Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mag ook al niet meer: 'wappie' zeggen

Wappie wappie wappie

Wat nu ook niet meer mag, is 'wappie' zeggen als iemand wappie is. Zeg dus niet: wappie. Maar zeg gewoon: iemand die op een verfrissende manier naar oversterftecijfers kijkt. Of zeg: iemand die niet per se afwijzend staat tegenover de gedachte de Amerikaanse presidentsverkiezingen zijn gemanipuleerd door MI6, de CIA en het Italiaanse defensiebedrijf Leonardo door Amerikaanse verkiezingsdata via Duitsland naar Italië te sturen en vanuit daar algoritmes te programmeren om vervalste data te creëren die via een militaire satelliet naar Dominion verkiezingscomputers in de VS zijn gestuurd. Of zeg: iemand die kritiek heeft op de avondklok, maar niet per se geweld goedkeurt. Of zeg: iemand die "gezondheid" een totalitair principe noemt. Of zeg: iemand die er alleen maar op wijst dat CO2 ook in cola zit. Of zeg: iemand die gek is op zakjes lavendel. Maar zeg dus niet: wappie. 

Reaguursels

Inloggen

klanten van de Walbert Heijn

Hemmenaar7 | 02-02-21 | 15:54

Oke dan noemen we ze coronaso's.

geile pater | 02-02-21 | 10:11

Er lopen een paar honderd mensen blind achter de door God Gezonden Willem Engel aan. En nog een paar honderd mensen geloven dat Hugo de Jonge de Grote Galmende God is die corona op gaat lossen.
De rest van Nederland zit daar ergens tussen in.

Hamvraag is niet of je iemand uit mag schelden; ja dat mag.
Hamvraag is wat je daarmee bereikt. Ik ben al een miljoenmiljard keer voor "nazi" en dergelijke uitgemaakt omdat ik de sharia afwijs. Maar geen één van al die godwins bracht mij ooit aan het twijfelen; "misschien is het stenigen van homo's best een goed idee". Integendeel; kennelijk zijn er geen steekhoudende argumenten vóór steniging, vandaar die godwin.
Het woord "wappie" levert precies dezelfde reactie op; kennelijk zijn de overtuigende argumenten op. Wie echt wil dat iedereen morgen weer iedereen zonder mondkapje gaat kussen en knuffelen op grote feesten, moet vooral steeds "wappie" blijven schreeuwen.

Maar dat lijkt mij dus niet zo'n goed idee. Ik denk namelijk dat corona echt bestaat, en dat veel van de ingrijpende maatregelen die wij daar tegen nemen goed werken. Niet alleen tegen corona, ook tegen griep. Vandaar dus die verdwenen griepcijfers. Dat neemt niet weg dat aan het effect van veel andere maatregelen best getwijfeld mag worden. Net als aan de expertise van het RIVM, dat maandenlang regelmatig zichzelf en de rest van de wereld tegensprak. Of de betrouwbaarheid van het OMT, dat vergaande besluiten neemt zonder te notuleren en zonder bronnen aan te halen. Het OMT dat weigerde grootschalig te testen omdat ene Aura Timen de belangen van kleine laboratoria verdedigde.

Bij heel veel discussies ligt de waarheid in het midden. Dus ga eens een normale discussie aan. In dit debat is een sfeer ontstaan waarbij kleine meningsverschillen worden opgeblazen tot intense scheldpartijen over en weer. Wappie versus Rutte-schaap; het weerlegt of bewijst niks.
We worden als volk tegen elkaar uitgespeeld, net als in de zwarte Piet-discussie. Je hoeft geen complotgekkie te zijn om te zien dat bepaalde machthebbers daar baat bij hebben.

Dandruff | 02-02-21 | 09:42 | 2

Waarom moet de griep weg? Het lijkt wel of sterven per wet verboden moet worden? Persoonlijk denk ik daarnaast dat het griepvirus zoals wij kennen momenteel verdreven wordt door het dominantere covid virus. Dat is helemaal niet bijzonder. En daarmee vind ik het na een jaar vol kennis vergaring nogal gehypet. Anderzijds ben ik het ontzettend met je eens dat het alleen nog maar zwart/wit mag zijn. Een tussenweg is niet meer mogelijk. De gezonde kroegdiscussie kan nooit online worden gevoerd. Geen nuance, geen lichaamstaal en geen vrede met het niet eens worden want geen afsluitende tequila om iedereen even monddood te maken en te reflecteren met je bek vol zout. God wat mis ik dat.

Rolling_Ronny | 02-02-21 | 12:10

@Rolling_Ronny | 02-02-21 | 12:10:

Of de griep weg *moet* is een andere discussie. Maar omdat griep veel geaccepteerder is lieten we veel voorzorgsmaatregelen weg die we nu wel aanhouden. Hoe vaak ben je niet snotverkouden naar je werk gegaan? Dat is nu ondenkbaar, terwijl het een jaar geleden ondenkbaar was om thuis te blijven als je geen koorts had.
Covid is veel besmettelijker dan griep, dus het is logisch dat maatregelen die meetbaar effect hebben op de verspreiding van covid, minstens zoveel effect hebben op die van griep.

Tequila is niet mijn ding maar een biertje in een echte kroeg...
Dat mis ik ook. Laten we hopen dat dat vaccineren zin heeft.

Dandruff | 02-02-21 | 13:06

Een hele grote groep specialisten kan natuurlijk niet tot een verkeerde conclusie komen. Vraag dat maar aan de inzittenden van Challenger.

Waren er maar een paar dappere wappies geweest die er voor durfde te gaan staan dat lanceren bij 2 graden Celsius misschien toch niet het beste idee was.

Groupthink en groepsdruk. Op links zulke geliefde thema's.

Joffri | 02-02-21 | 09:18

Als mensen onzin uitkramen, noem ik ze gewoon dom, sukkel of “mensen met een klein begrijpertje”.

The_Black_Knight | 02-02-21 | 09:13 | 1

Dat heeft alleen zin als je ze ook uitlegt waarom ze onzin uitkramen.

Dandruff | 02-02-21 | 09:44
-weggejorist-
Smeederick | 02-02-21 | 09:00

Hadden ze beter flappie kunnen cancelen.

etwaboy | 02-02-21 | 08:59

"These poor people have been bullshitted into believing that if you change the name of the condition, somehow you’ll change the condition. Well, hey cousin. Doesn’t happen. Doesn’t happen."
(G.C.)

kloopindeslootjijook | 02-02-21 | 08:52

Zullen we ze dan maar weer domme fantasten noemen? Wappie klonk nog een beetje als een onschuldige koosnaam.

priwax | 02-02-21 | 08:19 | 2

of 'makke rutte schapen', want dat zijn het!

Guy Fawkes | 02-02-21 | 08:28

Guy Fawkes. ????? Ik dacht juist het tegendeel.

strawdog | 02-02-21 | 09:00

"Mag niet meer" is een kinderachtige interpretatie door kinderachtig volk dat met een kinderachtige poging om iedereen die niet voor de overheid juicht af te schilderen als gek, met als doel een helft van de bevolking buiten te sluiten van enige vorm van discussie over serieuze zaken.

Balgesjaakt | 02-02-21 | 08:12 | 1

Wappie.

snakedogman | 02-02-21 | 09:00

Wappie in 2000: iemand die keihard gaat op xtc
Wappie in 2020: iemand die een andere mening heeft.

nutsniet | 02-02-21 | 07:14 | 1

Ben nu al benieuwd naar 2040 ...

Usumani | 02-02-21 | 09:08

We hebben een kennis, tegen vlees eten, tegen 5G en ja hoor, we wisten al van te voren ook uiteraard tegen vaccineren en fel ook. Wel raar dat er veel uit die hoek komen.

Misterspok | 02-02-21 | 07:05 | 2

Verstandige kennis heeft u.

IkwilJinekwel | 02-02-21 | 08:42

Ik ben het wel eens met de psycholoog Thijs Launspach, die het woord overigens niet verbied wat sommigen, die niet verder lezen dan hun neus lang is, wel beweren. Het zullen waarschijnlijk ook juist die figuren zijn die de wereld opdelen in mijn vs jouw team.
Als je wappie wil blijven gebruiken prima, natuurlijk. Alleen het is wel opvallend hoe de wereld steeds vaker wordt opgedeeld in voor - en tegenstanders.
Je bent een klimaatontkenner of je bent goed geïnformeer.
Je bent een wappie of een keurige burger.
Je bent woke of een fascist
Enz.. Met zulke tegenstelling deel je de wereld op in mijn soort mensen en de Ander . Elke nuance gaat verloren. Zo kent de wereld alleen winnaars en verliezers. Rancune en euforie.

ratelaar | 02-02-21 | 06:55 | 8

@lco-de-Holist | 02-02-21 | 07:51: Die Greanpeace reclame hangt mij zo de strot uit met die moraliserende houding. Ik ben voor de wereld en het liefst zou ik dat Greenpeace clubje van de aarbodem zien verdwijnen.

devil13 | 02-02-21 | 08:29

@Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 08:07:
Mee eens je moet elkaar gewoon de waarheid kunnen vertellen. Alhoewel het beter is dat je onderbouwd waarom iemand zwetst, dat brengt verdieping in een discussie.
Aan de andere kant we zijn allemaal mensen en soms chagrijnig, er zit zand in de bilnaad of je leest iets ‘doms’ - de emoties spelen mee - en dan gaat de nuance weleens de deur uit. Een leugen, een onwaarheid waarin iedereen geloofd is inderdaad destructief. Meestal echter zien de meeste mensen leugens voor wat ze zijn: leugens, onwaarheden. Kan even duren maar toch. Voorbeeld Thierry Baudet, van de grote winnaar naar de grote verliezer in de peilings.
Bottom line: Always speak the truth or at least speak that you know to be true. Listen like somebody knows something you don’t know yet. (Vrij naar Dr. Jordan Peterson)

ratelaar | 02-02-21 | 08:38

Hear hear. Ook beste landgenoten heeft een punt, maar als je argumenten kunt gebruiken dan toon je ook al iemand's ongelijk aan he.

KokkieBalboa | 02-02-21 | 15:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Waar het om gaat is dat je het eens kunt worden over de regels van een gemeenschappelijke epistemologie. Dat je de regels van de logica onderschrijft, dat je onderkent dat er een werkelijkheid is die bestaat onafhankelijk van jouw perceptie ervan en goed doordrongen bent van het verschil tussen feiten en meningen. Dan kun je praten en van mening verschillen en niet van feiten verschillen en in een ander universum leven waarin andere dingen waar zijn en andere dingen gebeuren en gebeurd zijn. Mensen die zich aan al dat soort dingen niet wensen te onderwerpen omdat zich dat slecht onderhoudt met hun razernij zijn met recht, en dan ook nog alleen in het beste geval, wappies.

Mazzelstof | 02-02-21 | 06:47 | 3

Toch kun je over feiten van mening verschillen als er geen overeenstemming over het feit is.
De aarde draait om de zon. Dat is een feit, maar er zijn er heel wat op de brandstapel verdwenen omdat anderen het daar niet mee eens waren.

Alco-de-Holist | 02-02-21 | 07:54

Dat is een valse voorstelling van zaken. Destijds was religie de tegenstander van de rede en de logica. Tegenwoordig bepalen vooral feiten de discussie. Wappies beroepen zich vaak op die ene tegendraadse middeleeuwse wetenschapper om hun afwijkende gelijk goed te praten. Maar de vergelijking klopt niet.

Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 08:10

@B-L
Zolang jij het woord “Wappie” gebruikt heeft het voor mij geen zin om met jou in discussie te gaan.

Alco-de-Holist | 02-02-21 | 08:53

Het dicteren van wat iemand mag zeggen is een opmaat voor ellende.

donkieshot | 02-02-21 | 05:34 | 1

Anders gezegd, de NPO/MSM, is opmaat voor ellende.

Guy Fawkes | 02-02-21 | 08:29

Gooi mij even in een categorie : Ik ben man, blank, over de 50, rijdt een diesel pickup truck, stem niet links, vind het chinavirus wel meevallen en heeft een thaise vrouw. Plak er maar een label op

GerMonster | 02-02-21 | 02:51 | 5

Keer biertje drinken ?

Misterspok | 02-02-21 | 07:01

Ok boomer

nutsniet | 02-02-21 | 07:15

Adipeus?

Alco-de-Holist | 02-02-21 | 10:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Vind het net zo ondermijnen als iemand een racist noemen. Vrijheid van meningsuiting. Zolang het niet dreigen en agressief gedrag uiten is, heeft iedereen recht op een eigen mening. Niks is gevaarlijker dan overtuigd zijn van je eigen gelijk zonder de achterkant open te houden voor nieuwe informatie. Geld juist ook voor de wappie roepers.

Miss Silly | 02-02-21 | 01:13

Helemaal goed. Wég met dat groepsdenken en identiteitspolitiek.

Gladiator Fap | 02-02-21 | 00:29

Wuppies dan.

kalesnor | 02-02-21 | 00:06 | 1

Wilde ik net zeggen. Wuppie moet kunnen. Klinkt direct een stuk vriendelijker. De Wuppies voelen alles aan met hun voelsprieten weet je wel?
youtu.be/gYMLl3UDhEw

MoorCopJoris | 02-02-21 | 00:10

Wappie is geen probleem, dat is een naam, het label dat er aan hangt maakt het negatief. Kan je ook een wappie zijn als je 17,5 miljoen mensen opsluit zonder aanwijsbaar resultaat. De hele middenstand ten gronde richt. De horeca kapot maakt. De detail handel vernield (hebben we hekel aan vernielen) . Het niet voor elkaar krijgt om mensen snel te vaccineren. Wie wie wie past het woord wappie het beste. Stop dezr

foxhunter | 02-02-21 | 00:01 | 2

Dan ben je onbewust onbekwaam

Drukvandaag | 02-02-21 | 07:30

Als, over een jaar of drie vier, na de 26e golf en de Staphorster mutatie van het virus de bomen opschieten tussen het plaveisel van de winkelstraten, en de leegstaande winkels en kantoren vol liggen met dakloze families.
En het aantal corona besmettingen, ziekenhuisopnames en sterfgevallen op hetzelfde peil blijft.
Als iemand dan de opmerking maakt dat de coronamaatregelen toch wel erger waren dan de kwaal.
Is er dan nog iemand die het woord wappie uit zijn strot krijgt?

de honden blaffen... | 01-02-21 | 23:24 | 3

Het is voor een goed doel *doet klappen voor zorg*

deugallergie | 01-02-21 | 23:49

Dan is er iemand in een verscheurd kostuum, met een vaal pochetje in de borstzak. Hij zou zomaar een viroloog kunnen zijn, of een epedimioloog. Vaag doet hij in ieder geval denken aan iemand die in 2020 en 2021 nog veel op de kijkbuis was. Maar toen had hij waarschijnlijk nog meer tanden. En waren zijn tanden ook niet bruin. En jij zegt met krakende stem:”Ja, maar wat had je dan gewild? Volle IC’s?” Hij begint een beetje te huilen, iemand naast hem zegt sussend: “Rustig maar Diederik. Alleen samen krijgen we Corona onder controle.”

Magna Carta | 02-02-21 | 01:02

Reaguurder Gulliver zal je dan nog steeds, onder zijn bed liggend, bevend van angst, een wappie noemen.

Sir Hackalot | 02-02-21 | 08:56

En w*ppie?

Bull-Sunnyboy | 01-02-21 | 23:21

Dus als je tegen de avondklok bent, maar dat gerel afkeurt ben je ook een wappie? Aparte redenatie hoor.

Kopieerapparaat | 01-02-21 | 23:20 | 1

Klinkt eerder als kopieergedrag

xtree | 02-02-21 | 03:00

Mag je wel schaapie zeggen? Of krenk ik dan ook iemand?

Vlasbaard | 01-02-21 | 23:05 | 6

@Gulliver; Andersdenken zonder enige onderbouwing wappie noemen vind ik eerder lachwekkend. Schaapie

Vlasbaard | 02-02-21 | 11:39

@datgingnietgoed; nee de schaapjes duwen mij graag in het wappie hokje. Snap jij het nog haha

Vlasbaard | 02-02-21 | 11:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar je je al druk om kan maken. Het zou een stuk verfrissender zijn als Thijs Launspach hetzelfde eens zou schrijven over het woord racist. Dat woord heeft al lang aan betekenis ingeboet maar daar brandt psyco-wappie zich zijn vingers niet aan.

Ruikbaard | 01-02-21 | 22:42

"A meta-analysis of 105,040 cases from 20 studies in 9 countries found a reduction in mortality by up to three times in groups treated early with Hydroxychloroquine and Azithromycin". Bron: www.sciencedirect.com/science/article...

Valt dit nou nog onder 'wappie'? Zo nee, was het überhaupt dan wel 'wappie'? Inmiddels komt het ook door de censuur van Facebook: www.zerohedge.com/covid-19/facebook-o...

Boeser_Onkel | 01-02-21 | 22:33 | 7

Ja niet werkende medicijnen tot wondermiddel uitroepen valt onder het kopje wappie.

Rest In Privacy | 02-02-21 | 00:18

@Gulliver | 02-02-21 | 00:18: En Corona een griepje noemen, zoals u begin 2020 gewoon was te doen? Bent u nu van wappie naar wappie-roeper getransformeerd?

Usumani | 02-02-21 | 09:30
▼ 4 antwoorden verborgen

En wanneer wappiologie een godsdienst wordt en wappies de volgelingen?

Jan, Leiden | 01-02-21 | 22:32 | 3

Gaan ze Willem Engel aan het kruis timmeren?

Rest In Privacy | 01-02-21 | 22:48
-weggejorist-
UsuredoMix | 01-02-21 | 22:23

Wappieroepen ofwel het bezigen van de ad hominem drogreden is een lage vorm van kritiek uiten. Als je niet in staat bent om de ander op inhoudelijk niveau te bestrijden doe je het maar op de persoon.

intrigant | 01-02-21 | 22:22 | 5

@Gulliver | 01-02-21 | 22:50: andersom kan wel? Een wappie die anderen uitmaakt voor wappie omdat ie niet doorheeft zelf de wappie te zijn?

Kopieerapparaat | 01-02-21 | 23:24

@JanVergoor | 01-02-21 | 22:40 en @Gulliver | 01-02-21 | 22:50: Het is een glijdende schaal. Zodra je stopt met luisteren naar de ander omdat je denkt dat de discussie zinloos is, ben je eigenlijk de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Ik heb zelf redelijk wat begrip voor de onrust die mensen voelen in een tijd waarin allerlei vrijheden worden afgenomen terwijl de onderbouwing vaak erg dun is, of niet consistent. Ik zie die onrust als een gevolg van afnemend vertrouwen in de maatschappij en afnemend vertrouwen in de overheid.

intrigant | 01-02-21 | 23:28

@intrigant | 01-02-21 | 23:28:

Probeer maar eens een normale discussie te voeren met een wappie.
Dat is volstrekt zinloos.
Ik heb het ook vaak genoeg geprobeerd.

Rest In Privacy | 02-02-21 | 00:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Probleem met wappies is niet dat het er veel zijn. Het zijn er zelfs weinig. Maar dat naar ze geluisterd wordt en iedereen bibbert van angst als een wappie je voor iets ergs uitmaakt. Met bijvoorbeeld je auto op benzine, of dat je racist bent omdat je blank, oeps wit bent en ga zo maar door.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 22:11

Ik heb het woord "wappie" ruim 20 jaar geleden voor het eerst gehoord van een Peruaanse dwerg die mij een tijdje heeft gestalkt.
Was best een aardig meisje maar een beetje raar. Als ze een pilletje had geslikt zei ze altijd dat ze wappie was.
Ik had het woord niet meer gehoord tot Willem Holleeder het gebruikte tijdens zijn proces.
Leuk dat het nu opeens zo'n populair woord is.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:48 | 4

Off you go!

Datgingniegoed | 01-02-21 | 22:00

Hey poeperd, Doe mij maar ff zo"n PEER revieuwd dingetje dan.
Neeh hoor geen zuiker of melk.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 22:30

Pics van die peruaanse dwerg or it didn’t happen..

xtree | 02-02-21 | 03:02
▼ 1 antwoord verborgen

Men heeft tegenwoordig ook de überwappie. Dat zijn mensen die bijvoorbeeld wel hun school hebben afgemaakt, of zelfs een titel hebben verworven maar desalniettemin nog steeds totaal krankjorum zijn en vanuit hun totaal niet expertise of kennis continue de plank misslaan. Eerst dacht ik nog vaak dat dit was omdat deze mensen misschien gewoon lui en/of slordig zijn. Maar inmiddels ben ik erachter gekomen dat een studie hebben afgerond geen garantie is dat je niet compleet gestoord kan zijn. Maar je doet er niets aan. Er is gewoon niets anders wat je als samenleving kan doen behalve tegen alle "wappies" niet zeggen "je bent een wappie" maar ze melden dat ze af zijn. Gewoon dat ze niet meer mee mogen doen. Ze totaal elimineren uit de maatschappij. Hun "mening" over hun alternatieve "feiten" gebaseerd op Facebook research en wappie-influencers gewoon totaal en volkomen doodzwijgen.

Natuurlijk. Ze zullen in zelfmedelijden zwalken. Maar dat doen ze hun hele leven al. Natuurlijk ze zullen racisme, fascisme, censuur e.d. roepen. Maar ook dat doen ze hun hele leven al. Ze zullen discriminatie roepen als ze niet met het vliegtuig mogen of de kroeg niet in. Maar dat deden ze toch hun hele leven al. We moeten gewoon accepteren dat we veel te "liberaal" zijn geweest naar mensen die knettergek zijn. Dat we te vaak vonden dat ook hun mening over onzin gehoord moest worden. Dat kunnen we corrigeren. Dat kan aangepast worden. Waarom doen we dat niet?

DeKussendeWielrenner | 01-02-21 | 21:46 | 6

@DeKussendeWielrenner,
U bevestigd mijn standpunt, er zijn geleerde idioten.
Wat dat betreft bent u een van de weinigen die dat onderkent,
Voor de rest bent u slechts een van de vele schapen die achter dat prikkeldraad loopt te blaten.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 22:46

Expert psychiater, zoals vele andere hier?

MistaRazista | 02-02-21 | 04:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik steun het verbod op wappie zeggen. Het is een vervelend en modieus woord dat men gebruikt voor mensen waarmee men van mening verschilt, net als raksist en faksist. Alleen hadden raksist en faksist oorspronkelijk een betekenis en dat kun je van wappie niet zeggen.

JvanDeventer | 01-02-21 | 21:36 | 2

Wappie.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:38

Neeh hoor < die mensen heten in het internationale systeem "educated idiots"
Hier blijkt wel dat scholing of IQ niets te maken heeft met idioterie.
Het vermogen om te leren heeft niets te maken met het vermogen om zelf te denken. Ik kan u leren dat 2+2=5 , Maar vroeg of laat komt u daar achter dat dit niet zo is . Vroeg of laat komt iemand daar achter.
Er bestaan ontelbare leugens maar er is maar 1 WAARHEID.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 22:15

Een discussie tussen meerdere wappies met onderling afwijkende meningen moet fantastische debattelevisie opleveren.

Lorejas | 01-02-21 | 21:31 | 1

Wel niveau Big Brother. Wat mij blijft verbazen is dat deze mensen zichzelf zo gigantisch belangrijk achten. Wat ze zeggen/claimen slaat kant noch wal en valt met een beetje onderzoek met gemak naar het rijk der fabelen te verwijzen. Het was al triest maar inmiddels is het schadelijk.

DeKussendeWielrenner | 01-02-21 | 21:39

Een volk dat voor wappies zwicht.....

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:28

Waar is Kuif trouwens gebleven? Is hij weer terug naar de eeuwige Jorisvelden?

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 21:21 | 10

Zelf zijn zonen gaan "cold turkey" op de waarheid.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 22:18
-weggejorist-
UsuredoMix | 01-02-21 | 22:23
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
legezak | 01-02-21 | 21:15

Onvolledig artikel waarbij ze volledig aan Geenstijl voorbij gaan.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:29

Klopt, internetgekkies is veel beter. Dekt de hele lading, inclusief deugtrollen met slechts het woord wappie in hun vocabulaire. Niemand specifiek heur.

Mensdier | 01-02-21 | 21:06

De wappies willen niet voor zwakzinnig worden aangezien maar zodra ze voor de rechter verschijnen is dat het eerste excuus wat ze aanvoeren.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:05 | 12

@VoltaireJohn | 01-02-21 | 21:27:

Een woordkunstenaar zul je nooit worden maar misschien kun je wel goed wc's ontstoppen.....

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:35

@Gulliver | 01-02-21 | 21:33:
Wat dacht je van de Limburgse arts Piet van Herten, vorige maand in Amsterdam? Zo wappie als het maar kan.

Spring Bruissteen | 01-02-21 | 21:44

U spreekt uit ervaring?

Datgingniegoed | 01-02-21 | 23:22
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik denk dat de klimaatzwendel alles met geld verdienen te maken heeft en niks met de hoeveelheid co2. Ben ik dan een wappie? Verder ben ik ervan overtuigd dat EV, windmolens en biomassa krankzinnig zijn.

hustler01 | 01-02-21 | 21:04 | 2

Ik verklaar je volkomen normaal.
Helpt dat?

De Droit | 01-02-21 | 21:15

@De Droit | 01-02-21 | 21:15: wel iets. Ik kom hier ook vooral omdat ik me in de rest van de wereld een buitenbeentje voel.

hustler01 | 01-02-21 | 21:25

Noem mij maar Wappie, zijn jullie van de andere kant:
*******ZevenKleurenCovidStrontSchijters*******

K1100 | 01-02-21 | 20:51 | 3

Zeven!!!

steekmug | 01-02-21 | 21:15

Meerdere zevens! Het is in meervoud. Dit is geen toeval meer. Ik ben om.

Lorejas | 01-02-21 | 21:27

Maar we mogen wel elke blanke een racist noemen?

thanseeuwen | 01-02-21 | 20:50

Ik ben geen wappie, maar...

Mr_Natural | 01-02-21 | 20:50 | 1

De maker van een grappie.

Koning BongoBongo | 01-02-21 | 21:42

Iemand "wappie" noemen is natuurlijk nutteloos. Het getuigt ook van weinig kennis van de menselijke psychologie. Deze mensen geloven dat de meest vergezochte onzin de werkelijkheid is of tenminste een mogelijkheid en meestal met hippe woordensaus zoals "liefde overwint" en "tijd voor revolutie" etc. Niets meer vooringenomen dan iemand die gelooft in alternatieve "feiten" en daar een mening over heeft. Het is zielig maar er is geen paardenmiddel tegen bestand. Vroeger werkte ridiculiseren nog enigszins maar nu ze hun eigen groepen hebben en elkaar versterken kan je ze beter doodzwijgen. Wat wel bizar is dat je ze vindt in alle spectra van het politieke debat. Veel zijn extreemlinks. Nog veel meer extreemrechts. En vaak zijn ze ook nog eens 'faux' religieus.

DeKussendeWielrenner | 01-02-21 | 20:46 | 3

Wappie.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:02

Nee muts. Wappie = cancel culture

Jij ligt niet op je knietjes voor linkse indoctrinatie? Dan ben jij een wappie.

Moeilijker is het niet

De Droit | 01-02-21 | 21:18
-weggejorist-
UsuredoMix | 01-02-21 | 22:24

Wel, misschien komt er wel een Fuckcin tegen wappiezeggers.

Purk | 01-02-21 | 20:46

Koekwous of Nincompoop dan ?

Koning BongoBongo | 01-02-21 | 20:41 | 2

In Engeland,worden ze covidiots genoemd.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:07

Een wappie heeft een mening over feiten. Dat is wel een mooie definitie.

zwaaropdehand | 01-02-21 | 20:39 | 4

Lees jij nou eerst maar eens de wiki over de kat van Schrodinger

Sjiek | 01-02-21 | 21:02

Wappies erkennen geen feiten.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:11

Een mening over feiten? Feiten en meningen zijn elkaars tegenovergestelde. Zodra wappies met feiten komen zijn ze wappie af.

kriebeltjes | 01-02-21 | 21:25
▼ 1 antwoord verborgen

Een dikke wappie noemen we Kwappie.

Ruimedenker | 01-02-21 | 20:38 | 1

En een kleine dikke wappie noemen we een kwapje

thanseeuwen | 01-02-21 | 20:52

Eigenlijk verdient Gulliver het laatste woord in deze discussie.

MickeyGouda | 01-02-21 | 20:38 | 5

Mee eens, grootste Wappieroeper aller tijden mag de eer hebben. En doorrrrrrr

MoonBeebe | 01-02-21 | 21:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Als iedereen die Soros een wappie noemt een wappie is, ken ik alleen maar wappies

geen_kwijl | 01-02-21 | 20:38

Een wappie is iemand die meer kan vragen dan niet-wappies kunnen beantwoorden.

Mr_Natural | 01-02-21 | 20:36

Bijna iedereen die ik ken is een wappie.

Timide_Aso | 01-02-21 | 20:36 | 2

Goh jullie zitten ook overal

Shoarmamasutra | 01-02-21 | 20:49

De hele afdeling van je verblijf?

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:12

Maar mag je iemand nog wel psycholoog noemen?

Nuuk | 01-02-21 | 20:34 | 1

Alleen met diploma. Als je dierenarts bent dan noem je iemand viroloog.

Anno Niem facebook | 01-02-21 | 20:36

Altijd leuk, een constructieve discussie zonder op de persoon te spelen. Graag feitelijkheden, geen fabels DUS ook geen religie aub.

Pieterman | 01-02-21 | 20:33 | 2

Dan moeten de fwiten wel op tavel liggen. Een overheid kennende die doen nog wel eens wat aflakken.

upbeat | 01-02-21 | 20:44

Religieuzen zijn de oerwappies.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:13

En euh, is al iemand over the White House begonnen?

Purk | 01-02-21 | 20:30 | 1

Daar zit een wappie iets met genders en rassendiscriminatie te doen.

GroetenVanUrk | 01-02-21 | 20:42

Deze psycholoog en zelfbenoemd stressexpert denkt zeker de wijsheid in pacht te hebben. Met zijn tips om thuiswerken vol te houden. Hij gaat ervan uit dat thuiswerken meer stress oplevert en dat je je collega's mist. Nou, ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik vind thuiswerken heerlijk relaxed en mijn collega's mis ik ook niet.

Spring Bruissteen | 01-02-21 | 20:29 | 4

@Sjiek | 01-02-21 | 20:34:
Dat kan ik me op zich voorstellen. Maar je kunt toch zelf wel bedenken dat regelmatig even van je werkplek opstaan, in je pauze een stukje wandelen en 's avonds gewoon die laptop dichtlaten helpt? Daar heb je toch niet zo'n wijsneuzerige stressexpert voor nodig?

Spring Bruissteen | 01-02-21 | 20:44

@Spring Bruissteen | 01-02-21 | 20:44: Ja , dat snap ik. Even naar buiten lijkt me een goed advies.
Ik zie veel stress ontstaan door het niet op het oude nivo kunnen samenwerken omdat je via Teams pakweg de helft van de info en creativeit van je collega's mist. Terwijl je weet dat de tent omvalt als we het oude ontwikkeltempo niet bij kunnen houden.
Frustrerend, je weet wat je moet doen en het gaat niet.

Sjiek | 01-02-21 | 21:07

@Sjiek | 01-02-21 | 21:07:
Ik kan natuurlijk van een afstand niet inschatten of het klopt dat uw bedrijf daadwerkelijk omvalt als u en uw collega's niet het oude niveau kunnen handhaven. Wat ik wel weet is dat je als werknemer een beperkte verantwoordelijkheid hebt voor het voortbestaan van een bedrijf. Bedenk dat werkgevers je simpelweg buiten de deur zetten als ze je niet meer nodig hebben. Doe wat je kunt, maar ga niet ten koste van jezelf de last van een heel bedrijf op je schouders nemen.

Spring Bruissteen | 01-02-21 | 21:31
▼ 1 antwoord verborgen

Wat het allemaal wel niet, niet wel teweeg brengt : mensen die vragen stellen, zich anders kleden. Alles wat er anders uitziet of anders denkt wordt belachelijk gemaakt... 3,2,1

Purk | 01-02-21 | 20:27 | 2

Daar zijn gradaties in.
Mensen die vragen stellen, daar is niks mis mee.
Mensen die schuimbekkend politici lastigvallen wel.

Mensen die twijfels hebben over het huidige beleid; niks mis mee.
Mensen die beweren dat er bloeddrinkende 5G-Bilderberg-pedofielen een politiestaat aan het oprichten zijn? Mwah.

Wellicht is er niet zoiets als "DE Wappie".

Vage_eddie | 01-02-21 | 20:32

@Vage_eddie | 01-02-21 | 20:32: Ja, vast goedbedoeld, maar dit soort nuanceringen doen we in dit land niet meer aan hoor. Allemaal wappie.

Sjiek | 01-02-21 | 20:35

"Wanneer je iemand uitmaakt voor een wappie, plaats je hem of haar namelijk buiten het gesprek"

Uhh, nee.
Dat doet die persoon doorgaans zelf, door te beginnen over 5G, pedofielennetwerken, New World Order, micro chips, etc.
Daarop volgt doorgaans de conclusie dat iemand te erg van het padje af is om nog op een zinnige manier mee te kunnen praten.
Op dat punt IS iemand dan dus al uitgesloten van (zinnig) gesprek.
En voor dat soort mensen, die al aan die kwalificatie van tunnelvisie en collectieve psychose voldoen, mogen we dan best een woord hebben.

What's next? Dat je iemand geen "compleet van de pot gerukte idioot" mag noemen vanwege de connotatie?

Vage_eddie | 01-02-21 | 20:27 | 7

@Vage_eddie | 01-02-21 | 20:39: mooi die correctie van je. Ik vind het te gemakkelijk om elke afwijkende mening weg te zetten als idioot en wappie. Het ad artikel vind ik best wel goed daarin.

upbeat | 01-02-21 | 20:46

Zo is dat Eddie daar is niets vaags aan.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:09
-weggejorist-
UsuredoMix | 01-02-21 | 22:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Holleeder, tegen zijn zus geloof ik. Goed beschouwd mogen allochtonen dit dus niet bezigen.

Pieterman | 01-02-21 | 20:27

Urban dictionary - Vijf definities
1) Wappy
An adjective used to describe someone who appears vague or delirious. This may be through sleep deprivation, drug use, boredom or an innate, genetic wappiness.
Person 1: What the hell's wrong with that girl? She just garbled some nonsense then walked into a tree.

Person 2: Oh, Helen? She's a bit wappy this morning after staying up all night watching Spongebob and eating mini cheddars with James.

2) Wappy
1. Crazy, frantic and unpredictable
2. Angry in frenetic fashion

1. Argh! The computer just went wappy
2. Dave went wappy at me after I trod on his toe

3) Wappy
a line of cocaine
let's do a huge wappy and get high as f*&!

4) Wappy
A British word meaning flimsy or bendy, used to describe large pieces of material like metal or wood. It can also be used for food like cake that has become soggy and floppy (so that it dips in the middle).

It comes from the sound made when large sheets of metal are shaken, so that parts of the sheet turn inside out and make a strange wobbly noise.
1. Be careful carrying drinks on that large tray; it's very wappy.
2. I added too much water to my cake, and now it's gone a bit wappy.

5) Wappy
(Flacid, limp, flabby) and wet
spaghetti is wappy

Eeuwig..Op..Vakantie | 01-02-21 | 20:27

S5 figuren.

abeltasman | 01-02-21 | 20:26

Of zeg: iemand die kritiekloos alles van regering en overheid aanneemt

villsass | 01-02-21 | 20:26 | 6

@Lorejas | 01-02-21 | 20:43: of juist een zelfingenomen persoon met tunnelvisie. Cognitieve dissonantie.

Anno Niem facebook | 01-02-21 | 20:47

Die zal iets minder snappy zijn als een echte snappy.

Lorejas | 01-02-21 | 21:16

@Lorejas | 01-02-21 | 21:16: juist. De neppe snappy is dan dus weer een wappie. Zeg maar een snappy wappie. Snappy?

Anno Niem facebook | 01-02-21 | 23:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Het wappie verhaal ontstond in de sex gerelateerde drugs scene , volgens mij.
Ik kan de huidige link niet leggen .
Tegenwoordig wordt met deze uitdrukking een grotere doelgroep bedoeld.
Het zijn de mensen die niet conform de stroming van de huidige politiek mee drijven of zwemmen. De accusatie met de woorden fascist of racist is in dit karige linkse vocabulaire meestal nauw verbonden.
Het megalomane linkse "masterplan" mag duidelijk zijn geworden en , zeg nou eerlijk, de logica is ver te zoeken.
Ik heb het vaker gehoord dat het woord Wappie als een geuzen naam wordt gebruikt en met trots wordt gedragen. Gezien het huidige beleid kan ik mij daar wat bij voorstellen.

Datgingniegoed | 01-02-21 | 20:25 | 1

Het woord wappie is inderdaad al 20 jaar oud maar iemand hier is het voor de virusgekkies gaan gebruiken.....

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:16

Ik bedacht vandaag nog de fantastische Peter Sellers als inspecteur Clouseau. Mag waarschijnlijk ook niet meer met zijn bediende Kato my little yellow friend

dedwarsligger | 01-02-21 | 20:25 | 2

Chance uit Being There, daarentegen, is als voorbeeld gebruikt voor de selectie van de huidige Amerikaanse president.

Glasgow Argus | 01-02-21 | 20:29

@Glasgow Argus | 01-02-21 | 20:29:
De vorige bedoel je.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 20:34

Wat wel mooi is: Iedereen kan wappie zijn, blank, bruin, geel of rood.

Mr_Natural | 01-02-21 | 20:24 | 2

All Wappies Matter!

Vage_eddie | 01-02-21 | 20:29

Yep. Gender, sexe en color neutraal en toch geven ze kleur aan het leven.

Harry.Langezwaal | 01-02-21 | 20:42

Is aan wappen doen ook wappie?
Ik vraag het namens een geyle vriendin.

steekmug | 01-02-21 | 20:23 | 3

Alleen c*mswappen

Shoarmamasutra | 01-02-21 | 20:24

C*mswappie.

Lorejas | 01-02-21 | 20:26

Ik hoor en lees dat woord regelmatig maar een precieze definitie kan ik er nergens van vinden. Graag precieze omschrijving van een (zelf wappie zijnde) expert?

pa_niek | 01-02-21 | 20:23 | 1

Een variabele mix van waus, los, daaps en leip, met een suasje woke erover.

Harry.Langezwaal | 01-02-21 | 20:44

Ik kwam trouwens 2 weken geleden op zolder een zakje wuppies tegen. Die van de AH akties van toen.
Maar de plakstrip deed het niet meer. Da's wel jammer.

Sjiek | 01-02-21 | 20:19 | 2

Als ik aan Wuppies denk, denk ik aan Vader Abraham.
Ik denk niet graag aan Wuppies.
Bedankt.

Mr_Natural | 01-02-21 | 20:22

Kwestie van beschaving, mijn buurman is een paardelul, maar dat zeg ik ook nooit zo direct tegen hem.

Mr_Natural | 01-02-21 | 20:16 | 3

Nee, want dan krijgt u een dikke neus.

pa_niek | 01-02-21 | 20:20

Goed beschouwd is dat eigenlijk helemaal geen belediging want een paard is een edel dier dus uw buurman is een edele ...

pa_niek | 01-02-21 | 20:25

De meeste gevaarlijke mensen in onze maatschappij zijn figuren als het heerschap Beste Landgenoten. Mensen die er onomwonden voor pleiten om andersdenkenden buiten te sluiten, de mond te snoeren. En in dat verlengde uiteraard journalisten oproepen om mensen met een andere mening dood te zwijgen, zoals verwoord in zijn plempsel om 20:05. Gelukkig voor hen die niet denken net als zij: er zijn nog genoeg mensen die de vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel hebben staan en hen tot de dood verdedigen, ook al zijn ze het er niet mee eens. En gelukkig hebben we in dit land journalisten die onafhankelijk zijn tot op het bot, al worden het er naar mijn gevoel wel snel minder.

goedverstaander | 01-02-21 | 20:15 | 12

@Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 21:14: welke wappies, die uit vak K? Die met dat grote hoofd die altijd ongeïnteresseerd op zijn telefoon zit te kijken of die ijdeltuit met z'n kekke bordeelsluipers?

revolte | 01-02-21 | 22:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Kappie met wappie.

pa_niek | 01-02-21 | 20:15

Probleem is dat je al snel in het wappie kamp wordt gegooid als je kritische vragen hebt.

Rotterdammert1965 | 01-02-21 | 20:15 | 6

Kritische vragen zijn goed. Het woord wordt alleen vaak gebruikt voor stellingen die al lang en breed wetenschappelijk weerlegd zijn maar die door vage zelfgemaakte youtubefilmpjes en onduidelijke sites telkens worden herhaald. Die napraten zoals sommigen doen is niet kritisch maar juist kritiekloos volgen van anderen die stellingen poneren over dingen waar ze eigenlijk niet deskundig in zijn.

Shoarmamasutra | 01-02-21 | 20:30

@Shoarmamasutra | 01-02-21 | 20:30: Tja zoals volledig kritiekloos achter de overheid aan rennen, en het zelfde beleid verdedigen zonder dat ze daar deskundig in zijn.

1steafslagrechts | 01-02-21 | 20:47

@1steafslagrechts | 01-02-21 | 20:47: dat is ook niet verstandig. Je moet je breed inlezen.
Btw: eenieder kan hier gewoon in de oude panelen terugvinden dat ik zelf zeer kritisch was en ben over sluiting zittende horeca en avondklok. Ik voorspelde toenames na het sluiten van de horeca en kreeg ook gelijk.

Shoarmamasutra | 01-02-21 | 22:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Yeah een topic naar de hand van de mensen die wappie moeten schreeuwen naar mensen die ook wat verder kijken zonder in complotten te denken.
Maar als je ze even genuanceerd wat uitlegt waarom je bepaalde vragen stelt dan komen er 0 reacties op een tegel. Da is er geen makkelijk weerwoord.
Maar een tegeltje naar boven is het weer voluit wappie. How sad!

1steafslagrechts | 01-02-21 | 20:15 | 7

@ B_L / Gulliver,
Nu krijgen we de PEER revieuwd onderzoeken?
Kom dan!

Datgingniegoed | 01-02-21 | 21:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Vermakelijk geschreven.

letopuwzaak | 01-02-21 | 20:14

SJWappie

Bucky_Lastard | 01-02-21 | 20:13

Ik blijf maar met Sloerie in m’n hoofd zitten.
Hoerie, Sloerie, wappie.
Lijpo?
Mafjoekel?
Ik vind het eigenlijk wel best.
Iedere gek heeft z’n gebrek.
Leven en laten leven.

Ruimedenker | 01-02-21 | 20:13 | 1

Probeer eens te denken aan kruisruikert.

steekmug | 01-02-21 | 20:25

Of zeg gewoon Ronaldo

Leduc | 01-02-21 | 20:12 | 2

Hé! Lul!
Niet schelden hier hè!
Tssskpfffgrrr.
Er zijn grenzen weet je.

Ruimedenker | 01-02-21 | 20:14

@Ruimedenker | 01-02-21 | 20:14: Ik ben wit dus een witje en neger mag je ook niet meer zeggen dat is dus een zwartje of een bruintje.

Hoorneslaan | 01-02-21 | 20:24

De verkiezingen komen (hoop ik) en al snel zullen de wappies als deplorables uit de waffel van meerdere politici foamen.

horsteknots | 01-02-21 | 20:11

Wappies, niet te verwarren met wuppies die je in 2006 bij de AH kreeg mits je 15 euri besteedde. Hoewel, de overeenkomsten zijn wel erg groot.

wijsvinger | 01-02-21 | 20:11

Iemand een 'wappie' noemen vind ik als argument om de hypothese te schragen dat diegene ongelijk heeft niet heel erg overtuigend. Eerlijk gezegd.

Boeser_Onkel | 01-02-21 | 20:10 | 1

Het dekt het ongelijk vaak wel prima als je enigzins luistert naar de uiteenzetting van dat ongelijk.

Lorejas | 01-02-21 | 20:13

Weer iemand zijn complete woordenschat ontnomen.

sprietatoom | 01-02-21 | 20:08

"We moeten stoppen afwijkende meningen meteen af te doen als idioot."

Nee, we moeten stoppen met luisteren naar idioten. Idioten bepalen steeds meer de discussie en de suggestie dat er een soort middenweg zou bestan tussen weldenkend en idioot is absurd. Je hebt weldenkend en je hebt idioot, de waarheid ligt dan ook niet in het midden maar eenzijdig ver weg van de idioten.

Journalisten mogen dus stoppen met dat welwillende luisterende oor voor die "alternatieve mening", want je krijgt toch alleen maar geleuter a la Cafe Weltschmerz te horen of erger. Dus kappen ermee. Schiet als interviewer, als journalist of TV maker nou niet meteen in de kramp omdat je bang bent te worden uitgemaakt voor eilitair of "kartel" maar wijs die nonsens gewoon keihard af. Weg met wappies uit talkshows, uit de krant en van internet.

Het is weer tijd voor weldenkendheid, argumentatie en feiten en geen onderbuik, emotie en mafklapperij. Terug naar de waarde van de expertise en de deskundigheid. Zo.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 20:05 | 21

@poppelepee | 01-02-21 | 20:46:
Niet iedere afwijkende mening is een Copernicus he? Daar houden die wappies zich ook altijd aan vast, dat vroegah in de tijd van de religie er soms tegendraadsen waren die het beter bleken te weten met de inzichten van nu.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 22:20

Maar wie zijn dan eigenlijk de idioten en wie is weldenkend? Ik ben het ermee eens dat we moeten stoppen met het luisteren naar idioten. Daarom kijk ik al jaren geen TV meer. Is een aanrader. Scheelt een hoop frustratie en je kunt je eigen wereldbeeld invullen in plaats van het je te laten aanmeten.

intrigant | 01-02-21 | 22:55
▼ 18 antwoorden verborgen

Ik geloof ondertussen helemaal niks of niemand meer, is daar ook een leuke naam voor?

Mr_Natural | 01-02-21 | 20:05 | 10

realist

Sjiek | 01-02-21 | 20:17

Overlever.

Lorejas | 01-02-21 | 20:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik vind die mensen wappies die uitsluiten dat er bij de verkiezingen in VS bedrogen is. Vaststaat dat er bedrogen is, maar het is niet bekend in welke mate.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 20:05 | 6

Je zou je kunnen afvragen waarom de grootste exporteur wereldwijd van "Democratie" niet snapt waarom ze zelfs in Afrika lijken te snappen dat een hertelling het enige mechanisme betreft om escalatie van polarisatie, en het groeien van wantrouwen onder de bevolking weg te nemen.

Het niet uitvoeren van een hertelling, zeker in een systeem met slechts 2 keuzes zoals op het eerder genoemde continent ook vaak voorkomt, altijd zal zorgen voor nog meer wantrouwen. Met name als de winnende partij direct begint met namen noemen (wappies) ipv de zgn "subjectieve ervaring" als een valide zorg te behandelen teneinde die gevoelens weg te nemen met het oog op toekomstige verkiezingen waar we wederom allemaal worden verwacht het spelletje serieus te nemen.

Waarom ik Afrika hier vergelijk met de USA is puur omdat IK altijd van de TV heb mogen aannemen dat de relevante situaties in Afrika vrijwel altijd draaien om een groot deel van de bevolking dat volgens onze pers onterecht wordt behandeld, eigenlijk had moeten winnen maar door de foefjes van de tirannieke overheid aldaar feitelijk een heldenstrijd voert om uberhaupt hun stem uit te kunnen brengen.

In het kort gezegd een soort underdog die eigenlijk had moeten winnen, maar door de macht en verwevenheid van de dictator met militaire macht.
Wij zien vrijwel nooit DAT er geschoten wordt op mensen die proberen een briefje door een gleuf te proppen, maar we worden er goed van doordrenkt dat dit ene rijtje mensen dat vooralsnog onder de gelukkigen behoort die wel kunnen stemmen zonder neergemaaid te worden.

Wellicht willen we boven alles wat daar allemaal aan de hand is graag naar ons zelf hinten iets in de trant van "Ha dat arme rijtje sloebers daar mag van geluk spreken dat Correspondent Witman van de NOS daar aanwezig is, tenminste 100 mensen die VEILIG kunnen stemmen omdat de verschrikkelijke dictator vrijwel altijd zijn schoonste spel laat zien wanneer de camera's van de westerse beschaving aanwezig zijn"

Ik weet vaak niet waar het allemaal precies om draait, het boeit me simpelweg niets welke Afrikaan welke Afrikaan af maakt, zolang ze het lekker daar doen, we storten immers niet voor niets tevergeefs zonder morren een geld bedrag ter waarde van een bosje zelf geplukte bloemen die kant op ieder jaar toch?

Ik kan me wel inbeelden hoe bepaalde uitspraken bij bepaalde delen van het publiek een opinie kan vormen, daar de publieke opinie deels de mijne is.

Slechts op basis van de gecreerde onderbuik gevoelens bij mijzelf aangaande de situatie lukt dit meestal wel vrij aardig denk ik, zelfs als ik het met mensen samen bekijk en bespreek die een hele andere kijk hebben op vluchtelingenwerk bijvoorbeeld dan ik komen we vaak wel tot dezelfde conclusies, na een korte discussie over offtopic onderwerpen die alleen onszelf aangaan zoals of en hoeveel humanitaire hulp deze ongelukkigen eigenlijk zouden mogen ontvangen van ons, nu het er weer op lijkt dat de dictator die natuurlijk ook alle rijst en centjes afpakt er klaarblijkelijk alleen op uit is om dit te blijven doen.
Het hele democratische toneelstuk voor de camera wel gemoedelijk te laten verlopen maar overal waar de NOS niet aanwezig is daar kunt u vanuit gaan, worden alle tegenstemmers afgemaakt met bossen tegelijk.

Want dames en heren, deze dictator is zo geslepen, en zijn land zo verstoken van grondstoffen dat hij als geen ander snapt dat zijn volledige BNP feitelijk door ons wordt betaald, en blijkbaar zouden wij geen geld sturen als we zouden denken dat de zgn dictator die al zo lang aan de macht is door al zijn gedictator deze verkiezingen niet op zijn minst hier even voor de camera zich kan inhouden zodat wij onze reporter tenminste kunnen verstaan tegen een backdrop van een rijtje stemmers die dan toevallig even door het oog van de naald kruipen tussen al die verschrikkelijke berichten uit de rest van het land door.

Dat ik als iemand die totaal geen interesse heeft in het onderwerp toch doordrenkt schijn te moeten worden van het feit dat zus of zo, of dit zelf zo ervaar, is voor mij een indicatie dat wanneer het daadwerkelijk ergens om draait zoals Nederlandse verkiezingen of de USA verkiezingen (boeien mij dus ook geen reet de USA verkiezingen, maar ik vindt het een mooi voorbeeld want het illustreert nml min of meer mijn punt).

Blijkbaar is de topicstarter namelijk dermate geboeid door de USA verkiezingen dat hij voorbeelden uit de USA samenleving moet pakken om een nieuwe Nederlandse term te munten en deze verkiezing gebruikt om zijn punt te illustreren.

Ik heb mijn vraagtekens wanneer ik door een soort gedachtenmolen gesleept wordt in een stukje over buitenlands nieuws dat hoewel ik alleen maar wil dat het nieuws stopt en de film op TV weer doorgaat, ik doorgaans toch eindig met op zijn minst een soort interne 2 strijd waar ik probeer te onthouden dat ik gelukkig nooit geld opstuur naar Afrika, graag de film zou kijken en tegelijk toch geconfronteerd wordt met een aantal morele overwegingen terwijl het me ultiem toch niet uitmaakt of de dictator alle rijst krijgt, of juist de tegenstemmers, het is immers niet mijn rijst, en niet mijn geld.

Blijkbaar is het toch belangerijk dat we op die manier even aan het denken worden gezet?

In any case is het absurd voor mij om de halve USA (depending who you ask), mensen die nog nooit om rijst gebedeld hebben in hun leven afaik zo keihard behandeld moeten worden dat ze in tegenstelling tot in Afrika niet eens een hertelling kunnen krijgen om hun gevoelens van angst/wantrouwen weg te nemen om voor hun "neem ik aan" relevante redenen, dit terwijl zij wonen in zo'n beetje het enige "not a shithole country" in de wereld en zoals ik eerder aangaf de grootste exporteur van het democratisch gedachtengoed.

Doorgaans is een Afrikaanse dictator nog wel bereid om een hertelling te doen al is het maar om nog meer gratis rijst en geld te scoren, dus waarom kunnen onze Amerikaanse vrindjes niet tegemoet gekomen worden in deze is echt wat ik me afvraag.

Zo vindt ik het niet meer zo leuk om Afrikaanse verkiezingen zijdelings te negeren..

Zolang de mensen om me heen zich niet druk maken over hoge rijstprijzen kan ik het rustig negeren voor mijn gevoel, wanneer het baken van de democratie niet eens een hertelling kan doen dan raakt mij dit wel degelijk opeens want ze negeren een heel simpel middel om de volgende verkiezingen tenminste beter dan deze keer te laten verlopen, met minder wantrouwen en gekibbel, wetende dat toen de vorige verliezers hun ongeloof kenbaar maakten er direct een hertelling is gedaan waar iedereen even extra oplet dat er dus niets verkeerd gegaan kan zijn.

Dit doet me vermoeden dat de USA wellicht een andere hobby gaat zoeken dan democratie exporteren, terwijl er nog genoeg zieltjes te winnen zijn in Afrika bijvoorbeeld.

Nee we verlagen ons liever, alleen maar capitaliseren op de impact van het verlies van de tegenstander, niet hun twijfel wegnemen maar het juist aanwakkeren en ze ondertussen voor ongelofelijke idioten uitmaken ipv ze hun democratisch recht en vooral de kans op een waardig verlies te geven.

Democratie is toch het systeem waar we er vanuit gaan dat het over 4 jaar weer helemaal anders kan zijn, wel wat vreemd om dan als winnaar te praten over heropvoedingskampen voor de verliezer enz enz toch? Als de verliezende partij elk jaar naar een strafkamp wordt gestuurd dan zullen de verkiezingscampagnes neem ik aan wel verharden toch in de toekomst? Overbevolking is opgelost!

Lionfromzion | 01-02-21 | 21:54

Feitelijk is men zo ver doorgeslagen dat vrijheid van meningsuiting eigenlijk wel uit de wet geschrapt kan worden, als men de meningen toch uiteindelijk inzet als wapen tegen zij die hem uiten onderwijl uit zelfbescherming de democratie verder te slopen omdat je jezelf ook wel weet te overtuigen dat op een dergelijk gedachtengoed feitelijk maar 1 antwoord bestaat: meer van hetzelfde.
Terwijl we duidelijk kunnen zien dat er meer oog is voor het pesten van de verliezer dan focussen op het uitvoeren van het beleid waarvoor je eigenlijk net bent beloond in mijn ogen.

Als winnaars zich gedragen alsof er geen verliezers zijn, alleen mensen die goed hebben gestemd en mensen die in kampen worden opgevoed om ook goed te stemmen dan ben ik bang dat iets een democratie noemen wellicht weinig zal betekenen in de toekomst. Ik heb niet specifiek een voorkeur voor welke helft van de USA bevolking de andere helft in kampen wil opsluiten, ik ben tegen opsluiten in kampen namelijk, ik dacht dat ongeacht onze verschillen daar altijd een grens zou liggen.

Nu moet ik mezelf zien uit te leggen dat die Fema campen die ze al jaren overal uit de grond stampen daar, niet precies dat ene doel hebben dat we met zijn allen steeds beweren nooit te zullen accepteren.

Het helpt ons als Nederlanders niets, en iedereen die ooit een argument probeerde te maken in zaken omtrent privacy en "zo'n vaart zal het niet lopen" en "ik heb toch niets te verbergen" enz, gewoon of expres een stro argument gebruikte of eerlijk moet toegeven dat de kans op "overname door een vijandig element" van onze democratie toch links of rechtsom WEL mogelijk is: je zit momenteel thuis opgesloten, er is een noodwet van kracht die door eenieder die voldoende voet aan de grond krijgt in Nederland kan worden ingezet om alles en iedereen hier te verbieden, niets te verbergen? Mooi verhaal, je bent inmiddels zelf verboden buiten, je hebt inmiddels dus niet niets meer te verbergen.
Letterlijk als je even naar buiten wilt om wat voor reden dan ook heb je je maar te verbergen, het alternatief is straf.

Jammer dat je altijd extreme voorbeelden moet gebruiken in dergelijke discussies voorheen om een punt te maken, om het gepareerd te horen met zo'n overduidelijk voorbeeld van het punt dat je zelf trachtte te maken in die discussie.

Niet zo fijn om te moeten hopen dat zij die in die discussies in het verleden altijd keihard beweerden dat dit NOOIT ZOU KUNNEN GEBEUREN in de toekomst gelijk moeten gaan krijgen simpelweg omdat er geen alternatief meer is..?

Lionfromzion | 01-02-21 | 22:24

Das een heel stuk tekst!

Beste_Landgenoten | 02-02-21 | 08:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Gullipandemie gaat nog eens groot worden, op GS

letterzetter | 01-02-21 | 20:05

Eén ding is zeker; een wappie is niet happie.

Mr_Natural | 01-02-21 | 20:03

Geenstijl schiet de laatste tijd wel in een deugende kokervisie.

Pimp my Voortuin | 01-02-21 | 20:03

Je suis un wappie in een land vol bange schapen.

Schaap! Schaahaap! Schaahaahaap!

Sjiek | 01-02-21 | 20:02 | 1

Je blaat als een zwakzinnige uit de kudde van herder Willem Engel.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:21

Verboden woorden zoals wappie, komen die nog wel in de Dikke van Daele?

Mr_Natural | 01-02-21 | 20:01 | 1

Ja alle politiek niet correcte woorden. Neger staat er ook in. Dat boek heet... foutdenk.

Anno Niem facebook | 01-02-21 | 20:34

Bladmongool mag wel nog gewoon, toch?

beldewouten | 01-02-21 | 20:00 | 2

Achterlijke gladiool ook.

Mr_Natural | 01-02-21 | 20:01

Wappies wappies overal wappies

TiTi_no_ghost_237 | 01-02-21 | 19:59

Wat een wappie die psycholoog. Hemellief, moet ook zo nodig met zijn naam in de krant. Eikel.

langzullenweleven | 01-02-21 | 19:59

Gulliver is een Wappie .. Iedereen is Wappie .. behalve ........

Rest In Privacy | 01-02-21 | 19:58 | 4

Allemaal wappies in het binnenhof.

Hoorneslaan | 01-02-21 | 20:31

Wappie

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:22
▼ 1 antwoord verborgen

Je bedoelt, ik heb die debielen nooit een kans gegeven? Na de zoveelste kinderbloed 5G verhalen met vage bronnen en veel van mijn tijd mij verbijsterd laten zijn, is wappie nog een koosnaampje.

TheOneTruth | 01-02-21 | 19:57

Ik vind het vooral goedkope Youp van 't Hek humor om iemand belachelijk te maken. Iets genuanceerder mag allemaal wel, de "wappie" wordt daarmee alleen maar bevestigd in zijn gedachtengoed.

deugallergie | 01-02-21 | 19:55 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Een wappie is een muppet.

Acidstain | 01-02-21 | 19:54

Thijs Launspach lult uit zijn academische nek als je het mij vraagt. Hij roept op om het woord 'wappie' niet meer te gebruiken, maar is zelf kennelijk niet in staat om met enige nuance de werkelijkheid van vandaag te beschrijven. Want wat doet Thijs? Hij ziet twee groepen, de ene groep is die van "de brave burgers die zich aan de regels houden", de andere die van degenen met "afwijkende meningen". De brave burger zou zich superieur voelen ten opzichte van die kritische burger mert zijn afwijkende mening en niet bereid zijn om met hem in gesprek te gaan. Door hem "wappie" te noemen zou hij hem "buiten het gesprek" houden.
Maar dat is natuurlijk klinkklare onzin. Dag in dag uit wordt er over alles wat Corona aangaat gesproken, fel gediscussieerd, en kritische geluiden krijgen wel degelijk de ruimte. Er zijn ook genoeg burgers die best wel braaf zijn maar tegelijkertijd zich behoorlijk kritisch opstellen ten aanzien van alles wat hen door de overheid en de instanties daaromheen wordt voorgehouden. Ook is het niet zo dat enkel de brave volgzame burger het woord "wappie" in de mond neemt. Integendeel, het zijn over het algemeen juist de kritische denkers die zich het felst keren tegen de groep die doorgaans als groep der wappies wordt gezien, de groep van de halve zolen die al te goedgelovig zijn en er de meest bizarre denkbeelden op nahouden, de dommeriken die juist niet kritisch denken.
De simpele tegenstelling zoals Thijs die ziet is er gewoon niet. Thijs is zelf een wappie.

Schoorsteenveger | 01-02-21 | 19:52 | 2

De vraag is natuurlijk wat is een " brave burger"? Is dat er een die te dom is om te poepen en alles gelooft wat de regering hem verteld. En die met een " afwijkende mening" zijn dat diegene die zien dat de regering liegt en bedriegt. Vragen vragen.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 20:09

@jan huppeldepup | 01-02-21 | 20:09:
Exact. Hij deelt eigenlijk in in 'politiek correct' en 'politiek incorrect' en verwijt de correcten dat zij de incorrecten voor wappie uitmaken. De werkelijkheid is een stuk kleurrijker.

Schoorsteenveger | 02-02-21 | 09:01

Je bent inmiddels al een wappie als je de maatregelen bevraagt.
Dus niet zo iets als een virus ontkent maar gewoon de vragen: Hoe en waarom zijn we tot de conclusie gekomen dat het maar een griepje was, het niet naar Europa zou komen, carnaval niet besmettelijk was, mondkapjes niet hielpen, waarom 1.5 meter en niet tien, waarom is een 'beweging' besmettelijk, is de toekomstige schade niet groter dan dat wat we nu proberen te redden, kinderen kunnen het niet krijgen en zijn niet besmettelijk, alleen alcohol voor 20.00.
De volgzamen zijn allemaal 'normaal'. Ik die mij afvraag welke maatregel helpt en waarom dan.. is een wappie?
Het woord wappie vermoord ook alle discussie. En die discussie is juist nu nodiger dan ik mij kan heugen.

geen koning | 01-02-21 | 19:52 | 1

U vraagt en wij draaien ( tenminste zou d66 dat zeggen).

jan huppeldepup | 01-02-21 | 20:13

Maakt mij niet uit hoe iemand me noemt.
Zolang die maar FvD stemt.

Pieter_Auper | 01-02-21 | 19:52

Wappie, ik zie er nu een bij M, Kaaaagggggg

Roehm | 01-02-21 | 19:50 | 2

Haha ze denkt nog steeds dat ze premier zou kunnen worden

laurentius | 01-02-21 | 19:52

@laurentius | 01-02-21 | 19:52: Premier worden over het aangeprate schuldgevoel van het klootjesvolk. Kaag de goede, Kaag de rechtvaardige, wat een engerd is het toch.

wijsvinger | 01-02-21 | 19:56

Dat handen ontsmetten is ook totaal debiel. We hebben niet met het norovirus oid te maken, maar een virus dat het voorzien heeft op de luchtwegen. Handen wassen is daartegen géén effectieve beschermingsmaatregel.

HoogToontje | 01-02-21 | 19:49 | 9

Praktisch je handen niet wassen? Herinner me even dat ik je toiletdeur met mijn mouw open. Laat de koffie ook maar zitten.

Lorejas | 01-02-21 | 20:11

Om precies te zijn: zo'n gel werkt prima tegen bacteriën, maar niet tegen een virus. Volslagen onzin dus. Tegen een coronavirus werkt gewone, normale handzeep die de wand rondom het virus kapot maakt. Gewoon met zeep regelmatig je handen wassen dus.

De Droit | 01-02-21 | 20:24

Of je gelijk hebt weet ik niet maar feit is dat de winkelwagentjes weer vertrouwd plakkerig aanvoelen en dat er niemand maar ook werkelijk niemand meer zijn handen ontsmet voor hij de supermarkt in gaat.

revolte | 01-02-21 | 23:06
▼ 6 antwoorden verborgen

"Het gebruik van ‘wappie’ is echter niet onschuldig. Wanneer je iemand uitmaakt voor een wappie, plaats je hem of haar namelijk buiten het gesprek."
Klopt, is ook de bedoeling. Mensen die overal een complot in zien, 5G, Agenda21, chemtrails, reptiliaanse regeringsleiders, covid-ontkenners, en noem ze maar op, zijn geen serieuze gesprekspartners. Het zijn wappies.

kriebeltjes | 01-02-21 | 19:49 | 10

@Torwart | 01-02-21 | 20:13:
Prima TW, ik wacht je puur inhoudelijke commentaar dan wel weer af.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 20:33

@GroetenVanUrk | 01-02-21 | 20:02: een heropvoedingskamp lijkt me nogal overdreven. Maar laten we de scholen heropenen in de hoop dat volgende generaties beter leren nadenken.
De NOS vind ik niet objectief. Enerzijds neigen ze veel naar links en anderzijds hebben ze sinds de moord op Fortuyn een gewone mensencomplex en laten ze aan een stuk door gewone mensen aan het woord ipv experts.
Daarmee maken ze tegen hun eigen meningen in wel veel wappie en onderbuikgevoelens salonfähiger, het wordt dan ook telkens uitgesproken.

Shoarmamasutra | 01-02-21 | 20:41

@GroetenVanUrk | 01-02-21 | 20:02:
Top.
Voel uw tegel in mijn vezels.
Zeker in combinatie met de orgelmuziek die de braafste landgenoten uitstort om te proberen de nog enigszins nadenkende individuen te overschreeuwen/overdonderen in de hoek te trappen als onnadenkenden.
Zonder een spiegel te herkennen.

Het snappie van een eiland dat zich door een schaapie geen wappie laat intimideren. Top.

reservebelgië | 01-02-21 | 21:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Gedoe om fucking griep.

Is dit nog nieuws? | 01-02-21 | 19:48 | 4

Niks totaal verschillend. Ionadiasadidas twitterde al dat we zonder PCR test gewoon een griepgolf hadden gehad.

Sjiek | 01-02-21 | 20:12

Wappie

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:23
▼ 1 antwoord verborgen

Die Kaag bij M, ziet eruit alsof ze het hele weekend aan Hasj Coke en Pillen heeft gezeten, wat een Wrak...

Torquemada | 01-02-21 | 19:48 | 5

Ze is een voorbeeld van kansgelijkheid omdat haar ouders geld hadden zodat zij kon studeren.
Ik ben verward.

Mr_Natural | 01-02-21 | 19:52

Met haar qaqqineuze stem.

wijsvinger | 01-02-21 | 20:03

Ze verwondert zich dat ze nog steeds niet op 51 zetels is en vraagt zich af wat die andere fout doen.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 20:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Behalve klimaatwappies, die krijgen alles voor mekaar.

Leptob | 01-02-21 | 19:48 | 2
-weggejorist-
HerrAnus | 01-02-21 | 20:10

@HerrAnus | 01-02-21 | 20:10:
Het begon ooit met 300 "wetenschappers die zogenaamd de waarheid in pacht hadden,
Klimaat history is te vinden op jijbuis. Wikikpedia,wetenschap in beeld, fact,nl.ez,enz

letterzetter | 01-02-21 | 20:16

WipWappie, een prostituee met complotdenkbeelden...

SterF... | 01-02-21 | 19:47 | 4

Zo eentje die zegt dat u een hele grote hebt?

wijsvinger | 01-02-21 | 20:04

Die prostituees kunnen er niks aan doen wappie te worden. Die ervaren natuurlijk enorm veel concurrentie van kinderen. Onze reptilianelite kan ouwehoeren over gelijkheid maar ouwe hoeren leggen t af bij deze pedos. *zet aluwappiehoed weer af

Shoarmamasutra | 01-02-21 | 20:45
▼ 1 antwoord verborgen

Dat het niet meer mag is jammer, want wappie dekt de lading als geen ander woord. Zoals eerst gastarbeider, toen allochtoon en nu persoon van kleur zo goed de lading dekte maar niet meer mag (of binnenkort niet meer mag). De helft van wie reaguurt op GS valt onder de term wappie. Maar goed, het mag dus niet meer.

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 19:46 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja wanneer je een normale opmerking maakt ben je al meteen een wappie.
Dus dan maar wappie.
Debiele situatie.

Is dit nog nieuws? | 01-02-21 | 19:46

De echte wappie vergelijkt vaccins met frikandellen, verkoopt je privégegevens aan criminelen als je je laat testen en goochelt met cijfers waardoor ineens meer mensen gevaccineerd zijn. Hulde aan opperwappie Hugo.

Wat lijkt het toch lang geleden dat we mensen nog gewoon klimaatgekkies en klimaatpausen noemden. Tijden veranderen.

GroetenVanUrk | 01-02-21 | 19:45

Zo dan , Ik ben 100% wappie.
Bring on your shitstorm!

Datgingniegoed | 01-02-21 | 19:45

De pedofielen zijn bezig een karamel zeezout imperium op te bouwen.... ik blijf jullie waarschuwen stelletje schapen! Er zit kinderbloed in! Lees je in!

SterF... | 01-02-21 | 19:44 | 5

Hoe lang kun je zo'n fles menstruatie bloed goed houden? Ik vraag het voor een vriend

jan huppeldepup | 01-02-21 | 20:17

@jan huppeldepup | 01-02-21 | 20:17: Waar gaat de moederkoek na de geboorte van een kind eigenlijk naar toe?...

steekmug | 01-02-21 | 20:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Rappie. Omdat onzin toch vooral bij de woordkunstelaarshoek vandaan komt. En daar schaar ik Amice Baudet ook onder.

Graaisnaaiert | 01-02-21 | 19:41

Diep vanbinnen is iedereen een beetje wappie.
Ontkenners zitten nog in de ontkenningsfase.

Mr_Natural | 01-02-21 | 19:39 | 4

Swappies.

letterzetter | 01-02-21 | 19:44

Ik ben helemaal geen wappie. Die rare gedachten moet je mij niet kwalijk nemen, dat komt door de chemtrails.

Shoarmamasutra | 01-02-21 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

Och, de term wappie wordt nu net zo makkelijk gebruikt om iemand de mond te snoeren, als de term racist door Beste_D66_Landgenoten.
Puur en alleen bedoeld om iemand het woord te ontnemen.
Heeft dan ook geen enkele waarde meer.

Roadblock | 01-02-21 | 19:39 | 3

Eens!

Lupuslupus | 01-02-21 | 19:40

Volksmen tactiek

oldskoolhollander | 01-02-21 | 19:43

wappie!

Beste_Landgenoten | 01-02-21 | 19:48

Als iemand om een of ander actueel issue tegen mij zegt "word eens wakker", zeg ik oké wappie. Nog geen 10 5G masten in mijn tuin die mij daar van weerhouden.

gemeentereiniging | 01-02-21 | 19:38 | 1

Yup, of als ze schaap zeggen, of doe je research, of je zult het zien, wacht maar af, over een jaar spreek ik je weer, weet je wel wat in het vaccin zit? Main stream mEdiA!

kriebeltjes | 01-02-21 | 19:55

Merkwaardig, een sneer naar Baudet. Op GeenStijl nog wel.
Reaguurders die denken dat GeenStijl een hetze voert tegen Baudet, dat zijn pas wappies. Toch?

spanarchist | 01-02-21 | 19:37 | 4

@Is dit nog nieuws? | 01-02-21 | 19:47:

Het brengt de sharia dichterbij.

HoogToontje | 01-02-21 | 19:51

Dan ben ik een Wappie, na 1 maand in december gejorist te zijn, heb ik er nog een zwitzal aan overgehouden. Kijk, zo ga je met wappies om.

jan huppeldepup | 01-02-21 | 20:20

@jan huppeldepup | 01-02-21 | 20:20: Waarom nu niet meer? Ik blijf die zwitsal houden, na 15 jaar trouwe dienst.

spanarchist | 01-02-21 | 20:21
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker bezig AD, zou fijn zijn als niet iedere mening gelijk behandeld wordt. Zit niet te wachten op de mening van een wappie.

ScepticalMillenial | 01-02-21 | 19:36

Dan maar weer gewoon: sjappie

ceriel82 | 01-02-21 | 19:35

Wat kost dat geintje?
Bonk bonk.

RickRD | 01-02-21 | 19:41

Iemand die kritiek heeft op de avondklok maar geweld niet goedkeurt is een wappie? Merkwaardig standpunt.

spanarchist | 01-02-21 | 19:34 | 2

Dat is een redactioneel sneertje naar Van Rossem.

DrumPiet | 01-02-21 | 19:49

Wappie, rascist, fascist, klimaatontkenner, allemaal verworden tot stopwoordjes om de discussie te stoppen en in het eigen gelijk achterover te zitten.

Zoelense Hobbyboer | 01-02-21 | 19:34 | 4

Luister eens een podcast van Lange Frans zou ik zeggen. Gok dat je dan heel snel stopwoordjes loopt te brullen.

Lorejas | 01-02-21 | 19:37

Nogal.

Kernsplijter | 01-02-21 | 19:38

Nee hoor, ik ben het gewoon niet met hem eens, niet meer, niet minder. Verder prima gozer.

Zoelense Hobbyboer | 01-02-21 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Na de Big Reset, heb je geen bezit meer, maar je mag ook niets meer zeggen. Dan zijn we allemaal wappies.

RickRD | 01-02-21 | 19:34

Zeg niet........, maar zeg........ gaat nog heel groot worden.

Blauwpetje | 01-02-21 | 19:33

Ach, sinds ‘ze’ geestelijk gehandicapten en dergelijke types, ‘mensen met een mentale uitdaging’ noemen, sta ik nergens meer van te kijken. Verder blijf ik iedereen die niet mijn mening heeft geestelijk daklozen noemen. Maar dat ben ik.

RGV42 | 01-02-21 | 19:32 | 2
-weggejorist-
Roadblock | 01-02-21 | 19:43

Nee hoor, mijn eigen account. En verder is mijn mening mijn mening, welke ik aan niemand opdring. Mijn mening is wel dat ik gelijk heb. Naar mening dan, hè.

RGV42 | 01-02-21 | 19:46

Kun je dan op constructieve wijze over coronamaatregelen praten met "iemand die op een verfrissende manier naar oversterftecijfers kijkt?"
Degene die het gelukt is om zo'n iemand over te halen, vertel me dan hoe dit gelukt is?
Anders zijn het toch gewoon wappies?!

Willy_Wuiles | 01-02-21 | 19:30 | 2

Of je hebt gewoon slechtere argumenten, wappie.

goedverstaander | 01-02-21 | 19:32

Hugo de Jonge is ook heel goed met cijfers.

RickRD | 01-02-21 | 19:35

"Wappie" betekent: "ik heb mijn mening en dat is de absolute waarheid. Jouw mening is niet dezelfde en dus ben jij dom, niet geïnformeerd, achterlijk en naar jouw standpunten hoef ik niet te luisteren want ik heb immers de waarheid in pacht".

Wappie-roepers hebben in de roze reaguurderspanelen wat mij betreft niks te zoeken wegens zinloos.

De Droit | 01-02-21 | 19:30 | 5

Nou dan gebruik ik mijn oude benaming Mafkezen wel weer. Dekt de lading net zo goed.

Lorejas | 01-02-21 | 19:47

@endtotrolling | 01-02-21 | 19:45: alle gelovigen zijn dus wappies? Ja, daar ben ik het dan wel weer mee eens. Met wat nuance her en der natuurlijk, voordat ík de wappie ben.

Timide_Aso | 01-02-21 | 20:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Helemaal van de wap

Proud Infidel | 01-02-21 | 19:29

Wappie is leuk voor op Whatsapp.
Ik zit op Telegram.
Tubbies.

5gninja | 01-02-21 | 19:28 | 1

Met je 5Gappies.

Lorejas | 01-02-21 | 19:36

Ik zie het al weer.
Psycholoog Thijs is verbonden aan de UvA. Als docent Psychologie. En is mindfulnesstrainer.
nl.linkedin.com/in/thijslaunspach
De meest woke universiteit van de Lage Landen.
Of mag 'woke' ook niet meer?

leo de pejo | 01-02-21 | 19:27 | 3

Wokist!
Of zoiets.
*Adverteerders bellen gaat*

letterzetter | 01-02-21 | 19:29

Een woke wappie. Kan het nog gekker? Ja hoor: op GL stemmen op 17 maart.

GekkePietje | 01-02-21 | 19:29

Wappie klink beter als Nazi.

RickRD | 01-02-21 | 19:27 | 1

Leuk dat je 'als' gebruikt ipv dan. Zo blijven we in de Duitse sfeer.

keestelpro | 01-02-21 | 19:36

Flappies.
Het zal toch niet? Kijkt naar kenijnehok.

letterzetter | 01-02-21 | 19:26 | 1

En woke is #wokkel.

letterzetter | 01-02-21 | 19:27

Voor een site die meer dan eens is versleten als racistisch, haatsite of of rechtsextremistisch, zou je een iets sterkere positionering in het debat willen zien als het gaat om “wappies”. Vrijheid van meningsuiting of het recht om te demonstreren is een heel belangrijk en kwetsbaar recht. Het kaltstellen van tegenstanders door ze gek te verklaren of gevaarlijk (hoi Pim) is vaak een bekende tactiek, met name door links. Dus GS, omarm de Gek en bestrijd m op inhoud. Want als deze laatste vrijplaats voor vrijdenkers ook al sneuvelt, dan dooft het licht.

Scheepskameel | 01-02-21 | 19:26 | 1

Dank Scheepskameel voor deze juiste constatering! Mee eens ook!

Kernsplijter | 01-02-21 | 19:43

Maar mensen als "extreem-rechts" afserveren als ze de MSM consensus met een korreltje zout nemen, dat moet natuurlijk wel gewoon blijven. Daar gaan we het nu niet over hebben hoor. Tut-tut. Nee echt. Discussie gesloten. Wees verschillig. Solidair. Samen sterk. Slaap lekker.

PikInLilly | 01-02-21 | 19:25 | 1

17 maart. Dan kun je je mening kenbaar maken.

GekkePietje | 01-02-21 | 19:30

'Gasten die zonder pardon onder een trein lopen omdat het moet van internet'

* | 01-02-21 | 19:25 | 1

Nee van Tom Tom

RickRD | 01-02-21 | 19:26

Chistenwappie
Moslimwappie
Millieuwappie
Linkswappie
Wokewappie

Hiram | 01-02-21 | 19:23 | 3

Hiramwappie.

Adriel | 01-02-21 | 19:26

Wokewappie? Wopie!

Muxje | 01-02-21 | 19:26

Maar wie is dan nu hedendaags de Zwarte Piet Wappie? Ik of Akwasi?

Leptob | 01-02-21 | 19:22 | 1

Jerry the Airfryer.

leo de pejo | 01-02-21 | 19:29

Wappie is de godwin van de ceaureauna discussie.
Ik vind het een goed artikel van Thijs Launspach.

keestelpro | 01-02-21 | 19:21 | 1

Wappie

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:24

Wakkies dekt de lading beter.

DrumPiet | 01-02-21 | 19:21 | 2

Walmpies.

Lorejas | 01-02-21 | 19:24

Groeps-immuniteit....

Is dit nog nieuws? | 01-02-21 | 19:48

Dus inderdaad. Waar is raswappiepointer Gulliver nu dan?

BoerBob | 01-02-21 | 19:20

Hier in de burelen hebben we er ook een aantal bij wie de wappie-langspeelplaat blijft hangen. Het is nu net zoveel waard als het woord racist.

amateurrr | 01-02-21 | 19:19

En zo nemen ze mensen hun stopwoordjes af.
Arme Gulliver.

keestelpro | 01-02-21 | 19:18 | 2

Op Dumpert blijft geen reaguursel meer over als "wappie" niet meer mag.

ceriel82 | 01-02-21 | 19:34

“Het maakt me niet uit wat jij denkt, want ik heb bij voorbaat besloten dat mijn denkbeelden superieur zijn aan die van jou, en dat niets van wat jij zegt van waarde kan zijn. Jij hebt geen andere mening, je bent gewoon een idioot”.

Laat dat nou precies zijn wat ik van die wappies vind zeg!

Bigi Bana Boy | 01-02-21 | 19:18

Vrienden van frans

Steve1234 | 01-02-21 | 19:16

Gulliver, het is niets tegen jou hoor. Puur toeval.

Torwart | 01-02-21 | 19:16 | 3

Haha

BoerBob | 01-02-21 | 19:18

Don,t mention the Gulliver,
:)

letterzetter | 01-02-21 | 19:30

Gelukkig maar.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:25

Mwoah, met al die beerputten tegenwoordig die zwartgelakt blijven vragen ze zelf een beetje om de eigen invulling van feiten.

Wappie is er 1 maar dit zijn duizenden mensen die er ziek van zijn geen waarheden, halve waarheden geduid te zien worden in zwart laksels en spindoctors.

Je oogst wat je zaait.

Denkhetnjet | 01-02-21 | 19:16

GGZappies dan maar gebruiken in het vervolg?

Lorejas | 01-02-21 | 19:16

Dus OK Boomer doen we niet meer aan ?

Vesta | 01-02-21 | 19:16

Of zeg: Iemand die gelooft dat een schatrijke Amerikaanse zakenman een netwerk van vrouwen- en kinderhandel runde waarbij het misbruik zich deels afspeelde op een privé-eiland van de financier, waar mensen als Bill Clinton met een privé-jet (onder de elite beter bekend als de lolita-express) naartoe werden gevlogen.
Dat gelooft toch niemand?

Verkneukelaar | 01-02-21 | 19:14 | 3

Klopt ook geen reedt van want het was Prince Andrew toch?

goedverstaander | 01-02-21 | 19:17

Inderdaad.
Dat zou Hillary nooit toestaan.

jemagookniksmeer | 01-02-21 | 19:19

Vroeger had je ook de anti-psychiatrie in de jaren zestig.
Mocht je ook niet meer zeggen dat iemand gek was.
Dat waren mensen die op een onconventionele manier naar het leven keken.
Dus werden de gekkenhuizen massaal gesloten en moesten de gekken maar tussen de mensen gaan wonen.
Dat dat niet werkte en dat die gekken niet voor zichzelf konden zorgen dat kon iedereen voorspellen. Maar dat mocht niet gezegd worden.
Het waren de jaren zestig en alles moest anders. Dus ook de manier waar we met de gekken omgingen. Werden ze voorheen liefdevol verzorgd ver weg van de drukke wereld, dan was het de tijdsgeest die zei dat je die gekken juist zelf hun eigen leven moest laten leiden in die drukke wereld. Zonder dat andere bepalen hoe ze moeten leven.
Maar misschien kunnen we die personen waarvan we geen "Wappie" meer mogen zeggen tegemoet komen door voortaan "Koekoek" of "Koekwaus" te zeggen. Wat volgens mij in Brabant en Limburg al gebeurt.

Osdorpertje | 01-02-21 | 19:13 | 1

Rijp voor Paviljoen 3 is/ was mooie in Amsterdam.

Lorejas | 01-02-21 | 19:22

Gulliver is in geen velden of wegen te bekennen. Hij is mogelijk bedroefd om het lage aantal besmettingen vandaag. Of hij is zich geestelijk aan het voorbereiden op de hem zo geliefde avondklok. Er is in dit land totaal geen aandacht voor mensen zoals Gulliver. Op het moment dat de opgelegde vrijheidsbeperkingen een persoon met het Stockholm Syndroom worden ontnomen vallen ze in een zwart gat. Ik vind dat we hem in zijn eenzame strijd zoveel mogelijk moeten steunen. Of in ieder geval niet te hard voor hem moeten zijn. #JeSuisGulliver

goedverstaander | 01-02-21 | 19:13 | 1

#helpgullidezomerdoor

Joffri | 01-02-21 | 20:39

Wappie,wappie,wappie,wappie,wappie... etc.

Kowalski11 | 01-02-21 | 19:13 | 1

Schrijf jij dan verdikkeme nu voor straf maar 1000 maal het woord wappie op het bord.

Lorejas | 01-02-21 | 19:23

www is toch de afkorting van world wide wap?

Mr_Natural | 01-02-21 | 19:13

Tokkies, Wappies er blijft toch wat kleven inderdaad.

redthehaghue | 01-02-21 | 19:13

Mag Wuppie nog wel?

TheGreatMachine | 01-02-21 | 19:13

Wappie. First they ignore you, then they laugh at you, then they attack you, then you lose, then they laugh at you again.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 19:13

Dat woord is cringe.

Adriel | 01-02-21 | 19:13 | 1

Je suis cringe!

Rest In Privacy | 01-02-21 | 19:13

Ik blijf het gewoon zeggen hoor. Wappie!

Panos88 | 01-02-21 | 19:11 | 1

Goed zo!
Een volk dat voor wappies zwicht....

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:26

"Laten we het woord ‘wappie’ dan ook weer uitsluitend gebruiken waarvoor het ooit bedoeld was: om iemand aan te duiden die op een festival volledig uit zijn plaat gaat. '

Ode aan de wappie.
www.youtube.com/watch?v=w58BPcLeGt4&a...

keestelpro | 01-02-21 | 19:10

De toekomst zal het leren, waren de wappies fout, of de schapen?

bipolair,nou,en? | 01-02-21 | 19:10

Crazy guys!

van Oeffelen | 01-02-21 | 19:09

Iemand met een onbekend IQ

Diederik_Ezel | 01-02-21 | 19:09

Nou Gulliver, eat your heart out.

Reebensteeltje | 01-02-21 | 19:08 | 4
-weggejorist-
Alpha_Kenny_One | 01-02-21 | 19:57

Met peper en zout.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:26
▼ 1 antwoord verborgen

PFKAW ... People formerly known as Wappies

alexbl | 01-02-21 | 19:08 | 1

Ja dat bekt lekker zeker in coronatijden. Goeie

O.H.Dennenboom | 01-02-21 | 19:44

‘Laten we stoppen het woord ‘wappie’ rond te strooien’
Laten we stoppen met voor anderen te denken.

Rest In Privacy | 01-02-21 | 19:08 | 1

Laten we stoppen met halfzachte experts bij Op1 die zich geheel geforceerd in coronaflippers proberen te verplaatsen.

SIogra | 01-02-21 | 19:13

"Je zegt ermee: het maakt me niet uit wat jij denkt, want ik heb bij voorbaat besloten dat mijn denkbeelden superieur zijn aan die van jou, en dat niets van wat jij zegt van waarde kan zijn. Jij hebt geen andere mening, je bent gewoon een idioot! Sterker nog: door je in het ‘kamp van de wappies’ te plaatsen, hoef ik jou niet meer te zien als volwaardig medemens. Je bent minderwaardig, jij wappie."

Dat is exact het beoogde plan, ja.

SIogra | 01-02-21 | 19:07 | 3

Doe ik altijd met alpha's en gamma's. Hebben toch nooit iets zinnigs te melden.

libertat | 01-02-21 | 19:28

@libertat | 01-02-21 | 19:28: Typisch. Heb ik met enkel lineair model-denkende beta's, zonder enig taal- of inlevingsvermogen. Hokjes. 1'tjes.0'tjes. Bitjes en Bytjes.

Joyce | 01-02-21 | 19:43

@Joyce | 01-02-21 | 19:43:
Het verschil is: ik heb nooit een alfa of een gamma nodig. Maar elke keer dat zo'n alfa of zo'n gamma iets niet kan, moet er een beta aan te pas komen. Computerprobleem, problemen in het huis, verbouwing.

Dat komt door een heel simpel verschijnsel: beta's bouwen voort op het werk van hun voorgangers. "They stand on the shoulders of giants". En alfa's en gamma's beginnen elke keer weer vanaf (vrijwel) nul. Omdat ze geen echte wetenschap bedrijven.

Dag Joyce!

libertat | 01-02-21 | 20:15

Het virus verspreidt zich ook nauwelijks via oppervlakken en handen gaven we al niet meer. Boeie.

Nichtsneues | 01-02-21 | 19:07

Raar bericht.
Het zijn juist de wappie-roepers die als scherprechters waken over ons politiek correcte taalgebruik.

Jan Passant mk2 | 01-02-21 | 19:07

Ga je goddelijke gang. Wappie and Proud!

marcoplarco | 01-02-21 | 19:07

Wat u zegt bent u zelf

jeweettochniet | 01-02-21 | 19:07

Net nu ik mijn wappie-collectie bij de Appie bijna compleet heb. Dit moet een complot zijn!

johoost | 01-02-21 | 19:06

Uche uche en je blijft maar kuchen, wappie wappie en je blijft maar een wappie..

niv01 | 01-02-21 | 19:06

Klopt, ik zeg ook liever “achterlijke kudtmongool”, maar wappie bekt lekkerder.
Maar goed, als wappie niet meer mag, gaan we terug naar optie 1.

Ruimedenker | 01-02-21 | 19:05

"Het heeft zelfs iets schattigs: het doet denken aan de donzige poppetjes die ooit bij die grote kruidenier werden uitgegeven om kinderen hun ouders te laten aansporen meer boodschappen te kopen."

Nee man dat is een wuppie, guppie!

keestelpro | 01-02-21 | 19:04 | 2

Het heeft helemaal niets schattigs. Het is neerbuigend, een vorm van arrogante zelfoverschatting.

Glasgow Argus | 01-02-21 | 19:07

@Glasgow Argus | 01-02-21 | 19:07: Het is typisch links om 'wappie' te zeggen. Net zoiets als 'racist' of 'islamofoob' om de conversatie te doden. Ik ben superieur, met jou praat ik niet meer.

goedverstaander | 01-02-21 | 19:10

Niemand zegt dat nog.

RickTheDick | 01-02-21 | 19:03 | 2

En Gulliver. Of is dat niemand?

Glasgow Argus | 01-02-21 | 19:03

@Glasgow Argus | 01-02-21 | 19:03:

Precies!

Rest In Privacy | 01-02-21 | 21:27

Iemand zoals Pritt.

Naall | 01-02-21 | 19:03

Iemand met een praktisch IQ.

ZureKoek | 01-02-21 | 19:02 | 3

Hahahaha. Die ga ik onthouden.

Vanilla | 01-02-21 | 19:06

Of chiquer: Microcefalen

hotmint | 01-02-21 | 19:13

Het gaat om uitsluiting uit de discussie. Een typische reflex uit de marxistische dialectiek.

Glasgow Argus | 01-02-21 | 19:02 | 8

@CLoVis | 01-02-21 | 19:47: kijk maar uit, in het donker. Ik zou zo maar eens achter je kunnen staan.

Glasgow Argus | 01-02-21 | 19:54

@Glasgow Argus | 01-02-21 | 19:54:
Dat zeggen allen maar lafaards
en dus ook alle criminele allochtonen:
niets laffer dan een naffer.

CLoVis | 01-02-21 | 20:07

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience.
Dát is de reden waarom met wappies en ander dom volk niet valt te redeneren. Ze slaan je om de oren met flauwekul en fantasie en daar is niks tegen te beginnen. Dunning Kruger in optimo forma.
Kun je marxistisch en links noemen maar domme mensen links laten liggen is juist verstandig en pragmatisch.

Bakkeleures | 02-02-21 | 08:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Gekkie, halfie, lutser, sjappie er zijn nog synoniemen genoeg voor types als Gulliver.

keestelpro | 01-02-21 | 19:01 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl