreizen?
Of gewoon iedereen die binnenkomt in 2025 beoordelen op aanvraag in Nederland en een Miele geven al dan niet na een generaal pardon?

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 12:11

In de jaren 70 zeiden we al, er komt een tijd dat ze de uitkering ZELF komen opeisen!

vluchtelingallergie | 18-05-21 | 12:09

Links Nederland wil ze wel opvangen.

reade romke | 18-05-21 | 12:08 | 4

Hoho mensen. Die oorlog in Maroc is ongekend wreed he ! En Tunesie ook hoor. Alleen daar horen wij niets van.

Ahulf | 18-05-21 | 12:16

Ik zie alleen nooit advertenties van linksmensen die plekken thuis ter beschikking stellen, dus ze willen ze wel opvangen, maar alle anderen moeten er voor opdraaien?

Harry.Langezwaal | 18-05-21 | 12:51
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien een idee om heel veel Israëlische vlaggen op te hangen bij de kust? Eens kijken of ze dan nog willen.

Of misschien Marokkaanse en Tunesische vlaggen die heel ver uit zee al te zien zijn. Lachen, denken ze dat ze verdwaald zijn

Behangdelul | 18-05-21 | 12:07

Iedereen is van de wereld en de wereld is van ieder1. Yeah, yeahs

All_yall | 18-05-21 | 12:07

Wat ik niet begrijp is de lakse houding jegens poepgat land als Marokko, steuntrekkers alhier bezitten huizen en wat nog meer aldaar maar poepgatland wil niet meewerken wat kadaster betreft.... Uiteraard want dat zou de geldstroom kunnen verstoren, nu geven ze ook nog eens geen sjoegen als de Apothekers en masse de grens over steken bij Ceuta... Wat is er in godsnaam aan de hand

oldfaithfull | 18-05-21 | 12:06 | 1
-weggejorist-
hotbrasil | 18-05-21 | 12:05

Wat is er eigenlijk mis met een nieuwe eerste generatie Marokkanen? De huidig eerste generatie Marokkanen gedraagt zich toch verder ook prima?

Leptob | 18-05-21 | 12:05 | 2

Wat is er dan mis met de laatste generatie Nederlanders.

Uw Verzekeringsadvis | 18-05-21 | 12:07

dit is een cynische post toch? ironie..? sarcasme dat moet hem zijn.

parlinone | 18-05-21 | 13:23

Ah heerlijk. Geen mens is illegaal! Kijk nu alweer uit naar de nieuwe episodes van Opsporing Verzocht.

Proud Infidel | 18-05-21 | 12:04 | 3

Dat programma wordt ingekort terwijl er genoeg materiaal is voor een avondvullend programma.

Ikblijfnietstil | 18-05-21 | 12:17

Als de EU nou gewoon honderduizendmiljoenmilard euro overmaakt aan al die Noord-Afrikaanse kutlanden, dan wordt het daar wellicht beter dan hier en blijven ze weg.
Dan is het hier weliswaar straatarm, maar dat heb ik er best voor over. Liever straatarm, dan straatarm en islamitisch.

C1O2 | 18-05-21 | 12:02

Wat is er mis in Marokko dat iedereen en z'n kameel daar het land uit vlucht?

Eppo | 18-05-21 | 12:01 | 1

Ik weet niet of het allemaal Marokkaniërs zijn, er zullen ook wel genoeg uit zuidelijker landen komen.

ZOMG | 18-05-21 | 12:08

Minderjarigen, lol, met volle baardgroe, kalend en grijs zeker. Maar hun leeftijd via hun gebit vaststellen mag niet van de Deugsauriërs.

Ploertendodert | 18-05-21 | 12:01 | 2

Mooi he, denken ze een meisje van 12 te helpen staat er een oude kerel in een jurk voor de deur.

Uw Verzekeringsadvis | 18-05-21 | 12:09

Ringen tellen?

van Oeffelen | 18-05-21 | 12:17

Wees welkom allemaal! Hier, pak een huis dat er niet is, neem wat geld dat we bij de ECB lenen en we horen wel hoe racistisch we zijn als het buurthuis naar hout stinkt.

opblaasschaap | 18-05-21 | 12:00

Zijn dit Fransen ? Is dit het vreemdelingenlegioen?

RickTheDick | 18-05-21 | 12:00

Tante Ankie heeft wel een warme bedje voor haar jongens.

Roze_bril_drager | 18-05-21 | 11:59 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 12:00:

Wat doet zo'n slome muts op die post ? Je hebt daar een spijkerharde kerel/dame nodig en niet zo'n overjarige sherry drinkende slappe tante.

Roze_bril_drager | 18-05-21 | 12:04

@Roze_bril_drager | 18-05-21 | 12:04:
Ze zit daar juist omdat Rutte geen daadkrachtig of kundig persoon daar wenst maar een ja knikker die in de 2e slaapkamer af en toe wat bazelt waar niemand iets van begrijpt en Rutte verder kan gaan.

Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 12:07

@Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 12:07:

Rutte, de man die haastig en gretig zonder veel ophef (dank waardeloze media) het Marrakesh akkoord tekende. Hetzelfde akkoord waar de Belgische regering over viel.

Roze_bril_drager | 18-05-21 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zouden op de scholen en in de media eens de wereldkaarten moeten gebruiken met de werkelijke grootte van landen. Misschien dat de deug brigade dan pas ziet dat Afrika niet in Europa past.

www.newsweek.com/true-scale-map-world...

chiwing | 18-05-21 | 11:58 | 3

Mooie pic inderdaad

Nietdanjatoch | 18-05-21 | 12:11

https://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
Deze is ook treffend.

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 12:14

Perfect voorbeeld

chiwing | 18-05-21 | 13:06

En dan te bedenken dat ieder van die gasten ons 1.500.000 gaat kosten, 50 jr x 30.000 p.jr aan kosten.

Uw Verzekeringsadvis | 18-05-21 | 11:57

Merendeel jonge mannen, wat moet je ermee ? werken doen ze niet, een land opbouwen kunnen ze niet.

piet7003 | 18-05-21 | 11:57 | 1

Oppakken en min 5jr in het leger.

Nietdanjatoch | 18-05-21 | 12:17

Hup, blokkeren die marokkaanse bijstand en kinderbijslag. Wie betaalt, bepaalt.

Der Schnitzeljäger | 18-05-21 | 11:56 | 1

Ingehaald door onze eigen lieve wetgeving, geen zak aan te doen, tot dat we echt kwaad worden op Rutte c.s. , hoewel wat dan nog trekken zich al 30 jaar geen zak aan van de NL werkende belastingbetaler.

Uw Verzekeringsadvis | 18-05-21 | 12:00

Reaguurders en de boven hen gestelden hier gingen los op de muur van Trump, en nu ineens pleit men voor een muur rond Spaans grondgebied. Een beetje van dit en een beetje van dat https://www.youtube.com/watch?v=LE2OTeNqkYk

dathoujetoch | 18-05-21 | 11:56 | 5

Heb je het over de ambtenaren die hier meereaguren? Of ben je in de war met De Joop?

J.P.Drapeau | 18-05-21 | 12:04

@J.P.Drapeau | 18-05-21 | 12:04: Uit het redactioneel: 'Dus Europa, doe eens wat aan die waterwerken daar, want momenteel is het zo lek als een mandje.' Dat heet The proof of the pudding. Maar de reaguurders natuurlijk zijn totaal niet voor een muur (behalve bij NoordKorea, Ceuta, Melilla, Gibraltar, OostJeruzalem)

dathoujetoch | 18-05-21 | 12:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu we het toch over Marokkanen hebben, hoe is de toestand in Gaza eigenlijk? Nog Hamaspallies omgelegd?

Graaisnaaiert | 18-05-21 | 11:56

Kijk die jongens toch allemaal rennen, klappen en blij zijn. Ik word er helemaal warm van.

Leptob | 18-05-21 | 11:55 | 4
-weggejorist-
Patje | 18-05-21 | 11:58

Het enige wat ik jammer vindt van al die nieuwe medelanders is dat ze nooit naast Marxje Rutte, Vaas Dijkhof, Fatah mevrouw, Robje EasyJetten, Alexander Penthouse, Fredje Gabberhouse, Bruma Stemra, Schrans Timmerfrans, Didi SamSam, Kafka Orwellongren, Flopke Hoekstra, schoentjes, Fapke Halalsema, Paul Roseluller, de Jessias etc. komen wonen.

Gek genoeg blijven nieuwe medelanders altijd ver weg wonen van degenen die ze met open armen binnenhalen.

Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 11:59

@Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 11:59:

Haast goed. Nederlanders die nieuwe medelanders met open armen binnenhalen blijven altijd ver weg van die lui wonen.

En dan hebben we het met name over D66ers en GLers, die vaak de betere banen en salarissen hebben, en dus financieel in staat zijn in nette, hagelwitte OSM buurten te wonen waar ze het geweldig met elkaar getroffen hebben.

Dr_Johnson | 18-05-21 | 12:17
▼ 1 antwoord verborgen

"Omdat Spanje een hooggeplaatste onafhankelijkheidsstrijder uit de Westelijke Sahara in een ziekenhuis heeft liggen, kijken de Marokkaanse grenswachten een andere kant op bij vluchtende landgenoten."

Het is toch werkelijk van de ratten besnuffeld dat ''wij'' - de complete EU - ons laten gijzelen en ringeloren door zo'n stoffig stinklandje als Marokko? Draai die klootzakken keihard de financiële duimschroeven aan, totdat ze piepen en doen wat wij willen.

Veel beter is het om niet afhankelijk te zijn van de luimen en grillen van landjes als Marokko, Libië, Turkije, etc. Implementeer nou eens eindelijk een ''massive'' pushbackbeleid, waar Griekenland al mee begonnen is: schooiers die zonder papieren de EU proberen binnen te banjeren/dobberen, niet toelaten, maar terugslepen naar de kust waar ze vandaan zijn gedobberd, en met traangas verjagen van de landsbuitengrenzen

En fuck alle Brusselse sneeuwvlokjes met hun ''Dat mag niet. Die arme mensen moeten in staat worden gesteld in de EU asiel aan te vragen''. Dat moeten ze helemaal niet; het zijn allemaal, zonder een enkele uitzondering, economische landverhuizers, waar geen einde aan zal komen, tenzij er - the hard way - een einde aan wordt gemaakt.

Dr_Johnson | 18-05-21 | 11:55 | 1

Demense hebben zelf op partijen gestemd die Marrakesh hebben ondertekend. Sterker nog de gemiddelde medelander zal je aanstaren alsof ze water zien branden als je over dat soort verdragen begint. Dus we moeten er maar met zijn allen aan wennen.

Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 11:56

We zullen het wel merken in de zoveelste toename in criminaliteit.

2voor12 | 18-05-21 | 11:54

De Duitsers hadden een paar weken nodig in 1939/1940.
De Marokkanen komen jaar in jaar uit om heel europa te gaan bezetten.

Zueco | 18-05-21 | 11:54

Dit. Omdat Spanje een hooggeplaatste onafhankelijkheidsstrijder uit de Westelijke Sahara in een ziekenhuis heeft liggen, kijken de Marokkaanse grenswachten een andere kant op bij vluchtende landgenoten. Dit is waar het om gaat. Je kan verdragen opstellen wat je wilt, het is allemaal poppenkast. De eu laat zich aan alle kanten nemen, en vindt het heerlijk. Iets anders kan ik er niet van maken.

NerdAlert | 18-05-21 | 11:53 | 1

Er zit maar 1 alfa-man in de 2de kamer, meneer Wilders. Bij het kartel zitten alleen maar van die carrière gerichte wezels, op Omtzigt na dan.

Tronald_dump | 18-05-21 | 11:56

Wanneer gaat de EU eindelijk Marokko eens onder druk zetten om de illegalen terug te nemen? Zo moeilijk is het toch niet om de geldkraan vanuit alle EU landen dicht te draaien?

* Il Principe * | 18-05-21 | 11:52 | 6

@* Il Principe * | 18-05-21 | 12:06:
De EUSSR haalt deze lieden bewust binnen. Zij zijn het probleem, zeker niet de oplossing.

Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 12:11

@* Il Principe * | 18-05-21 | 12:06: EU? papieren tijger.

Jee-Dee | 18-05-21 | 12:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Het Verdrag van Marrakesh schijnt er de facto op neer te komen dat Marokko zijn emigrerende uitvreters niet hoeft terug te nemen.
Hier zien we ook weer eens wat de EU waard is als het erop aankomt.

J.P.Drapeau | 18-05-21 | 11:51 | 1

En dat wij legaal een aantal Marokkanen per jaar opnemen en de rest komt wel op eigen gelegenheid.

Patje | 18-05-21 | 11:52

Als west Europa niet snel bijzinnen komt, gaat de witte vlucht straks niet meer van west Nederland naar oost- en noord Nederland, maar van West-Europa naar Oost-Europa, waar ze blijkbaar nog wel over gezond verstand beschikken.

Tronald_dump | 18-05-21 | 11:51 | 6

@Roger-Rabbit | 18-05-21 | 11:56:
Ik zit nog vast aan dit schijtland, zodra de kinderen groot genoeg zijn verplaats ik mijn bedrijf naar Hongarije.

Tronald_dump | 18-05-21 | 12:04

@* Il Principe * | 18-05-21 | 12:20: Geld brengen, geld halen.

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 12:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Mooi, die enclaves overal.
Tijd om Ceuta aan Marokko te geven.
Oh, wacht, Nederland heeft niks te vertellen over Spanje....

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 11:50 | 2

Wat dacht u van bestormende mocro's linea recta de zee weer inkieperen? Waarom moeten EUropeanen grondgebied opgeven omdat mohammedanen hun zandbak willen ontvluchten naar het haram westen?

Graaf_van_Hogendorp | 18-05-21 | 11:53

Precies, wat is daar zo moeilijk aan, weg er mee.

Uw Verzekeringsadvis | 18-05-21 | 11:56

Mensen in Europa willen niet in een maatschappij wonen die gedomineerd wordt door de Islam en Noord-Afrikaans tuig. Wanneer doen wij er toe?? Tel wij wel mee of alleen ons geld?

Patje | 18-05-21 | 11:50 | 4

Zolang het bloed niet door Nederlandse straten loopt, gebeurt er geen zak.

Montgomery Burns | 18-05-21 | 11:53

@Montgomery Burns | 18-05-21 | 11:53: Daarna ook niet. Zie IS in Syrië.

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 12:00

@Montgomery Burns | 18-05-21 | 11:53:
Duurt niet heel lang meer. Des te meer mensen in ons land die meningsverschillen met een mes ipv de dialoog oplossen, des te eerder het komt.

Graaisnaaiert | 18-05-21 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

Welkom in Ter Apel.

All_yall | 18-05-21 | 11:49

Agressors - zet de strijdkrachten in.

HogeNood | 18-05-21 | 11:48

Als we nu in Nederland een tweede paspoort verbieden voor Marokko als voor alle landen, en ook voor die andere paar uitzonderingslanden, en per direct alle Nederlandse paspoorten intrekken voor alle dubbele paspoort houders en hun kinderen.
Dan kunnen ze opnieuw het NL paspoort aanvragen als ze bewijs hebben dat ze geen strafblad hebben en geen lange tijd in een uitkering zitten. Dan gaan er ook een grote stroom van Marokkanen richting Marokko.

Tronald_dump | 18-05-21 | 11:48 | 2

Alleen zitten we dan nog steeds met de kwestie van hoe we ze daar droppen. Marokko neemt ze niet aan en we kunnen ze moeilijk via een containerschip ze Marokko binnen smokkelen.

Kaiserrer | 18-05-21 | 11:53

Juist , geen Nederlands paspoort aanbieden als ze weigeren hun Marokkaanse paspoort te vernietigen .

elevator | 18-05-21 | 11:55

In net Normandië in 44 resultaat zal ook wel het zelfde zijn.

Roger-Rabbit | 18-05-21 | 11:47

Gelukkig bestaat dit probleem pas sinds gisteren, dus hebben ze nog geen tijd gehad om hier een oplossing voor te verzinnen.

Ow, wacht...

Wijze uit het Oosten | 18-05-21 | 11:47

De invasie van de stranden is toch pas op 6 Juno? Of wais dit een Dieppe 2.0, kijken of en zo ja hoeveel slachtoffers er vallen?

Graaisnaaiert | 18-05-21 | 11:46
-weggejorist-
svezhaya.ideya031 | 18-05-21 | 11:46
-weggejorist-
Patje | 18-05-21 | 11:46 | 2

Marokko wil minder minder minder Marokkanen en regelt het gewoon.

Mokum Kosher | 18-05-21 | 11:45 | 1

En de Marokkanen kunnen niet veroordeeld worden als racisten .

elevator | 18-05-21 | 11:51

Turkije die grenzen opengooit als drukmiddel, Marokko die grenzen opengooit als drukmiddel. Wat een fijne landen zijn het toch ook.

Roze_bril_drager | 18-05-21 | 11:44 | 1

EU laat zich chanteren.

All_yall | 18-05-21 | 11:46
-weggejorist-
Tinie | 18-05-21 | 11:43 | 1

Handig, zo'n stukje EU in Noord-Afrika...

hoejeheette | 18-05-21 | 11:43 | 1

Alsof ze het er om doen. Geef het aan Marokko zou je zeggen.

Roze_bril_drager | 18-05-21 | 11:45

Wij boffen maar dat we Ankie Broekers-Knol achter de hand hebben.

Valka | 18-05-21 | 11:42

Er is niks veranderd sinds eerdere migrantengolven. Buiten Europa hebben ze amper rechten, eenmaal één voet op Europese bodem worden ze overspoeld met rechten. Als er zo lang niks gebeurt met het beleid, rest maar één conclusie en dat is dat het beleid expres zo gevoerd wordt.

Wat wel gezegd wordt is dat de VS en de EU zich richten op bevolkingsgroei. Als het niet natuurlijk kan, dan via immigratie. I.t.t. Aziatische landen als China en Japan, die daar niets van moeten hebben en (culturele) eenheid belangrijker vinden. Die nemen een krimp van de bevolking op de koop toe.

StiekemeBunzing | 18-05-21 | 11:41 | 1

is ook een natuurlijke verloop.
over 20 jaar moeten ze zo weer tientallen miljoenen binnen halen om dit weer recht te breien.......... maar dat zal niet meer lukken.

Roger-Rabbit | 18-05-21 | 11:46

Die twee puisten aan de Marokkaanse kust, ook raar wat Spanje daarmee moet.

van Oeffelen | 18-05-21 | 11:41 | 2

Integriteit van eigen grondgebied, moeilijk begrip misschien.

dathoujetoch | 18-05-21 | 11:46

Ze doen er in ieder geval niet mee wat ze zouden moeten doen, namelijk wacht- en geschutstorens van maken.

Graaisnaaiert | 18-05-21 | 11:48

De Marokkaanse politie doet niets, de Marokkaanse regering doet niets. Doen nooit iets, hebben overal schijt aan en gaan hun eigen gang. Overeenkomsten worden niet nagekomen en verplichtingen worden lachend aan de laars gelapt. Schijt overal aan hebben zit in de genen van dat Noord-Afrikaanse rapaille.
Het is een bewuste doelgerichte actie om Europa te laten overspoelen en te laten ontwrichten door de nieuwe colonne. We staan erbij en kijken ernaar.

laurentius | 18-05-21 | 11:40 | 5

Zolang er nog genoeg mensen vvd66 stemmen , zal het niet veranderen.

jan huppeldepup | 18-05-21 | 11:43

@Rennieflox | 18-05-21 | 11:42: Uuhhh. nee. Hou die 10 miljard liever ín Europa. laat die vluchtelingen maar lekker dobberen op zee. Als de 'opname-/overlevingskans' daalt van 99% (kiepert altijd wel een bootje om) naar 0% stopt het vanzelf.

naglfar | 18-05-21 | 12:04
▼ 2 antwoorden verborgen

het probleem is: als ze 1 kleine teen op Europees grondgebied zetten, hebben ze meteen een waslijst aan "rechten" . Opvang. Huis. Geld. Recht op zakkenrollen. Recht op 5 jaar procederen.

het probleem is niet dat er geen muur staat. een muur is ondoenlijk en onnodig. Het probleem is dat er geen mechanisme is om mensen ertoe te zetten terug te gaan, en te veel mechanismen die mensen hier naartoe lokken.

Ir. Wilhelmus | 18-05-21 | 11:38

Het is tijd om de oorlog uit te roepen tegen Marokko. Weg met die bezetters die overal Marokkaanse enclaves oprichten in Europa.

Patje | 18-05-21 | 11:38 | 1

En west Sahara bezetten.

Tronald_dump | 18-05-21 | 11:42

Ook allemaal echt wanhopige hulpbehoevende vluchtelingen gezinnen uit vreselijke oorlogsgebieden.... oww wacht...

Swaffelkaffert | 18-05-21 | 11:38

Ahh joh maar wir schaffen dat toch gewoon weer. Heel de arme wereld naar de EU. Schaffen we gewoon met z'n allen. Jullie willen toch ook deugen. Wat kun je hier nou op tegen hebben.

Zalluf | 18-05-21 | 11:37

Ik vraag me af wat het belang van die enclave is.. Kost volgens mij alleen maar weer geld. Afstoten die handel en de ratten er lekker hun einddoel behaald laten hebben.
Ik wil die smoelen dan wel eens zien.

NiCeY | 18-05-21 | 11:37

Ik geloof dat de grens langzaam bereikt is aan de grens. Als Spanje overspoeld wordt kan het zijn dat ze misschien hun wetten moeten veranderen, anders komen er nog een paar miljoen.

jan huppeldepup | 18-05-21 | 11:37

Is het geen idee om een soort van " Atlantikwall " op en nabij landen aan de Middellandse zee te bouwen ?!
Of zeg ik nu iets raars ?!

Bad - Casey | 18-05-21 | 11:37

"Dus Europa, doe eens wat aan die waterwerken daar, want momenteel is het zo lek als een mandje."
Huh?? Pleit GS nu ineens voor MEER EU?

* Il Principe * | 18-05-21 | 11:36 | 4

@NiCeY | 18-05-21 | 11:38:
Ik wel, maar jij blijkbaar niet. GS schrijft Europa, maar bedoelt EU of Frontex. GS had Spanje geschreven als het bedoelt had dat de Europese landen dit individueel op moeten lossen.

* Il Principe * | 18-05-21 | 11:50

* Il Principe * | 18-05-21 | 11:36
Europa moet inderdaad iets doen hieraan. De EU zal het namelijk niet doen.

klamme.vla | 18-05-21 | 11:52

@* Il Principe * | 18-05-21 | 11:50:
*bedoeld
En jij bepaalt nu dus wat GS bedoelde?

NiCeY | 18-05-21 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ideetje: Zullen we eens stoppen met rechten toekennen aan mensen die illegaal ons grondgebied betreden?

marcoplarco | 18-05-21 | 11:36 | 2

Dan moet je wetten gaan veranderen en dat is onmogelijk. ( Of je leeft in Denemarken, daar gaat het wel).

jan huppeldepup | 18-05-21 | 11:41

@jan huppeldepup | 18-05-21 | 11:41:
https://www.infomigrants.net/en/post/29842/denmark-aims-for-zero-asylum-seekers
Denmark’s former immigration minister, Inger Stojberg, is meanwhile facing impeachment for illegally ordering the separation of underage couples seeking asylum.

Over een aantal jaar is de politieke wind in Denemarken ook weer Welkom, welkom, welkom.

Is dit nog nieuws? | 18-05-21 | 12:22

Vindt ze?

Toetsenbordcomplex | 18-05-21 | 11:35

Wat een doorslaand succes, dat verdrag van Marrakech.

Abject | 18-05-21 | 11:34

Zie je wel dat je geen vaccinatiepaspoort nodig hebt.

Wim Venijn | 18-05-21 | 11:33 | 1

Of een negatieve coronatest

klaas24 | 18-05-21 | 11:39

Nooit begrepen waarom je je grens niet gewapenderhand mag verdedigen. Gewoon schieten. Harde kogels of alleen een hagelgeweer. Het is toch pure agressie, waarom mag je je daar niet tegen teweerstellen?

langelat | 18-05-21 | 11:33 | 1

Precies

DrTodd | 18-05-21 | 11:54

Als je je grenzen niet beschermd of mag beschermen, waarom hebben we dan nog grenzen?

John McClane | 18-05-21 | 11:31 | 1

Grenzen zijn er om de belastingbetalers binnen te houden.

Dezenaamhier | 18-05-21 | 11:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl