Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bijna 2000 illegale vreemdelingen door juridische missers vrijgelaten uit bewaring

Misschien toch wel het meest beschamende dossier dat we hebben op defensie, de toeslagen, het prikbeleid en het onvermogen IC's op te schalen na.

Wat nu weer met dat overwegend Marokkaanse en Algerijnse volk dat hier werkelijk niets te zoeken heeft maar toch maar blijft zoeken. Nou, ten eerste even voor de context. Het nieuws van vandaag komt dus bovenop de recente uitspraak door de Raad van State dat illegale Marokkanen überhaupt niet meer in vreemdelingenbewaring gehouden mogen worden, omdat Marokko ze toch niet terugneemt - zo redeneren we in d i t l a n d. Vreemdelingenbewaring wordt ingezet als een asielzoeker uitgeprocedeerd is, maar weigert vrijwillig het land te verlaten, om hen zodoende beschikbaar te houden voor uitzetting en ze niet in de illegaliteit belanden. De inzet van dit middel verdubbelde tussen 2015 en 2019 tot 3729.

Die hele uitspraak was al een juridische misser natuurlijk, maar vandaag bleek dat er de afgelopen vijf jaar door kleinere juridische missers bijna tweeduizend Maghreb-makkers uit vreemdelingenbewaring mochten vertrekken. Een onderzoek van de Adviescommissie voor Vreemdelingenzaken (ACVZ) dat vandaag wordt gepresenteerd, rapporteert: "In veertien procent van de gevallen moest de detentie worden opgeheven door gebreken van de overheid die volgens onderzoekers vermijdbaar zijn."

Verderop parafraseert de Tele uit het onderzoek: "Het lukt bij slechts 12 procent van de Algerijnen en 13 procent van de Marokkanen om ze gedwongen uit te zetten. Dat betekent dat slechts een op de tien migranten uit Marokko en Algerije vanuit detentie uit Nederland vertrekt, terwijl dat vertrek wel het doel van ’vreemdelingenbewaring’ is."

Het is ons even niet duidelijk wat de eventuele overlap tussen deze 12 en 13 procent Maghrebi's die niet vanuit vreemdelingendetentie uitgezet konden worden, en de 14 procent van het totaal aantal gevallen dat detentie mocht verlaten wegens juridische fouten. Die laatste groep zou immers ook kunnen vallen onder de makkers die oorspronkelijk vanuit detentie uitgezet zouden moeten worden, maar waarbij dit uiteindelijk niet lukte.

Maar goed. "Ook bij migranten met een andere afkomst lukt het lang niet altijd om ze vanuit detentie het land uit te krijgen, concluderen onderzoekers. Slechts de helft van de totale groep vertrekt aantoonbaar naar een land van herkomst buiten de Europese Unie." En dan hebben we het nog niet eens gehad over die 'forse piek in asielcriminaliteit' vanaf 2019. 

Zijn we eigenlijk wel een land? Gelukkig wel een winkelverbod!

Reaguursels

Inloggen

Asiel aanvraag alleen accepteren uit een niet EU land ! U wilt uit Duitsland asiel aanvragen in Nederland. Kan niet. U komt uit Marokko en wilt in Nederland asiel aanvragen. Dan moet u op de nederlandse ambassade in Marokko zijn. Fijne avond.

HaaiBaai | 22-04-21 | 19:45

Inmiddels wonen er in Nederland allerlei soorten mensen en kunnen we concluderen dat de multiculturele samenleving is mislukt en nooit zal werken.

Wat me het meest stoort is dat van alle import die we hebben, die Naffers het meest erg zijn. Bekijk alleen al die filmpjes van deze "vluchtelingen" uit Noord-Afrika. Ze hebben totaal geen respect voor Nederlanders en zijn niet eens dankbaar dat wij ze helpen.

Voor veel Nederlanders is dit een ver-van-hun-bed-show, dus het boeit ze niet. Ik kan deze mensen echter verzekeren dat als we zo doorgaan met het binnenhalen van deze mensen, dat je nergens meer naartoe kan vluchten.

Greetjee | 22-04-21 | 17:18

"Geen Mens Is Illegaal!"

Behalve dan uitgeprofiteerde Marokkanen in Marokko.

K. Westergaard | 22-04-21 | 17:10

De illegalen en uitgeprocedeerden gaan niet weg. De meesten blijven gewoon, net zolang tot ze wel een status krijgen van een rechter of een generaal pardon.

Dit is dus waarom ik altijd zo moet lachen om mensen die schermen met het migratiesaldo, en/of denken dat we echt een streng asielbeleid hebben. Sukkels.

TeeJee | 22-04-21 | 17:06

Hieft ie nou een bomgordel om in het filmpje

HvO1970 | 22-04-21 | 15:28 | 1

Ik zie het al, het is een buiktasje i.p.v. heuptasje

HvO1970 | 22-04-21 | 15:31

gelukkig heeft hier ook iemand geen actieve herinneringen aan.

isotope 465 | 22-04-21 | 15:05

Er klopt heeel veeel niet in dit land .Maar we bolderen gewoon door want dat kan hier in Banania waar iedereen blij is en alles wordt bekonkeld achter de schermen en niet in de tweede kamer. Oppositie is een fopspeen.

Koning BongoBongo | 22-04-21 | 14:44

♫ Jij bent welkom. Welkom in ons land! ♫

Kom op mensen. Zing allemaal gezellig mee!

koosroos | 22-04-21 | 14:41

Deze migratie is geen migratie van wanhoop, maar puur opportunistisch. De tweedeling tekent zich duidelijk af. De zwakkeren op deze aardbol worden steeds zwakker. Hun groepen worden relatief of in absolute aantallen minder, of dusdanig gemarginaliseerd dat ze geen rol hebben behalve zoeken naar dagloon onder aan de trickle down piramide. Ik vrees voor een toekomstige kaalslag in culturele eigenheid en zelfredzaamheid voor hele bevolkingslagen of zelfs lokale bevolkingen zoals er kaalslag in de natuur is. Over de hele wereld. Wie het privilege krijgt om te mogen migreren (zoals de eisende figuur op het filmpje), heeft toegang tot voorzieningen. Te veel mensen die hun mobiliteit zijn kwijtgeraakt zullen niet goed mee kunnen in de toekomst, en zitten vast in een ongewenste situatie. Tegelijkertijd worden ze geconfronteerd met kansrijke reizende wereldburgers, welkom en nodig in de nieuwe werkelijkheid. Handel is niet eerlijk en de bijbehorende migratiestromen ook niet.

zeurmachine | 22-04-21 | 13:50

Hallo vuilnisman, kan dit land ook mee? Volgens mij is het helemaal stuk.

FrankVeer | 22-04-21 | 13:45

Illegale Marokkanen die überhaupt niet meer in vreemdelingenbewaring gehouden mogen worden, omdat Marokko ze toch niet terugneemt. Ik ga even flauw doen tegen Geenstijl, goed lezen. Wie illegaal Marokkaan is die is officieel geen Marokkaan. Maar ik begrijp wat er wordt bedoeld en het laat duidelijk zien hoe hypocriet de Marokkaanse overheid is door geen verantwoordelijkheid over hun eigen onderdanen te willen dragen. Ben je met de Marokkaanse nationaliteit geboren dan kan je die nooit opgeven. Zie: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-3...
Zo probeert m.i. de Marokkaanse overheid het aantal Marokkanen in andere landen te verhogen en via hen invloed krijgen op de gang van zaken in andere landen. Wat betreft Turkije is dat hetzelfde laken een pak. En wij mogen niet de meer of minder vraag stellen of we dat ook in ons land willen laten gebeuren. Illegaal in het buitenland verblijvende Marokkanen niet willen terugnemen past dan ook in het Marokkaanse buitenlandbeleid en ik vind dat Nederland zich daar niet aan mag aanpassen. Dus terugsturen die gasten, desnoods helpen we ze daarbij een handje door ze de met de Zr. Ms. Karel Doorman naar de grens van de Marokkaanse territoriale wateren te varen en daar in zeewaardige rubberboten met buitenboord motor van boord te laten gaan. Dan kunnen ze daarmee de laatste kilometers naar de kust van hun eigen land zelf afleggen.

Vuurspuger | 22-04-21 | 13:42 | 3

Wat betreft het ongewenst moeten dragen van een tweede nationaliteit zou de Nederlandse overheid met creatieve stappen moeten komen. Artikel 15 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (UVRM) stelt dat niemand het recht ontzegd mag worden om van nationaliteit te veranderen. Maak daarvan gebruik door landen die Nederlanders het recht ontnemen om afstand te doen van hun tweede ongewenste nationaliteit voor de rechter te dagen. Daarvoor hoeft politiek Den Haag geen wereldreis te maken, het Internationaal Gerechtshof van de Verenigde Naties en het Permanente Hof van Arbitrage bevind zich op maar 1400 meter afstand van het Binnenhof.

Vuurspuger | 22-04-21 | 14:32

Om de een of andere reden kwam ik mijn epistel niet tegen maar mijn verhaal had dezelfde strekking. Ik had de Zr. Ms Rotterdam er ook nog bijgedaan.

clockandhammergame | 22-04-21 | 15:03

"Zo probeert m.i. de Marokkaanse overheid het aantal Marokkanen in andere landen te verhogen en via hen invloed krijgen op de gang van zaken in andere landen."

Ik zelf denk dat het de Marokkaanse overheid niet zozeer te doen is om invloed (in bv Nederland) als wel om de harde valuta die de Marokkaanse diaspora in West-Europese landen overmaakt naar familie in Marokko, en de harde valuta van Marokkanen die teruggekeerd zijn naar Marokko met behoud van uitkering. Hoe meer landgenoten ze in rijke West-Europese landen weten te parachuteren, hoe meer geld in het laatje het uiteindelijk betekent.

Het verkrijgen van 'invloed' is meer iets voor fundamentalistische moslims die de vlag van de islam in zoveel mogelijk gebieden willen planten en uiteindelijk, op termijn, het liefst de sharia overal willen invoeren. Van dat slag zullen er ook wel wat lieden in Marokko zitten, maar ik denk dat deze categorie, die van de salafisten en wahabisten die op agressieve wijze hun achterlijke kutgeloof lopen uit te venten, toch voornamelijk in landen als Saoedi-Arabië, Iran, Afghanistan, Pakistan, etc gezocht moet worden.

Dr_Johnson | 22-04-21 | 15:03

Ik was nog niet klaar, want ik wil dat dit gedeelte van het verhaal eens serieus genomen wordt. (Door wie dan ook!) Volgens het CBS heeft slechts een klein percentage van mijn generatie kinderen gekregen en telt ons land al bijna drie miljoen alleenstaanden, waarvan 4% een alleenstaande ouder is. Als ik dan mijn eigen leeftijd in dit verhaal meeneem dan betekent dit dat de meeste vrouwen in mijn leeftijdscategorie kinderloos zijn en blijven. De Nederlandse bevolking is in absolute aantallen dus al aardig gedecimeerd, wanneer je jezelf bedenkt dat er na de vergrijzing een aantal generaties overblijven die grotendeels kinderloos zijn en kinderloos zullen blijven. Ik heb dit al ruim twintig jaar op mijn manier geprobeerd aan te kaarten, en ik zie het nu gewoon langzaam maar zeker werkelijkheid worden, want deze demografische ontwikkeling zal ongetwijfeld aangegrepen worden als argument voor nog meer immigratie, alsof deze bevolkingskrimp zich op magische wijze voltrekt, onomkeerbaar is en vooral niets te maken heeft met het schrijnende tekort aan betaalbare woningen en vaste contracten voor grote groepen mensen? Vraag jezelf dat maar eens af en noem mij dan nog één keer laagopgeleid of dom. Ik zag dit in 1999 al aankomen, en heb hier ook veelvuldig over geschreven onder meer nicks dan Kuifje op zoveel fora dat ik de tel inmiddels wel kwijt ben, dus hoe bestaat het dat zowat alle politici die Nederland rijk is dit gigantische probleem wegwuiven alsof er niets aan de hand is?

VBO_B_Niveau | 22-04-21 | 13:33 | 4

Een bevolkingskrimp is nu precies wat dit land nodig heeft. Immigratie is niet nodig en ongewenst, en lagere geboortecijfers onder Nederlanders is in beginsel niet zo erg. Dit maakt het mogelijk om de bevolking te laten krimpen naar een normaler niveau. Echter, het probleem is de voortdurende import van nieuwe mensen, en dan met name een armere onderlaag, die veel nakomelingen krijgen in combinatie met gratis geld. Met het huidige tempo zal de NL bevolking snel zijn gemarginaliseerd, en vermoedelijk zal de politiek ook niet meer hetzelfde blijven, want die wordt bepaald door degene die stemmen. Een ding is zeker, het wordt er niet beter op vrees ik.

stiffy | 22-04-21 | 14:40

@stiffy | 22-04-21 | 14:40: Een bevolkingskrimp van de origenel bevolking is juist helemaal niet gewenst. Hoe meer originele bevolking er is des te minder import kunnen we erbij hebben. Een bevolking die we weer op een hoger voetstuk kunnen brengen door betere educatie waar er meer geld aanwezig is om ook de minder begenadigden onder ons naar een hoger plan kunnen brengen. Eerst je eigen stoep schoonvegen voordat je een internationale herberg voor alle mislukkelingen uit de hele wereld een bed, bad en brood wil laten toeeigenen.

clockandhammergame | 22-04-21 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon betaalde mensensmookelaars inschakelen. Kost wat maar altijd nog veel minder dan hier.

FW Ta-183 Huckebein | 22-04-21 | 13:04 | 1

Ik zal u een geheim vertellen, Vluchtelingenwerk NL cum suis zijn mensensmokkelaars. Alleen hebben we ze een ANBI code gegeven en hun medewerkers staan geregistreerd bij de belastingdienst.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 13:13

Waar wonen die beste mensen nu dan? waar doen ze de boodschapjes van en betalen ze de Nederlandse belastingen netjes? hoe eigenlijk?

Geenjoris | 22-04-21 | 13:03 | 1

In wat ze in de media " de wijken" noemen.

bqbq | 22-04-21 | 13:57

Hoe zit het met die VVD Tena Lady die ze erop hebben gezet? Mag ze al mocroland in om hun vermanend toe te spreken? Mag ze al dreigen met het korten van oitkieringen?

Of verandert er weer niks en blijven we doorsudderen, zoals we dat eigenlijk met alles doen. Wachtend tot de onvermijdelijke de jure annexatie van bakraland in de EUSSR, zodat het kantklossend klootjesvolk een zucht van verlichting kan slaan, in de wetenschap dat we niet meer (op papier) onafhankelijk zijn en niet meer voor onszelf hoeven na te denken.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 12:59

Als je weet dat Marokko deze mensen niet terugneemt, waarom laten wij ze dan überhaupt binnen?
Als je bij aankomst in Australië niet aannemelijk maakt dat je binnenkort weer vertrekt wordt je direct weer teruggestuurd. Opvallend weinig illegale Noord-Afrikanen in Australië.

Mr. Happy | 22-04-21 | 12:57 | 6

@peterdh | 22-04-21 | 13:07:
Nou dan heeft u mijn plempsel toch totaal verkeerd geïnterpreteerd!
Ik zeg dat we de deuren helemaal niet open moeten zetten. Maar het Nederlandse beleid staat het nou eenmaal toe! Dus heeft het een aanzuigende werking zoals u al zei.
Foto's van 'vluchtelingenboekjes' in het arabisch waarin staat waar je aan moet kloppen zodra je in NL bent voor graties Geld en Fietsen van de NS die in Barbarije staan (geinig toch?) beloven niet veel goeds!

kees1386 | 22-04-21 | 13:18

@kees1386 | 22-04-21 | 13:18:
Gelukkig maar dan ;) dat ik het verkeerd geïnterpreteerd heb. Excuus.
We moeten al het incentief wegnemen om hier te komen. Mensen die daadwerkelijk vrezen voor hun leven doordat de politieke situatie in hun land dermate slecht voor heb is kunnen we opnemen. Mensen die worden vervolgd om dingen die wij als primaire rechten zien. Levensovertuigen, sexuele voorkeur, geloof. Maar ook hier moet men wel
beseffen wat men doet. Ook daarbij moet je niet met je ogen dicht iedereen toelaten. Men moet beseffen welke invloed dat heeft op onze eigen cultuur en samenleving. En tot nu toe poetsen we de informatie liever uit de statistieken en letterlijk uiit het woordenboek dan dat we het zien als een probleem dat we moeten aanpakken.

En we moeten stoppen met het opnemen van mensen omdat ze arm zijn. Op die fiets kun je hier in Nederland 5 miljard mensen neerzetten. Die zijn allemaal arm. Die hebben het allemaal slecht. Die hebben allemaal problemen. Sorry maar Nederland is 41.543 km² en heeft een beperkte hoeveelheid geld om uit te geven. Dus bewaar dat voor de allerslechtse gevallen van immigranten. Nu komt het er namelijk op neer dat als we op deze voet doorgaan we moeten kiezen tussen het door ons opgebouwde zorgstelsel en de verzorgingsstaat, of het opnemen van migranten.

peterdh | 22-04-21 | 13:29

@peterdh | 22-04-21 | 13:07: Heet probleem is ook dat er een hele zieligheids-industrie omheen gebouwd is en die geest wil niet meer terug in de fles. Er word dus heel bot gezegd, te veel geld mee verdiend om het nog los te willen laten. Hele volksstammen hier in Nederland hebben er helemaal geen baat bij om de toestroom te stoppen. Deze mensen gaan echter letterlijk over lijken want het maakt ze verder niet uit hoe deze "immigranten/vluchtelingen" verder wat van hun leven kunnen maken. Als zij maar kunnen cashen om rechtzaken aan te spannen en te kunnen winnen zullen ze hier niet mee ophouden. Daar moet dus van overheidswege eens een halt toe worden geroepen. Uitgeprocedeerd, einde oefening. geen hoger beroep mogelijk. Beschikt het persoon in kwestie niet over de vereiste papieren, documenten of hebben wij zijn toevoeging aan onze maatschappij niet nodig, helaas pindakaas maar dan stopt het voor hen abrupt. Geen valse hoop meer geven door ellenlange procedures.

clockandhammergame | 22-04-21 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig dat we dat Marrakesh pact hebben getekend, dat scheelt een hoop ellende.

DavidleeRoth | 22-04-21 | 12:56 | 1

Voor de gelukzoekers, de asielindustrie, de asieladvocaten, de pro-migratie partijen die daarmee zieltjes winnen, en de EU om nog meer controle/macht te hebben (geef de landen een probleem dat alleen jij kan oplossen) scheelt het enorm veel ellende inderdaad.

peterdh | 22-04-21 | 13:01

Begin eens met het strafbaar stellen van illegale grensoverschrijding en illegaal verblijf in het land. "Maar dat kan niet !"
Maar in veel andere landen kan dat dus wel.

Asteroid-B612 | 22-04-21 | 12:54 | 2

Dat is ook het enige probleem wat hier opgelost moet worden:

- De onwil van de mensen om het probleem aan te pakken.
Want natuurlijk kan het gewoon. Ik bedoel we zijn in staat om megalomane projecten te bedenken, op te zetten, te starten, en met success af te maken. Projecten van ongekende schaal. Ik bedoel je kan het ermee eens zijn of niet: Het klimaatakkoord: kost miljarden, heeft heel veel nadelen, gaat ons niets opleveren, gaat ons heel veel geld kosten, etc. Maar het is een megalomaan project dat veeeeel ingewikkelder in elkaar zit om dat EU wijd aan te pakken dan het migratie-probleem. maargoed daarvoor drukken we wetten door, waar veel mensen het niet mee eens zijn, zetten we lobby clubjes in die in achterkamertjes shit regelen achter gesloten deuren. Richten we klimaattafels in die ongecontroleerd het beleid bepalen. En.Zo.Voorts. Dat kan dus allemaal. Want:

Het enige verschil is:

- We willen het klimaatkakkoord regeken. Politieke wil.
- We willen de immigratieproblematiek niet oplossen. Politieke *onwil*.

Dat is het hele eieren eten hier. In vergelijking met veel projecten/problemen/etc is het migratie-probleem makkelijk op te lossen. Maar de *wil* is er niet.

peterdh | 22-04-21 | 13:15

Het enige waar de Nederlandse overheid goed in is: Chaos veroorzaken, en daarna iedere verantwoordelijkheid ontkennen.

L.E. Raar | 22-04-21 | 12:52 | 2

Verdeel en heers noemt men dat.
Iedereen is zo goed op de ander aan het letten of die niet hoest of afstand houdt dat het grote plaatje bij iedereen zoek is!

kees1386 | 22-04-21 | 12:56

Ze bieden wel degelijk oplossingen aan. Zoals meer meer meer migranten binnenhalen. Het veroorzaakt alleen weer nieuwe problemen. Waar ze ook wel weer een oplossing voor hebben... die ook weer problemen veroorzaakt.

De schuldigen zijn echter niet roomwitte politici en bestuurders. De schuldigen zijn roomwitte aboriginals die op hun stemmen en hun faciliteren. Het aboriginal volk is dus kudt. En verdient alle ellende die hun toekomt. Ja ook degene die nu toevallig Geertje of Tjerrie stemmen. Of zeggen niet meer te stemmen. Zij hebben onvoldoende medelanders (vrienden, familie, collega's etc.) overtuigd om dat ook te doen. Jullie zijn net zo schuldig, niet nu de handjes wassen in onschuld.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 12:56

Mijn overburen zijn terug naar haar ouders met een tweeling omdat ze de particuliere huur niet meer kunnen betalen als zzp’ers in de
Cultuur sector. Amsterdam slaat 13 miljoen stuk op de huisvesting van 11 uitgeproduceerde criminele asielzoekers die ook nog eens voor tonnen schade hebben veroorzaakt..

Ergens snap ik het niet

MeneerGuggenheimer | 22-04-21 | 12:44 | 1

Ik snap het wel. (s)links heeft een nieuw slachtoffer volk gevonden wat doekoe, status en hun baantjes oplevert. Dat rechts (wat er nog van over is) hiermee akkoord gaat en het midden de schouders ophaalt (door pure propaganda van (s)links op sgolen en MSM) is een schande maar we moeten er maar mee leren leven. (ver)Nederlandje blijft kartel stemmen en wil alles bij het oude houden, en de huidige trends in tact laten.

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-21 | 12:53

Verdeel en heers,
De maatschappij moet zó kapot gemaakt worden dat ieder mens alleen nog maar denkt in wij/zij denken. We zijn al aardig op weg!
De ongebreidelde immigratie zorgt daar wel voor. Het getinte tuig wordt beschermd door allerlei subsidieclubjes die bij elke zucht of scheet van de Witmang 'Rassies!' roept.
Allerlei regeltjes en verdragen waarvan deze clubjes feilloos de regeltjes kennen om er zoveel mogelijk gratis geld en woning uit te persen.
Waardoor de verdeeldheid alleen maar groter wordt.
Iedereen moet dadelijk alleen nog maar bezig zijn met zichzelf en belasting betalen. Weg sociale cohesie en 'samenleving'.
Op hoger niveau wordt het dan allemaal voor u bepaald.

kees1386 | 22-04-21 | 12:41 | 1

Daarom moet elke Nederlander met nog een klein beetje gezond verstand op Wilders stemmen, en niet gaan roepen dat hij niks bereikt omdat Rutte dat blokkeert.
De VVD wil alleen maar meer gelukszoekers.

likdoorn | 22-04-21 | 12:54

Twee decennia lang zijn er amper betaalbare woningen gebouwd voor jongeren, en veel van de sociale huurwoningen die er wel stonden zijn inmiddels grotendeels verkocht. Al geruime tijd krijgen veel mensen uit veilige landen voorrang op Nederlandse mensen. In steeds meer opiniestukken en nieuwsartikelen wordt dikwijls gesmeten met krachttermen als ''wit'' en ''inteelt'' om nog eens extra te benadrukken hoe onwenselijk een overwegend Noord-Europese bevolking in een Noord-Europees land eigenlijk is. Het begint er wel een beetje op te lijken dat de Noord-Europese bevolking steeds meer verdrongen wordt op maatschappelijk, sociaal en demografisch vlak, en dat er een heel leger columnisten klaar staat om dit enerzijds aan te moedigen of anderzijds te rechtvaardigen met wat in mijn ogen vaak niet meer dan aantoonbare onzin is. Als dit niet opzettelijk gebeurd, zoals zovelen beweren, waarom wordt er dan stelselmatig al twee decennia niets gedaan met alle signalen uit de samenleving? Want in mijn optiek zou het namelijk wel logisch zijn om betaalbare woningen te bouwen voor jongeren en ervoor te zorgen dat werkgevers deze jongeren weer een beetje zekerheid bieden, zodat het stichten van een gezin niet alleen is weggelegd voor zo'n slordige 15% van onze samenleving. Want dit is natuurlijk waarom onze bevolking straks krimpt. Er zijn gewoon te veel jonge(re) mensen die weinig tot geen stabiliteit ervaren in zowel hun inkomen als woonsituatie. (Voor de tienduizendste keer!)

VBO_B_Niveau | 22-04-21 | 12:38 | 3

Dit dus.
Blank zijn = racisme

kees1386 | 22-04-21 | 12:42

Je ziet het hier in de buurt ook. In de huurwoningen (gewoon eengezinswoningen) wordt de vergrijzende Nederlandse bevolking 100% vervangen door Arabische immigranten. Als ik er dan langsloop kan ik niet anders denken dat dit wel de meest wrede daad is die een 'sociaal-democratie' haar inwoners kan aandoen: immigranten die nog geen dag hier iets aan de samenleving hebben bijgedragen en dat waarschijnlijk ook nooit zullen doen, krijgen in feite al dezelfde status als Nederlanders die hun hele leven gewerkt en belasting betaald hebben. Ik weet niet of de autochtone bewoners dat zelf zo zien, velen misschien zijn nog zo naief dat ze het als geweldig beschouwen dat we de 'arme mensen' zo helpen. Maar dan zie je na verloop van tijd de eerste scheurtjes optreden: families die constant van gezinssamenstelling lijken te veranderen, mannen en kinderen die de hele dag (en avond) een beetje doelloos in de buurt rondhangen en uiteraard enkel en alleen in de moedertaal met elkaar communiceren. Arm Nederland, wat heb je over je afgeroepen?

UpdateAvailable | 22-04-21 | 12:48

@UpdateAvailable | 22-04-21 | 12:48:
Nederland niks, beleidsmakers op Europees niveau.
Ooit gehoord van Kalergi? Het vermengen van rassen en uitgummen van Nationale identiteit?
In de Eu worden er jaarlijks prijzen voor uitgereikt!

kees1386 | 22-04-21 | 12:54

Doorlopen, is hun Koeltoer

kees1386 | 22-04-21 | 12:43

Krijgen die ook een corona boete of lukte het op anderhalve meter?

likdoorn | 22-04-21 | 12:55

verstop deze realiteit onder het Perzisch tapijt’ het is pas een probleem als het de deuger zelf overkomt in hun eigen privé, ongewenste struikrover naast je bed of iets. Dat onschuldige burgers de dupe raken van dit chronische faal op faal beleid is bijkomende schade van de multiculturele wens.

Hollandse_blauwe | 22-04-21 | 12:32

Oh en wat een gezeur op de Italiaanse of Griekse kustwacht die de bootjes terug slepen naar Libië...
Ghadaffi. Moest weg....

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 12:29

Je zou ze ook kunnen uitzetten naar een ander land.
Dan zoekt dat land maar uit waar ze vandaan komen. Afghanistan bijvoorbeeld? Kom je daar niet vandaan? Oh nee? Jammer.
Welkom.

Is dit nog nieuws? | 22-04-21 | 12:28

Zitten er allemaal lamlullen in die bus? Als ik in die bus zou moeten rijden elke dag om naar m'n werk te moeten en elke dag is bij die halte geouwehoer, dan zet je daar toch wat politie in de bus neer met meer bevoegdheden. Oppakken. Dit is toch gewoon openbare geweldpleging, E l k e k e e r w e e r. Gewoon eens even een maand lang wat Lunterse Shovelbestuurders in die bus zetten en elke keer als er zo'n groep bij de halte staat die moeilijk doet, even grote schoonmaak houden.

clockandhammergame | 22-04-21 | 12:26

Die vadsige lesbiennes die GL en D66 stemmen worden toch niet door ze lastig gevallen.

Schwanzeleber | 22-04-21 | 12:21

Er gaan dagelijks vliegtuigen die kant op. Zet ze erop en dan zien ze maar hoe ze verder binnenkomen. Wat is nou werkelijk het probleem? Alleen op papier toch?

johoost | 22-04-21 | 12:21

Beste reactie van een reaguurder van enige tijd geleden: lieden met een gedragsstoornis gecombineerd met een laag IQ

Slough | 22-04-21 | 12:19

En dan zijn er nog steeds politieke partijen die een ruimhartiger asielbeleid voorstaan. Zoals D66, CU, PVDA, GL. Het is toch ongelooflijk... Van die partijen moet Nederland he-le-maal kapot!

ILF2 | 22-04-21 | 12:18 | 1

Die hebben dan ook geen notie van hetgeen hier allemaal gewoon binnenwandelt. En onderling botert het ook al niet zo lekker gezien de steekpartijen.

Ommezwaai | 22-04-21 | 12:21

Marokko die hun eigen volk niet wil terugnemen? Is het dan een gekke gedachte om ze dan ergens anders retour (buiten EU) te sturen?
Stuur ze bijv. terug naar Turkije. Dan kunnen ze evt. zelf teruglopen naar land van herkomst. Een optie lijst;
Marokko --> Turkije
Turkije --> Koerdistan
Libië --> België
Eritrea --> Ethiopië
Afghanistan --> België
Nigeria --> Egypte
etc.

TERUGVANWEGGEWEEST | 22-04-21 | 12:17

Je zou natuurlijk ook gewoon de grenzen kunnen sluiten en dan met name de controles op Schiphol verscherpen. Retour afzender zou weleens kunnen werken voor dit soort lieden.
Scheelt wellicht ook wel tegen de verspreiding van covid....

Ommezwaai | 22-04-21 | 12:12 | 2

Tja, andere landen binnen de EU lukt het wel om asieleisers buiten de deur te houden, waarmee is aangetoond dat de wettelijke mogelijkheden er gewoon zijn. Het kan dus niet anders dan dat de politieke wil ontbreekt.

jemagookniksmeer | 22-04-21 | 12:18

Oplossingen kunnen zo eenvoudig zijn. Op Schiphol vóór de douane rechtsomkeert. Na een paar dagen zullen die criminelen vanzelf naar hun huis in islamistan willen.

Overrijp | 22-04-21 | 12:19

Inmiddels is zo'n beetje elk rijksoverheid-dossier beschamend.

Cor Netto | 22-04-21 | 12:12 | 1

Vraag me ook steeds vaker af, wat heeft de overheid van Gemeente tot aan Rijks ooit voor positiefs voor mij gedaan.
OK de lantaarnpalen branden, maar verder.

Uw Verzekeringsadvis | 22-04-21 | 12:15

De medewerking van kutlanden zoals Marokko is ook helemaal niet nodig. Dump dat tuig in een opblaasbootje voor de Marokkaanse kust, en ga er weer vandoor.

In het geval de Marokkanen iets soortgelijks gaan terugdoen, dan gebruik je de marine om elk Marokkaans schip dat binnen 500km van onze kust komt zonder waarschuwing te torpederen.

obominotie | 22-04-21 | 12:11 | 3

Als ze ongevraagd voet op europese bodem kunnen zetten en daar rechten aan ontlenen, kan het andersom inderdaad precies hetzelfde.

Cor Netto | 22-04-21 | 12:14

@Cor Netto | 22-04-21 | 12:14:
Maar wij hebben Rutte... De slapste MP ooit.

Ommezwaai | 22-04-21 | 12:16

Hebben we nog een functionerende marine?

nikolaos | 22-04-21 | 12:20

Het hele asielbeleid is totaal failliet, en dat al vele, vele jaren. Nu lees ik weer over een onderzoekje dat er waarschijnlijk toe moet leiden om uitgeprocedeerde en/of kansloze asielzoekers maar helemaal niet meer in 'vreemdelingendetentie' op te sluiten, want het heeft geen effect, volgens het onderzoekje:

"De praktijk om vreemdelingen die niet uitgezet kunnen worden op te sluiten om ze zo aan te zetten het land te verlaten, blijkt gebaseerd op wensdenken. In werkelijkheid blijkt de methode niet te werken.""

Maar de reden dat eea niet werkt, heeft er natuurlijk mee te maken dat die lieden na verloop van tijd weer gewoon vrijgelaten worden:

"In de afgelopen jaren zijn honderden mensen langer dan drie of zelfs zes maanden in vreemdelingenbewaring gehouden"

Dit weten ze, dus met die paar maandjes zitten ze niet. Bovendien, Nederlandse gevangenissen zijn een soort Hilton hotels, dus het is er best een tijdje uit te houden. Nee, je moet die klaplopers duidelijk maken dat ze nooit in de Nederlandse samenleving zullen worden losgelaten, dat ze de gevangenis alleen kunnen verlaten indien ze aangeven 'vrijwillig' terug te gaan naar hun 'eige' land, en daartoe ook onder marechaussee begeleiding naar Schiphol worden gebracht en op het vliegtuig worden gezet.

Maar nee, de volgende vraag die nav de resultaten van het onderzoekje gesteld wordt is uiteraard:

"Dus de volgende vraag is: waarom wordt deze harde maatregel zo vaak ingezet? Waarom mensen dit aandoen als het niet werkt?"

Je ziet van kilometers afstand al waar eea toe gaat leiden: opsluiten is een 'harde' maatregel, die je mensen niet mag aandoen, want het werkt niet. Beter kun je ze toch maar een verblijfsvergunning geven, een sociale huurwoning, een bijstandsuitkering plus wat toeslagen. Dan hebben ze waarvoor ze gekomen zijn, zijn ze verder blij, en 'wij' zijn ook blij, want het probleem is verdwenen. Tot hun vriendjes hierheen komen, en alles van voren af aan begint. En zo ad infinitum.

Dr_Johnson | 22-04-21 | 12:09 | 5

Dweilen met de kraan open is niet een goede gelijkenis. Bij het COA is het een vrijwilliger laten dweilen terwijl het COA geld krijgt voor elke liter water die uit de kraan komt. En niks mag door de gootsteen. Alles moet in een sociale huur emmer voor een paar jaar, tot het geld verdampt is, ik bedoel het water.

GeheidEenGeit | 22-04-21 | 12:22

@Mr.Crowley | 22-04-21 | 12:17:

"Maar wat voor nuttige dingen gaan deze mensen voor Nederland doen?"

Kom op, Crowley, dat is vragen naar de bekende weg. Het antwoord heb je al vaak genoeg gehoord: ons 'verrijken' natuurlijk!

Dr_Johnson | 22-04-21 | 12:32

@Mr.Crowley | 22-04-21 | 12:17:
Het nuttige wat deze mensen gaan doen is ervoor zorgen dat uw kinderen helemaal geen huis meer kunnen krijgen en de huizenprijs nog hoger maken!
Daarnaast ervoor zorgen dat uw belastingdruk elk jaar omhoog gaat om hun levensbehoefte te onderhouden. Fokken als konijnen voor extra subsidie terwijl uw kind geen stabiel gezin kan vormen omdat er altijd gewerkt moet worden!
Als laatste ervoor zorgen dat hun 'jeugd' s'avonds laat op straat rondhangt zodat u met een onveilig gevoel niet meer op straat durft!
Nuttig toch? Zie het als verrijking!

kees1386 | 22-04-21 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Er was, dacht ik, een EU-regel die voorschrijft dat een asieleiser in het eerste EU-land waar hij binnenkomt asiel moet aanvragen. Bestaat die regel nog?

J.P.Drapeau | 22-04-21 | 12:09 | 2

Alleen als het in Brussel uitkomt.

Ommezwaai | 22-04-21 | 12:13

Geen idee, het blijft vaak bij iets zeggen om de schijn op te houden. En goed, ik gok dat er nogal wat zijn daar die menen dat de EU eigenlijk gewoon een land is.

nikolaos | 22-04-21 | 12:16

Als ik het goed heb begrepen trekken er hele ploegen roofridders uit de woestijn van plekje naar plekje. Dus zullen we weer in Frankrijk of Spanje zitten.

Eigenlijk zou dit probleem door de EU opgelost moeten worden. Ergens in Roemenië een uitzettingskamp plaatsen waar alle ongewenste roofridders kunnen kiezen. Of daar wachten. Of vertrekken en nooit meer terugkomen.

Schout-bij-Nacht-J | 22-04-21 | 12:09

Waar wonen die lui dan? Ze zijn vrijgelaten. Waar zijn ze dan? Hoe betalen ze hun levensonderhoud? Ik snap dat niet.

Wat ik wel snap, als dat zomaar kan. Waarom zouden ze dat niet doen? Ik heb liever dat ze opflikkeren natuurlijk. Maar het probleem is beleid volgens mij.

sjef-van-iekel | 22-04-21 | 12:09 | 3

Het beleid is het probleem.
Maar u weet hoe het hier gaat met problemen in het beleid.

Mr.Crowley | 22-04-21 | 12:11

De meeste illegalen houden zich in leven met zwart werk: schoonmaken, klusjes doen, prostitutie.

staat het bier koud? | 22-04-21 | 12:19

Ben fan van een paar Marokkanen die regelmatig aandacht vragen en waarschuwen voor de 'lange arm van Rabat'. www.telegraaf.nl/nieuws/1596699391/al...
In een gesprek op YT met één van hen, suggereert/stelt hij dat de Marokkaanse regering regelmatig met aanslagen dreigt, als een land zich kritisch uit over Marokko. Daarom ben ik me af gaan vragen of het 'terugkeerbeleid' daar ook iets mee te maken zou kunnen hebben.

Poesmobiel | 22-04-21 | 12:08

Nederlands meest favoriete knuffeltokkie was een pedo. Is dat geen nieuws? Nee he.

Reaaalist | 22-04-21 | 12:04

Doe hetzelfde wat Trump heeft gedaan bij Mexico. Stop de geldstromen naar die landen, moet je kijken hoe snel ze bereidt zijn ze terug te nemen.

culture_vulture | 22-04-21 | 12:03 | 2

inderdaad, uitkeringen, kinderbijslag. Belast de uitgaande transfers van 'giften'

small_town_dude | 22-04-21 | 12:08

@small_town_dude | 22-04-21 | 12:08: Dat kan je wel vergeten. De Nederlandse overheid WIL daar struktureel belastinggeld heen blijven pompen. Dus blijft dat gebeuren. In dergelijke landen is het vrij eenvoudig (en gangbaar) om een ambtenaartje, bijv. bij het bevolkingsregister 50 of 100 euro toe te stoppen om - bijvoorbeeld - een geboortecertificaat voor een niet bestaand kind te ondertekenen. Met dat document ga je naar Nederland en je krijgt gewoon 18 jaar lang kinderbijslag op je rekening gestort. Zelfs als die "virtuele" kinderen echt zouden bestaan blijf ik het vreemd vinden. Maar ja, zal wel weer racish zijn. Er bestonden ook plannen om de hoogte van de uitkeringen die maandelijks naar Marokko geexporteerd worden aan te passen aan de levensstandaard aldaar. Weinig verrassend weer, gingen de Marokkaanse autoriteiten ONMIDDELIJK dwarsliggen. Nu zijn er "AFSPRAKEN" gemaakt dat de bestaande uitkeringen niet worden gekort, maar bij toekomstige aanvragen wel wordt gekeken naar de kosten van het levensonderhoud aldaar.
Met je AFSPRAKEN.

Asteroid-B612 | 22-04-21 | 13:15

Het overgrote deel van die "vluchtelingen" zijn helemaal geen vluchtelingen maar zijn immigranten. Zij komen hier voor een betere toekomst, wat dat dan ook mag betekenen. Voor immigranten gaan we dan objectieve criteria voor toelating hanteren zoals opleiding, relevante werkervaring kennis van Nederlands en eventueel Engels en, heel belangrijk, of er behoefte is aan de kennis en ervaring die de immigrant meebrengt in de context van de vraag uit de arbeidsmarkt (hoeveel timmermannen, stratenmakers, ingenieurs etc .. hebben we nodig? Er worden jaarlijks quota opgesteld) Immigranten kunnen een aanvraag indienen om toegelaten te worden en als ze voldoende punten hebben verzameld kunnen ze eventueel worden toegelaten. Zo'n systeem is heel succesvol, o.a. Canada, USA, Australie, Nieuw Zeeland werken op deze wijze. Voor echte vluchtelingen is er dan ook plek, zij tonen zelf aan dat zij vluchteling zijn. Indien succesvol zijn zij welkom. Probleem opgelost!

pukkiepuk | 22-04-21 | 12:03 | 2

Ik zou willen dat het zo zou gaan. Zou er helemaal achter staan!

zenuwpees | 22-04-21 | 12:08

De asielindustrie blijkt ZEER winstgevend te zijn. Als dat strenger wordt aangepakt is het zo gedaan samen met de geldstromen naar Marokko belasten. Maar ja kijk nou eens naar Broekers Knol, wat kun je nou van zo'n zwak mens verwachten. Nederlanders worden straal voor de gek gehouden en ze hebben het niet eens in de gaten.

Slough | 22-04-21 | 12:32

Juridische missers of """juridische missers"""?

jemagookniksmeer | 22-04-21 | 12:02

"Juridische missers..." jaja.. of course...

viejohuevon | 22-04-21 | 12:02

De VVD heeft dit 'dossier' al lang in handen. De ene na de ander bijt zijn of haar kunstgebit erop stuk, en mompelt 'moeilijk, moeilijk', 'afspraken en verdragen' en 'achter de schermen wordt er op hoog niveau onderhandeld'. Dit gaat nooit veranderen, en het klootjesvolk vindt het best, gezien zijn stemgedrag.

gestoptmetroken | 22-04-21 | 12:02

Dat er nog geen vaccin is tegen deze mandemie.

RickTheDick | 22-04-21 | 12:01

Douane gebied huren in haven van Tanger.
Overbodige Cruiseschepen neerleggen al woning.
Kan je daar gezellig afwachten tot Ankie is ingeruild
voor iemand die het wel begrijpt.

MorgenEenAnder | 22-04-21 | 11:59

off topic:
Baudet krijgt een coronaboete voor zijn knuffelacties in Urk in Februari.

Kan Hugo ook een boete verwachten dan voor het niet dragen van een mondkapje tijdens de fotosessie J&J vaccin gisteren?

putinisyourfriend | 22-04-21 | 11:58 | 3

Nee, die hoort bij het kartel.

hisxxx | 22-04-21 | 12:01

Natuurlijk niet! Baudet hoort bij het foute kamp, dus die wordt gestraft. Hugo hoort bij het goede kamp, dus die staat boven de wet. Zo werkt de Nederlandse Gesinnungsjustiz.

MAD1950 | 22-04-21 | 12:02

@hisxxx | 22-04-21 | 12:01: Ik zit er op te wachten tot hij corona krijgt, en er goed ziek van word.

jan huppeldepup | 22-04-21 | 12:11

Ik vind die redenering wel helder, zo kunnen we alle mannen die hun echtgenoot hebben doodgestoke, ook uit de gevangenis laten want ja, die vrouw is al dood dus kan hij dat niet nog een keer doen. Sparen we bakken met geld.

jan huppeldepup | 22-04-21 | 11:58

Ik heb geen sympathie voor de beweegredenen van dit tuig, maar ik snap het wel. Vanuit hun drijfveren is het volkomen begrijpelijk dat ze misbruik maken van het gênant softe Nederlandse vreemdelingenbeleid.
Die parasieten lachen zich de ballen uit de broek..

In hun eigen land worden deze mensen ook als parasiet en tuig gezien, dat ben je over het algemeen los van de plek waar je bent. Ze zijn het gewoon. Algerije en Marokko zijn ook blij dat ze van deze landgenoten af zijn. Nederland laat het toe, dus snap die landen ook wel, maar ben er wel boos over.

Nuuk | 22-04-21 | 11:56

Wij wonen er straks gewoon bij in , in ons eens zo mooie Nederland.
Gast in je eigen land, met straks door het WEF opgelegde verplichtingen. “Big brother is watching you” begint steeds meer vorm te krijgen.

Hebbiehemookweer | 22-04-21 | 11:56

Wat ik niet begrijp is hoe je in dit land kunt leven als illegaal? Geen bankrekening, geen zorgverzekering, geen ISBN nummer. Hoe kom je aan een huis? hoe kom je aan geld voor je levensvoorziening?
Als iemand mij dit kan uitleggen, graag.

Mr.Crowley | 22-04-21 | 11:54 | 10

Heel simpel hoor: zwart werk dat contant betaald wordt, verkregen via connecties (familie, kennissen, kerk, moskee); woning in onderhuur, eveneens contant betaald (ook verkregen via familie, kennissen, kerk, moskee). En nee, illegalen hebben geen bankrekening en zorgverzekering. Maar in noodgevallen zullen artsen en ziekenhuizen illegalen gewoon behandelen ook als ze onverzekerd zijn.
Je leven als illegaal is niet makkelijk maar het is zeker in grote steden wel te doen.

staat het bier koud? | 22-04-21 | 12:12

@kees1386 | 22-04-21 | 12:01: Hier in ons dorp hetzelfde mijn gescheiden dochter met weinig inkomen 24 uur arbeid per week met 3 kinderen krijgt een totaal uit gewoond huis maar een statushouder krijgt een veel beter huis en wordt helemaal gerenoveerd mijn dochter kan zich geen auto veroorloven maar statushouder heeft al een bmw voor de deur staan wat gek toch dat steeds meer mensen rechts gaan stemmen.

Nietgek | 22-04-21 | 12:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Maar ehh , Onze Ankie gaat er keihard tegen aan hoor.
Maar als haar ambtsgenoot in het buitenland het gewoon vertikt om de telefoon op te pakken dan houdt alles natuurlijk op.

Datgingniegoed | 22-04-21 | 11:54 | 1

Misschien dat onze Tenalady eens een hoofddoek op zou moeten doen en nederig de voeten van de Marokkaanse douaniers gaan kussen bij aankomst. Misschien dat dat helpt, laat je in ieder geval je goede wil zien. Hup ABK, je kunt het meid, zet hem op, voor de Vrijheid en de Democratie!

Graaisnaaiert | 22-04-21 | 12:25

Kan nog altijd erger, krijgen ook nog eens een bonus,

V. kent aan de vreemdeling een vergoeding toe van € 9.385,00 (zegge: negenduizend driehonderdvijfentachtig euro) over de periode van 7 december 2020 tot en met 2 april 2021, ten laste van de Staat der Nederlanden, te betalen door de griffier van de Raad van State;

VI. veroordeelt de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid tot vergoeding van bij de vreemdeling in verband met de behandeling van het beroep en het hoger beroep opgekomen proceskosten tot een bedrag van € 2.403,00 (zegge: tweeduizend vierhonderddrie euro), geheel toe te rekenen aan door een derde beroepsmatig verleende rechtsbijstand.
bron: Uitspraak 202100335/1/V3 raad van state punt nl

Omzwicht | 22-04-21 | 11:52

Iets met Level Playing Field. NL moet strakker op de regels zitten en deze opnieuw bepalen. Ongewenst of uitgeprocedeerd? Sofort zurück met verplichte opname door het land van herkomst. Zoniet? Dan direct strenger aan de grens en of stoppen met ontwikkelingshulp. Daarnaast aanvullende sancties invoeren. Dit moet je Europees aanpakken. Maak eens een vuist!

Von Bliksum | 22-04-21 | 11:52

Illegalen = buitenlandse agressie > inzet leger met aangepaste wapens < creatieve wapenfabrieken

HogeNood | 22-04-21 | 11:52

Die gasten op dat filmpje met die bus allemaal ophangen, aan de hoogste boom in de polder, als afschrikking naar de rest. Die finnen leren anders nooit.

Het Noorden | 22-04-21 | 11:52

Schaf de Raad van State af. Het geld dat hiermee uitspaard wordt gebruiken om extra cellencomplexen te bouwen en daar deze hufters permanent in op te bergen. Of in ieder geval todat ze zelf terug willen én gaan. Tegelijkertijd schort je ALLE betaling richting Marokko op. Totdat ze deze hufters weer graag terugneemt.

JanVergoor | 22-04-21 | 11:52

Blijft merkwaardig gezien ervaringen met criminele illegalen, dat deze niet voor de optie administratieve hechtenis in aanmerking komen. Oorzaak daarvan zal wel gelegen liggen in dat tegenwoordig Justitie bemenst wordt door agendabepalende D66 supporters inclusief hotline Amnesty.

william7055 | 22-04-21 | 11:52

illegale vreemdelingen horen in een cel met bad, brood en onderdak. net zo lang tot die ratten het land vrijwillig willen verlaten

azubneritan | 22-04-21 | 11:50 | 5

Graag die sprinkhanen in een goed bevuilde omgeving neerzetten en de foto's daarvan doorsturen naar hun vrienden, familie en kennissen. Misschien dat dat het idee van vakantiepark Nederland wat wijzigt.

drekzooi | 22-04-21 | 11:56

@Ad Hominem Tu Quoque | 22-04-21 | 11:51: playstation? elke dag 20 stokslagen op de onderkant van de voeten.... hebben ze de rest van de dag genoeg te doen.

azubneritan | 22-04-21 | 12:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Knufter plempte gisteren een aantal keer en mooie oneliner.

Earl_of_Doncaster | 22-04-21 | 11:49

Ze krijgen vast ook nog een riante vergoeding omdat de procedure zo lang geduurd heeft. En bed, bad en brood.

Selassie | 22-04-21 | 11:48 | 1

In Amsterdam voor 11 klojo's 13..... miljoen.... uitgegeven door "wethouder" Wasbeerink. Nederland schaam U, wie stopt deze waanzin.

grindbak | 22-04-21 | 11:52

Mensen in principe oneindig lang kunnen vastzetten of ophouden wegens illegaliteit, overlast veroorzaken, of een combinatie van die twee. Als dat al zou kunnen (twijfel twijfel) dan weet ik eigenlijk niet of ik onze overheid nog wel voldoende vertrouw met zulke vergaande bevoegdheden.

All_yall | 22-04-21 | 11:48 | 4

Is het niet mogelijk ze op het terrein van Schiphol te bewaren? Dan zijn ze de grens al over, ongewenst dus ze kunnen ook niet meer terug, rest ze alleen nog een bestemming uit te kiezen of vast te blijven zitten. Zal wel weer een internationaal verdrag tegen zijn....

Jacques_SiConto | 22-04-21 | 11:54

@Jacques_SiConto | 22-04-21 | 11:54:
Als Marokko ze niet erkent kunnen ze niet terug. Dat kan dan tientallen jaren, zo niet levenslang duren. We vinden levenslang voor een seriemoordenaar al zielig.

All_yall | 22-04-21 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe moeilijk is het om op Schiphol bij de slurf direct paspoortcontrole uit te voeren bij risicovluchten. En ze dan per direct terug het vliegtuig in te duwen voor de terugreis?

2voor12 | 22-04-21 | 11:47 | 1

Dat is niet moeilijk, er zit alleen heel veel fatsoen- en deug- gedreven onwil.
De slavenmoraal van de meute zit in de weg.

ratelaar | 22-04-21 | 12:08

Oppakken van die mensen bij misdrijven is zinloos. Ze krijgen nauwelijks gevangenisstraf, uitzetten kan niet.
Schaf de Raad van State af.

El Rico Grande | 22-04-21 | 11:47

Was mooi hè dat Marakesh akkoord en die VVD leugens over illegalen en dat pathetische linkse gedweep NiEmAnD iS iLlEgAaL!
Ondertussen rijzen de kosten de pan uit en zorgt die grap ervoor dat de verzorgingsstaat onhoudbaar wordt, over moraal, empathie en rekening houden met de zwakkeren gesproken...! Uit het M.O. en Afrika komt troep dat laag opgeleid is (en blijft) en alleen geld kost. Een beetje niet westerse immigrant uit India of China levert geld op.
Maar nu nemen we meer laag opgeleiden (inteelt iq’tje als neef en nicht niet zo snugger zijn en dan kindjes maken...) uit landen op die een compleet ander waarde systeem hebben.
Maar ja deugen tot je er aan kapot gaat -letterlijk- dat is wat de mensen met macht doen. Toch weer gniffelen als er iemand thuis beroofd wordt van zijn rolexxen en ander duur insta-pronk spul. Zoals de VVD zegt: gewoon doen, dat is het eerlijke verhaal onder nieuw leiderschap.

ratelaar | 22-04-21 | 11:45 | 1

We hebben helemaal geen immigranten nodig. Ook die uit China of India niet. En immigranten uit deze landen halen hun familie hierheen.
Per saldo kosten immigranten geld.
Daarnaast hebben mensen uit India graag "eigen volk" in hun omgeving. Daarom zitten de ICT bedrijven in de USA vol met Indianen (rode stip).

Arachne | 22-04-21 | 23:41

Wat haat ik die nietzeggende, onverschillige, domme, sullige simpele nederlanders (nee, geen hoofdletter N!) die niet werkend links gedachtengoed in stand hebben gehouden met hun stemgedrag. Wat zijn de meeste Nederlanders toch ondervolk.
Maar god, wat moet dat heerlijk leven zijn. Je nergens zorgen over maken, zeiken over alles en nog wat bij het koffie-apparaat en pas boos worden als het te laat is. En dan ook geloven dat het schuld van anderen zal zijn. Sterf Nederland, sterf!

appeltjesgroeneweide | 22-04-21 | 11:44 | 1

Je mag mij erbuiten laten, ik voldoe hier allerminst aan. Sorry voor mijn elitaire schrijfgedrag

Frans_van_Arkel | 22-04-21 | 11:49

Het probleem met de lui uit de video is dat geen enkel Kamerlid, van links tot rechts, dit probleem hoeft op te lossen. Een BOA mag dit voor ze doen.

Skunk57 | 22-04-21 | 11:43

We hebben een wet nodig die zoekgebieden voor AZC's bepaald op binnen een straal van 2km van het huisadres van een minister of staatssecretaris.

Harry.Langezwaal | 22-04-21 | 11:42

Ik hoopte, toen ik de kop las, nog even dat die tweeduizend bijna waren vrijgelaten. Maar helaas.

kapoerewiet | 22-04-21 | 11:42

Dit gaat pas veranderen zodra de linksdeugende beleidsbepalers die zelf in een roomblanke enclave wonen last gaan krijgen van deze aanwinsten. Hmm lekker deugen voor de buhne, weg van de minste weerstand kiezen en dan snel op naar huis, ver weg van alle gepeupel en plebs met hun burgerproblemen.

Do-na-zi | 22-04-21 | 11:42

Er is momenteel gewoon teveel mis met dit land.

SIogra | 22-04-21 | 11:41 | 5

@stipjes | 22-04-21 | 11:44: Of ze zijn getraumatiseerd, zoals de burgemeester van Echt suggereerde na de steekpartij met zeven slachtoffers van gisteren in zijn azc. Waarom wordt de optie dat er gewoon echt slechte mensen binnengehaald worden steeds overgeslagen?

SIogra | 22-04-21 | 11:57

@SIogra | 22-04-21 | 12:03:
Ah, ja, dat was ik even vergeten. Aan de andere kant wil je Muhammat van 27 ook niet tussen Manefleur en Sem-Daan in groep 4 hebben zitten.

Graaisnaaiert | 22-04-21 | 12:22
▼ 2 antwoorden verborgen

En geen ene rotcent meer naar elk land dat weigert het gajes terug te nemen.

Hemmenaar7 | 22-04-21 | 11:41

Wat een gaaf land leven we toch in!

herstelkous | 22-04-21 | 11:41 | 1

Dat zegt Rutte en die liegt.

Okkie Trooi | 22-04-21 | 11:43

Ook bij migranten met een andere afkomst lukt het lang niet altijd om ze vanuit detentie het land uit te krijgen, concluderen onderzoekers.
ik concludeer dus dat het MISLUKT.

Sarcastica | 22-04-21 | 11:41 | 3

Ik concludeer dat het onwil is. Asielprocedures kun je prima opstarten in het land - of buurland - van herkomst. Zit je meteen bovenop de bron wbt checken van zielige lulverhaaltjes en het voordeel is dat ze hangende de procedure daar zijn en niet "hier". En zonder geldig visum dit land binnenkomen is vast totdat je zelf vertrekt op wordt opgehaald + een entreeverbod voor 10 jaar. Is allemaal niet zo moeilijk te verzinnen, als de wil er maar is.

Graaisnaaiert | 22-04-21 | 11:48

@Wijze uit het Oosten | 22-04-21 | 11:51:
Is in meer landen zo, alleen de heersende macht hier wil er niet aan want die denkt alleen maar in termen als "groot", "consumenten", "verdienmodellen", "fte's" en "zielig"

Graaisnaaiert | 22-04-21 | 12:19

Het mag een hoop kosten. De Nederlander mag alleen nog veel schuld nemen en savonds naar talkshows kijken met mensen die dikebetaald worden voor een incorrect praatje. Kunnen die talkshows het eens hebben over dat Gerrit Zalm verdachte is van witwassen

stipjes | 22-04-21 | 11:40 | 1

Zalm =VVD! Wat witwassen? Geld verdienen!

sgaapje | 22-04-21 | 13:45

ze kiezen zelf met illegaliteit zich buiten de wet te stellen, dan moeten we hen buitenwettelijk net zo hard knuppelen tot ze oprotten.
En in een chaingang laten werken en betalen voor hun vreten, gaarne onderwijl knuppelen, zodat ze bedenken dat ze hier nooit meer terug willen komen.

Hemmenaar7 | 22-04-21 | 11:40

En wat worden we toch weer verrijkt..

Wijze uit het Oosten | 22-04-21 | 11:39

Onszelf kapot getolereerd.
Een schande dat je geen baas in eigen huis mag zijn.
En zo werkt de overheid, Brussel racisme en vreemdelingenhaat in de hand.
Over een aantal jaren zal hier een tweede “Joegoslavië-oorlog” uitbreken.
Niets geleerd van het verleden.
Blijven tolereren totdat alles kapot is.

Ruimedenker | 22-04-21 | 11:39

En elke keer weer als ik dat filmpje zie vanuit die bus, denk ik aan Beekse Bergen waar duidelijk wordt geinstrueerd om de ramen en deuren afgesloten te houden. Dat ik dat denk kan ik gewoon niks aan doen.

Leptob | 22-04-21 | 11:38 | 5

En het ergste is nog dat de Beekse bergen je eigen keuze is, om daar al dan niet naartoe te gaan. Dit wordt ons opleged van boven, door verdragen waar wij nooit voor hebben kunnen stemmen of zelfs maar het mandaat voor hebben afgegeven om het te ondertekenen ( want geen onderdeel van de verkiezingsprogramma's ).

Graaisnaaiert | 22-04-21 | 11:44

@Graaisnaaiert | 22-04-21 | 11:44: Dit is wel het grootste euvel van de huidige malaise waar we in verkeren.
De regie is uit handen genomen , het volk is monddood gemaakt en dit is niet alleen op dit onderwerp.

Datgingniegoed | 22-04-21 | 12:02

Nu zit er koffie op mijn beeldscherm , bedankt.

Man-bear-pig | 22-04-21 | 12:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, Amsterdam heeft 13 mio uitgegeven voor uitzetten 11 illegalen.

Knip plak Telegraaf: Groot Wassink vindt de resultaten niet teleurstellend. Hij meldt dat het doel van de opvang ’niet terugkeer als zodanig’ is. „Perspectief voor de betrokkenen is het doel. Terugkeer naar land van herkomst is dus niet het enkelvoudige doel van de pilot.”

Lorejas | 22-04-21 | 11:38 | 4

We kunnen ons er wel over opheffen maar 4/5 van de zittende macht is voor het binnenhengelen van mensen in de vruchtbare leeftijd. En dat je dan automatisch de weerbare leeftijd erbij krijgt + het feit dat ze ons als minderwaardig zien, sja, boeien.

Graaisnaaiert | 22-04-21 | 11:42

Kost een berg wast een beetje.

Gulliver | 22-04-21 | 11:45

Geef ze een parachute (4000 Euro) en droppen over hun thuisland. Zo hou je 12.995.600 Euro over.

Thoth | 22-04-21 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Goh, je zou bijna denken dat er bewust fouten worden gemaakt door sommige medewerkers van de betrokken diensten waardoor wij "het recht op uitzetten" verspeeld hebben, er 5 jaar voorbij is en we ze dus permanent moeten huisvesten.
Maar nee, zo werkt dit correcte onkreukbare land niet, vast niet. Dat is wappiepraat.

Graaisnaaiert | 22-04-21 | 11:37

Waarom kunnen Marokkanen met een dubbel paspoort niet terug?Ze hebben toch Marrokaans paspoort? Whats the problem?

pete1023 | 22-04-21 | 11:36 | 5

@All_Anonymous | 22-04-21 | 11:39: maar het zijn en blijven staatsburgers van Marokko met een Marokkaans paspoort. Dat mogen ze niet en opgeven. En de douane in Marokko ziet toch niet of je wel of niet welkom was in Nederland. Bizar dit.

pete1023 | 22-04-21 | 11:42

Omdat het jou niet lukt om Marokkaan 2x hetzelfde te schrijven?

TheseDays00 | 22-04-21 | 11:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ze toch illegaal zijn, wie maalt er dan om als ze gewoon verdwijnen?

Calastir | 22-04-21 | 11:36 | 2

De burgers die door deze illegalen bestolen, aangerand, bespuwd, uitgescholden etc. worden.

LucaBrasi | 22-04-21 | 11:50

White saviour NIMBY's.
Welkom in mijn land. Hoho, niet in mijn wijk, maar dáár. En dan kun je jezelf weer enorm goed voelen, en je hebt nergens last van. En die mensen in een ter Apel, die noem je racist. En dan kun je jezelf nóg een keer goed voelen. Wat deug je toch.

TheEgg | 22-04-21 | 11:36 | 2

Denk aan die GL-stemmende wijk in hartje Amsterdam die te keer gingen toen de gemeente een huis daar wilde inrichten voor deze illegalen.

2voor12 | 22-04-21 | 11:40

@2voor12 | 22-04-21 | 11:40: Of windmolens wilden plaatsen. Maar GL is volgens mij een partij die echt bij uitstek bevolkt wordt door NIMBY's.
Het zijn ook dezelfde die gillen om een vliegverbod, behalve dan voor henzelf zodat ze "zichzelf kunnen ontdekken" in Thailand. Die vinden dat autorijden heel duur moet worden, behalve dan natuurlijk voor hen want zij zijn haast wel verplicht om Maneschijn met de auto naar school aan de andere kant van de stad te brengen, want op die (zwarte, maar vooral niet benoemen) lokale school kon het arme kind echt niet opbloeien. enz.

TheEgg | 22-04-21 | 12:13

Stop dus alle geldstromen richting Marokko. Het is toch waanzin dat we ontwikkelingshulp sturen terwijl ze ons gewoon uitlachen?

2voor12 | 22-04-21 | 11:36 | 3

We hebben een bilateraal verdrag. Dat betekent dus je kunt het niet eenzijdig opzeggen. Lekker slim van Nederland...

pete1023 | 22-04-21 | 11:38

@pete1023 | 22-04-21 | 11:38:
Dat gaat prima hoor. Elk verdrag is opzegbaar.
Wat willen die landen dan doen? De grenzen sluiten voor Nederland? Lijkt mij prima.

2voor12 | 22-04-21 | 11:38

Opzeggen, dan is het niet bilateraal meer

sgaapje | 22-04-21 | 13:11

Geen mens is illegaal in hun eigen land. Klopt wel. Snap ook niet wat ze hier illegaal doen. Iedereen in de lock down en testen om over de grens te gaan, ondertussen komen de ongeteste veilige landiërs binnen. En worden nooit uitgezet, na jarenlang procederen en tijd rekken.
Wat een geweldig land zijn we toch.

Wim Venijn | 22-04-21 | 11:34

Je begrijpt pas wat er gebeurt als je weet dat vervanging en ontwrichting het einddoel is. Dan is al dat beleid en die maatregelen heel logisch.

du Roi Soleil | 22-04-21 | 11:33 | 5

*landelijke moest land zijn.

Cannabooze | 22-04-21 | 12:23

@TheEgg | 22-04-21 | 13:06: De leiders van dat land hebben een militaire macht die overal inzetbaar, vooral tegen de bevolking.

Arachne | 22-04-21 | 23:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Wees welkom, welkom, wees welkom.

dathoujetoch | 22-04-21 | 11:32

Dit land....

grindbak | 22-04-21 | 11:30 | 2

gaat volgens plan finaal naar de filistijnen

Tobi | 22-04-21 | 11:53

Vreemd he, dat het altijd allochtonen zijn met een grote bek tegen een buschauffeur of controleur... tip : gewoon doorrijden als je dat spul bij een halte ziet staan, voordeur dicht laten.

Keyboardspeler | 22-04-21 | 12:07

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos