Welke idioot van het OMT lekt naar het AD?
Mafklapper
Social
Jubelende berichtgeving in het Algemeen Dagblad. Half april zijn we uit het boze coronabos, we krijgen geen Code Zwart en we gaan binnenkort in polonaise door koopgoot, kroeg en parenclub. Dat melden bronnen rond het OMT aan deze site. Aldus deze site van het AD. Sinds wanneer heeft het Outbreak Management Team (of iemand daarom heen - een zus, een oom, de schoonmaakster, de butler) het Algemeen Dagblad onder een sneltoets? Ja, het klopt dat de besmettingsgraad nu al drie dagen aan het dalen is. Ja, het klopt dat Het Blauwe Lijntje naar beneden gaat. Ja, het klopt dat de groeifactor MINUS 2,1% is. Maar dat zegt allemaal maar vrij weinig in een pandemie, waar een week een heel lang jaar is en iedereen een week lang paasinkopen heeft gedaan. En dat weet die idioot van het OMT ook. Wie was het Jaap? Want nu sta je voor aap.
UPDATE: 5.365 blauwe-lijn-strijders
Remember Curaçao
Reaguursels
InloggenHet lek is dezelfde die meldt dat er nu waarschijnlijk toch inderdaad geen elfstedentocht in augustus komt
Afgelopen weekend mijn zolderkamer weer eens verlaten, rondje wezen lopen.
Als ik zo rondkijk worden de maatregelen nauwelijks nog nageleefd, op de voormalige terrasjes zitten mensen dichter op elkaar dan normaal omdat er minder zitplek is zonder alle stoeltjes van de restaurants. Overal wachtrijen voor dingen als een kop koffie om mee te nemen of winkelen op afspraak omdat je nu alleen op een vaste tijd naar binnen mag, waarna mensen dus zowel tegelijkertijd de winkel betreden als tegelijkertijd moeten gaan afrekenen omdat de tijd op is. In de winkels is een mondkapje optioneel, ik heb niemand geweigerd zien worden omdat ze 'm niet op hadden
Mocht de pleuris nu uitbreken, in de vorm van een dodelijkere variant, dan is mijn inschatting dat er geen nieuwe (effectieve) maatregelen meer te nemen zijn. De huidige maatregelen zijn te lang doorgegaan en worden niet meer serieus genomen. Ik denk dat de regering er beter aan had gedaan om direct keiharde, maar kort durende maatregelen (2 weken complete lockdown bv) te treffen in gebieden waar het zich verspreidde, in plaats van langzaamaan de maatregelen stuk voor stuk door te voeren.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
De maatregel die in binnen- en buitenland goed werkt: "Voorkom besmetting. U weet zelf hoe". 95% doet het vervolgens prima. Alle overige middelen waren erger dan de kwaal, incl collateral damage, kosten handhaving enz
Besmettingen zegt niets.
Datzelfde rivm voorspelde dat er medio maart 170.000 (!) besmettingen per dag zouden zijn. Lekker de ongefundeerde angst erin opgooien, en nu aan het einde griep seizoen melden dat de bizarre maatregelen hebben gewerkt.
En die kut Duitsers sluiten de grenzen voor personen zonder test. Wat hebben we aan de EU als deze dat toelaat? De Duitsers komen wel hierheen. Al moet ik zeggen als de kans er is met lege banden weer terug. Wat een smeerlappen. Alsof het in Nederland erger is dan in Duitsland.
Einde derde golf? Zou zomaar kunnen in april, wanneer het griepseizoen op z'n einde loopt.
Waarom lekken ze denk je? Omdat ze weten dat de cijfers aan het dalen zijn. In ieder geval gaan ze niet de eerder door RIVM voorspelde waarden bij lange na niet halen. Om de mensen voor te bereiden op de zoveelste voorspelling van het RIVM die niet uit komt, lekken ze het naar het AD.
Inenten in plaats van testen. Wel vrijwillig natuurlijk.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 04-04-2021 tot 05-04-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 1 persoon
70-79 3 personen
80-89 0 personen
90+ 1 persoon
< 50 1 persoon
Totaal 7
Waarvan 4 in het ziekenhuis
Waarvan 0 in het verpleeghuis
Waarvan 3 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 3 personen
40-49 7 personen
50-59 9 personen
60-69 16 personen
70-79 12 personen
80-89 6 personen
90+ 1 persoon
< 50 1 persoon
Totaal 56
Goh, 70-plus is niet langer oververtegenwoordigd.
@Papa Jones | 05-04-21 | 15:33: Laagste cijfers in tijden, maar ja 2e paasdag. Maar de 70 plus is nog steeds oververtegenwoordigd maar wel veel minder dan anders. Hopelijk blijft dat zo.
Beetje veel tot aan de 60 he? En als je tot 69 erbij telt is dat bijna driekwart onder de 70! Lijkt er op dat het virus steeds gevaarlijker wordt voor jonge mensen.
@blikjegrolsch | 05-04-21 | 16:40: Nee, het aantal 70plus daalt door de vaccinatie.
@blikjegrolsch | 05-04-21 | 16:40: Denk dat ze ook makkelijker opnemen.
Er komt nu geen 3e golf. Dit is een kortstondige opleving van de 2e golf. Dit virus is seizoensgebonden, kijk naar het zuidelijk halfrond daar begint nu de ellende. In de zomer zal het virus weer vrijwel geheel verdwijnen om daarna weer terug te komen in de winter. De 3e golf komt pas komende winter met wederom lockdown's en nieuwe vaccinaties voor de inmiddels gedeeltelijk vaccin-resistente varianten.
Net als de griep...
Hey goed idee man. Omdat jij er geen echte last van had is het niet erg als de ziekenhuizen overstromen en mensen bijvoorbeeld zonder diagnose met kanker blijven rondlopen (of valt kanker ook allemaal wel mee, omdat je iemand kent die er niet zo’n last van had).
Waar gelekt wordt moet gepamperd worden.
Of een Tena, of een condoom...
Als iedereen die al gevaccineerd is of die dat wil worden nou eens in mei, juni, juli en augustus binnen blijven zitten, dan kunnen degenen die dat niet willen lekker op een terrasje zitten en weer fijn van het buitenleven genieten.
Wat prikken die Chinezen eigenlijk voor een vaccin.
En zijn die miljoenen Chinezen allemaal al gevaccineerd nu daar al wekenlang weer alles open is.
Met uitzondering van een aantal virushaarden.
‘China has administered about 117 million doses of vaccine, enough for only 4.2% of the population; there’s no clear data on what percentage of the population has been fully vaccinated. To reach the 70% herd immunity threshold, the number of Chinese with COVID antibodies would have to exceed 900 million.‘ (fortunedotcom)
Dus.. die zijn er nog lang niet. Van paniek lijkt geen sprake. Integendeel. Snap het ook niet.
@Computer_says_no | 05-04-21 | 15:04: Als ik kijk naar NL dan begin ik het onderhand heel goed te snappen.
Ach volgens ons kabinet gaan we die lockdown nog wel een tijdje volhouden. Heb ik via via gehoord
Ik hoorde ook dingen via via. Even opschrijven anders ben ik ze zometeen weer vergeten.
Er wordt hier NIETS genotuleerd. Is alleen maar lastig als er vragen gesteld worden.
Volgens van oeffelen die de wereld rondreist is een strengere lockdown de enige oplossing.
Dan denk ik het tegenovergestelde .
@Koning BongoBongo | 05-04-21 | 14:55: Ik denk met u mee
FF helemaal offtopic. Ik laat net tien seconden de muis per ongeluk op het GS logo staan. Begint het rond te draaien en iets af te spelen op de pc. Heb ik gister nou teveel gedronken of is het oud nieuws?
Ja.
Andere keren te weinig.
Wie er gelekt heeft doet er niet toen.
Maar Mark Rutte heeft er opdracht toe gegeven.
Nou , dat zeg je nou wel ,maar ik vroeg 't 'm net en hij zei dat hij van niets wist.
De premier van Tsjechië Andrej Babis wil af van massale vaccinatie en in plaats daarvan goed werkende medicijnen ontwikkelen (zoals nu samen met Israel & Denemarken gebeurt). Dit is iemand met een vooruitziende blik. Vaccinatie tegen Covid wordt volgens Babis op dezelfde manier aangeraden voor degenen die nu ook de griepprik ontvangen. Het is belangrijk om niet afhankelijk te blijven van de farmaceutische industrie en snel het economische leven weer normaal op te pakken.
Goeie zet van de CZ Babis.
Ah juist ja, net zo lang doorgaan totdat alle zorgpersoneel in een burn-out zit.
@* Il Principe * | 05-04-21 | 13:50: Dat gezeur over drukte op de corona afdeling. Die drukte is elk jaar tijdens een flinke griep periode, moeten er ook mensen verplaatst worden omdat de ICs vol liggen. let wel, de helft van de IC patiënten heeft geen corona.
Andrej Babis is vooral onernemer en ruikt vooral geld en daar heeht hij al heel veel van....
@zoalsikhetzeg | 05-04-21 | 13:58: altijd om weer mooi te zien: we investeren vele miljoenen (en nog te weinig) in het leger (enne... is er al oorlog?), zodra de IC's met mensen periodiek voller raken gaat het land op slot, want er zijn geen verpleegkundigen..., willen we ook niet betalen. Ondanks het (lands)bestuur bestaat Nederland nog...
@vranac | 05-04-21 | 13:59: Andrej Babis is ondernemer en ziet de Tsjechische economie ernstig geschaad worden door Rutte-en-Hugo-achtig gezwabber (voorbeeld: AZ niet onder de 60 en niet boven de 60). Covid is voor de klein deel van hen die er ziek van worden een levensbedreigende ziekte. Vaccineren is een mogelijkheid, maar het virus is voortdurend aan het muteren zodat je na een jaar alweer geprikt moet worden. Daarom verlegt Babis het behandelingsperspectief van vaccineren naar het toedienen van 100% werkende medicamenten.
Dat lijkt mij ook het verstandigst. Vaccinaties voor kwetsbare groepen en medicijnen voor mensen met een laag risico. Ik ben kerngezond en heb geen zin om de rest van mijn leven om het halfjaar ingespoten te worden met een vaccin. Helemaal niet als dat gepaard gaat met een vaccinatiepaspoort dat als een soort ausweiss gaat fungeren.
@nobodiesunmighty | 05-04-21 | 14:04: een sterk leger is als een goede opstalverzekering. Je hoopt 'm nooit nodig te hebben. Maar zonder ben je gigantisch de lul als er iets misgaat.
@AmbtenaarInFunctie | 05-04-21 | 14:50: Het is 2021 . Je hebt meer aan 1 hacker dan aan een heel leger .
@AmbtenaarInFunctie | 05-04-21 | 14:50:
Net zoals een ruime IC capaciteit dus. En we zien nu allemaal al maanden waar dat toe leidt.
Ach, ik reaguur al 2 weken met het volgende op die datalikkers op Twitter (die altijd zo fijn meegeilen met maatregelen en waarschuwingen). Kijk ik heb 2x3dagen m,et COVD-19 in het ziekenhuis gelegen, dus mij hoor je corona niet bagatelliseren. De feiten zijn nu echter zo: 1) het # besmettingen daalt, is echt over de top; 2) het gemiddeld aantal doden / dag daalt; 3) de IC stijgt nog iets, maar dat gaat dalen, want zie 1); 4) vaccinaties zijn rete-effectief en die gaan door. Niet snel genoeg, maar wel door. Hierop kan en mag je anticiperen, want we snappen de bewegingen heel goed. Dus kan je over ca. 2 a 3 weken aankondigen dat je begin mei behoorlijk open kan. Erg, erg irritant is dat dat inderdaad samenvalt met dat vermaledijde islamitische feest, waardoor mijn wijk weer op zijn kop staat.
Zie voor de zomer voorlopig nog niet veel open gaan, vrees dat het herfst wordt met het huidige tempo van vaccineren.
Voor de werkelijk geïnteresseerden:
maurice.nl/2021/04/05/einde-derde-gol...
De virusoverdrijvende regelfetisjisten zijn vaak vroeger wakker dan de laat de boel maar overwaaien kudde.
Zie ik in mijn statistieken.
Klopt. Je ziet dat de datalikkers op Twitter, die ik eerder erg bewonderde, nu blijkbaar baat hebben bij voortduren van deze situatie, waaraan ze hun nieuwe positie=invloed te danken hebben. Niks menselijks is ze vreemd, dus nog steeds hangen ze de stormvlag bij 't minste of geringste, terwijl ze heel goed in staat zijn om te modelleren en te voorspellen dat de 3de golf al zodanig over is, en zodanig voorspelbaar dat je begin mei open kan.
Epidemioloog Esther Metting die op 18 januari in NieuwZuur een voorspelling presenteerde van 170.000 nieuwe Corona besmettingen PER DAG in april, op basis waarvan toen de avondklok werd ingevoerd... Waar blijft het tweede interview met deze dame om haar met eigen haar voorspellingen te confronteren? Waarschijnlijk heeft ze daar nu geen actieve herinneringen meer aan... nos.nl/nieuwsuur/artikel/2364913-de-u...
Die besmettingen zijn er niet dus de avondklok werkt krijg je dan te horen.
was het maar waar, dan hadden we dus in april totaal grofweg 5 miljoen besmettingen gehad en konden we de zomer lekker immuun ingaan.
Nee joh, dat komt juist door de avondklok, anders was het veel erger.
Die regen van vanmorgen kwam ook niet zomaar uit de lucht vallen, ik heb een regendans gedaan.
@klaasjanhenk | 05-04-21 | 13:21:
Was jij dat? Wil je dat aub niet meer doen.
@klaasjanhenk | 05-04-21 | 13:21: vergissing, t was een sneeuw regen mix dance.
Wat is dat toch voor een raar iets joh? De dagen worden langer, de zon gaat meer schijnen, het wordt af en toe weer wat warmer en de piek zet niet door... zou er een verband zijn joh? Verrek, vorig jaar rond deze tijd gebeurde hetzelfde! Raar!! www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
D66 wil het.
Goh, een griepgolf die eind april als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Gebeurd anders ook nooit.
Een griepgolf die bestreden wordt met het sluiten van sociale en maatschappelijke voorzieningen, het inzetten van miljoenen vaccins. Klopt.
@ruudvangeelen | 05-04-21 | 13:04: Hahaha. U komt echt uit een ei.
@ruudvangeelen | 05-04-21 | 13:04: o ja joh? Je hebt geen actieve herinnering aan vorig jaar rond deze tijd? Even de ziekenhuisopnames checken vanaf begin april 2020 tot oktober 2020. Nul vaccinaties... www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
@ruudvangeelen | 05-04-21 | 13:04: U bent bang hè?
Een ideale onderdaan.
@Mr Moore | 05-04-21 | 13:09: Wat mij verbaasd is dat niemand meer een actieve herinnering aan de jaren ervoor heeft.
En nu blijft doen alsof er iets nieuws aan de hand is. Alsof straks in juli de ICs ook vol kunnen liggen als we ons niet aan de maatregelen houden.
En door alle maatregelen komt dit virus toevallig in de bandbreedte van de griep kwa ziekte beeld. Komt en gaat op diezelfde momenten. Maar het was allemaal veel erger geweest als we geen mondkapjes ophadden.
En IK ben een complot denker?
Ik pis in mijn broek.
@ruudvangeelen vorig jaar hadden we nog geen vaccins en waren de maatregelen niet zo streng als nu, maar toch kwam de golf ten einde... Welke verklaring, anders dan hogere temperaturen en luchtvochtigheid, kan je geven?
@videtur Heel veel mensen leven zo in angst dat ze niet voor rede vatbaar zijn. En dat is enigzins te begrijpen als NOS en Televaag je enigste bronnen van informatie zijn. Die mensen geloven echt dat de enige uitweg uit deze ellende prikken-prikken en nog eens prikken is. Het enige wat je kunt hopen is dat hun gezonde verstand nog eens uit die coma komt.
@ruudvangeelen | 05-04-21 | 13:04: Ruudje jonguh.... die maatregelen helpen helemaal niets. Telkens als je de maatregel intrekt gaan de besmettingen weer omhoog. We komen allemaal aan de beurt ,alleen wordt de ene mens ziek en de andere niet.
Mooi,gooi alles maar open, wel of geen besmettingen het maakt mij niet uit,tijd om weer normaal te gaan doen,en degene die in angst op de bank zit lekker blijven zitten.
Het maakt mij niet uit, ofwel egoïsme ten top. Het kenmerk en probleem van de coronacrisis. Als “ik” maar op het terras kan zitten ..
nl.m.wikipedia.org/wiki/Psychopathie
@ruudvangeelen | 05-04-21 | 13:03: Een ander verbieden op een terras te zitten zou ik stellig vele malen egoïstischer noemen.
Ga lekker naar Brazilie joh.
@ruudvangeelen.
Het blijft apart. Mijn vrijheid eindigt, waar uw angst begint.
Over egoïsme gesproken idd.
@Cannabooze | 05-04-21 | 13:27: ''Mijn vrijheid eindigt, waar uw angst begint'', dit is een interessante zin/stelling. Ik zou deze bewaren als ik u was.
@ruudvangeelen | 05-04-21 | 13:03: Als ieder die dat wil dat kan, en ieder die dat niet wil niet hoeft, dan is dat wat mij betreft liberale vrijheid.
Komen die doemdenkers van het OMT eindelijk eens met positief nieuws weet Pritt het weer een azijnzwarte draai te geven
Inderdaad.
Je kunt het ook omdraaien en je afvragen welke idioot er steeds met die doemscenario's aan komt kakken.
@Kijkeensaan | 05-04-21 | 12:59: dat is de rivm default mode
Basisscholen beginnen dinsdag weer dus kan het virus weer op pad.
Kinderen van onze buren al corona positief onze kleindochter ook dus de verspreiding ligt absoluut niet bij de kinderen zoals van Dissel al vroeg voorspelde.
Maar wel heel fijn voor de Ramadan dat het zo snel voorbij is.
Die basisscholen is idd echt wel een probleem. Hier in de staat een gezin thuis omdat er kinderen in die klas positief waren getest. En wat doen de ouders? Brengen de kids naar opa en oma ... man man man
@ruudvangeelen | 05-04-21 | 13:06: Want als je positief bent ga je dood of zo?
@zwartzondersuiker | 05-04-21 | 13:10: alleen als je anaal wordt getest
@zwartzondersuiker | 05-04-21 | 13:10:
Ja, dat je dat niet weet.
Positief getest is einde oefening.
Natuurlijk breng je de kids naar opa en oma, Die zijn gevaccineerd
Nou deze oma is anders nog lang niet gevaccineerd. Pas al op gedurende de hele pandemie met liefde op kleinkinderen maar voelt wel als Russisch roulette met een man die diabeet is.
Mooi, dan kunnen we binnenkort de Carnaval inhalen.
Carnaval moet voortaan na 'seizoensgebonden virus' gevierd gaan worden, zo rond de laatste week van april.
Carnaval gelijk laten lopen met de Ramadan is misschien een idee.
@likdoorn | 05-04-21 | 12:36: Dan ook samen vasten?
Wat een verbinder bent u ;-)
De meivakantie is gered! Efteling, dierentuinen en musea weer open :-)
Het daalt, dus iedereen denkt meteen joepie en het kan weer.
En dan gaat de lijn weer omhoog.
Want mensen gaan elkaar weer besmetten.
Zorg nou eerst even dat die ic-bezetting lekker laag is.
De IC bezetting is al behoorlijk gedaald.
Vorig jaar was deze zo'n 1400 deze is nu ruim 800.
Wanneer mag het dan van u wel weer los?
Als het allemaal zo erg is met de besmettingen door mensen die in parken hutje mutje bij elkaar zitten, dan zouden de cijfers nu de pan uit moeten rijzen.
IC bezetting na vorig jaar niet meer hoog geweest
@jufrouw theelepeltje | 05-04-21 | 12:30: Als Hugo een beetje vaart gemaakt had met prikken was de IC bezetting nu misschien 400 geweest.
U zie het verkeerd. Er is, percentueel gezien, juist een scherpe stijging t.o.v. het 12 maandelijks gemiddelde van de Europese landen die met een B, D, E, N of O beginnen, gemeten over de leeftijdsgroep van 4-24 jarigen die nog naar school gaan en die jarig zijn in een maand die 31 dagen telt.
Nog niet naar buiten dus want het is levensgevaarlijk!
@jufrouw theelepeltje | 05-04-21 | 12:30:
Er belanden ook nog andere mensen op de IC dan enkel corona patiënten.
Waarvoor hadden we anders die IC voordat corona verscheen?
@jufrouw theelepeltje | 05-04-21 | 12:30:
Geen idee wat laag genoeg is, zeg jij het maar.
Normaal zijn er in Nederland ongeveer 1150 IC-bedden beschikbaar
Dus 1400 was eng hoog, dan moet jufrouw theelepeltje niet een operatie nodig hebben.
Wat wel opvalt is dat reguliere zorg nog afgeschaald is, zoals laatst in Leiden een niertransplantatie niet doorging. Dat is best wrang als je eindelijk een match hebt gevonden na lang wachten.
Dus blijkbaar toch niet laag genoeg.
@kloopindeslootjijook | 05-04-21 | 12:44:
Waarom krijgt een coronalijer per definitie voorrang?
@JJMS | 05-04-21 | 12:49:
Als je zuurstof nodig hebt, kan dat niet een week wachten.
Zo moeilijk is dat toch niet om te kunnen snappen?
@JJMS | 05-04-21 | 12:49:
Als je naar de IC moet zit je in een kwetsbare toestand.
Dus omdat je aan corona kunt overlijden als het erg genoeg is omdat je longen kapot gaan? Een transplantatie kun je uitstellen. Zo'n soort afweging zal het wel zijn.
Overigens schalen ze planbare zorg af. Dat is dus niet de hele IC capaciteit. Dat zijn ongeveer 250 ic-plekken (20%).
Voor de noodgevallen moet ook ruimte zijn.
Als jouw moeder een hartinfarct krijgt valt er weinig te plannen.
Of er is opeens een ramp ergens.
@RandyBiel | 05-04-21 | 12:53:
Mijn vraag was meer ethisch, filosofisch zo u wil.
Sluit als eerste de scholen en open ze als laatste.
Verbied kleinkinderen en hun ouders ieder contact met opa en oma.
Et voila, een lege ic.
@JJMS | 05-04-21 | 13:01:
Mijn antwoord is er niet anders door.
Dus nog maar wat meer maatregelen en een jaartje wachten?
@Kloopindesloot.
Als Rutte niet zo bezuinigd had op de zorg en banken i.p.v. ziekenhuizen overeind had gehouden, dan hadden wij helemaal geen probleem gehad met IC bedden.
De failliete ziekenhuizen staan er nog steeds, laat ze deze weer in gebruik nemen, probleem opgelost.
Die lulhannes had vorig jaar alles opgeschaald en wist dat er nog meer coronagolven kwamen, maar schaald doodleuk weer af, met ADHD gevolgen van dien.
@jufrouw theelepeltje | 05-04-21 | 15:59:
Alsof nederland het enige land is met een corona probleem. Beetje wereldvreemd?
Lek uit niet mijn zelfopheffende werkkring.
Dus gaat het om een andere idioot.
Vergeef me uitstapje naar andere idioterie.
Werd alweer wakker met hopen stront in ogen.
Rutte kan door. Grutjes (g)een trendbreuk, wat verrassend..
ieder die heeft mogelijk gemaakt is dader,
dus ik zelf ook want ik heb greet gestemd.
Is de aangifte van Greet over de nepverkiezings al gelekt?
"Weigerpolizie lacht aangifte van kamerlid weg" is al goed genoeg.
Er is geen stijlloze voorplaat waar de LompenLegerLeiding aangeeft op te staan tegen verder verval en de daders te hebben gedetineerd in de koepel waar de berechting na schuldigverklaring direct zal worden voltrokken,
Zulk soort dromen zijn waarschijnlijk gedachtenmisdaad.
„Guten Morgen, liebe Sonne.“
Die Sonne antwortet: „ Guten Morgen, lieber Erich/Mark/Greet.“
Gevonden... Clozapine ! Beterschap !
Ik zie toch nog veel higher highs en highers lows dus er zou zomaar weer een nieuwe bodem kunnen vormen.
Precies, een betere oplossing om golven te voorkomen is door het niveau constant hoog te houden.
@TheOtherWhiteMeat | 05-04-21 | 12:19: Big brain moment.
Inverted head shoulder pattern dit jaar.
@Basil Fawlty | 05-04-21 | 12:45: oh jee, dan straks een golf des doods!
Een oplopende steunlijn en dalende weerstandslijn. Aangezien de groeifactor voor meer dan 2/3 in deze symetrische driehoek gevangen zit, is de meest waarschijnlijke beweging in deze driehoekformatie een uitbraak door de steunlijn.
Een verdere daling dus.
Bij een steunlijn denk ik meer aan de bijstandslijn van het UWV.
Duidelijk
Dat hangt er vanaf: Als je kijkt naar de cirkel van besmettingen dan kan je op basis van de hoek van inval ook redeneren dat een rechte lijn een curve heeft en daardoor stijging en daling een optie zijn.
maw: de grootste risicogroepen zijn gevaccineerd...
TA toepassen op besmettingsgrafiekjes, da’s een nieuwe.
@postmodernismisdead | 05-04-21 | 12:23:
Ik zit te wachten op de Ichimoku cloud. ;-)
Is het dan toch Allah die ons in bescherming neemt????
@Overrijp | 05-04-21 | 12:19:De invloed van Allah is groot.
Welke derde golf?
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
En ons maar bang maken met 2200 ic bedden in april.. Yeah sure.
Ook wel genoemd de 'Bangmaakgolf 3'.
Allemaal leuk en aardig maar wat vinden we van Katja Schuurman die de actie van Bilal goed praat?
En ook nog Martijn Koning in haar show had......
Wie doet wat van wie?
Nog nooit van die hele Bibian Mentel gehoord totdat de media met het bericht van het overlijden kwam. Dus wat is er goed te praten?
Geil.
Katja Schuurman is iets teveel gaan geloven in haar eigen mythe. Eerder deze week zag ik haar bij Op1. Als ze niet in beeld is druipt de verveling van haar gezicht, zodra de camera haar vindt gaat ze op standje wulps. De officiële diagnose is blijkbaar 'bipolair', maar ik zie op basis van jarenlange ervaring in mijn omgeving eerder 'borderline'.
@MickeyGouda | 05-04-21 | 12:12: Permanent een camera op har richten dus, dan kom je van het bipolaire af.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 12:13: Of nooit een camera op haar richten, ook einde bipolariteit en makkelijker te realiseren.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 12:06: Bilal niet bibian
Katja moest voor een TV-programma in Parijs een dessert maken, smeerde haar tieten onder de chocola en de Franse chef is er jaren later vermoedelijk nog niet overheen. Een uitzending later moest ze wat schilderen en schilderde ze haar tieten onder, en de schilder, enfin... ik denk dat de dame in kwestie niet helemaal spoort.
@drs. Levi Samsonov | 05-04-21 | 12:26: Mickey Gouda komt ook tot die conclusie.
@drs. Levi Samsonov | 05-04-21 | 12:26:
Die plastic tieten hebben een aardig centje gekost, dus die moeten dan ook wat opbrengen.
@ViaNova | 05-04-21 | 12:05: Ze heeft een eigen show ?
In noorwegen verwacht men nugolven van 15 meter.
Mooi, dan kan Tony Fleming weer een leuk vaartochtje maken.
@revolte | 05-04-21 | 12:16: youtu.be/u2ogudNqgUA
Kannie wachten....
Oppervlakte BOVEN de nul is in deze grafiek is de gehele tijd groter dan de oppervlakte ONDER de grafiek. Leuk dat je een keer meevalt, maar de grote lijn wijst nog steeds op groei.
Dagelijkse nieuwe IC aanmeldingen brak het record van 28 december, dus zitten we nu op aanwas die we voor het laatst in maart/april 2020 gezien hebben.
Aantal aanwezigen op de IC brak het record van januari 2021, dus zitten we nu op bezetting die we voor het laatst gezien hebben in maart/april 2020.
We zitten naar een totale fuckup te kijken, dankzij een minister die niet durft te prikken, en een bevolking die het helemaal zat is. Al een half jaar maatregelen omdat we een r=1 acceptabel vinden. Met een r=0,9 had je eerst meer maatregelen gehad, en inmiddels gewoon dikke feesten.
Ik denk dat als je kijkt naar het type vaccin welke aangeschaft is, dat voldoende zegt over de prioriteiten. Iemand die goedkope vaccins aanschaft (ik weet dat we moderna en pfizer hebben), terwijl er voldoende geld beschikbaar is, heeft niet het beste beentje voort met de bevolking.
2 april: 69 nieuwe per dag, meer dan record 28 december van 68.
4 april: 763 op de IC, wordt nog aangevuld www.stichting-nice.nl/
Je zou bijna willen voorstellen: als ik nu €100 op tafel kwak, krijg ik dan mijn 2 prikken?
@VoltaireJohn | 05-04-21 | 12:03: Het bizarre is ook dat een plan om de rest van de wereldbevolking ontbreekt. Dan kan je mutaties onder zes miljard mensen afwachten, en de hele vaccinatie hier weer weggooien. Wij zitten hier in het westen al ruzie te maken wie het eerste mag, terwijl groepsimmuniteit alleen komt als je iedereen vaccineert, en de volgorde van vaccinatie irrelevant wordt.
Begin maart 2020 hadden we qua metingen geen eens corona en daarmee is jouw reactie compleet afgeschreven.
@Feynman | 05-04-21 | 12:06: "terwijl groepsimmuniteit alleen komt als je iedereen vaccineert, en de volgorde van vaccinatie irrelevant wordt."
Dat zijn aannames.
"groepsimmuniteit" is nog steeds niet aangetoont en corona muteert.
Een fuckup is het zeker. Maar dan om heel andere redenen dan je denkt. Jij bent anders zo van overzicht en onderbouwing. Hou eens op je paniek te voeden aan die dagelijkse opnamecijfers. Relativeer eens wat we allemaal aan het doen zijn en kapotmaken voor een seizoensgriepvirus. En zoek eens op wat het effect is van die continue lockdowns overal en hoeveel doden die hebben voorkomen (hint: 0).
@citywok | 05-04-21 | 12:23: Zuiver, dank.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 12:07: Groepsimmuniteit of niet. Er hebben inmiddels 3 miljoen Nederlanders natuurlijke antistoffen en 2 miljoen+ hebben een spuit gehad. Als je dus nu in een kamer zit met 30 mensen kun je het virus nog maar aan 19 mensen doorgeven in plaats van aan 29 zoals in het begin van de pandemie. Nu heb ik geen wiskunde gestudeerd maar het lijkt mij dat dit iets doen met de de mate van verspreiding van het virus?
Als we nu als een malle gaan prikken dan zijn we over een maand uit de derde golf.
Als we helemaal niets doen ook.
We zitten nu inderdaad op dezelfde bezetting als maart/april 2020.
En 2019, en 2018, en 2017, en 2016, en 2015 etc.
Antistoffen verdwijnen weer, gaat vnl. om de T-cellen. Die hebben er al veel meer, immers: 40-60% heeft het allang gehad.
Het was de ViaVia, de mysterieuze boodschapper uit de politieke dimensie.
nl.wikipedia.org/wiki/Viavia
En ik vind het gewoon nog steeds veel leuker om grafieken te maken met linialen en kleurstiften. Vind ik gewoon leuk.
Ik gok erop dat we rond 13 April uit de grootste problemen zijn.
Ik denk de 14de, voor de buhne dan, maatregelen worden over t algemeen op woensdag op of afgeschaald.
De Wet Van Behoud Van Ellende voorspelt dat er dan weer andere problemen zullen ontstaan.
Zeker tot 12 mei.
@Kapitein Sjaak Mus | 05-04-21 | 12:02: 14 april is ook mijn datum. Zonlicht (UV) is een viruskiller. Let's goooooo
Eens, maar over welk jaar verschillen er nog mensen van mening.
Dit gaat over het virus.
Het aantal doden door alcoholmisbruik staat ook in een andere grafiek.
Suïcidalen hou je altijd. Gaan ze niet nu, dan wel over een paar jaar.
Jongeren gaan toch zo lekker op lachgas? Nou probleem opgelost.
@Papa Jones | 05-04-21 | 12:02: Zullen we jouw hele wereld eens onder je poten vandaan schoffelen? Gewoon omdat het kan? Ga je niet nu, dan wel over een paar jaar, toch?
@Papa Jones | 05-04-21 | 12:02:
Niet noodzakelijkerwijs. Bij jongeren, bijvoorbeeld, kan het ook gaan om een momentopname gepaard aan een gebrek aan impulsbeheersing. Onvolgroeide breinen, enzo.
@Gulliver | 05-04-21 | 12:01:
Code zwart in de jeugdzorg, waar elke laatste crisisplek bezet is. Maar dat is geen kerona dus dat telt niet voor de paniekwappies.
@Lorejas | 05-04-21 | 12:04: Jongeren zien er nu uit als zombies, het valt niet mee om tot half vijf door te gaan omdat de overheid nog steeds die idiote avondklok niet afgeschaft heeft.
@Papa Jones | 05-04-21 | 12:02: datzelfde geldt voor vele covid gerelateerde doden. Alleen heeft het de volgende keer waarschijnlijk een andere naam. Sterfelijkheid hoort bij het leven, en klimaatverandering bij de evolutie van onze planeet, ondanks alle verkiezingsbeloften.
@Papa Jones | 05-04-21 | 12:02: Vul nu voor 'Suïcidalen' eens 'bejaarden' in. En post het nog eens.
Ach, met of zonder maatregelen en inentingen zullen de besmettingen sterk afnemen naarmate de zomer nadert. Vrees dat het in november zal blijken dat het allemaal niet zoveel geholpen heeft.
November 2019
images0.persgroep.net/rcs/T1BPf-ejvTq...
Dus als de besmettingen een dagje omhoog gaan, dan is Leiden in last. Dan houden mensen zich niet aan de "afspraken" (de verboden), en moeten er grote koppen geschreven worden over de gevaarlijke dodelijke Engelse variant, die half Groot-Brittannië al heeft uitgemoord. Maar als de berichten gunstig zijn, dan is matiging en terughoudendheid op zijn plaats?
Het zijn jou eenmaal geen weersvoorspellingen waarbij de weerman de mensen op maandag een zonnig weekend kan beloven om op vrijdag lachend te vertellen dat het gaat sneeuwen.
Als je op de IC's kijkt kom je tot de conclusie dat corona voornamelijk een welvaartsziekte is.
U bent er geweest?
Klopt, in de 3e wereld zijn de "zwakkeren" al lang overleden aan ondervoeding, malaria, cholera, vervuiling, verkeersongevallen een simpel sneetje in de vinger wat is gaan ontsteken...
Wat een luxeleven hebben we hier, dat iemand die zwaar obees is, zuikerziekte heeft en corona krijgt op 94 jarige leeftijd nog gered wordt. Wat zeuren mensen op onze welvaart.
@Portnoy | 05-04-21 | 11:55: U bent er geweest?
Wat ook interessant is, is het onderzoek naar genetische predispositie. Mensen met bloedgroep O zouden bijvoorbeeld wel eens minder ontvankelijk kunnen zijn. Het zou fijn zijn als er op termijn meer gestuurd zou kunnen worden vanuit dit soort kennis, in plaats van de hele populatie te benaderen als een eenheidsworst.
@MickeyGouda | 05-04-21 | 12:00: Je suggereert toch geen onderzoek op basis van bloedgroep en mogelijk op genetisch kenmerken: etnisch profileren? All lives matter....
@MickeyGouda | 05-04-21 | 12:00: Wat bedoelt u met minder ontvankelijk in die context?
Daar denken ze in Brazilie en andere arme landen heel anders over.
@Portnoy 05-04-21 | 11:56: nee maar volgens Gommers heeft 80% fors overgewicht. Welvaartsziekte dus.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 11:55:
Je bent echt te dom om te poepen. Heb zelden een reaguurder zoveel onzin uit zien kramen.
@Gulliver | 05-04-21 | 12:07: Zegt de gene die in 2020 in de top 10 gekomen is door onder elke tegel "wappie" te typen.
@Gulliver | 05-04-21 | 12:07: Wappie
@Gulliver | 05-04-21 | 12:05: De perfecte samenvatting van welvaartsziekte.
@Gulliver | 05-04-21 | 12:05: Ook in Brazilië veel dikzakken. In Afrika niet dus daar hebben ze niet veel last.
@VoltaireJohn | 05-04-21 | 12:04:
Mensen met bloedgroep O lijken minder risico te lopen op ernstige covid-19 dan mensen met een andere bloedgroep, terwijl mensen met bloedgroep A juist meer risico lopen. Een grote groep onderzoekers versterkte deze bevindingen onlangs met genetische data in The New Engeland Journal of Medicine.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 12:04:
Oeps, heb ik weer een memo van Syl gemist? ;-))
@MickeyGouda | 05-04-21 | 12:19: Dan zal ik zeker nauwelijks probleem krijgen met dat virus. Ik heb bloedgroep 0.
@Axolotl | 05-04-21 | 12:06: Gompie moet wat minder met lui als Bruls en Elias omgaan.
@MickeyGouda | 05-04-21 | 12:19:
Daar werd vorig jaar rond deze tijd van het jaar ook al over gesproken. Maar toen daar al snel niets meer over gehoord.
Allochtonen als hoofdbezetter van deze bedden staan voor welvaart ?
@Koning BongoBongo | 05-04-21 | 15:28: Precies. Ze vreten op een ongezonde manier van onze welvaart.
Ik vind het vanaf de eerste golf al wel meevallen eigenlijk. Ben benieuwt hoeveel besmettingen en doden we al hebben in Urk trouwens, ik ben niet echt op de hoogte misschien dat iemand hier mij kan verwittigen van de schok barende getallen?
Urk is niet representatief, daar hebben ze een goddelijk wezen wat hun beschermd. Geen doden, geen besmettingen. God.....
Voor getallen moet je wel kunnen tellen.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/geme...
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 11:47: Dat "full armor of God" gebeuren heeft schijnbaar meer effect dan we dachten.
Schok barende?
Heb jij de lagere school wel afgemaakt?
Aantal doden valt dus heel erg mee, misschien werkzame stoffen in de vis.
A herring a day keeps the doctor away?
Zou heel interessant zijn om daar te kijken hoeveel % er immuun is.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/geme...
Dat donkere vlekje met de kleur met de hoogste waarden is Urk.
Update 4 april.
En van daaruit kan het lekker het land in.
@kloopindeslootjijook | 05-04-21 | 11:57: Apart dat zo'n dichtbevolkt stuk land minder gevallen heeft dan de omringende landen.
@Gulliver | 05-04-21 | 11:52: heeft waarschijnlijk te Urk eventjes in een klasje gezeten.... benieuwt.....
@kloopindeslootjijook | 05-04-21 | 11:57: Hahha alle covid trollen zijn van stal.
@witte | 05-04-21 | 12:07:
Man, man, dit schiet toch niet op zo.
Naar de kerk gaan is doelbewust een besmettingsrisico organiseren.
Als de restaurants weer open gaan, gaan er mensen huilen van geluk.
Zowel in de keuken als aan tafel.
Maar, hoe kan de besmettingsgraad dalen, terwijl de avondklok een uur later is ingegaan en dat volgens de aan amnesie leidende Rutte een heel groot risico was?
Ramadaneffect?
Die avondklok draagt maar 10% bij of zo. Het is niet zinloos, maar ook niet de oplossing. Het is de optelsom.
Maar wel een rare maatregel.
Uiteindelijk gaat het nog steeds om mensen die elkaar besmetten. Uit onverschilligheid of per ongeluk.
Avondklok of niet.
Avondklok kwam erin toen de cijfers al daalden, daarna gingen ze weer omhoog door .... het openen van de scholen! Avondklok heeft meer gekost, door rellen oa dan dat het heeft opgeleverd.
@kloopindeslootjijook | 05-04-21 | 11:54: Wetenschappelijke bron? Of zuig je maar wat getalletjes uit je duim?
@Rusrs | 05-04-21 | 12:00: Waar is de wetenschappelijke onderbouwing van de avondklok? Hoeveel besmettingen vinden er plaats tussen 22.00 en 05.00 uur? En vooral: waar dan?
@Rusrs | 05-04-21 | 12:00:
Het gaat zogenaamd om de combi avond klok en dan niemand ontmoeten.
Gel*l natuurlijk, om te kunnen overdragen moet je iemand ontmoeten, meestal. Avondklok of niet.
www.ad.nl/politiek/effecten-avondklok...
Het OMT is al een jaar zo lek als een mandje en die charlatans verkopen al een jaar lang de grootse mogelijke onzin.
Coronavirussen dalen altijd vanaf begin april. Het is een seizoensvirus. De grote vraag wordt hoe lang men het vol gaat houden om ondanks de dalende besmettingscijfers 'versoepelingen'. tegen te houden. Want teveel 'versoepelingen' op basis van dalende besmettingscijfers ondermijnt het hele plan om een vaccinatie en testbewijs in te voeren.
Wel geinig, net nu Duitsland ons als een zwart gat heeft bestempeld.
@Peerkeoud | 05-04-21 | 11:45: Landen spelen onder één hoedje joh...
@Peerkeoud | 05-04-21 | 11:45: Ging dat niet over de EU?
Is blaasincontinentie een van de bijwerkingen van het AstraZeneca vaccin?
Dat zou het lekken kunnen verklaren.
Jij ook ?
In Frankrijk zijn de restaurants ook alweer open: www.telegraaf.nl/nieuws/1499499541/ch...
Ha, daar waren ook ministers bij!
En dan zijn we in Nederland van de leg over de betekenis van een aantekeningetje...
Rules for thee, but not for me.
Ze zeggen dat Corona niet dansen kan, maar Corona kan dansen als een edelman...
CD-tje volzingen?
Corona gaat niet weg. Crisis wel.
Als er niet bij staat hoeveel mensen zich laten testen dan kunnen we er niet veel mee.
Als er voetbal is of wielrennen zit half Nederland naar het scherm te staren terwijl het apathische kwijl uit de halfopen mond loopt, dus dan zal het aantal tests wat lager zijn.
Of na een datalek hebben mensen ook minder zin.
Of bij een regenbui.
Of omdat er ergens een aanbieding is.
Lekken is “illusionele discretie”
Goeie! De afgelopen week was in ieder geval wel goed voor een ieders uitdrukkingsvaardigheid.
In Israël is alles open, hoorde ik gister van mijn neef daar. Niet- gevaccineerden (ca 1 miljoen) zijn ook relatief tevreden, omdat zij bijna overal toegang toe hebben, en voor bioscoop of restaurant kun je een negatieve test laten zien die drie dagen geldig is.
Dit beleid is niet overal even streng. Wellicht als de zorgdruk stabiel blijft, kan ook deze maatregel verlicht worden.
Klinkt positief.
Pas positief als je niet meer met een hele lange wattenstaaf in je neus gekieteld moet worden.
Op zo'n scenario hoop ik ook voor Nederland, maar vooalsnog is daar nog geen sprake van. Integendeel, we zijn ergens linksaf geslagen en blijven maar doorlopen.
Ik ben vóór, maar ja: wat Deksmaat zegt.
Dat is vast en zeker de Ramadan-curve. Na Ramadan schijnen de cijfers weer te zijn toegenomen door het Paastfeest.
Precies.
Ook zoiets, wij betalen voor 1 test €10, het lijkt daar allemaal veel beter geregeld.
Inwoners Engeland krijgen twee gratis zelftests per week | NOS
Doe je een zelftest, hey besmet; doe mij jouw uitslag even, oh jij niet positieve huisgenoot, hoppa naar de kroeg.
Betalen ze zelf via de belastingen en verzekeringen, niets is gratis.
Maar wanneer gaan de darkrooms weer open? Ik vraag dit voor een vriend.
Hier in de kelder is het licht al jaren stuk, uw vriend kan gewoon komen.
Leugentje van Rutte om voor afleiding te zorgen. De cijfers worden nu bijgesteld naar de officiële waarden.
Ik ben geen lid van het OMT. Maar door de statistieken over Influenza / Griep van de laatste 10 jaar te bekijken, inclusief doden en de jaarlijkse "up & down" golven,
weet je ook als leek hoe e.e.a. verloopt. En hoe dit ook volgend jaar weer doorloopt.
Alleen is corona net even iets besmettelijker, jammerdebammer.
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:43: En wat maakt die besmettelijkheid uit?
Verkoudheid is ook besmettelijk.
Nou dat je griep en corona niet 1 op 1 kunt vergelijken bijvoorbeeld?
@Lorejas | 05-04-21 | 11:48: De griep wordt onderschat en de corona overschat? De griep met jaar in jaar uit vele duizenden doden telt niet.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 11:50:
Jij bent vast heel blij met de coronamaatregelen want zo raken we ook mooi van die verschrikkelijke griep af.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 11:46: Hogere besmettelijkheid wil zeggen dat méér mensen het krijgen. Dus ook meer mensen in het ziekenhuis.
En aangezien het in 2018 met de griep al kielekiele was...
@Gulliver | 05-04-21 | 11:54: Die is al uitgeroeid, Kijk maar naar de cijfertjes.
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:55: Wat hebben we veel geleerd van 2018 he...
Dat zeg ik niet omtrent het overschatten. Alleen dat je het niet 1 op 1 kunt vergelijken. Lezen?
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 11:56: We hebben geleerd dat onze zorg zelfs geen flinke griep aankan. Laat staan Corona.
@Papa Jones | 05-04-21 | 12:04: Goed he! En maar door bezuinigen. Leve onze regenten.
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:55:
Zo zo, in 2018 kielekiele? Dan moeten de raketgele.. uh IC-verplegers die toen massaal zijn gewerfd nu elk moment klaar zijn met hun langdurige opleiding.
Want in een tijdsbestek van minder dan 3-4 jaar is het volgens de paniekwappies niet mogelijk om zorg op te schalen. Maar kan niet lang meer duren dus, gelukkig!
PS. lockdowns werken niet.
@citywok | 05-04-21 | 12:14: Lockdowns werken prima en ook komende winter komen er weer lockdowns.
@citywok | 05-04-21 | 12:14: gewerfd ? Werven is wat anders dan verfen....
Iets van ramadan?
Daar zeg je zoiets. Maar ja, dat zou een vorm van manipulatie zijn waar onze bestuurders zich nooit aan durven wagen. Oh, wacht ...
Wat ik wel jammer vind van de tweede en derde golf is dat we niet meer klappen op de balkons. Voor mij is de lol er wel een beetje af zo.
Ja, waarom ineens niet meer klappen? Zijn we ineens niet meer solidair met het zorgpersoneel?
Ik stond er net nog te klappen van de kou.
www.youtube.com/watch?v=lBt3e_1z_bE&a...
Lul...!!
Haha. Ik warm me nog wel aan de hashtag Samen. Is voor mij een blijvertje.
Geen dansjes meer van de verpleegsters, dan ook niet meer klappen.
Klappie.
@Bennie Boos | 05-04-21 | 11:34: Graag met iets te strakke uniformpjes.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 11:30: het zorgpersoneel moet niet meer zo zeuren. Gewoon doorpakken. Ik werk al een jaar thuis. Mij hoor je ook niet klagen.
@yeps | 05-04-21 | 11:58: Precies. Dat zorgpersoneel wist waaraan ze begonnen toen ze voor dat werk kozen. In normale situatie overlijden er ook mensen op de IC.
Bij VW hebben ze inmiddels de 7de Golf. Nooit iets veranderd behalve stapvoor stap vanaf 1976 wat kleine mutaties.
Oooooh. Weet je hoe vaak de Golf grap al gemaakt is in de voorgaande topics?
Correctie, sinds de injectiemotor.
@Lorejas | 05-04-21 | 11:30:
Weet je hoe vaak de Golf grap nog gemaakt gaat worden in komende topics? We kunnen ondertussen gewoon spreken van een golf aan slechte Golf grappen. Wel jammer dat niemand het over de Golf Variant heeft, die is toch echt veel groter.
Ik stel dan wel voor om de Mercedes dan te beschermen ipv er een türkengülf van te maken.
@witte | 05-04-21 | 11:31: Brownie ?
@shitblog | 05-04-21 | 11:29: vaxxhole....
Rustig mensen. Kennen jullie de uitspraak "wat je zegt ben je zelf"?
Ga eens lekker op de IC kijken.
@kloopindeslootjijook | 05-04-21 | 11:42:
Ik zou daar ver bij uit de buurt blijven, daar hebben ze allemaal corona schijnt het.
@kloopindeslootjijook | 05-04-21 | 11:42: Als die leeg dreigen te raken dan leggen ze er mensen neer die minder hulp behoeven. Als het plaatsje maar gevuld blijft, dat brengt namelijk geld op. Iets met contracten en zo...
@elfenstein | 05-04-21 | 11:44:
In ieder geval kon iemand in Leiden een al heel langverwachte niertransplantie wel vergeten. Geen bedden beschikbaar.
@kloopindeslootjijook | 05-04-21 | 11:50: Is ook schijnbaar helemaal niet zo belangrijk als een obees iemand van 88 met corona.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 11:51:
Ze zullen wel hun afwegingen maken. Wat het meest levensbedreigende is of zo. Je hoeft trouwens niet obees te zijn of oud om er aan onder door te gaan door corona.
@kloopindeslootjijook | 05-04-21 | 12:07: Vreemd, terwijl bij een niertransplantatie dat wel zo schijnt te zijn.
Dan vraag ik me af waarom er dan juist naar het AD gelekt wordt en niet bijvoorbeeld naar GS.
Omdat dit een bewust lek is, daar laten ze liever bevriende media van profiteren.
@hisxxx | 05-04-21 | 11:35:
Nee, het gaat om de manier waarop het gepubliceerd wordt.
Daar hebben ze bij geen Stijl geen vat op.
@Mr.Crowley | 05-04-21 | 11:48: Dat maakt GS dan ook niet bevriende media en de dpg wel.
Geenstijl die lekkende overheid hekelt..... Potver Pritt, daar had u mij even danig tuk.
De vuistregel is nu elke 3 dagen 20.000 besmettingen erbij in het postzegellandje
hoezo angstpsychose?
Die is er niet.
Er is wél een veiligheidsmarge.
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:27: Er is ook heel veel ongefundeerde angst. Voor corona.
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:27: En die marge ligt op 100%. Dan ben je altijd ingedekt.
Ontkenning van een reeel gevaar duidt daar inderdaad op. De wappies zijn hysterisch van angst.
@Gulliver | 05-04-21 | 11:57: Zegt degene die komt met berichtgeving over lijkverbrandingen op straat in Ecuador. Lijken op bankstellen in de fik op straat, want oh jee corona...
Wappie.
Wat maakt het uit of het de 2e of 3e golf genoemd wordt?
Of de 5e of 80e?
Was het weg, is het terug gekomen, wat is het criterium voor een golf?
Dat moet je een surfer vragen.
De 7de is iig altijd de mooiste
Dagkoersen, next.
lol, zowat ff beleggen op basis van grafieken.
@VoltaireJohn | 05-04-21 | 11:25: daar heb ik een mannetje voor. In zeker de helft van de gevallen heeft hij gelijk.
@Glasgow Argus | 05-04-21 | 11:31: Kop of munt?
Mooi toch? Géén code zwart.
Als we nu de druk op de zorg zien afnemen kunnen we weer nadenken over versoepelingen.
Is het aantal IC plekken al opgeschaald?
En die druk op de zorg, daar leven we al meer dan een jaar mee en naar toe.
@Is dit nog nieuws? | 05-04-21 | 11:24: Nee, opschaling is niet gelukt en dat gaat ook niet lukken. Personeel zit er compleet door.
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:26: Carrière keuzes.
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:26:
Waarom lukt dat opschalen dan niet..??
Voldoende knappe koppen die de eerste instantie in de gaten kunnen houden..
Geen mensenleven mag verloren gaan, alleen het mag niks kosten..
Alles of niet, doe maar, ik zal het hen niet kwalijk nemen als het fout gaat....
@neonreclame | 05-04-21 | 11:30: Je trekt niet zomaar een blik IC-verpleegkundigen open. Bovendien zijn de huidige overwerkt.
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:35:
Dat doe je ook niet..
Tenminste, het afgelopen jaar niet..
Maar ga mij niet vertellen dat er geen mensen, met de juiste capaciteiten, aan de eerste lijn kunnen staan..
Diagnose stellen en naar de juiste afdeling sturen... Zo moeilijk kan het echt niet zijn Papa...
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:35: Niet voor het een of ander, maar wat onderscheid een IC-verpleegkundige eigenlijk van andere verpleegkundigen? Wat maakt hen zo speciaal? Daar heb ik eigenlijk nog niemand over horen spreken, of heb ik dat gemist?
@neonreclame | 05-04-21 | 11:40:
Maanden en maanden overuren draaien in shifts en je mag geen fouten maken.
In de reguliere zorg ontstaan wachtlijsten.
Maar ze moeten niet zeuren als mensen naar de kerk gaan, of een feestje willen houden.
Juist daardoor haken sommige mensen af. Stank voor dank heet dat.
@kloopindeslootjijook | 05-04-21 | 11:48:
www.ad.nl/binnenland/landelijke-zieke...
@getzappad | 05-04-21 | 11:42: Goeie vraag! Ik heb het even opgezocht. Wat hen zo speciaal maakt t.o.v. 'gewone' verpleegkundigen, is een opleiding van 18 maanden.
www.olvg.nl/opleiding-tot-intensive-c...
Precies. Ben blij dat er iemand van het OMT lekt !
Want? Omdat sommige redacteuren niet met de anti-vax en de wegwuif wappies meegaan ? Als u dat wilt lezen zijn er genoeg andere.
@namur62 | 05-04-21 | 11:26: Het zal op de Nederlandse zenders allemaal genuanceerd worden, de uitspraak van vandaag. Hielenlikkers genoeg daar.
@Ondernietgoedwijs | 05-04-21 | 12:57: En wat heb ik gemist dan ? Er wordt hier 24/7 gehakt gemaakt van het beleid van Rutte / De Jonge, de faal op faal sinds het prille begin bij de aanpak van COVID-19. Eerst te laat ingrijpen. De ramp in de verpleeghuizen, daarna het niet goed oppakken van signalen in juli bij het oplopen vd de gevallen, weer veel te laat en te weinig ingegrepen, waardoor we nu nog steeds in de shit zitten, mede door het volledig falende vaccinatiebeleid. Dus dat mag niet vermeld worden ?
Nieuw pandemie topic..!!
Plandemie is het toch?
@Lorejas | 05-04-21 | 11:23:
Soms twijfel ik..
Is dat lekken strafbaar?
Dat kan ik me niet herinneren.
Niet als je het daarna maar goed afveegt.
Ja, het was afgelopen dagen mooi weer. Ny wordt het weer kutweer dus ik verwacht na 5 dagen weer een piek inclusief paniek.
Paniekpiek.
Als de corona op is zoeken ze weer een nieuwe pandemie, obesitas, pas als de laatste dikkerd uit Nederland verdwenen gaan we uit de lockdown. Sarcasme modem uit
Sarcasme modem? Geenstijl intikken en op Joop terecht komen?
Welke idioot? Lastig, er zijn er zo veel.
Aantjes moest ooit politiek sneuvelen door het gekwek van de vrouw van de Lou de Jong. En natuurlijk doordat de Jong ueberhaupt zijn mond niet had gehouden. Door de latere persconferentie van Lou was het helemaal gedaan met Aantjes
@AntiZanicz | 05-04-21 | 11:37: Wim Kan (bij echoput): Wie was er fout met de germaantjes ? .......
Net als vorig jaar. Zonnig weer en Corona verdwijnt als sneeuw voor de zon. Zou het dan toch iets met vitamine D te maken hebben?
Nee toch? Het zijn toch alleen die mondkapjes en avondklok die invloed hebben? Stel je voor dat vitamine D ook zou helpen, dat moeten we niet willen als overheid.
Neem jij nog wat vitamine supplementen en geef alsjeblieft je shotje aan iemand anders
Nee het was echt heus de avondklok hoor en dat je niet op een terras mag zitten.
@2voor12 | 05-04-21 | 11:20: de r in de maand? Zoals bij ieder virus? Of wordt dat te ingewikkeld.
@Whmm | 05-04-21 | 11:21: vitamindforall.org/letter.html
Mark van Ranst vragen, die kent het draaiboek en de framing waar half Nederland over in paniek is.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat dalende cijfers openbaar worden gemaakt. Alleen bij stijgingen mag er over bericht worden.
Welke dalende cijfers?
Mensen moeten bang blijven!
@Gulliver | 05-04-21 | 11:19:
Zie getoonde grafiek.
Of zijn feiten ook maar een construct als ze jou niet uitkomen?
@2voor12 | 05-04-21 | 11:21: Gulli zit in de Rutte-modus, hij heeft er gewoon geen herinnering aan...
@4HoogAantWater | 05-04-21 | 11:25: Dat heet stoned, toch?
Zag geen inlegvelletje.....
Was ook een inlegkruisje.
Vooral Frankrijk en Polen zouden een waarschuwing voor Nederland moeten zijn. De huidige golf is minder hoog maar wel krachtiger dan de voorgaande. Zolang er geen daling te zien is richting 1000 besmettingen per dag is er weinig reden tot juichen.
Zo vermoeiend ben jij MR covid.
Waar bazeer je dat 'krachtiiger' op?
@Clubber | 05-04-21 | 11:28: kijk naar de toename per dag in de ziekenhuizen / IC
*mompelt iets met griepvirussen en de lente*
mompelt iets over wappies
@ruudvangeelen | 05-04-21 | 11:18: *mompelt iets over links en razzie roepers*
Geen inhoud.
@ruudvangeelen | 05-04-21 | 11:18: Mompelt iets over vorig jaar lente. En mompelt iets over bange vaccinwappies met oogkleppen en fascistische neigingen.
Denk niet dat Mark daar een actieve herinnering aan heeft.
Mark lacht het gewoon weg.
Zelfs COVID-19 wil niets meer met hem te maken hebben.
Duuuh! Het wordt lente!
Bovendien kan iedereen maar één keer doodgaan.
Ja. En je bent langer dood dan levend, zelfs al voor je geboorte. Dus waar hebben we het over.
@gemeentereiniging | 05-04-21 | 11:18: juist, het leven is slechts een korte fase tijdens de eeuwig durende dood. Vrolijk tweede paasdag iedereen! Geniet er van, maar verslik je niet in een paaseitje, voor je het weet ben je dood.
Minimaal 33% heeft het al gehad, sommige groepen al veel meer. Tel daarbij de vaccinaties en we zijn er al bijna vanaf.
Ok. Ging met wiskunde vroeger vast ook heel goed?
en hoe zou u weten dat 1/3 het al gehad zou hebben?
@AntiZanicz | 05-04-21 | 11:35:
De wekelijkse steekproef van Sanquin geeft al aan dat er 21% van de bloeddonors covid19 antistoffen heeft. Er doneren bijna geen allochtonen, en dat is juist de groep die zich geen zak van de maatregelen heeft aangetrokken. Als je kijkt naar de ziekenhuisopnames, zie je daar een zware oververtegenwoordiging van allochtonen. Aangezien 15% van NL allochtoon is, kun je al nagaan dat het deel van de bevolking dat al covid19 gehad heeft zo rond 33% moet liggen.
Als je hard bewijs wil, moet je heel Nederland testen. Succes!
@Tronald_dump | 05-04-21 | 12:55: Kinderen donoren ook niet.
Nietszeggende fantasiegrafieken gaan nog eens heel erg groot worden bij het RIVM et al.
Ramadan start 12 april. Als de mossels net zo dom doen als de zwartekousen grefo's, hebben we begin mei dus de 4e golf.
@Leon Tosti | 05-04-21 | 12:53: In Urk en andere zwartekousencentra wil het nog niet echt lukken met doodgaan aan coronahahah. Toch een hoax?
@Leon Tosti | 05-04-21 | 12:53: Die mossels gingen ook gewoon gezamenlijk met hun reedt naar het westen liggen de afgelopen maanden maar zullen er nu elke avond familie bijeenkomsten bij doen. Daarnaast zijn er meer mosselen dan zwarte kousen in Nederland. Daarnaast zijn mosselen intellectueel achtergestelde wezens in vergelijking met de zwarte kousen.
Jankieboeboedrammmiedrammie
Heb je altijd al moeite gehad met de realiteit?
@Gulliver | 05-04-21 | 11:19: De realiteit is maakbaar.
@WhiteShark | 05-04-21 | 11:27: Waar we het hier over hebben? Over slechts 30 doden per dag.
Dankzij de lockdown.
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:29: Zonder lockdown 10 doden per dag.
Toon maar aan dat het niet zo is. Net zoals het effect van de lockdown overdreven wordt.
Al die besmettingen 's nachts...
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:29: Misschien 40 zonder maatregelen. Maximaal. Kent u dat verhaaltje over North en South Dakota. En over Zweden?
@Papa Jones | 05-04-21 | 11:29: houd jezelf voor de gek
Het omt is groot, bronnen dichtbij het omt zijn er legio.
OMT lijkt wel Poolse Landdag. Al was die laatste nog democratisch gekozen (maar hadden ze weer minder macht).
Ssst.. zo verstoor je het "great reset" scenario...
Agenda 2030..
Check
Goed nieuws mag niet? Vind het schokkender dat IC-bezetting zo overschat is (800 ipv 1.300). Op basis van die schatting zijn een flink aantal ondernemers verder kapot gemaakt.
Sniksnokhuiliehuiliewappie
Ja, wat een tegenvaller he. 500 minder mensen die liggen te kreperen. Schande!
@kokkie klaphaak | 05-04-21 | 11:15: in het bedrijfsleven word je ontslagen na continu zulke slechte schattingen.
OnDeRnEmErS kApOt GeMaAkT
@blikjegrolsch | 05-04-21 | 11:17: verder alles goed?
Geen probleem toch? Gaan we over op de Vierde Golf. Beetje handige marketingboy zet het zo in de markt.
Of een nieuwe versie. De 0.66.22.56Y vindt ik wel een leuke naam
Dus ja, ik heb een standpunt: er was nooit een derde golf in Nederland.
REAGEER OOK