Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Notulendebat: nog steeds geen arrestaties

U dacht toch niet dat het al voorbij was?

Hoewel we het niemand kwalijk zouden nemen als ze in slaap gesukkeld zijn na deel één, tijdens de Vier Blokjes van Rutte in deel twee van het zoveelste tragische drieluik over de Rutte Doctrine, gaan we toch voor de wakkeren onder u een volgende ronde in. Hier, een foto van Alexandra van Huffelpuf gekleed in discodip als testbeeld om uw vermoeide ogen weer scherp te stellen, hierboven de luidruchtige interrupties van Wilders tegen Rutte om uw oren te sensibiliseren en na de breek de livestream voor het vervolg met "de rest van het team", zoals de volstrekt niet partijdige Kamervoorzitter van D66 het demissionaire kabinet vlak voor de dinerpauze nog liefkozend aanduidde. Spoiler: dit debat eindigt niet in aanhoudingen, noch in bloederige taferelen op het Groene Zoodje. Wel met een stemming over een motie van wantrouwen van DENK. En nee, die zal het ook wel weer niet halen. Want de Kamer is een lam en geen Kristie en zegt dus niet tegen Rutte:

"Ga rennend de laan uit en kom nooit meer terug"

GSTV. Wilders wil Rutte voor de Hoge Raad

Reaguursels

Inloggen

Tja, de uitkomst heeft mij niet verbaasd. Aangezien alle partijen die in de afgelopen 10 jaar met Rutte samen hebben gewerkt, zijn uiteindelijk hier schuldig aan. En die houden de rijen gesloten. Zolang partijbelang boven alles gaat, dan kan de oppositie schreeuwen wat ze willen. De meerderheid in de 2e kamer sluit de ogen en gaan over tot de orde van de dag.

loser | 30-04-21 | 06:45 | 1

De meerderheid van de kamer heeft net ze zeteltje mogen innemen dankzij hun partij. Zou raar zijn als ze in de eerste maanden al breken met het partijjuk. We stemmen voornamelijk op partijen en niet de poppetjes, dat moet anders als u het partijbelang kleiner wilt maken. Maar ik zie nog niet hoe dat zou moeten werken.

Continuum | 30-04-21 | 07:18
-weggejorist-
Datgingniegoed | 30-04-21 | 03:34

Ow, Kudtje bef!
Zit ik ff een partijtje tering herrie in t hele verkeerde topic te dumpen.
Maar goed , heer heerste ook een graf stemming, toch?

Datgingniegoed | 30-04-21 | 03:28
-weggejorist-
Datgingniegoed | 30-04-21 | 03:22

We krijgen gewoon weer een kabinet Rutte 4

De meerderheid heeft tegen de motie van wantrouwen gestemd. De Kamerleden blijven liever op plek zitten dan voor het aftreden van dit kabinet te kiezen.

Rutte gaat gewoon verder met het slopen van Nederland.

Of het volk moet in opstand gaan komen.

lex63 | 30-04-21 | 03:04 | 3

Het kabinet is al afgetreden

Continuum | 30-04-21 | 07:13

@Continuum | 30-04-21 | 07:13:
Oh ja? Wedden dat je precies dezelfde gezichten de komende vier jaar in vak K zult terugzien? Met uitzondering van die anderhalve man en een paardekop van de CU dan.

Professor Superhirn | 30-04-21 | 07:41
-weggejorist-
Datgingniegoed | 30-04-21 | 02:49

Tja alle moties van wantrouwen verworpen dus het kabinet kan weer verder, goedemorgen Nederland.

jan huppeldepup | 30-04-21 | 02:37 | 1

Men krijgt watze willen: Kaagi - kartel

MoslimMolen | 30-04-21 | 02:52

Kan iemand dat mens eens vertellen dat de kappers al weer open zijn?

tsjajaja | 30-04-21 | 11:03

En ze gaan er gewoon allemaal mee wegkomen. Mij is ooit in dienst geleerd "goed voorbeeld doet goed volgen", wat voor precedent schept dit voor de toekomstige politiek? Als zij zich niet aan wetgeving hoeven te houden, hun ambtenarij zich mag misdragen en lak hebben aan (eigen) regelgeving.... wat verwachten zij van de burger??? Dit schept alle voorwaarden voor ernstig corrupte politiek. Thorbecke draait zich om in zijn graf...

Nederlanddraaitdoor | 30-04-21 | 01:47 | 2

Zorgelijk, inderdaad.
Ik dacht dat deze affaire de wal was die het schip zou doen keren, maar nee.
Wat moet een politicus tegenwoordig doen om weggestemd te worden?
Een weeskind doodslaan met een gestolen puppy?

Vage_eddie | 30-04-21 | 03:27

@Vage_eddie | 30-04-21 | 03:27: "Nee, ik snap de heer Wilders volkomen! Ik denk ook niet dat er iemand is hier in de kamer die graag kinderen doodgeslagen ziet worden, laat staan weeskinderen! Maar u moet wel begrijpen dat met een puppy slaan gewoon wettelijk mag en er naar mijn mening dus niks onoirbaars is gebeurd.

Het stelen en doodslaan daar kan ik me niet in vinden. Daarin verschillen de heer Wilders en ik van mening. Ik heb hier niet direct een actieve herinnering aan. Maar daar kom ik straks in de derde termijn nog op terug!"

einz | 30-04-21 | 03:50

Heeft zij geen spiegel ofzo, en is haar kapper blind? Ze ziet eruit als de permanente winnaar van de jaarlijkse wedstrijd Tegen de Wind In Fietsen.

quigg | 30-04-21 | 05:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Het gekakel van kaq was hemeltergend dedaineus. En hoe is t mogelijk, dat de slachtoffers van ongekend onrecht nog in de penarie zitten? IEDEREEN wil ze redden, toch? Zeker nu dat benadrukken de aandacht wegleidt van 'functie elders'? Of 'sensibiliseren'? Of ruttedoctrine? En de nieuwe '66 voorzitster grijpt vakkundig in, zodra een '66er onder vuur ligt. Helaas voor haar is Geert niet onder de indruk.

vladimirows | 30-04-21 | 01:15 | 1

Er wordt steeds duidelijker zichtbaar dat niet alleen Rutte het probleem is, maar ook vele lagen onder hem. Dit is alleen mogelijk als er in alle lagen van de belastingdienst enige rot zit.

Vage_eddie | 30-04-21 | 03:29

Die van Huffelen, die lijkt net weggelopen te zijn uit een horrorfilm, met van die porceleinen poppen.

Sinterbikske | 30-04-21 | 01:08 | 1

Een erg opmerkelijk clowntje.
Als je er zo bij loopt, is er iets in de bovenkamer niet helemaal OK.
Tot op zekere hoogte is schaamte namelijk een vrij gezonde emotie, die in ieder geval van een bereidheid tot sociale aanpassing getuigt.
Als je er teveel van hebt, kamp je met assertiviteitsproblemen.
Als je er te weinig van hebt, krijg je een kapsel zoals van Huffelen.

Vage_eddie | 30-04-21 | 03:33

Nog even een CDA-opzetje......... bah, misselijkmakend.

Wobbelplatte | 30-04-21 | 01:01

Zo, heb ff paar uurtjes liggen slapen tussendoor. Zijn ze al weg?

Sinterbikske | 30-04-21 | 01:00 | 2

Nee, bord voor hun kop.

Watching the Wheels | 30-04-21 | 01:00

Hahaha, we wonen niet in Japan!

Dirk III | 30-04-21 | 01:15

Dat "Engels" ook steeds van die Rutte, terwijl hij gewoon Nederlands zou kunnen spreken "upon reflection". Arrogant little acorn.

Watching the Wheels | 30-04-21 | 00:53 | 2

Hij is vast aan het voorsorteren op Brussel.

Hersenletsel | 30-04-21 | 01:14

Ook z’n mofrikaans: “Augenhöhe”

mameloe | 30-04-21 | 11:48

Het liegen gaat weer beginnen ...

Watching the Wheels | 30-04-21 | 00:50

Hoofdelijk stemmen zometeen. Maar er zijn er niet al teveel meer. Snel opgetrommeld door Rutte?

Wobbelplatte | 30-04-21 | 00:43 | 1

Is Omtzigt er? Misschien kan je nu wel de breuklijn zien in het CDA. Door per partij te stemmen kwam Rutte de vorige keer goed weg.

Snap_het_ook_niet | 30-04-21 | 00:46

Exit Rutte: Ruxit a.u.b.

gekwetst | 30-04-21 | 00:33 | 1

vergeet dat maar , we gaan gewoon door met geen actieve herinneringen

out-of-de-box | 30-04-21 | 00:38

Ode aan Pieter Omzigt met de enige juiste stappers en de waarheid in handen.
Kop op Pieter, jij was de enige die WAAR was in deze CDA poppenkast.
Eerlijkheid duurt het langst. Maar is wel het meest waardevolle.
Voor jouw: https://youtu.be/eKWiKNMKhgQ

Datgingniegoed | 30-04-21 | 00:22

Wat een zeldzaam onaantrekkelijke dame is die sofie.

mr Fawlty | 30-04-21 | 00:08 | 3

Met het haar van een afgereden wasbeer.

Ome_BW | 30-04-21 | 00:39

Ik vind haar wel meevallen.

Jezus_Boeddha | 30-04-21 | 00:39

Als ik Klaver zou zijn zou ik zeggen: Voorzitter ik begrijp helemaal niets van de onsamenhangende woordenstroom van mevrouw Hermans. Ik kan de vraag derhalve niet beantwoorden.

Arnold Layne | 30-04-21 | 00:07

Groen-links/pvda willen dus gaan meeregeren al dan niet-betaalde Rutte. De salon-socialisten vinden de grachtengordel dus belangrijker dan de “deplorables”

Snap_het_ook_niet | 30-04-21 | 00:04

Als guurrechts boefje moet ik constateren dat ik Lilian Marijnissen een warm hart toedraag. Wat een verademing in deze slangenkuil.

kaplaarzenverkoper | 29-04-21 | 23:51 | 4

Eens. Ben sowieso in de war. Vind ineens Azarkan en Simons ook heel valide punten aandragen. Ben altijd best Guur Rechts geweest. Wat een drama dat Rutte mij naar Links doet drijven.

Fanshitter | 30-04-21 | 00:49

@Fanshitter | 30-04-21 | 00:49: Rechts bestaat niet. Geert Wilders en Omtzigt zeggen ook zinnige dingen altijd. Realisme is waar het om gaat.

Dirk III | 30-04-21 | 01:22

@Fanshitter | 30-04-21 | 00:49: Dit heeft niets met links of rechts te maken maar met fatsoenlijk beleid voeren als regering.

MTB | 30-04-21 | 01:23
▼ 1 antwoord verborgen

Valt wel op bij de dames dat des te meer ze liegen de brillen groter worden. Ps. Blijkt nu wel waarom DIE D’66 muts kamer voorzitster moest worden

Snap_het_ook_niet | 29-04-21 | 23:51 | 3

Kaag heeft dat met dat brilletje net als Ollongren. Een beetje naar voren op de neus. Het slaat nergens op en is allemaal onderdeel van de show. Het straalt zogenaamd een soort autoriteit en "kennis" uit.

Dirk III | 30-04-21 | 00:41

@Dirk III | 30-04-21 | 00:41: Noem zo'n bril een 'intelligentie-prothese'...

Yrrab | 30-04-21 | 01:09

Die bril hebben ze nodig om de waarheid te kunnen zien; zo ver zitten ze er vanaf.

Vage_eddie | 30-04-21 | 03:46


Laten we eerlijk zijn. Als je in het hoogste politieke orgaan van Nederland terecht kon komen heb je in je politieke carrière blijk gegeven van bepaalde talenten. Zachtmoedige mensen die de redelijkheid betrachten komen doorgaans niet veel verder dan een functie als bestuurslid bij de plaatselijke badmintonvereniging.

Iedereen in de Haagse Politiek is in principe een geroutineerd leugenaar, manipulator en weet heel goed hoe met de ellebogen moet worden gewerkt. In vak K en in de oppositie. Integere, goed bedoelleden burgers zullen nooit landbeleid bepalen. Daar zijn ze te naïef voor.

Landelijk bestuur moet er zijn. Maar het idee dat dát bestuur het beste met haar burgers voorheeft is een denkfout.

Manstein | 29-04-21 | 23:49 | 5

@nobodiesunmighty | 30-04-21 | 00:16:
Suggestieve opmerkingen over m'n nickname zijn al behoorlijk lange tijd niet meer gemaakt. Daar is natuurlijk niet iedere nieuwe reaguurder van op de hoogte.

U doelt waarschijnlijk op Erich von Manstein, strateeg in de 2e wereldoorlog, in dienst van Duitsland. Wist U ook dat die von Manstein een uitgesproken hekel had aan Hitler? En dat hij z'n hond, een teckel, leerde de hitlergroet te brengen, als neerbuigend grapje naar het naziregime..?

Manstein | 30-04-21 | 00:41

@Manstein | 30-04-21 | 00:41: er vliegen ook aardig wat duitse straalvliegtuigen hier rond typologie u ook wel bekend.

nobodiesunmighty | 30-04-21 | 00:54
▼ 2 antwoorden verborgen

En iedere keer weer dat flutargument : ' de regering is afgetreden '.
( door kaag dan wel uitgesproken in een soort beQACt allochtoons )
Maar ze zitten er nog gewoon en ze regeren ook nog steeds alsof ze niet demissionair waren.

mr Fawlty | 29-04-21 | 23:47 | 1

Eigenlijk komt deze status quo ze prima uit; er is allang duidelijk dat de huidige coalitie gewoon door wil gaan als Rutte 4, maar ze vertragen de boel gewoon totdat ze deze hobbel genomen hebben, zodat ze er niet opnieuw over kunnen "vallen".

Vage_eddie | 30-04-21 | 03:52

Denk eens terug aan die peiling waarin bleek dat Sigrid Kaag eigenlijk geen idee heeft wat er in Nederland leeft. Dan snap je haar en haar manier van antwoorden.

starbuck280 | 29-04-21 | 23:46

Veel gewauwel van Kaag. Was niks, is niks, word niks!

sgaapje | 29-04-21 | 23:44 | 1

WordT

YoMoms | 30-04-21 | 00:03

Madam A-Qaq kan dan wel interessant met haar handnen wapperen, zich zogenaamd buiten het tkabinet opstellen (want oh, wat ben ik toch buitenlands), ze heeft vier jaar lang alles van Rutte geaccepteerd en is inderdaad dezelfde route afgedrenteld. Hypocrisie ten top. Pak je bezemsteel en draag je verantwoordelijkheid voor vier jaar collegiaal bestuur.

dathoujetoch | 29-04-21 | 23:44

Die van der Plas van BéBéBéé heeft ogenschijnlijk nogal persoonlijke rare vragen: "Hoe vindt u nu zelf hoe u functioneert als minister of staatssecretaris? Vind u dat u na dit alles nog wel een vervolg mag hebben in een volgend kabinet?" En wat voor antwoorden krijgt ze dan? O.a. hoe vervelend ze het vinden voor die toeslagenouders. Vervolgens stelt Vander Plas "Ja, dat zal allemaal wel, maar dat is geen antwoord op mijn vraag". En dan komen er vervolgens riedels als "alles gedaan wat in mijn vermogen lag".

Zou zeggen: lees stukken ministerraad 2019 nog eens terug en interpreteer die eens eerlijk en niet met een heel verzonnen verhaal er om heen. Dan is er maar 1 cionclusie: vrijwel niemand daar was integer en verdient geen plek in het volgende kabinet.

Neen, Lientje is niet gek, goede vraag.

Jan, Leiden | 29-04-21 | 23:42 | 1

Mee eens, ze zouden allemaal op moeten krassen en nieuwe mensen de kans moeten geven.

Watching the Wheels | 29-04-21 | 23:46

Kaag verzint ze waar je bij staat. Hier scheiden onze wegen betekent met terugwerkende kracht ineens iets totaal anders, zodat de deur weer op een kiertje kan.

GroetenVanUrk | 29-04-21 | 23:42 | 1

Wagenwijd open.

whitechocolateface | 29-04-21 | 23:46

Hier scheiden onze wegen mevrouw Kaag.

Roze_bril_drager | 29-04-21 | 23:40

Sigrid sla ik over. Ik heb m'n portie wollig gewauwel, gedraai en studentikoze ons-kent-ons wel weer gehad voor vandaag. De kou is uit de lucht volgens Xander. En niemand met enig gezond vertstand weet waarom.

SIogra | 29-04-21 | 23:40 | 4

@dathoujetoch | 29-04-21 | 23:45: of Jord kijk mij eens leuk doen met mijn bretels en mijn illegale huis in een natuurgebied Kelder.

dathoujetoch | 29-04-21 | 23:46

@dathoujetoch | 29-04-21 | 23:45:

Nou, nog zo eentje die tussen de quasi kritische vragen door volledig ten dienste staat van Rutte.

Roze_bril_drager | 29-04-21 | 23:47
▼ 1 antwoord verborgen

Kaag was er zelf bij, pffff

Koppig | 29-04-21 | 23:38 | 1

Er is altijd een klein kansje dat ze in Niezjuuurrrw zat.

Vage_eddie | 30-04-21 | 03:37

En nu Hillary Kaagbaan: alsjeblieft,
geef me een teiltje........

mameloe | 29-04-21 | 23:37

Gelukkig had Kaag er niets mee te maken.....
Volgens Kaag zelf.

Gele Beer | 29-04-21 | 23:35

De clown vertelde net dat ze zo'n 8 toeslag-ouders per week spreekt. Daar kom je dan binnen als ouders die net een financiële hel hebben doorgemaakt, met hongerende kinderen en dan zit er zo'n met goud volgehangen iets met een rare jurk aan achter een bureau, en die moet je dan alles vertellen. Lijkt me geen leuk gesprek als ze haar wenkbrauwen fronst.

jan huppeldepup | 29-04-21 | 23:34 | 1

Ik verwacht elke keer een 'off with their heads' uit haar mond

Justin Bieber | 29-04-21 | 23:57

Ik vind Caroline van der Plas een exemplaar.
Maar als ze op me gaat liggen bel ik de ambulance..

jaja | 29-04-21 | 23:30

Genoeg schaamteloos geneuzel aangehoord. Welterusten.

TeeJee | 29-04-21 | 23:30

Ow jee,
Kaag over 5 minuten

mr Fawlty | 29-04-21 | 23:28

Mevrouw Kaag zo meteen. Als ze moe is dan heeft ze vaak moeite om nog warm over te komen dus laat maar komen die vragen van Lilian.

Roze_bril_drager | 29-04-21 | 23:28 | 3

De enige ' warme' ervaring die ik tot nog toe gehad heb bij kaag, is mijn lauwwarme maaginhoud die dan opspeelt.
Steeds weer.

mr Fawlty | 29-04-21 | 23:30

@mr Fawlty | 29-04-21 | 23:30:

Haha, heel herkenbaar.

Roze_bril_drager | 29-04-21 | 23:35

Kaag zou het beter doen als emotionele diepvries.

nobodiesunmighty | 30-04-21 | 00:19

Het enige wat spannend is: Wie gaan Rutte en zijn Henchmen deze keer aan een meerderheid helpen? Slikt Segers weer een meloen door en komt hij in het landsbelang terug op zijn woorden?
Gaat het alleen GL worden of de tandem GL PvdA? Over een maand of drie weten we het. Maar Rutte 4 staat al in de steigers.

Zapata10 | 29-04-21 | 23:26 | 2

Vrees Segers ondanks zijn grote woorden met Pasen. Even een megameloen doorslikken, dan 1000 maal excuses aan zijn kiezers maar dat toch echt in het landsbelang bla bla bla enzovoort.

Roze_bril_drager | 29-04-21 | 23:29

kan de Mossad niet ingrijpen. Ruttes optreden doet me steeds meer denken aan het proces van Eichman. Ik weet het, foute vergelijking, maar het gedrag van Eichman lijkt op dat van Rutte....(vast ook weer goed fout).

nobodiesunmighty | 30-04-21 | 00:21

Sylvana heeft het al twee keer over seksuele intimidatie door de belastingsdienst gehad. Wat is er voorgevallen dan? Ik heb daar tot nu toe niets over gehoord.

osolemio | 29-04-21 | 23:24

Zojuist de antwoorden van Fopke aan Wilders betreffende excuses aan Omtzigt gezien. Maar nu groeit mijn vertrouwen in de politiek hoor. Ze kunnen gewoon niet anders. Ze leven in zo een gigantisch parallel universum. Ze zitten zo in hun eigen gelijk. Wat n klucht. Wat een bananen monarchie. Laat niemand ooit nog lachen om toestanden en dictators in 3e wereldlanden.

vladimirows | 29-04-21 | 23:23

Ik zou toch bloednerveus worden als ik daar stond, met die Kaag vlak achter mij, die de hele tijd signalen zit uit te zenden dat zij de enige is die weet hoe het zit en dat alle anderen ver beneden haar staan.

Arnold Layne | 29-04-21 | 23:22 | 1

Wilders Kaag en nieuw leiderschap. joepie

harries | 29-04-21 | 23:25

Allemaal gebrul voor de bûhne. 'Iedereen' in de tweede kamer vindt dit allemaal HEUL belangrijk. Maar de HEULE tweede kamer is LEEG tijdens de debatten. Krekels. Anderhalve man/vrouw en een paardenkop. Oftewel; dit wordt glijdend Rutte IV. Het interesseert de gemiddelde politicus geen fuck.

YoMoms | 29-04-21 | 23:16 | 2

Is vanwege de kerona…

tantesidonia | 29-04-21 | 23:36

@tantesidonia | 29-04-21 | 23:36:
Flikker toch op. Een dag later staat Sherry Berdet weer heel hard schande en boe te roepen terwijl hij niet eens de moeite neemt om een debat te voeren. Die zit lekker wijn te zuipen met z'n wijf want hij weet ook wel dat z'n schaapjes via Twitter de grote leider volgen. Echt alles in politiek Den Haag is theater. Dat geldt voor alle politici op een handvol na zoals Leijten en Omtzigt. Meer is het niet. En er gaat daarom NIETS veranderen.

YoMoms | 29-04-21 | 23:59

Net nog even verdiept in Loek Hermans. Dat is niet mals, maar het verklaart waarom zijn dochter nu zit waar ze zit.

Berend_Breedreet | 29-04-21 | 23:15 | 2

Hij heeft er twee. De ander is de Carolien! van Rutte.

Gewone_mevrouw | 29-04-21 | 23:20

Er zijn VVD'ers die tig jaar lokaal politiek werk hebben verricht en bij gods gratie op plek 56 belanden. Sophietje wordt vanuit het niets met al haar nontalent op 3 gezet. Wat een aanfluiting en corruptie van de bovenste plank

YoMoms | 30-04-21 | 00:02

Goeie vraag van Sylvana!

Gewone_mevrouw | 29-04-21 | 23:13

Nou was ik tot nu toe enigszins gematigd over de dames en heren in Den Haag maar hoe moet een clown in een kleurenjurk, behangen met goud overkomen bij gedupeerden met helemaal niks. Bij mij komt dat mens al hopeloos arrogant en aanmatigend over met die protserige outfit. Weg met dit circus van truienartiesten.

Dr.Rotten | 29-04-21 | 23:07 | 2

Hopeloos arrogant is de eerste vereiste als je bij D66 solliciteert, noem één D66'er die het niet is.

Roze_bril_drager | 29-04-21 | 23:24

En die vrrreselijke rrrrollende rrrr van haarrr.

NeedIsaymore? | 29-04-21 | 23:41

Alle slachtoffers mogen gratis een hapje eten in een Grieks restaurant, zodra de cijfers het toelaten

stipjes | 29-04-21 | 23:06

En clowntje zeurt maar door.....

mameloe | 29-04-21 | 23:04

haha is het alweer fout gegaan , moet ik eens bij me baas doen dan sta ik meteen al op straat, loon in houden van al die clowns ministers dan piepen ze wel anders

out-of-de-box | 29-04-21 | 22:55

De SP leest de regering de les en ik... sta aan de kant van de SP. Zo ver is het met de Nederlandse politiek gekomen.

J.P.Drapeau | 29-04-21 | 22:55 | 5

@Professor Superhirn | 29-04-21 | 23:08: En dat is ergens best veelzeggend.

starbuck280 | 29-04-21 | 23:12

Ik was het op de radio met van jole eens over dit onderwerp. Rare tijden.

P-unit | 30-04-21 | 00:34

Ja en bij de volgende verkiezingen verliest SP weer zetels en de VVD en D’66 winnen er weer paar bij.

Kattie | 30-04-21 | 11:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Integriteit heeft bij de VVD nog nooit hoog in het vaandel gestaan. Deze bestuurderspartij geilt op macht en zoekt niet de randjes maar gaat er gewoon overheen. Het wordt steeds meer een heel enge club waarvan de leden elkaar de hand boven het hoofd houden en gunsten verlenen.. Heel gevaarlijk voor de democratie.

Mallenmoe | 29-04-21 | 22:51 | 1

Welke democratie? Die mediaverkiezingen met uitslagen die voor 90% bepaald worden door polls uitgevoerd door zogenaamd onafhankelijke bureaus, en op gekleurde wijze aan de kiezer gepresenteerd door kranten en omroepen gerund door D66-fans?

Professor Superhirn | 29-04-21 | 23:13

Het komt erop neer dat ze geen 30.000 euro "krijgen" maar dat hun eigen geld weer wordt teruggestort. In de huidige woningmarkt is het alsof je een ijsje geeft. Er zal een dikke vergoeding moeten komen voor de gelede schade misschien dat de staatsloterij hierin een betekenisvolle rol kan vervullen

stipjes | 29-04-21 | 22:51 | 1

Met koolmees in de Gaston rol! Al die gedupeerden ouders langs live op tv.

P-unit | 30-04-21 | 00:39

Goed hoor die Marijnissen.

Watching the Wheels | 29-04-21 | 22:50

Hopelijk krijgt die Kaag met moederdag een haarband. Wat een irritant gedoe elke keer bril op bril af, haar achter het oor.

TahPhallus | 29-04-21 | 22:50 | 1

Ze kan beter haar hoofddoekje opdoen, zit het haar niet in de weg en is haar man ook blij!

Hersenletsel | 29-04-21 | 23:02

Hebben ze nou afgelopen week weer een fout gemaakt? Zucht.

Watching the Wheels | 29-04-21 | 22:48 | 2

Ja, zum kotzen.

hisxxx | 29-04-21 | 22:50

ach...dat valt niet meer op, dat heet enige tijd alweer "het nieuwe goed"...een goede psychopaat is in staat om van de kleur zwart een kleur wit te maken. Menig natuurkundige moet hier jaloers op worden...

nobodiesunmighty | 29-04-21 | 23:06

Oh, was dat nu een Joris?

Knarf9999 | 29-04-21 | 22:43

Het Rutte kartel de grootste criminele organisatie van Nederland er zitten mensen in de gevangenis voor minder alles heeft Rutte geterroriseerd hij hoort voor de rest van ze leven met ze kartel opgesloten te worden als er nog recht is .

kuus | 29-04-21 | 22:42 | 1

Probleem is dat een kamermeerderheid dat moet willen, maar het ging Wilders om het signaal wat hij ermee wil geven. En terecht dat signaal.

Jan, Leiden | 29-04-21 | 22:47

Zij speelde toch eerder die docente op Zweinstein?

Schmalz | 29-04-21 | 22:40 | 2

Nee, ze was de tegenspeelster van die acrobaat Adriaan.

Knufter | 29-04-21 | 22:41

Ze mocht wel eens meerijden op de ezel van pipo en mij

mameloe | 29-04-21 | 23:08

Zo, the queen of hearts is weer aan het woord.
En maar willen "helpen". Ze willen de ouders alleen maar "helpen".
Ik zit me hier alleen maar bozer en bozer te maken.
Wat een zooitje is het daar.

Gewone_mevrouw | 29-04-21 | 22:39 | 2

Oh, oh, en wat werken ze toch hard.
Oh, wat moeten we ze eigenlijk dankbaar zijn.

Gewone_mevrouw | 29-04-21 | 22:40

Of ze kunnen daar niets en het land rolt grotendeels verder ondanks hen of ze willen het gewoon niet oplossen. Je maakt me niet wijs dat dit een onoplosbaar probleem is, geld speelt heden ten dage geen rol meer in het systeem.

Roze_bril_drager | 29-04-21 | 22:59

Die 30.000 euro schadevergoeding is natuurlijk een fooitje je koopt er misschien net een caravan van om in te wonen. Wat een aanfluiting. Het volgende schandaal is de hoogte van het schadebedrag

stipjes | 29-04-21 | 22:38 | 2

Ja, klopt, want de schade is veel groter dan de compensatie. Nog niet gesproken over de emotionele schade wanneer je niet financieel meer voor je kinderen kunt zorgen die dan worden uit huis geplaatst en later "geadopteerd" en vervolgens zie je ze als ouder langer dan 4 jaar niet meer. Hoe gaan ze deze ouder ooit compenseren? Dan hebben we het niet over 30.000, maar iets wat onherstelbaar is beschadigd. En oh, wat zijn ze toch gevoelig? Verdwijn alsjeblieft?

Jan, Leiden | 29-04-21 | 22:45

Tjonge, miljoenen naar bevriende consultantsbureaus mbt onderwerp kindertoeslagaffaire en ruimhartiger compenseren dan €30.000, nou mooi niet?

Jan, Leiden | 29-04-21 | 22:54

Een sprekende clown op de televisie. Het rare is dat de kat naar buiten is gerend, de hond in de gang aan het huilen is en alle vliegen in de kamer verdwenen zijn. Kan dat toeval zijn?

jan huppeldepup | 29-04-21 | 22:36 | 1

Deze stream wordt afgeraden voor mensen met epilepsie.

Knufter | 29-04-21 | 22:39

blablabla 'bewustmaken van Omtzigt' blablabla 'stoom afblazen' blablabla 'niks onoorbaars' blablabla.

Zijn we 'functie elders' vergeten?

SIogra | 29-04-21 | 22:36

Die staatssecretaris komt zo bij de Adams Family weggevlogen, de vleugels zijn ingeklapt. Wel vóór 24.00 uur weer binnen zijn.

cor123 | 29-04-21 | 22:33 | 1

Huffel666

Kijkeensaan | 29-04-21 | 22:39

Je staat 's ochtends in je onderbroek voor de kast en denkt ... wat zal ik eens aantrekken naar een serieus debat over een van de grootste clusterfucks van de afgelopen jaren ... en ineens weet je het ... een clownspak ... even je haar goed en dan gaan we ...

Watching the Wheels | 29-04-21 | 22:33 | 7

Past goed bij het idee van een rariteitenkabinet met allemaal wereldvreemde freaks.

SIogra | 29-04-21 | 22:45

Lekker boeiend wat ze aan heeft. Ze hoeft alleen haar best te doen in haar werk. Ze zit niet op Thinder maar bestuurt een land.
Ik vind haar vanavond duidelijk en oprecht en ze praat op slachtofferniveau in details.
En de fleurige jurk compenseert haar ietwat monotoon stemgeluid.

Bootvisser | 29-04-21 | 23:14

@Bootvisser | 29-04-21 | 23:14:
Denk dat die ouders liever iemand zouden zien die zichzelf wat minder centraal stelt. Het lijkt wel een circus ...

Watching the Wheels | 29-04-21 | 23:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Look behind you.... Is dit nu een trailer voor Bride of Frankenstein vs The White Witch?

dathoujetoch | 29-04-21 | 22:33 | 1

Bride of RE-animator

HouseMaster | 29-04-21 | 23:28

Starend naar dat testbeeld-kledingstuk van van Huffelen begin ik zin te krijgen in lsd.

Abject | 29-04-21 | 22:32 | 2

Zij zelf ook elke dag, vandaar dat idiote beeld dat ze heeft. Ze denkt dat het allemaal goed gaat ... "rust reinheid en regelmaat in de uitvoering" koekoek ... mensen worden uit hun huis gezet, plegen zelfmoord ... rust en regelmaat, komt allemaal goed.

Watching the Wheels | 29-04-21 | 22:39

Oh ja, in dat rapport stond ook nog keihard vernietigend dat er politiek gemotiveerde redenen waren om de boel onder de pet te houden, onder tapijt vegen mag niet gebruikt van Koolmees? Man, rot toch een eind op!

Jan, Leiden | 29-04-21 | 22:31

De Kamervoorzitter Vera Bergkamp (D66), als verlengstuk van het kabinet, muilkorft de Kamer, ongekend en ongelooflijk dat dit kan.

smdyasc | 29-04-21 | 22:31 | 4

Ja, weer wel dat dit op de agenda staat, u hoeft geen onnodige vragen meer te stellen als Kamerlid? Dacht dat een Kamerlid dat zelf nog eens bepaald? Of is dit vooraf riedeltje van deze voorzitster het "nieuwe besturen"? Walgelijk, wat een verlengstuk van de Rutte-doctrine van eensgestemden zeg! Bleegh! Die is gewoon niet objectief?

Jan, Leiden | 29-04-21 | 22:36

Ja, het is soms op de grens inderdaad.

Watching the Wheels | 29-04-21 | 22:37

Een en al D66; Bergkamp, Kaag, Ollongren, Koolmees, van Huffelen.

Roze_bril_drager | 29-04-21 | 22:46
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen we haar niet aflakken? Gelukkig kijk ik dit op mijn computer, dus nu een andere tab aanstaan. Ik ga niet terug naar de video tab tot ze van het scherm verdwenen is.

Met_baard | 29-04-21 | 22:30 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

www.google.com/imgres?imgurl=https%3A..... i&docid=tbfWWghP4RiLuM&w=436&h=800&itg=1&q=bruid%20van%20frankenstein%20pruik&ved=2ahUKEwjEs9jcpaTwAhV34rsIHX3EAnQQMygCegUIARDLAQ

dathoujetoch | 29-04-21 | 22:30 | 1

-sorry-

dathoujetoch | 29-04-21 | 22:30

Is dit een kleuren test voor m'n scherm ofzo?

Het Licht | 29-04-21 | 22:30 | 1

interactieve kleurenblindheidtest, ik zie het getal 73 en jij?

HouseMaster | 29-04-21 | 23:30

Zijn het allemaal clowns? Wat heeft dit nou weer aan? Wel lachen, je stemt serieus en wat je ook stemt, je krijgt een mandje clowns ...

Watching the Wheels | 29-04-21 | 22:29

Ik hoop nog steeds dat er een paar buitenaardse wezens onzichtbaar de TK binnen komen en een waarheidsgas rondspuiten. Wat we dan te horen krijgen laat iedereen van zijn stoel vallen denk ik. Heb nog nooit zulke lulverhalen, verzinsels en leugens bij elkaar gehoord als vandaag.

jan huppeldepup | 29-04-21 | 22:29

Wie gaan we nou krijgen.....
mokkeltje in clownspak

mameloe | 29-04-21 | 22:29 | 1

Pierrot.

Kijkeensaan | 29-04-21 | 22:37

Ik heb in de poll benoemd worden voor het leven gestemd. Niet omdat ik dat vind, maar omdat dit in de praktijk gaat gebeuren. Marxje is de stadhouder van de noordelijke lage landen - benoemd door zijn suzerein Heilig Roomse keizerin Mutti Merkel I. Om zoveel mogelijk tata centjes rijkelijk te laten vloeien naar knoflooklandjes en achter het ijzeren gordijn. Ter glorie van de Deutsche Bank.

Het is niet anders, we gaan nog heul lang tegen Marxje R. aankoekeloeren. En met 2.5 miljoen bakra stemmen zit hij stevig in het zadel helaas.

Graaf_van_Hogendorp | 29-04-21 | 22:26

"Ja dat reken ik mezelf ook zeker aan. Yup."
Zeldzaam, zoveel ongekunstelde en ontroerende oprechtheid.

obominotie | 29-04-21 | 22:25

Koolmees is wel duidelijk degene die het meest moeite heeft met dat kei en keihard liegen waarmee de rest van die misselijke kliek heel wat minder moeite heeft.

zwellevertje | 29-04-21 | 22:23 | 3

Nee hij heeft er geen moeite mee hij is de slechtese acteur.... of zou hij toch een geweten hebben....

Roorda van Eyssinga | 29-04-21 | 22:26

Nu de camera's draaien, ja.

dathoujetoch | 29-04-21 | 22:26

Nou, hij verpakt het alleen beter. Hij is een meester in chanteren. Dat zagen we wel met het pensioenakkoord.

Mallenmoe | 29-04-21 | 22:28

In de Tweede Wereldoorlog waren er ook verschrikkelijk veel verraders actief. Sindsdien is er nog vaker gereorganiseerd en zie hier het resultaat. Dat toeslagenschandaal is het topje van de ijsberg.
Hoe zit het met het woningnoodschandaal gaan ze nog bouwen of blijven ze "expats" toevoegen zonder te bouwen.

stipjes | 29-04-21 | 22:19 | 2

Blijft bijzonder hoe gekkies de Tweede Wereldoorlog bij alles weten te betrekken.

Meneert | 29-04-21 | 22:31

Het onderwerp was eigenlijk verraders

stipjes | 29-04-21 | 22:35

Koolmees, als budgetaire redenen geen doorslag geven waarom was het dan zo'n gigantisch probleem om er wel gewoon precedentwerking van uit te laten gaan?

InSight | 29-04-21 | 22:18

Lijkt wel een sprinkhaan in nood! Opzouten en neem de rest van dat vak K mee

sgaapje | 29-04-21 | 22:13

Is er niet een eufemisme voor genocide dat recht doet aan dit hele schandaal. Die mensen kregen te veel om van te sterven en te weinig om van te leven en dat meer dan tien jaar.

stipjes | 29-04-21 | 22:12 | 4

Behandeld als een Oeigoer? Befriended by Holleeder? Tanraluskwelling? Lastig...

jdb1979 | 29-04-21 | 22:28

... met een karremansbescherming, geknecht...

jdb1979 | 29-04-21 | 23:01

... de ontvangende kant van de ruttedoctrine...

jdb1979 | 29-04-21 | 23:18
▼ 1 antwoord verborgen

Wouter Koolmees loopt druk te doen alsof hij in de witte poeder geeft gelegen.. Heeft ook boter op die dikke kop van hem zitten

Dwarsdenker | 29-04-21 | 22:10

Frits Wester doet de voice-over van Koolmees. Een soort-van saaie politieke Mastermovies....

Ome_BW | 29-04-21 | 22:09 | 1

Ghehehe

All_Anonymous | 29-04-21 | 22:14

Niet om het één of ander want over de doden en de zieken niets dan goeds maar wat opvalt, is dat de o zo bejubelde Omtzigt bar weinig tot geen steun krijgt van de mensen die écht met hem samenwerken of gewerkt hebben. Geen enkele fractiegenoot neemt het openlijk voor hem op. Ook geen enkele CDA-mastodont springt in de bres voor hem. De enigen die dat wel doen, zijn politieke tegenstanders van het CDA die wel baat hebben bij een verzwakt CDA. Daarnaast wat supporters in den lande. Dat schiet dus niet op.
Waarom zo weinig steun voor de man die hier neergezet wordt als de messias zelve?
Zou het kloppen dat de man een einzelganger is, die zich ongevraagd met fractiegenoten hun portefeuille bemoeit en daar ook uitspraken over doet? Iemand waar gewoon moeilijk mee samen te werken is? Iemand die tijdens de verkiezingscampagne zijn lijsttrekker schoffeert door Rutte uit te dagen voor een debat. Iemand die wel op de CDA-lijst stond maar na de verkiezingen luid en duidelijk aangeeft zich niet aan het CDA gebonden te voelen. Iemand waarvan de echtgenote (!!) op gegeven moment zijn woordvoering verzorgt en boos uitvalt naar zijn tegenstanders. Wat is dat eigenlijk voor een man?
Omtzigt komt bij mij over als die ene collega die steengoed is in zijn werk, briljant zelfs maar heel erg op zichzelf gericht en waar moeilijk mee samen te werken valt. Iedereen vindt hem goed, zolang ze maar niet met hem samen hoeven te werken.
Niks mis mee overigens maar of je hem nou het land moet laten leiden of het optuigen van de nieuwe bestuurscultuur moet toevertrouwen? Geen idee.
Degene die een terecht probleem aankaart, is niet per definitie de meest geschikte om die ook op te lossen...

Amsterdamsko | 29-04-21 | 22:09 | 13

Je hebt het niet helemaal begrepen. Het enige wat een 2e kamerlid moet doen is de belangen van de Nederlandse bevolking verdedigen. En dat betekent dus ook de regering controleren. Hij hoeft niet een innemende persoonlijkheid te hebben. Hij hoeft geen goede netwerker te zijn. Hij hoeft niet de regering het naar de zin te maken. Niet Omtzigt heeft een probleem, maar het CDA heeft een probleem. Als Omtzigt een eigen partij opricht heeft hij zo 5 -6 zetels en het CDA is op weg naar de vuilnisbak van de geschiedenis. In het verlengde hiervan hebben de andere kartelpartijen een probleem als Omtzigt zijn eigen partij opricht.

mikes43357369 | 29-04-21 | 22:46
▼ 10 antwoorden verborgen

De Koolmees gooit het nu op emotie en frustratie. En die emotie werd vervolgens door de hele ploeg overgenomen. Het was eigenlijk een heel verdrietige bijeenkomst.
We worden dus geregeerd door een stel emotioneel labielen, die gefrustreerd geraakt waren omdat alles mis ging. En toen maar de kritische kamerleden gingen sensibiliseren.
Niet toerekeningsvatbaar, maar wel geschikt voor nog vier jaar Rutte IV.

Schmalz | 29-04-21 | 22:08 | 8

@BobDobalina | 29-04-21 | 22:25:
Nee Bob. GS is ongefundeerd, tendentieus en onnodig kwetsend. Al jaren. En daarmee ik ook.

Je doet het er maar mee, en zolang jij nog STEEDS niet inhoudelijk de kritiek op VVD en D66 kan weerleggen, zijn jouw stukjes niks meer dan inhoudsloze quatsch van een Calimero die niet verder komt dan 'de toon'.

In geen enkele reactie van jouw hand, onder dit topic, ben je ook maar op enig moment inhoudelijk geweest. Wat je wel bent geweest is neerbuigend, geringschattend, en negatief, over eenieder die helemaal klaar is met Pinokkio Rutte.
Dus wellicht moet je even in de spiegel kijken wat betreft je 'simpele adhominems' (ad hominem, overigens). Je tegel vertoont nogal wat hypocriete trekjes.

TeeJee | 29-04-21 | 22:34

@TeeJee | 29-04-21 | 22:34: vaak genoeg gedaan afgelopen dagen. Met u ga ik overigens niet in discussie. Dat moet u wel zijn opgevallen. Geen beginnen aan. En nee, dat heeft biets met de inhoud te maken. De zgn inhoud bij u is een grijsgedraaide plaat met platitudes.

BobDobalina | 29-04-21 | 22:48

@BobDobalina | 29-04-21 | 22:48:
Over Ad Hominems gesproken Bob. Ouwe hypocriet.

Maar inderdaad! Jij gaat nooit in discussie met mensen die je alle hoeken van de verbale arena kunnen laten zien. Stel je voor zeg, dat jouw standaard NOS-papegaai verhaaltje volledig met feiten en realiteit onderuit getrokken wordt.

Maar nogmaals Bob; jij hebt geen inhoudelijk antwoord op alle kritiek die de mensen hier hebben. In plaats daarvan ga je piepen over de toon, en beschuldig je anderen van 'grijsgedraaide plaat met platitudes'.
De afgelopen dagen zeg jij? Stierenpoep, zeg ik, en eenieder met een set ogen in het hoofd weet het ook.

Weet je wat echter nou het leuke is Bob? De meeste reaguurders hier prikken dwars door jouw leegte heen. Die hebben meer inhoud in hun pink dan jij in 10.000 tegels.
Dat maakt je tot de Wouter Koolmees in deze panelen. Schutterend sta je beleid te verdedigen wat niet te verdedigen valt, en val je vooral door de mand.

TeeJee | 29-04-21 | 23:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Koolmees is heerlijk duidelijk. En zo zie je maar weer dat verdachte frasen in de notulen een hele plausibele en zelfs tegenovergestelde interpretatie kunnen hebben.

Barbaar | 29-04-21 | 22:08 | 3

Barbaar?
Ist es du?

jaja | 29-04-21 | 22:10

En zo zie je maar weer dat verdachte frasen in de notulen een hele plausibele en zelfs tegenovergestelde interpretatie kunnen hebben.

Dat noemen we liegen, maar u heeft het fraai geherdefinieerd, chapeau !

De Briemusketier | 29-04-21 | 22:11

Nou, het lijkt Artikel 68 van de Grondwet wel.

obominotie | 29-04-21 | 22:28

Ze komen er gewoon wederom mee weg. Zelfs heterdaad is geen probleem.

Denkhetnjet | 29-04-21 | 22:08 | 1

Ze zijn toch wel flink beschadigd hoor. Eventuele deelname aan Rutte iV gaan de partijen op afgerekend worden.

accijnstoerist | 29-04-21 | 22:27

Dat vak K is zo'n stropdasje niet waard ze hebben tienduizenden slachtoffers laten barsten

stipjes | 29-04-21 | 22:07

Ik vind dat Wouter zijn naam Koolmees moet veranderen in Aasgier.
(Ik vraag dit voor de koolmezen.)

Gewone_mevrouw | 29-04-21 | 22:05 | 6

@Nuuk | 29-04-21 | 22:10:
Ik denk meer in termen van zoogdieren. Wolf. Wolf in schaapskleren.

Manstein | 29-04-21 | 22:14

@Manstein | 29-04-21 | 22:14:
Ach, de arme nobele wolf vergelijken met de vreselijke Wouter.
Dat brengt mij er op dat alle Wouters ook ernstig tekort gedaan worden.

Nuuk | 29-04-21 | 22:32

@Manstein | 29-04-21 | 22:14: Dan nog meer in de vorm van insecten. Wouter Kakkerlak. Dan blijft het bij de compositietekening ook gewoon Wouter K. Kakkerlakken zijn ook beter plat te trappen.

Kopieerapparaat | 29-04-21 | 22:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Gedurende 15 jaar gewoon fakenieuws verspreid ten koste van die toeslagenslachtoffers.

stipjes | 29-04-21 | 22:04

Het laatste stukje hoop om deze stukken stront weg te vegen is toch Omtzigt door bij een mogelijke coalitie met het CDA op te stappen.

deministerpresident | 29-04-21 | 22:01 | 2

Wat ik jammer vind aan dit debat, en de vorige over “functie elders” is dat Omtzigt er zelf niet bij is.
Stel je toch voor hoe die hypocrieten daar door Omtzigt onder vuur worden genomen. De schaamte zullen ze voelen en Omtzigt is zo goed op dit dossier, die maakt ze helemaal af.

Nuuk | 29-04-21 | 22:06

Bij 76 zetels der coalitie en een hoofdelijke stemming meestemmen met de oppositie. Dan wordt die Wapke pas paars van woede.

Kopieerapparaat | 29-04-21 | 22:46

Koolmees kan niet eens stilstaan van de zenuwen en staat panisch te beweren dat hij alleen stoom aan het afblazen..... het gaat niet om personen.....hij wilde Kamerleden niet tegenwerken.... hopelijk functie elders in het amateur toneel...

Roorda van Eyssinga | 29-04-21 | 22:00 | 3

Soms denk je, beetje man die te dicht tegen je aan komt staan en met consumptie praat en af en toe de verkeerde kant opkijkt.

dathoujetoch | 29-04-21 | 22:03

Iets met eigen straatje schoonvegen....

Swaffelkaffert | 29-04-21 | 22:03

@Swaffelkaffert | 29-04-21 | 22:03: Daar ligt intussen zoveel modder op dat hij eerst met de schep in de weer moet, daarna kan hij vegen. Dat duurt gewoon wat langer.

Kopieerapparaat | 29-04-21 | 22:48

Hij heeft het over "slecht nieuws" en 2 seconden later blijkt dat hij dan op een nieuwe onthulling doelt. Snap je meteen waar het mis gaat

stipjes | 29-04-21 | 21:58

Zal mij benieuwen hoe dat soort mensen in een relatie zit.
Wanneer je slap lult tegen je ega , wordt je meestal uitgetrapt

Schipperke | 29-04-21 | 21:57

Koolmees lijkt op professor Barabas.

jaja | 29-04-21 | 21:56 | 4

haha, alleen zijn baard zit ondersteboven.

obominotie | 29-04-21 | 21:59

Nee, op Pennywise.
(Las ik hier laatst.)

Gewone_mevrouw | 29-04-21 | 22:03

@obominotie | 29-04-21 | 21:59: ik heb eerder de associatie met een pratende dildo waar het schaamhaar verkeerd om opgeplakt is

RogerDodger | 29-04-21 | 22:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ik merk dat Sylvana steeds populairder wordt op GS. Is het een idee om Tom Staal eens naar haar toe te sturen met een bloemetje en felicitaties? Ik weet overigens niet zeker of Sylvana er echt blij mee is dat zij hier zoveel waardering krijgt, maar het is het proberen waard.

Arnold Layne | 29-04-21 | 21:56 | 6

Sylvana en de jongens van Denk liggen ook heel dicht tegen GS aan. Ze bestieren een agenda die reaguurders niet delen maar de passie die ze aan de dag leggen voor hun deel van het electoraat, is ons zeker niet vreemd.

Het uitspelen van hun partijen jegens die van Greet en Sherrie, is te wijten aan de kliek, die eigenlijk op moest stappen.

netniet | 29-04-21 | 22:08

Ach, de vijand van de vijand is algauw een vriend.

Amsterdamsko | 29-04-21 | 22:13

Het lijkt of ze het nu aardig doet maar met zo'n slecht kabinet is het zelfs met politieke kneuzen prijs schieten. We gaan hoe dan ook nog wel lachen om Simons.

Deflatiemonster | 29-04-21 | 23:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Koolmees: "Tjilp tjilp, tjiiiiiiilp tjilp tjilp"

obominotie | 29-04-21 | 21:56 | 1

Bla bla bla... ik heb niks verkeerd gedaan bla bla bla

Swaffelkaffert | 29-04-21 | 22:05

Wilders is strijdlustig en sterk. Corecte keuze

rampelaar | 29-04-21 | 21:55

Morgenvroeg is alles besproken en gaan we over tot de orde van de dag.... er gaat niks veranderen, het blijft doorstoten...

Blonde Nel | 29-04-21 | 21:55 | 4

@Blonde Nel | 29-04-21 | 21:55:
Ik help u even.
Newspeak: "doorrutten"

Milton_Styx | 29-04-21 | 21:57

@Blonde Nel | 29-04-21 | 21:55:
Doorrutten

Kijkeensaan | 29-04-21 | 21:57

@Blonde Nel | 29-04-21 | 21:55:
Regeren is doorpRUTsen

Kijkeensaan | 29-04-21 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

Met een regering onder leiding van Mark Rutte en dit kwaliteitsparlement als vrienden hebben we geen vijanden nodig.

De Briemusketier | 29-04-21 | 21:54

Wopke is een jokkebrok
"Het tweede voorbeeld is dat het CDA, uzelf en de heer De Jonge in de ministerraad van 12 juli 2019 ook zouden hebben meegepraat over het "temperen" van de heer Omtzigt. Misschien is dat niet het letterlijke woord dat is gebruikt, maar dat staat in ieder geval in de krant. De heer Rutte zou hebben gedreigd de notulen openbaar te maken na het échec van de toeslagenaffaire."

Wopke
"Voor de goede orde: dat tweede herken ik niet."
www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plena...

2_amazing | 29-04-21 | 21:53

Ouwehand doet het enige zinvolle: ze lacht Wopke in zijn gezicht uit vanwege zijn ongeloofwaardige en ronduit stompzinnige antwoord.

Schmalz | 29-04-21 | 21:52

Moet voor Hugo ook wel prettig zijn trouwens, dat ie een keertje niet het middelpunt van alle kritiek is.

VanBukkem | 29-04-21 | 21:52 | 2

Ach.. Hugo mag misschien volgende week weer.

starbuck280 | 29-04-21 | 21:55

@starbuck280 | 29-04-21 | 21:55: Zeker, want vandaag zijn alle kerona cijfertjes alweer bijgesteld. Geen enkel doel wordt weer gehaald.

Kopieerapparaat | 29-04-21 | 22:54

Ik denk dat Omzigt en de gedupeerden zich behoorlijk genaaid voelen.
Niet verbazend, gezien zijn reputatie in zijn studententijd, waar hij de naam Wipke kreeg.

Kijkeensaan | 29-04-21 | 21:51 | 1

en dan een Commissiedas aan.

dathoujetoch | 29-04-21 | 22:00

Niemand gaat politiek in om mensen dit aan te doen.

Zoethoudertje | 29-04-21 | 21:50 | 1

Ik twijfel bij sommige partijen en mensen.
Vast als klein kind ook lieve diertjes mishandeld. Misschien nog wel op excursie zeehonden knuppelen.

Wim Venijn | 29-04-21 | 21:53

Goede bijdrage van Esther Ouwehand, alsof nu nog iemand denkt dat een lid van het kabinet de waarheid spreekt, dan moet je echt compleet idioot zijn.

smdyasc | 29-04-21 | 21:50

Mark Rutte bezit de zelfreflectie van een golem (een legendarische robot vervaardigd door een Praagse rabbijn).

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-04-21 | 21:50

Omtzigt is het 30001e slachtoffer van het toeslagenschandaal

stipjes | 29-04-21 | 21:49

De dierenpoes vind ik wel iets erotisch hebben.

jaja | 29-04-21 | 21:48 | 3

Ik niet.

Nuuk | 29-04-21 | 21:50

dathoujetoch | 29-04-21 | 21: Ze blijft er steeds weer achterlangs lopen.

likdoorn | 29-04-21 | 21:48

Het woord 'verschrikkelijk' heeft sinds vandaag zijn betekenis verloren.

Schoorsteenveger | 29-04-21 | 21:44 | 5

Een paling in een emmer snot doet ineens hopelijk ouderwets aan.

De Briemusketier | 29-04-21 | 21:50

“Geschokt zijn” blijkt ook al zonder inhoud te zijn. Dat was rond het debat over dat moordzuchtige beest Panhuis bekend geworden. Er werd toen ergens gezegd de kamer in het jaar er voor gemiddeld 2 keer per week(!) geschokt over iets was.

Nuuk | 29-04-21 | 21:52

@Nuuk | 29-04-21 | 21:52:
Heeft ook te maken met de verouderde elektriek op Het Binnenhof, wordt niet voor niets binnenkort gerestaureerd.

De Briemusketier | 29-04-21 | 22:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Wordt Hoekstra ooit nog aangepakt voor www.trouw.nl/nieuws/hoekstra-kocht-aa... ? Die man wordt onterecht hoog gewaardeerd. Hij overziet het niet en maar babbelen en steeds roepen "het is verschrikkelijk wat er gebeurd is" alsof ze er geen invloed op gehad hebben.

Watching the Wheels | 29-04-21 | 21:43

Die krijsende parkiet van de PvdA is verdacht stil, zou me niks verbazen als die in een coalitie gaan.

stipjes | 29-04-21 | 21:43 | 3

U bedoelt die Limburgse kanarie die ze vroeger als eerste in een mijnschacht uitlieten. Tja, toen de PvdA de mijnen sloot, is er één ontsnapt. En die is de Kamer ingefladderd.

dathoujetoch | 29-04-21 | 21:50

Ik zie meer een vleugellamme vleermuis in haar.

Nuuk | 29-04-21 | 21:54

hahahah, krijsende parkiet XD

VoltaireJohn | 29-04-21 | 22:15

Het is toch ook om gek van te worden?? Dat je als kamerlid iedere keer, keer op keer, weer een nietszeggend lulverhaal krijgt op de vraag die je hebt gesteld. Een antwoord dat als een tang op een varken slaat... je kunt je je vraag dus een paar keer opnieuw stellen en daarna met de staart tussen de benen weer terug naar je stoel.
Wat een nietzeggend circus. Vraag me ook weleens af waarom ik de debatten nog volg... zo'n enorme tijdverspilling.

lamlendig | 29-04-21 | 21:43 | 4

Als zo'n kamerlid een ministerpost krijgt speelt hij/zij het spel net zo hard mee hoor.

Papa Jones | 29-04-21 | 21:51

Ze weten het en daar moeten deze kamerleden zich vooral niet gek door laten maken. Het wordt wel gehoord en misschien dat het weer iets op gaat leveren. Zeker op dit dossier zijn er wellicht mogelijkheden dat de huidige groep machthebbers flink schade toegebracht kan worden. Al de debatten over aftreden van Rutte 3, het toeslagen debat, nu dit debat weer zijn scherp en pijnlijk voor Rutte en zijn trawanten.

Dit debat, en wat vooraf ging over het “functie elders” debat waren na de verkiezingen. Ik vraag mij af hoe er gestemd gaat worden door Nederland als er dit jaar weer verkiezingen zouden komen. Een aardverschuiving zie ik niet zo, want simpelweg te veel mensen kan het niet schelen wat er gebeurt met politici en helemaal niet met mensen die onterecht onrecht is aangedaan.

Desondanks blijf ik stiekem hopen dat in Nederland de ogen eens open gaan tav onze machtscultuur.

Nuuk | 29-04-21 | 22:00

@Nuuk | 29-04-21 | 22:00:
De meeste Nederlanders weten van Rutte en de affaire, en van het Kabinet en Omtzigt, slechts dat wat ze van de NOS voorgeschoteld krijgen en wat er in sommige kranten staat.

Tja.

TeeJee | 29-04-21 | 22:26
▼ 1 antwoord verborgen

Een lastig debat. De aanklachten van de oppositie lijken me niet zwaarwegend genoeg om het demissionair kabinet in de problemen te brengen. Op het uitblijven van, bij voorbeeld, de concrete excuses aan Omtzigt gaat niemand opstappen.

Overigens vindt ik Simons verrassend goed uit de verf komen. Ik ben politiek gezien geen groot fan van haar (maar vind het wel een mooie dame, ik dan), dus dat had ik niet verwacht.

Manstein | 29-04-21 | 21:41 | 4

@obominotie | 29-04-21 | 21:47:
In de Amsterdamse raad was het in ieder geval een drama. Dat ze in de Tweede Kamer ineens wel een aardige politicus blijkt is dan ook een beetje een verrassing.

Verder wat Nuuk hieronder zegt.

TeeJee | 29-04-21 | 22:02

Zij komt nog wel een keer aankakken met totale gekte. Op dit dossier kan ze eigenlijk niet verkeerd doen, hooguit als zij de coalitie zou gaan steunen.

Nuuk | 29-04-21 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen

Die Lilian heeft volgens mij een grote kast vol met alleen maar blauwe bloesjes en zwarte broeken. En ik zou haar doen.

RogerDodger | 29-04-21 | 21:39 | 3

En heel kinky ondergoed

RogerDodger | 29-04-21 | 21:42

Welke van de twee? hehehe

wapster | 29-04-21 | 21:46

@wapster | 29-04-21 | 21:46: er is er maar een. Liliane is een Limburgse mijnkanarie, niet te verwarren met de blonde nachtegeil van de SP die Lilian heet

RogerDodger | 29-04-21 | 21:53

Hoekstra blinkt alvast uit in het onbeantwoord laten van alle vragen. Wel veel woorden uit die man, maar geen een die de vraag beantwoord. Of we moeten later de notulen eens doorlezen, misschien als we hier en daar juist woorden weglaten dat hij een antwoord heeft gegeven. Code H.

Met_baard | 29-04-21 | 21:38

Rutte is onherroepelijk veroordeeld voor discriminatie (geen groepsbelediging, nee: discriminatie). Snap niet dat hij anno 2021 nog premier kan worden.

JohnLocke | 29-04-21 | 21:37 | 1

Geeft niks joh, niet iedereen kan alles snappen

Mauritskade | 29-04-21 | 21:42

Tijdens het zomerreces naaien ze er gewoon weer uit net als vorig jaar tijdens corona en dan timen ze het net niet perfect met een nieuwe pandemiegolf, moeten ze op kosten van de zaak terugvliegen vanaf allerlei vakantiebestemmingen, wat vervelend.

stipjes | 29-04-21 | 21:33

Goh, er zijn zowaar mensen van hun functie gehaald. Wat een daadkrachtige doortastendheid! Dat moet een enorme indruk gemaakt hebben zeg.

obominotie | 29-04-21 | 21:33 | 1

Reken er maar op dat het er maar een of twee zijn en die lopen nu op een andere afdeling in de weg op een hogere functie, wedden? Anders is het zo zielig voor hun pensioen bladibla.

Watching the Wheels | 29-04-21 | 21:36

Goeie vraag van Simons.
Zijn er mensen ontslagen?
Geen antwoord.

jaja | 29-04-21 | 21:31 | 4

Weggepromoveerd.

GroetenVanUrk | 29-04-21 | 21:37

Functie elders, kunnen gewoon doorgaan bij het volgende overheidsfaalorgaan.

accijnstoerist | 29-04-21 | 21:39

@accijnstoerist | 29-04-21 | 21:39:
Ambtenaren komen overal mee weg.
Wellicht dat als je een collega aanrandt je ontslagen wordt.
Maar ook dat betwijfel ik.

jaja | 29-04-21 | 21:42
▼ 1 antwoord verborgen

Coalitie punniken en fractiediscipline de twee hoofdbestandsdelen van deze volksverlakkerij...

Pierre Lebon | 29-04-21 | 21:31 | 2

Kadaver discipline ook binnen de coalitie.

likdoorn | 29-04-21 | 21:37

Vriendjespolitie

Watching the Wheels | 29-04-21 | 21:37

"Het was een ja/nee vraag" tegeltje voor Simons

stipjes | 29-04-21 | 21:31 | 1

-opgejorist-

VanBukkem | 29-04-21 | 21:44

autism is a hell of a drug

nomo | 29-04-21 | 21:30 | 1

Ergste vorm van autisme vervaagt bij kadaver-discipline politici.

Jan, Leiden | 29-04-21 | 21:34

Ok duidelijk Hoekstra: Geen excuses aan Omtzigt.

gnidegna | 29-04-21 | 21:29 | 6

@TeeJee | 29-04-21 | 21:34: Maar dat is ook wel het mooie want uiteindelijk gaat de VVD daar aan ten onder. Als Rutte weg is, halveert de VVD. De rest zijn inwisselbare nietszeggers.

osolemio | 29-04-21 | 21:45

@osolemio | 29-04-21 | 21:45:
De vraag is alleen wanneer Rutte het daadwerkelijk zo bont maakt dat zelfs CDA en D66 hem weg sturen. Blijkbaar is zelfs het bewust voorliegen van de kamer niet voldoende.

TeeJee | 29-04-21 | 21:49

@TeeJee | 29-04-21 | 21:49: Ooit zal hij zijn biezen moeten pakken en voor dat moment ligt mijn vlag klaar.

osolemio | 29-04-21 | 21:58
▼ 3 antwoorden verborgen

cdapenland

Watching the Wheels | 29-04-21 | 21:28 | 1

Het CDA worstelt, maar is uitgespeeld naar de toekomt toe, wat een trieste afgang van een partij die ooit het land diende, maar sinds jaren het land verraadt.

smdyasc | 29-04-21 | 21:36

Rutte doet alsof het documentenverstrekkingen beleid al tientallen jaren hetzelfde is. Dat is niet zo, hij legt het zelf zo streng uit dat de Tweede Kamer bijna niets meer kan krijgen en de ministers op hun woord moet geloven. We weten inmiddels dat de ministers zelf ook niet meer weten waar ze hebben zitten liegen, dus dat stadium zijn we al lang voorbij.
Namen van ambtenaren kun je ook weglakken en de rest laten staan, als je zo bezorgd bent om de ambtenaren van je ministerie.

Nichtsneues | 29-04-21 | 21:28

Goede zet van Wilders, wanneer komen nou de excuses aan de heer Omtzigt? Maar behalve ingestudeerde riedel van valse lof komt er niets uit die bakkes van Wobke Hoeksta. Sensibiliseren kan Wobke wel, Wobke liegt over het respect richting Omtzigt.

Jan, Leiden | 29-04-21 | 21:26 | 2

Wat is er mis mee om te zeggen dat dat niet handig was?
Ik zou het niet weten.

jaja | 29-04-21 | 21:29

@jaja | 29-04-21 | 21:29:
Het is op zijn zachst gezegd bij lange na niet genoeg en bovendien wordt de term afgezwakt wat er instemmend mee werd bedoeld in bewuste ministerraad.

Jan, Leiden | 29-04-21 | 21:54

ROFL
Wilders: Waarom begint u niet met excuses aan dhr Omtzigt?
Hoekstra: Gisteren heb ik koffie gedronken en daar een stukje vlaai bij gegeten. Vandaag drink ik chocomel en heb er een tompouce bij.

Compleet niet beantwoorden.

Met_baard | 29-04-21 | 21:25 | 2

Genante vertoning, emphatie van een deur die Hoekstra. Riedeltje, geen inlevingsvermogen, pure Rutte-doctrine, wereldvreemd...

Jan, Leiden | 29-04-21 | 21:28

Cappuccino erbij en dan heeft Wopke/Wobke weer genoeg excuses gemaakt. Volgens mij is taart eten niet hetzelfde als excuses maken maar ik ken blijkbaar niet de gewoontes van de CDA fractie.

Nichtsneues | 29-04-21 | 21:30

Bananenmonarchie

Dickie1908 | 29-04-21 | 21:25

Is dit nu de reden dat Klaas Dijkhof de kuierlatten heeft genomen ?

De Briemusketier | 29-04-21 | 21:25 | 1

Zou me totaal niks verbazen, wetende dat Rutte zich toch weer verkiesbaar stelt en er voor hem geen premierschap in zat, at best een leuk ministerspostje tot deze (en de wachtende corona-)affaire ontploft in het gezicht van Rutte, kan ik me voorstellen dat ie the amount of juice niet de moeite van 't knijpen waard vond.

ReyNemaattori | 29-04-21 | 22:07

Godverdomme, wat is Geert sterk, al de hele dag en vanavond helemaal, hij pakt het tuig tenminste aan.

smdyasc | 29-04-21 | 21:24 | 13

@Mauritskade | 29-04-21 | 21:33: Jij bent echt wel de domste trol van dit moment.Als er iets duidelijk is geworden... behalve bij jou dan ,dan is het wel dat Rutte en Rutte alleen alles bepaalde en dat oppositie niets ,maar dan ook helemaal niets in te brengen had en heeft . Vandaar dat Tjeenk-Willink voor de buhne richting dualisme wil gaan zodat er een tegenmacht zou ontstaan..... alsof dat werkelijk gaat gebeuren.

Koning BongoBongo | 29-04-21 | 21:43

Hij is zeer vermakelijk om naar te kijken en luisteren inderdaad. Ik herinner mij het autootje nog. Bosma is hetzelfde. Maar ik zou doodsbang zijn voor de toekomst van Nederland met hem in de regering.

Barbaar | 29-04-21 | 21:43

@Barbaar | 29-04-21 | 21:43:
Zou me eerder zorgen maken om iemand die wetten breekt, kiezersbedrog tot Kunst heeft verheven, de kamer bewust voorliegt, expres geen notities maakt omdat hij weet dat het tegen hem zou werken, en een enorme toeslagen-affaire in de doofpot poogde te drukken.

Je weet wel; Rutte.

TeeJee | 29-04-21 | 21:52
▼ 10 antwoorden verborgen

Rutte stelt zich op: ik heb 2 miljoen stemmen en wie mij weg wil hebben, moet mij weg dragen.

konjodebonjo | 29-04-21 | 21:24 | 3

Dus 2 miljoen kiezers maken je immuun voor fouten, vervolging en verantwoordelijkheid ? Vreemde ideeën over staatsrecht heeft die man.

Nichtsneues | 29-04-21 | 21:31

Wij zijn met meer!

accijnstoerist | 29-04-21 | 21:35


Hij heeft een plaat voor zijn kop. 2 miljoen kiezers is een minderheid betekend dat de andere meerderheid niet op hem gekozen heeft

adam76 | 29-04-21 | 21:45
-weggejorist en opgerot-
Mauritskade | 29-04-21 | 21:24 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Wilders = Top

MoslimMolen | 29-04-21 | 21:24

wobke vindt dat omzicht zijn werk slecht deed, hoe zit het met de Jong met zijn corona vaccinaties fout op fout

out-of-de-box | 29-04-21 | 21:23

Is de Engel des doods nu wit of zwart, ik zie steeds achter de sprekers in vak K een witte verschijning. Wat is dat? Een geest, iemand uit het dodenrijk?

dathoujetoch | 29-04-21 | 21:23 | 2

Wij dachten een actrice uit de adams family.

likdoorn | 29-04-21 | 21:30

Hoekstra begint dezelfde hyperventilerende tic's te krijgen als verrader v. Agt.
....
.Als ik Omzigt was ging ik:
a. naar de PVV
b. voor zichzelf beginnen
......
cdAchterlijk is de-facto naar de kloten.

MoslimMolen | 29-04-21 | 21:23 | 6

@accijnstoerist | 29-04-21 | 21:32:
Daar is die hardnekkige mythe weer.
Was een 1-2'tje van VVD en CDA. De harde bezuinigingen expres zo opgezet om er voor te zorgen dat de PVV de stekker er wel uit moest trekken.

Interview met Hans Hillen (CDA), weet je nog?

TeeJee | 29-04-21 | 23:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Bij vele reaguurders en ook bij van Rossem zit de haat jegens Rutte zit vele malen dieper dan het medeleven met de slachtoffers..

Lievewitteman | 29-04-21 | 21:22 | 8

Dat is best wrang. Het debat gaat niet over de zielige mensen. Dat is nu gewoon een stok om mee te slaan. Uitkomst: er verandert niks en Nederland heeft kunnen zien uit wat voor opportunisten de kamer bestaat.

BobDobalina | 29-04-21 | 21:33

Het demoniseren van Ruttecritici de volgende verdedigingslinie van het Rutte GS team.

thanseeuwen | 29-04-21 | 21:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Wobke valt hier door de mand als slechtste leugenaar van het stel

stipjes | 29-04-21 | 21:21

Die Hoekstra lult ook maar weer een eind raak.

Capt. Iglo | 29-04-21 | 21:21 | 1

Wopke doet de 10 kilometer op short track schaatsen ?

De Briemusketier | 29-04-21 | 21:22

Dat Rutte hier weer mee gaat wegkomen zegt alles over de kwaliteit van Het Parlement, grotendeels samengesteld uit maffiamaatjes met een wassen neus en een aangeplakte snor. Het is één grote Disneyshow.

De Briemusketier | 29-04-21 | 21:17

Kan Vera B. niet een Miltenburgje doen? Heb een hekel aan haar flauwe 'grappige' opmerkingen, ze vindt heurzelve erg leuk, als enige, denk ik. Ik stoor me aan haar totaal inconequente afkappen van sommigen en het laten voortleuteren van anderen, ze probeert in discussies sturend in te grijpen. Arib zat vaak te mompelen in haar open micro, maar dit slechte leidinggeven van Vera B ik ben er klaar mee. Miltenburgs record kan eraan hoor.

dathoujetoch | 29-04-21 | 21:15 | 1

Ja, weg met dat wijf

Befketier | 29-04-21 | 21:24

Als ze zo doorgaan stem ik op die blaag van de enige Europese partij mogen die het eens proberen. (Volt)

stipjes | 29-04-21 | 21:15 | 3

Dat is wel de-niet-meer zo-heel-jongeren-afdeling van d66 hoor.

dathoujetoch | 29-04-21 | 21:16

Soros collusion!

accijnstoerist | 29-04-21 | 21:20

Nou dan vraag je er wel om nog eens van achter in het kleine sterretje gekeken te worden

Masteryu | 29-04-21 | 21:24

Bij veel debatten en stemmingen is maar 1 vertegenwoordiger per partij aanwezig, die dan namens de hele partij moeten stemmen. Ik kan me nog het debat ter afschaffing van het referendum herinneren waarin alle partij-verhoevens een nietszeggend toneelstuk opvoerden omdat de uitslag toch al vaststaat. Hoezo is de kamer ineens zo verbaasd omtrent de fractie discipline en loyaliteit waarnaar in de notulen wordt verwezen. Dit is al decennia aan de orde van de dag èn in strijd met de grondwet. Tevens hebben al deze fracties zelf dit toeslagen-monster gecreëerd en goedgekeurd, zonder even te toetsen of dit wel uitvoerbaar en niet te fraudegevoelig is. Schei toch uit met deze verontwaardiging voor de bühne.

Wim_Kut | 29-04-21 | 21:14 | 1

Het is normaal dat nieuwe dingen fouten bevatten, die worden dan op een later tijdstip bijgeschaafd. In dit geval hebben ze een meubelstuk dat vol splinters zit en lachen de slachtoffers in hun gezicht uit.

hisxxx | 29-04-21 | 21:46

Nou Pieter,
Sterkte bij deze wopkiaanse verloochening.

MoslimMolen | 29-04-21 | 21:12

Ze hebben dingen laten foutgaan, signalen gemist.
Die fouten werden onder ander gemaakt in overheidsorganisaties.
Daar werken vast hele goede aardige mensen, die vast hun mond moesten houden als het er op aankwam, maar moeten ze daar niet eerst wat aan gaan doen.

De zieke patiënt ligt op de operatietafel en de dokters maken ruzie over wie het patiëntendossier heeft kwijtgemaakt.

kloopindeslootjijook | 29-04-21 | 21:12

Ik moet zeggen dat ik zeer content ben met waar dit debat naartoe lijkt te gaan. Lessen worden getrokken. Verbetering en versterking rol Tweede Kamer. Zeer nuttig debat. De verliezers: de indieners van de motie van wantrouwen. Zij zullen hier zeer slecht uitkomen.

Barbaar | 29-04-21 | 21:11 | 12

@BobDobalina | 29-04-21 | 21:36:
Maar inhoudelijk heb je geen weerwoord op de kritiek, dus ga dit je soort nonsens uitkramen. Continu, onder elk politiek topic, hetzelfde Bob geneuzel zonder enige inhoud.

TeeJee | 29-04-21 | 21:47

Hahahaha... en ik dacht dat Mauritskade de domste trol was.....

Koning BongoBongo | 29-04-21 | 21:48

@Pierre Lebon | 29-04-21 | 21:26: Ja en de criminelen zitten in het debat.. Opknopen deze mensen .

adam76 | 29-04-21 | 21:52
▼ 9 antwoorden verborgen

Deze bestuurscultuur eindigt alleen als het parlement Mark Rutte durft te ontslaan.

Feynman | 29-04-21 | 21:10 | 4

Rutte is totaal gespeend van introspectie en kan nooit van zijn leven goedmaken wat hij kapotgemaakt heeft. Punt. Elk nieuw kabinet met Rutte is een anomalie .

Koning BongoBongo | 29-04-21 | 21:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik blijf doorzagen: "waarom heeft het kabinet de gevraagde informatie niet overlegd.".

Die lui daar kosten ca. €150.000,00 per neus, overige kosten even niet meegerekend.

Simpele vraag: 'waarom niet?'.

Antwoord graag, geen antwoord? Dan vraag ik het nogmaals, en nogmaals, en nogmaals, tot ik antwoord krijg.

'informatiehuishouding interesseert mij niet, met zoveel geld te besteden mag dat best op orde zijn.

GKJP | 29-04-21 | 21:09

Als we nou eens net als in de basisschool-klas even allemaal onze mobieltjes uitdoen in de 2e kamer.
Dan heeft de burger ook het idee dat de mensen daar voor hem bezig zijn.

kloopindeslootjijook | 29-04-21 | 21:09 | 2

Vak K heeft wel iets beters te doen dan 13 keer naar het zelfde verhaaltje te luisteren van de ophefbrigade of de 26st motie van wantrouwen van Geert.

BlolB | 29-04-21 | 21:16

@BlolB | 29-04-21 | 21:16: de terrasen zijn gesloten, de vvd-trolls zijn weer actief. Bergt u. Alarm!

dathoujetoch | 29-04-21 | 21:18

Die met die lange neus wilde de WW halveren

stipjes | 29-04-21 | 21:08 | 1

Lekker doorpakken!

All_yall | 29-04-21 | 21:10

Ah. Onze minister van financiën. Zo mogelijk een nog grotere Judas dan Gert-Jan Segers.

VanBukkem | 29-04-21 | 21:07

Je ziet gewoon aan die kop dat hij loopt te liegen en draaien die wobke

stipjes | 29-04-21 | 21:06 | 1

Het is ook buitengewoon cynisch dat hij als roepnaam WOB'ke heeft meegekregen.

smdyasc | 29-04-21 | 21:08

En verneukt worden gaan we.

Onherroepelijk.

Wijze uit het Oosten | 29-04-21 | 21:06

Wat is Karin toch een saaie spreekster en doe eens wat aan je haren meid, dat vegen in je haren doet teveel aan Sophie Hillebrand denken. Gewoon een leuk permanentje. En voor die laarzen ben je echt te oud. Voor de inhoud van je oeverloze gepraat. ach, laat maar, we waren dat al uit de Amsterdamse Raad gewend. Maar het went nooit .

dathoujetoch | 29-04-21 | 21:05

Om Einstein te citeren:

"Je kunt een probleem niet oplossen met hetzelfde denkniveau dat het heeft gecreëerd"

Oftewel,

"Je kunt een probleem niet oplossen met dezelfde Rutte die het heeft gecreëerd"

Kijkeensaan | 29-04-21 | 21:04 | 2

Klinkt logisch.

Sinterbikske | 29-04-21 | 21:08

Buddha zegt: er is geen probleem.

Knufter | 29-04-21 | 21:19

Zoals het volk koos voor Barnabas ipv Jezus zo zal het volk juichend voor Rutte kiezen ipv Leijten en Omtzigt

thanseeuwen | 29-04-21 | 21:04 | 1

Zo is dat volk wel.

Jan, Leiden | 29-04-21 | 21:16

Klaver heeft zonder dat hij het echt bedoelde, wel een zeer terecht punt, het gijzelen van informatie, in combinatie met het tijdstip van het eventuele delen van informatie, is de meest smiechterige manier om de Kamer tegen te werken en haar grondwettelijke taak onmogelijk te maken.

smdyasc | 29-04-21 | 21:04

Laat ze maar een beetje opschieten met dit toneelstukje want de uitkomst is al bekend en zolang dit niet is doorgespoeld zal er geen nieuw kabinet aantreden.

jemagookniksmeer | 29-04-21 | 21:04 | 2

Het is heel belangrijk om deze huilstruiken zodanig te beschadigen dat Rutte IV geen optie meer is. Daar nemen ze wat mij betreft alle tijd voor.

accijnstoerist | 29-04-21 | 21:13

@accijnstoerist | 29-04-21 | 21:13: Waarom moet dit zo lang duren.. het is al lang bekend dat deze mensen de grondwet hebben geschonden. Daar moet gewoon een straf op staan en niet gewoon door gaan.

adam76 | 29-04-21 | 22:00

Die Griet van het CDA heeft sjans in de kamer lijkt het.
Zal niet liggen aan het feit dat ze tegen Seegers zeg maar de achterkant van het gelijk aan zit te gluren.

likdoorn | 29-04-21 | 21:03 | 2

Dus straks in het fietsenhok?

starbuck280 | 29-04-21 | 21:04

Samenvatting van debat 5231: ER VERANDERD HELEMAAL NIETS. MAND!

Mr Moore | 29-04-21 | 21:03

Nondeju, wat zullen de 30000 gedupeerden blij zijn met de woordenvloed van de jonkvrouwe
in dit debat..... verheug me op het komend fileren van de koolmees door Greet!

mameloe | 29-04-21 | 21:00 | 1

Ik zit ook al klaar met een bak tomaten en eieren, en een stuk plastic voor over de TV.

obominotie | 29-04-21 | 21:35

En nu ben ik qua kleding een regelrechte ramp, maar zie die linkerschouder van dat pak van klaver?

GKJP | 29-04-21 | 21:00 | 1

Dit c&a pak had ie tijdens de verkiezingscampagne ook een paar keer aan. Ze hebben zoveel assistenten en medewerkers of zijn vrouw en niemand die even zegt dat het er niet uitziet.

Capt. Iglo | 29-04-21 | 21:03

Klaver wil geen minister meer worden hij ziet nu in dat het veel tijd in beslag neemt. Zoveel tijd dat die eikeltjespyjama in de kast moet blijven liggen. De groenen gaan in de oppositie

stipjes | 29-04-21 | 20:58

Klavertje 0 stelt weer een open vraag, daar lult ze zich zo uit, en iedereen was weer blij.

Gerichte vraag: "waarom heeft de kamer de gevraagde informatie niet verstrekt?".

GKJP | 29-04-21 | 20:58 | 1

"Dat zijn uw woorden, ik herken mij T O T A A L niet in dat beeld."

UpdateAvailable | 29-04-21 | 21:02

Inhoudelijk ben ik het met Rutte faliekant oneens maar wat glijdt die man overal behendig tussendoor, ronduit bewonderenswaardig. Wilders, toch niet echt op zijn mondje gevallen, sloopt Rutte totaal en stoïcijns valt alles van Rutte af.

therealbraindump | 29-04-21 | 20:57 | 8

Schijnbaar is dat dus een gebrek in ons systeem;
Het is gewoon niet gebouwd op het omgaan met politici en partijen die geen fuck geven om goed bestuur. Het systeem gaat er van uit dat de personen die plaats nemen in de Tweede Kamer daadwerkelijk iets geven om Nederland, de wet, rechtsstaat, en het vertrouwen dat de bevolking in ze stelt.

Zodra je echter de meerderheid in een coalitie compleet vast kan leggen, dan gaat het bovenstaande niet meer op. Je wint elke stemming, overleeft elke motie; dan is het dualisme volledig weg.

TeeJee | 29-04-21 | 21:45

@TeeJee | 29-04-21 | 21:45: en dus zal de volksvertegenwoordiger meer gebonden moeten worden aan de kiezers en minder aan de partij. De invoering van het correctieve referendum, en dan niet zoals d66 wil voor alleen maar nietszeggende lullige onderwerpen, lijkt mij een goed begin.

therealbraindump | 29-04-21 | 21:55
▼ 5 antwoorden verborgen

VVD-D66-CDA-CU hebben allemaal gefaald en de PvdA incluis toen het met de VVD regeerde. Allemaal zijn ze verantwoordelijk voor deze schandalige soap. De één misschien wat meer dan de ander en Rutte als premier het meest, maar al met al zijn er teveel schuldigen om een motie van wantrouwen kans van slagen te geven.

jochum1980 | 29-04-21 | 20:56

Ze gaan nu dus zeer onafhankelijke secretarissen-generaals aanstellen die de informatie vanaf de departementen gaan voorzien zodat iets raars niet meer kan gebeuren. Lees: zorgvuldig geselecteerde handpoppen dus van die ministerraad, passend in de Rutte-doctrine, maar dat laten ze maar even achterwege.... geloof-ze-nooit-meer.

Jan, Leiden | 29-04-21 | 20:56

Zo grappig. Die verbeten queeste tegen Rutte hier, de hele dag verontwaardiging en bitterheid spuien onder elkaar.
90% van de bevolking geeft geen fuck.
Laat dit gezeik stoppen en laat Rutte IV zijn werk aanvangen.

Nivirto | 29-04-21 | 20:55 | 7

@Papa Jones | 29-04-21 | 21:04:
De geitenpaden op
De inlegvelletjeslanen in
We zijn samen gesensibiliseerd onderweg
Met Mark Rutte.

De Briemusketier | 29-04-21 | 21:08

90% van de bevolking is de democratie dus niet waard.

TeeJee | 29-04-21 | 21:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Ondertussen Barca verloren, zonde.

Capt. Iglo | 29-04-21 | 20:55 | 5

@De Pilsvogel | 29-04-21 | 21:00: ik ben chauvinist en ik gun het Frankie en Koeman ook gewoon dus hup Barca!

Capt. Iglo | 29-04-21 | 21:05

@Capt. Iglo | 29-04-21 | 21:05: lekker belangrijk dat je het Koeman en Frankie gunt. Als je dat al chauvinisme noemt, dan leg je de lat wel heel laag. Het interesseert jou zeker ook geen zak dat het kabinet staat te liegen en de Nederlandse bevolking staat te naaien?

De Pilsvogel | 29-04-21 | 21:20

@De Pilsvogel | 29-04-21 | 21:20: take a chill pil

Capt. Iglo | 29-04-21 | 21:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoelaat mag Greet Koolmees, Flopke en Kaag slopen?
Kasja is tergend slaapverwekkend

Cannabooze | 29-04-21 | 20:52 | 3

Het wordt nachtwerk, dit debat eindigt op deze manier ergens tussen 02.00 - 03.00 u.

smdyasc | 29-04-21 | 20:55

@smdyasc | 29-04-21 | 20:55: Break om 01:00 uur en morgen weer verder. Tenminste als de nieuwe voorzitter ballen heeft. Ik vrees het ergste.

Rest In Privacy | 29-04-21 | 21:02

@robc | 29-04-21 | 21:02: Die zal alles er aan doen om het zo gemakkelijk mogelijk te maken voor d66 en jn mindere mate het kabinet

hisxxx | 29-04-21 | 21:16

Als je heel vaak 'euh, eum', zegt, moet je ze dan geloven?

GKJP | 29-04-21 | 20:52 | 1

Ze bedrijven politiek. Dus: Nee.

Cannabooze | 29-04-21 | 20:53

De hoofdschuldigen aan dit alles zijn de mensen die hebben gestemd op de coalitiepartijen. Zeker na 4 jaar dit soort fratsen was dat dé kans geweest om af te komen van dit stel criminelen.

lamlendig | 29-04-21 | 20:52 | 2

Zelfs na deze ellende staat de VVD op, wat, min drie of zo? Kan er met mijn verstand niet bij.

knuffedol | 29-04-21 | 20:54

@knuffedol | 29-04-21 | 20:54: Ja onbegrijpelijk! Blijkbaar interesseert het een hoop mensen niet omdat het henzelf niet treft.

lamlendig | 29-04-21 | 21:39

De sensibilisering die je als kiezer niet kan weigeren.

De Briemusketier | 29-04-21 | 20:50

Het gaat inmiddels niet meer over het belazeren van de kamer en de rest van NL, maar over verbeteringen in regeltjes en procedures, waar bewindspersonen van dit allooi zich toch niet aan gaan houden. Maar het biedt de coalitie weer een geitenpaadje uit de aangerichte puinhoop. Waardeloos debat, uitkomst is al lang geregeld.

Schmalz | 29-04-21 | 20:48 | 7

De uitkomst staat volgens mij al heel lang vast. In het vorige topic schreef ik;
Over een maand staan ze weer te glimmen op het bordes met Alex. Rutte breedlachend elleboogend naar Sigrid omdat ze samen vier jaar lang machtspelletjes kunnen spelen, Wopke dromerig en een beetje afwezig, het maakt hem allemaal niet zoveel uit als hij maar minister kan blijven spelen, het grote geld komt later wel. Jesse die staat te stralen omdat hij met de grote jongens mee mag doen en het met zijn VMBO toch maar mooi tot op het bordes heeft weten te schoppen. Ondertussen valt er bij de toeslagouders de 152ste blauwe envelop op de mat en alles bleef bij het oude.
Zo gaat het aflopen maar ik wil heel graag ongelijk krijgen.

osolemio | 29-04-21 | 21:03

@De Briemusketier | 29-04-21 | 21:02:
Which or witch roof?

Jan, Leiden | 29-04-21 | 21:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Zolang de zwijgende meerderheid op de VVD stemt gaat er niets gebeuren. De oppositie is zwak, met Geert Wilders voorop.

guile | 29-04-21 | 20:47 | 2

Slechts 36 van 150 mensen stemt erop

stipjes | 29-04-21 | 20:48

Dit leidt alleen maar onnodig af van de vorming van het volgende kabinet Rutte

thanseeuwen | 29-04-21 | 20:47 | 2

Laten we hopen dat het niet zover komt. De man heeft teveel de regels verdraaid en gelogen.

MooseNL | 29-04-21 | 20:51

't Is nog geen kroegtijd, ik weet het, excuses, maar God, hier heb je toch een partij bier bij nodig? Biertje iemand? Ik luister nu naar azarkan, en het is weer gelul in de ruimte, die zweedse heks lult er weer mooi in om, waarom stelt niemand gerichte vragen? Want in het 'zakenleven' moet je open vragen stellen, en de andere partij laten praten. Dat gaat in dit geval niet op, blah blah blah blah, dus, in dit geval, gerichte vragen.

Gerichte vraag: "Waarom heeft de kamer de gevraagde informatie niet verstrekt?".

GKJP | 29-04-21 | 20:47 | 1

Krijgen ze toch geen antwoord op.

hisxxx | 29-04-21 | 21:18

zie het al ,Pinokkio ministers mogen blijven en hup naar de volgende geen actieve herinneringen stuur heel dat zooitje naar huis desnoods maar Pieter omzicht minister die wel zijn huiswerk goed doet

out-of-de-box | 29-04-21 | 20:46

Wat is die Segers toch een huichelaar. Geeft eerste Rutte ervan langs tijdens het paasweekend en nu wijst hij weer naar de ambtenaren en de belastingdienst.

stipjes | 29-04-21 | 20:46 | 2

Zoiets noemen wij in zijn geval een Farizeeër........

nope | 29-04-21 | 21:02

Kijk eens naar zn arm.
Volgens mij tot aan zn arm strondbruin,
Volgens mij het anusje van rutte.

Toontje-S | 29-04-21 | 21:45

Kajsa klinkt wat nasaal.
Met klachten blijf je thuis toch?

frickY | 29-04-21 | 20:45 | 2

Welnee. Antistoffen. Je weet toch

Cannabooze | 29-04-21 | 20:48

@Cannabooze | 29-04-21 | 20:48: ze ziet ook wat witjes rond de neusgaten... ach, zou ze echt... ziek.... ontsteking..

dathoujetoch | 29-04-21 | 21:09

Ze zwijgen over een eventuele vergoeding voor de woningnoodschandaalslachtoffers.

stipjes | 29-04-21 | 20:45 | 2

Welke woningnoodslachtoffers?
Grappig dat iedereen hier aangewezen schijnt te zijn op een sosjale huurhut en dat de bovengrens daarvoor iets van 40K is
Hoogopgeleid publiek?
My ass

Mauritskade | 29-04-21 | 21:17

Heb nu al een hekel aan Bergkamp. Bring Arib back.

Befketier | 29-04-21 | 20:44 | 1

Ja ze heeft 0 controle, ik denk dat ze vanavond ziek naar huis gaat en niet meer terugkomt.

Rest In Privacy | 29-04-21 | 20:57

Immuniteit in de Kamer of niet, Nederland staat voor penisz.

Pieterman | 29-04-21 | 20:43 | 2

Waar heb jij het nou over?

herstelkous | 29-04-21 | 20:43

Beetje kortaf vandaag, sorry. Ik bedoel: Dit zijn uitzendingen die de wereld over gaan. In de Kamer mag je ‘veilig’ alles zeggen, bijvoorbeeld een minister moordenaar noemen. Deze vrijheid wordt vandaag wel erg vaak misbruikt. Vind ik dan.

Pieterman | 29-04-21 | 20:50

Waarom dat apert bekakte toontje en dédain bij die D66 wijven?

mameloe | 29-04-21 | 20:43 | 8

@Arnold Layne | 29-04-21 | 20:49:
Ien Dales vond ik een topper.
Ook op het erotische vlak.

jaja | 29-04-21 | 20:51

Mameloe dat heet fatsoenlijk beschaafd

thanseeuwen | 29-04-21 | 20:57

@Arnold Layne | 29-04-21 | 20:49: met minstens twee fvd fractie jugend een airlock.

P-unit | 29-04-21 | 21:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Wie de grootste brei aan woordenkots kan uitbraken komt kennelijk het verst in de politiek. Mijn hemel wat een dag. Niet te doen.

osolemio | 29-04-21 | 20:39 | 2

Inderdaad, staat hier thuis vanaf begin aan, maar man man man wat een draaikonterij.

Afgezien van deze schandvlek (toeslagen) mag van mij de Kamer flink harder optreden, bewindspersonen veel meer hun fouten toegeven, maar dan zonder direct af te treden.
Fouten maakt iedereen, da's menselijk, maar ga daar niet een compleet ontkennend lulverhaal omheen hangen.

Zoelense Hobbyboer | 29-04-21 | 20:49

@Zoelense Hobbyboer | 29-04-21 | 20:49: Ja, dat ben ik met je eens.

osolemio | 29-04-21 | 20:55

De spelregels, ondanks alle juristerij, zijn op zich duidelijk. Maar waarom er dan wel zo'n potje op maken? Al die honderden passieve gegadigden op de kieslijsten en dan 150 op ruim 17.000.000 die nog nooit van samenwerken hebben gehoord?

Wat is dit "Theatre of Fools" ? Pardon my French. Het parlement gaat met elkaar in gebekvecht en kruimeldief Mark Rutte kan er namens vak K met het electoraat vandoor? Laat staan hoe dit gajes met behulp van het gros der media er met het maatschappelijk debat vandoor kan gaan?

Nu ben ik geen domme jongen, maar waar zit ik nu wel naar te kijken lieve luitjes? Een niet te stoppen teloorgang, of de opmaat naar wat beters? En hoe je dat in een ja/nee vraag per referendum zou moeten afdwingen.

Onze 150 besten. Zij wel.

Hetkanverkeren | 29-04-21 | 20:37 | 5

@All_yall | 29-04-21 | 20:39: En daar moeten ze (!) het mee doen. Ons mandaat van de actief kiesgerechtigden. Lutsers die een nieuwe ronde willen? Half D66 dat naar de VVD gaat en Geert Wilders die serieus denkt dat er bij het FvD wat te halen valt?

Laat Sigrid Kaag premierette van Nederlandje worden. Onderwijl me bescheurend zie ik ook niet meer hoe ons land zelfs daarvan slechter van moet worden.

Die Rotterdamse Havenbaronnen en hun nieuwe Feyenoordstadion. Twee honden, Amsterdam en Den Haag en waar dan wel de VOC mentaliteit maar al te welig tiert. We zijn een heel apart landje luitjes, en dat zijn we.

Hetkanverkeren | 29-04-21 | 20:56

@Hetkanverkeren | 29-04-21 | 20:56:
Weet niet zo goed of ik je begrijp, ben al aardig tipsy, schuld van Hafid. Allemaal!

Wat ik bedoel is dat we net verkiezingen (soort van referendum) hebben gehad, er weinig alternatief is om te formeren/regeren, de rot té diep zit; dit is het. Tenzij er een begin van zelfreinigend vermogend ergens opduikt koersen we af op meer van hetzelfde. Ik voorzie nog wel dat er een EU marionet tijdelijk premier wordt als Rutte eindelijk eens zijn biezen pakt. De rot zit gewoon te diep.

All_yall | 29-04-21 | 21:05

@All_yall | 29-04-21 | 21:05: Was ik zelfs maar een beetje aangeschoten, hoe ik je benijd mijn beste. Maar de kiezer heeft dus inderdaad gesproken: regel dit gekozenen. Je kunt er dus rustig anderhalf dozijn van het huidige demissionaire kabinet, zelfs wel twee, uitflikkeren en er kunnen genoeg aspirantkamerleden doorschuiven. Want stonden toch al op de lijsten.

En dat van dat Feyenoordstadion was wat gratuit, inderdaad. Maar waarom ze Feyenoord dan ook niet voor de Super League uitgenodigd hebben? Het gaat om de knikkers mijn beste. Ik kan nu wel The Shooter citeren, maar dan gaat het in Zoetermeer weer van je tingeling. Daar heb ik gewoon even geen zin an.

Havenbaronnen met hun scheepjes op het droge. Die dienst Grote Ondernemingen van de fiscus zit er niet voor niets. Dat SHV verhaal vandaag. Ook die komen er weer genadig vanaf. Voor zover die boete al ooit geïnd gaat worden.

Doe ook maar weg eigenlijk.

Hetkanverkeren | 29-04-21 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Wilders: "Hoe vindt u nou zelf dat het gaat"

Rutte: "Ja dat ga ik beantwoorden bij punt 3, later, straks...."

Knufter | 29-04-21 | 20:36 | 1

Wederom om de brei heen draaien. En straks geen actieve herinnering.. ongelooflijk, hij moet weg.

MooseNL | 29-04-21 | 20:53

Meestal is deze vrouw die nu spreekt ziekig toch. En dan bedoel ik niet alleen in het hoofd. Ze is gewoon een misser van dit kabinet.

herstelkous | 29-04-21 | 20:34

Die van de Staay word wel heel erg opgewonden dat de freule hem noemt.
Aandoenlijk om hem zo te zien glimmen.

likdoorn | 29-04-21 | 20:34

Waarom zie ik Kaag al 2 weken niet? Zit ze nog in Niger? Oh en daar hebben ze geen internet.

Rest In Privacy | 29-04-21 | 20:34 | 6
-weggejorist-
All_yall | 29-04-21 | 20:43
-weggejorist-
Opajoop | 29-04-21 | 20:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Natuurlijk heeft dit debat zin: De notulen van de ministerraad zal voortaan geen sprekers meer noemen en enkel genomen besluiten beslaan.

johoost | 29-04-21 | 20:33

Als die volksverlakkers uit vak K niet hardhandig gearresteerd worden, waar hebben we dan überhaupt de politie nog voor?

VanBukkem | 29-04-21 | 20:32 | 2

Ik verwacht ieder moment dat Jetten plaats gaat nemen achter het spreekgestoelte en vervolgens al zijn tegenstanders en concurrenten laat arresteren en afvoeren.

All_yall | 29-04-21 | 20:36

Om critici van de volksverlakkers neer te knuppelen.

Merkwaardeloos | 29-04-21 | 20:37

Ollongren heeft de zak van max gevonden uit de jaren 70?

Patje | 29-04-21 | 20:32 | 2

Lijkt wel een Kawasaki, Green Meanie.

uisge baugh | 29-04-21 | 20:35

Jaren 60 gordijn. Ff kijken waar de asbak heeft gestaan

sgaapje | 29-04-21 | 20:47

Vooral vanwege zijn wetgevende activiteit was Thorbecke onbetwist de grootste staatsman van het Nederland van de negentiende eeuw, en mogelijk is hij de grootste parlementair politicus die Nederland ooit gekend heeft. Naast zijn optreden als minister was ook zijn optreden als gewoon parlementslid (dus in de periodes dat hij geen deel uitmaakte van de regering) zeer invloedrijk. Onvermoeibaar heeft hij zich ingezet om het parlement te wijzen op de implicaties van de grondwet van 1848, de onschendbaarheid van de Koning en de ministeriële verantwoordelijkheid. De hr rutte en mvr kaag mogen nog niet eens de schoenen schoon likken van deze staatsman

witchmaster | 29-04-21 | 20:31 | 3

Ja, dat gold toen, in zijn tijd. Nu zitten er andere mensen en gelden er andere interpretaties van de Grondwet, zo leerde ik vanavond.

kweethetooknietbeter | 29-04-21 | 20:44

Zijn beeld komt binnenkort weer op het vernieuwde stationsplein van Zwolle te staan, de aandacht die het verdient.

Normpje | 29-04-21 | 20:52

De schoenen niet schoonlikken van Thorbecke? Nog niet eens de onderzool wanneer in de poep is gestapt.

Jan, Leiden | 29-04-21 | 21:01

Ollongren spreekt nu, dus we krijgen eindelijk de waarheid.
(als ze tenminste straks wegloopt met wat niet goed opgeborgen papieren onder de arm)

TheOtherWhiteMeat | 29-04-21 | 20:31

Zegt hij nou op 1:07 "Keizer Ollongren"?

Knufter | 29-04-21 | 20:31 | 2

Hoorde ik ook meerdere malen ja. En tja, het is wel een vreundin van onze Prinses.

herstelkous | 29-04-21 | 20:33

Wel knap dat iemand die vindt dat hij slachtoffer is van politieke vervolgingen een kansloze aangifte heeft gedaan en weer wil doen tegen een politieke tegenstander. Maar goed, introspectie en relativering zijn niet bepaald de sterkste eigenschappen van die boze blonde meneer.

BobDobalina | 29-04-21 | 20:29 | 2

Nee daarvoor moet je Rutte heten zeker....?

Leduc | 29-04-21 | 20:33

Dat zijn inderdaad niet de sterkste eigenschappen van jou inderdaad.

A.I. van Dee | 29-04-21 | 20:35

De Grondwet moet vooral maar door de regering zelf maar geintepreteerd worden, Ollongren is niet alleen een gevaar voor de rechtsstaat, maar wil actief de Grondwet slopen.

smdyasc | 29-04-21 | 20:29 | 1

gho kom je nu pas achter waarom denk je dat ze die referendum weg wil

out-of-de-box | 29-04-21 | 20:33

Wikipedia

Patje | 29-04-21 | 20:25 | 1

Ik heb het even nagekeken en het staat er allemaal op inderdaad.
Bedankt voor de linktip.

keestelpro | 29-04-21 | 20:32

Geert zit er boven op , een van de weinige

witchmaster | 29-04-21 | 20:24 | 1

De clown van de kamer is idd weer geschminkt

dasechtgeenstijl | 30-04-21 | 01:19

Zolang het volk niet massaal in opstand komt, weet rutte: als potentaat kan ik blijven zitten. Grootste partij, cda als hielenlikkers, steun van d66: wie doet me wat? Buklaven als ambtenarij die werkelijk niets klaar maken, zie de belastingdienst. IT uit het jaar kruik.

Analia von Solmsch | 29-04-21 | 20:23 | 1

Als rutte niet oprut, krijg die opstand vanzelf. Maar dat zijn mijn gedachten.

MooseNL | 29-04-21 | 20:33

Vera krijgt het druk om maar liefst 4 D66 vriendjes uit de wind te moeten gaan houden.

Choco Chanel | 29-04-21 | 20:22 | 1

Daar is Vera op geselecteerd. Dat kan ze vast heel goed.

Arnold Layne | 29-04-21 | 20:24

is die Mona keizer, die kan squirten als een geizer er eigenlijk nog??

herstelkous | 29-04-21 | 20:22

De foto boven dit artikel zegt genoeg: armpjes over elkaar heen en met de gedachten ergens anders. Zo ook de rest die erbij zit; totaal met andere dingen bezig. De enige die bepaalt of er een kabinet met Rutte komt, is Rutte zelf en niemand anders. Pijnlijk en triest, maar zo is het

Hai D. | 29-04-21 | 20:21 | 1

Valt mij mee dat ie zijn telefoon niet vast heeft. Zoals gewoonlijk.
Om te Twitteren of om Angry Birds te spelen.

Osdorpertje | 29-04-21 | 20:52

De vergadering is weer geopend... Al iemand richting gevangenis of een aantal misschien?

Jan, Leiden | 29-04-21 | 20:21 | 2

Ik heb gekeken, maar de Gevangenpoort is dicht tijdens de lockdown.

kweethetooknietbeter | 29-04-21 | 20:28

Ondertussen lacht men in de rest van de EU in haar vuistje, die 800 miljard euro gaat Nederland met dit geneuzel voorbij.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

kapotte_stofzuiger | 29-04-21 | 20:17 | 4

Elke inwoner van Nederland 2,5 miljoen euro schenken lijkt mij wel een goed plan.

kweethetooknietbeter | 29-04-21 | 20:31

@Merkwaardeloos | 29-04-21 | 20:21: ja echt hè. Je zou gvd eens je bevolking minder belasting laten betalen zodat ze ook hun handje op kunnen houden zoals de rest. Als burger ben je hier altijd de portemonnee.

Dirk III | 29-04-21 | 20:38
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos