Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Abdelkader Benali doet geen Dodenherdenking

Schrijver cancelt zichzelf

terug achter de boekenkast

Even checken nog of het dronken ironie is, maar op de website van de comitédrinkers van 4 & 5 mei is te lezen dat Abdelkader Benali bij nader inzien toch géén voordracht doet voorafgaand aan de Dodenherdenking. Mogelijk heeft hij door dat het die dag om heel veel joden gaat en daar wordt hij ongemakkelijk van De schrijver raakte in opspraak vanwege twijfelachtige opvattingen over het Oude Volk, die hij woensdag nog probeerde af te doen als 'zwarte humor' en 'meligheid' en ‘ja maar jullie jullie jullie' maar vandaag is het ineens “op 4 mei komen we bij elkaar om te herdenken en de discussie rond mijn uitlatingen mag mensen daarbij niet hinderen. Daarom heb ik besloten dat het beter is als een ander de lezing houdt." Van ons had ie niet weg gehoeven, maar ja. Comité 4 en 5 mei staat nou niet echt bekend om hun dappere verzet.

Lol hij gaat het wel schrijven

Social

Die zit dus vanavond in een talkshow

Reaguursels

Inloggen

Onder Joan Leemhuis zou Benali nooit een overweging zijn geweest.

bisbisbis | 21-01-21 | 23:23

Benali's opmerkingen hadden weinig met "zwarte humor" te maken. Aan de andere kant heeft hij ook niet opgeroepen tot echte jodenhaat, of tot antisemitisch geweld. Benali is volgens mij geen echte antisemiet.

Ik ga zelfs iets positiefs over Benali zeggen. Hij kwam enkele jaren geleden op voor Asia Bibi en andere slachtoffers van de dodelijke blasfemiewetgeving in Pakistan. De doorgaans belachelijke beschuldigingen zijn altijd vals. Zo werd een 13-jarig gehandicapt christelijk meisje aangeklaagd omdat zij een koran zou hebben verbrand. Later gaven moskeemedewerkers toe dat de imam zelf een oude onbruikbaar geworden koran had verbrand, om dat kind de schuld te geven. In een ander geval werd een ahmadiya moslim aangeklaagd omdat hij het visitekaartje van een soennitisch moslim had weggegooid; die moslim heette namelijk "Mohammed". In een land waar pakweg 95% van de mannen Mohammed heet mag je dus niks weggooien, ook geen ongevraagd drukwerk.
Het geval Bibi draaide om een glas waar zij water uit had gedronken, voor ze dat glas aan een moslim aanbood. En dat geldt dus al als "blasfemie". Ik vond het goed dat Benali dat aankaartte op TV, als ik me goed herinner in "de Halve Maan".

Benali's opmerkingen over "teveel joden" zijn ongepast, maar niet antisemitisch.
En het echte probleem is natuurlijk dat een of andere subsidiespons op het idee kwam Benali uit te nodigen voor die herdenking. Niemand van die gesubsidieerde veelverdieners had kennelijk even de naam "Benali" gegoogled. Want dit is echt oud nieuws, destijds al gepubliceerd.

Maar nog los van die oude koeien; wat heeft de persoon Benali precies gezegd of gedaan dat hij de aangewezen persoon is om daar te mogen spreken?
Bij mijn weten heeft Benali weinig over de tweede wereldoorlog gezegd. Geeft niks, maar waarom mag hij daar dan wel spreken?
Omdat zijn naam zo mooi exotisch is?
Is dat niet gewoon betuttelracisme, dus net zo kwalijk als "gewoon" racisme?

De afgelopen decennia zijn zo'n beetje alle WW2 herdenkingen gekaapt door extreemlinkse idioten. Die hun eigen internationale doelstellingen erdoor drukken op een moment van bezinning voor onze doden. Ze deinzen nergens voor terug; uit naam van Anne Frank pleiten ze voor censuur en dictatuur, en worden hamas-leiders en nazaten van beruchte SS-ers uitgenodigd.

Normale mensen herdenken al jaren liever thuis, ver weg van het subsidiecircuit. Ver weg van extremisten met Che-vlaggen en hamas-sjaaltjes. Ver weg van de haatspeeches tegen democratische politici zoals Wilders en tegen democratische landen zoals Israël.

Dandruff | 21-01-21 | 21:56 | 3

De laatste twee alinea's geven de besmetting van de herdenkingen weer door eng-links gedachtegoed. De strijders van weleer streden voor de vrijheid van álle meningen; dat kun je niet meer zeggen van de organisatoren van deze herdenkingen. Het is walgelijk dat er mensen bij zitten die het prima vinden dat bepaalde opvattingen de mond moet worden gesnoerd. Wanneer komt onze bevrijding van de politiek-correcte ellende?

Rest In Privacy | 21-01-21 | 22:10

@Reflectie | 21-01-21 | 22:10:
-
Antwoord: op het moment dat u beseft dat vragen stellen op een weblog niets gaat veranderen, op het moment dat u van uw IKEA-bureaustoel uit uw computerhoekje af komt en op het moment dat u er iets aan gaat DOEN.

bisbisbis | 21-01-21 | 23:21

Je hebt helemaal gelijk. Ik kijk rustig thuis, naar de klok op Waalsdorpervlakte en zonder al die toespraken.

ikwilgroenrechts | 22-01-21 | 01:07
-weggejorist-
loekiekoch | 21-01-21 | 20:50 | 1
-weggejorist-
loekiekoch | 21-01-21 | 20:47 | 1

Genoeg andere opties voor vertier voor de beste man.

Ik heb begrepen dat men in de EBI tijdens Dodenherdenking graag gezellig samen komt om 20:00 uur, om daar zich luidkeels verbaal over Allah’s ‘grootheid’ te kunnen uiten.

Indien meneer Benali een zakcentje ten koste van de staatsruif wil bijverdienen als woordkunstenaar kan dat ook daar.

Want de institutioneel discriminerende overheid had deze bebaarde heren daarna voor hun serenades aan hun denkbeeldige vriendje eventjes apart gezet in een isoleerhol.

En dat leverde hen dus een aardig zakcentje op, want holbewoners opsluiten in geïsoleerde holen is uiteraard hartstikke fout.

Ik ben trouwens benieuwd of dit demissionair kabinet nog een regeling gaat treffen voor die andere multiculturele holbewoners, eventjes verderop daar in kamp al-Hol.

Dan kan de EBI tenminste een volwaardig zangkoor samen gaan stellen.

Maar meneer Benali kan natuurlijk ook gewoon een potje gaan voetballen met herdenkingskransen, indien hij er geen behoefte aan heeft om die avond gezellig mee te zingen.

Genoeg emplooi voor meneer Benali bij Omroep Zwart straks. Daar willen ze vast wel een wekelijks uurtje klaagzang over ‘racisme’ door autochtonen inplannen.

Kompromat | 21-01-21 | 19:38

Is natuurlijk allemaal heel erg. Maar er zijn wel meer jodengrappen gemaakt. Daar zitten zelfs heel gewone aardige mensen bij. Ook politici, die zomaar voor de grap een jodengrap maakten. Was ook al jaaaaren geleden. We noemen geen namen.

Beste_Landgenoten | 21-01-21 | 19:22 | 8

@Beste_Landgenoten | 21-01-21 | 21:18:

Volgens mij is Annabel nooit uitgenodigd door dat 4 mei comité.
Dat is waar deze discussie om draait.

Er gaan jaarlijks tientallen miljoenen subsidie naar allerlei WW2-clubjes die schijt hebben aan de slachtoffers van WW2. En nog wel het meest aan de joden. Antisemitische rappers, hamas-leiders en nazaten van beruchte SS-ers mogen de met hamas-sjaaltjes uitgedoste extremisten toespreken.
Die pakweg 1% van alle gesubsidieerde WW2-activisten die zegt de holocaust af te wijzen, doet dat alleen om die holocaust in verband te kunnen brengen met democratische politici en democratische landen.

Dandruff | 21-01-21 | 22:54

Vergeet de Duitsers niet. Die mogen ook nog Allo Allo komen zeggen op vier mei straks. Alte Kameraden..

Beste_Landgenoten | 22-01-21 | 00:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Zijn drijfveren en denkbeelden zullen passen in het kader van slachtofferschap, ik weet nu al welke bril hij hierbij gaat opzetten. Je kunt het van tevoren eigenlijk al uittekenen. Maar misschien verrast hij me.
Heel goed dat hij zich heeft teruggetrokken, er mag inderdaad geen seconde twijfel zijn.
Is dat ook weer opgelost.

letopuwzaak | 21-01-21 | 19:08

Nou die Abdelkader.
Soort van helder moment.

Beste_Landgenoten | 21-01-21 | 19:05

Hij wenst iedereen veel wijsheid en compassie toe. Wensdenken is zinloos. Maar hij kan beter in de spiegel kijken mbt wijsheid en compassie.

BenDeLier | 21-01-21 | 19:02

Het probleem is niet die Banali maar bij de volidioten die in het bestuur van het 4 en 5 mei comité zitten. Mensen die om het hardst hadden meegeschreeuwd tijdens de Nuremberg rally. Wat moet je een zwarte ziel hebben om keer op keer de 4 en 5 mei te verkloten.

Otto Normal | 21-01-21 | 18:54 | 1

Hetzelfde gedachtengoed. Soort zoekt soort.

inCol | 21-01-21 | 21:38

Zoveel Joden in Amsterdam-Zuid ...
ja, en toevallig dat Anne Frank daar ook woonde op het Merwedeplein voor ze onderdook. Zo grappig vind ik de ironie van abdel dus niet.
Maar het grootste slachtoffer is natuurlijk de marrokaan.
Wij blanken begrijpen hun humor niet!

Analia von Solmsch | 21-01-21 | 18:31 | 1

Misschien kan hij proberen zijn ironie in een cartoon te vangen?

Het brein erachter | 21-01-21 | 19:11

Dit soort figuren kunnen alles doen zonder een deksel op hun neus te krijgen, bedankt.

piet7003 | 21-01-21 | 18:19

Enig juiste besluit. Geen behoefte aan irrelevante relikloven bij dergelijke gelegenheden. Graag de zaken zuiver houden ipv veelomvattend. Is serieuze zaak namelijk.

Pieterman | 21-01-21 | 18:15 | 1

Mooie vondst “relikloof”. Dat is precies wat het is.

BenDeLier | 21-01-21 | 19:03

Lara Rensen NPO1 had net de Joodse voorzitter, beschuldigde hem bijna van vooringenomenheid, hij moest maar blijven uitleggen waarom Benali niet vergeven werd voor een kwajongensstreek van zolang geleden.
De NPO wordt met de dag kwaadaardiger.

lanexx | 21-01-21 | 18:01 | 3

Ik hoorde het net ook, jezelf wel of niet moeten uitleggen is bij de NPO wel heel contextueel.

VierRuiters | 21-01-21 | 18:03

Lara maakt niet veel fouten maar deze is best erg. Dronken mensen zijnveerlijk. Islam hoort niet bij deze gelegenheden.

Pieterman | 21-01-21 | 18:17

Net ook gehoord. Echt idiote tenenkrommende ondervraging. De voorzitter bleef veel te netjes en vriendelijk antwoorden.

Choco Chanel | 21-01-21 | 18:26
-weggejorist-
potgrond | 21-01-21 | 17:55

Ergens is het jammer, zou een prima ontmaskering zijn van het woke-volk. Een antisemitische Marokkaan die gaat lopen zedepreken in een land dat hij veracht, prachtig.

Eric Newby | 21-01-21 | 17:48

"De 4 Mei toespraak gaat dit jaar niet door vanwege institutionele jodenhaat van de Marokkaanse spreker".

Een kernachtigere 4 Mei toespraak is in deze barre tijden niet denkbaar.

K. Westergaard | 21-01-21 | 17:42

Is er al voorgesteld om de individuele leden van het OMT speeches te laten houden over wat onvrijheid voor hen betekent? Oprecht?
Ze zullen het wel goed bedoelen...

nobodiesunmighty | 21-01-21 | 17:27

Kan Akwa............ geintjuh

DeviousDick³ | 21-01-21 | 17:19 | 2

Dat zou wel een hele vieze flex zijn van wokiestan

Schwanzeleber | 21-01-21 | 17:30

Dan kan A. kwasiverontwaardigd vertellen wat hij er van vindt.

brie-de-penis | 21-01-21 | 18:08

Haha uitspraken in een persoonlijk gesprek 15 (!) jaar geleden. Gefeliciteerd mensen, weer iemand gecanceld. Kunnen we weer vredig slapen met z'n allen!

jawor36 | 21-01-21 | 17:12 | 6

" De schrijver heeft zich teruggetrokken na ophef over omstreden uitlatingen over Joden in 2006."
Het zal mij verder een zorg zijn, maar ik lees hier vaak zat dat we willen dat mensen wat minder snel gekwetst zijn. Was in dit geval ook een mooi streven geweest.

jawor36 | 21-01-21 | 17:55

Gekwetst? Het is vooral hypocriet. A zeggen en B komen doen. Het hypocriete was wat kwetste. En wat maakt het uit of het 10 jaar geleden is. Had hij ook 10 jaar gehad om excuus aan te bieden.

Maar nee, hij kwam met lullige excuusjes.

Geen medelijden mee.

BenDeLier | 21-01-21 | 19:08

@BenDeLier | 21-01-21 | 19:08: Mooi excuus ook: " Ik was dronken"
Dan heeft ie wat uit te leggen als moslim zijnde, toch?

Eagle0511 | 21-01-21 | 20:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Prima besluit. Deugen doen al die clubjes maar op andere dagen. Het excuus dat de uitspraken zijn gedaan in een dronken bui is wel erg slap. Gelukkig geeft de media alle ruimte om tzt een super-deug versie te publiceren van zijn toespraak. Kunnen de deugers weer zeggen : Zie je wel, niets aan de hand.

Ruikbaard | 21-01-21 | 17:09 | 5

Toch best knap, Ik neem aan dat hij na die dronken bui ook boete heeft gedaan? Volgens de koran is alcohol haram (mag niet). Maar ja zo zie ik zo vaak mensen buiten een coffeeshop staan die dat ook niet mogen van hun geloof. Maar wel blijven roepen dat ze zo'n goede moslims zijn. Het zijn net urkers, iedereen is familie, zuip en snuif je bijna van de wereld af, maar wel elke zondag braaf 3 keer naar de kerk.

brie-de-penis | 21-01-21 | 18:14

@Madame Poitiers | 21-01-21 | 17:32: Volgend jaar Ali B of Akwasi, naar ik vrees in rap-vorm met veel woordkunst. Een betere keus zou ene G. Wilders zijn, die is ervaringsdeskundige want reeds langer dan vijf jaar ondergedoken

Dr. Worstenbroodje | 21-01-21 | 18:33
-weggejorist-
ikwilgroenrechts | 22-01-21 | 01:11
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
dirkdoorsnee | 21-01-21 | 17:05 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vind dat Geert Wilders de toespraak moet houden, totdat hij weer zonder beveiliging op straat kan.

obominotie | 21-01-21 | 17:03 | 2

vind ik een goeie. Ben mogelijkerwijs het niet al te veel, vaak met 'm eens, hij kan goed aangeven wat onvrijheid is. Zou niet moeten mogen in een democratie.

nobodiesunmighty | 21-01-21 | 17:25

Het zou de allerbeste keuze zijn zelfs!

Rest In Privacy | 21-01-21 | 22:18

Ik dacht dat die Doornbos een goede vent was. Blijkt dat hij gewoon gesprekken met je van 15 jaar geleden heeft opgeschreven en bewaard. Ik heb gelukkig geen kennissen die zoiets doen.

BobDobalina | 21-01-21 | 17:01 | 3

Sterker, zo nu en dan publiceert hij zelfs over gesprekken met andere mensen. Soms krijgt hij daar zelfs geld voor. Schandalig man.

obominotie | 21-01-21 | 17:04

U behoort dan ook hoogstwaarschijnlijk niet tot de uitverkorenen der multiculturele schijnvertoning.

Zenzeo | 21-01-21 | 17:08

@obominotie | 21-01-21 | 17:04: ja, natuurlijk kun je daar geld en/of publiciteit mee winnen. Zoals die afgereden fiets die Oudkerk erbij lapte.

BobDobalina | 21-01-21 | 17:18

Ze vinden vast een andere minderheid die iedereen nog één keertje uitlegt dat we allemaal racisten zijn...

Odin | 21-01-21 | 17:01

Misschien moet die deugPvdA'er Gerdie Verbeet zichzelf maar eens terugtrekken. Dodenherdenking begint vooral een etalage voor Deugmensen te worden i.p.v. zij die voor ons gestorven zijn te eren.

Phantomas | 21-01-21 | 16:55 | 4

Laten we de iemand naar voren schuiven die écht deugt: Phatomas.

IJsbrekert | 21-01-21 | 17:36

Google eens het bestuur van het comité 4/5 mei.

theo-is-dood | 21-01-21 | 17:49

@Harris Pilton | 21-01-21 | 17:02: Vooringenomen en veroordelende mensen als Gerdi horen niet in dat comité.

Rest In Privacy | 21-01-21 | 22:20
▼ 1 antwoord verborgen

Als dit dan toch allemaal een grap is geworden wil ik vanaf nu altijd een cabaretier die de voordracht doet.

Stuffed Human | 21-01-21 | 16:53 | 4

De holocaust relativeren ligt nogal gevoelig. Of is het zelfs verboden?

Leptob | 21-01-21 | 16:57

@Glasgow Argus | 21-01-21 | 16:56: U beschikt over een geweldig gevoel voor humor.

IJsbrekert | 21-01-21 | 16:58

@IJsbrekert | 21-01-21 | 16:58: Dan moet je mijn achterneef eens ontmoeten, die schrijft die grappen van Dolf Jansen.

Glasgow Argus | 21-01-21 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

Je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig.

IJsbrekert | 21-01-21 | 16:53

Die opmerking over teveel joden getuigt ook van een potsierlijke emotionele arrogantie - wereldwijd zijn er ca. 1.9 miljard moslims en 15 miljoen joden - je kunt je maar ongemakkelijk voelen als die verdeling er op een plein ineens anders uitziet, nog erger is dat meten met twee maten, eenzelfde opmerking over Marokkanen of kleurlingen kan zich nooit achteraf verexcuseren achter ironie of ik had het zo niet bdoeld dat kun je alleen als je Abdelkader of Akwasi bent en bij de erkende knuffelgroep van links hoort .... werkelijk potsierlijk. Voelt zich waarschijnijk ook ongemakkelijk bij de Nobelprijzen :-)

www.jewishmag.com/99mag/nobel/nobel.ht...

Galois256 | 21-01-21 | 16:52

Greta heeft ook nog een plekje vrij in haar agenda

laurentius | 21-01-21 | 16:51 | 1

Greta Duisenberg? Die heeft naar eigen zeggen nog wel zesmiljoen plekken in haar agenda.

Glasgow Argus | 21-01-21 | 16:54

Als die woke reacties van al die woke twitteraars. Als je het onderwerp niet zou kennen zou het ook zomaar andersom kunnen zijn. Wat een wereld is dit toch geworden met die kudt social media.

Tiscali-2 | 21-01-21 | 16:50

Kan GS een campagne beginnen om Ayaan Hirsi Ali op het podium te krijgen op 4 mei?

Arnold Layne | 21-01-21 | 16:50 | 2

Dat zou een heel sterke voordracht opleveren. Topvrouw.

kapoerewiet | 21-01-21 | 16:57

Goed idee! Ook zij is een echte vrijheidsstrijder!

Rest In Privacy | 21-01-21 | 22:21

Trouwens, is Akwasi al gebeld?

Stijlicoon | 21-01-21 | 16:49 | 1

Waarvoor? O ja die hebben een praat/zelfhulpgroen van moreel hoogstaande lieden die gekwestst zijn door de hordes van GeenStijl :-) En nee, je kunt alleen bij die praatgorp aankloppen als erkende slachtoffer van links, dus als kleurling, marokkaan of zo. Maatschappelijk succesvolle groepen zijn niet welkom - ook niet als er sprake is van discriminatie

Galois256 | 21-01-21 | 17:05

Ik heb niet veel tegen Benali maar ik ben wel opgelucht dat hij het niet gaat doen. Hij heeft teveel controversiele uitspraken op zijn naam staan. Niet alleen over Joden, Hans Teeuwen en Oppenheimer, maar ook over autochtone Nederlanders. Heel sneu, maar het lijkt er toch op dat een in Marokko geboren polariserende schrijver niet helemaal de persoon is om namens het Nederlandse volk te spreken. Ik vreesde heel erg dat het een vingerwijzende belerende toestand zou worden, waarbij autochtone Nederlanders voor de zoveelste keer zouden worden weggezet als onverdraagzame racisten. Op een moment dat degenen moeten worden herdacht die hun leven gaven of die onschuldig werden afgeslacht. Het comite 4/5 mei is al jaren de weg kwijt wat dat betreft. Ik voel me in elk geval al lang niet meer gerepresenteerd door die hele malle toestand.

Daisy Cutter | 21-01-21 | 16:49 | 2

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Schepvogel | 21-01-21 | 16:50

Nogmaals, kijk en luister naar de klok op de Waalsdorpervlakte en dan ben ook van al dat gekwaak af.

ikwilgroenrechts | 22-01-21 | 01:14

Geert Wilders is de aangewezen man om hem te vervangen. Hij is een beetje indo en hij weet hoe het is om je vrijheid kwijt te raken aan het hedendaags religieus fascisme.

ED-209 | 21-01-21 | 16:48

Nu moet dat comité doorpakken en Martin Bosma uitnodigen. Ik weet zeker dat hij het met liefde en plezier doet.

Stijlicoon | 21-01-21 | 16:47

Is Afshin Ellian een optie om de voordracht te doen?

Stuffed Human | 21-01-21 | 16:46 | 2

Of Fidan Ekiz.

CLoVis | 21-01-21 | 17:15

Hij zou een heel goede keus zijn.

staat het bier koud? | 21-01-21 | 17:49

Juist besluit.
Trouwens zag die man in een taalspel van Joosten en daar liet hij blijken dat hij taalkundig nog niet niveau havo5 heeft.

WieboWW | 21-01-21 | 16:44

Hoop dat die lul met tenen zich zo ver terugtrekt achter het Atlasgebergte, dat ik die haakneus ook niet meer kan ontwaren.

dirkdoorsnee | 21-01-21 | 16:40

Eens in de 5 jaar hebben mensen recht op een betaalde vrije 5 mei. In mijn beleving betekent dat, dat we het eens in de 5 jaar vieren. De ambtenaren vast en zeker uitgezonderd. Laten we de 4 mei herdenking ook terugbrengen naar eens per 5 jaar. Waarom? 4 Mei leeft niet meer in de maatschappij. Ik ben zelf betrokken bij de lokale 4 mei herdenking. De mensen die er komen zijn absoluut geen afspiegeling van de maatschappij. Het zijn elk jaar dezelfde mensen maar steeds weer een jaar ouder en het worden er steeds minder. Het leeft niet meer.

Leptob | 21-01-21 | 16:40 | 1

Dan doet u iets niet goed.

IJsbrekert | 21-01-21 | 16:51

Het comité gaat haar website veranderen. Pop-up: heeft u even tijd om ons uw mening te geven. Antwoordmogelijkheden Ja of Nee liever niet. Bij de tweede keuze 'nee liever niet' krijg je het antwoord 'bedankt voor uw tijd, we stellen uw mening op prijs'.
Het comité,.. zucht.
Verder vraag ik me alleen af of de Molukse vlag dit jaar mag op 4 mei.

grapo | 21-01-21 | 16:39

GS kan mensen maken, maar ook breken. Tijd dat er zich eens een tegenmacht organiseert tegen de almachtige hard-roze kliek.

Rest In Privacy | 21-01-21 | 16:35 | 3

Die is er al, heet de PvdA.

Wijze uit het Oosten | 21-01-21 | 16:38

Adverteerderbellen toch ?

grapo | 21-01-21 | 16:51

Was volkomen terecht, schandeloike uitspraken van die man en hij voelt zich altijd de zielige, gediscrimineerde Marokkaan, vreselijke man

Ruud5 | 21-01-21 | 17:34

"Vriendje zei: kijk dat is nu iets voor jou, een gedicht voorlezen zonder schaamte voor een miljoenen publiek.
Kijk hem aan en vraag hoe kom je daar bij?
Simpel zegt ie: je hebt toch al een tering hekel aan alles wat ademt, jij trekt niemand voor en valt niemand af. Het maakt je niet uit."

Gokmaar | 21-01-21 | 16:35

Ook heel veel Joodsche namen op de lijst van leden van het Comité....

D.Ormin | 21-01-21 | 16:34 | 1

vind je dat vreemd?

langzullenweleven | 21-01-21 | 16:35

Tel daarbij op dat onze grote vriend Jerry Affriyie genomineerd was als Dichter des Vaderlands 2021 en het tenslotte ook niet geworden is.
www.dichterdesvaderlands.nl/

Driewerf Bah! Wat een institutioneel racistisch land is dit toch!
Of zoals D66 het tegenwoordig noemt: diepgeworteld racisme.

leo de pejo | 21-01-21 | 16:33 | 5

@Glasgow Argus | 21-01-21 | 16:36:
Jerry woont al meer dan 30 jaar in ons landje maar spreekt nog slechter Nederlands dan een vluchteling na een paar maanden in een asielzoekerscentrum.
Hoe durf je jezelf dichter te noemen als je de taal in woord en geschrift nauwelijks beheerst.
Spelvaute maken daarentegen beheerst hij als de beste. Dat dan weer wel.

leo de pejo | 21-01-21 | 16:40

@Glasgow Argus | 21-01-21 | 16:36: Lieke Marsman met haar goedkope linkse engagement.

Zonen-van-Kuifje | 21-01-21 | 16:54
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
potgrond | 21-01-21 | 16:33

Misschien Ali B. wat laten rappen? Die is ook heel vredelievend. Nooit een onvertogen woord. Kortom een ware representant van de bevolking die zo zwaar geleden heeft in 40-45.

Pummetje | 21-01-21 | 16:32 | 2

Hoe rijk was hij ook al weer?

Zonen-van-Kuifje | 21-01-21 | 16:54

Hebben de Marokkanen ons ook niet bevrijd destijds in '45? Ik meen zoiets een keer gelezen te hebben.

VanBukkem | 21-01-21 | 16:57

Hansie Teeuwen lijkt mij wel geschikt voor een voordracht.
Maar wordt wel lastig om voor 20:30 thuis te zijn wellicht.

frickY | 21-01-21 | 16:32

zijn er nog drillrappers in da house of andere radicale woordenkunstenaars

HetOorAakel | 21-01-21 | 16:32

Dan nodigen ze nu vast iemand van DENK uit, want Turkije heeft ook iets met WOII te maken.

Hadena | 21-01-21 | 16:27

hoeveel premie krijgt hij hiervoor ?

newray | 21-01-21 | 16:26

Mooi zo, de enige juiste keuze. Weg met die woke-priviliged quasi-intellectueel.

The Green*Machine | 21-01-21 | 16:25 | 1

mooi gezegd

langzullenweleven | 21-01-21 | 16:36

De dodenherdenking gaat toch niet door dit jaar, ivm cojona.
Ik call hem alvast.

VanBukkem | 21-01-21 | 16:25 | 1

Ik gok ook op dat scenario.

Wijze uit het Oosten | 21-01-21 | 16:37

Er zijn 55 miljoen miljoen mensen omgekomen in de Tweede Wereldoorlog, waarvan 20 miljoen Russen, het zou dus ook geen spreker mogen zijn die een hekel aan de Russen heeft.

Mr_Natural | 21-01-21 | 16:24 | 2

Hangt er vanaf. In de baltische staten en de Oekraïne werden de duitsers veelal als bevrijder binnen gehaald. De terreur van Stalin viel daar niet zo lekker. Dus het is maar hoe je er naar kijkt.

3Xniks | 21-01-21 | 16:27

Klopt binnengehaald als bevrijder maar ze kwamen er al gauw achter dat Hitler en consorten ook niet veel goeds van plan was met ze. Een gemiste kans van Hitler.

EmilioEsteves | 21-01-21 | 16:32

The force is strong , reaguurders.

Lt-Kol Kilgore | 21-01-21 | 16:21

Blij dat Benali aanvoelt wat Comité 4 en 5 mei nooit en te nimmer ook maar zou overwegen. Dus in zoverre respect voor zijn beslissing.

Francieux | 21-01-21 | 16:21 | 1

Hij kon niet veel anders, dunkt me.

Schoorsteenveger | 21-01-21 | 16:22

Punt voor GS, dank allen!

hotmint | 21-01-21 | 16:20

Als de moslims de nieuwe joden zijn, dan heeft Abdelkader Benali dus een tyfushekel aan zichzelf?

Schoorsteenveger | 21-01-21 | 16:18 | 1

De vergelijking van moslims met joden is zo vergezocht en pervers dat het niet eens meer grappig is.

Eric Newby | 21-01-21 | 16:29

Een moslim is per definitie antisemitisch dus nogal raar dat zo een comité er toch weer eentje uitzoekt.

2voor12 | 21-01-21 | 16:16 | 1

Ze vonden geen Lesbische Homo Transsexueel, Al die inclusiviteit is nogal lastig tegenwoordig.

Lt-Kol Kilgore | 21-01-21 | 16:23

Niet Benali zou het onderwerp moeten zijn. Het onderwerp zou het 4 en 5 mei comité moeten zijn, dat totaal de weg kwijt is. Net zoals een burgemeester de lul moet zijn wanneer ie KOZP belt om te komen tijdens de intocht van Sinterklaas. En dus dan niet KOZP wordt afgekakt.

Leptob | 21-01-21 | 16:16 | 5

Vinger, zere plek. AuW! Je hebt volkomen gelijk.

Miss Silly | 21-01-21 | 16:33
-weggejorist-
potgrond | 21-01-21 | 16:38
-weggejorist-
potgrond | 21-01-21 | 16:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Wegwezen kssst, vort.

van Oeffelen | 21-01-21 | 16:14

Wie gaat het nu doen dan? Ik gok op Broederliefde.

Ad Hominem | 21-01-21 | 16:13 | 2

Ik ben voor Hans Teeuwen.

Zack Hooi | 21-01-21 | 16:17

@Zack Hooi | 21-01-21 | 16:17: Me too!

pinokia | 21-01-21 | 16:19

Deugclubje valt in eigen zwaard. Er moest perse een allochtone spreker gevonden worden, want opkomend racisme enzo. Tijdens de dodenherdenking ook weer veel inzoomen op vrouwen met hoofddoekjes, want die zijn ook heel begaan met het leed uit WO2. Migranten worden er op alle mogelijke manieren weer met de haren worden bijgesleept, want inclusiviteit.

Het is vooral droevig voor Abdelkader zelf, want eerlijk gezegd geloof ik zijn ironie verhaal wel. Ik acht hem te slim voor het traditionele antisemitische geluid uit moslim kringen.

ED-209 | 21-01-21 | 16:11 | 7

@Stuffed Human | 21-01-21 | 16:26: Mr Polska op het podium hijsen, zeg ik.

3Xniks | 21-01-21 | 16:28

@Stuffed Human | 21-01-21 | 16:26: inderdaad! Wst is dit land toch beperkt, he. Inclusief betekent enkel moslim en/of Afrikaanse roots. Verder dan dat komt men niet.

Bataafje | 21-01-21 | 16:30

@Frits_Binkestein | 21-01-21 | 16:24: Dat klopt. Ik zie het als een reactie op, alleen moet je daar voorzichtig mee zijn. Je niet verlagen tot het gedrag van de 'tegenstander'. Begrijpen doe ik het wel

JanFTE | 21-01-21 | 17:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Eerst een aantal items waar hij (terecht) gemangeld wordt en dan “.... Van ons mag hij blijven....” ?
“.... Die zit dus vanavond in een talkshow....”, GS vondt hem ook interessant genoeg voor een aantal items, dus niet zoveel verschil.
Rare followup, van Rossem.

Penus Decoratus | 21-01-21 | 16:11

Ondertussen op Schiphol:
"De Koninklijke Marechaussee heeft vandaag negen aanhoudingen verricht op Schiphol. De verdachten zouden met vervalste coronatesten naar Marokko willen vliegen." www.at5.nl/artikelen/206834/negen-rei...

John McClane | 21-01-21 | 16:11 | 5

Ze werken daar niet echt mee daar op Schiphol. Gaan er eindelijk eens negen Marokkanen naar Marokko, moeten ze hier blijven.

goedverstaander | 21-01-21 | 16:19

@SIogra | 21-01-21 | 16:12: Maar u mag niet etnisch profileren hoor! Marokkanen die met vervalste testen naar Marokko wilden vliegen. Wie had dat ooit gedacht van die 'lieve' mensen. En dat er zomaar bijstaat dat ze naar Marokko wilden. Nou ja zeg!

Lupuslupus | 21-01-21 | 16:21

Om vervalste coronatessten te verkopen zodat anderen ook kunnen aanschuiven?

DeviousDick³ | 21-01-21 | 17:25
▼ 2 antwoorden verborgen

De beste man is een extremist. Da's nooit goed.
Hij mag van geluk spreken dat hij zich zogenaamd aan de linkerkant van het politieke spectrum beweegt, zodat hij niet als een Zwarte Piet gecanceld gaat worden.

SIogra | 21-01-21 | 16:10

Ach, nette afweging en verantwoordelijkheid genomen. Niet al te veel woorden meer aan vuil maken.

Binnenbaan | 21-01-21 | 16:10 | 2

Zeker wel veel woorden aan besteden, het enorme antisemitisme onder moslims zou juist een groot onderwerp moeten zijn voor alle talkshows.

2voor12 | 21-01-21 | 16:23

@2voor12 | 21-01-21 | 16:23:
Juist. Iedereen moet diep buigen voor islaam, maar wederzijds respect blijft compleet onbesproken.

inCol | 21-01-21 | 17:50

Ik wil best luisteren naar wat ie te zeggen heeft, maar niet op 4mei.

Ruimedenker | 21-01-21 | 16:09

Ik ben blij voor de man, op 5 mei niet een toespraak te moeten houden op een plaats waar veel joden komen, je voelt je als Marokkaan zo alleen niet op je plaats. Als het nou 1 jood was en je bent met een groepje mocro's in Amsterdam, dan ziet her er veel leuker uit. Jammer voor de duizenden Marokkanen die in Nederland in WW2 gesneuvelt zijn..... oh wacht

jan huppeldepup | 21-01-21 | 16:08

Dat antisemitisme is iets wat om een of andere reden diep in domme mensen vastzit. Vaak sluw genoeg om het te verbloemen. Totdat de drank in de man is.
Wat een ongelofelijke loser. Helaas is dit wijdverbreid.

inCol | 21-01-21 | 16:08 | 1

Dit is hoe ze er echt over denken, maar meestal niet uitspreken.

Maar ga maar een in gesprek met een Turk of Marokkaan en vraag een beetje door.. Binnen vijf minuten beginnen ze antisemitisch te fulmineren.

Wijze uit het Oosten | 21-01-21 | 16:34

"an ons had ie niet weg gehoeven"

Nou, de teneur zat er wel in

menage | 21-01-21 | 16:06

Nodig iemand uit die vergelijkingen kan maken tussen de Nederlandse ambtenarij tijdens de oorlog en de Nederlandse ambtenarij tijdens de toeslagencalamiteit. Over hoe volgzaam de hele administratie werkte om bepaalde mensen eruit te lichten en vervolgens achteraf de sporen van de misdaad probeerde uit te wissen. Kijk, dan krijg je een brisant leerzame lezing.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-01-21 | 16:06 | 1

Deed een ambtenaar tijdens de oorlog wat fout, werd hij doodgeschoten.Zou dezelfde ambtenaar dat bij de toeslag affaire hebben gedaan, maakt hij promotie.

jan huppeldepup | 21-01-21 | 16:16

Volgens mij best een OK gast, die Benali. De bewuste uitspraken leken mij eerder lol dan ernst, vond t wel scherp-grappig.

Hoop echter dat 4/5 Mei en alle andere deugclubs nu stoppen met policor selectie op irrelevante afkomst en zieligheid als zij sprekers zoeken!

Lepo | 21-01-21 | 16:06 | 3

eerder lol dan ernst zegt u. Zeg dat ook tegen de joodse families die zoveel geleden hebben onder anti-semitisme. Maar.. ik snap u wel. Zijn uitspraken kwamen miss op het oog onschuldig over want verpakt in humor, maar dropen desondanks van het racisme (om dat woord antisemtisme eens een keer te vermijden). Want u en ik en een normaal ieder gaat toch ook op straat zich beklagen over de vele joden om ons/iemand heen? En als je dat dan ook nog eens doet als moslim, dan weet je helemaal dat het om een verkapte vorm van jodenhaat gaat.

appeltjesgroeneweide | 21-01-21 | 16:11

Hardstikke leuk. Ik vraag u het volgende: Ga op de publieke omroep en herhaal woordelijk de opmerkingen van deze mijnheer, maar vervang het woord joden door marokkanen. Doen. Kun je lachen.

BoerKoekoek | 21-01-21 | 16:21

Allah hakbar nog aan toe. Dit is echt schokkend te noemen, moet eerst tot mezelf komen om dit vreselijke nieuws te verwerken.

Eddy67 | 21-01-21 | 16:05

LOL @ URL. Klokkenluider Harald Doornbos krijgt niet de schuld.

goedverstaander | 21-01-21 | 16:05

Dan vragen ze Appa toch.

Ruimedenker | 21-01-21 | 16:05

Kritiek op Israël? Antisemitisme. Twijfelachtige opmerkingen (al dan niet ironisch bedoeld) van jaren terug in borrelsetting? Antisemitisme. Links en rechts buitelen over elkaar heen om elkaar maar te kunnen beschuldigen van jodenhaat. Het verstikt het debat. Ik heb er een schijthekel aan dat kritiek op de Islam tegenwoordig meteen door links wordt weggezet als Islamofobie. Maar nu doet GeenStijl ook mee aan die hysterie, Lekker labeltjes plakken om een ander maar uit te kunnen sluiten. Niet goed. Zo legitimeer je die ellende van de linkerzijde.

Wolgertje | 21-01-21 | 16:04 | 9

@goedverstaander | 21-01-21 | 16:17: Ik ben het grotendeels met je eens. Maar ik vind dat daarmee niet bewezen is dat de beschuldigingen aan het adres van Benali terecht zijn. Als je iedereen gaat achtervolgen met uitspraken van jaren geleden dan kunnen we nog wel even bezig blijven. Je moest eens weten wat mijn maten en ik er in normale tijden in een gemiddeld weekend uitgooien. Harald Doornbos heeft ook zijn verontschuldigingen aangeboden aan Benali. En ik zie verder ook wel dat het Nationaal Comité 4 en 5 mei een politiek sausje over de herdenkingen gooit.

Wolgertje | 21-01-21 | 16:28

@Mr.Crowley | 21-01-21 | 16:20: Sinds ik een rijbewijs heb kom ik wat vaker in de Bijlmer. Jemig, het blijkt daar vol te zitten met negers. En het vervelendste is, het zijn zoveel negers. Amsterdamse negers. Je voelt je als Nederlander nauwelijks op je gemak. Het lijkt Lagos wel. Sinds ik een rijbewijs heb kom ik wat vaker in Overvecht. Jemig, het blijkt daar vol te zitten met marokkanen. En het vervelendste is, het zijn zoveel marokkanen. Utrechtse marokkanen. Je voelt je als Nederlander nauwelijks op je gemak. Het lijkt Rabat wel. Sinds ik een rijbewijs heb kom ik wat vaker in de Afrikaanderwijk. Jemig, het blijkt daar vol te zitten met turken. En het vervelendste is, het zijn zoveel turken. Rotterdamse turken. Je voelt je als Nederlander nauwelijks op je gemak. Het lijkt Ankara wel.

BoerKoekoek | 21-01-21 | 16:44

@Wolgertje | 21-01-21 | 16:28: Had ik trouwens al gezegd dat ik tegen de cancel culture ben? Die van links én van rechts... Wat Benali zei mag dan misschien niet van goede smaak getuigen, maar hij roept niet op tot geweld en volgens mij valt het allemaal onder de vrijheid van meningsuiting.

Wolgertje | 21-01-21 | 16:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie gaat straks zijn plaats in nemen? Weten we wel zeker dat dat Akwasi niet wordt? Dat committee is wel zo doordrenkt van deugdram dat de opvolger niet anders dan "verbindend" kan wezen, de volgende gaat ongetwijfeld over zwarte onderdrukking en BLM. Lekker hip&happening!
Zolang we het maar niet over de slachtoffers van de vorige oorlog hoeven te hebben. Zo rolt men tegenwoordig.

Abject | 21-01-21 | 16:04 | 2

Het wordt vast die Tuigvlogger.

Gewone_mevrouw | 21-01-21 | 16:06

Ik denk meer aan een woordkunstenaar, zo van " zie ik er nog een met een gele ster lopen, trap ik hem voor zijn bek". En daarna uitleggen dat het een missverstand was. Helder?

jan huppeldepup | 21-01-21 | 16:20

Nu nog die 4/5 mei poster weg met die dame met een nikhaab.

Piet Karbiet | 21-01-21 | 16:03 | 4

De vrijheid spát ervanaf!

Gewone_mevrouw | 21-01-21 | 16:06

Die dame draagt een hidjab.

Spring Bruissteen | 21-01-21 | 16:09

Heeft eindelijk haar eigenaar toestemming gegeven dat ze op de foto mag, lopen jullie weer te zeuren!

gemeentereiniging | 21-01-21 | 16:10
▼ 1 antwoord verborgen

Akwasi for president

rein9576 | 21-01-21 | 16:03

Allemaal de schuld van GeenStijl !

elevator | 21-01-21 | 16:01 | 3

En Trump.

inCol | 21-01-21 | 16:14

en het Patriarchaat

3Xniks | 21-01-21 | 16:29

Wie gaat hem nu doen? Terry?

de Voorzittert | 21-01-21 | 16:01 | 2

Kauthar Bouchallikht natuurlijk!

MAD1950 | 21-01-21 | 16:04

Ik dacht Appa of Boef. De keuze is reuze.

Ruimedenker | 21-01-21 | 16:06

Cancel culture is only ok if we do it!

(God wat een gezellige samenleving creëren we zo hè)

Gen. Maximus | 21-01-21 | 16:01 | 2

Jep, triest.

SomsGenuanceerd | 21-01-21 | 16:30

Het is eigenlijk heel ironisch, als er meer waren die dat zouden inzien.

BobDobalina | 21-01-21 | 16:56

Nu nog even spijt krijgen....

jan1956 | 21-01-21 | 16:00

Vraag gewoon iemand van NIDA, die zijn in het geheel niet antisemitisch! En anders waren ze dronken...

eerstneukendanpraten | 21-01-21 | 16:00

Afgeserveerd. Nu ff dubbel paspoort inleveren en een bijdrage gaan leveren aan de verdere ontwikkeling van zijn thuisland. En nee, das niet NL.

BoerKoekoek | 21-01-21 | 16:00

Het is sowieso een besluiteloze kliek daar bij het Comité 4 en 5 mei. Als je al niet eens een keuze uit twee datums kunt maken...

goedverstaander | 21-01-21 | 16:00

Hij heeft dus 15 jaar geleden in prive een paar verkeerde, niet eens strafbare, uitlatingen gedaan waaruit bleek dat hij destijds niet veel op had met joodse mensen. Hij zegt niet bepaald nare dingen, maar de uitspraken waren wel verkeerd. Als we geen nieuwe materiaal van hem hebben waaruit enig antisemitisme naar voren komt is dit wel cancelcultuur van de bovenste plank.

BobDobalina | 21-01-21 | 16:00 | 10

Hij heeft wel meer op zijn kerfstok.

Zonen-van-Kuifje | 21-01-21 | 16:16

@kapoerewiet | 21-01-21 | 16:08: en wat doet kapoerewiet? die maakt de nare cancelcultuur gewoon tot de zijne. Cancelculture is geen exclusief links fenomeen. Er zijn genoeg linkse mensen die het verafschuwen en er zijn genoeg rechtse mensen die het omarmen, getuige veel reacties hier.

BobDobalina | 21-01-21 | 16:55
▼ 7 antwoorden verborgen

Onvervalst wieberen dus!

Lorejas | 21-01-21 | 15:59 | 2

Hoe zeg je dat nou in het Bargoens?

Zonen-van-Kuifje | 21-01-21 | 16:17

Geen bargoens maar "moeven" wel mooie.

Lorejas | 21-01-21 | 16:46

Dat betuttelende 'ik wens jullie wijsheid, liefde en compassie' is van het hardste cynisme. Meneer is in zijn kruis getast. Bah.

kapoerewiet | 21-01-21 | 15:59 | 1

Als iemand arrogant "ik wens je veel wijsheid toe" lispelt, dan heeft die persoon automatisch de discussie verloren.

Gewone_mevrouw | 21-01-21 | 16:04

Het zou wel passend zijn om een slachtoffer of nabestaande van Rutte's etnische zuiverings-Toyota's uit te nodigen.

obominotie | 21-01-21 | 15:59 | 1

Paar jezidi's wellicht die in gesprek gaan met Abdel?

BoerKoekoek | 21-01-21 | 16:17

De schuld van guurrechts dat er weer een getalenteerde streepjeslander gecanceld wordt. Toch?

Muxje | 21-01-21 | 15:57

Is dat buiten de (Abdel)kaders treden hem toch fataal geworden.

Spring Bruissteen | 21-01-21 | 15:57 | 1

Tja, heeft wel een rouwrandje nu.

Mr_Natural | 21-01-21 | 16:00

Hierbij wil ik graag Shirin Musa nomineren. Iemand die wel weet hoe het is om in eigen land onderdrukt te worden.

Rest In Privacy | 21-01-21 | 15:57 | 3

"Speelt Wilders in de kaart". Dus niet.

Muxje | 21-01-21 | 15:59

Ebru Umar zou ook een goede keus zijn. Maar dan worden onze vrienden van Denk weer boos.

MAD1950 | 21-01-21 | 16:21

@MAD1950 | 21-01-21 | 16:21: Dan nog liever La Klaver met een Pussy Hat. Nee, dan mijn Sylvana Simons. Toch een beetje ook een mevrouw van voorheen de Dierenpartij, maar dan bij de wilde Turkse spinnen af.

Gelukkig ben ik meer een billenman: een D cup zou afbreuk doen aan heur voor het verdere uiterst ranke frame.

Rest In Privacy | 21-01-21 | 16:27

Misschien had hij naast een dubbel paspoort, dubbele moraal ook een dubbele afspraak in zijn dubbele agenda staan.

Raspatat | 21-01-21 | 15:57 | 1

Hij kreeg er ook een beetje een dubbel gevoel bij..

Wijze uit het Oosten | 21-01-21 | 16:27

Nog niet echt dom dus... : Comité heeft enige druk uitgeoefend!'

Bouwfraudeur | 21-01-21 | 15:55 | 1

Uiteraard;
hij heeft natuurlijk wel de eer aan zichzelf mogen houden
anders was het discriemienasie, islamofobie en xenofobie geweest.

CLoVis | 21-01-21 | 16:01

Kunnen ze nu mooi Thierry Baudet vragen, een echte historicus

menschdurfteleven | 21-01-21 | 15:55 | 2

'Geachte aanwezigen.'
'Wat is vrijheid ons waard?'
'Drie miljoen doden lijkt me een acceptabel voorstel.'

Rest In Privacy | 21-01-21 | 15:59

Nu Benali zichzelf cancelt, lijkt me dit het moment voor Baudet om zichzelf uit te nodigen voor wat verbindende boreale borrelpraat.

Kicksalot | 21-01-21 | 16:57

Haha. Eikel.

RGV42 | 21-01-21 | 15:55

Ik ben voor een Christelijke spreker, een kruiswoordkunstenaar dus.

Mr_Natural | 21-01-21 | 15:55 | 2

Leuk!

Bouwfraudeur | 21-01-21 | 15:56

De partij van Van der Staaij heeft zich in de oorlog niet echt heldhaftig gedragen. Maar ik geloof niet dat het Comité 4 en 5 mei veel historisch besef heeft. Dat zal eerder roepen dat de SGP niet "verbindend" genoeg is.

MAD1950 | 21-01-21 | 16:26

Dat heeft wel de voorzitter van het 4 mei comité laten gebeuren ene Gerdi Verbeet een Oma die erg blij is met zich zelf. Ze heeft een man die nog enger is, ook PvdA uiteraard

Uw Verzekeringsadvis | 21-01-21 | 15:55

Is het al op de Jeaup?

eerstneukendanpraten | 21-01-21 | 15:54 | 1

Die waren ook tegen !

Uw Verzekeringsadvis | 21-01-21 | 15:55

Wens het Comité veel succes met het vinden van een nieuwe onderdrukte woordkunstenaar.

Rest In Privacy | 21-01-21 | 15:54

We hebben vast nog wel ergens een andere neger die Nederland ook niet bevrijdt heeft.

Frau Merkel | 21-01-21 | 15:53 | 4

Humberto Tan?

Montgomery Burns | 21-01-21 | 15:55

Zwarte Piet, die is immers op 4/5 december de mond gesnoerd.

Ik roep maar wat | 21-01-21 | 16:02

Breng ze nou niet op een idee, Ali B.
Het moet en zal namelijk een zandloper zijn, uweettog hoe die deugclubjes rollen.

Graaisnaaiert | 21-01-21 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik sta niet te springen om het te lezen. En nee, ik ben geen Jood.

Mr_Natural | 21-01-21 | 15:53 | 2

Als je nou niet springt ben je een...

TDB | 21-01-21 | 15:54

Het zou hem sieren als hij zich terug zou trekken tot in het bezette gebied: de Westelijke Sahara. Als Israël een stuk grond bezet houdt, waarvan het nog maar de vraag is of het illegaal is, is de wereld te klein. Als Rusland een stuk grond bezet, waarvan het nog maar de vraag is of het illegaal is, is de wereld te klein.
Als marokko een stuk grond bezet dat zeker illegaal bezet wordt, zwijgt men. Als turkije een stuk grond bezet dat zeker illegaal is, zwijgt men. Als turkije Syrië binnenvalt zwijgt men. Hypocriet tot op het bot.

Frau Merkel | 21-01-21 | 15:53 | 3

Zuiver ware tegel.

kapoerewiet | 21-01-21 | 16:00

Plus veul!

Wijze uit het Oosten | 21-01-21 | 16:25

U heeft een punt.

gozoman | 21-01-21 | 16:52

Maakt waarschijnlijk ruimte voor Anton Karel. Het moet en zal iemand van kleur zijn. Laat daar geen twijfel over bestaan.

The-loopy-cowboy | 21-01-21 | 15:52 | 1

Iemand van kleur. Dan nomineer ik Hiddema. Een zeer kleurrijk persoon!

Stuffed Human | 21-01-21 | 16:40

En nu die Gerdi Verbeet eruit tiefen. Toch teveel blunders de laatste jaren. Alsof moslims de nieuwe joden zijn. Ze moeten zich schamen

TRUMP | 21-01-21 | 15:51

"Ik wens jullie allemaal veel wijsheid, liefde en compassie."
Kijk dat vind ik nou lief.

Rest In Privacy | 21-01-21 | 15:51

De ware fascisten worden dankzij internet gelukkig snel ontmaskerd.

kapotte_stofzuiger | 21-01-21 | 15:51

Deugclubjes en deugers. Deugd bovendeugd. Maar hullie.

Williz | 21-01-21 | 15:51

Dat hebben we dan mooi voor elkaar.

Achiel | 21-01-21 | 15:51

Mooi zo. Weer een wolf in geitenkleren ontmaskerd.

WillemWordtWakker | 21-01-21 | 15:51 | 1

Meh!

Tobi | 21-01-21 | 15:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland