Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Maar de Raad voor de Rechtspraak liegt ons voor dat er in Nederland heus niet lager gestraft wordt dan in andere Europses landen. Geeft wel weer aan uit wat voor ivoren toren-bewoners het rechtersgilde bestaat.

Tapu | 20-02-21 | 12:58

Ben nu wel nieuwsgierig geworden naar een straffenprijslijst per overtreding per EU land.

Rest In Privacy | 20-02-21 | 09:52

Woon in de Nederlands / Belgische grensstreek aan de doorgaande route richting Duitsland.... je verbaasd je niet als je de horden ongure oostblokkers de grens ziet passeren met hun busjes..
Wat gerichtere controles voor een paar dagen zou het politie en justitie apparaat voor maanden overbelasten.... en bij de politiek het schaamrood op de kaken toveren...

Troyan horse | 19-02-21 | 21:47 | 3

Vertel dat nou niet! Je brengt zoveel mensen in de verlegenheid en dat is echt niet de bedoeling.

SaintNick | 20-02-21 | 01:27

politici met schaamrood op de kaken? Dat is iets van ver uit de vorige eeuw. Tegenwoordig zijn we al zo ver dat we een minister van justitie hebben die schaamteloos de wet voor zichzelf aanpast als hij wordt betrapt op het plegen van een misdrijf.

me163komet | 20-02-21 | 10:45

Elke pro EU partij zou dan toch aan grenscontroles moeten gaan denken, en dat is vreemd, want er mogen geen grenzen zijn, tenzij ze alleen voor belastingbetalers gelden, die moeten weten waar ze belasting moeten betalen, maar verder mag iedereen vrij overal naar toe. En dat willen ze nog uitbeelden in een dans ook

brie-de-penis | 20-02-21 | 11:12

Ze liegen ook nog eens. Iedereen weet dat de straffen in Nederland het hoogste van heel Europa zijn. Althans, dat meldden de media mij altijd. Of zullen deze ervaringsdeskundigen gewoon gelijk hebben? Wat denkt u?

Mokum Kosher | 19-02-21 | 21:39 | 1

Neeeh dat kan niet. De straffen in NL zijn veruit het zwaarst, evenals we hier het beste zorgsysteem ter wereld hebben. Aldus het beste kabinet sinds de 2e Wereldoorlog.

Gizmo579 | 20-02-21 | 10:47

Europeaanse... echt..?

Lefty-Messup | 19-02-21 | 21:33

Snel meer geld naar Roemenië, dan gaan ze snel terug. Wel geld blijven sturen natuurlijk, anders staan ze een week later weer aan je auto te morrelen.

Nivelleermarionet | 19-02-21 | 20:58 | 1

Haha, ja, Nederland, en in het verlengde de EU, begint steeds meer te lijken op het oude Byzantijnse Rijk. Die waren ook voortdurend bezig allerlei barbaarse hordes en volkeren af te kopen met grote sommen goud om zich rustig te houden, Constantinopel niet aan te vallen, verder naar het westen te migreren, etc. Alanen, Bulgaren, Turkse hordes, etc, etc.

Zo geeft de EU de Ottomaanse Turk Erdogan vele 'talenten' goud - ter waarde van 6 miljard euro - om al die klaplopers binnen zijn grenzen te houden, en niet de EU buitengrenzen te overspoelen. Dat werkte een aantal jaren vrij aardig, en dus wil de EU nu ook graag met zijn talenten goud Afrikaanse landen op die manier afkopen. Alleen, ze zullen steeds meer talenten goud van ons willen (Erdogan heeft vorig jaar al speldenprikken uitgedeeld aan de Turks-Griekse grens door met touring cars 'vluchtelingen' aan te voeren).

En net als het Byzantijnze Rijk: uiteindelijk zal het niet helpen, en worden we onder de voet gelopen, net als in 2015, alleen dan ieder jaar, en met grotere aantallen.

De enige redding voor ons - en de EU - is uitgaan van eigen kracht: alles er linea recta uitflikkeren, ZELF de buitengrenzen gaan bewaken, maar ik bedoel ECHT bewaken, in de zin dat niemand er meer ongevraagd binnen kan komen banjeren. Een klein hoopvol teken is dat Griekenland - tot woede van de hele zieligheidsindustrie - daar al mee begonnen is: pushback beleid, het terugduwen/slepen van dobberbootjes vol met klaplopers terug naar de kust vanwaar ze vertrokken zijn. Dát moet staan EU beleid worden. Is uiteindelijk ook veel goedkoper dan dat ''afkoopbeleid'' dat nu gevoerd wordt.

Dr_Johnson | 19-02-21 | 21:23

"""Roemeens""" is in dit geval een codewoord om de waarheid niet te hoeven zeggen: Zigeuner.

omanders | 19-02-21 | 20:50 | 3

Is waar.

Oempadoempa | 19-02-21 | 21:06

Of Bulgaarse Turken.

Grachus | 19-02-21 | 21:17

Roma's zijn een statenloos volk. Roemenen beschouwen ze niet als Roemenen en Bulgaren niet als Bulgaren. Een volk dat je bij de grens moet aanhouden en terugsturen. Grens... iemand?

K. Westergaard | 20-02-21 | 08:19

What else is new? Is toch al jaren bekend? Nederland staat overal bekend als de Gekke Henkie aan de Noordzee. Voor dit soort Roemeense criminelen, onder andere; jaren geleden wisten hun Bulgaarse buren de weg naar Nederland - de Nederlandse pinautomaat - al goed te vinden om hier hun beruchte 'Bulgarenfraude' in praktijk te brengen. Hun Moldavische buren charteren touring cars om zich op de drempel van Ter Apel te laten afzetten. Asielzoekers willen het liefst hier naar toe vanwege de voorzieningen; kansloze asielzoekers uit veilige landen willen het liefst hier naar toe vanwege de voorzieningen. En zijn ze eindelijk Nederland binnen, dan willen ze tot in de eeuwigheid blijven (ca 70.000 apothekers uit Aleppo). Geëmigreerde godsdienstwaanzinnige halsafsnijders uit het middeleeuwse kalifaat in Syrië willen graag terug naar Nederland vanwege de voorzieningen.

Misschien zou de politiek hier eens iets aan moeten doen. Het is maar een idee.

Dr_Johnson | 19-02-21 | 20:45 | 4

@Madame Poitiers | 19-02-21 | 20:47: Zo vliegen zwangere Nigeriaanse vrouwen een maand voor de bevalling naar de UK. Drie jaar geleden was dit een percentage van 1 op de 14 bevallingen in London...

Grachus | 19-02-21 | 21:21

Iemand die ooit uit volle overtuiging als vrijwilligster werkte in de zieligheidsindustrie (omdat "we iets moeten doen !" en "onze verantwoordelijkheid moeten nemen") maar inmiddels haar mening daaromtrent heeft bijgesteld wist me te vertellen, dat er mensen zijn, afkomstig uit landen als (ik noem maar wat) Nigeria, die asiel aanvragen terwijl ze donders goed weten dat dat niet zal worden toegekend. Dat weten ze vantevoren al. Maar al die asiel procedures moeten wel worden doorlopen. Die lui zitten dan een half jaar in zo'n AZC, maar dat vinden ze helemaal niet vervelend. Een soort camping waar je te eten krijgt, elke week een beetje zakgeld, best leuk eigenlijk. Sommige van die mensen hebben letterlijk nog nooit eentoilet met stromend water gezien. En dan worden ze uiteindelijk weggestuurd en krijgen ze nog een zakje geld mee ook nog. Ik dacht iets van 4000 euro ofziets (weet niet precies). DACHT JE SOMS DAT DAT ZICH NIET RONDSPRAK IN DE LANDEN WAAR DIE MENSEN VANDAAN KOMEN ? Hoe fucking naief kan je zijn ? Maar ja, Nederland he ?

Asteroid-B612 | 19-02-21 | 22:49

@Asteroid-B612 | 19-02-21 | 22:49:
Ik zou mezelf niet meer in de spiegel willen zien als ik daar onderdeel van was geweest . Want dat is toch al tyfus lang bekend?

MondKapper | 19-02-21 | 23:17
▼ 1 antwoord verborgen

grapperhaus zal wel weer ´´verbijsterd´´ zijn of het heeft de ´´aandacht´´ of topprioriteit hebben, maar ondertussen jouw en mij ophokken en alleen staande moeders aanpakken

gelachewoar | 19-02-21 | 20:43 | 1

GeLacheWoar, ook zittende- en/of liggende moeders ?

V.Puffellen | 19-02-21 | 21:00

Maak er dan maar een geheel verzorgde inbreekverkansie van, met een tournee door de Europese Hoofdsteden waarbij de Bezienswaardigheden ter plekke worden leeg gesjouwd. We beginnen in Amsterdam, de Grachtengordel.
Denk u eens in Het Rijksmuseum en dan met zo'n groep van dat Neanderthalergajes naar binnen, ik zie het voor me hé.

De Briemusketier | 19-02-21 | 20:36

Heb een jaartje voor werk in Roemenie gewoond.
15% van de bevolking daar is Roma zigeuner en hetzelfde heb je in Bulgarije.
Dat zijn echt rotzakken zonder normen en waarden.
Van die lui hebben we last hier en de landen om ons heen.

Oempadoempa | 19-02-21 | 20:31

Zij dit al een aantal jaren geleden,Is gewoon een speeltuin in Nederland.
geef een voorbeeld.
Ex schoonzoon van een maat wilde een bar leeg jatten,verstopte zich op de wc.
,aar werd dus gepakt,doordat ze eerst een hond naar binnen sturen en als die beet heeft roken ze nog ff een peukje,dus zwaar de Sjaak.
Heeft toen nog een paar flinke klappen gehad van de dienders ivm grof taal gebruik,nadat hij aangifte had gedaan tegen deze dienders................ nog een pak slaag,van waar hij de gore lef vandaan haalde.
Zit nu al 3 jaar vast voor deze eene inbraak.
En dan lees je die leuke onliners..... hard aanpakken ......... moet er altijd van lachen

Roger-Rabbit | 19-02-21 | 20:25

Waarom roven Roemenen andere Europese steden ook leeg dan?
Turbulentie? | 19-02-21 | 19:56 | 1 | reageer

Dat zijn de sukkels.Die na 2 jaar zitten voor een winkeldiefstal pas gaan nadenken waar je dit bijna ongestraft wel kan doen.
Toen besloten ze onze kant uit te komen...

roberto9715 | 19-02-21 | 20:18

Stel belhamels ook die Roemenen.

Kopieerapparaat | 19-02-21 | 20:17 | 3

Die ervaring heb ik wel met Roemeense vrouwen..

Oempadoempa | 19-02-21 | 20:18

Zo'n aai over de bol is ook geen pretje hoor.

Deksmaat | 19-02-21 | 20:15

Goh, buitenlanders die Nederland een easy target vinden. Wat een nieuws.

Madame Poitiers | 19-02-21 | 20:15

Die Roemenen kunnen beter in NL een linkse politieke partij beginnen. Dan kan je op klaarlichte dag van iedereen stelen zonder een foei van onze rechters.

dasechtgeenstijl | 19-02-21 | 20:14 | 2

Zie de tegel van Briemusketier 20:12

goedverstaander | 19-02-21 | 20:15

Roemeense verwijderspecialisten kunnen voor juridische immuniteit bij D'66 terecht na inlevering van een nier of lever. Hoeft niet van specifiek henzelf te zijn.

De Briemusketier | 19-02-21 | 20:20

De ongekende schaamteloosheid van het Oost-Europese steelgajes wordt hier slechts geëvenaard door de schaamteloosheid van Nederlandse bestuurders en politici die De Natie hebben overgeleverd aan de barbaren.
Er was een tijd dat het BinnenhofGajes geen concurrentie duldde bij het beroven van de bevolking, maar tegenwoordig nodigen ze de hele wereld uit om de boel hier leeg te schudden. Zeg er wat van en er staat binnen no time een of andere multinationalschandknaap met z'n vinger te zwaaien en tut tut te roepen.
Dat laatste fenomeen, daar moeten We vanaf, want dat is het Triefel dat in de weg blijft lopen bij het oplossen van deze Ratteplaag.

De Briemusketier | 19-02-21 | 20:12 | 5

U vergeet de rechters die kennelijk te laag straffen, althans volgens de Roemeense boevengilde. Politici faciliteren de vrijstaat voor criminelen, de rechters straffen niet hard genoeg. Misschien moet er een wet komen dat buitenlandse boeven zwaarder worden gestraft want in land van herkomst gebeurt dat ook.

ILF2 | 19-02-21 | 20:19

@ILF2 | 19-02-21 | 20:19:
Politici faciliteren de vrijstaat voor criminelen, de rechters straffen niet hard genoeg.

Het begint daarom met de politici, de rest volgt vanzelf.

De Briemusketier | 19-02-21 | 20:27
▼ 2 antwoorden verborgen

We zijn samen een groot reich genaamd de EU, waarom worden dan bepaalde misdaden uit andere landen bij elkaar opgeteld als een rechtbank uitspraak doet? Deze roversbendes trekken van land naar land en als ze het ergens te heet onder de voeten worden vertrekken ze weer.

Brabeaulander | 19-02-21 | 20:10 | 1

Lang leve de open grenzen.

bqbq | 19-02-21 | 21:15

Roemenen die hier inbreken zijn vrijwel allemaal Roma zigeuners.
Hebben gewone Roemenen ook een hekel aan.

Oempadoempa | 19-02-21 | 20:10
-weggejorist-
goedverstaander | 19-02-21 | 20:00

Ik was vroeger zakkenroller in vliegtuigen

Turbulentie? | 19-02-21 | 19:59 | 2

U bent met pensioen?

Red shirt | 19-02-21 | 20:05

@Red shirt | 19-02-21 | 20:05:
corona, werkplek is er niet meer...
bovendien, wanneer je binnen 1,5m wilt komen, redelijk essentieel voor de professie zakkenrollen, krijg je een bekeuring....

michelpen | 19-02-21 | 20:08

Ik heb een grote foto van m’n schoonmoeder aan de deur hangen.
Laatst belde een Roemeen aan, om te vragen of ik hulp kon gebruiken.
Is waar gebeurd hè.

Ruimedenker | 19-02-21 | 19:59 | 7

@Leptob | 19-02-21 | 20:06: Beetje stampen met je schoonmoeder om 7.30. Moet allemaal kunnen, geen kritiek verder.

goedverstaander | 19-02-21 | 20:08
▼ 4 antwoorden verborgen

En die rechters maar zeggen dat straffen zo énorm zijn toegenomen. D66 zet eerst de grenzen open voor Oost-Europa en als er dan ellende van komt wordt er niet opgetreden.

Vula | 19-02-21 | 19:57

Is het een gek idee om mensen zonder Nederlands paspoort dubbele straffen te geven? Je bent immers te gast en daar hoor je je naar te gedragen.

JWZ_JMK | 19-02-21 | 19:56 | 2

Ja dat is een buitengewoon gek idee. Een zeer ongezonde gedachte.

Red shirt | 19-02-21 | 20:20

Als ik op vakantie ben gedraag ik me nog beter dan thuis. Je bent inderdaad te gast. Prima idee dus.

Sofa1 | 19-02-21 | 20:42

Waarom roven Roemenen andere Europese steden ook leeg dan?

Turbulentie? | 19-02-21 | 19:56 | 3

Omdat het een onzinverhaaltje is van een inbreker. Maar ‘t klikt lekker weg.

beldewouten | 19-02-21 | 20:03

@beldewouten | 19-02-21 | 20:03: Zelf getrouwd met een Kroatische en die zegt ook 'jullie zijn zo ongelooflijk naïef...' ik zei 'dat valt wel mee'. Maar ze bedoelde jou denk ik.

Sessine | 19-02-21 | 20:30

Omdat heel veel Europese steden en/of landen socialistisch zijn.

Sofa1 | 19-02-21 | 20:43

Hij heeft wel gelijk, kijk maar wat er tegen hem en zijn collega wordt gevraagd: 30 en 54 maanden cel. 2,5 en 4,5 jaar. En als er iets wordt toegewezen is het met aftrek van de tijd dat ze al gezeten hebben, plus een voorwaardelijke straf. Ga maar uit van een jaar en voor de ander anderhalf. Niks dus.

Met_baard | 19-02-21 | 19:55 | 1

Vakantie!

J-van-de-Bontekoe | 19-02-21 | 20:11

Mevrouw de advocaat Meike Lubbers kan u vertellen dat de straffen hier hoog genoeg zijn. Het gaat erom dat misdadigers betere mensen moeten worden en straffen helpt dan niet.

Wat is de vrouwelijke vorm van wappie eigenlijk?

Henk Zult | 19-02-21 | 19:54 | 5

@Red shirt | 19-02-21 | 20:04: Leave Yolanthe Kabouter van Ketsbergen alone!!11!1!

goedverstaander | 19-02-21 | 20:12

Wappinneke.

abeltasman | 19-02-21 | 20:36

Sylvana Simons

BenPakdee | 20-02-21 | 09:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu hoort u het ook eens van een ander. Van die dingen ja. Van die dingen. youtu.be/JXtuz-5PTYg

Red shirt | 19-02-21 | 19:54

"Wil de verdachte asjeblieft stoppen met lachen."

VanBukkem | 19-02-21 | 19:54

En toch weet een zeer groot deel van de mensen zeker: straffen helpt niet. Dat denken ze o.a. omdat misdadigers na hun verblijf in de bak geen koorknaap geworden zijn. Ook een deel van de rechterlijke macht denkt er zo over.
Ikzelf denk dat het ook omgekeerd is: omdat die mensen liever geen straf uitdelen zoeken ze er een mooi klinkende reden bij en die is: straffen helpt niet.

JvanDeventer | 19-02-21 | 19:50 | 9

Eigenlijk interesseert het me geen meter meer, of het nou helpt of niet. iemand die vast zit of onder dwang (perfekt idee!!!) de straten schoon veegt steelt niet.

Sofa1 | 19-02-21 | 21:13

Chain gang: 100% mee eens. En dan de straat op in een fel gekleurd kostuum met een bezem. En ik ben nu bloedserieus.

Sofa1 | 19-02-21 | 21:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Ja, dat is al een jaar of twintig bekend, niet bepaald breaking.

de honden blaffen... | 19-02-21 | 19:50

Er moet toch nog wel wat wetenschappelijk onderzoek hiernaar worden verricht. Het kan toch niet zo maar zijn dat onderbuiken gelijk hebben.

BrutusBosch | 19-02-21 | 19:49

Ja maar wacht even.
De lusten én de lasten hè.
Roemeense hoeren zijn niet duur.

Ruimedenker | 19-02-21 | 19:48 | 3

Met extra gratis soa.

Analia von Solmsch | 19-02-21 | 19:49

@Analia von Solmsch | 19-02-21 | 19:49: Soa is een relatiegeschenk.

goedverstaander | 19-02-21 | 19:52

Ik dacht dat die allemaal door de Corona beperkingen weer naar land herkomst waren gegaan?

Sessine | 19-02-21 | 19:59

Dat is toch een buitengewoon naïeve gedachtengang. De mensen komen op het geld af. Wat is hier nieuw? Een uitkering in de Oost Europa is ongeveer 200 euro per maand. Ik weet niet hoe het u vergaat maar ik zit liever in een Nederlandse gevangenis dan in de Kaukasus te vernaggellen.

Red shirt | 19-02-21 | 19:47 | 4

Ja. Het is niet overal rozengeur en maneschijn. Ik begrijp die ondernemende Oost Europeers volkomen. Zou ik ook doen.

Red shirt | 19-02-21 | 20:01

@Red shirt | 19-02-21 | 20:01:
Afgezien daarvan, is de afstand Boekarest-Grozny 2000 km.

Ruimedenker | 19-02-21 | 20:07

@Red shirt | 19-02-21 | 20:01: Wat? Op dievenpad gaan?

Grachus | 19-02-21 | 21:30
▼ 1 antwoord verborgen

Binnen een kwartier op de snelweg kunnen zijn, maakt ons land voor deze beroepsgroep ook wel aantrekkelijk.

happen_maar | 19-02-21 | 19:47

In Roemenië worden bepaalde groepen direct gevolgd zodra ze een winkel binnenlopen. Men is in Roemenië hartstikke blij dat het tuig westwaarts trekt, We worden hier wel voor gek verklaard.

Scepticus | 19-02-21 | 19:46

Dat gat in die muur ook. Wedden dat ze die muren eerst zelf herverherbouwd hebben, eventueel met een paar poolse concullega's, en daar gewoon minder lijm en specie hebben gebruikt zodat ze met minder lawaai het gat kunnen slaan. Business jonguh!

grapo | 19-02-21 | 19:45

Nou zeggen ze wel dat lijfstraffen inhumaan en barbaars zijn.

Maar toch vraag ik me af: wat als gewoon op inbraak 20 jaar staat? Of op een kleine fraude? Gewoon disproportioneel straffen.

Me dunkt dat het zou uitmaken. Tja, de gevangenissen komen dan ook voller te zetten maar da's dan gewoon deel van de kosten. Of we besteden dat uit aan een soort gevangenisboot op internationale wateren.

Knufter | 19-02-21 | 19:45 | 1

Mee eens

Sofa1 | 19-02-21 | 21:32

“Het doet hier het minste pijn”. Tot je bij mij inbreekt en ik thuis ben, klootzak.

Bigi Bana Boy | 19-02-21 | 19:44 | 2

Goed zo. Wat echte herenliefde zal zo'n Roemeen leren.

Lorejas | 19-02-21 | 19:46

Ik sluit mij naadloos bij u aan, waarde BBB. Degene die denkt bij mij in te kunnen breken en door mij wordt betrapt kan er op rekenen dat hij met de tenen omhoog naar buiten wordt gedragen, regelrecht de lijkwagen in.

goedverstaander | 19-02-21 | 19:50

Dit weet ik al twintig jaar, dit is ook algemeen bekend onder de zakkenrollers in Amsterdam: je wordt aangehouden en na 4 uur sta je weer op straat. Men doet er niets aan.
Letterlijk.

Analia von Solmsch | 19-02-21 | 19:44 | 2

4 uur?

Hahahhahahha.

30 minuten, zeg ik je. Net genoeg om even je handen te warmen en van het toilet gebruik te maken.

Knufter | 19-02-21 | 19:45

Lachwekkend hoe de politie tegenwoordig de media misbruikt om aan te geven zaken hoog op te nemen. En ondertussen doen ze niks geen moeite voor het verkrijgen van beeldmateriaal. Ik heb het zelf meegemaakt en mooi weer spelen in de krant.... echt lachwekkend en dat weet dat oost Europese tuig ook.

Hollandse_blauwe | 19-02-21 | 19:44

Ja.... en dat wisten we nog niet?

Bigi Bana Boy | 19-02-21 | 19:42

Op de middenberm van de A12 bij Veenendaal zie ik elke 100 meter een camera, hoog in de paal hangen. Ik had altijd de ijdele hoop dat er mensen waren die 24/7 naar die beelden keken en er bij de grens bij Emmerich dan politiewagerns klaarstonden om de zwaar beladen busjes en mannen met zware snorren aan te houden.

Sneerpoets | 19-02-21 | 19:41 | 1

Nee, dat is uitsluitend voor Nederlanders die nog boetes open hebben staan of de APK niet op orde hebben.

BenPakdee | 20-02-21 | 15:00

Voor een beetje evenwicht moet natuurlijk Albanië ook toetreden tot de EU.
Een beetje concurrentie kan geen kwaad.

Ruimedenker | 19-02-21 | 19:39 | 1

Turkije ook

Hollandse_blauwe | 19-02-21 | 19:40

En in Nederland mag je ook je spullen en familie niet beschermen met gepast geweld want dan draai je gewoon de bak!!
Je kunt een hoop van die muricanen zeggen maar een inbreker overhoop schieten om je huis en haard te beschermen wordt daar niet als misdaad gezien!
Nederland is een fopnatie en dat komt door politieke trekpoppen.

TijdelijkOptimist | 19-02-21 | 19:38 | 3

Hebben van honden mag wel...:)

Hollandse_blauwe | 19-02-21 | 19:40

Nee, komt door de kiezer

Sofa1 | 19-02-21 | 21:34

Beetje een misvatting. Je mag een inbreker niet zomaar standrechtelijk executeren ofzo. Je mag jezelf WEL, binnenshuis, verdedigen. Dat kan ook met pepper spray, bear spray, alarm herrie, tasers, etc). In de staat waar ik woonde hebben grote warenhuizen bijna allemaal wel een afdeling "home defense". Voor zelfverdediging binnenshuis is een 12 gauge pump action shotgun uiterst geschikt, want de loop is een buis zonder schroefdraad, dus die lading gaat alle kanten op. Het is eigenlijk altijd raak. En met 8 patronen kom je een heel eind. Dan kunnen ze in gebroken geweertjesland NL wel weer heel hysterisch lopen doen over "belachelijk ! achterlijk volk met hun vuurwapens !" maar de meeste Amerikanen vinden het NL advies "leg je waardevolle spullen alvast neer, om geweld te voorkomen" even belachelijk. In de VS weet je nl. niet zeker of een insluiper alleen je spulletjes wil pikken, of dat hij ieder lid van je familie wil verkrachten en de keel gaat doorsnijden. Ik kocht mijn shotgun in de "Big Five" sportwinkel, wegens in de aanbieding. Handig dingetje waar je ook "non lethal ammo" in kan stoppen, bijv. "rock salt" patronen gevuld met grote zoutbrokken. Zandgruis, rubber enz. ipv buckshot/lood : Niet dodelijk, wel prijzig. Wie een inbreker uitschakelt heeft doortastend opgetreden en verdient een pluim, die heeft immers een misdrijf (de inbraak) voorkomen. Zo ziet men dat. Dan kom je soms in het plaatselijke krantje, samen op de foto met de sheriff, en de tekst "HERO !" erboven.

Asteroid-B612 | 19-02-21 | 21:36

Straf? Hotel.. heb je gezien hoe ze wonen...

MeneerGuggenheimer | 19-02-21 | 19:37

Wil jij dat je zus thuiskomt met een Roemeen?

Reebensteeltje | 19-02-21 | 19:35 | 1

Zolang die haar maar meeneemt naar Roemenië ben ik al lang blij, krijgt die het servies er gratis bij.

zeertegendradig | 19-02-21 | 19:40

Ik weet niet of ik die oost Europese bendes nu erger vind dan die Europese bende uit Brussel.

Nuuk | 19-02-21 | 19:35 | 2

Beide tuig, beide moet je op een plek stoppen waar de zon niet schijnt.

Hollandse_blauwe | 19-02-21 | 19:39

@Hollandse_blauwe | 19-02-21 | 19:39:
Roemenië is best wel zonnig, zou mooi zijn als ze daar hun tuigies gewoon daar houden.
De gewone Roemeen is best leuk volk, en kunnen nogal schijtziek worden van criminelen al daar.

Nuuk | 19-02-21 | 19:47

Full HD camera beelden, niet voor het herkennen van dat tuig maar voor genieten achteraf als de honden ze te pakken hebben. Onze rechtsstaat als oom agent, het vertrouwen is weg en komt met dit kut kabinet ook zeker niet terug.

Hollandse_blauwe | 19-02-21 | 19:32

Uit de EU en grenzen dicht. De partij die dat voor ogen heeft krijgt mijn stem.

Jos Tiebent | 19-02-21 | 19:31 | 1

Dat wordt dus D66

skoftig | 19-02-21 | 19:40

Oost Europeanen hebben wel humor. Vorig jaar kwam ik aan de praat met een paar mensen uit het oosten van Oekraïne in een Autohof/Raststätte. Bier was lekker. Toen het echt gezellig werd durfde ik het aan 'gemütlich hier, aber doch kan ich nicht vergessen das deine Freunden zweihonderd Holländer aus die Luft geschossen haben.' Toen werd er keihard gelachen. Ik moest gewoon niet teveel geloven van wat er op het nieuws is. Zij keken ook nooit naar het nieuws.

Leptob | 19-02-21 | 19:31

Niks aan de hand, gewoon even afleren. Super soaker met ammoniak oplossing. Ook effectief bij mondkapjes en bivakmutsen en verbetert de hygiëne. Bij winkelovervallen aan de oplossing een voedingskleur of analine toevoegen

P. Breidel | 19-02-21 | 19:30

Laten we de sharia dan maar alvast invoeren.

Prieelvogel | 19-02-21 | 19:27

Wat denkt u anders waarom die bendes Hongarije, Tjechië en Duitsland doorkruisen om hier hun kunstjes te doen.
Omdat ze zo van autorijden houden?

jemagookniksmeer | 19-02-21 | 19:24

Niet alleen hier hoor.
Oostblokrollers in Spanje worden ook gewoon weggestuurd, als de buit minder dan 400€ is.

Ruimedenker | 19-02-21 | 19:23 | 2

Of een jaar vastgezet zonder aangeklaagd te worden. Als ze worden vrijgelaten door de Guardia Civil of de Policia Nacional, en dat gebeurt zeker regelmatig, dan is alles wel een beetje teer de eerste weken.

goedverstaander | 19-02-21 | 19:38

Klopt ja. Je kunt alles jatten wat je wil, zolang de buit minder is dan € 400 kan de politie je weinig maken. Politieke keuzes maar het volk is ook daar schuldig. Voetbal op TV om 9 uur 's ochtends is veel interessanter dan eens bedenken dat stemmen héél nuttig kan zijn en vervolgens gaan nadenken op wie om een einde te maken aan dit grote onrecht. 't Zal er niet van komen denk ik.

Sofa1 | 19-02-21 | 20:40

Wat zijn we toch humaan hè?

postmodernismisdead | 19-02-21 | 19:22 | 2

Allemaal een Nobelprijs! Ik maak vast een plekje vrij op het dressoir. Ik hoop wel dat dat ding zwaar genoeg is om een inbreker mee kalt te stellen.

MickeyGouda | 19-02-21 | 19:28

Volgens links lossen we onze schuld in door ons te laten beroven en te laten molesteren. En waar die schuld vandaan komt? Geen idee eigenlijk..

wijsvinger | 19-02-21 | 19:34

Fijn ook voor ze dat we geen grenzen meer hebben.

Veepert | 19-02-21 | 19:21

Pakkans bijna nul, straffen om te lachen en de verzekering betaalt.
De hemel op aarde.
Dat weten niet alleen de BulgaRenen, dat weten ook de Afghanikanen en Turkanen.
Mooi man! Het paradijs bestaat.
Nedertopia.

Ruimedenker | 19-02-21 | 19:21

Dus .. Dankzij eindeloze uitbreiding begaan door Eurofielen - Die recent het UK een lesje denken te lezen terwijl de UK in werkelijkheid intussen nu al 15 miljoen mensen (!) tegen Covid hebben ingeënt - heeft de EU nu ook de minder goede Europese landen toegelaten.

Oost-Europese landen, die uiteraard ja zeggen tegen gratis geld maar een 'middelvinger' tonen t.o.v. immigratie. Hiernaast worden beroepen zoals vrachtwagenchauffeurs opgezadeld met lage lonen uit Oost-Europa - En de crimineeltjes die onze kant opkomen.

Nederlandop1 | 19-02-21 | 19:21

Roemenië en Bulgarije zijn de familie Flodder van Europa , standaard hebben ze schijt aan alles en generen zich nergens voor , gevangenisstraffen zijn vooraf ingecalculeerd.
Hier in Den Haag stikt het de laatste weken van de zigeuners in zeer dikke auto's die hier geen ene fuck te zoeken hebben.
Zwaar crimineel paupervolk .

hooliganica hollandi | 19-02-21 | 19:19 | 1

die hebben hier wel degelijk wat te zoeken , jouw spullen ...

Hurdy Gurdy Man | 19-02-21 | 21:57

dat is ook waarom de Mexicaanse drugsmaffia zich hier naartoe verplaats. Die lachen zich een caramba om het rechtssysteem hier.

yeps | 19-02-21 | 19:19 | 1

Die lachen zich de cojones uit de pantalones.

goedverstaander | 19-02-21 | 19:21

Ze zijn niet achterlijk. Anders zouden ze wel naar noord-Afrika gaan of Mekka want daar is echt veel te halen.

Eddy67 | 19-02-21 | 19:19

Inbraak, hoeveel werd er ook alweer niet opgelost, 98 procent?

knutsel_ | 19-02-21 | 19:17

Ik zag een Oostblok-zakkenroller klagen op youtube. Gepakt, naar het bureau. Tot zover oké. Maar een half uur (!) vastgehouden en geen excuus!!11! Kut-overheid hier in NL.

goedverstaander | 19-02-21 | 19:14 | 1

Hopelijk hebben ze hem eerst om 20:59 weer laten gaan.

jan huppeldepup | 19-02-21 | 19:18

Nou, kweenie, maar misschien toch even oppassen waar hij zijn vakmanschap inzet

Mark van Leeuwen | 19-02-21 | 19:12

Inbrekers die in een georganiseerd verband werken zwaarder bestraffen dus. Dit is precies het type misdaad waar zwaarder straffen wel zoden aan de dijk zet.

Zoiets | 19-02-21 | 19:12

Nederlanders vinden dit prima zo. Op naar Rutte 4!

Eigen schuld, dikke bult!

Ja, 't is beroerd lezers maar jullie vormen slechts een minderheid. Bedoel ik niet lullig maar zo is het altijd geweest in Nederland. De overheid staat aan de kant van het tuig en de massa doet daar niets mee.

(met de garoeten, ex-Nederlander)

Sofa1 | 19-02-21 | 19:12 | 4

@Ceristimo | 19-02-21 | 19:16: De tragedie is juist dat ze wel in de meerderheid zijn. Ze worden alleen telkens verraden door de VVD maar blijven er toch op stemmen.

C1O2 | 19-02-21 | 19:19

Nou rutte heeft wel te knabbelen aan het feit dat de zetels prognose deze week helemaal is ingestort op 33 zetels. Als het verder instort tot zelfs 32 worden de verkiezingen een jaar uitgesteld.

jan huppeldepup | 19-02-21 | 19:24

Ik scheer niet alles over 1 kam en ik denk dat de meeste lezers hier vóór straffen zijn maar de GeenStijl lezers vormen een minderheid. In Nederland wordt alles vergoeilijkt. Persoonlijk mag iedereen van mij in de fout gaan en mag daar, voor zover mogelijk, met een sisser vanaf komen maar daarna moet de straf bikkelhard zijn. Opvoeden, uitleggen, aai over de bol en als dat niet werkt genadeloos zijn. Maar dan ook echt snoei- en snoeihard.

Mocht je het daarmee niet eens zijn dan ben je mede VERANTWOORDELIJK voor de ellende die al het tuig aanricht. En dat betekent dat je daaraan schuld draagt. Ik heb dus een hekel gekregen aan de meerderheid van de Nederlanders.

Sofa1 | 19-02-21 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

OT: er is iets live dat gaat over onze fundamentele grondrechten of niet (?). Kunnen we daar wat meer aandacht aan besteden?

Joffri | 19-02-21 | 19:11 | 1

Grondrechten?
In Polen of Hongarije bestaat zoiets misschien.

J-van-de-Bontekoe | 19-02-21 | 20:05

Justitie weet het en is er stiekem trots op ook, anders zouden ze dit onrecht allang
aangepakt hebben.

smdyasc | 19-02-21 | 19:11

Laat dat maar heerlijk aan de linkse deugers over. Alles naar de verdoemenis, maar jij stond tenminste aan de juiste kant. Jij wel. Met de D66 rechters voorop en een dikke deugpaal in je broekje veel en vaak foei zeggen en tweede kansen enzovoort enzo verder. Een fijne zachte heelmeester met lekkere stinkende wonden. Ik zeg, nóg minder straffen. Sluit de gevangenissen. Importeer 1000 nieuwe apothekers per week. Doe ‘ns gek. Stort alles maar versneld in ‘t ongeluk, wie weet beïnvloed dat het stemgedrag voor 2025 wat...

Ceristimo | 19-02-21 | 19:11 | 1

pas als de kranten dit keer op keer zullen herhalen, Dan pas. Niet eerder

appeltjesgroeneweide | 20-02-21 | 09:09

En het is ook lekker rustig na negenen, kun je beter je ding doen.

Binnenbaan | 19-02-21 | 19:10

Wat de fuk, dan zijn de straffen dus niet laag genoeg! Want laag/niet straffen *moet* werken!

John McClane | 19-02-21 | 19:10

Verrassend. Het enige dat hier loont is je als een hufter gedragen. Boefje of politicus, het maakt geen reedt uit.

WhiteShark | 19-02-21 | 19:10 | 2

Mooi man!

J-van-de-Bontekoe | 19-02-21 | 20:04

Ik ben simpel van geest. Kunt u mij in simpele bewoordingen het verschil uitleggen tussen boeven en politici?

Nivelleermarionet | 19-02-21 | 20:50

wE hEbBeN dE zWaArStE sTrAfFeN vAn eUrOpA.

Kwelbeller | 19-02-21 | 19:09 | 3

Maar als je oplospercentage voor zware misdrijven tegen de 5% loopt heb je daar niet zoveel aan he.

_pacman_ | 19-02-21 | 19:11

Was sarcastisch.

Kwelbeller | 19-02-21 | 19:12

Blij dat we er nu eindelijk zijn. Het kost jaren wegkijken, maar nu zijn we er.

opblaasschaap | 19-02-21 | 19:08

Niet alleen relatief laag. Gewoon laag. En de pakkans ook trouwens. Maar gelukkig hebben we nu een avondklok, dat zal die inbrekers leren.

C1O2 | 19-02-21 | 19:07 | 1

Oe.. Laat ze alleen niet horen dat, ondanks we gewoon thuis zijn, onszelf vooral NIET moeten verdedigen, of er zwaait wat voor ons.

NiCeY | 19-02-21 | 19:11

Doe ook maar 500 per week. Kan er nog wel bij.

jan1956 | 19-02-21 | 19:07

Daarnaast is de pakkans nihil.

EmilioEsteves | 19-02-21 | 19:07 | 3

Het is deze Roemeen toch gelukt.
Zal wel tegen de lamp gelopen tijdens een verkeerscontrole ofzo.

VanBukkem | 19-02-21 | 19:16

daarom: heel hard knuppelen bij aanhouden, zodat NL niet de prettigste werkomgeving heeft.

Hemmenaar7 | 20-02-21 | 12:56

kabinet kennende zullen ze de straffen juist verlagen om meer mensen hier naar toe te trekken.

Adriel | 19-02-21 | 19:06 | 1

Om de vergrijzing op te vangen
middels woninginbraak en wat dies meer zij

Tobi | 19-02-21 | 19:38

Nou, FOEI dan maar......

nope | 19-02-21 | 19:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl