De echte Rutte Doctrine: Kabinet hield info toeslagenschandaal doelbewust achter
Eer en geweten van een pinda
Terwijl karteldinosaurus Tjeenk Willink druk bezig is met iedereen in slaap te sussen zodat er getekend wordt bij het kruisje van een nieuw kabinet, zet RTL Nieuws even een hele dikke zwarte streep door de rekening van Rutte. Het kabinet (leden oa: Mark Rutte, Sigrid Kaag, Wopke Hoekstra) heeft er doelbewust voor gekozen de Kamer niet volledig te informeren over het ongekend onrecht in de toeslagenaffaire. Niks eer en geweten. Niks bij beste weten. Niks vergeten. Gewoon: expres. "Het inmiddels demissionaire kabinet-Rutte heeft in de toeslagenaffaire doelbewust informatie achtergehouden voor het parlement, onder meer om zo verantwoordelijke, hoge ambtenaren en politici uit de wind te houden." Complete drek daarrrr. "In die ministerraad van 15 november wordt openlijk betwijfeld of dit niet-volledig informeren door de beugel kan, zeker omdat de hele Kamer er om vroeg. Een minister (= een laffe tak die vervolgens niet is afgetreden, GS) vraagt zich hardop af of het kabinet dit ongestraft zou kunnen toen. Toch wordt dan formeel besloten de informatie níet te geven." Rutte, Kaag, Hoekstra, Grapperhaus, Koolmees, Van Ark, Van Nieuwenhuizen, Van Engelshoven, De Jonge, Schouten, al die andere weggooiers: functie elders svp.
UPDATE: Azarkan wil spoeddebat
"""Sensibiliseren"""
Ondertussen
Social
Reaguursels
InloggenWat een slecht verhaal. Op geen enkele manier krijg je het idee dat de ministers ook maar een beetje begaan waren met het ellendige lot van vele gedupeerde ouders. Steeds stond de eigen positie centraal, ondanks intern aanwezige kennis over de omvang van die ellende. Dat verdient geen hoog rapportcijfer.
Let maar op, als er nieuwe verkiezingen komen wint de VVD met Rutte weer. Sure hij is een doortrapte kerel. Maar de alternatieven zijn er niet. De rest kan niet in zijn schaduw staan. En de bevolking ziet en voelt dat.
Waarom wordt dit gelekt? Is het de bedoeling dat Pieter Omtzigt moet horen dat Wopke hem zelf een mes in de rug stak? ( ‘sensibiliseren’) zodat Pieter, zo hopen ze, het CDA verlaat en dus geen probleem meer is voor CDA in regeringsdeelname?
Volgens mij is Omtzigt slim genoeg om te blijven zodat ie echt dingen voor elkaar krijgt. Van binnenuit...
Deels mee eens. Omtzigt is een integere vent die snapt hoe al die politieke machinaties werken. Hij zit nu met een worsteling, bij het CDA blijven als kamerlid? Of er uit stappen en iets nieuws gaan doen. Ik denk dat als we echte verandering willen, hij toch moet proberen vanuit het CDA zelf, de boel te beïnvloeden. Zonder het CDA is vrijwel geen regering mogelijk. Als hij bij het CDA blijft, blijft hij zo machtig dat hij een soort paus wordt, de partij kan niets doen zonder dat hij er mee instemt, bang als de CDA piefen zijn voor de toorn des volks.
Juist. Nog een partij erbij wordt niemand beter van. Hij zit daar prima. Laat hem de rot maar naar buiten duwen. Van binnenuit.
we zien nog steeds de ratten niet het zinkende schip verlaten. Pas als dat gaat gebeuren zal er iets veranderen. Voor die tijd: business as usual.
De hele mallemolen van spinners en communicatie 'specialisten' draaien geheid overuren (en verdienen weer dik er aan). Razend benieuwd naar de lulsmoezen en spins die hier weer aan gegeven wordt, met name door vvd, cda en d66
Ik wou gewoon even kwijt dat ik meer respect heb voor pornoactrices die zich voor één glas Sangria laten nemen door vijftien voetbalteams inclusief de reserves, dan dat ik voor Rutte en Kaag heb met hun politieke spelletjes en hun verhaaltjes die aan elkaar hangen van valsheid, list, bedrog en leugens. Ook ben ik van mening dat Pinokkio zelfs enkel in zijn linker pink al over meer integriteit beschikt dan dit stel bij elkaar, zelfs nog nadat zij - puur hypothetisch - het licht aanschouwd zouden hebben. Verder zou ik hier nog aan toe willen voegen dat ik Pipo de Clown eerder serieus zou nemen dan deze twee corrupte exemplaren, en dat ik nog eerder in de kaboutertjes zou gaan geloven dan in wat dit kabinet mij eventueel allemaal nog wijs probeert te maken. Ik heb meer vertrouwen in een Indiase autoverkoper die mij rond middernacht opbelt om mij te nogmaals te vertellen dat hij écht voor Microsoft werkt. Ik ben geloof ik weinig constructief vandaag, maar dat hoeft ook helemaal niet wanneer je een reeds lang vervallen pand ziet dat zó uitgewoond is dat zelfs de kakkerlakken er niet langer willen bivakkeren, want bij het aanschouwen van zoveel rottigheid kun je natuurlijk geheel zelfstandig concluderen dat hier alleen nog maar een sloopkogel doorheen gejaagd dient te worden. Zo. Nu wil ik alleen nog de groeten aan de moeder van Mark doen, en dan ben ik zo onderhand wel klaar voor mijn tweede kopje koffie. Koekje erbij?
Vijftien voetbalteams inclusief reserves is ook gewoon knap. Kan je niks van zeggen.
Zo benieuwd in wat voor gezin Rutte is opgegroeid. Volgens mij heeft ie als kind heel veel moeten liegen, het is zijn eerste natuur geworden. Waarschijnlijk streng gezin, niet super warm. Dat, of hij is van nature zo.
Ze moeten niet een nieuwe regering in wanneer dit waar is, maar strafrechtelijk worden vervolgd vanwege wat daar aan afspraken is gemaakt in die ministerraad alle informatie te onthouden en poging een Kamerlid te "sensabiliseren"? Hoezo zijn die lui in Den Haag soort van totaal onschendbaar? Geloven ze zichzelf nog? Als gewone burger moet je dit niet proberen bij een werkgever, kun je het wel vergeten. Maar blijkbaar mogen zij blijkbaar alles? Zo ziet u maar: macht corrumpeert!
En nog zijn al die toeslagenouders die er wel recht op hadden gecompenseerd... grove, grove schande.
Glas, plas, alles bleef zoals het was. Ook deze storm blijkt straks weer een briesje in het glas van Rutte. Er is weer massaal op het kartel gestemd en dat gebeurd de volgende keer weer. Niet miepen mensen, je oogst wat je zaait.
Strafrechtelijk vervolgen. Allemaal.
Het zijn gewoon smeerlappen. Stuk voor stuk. Tijd voor schervenrecht.
Kijk, wij, bij ons van de VeeVeeDee, wij vinden sowieso dat dat kutparlement en die kutjournalisten en die kutburgers gewoon hun bek moeten houden. En over die zogenaamde toeslagenaffaire al helemaal. Een beetje dankbaarheid zou wel passen, wie moet het anders doen tenslotte. Trouwens, dat waren toch allemaal maar zwartjes dus die moeten we sowieso geen toeslagen geven, die gaan maar lekker werken voor hun centjes. Wat verdient dat eigenlijk, schoonmaken of shoarma scheppen? tonnetje per jaar of zo... ze hebben allemaal een BMW dus afpakken die toeslag..
Nederlandsche kiezer kaltgestellt! En de zittende macht formeert na de mei vakantie gewoon verder. Hoezo openheid en transparantie?
Kalltgestellt? Dit is de keuze!
En nu meen ik mij te herinneren dat ik zonet op het radio nieuws heb gehoord dat demissionair minister Kaag het zich niet kan herinneren dat tijdens een ministerraadsvergadering werd besloten informatie over de toeslagenaffaire doelbewust achter te houden voor het parlement. Heb ik dat zonet goed gehoord? Mensen help mij even, ik ben bang dat mijn kortstondige geheugen het heeft begeven zodat ik mij het nieuws verkeerd herinner.
Ze leert heel snel bij als dat waar is, nieuw leiderschap mijn blote bips.
Misschien kan mevrouw Kaag zich nog vaag herinneren dat ze toen nog niet in de modus stond van haar nieuwe leiderschap.
Inmiddels is de Leeuwarder Courant mijn geheugen te hulp geschoten, de andere MSM kranten zwijgen er zo te zien tot nu toe over. Kaag verklaarde: "Ik weet persoonlijk niet of ik op die momenten erbij was", zegt Kaag, die in het demissionaire kabinet minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking is. Zij oppert dat zij toen wellicht op reis kan zijn geweest, bijvoorbeeld naar Niger. Verdere vragen wil Kaag niet beantwoorden."
@Vuurspuger | 21-04-21 | 19:00: En de geheime notulen van de ministerraad vergaderingen waar Kaag zelf niet bij aanwezig was waren ook voor minister Kaag blijkbaar zo geheim dat ze die niet heeft mogen lezen ;)
Hoekstra vindt dat het door deze berichtgeving nog ingewikkelder wordt om het vertrouwen in de politiek te herstellen, aldus de staatspers.
Het komt door de berichtgeving.
Wat moet er mis gaan in je hoofd om op deze lul te stemmen?
Het is ook ingewikkeld. Zo'n waarheid gaat je natuurlijk niet helpen bij het uitoefenen van controle op een volk. Waarheid tornt het gezag.
Iemand lekt dus selectief (!!) uit documenten die minimaal 25 jaar (!!) staatsgeheim zijn.
Daar zou ik me als TK meer zorgen over maken dan over de vraag of en hoe er over personen is gesproken.
Overigens: qua bestuurscultuur verandert er ook niks. Eén bericht in de media en een deel van de oppositie wil al het staatsgeheim op ministerraadstukken opheffen.
Qua opportunisme en waan van de dag verandert er dus niks aan het gedrag van TK-leden.
En maar blèren over nieuwe bestuurscultuur...
De lekker verdient een standbeeld. De kabinetsleden de muur.
Rutte is onverbeterlijk. Daar helpen geen lieve moeder, Tjeenk Willink of Kaag aan. De leugen regeert doorrrrr.
Nog even en die Rutte zit er nog langer als Castro op Cuba.. Bedankt voor alles, maar nu wegwezen. Maak een wereldreis, schrijf je memoires ( wel eerlijk schrijven he..) maar laat ons nu met rust. Het is mooi geweest. Adios.
"Ik heb naar eer en geweten gehandeld en heb niet gelogen. Ik heb het mij verkeerd herinnerd" sprak "onze" premier. De man sprak over eer na gewetenloos gehandeld te hebben. Zijn "eer" is niet dat wat ik daaronder versta. Degene die vaak rap van tong is en een onbedwingbare drang heeft om te liegen waarna dat tot zijn waarheid te verheffen noemt men een pathologische leugenaar. Alsjeblieft VVD stop ermee deze man de hand boven het hoofd te houden. De schade is al enorm, maar de vlek zal nog groter worden. Op korte termijn is het wachten op de peilingen dit weekend. Afvoeren deze man. Cheers!
Peilingen, schmeilingen.
De gemiddelde Nederlander zal het aan z'n reet roesten wat Rutte allemaal uitspookt.
Ze stemmen toch gewoon weer VVD. En Rutte weet het.
@Eduardo- | 21-04-21 | 18:34: Zonder aanziens des persoons wikt en weegt de geblinddoekte Vrouwe Justitia de bewijzen en getuigenissen, waarbij het zwaard staat voor het vonnis dat wordt uitgesproken. Dat geldt ook voor Rutte c.s. Geef toe m'n beste Eduardo, het gaat langzaam maar gestaag de goede kant op.
Nou Mark, wat vind je er zelf van? “Ja uh haha, ik blijf gewoon zitten hoor. Haha, dacht jij dan? Ik ga m’n stinkende best doen het vertrouwen terug te winnen. Dat meen ik echt hahaha. En nu gewoon zoals gebruikelijk een weekje wachten en men is ‘t weer vergeten. Leer mij de domme Nederlander kennen. Hahahaha. Ga ik nu weer op m’n fietsje verder, neem vanaf de stoep maar een foto. Zet je ook m’n sneakers er goed op hahaha, ik ben zo lekker gewoon gebleven. Nou, tot morgen en zonder spuug hahahaha”.
Zonder spuug, maar met kapotte fles en een hand zand.
Hoekstra verklaard, "we hebben geprobeerd (via via) de heer Omtzigt te sensibiliseren" RTL maakt daarvan "we hebben geprobeerd de heer Omtzigt tot de rede te brengen en NRC gebruikt het woord temperen. En weet je wat het Dikke van Dale woordenboek der Nederlandse taal ervan maakt? "Sen·si·bel (bijvoeglijk naamwoord) uiterst gevoelig (voor indrukken)" Dan zou je denken dat dit precies datgene is wat er aan Hoekstra mankeert. Ongevoelig voor alle indrukken en afkeer en woede die een laf meelopers parlement bij een deel van de bevolking opwekt.
Hoekstra valt voor mij volledig af. Terug naar PWC.
Hoekstra is een consultant, die gewoon zegt wat het beste valt voor de vette factuur.
Iedere betrokkene de VOG verklaring intrekken. Inclusief leden vorig kabinet(ten 3).
In de uitvoerige reconstructie van RTL wordt naast Omtzigt en Leijten ook de naam van Helma Lodders van de VVD genoemd. Zij was voor 2021 niet meer voor de tweede kamer verkiesbaar. Was dit een politieke afrekening omdat zij niet trouw aan de hand van het kabinet liep?
Zou zomaar kunnen, wie niet aan Rutte's lijntje loopt wordt kaltgestellt.
Om woedend van te worden.
Er zit maar één ding op: stuur Tjeenk W. (de representant van het partijkartel) naar huis en schrijf nieuwe verkiezingen uit. Laat Rutte voor eeuwig en altijd zijn schijnheilige muil houden over Polen en Hongarije. Hij heeft in 10 jaar tijd in Nederland de democratie om zeep geholpen en het landsbestuur gecorrumpeerd.
Precies! Mee eens, volledig mee eens!
Yep mee eens.
Anders zitten we weer 4 jaar met een leugering.
Sensibiliseren mislukt, functie elders mislukt.
Omtzigt is niet te stoppen.
Wellicht hebben alle betrokkenen daar nu 'een verkeerde herinnering aan '?
"Herkent zich niet in het geschetste beeld"
"Met de wetenschap van nu..."
"Het was een fout maar geen leugen"
Keus zat.
Dat heeft dus 4 jaar lang op vrijdagmiddag in de ministerraad geprobeerd alles wat hun onwelgevallig was onder het kleed te schuiven. Niet een van dit zooitje tuig heeft het fatsoen gehad m te zeggen: tot hier ik doe niet meer mee! Conclusie: niemand van deze lievers en bedriegers mag ooit nog een politieke functie uitoefenen.
Gaat natuurlijk nooit gebeuren, omdat het bevolkingsdeel samengevat onder de noemer: oliebol bevolking het allemaal best vindt om genaaid te worden.
Welk punt zou er als eerste bereikt worden in Nederland, iedereen gevaccineerd of nieuwe verkiezingen?
Het antwoord is ja.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Optie 3 graag.
Heb die Hoekstra altijd al een wolf in schaapskleren gevonden. Tja, met een achtergrond bij Minerva en McKinsey is dat niet heel verrassend.
Hoekstra zit daar omdat het in zijn carrièreplan past. Rutte en Kaag zitten er omdat ze van het politieke machtspelletje houden. Wopke vindt het allemaal wel best wat die twee bekonkelen als hij maar zonder al teveel kleerscheuren mee kan doen.
Hele kabinet weg en nooit meer terug. Ministers(-president) die ook fractievoorzitter zijn: wegsturen en beroepsverbod. Dit is moedwillig de democratie om zeep helpen en het vertrouwen in de Staat der Nederlanden ernstig beschadigen. Zakenkabinet met deskundigen en op elk onderwerp discussie en hoofdelijke stemming.
achja in de USA hebben ze op beeld hoe een hoge CNN pief staat te vertellen hoe ze de hele boel besodemieterd hebben en ze hebben hem ook nog niet opgehangen voor hoogverraad.
@Baksteenbakker | 21-04-21 | 17:06:
Heb ik ook gezien.
U hebt lef.....
Ik snap sowieso niet waarom er stemmingen per partij zijn en niet altijd hoofdelijk. Partijen bestaan helemaal niet volgens ons staatsbestel.
Ach.. ook deze lacht Mark R. gewoon weer weg.
Ik vrees dat je gelijk krijgt. Ik vind het ronduit fascinerend hoe hij zich hieruit gaat lachen. Het zal wel een nieuwe episode van vergeetachtigheid zijn.
Er zwerven interessante trollen rond hier.
Nou ja zeg.
Dat Rutte en Co. zo de democratie en ons staatsbestel minachten. Dat had toch niemand verwacht? Nee toch, gut, echt?
VVD webcare, kom er maar weer in om jullie corrupte kliekje pinokkio's te verdedigen.
Het wordt tijd om Ronaldo te sensibiliseren.
Ja, want die zuigt alles uit zijn duim. Wie zit hier de boel nou al jaren te belazeren? En hardleers zijn ze blijkbaar ook.
Het artikel staat de zonen-van niet aan? Je vraagt je in gemoede af wat de joris van dienst van dit plempsel gaat vinden.
Onkennen, bagataliseren, liegen en bedriegen goedpraten
Zo kennen we de VVD-ers weer.
Ja Azarkan, het volgende gebeurt nu. Er wordt een hele dag gesproken zonder wat te zeggen (uitzondering bij van der Plas). Daarna wordt er afgestemd en vvd66+cda stemmen tegen en dat was het. Leuke dag nog verder Azan.
Paar mooie quotes hier en daar zou wel leuk zijn.
Dit soort berichten zouden Omtzigt toch snel beter moeten maken.
Dat weet ik niet.
Ik zou er alleen maar zieker van worden.
Nederland ën de VVD is niet uniek. Las net een artikel over Schotland dat begon met: How can a party with such an abject record still keep getting voted back in? In Scotland, the answer is that the SNP has become the establishment, capturing institutions and using them to both cow and indoctrinate the population" Klinkt bekend.
Politiek in een notendop
Als ik Azarkan was zou ik beginnen over de strafbaarheid van ambtenaren die doelbewust informatie achterhouden.
Politiek is niet voor watjes.
het is toch ook wel vrij bizar dat we dat nog steeds niet geregeld hebben.
@Baksteenbakker | 21-04-21 | 17:02:
Rutte wil niet weg, dus dit blijft stinken.
Vuile politiek. Meer wil ik hierover niet kwijt.
Hier worden pinda's weer eens fors beledigd.
jezus mina man. was dit nog niet duidelijk dan? maar goed we hebben weer eens bewijs waar we vervolgens ook weer niks mee gaan doen.
Ik laat mij graag dit keer verrassen, doe eens het goede. gooi ze allemaal eruit, het oude leiderschap en het nieuwe (om te kotsen) leiderschap.
het is tijd voor GOED leiderschap.
Omtzigt eigen partij en nieuwe verkiezingen!!!!!
Dat gaat niet werken. Ook als Rutte uitgesloten zou worden van de verkiezingen, dan brengt zijn achterban gewoon een andere Rutte-kloon aan de macht.
Azarkan is één van de betere Kamerleden geworden. Jammer dat hij bij Denk zit.
De beste van Denk, en regelmatig ook vol inzet voor een goede zaak.
@Roze_bril_drager | 21-04-21 | 15:42: Jammer dat hij zo zeurt over racisme etc. Hij weet zelf donderdsgoed dat een groot deel van de Marokkanen de grootste overlastgevers zijn.
@ikworstelengadouchen | 21-04-21 | 15:44:
Zijn achterban verwacht van hem dat hij zeurt over racisme.
Hoeveel politici doen wat hun achterban wil?
De VVD sowieso niet.
@ikworstelengadouchen | 21-04-21 | 15:44:
Dat is inderdaad jammer maar die keren dat hij aan een goede zaak werkt staat hij er ook.
Tjongejonge, het blijft maar stinken. Nieuwe bezems graag, allemaal met de billen bloot in een parlementaire enquete en daarna voorgoed opgetieft, want ongeschikt en liegen uit gewoonte. Weg met die lui.
Maar, ik bedrijp dat er honderden zijn die nu de zaak proberen te tillen door die 30.000 ekkies te willen terwijl zij nooit een toeslag hebben aangevraagd? Dit is trouwens waar Omtzigt voor waarschuwde.
Ik begrijp dat jij dit topic “rutte c.s. liegt” niet interessant vindt en daarom maar een nieuw topic begint.
Nee hoor. Bespiegeling.
Ach ja, aasgieren zijn er altijd, laat het ze lekker proberen. Van alle aanvragen wordt de helft immers ook weer afgewezen. De belastingdienst weet wel wie ze wel en niet genaaid hebben, net zoals Rutte dat, zijn woorden ten spijt, ook dondersgoed weet.
Ah, u bent er zo 1 van beter iedereen geen compensatie geven dan 1 onterecht.
Werkt u soms bij de belastingdienst?
Heeft u trouwens gelezen, dat in het "Ongekend Onrecht" verslag bleek dat 94% onterecht als fraudeur werd bestempeld?
Tjeenk Willink knutselt gestaag verder aan een bouwwerkje waarvan iedereen weet en ziet dat de fundering volledig is verrot.
Slijp het rode potlood maar, dit gaat hem niet worden.
Ik hoop dat er snel een VVD formatie komt, dan kunnen we ook snel weer naar de stembus.
De Kamer
Gehoord de beraadslaging
Constaterende dat het Kabinet informatie bewust achterhield
Overwegende dat dit het vertrouwen in de Kamer aantast
Verzoekt de regering om zoals altijd de grootst mogelijke verbazing te uiten om vervolgens, zoals altijd, op dezelfde voet weer te vervolgen
En gaat over tot de orde van de dag
Het Volk,
Gehoord de leugens,
Verzoekt het leger om haar taak als hoeder van dit land serieus te nemen en het volgende te voltrekken:
De executie van de gehele regering.
En gaat over tot de orde van de dag.
@ikworstelengadouchen | 21-04-21 | 15:14: En nieuwe verkiezingen.
@elevator | 21-04-21 | 15:22: dat lijkt me een logisch vervolg.
@ikworstelengadouchen | 21-04-21 | 15:29: In dit scenario lijkt een coupe me logischer. Wie wil?
@luistukvreten | 21-04-21 | 15:35: Ik!
Natuurlijk zijn kritische Kamerleden geen probleem! Vergeten dat er over Omtzigt was gesproken tijdens formatiegesprekken, willen zeker niet van hem af.
Ik denk er inmiddels over om maar gewoon te emigreren naar Rusland of Malta.
Heb getwijfeld over Belgie, omdat iedereen daar lacht.
@Watching the Wheels | 21-04-21 | 15:00: Henk Westbroek had waarschijnlijk iets vreemds gerookt toen hij dat nummer schreef. Wat een chagrijnig volk is dat.
@Watching the Wheels | 21-04-21 | 15:00: maar dat taaltje is zo zacht.
Dank voor je sterke reactie. Je herinnert me aan een vlijmscherpe opmerking van Lincoln, die de hypocrisie van de slavenhouders in de VS - de comfortabele elites van zijn tijd - aanviel:
"When it comes to this I should prefer emigrating to some country where they make no pretense of loving liberty – to Russia, for instance, where despotism can be taken pure, and without the base alloy of hypocrisy."
Fraude bestrijding gaat zo ontzettend moeilijk en kostbaar worden. Beste dat hele klote toeslagen systeem afschaffen, het irritante is dat iedereen gaat procederen tot ze erbij neervallen en de grootste klootzakken er ook mee weg gaan komen. Maar voor de onschuldigen is het erg, dat weegt nu zwaarder.
Fraudebestrijding wordt erg moeilijk als de regering willens en wetens de verkeerden laat pakken, en dan de meeste tijd besteedt aan het wegmoffelen van de waarheid.
Opnieuw naar de stembus!! Vaag het kartel weg en straf het af.
De hele kliek exit om te kotsen bah.
En de Eerste Kamer terug aan het volk die graaiers horen daar ook niet.
Judas Gertjan Seegers had het zwaard in handen maar was te laf om het te gebruiken.
@likdoorn | 21-04-21 | 15:12: Dat vind ik niet , hij heeft het lef gehad om te zeggen dat hij niet met Rutte wil regeren . Het land moet wel bestuurd worden in tussen tijd .
@elevator | 21-04-21 | 15:21: Dat gebeurt toch al automatisch door gezagsdragers en lagere besturen.
@elevator | 21-04-21 | 15:21: Seegers was gewoon aanwezig bij de kabinetsbesluiten om de grondwet aan de laars te lappen, en dus 100% medeplichtig.
Dat hadden we op 17 maart kunnen doen... We wisten toen toch al dat Rutte en zijn regering niet helemaal eerlijk (ja, understatement) zijn?
Nieuwe verkiezingen ... de enige manier om ze te 'sensibiliseren'.
Eensch.
Doen
Haha, het volk moet ook nog gesensibiliseerd worden.
Wat verwacht je dat er zal veranderen?
En toch stijgt het vertrouwen in die boefjes Rutte en trawanten als je de peilingen moet geloven. Of zou daar misschien ook een beetje selectief mee worden omgegaan? Het is natuurlijk maar net bij wie je peilt ( ik ken niemand aan wie dat ooit gevraagd is).
Vraag is wie er aan het lekken is uit ministerraad? D66 omdat ze kansen van Rutte groter zien worden? CDA? Maar Hoekstra komt hier niet ongeschonden uit? CU? VVD geen enkel belangr. Ik zet mijn geld op D66.
Ik gok ook D66. Binnen enkele dagen verschijnt Kaag ten tonele die weer vergeten is dat ze zelf deel uitmaakte van Rutte III en vol 'nieuw leiderschap' zal vertellen hoe afschuwelijk ze alles vindt. En dat D66 graag de problemen in de samenleving op wil lossen.
Ik denk Ollongren. Kaag/D66 heeft hier geen belang bij, want zij stond en staat vierkant achter Rutte. Ollongren wil gewoon anderen meesleuren in haar ondergang.
@obominotie | 21-04-21 | 16:31: Ollongren doet niets zonder instemming van Kaag. Wellicht manier om aandacht nog meer van Smeets af te wenden? D66 komt er niet al te berooerd uit naar voren. En Kaag wil mp worden. En gaat daarbij over lijken.
Ik denk dat het Wiebes was. Die is niet voor niets opgestapt.
Verder denk ik dat dit kabinet, inclusief De Jonge, Grapperhaus en Ollongren (om maar even de ergste klojo's te noemen), gewoon nog vier jaar blijft zitten, terwijl de formatie zachtjes voortsuddert. Demissionair of niet, dat maakt voor deze manipulators toch geen enkel verschil.
NL krijgt de regering die het verdient
Kunnen we alsjeblieft niet gewoon alle ministeries, UWV enz. ondersteboven gooien, iedereen ontslaan en met schone en vooral KLEINERE lei beginnen? Ik ken mensen die op die ministeries werken voor 3k per maand (subsidies verstrekken, vergunningen, belastingen)... Twee van die meisjes zitten gewoon de hele dag te Instagrammen (telkens als ik over hun schouder meekeek). Gaat helemaal nergens meer over..
Hallo. U wordt niet ingehuurd voor veel geld om de hele dag over de schouders van onderbetaalde part-time zweefteefjes mee te kijken. Ga werken !
@BoerKoekoek | 21-04-21 | 14:55:
Punt is dus dat ze niet onderbetaald zijn. En niks doen.
Koekoek.
Er schijnt ooit eens een Franse koning te zijn geweest die zei: "L'état, c'est moi!". Het lijkt dat Rutte hier een voorbeeld aan heeft genomen. Zonnekoning Mark, die liegt als het hem politiek uitkomt...
Laten we hopen Le histoire se repete. We weten tenslotte hoe het met die koning is afgelopen. Zou super zijn !
Zonnekoningin Kaag zegt niet L' état, c'est moi. Ze zegt #nieuwleiderschap.
@BoerKoekoek | 21-04-21 | 14:55: dat was 2 generaties later. Apres moi le deluge is een andere van hem.
@El Rico Grande | 21-04-21 | 15:11: Ook daar korte metten mee maken. Het liefst op 16 oktober, zoals haar voorgangster Marie Antoinette
@bijna_raak | 21-04-21 | 15:50: LA deluge!
Als er nu weer een onderzoekscommissie ingesteld gaat worden, dan vind ik dat daar wel een aantal Roemenen en Italianen in moeten zitten. Die hebben ervaring met het behandelen van figuren zoals Mussolini en Ceausescu in situaties waarin de rechtsstaat het volledig begeven heeft.
Laten ze nu ook maar eens uit gaan zoeken of er meineed is gepleegd op de vragenronde van de commissie van de tweede kamer.
Er is onder ede geantwoord, dat gaat nog wel een dingetje worden.
@Sinterbikske | 21-04-21 | 14:54: nee, hoor, rechters in d666-handen, zo wordt beweerd.
Meineed met beste eer en geweten mag hoor.
@El Rico Grande | 21-04-21 | 15:12: Rutte: het was toch mijn eed? Meer niet, ik heb gewoon mijn eed afgelegd, verder heb ik geen actieve herinneringen aan dat moment.
Om moedeloos van te worden. En we krijgen nóg vier jaren zulk bestuur.
En dit zijn dus de partijen die zich in een nieuw kabinet in gaan zetten voor een nieuwe bestuurscultuur? Geloof je het zelf?
In de ministerraad moet alles maar dan ook alles besproken kunnen. Hallo, het is geen naaikransje maar het belangrijkste gremium van het land.
Wie enig benul heeft van openbaar bestuur, kijkt hier niet van op. Zo ging dat, zo gaat dat en zo zal het altijd gaan.
Volgens mij zegt ook niemand dat iets niet besproken moet kunnen worden. Maar wees dan ook zo principieel dat je niet over antwoorden gaat liegen.
@DexterGordon | 21-04-21 | 14:42:
Voor zover ik weet, is de ministerraad geheid. Wat daar besproken wordt, gaat dus niet naar buiten. Wie desondanks daarnaar vraagt, zal met bullshit afgescheept worden.
Persoonlijk hoef ik niet te weten wat er in die raad wordt besproken. Alleen het gevolg van het besprokene, vind ik relevant. Tegenwoordig moet iedereen maar van alles weten zonder de juiste context e.d.
Resultaat: gigantische verwarring, langs elkaar praterij en verdachtmakingen terwijl niemand weet wat er nou precies besproken is. Misschien een leuk tijdverdrijf maar of het wat oplevert...
Nou lijkt het bijna echt of u de boel goed zit te praten.
Maar dat zal natuurlijk niet waar zijn.
Want dan zou u ermee instemmen dat de regering de kamer belazert, en daar komt u slecht uit.
Het land is namelijk niet gelijk aan de bestuurlijke puinbak in Amsterdam.
Wanneer wordt nou eens onderzoek door het OM gedaan naar types als Jaap Uijlenbroek, de oud-baas van de Belastingdienst, die onder ede stond te liegen dat hij het memo Palmen uit 2017 niet kende. Die vent hoort in de bak thuis wegens meineed.
VVD'ertje:, klaar, geheugen, actieve herinnering, ik lieg net.
@dathoujetoch | 21-04-21 | 14:37: Kan ie niks aan doen. Lijder aan de ziekte van Jorritsma-Opstelten.
Nou ben ik geen jurist, maar hoe zit dit strafrechtelijk eigenlijk?
Op een bepaald punt stopt het 'functie' vs 'persoon' aspect toch wel? Ik bedoel, als directielid van een BV gaat de juridische aansprakelijkheid van de 'BV' ook maar tot een bepaald punt, en worden bestuurders op een bepaald moment toch ook gewoon persoonlijk aangepakt?
Op zo'n manier doelbewust je grondwettelijke plicht om de kamer te informeren aan de kant schuiven, is gewoonweg crimineel te noemen.
Klopt.
Het verschil tussen een BV en de politiek zijn de onderlinge belangen. Men bijt niet in de hand van degene die hem voed.
Zo simpel is het.
lijkt me ook
Toch eens kijken of belastingontduiking nou echt iets voor mij is.
Laat me raden. Hier hebben de betrokken personen geen actieve herinnering aan?
We hebben een wereld gecreëerd waarin je met de meest verschrikkelijke zaken weg kan komen. Het is helaas (en gelukkig) voor veel mensen een ver van hun bed show, maar je zal goddomme zo'n gezin zijn die te krijgen wordt genomen en de middelen niet op de plank heeft liggen om dit terug te betalen. Smiechten zijn het ....
@Alle betogen van 'iedereen doet dit' of 'waar maken we ons druk over': true. Alleen is hier overduidelijk en herhaaldelijk gezondigd tegen het 11e gebod: gij zult niet betrapt worden. En dat is nu wel gebeurd.
De kamer kán niet anders dan radicaal ingrijpen.
Het probleem is niet dat we dit nog niet wisten, het probleem is dat we weten dat Rutte & co een oplichtersbende is maar dat we het gedwee over ons heen laten komen. Sterker nog, dat een deel van deze bevolking door de mangel wordt gehaald en 2 miljoen medeburgers gewoon die clown weer voor 4 jaar in positie stemmen. Als we het met elkaar echt willen gaan we en masse de straat op en demonstreren we net zolang door totdat deze paljas weg is! Maar goed, dan moeten er wel een paar miljoen Nederlanders loskomen van hun cognitieve dissonantie en opstaan tegen dit onrecht!
Probleem is dat de Tweede Kamer wel eens blaft, maar zo goed als nooit bijt.
@Bataafje | 21-04-21 | 14:35: In de coalitie dragen ze geen mondkapje maar een Rutte muilkorf.
Het probleem is er zijn 1 miljoen ambtenaren die willen geen verandering, dus Rutte die zorgt goed voor hen.
Vertrouwen, het komt te voet en gaat te paard.
Gaat ff duren zo dat vertrouwen terugwinnen. Beter een opschoning houden in de partijen en nieuwe verkiezingen, met deze mensen moet je echt niet verder willen.
Beste mensen, ik vraag me maar 1 ding af, namelijk: hoe kunnen die lui (het kabinet natuurlijk) met zichzelf leven? Voelen ze zich niet, laat ik het zo zeggen "in enige mate", ongemakkelijk ten opzichte van al die mensen die in de diepe, diepe ellende zijn beland door het handelen / nalaten van het kabinet? Wat voor moreel / moraal hebben zij? Hebben zij geen last van hun geweten? Dat moet haast wel, Anders ben je toch geen fatsoenlijk iemand, toch?
Ik heb geen geweten, mijn geweten heet M. Rutte (vrije parafrase naar een vaakgebruikte term van vroeger).
Macht corrumpeert.
Voordeel van lekker polderen met 25-50 mensen is dat er nooit iemand verantwoordelijk is. Zou wel goed zijn als eens een keer flink de bezem ging door de hele top vd Belastindienst
De medische term voor dit soort mensen is sociopaat.
Ze hebben geen geweten, en sommigen in het kabinet hebben hun ziel verkocht ( tip ga niet down that rabbit hole, it wil make you question everything)
Narcisten kennen geen ongemak, net zomin als sociopathen.
Een sociopaat schijnt nog iets van een geweten te hebben. Een pyschopaat niet.
Conclusie?
En ondertussen zitten ze er allemaal nog of hebben het lijsttrekkerschap van hun partij overgenomen. Vrienden van mij hebben inmiddels hun 30K ontvangen en zijn nu wel klaar met al het gezeik. Wat hun het meest teleurstelde is dat ze het idee hadden dat echt werkelijk iédereen er schande van sprak, maar dat mensen eenmaal in het stemhokje er geen seconde bij stil hebben gestaan. Uiteindelijk gaat het op 17M mensen namelijk maar om een heel klein groepje.
Rutte wil hier niks meer over horen anders gaan de versoepelingen volgende week gewoon niet door. Mark is de baas en niemand anders.
Hij heeft wel een beetje recht van spreken want hij heeft veruit de meeste stemmen. U heeft het niet zo op democratie?
@van Oeffelen | 21-04-21 | 14:22: 2 miljoen op 17? Ja, de volstrekte meerderheid.
@van Oeffelen | 21-04-21 | 14:22: Zo dacht men ook over AH zo rond 35-40. Bleek toch een enge man.
@MooseNL | 21-04-21 | 14:24: laat die vluchteling maar, zijn partijtje vol naastenliefde is helemaal aan het verkruimelen, dus maakt hij nu aanstalten om bij de V&D binnen te komen, dat heet partij-loyaliteit.
Tjeenk Willink moet hierdoor opnieuw een maandje extra tijdrekken om dit weer wat naar achter in het geheugen te krijgen. Ik schat in dat Rutte 4 in september op het bordes staat. Als tenminste Pieter Klein eens ophoudt met die vervelende onderzoeken.
Mijn respect voor Omtzigt groeit met de dag.
Absoluut
Liggen de vooraf ingevulde aangifteformulieren al ergens klaar?
Maar, zei Rutte gisteren, de terassen gaan weer open! Nu jullie weer. En Hugeau was vamorgen weer bij een fijn fotomomentje, dus wat mekkert het volk nou? Dit kabinet heeft echt het beste met dit land voor. Het gaat om de toekomst, transparant. Daar staan wij voor, hier scheiden onze wegen. Wij nemen verantwoordelijkheid als anderen aan de zijlijn blijven.
Azarkan is een toppertje!
Als politicus staat hij idd prima zijn mannetje...daar kan ik hem zeker om waarderen. Ik heb echter helemaal niets met zijn sprookjes-hobby...die past nl erg slecht hier in het moderne Westen.
Dit is oud nieuws GS. Palmen, een vd hoogste juristen van de Belastingdienst, schreef al in 2017 (!!!) dat de Belastingdienst illegaal handelde en ze zei dat er direct gestopt moest worden met de invorderingen etc en dat slachtoffers gecompenseerd moesten worden. Dit memo was bekend bij de gehele top van de Belastingdienst en vermoedelijk ook bij het kabinet. Er is door de top vd Belastingdienst meineed over gepleegd voor de parlementaire onderzoekscommissie. Ondanks dat ze in 2017 adviseerde te stoppen met deze praktijken ging de Belastingdienst jarenlang (!!) door met mensen onterecht en illegaal financieel te ruïneren. O ja en het OM wilde niet eens onderzoek naar strafbare feiten.
Jouw woordje "vermoedelijk" staat toch echt lijnrecht tegenover het woordje "doelbewust".
@Schoorsteenveger | 21-04-21 | 14:05: vermoedelijk sloeg meer op het tijdstip, of het al bekend was destijds in 2017 bij het kabinet is niet bewezen.....
Niemand hangt graag zijn eigen vuile was buiten. Dit is waarschijnlijk topje ijsberg, ga maar eens langs bij al die klassieke PvdA departementen, wat daar niet allemaal voor rotzooi opgestapeld ligt.
@van Oeffelen | 21-04-21 | 14:11: hij is begonnen meester. Klikspaan boterspaan....
@van Oeffelen | 21-04-21 | 14:11: Nee maar die hufters hadden de macht om in 2017 al te stoppen met uit huiszettingen, loonbeslagen, in beslag nemen auto's enz enz maar gingen jarenlang doodleuk door met mensen onterecht en illegaal financieel kapotmaken
"doelbewust informatie achtergehouden voor het parlement, onder meer om zo verantwoordelijke, hoge ambtenaren en politici uit de wind te houden."
Als dat zo is vinden ze succesvolle carrières belangrijker dan ellende van burgers.
Nou zien wel vaker van die vreemde dingen waarbij de burgerbelangen opzij wordt geschoven.
Bijvoorbeeld:
'Het openbaar ministerie wil de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) niet verder strafrechtelijk vervolgen. ' omdat er geen sprake is geweest van ‘concreet te duchten levensgevaar’, dat zou alleen een ‘theoretische mogelijkheid’ zijn.
Dat is vreemd.
Bewoners moesten van de gemeente hun huis verlaten omdat hun veiligheid in het geding was. Hoezo 'theoretisch'.
Blijkbaar moeten er eerst doden vallen.
En zelfmoorden die voortkomen uit deze ellende tellen niet. Of andere ellende.
www.spongadvocaten.nl/persbericht-nav...
Nou moeten er bij de overheid toch ook genoeg weldenkende mensen werken. O.a. die hebben gezien dat het mis ging met de toeslagen. Of met windmolens en datacenters. Of Schiphol. Of hoe Tata-steel van zijn slakken-afval afkomt met subsidie.
Maar blijkbaar worden die geluiden gesmoord vanwege een belang.
Hoe moet dat noemen. Corruptie?
Wordt dit nu het kantelpunt? En als dat niet het geval is, wat moet er dan in 's hemels naam gebeuren om ervoor te zorgen dat het riool wordt doorgespoeld?
Deze informatie werpt toch weer wat extra licht op de zaak, met name de rol van Hoekstra en die van Kaag. Ranzige boter hebben die op het hoofd.
Tjeenk Willink. Die zit vast in het kamp Rutte 4. Als hij echt zijn werk doet, dan had er een ander kabinet gezeten dan het kabinet welke we gaan krijgen. Maar ja, die mensen geven om zichzelf en niet om de rechtstaat. Nieuw kabinet zou niet uit VVD-D66-CDA-(insert here) moeten bestaan. #politiekemaffia. Nieuwe verkiezingen en pronto!
Alleen wanneer er nog wat eergevoel over is.
Wat ik nou niet snap:
Als je toch zo'n enorm vieze onderbroek hebt als dit schandaal, waarom dan ook niet gewoon de boel nog viezer maken en die notulen vervalsen of wegmaken? Oeps notulen gewist. Het is niet disproportioneel aan de andere viezigheid die kabinet gepleegd heeft.
Als je dan hufter bent, doe het dan goed, nou is het halve bak.
Bij sollicitatie word jij meteen aangenomen!
Het gaat wel steeds meer díe kant op, steeds schaamtelozer.
We kunnen verder: we hebben een opvolger voor Mark! Een verbeterde versie ook nog!
Dit komt nu allemaal naar buiten omdat ze toch al demissionair zijn en de verkiezingen zijn voorbij. Even alle stront er uit en dan beginnen ze gewoon weer opnieuw in een nieuw kabinet.
Nieuwe verkieizingen, nu! Ik wil nog een keer op Omtzigt stemmen!
Dan moet Omtzigt niet in het CDA zitten. Misschien een nieuwe CDA vormen.
Artikel 68 Grondwet: "De ministers en de staatssecretarissen geven de kamers elk afzonderlijk en in verenigde vergadering mondeling of schriftelijk de door een of meer leden verlangde inlichtingen waarvan het verstrekken niet in strijd is met het belang van de staat."
Citaat uit het nieuwsbericht: "Opnieuw wordt in die ministerraad heftig gediscussieerd over artikel 68 van de Grondwet; het inlichtingenrecht van het parlement."
Wij worden geregeerd door een stel incompetente karteldictators, ministers die de Grondwet verwarren met wc-papier, en dan vervolgens geen "actieve herinnering hebben" aan het moment dat ze hun reet afvegen met diezelfde Grondwet. Omdat oproepen tot geweld niet zijn toegestaan wens ik de hele bende vele wankele keukentrapjes toe!
Schoftentuig
Alsof Den Uyl, Melkert en Kok het volk ooit verteld hebben waar ze mee bezig waren. Schei uit zeg.
Ook schoftentuig. Door en door verrot.
Hè ja, en duizend jaar geleden liep uw voorouder vastgebonden aan een ploeg over het land van de heer. Schei uit, zeg!
Ook stuk voor stuk tyf0slaaiers.
Ah nee, dan is het goed inderdaad.
Prima argument, met Mussolini was vast ook het een en ander mis, ik veronderstel het maar hoor, ik zou niet durven....
Weet je wie ook wel eens dingen niet zei aan het volk?
Dus, schei uit zeg, maakt allemaal niks uit.
Niemand heeft iets gewüsst.
Kan me niet herinneren dat die 25,000 gezinnen illegaal kapot hebben gemaakt.
Karel de Grote, dat was ook een vreemde.
@dathoujetoch | 21-04-21 | 13:59: selectieve verontwaardiging.
Wat verrassend, dat zo'n weggevluchte oplichter dit gedrag gaat zitten vergoeilijken. Motten je Zwitserse landgenoten je ook al niet, dat je de hele dag om aandacht moet vragen op één of ander blog in één of ander ver land? Waar zou dat toch aan liggen, sneu mislukt kereltje?
@Diederik_Ezel | 21-04-21 | 14:03: de schade die deze knakkers hebben aangericht is wel wat groter geweest dan deze Kleinkram.
Al deugend de zakken vullen.
@van Oeffelen | 21-04-21 | 14:05: nou , oom Adolf ook dan, en Mao, en bevriend staatshoofd Ceaucescu. Inclusief genoeg? Of moet er een lijst liegend en frauderende CDA'ers bij: J. van Cranenbroek, R. Huijben, F. van der Stee, heel Limburg, enz. Haal het zo uit de vaderlandse kwaliteitsbladen.
@dathoujetoch | 21-04-21 | 14:14: Marcel van Dam.
@van Oeffelen | 21-04-21 | 14:06: Voor jouw soort is een probleen pas een probleem als het jou geld kost.
@van Oeffelen | 21-04-21 | 14:24: Colijn!
@The_Paul | 21-04-21 | 14:32:
Dat dus!
Oh de schok en horror. Mensen blunderen en willen niet met de billen bloot over hoe vreselijk ze naast de pot liepen te piesen.
Je kan natuurlijk steen en been klagen tot je een ons weegt maar de realiteit is dat dit een is gekomen door een rechts-liberaal beleid. Rechtse wetten. (Waar overigens Wilders en de PVV voor stemden hoor).
Maar enfin.
Het is niet makkelijk om toe te geven dat je fout zat. Sterker nog er zijn mensen die al jaren weten dat ze opgelicht worden door ik noem maar wat ... Een Rutte. Een Wilders. Een Baudet... Maar toch niets willen of durven veranderen.
Rutte is de beste keuze. De enige die het kan. Ja klopt. In Rechts Nederland is Rutte de allerbeste. Maar serieus. Sinds de jaren 70 is er geen Links Nederland geweest. Kok (1 van de beste premiers ooit) was dan wel links maar met rechtse clubjes zoals de VVD en D66 was het natuurlijk niet echt links he.
Is het niet eens tijd om naar de SP te kijken? Voor de gemiddelde reageerder hier. Ze zijn kritisch op de EU. Willen minder hardwerkende Polen e.d. Zijn atheïsten. Hebben mensen die echt wat kunnen en willen.
Is dat niet een beter alternatief dan de brulapen van de PVV? Die doen dus echt nooit iets. Niet eens hun huiswerk. Tenzij je echt denkt dat die sukkels bezig zijn met problemen oplossen natuurlijk. Er zijn mensen die zo dom zijn dat ze dat nog steeds geloven.
Deze topic gaat over het kabinet en jij komt random met rechts PVV/Baudet?
Reaguur je altijd zo slap als je gedronken hebt? *De donkere PVV stemmer uit de Bijlmer*
Wat het alternatief is, dat komt later. Eerst schoon schip maken en dat betekent dat Rutte moet opstappen. Geen openheid willen geven, draaien, liegen, weglakken.... we wisten het al maar het wordt weer duidelijk: het is staand beleid onder Rutte.
Wat is er liberaal aan de vvd? De partij is overgenomen door meneertje en mevrouwtjes met gekamde kapseltjes in mooie kleertjes met baantjes.
Iedereen die zegt dat Rutte de enige is die het kan, zegt daarmee dat hij/zijzelf dus nóg minder kan dan Rutte. Dan ben je dus uberhaupt niet in staat tot het vormen van een oordeel over welk onderwerp dan ook.
Er zijn weinig 2e-kamerleden met dezelfde parate dossierkennis als dhr Wilders. De overige credits hiervoor gaan naar Omtzigt en, helaas, Azarkan. ..
Als er geen foto van is met Hugeau daarop, geloof ik het niet.
En ze deden een debat
En ze dronken wat nat
Waarna iedereen het weer vergat
Potdomme, nou gaat het weer vier weken langer duren voordat Rutte 4 er is want iedereen moet eerst dit weer een beetje vergeten zijn.
Eindelijk de bewijzen op tafel... En NU optyften!
Het is net als die ijsberg in de film Titanic, je ziet alleen het topje. Inmiddels begint dit onzinkbare schip wat we kennen als Nederland aardig te kapseizen.
De kapitein van de Titanic deed geen poging zijn eigen leven te redden toen zijn schip ten onder ging. Net zoals Karel Doorman er eervol ook voor koos ten onder te gaan na, "ik val aan, volg mij". Maar Rutte lijkt meer op de Italiaanse kapitein Schettino die na het veroorzaken van schipbreuk snel zijn eigen vege lijf redde terwijl hij anderen liet verzuipen. De Rutte doctrine, waaraan de nep liberalen van de VVD zich na de aanvaring met Verdonk hebben overgegeven, is een groot probleem voor de rechtstaat en de parlementaire democratie, maar vooral een groot gevaar voor de financieel kwetsbare bevolkingsgroepen. Kapitein Schettino is veroordeeld tot 16 jaar gevangenisstraf voor zijn rol bij de scheepsramp met het cruiseschip Costa Concordia in 2012, voor doodslag door het veroorzaken van een schipbreuk en het in de steek laten van de passagiers.
Als je ergens de leiding overneemt is het lekker om zoveel mogelijk lijken uit de kast te trekken zodat je met een schone lei verder kan. Bij ambtenaren werkt dat op een of andere manier niet. Dus het maakt ook niet uit of Rutte blijft of optyft. Of welke andere minister dan ook.
Schoonmaken doe je vanaf de hoogste verdieping.
@El Rico Grande | 21-04-21 | 13:53: en bij voorkeur met een staalborstel!
Jou cariere als ambtenaar is ten einde als je de lijken van jou voorganger uit de kast laat rollen. Die voorganger is waarschijnlijk weggepromoveerd of zit net stapje hoger. Zijn bazen wisten van de lijken, dus als jij ze te voorschijn haalt zet je hen ook te kakken. Ook al wordt je publiekelijk gevierd als de held, binnen de ambtenaren kringen ben je dan niet loyaal dus een professionele zombie geworden.
Wees stil, trek je terug, verzamel alle bewijzen die je maar kan vinden over deze criminelen, en sla dan dusdanig toe dat het niet meer ontkend kan worden. Nog mooier zou zijn als ze nog eens financieel uitgekleed kunnen worden, want dat doet het meeste pijn bij ze
wat valt er nu nog te ontkennen ?
Is dat liegen onderdeel van #nieuwleiderschap?
Oude wijn in nieuwe zakken.
Rutte liegt.
Kaag liegt.
Hoekstra liegt.
Segers liegt.
Het hele kabinet, alle ministers zijn dus leugenaars en houden van een breidel van de Tweede Kamer.
Rutte en Kaag zijn als een Japanse Duizendknoop: niet uit te roeien en verwoestend voor het fundament van de democratie.
Is een Japanse Duizendknoop slecht voor democratie? *roundup bestelt*
@The Green*Machine | 21-04-21 | 13:56: Daartegen helpen alleen regelmatige referenda. En dat was het eerste dat dit demissionaire kabinet de nek omdraaide!
En door dezelfde figuren worden we nu op 'briljante' wijze door de crisis geholpen. Ik vertrouw er niet een meer.
Ik snap er geen kloten meer van. Als je een toeslag aanvraagt krijg je die en na een jaar kijken ze of je er wel of geen recht op had en eventueel meer of minder recht op had. Dat krijg je extra of moet je terug betalen. Als je zelf de gegevens niet veranderd heb je na een jaar hetzelfde. Volgens mij werkt het zo. Hoe kan je meer dan 30.000 schulden maken door toeslagen in 1 jaar.
Omdat ze er pas na een aantal jaar achter komen dat je zogenaamd gefraudeerd hebt en je vervolgens over alle jaren dat je die (en andere) toeslagen hebt ontvangen terug mag betalen. Inclusief een boete die bij mijn weten gelijk staat aan de ontvangen toeslag. Dan loopt het bedrag makkelijk heel hard op.
Lees het rapport "Ongekend Onrecht" eens zou ik zeggen.
Er zitten gevallen bij, die bij een fout van 100 Euro, direct het gehele bedrag van het hele voorgaande jaar binnen 3 maanden moesten terugbetalen.
5 dagen x 2 of 3 kinderen en dat een jaar lang. Dan tik je dat wel aan. Ik had twee keer 5 uur 1 dag in de week, paar maanden lang en dat kostte al bijna 1600 euro aan terugvorderingen nadat ik eind van het jaar een meevaller had die ik direct heb opgegeven. Nu geef ik standaard een mega inkomen op met compensatie achteraf. Langer wachten op het geld met minder gezeik.
De belastingdienst mocht wettelijk (bij vermoeden van fraude) de toeslagen pauzeren, bijvoorbeeld als het aantal opgegeven uren niet helemaal klopte, maar wat ze deden was terugvorderen (knevelarij) waardoor de toeslagen slachtoffers het gehele jaar en voorgaande jaren terug moesten betalen.
Aangezien het gaat om kwetsbare mensen veelal aan de onderkant van de samenleving hebben die niet zomaar zo'n groot bedrag op hun rekening staan en moesten ze leningen afsluiten, bedelen bij familie of kwam het incassobureau hun spullen halen. Daar komen nog allerlei andere kosten bij zoals administratie, rente of kosten voor het voeren van rechtszaken om hun gelijk proberen te halen, dus dan tikt het snel aan.
Als je als arm persoon tegen zo'n kostenpost aankijkt en je tegenover de overheid met hun belastingbeest staat dan is het niet gek dat sommigen hun uitweg hebben gezocht in de dood.
@Roadblock | 21-04-21 | 13:58:
Maar dit 'alles of niets' principe zat toch gewoon in de wet die de TK zelf aangenomen heeft?
@Amsterdamsko | 21-04-21 | 14:39:
Inderdaad, maar de Tweede Kamer heeft er niet om gevraagd dat de Belastingdienst zou liegen, stukken zou weglaten bij rechtzaken, bewust mensen die informatie wilden hebben zou afschepen, rapporten zou laten verdwijnen, de kamer niet juist zou informeren, zeggen dat ze gestopt zijn maar stiekem toch doorgaan met invorderen, zou liegen over aantallen gedupeerden, etc etc
Jongens. Blijven lezen. Dit is allemaal niet nieuw he? Het toont alleen aan hoe verrot de boel was tussen grofweg 2010 en 2020, maar om nou bij elke extra pagina die wordt vrijgegeven weer verontwaardigd te gaan en doen en te roepen: "zie je wel, ze blijven maar door gaan". Dat lost ook niets op. Het is allemaal vrij simpel: je moet een orgaan wat bedacht is om geld te innen (red: de belastingdienst) niet gebruiken om geld uit te keren en 2) regelingen die fraude en "foutjes" in de hand werken, moeten zo snel mogelijk vervangen worden door iets simpelers. Geef bijvoorbeeld iedereen elk jaar een zak gratis geld, maar dan wel stoppen met die onzinnige toeslagen.
En dat gratis geld komt waar vandaan dan?
@zwartzondersuiker | 21-04-21 | 13:50: de miljoenmiljard die niet uitgegeven wordt aan toeslagen en het proces (lees: mensen) er om heen. Daar kan je iedereen een mooi centje van geven hoor.
@Drek van Dilderen | 21-04-21 | 13:51: En dat "niet uitgegeven wordt aan toeslagen en het proces" geld komt waar vandaan dan?
@Drek van Dilderen | 21-04-21 | 13:51: Gratis geld gaat niks oplossen. Alle creativiteit komt tot stilstand, want waarom zou je je nog druk maken als je zomaar voor niks geld krijgt. Heeft nog nergens in de wereld gewerkt. Een oplossing? Vlaktaks. Iedereen hetzelfde belastingtarief. Als je meer verdient, hou je meer over. Klaar. Maar gaat niet gebeuren, want dan moeten er tienduizenden ambtenaren uit.
@Stuffed Human | 21-04-21 | 13:58: Dat betalen jij en ik. Het interesseert me niet dat mensen die hun leven niet op de rit hebben wat geld krijgen? Dus het mag best wat kosten. Het interesseert me alleen dat mensen misbruik maken van het hele toeslagencircus. Dat los je hiermee op.
@Drek van Dilderen | 21-04-21 | 14:05: Goed punt, maar alleen als er echt geen andere uitweg is. In principe moeten mensen hun eigen broek ophouden.
Mijn mening over Hoekstra is ook aan het veranderen, als hij er meermalen bijgezeten heeft toen er over het 'intomen' van Omtzigt gesproken is in de ministerraad, en daarna met de "funktie elders" doen, of hij Omtzigt door dik en dun zou verdedigen.
Lekkere partij dat CDA.
Nooit vergeten... Dat blijven pilarenbijters.
@Stuffed Human | 21-04-21 | 13:59:
Ik noem dat schijnheiligheid.
Schijnt meegeleverd te worden met een godsdienst/ideologie.
@Roadblock | 21-04-21 | 14:02: Exactly my point.
Wat begon met een interne machtsstrijd binnen het CDA (Hoekstra en consorten versus Omtzigt) is op een groot schandaal uitgedraaid waarin de hele sluwe vos Hoekstra het via via voor elkaar kreeg vooral de schijnwerpers op Rutte te zetten. Bij de VVD heeft een gelijksoortige interne machtsstrijd ook gespeeld. Toen was het Mark Rutte en consorten tegen Rita Verdonk. Ook toen werd er voor de verliezende partij naar een functie elders gezocht waar Verdonk geen zin in had ook omdat ze met veel voorkeurstemmen in de Tweede Kamer was gekozen. Desondanks wilde de VVD top haar daar weghebben, een van de hoofdrolspelers was Gerrit Zalm die voor Verdonk het burgemeesterschap van Rotterdam in het vooruitzicht stelde maar zich daar nu niets meer van zegt te kunnen herinneren. historiek.net/strijd-tussen-mark-en-r...
Als Rutte ooit echt met zijn smoel ter aarde stort, dan hebben ze Smit Tak en Boskalis nodig om hem met neus en al weer overeind te krijgen.
De ministerraad dagvaarden en naar de hoge raad voor berechting en nieuwe verkiezingen uitschrijven. Er is alvast 1 recidivist die als staatssecretaris al wegens discriminatie is veroordeeld door de rechtbank in die club (Mark R).
Komt nooit door de HR. Daar zit toch iemand die geblunderd heeft met de Schiedammer Parkmoord en daarna, heel gek, promotie kreeg. Ik denk aan een complot, maar kijk dan ook iets teveel Line of Duty.
Van Rutte zegt men wel dat hij van teflon is; alles glijdt van hem af. Maar teflon is een onafbreekbaar gif en dringt in alles door. Een tefal pan die eenmaal beschadigd is, moet je direct weggooien.
Die gasten zouden eens echt moeten voelen wat de gezinnen hebben aangedaan! Mensen hebben zelfmoord gepleegd. Gezinnen zijn uit elkaar gedreven. Kinderen groeien op met enorme stress en ver beneden armoede grens. En alleen maar om zelf en hun vriendjes geen gezichtverlies te laten lijden en op de golfbaan lekker gebakken lucht kunnen uitkramen.
Zou mooi zijn als ze strafrechtelijk worden aangepakt. Hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden voor de financiële schade van alle slachtoffers. En alle slachtoffers, ook voor zover dat mogelijk is, volledig schadeloosgesteld worden op koste van het tuig Rutte en zijn matties.
Klein leed van "gewone mensen". Het intereseert ze helemaal niets, want ze moeten het land besturen.
Dat RTLNieuws (hulde!) dit over drie artikelen uitsmeert maakt lezen zeer lastig, maar dit citaat uit de paragraaf Tekenen bij het kruisje:
Kamerleden van de coalitiepartijen krijgen dan te horen dat ze moeten 'tekenen bij het kruisje' en dat er een streep moet worden gezet onder het dossier, zo blijkt uit de notulen van de ministerraad.
Einde citaat. Dit afdoen als de Rutte doctrine slaat de plank volledig mis. Alle beleidsverantwoordelijken, ministers, departementen en uitvoeringsinstanties, weten dat dit slechts het topje van de ijsberg is.
En je voornaamste opponent doelbewust de Ziektewet in jagen, een wel heel erg herkenbaar trucje.
En dan de reactie van het "grootste" oppositielid: Pieter Omtzigt nu aantreden en ik wil nieuwe verkiezingen! Wat een farce.
Die menselijke maat en waarom je met een functioneel geweten de politiek in zou moeten willen? Die boodschap is luid en duidelijk. Dossiervreter krijgt zo een wel heel wrange bijsmaak.
Alle ministers hebben hiermee te maken. Ze hebben allemaal gelogen. Tuig is het. Van Carola tot Hugo.
@El Rico Grande | 21-04-21 | 13:52: Dat is de pest, als iedereen schuld heeft, heeft niemand het gedaan. Maar de wettelijke taak Kinderopvang zit toch echt bij Sociale Zaken. Dan kun je de bazen van de uitvoeringsorganisatie Belastingdienst wat is Financiën wel door de mangel halen, maar kloppen doet het dan nog steeds niet.
De reconstructie van het toeslagensysteem, inclusief (externe) adviseurs. Die Fraudewet is daar "maar" een uitvloeisel van. Wat dachten de toenmalige geniussen daar nou echt bij te winnen? Loonmatiging 2.0 en een indirect fokverbod voor werkenden? (*)
Als je arbeidskrachten op papier wel zo goedkoop uit het buitenland kunt importeren. Vierhonderdmiljard euro en tellende, die maatschappelijke handelsbalans. Om van de CO2 uitstoot van al die harde werkers nog maar te zwijgen.
(*) Om over de woningmarkt, voorheen Volkshuisvesting geheten, nog maar te zwijgen. Misschien dat ze in één van die Vlaamse vodjes eens een VVD cartoon kunnen doen, maar dan in de stijl van het goede oude bolsjewisme?
@Hetkanverkeren | 21-04-21 | 14:18: De wettelijke taak, kinderopvang, ligt in eerste instantie natuurlijk bij de ouders. Die besteden dat vervolgens uit, in eerste instantie omdat ook de vrouw graag buiten de deur carrière wil maken. Maar daarna al snel omdat die ouders o.a. op de huizenmarkt tegen elkaar op concurreren, aangemoedigd door neoliberale kabinetten die via via de renteaftrek belastingregelingen vooral de hypotheekverstrekkers ten dienste staan. En zo ontstaat via via het ene na het andere probleem en hoe dat allemaal afloopt dat kan blijkbaar heel wat Nederlanders, gezien hun stemgedrag, niets schelen.
@Vuurspuger | 21-04-21 | 15:07: Nu heb ik geen enkel recht van spreken, kinderloos, maar zelfs als grondrecht is de menselijke voortplanting mij niet bekend. C'est la Vie. Nooit kinderen hebben durven maken en het brevet van onvermogen als mensch.
Er schijnt zoiets als een erfzonde te zijn. Spijt is niet echt beter.
Ik denk dat sommige ambtenaren gewoon dom zijn en geen capaciteit bezitten. Nemen ze het over van hun leider.
Oei RTL Nieuws. Door wie wordt die gefinancierd?
Onder andere door ons, via via de supermarkt :)
De mensen die de problemen hebben veroorzaakt gaan ze niet oplossen. Er is nog geen ambtenaar vervolgd voor hun deel in het toeslagenschandaal en de politiek eindverantwoordelijke blijft ondanks een motie van afkeuring en wantrouwen gewoon in het torentje zitten. De tweede Kamer haalt na een showproces de schouders op en gaat 'met de deur op een kiertje' lacherig verder.
Als het ze opportuun is dan bazelen ze over nieuw leiderschap of 'macht en tegenmacht' maar zodra ze de kans krijgen om daadwerkelijk verandering te bewerkstelligen geven ze niet thuis. Had Rutte weggestuurd, had een andere Kamervoorzitter gekozen en had tanden laten zien als het aankomt op het tijdig en goed informeren van de Kamer. Dat het gros van de Kamerleden zich achteloos zo laat behandelen is de volksvertegenwoordiging en onze democratie onwaardig.
De hoop is gevestigd op Omtzigt en dat zijn 'moreel leiderschap' de verbijsterende stand van zaken in Den Haag doet opbreken. Met of zonder CDA.
Exact. In principe heeft de Kamer ook boter op zijn hoofd, want die houden het allemaal in stand. Het geeft de hele machtspolitiek weer. Rutte en zijn kabinetsleden eisen min of meer dat de TK braaf instemt met hun plannen en niet te kritisch is. Nou, dat zie je in 98% van de debatten ook prima terug. Men is niet kritisch en controleert de macht niet, maar stemt braaf wat het kabinet wil. Het meest pijnlijke was nobody Bergkamp als voorzitter stemmen. Die overweldigende overwinning zegt alles. Rutte bepaalt gewoon wat die 30+ laafjes moeten stemmen. Die hebben zelf helemaal niks te zeggen. Alles voor fractiediscipline, alles voor kabinetsdiscipline. Onder Rutte en consorten is de Tweede Kamer een blaffend schoothondje geworden. Je ziet het in al eht stemgedrag. Want het oneens zijn, dat is toch respectloos. Echt. Ik ben zo klaar met al die zogenaamde leiders en hun gezanik. Nieuwe verkiezingen!
@BBRDWR | 21-04-21 | 13:49: Niet de Kamer, maar de coalitiepartijen en hun extremistische kiezers.
U kunt zelf vinden van wel, maar met 34 zetels vertegenwoordigt u niet de meerderheid van de Nederlanders mijnheer Rutte. Ga alstublieft iets waar u niet goed in bent bij een commercieel bedrijf doen. Dan zijn wij als burgers tenminste niet de dupe.
Don't shoot the piano player ;) Ergens heb ik gelezen dat de nog jonge Rutte twee carrières ambieerde, of de politiek in of naar het conservatorium gaan om pianist te worden. Had hij maar voor het laatste gekozen. www.omroepwest.nl/nieuws/3177227/Rutt...
@Vuurspuger | 21-04-21 | 14:48: een oudere versie van de broertjes Jusse: Rutte & Baudet
Voor de gemiddelde Nederlander, die met de Airfryer op tafel naar 'Wie is de Mol' kijkt, is die hele Toeslagenaffaire een te taai en saai onderwerp om wakker van te liggen. Wat is er tegenwoordig niet te saai en taai voor de Netflixer om verontwaardigd over te geraken?
Dank aan alle mensen die toch maar weer op VVD, CDA, D66 hebben gestemd zodat we nu nog maanden hun meurende dikke poepvlek kunnen uitsmeren, steeds groter en steeds dieper. Daarvoor in de plaats hadden we een rechts kabinet met frisse ideeën (uit 2002) kunnen hebben. Hoe groot moet die vlek zijn voordat er nieuwe verkiezingen moeten komen is de vraag.
Dit kabinet zorgt voor hogere huizenprijzen, bezorgt de Nederlanders een record aan spaarsaldo's, subsidieert zonnepanelen en de leasebak en vertelt dat het alleen nog maar meer wordt. Tja, iets meer dan de helft van de mensen vraagt dan alleen nog maar waar ze het kruisje moeten zetten. Het Nederlandse volk, voor zover dat tegenwoordig nog bestaat, uh de bevolkingen van Nederland is apathisch. Al tientallen jaren. Oh, ja de steeds grotere flatscreen met Netflix en Boer zoekt vrouw maakt het leven compleet.
'Als gevolg van de toeslagenaffaire zijn kinderen uit huis geplaatst". Nu heb ik zelf geen kinderen , maar ik kan me levendig voorstellen dat dat zo ongeveer het ergste is wat je als ouder kan overkomen, op de dood van je kind na, natuurlijk. De meeste van de verantwoordelijken hebben zelf kinderen!. Dit kan echt zo niet, dat MOETEN ze zelf ook kunnen begrijpen.
Wat is een sociopaat?
"Een sociopaat is iemand die kampt met een antisociale persoonlijkheidsstoornis (ASP), zoals dat in de psychiatrie wordt genoemd. Dat betekent dat iemand met ASP moeite heeft met zich te verplaatsen in een ander en het moeilijk vindt de gevoelens van een ander te begrijpen. Dat resulteert er geregeld in dat een sociopaat iets doet of een beslissing neemt en daarbij niet nadenkt over wat dat voor een ander kan doen en zich daar ook niet schuldig bij zal voelen."
Dit is dus een reden om wat van die ministers en ambtenaren voor het vuurpeloton te gooien. Dit is schandalig. En dit land? Dit land laat over zich lopen!
Tsja. Maar ondertussen was de kamer ook te druk met van ophefje naar ophefje te lopen. Van debatten over rare acties van Thierry, tot Zwarte Piet, tot genderneutrale shit en weet ik wat. Er zijn er 3 die dit dossier serieus hebben genomen: Leijten, Omtzigt en Azarkan. De rest? Die waren met andere dingen bezig. En dit is echt niet het enige dossier waarop eht misgaat. Dus als die andere 147 hun werk eens zouden gaan doen in plaats van obligate persmomentjes te scoren en youtube filmpjes te plakken, dan zou de controlerende macht echt de macht krijgen.
@BBRDWR | 21-04-21 | 13:43: Allemaal waar wat je zegt, maar ik heb toch de grootste moeite met de "eindverantwoordelijken".
@streknek | 21-04-21 | 14:04: Sure thing. Maar mogen we ook iets meer van de Tweede Kamer zelf verwachten? Bijvoorbeeld binnen de VVD, CDA, D66 en CU. Je gaat mij niet serieus vertellen dat die mensen allemaal 100% achter het coalitiebeleid en dit onrecht staat. Geloof ikg ewoon niet. Ik geloof oprecht dat alle kamerleden die het hier faliekant mee oneens zijn bang zijn om zich uit te spreken, maar die moeten juist nu een grote jongen of groot meisje worden en gaan praten.
En toch heeft ie weer een miljoenen publiek, als er weer een corona persconferentie is. Toen niet, nu niet, nooit niet, ga ik naar deze flapdrol kijken.
Daar zal die mee zitten!
@timster | 21-04-21 | 13:37:
Oh, als het er maar genoeg worden wel.
Ik kijk ook niet meer.
Oei, u gebruik het woordje flapdrol. Daar is in de Tweede Kamer tijdens het begin van de wereldwijde financiële crisis, alweer 12 jaar geleden, vermakelijke ophef over ontstaan tijdens een aanvaring tussen Kamerlid Jan Marijnissen (SP) en minister Koenders van de PvdA nadat laatst genoemde zei voor Wallstreet op te komen. www.youtube.com/watch?v=yYN85bRFCcA
@Vuurspuger | 21-04-21 | 14:20:
Toen was het vermoed ik ook terecht!
Onze politici hebben het er maar druk mee, met het overeind houden van de democratische façade. Met een Pinokkio aan het hoofd, goede banden met een zichzelf gelijkschakelende pers en een volk zonder geheugen lukt dat nog net.
Azarkan wil een spoeddebat, Ik wil een spoedproces, met een executie op de Waalsdorpervlakte zoals ze na de oorlog ook deden met Mussert.
Gevolgd door een wekenlang dansfestival op hun graven.
We hebben dus een Wet Openbaarheid van Bestuur (binnenkort vervangen door de WOO) die gewoon een wassen neus is. De overheid bepaalt zelf wel wat zij openbaar maken. Indien ongewenst dan is er sprake van geheimhouding...
Zou Sigrid oneerbare voorstellen hebben gedaan en klopt ie bij pineukinooit nu ongeleauveleaus hard?
En ook beweringen als, "kan ik mij niet herinneren" of "daarvan staat mij niets bij" zijn doorzichtige leugens. Journalisten zouden daarop simpel kunnen reageren met tegenopmerkingen dat wij dat soort uitspraken al heel vaak als smoesjes hebben moeten aanhoren. Ook opmerkingen als "dat herinner ik mij verkeerd" zijn goedkope leugens. Of het is uit de mond van Rutte pseudo eerlijk voor de camera te beweren dat hij het ook verkeerd vind de waarheid anders te herinneren om dat te gebruiken voor zijn onvolmaaktheid (lees "zich net als iedereen als feilbaar te presenteren") als een laf excuus voor onmenselijke besluiten waar hij politiek de eindverantwoordelijke voor is.
Wie kan zich dit soort wervingsspotjes voor het leger nog herinneren? www.youtube.com/watch?v=jUcewj_YDJ4 Als je het bestuurlijke en politieke handelen van een nota bene al demissionair geworden premier als nieuw gekozen volksvertegenwoordiging in grote meerderheid afkeurt dan zeg je daarmee dat hij voor zijn taak ongeschikt is. Als Rutte ook in het volgende kabinet premier wordt dan is de Tweede Kamer geen knip voor zijn neus waard en eveneens totaal ongeschikt voor haar werk.
En vertel me nu eens iets dat we nog niet wisten....
Maar vvd gewoon op 35 zetels in de peilingen. Wie zijn die mensen?
de ikke ikke ikke en de rest kan stikken mensen, die hebben zelf geen last van toeslagen ( 2x modaal in de vinex wijk).
@ikworstelengadouchen | 21-04-21 | 13:34: Naievelingen die alleen maar netflix kijken en geen politiek volgen. Die zitten in hun Vinex huisje zich kapot te lachen tegen 0,9% rente en een waarde die maandelijks 10% en meer stijgt. Probleem is naiviteit, want als het op dit gebied gebeurd, bij zwakkeren in de samenleving, dan gebeurt het elders ook. En dan komt er een tijd dat je zelf aan de beurt bent. En dan piep je wel anders. De regering is macht. Het is geleende macht, door het volk. Meer is het niet. Geef ze meer macht en ze zullen je onderdrukken. Die balans is zoek.
@BBRDWR | 21-04-21 | 13:40: De macht hebben we al lang ingeleverd. Ik ga nog altijd trouw stemmen, maar ik geloof niet meer dat je dit land op een vredige manier kunt redden.
@ikworstelengadouchen | 21-04-21 | 13:34: De ikke, ikke en ikke mensen waar jij naar refereert betalen die toeslagen. Dus zo ikke, ikke en ikke zijn ze niet.
Mensen die hun zaakjes goed op orde hebben en wel zo slim zijn om een simpel vragenlijstje in te vullen hoeveel uur je kind naar de opvang gaat en wat de uurprijs is?
Morele stemmers die ongezien het bolletje linksboven inkleuren. Let maar eens op wat er gebeurt als de vvd in kolom 4 staat en de pvv in kolom 1.
VVD referendum afgeschaft, VVD verhuurdersheffing ingevoerd, waardoor geen nieuwe sociale woningen meer, hufterige partij. Zegt wat over ons Volk, wat voor volk, 35 zetels Cristus te paard.
@Quib | 21-04-21 | 13:45: ook alleen omdat de belasting dat inhoud. FYI ik betaal er ook aan mee. Dat betekend niet dat ik deze regering er wel mee weg laat komen omdat het mij toch niet raakt. Probleem is dat die koekenbakkers geen hol om iets geven zolang de VVD maar deugend doet of ze de belasting gaan verlagen ( spoiler doen ze niet).
@ikworstelengadouchen | 21-04-21 | 13:59: Ik ben het met je eens hoor, ik maak zelf geen gebruik van toeslagen, HRA uitgezonderd. Ik wil zo weinig mogelijk afhankelijk zijn van de overheid. Maar, en voor wat het ook maar waard is, ik leef mee met mensen die niet zonder toeslagen kunnen.
En ik denk dat de regering er gewoon mee weg gaat komen.
We gaan weer richting de 40, dus we doen het goed.
@Zonen-van-Kuifje | 21-04-21 | 14:59: Groei betekent niet dat je goed bent, maar dat je groeit.
@Quib | 21-04-21 | 15:05: ene Bruls groeit iedere dag, Sjerron D. ook, maar of dat goed is?
@Zonen-van-Kuifje | 21-04-21 | 14:59: theepauze, weer even keuteltje doen?
Het drek verhaal bij RTL Nieuws gelezen. Kamerleden zoals Omtzigt moeten volgens de ministerraad dimmen en niet zo hun best doen.
"Ministers zeggen zelfs dat volksvertegenwoordigers het kabinetsbeleid voluit moeten steunen, en dat commentaar van Kamerleden in de toekomst zelfs minder scherp moet zijn."
Ik kan me echt niet voorstellen dat Omtzigt / CDA met Rutte verder gaat , zeker na dit verhaal.
Cda zat zelf in de ministerraad waar deze notulen van zijn...
VVD, D66, CDA en CU... Dit zijn de partijen die een regelrecht gevaar zijn voor de democratie.. Ondertussen hebben deze de partij de mond vol over andere partijen en hoe juist die een gevaar zijn voor de democratie: de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet
Een lek van notulen ministerraad. Ik mag hopen dat de rijksrecherche wordt ingeschakeld! Verder: niets in dit stuk verbaast me. Dit is hoe coalities werken, simpel.
Notulen zijn niet gelekt...
@timster | 21-04-21 | 13:30 |
Dat ze zo werken wil nog niet zeggen dat het zo hoort te gaan.
@TortuousConvolvulus | 21-04-21 | 13:36: Waar maak je dit uit op. Volgens mij gingen ze de notulen met ingang van deze maand openbaren, niet met terugwerkende kracht.
Betonrut aan de fundering van de democratie.
GVD, nu een motie van wantrouwen voor dit bewust trainerende k#tkabinet!
Opzouten met die Pinokkio!
Nog een keer zo'n democratische operette met zonder gevolgen. Tja
Kansloos. De meerderheid van de Kamer en van de kiezers steunt dit wanbeleid.
Echt, de regering kan helemaal niets, zo blijkt! Behalve dan liegen, verdoezelen, achterbaks kritische kamerleden proberen weg te werken en allerlei andere schurkenstreken waarvoor zelfs de duivel zich nog zou schamen!
wat een smiecht is het toch ook. Het wordt nu wel echt lastig om hem 4 jaar premierschap te gunnen, hoe erg de alternatieven ook zijn.
Er zijn geen alternatieven, ze zij allemaal hetzelfde laken een pak. CDA, CU en D66 zaten erbij, en in een vorig kabinet ook PVDA. Dit is gewoon hoe de Haagse politiek werkt. Wen er maar aan.
@Bigaroque | 21-04-21 | 13:33: Het alternatief is nieuwe verkiezingen en dan een aantal figuren(alle zittende ministers dus) UITSLUITEN van het passief kiesrecht.
@Bigaroque | 21-04-21 | 13:33: Ophangen, die klootzakken! Misschien dat dat helpt?
Dat worden heel wat meloenen voor Gert-Jan Segers om door te slikken. Maar geen nood, Jesse Klaver heeft minder scrupules om "zijn groene idealen" te verwezenlijken in Rutte IV.
Man man man, want stapt die prutser eens op
Ditzelfde zie je dus ook met het bouwen van huisjes gebeuren. Mensen zetten nu al hun zuurverdiende centen om in stenen omdat rutte zo'n slap woningbeleid voert voor zijn vvd achterban.
Die Hoekstra is al net zo'n gladde leugenaar als Rutte. Waarschijnlijk zit hij 's zondags nog schijnheilig in de kerk ook nog ook nog ook. Wat een poppenkast weer. Ziekmakend, letterlijk voor Omtzigt en die ouders.
Kunnen ze die seniele ouwe bok terug in het rusthuis rolstoelen? Hij zal niets vernieuwen en loopt hand in hand met de smerige oude vorm van politiek bedrijven. Dat wil zeggen: niet transparant, verkeerd cq valselijk informeren en verziekte agenda's doorvoeren.
Omtzigt slaat terug als het moment er rijp voor is, druk de stembiljetten en desinfecteer de stem locaties.
een sneeuwbal kun je weglachen, een lawine niet.
Ik hoop dat wat je zegt waar is.
Dit dus....
Inderdaad: Nu verkiezingen en weg met dat tuig! Maar ja, zijn er meer dan 10-20 kamerleden die we wel kunnen vertrouwen? Ik heb er een hard hoofd in of het echt wat oplost.
Op een of andere manier hebben er toch hele volksstammen op deze konkelpolitici gestemd.
Tussen 'Masked Singers' en 'heel Holland bakt' door dat is
Zie alhier de reden dat Hoekstra en Tante Sigrid Rutte niet keihard lieten vallen. Er ligt genoeg drek om hen mee te nemen in de val. Dit is Huis van Kaarten aan de Noordzee.
Precies. Kaag of Rutte is lood om oud ijzer. Uit exact hetzelfde kuisverrotte hout gesneden.
Nu het op straat ligt, is er voor Kaag en Hoekstra nog iets te verliezen? Gaat die motie van wantrouwen het nu wel halen?
Tijd voor een motie van wantrouwen tegen het kabinet, m.n. tegen hen die als fractieleider hierin deelnemen, omdat zij anders dan de kamer wel inhoudelijk kennis dragen over hetgeen in de ministerraad besproken wordt.
In deze vertegenwoordigen zij ook hun partij die daarmee medeverantwoordelijk wordt voor ongrondwettelijk gedrag.
Tijd voor muiterij in de TK, want de criminelen hebben nog steeds de meerderheid en zullen zich weer willen vrijpleiten.
Daarom dus versoepelingen. Nu in het nieuws, maar over een half uurtje barage van artikelen waarom de Corona versoepelingen niet kunnen, uiteraard inclusief grote verhoging van alle Corona cijfers om dit nieuws onder te laten sneeuwen.
Nou was het al Godgeklaagd maar dit is überGodgeklaagd. Ik kan me niet voorstellen dat die boefjes uit de Trêveszaal er dit keer wéér mee wegkomen. Gewoon een kwestie van vlek op vlek.
Ja, Rutte zal er 'geen actieve herinnering' aan hebben. En nee, in tijden van 'nationale rampspoed' is er 'eenheid' nodig, maar je zou toch verwachten dat het ook het journaille een keer te gortig wordt. En als die je rug niet meer afdekken ben je passé.
De vorige keer kwam Rutte er net mee weg. Mocht er een debat komen, denk ik dat -ie nu gewoon niet meer handhaafbaar is. Dat was-ie al niet maar dat besef was nog niet tot de kamer doorgedrongen.
Mocht onze volksvertegenwoordiging nog een greintje microgram fatsoen in hun donder hebben, is het klaar met Mark en mag hij opbokken. Ik zeg: mocht want je weet 't nooit.
Zie eigenlijk liever dat ze niet allemaal vol op Rutte gaan maar vol op hele kabinet.
Was niet alleen Rutte maar al die ministers die op dat overleg aanwezig waren, D66, CDA, CU allemaal net zo schuldig.
Heb geen zin in nieuw kabinet met Freulle Kaag als premier omdat D66 er weer mee weg komt.
Rutte zal zich pas wat actief gaan herinneren als zijn nek weet hoe zwaar zijn kont is.
dat gaat niet gebeuren, want het is besproken in de ministerraad. En daar zaten D66, CU, VVD en CDA ministers bij aan tafel. Dus die waren op de hoogte. En die hebben gezwegen. Maar je krijgt dan nu dus geen meerderheid in de 2e kamer lijkt mij om iedereen weg te sturen.
en wanneer gaan we nu met die hooivorken en fakkels op stap?
Uw buurman heeft VVD gestemd. En uw buurvrouw D'66. De andere buren en hun kinderen stemden CDA en andere splinterpartijen. Zij hebben bepaald dat u vier aan de zijlijn mag blijven staan roepen dat het een schande is. En ze hebben bepaald dat Rutte zijn macht mag behouden en mag doen wat hem goeddunkt. Over vier jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen en zelfde karteluitkomst.
@Graaier | 21-04-21 | 13:27: Dan zijn mijn buren ook te laf om mij tegen te houden mocht de poep echt de ventilator raken.
Op 1,5 meter afstand kan dat best een forse demo worden.
@ikworstelengadouchen | 21-04-21 | 13:30:
Het is waarschijnlijker dat Rutte stopt met "verkeerd herinneren" (aka notoir liegen), dan dat in dit rubbertegelland ooit een brede volksopstand uitbreekt.
@der_feldwebel | 21-04-21 | 13:43: ik voel me laatste jaar al aardig opgefokt, probleem is dat ik weet dat ik zo goed als alleen sta....
Glas, plas en ongezien de tyfus voor het Nederlandse volk. Bestuurders, wat zijn het toch een stelletje incapabele corrupte graaiers in dit land. Zo rot als een mispel en waarom? Omdat wij, het volk, niets doen. Met onze ruggengraatloze houding en triviale kut-weetjes. Oh wat zijn we een intelligent volk. Klopt. We zijn alleen niet wijs....
Hoog tijd voor hooivorken, pek en veren.
@MooseNL | 21-04-21 | 13:28: In Rusland of Frankrijk deden ze dat 100 jaar geleden heel anders hoor.
Grondwet artikel 119:
De leden van de Staten-Generaal, de ministers en de staatssecretarissen staan wegens ambtsmisdrijven in die betrekkingen gepleegd, ook na hun aftreden terecht voor de Hoge Raad. De opdracht tot vervolging wordt gegeven bij koninklijk besluit of bij een besluit van de Tweede Kamer.
Van die Hoge Raad hebben ze niets te vrezen. Daarin zit hetzelfde slag volk als in het kabinet, de karteltop, de ambtelijke top en de grote mediaorganisaties.
vertel eens iets nieuws !!
De eerste blaadjes in de wijnrank bij mij in de tuin beginnen te ontluiken.
Originele nick
Bij de mooie uitspraak Alles sal reg kom, wordt vaak de toevoeging van de Boer vergeten. En dat is "als elkeen sijn plig doe" o.i.d. Dat laatste vinden de kartelpolitici alleen maar gelden als het hen macht oplevert.
was een staatssecretaris van D66 toch die hoofdverantwoording zou moeten dragen ?
Wanneer stoppen we toch eens met wegkijken?
Misschien een domme vraag, maar hoe komt RTL aan 'geheime notulen' van de ministerraad?
Zal vast iemand van D66 zijn. Moet haast wel. Of een boze ambtenaar van AZ?
Van iemand van de NOS die ze eigenlijk aan GS had willen sturen?
En ook de media wegens foutief of niet informeren van Nederlandse burgers zijn net zo schuldig.
Nee, de kiezers zijn trouw aan hem. Wat! ze zijn verslaafd aan die notoire leugenaar en grootste volksverlakker ooit!
Hm, volgens mij bedoelt u: Zijn kiezers zijn trouw aan hem.
Wat hij ook doet.
Dat zegt mij wel wat over de mentaliteit van die kiezers.
Gaat het nog steeds over die toeslagen affaire? Klein bier dat bijna niemand interesseert...
Het gaat natuurlijk over het in en in verrotte politieke proces.
Kijk, da's nou VVD-taal. Mensen opzettelijk de dood injagen en daar keihard om lachen. Sterf, vuile tiefushond, sterf.
Precies, wat interesseert jou dat nou?
Jij en je clubje zijn volledig gespeend van elke moraal en daarom [X] Ongeschikt.
Klein bier waar een kabinet om viel.
@ Zonen-van-Kuifje | 21-04-21 | 13:16 |
Snap het nou !
Wellicht een te groot kluifje voor jou.
Daarom leg ik het je even uit.
Het feit dat het parlement, dat geacht wordt ons burgers te vertegenwoordigen, gebruuskeerd wordt door doelbewust informatie achter te houden, en niet alleen deze ene keer, is het structurele probleem.
Zonen-van-Kuifje | 21-04-21 | 13:16
Je hoeft de verkiezingsuitslag maar te nemen om in te zien dat Kuif hier gewoon gelijk heeft. Het interesseert niemand.
En is het klein bier ? Jawel hoor, uit hetzelfde kratje als: Karaktermoord op Omtzigt, de onderste steen van MH17, Aardbevingsschade Groningen, Bommen op Hawija, Covid19 aanpak, Teeven bonnetje, en nog tientallen meer flesjes klein (en dood) bier uit de brouwerij van 10 jaar Rutte.
Jammer Kuif.
Dit zal jouw leugenachtige Rutte blijven achtervolgen.
@der_feldwebel | 21-04-21 | 13:28: Je vergeet de steun aan moorddadige ISIS-terroristen in Syrië. Dat onderzoek heeft Rutte slim in de doofpot weten te houden, maar het ligt er nog steeds en verspreidt ondertussen een hemeltergende stank van schaamteloze moordzucht en weerzinwekkende immoraliteit. Voor Rutte ruikt het echter als een verfijnde after-shave, vrees ik.
@der_feldwebel | 21-04-21 | 13:28:
Inderdaad, ook hier gaan ze mee weg komen, aangezien ze een meerderheid in de kamer hebben.
Misschien dat het strafbaar is, dan is er nog een sprankje hoop.
Anders is het een gevalletje wij van WC -eend bepalen of wij van WC-eend schuldig zijn ergens aan.
En het volk, hij/zij/het ploeterde voort.
Nieuw leiderschap, dezelfde zakken.
Ik hoor net weer een luide schreeuw hier om de hoek in Enschede.
Dat was uit Groningen zover draagt het geluid.
@likdoorn | 21-04-21 | 13:16: Klein geheimpje: Ik woon hemelsbreed 150m van Pieter Omtzigt..
@Sqbar | 21-04-21 | 13:25:
En? Neukt hij nog?
@miko | 21-04-21 | 13:40: Omwille van de privacyregels kan ik daar geen enkele uitspraak over doen. Ik ga er sowieso verder niks over melden.
ach, zolang Rutte en Kaag geen professionele hulp zoeken voor hun narcisme zitten we nog lang met ze opgescheept.
Vergeet de politieke brekebeen Ollongren niet.
@Koning Willy | 21-04-21 | 13:16: Zou dit lek haar wraak zijn? Ze is de laan uitgestuurd en wil nu de rest van het tuig in haar val meeslepen?
@obominotie | 21-04-21 | 13:45: Dan zou ze voor het eerst sinds ze minister werd iets fatsoenlijks hebben gedaan.... Dat is een mooie gedachte.
Omtzigt... wanneer gaat u aan het werk?
Of dat wat uit maakt.
Omtzigt heeft de staat der Nederlanden overzien en zit overspannen thuis.
@Uw Verzekeringsadvis | 21-04-21 | 13:21: Ach, als Omtzigt kan, gewoon een Klaas Dijkhofje doen, of die ene burgemeester die 800k aan wachtgeld kreeg in jaren tijd. Laat het parlement maar, die doen toch niks.
Gewoon weer 13 uur lang in de kamer gaan ontkennen, liegen en, als je schaakmat staat, zeggen dat je er geen actieve herinnering aan hebben. De kartelgenoten van dit kontneukkabinet geven dan steun en vanuit de oppositie is er nog wel een opportunistische christen die meestemt . Rutte 4 is aanstaande.
Ja, maar geef die kartelgenoten eens ongelijk dan. Er stemt verdorie nog steeds een overgroot deel van de bevolking op die mensen. Als je dan ergens wilt beginnen, dan moet je toch op een of andere manier aan die mensen duidelijk kunnen maken dat wat ze stemmen gewoon complete achterlijke onzin is? Probleem is dat dat dus met geen mogelijkheid lijkt te lukken... Hoeveel uitzendingen of afleveringen van talkshows ook gegaan zijn al over die toeslagen... Men blijft gewoon hetzelfde stemmen. Zolang dat niet verandert zal er ook gewoon niet zoveel veranderen...
Heeft iemand Rutte al eens gevraagd wat volgens hem het verschil is tussen een gewone herinnering en een actieve herinnering? Ik ben bang dat een actieve herinnering iets is dat je wilt onthouden...
het staat in de notulen..
Hou maar op Geenstijl, het heeft geen zin... Het het volk heeft gekozen en blijft dit kiezen... Ik heb ook geen idee waarom...
Miep Gemiddeld kiest vast voor Rutte omdat hij zo'n lief lachje heeft en dat hij op de fiets naar het werk gaat.
Inhoudelijk stemmen is er vaak niet bij.
Ik durf er 3 kratten bier op te zetten dat dit weer vh teflon afglijd in de vergetelheid
Daar heeft Rutte geen actieve herinneringen aan.
ik kan er enkel on lachen. al die andere fases, ongeloof, boosheid, onverschilligheid heb ik al achter de rug. jammer dat we in een land leven waar er volksvertegenwoordigers meer zijn en enkel bestuurders die zonder enige controle kunnen doen en laten wat ze willen.
Als ze weer echt het vertrouwen willen terug geven, dan zal Rutte en co per direct moeten opstappen, een straf rechtelijk onderzoek ingesteld moeten worden naar de handelingen in de ministerraad en toeslagen affaire en zouden er nieuwe verkiezingen gehouden moeten worden met als bijkomende voorwaarden dat de partijen die tijdens dit bewust tegenwerken van de kamer uitgesloten worden van een nieuw te vormen kabinet.
Er bestaat veel meer vuilnis rondom VVD-ministers/afgedekte zaken en Rutte was 10 jaar lang de ideale ritselaar om dat met het volk te communiceren. CDA en 666 deden graag mee voor de macht.
Alle politieke partijen die baantjes voor hun achterban ritselen hebben bloed aan hun handen.
'Toeslagen hanteert de botte bijl bij het terugvorderen. De dienst zoekt en volgt een wel héél strikte interpretatie van de wet.'
Advocaat van de duivel: is er eigenlijk bij de belastingdienst wel ruimte om de wet niet heel strikt te interpreteren? Aan niet strikt interpreteren grenst willekeur. En dat willen we ook niet. Of de wet klopt gewoon niet. Moeilijk.
Daar is een hardheidsclausule voor nodig waarbij de ambtenaar zelf ook ruimte krijgt om coulance toe te passen. Die was expliciet niet opgenomen in de wetgeving om vermeende fraudeurs geen ruimte te geven om een ambtenaar om te lullen.
Het is gewoon nooit goed.
@Zonen-van-Kuifje | 21-04-21 | 13:17:
Dat klopt, dat toeslagen circus deugt nergens voor. Afschaffen dus die geld rondpompende mallemolen en dat hele aanverwante ambtenaren apparaat erbij.
De beerput blijkt nog net even groter en viezer te zijn dan we al dachten. Aan de andere kant: dacht iemand dat Rutte & friends ooit echt open kaart wilde spelen? Rutte is zelf nooit ergens echt verantwoordelijk voor, daarvoor heeft hij handlangers. En als het te heet wordt onder zijn voeten, dan speelt hij zijn joker en heeft hij er geen herinnering meer aan.
Anders stemmen, echter? Mwa... Rutte zou live op TV een baby kunnen eten en nog steeds complimenten krijgen dat hij zo'n goede leider is.
Dit zijn weer, letterlijk, een paar lijken die uit de kast vallen. Bloed Mark, bloed aan je handen heb je
Waar is het fout gegaan met ons landje..?... of.... was het altijd al "fout'..?
Bij de stemmingen tegen de Europese grondwet. Daar is het mis gegaan.
Dat daarom werden de Corona maatregelen gisteren versoepeld.
Om vandaag de aandacht af te leiden van weer een Rutte schandaal.
Onderdaad. In de politiek draait alles om timing en is niets toevallig.
Het gewone kiesvolk blijft dankzij MSM van deze informatie verstoken, dan wel zoals gewoonlijk vals voorgelicht...
Normaal gezegd zou dit strafbaar moeten zijn.
Nu slechts stevig misbruik van politieke onschendbaarheid?
Dus toch samenzwering of veel toevalligheden.
Je zou bijna die gasten met die shovel uit Lunteren een belletje geven...
geloof me nou maar...... die doorgesnoven boerenbierstroknuppels maken alles nog heel veel erger....
@grapjasz | 21-04-21 | 13:08: Maar t ruimt wel lekker op
Oh joh. Dit zijn we collectief vergeten bij de eerstvolgende verkiezingen.
Daar hebben we geen actieve herinnering aan. Ook wel genoemde het Syndroom van Opstelten.
@BoerKoekoek | 21-04-21 | 13:05: Mevr Jorritsma VVD had daar al eerder last van tijdens het gedonder over de betuwelijn,
@bigb28 | 21-04-21 | 13:32: Dank. Vanaf nu dus bekend als de ziekte van Jorritsma-Opstelten.
Deze VVD stemmer vindt het nu al niet boeiend.
Glas, plas, was.
Verzin eens wat anders!
@streknek | 21-04-21 | 13:30: Aap noot mies
@streknek | 21-04-21 | 13:30: Want?
@streknek | 21-04-21 | 13:30: hoofd, schouder, knie, teen.
@BoerKoekoek | 21-04-21 | 13:37: Ja, heel goed. Net zo afgezaagd als je eerste reactie.
Glas, plas.
Jij ook.
Rutte is vieze man.
Als dit soort zaken binnen een bedrijf gebeuren, dan komt er een crisismanager met een onmeunige bezem even vegen.
Of McKinsey
Dat hangt er van af. Ook in het bedrijfsleven wordt eerst geprobeerd dat zaken niet openbaar worden.
@koeberg | 21-04-21 | 13:05: Soms moet je inderdaad wel eens elkaar de hand boven het hoofd houden.
@koeberg | 21-04-21 | 13:05: Met als verschil dat het wel onmiddellijk gevolgen heeft voor degenen die het hebben uitgevreten.
@koeberg | 21-04-21 | 13:05: Jawel, maar dit loopt nu 10 jaar.. het houdt nu op.
@BoerKoekoek | 21-04-21 | 13:03: Zeg dat nou niet, daar komt Hoestra vandaan.
Nee, dan komt het hoofd HR met een plastic mapje per betrokkene. In dat mapje zit de VSO en een checklist voor spullen die moeten worden ingenomen. Je mag dan in je vuistjes knijpen als je er met een VSO vanaf komt en niet met een ontslag op staande voet.
En dan natuurlijk de grote vraag: Gaat Rutte nu eindelijk eens aftreden?
Zeker. Vlak nadat u 1000 euro krijgt, het geld van Griekenland is terugontvangen, de hypotheekrente weer geheel aftrekbaar is etc etc. Wait for it.......
Dit moeten ze niet aan hem overlaten.
Ze moeten hem arresteren. Punt
@BoerKoekoek | 21-04-21 | 13:04: Je blijft hoop houden!
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij nog steeds het beste is dat Nederland kan overkomen. Bij het slechtste kan ik mij dan geeneens een voorstelling maken.
@Kijkeensaan | 21-04-21 | 13:05:
Rutte onder ede: politieke noodzaak boven wet''.
youtu.be/jlLb_i9AQt4
@MickeyGouda | 21-04-21 | 13:07: Haar naam is Sigrid.
@BoerKoekoek | 21-04-21 | 13:04: En we weer gewoon altijd 130 mogen rijden.
REAGEER OOK