RIVM-update: +5791 Forensende Kantoorklerken
Hoesten! Niezen! Aanraken!
Waarom we nog steeds niet naar de kroeg kunnen. En wel hierom. Eerst waren het de vakantiegangers toen de migratieachtergrondiërs daarna de moskeebezoekers en de kerkzingers, vervolgens de bos- en bunkerfeesters en de demowappies. Maar de hoofdschuldigen zijn natuurlijk Herman van HRM, Truus van Audit en office manager Shirley. Iedereen vanaf morgen verplicht om 21:00 uur bibberend op de huisbank, met dank AAN HET KANTOORVOLK van Nederland. Maar GeenStijl. DOE NOU NIET ZO CYNISCH EN NEGATIEF! Er moet toch iemand op kantoor zijn om dat grootscheepse vaccinatieprogramma te coördineren? Nou... neuh.
RIVM-Update: +5791 kantoortijgers
DOSES GELEVERD: 548.280
DOSES GEPRIKT*: 135.000
DOSIS IN DE VRIEZER: 423.280
Reaguursels
InloggenNeem een sporthal
Ze stoelen in een grote cirkels van 200 mensen of zo, 1.5 meter uit elkaar.
Laat mensen plaats nemen, arm ontbloten.
Na de prik weglopen en kan iemand anders gaan zitten.
Op 1 prikker 4 assistenten voor papierwerk. Iets van een toegestuurde brief en een ID of zo.
En gaan, het rondje af.
Want 423 + 135 = 548 ?
Transcalculie
Vind dat trage vaccineren het beste wat Pinokkio en cs hebben gedaan tot zover.
Al die maatregelen komen me neus uit.
Lijkt wel een psychologisch experiment.
Waar blijft de Nederlandse variant? Ik wil de angsthazen zien kreperen en krioelen!
Boris Johnson maakt bekend dat de UK variant van Covid 19 niet alleen besmettelijker maar ook dodelijker is: maar liefst 30% dodelijker.
www.thetimes.co.uk/article/covid-vari...
>>Simon Clarke van de Universiteit van Reading zei: “Dit is ontnuchterend nieuws. De variant van het coronavirus die door het VK is getrokken, is niet alleen meer overdraagbaar, maar ook 30 tot 40 procent dodelijker dan die welke we eerder hebben meegemaakt. Het klopt met anekdotische rapporten van ziekenhuizen dat in deze golf patiënten jonger en zieker zijn dan degenen die in het voorjaar van vorig jaar in het ziekenhuis werden opgenomen. "<<
Oepsie! Nieuwe mutaties zouden toch milder zijn?
Mortaliteit is volgens de laatste cijfers 13 op 1000 infecties en bij de oude variant was dat 10 op 1000. Dingen roepen als "30% dodelijker" is dus pure angszaaierij en zal wel weer verkeerd worden opgepakt door de rest van de media en politiek.
Alle varianten zijn nu iets dodelijker, want de vitamine D levels van de populatie nemen steeds verder af in de winter.
@Lomo | 22-01-21 | 20:05: 2 loten kopen verhoogt je kans ook met 200% om de loterij te winnen. Het zou kranten verboden moeten worden om zo dom om te gaan met statistieken. Van 0,10% naar 0,13% nou nou wat eng inderdaad. Paniek!
@lomo
Zo las ik die cijfers ook
De britse variant is minder besmetelijker dan gedacht , UK heeft dat toegegeven dat het overdreven was en wij zijn in paniek over deze variant snap u dit ook nog?
Wie heeft er al griep gehad dit jaar?
De griep is overleden aan corona,
Ik heb wel een Corona gehad dit jaar. Smerig spul.
Voor de geïnteresseerde reaguurders een grafiek met Israël: ourworldindata.org/coronavirus-data-e..... latest&country=USA~DEU~GBR~FRA~ITA~NLD~BEL~DNK~SWE~POL~GRC~ESP~ISR®ion=World&vaccinationsMetric=true&interval=total&perCapita=true&smoothing=0&pickerMetric=population&pickerSort=desc
Zijn er per plek data beschikbaar m.b.t. het percentage besmettingen via knuffelcontacten en/of sexwerkers? Dat zou ik wel willen weten i.v.m. het plannen van mijn afspraken.
Flatten the curve, Hugo style.
Haha, ja plat is de lijn, y=0
@sprietatoom | 22-01-21 | 18:08:
Hugo was nooit zo goed in wiskunde, zeg maar ook een flat liner boven in zijn kokosnoot.
Wat ik mis, is berichtgeving over het waarom het VK zo voortvarend kan vaccineren. Alleen in het NRC stond gister een kort bericht daarover. Daaruit sprak enige teleurstelling, omdat deze voortvarendheid positief afstraalt op Johnson. Aan het eind volgde de constatering dat de Brexit een van de mogelijke oorzaken is, omdat het VK Astra-Zeneca al kan gebruiken. En zo’n positief effect, dat mag natuurlijk niet. Daarom sloot het bericht af met de boodschap van ‘critici’ (wie dan, waarop dan?) dat de vaccins vooral door internationale samenwerking tot stand zijn gekomen. Zelfs India werd genoemd! Alleen: die samenwerking kan dus ook prima zonder de EU en die EU zorgt bij de overgebleven landen nu vooral voor vertraging.
Omdat VK zelf heeft ingekocht.
Na Trump is er toch een nieuwe zondebok nodig. Jammer dat de msm die compleet geschifte, achterlijke, ophitsende, krankzinnig van een Verhofstadt met rust laten.
@Bataafje | 22-01-21 | 18:38:
En niet te vergeten dat zij hun goedkeuring hebben gegeven aan de vaccins, zij hoefden niet te wachten op het europese EMA.
Daardoor konden zij eerder beginnen, en zijn wellicht ook voortvarender met vaccineren dan bijvoorbeeld Nederland.
Zolang we in deze crisis correlatie verwarren met causaliteit blijven we in de penarie zitten. Een veelgemaakte fout:
decorrespondent.nl/4133/deze-statisti...
U denkt dat de avondklok corona veroorzaakt?
Een slechte publicatie, en een nietszeggende tegel.
Het gaat om het feit dat het hele coronabeleid is gebaseerd op de assumptie dat er een 1-op-1 relatie (causaliteit) bestaat tussen de cijfers (van besmettingen) en het gedrag van de bevolking. Terwijl die niet bestaat. Ons gedrag is wel een belangrijke variabele, maar niet de enige. Door deze denkfout ontstaat de paniek (het idee dat we het niet in de hand hebben) en komen er disproportionele maatregelen om dit veronderstelde idee van 'low control' te compenseren. Basis psychologie.
Zo wat duidelijker?
@Dampende_aardappel | 22-01-21 | 18:00:
Glashelder. Ook al maanden een verwoede discussie hier waarbij redelijke doch kritische argumenten tegen de maatregelen worden geriposteerd met het argument wappie. Oh en blinde paniek.
@Dampende_aardappel | 22-01-21 | 18:00: Nee. U gaat er van uit, dat de maatregelen disproportioneel zijn, wat zonder onderbouwing slechts een mening is.
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 18:17:
Hij kan zo bij het OMT aansluiten.
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 18:17: u gaat er vanuit dat maatregelen waarvan geen enkel effect is aangetoond poportioneel zijn, wat dus slechts een mening is.
@Joris Beltsin | 22-01-21 | 18:20: Nee, zo media-geil ben ik niet. Ik adviseer slechts de adviseurs.
@BoerKoekoek | 22-01-21 | 18:24: Begrijpend lezen. Dat zeg ik hier niet.
@BoerKoekoek | 22-01-21 | 18:24:
Zet alle economische en sociale schade af tegenover dat kleine IFR world wide (wel/niet/halve lockdown) en dan kunnen we toch wel over disproportionaliteit spreken, dunkt me.
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 18:25:
Ik zou daar gezien de resultaten tot dusver niet mee te koop gaan lopen hier. Maar goed, u moet het zelf weten.
@Joris Beltsin | 22-01-21 | 18:35: Het zal me jeuken. Ik ben met pensioen, en niet te traceren. Daarnaast, ik werk ik in het buitenland.
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 18:44:
Haha. Ik bedoelde dat uw reputatie hier op GS schade oploopt door u teveel te afficheren met de belabberde OMT-adviezen.
@Joris Beltsin | 22-01-21 | 18:53: Mijn reputatie op GS? Wurst.
Mijn reputatie in het algemeen: waarom denkt U, dat mijn nick "Ferkel" ist? Dat heeft niet allen met mijn afkeer van Merkel te maken.
De R waarde van de Britse variant is ondertussen gedaald van 1,3 naar 0,8-1,0.
Zitten we dus voor niets met een avondklok opgescheept
www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-t...
Misschien hierdoor?
www.gov.uk/guidance/national-lockdown...
@lekgoot | 22-01-21 | 17:47: Lol.
De expert hierboven verwart de R waarde met een 30% hogere besmettelijkheid van de engelse variant.
Mortaliteit is volgens de laatste cijfers 13 op 1000 infecties en bij de oude variant was dat 10 op 1000 dus dat lijkt voor nu mee te vallen.
Dat komt door de lockdown, ei. De R0 is nog steeds knetterhoog.
@Otto Normal | 22-01-21 | 19:59:
De besmettingspiek in het VK rond kerst/nieuwjaar was omdat ze de lockdown maatregelen hadden losgelaten. Daardoor was er ook veel paniek en het idee dat deze variant veel besmettelijker zou zijn. Nu blijkt dat dus enorm mee te vallen. Het is wel zo dat we met de angstaanjagende R waarde van 1.3 de avondklok in zijn gerommeld.
Als je voorraad over hebt in de vriezers, dan ga je toch je capaciteit opschroeven en/of 24x7 doorprikken? Ik kom wel om 3AM langsrijden als ik een oproep krijg hoor. Onbegrijpelijk.
Wat u zegt strookt niet echt met het principe en de regels van de avondklok
O ja, de dochter van M. wilde meer salaris voor de politie.
Oppervervuiler K. wilde iets met een dubbele handtekeningcontrole voor vliegtuigiers.
Wat gedoe over 20.00 20.30 21.00 uur.
Ploumie was ineens verdwenen.
Kaag ook. Maar Jette was dolgelukkig dat studenten nu met een stempel van school nog na 2000 uur naar huis mogen.
Opperwappie Rutte (Het is maar een griepje, het komt niet naar Europa) noemde Wilders -indirect- een wappie.
Wilders iets directer terug: 'je bent zelf een wappie!' (verdichting ik weet)
Grapperhaus smeerde wat sensilube over de boa's.
Er zijn ooit driehoeksoverlegjes geweest.
Rutte maakte zich zichtbaar niet al te veel zorgen over niks.
Et voila. Eindelijk een avondklok.
En toen was er nog maar 1 partij waar ik op kan kiezen, en 1 mens met een groep secretarissen achter zich.
Ik zou het waarderen als u de Kamerdebatten vaker samen zou vatten. Scheelt een hoop tijd.
Ik ben vandaag nog aangesproken door een BOA. Ik vind dat persoonlijk erger dan de boete. Letterlijk ondermensen.
U kunt stemmen op een partij of kiezen voor een persoon. Partijen om op te kiezen bestaan niet.
@Denkhetnjet | 22-01-21 | 17:50: U zou zich ook gewoon aan de regels kunnen houden. Bespaart u en de beste man/vrouw de tijd en het ongemak van aanspreken/terecht moeten wijzen. Verbeter de wereld enz. Overigens bent u mogelijk nog steeds strafbaar.
Belediging ambtenaar ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening. Uitleg bestanddeel “ter zake van” a.b.i. art. 267 aanhef sub 2 Sr. Art. 267 houdt in dat de in art. 266.1 Sr - een klachtmisdrijf - op eenvoudige belediging gestelde gevangenisstraf van 3 mnd met een derde kan worden verhoogd indien de belediging wordt aangedaan aan "een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening".
@liggend_streepje | 22-01-21 | 18:31: ik liep met mn zoon en hond los op een veld van een boer waarvan ik toestemming had er te lopen. Ik ben heel erg netjes geweest tegen die meneer. Maar al die meneren die ik ken en BOA zijn, zijn de grootste hypocriete hufters op deze aardkloot. Ik ken ze persoonlijk. Als niemand kijkt zijn het overtreders met kop en schouders.
@Denkhetnjet | 22-01-21 | 18:39:
Zag ze laatst ook met een man of acht lekker dicht bovenop elkaar achter hun busje sigaretjes roken. Grote lol (het is ze gegund) maar daarna weer als een hele bink onschuldige burgers uiteendrijven vanwege de afstand.
Israël heeft 38,04 mensen per 100 gevaccineerd, Nederland 0,58..
En hoe het daar qua aantal besmettingen?
@Vunzigheid | 22-01-21 | 17:47: Google.
@Vunzigheid | 22-01-21 | 17:47:
Geen idee maar met dit tempo zijn ze daar klaar over 2 maanden.
Prima proeftuin.
Langzaam en voorzichtig is beter op het langetermijn! (Elke laffe neus)
Er zijn vijtienduizend mensen aan corona gestorven in een jaar. Dat zijn er bijna tweeënveertig per dag, in een land waar ruim zeventien miljoen mensen wonen. Één op de ruim vierhonderdduizend per dag sterft aan corona. Inderdaad, een geweldig goede reden om onze economie kapot te maken, onze kinderen hun toekomst te ontnemen en onszelf depressief te maken. Avondklokken, mondkapjes (ook wel genaamd: bacteriekapjes), we weten niet of het helpt, maar we doen het toch, want dood gaan hoort niet meer bij het leven. Het allerbeste is om allemaal op hetzelfde moment ons hoofd tien minuten lang in een emmer water te steken. O nee, toch niet! We laten bejaarden en obesitaslijders gewoon dood gaan, en gaan over tot de orde van de dag.
Er gaan niet alleen bejaarden dood aan covid domkop. Bovendien zijn volle ziekenhuizen het grote probleem en niet de mensen die momenteel komen te overlijden.
Je zal er nooit achterkomen hoeveel doden je gehad zou hebben wanneer je geen enkele maatregelen had getroffen.
En ga je niet dood aan COVID-19 staat je met pech een maanden misschien wel jaren lang revalidatietraject te wachten.
Doe jij maar even 20 minuten.
@Gulliver | 22-01-21 | 17:31: Daarom hoort een jongere voor een oudere te gaan bij een ziekenhuisbehandeling. Schaf alle beperkingen af, bij de ziekenhuizen gaat gelden vol is vol, en obesitas lijders en mensen ouder dan een zekere leeftijd worden niet meer opgenomen.
@boerenvla | 22-01-21 | 17:32: Ja, dat is pech... En als je geluk hebt heb je vrijwel nergens last van.
@Gulliver | 22-01-21 | 17:31:
Volle zieken huizen heb je elk jaar van oktober tot maart dat heet het griep seizoen.
@Rhenium | 22-01-21 | 17:35:
Da's vloeken in de kerk hier, maar ik denk ook dat we die kant maar op moeten. Alle verhoudingen zijn inmiddels zoek.
@Gulliver | 22-01-21 | 17:31: In 2018 gingen in één golf ruim 8.000 mensen dood aan griep, ook toen liepen de IC's helemaal vol en dat terwijl een heel groot deel van de risico-groepen een griep vaccinatie had ontvangen. Sindsdien is de bevolking toegenomen en de zorgcapaciteit verder afgeschaald.
Het echte probleem is het kapot bezuinigen van de zorg. Het tienvoudige wat in de afgelopen decennia cumulatief is bezuinigd op de zorg, geven we nu zonder blikken of blozen uit aan steunpakketten.
Aanvulling: Twintigduizend doden per jaar al gevolg van tabak roken? Volstrekt normaal!
@Joris Beltsin | 22-01-21 | 17:41: Volgens sommigen is het een uitstekend idee om tot minstens 2025 ieder jaar het land een half jaar plat te gooien.
Ja, maf. Toen die tram-mafklapper begon te schieten waren het maar vijf doden op een dag en zelfs daar had men het weken later nog over
Aanvulling: Neem als voorbeeld een steunpakket ter waarde van vijftien miljard euro in een jaar. Dat betekent dat elke coronadode een miljoen euro kost, omdat de kapotgemaakte economie moet worden gecompenseerd. Gemiddeld is dat dus ruim veertig miljoen euro per dag, om het leven van een paar bejaarden en ziekelijke vetkleppen wat te verlengen, en en passant mijn leven ook kapot te maken.
Het lijkt me handiger om de jongere met een dergelijke houding even te laten ervaren, knap je iig geestelijk flink van op
@Mark van Leeuwen | 22-01-21 | 17:50: Ik begrijp niet wat u hiermee wil zeggen...?
@Rhenium | 22-01-21 | 17:53:
We gaan inmiddels richting 100 miljard schade t.g.v. de maatregelen (niet het virus) en dat gaat richting 10 miljoen per uitgespaard leven, grotendeels van van hen die toch nog maar een paar jaar (zieke) resterende levensverwachting hadden. Alsof het niks is.
@Joris Beltsin | 22-01-21 | 18:13: Bedankt voor uw aanvulling. Ik probeerde met mijn voorbeeld juist aan de voorzichtige kant te blijven, om niet het verwijt te krijgen dat ik overdrijf.
@Gulliver | 22-01-21 | 17:31: 97 mensen onder de 50 tot gisteren volgens de data van het RIVM.
@Mark van Leeuwen | 22-01-21 | 17:56: Die gasten hebben geestelijk al niets meer, minder kan niet.
En toen was het je moeder die rochelend en happend naar adem doodging terwijl ze nog best 10 jaar meekon, en daarom ook braaf haar belastingen had betaald......
Die onderste vaccinatie-grafiek waarin ons landje overal mijlenver achteraan hobbelt, vat het beleid van de regering Rutte goed samen. Beschamend en diep triest.
Roemenië heeft bijna 3 keer zoveel mensen gevaccineerd per 100, dan weet je het wel.
Crimineel zelfs
We worden lichtjes voor gemasseerd dat de verkiezingen worden uitgesteld, het gekeuvel begint al bij tijd voor Max en zo begint het altijd.
Ik dacht het bij Max zo'n beetje allemaal eindigde.
@Joris Beltsin | 22-01-21 | 17:28:
De uitgerangeerde BN'ers wel vaak ja. Maar Carrie ten Napel is een relatief jong bloempje.
@sprietatoom | 22-01-21 | 17:33:
Oh die heb ik even opgezocht en die is inderdaad nog fris en fruitig.
Luistertip!! nederlandse-podcasts.nl/podcast/1-2-t...
@emwee | 22-01-21 | 17:38:
In de wachtrij gezet.
De doelgroep van Max moet een bericht wat vaker horen om het te kunnen onthouden. Daarom begint men nu al.
@lekgoot | 22-01-21 | 17:49:
Haha
Heb jij het idee dat het nog wat uitmaakt, die verkiezingen ? Verbaasd mij niets als straks Rutte IV weer verder gaat.
Oh jongens de derde golf zit eraan te komen, deze varianten zijn nog besmettelijker, de ene variant steekt de andere al naar de kroon qua besmettelijkheid. Als we met zn allen zeggen tis nu wel genoeg geweest dan is corona voorbij. Maar zolang we maar klakkeloos de Poliegtiek, de wetenschrappers en de mehhdia blijven volgen dan verandert er in 2021 niets.
De overheid ziet ons niet meer als burger maar enkel nog als virus verspreider.
Jij kan het wel genoeg vinden maar het virus is nog niet klaar.
@Gulliver | 22-01-21 | 17:20:
Knap. U heeft die lamme tekst uit het reclamespotje van de overheid al goed eigen gemaakt. Zegt het voort!
@Gulliver | 22-01-21 | 17:20:
Nee het virus is niet klaar, maar het virus is nooit klaar zal blijven muteren en we verliezen onze menselijkheid en vrijheden. En er komt een punt dat de balans opgemaakt moet worden.
Uw spelling is net zo goed als Uw kennis over virussen.
@1steafslagrechts | 22-01-21 | 17:26: Klopt. De balans is nu: een avondklok is noodzakelijk. Of beter geformuleerd: het is noodzakelijk dat mensen zich aan de avondklok houden.
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 17:53: Ja en u heeft de onderbouwing dat de avondklok een zeer positief effect heeft op het aantal besmettingen natuurlijk paraat. En u heeft ook al de kennis dat de Engelse variant hier gegarandeerd gaat huishouden. Voor al die geniale bevindingen van het OMT kun je talloze wetenschappelijke publicaties van ook gerenommeerde virologen plaatsen die het tegendeel bewijzen en of de maatregelen in twijfel trekken plaatsen. Maar blijft u maar als een schaap overaal achter aan lopen lekker huppelend voor negenen naar huis.
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 17:51: Die van u is anders ook niet best, moet het niet Frau Merkel zijn, u kunt qua denkbeelden zo aanschuiven.
@1steafslagrechts | 22-01-21 | 18:07: "in twijfel trekken"
Is slechts een mening
"En u heeft ook al de kennis dat de Engelse variant hier gegarandeerd gaat huishouden"
Nee. Wel de kennis om te zien, dat de engelse variant hier huis kan houden.
"talloze wetenschappelijke publicaties van ook gerenommeerde virologen"
Kunt U een paar linkjes naar wetenschappelijke publicaties geven? Serieuze graag. Pas op, dit is een bananenschil.
@1steafslagrechts | 22-01-21 | 18:21: In die tegel bent U een paar woorden vergeten, waardoor het onbegrijpelijk wordt. Eigenlijk zouden het twee zinnen moeten zijn, met een vraagteken na "zijn".
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 18:22:
Google is your friend.
Maar lees eerst dit artikel maar en ga eens op onderzoek uit.
theconversation.com/coronavirus-why-i...
@1steafslagrechts | 22-01-21 | 18:33: Dat is bananenschil nummero uno.
1. Dat is geen serieuze publicatie.
2. Om U voor te zijn: the Lancet heeft inderdaad erg snel een publicatie over hydroxychloroquine terug moeten trekken, ergens begin vorig jaar. Daar was fraude mee gepleegd, maar dat is bijna direct door de wetenschap ontmaskerd. Geeft dus aan, dat de wetenschappelijke wereld zichzelf snel kan corrigeren.
Wanneer iemand fraude wil plegen, dan is er altijd een kans, dat zo'n publicatie in eerste instantie gepubliceerd wordt. Maar vroeg, of soms laat, komt de waarheid aan het licht.
Zoek bijvoorbeeld eens naar koude kernfusie en fraude.
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 18:56:
Tja als u blijft hangen op grammatica en woord/ zins betekenis dan gaat dit gesprek nergens toe lijden. U heeft een duidelijke mening dat de gekozen weg van de bestrijding van corona de juiste is. En dat hier verder niets tegen in te brengen is. Volgens u is de totale wetenschap dus 1 mening gezind, en alles is volledig onderbouwd en er is geen andere weg dan een avondklok. Helder
@1steafslagrechts | 22-01-21 | 19:26: U reageert niet op de inhoud van mijn tegel.
U gaf mij een link naar een opinie stuk, dat slechts de afspiegeling is van Uw eigen mening. Zonder eigen, gefundeerde onderbouwing.
Serieuze publicaties zijn peer reviewed, te vinden via bijvoorbeeld sciencedirect of pubmed. Preprints op medrxiv tellen niet mee.
En straks komt de vierde en vijfde golf. Whats new ?
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 19:55: Ok laat ik het over een andere boeg gooien op dit moment is het corana gesprek ongelooflijk gepolariseert, juist nu is het tijd voor nuance en dit moet niet alleen op medisch maar ook economisch vlak ,en ook getoetst aan de grondwet, maar ook internationale rechten van de mens. Alles moet wijken ten koste van wat?
@1steafslagrechts | 22-01-21 | 20:38: Internationale rechten van de mens...
Daar komt de aap uit de mouw. Het nieuwste kul-argument van de wappies.
Ach ja.
Grapperhaus vergeleek de ophokplicht gister (iets langer verhaal: art.8 vs 530? Staai begreep even niet meer waar ie zijn handtekening onder had gezet)
Grapperhaus vergeleek de ophokplicht gister met zijn brommer-bewijs.
Er werd ook nog gelachen.
Ja, dan weet je.
Die mensen zijn echt knettergek.
Nog erger vond ik Rutte die doodleuk zegt dat zijn kabinet toch niet meer weggestuurd kan worden.
@boerenvla | 22-01-21 | 17:35: van der Staaij was scherp omdat hij zei dat personen nog wel weggestuurd kunnen worden!
@boerenvla | 22-01-21 | 17:35: nou, inderdaad. Je zou denken dat zulke arrogantie breed uitgemeten wordt in de pers. Blijft bizar hoe Rutte echt overal mee wegkomt.
De grijns was niet van hun smoel af te poetsen ze spugen ons gewoon vol in het gezicht en hebben daar ziekelijk veel lol om.
Dus om te zorgen dat ik aan die thuisbesmettingen niet mee werkt, ga ik maar dakloos worden. Kijken waar ik mijn survivalgear hebt gelaten.
Kortom ... ze hadden eenvoudig aan mensen kunnen vragen om even geen bezoek aan huis uit te nodigen, dan was die hele avondnoodklok niet nodig geweest en had iedereen gewoon een rondje kunnen lopen (jaja 1,5 meter) en was alle politieinzet ook niet nodig geweest.
"ze hadden eenvoudig aan mensen kunnen vragen"
Te veel mensen hebben daar lak aan.
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 17:54:
Ze hoeven het ook niet allemaal te doen, maar ik ben er zeker van dat 75% of meer aan de oproep wel gehoor zou hebben gegeven en dan worden de aantallen toch minder zoals iedereen wil alleen zonder zo'n suf verbod.
@Frau_Ferkel | 22-01-21 | 17:54: dat valt reuze mee , alles is speculatie elke beslissing weer , was het rutte zelf niet voor visie moet je niet bij ons zijn maar bij de brillenwinkel.
Teveel zichzelf relevant houdende narcistenmanagers die geen flikker uitvoeren, teveel eeuwig vergaderende en koffieleutende kantoorklerkjes die geen flikker uitvoeren.
Allemaal dor hout.
Is er al ergens een tellertje verschenen dat bijhoudt wat het aantal extra doden is door het langzame vaccineren van Hugo de Jonge? Hugo-de-Jonge-zorgvuldigheids-death-count.
Israel heeft nu al 3 miljoen mensen gevaccineerd, Nederland is 2x zo groot dus wij hadden er 6 miljoen kunnen vaccineren, dus ongeveer de helft van de doden in de komende maand is onnodig?
@Watching the Wheels | 22-01-21 | 17:12: minimaal. En komen op het conto van Pinokkio en de Schoenen.
@BoerKoekoek | 22-01-21 | 18:29:
Welk serieus land maakt nou een clown op rare schoenen hoofd van zo'n belangrijke operatie?
Ik wil ook geprikt worden.
Met de avondklok is mijn draagvlak voor de maatregelen in één keer verdampt. Ik heb me uit solidariteit al die tijd netjes aan alle regeltjes gehouden, maar als ze met oorlogsmaatregelen komen die iedereen treffen terwijl ze maar voor een beperkte groep zijn bedoeld, houdt het voor mij op.
Door de avondklok heeft Ferdinand Grapperhaus zijn geloofwaardigheid bij mij volledig weten te herstellen.
@Edddy | 22-01-21 | 17:00: Ze zouden natuurlijk ook de andere maatregelen beter kunnen handhaven, of strenger kunnen straffen. Een boete van 2000 euro voor iedereen die wordt aangetroffen op een illegaal feestje bijvoorbeeld.
@harbi | 22-01-21 | 17:27: Of een vrijwillige donatie aan het Rode Kruis.
@harbi | 22-01-21 | 17:27: Die feestjes zijn geen probleem, geen besmettingshaarden iig. De kranten zouden er dagenlang vol mee hebben gestaan... ik heb niks gelezen daarover.
@VolleBak | 22-01-21 | 18:51: Ik bedoel niet alleen die onder viaducten he, ook huisfeestjes. Maar je hebt denk ik wel een punt. Dan snap ik de toegevoegde waarde van de avondklok nog veel minder. Om te voorkomen dat mensen gewoon bij elkaar op visite gaan? Dan doen ze dan wel eerder op de avond. Ik vind het echt onzinning en dictatoriaal, het gaat véélste ver.
Er is geen enkel excuus denkbaar waarom die honderdduizenden vaccins nog niet zijn gebruikt. Dodelijke incompetentie van RIVM / de Jonge. Kijk hem is blij zijn met 135.000 vaccinaties: twitter.com/hugodejonge/status/135264... Om je dood te schamen.
Misschien dat er niet genoeg mankracht is om al die vaccins te zetten. Of niet genoeg naalden. En als al die mensen eerst een afspraak moeten maken om geprikt te worden met 1,5 meter afstand dan is het logisch dat het niet lopende band werk is.
@loser | 22-01-21 | 17:03: Andere landen kunnen het wel. Er is geen excuus.
Het RIVM niet verantwoordelijk voor de uitvoer van de vaccinaties. Dat is de GGD. En die worden inderdaad aangestuurd door het ministerie van VWS.
De start is traag maar uiteindelijk gaat het om snelheid en efficientie over een langere periode.
Als Nederland over twee maanden nog de slome Sjakie van Europa is mogen we gaan klagen.
@Gulliver | 22-01-21 | 17:22: daar zullen de families van de overleden mensen die anders nog hadden kunnen leven blij mee zijn dat dit dan mag van u.
Vaccineren heel graag. Maar NIET als de 2e prik na 6 weken pas kan. Dan weiger ik de eerste, terwijl ik in december fors ziek ben geweest van COVID (2x3dagen ziekenhuis - dank u). Zowel Pfizer als EMA zeggen: we hebben getest met 3 weken. Kabinet experimenteert blijkbaar graag met medicijnen. Niet op mij.
Als je zo ziek ben geweest hoef je dat vaccin sowieso niet te gebruiken.
Goeie.
@Vula | 22-01-21 | 16:49: Daar is geen bewijs voor. Vandaar dat toch geadviseerd wordt om ondanks een doorlopen Covid infectie toch te laten vaccineren.
@42 | 22-01-21 | 16:52: Dat advies is ook goed maar als je heel ziek bent geweest van corona zul je zeker immuniteit hebben. Vraag is wel voor hoe lang.
@42 | 22-01-21 | 16:52: precies
@42 | 22-01-21 | 16:52: Klopt.
Ik neig daar ook naar. Of ik wacht wel op dat andere vaccin, waar je maar 1 prik voor hoeft. Na al dat falen van afgelopen jaar vertrouw ik er niet op dat dit goed geregeld gaat worden. Blijkt toch de voorraad niet goed berekend te zijn, vrachtwagen had pech, dubbele boekingen weet ik veel, en krijg je de spuit uiteindelijk in week 8
Het aantal mensen dat 2 x Covid19 kreeg is wereldwijd op uw handen en tenen te tellen.
We zijn wel weer de sneue hazen van het prikken. Mijn hemel. Kan ook alleen maar zo gaan met door belasting betaalde banen. Beetje ondernemer had hier al een slag in gemaakt.
He, we staan in ieder geval wel boven Bulgarije! twitter.com/Christianne1977/status/13... (En onder andere Europese landen)
Schiet op met vaccineren.
De pakhuizen liggen vol maar de ziekenhuizen , GGD's en anderen krijgen niks.
Waarom zitten de bureaucraten (die waarschijnlijk al gevaccineerd zijn) ons toch zo dwars.
Met goede wil moet 100 duizend per dag lukken.
3 miljoen per maand en dan zou juni weer echt juni kunnen zijn.
In wezen zie je hier het resultaat van de chronische tekortkoming van met name de medische wetenschap om zichzelf goed te onderrichten in eigen tekortkomingen en vaardigheden in de medische wetenschapsmethoden en het daadwerkelijk goed wetenschappelijk onderzoek te presenteren. Een ook onder artsen en studenten bekend probleem. Terwijl in de jaren 90 "Evidence Based Medicine" opkwam om iedere arts/wetenschapper zélf kritisch en goed onderwezen te laten kijken naar onderzoeken, als radicale tegenreactie op het volgen van autoriteiten in de medische wetenschap, om desbetreffende "competentie/vaardigheid" te kunnen krijgen, zie bijvoorbeeld de Cochrane Library als belangwekkendste resultaat, lijkt er weer een terugkeer naar autoriteiten en slechte kwaliteit van onderzoeken te zijn ontstaan. Begin 2000 is op die slechte kwaliteit eveneens flink commentaar gekomen, met weer tegenreacties, maar in essentie is er geen donder veranderd: slecht onderzoek en volgen van autoriteiten zijn meer dan ooit aanwezig. Nu is er volgens een nieuwe definitie van "pandemie" enkele jaren geleden meer dan ooit goed fundamenteel onderzoek nodig om beleid te bepalen, is er nauwelijks tot geen goed onderzoek aanwezig, en kunnen (pseudo)autoriteiten roepen wat ze willen en het ene na het andere slechte onderzoek naar voren schuiven, wat in hun straatje past. En de MSM en regering volgen. Dit is het resultaat.
Ikzelf had het volgende ideetje: een enorme database van alle medische kennis, misschien door Google/Wikipedia. De bedoeling is dat een leek of in ieder geval niet per se een dure hoogopgeleide arts zelf de weg kan vinden wat en hoe precies de oorzaak c.q. behandelingsmethode is van een bepaalde patiënt, inclusief behandelingsplan en welk medicijnen er nodig zijn, via een AI ondersteunde zoekboom..
De bedoeling is gericht op arme landen/ontwikkelingslanden, maar ook zelfs de USA.
Oftewel, de kennis en methoden die 99 % zich bewezen hebben, kom je te weten via een soort zoekboom, in de toekomst kunnen daar ook samples/monsters/DNA etc aan toegevoegd worden. Oftewel: het overbodig maken van dure en schaarse artsen, en de gezondheidszorg dus goedkoper en beter maken. De kennis en het systeem wordt dag na dag verbeterd en aangepast.
Dan nog een pikant detail/idee:
De kennis die algemeen geaccepteerd is, zoals bijv: hoe een blindedarmontsteking te behandelen komt bijv in groen.
Experimentele ideeën in bijv. oranje, betekent in veel gevallen geeft dit goede resultaten, maar moet nog beter uitgewerkt worden
en zelfs totaal nieuwe ideeën kunnen bijvoorbeeld in rood aangegeven worden.
Zelfs een afdeling alternatief, zoals bijv de werking van vitamines en kruiden.
De bedoeling is in feite een up to date medische encyclopedie, maar met het juiste recept en behandelmethode. Dus in feite kan dan een verpleegster de "wijsheid en kennis" van een dokter hebben.
En later AI, medicamenten die zelf gemaakt worden met printen e.d. Oftewel, dit is het begin van de toekomst. Ik zeg met nadruk begin. Natuurlijk 1000 mitsen en maren, maar ik zie het wel voor me. Een bundeling van AI, alle kennis die er nu is, en hopelijk wordt de gezondheidszorg dan beter en goedkoper. Maar goed, het was een idee.
@King of the Oneliner | 22-01-21 | 17:04: U bent niet de eerste met dat idee:
en.wikipedia.org/wiki/Watson_(compute...)
@King of the Oneliner | 22-01-21 | 17:04: Zullen we van GS allemaal op jou gaan stemmen maart 2021? Wie gaat mee in jouw meerderheidskabinet? Gulliver svp minimaal, voor wat tegengas.
Doe me een plezier: ik wil die koppen van de nationale postcode loterij niet meer op tv zien.
Mischien zet ik m dan nog wel eens aan.
@nobodiesunmighty | 22-01-21 | 17:18: Ik -werk- alleen met werkstudentes van 22 jaar. Liefst brunettes natuurlijk, je weet.
Niet voldoende vaccins is niet het probleem dat er alleen in ons land zo weinig wordt geprikt. Al lagen er nu 1 miljoen vaccins in de vriezer dan nog krijgen de bestuurders het niet voor elkaar 200.000 mensen per dag te prikken. Ik verwed er een doos wijn om dat er op 1 april nog geen miljoen mensen een prik hebben gehad.
Wat een godsgruwelijk schandaal is!
1 april? Ik denk eerder 1 augustus......
Bijzonder hoe er hatelijk op het minieme aantal kerkgangers werd gebasht, gemakshalve maar iedere gelovige.
Maar de kantoorklerk of andere groep vrijuit gaat.
Het zijn middeleeuwse heksenjachten.
goede vergelijk. Tijdens de pest waren het de joden, tijdens 40-45 waren het de joden, ga maar zo door. het is tijdloos een gelovige te associëren met een "probleem".
Lul niet zo slap man. Gelovigen krijgen legio privileges waar anderen (niet gelovigen) naar kunnen fluiten. En worden met fluwelen handschoenen aangepakt in de media want ja, gelovigen zijn ook moslims en die verdienen altijd bescherming tegen kritiek niet waar?
@liggend_streepje | 22-01-21 | 19:04: Welke privileges hebben die gasten dan ?
Pfizer heeft de pest in, daarom hebben ze nu "een storing"....
Volgens het Belgische "Nieuwsuur" ligt het ff anders;
Er is afgerekend voor 5 doses per flacon, toe die binnen waren gingen ze er 6 gebruiken uit 1 flacon, terwijl er dus voor 5 betaald is.
Dus zegt Pfizer nu, als jullie uit 1 miljoen flacons 6 miljoen dosis gaan maken in plaats 5 miljoen kunnen we wel "ff stoppen door een storing" met de levering....
Denken ze hier uitgekookt te zijn, Pfizer mist 1 miljoen maal de prijs.
Afgezien daarvan; in een flacon zit 45 mg.
Gedeeld door 5 is dus 9 mg p.p.
Gedeeld door 6 is 7,5 mg. p.p.
Dus de injectie is minder sterk, ws dan ook minder beschermend en nou willen ze ook nog 6 weken gaan wachten tot de 2' prik....
Ik vind het allemaal opzet om de pandemie zo lang mogelijk te laten duren.
Dat blijkt niet alleen uit dit, maar uit alles wat die gasten de laatste 10 maanden hebben uitgespookt !
Net als dat ons fake nieuws (NPO) nu met het verhaal komen dat de Grieken met het idee van een vaccinatiepaspoort komen om door de EU te mogen reizen terwijl dit al 3 jaar op de EU-agenda staat en al zo goed als uitgewerkt is;
"Dat is een document dat in mei 2019 op de website van de Europese Unie is geplaatst. Hierin staat dat de Europese Commissie in 2022 een gemeenschappelijke vaccinatiekaart wil invoeren. Wat de gevolgen van deze vaccinatiekaart zouden zijn voor EU-burgers, staat niet in het document.1 sep. 2020"
Inderdaad weer Nederlands 'koopmansgeest'. Onjuiste zuunigheid. Gewoon betalen, doen andere landen ook. En prikken volgens voorschrift. Dit klopt weer helemaal niet en we zien het allemaal gebeuren. de TK lult over uurtje later avondklok.
Fout, in 1 flacon zit 0,45 ml vaccin dat wordt verdund met 1,8 ml zoutoplossing. Hierdoor krijg je 2,25 ml. Pfizer ging ervan uit dat hier vanwege verspilling 5 doses uit gehaald konden worden. Met een wat betere soort spuiten haal je er 6 doses uit.
@cheops | 22-01-21 | 17:09:
1 doses staat gelijk aan 0,3 ml.
Ondertussen hebben al 2,3 miljoen mensen antistoffen aangemaakt. Met een beetje geluk, zijn we richting de zomer op een natuurlijke manier verlost van deze dagelijkse, nietszeggende grafiekjes, cijfertjes, de wekelijkse peppi en kokki show en allerlei idiote maatregelen die de grondwet op haar grondvesten doen schudden.
Inderdaad, laat de natuur nou gewoon haar gang gaan dan is het waarschijnlijk sneller voorbij dan met dit slome vaccinatie programma in dit land.
@ceriel82 | 22-01-21 | 16:28: Dan zitten we alleen nog met stapels lijken, maar dat lost de natuur ook wel op.
www.telegraaf.nl/nieuws/1499521733/ma...
En door met de angst. By the way: marion is OMT lid
Ben je bang voor de realiteit?
Deze vrouw heeft nog nooit iets zinngis gezegd.
@Gulliver | 22-01-21 | 16:18: Wel voor de jouwe! En jij voor de mijne blijkbaar. Maar dat mag.
@Gulliver | 22-01-21 | 16:18: leef jij liever in angst ? Laat je niet vastbinden door kleine mensen Gulli. Je kunt beter dan dat.
www.dewereldmorgen.be/community/matti...
Dit heeft niets met angst te maken. Door de groeiende wereldbevolking en grotere mobiliteit ligt het voor de hand dat we meer rekening moeten gaan houden met dergelijke uitbraken. Nu werd de wereld verrast, maar in de toekomst kunnen we hier beter op voorbereid zijn. Ik zie goede voorbereiding niet als angst tenminste.
Marion is het orakel van Delphi uit de gemeente Steijl.
@42 | 22-01-21 | 16:38: prima opmerking.
Want het virus is nep? ga weg.
Dit gaat om subsidie. Je krijgt meer geld als je moord en brand schreewt. Zie klimaat.
@Carlos_I | 22-01-21 | 16:24: Jouw linkje komt de laatste dagen wel erg vaak langs. Zeker populair op andere wappie-platforms.
Dat 'werk' en 'thuis' belangrijke factoren zijn lijkt me gezien het verkeer wat ik gisteren op de A58 zag wel duidelijk. De ene vrachtwagen na de andere, van allerlei nationaliteiten, in één lange file op de rechterbaan. Op de linkerbaan iets minder in aantal maar ook veel nationaliteiten aan personenauto's en busjes met over het algemeen meerdere personen.
Tja, en dat spul uit de auto's moet ook allemaal gelost en ingeruimd en gedistribueerd worden....
@A333aan | 22-01-21 | 16:35: En in de supermarkt worden verkocht, zodat U kunt eten?
Ik zie het probleem niet van al die vrachtwagens op de A58. Ten eerste houden zij op die manier de juiste afstand. En de A58 ligt toch ver van mijn bed.
Ik heb weleens het broodje-aap verhaal? gehoord over een experiment waarbij een aap pijltjes moest gooien op een groot bord met aandelen, wat gaan we kopen/verkopen, en dat die toen betere resultaten behaalde dan de experts.
Team Rutte/Hugo, leest u mede?
Was ook met banaan. www.beursgorilla.nl/ is er groot mee geworden.
De beurs is ook één grote neppert, dáár kan ik je verhalen over vertellen, wil je niet weten !
@A333aan | 22-01-21 | 16:32: Jawel, vertel maar hier.
Hee, goed nieuws *kuch* in dit tempo is het vaccineren over 4 jaar klaar (was ruim 6 jaar). Extra rondje voor Hugo deze vrijmibo.
Nog drie weken Hugo, dan mag *kuch* moet je wat anders gaan doen.
Welke natuurdocu is dit?
Nog genoeg in de vriezer. Wie bewaart die heeft wat.
Ik ga maar niet meer naar huis.
Mij te link.
U heeft een geslachtsziekte (elders) opgelopen?
@Leptob | 22-01-21 | 16:08:
Ik niet, maar m’n vrouw werkt thuis.
Niet werken, niet naar huis en dus ook geen bezoek ontvangen: check! Nu nog de categorie 'overig' vermijden. Doodnerveus word ik ervan.
@Ruimedenker | 22-01-21 | 16:09: U wijst een klant de slaapkamer en dan heeft U weer een uur rust. Lekker.
@Ruimedenker | 22-01-21 | 16:09: Vertelt uw vrouw het elke keer als ze een orgasme heeft gehad? Of mag ze u op het werk niet continu storen?
Ausgangssperre der Arbeitgebererklärung.
Untergang des Abendlandes, nu u weer.
125.000? doen ze in Israël een dag over.
Sterker nog, iets meer dan een halve dag momenteel....
Kan hier ook wel,
maar dan ben je na 2 dagen uitgeprikt, ook zo lullig,
dus doen ze het rustig aan tot er, mag ik hopen, wat meer substantiële hoeveelheden vaccin arriveren.
@Ommezwaai | 22-01-21 | 16:05: En wij zijn bezig met de discussie over en half uur later Sperrzeit haha. Bananenstaatje hoor.
@vander F | 22-01-21 | 16:06: Ja , maar waarom zijn we dan klaar?
In paar uur klaar, vroeg thuis
@Torwart | 22-01-21 | 16:07:
In Israël zijn er in slechts één dag 224.000 mensen gevaccineerd.
Hier loopt men te pijpzeiken over registraties en administratieve rompslomp. Zet anders de Belastingdienst hiervoor in, die weten immers alles en iedereen feilloos te registreren en -uiteindelijk- leeg te kloppen.
Het gedoe lijkt bijna op de transformatie van democratie naar een dictatuur.
Bijna wel ja.
Laten we ingrijpen als het zover is.
@Pieter_Auper | 22-01-21 | 16:07: Museumplein? Neem ik de koffie mee.
Dat gaat oog sneller dan het vaccineren
Wappies.
@Gulliver | 22-01-21 | 16:19: schaap
125.000 reeds gevaccineerd?
400.000 doseringen verkregen.
Dus officieel nog 75.000 man/vrouw te gaan en het vaccin is opperdepop.
Aangezien iedereen 2 x dit vaccin dient te krijgen voor volle bescherming.
Het is dus gewoon op, klaar, geen vaccin meer.
Dat bedoelen ze met het enorme voordell van het EU lidmaatschap.
@zoalsikhetzeg | 22-01-21 | 16:05:
Israël betaalde 2 keer zoveel per vaccin en daarom kregen ze voorrang. Het blijft een markt van vraag en aanbod natuurlijk.
Maar een Roemenië dat ons ver voor is..
@zoalsikhetzeg | 22-01-21 | 16:05:
Grootste nettobetaler en de minste vaccins. Zo kennen we de veelgeroemde Hollandsche koopmansgeest van gekke Henkie weer.
Contactonderzoek afgerond.
Al mijn contacten hebben twee gaten maar willen maar niet aarden.
Volgens de grafiek vinden de meeste besmettingen thuis plaats. Een deel op het werk, waarvan wel weer een deel kantoor zal zijn, maar dat lijkt klein bier.
Laat men onder de 50 jaar elkaar vooral aansteken, dan ontstaat er tenminste groepsimmuniteit, dat vaccineren gaat nog even duren.
nou, dan is de oplossing toch simpel (indien de cijfers achter deze grafieken kloppen): kantoren/werkplekken vullen met mensen, huizen leeg halen. Een maand lang. Eens kijken wat er gebeurd.
(voorspelling: shift naar werk/kantoor).
Ik zie maar een optie: atoombombarderen van de mensheid een maand lang.
Mogen Mark en Hugo in hun bunkertje na een maand onderzoek laten verrichten door het OMT en mogen ze op een dinsdag een persconferentie houden. Vol vreugde kunnen ze dan melden dat het virus verslagen is.
ja toch? 2 blije mensen....
Ik ben niet gemotiveerd om zo'n spuit te halen. Moet ik het dan in het landsbelang doen? Straks eindig ik nog als Marko Kroon. Nee, laat maar
Dan laat je toch ongemotiveerd een spuit zetten? Niemand vraagt om je motivatie.
In een kikkerpak op de geïsoleerde afdeling?
Nu het virus mogelijk nog steeds wordt doorgegeven nadat je gevaccineerd bent vervalt het landsbelang argument.
Dus u heeft uw kans om Hugo te omhelzen laten lopen, triest.
Ik heb minstens zesmaal per dag een Marko Kroon-gevoel. Als ik veel pilsch drink nog vaker.
@goedverstaander | 22-01-21 | 16:18: Man man wat een gezeik weer
Stel. Stel dat we tegen Pfizer zeggen: we betalen twee keer zo veel voor je prikkie. Dan krijg je een schandaal in de EU, maar who cares, en dan betaal je pak 'm beet 50 pleuri voor een prik. Dus een meijer per Nederlander. Dat heb je dan volgende week, en dat kost dan 1,7 miljard Euro.
We lenen nu ongeveer 60 miljard Euro uit de markt om de economie op peil te houden. Laten we zeggen, voor de vriendelijkheid, dat we dat nu ook ongeveer een jaar doen. Dus we verbruiken iets ten noorden van 1 miljard per week.
Met andere woorden: gewoon voordringen op de vaccin markt, heb je er in 2 weken uit. Moet je natuurlijk wel gaan prikken als een malle, maar ja, daar heb je Defensie voor (is ook nog niet gevraagd, wat op zich idioot, en een reden voor het individueel afzetten van De Jonge en Rutte, is).
Hier gaat het toch allang niet meer om.
Dat is logica en voor logica moet je zeker niet bij Hugo zijn en al helemaal niet bij Mark!
Er zijn zat vaccins op voorraad maar het prikken schiet niet op.
U weet blijkbaar niet wat er voor zo'n vaccin betaald. Een fractie van de door U genoemde bedrag. Nee, dat komt niet uit de NL krant.
Het zetten van deze spuit is echt heel makkelijk. Hup erin, en eruit.
Ik werd gisteren niet ontsmet ( zoals vroeger met jodium, of alcohol, heb het nu over de jaren 50/60)
Een prikje met een inhoud van 0,3 ml in de bovenschouder.
Nauwelijks voelbaar.
Geen pleister.
Klaar in 20 seconden.
Daarna nog 15 minuten verplicht wachten om te kijken of je misschien één van de zeldzame gevallen bent die direct een allergische reactie heeft.
Daarna krijg je een bewijs op papier, en een goodybag als cadeautje.
Dat was het weer.
Wat zat er in de goodybag?
Blij voor u! Ik hoef hem niet!
@Sinterbikske | 22-01-21 | 16:04: Vleermuis
@Sinterbikske | 22-01-21 | 16:04:
-een poster voor je huis om aan het raam te plakken dat je geen wappie bent (Nee, handen wassen, niet meer dan x bezoekers etc)
-een ansichtkaart met de tekst Sjakie Afhaak blijft thuis, serieus
-een korte uitleg wat het vaccin doet en niet doet en eventuele bijwerkingen, zeg maar een bijsluiter.
-een kaartje waarop nummers die je kan bellen als je voor de trein wilt springen (serieus)
-een glazen pot met bloembollen, ik vermoed/denk witte narcisten
-een lolly met franzosensmaak om anaal in te brengen bij je vriend
Hoe smaakte die lolly erna? Zoutig?
Beter een goodybag dan een bodybag als kado'tje
Staat op het bewijsje welk vaccin je gekregen hebt? Oprechte vraag
Liggen die 423.000 doses te rijpen in de vriezer of zo?
Net als wijn of whiskey wordt het lekkerder met de jaren, je weet toch.
Daarom wordt het ook in eikenhouten tonnen bewaard, die van binnen gebrand zijn.
@King of the Oneliner | 22-01-21 | 15:56: Nu heb je mij overtuigd, ik ga zo snel mogelijk een shotje nemen.
@King of the Oneliner | 22-01-21 | 15:56: staan die vriezers in dezelfde kelder waar de Pata Negra's hangen? Adres graag!
Treurig............... alles open! Ondertussen is iedereen toch al eens in aanraking geweest met corona, brits, chinees, zuid-afrikaans, pools, belgisch, duits, ecuador, enzzzzzzzzz. Ben er wel klaar mee.
Belgische, Vlaams of Waals???
Leuk al die regeltjes. Nederlanders zijn er gek op.Vooral om anderen er mee om de oren te slaan en zelf de uitzondering op de regel te zijn.
We hebben begrepen dat OP1 en Jinek met hun gezever wel doorgaat want journalistiek (?)
Ajb geen Wfouter de Wfinter !
Depla gaat niet vanwege de avondklok. Klasse ! Die heeft het begrepen.
Talkshows mogen doorgaan omdat ze bij uitstek het kanaal zijn om burger in angst te houden.
@normanius | 22-01-21 | 16:00: En chips nootjes bier?
@normanius | 22-01-21 | 16:00: Ik heb geen wetenschappelijk onderzoek kunnen aantreffen dat deze essentiele happening een positief effect heeft op besmettingsgraden.
Weer een boel besmettingen in Limburg, zag ik. Tijd voor een lokale en dus strengere 24-uurs klok.
Misschien moeten we de coronaclowns, Hugo en Mark, daar naartoe sturen om de boel wat op te vrolijken.
@grindbak | 22-01-21 | 15:54:
Wappiepraat.
@grindbak | 22-01-21 | 15:54: volgens mij ook, slaat zelfs positief aan als je cola hebt gedronken, of een speed-junkie bent. (komt denk ik door de zuren). Maar goed ik weet er niet het fijne van, geef dat ook direct toe, hoor.
@grindbak | 22-01-21 | 15:58: Gulliver slaat overal op aan. Wap! Wap! Wap! Dat kuttelikkertje van de buurvrouw is er niks bij.
@grindbak | 22-01-21 | 15:58: De PCR slaat niet aan op rhinovirussen. Dat is een compleet andere familie van virussen:
dpa-factchecking.com/netherlands/2008...
@42 | 22-01-21 | 16:41: ah ja, dpa, eigendom van de duitse MSM... altijd neutraal.
dpa-factchecking.com/about/netherland...
Volgens mij kick jij op lockdowns.
Goed idee om de avondklok in te stellen nu de cijfers al weken dalen, gegarandeerd resultaat!
Het Engelse virus is overigens niet de oorzaak van de uitbraak in Lansingerland.
Geen besmettingen gevonden regio Leiden, maar of de ggd ook (afdoende) meet kan ik niet opmaken.
Ze gaan pas meten als hun eigen criteria dat toestaan.
We staan wel bovenaan met het slechtste vaccinatieprogramma. Toch weer iets waar we weer niet goed in zijn.
Achter de feiten aan lopen en hap-snap beleid daar is de vvd groot mee geworden.
Als ik die zelf voldane ponems zie van de Jonge en Rutte..... wat weten zij wat wij bij elkaar wappen vraag ik me dan af...
Voor 100 euro mag je mijn prik hebben.
Goudgele prik met een witte schuimkraag?
U is onbesneden hoop ik?
Zo zo, 125.000 in slechts drie weken? Lekker gewerkt, pik! Niet te overhaast werken hé, we moeten voorkomen dat mensen in een burn-out terecht komen. Het is nu sowieso praktisch weekend, we zien maandag wel weer verder.
Dit, mijn beste, is dan het Nederlandse virus.
Daar doet men in Israël een halve dag over...
Het is inderdaad een grof schandaal. In het Verenigd Koninkrijk zijn er dagen dat er tussen de tweehonderdduizend en driehonderdduizend mensen worden gevaccineerd. Per dag dus!
Pleiten voor een thuisverbod, een thuiswerkverbod en een bezoekverbod dan maar. Dat zal ons Nederlanders leren en corona verdwijnt als sneeuw voor de zon. En u weet het: Rutte heeft nu meer macht dan vóór de verantwoordelijke en medelevende stap om af te treden vanwege een schandaal. Hahaha, ha!
je kunt de afrekening bij de volgende verkiezing natuurlijk niet uitstellen zonder eerst een avondklok i te stellen.
Dus .. de avondklok dient maar 1 doel;; verkiezingen uitstellen
@Epistulae_Morales | 22-01-21 | 15:56: Precies. Ik sta op de lijst om in een stembureau te zitten, nog niets over gehoord.........
Als we nou stoppen met het testen.
Probleem opgelost.
Inderdaad, PCR slaat aan op bijna alle (200) Rhino-virussen, verder is het RIVM een totaal onbetrouwbare instantie, nee ik ben geen wappie, die opgemaakte oostblok Aura Timen... lees haar bullshit-zinnetjes uit februari 2019... Nederland kan echt beter.Gelukkig zijn 2.3 miljoen mensen immuun (tel daar er maar 4 miljoen bij op)
@grindbak | 22-01-21 | 15:51:
Wappie praat de test is 99% betrouwbaar. De ziekenhuizen liggen bovendien niet vol met loopneuzen.
@Gulliver | 22-01-21 | 15:58: zei de sheeple vertegenwoordiging hahaha
@Gulliver | 22-01-21 | 15:58: Oude mensen met 20 jaar kwalen/ziekenhuisgeschiedenis sneuvelen. Maar blijft U maar de werkelijkheid ontkennen, met selectieve emo-camera's incl.huilende verpleegsters is dit land volledig op het verkeerde been gezet, niet meer en niet minder.
Ja , er gaan mensen jaarlijks dood aan de griep, noem het deze 2 jaar covid , maar de aantallen, met een 30% corona piek, wijken gewoon niet veel af. In dit land gaan ieder week 500 mensen dood, gewoon aan de beurt, en met de babyboomers worden dat er komende jaren meer. Denkt U eens logisch na.
@grindbak | 22-01-21 | 16:16:
Iedere dag 350 - 450 mensen !
Dus de landen in Europa die nu de hoogste # cummulative cases per 100 hebben (Nederland en Belgie)hebben tegelijkertijd de laagste vaccinatiegraad.
Goh.. zou daar een verband tussen zitten?
Nee.
Nee niet echt. Dat effect zak ergens rond maart ofzo pas duidelijk worden geloof ik.
@haddem | 22-01-21 | 15:55: Nee in maart is het pas te zien in de cijfers.. maar het effect is er vanaf dag 1. (of dag 5 ergens.. want dat is de incubatietijd van het virus)
Als jij antibodies aan het aanmaken bent, dan ben je -aangenomen dat het vaccin werkt, maar dat is al aangetoond- dan ben je niet bevattelijk en dus ok niet besmettelijk voor het virus. Die daling begint dus vrijwel direct. Alleen omdat er zo weinig wordt gespoten duurt het effect heel lang om te zien.
Met dit tempo van vaccineren zijn we over zo'n 5,4 jaar klaar. Fijn wel.
heej.. het is geen wedstijd he..?
En dan nog de vraag, voor wel sterftecijfer eigenlijk?
Je moet gewoon in je eigen bubbel blijven.
Op het moment dat bubbels gaan ketsen, krijg je dit.
Zie het als biljarten, dan moeten de ballen ook ver uit elkaar blijven.
Mijn vrouw gaat ook iedere dag. En iedere avond te moe. Nu weet ik waarom.
corona? of ligt ze met Harm van kantoor lichaamssappen uit te wisselen ?
Uw vrouw werkt voor de gemeente Zuidplas?
Hardwerkend Nederland helpt ons land de vernieling in.
Die gaan iedereen redden de hardwerkende Hollander geen dank hehe weekend www.dewereldmorgen.be/community/matti...
Wat kunnen Angelsaksen wat wij -op het vasteland achtergebleven Germanen- niet kunnen?
Landen platbombarderen voor grondstoffen. En hooggeplaatste nazi's binnenhalen na een wereldoorlog.
@haddem | 22-01-21 | 15:40: hmmmm, dat pfizer virus is wel Teutoons hè? You might be on to something
grappig zijn, gitaarspelen, zuipen, stonehenges bouwen, zwaarden in een rots vastzetten, heerlijk ontbijten met bonen in tomatensaus en sausages (English Bangers)
Pfizer is door Ottomanen gemaakt!
Wist u dat de oorspronkelijke bewoners van de Britse eilanden een vrij donkere, bijna zwarte huidskleur en donker krullend haar hadden en tot op de laatste man/vrouw/freer zijn uitgeroeid door het zogenaamde bekervolk afkomstig uit onze contreien?
Ik kan niet genoeg benadrukken dat we niet met alles op de laatste plaats staan in de EU.
Met de afdracht van EU-contributie per persoon lopen we nog steeds fier voorop.
Welvaart ook.
@beldewouten | 22-01-21 | 15:40: Alleen zo jammer dat die niet goed verdeeld is.
@goedverstaander | 22-01-21 | 15:46: en als je dood bent heb je ook weinig aan die welvaart.
Kreeg vandaag in 010 wel de indruk dat het zomervakantie was. Wat een auto's, wist niet dat er zoveel auto's waren in Nederland, tring Jantje. Dacht dat je in de auto ook een mondkapje op moest of niet?
Van autorijden krijg je geen Corona. Mondkapje hoeft dus niet.
Wel met passagiers aan boord.
Scholen dicht tot september. Kerken dicht. Schiphol dicht. OV dicht. 24x7 vaccineren. 5 dingen. Lees je mee Rutte. Meer hoef je niet te doen. Prutser.
Lezon! Het zijn de kantoortokkies!
@haddem | 22-01-21 | 15:39: thuis en bezoek ontvangen staan er nog boven he.
@ikworstelengadouchen | 22-01-21 | 15:43: thuisblijftokkies! Die zijn pas erg!
@haddem | 22-01-21 | 15:56: iedereen in z'n eigen huis allemaal in een aparte kamer met open raam verblijven!
Weet je wie ook achterliep met zijn plannen?
Joe Biden?
@BoerKoekoek | 22-01-21 | 15:38: lol
Trump?
Dengiz Khan in ieder geval niet. Willem 1 tot Willem Alexander?
Ik snap Hugo wel. Ik hou ook altijd graag een ruime voorraad limoncello in de vriezer.
Ik weet uit ervaring dat ik ook allergisch ben voor limoncello.
Na een stuk of 10 naast m'n biertje begin ik behoorlijk te draaien.
@zoalsikhetzeg | 22-01-21 | 15:57: 10? Na de geur van twee begin ik al te kokken.
Maar eh, hoe zit het nou:
Periode 1e prik en 2e prik is zeg maar 1 maand; behalve in Nederland.
De werking wordt ongeveer 3 maanden gegarandeerd.
Dus na 4 maanden is het twijfelachtig of het vaccin nog wel effectief is.
Moeten we nu 3x in het jaar de covid-spuit op komen halen?
Gelukkig hebben we Hugo ...
Dat weet niemand. Echt helemaal niemand
Als het aan pfizer ligt wel.
Niet nadenken. Gewoon komen als je wordt opgeroepen.
Ik las dat het tegen sommige varianten niet werkt. Is het dan wel handig met die open grenzen? Ik was het liefst 1 van de eerste maar begin nu toch te twijfelen.
Dan zou het met stip het minst effective vaccin ter wereld zijn. Iets dat zeer onwaarschijnlijk is. De meeste vaccins bieden bescherming voor meerdere jaren. Waarschijnlijk is dat nu ook het geval. Alleen kan de fabrikant dat niet bewijzen nog, en dus ook niet beloven.
@Tishetnetnie | 22-01-21 | 15:41: Nee, je las in de Telegraaf dat het 'mogelijk' niet werkt. Dus mogelijk ook wel.
@Plaktong | 22-01-21 | 15:55: Lees de Telefaag niet, nsb krant.
Gisteren, 21 januari 2021, zijn in Israël 224.000 mensen gevaccineerd. In Nederland dit hele jaar 125.000.
Hoe Rutte en De Jonge kunnen aanblijven met dergelijke getallen was mij een raadsel. Maar ja, een basisschoolleraar en een mbo-leraar die vroeger Human Resource Manager was.
Veel plus. Misdadig gewoon.
Toch wel cynisch dat we dat vaccin eerst laten testen op de.....
Komt omdat Hugo met iedereen die gevaccineerd word op de foto wil.
Het is onzin om een vergelijking met Israël te maken, wij hebben de vaccins niet om vergelijkbare aantallen te bereiken. 24x7 prikken is ook zinloos zonder voldoende vaccins.
Maar uit de data blijkt wel dat het prikken hier nog absoluut niet op stoom is gekomen. 125.000, zoveel moeten we er per dag prikken om enigszins op tijd klaar te zijn. We zijn pas net “echt” gestart, maar alles zou klaarliggen, dus dit tempo is onacceptabel. Krijgen we bij het volgende debat een motie van wantrouwen tegen de Jonge? Want ze kunnen nog steeds individuele bewindslieden wegsturen.
Dat 21 was gisteren wel een dingetje hè?
@Muxje | 22-01-21 | 15:41: Die hebben we letterlijk wel. En ja.. het is beter om in 2 dagen de voorraad op te maken en dan te wachten dan gewoon een beetje doormodderen zoals nu.
elke niet gevaccineerde persoon besmet met de huidige cijfers, elke 3 maanden tot 200-500 mensen.
@Muxje | 22-01-21 | 15:41: heb je wel gelijk in, maar ik denk dat het wel beter was voor het moreel als er geen 400.000 doses in het vriesvak lagen, maar al in een uitgemergeld armpje zaten.
@Muxje | 22-01-21 | 15:41: Als dat al zo zou zijn (zie reactie @Epistulae_Morales hierboven) dan blijft nog steeds de vraag waarom Israël die vaccins wél heeft en wij niet, terwijl Hugo de Clown ons toch steeds heeft verteld dat wij helemaal voorin de rij stonden bij alle mogelijke leveranciers omdat wij ons heel slim overal op tijd hadden ingekocht. Het is dus absoluut geen onzinnige vergelijking te maken.
@OverdaanDerOnderheid | 22-01-21 | 16:48: Omdat Israel twee keer zoveel betaalt dan Europa.
Allemaal leuk en aardig, maar wat is nu het juiste meervoud van dosis?
Rutte
Zowel doses als dosissen zijn goed Nederlands.
In het GSHQ worstelen ze er ook mee.
Overdosis.
@zoalsikhetzeg | 22-01-21 | 15:39: Klaar. Jij wint.
@zoalsikhetzeg | 22-01-21 | 15:39: Haha.
dosie
doseren?
@zoalsikhetzeg | 22-01-21 | 15:39: Iets doet mij vermoeden dat 500 cultuurverrijkers per week niet genoeg zijn om dit land van zich zelf te redden.
Bureacratie & onbenul. In sommige landen (Israel bijvoorbeeld) wordt 24/7 doorgeprikt.
Nood breekt wet, maar in dit land niet.
De Jettens en Klavers moeten even hun plasje er overheen doen.
Nood breekt geen Jetten.
Ja, die twee onbenullen zijn dan ook verantwoordelijk voor ons vaccinatie programma?
Jemig, dat kan je zelfs extraheren uit een willekeurige talkshow.
Jeugdjournaal iets voor u?
Ja maar al die 423.280 zijn wel al gepland hoor, aldus de Jonge. Ik betrap mezelf af en toe op een hoonlachje.
Die 423.280 vaccins horen vandaag niet in de vriezer prikken opschieten,ik vind het een schande!!
Leg die vaccins gewoon in de supermarkt. Gewoon spuitje in de arm (hoeft dus niet eens in een ader), hoe moeilijk kan het zijn? Ik kon ook geen vis onthaken totdat ik het voor het eerst deed, dus prikken moet ook wel lukken.
Injectiespuiten in de supermarkt trekt ook een 'ander' soort publiek aan.
@42 | 22-01-21 | 15:31:
Kunnen die mooi een workshop geven.
Prikken is echt heel makkelijk. Gewoon een gedegen oplossend idee dat u hier ten berde brengt.
U heeft uw nick goed gekozen!
Toch wel goed, die strengere maatregelen. Want deze daling zet niet echt briljant door.
Ja, nog niet op nul.
Is Joop stuk?
Met de huidige stand van de verkeersslachtoffers is een extra pakket aan verkeersmaatregelen bittere noodzaak
@zuurtjeregen | 22-01-21 | 16:09: Ik masturbeer nu ook met condoom. Je wilt jezelf tenslotte niet besmetten.
@zuurtjeregen | 22-01-21 | 16:09: verkeersongelukken, erg besmettelijk.
@goedverstaander | 22-01-21 | 16:23: Ik wil mezelf niet bezwangeren. Is al eens voorgekomen. De trut van de Rutgerstichting weigerde om een morning after pil te geven aan een mens met sperma en baardgroei.
Kan er nog boos om worden.
Bleib zu Hause.
TheDick, schrijver van de 1-regelige bijbel. Held.
@beldewouten | 22-01-21 | 15:28:
Bedankt voor de steun, beldewouten.
Ga weg, mof.
@zwenkwieltje | 22-01-21 | 17:22: Zo niet inclusief. Moffen zijn ook mensen, engert.
Als de Italianen dit gepruts zien houden ze spontaan een inzamelingsactie om ons erbovenop te helpen.
Onze hoofdstad is al een soort van Lil' Italy.
Beetje hulp kan geen kwaad inderdaad.
zet die avondklok maar op 1900 en verbied ieder bezoek. Man man man, we zijn ook wel aan het prutsen. Besmettingen lopen lekker op met alle maatregelen die we al hebben en dus kan het Britse virus binnen een paar weken voor veel ellende gaan zorgen.
U ligt al in foetushouding onder een tafel?
@zwartzondersuiker | 22-01-21 | 15:28: Huilend, ook nog.
Ja, dat worden mogelijk lange rijen ambulances voor de ziekenhuizen. Maar het is mogelijk dat de lockdown dit voorkomt. Het is daardoor mogelijk mogelijk dat we in April de teugels weer wat kunnen laten vieren. Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat er dan een nieuwe variant is die dan mogelijk nog besmettelijker is dan de mogelijk al zo besmettelijke Britse variant die mogelijk ook in Nederland de dominante variant wordt.
Wappie
*positieve testen
@Plaktong | 22-01-21 | 15:30: mogelijk dan hè
Wat slim om het in de supermarkten nog veel drukker te maken.
@goedverstaander | 22-01-21 | 15:30: dank voor jullie medeleven. Ik ben met name bezorgd over de lange termijn. Ik ziet voorlopig geen oplossing.
@BobDobalina | 22-01-21 | 16:37: Dus omdat u geen oplossingen ziet, voorlopig, mag iedereen om 1900 thuis gaan zitten?
Ongeveer de redenatie van onze overheid, dat wel.
Ja stel je voor dat je groepsimmuniteit krijgt. Moet je niet willen met zo'n grote vaccin-deal.
Wat is dan de reden dat die dingen in de vriezer blijven liggen? Er waren toch mensen genoeg om een injectie te geven, alles stond toch klaar, de GGZ en alle andere dingen waren toch in de opperste staat van gereedheid?
Hugo vindt niet dat het een wedstirjd is....
nuf said
Ach weer een andere groep die we de schuld kunnen geven van de verspreiding die toch niet tegen te houden is.
Kantoortokkies! Oma gaat dood door kantoorwerkers!
Mensen met honden.
ben benieuwd wie de volgende zondebok wordt.
Het is wel opvallend dat ze steeds een andere groep te laat aanwijzen.
Zo lukt het ook niet om de R omlaag te krijgen.
Mensen met een snottebel. Molenaars!
En dan beticht het gros van de reaguurders hier links van hokjes denken en labels plakken.
kan wel hoor. Iederen risicogroep gewoon in quarantaine zetten en alleen na getets te zijn interactie mee hebben,
Wel langzamerhand eindelijk de groep die het m doet.
Werkend tuigh!
Ik woon al maanden in de tuin. Dat thuisbesmetten is mij veel te gevaarlijk.
Gelijk Walter de Rochebrune?
Ik wil graag naar de camping.
Vanaf zondag wel te gek wildkamperen op de Veluwe.
@Leffe Blonde | 22-01-21 | 15:50: Ik kom net terug. Gewoon gaan. Anderhalve meter en afgeknipte slip voor je smoel moet genoeg zijn.
Jinek vroeg gisteren aan die kale, Kuipers (?), hoe het zit met al die vaccins in de vriezer. Hij was duidelijk bang dat hij zijn mond voorbij praatte. Wopke en Aboutaleb lulden er vervolgens ook maar wat omheen. Het is een grove schande. Mensen gaan dood en de vaccins liggen ongebruikt in een vriezer te Oss. Ze zijn als de dood dat als ze sneller gaan prikken er een moment kan komen dat er helemaal geen vaccins zijn, mocht een volgende levering te laat komen.
Kijk jij naar Jinek?
@nope | 22-01-21 | 15:31: Alleen als ie na het afsluiten van Netflix op de tv springt. Dan val je wel eens ergens in.
Waarom is het tegenwoordig zo hip om bij, vaak mensen waar je het niet helemaal mee eens bent, te doen alsof je de naam niet weet.
Stiekem is het best kansloos dat je, in de huidige crisis waarin we zitten, de naam van Ernst Kuipers niet weet.
@Aart4888 | 22-01-21 | 15:37: Ben je al bij les twee van de internetcursus psychologie? Knap hoor!
Ik ergerde me er ook aan. Jinek liet het weer eens door de vingers glippen. Sven Kockelman? had hem er niet mee weg laten komen.
Het is terecht om reserve voor de 2e prik aan te houden totdat je zicht hebt op de volgende levering. Dat weet je even van tevoren dus je kan daar wel een beetje op vooruit lopen, maar verder is het beter om op zeker te spelen.
Neemt niet weg dat ze zelfs met een reserve van 100% al 2x zo veel mensen geprikt zouden moeten hebben.
@Prieelvogel | 22-01-21 | 15:47:
Jinek durft niet verder door te drukken; kritisch mag, maar niet té kritisch.
Die kale versprak zich ook nog: "Met mooi weer kunnen we weer naar buiten."
Hoho ouwe paniekzaaier dat hadden we niet afgesproken. De afspraak was dat dit virus alleen met grote fluimen, ongeacht weertype, overdraagbaar was tussen volwassenen.
Dus met mooi weer mogen we ook niet naar buiten. Stel je je de enorme mayham voor de ziekenhuizen toch voor.
Waarom wordt er niet 24/7 doorgeprikt?
Dat is al doorgeprikt.
Ik hoorde vorige week al een hotshot van de GGD op de radio die zei dat de GGD alleen al 1 miljoen vaccins per week kan inspuiten. Moet je wel vaccins hebben. Die zijn er nu. In de vriezer.
Ik hoef niet zonodig geprikt te worden om 2 uur 's nachts door een halfslapende stagiair.
@2voor12 | 22-01-21 | 15:27:
Maar als diezelfde stagair om 03:30 je drankje inschenkt in de kroeg is het ok? Ik bedoel veel kan er niet fout gaan aan het prikken zelf hoor, 't is niet dat hij/zij per ongeluk die naald in je oog steekt.
Omdat dan het vaccin na 21:00 uur 95 euro p.p. gaat kosten
@goedverstaander | 22-01-21 | 15:25:
geloof je dit zelf? De GGD kan nog geen 20.000 per dag ook in de nabije toekomst niet.
@Blonde Nel | 22-01-21 | 15:51:
www.ad.nl/binnenland/ggd-naar-een-mil...
Daar moeten ze eerst 4 weken over vergaderen.
De hamvraag: Houden we Bulgarije nog achter ons of staan we nu op de degradatieplaats?
Ben heel benieuwd
Als je Bulgarije aanklikt dan liggen ze inderdaad nog onder ons.
Dat 2/3 op kantoor werkt vond ik wel verrassend.
De avondklok heeft wel snel effect zeg.
Overheid is gonna overheid.
Dus: incompetent (anders zouden ze in het bedrijfsleven werken) en arrogant (omdat ze de uitvoerende macht aan hun kant hebben).
Het zou grappig zijn als het geen mensenlevens zou kosten...
Geeeeeuuwww... waar zijn de tieten?
Ha ha, dat waren youw eerste woorden toen je uit het baarmoederlijk slijm kroop.
@isitsoornot | 22-01-21 | 15:24: Had ie toen maar achterom moeten kijken.
@goedverstaander | 22-01-21 | 15:29: hoezo, ik heb maanden lekker gesabbeld
Over een jaar zijn er op deze snelheid al meer dan 3 miljoen mensen gevaccineerd! Dat gaat als een razende! Zo duurt het maar tot 2038 voordat iedereen zijn twee prikken heeft gehad! Bier!
Kleine aanvulling: na 8 maanden moet iedereen voor een nieuw prikje. O, en hoe het lichaam op herhaalde vaccinatie reageert is nog onduidelijk. Auto-immuunreacties zijn niet zo prettig.
@Frau Merkel | 22-01-21 | 15:23: Er is totaal geen bewijs dat deze vaccinatie ook maar kans heeft om een auto immuunreactie op te wekken.
@Frau Merkel | 22-01-21 | 15:23: Alleen reaguurders die nu in de tienerleeftijd zijn gaan dat dus nog meemaken.
@Frau Merkel | 22-01-21 | 15:23:
"Auto-immuunreacties zijn niet zo prettig."
Een frontale botsing met 6 ton vrachtwagen ook niet. Wat heeft dat met het vaccin te maken?
@42 | 22-01-21 | 15:26: Daar is ook veel te weinig voor getest:
www.ftm.nl/artikelen/brussel-zette-me...
@zwartzondersuiker | 22-01-21 | 15:32: Waarom zou dat te weinig zijn dan volgens u? Tot nu toe wordt auto immuunrespons nergens gevonden in de dossiers namelijk. Terwijl het toch een flinke aantal in de clinical trials zijn:
www.fda.gov/media/144416/download
@Frau Merkel | 22-01-21 | 15:23: klopt.. maar Covid is nog veel onprettiger... kies maar met je grote bek
Je begint nu te begrijpen dat wij tot 2038 in lockdown zullen blijven want pas er genoeg mensen gevaccineerd zijn, dan komt er zoet na het zuur. Dus even doorbijten.
@42 | 22-01-21 | 15:26:
Er is ook geen garantie dat dit nieuwe soort vaccin dat niet veroorzaakt.
@Epistulae_Morales | 22-01-21 | 15:52:
Voor meer dan 90% van demense een paar dagen snotteren. Kiest u maar met uw grote bek.
Waarom nou toch altijd een groep de schuld geven?
Ik geef Groep Rutte de Jonge de schuld.
In de US was het Trump, hier de schuld van de bevolking. Is toch logisch.
Dat is makkelijk geredeneert want dan hoef je je zelf niet aan te pakken.
Een groep als groep schuldig maken is heel handig als je een 'hunnie' zoekt. Je overdrijft de verschillen en je kan je lol op.
REAGEER OOK