Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

50PLUS Drenthe stelt alleen maar vragen

Ouderenpartij plaatst avondklok in perspectief

Zoom call met Miep Gies

Wij denken: als prettiger dan de hare, omdat ze niet zou hoeven onder te duiken, niet zou worden verraden en ook niet net zoals vrijwel haar hele familie op een verschrikkelijke wijze zou worden afgeslacht. Bovendien heb je nu allemaal leuke computerspellen zoals Call of Duty, die je nog niet had in de tijd van Anne Frank. Maar wat denken jullie?

De UPDATE die je wist dat zou komen: tweet verwijderd!

Reaguursels

Inloggen

die 50 staat voor het IQ? de plus kan eraf

priwax | 22-01-21 | 16:09

Dat niet verraje weet ik zo net nog niet hoor, er lopen anno 2021 volgens mij meer nsbers rond dan in wo2. Met al die toeslagen etc. Nee Anne had het zo slecht nog niet.

Tishetnetnie | 22-01-21 | 16:09

Ja. Dit is wel een beetje "too much"

SinisterNL | 22-01-21 | 15:15

Dus je mag niet je hart luchten omdat een ander het nóg kutter heeft. Dat zou betekenen dat er maar 1 persoon op de hele wereld mag klagen.

Johnny_Corona | 22-01-21 | 15:13

Ik zit gewoon te wachten op de Quinten Tarantino-verfilming van Het Achterhuis.
Ik kan niet wachten om te zien hoe Anne Sobibor en Bergen-Belsen bevrijdt met slechts een vlammenwerper en een kistje handgranaten.

threewing | 22-01-21 | 14:35

Haha, voor de nuance moet je niet in Drenthe zijn.

Ad Hominem | 22-01-21 | 14:26

Wat een idoterie om de avondklok van nu te vergelijken met de spertijd uit WOII. Degene die deze vergelijking maakt zou (tenzij het intellect ontbreekt) zich wel wat meer historisch besef moeten bijbrengen ipv dit tokkie geblaat.

johnyl | 22-01-21 | 14:25

Plak aan elkaar:

vlogwar. com/watch/ 3MVDYzMh Sev2sNH

fokkewoelf | 22-01-21 | 13:57
-weggejorist-
Watching the Wheels | 22-01-21 | 13:53 | 1

Oorlogsvergelijkingswappies bij 50plus.

sioux_ | 22-01-21 | 13:51
-weggejorist en opgerot-
Angel_eyes | 22-01-21 | 13:28 | 2

Drenthe was destijds samen met Groningen de provincie met de meeste NSBers en de meeste Oostfrontstrijders. Deels natuurlijk te verklaren door de verregaande armoede daar maar ook omdat het vrij afgelegen en geisoleerde gebieden zijn die van oudsher al meer naar Duitsland keken dan naar de Randstad.
Herken het aan een deel van mijn voormalige schoonfamilie ( reactie van de vriend van "oma": het is toch gien jeude? Godverdomme! Da Kunst en kits, ja, bunt ok allemoal jeuden ja ).
Maar goed, ouwetjes en de moderne tijd, heb daar ook al wat over gezegd in het Hiddematopic over Johan Derksen. Je kunt het ze ook niet kwalijk nemen, eigenlijk.

Graaisnaaiert | 22-01-21 | 13:15

Zouden de Fransen en de Belgen (al is dat in België meer een nachtklok) nu ook direct in de WO2-kramp schieten? Daar was ook een Germaanse avondklok in (voor hen) 40-44. Veel mensen hier hebben een zeer ongezonde relatie met die tijd. Alsof wij door deze avondklok opeens ook mee mogen praten over het Grote Lijden. Hou toch op! Lees een boek, kijk een goede film, telefoneer, bespring elkaar, stuur je oude tante een berichtje, zet het op een zuipen, wees kortom eens flink. Ik zet ook mijn vraagtekens bij sommige maatregelen, maar er wordt zoveel energie gestoken in het klagen en in het zoeken van inconsequenties. En dan zo'n reactie van zo'n krankzinnige van 50Plus. Heel erg.

Pietro0228 | 22-01-21 | 12:58

Wat vindt Fatima Frank hiervan? Want zíj id de nieuwe jodin.

vladimirows | 22-01-21 | 12:34 | 1

is

vladimirows | 22-01-21 | 12:35

Volgens mij kon Anne Frank toen uberhauot niet naar buiten omdat ze dan een enkeltje Duitsland zou krijgen. Dus van de avondklok zal ze niet veel gemerkt hebben omdat ze een zelfopgelegd huisarrest had.

JeanDragage | 22-01-21 | 12:29

Toch illustratief dat dit soort dingen gepost worden en dan gelijk weer verwijderd. Heel veel mensen schrikken van de spertijd en hebben associaties met die andere periode waarin mensenrechten zonder goede redenen werden geschonden. Maar het is blijkbaar een taboe om dit te zeggen.

Dr. Vigilante | 22-01-21 | 12:04

Walgelijk, welke kut-boomer had z'n harses nou zo verzopen dat ie dat een goed idee vond.

Blauwpetje | 22-01-21 | 12:04 | 1

Rutte

Carlos_I | 22-01-21 | 12:08

Als je daar een “goed en realistisch” antwoord op wilt hebben dan moet je die vraag gewoon stellen aan een moslim in ons land. Volgens de NPO, Marcel v dammetjes, Peter r d v, Leo l, deug-66, groen links zijn dit de joden van toen...

Hollandse_blauwe | 22-01-21 | 11:58 | 2

Zullen we dan maar beginnen?

Gokmaar | 22-01-21 | 13:33
-weggejorist-
PhallusObesitas | 22-01-21 | 11:50 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

ah hebben jullie van het ministerie van propaganda de opdracht gekregen om mijn stukje proza te verwijderen

Captain_Dipshit | 22-01-21 | 11:40

Dat is een vraag die we niet kunnen beantwoorden, als ze door de nazi's niet vermoord was, had ze nu 92 kunnen zijn. Mijn ervaring leert dat deze oude mensen na 21:00 niet veel buiten komen en overdag door het raam naar buiten turen.

Dat laatste is haar helaas ontnomen.

Nooit meer KLM | 22-01-21 | 11:32 | 5

We kunnen het wel beredeneren. Anne was behoorlijk slim en zou dus begrepen hebben dat deze maatregelen voor haar eigen bestwil zijn. En helaas nodig omdat massa's mensen ze onzinnig vinden en zich er niet naar willen gedragen. Anne was niet blij met haar gedwongen isolement, maar ze moest voor haar eigen veiligheid. Tot zover de overeenkomst.

Synecdoche | 22-01-21 | 12:05

@Mokum Kosher | 22-01-21 | 11:57: Annafrank.org schrijft dat zelf. (je laatste opmerking)

Skunk57 | 22-01-21 | 12:06

@Mokum Kosher | 22-01-21 | 11:57:
Die laatste zin van Rushton geeft toch aan waar hij staat. Verspil er verder geen tijd/moeite/aandacht aan.

Graaisnaaiert | 22-01-21 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

50Plus Drenthe heeft zijn tweet ingetrokken. "Sorry, that page doesn’t exist!" zegt Twitter nu.

Met_baard | 22-01-21 | 11:17 | 1

"Gerda, nait meer twitter'n! We stoan op GainStiele!"

Ad Hominem | 22-01-21 | 15:40

Nu nog een joodse variant en het feest is compleet.

Wim Venijn | 22-01-21 | 10:54

Weet je wie het ook zo graag over Anne Frank had?

thanseeuwen | 22-01-21 | 10:50
-weggejorist-
Captain_Dipshit | 22-01-21 | 10:50 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb nog geen Poetin, Trump, Baudet of Wilders gelezen in dit topic. We blijven toch wel naar de bal kijken dames? Dat doet Joop toch echt beter.

Pedronegro | 22-01-21 | 10:43

Ik denk dat Anne zou schrikken van het feit dat weer mensen vanwege afkomst door een overheid vermangeld zijn geworden. Ze zou nog harder schrikken dat dit keer deze mensen door hun EIGEN overheid vermangeld werden/worden....

Toeja | 22-01-21 | 10:42 | 1

Dat laatste lijkt me niet. De familie Frank komt immers uit Duitsland. Maar ik begrijp dat u een familie Nederlanders verborgen houdt in uw woning? Waarvoor zijn deze gevlucht dan?

42 | 22-01-21 | 11:43

Nieuws uit Noord-Korea is schaars en sporadisch, maar het schijnt dat er massale solidariteitsdemonstraties gaande zijn uit solidariteit met de Nederlandse bevolking die zucht onder een wrede dictatuur. De Noord-Koreanen maken zich ernstige zorgen om ons.

Bigi Bana Boy | 22-01-21 | 10:39 | 2

Het zijn nu nog boetes.

PhallusObesitas | 22-01-21 | 10:41

Op Twitter wordt met verbazing en gelach gereageerd op een door de overheid opgestelde coronaregel speciaal voor voetballiefhebbers. Er is een speciaal kopje besteedt aan regels omtrent het samen met een vriend voetbal kijken. De stadions zijn immers hartstikke dicht, en een mens moet natuurlijk toch fatsoenlijk de favoriete club kunnen aanmoedigen. Maar daar is dus iets op bedacht. "Valt er een doelpunt, dan kunt u bijvoorbeeld, zonder te schreeuwen, opstaan uit uw stoel, dansen en springen op uw plek", staat te lezen op de website van Rijksoverheid. Emotie mag je dus wel tonen, maar je mond hou je dicht.

Ik snap die zorgen wel, zij mogen nog juichen voor hun leider

Joffri | 22-01-21 | 11:19

50plus slaat duidelijk niet op het IQ.

Dr.Hermannes | 22-01-21 | 10:38 | 1

Of juist wel, net iets hoger dan de schoenmaat

Diederik_Ezel | 22-01-21 | 10:45

Een ster dragen als je naar buiten wilt, hoeveel mensen zullen toen der tijd niet gezegd hebben: joh, wat maakt dat nou uit, waar maak je je druk om?
Voorlopig zetten we alleen maar stappen achteruit.

Messerschmitt | 22-01-21 | 10:36 | 6

@Synecdoche | 22-01-21 | 10:51:
Hoeveel mensen uit de kwetsbare groep zullen thuis zitten juichen dat de rest van de bevolking z’n leven niet normaal kan leven?

Messerschmitt | 22-01-21 | 11:03

@Synecdoche | 22-01-21 | 10:51: de middeleeuwen zijn terug met app en mondkap ipv vogelmasker en rattel. Onze moderne geneeskunde is ook zoekende net als toen met kwikdamp tegen de pest of dicht metselen van huizen, het thuis blijven met avondklok.
de geschiedenis herhaalt zich, het stuurloze beleid is hier echt de boosdoender.

Banenenrepubliek | 22-01-21 | 11:15

@Messerschmitt | 22-01-21 | 11:03:
Ga ze tellen zou ik zeggen, ik zit ook in zo'n groep maar ik sta echt niet te hossen omdat "ik ben een vliegtuig" niet naar buiten kan.

Jezusaapje | 22-01-21 | 12:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar wat is nou eigenlijk de aanleiding voor 50Plus Drenthe om deze specifieke vraag te stellen? Is het die kleine controverse mbt Abdelkader Benali die de 4 mei toespraak zou gaan houden (maar die zich inmiddels, wijselijk, heeft teruggetrokken), of is het die avondklok die nu voor twee en een halve week geldt?

Alles wordt in Nederland altijd zo verschrikkelijk overdreven en opgeblazen. Twee-en-een-halve week om 21.00 uur binnen zijn, in een poging die kutcorona een ultieme poot dwars te zetten. Maar man, man, man, Nederland is meteen een dictatuur, doet alsof het oorlog is, en haalt Anne Frank van stal.

Dr_Johnson | 22-01-21 | 10:33 | 2

Haha. Voor 2 1/5 week de avondklok.
En gij geleuft dat?

Wim Venijn | 22-01-21 | 10:38

Keroona een poot dwars zetten? Ik wens je succes.

PhallusObesitas | 22-01-21 | 10:41

Een kogel in vredestijd heeft hetzelfde effect als in oorlogstijd.
Het is gewoon een vrijheidsbeperkende maatregel.

Wim Venijn | 22-01-21 | 10:30

Ik denk dat Anne alleen maar 'Tjissus wat zitten er veel houtwormen in die kast zeg' zou zeggen.

pa_niek | 22-01-21 | 10:27

Joe Biden: "A once in a century virus that silently stalks the country has taken as many lives in one year as in all of World War Two."

Seniel.

Edddy | 22-01-21 | 10:25 | 8

@Tronald_dump | 22-01-21 | 10:37:
Hij is de meest populaire president ooit. Reagan was niet eens zo populair. Maar logisch, de campagnes zaten tjokvol met mensen. Oh wacht...
Meeste stemmen is niet belangrijk, maar wie ze telt.

Wim Venijn | 22-01-21 | 10:42

@Joffri | 22-01-21 | 10:29: Precies. Levensverwachting, niet aantal levens is wat telt. Maar tellen kunnen ze sowieso niet.

Edddy | 22-01-21 | 10:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Het had nóóit een 'avondklok' genoemd mogen worden. Dáárom legt nu iedereen de link met woII.

pa_niek | 22-01-21 | 10:23 | 3

Klopt. Daarom noem ik het ook spertijd

IJzer Oxide | 22-01-21 | 10:25

De mensen zijn ook altijd zo snel met genocide. Wat hadden die Hutu's nou helemaal met de Tweede Wereldoorlog te maken?

JvanDeventer | 22-01-21 | 10:34

Het maakt niet uit welke naam gebruikt wordt, domme mensen komen toch wel tot domme conclusies. "Avondklok" dekt precies de naam, want dat is het.

R.E.Aguurder | 22-01-21 | 12:01

Ik denk dat Anne gezegd zou hebben. Gedraag je stelletje kutmongolen , het is niet alsof het opnieuw oorlog is.

stunter | 22-01-21 | 10:22 | 1

Geen oorlog, maar wat dan wel?

PhallusObesitas | 22-01-21 | 10:42

Plots moet ik denken aan de 2 britisch airmen in tze cupboard op de zolder in Allo Allo

Zelf die gasten hadden het slechter in hun kast, met dat oud besje er naast, en dat was nog maar voor te lachen.

Kom, een tijdje binnenblijven is niet zo erg he. Je word ook niet neergeschoten op het dorpsplein bij het krieken van de dag, als je je er niet aan houd.

Lt-Kol Kilgore | 22-01-21 | 10:20

Ga een keer in het Anne Frank huis en in Auschwitz kijken, wat een Losers

Diederik_Ezel | 22-01-21 | 10:19 | 2

Gekeken, ze was er niet.

R. Skickr | 22-01-21 | 10:34

@R. Skickr | 22-01-21 | 10:34:
Achter de kast gekeken?

zoalsikhetzeg | 22-01-21 | 11:02

De tandjes wat een statement. Nee, natuurlijk is deze tijd niet vergelijkbaar met toen. En zelfs maar die suggestie wekken getuigd niet van enige intelligentie. Alleen feit is dat er één keer eerder spertijd is geweest en dus dat er automatisch daarmee een link wordt gelegd is evident. En ja, we hebben gezegd, dat nooit weer. Ik vind deze regel dan ook veel te ver gaan.

IJzer Oxide | 22-01-21 | 10:17

Dit slaat écht nergens op. Mensen die daarover kunnen meepraten zijn zeker ouder dan 90 jaar (Anne Frank was in 1945 16 jaar) + 76 = 92) De rest papagaait gewoon na.

pa_niek | 22-01-21 | 10:16

Ze zou zich wel dagelijks verwonderen over het feit dat bedrijven als Bayer en BASF en onze NS nog steeds bestaan.

Prieelvogel | 22-01-21 | 10:14 | 4

Domme opmerking. Kon ze toen nog helemaal niets van weten.

Synecdoche | 22-01-21 | 10:40

@Synecdoche | 22-01-21 | 10:40: De mensen wisten toen meer dan dat jij denkt, ze wilden het alleen niet weten. De kikker in een pan met warmer worden water en zo...

BadPatNL | 22-01-21 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

De geschiedenis herhaalt zich, eerst als tragedie, dan als farce.

Sitting_targets | 22-01-21 | 10:14

Perspectief in deze corona-tijd, dat is erg belangrijk. Er is namelijk niets aan de hand qua welvaart. Er is genoeg te eten, menig Nederlander kampt inmiddels met extra corona-kilo's. Daarnaast wordt het salaris (nog) gewoon overgemaakt. Niemand hoeft de vijand te vrezen, alleen het virus. Denk dus even na voordat je weer gaat zeiken over deze "zware" tijden.
Deal with it, snowflakes!

pibasso | 22-01-21 | 10:12 | 11

@Iknowall | 22-01-21 | 11:32: LOL! Helaas ken ik veel artiesten, muzikanten, acteurs, muziekdocenten, dansdocenten, horeca ondernemers. Ze hadden een goede boterham, soms geen vetpot maar goed. Nu wordt het hen verboden om te werken, ga maar ff lekker wat anders doen... echt wat dan.

Jubeth | 22-01-21 | 11:42

Duidelijk geen ondernemer, als het je allemaal niet uitmaakt, ga maar direct naar de gevangenis, je mag niet langs start, daar heb je ook je natje en je droogje, wat wil je nog meer?

Kane | 22-01-21 | 18:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat ik mij dan weer afvraag zouden die kampbewakers van Auschwitz nu ook thuiswerken?

bots! | 22-01-21 | 10:12 | 1

Het is behoorlijk min. Na snijden en hakken krijg je d'r wel een in het allesbrandertje, maar de geur, gewoonweg niet te harden.

Van Urk | 22-01-21 | 10:18

Er lopen nog steeds idioten rond die zo'n beetje het idee hebben dat Anne het enige slachtoffer van de Shoah is... en dat bedoel ik niet grappig.

grapjasz | 22-01-21 | 10:09

In onze tijd zouden we een moord doen voor zo'n woning.

skoftig | 22-01-21 | 10:08 | 1

Ja, ze woonde wel in de grachtengordel. (Too soon?)

King of the Oneliner | 22-01-21 | 13:41

In het algemeen kan je zeggen dat vergelijkingen van huidige situaties en gebeurtenissen met oorlog/nazisme/Jodenvervolging etc. in 9 van de 10 gevallen niet opgaan. Daarom zijn ze stom.

StiekemeBunzing | 22-01-21 | 10:07 | 1

Volgens mij is godwinnen altijd stom. Blijft over dat onze regering nu in blinde paniek de grondwettelijke rechten van de bevolking aan het schenden is zonder goed aannemelijk te maken waarom. Als we dáár nou eens vragen over zouden stellen. Dan kan Anne verder met rust worden gelaten. Dat verdient ze namelijk.

Dampende_aardappel | 22-01-21 | 10:15

Schmerig hoe bepaalde mensen telkens weer haar naam weten te gebruiken voor eigen gewin.

Enemy of the State | 22-01-21 | 10:06

man man man

halfvolle glas | 22-01-21 | 10:06

Volk van papsmoelen en jankerds. Rubbertegelnatie. Hou een sop met dat gejank. Je hebt een huis, een bed, water, stroom, kachel, volle supermarkten, genoeg te vreten, Netflix, Internet. Hou gewoon je bek zoals Mark Rutte zei. En die vergelijkingen met de oorlog en de Holocaust zijn om te kotsen. Walgelijk.

Bigi Bana Boy | 22-01-21 | 10:05 | 7

@Bigi Bana Boy | 22-01-21 | 10:30: Ik hoef jouw hulp alvast niet.

PhallusObesitas | 22-01-21 | 10:43

@Bigi Bana Boy | 22-01-21 | 11:03: Ik zou graag de gedweee, volgzame typetjes als jij willen helpen, maar ik vrees dat het vaak al te laat is. Vergeet straks niet stiekem boven de glasgordijnen naar buiten te gluren om hier en daar wat "criminelen" te verlinken. Daar word je een goed mens van tegenwoordig.

PhallusObesitas | 22-01-21 | 11:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik denk dat een boel mensen eens zodra het weer mogelijk is een tournee langs alle concentratie- en vernietigingskampen moeten doen. Zodat ze het uit hun debiele koppen laten om OOIT nog zó'n vergelijking te maken... Zijn we Goddomme een land vol 13-jarige geworden ofzo?! Alles wat ons niet aanstaat is gelijk maar Nazi.

Pontius Vulgaris | 22-01-21 | 10:05 | 3

denk dat bezoek aan Auschwitz-Birkenau genoeg zal zijn

ikworstelengadouchen | 22-01-21 | 10:09

Er zijn zelfs boze brieven aan reisleiders geschreven door mensen die "meer hadden verwacht" van hun bezoek aan Auschwitz-B. Deze consumenten gaven een bad review en noemden het een "tourist trap, a total rip-off". Het geboden "vermaak" was kennelijk teleurstellend.
Er zijn jongedames die Dachau bezoeken en dan op een ongezien moment in de crematorium-oven kruipen, om daar een "selfie" nemen, kompleet met duckface. Deze mensen hebben blijkbaar geen flauw benul dat zij zich bevinden op een plek die de hel op aarde was, of van het onbeschrijflijke leed dat is hier geleden. Ze weten het gewoon niet. Of het kan ze niets schelen. Which makes them monsters. De Holocaust was nog niet eens zo heel lang geleden. Nog maar 1 generatie voor mij. Mijn vader heeft zijn jeugdvriendjes met hun families onze straat uit zien lopen, allemaal een gele ster op de revers van hun jas, en een koffertje. Allemaal keurig een tasje "toiletspullen en reisbenodigheden" erin. Afgevoerd. Geen van hen had een idee van wat hen te wachten stond : of dat zij na een helse reis van 3 of 4 dagen direkt bij aankomst in Sobobor of een ander vernietigingskamp door schreeuwende, gewapende mannen met blaffende honden een gaskamer in geknuppeld zoude worden om te worden vermoord. Sommige families uit onze straat zijn kompleet uitgeroeid. Maar mijn vader weet, nu, bijna 80 jaar later hun namen nog wel.

Asteroid-B612 | 22-01-21 | 15:34

Anne Frank zou dan al 15 jaar geleden zijn geëmigreerd naar Israël. De immer toenemende beledigingen door moslims en hun whitey helpers kwamen haar de strot uit.

Acidstain | 22-01-21 | 10:04 | 5

Anne Frank en moslims niets met elkaar te maken. Het is op het VMBO niet beter geworden door thuisonderwijs zie ik

PikinhetBlik | 22-01-21 | 10:23

@StiekemeBunzing | 22-01-21 | 10:08: Volgens mij, en wat je zo'n beetje elke dag in de media kan lezen, vinden moslims het juist een pre om elke dag in elke media genoemd en vergeleken te worden in elk onderwerp.

BadPatNL | 22-01-21 | 12:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja... Drenthe.... stelletje halve zolen....!

grapjasz | 22-01-21 | 10:04

ÏHet is niet te vergelijken. Desalniettemin, denk ik wel dat de lockdown met avondklok te makkelijk wordt ingevoerd. Aan de voorkant is het fout gegaan. De vragen die mij bezig houden:
- Is de avondklok écht de enige optie?
- Hoe komt het dat het zover heeft kunnen komen?
- Waarom worden 17.000.000 mensen al bijna een jaar beperkt in hun bewegingsvrijheid?
- Is het niet veel verstandiger om iets op te tuigen om de aller kwetsbaarsten te isoleren.
- Wordt er wel serieus nagedacht over de kosten baten?
-In hoeverre heeft de EU invloed op de lockdown ihkv eenheid van opvatting?
-Wat betekend dit voor mogelijke toekomstige pandemieën?
- Hoe zou men -pak em beet, 30 jasr geleden met deze pandemie zijn omgegaan?

ratelaar | 22-01-21 | 10:01 | 2

- Is de avondklok écht de enige optie?
- Nee maar t volk ophokken op straffe van boete is nou eenmaal makkelijk.

- Hoe komt het dat het zover heeft kunnen komen?
Asociale randdebielen die zo nodig op vakantie moeten, studenten die vrolijk feesten voor de 1vandaag camera en allerlei ander volk wat vooral zichzelf erg belangrijk vind.

- Waarom worden 17.000.000 mensen al bijna een jaar beperkt in hun bewegingsvrijheid?
- Ze weten gewoon niet waar ze mee bezig zijn.

- Is het niet veel verstandiger om iets op te tuigen om de aller kwetsbaarsten te isoleren.
- Dat doen we al door de rest van NL op te hokken.

- Wordt er wel serieus nagedacht over de kosten baten analyze?
- Hoezo? Als het wat kost dan mag de burger er straks voor opdraaien via belastingverhogingen.

- In hoeverre heeft de EU invloed op de lockdown ihkv eenheid van opvatting?
- Zouden ze wel willen maar gezien de verschillen in de lockdowns lijkt het me toch een soeverein dingetje.

-Wat betekend dit voor mogelijke toekomstige pandemieën?
- Leven van Lockdown naar Lockdown.

normanius | 22-01-21 | 10:09

Hoeveel volgers zou Anne Frank hebben gehad op haar YouTube kanaal en waar zou het over gaan? Make-up?

HeerVanStand | 22-01-21 | 09:59

Weet je wat pas erg is? Een golfslagbad! Wat vinden de slachtoffers van de tsunami in de landen aan de Indische Oceaan daarvan?

Leptob | 22-01-21 | 09:58

die zou in de 90 zijn.

newray | 22-01-21 | 09:58

Wat heeft de avond klok nu te maken met ANNE FRANK dat er Palestijn lovers zijn die boel even willen op ruien en gesteund worden door sommige partijen .
Want partijen waren tegen de avond klok en ineens voor dat heeft te maken met de aankomende verkiezingen Want willen graag een plaats hebben in het nieuwe kabinet

gerrit5042 | 22-01-21 | 09:57

50+..... weggejorist en opgerot!

eerstneukendanpraten | 22-01-21 | 09:56 | 2

Volgens mij staan ze om een of andere reden nog op een zetel in de peilingen.

Graaf_van_Hogendorp | 22-01-21 | 09:58

Liebe Kitty.

Edddy | 22-01-21 | 09:55 | 1

Anne schrijft in het Nederlands.

newray | 22-01-21 | 10:02

Mensen die deze tijd vergelijken met WO2 zijn gestoord.

Veiligheidsslot | 22-01-21 | 09:55

De beste manier om te protesteren tegen deze gestapoklok is door deze gewoon straalhard te negeren.

PhallusObesitas | 22-01-21 | 09:53

Waren die Drenthen niet allemaal nsbers?

Stijl_Loos | 22-01-21 | 09:53 | 1

Zaten helaas wel een boel tussen.

Zonen-van-Kuifje | 22-01-21 | 10:00

Ik denk leuker. Knus samen gele stickers op je kleren borduren.

NederlandVerkudtland | 22-01-21 | 09:51

Er woont in dit land een groep ergerlijke verwende kneuzen vol zelfbeklag. Wat ons nu overkomt, hoe vervelend dan ook, staat in geen verhouding met wat Nederlanders in de Tweede Wereldoorlog hebben moeten doorstaan en ik kots van die zielige klootlijers die continue vergelijkingen maken.

Bigi Bana Boy | 22-01-21 | 09:51 | 12

Helemaal mee eens. Wat n gezeik van al die klagers. Paar weken vanaf bepaalde tijd niet naar buiten. Er zijn ergere dingen.

Jane3715 | 22-01-21 | 10:09
-weggejorist-
Joffri | 22-01-21 | 10:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Anne zou een plek zoeken waar ze zich eens goed kon concentreren.

gestoptmetroken | 22-01-21 | 09:51 | 2

Goed deze, LOL!

de directeur | 22-01-21 | 10:00

Leuke grap.
Afgaande op wat ze zelf over haar gedrag op school schrijft was zij zelf een behoorlijk druk meisje. Niet direct het introverte type dat zich terugtrekt om zich te concentreren.

JvanDeventer | 22-01-21 | 10:29

Ik denk: heftig. Jonge kinderen worden vandaag de dag geacht te presteren, niet in een kast rond te hangen om in hun dagboek te schrijven.

beldewouten | 22-01-21 | 09:50 | 1

Ha!

Stijl_Loos | 22-01-21 | 10:15

Die boeide het geen reet, want die moest 24 uur per dag binnen blijven. Een soort stay-at-home-order avant la lettre.

Enter Yeti | 22-01-21 | 09:48

Dus nu moet iedereen de hele avond, alleen, op zijn zolderkamertje zitten? Oh wat errug. *zet natuur documentaire weer aan

LangeNeus51 | 22-01-21 | 09:48

Anne Frank zou Rutger Groot Wassink en zijn Antifa-vriendjes zien protesteren tegen de "zionisten" en zich opnieuw verschuilen.

spanarchist | 22-01-21 | 09:48 | 1

Zit er dik in. En dan omarmen dezelfde linkswappies een ideologie die een 'heilig' boek als leidraad hebben waarin wordt gezegd: "o moslim, er zit een jood achter mij. Dood hem!" Ze zou nu net zo angstig tegen de maatschappij hebben aangekeken als toen.

wijsvinger | 22-01-21 | 09:58

Heeft het CIDI al gereageerd? Dan kunt u zich aansluiten bij het officiële standpunt.

HeerVanStand | 22-01-21 | 09:47

Het aardige is dat de reden dat er zo overdreven gereageerd wordt op dit virus juist is omdat 'we' al 70 jaar niks heftigs meer mee hebben gemaakt. We zijn het allemaal niet meer gewend.
Mijn opa (zelfde leeftijd als Anne Frank ongeveer), vond al die maatregelen ook maar overdreven. Drie weken geleden helaas overleden, niet aan corona maar aan totale eenzaamheid als gevolg van de maatregelen.

C1O2 | 22-01-21 | 09:47 | 5

Oprecht gecondoleerd.

Nog een paar weken en dan sterven de eerste mensen die het laatste jaar van hun leven in totale isolatie hebben geleefd. God wat zijn we solidair.

Joffri | 22-01-21 | 09:54

Dus jij vindt het nuttig de hele bevolking en economie in een houdgreep te zetten als er een rationeel gezien ontzettend zwak virus rondgaat? Dan vraag ik me af wat je een goede maatregel zou vinden als er een écht gevaarlijk en ontzettend besmettelijk virus of bacterie rond zou waren.

PhallusObesitas | 22-01-21 | 10:01

Bedankt! Hij heeft een lang en mooi leven gehad. Het laatste jaar was ellendig, maar in de wetenschap dat dit jaar dat ook zou zijn denk ik dat dit het beste is. Als je de 85 gepasseerd bent en je weet dat er de komende maanden (jaren?) niks leuks meer te gebeuren staat, dan is dat het heel moeilijk.

C1O2 | 22-01-21 | 10:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Anne zit op haar vaccinatie te wachten.

Titje | 22-01-21 | 09:46
-weggejorist-
Simon.Butter | 22-01-21 | 09:45 | 3

Anne Frank zou in Israel inmiddels gevaccineerd zijn tegen Corona.

Glasgow Argus | 22-01-21 | 09:45 | 2

Nou, als 90+ bejaarde zou ze hier ook bijna aan de beurt zijn. Nog een klein maandje wachten.

Nuchternederland | 22-01-21 | 09:48

De meeste negatieve deugende reacties op deze tweet, zijn een afspiegeling van een Nederlandse politiek gebruik. In de meerderheid is de bewijsgrond argumentum ad hominem.
nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_h...

Jan de Vries | 22-01-21 | 09:44 | 1

Fijn dat je de Wikipedia-pagina erbij zet... Overigens is dit default reaguurgrond.

beldewouten | 22-01-21 | 09:56

Hoe zou volkert van der graaf deze tijd eigenlijk ervaren? Heeft hij al rechtszaak om een uitzondering te regelen?

Ik ben ook wel benieuwd hoe Pim Fortuijn deze tijd zou ervaren.

Knufter | 22-01-21 | 09:43 | 2

Pim had de grenzen dicht gegooid niemand er in of er uit vanaf maart vorig jaar. geen/weinig corona in NL.

ikworstelengadouchen | 22-01-21 | 09:46

Ze zou alle tijd hebben om een dagboek bij te houden. Wij plempen onze ziel en zaligheid op GS.

Pummetje | 22-01-21 | 09:42 | 1

Dat is ook een soort van dagboek. In haar tijd was er geen internet ;)

SanderEvers | 22-01-21 | 09:48
-weggejorist-
Bald Gefkens | 22-01-21 | 09:42 | 1

OK maar ze is niet afgeslacht, ze kreeg, al dan niet ongezien, de vlektyfus.

John McClane | 22-01-21 | 09:42 | 1

Door het beleid. Door uitputting.

zetje01 | 22-01-21 | 10:09

Anne zou dit een eitje hebben gevonden. Ze zat toch al in lockdown, weliswaar niet achter een boekenkast maar achter een e-reader.

Astimar Teutis | 22-01-21 | 09:41

Tegenwoordig hoeft niemand in een achterhuisje te zitten. Anne Frank zou met deze Stay Home Order dolblij geweest zijn ipv met de situatie in 40-45.

van Oeffelen | 22-01-21 | 09:41

Anne zou denken, het is goed toeven achter een usb-stick vol epubs.

gemeentereiniging | 22-01-21 | 09:38

Toen had je Call of Duty met een beetje mazzel live voor je eigen voordeur toch?

william7055 | 22-01-21 | 09:38

Anne Frank zou inmifdels zwaar dementerend de koffielepeltjes tellen die voor haar op tafel liggen om zo te bepalen hoe de dag vorderd...

Air van Boven Dorens | 22-01-21 | 09:37

Kweenie. Maar hoe zou Ir. Anton Mussert deze tijd hebben ervaren?

JvanDeventer | 22-01-21 | 09:37 | 1

Zou hij óók een corona-wappie zijn? Ik betwijfel het.

Papa Jones | 22-01-21 | 09:39

Dat ‘niet worden verraden’ weet ik nog niet zo zeker..

DinkyToy | 22-01-21 | 09:36

Ik denk dat Anne Frank deze tijd geweldig had gevonden. Lekker voor de boekenkast in plaats van erachter.

Stijlicoon | 22-01-21 | 09:36

Niet zou worden verraden? Wat denken jullie?

villsass | 22-01-21 | 09:35

de msm zo horende met al die sneeuwvlokjes die het zwaar hebben is 2019-2021 erger dan 40-45

HetOorAakel | 22-01-21 | 09:35

Daar zit je dan met je e-books zonder kast.

knutsel_ | 22-01-21 | 09:33

Een 50-plusser uit Drenthe die blijkbaar nog nooit Westerbork bezocht heeft. Geeft te denken.

Papa Jones | 22-01-21 | 09:32

Ik denk niet dat ze nog in Amsterdam had gewoond.

knutsel_ | 22-01-21 | 09:32 | 1

Ik moest lachen, dank.

Milovsky | 22-01-21 | 09:33

Anne ging ooit eens op reis naar Drenthe.

Mokum Kosher | 22-01-21 | 09:32 | 1

Klaarblijkelijk vond ze het niet veel soeps, want ze is meteen doorgereisd.

jemagookniksmeer | 22-01-21 | 09:33

Anne Frank zou nu dik 90 zijn en dus risicogroep zijn. Achter haar.rollatortje naar de AH strompelen. Die zou hoofdschuddend kijken naar idioten die dit een dictatuur noemen of vergelijkingen met nazi Duitsland maken. En verder zou ze straks een potje bridge in het bejaardentehuis spelen en een tomatensap drinken. Wat zou ze in maart gestemd hebben denken we?

BBRDWR | 22-01-21 | 09:31 | 2

NSDAP?

dirkdoorsnee | 22-01-21 | 09:37

Totdat Anne Frank elke dag door haar vader in elkaar werd geramd door haar agressieve vader. Je weet het niet he.

van heinde en verre | 22-01-21 | 09:31 | 1

Serieus? Ik denk dat ik iets mis van geschiedenis.

VoltaireJohn | 22-01-21 | 09:33

Ze zou balen dat niemand belangstelling had voor haar dagboek.

HeerVanStand | 22-01-21 | 09:31
-weggejorist-
Statix | 22-01-21 | 09:31 | 3

Relevant, ook wel.

bisbisbis | 22-01-21 | 09:31

Nou, koud!

dirkdoorsnee | 22-01-21 | 09:31

De hele wereld draait al om de oude mensen club. Maar blijkbaar nog niet genoeg.
Ze vinden het Volledig vanzelfsprekend dat de relatief onkwetsbare jeugd niet voor ze naar school gaat, niet sport of elkaar treft om het dorre hout overeind te houden.

zuurtjeregen | 22-01-21 | 09:30 | 5

Ouderen komen toch niet op de ic. Laten ze gewoon doodgaan in een verpleeghuis. Vindt men veel humaner, dus voor druk in de ziekenhuizen zorgen ze sowieso niet. Ook gij zijt eens een oud zuurtje die graag de laatste dagen op aarde een beetje leuk wil doorbrengen. Als je dat niet wil meemaken zijn er oplossingen voor zoals ze die ook in de tijd van Anne hadden.

Mallenmoe | 22-01-21 | 09:48

@Lupuslupus | 22-01-21 | 09:35: Is helemaal hip in deze tijd: je sterk maken door een groep te victimizen en doen alsof die niet voor zichzelf kunnen spreken en op gronde daarvan anderen de maat nemen of de les lezen.

Minderheden, gehandicapten, BLM... allemaal 'slachtoffers' waar mensen, die zelf niet tot die groepen behoorden, misbruik van maken om macht uit te oefenen over anderen op punten die eigenlijk weinig tot niets met de slachtoffers te maken hebben.

ReyNemaattori | 22-01-21 | 10:02

@Lupuslupus | 22-01-21 | 09:35: Helemaal mee eens lupus. Ik ben nog enkele jaartjes ouder en ben het ook volstrekt oneens met de “maatregelen om ouderen te beschermen”. Open gooien onze maatschappij.

dagpauwoog | 22-01-21 | 10:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Even een andere vraag: hoe zou Adolf Hitler deze tijd hebben ervaren??? Wat denken jullie?

jemagookniksmeer | 22-01-21 | 09:30 | 10

@DeCynischeAmbtenaar / 09:49:
Der Angriff Steiner war ein Befehl!

Tobi | 22-01-21 | 10:02

Hitler zou met lede ogen toezien hoe Israel alle vaccins opkoopt..

Frits_Binkestein | 22-01-21 | 10:50

@Tobi | 22-01-21 | 10:02: Mooie quote :-). En wat een soundtrack: ik hoor nog steeds de Stalinorgels.

DeCynischeAmbtenaar | 22-01-21 | 12:17
▼ 7 antwoorden verborgen

Dit komt van de Hub Westerbork?

knutsel_ | 22-01-21 | 09:29

Wat een idioten. Zijn we toch niet gewend van inwoners van het prachtige Drenthe.

Zonen-van-Kuifje | 22-01-21 | 09:29

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe Hugo de Groot deze tijd zou hebben ervaren.

konjodebonjo | 22-01-21 | 09:28 | 1

Die was zijn boekenkist niet uitgekomen.

Zonen-van-Kuifje | 22-01-21 | 09:29

Waarschijnlijk zou Anne zich ergeren aan alle boomers die zeuren dat ze 's avonds niet meer naar de bingo mogen.

Versleten_Paddestoel | 22-01-21 | 09:28

Er zijn veel manieren om je ongenoegen over de avondklok uit te drukken. Dit wel de meest foute manier.

Andersdenkend | 22-01-21 | 09:28

OK boomer

Do-na-zi | 22-01-21 | 09:26

Niet verraden?
Voor kleine coronadelicten bij de buren wordt vaker de politie gebeld dan je denkt

zuurtjeregen | 22-01-21 | 09:26 | 1

Is een afwisseling van de gemeente bellen als je ziet dat je buurman zijn vuilcontainer een uur te vroeg buiten zet toch?

2voor12 | 22-01-21 | 09:43

Dat ze een nieuwe boekenkast moest bouwen omdat het geïmporteerde antisemitisme hoogtij viert en niemand zijn handen daaraan wil branden...

ikvindhelemaalmooi | 22-01-21 | 09:26 | 2

Klein bier. Het echte gevaar komt van extreem rechts: boze boeren, Trump aanhangers, Brexit en Poetin natuurlijk, ook extreem rechts.

jemagookniksmeer | 22-01-21 | 09:32

@jemagookniksmeer | 22-01-21 | 09:32:
Extreem rechts is dan ook iedereen die niet in de woke inclusieve maatschappij gelooft waarbij iedere afrikaan hier mag komen om zijn hand op te houden en je dochter aan te randen.

2voor12 | 22-01-21 | 09:42

De meeste 50plus leden hebben nog geknikkerd met Anne Frank.

oldandwise | 22-01-21 | 09:24

Wat een walgelijke Godwin van die 50+ partij. Iedereen die deze vergelijking maakt is echt wappie. Dit soort vragen is hetzelfde als God iets vragen. Antwoord kan niet gegeven worden. Dus elk antwoord is juist. Dus waarschijnlijk had ze leuke foto's van het achterhuis op Instagram gepost #onderduiken.

Zatkniss | 22-01-21 | 09:23 | 2

En van de boomer die alles zag.

quigg | 22-01-21 | 09:31

Het slaat nergens op, inderdaad. Het stoort me dat de naam van Anne Frank op deze wijze wordt misbruikt door de Drentse oudjes. Overigens werd de familie Frank vanuit het pittoreske kamp Westerbork (Drenthe) abgeschoben nach dem Osten.

DeCynischeAmbtenaar | 22-01-21 | 09:31

Erg sneue tweet.

R. Skickr | 22-01-21 | 09:23

WappiePLUS Drenthe.

Rest In Privacy | 22-01-21 | 09:22 | 2

Ook daar blijkbaar al. Erg teleurstellend.

Zonen-van-Kuifje | 22-01-21 | 09:30

Zo tegen koffietijd worden de oudjes dagelijks wat recalcitrant

Tobi | 22-01-21 | 10:09

Vraag het Thom de Graaf, die is specialist wat betreft Anne Frank.

djs | 22-01-21 | 09:22

Het is me nog niet geheel duidelijk of men hiermee de huidige toestand wil relativeren of juist een (onsmakelijke) vergelijking wil maken. Ik ga maar uit van het eerste.

lekgoot | 22-01-21 | 09:22

Ironie mensen, gewoon doorlopen. Maar even serieus. WTF?

DexterGordon | 22-01-21 | 09:22

Ze zou voor de bus gegooid worden door zo'n nare vent als Abdelkader die vindt dat het hier een beetje op Jerusalem begint te lijken met al die Joden.

Osdorpertje | 22-01-21 | 09:21 | 3

Wat Anne dan weer zou overleven want er rijden dankzij het nieuwe brakke dienstrooster
nauwelijks bussen meer in haar buurt

Tobi | 22-01-21 | 09:58

@ikworstelengadouchen / 10:03:
Vergeet het maar, winter/corona/dorreblaadjes-rooster

Tobi | 22-01-21 | 10:07

serieus? welke Demente kut bejaarde hebben ze toegang tot het twitterkanaal gegeven? dit is nog erger dan Henk Krol die Anne Frank een fijne verjaardag wenst....

ikworstelengadouchen | 22-01-21 | 09:21

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com