Dalings in ziekenhuizen zet DOORRR
RIVM-update: +7383
Social
Gefeliciteerd Nederland! Het aantal coronabedden in 's lands verpleeghospitaals is weer onder de 2000. En ook weer wat mensen van de IC af, dus dikke prima met die daling 5 dagen op rij. Nu niet denken dat we ergens zijn, want we zijn nergens. U wordt door uw overheid allemaal in supermarkten gepropt, en daar is het inmiddels veels te gezellig. In China zeggen ze gewoon snoeihard dat er 1 persoon per huishouden 2 x per week proviand mag gaan halen. En dat werkt daar ook. Hier niet. In Nederland staat men lekker te kletsen bij de non-food schappen in de Vomar, 20 verschillende bloemstukjes aanraken in de AH, gaat men massaal naar de sneeuw in Limburg, en/of demonstreren tegen faksisme in Amsterdam. Pandemisch-technisch niet bijster slim natuurlijk, en zo modderen we naar maart april mei juni juli en is alles echt helemaal naar de klote en failliet, behalve die fukkers met overheidssalarii en wachtgeld. Na de break een prima draad over pandemietjes aanpakken met een MOKERHAMER van koudgewalst keihardium (of hier in threadreader).
Social
Reaguursels
InloggenNu heeft ons aller Kim Feenstra zich uitgesproken over vaccinatie. Ze heeft het over een brainwash. Net zo hersenloos als types als Famke Louise en Paulien Wingelaar. Halen samen een IQ van knap 100.
De groeifactor voor de Britse variant is ondanks de lockdown 1.03 per dag. Dat is 3% rente op rente voor de dagelijkse Covid. spaarpot. Stel dat er nu 1000 besmettingen hebben in ons land, dan kan je heel simpel uitrekenen hoe we er over twee maanden voor staan.
Doe ff, heb geen log functie op mn telefoon.
@Sinterbikske | 09-01-21 | 19:39: oh ja, toch wel log functie, moest ff zoeken.
1000 x 1.03 tot de macht dagen.
5800 per dag extra, rond half maart
Een aanname van 1000 besmettingen en het lineair doortrekken van 3% besmettingen maken van uw verhaal een doomsday scenario dat in werkelijkheid haast niet op die manier lopen zal.
Daar denken ze in Engeland inmiddels anders over. Nieuws gevolgd?
De eerste paar maanden gaat dat geheel exponentieel. Daarna vlakt de boel misschien wat af, hopelijk wegens de vaccins.
@Beste_Landgenoten | 09-01-21 | 21:47: Heb ik nog niet gezien. Wat heeft u gelezen?
@Beste_Landgenoten | 09-01-21 | 21:48:
eenmaal /tweedemaal gevaccineerd blijft maar 3 maanden effectief, en na drie maanden weten we het niet zo goed!!!
geen immuniteit beloofd tot nog toe....
waarom hoor je hier niemand over ????
In Amerika inmiddels 6x zoveel doden door covid dan Amerikaanse slachtoffers tijdens de Vietnam oorlog....
En hoeveel doden zijn er in Amerika al gevallen door bende geweld? COVID moet nog iets meer z’n best doen denk ik om de nummer1 te worden.
Oh dan valt het weer mee!
Er waren niet meer soldaten om nog te sturen
De Amerikaanse covid slachtoffers zijn ook gemiddeld 6 x zo zwaar als Vietnam ganger.
Aan of met COVID overleden?
@dagpauwoog | 09-01-21 | 19:59: Als covid-19 de laatste zet heeft gegeven, (heel oneerbiedig gezegd) aan corona. Verder nog vragen?
@Sinterbikske | 09-01-21 | 19:31:
Zo'n 20 doden per dag, daar zit covid ruim boven.
@dagpauwoog | 09-01-21 | 19:59:
Is het hysterische angst of pure domheid dat je de realiteit probeert te ontkennen?
In de VS is 0.1% van de bevolking overleden. In NL 0.06%. De "prestaties" van Rutte en trawanten zijn niet veel beter dan van Trump.
@Gulliver | 09-01-21 | 20:36: Dom ben ik zeker niet en de grootste hystericus hier ben jij. Gillen en krijsen en opjutten. Ik denk dat een ieder dat hier kan onderschrijven. Zoek een baantje man, je lijkt nog jong te zijn.
Waarom is dat een relevante vergelijking?
@intrigant | 09-01-21 | 20:54:
Ondanks het feit dat Nederland veel en veel dichtbevolkter is dan de US, diet Nederland het nog steeds beter.
Beetje flauw om de Vietnamese doden niet mee te tellen.
Hahaha, CNN Amy Goodman gekeken?
Ja jommes. De Britse variant. Over een maand of twee zien we daar enkele duizenden positief geteste personen van, dagelijks, bovenop de oude bekende variant. Je kunt t heel simpel extrapoleren vanuit de Engelse situatie plus het gegeven dat deze mutatie ook hier reeds onder ons is.
Je vergeet de zuid-Afrikaanse variant die inmiddels ook aangetroffen is in west-Brabant.
Weet Hugo inmiddels wat een exponentiële functie betekent?
Dat maakt het dubbel gevaarlijk inderdaad.
@Sinterbikske | 09-01-21 | 19:32:
Expentiele, is dat een schoenmerk of een bijbeltekst ?
Gelukkig gaan we er niet dood aan. Al helemaal niet als het vaccin onskomt redden en sedan onze vrijheid terug gegund krijgen!
@Stijl_Loos | 10-01-21 | 10:32: *we dan
Ik wil weer kunnen sporten. Dat moet de overheid gaan regelen. Overgewicht helpt niet echt tegen Corona, integendeel. Daarnaast is sporten redelijk Coronaproof zolang je elkaar niet aflebbert bij elk goaltje.
De overheid kan wel voor jou gaan sporten denk ik.
Ja hier zijn de hallen ook dicht, skiën is gelukkig wel mogelijk.
Als je ziet hoe je een sportschool uberhaupt binnenkwam redelijk coronaproof ja. Bellen, mailen om een afspraak te maken, je melden of noteren dat je er bent. Ff jezelf reinigen en daarna alles wat je aanraakt of wat er naar neigt ontsmetten.
Ondertussen in de Etos, Kruidvat, dönerzaak, bloemenstal allemaal lang leven de lol maar essentieel.
Gelukkig gaat het in de supermarkt wel prima...
Je mag gewoon sporten, thuis en in je tuin. Een beetje achter een bal aan wandelen is niet de enige sport die overgewicht tegen kan gaan.
Twee christelijke dames kwam ik tegen in het park. De ene zei tegen de andere dat ze maar zo lang mogelijk moesten wachten met dat vaccin toe te dienen op jonge mensen. Je weet nooit wat je er van krijgt. En ze vervolgde met:”Ik denk dat het eigenlijk wel goed zou zijn als iedereen Corona krijt.”
Dus mevrouw vindt het risico van het vaccin groter dan het doorlopen van een Corona besmetting. Ik vind het een heel fascinerend hoe het menselijk brein werkt en omgaat met risicoinschatting en informatie.
Hoe wist je dat ze christelijk waren?
En wat als de mRNA vaccins (Pfizer, Moderna) op termijn voor klachten zorgen? Deze zijn itt klassieke vaccins (Oxford, Sputnik) nooit eerder op grote schaal toegepast op langlevende zoogdieren zoals mensen. Misschien is de voorzichtigheid van deze christelijke dames wel ingegeven door zelfbehoud.
God is hun vaccin voor alles
@Beste_Landgenoten | 09-01-21 | 19:38: Zelfs die is betrouwbaarder dan je onvolprezen kartel, dat door jou aanbeden wordt.
Ik vind het zo gek nog niet. Bij jonge mensen verloopt covid in de meeste gevallen a-symptomatisch. Bij het vaccin heb je 80% kans op 1 of meer bijwerkingen (Volgens de FDA in de VS) De meeste zijn licht, maar nog altijd vervelender dan geen bijwerkingen.
klopt,onder de 65 is het niet dodelijk, alleen met ernstig overgewicht en onderligende lijden.
Zeker ook een gebrek aan wattenstaafjjes?. Zojuist bij Een Vandaag gezien hoe een medewerkster van de Heemhaven het staafje eerst in de mond en daarna in het neusgat stopte voor de coronatest. Schuddebuikt van het lachen nu...
Andersom zou ik wel bijzonder vinden, maar heeft zo'n ding niet twee kanten?
@Dr. Blechtrummel | 09-01-21 | 19:12: Ja, maar dat had zij niet ontdekt.
Sorry voor de spelfouten, was een beetje nerveus.
@Vitale-Reaguurder | 09-01-21 | 18:51: Niet zenuwachtig worden hoor, Joris is waarschijnlijk aan een lekker biertje toe.
Mooi overzicht.
www.maurice.nl/2021/01/09/dagcijfers-...
Green team, Red team. Ok, ga me beraden op team orange; 'Als u kunt stoppen, stop maar even.'
@Dr. Blechtrummel | 09-01-21 | 19:25: Green Team zo noemen de experts van Team de Hond zich. Statistici en arts. Als reactie op de zwamneuzen van de overheid.
Ja?! Mogen de kappers al weer werken?
Wordt het al tijd om uw nick aan te passen dan?
@Dr. Blechtrummel | 09-01-21 | 19:33: In 'Mallerd' dan misschien?
OT @omanders: veel dank voor je link van paar dagen terug naar het best wel heel erg long read artikel in NY Mag. - "The Lab-Leak Hypothesis" ! Zeer interessant.
Your welcome
Het interesseert mij niks meer, laat het maar weten als de kroegen weer open zijn...
Die is hier iedere dag open.
Door thuis verder voor zichzelf te zorgen wordt het aantal ligdagen in ziekenhuizen ingekort en de druk op de zorg verminderd. Hier zijn ze ook in het VK al mee aan de slag. Dus alle doomsday scenario’s kunnen de prullenbak in.
www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-...
Hoe lang houdt het medisch personeel het werken onder deze druk nog vol?
Mooi initiatief maar om nu direct te stellen dat dit DE oplossing is, is wel een tikkie naïef.
Een goed initiatief. Nog beter zou zijn de eerste lijn eerder weer hun werk te laten doen. Zoals het voorschrijven van nu door WHO tegengehouden medicatie. wHO rules the world. Het ziet er naar dat over enkele weken of enkele maanden ivermectine toegestaan gaat worden. Immers de vaccins zijn verkocht/ besteld. Virologen van de RIVM hebben zich verrijkt en nu gaat de simpele medicatie binnenkort door de huisartsen voorgeschreven mogen worden. Het is allemaal zo doorzichtig.
@Gulliver | 09-01-21 | 18:16: Moet je aan ze zelf vragen, hier zijn ze niet, te druk.
Nederstan heeft een onuitputtelijke voorraad van oudjes, zieke mensjes en die met onderliggende zwakheden.
Die voorraad zal toch wel een keer op zijn?
Binnenkort.
Ben je nou echt zo simpel dat je gelooft dat alleen bejaarden ernstig ziek kunnen worden van het virus?
@Gulliver | 09-01-21 | 18:10: Simpel ben ik niet en ik geloof dat iedereen het kan krijgen, maar dat geneuzel ben ik gewoon helemaal zat. Refererend aan het artikel boven.
@Gokmaar | 09-01-21 | 18:15:
Dat klinkt nogal simpel.
@Gulliver | 09-01-21 | 18:17: lol. Het is ook simpel.
Ik snap er ook niets van. Ga een dutje doen en morgen weer fris reagueren.
Heerlijk, er komt maar geen einde aan.
We gaan van de ene lockdown vanzelf over naar de volgende.
Oh, nee, wacht er komen verkiezingen aan!
Denk je dat het virus zich wat van de verkiezingen aantrekt?
Verkiezingen: 17 maart
Niet reizen tot: 19 maart
Er is al voorgesorteerd hoor
@Gulliver | 09-01-21 | 17:57: hangt van de windrichting af, bij zuidwesten wind uit den haag wel.
En na de verkiezingen is de corona voorbij.
Thuiswerk bonus? Pfft. Wees blij dat je baan nog bestaat!
Waar heb je het over?
De werkloosheid is vorig jaar licht gedaald.
Dan nog de derde golf en daarna is het klaar, zoiets was het toch? Misschien heb ik al een spuitje voordat die zich aandient. Wanneer dat is mag Hugo weten...
Was vandaag een stukkie fietsen, ergens haalde ik iemand in op het moment dat iemand mij in wilde halen.... De fucking shite die je dan over je heen krijgt... Nog 3 maanden lockdown en ik ga nergens meer heen zonder bulletproof vest en ammo....
Iemand inhalen die je wilde inhalen ?
Had je haast of zo ?
Moest je dringend boodschappen doen of ging je kijken om wat te zeuren te hebben?
So true... maar wel ff redelijk blijven he: ze begrijpen de taal niet, kennen de verkeersborden niet, en hoeven ook niet in te burgeren he? Want het is niet hun schuld toch dat ze hier zijn?
Ze snappen het best wel.
Hun gps staat gefixeerd op het loket van de sociale dienst?
Is er nou al eens bewijs dat 't Engelse dingetje daadwerkelijk besmettelijker is? Ik las tot op heden slechts onderbouwing voor 't tegenovergestelde. Ben dus nog niet overtuigd.. Iemand goede bron?
Besmettelijker, maar minder ernstige symptomen, tenzij je er binnen een dag dood van neervalt. De gebruikelijke wirwar van feitjes dus.
Het is no time de meest prevalente virus stam geworden. Ik kan geen link delen, maar BBC heeft veel info op hun website, bv "New coronavirus variant: What do we know?"
Daar gaat het niet om.
Doel is om de lockdown te kunnen voortzetten.
@Bolder | 09-01-21 | 18:03:
Denk je dat de lockdown bedoeld is om jou te pesten?
@Gulliver | 09-01-21 | 18:04:
De lockdown om mij te pesten?
Welnee, hoe komt u daar nou bij.
Ik heb er totaal geen last van!
@Diederik_Ezel | 09-01-21 | 17:27: er ligt 40cm sneeuw in Madrid!
@Bolder | 09-01-21 | 18:08:
Wat loop je dan te janken?
Gewoon netjes je mondkapje op doen als je je dagelijkse krat bier gaat halen en alles komt goed.
@Gulliver | 09-01-21 | 18:11: maar dat doe ik ook!
Ik was alleen vergeten om mijn sneeuwkettingen om te doen, stom.
In Londen zijn ze nu aan het pieken, dat is bij ons over twee tot drie weken ook het geval. Rotterdam en Amsterdam gaan het het moeilijkst krijgen.
Nederland is al over de piek heen.
Rutte heeft het land op tijd op slot gegooid.
@Gulliver | 09-01-21 | 17:43: Mutti Merkel bedoel je? Loopjongetje Rutte volgt braaf enige dagen later, zoals de meeste maatregelen overigens. Waar hij niet gevolgd heeft is terug te zien aan de beroerde nummers in Nederland.
@hisxxx | 09-01-21 | 17:48:
Nederland doet het uitstekend hoor.
Sommige types hebben altijd wat te klagen.
Wat lul je nou over Amsterdam? 186 besmettingen gister. Op 820.000 inwoners? Nog geen 54.000 besmet in totaal.
@Lorejas | 09-01-21 | 18:23: in Amsterdam en Rotterdam zijn het eerste die Britse variant gevonden. Weet je nog hoe dat ging daar in het oosten van Braban? En deze variant zou zich sneller verspreiden. Verder lul ik ook maar wat om de panelen te vullen. Maar bedankt voor je reactie.
Oh zo. We zullen zien. Laatste wat ik daar over las waren verpleegkundigen in ziekenhuis.
"Drukte in natuurgebieden bij Haarlem, Bloemendaal en Zandvoort; files op toegangswegen"
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/DMF2021010...
Nou vreselijk. Al die mensen die een wandeling gingen maken ik de vrije natuur. Net als de massa sterfte na de paasdagen, hemelvaart en pinksterdagen.
Boeiend. Buiten is gezond.
D.Onderop | 09-01-21 | 16:59 Niks verkeerd mee. Zoek de frisse lucht op. Waar moet je dan naartoe. Ja, ik zag vandaag weer ouders met een sloot aan kinderen in de supermarkt. Een soort speeltuin. En ja, helaas, ik moet het weer melden, veel getinten en hoofddoeken.
Positief getest: 7.383.
Hoeveel mensen hebben ze hiervoor moeten testen?
7387 * (100/13,7) = ongeveer 54 duizend ofzo?
@Diederik_Ezel | 09-01-21 | 16:46: Zoiets; we zitten nu op 13.6% positief getest.
Zoek het even op als het belangrijk voor je is.
De cijfers zijn openbaar.
@Gulliver | 09-01-21 | 18:18: het aantal testen is inderdaad wel te vinden als je heel goed zoekt. Terwijl dat juist het belangrijkste getal is. Hoeveel er positief getest zijn is niets waard. Tijdens de eerste golf werd niemand getest behalve wanneer halfdood.
@Analia von Solmsch | 09-01-21 | 18:26:
Hoef je helemaal niet goed voor te zoeken hoor. Staat gewoon op de site van het RIVM.
Of je er nou dood gaat aan corono of niet, je moet en zal in angst leven.
Of dat je failliet gaat en zonder dak boven je hoofd, eten komt te zitten, is maar een klein detail.
@VW, alles ist vorbei | 09-01-21 | 16:56:
Kost een paar miljoen per sterfgeval, maar wie kan dat wat schelen
@VW, alles ist vorbei | 09-01-21 | 16:56: wist niet dat mensen dakloos werden van corona. Wel dat zij hyperangstig zijn geworden.
Ik leef absoluut niet in angst. Ik vind het juist een veilig gevoel dat het kabinet de besmettingen en opnames goed in de smiezen houdt.
@zoalsikhetzeg | 09-01-21 | 17:04:
Daarom hebben veel Nederlanders gewoon schijt aan de regels.
Kijk je uit naar Engelse toestanden??
@VW, alles ist vorbei | 09-01-21 | 18:21:
Ja nee! maar natuurlijk kijk ik daar naar uit, kan niet wachten.
Is dit het antwoord waar je op hoopte?
@zoalsikhetzeg | 09-01-21 | 18:55:
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
@VW, alles ist vorbei | 09-01-21 | 19:17:
Nou nou, U doet uzelf ernstig tekort. zo erg is het toch niet?
Moet ineens denken aan ‘covfefe’. Zou the Donald het in 2017 al geweten hebben?
Hoop wel dat gevaccineerden zich weer vrij mogen bewegen. Denk bijvoorbeeld aan al die oudjes die opgesloten zitten, zonder bezoek, geen groepsactiviteiten, etc. Leg die maar eens uit dat als ze gevaccineerd zijn, ze niet iets mogen doen omdat dat oneerlijk zou zijn tegenover niet-gevaccineerden.
Dat gaat niet gebeuren. Het is niet mogelijk een verschil tussen gevaccineerden en niet gevaccineerden te controleren/handhaven.
Gevaccineerde kunnen ook verspreiden, gaat niet gebeuren.
Het schijnt dat het vaccin je DNA verandert in dat van een zombie. Geen goed idee dus.
@lekgoot | 09-01-21 | 16:48: In ieder geval rommelt het vaccin met het dna van de mens en dat is altijd een héél slecht idee.
@Damoos | 09-01-21 | 16:37: Moest het even checken maar RIVM schrijft alleen dat ze niet wéten of iemand na vaccinatie nog andere kan besmetten. Ik begrijp zelf niet helemaal hoe dat wél zou kunnen, bedoelen ze dan dat je net als (bijvoorbeeld) een stok of deurklink mensen kunt besmetten omdat je toevallig wat deeltjes aan je hand hebt zitten, of kun je mensen dan nog steeds ziekhoesten bijvoorbeeld? Indien het om de eerste situatie gaat is het natuurlijk wel onzin om met die reden mensen binnen te houden.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 16:58: Waarom handen wassen dan?
@FGAINA | 09-01-21 | 17:00: Omdat dat net zo effectief is als het dragen van een niet-medisch mondkapje.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 16:58: Van handen schudden en vervolgens bv aan je gezicht zitten kun je zeker wel ziek worden. Waar haalt u dit soort onzin vandaan?
@FGAINA | 09-01-21 | 17:00: Heb ik al eerder over gepost. Dat is tegen secundaire infecties, zoals longontsteking, die wil je niet nog eens bovenop je corona hebben.
Het is ook oneerlijk. De gezonde mensen zouden namelijk gewoon moeten kunnen bewegen omdat zij nooit massaal een beroep doen op de ziekenhuizen als het virus verder verspreid. Dus je vraagt aan de gezonden een offer dat je niet bereid bent terug te geven. Enfin, het maakt mij niet uit, maar ik zou het niet raar vinden als gevaccineerde wel al buiten mogen spelen.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 16:55: dat is, gelukkig, niet waar.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 16:55:
Waar haal je dat soort onzin toch vandaan....
@Damoos | 09-01-21 | 16:37: Zodra zo'n beetje alle ouderen aan de beurt zijn geweest, doet het besmettelijk zijn niet meer terzake. Immers, de mensen voor wie het virus gevaarlijk is, zijn dan ingeënt.
@Knitty | 09-01-21 | 17:47: In haar wereld wel.
@5611 | 09-01-21 | 18:06:
Ga eens in een ziekenhuis kijken als je meent dat alleen bejaarden ernstig ziek kunnen raken.
Zelfs een jonge gezonde profvoetballer als Berghuis is met covid in het ziekenhuis beland.
@Gulliver | 09-01-21 | 18:14: En sommige jonge voetballers vallen dood neer op het veld. Pure beeldvorming versus droge dataanalyse, trap er niet in.
@Binnenbaan | 09-01-21 | 18:51:
Simpele types als jij gaan het pas begrijpen als ze voor een overvol ziekenhuis naar adem liggen te happen.
@Gulliver | 09-01-21 | 19:12: Jij bent een paniekvoetballer
Shit loopt uit de hand.
Bleib zu Hause.
Shit loopt helemaal niet uit de hand, er moeten keuzes gemaakt worden. Niks mis met keuzes maken.
@opblaasschaap | 09-01-21 | 16:30:
Maak dan keuzes, maar blijf thuis.
@RickTheDick | 09-01-21 | 16:33: Of ik wel of niet thuis blijf maak ik zelf uit en niemand anders.
@opblaasschaap | 09-01-21 | 16:30: ik heb gehoord dat opblaasschapen het eerst geprikt gaan worden...
@Lupuslupus | 09-01-21 | 16:39: die zit Lupus helemaal met je eens
@Lupuslupus | 09-01-21 | 16:39:
Vergeet dan de basisregels niet. Anderhalve meter, mondkapje.
@aardv@rk | 09-01-21 | 16:42:
Inderdaad. Bikkelhard die Lupus.
En doe thuis ook een mondkapje op. En houd de hele dag de tv op NPO voor het laatste angstzaai nieuws. En ga dood aan overgewicht
@van heinde en verre | 09-01-21 | 16:48:
Nee, drink water en leer pianospelen.
@RickTheDick | 09-01-21 | 16:46: Nee, niet bikkelhard maar gezond verstand. Dat zouden veel meer mensen moeten hebben en gelukkig zijn die er ook, hoewel nog veel te weinig.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 16:56:
Gezond verstand als in geloven dat een man over water kon lopen en opstaan uit de dood?
Vertel, wat loopt er uit de hand? Moeten we weer in paniek schieten?
Corona icm Brexit gaat een ongekende ramp opleveren voor GB.
Hopelijk zijn we hier goed voorbereid.
Maar in hoeverre is Brexit dan de oorzaak van de ellende waarin de Engelsen nu zitten?
Zijn Brexiteers verantwoordelijk voor deze shit?
Dit is wel de mooiste tegel van de dag wat mij betreft ( snel nog ff wc papier hamsteren gaat).
@Ruimedenker | 09-01-21 | 16:34:
De Engelse regering heeft niet de volle aandacht kunnen geven aan het bestrijden van covid, wat ze wel hadden moeten doen, omdat ze ook Brexit moesten regelen. Dit was trouwens niet nodig geweest, omdat de EU had aangeboden dat Engeland nog 1, of zelfs 2 jaar, verlenging van de transitie periode van Brexit mocht gebruiken. Dit heeft Engeland geweigerd, met als gevolg dat ze een puinhoop hebben gemaakt van zowel Covid als Brexit.
Covid: meeste geld uitgegeven van iedereen in Europa, meeste doden (per 100,000 inwoners), op 1 na grootste krimp economie
(Ca 11%, dubbele van krimp Nederlandse economie). Oh, en dankzij Brexit ook langzaamste herstel economie in Europa verwacht.
@Carlitros | 09-01-21 | 17:01:
Wat hadden ze beter tegen covid kunnen doen zonder brexit ? Langer wachten op vaccins vanuit de EU ?
@Lupuslupus | 09-01-21 | 17:01: het ging mij om die laatste zin, die schudde me weer even wakker.
@cheops | 09-01-21 | 17:14:
Zich kunnen concentreren op hun Test and Trace systeem, en dat werkend te krijgen. Heeft ze tot op heden zo'n 20 miljard gekost, en werkt voor geen meter.
www.reuters.com/article/uk-health-cor...
Ze hebben een groot tekort aan verpleegkundigen. Zo'n 50,000 in totaal. Door Brexit hebben zo'n 22.000 EU verpleegkundigen en overige staf de NHS verlaten. Zonder Brexit, minder tekort, en - again - zich meer kunnen concentreren op verminderen tekort.
www.independent.co.uk/news/uk/politic...
Of ze hadden zich beter kunnen concentreren op het aanschaffen van beschermende kleding en medische apparatuur die aan de kwaliteitseizen voldoen, en van gerenommeerde leveranciers ipv vriendjes en sponsors
www.ft.com/content/ee4f2220-9b22-4a4d...
www.independent.co.uk/news/uk/politic...
@Carlitros | 09-01-21 | 19:16:
Brexit was er al vér vóór Corona.
Achteraf heeft iedereen gelijk.
Iets te makkelijk geoordeeld, beste Carlitros.
En misschien zijn de “remainers” wel de superspreaders.
Nee, het één staat los vh ander.
Frankrijk, Italië, Spanje..... ook een drama, allemaal EU-leden.
@Ruimedenker | 09-01-21 | 19:25:
Iets meer denken, Ruime! Tot 31-01-2020 ging Brexit over de withdrawal agreement, de scheiding. Vanaf 1-2-2020 ging Brexit over de nieuwe relatie met de EU, met no deal als mogelijk resultaat. Oh, en vanaf februari begon ook covid op te spelen. Geen relatie, zegt u?
Frankrijk, Spanje, Italie, ook allemaal niet best. Maar de UK was de allerslechtste, en 1x op 1 na slechtste, in alle categorieen. Aantal doden, krimp economie, geld uitgegeven, en verwacht economisch herstel. En je vergeet - toeval? - 1 ontzettend belangrijk voordeel de UK in een wereldwijde pandemie. Het is nondeju een eiland!
Oh, en remainers mogelijke superspreaders? Hm. Kijk naar de UK media, en het was geen toeval dat pro Brexit "celebrities", journalisten en Tory politici veel vaker tegen lockdown waren dan remainers, of zelfs covid als een hoax bestempelden.
Ik heb even BBC zitten kijken gisteravond...1 op de 30 mensen in Londen positief getest afgelopen dagen en in lokale ziekenhuizen zal non-covid verder worden afgeschaald. Rijen ambulances voor de SEH. Aangezien de Britse variant ook al hier is (5-10% van besmettingen in grote steden) zal het slechts een kwestie van tijd zijn tot aantallen hier ook weer verder oplopen helaas.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 17:03: Wat een rare reactie, alsof iemand geniet van rijen ambulances voor een ziekenhuis. Mijn reaguursel is gewoon gebaseerd op wat de BBC meldt dus leg mij maar uit wat er niet aan klopt.
Dus non-covid patienten zullen dus niet worden geholpen. Vandaar dat al die mensen nog snel een ambulance bestellen.
Iemand linkte gisteren al een artikel hierover. Dat is tamelijk heftig. 3,3 % besmet in een week.
@BobDobalina | 09-01-21 | 17:14: Ja ongelooflijk, ik dacht eerst dat 1 van de 30 testen werd bedoeld maar het is op de totale bevolking.
@BobDobalina | 09-01-21 | 17:14:
Aangezien het virus al een aantal weken bezig is zullen ze snel aan de groeps immuniteit zitten. Elk nadeel heb z’n voordeel
@BobDobalina | 09-01-21 | 17:14: Komt de groepsimmuniteit toch een stuk sneller in zicht.
Het maakt geen fuck uit wat voor maatregelen er wordt getroffen, veel mensen zijn dom en a-sociaal, daarom zitten we in deze situatie. Als iedereen gewoon eens z'n verstand gebruikt dan waren we al lang van Corona af...
De enige manier om van corona af te komen is om dood te gaan. Men roept nu dat de besmettingen naar beneden moeten. Maar het is ook een feit dat je corona kan hebben zonder last van te hebben. En het is een feit dat die verschillende testen een verschillende resultaat geeft. Jij denkt dat die maatregelen helpen. Als je dus besmet kan worden door wat mensen uitademen en het feit dat dat virus ook op materiaal een aantal uur blijft leven, dan maakt het niks uit. Want het zit overal: dus ook op je kleding; op alles wat je koopt; etc etc. De enige manier om ervan bevrijdt te zijn, is als je dood bent. Dus houdt er maar eens mee op om anderen de schuld te geven. Het feit dat jij de afgelopen 7 dagen minstens 1 keer buiten bent geweest om boodschappen te doen, heb jij bij gedragen om corona te verspreiden. Dus wie is nu dom en a-sociaal.
Verstand gebruiken als in: iedereen elke 2 weken testen? want nu zijn bijna alle maatregelen "als je klachten hebt" terwijl de meeste besmette mensen geen klachten hebben of wel klachten maar niet de officiële corona klachten. Een rijk land als Nederland moet toch in een jaar tijd voldoende test capaciteit kunnen produceren?
En hoofdchirurgen
Dus iemand van één of andere krant doet een doomsday voorspelling (voor de clicks) en iedereen loopt er achteraan. Ze kunnen niet eens het weer voorspellen van 10 dagen verderop, maar besmettingen natuurlijk wel.
Ze werken met scenario's. En de worst case scenario's zien er gewoon slecht uit.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:26:
En de best case scenario’s zien er beter uit. En volgens de best case scenario’s van de rayonhoofden hebben we ieder jaar weer een Elfstedentocht. De realiteit bij best en worst case scenario’s is vaak ver te zoeken
De eigenwijze Nederlander, nul coronapunten.
In de VS gister een kleine 4200 doden. In totaal nu 364 duizend mensen overleden aan Covid. Dat zijn toch enorme aantallen.
Het valt inderdaad op dat het aantal overledenen in een land recht evenredig is met het aantal mensen met obesitas in datzelfde land. Volgens mij is dat hele Covid19 toch vooral een welvaartsziekte. Want waar blijft bijvoorbeeld die beloofde humanitaire ramp in Afrika? Ik hoor er nooit meer iemand over. Waarschijnlijk omdat het er niet is. In Afrika hebben de mensen wel wat anders aan hun hoofd.
Één op de 901 mensen is daar inmiddels overleden aan Corona. In Nederland één per 1421 inwoners volgens de cijfers. Is veel, maar ik ben bang dat de werkelijke verhoudingen niet zo gek ver uit elkaar liggen. Het verschil zit em in de manier van registreren. Maar veel te veel Idd.
Op een hele grote bevolking, dat wel. Met staten die allemaal andere dingen doen. Valt nog mee dat er geen paar miljoen dood zijn ondertussen.
@VanBukkem | 09-01-21 | 16:25: In Marokko inmiddels een kleine tienduizend Covid doden. Wordt weinig getest, dus het echte aantal ligt waarschijnlijk hoger. Niet buitensporig veel obesitas, gemiddeld een jonge bevolking. En een zonnig klimaat. Dus zeg het maar...
Ja bizar, zeker als je bedenkt dat bij 9/11 ongeveer 3,000 doden vielen.
Reken het even om naar aantal inwoners VS en dan Nederland, wil je?
Van de morons die opeengepakt en zonder mondkapje het capitool bestormden daarvan gaan we over 10 of 14 dagen een extra coronagolf zien.
@VanBukkem | 09-01-21 | 16:25: u zit te hopen op een hivcovebola2021?
@Sinterbikske | 09-01-21 | 16:30: Marburg/Spaanse Griep. Dat scenario speelt zich af in de TV serie "ReGenesis". Het experimentele vaccin daarin maakte alles heel veel erger.
@Piet Karbiet | 09-01-21 | 16:29: Bijna twee miljoen wereldwijd. Daar kunt u niet tegenop relativeren.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:28: De waterpijpcultuur zal ook niet helpen in dat soort landen.
@Vuurwezel | 09-01-21 | 16:35: Sisha lounges zijn al sinds maart 2020 dicht.
Weet wel dat iedere dode met COVID als COVID-dode gerekend wordt (dus ook iemand die met een verkeersongeluk om het leven kwam). Maar blijf vooral jezelf gek maken.
@Piet Karbiet | 09-01-21 | 16:29: Is hierboven al gedaan, luie fl@kker.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:28:
In Marokko zijn er 7685 mensen overleden bij een bevolking van 37 miljoen. Ze doen het dus goed.
@LuNaTeeQ | 09-01-21 | 16:40: Eens.
@mikes43357369 | 09-01-21 | 16:56: Officieel. Maar er wordt heel weinig getest. Dus reken op het dubbele.
Dit jaar wonen er 332 miljoen mensen in dat gekke land. Oftewel 0,11% van de mensen zijn gestorven aan corona.
@LuNaTeeQ | 09-01-21 | 16:40: Als je Covid hebt moet je thuis blijven. Als je je toch op de openbare weg begeeft en wordt doodgereden, is dat karma.
@loser | 09-01-21 | 17:31: Dat zijn er veel. Vergeet niet dat lang niet alle inwoners besmet zijn geweest.
@loser | 09-01-21 | 17:31: Precies, er zijn 20 maal zoveel Amerikanen als Nederlanders. Deel die 360.000 door 20, dan kom je op 18.000 uit. Dat mag je vergelijken met onze 12.000 doden. Evenzo die 4.200 doden van gisteren. Delen door 20 levert 210, vergelijk met 139 doden hier.
@5611 | 09-01-21 | 18:16: Ga maar uit van het CBS: we zitten al tegen de 20K doden aan vanwege het weinig inclusief turven van de covid-doden in verzorgingstehuizen.
@LuNaTeeQ | 09-01-21 | 16:40: Struisvogelargument.
@Binnenbaan | 09-01-21 | 18:25: +- 750 doden <65 jaar.
@zwaaropdehand | 09-01-21 | 18:28: verkeersongeluk is een van de vele voorbeelden. Deze generalisering niet mee wegen is pas struisvogelen
1 op de 1000 Amerikanen is inmiddels aan covid overleden.
Een bizar getal als je bedenkt dat het ergste daar nog moet komen.
@Gulliver | 09-01-21 | 19:23: InBelgie ligt het hoger. Een bizar getal. Komt wel erg dichtbij.
Verdomd jammer dat er geen lange rijen staan voor de supermarkt.
Ik zou het wel weten:
Aflaten, koffie, thee, wiet, broodjes, limonade...
Aflaten, koffie, thee, wiet, broodjes, limonade...
Kun je jezelf voorstellen dat er iemand verdacht wordt van doodslag door verzet om een mondkapje te dragen.
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3323503/b....
Als er Poolse supermarkten opgeblazen worden zie je ze niet
Ik heb dat artikel gelezen, en het gaat om het geweld tegen politieagenten, dus volledig terecht.
@Vuurwezel | 09-01-21 | 16:30:
Om een mondkapje?
@Vuurwezel | 09-01-21 | 16:30:
Bedenk dat de agenten eisten dat de personen een mondkapje moesten dragen. Vind u deze escalatie om zoiets normaal?
@Vuurwezel | 09-01-21 | 16:30:
Wil ik er ook nog bijzeggen dat dit geen doorgewinterde criminelen zijn en vanmorgen gewoon naar hun werk zijn gegaan.
@Vuurwezel | 09-01-21 | 16:30: idd.
Medewerkers van een winkel in Eindhoven hebben agenten mishandeld die hen aanspraken op het niet dragen van een mondkapje.
Ondanks de mondkapjesplicht droegen de medewerkers geen van allen een mondneusmasker.
Delicious Store, de winkel waar het personeel weigert een mondkapje te dragen, is nu voor onbepaalde tijd gesloten.
En, m.i., is deze sluiting terecht.
@MK27 | 09-01-21 | 17:48:
U bent een goede burger.
Daar in Engeland komen ze zogenaamd 2000 ziekenhuisbedden te kort. Ik zeg: leg die mensen gewoon in een hotelbed. De hotels staan toch nagenoeg leeg. En ik geef u op een briefje dat er op zo'n hotelbed niet significant meer zullen overlijden dan in een ziekenhuisbed. De enige reden dat die mensen in een ziekenhuisbed liggen is omdat ze dan wat dichter bij de IC liggen, mocht de benauwdheid echt doorzetten (waarvoor respect). Maar verder kunnen ze in het ziekenhuis ook niet zo heel veel voor je doen. Mijns inziens kan het gros van de patiënten net zo goed thuis uitzieken.
Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog maar eens: de meeste mensen die momenteel in het ziekenhuis liggen, liggen daar niet zozeer omdat ze doodziek zijn, maar vooral omdat ze doodsbang zijn, omdat ze nog nooit eerder ademhalingsklachten hebben gehad. Doodsbang voor het killervirus.
Je hebt er kijk op. De tandjes. U bent dokter of wa?
Ook als je niet op de IC ligt word je behandeld. Hoe wil je dat in een hotel gaan doen?
Hoe komt u aan uw huisartsendiploma, bij aankoop van een pak melk gekregen?
@Diederik_Ezel | 09-01-21 | 16:30: Je zal er mee samenwonen.
Exact. Net als die ene knakker van het UMC; de meeste mensen liggen niet vanwege het Corona virus in het ziekenhuis, maar met.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:30:
Behandeld waarmee dan wel? Virusremmers? Zuurstofflesje? Kan in een hotel ook.
@VanBukkem | 09-01-21 | 16:33: En dan lekker ff tien minuutjes naar de IC rijden als het fout gaat. Mag ik vragen wat voor werk u doet?
@DexterGordon | 09-01-21 | 16:29:
Ervaringsdeskundige.
Hee, ik zie beelden van mensen in ziekenhuizen die er beter aan toe zijn dan ik toen ik een longontsteking had. En tegen mij zei de dokter gewoon van "kruip t u maar even lekker een weekje onder de wol meneer VanBukkem. Hier heeft u wat tabletjes." Ik had niet de lucht om nog een interview te geven, of überhaupt om zinnen van meer dan drie woorden uit te spreken.
@VanBukkem | 09-01-21 | 16:33: Er komt wel geavanceerdere apparatuur bij kijken. En behandelingen.
@VanBukkem | 09-01-21 | 16:39: Maar u kunt er toch wel een beetje vanuit gaan dat ze daar in London met man en macht hetzelfde doen. Maar u ziet al vanaf een afstand wat iemand mankeert. Netjes.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:41: Ja en toch overlijdt bijna de helft. Maar dat blijkbaar liever dan medicijnen te geven.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 17:08: Dexamethason en remdesivir worden aan de meeste patiënten in het ziekenhuis gegeven, met als resultaat dat er verhoudingsgewijs minder patiënten op de IC liggen (1 op de 3 ipv 1 op de 2) dan in maart.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 17:08: Maar die mensen krijgen wel medicijnen. Sterker nog: het sterftecijfer is gedaald sinds afgelopen maart.
Met of zonder room service?
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 17:28: En in een code zwart situatie zouden ze gewoon kunnen gaan experimenteren met ivermectine cq het i-mask+ protocol. Baadt t niet schaadt t niet.
@VanBukkem | 09-01-21 | 16:33: zelfs thuis.
13,7% positief dat is nog steeds veel en veel te hoog dagcijfers zeggen niet zo veel maar dat % wel degelijk tijdens de eerste golf was dat een procent of 10 en toen konden de ziekenhuizen het al amper aan
Je kijkt niet naar absolute nummers maar naar een administratief proces dat zich inmiddels enkele malen gemuteerd heeft. Data eerste golf met tweede golf vergelijken is een beetje zinloos.
Heel interessant: hoeveel er van de geteste er positief gevonden is? Meeste mensen laten zich niet testen...
Het zegt dus niets.
Hoeveel hebben er klachten, hoeveel pretesten zijn er gedaan ...
Hoeveel mensen hebben Covid al gehad zonder klachten, dat is veel interessanter, maar ja, er wordt niets gemeten, alleen een aselecte steekproef... iedereen die statistiek heeft gehad weet dat deze meetreeks de prullebak in kan.
Hoorde vanmorgen 1 of ander raar wijf op de radio zeggen dat 60 jaar wel een mooi volmaakt leven is. zelf was ze al 60 plus, nou wat let je een kogel door je kop te jagen dan. De mens zou in NL anno 2021, 120 jaar kunnen worden met de juiste zorg. Zag de bitch niet echt zitten. Gek joh, soort van nazi Duitsland word je na je zestigste gewoon geruimd. Moet niet gekker worden, toch? Wie bepaald die grens dan?
ik ben midden 40 maar veel ouder dan 80-85 hoef ik echt niet te worden hoor
en die 120 kan een mens altijd al worden is de biologische max van onze genen
Ze is de enigste niet. Hoor in mijn omgeving meer van dat soort meningen als dat de grens op 60 gesteld moet worden met zorg verlenen en dat je zelf maar de kosten moet betalen als ongevaccineerde. Nou, dan lust ik er nog wel een paar. Dan ook alle rokers, drinkers, obesitas ,snuiters.
@Petroselinum crispum | 09-01-21 | 16:14: Als je kwaliteit van leven nou nog hartstikke goed is, waarom zou je dan dood willen. Ik ken iemand die word dit jaar 100, oké is stokdoof maar nog goed ter been en goed in haar koppie, die zou dan al 40 jaar in reserve tijd zitten. Dat gaat er bij mij niet in, laat die lekker leven. Wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen? Ik bedoel maar.
@MoonBeebe | 09-01-21 | 16:17: Vergeet de snuivers niet, de sporters, de hardrijders, en natuurlijk de onvoorzichtigen.
@MoonBeebe | 09-01-21 | 16:17:
Lijkt mij een prima plan. Uitzondering voor degenen die nu verslaafd zijn, en mensen die niet volwassen zijn en toen verslaafd geworden. Want ontoerekeningsvatbaar. Maar iedere 18plusser die nu nog begint aan roken moet maar meer verzekeringspremie betalen of afzien van behandelingen. Het is tijd dat volwassen mensen de rekening krijgen voor eigen keuzes.
De Duitsers hadden daar zo'n inmiddels 90 jaar geleden ook bepaalde ideeen over om gehandicapten, en geestelijk gestoorden te "ruimen".
Ook hier in dit land hebben het enkelen het al over "dor hout".
@flame_me | 09-01-21 | 16:28: Ik neem aan dat die rokende 18+er dan ook geen accijns op zijn sigaretten hoeft te betalen en dat hij een lagere pensioen- en AOW-premie betaalt? Of werkt dit soort dingetjes altijd maar één kant op?
@meneer Q | 09-01-21 | 16:39: Daarom heeft de overheid niets gedaan met het Delta Ventilatieplan van de Hond. Niets doen aan de recirculatie van de lucht in de verpleeghuizen en in de weinige verzorgingshuizen die er nog over zijn. Ze vinden de massale sterfte daar kennelijk wel best. In het OMT / rivm zitten alleen virologen/ dierenartsen gespecialiseerd in maag/ darm virussen. Van airborne virussen hebben ze geen kaas gegeten en star en koppig als ze zijn geven ze hun falen niet toe. Arme mensen in die verpleegtehuizen. Doodgaan zonder vrienden en familie om je heen.
Opnieuw focus op het wassen van je handen. Wie doet dat nog?
Nooit aan meegedaan, alleen na thuiskomst uit de supermarkt, karretje of mandje vastgepakt. Geef mensen geen hand dus waarom zou ik meer dan normaal mijn handen wassen, en dan nog met desinfectiemiddel ook. Was sowieso vaak mijn handen, na aanraken van voedsel, vuilnisbak of pakken van kachelhout en toiletbezoek, maar niet vaker dan normaal.
Elke keer na het schijten.
Moet het dan nog vaker?
Dat is tegen de secundaire infecties, longontsteking bovenop de corona bv. Gewoon met je handen van je gezicht afblijven tot je thuis je handen kan wassen, dat scheelt al een hoop. Je hoeft niet de hele dag je handen te wassen als je thuis bent.
@Vuurwezel | 09-01-21 | 16:16: Ook virussen worden erdoor bestreden. De pakken hun RNA kluwe in een vethuidje in. Bizar genoeg breekt RNA in water af.
ALs men maatregelen zou nemen die voor een weldenkend mens te volgen zijn zouden veel meer mensen die regels volgen.
Voorbeeld: Hier in Oostenrijk mag je als gezin 1 persoon boven de 14 (daaronder zijn ze gratis) in huis ontvangen als je daar normaal gesproken wekelijks contact mee hebt. Ik mag dus alleen bij mijn zoon op visite, maar mag mijn vrouw waar ik al 45 jaar naast in bed lig niet meenemen. Ja, jammer dan, niemand kan mij uitleggen dat ik mijn vrouw niet besmet als mijn zoon positief is en mij besmet. Omgekeerd hetzelfde, niet navolgbaar, dus ik en een heleboel met mij steken de middelvinger op. In Duitsland is het nog een graad belachelijker, daar tellen kinderen vol mee. Oma mag op twee kleinkinderen passen, maar dan moet opa wel wegwezen. als op thuis is mogen ze maar op 1 kleinkind passen want de regel is 2+1 of 1+2. Niet te volgen en ongeloofwaardig. Een half uur later vertelt dezelfde expert dat mensen ziek worden van het gebrek aan sociale contacten. schiet mij maar lek.
Stapelgek zijn ze. En hoe meer mensen dat zien hoe beter het is.
Wat Duitsland dan wel weer goed doet is het reizen binnen het land aan banden leggen. (en niet alle IC bedden wegbezuinigen, en volgens mij hadden zieken huizen in Duitsland wel een voorraad mondkapjes, Maar dat kost natuurlijk wel wat, zo`n doos mondkapjes opslaan.)
Gelukkig maar. kunnen de ramptoeristen weer rustig slapen.
lol, die Twitter draad met zijn tanks op straat. Moeten we eerst tanks kopen en wat lieden opleiden het ding te besturen, dan wel andere dingen mee te doen. En dan nog, hoe hou je in een tank voetgangers tegen? En is dit niet een partij punt van de PVV, leger gebruiken om de straat schoon te vegen? Mag wel want er ligt hier nog steeds vuurwerk voor de deur.
Ik hou mij strikt aan de regels. Ik kom dus ook geen mensen tegen die zich er niet aan houden. Wie wel mensen tegenkomt die zich er niet aan houden moet eens in de spiegel kijken en zich advragen of ie niet te vaak buiten komt.
Ik wandel elke dag. Even een half uur frisse neus halen. De hoeveelheid mensen die ik tegenkom kan ik op een hand tellen. Het buiten komen is zo erg ook niet, het samengepakt in de supermarkt in de rij staan is het probleem. Of het samengepakt met je familie op de bank zitten.
Ik zie mijn vriendin een keer per maand, de rest van de tijd praten we via sociale media of telefoon. We wonen apart. Zouden meer mensen moeten doen. ;)
Oh en mijn boodschappen doe ik bij voorkeur om negen uur 's avonds. Een uur voor sluitingstijd. Dan is er geen kip in de Jumbo.
@Met_baard | 09-01-21 | 16:09: er is al woningnood genoeg.
@Met_baard | 09-01-21 | 16:10: Precies. Dit zouden toch meer mensen kunnen bedenken?
Wij ook Leptob. Lopen 40 min. op de loopband, voor een frisse neus gaan we een paar rondjes de tuin in. Boodschappen via picnic. wij hebben al maanden geen vreemden gezien. de kleinkinderen op minimaal 2 meter, anders via de laptop.
@Met_baard | 09-01-21 | 16:10:
Volgens bepaalde "deskundigen" in de panelen is het juist levensgevaarlijk in de supermarkt aan het eind van de dag, want dan zit het er vol met aerosolen.
@Met_baard | 09-01-21 | 16:09: dat noemen we niet een vriendin maar een kennis
@Spring Bruissteen | 09-01-21 | 16:19: Moeten ze die Jumbo hier binnen lopen waar de grote deur voor openstaat recht tegenover de deuren boven. Constante koude trek daar. Leuk voor de meisjes die de karretjes schoonhouden, 6 uur in de koude tocht staan. Kan geen aerosool tegenop, wed ik.
Je moet ook niet een heel uur in die winkel blijven, gewoon ff snel dat kopen waar je zin in hebt en wegwezen. Max tien minuten.
@zuurtjeregen: ze heeft schoolgaande kinderen, dus zekere voor het onzekere nemen.
Lekker makelijk, ik kom voor het werk regelmatig op bouwlocaties, wordt je gewoon.simpel van als je ziet hoe daar de kitter de timmerman in de nek staat te hijgen.
Off topic: Nu we het toch over zieken hebben ... het CDA had vanmiddag weer corona in de stemcomputer.
Ja, niet normaal. Hoewel het een soort traditie is bij het CDA. Bent u voor... euh deze motie houdt u dan uw ... gele... euh blauwe kaart omhoog.
@Piet Karbiet | 09-01-21 | 16:09: Ja en bij voorkeur de motie ook nog negatief formuleren
Via stichting nice, cijfers IC patiënten vanaf maart 2020 tot en met heden:
"COVID-19 patiënten op de IC’s
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 7118
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 1979"
www.stichting-nice.nl/ (blauwe vakje)
Nu maar hopen dat het zo blijft. In Londen een op de dertig inwoners besmet. Daar is de noodtoestand uitgeroepen. time.com/5927895/london-emergency-cov...
Van zuid en oost londen kon je dat verwachten, maar het heeft zich inmiddels ook verspreid naar het noorden en westen, waar ze rijkere bevolkingsgroepen wonen. Zullen ze wel via het personeel cadeau hebben gekregen dan.
Besmet of positief getest?
Als eerste corona 1,5 meter vergt en de Britse variant toch besmettelijk is,
op hoeveel moet je dan blijven? 6 meter? 8 meter?
Het is meer de kans die je loopt op besmetting als je die 1,5 meter overschreidt. Die is veel hoger.
Leuk artikel over social distancing beleid eind 16e eeuw:
www.bbc.com/future/article/20210107-t...
Daar hielden ze twee meter aan. Blijkt de kans op besmetting met covid op 1 meter tien keer zo hoog te zijn als op twee meter.
Voor gezonde mensen onder de 50 is de kans dat je doodgaat doordat je stikt in een hap eten drie keer zo groot dan dat je doodgaat aan corona als je geïnfecteerd bent. Denk daar maar eens over na.
Begreep al niet dat ze het land plat legden, toen ik een broodje kaas bestelde.
F*ck... ik eet vanaf nu alleen nog via een infuus...
Wappies lopen vooral het risico om in hun kletskoek te stikken.
@Gulliver | 09-01-21 | 16:07: ik snap dat sommige mensen graag bang zijn maar die data is gewoon openbaar. mobile.twitter.com/yinonw/status/1337...
@Hunter S. Thompson | 09-01-21 | 15:59
Maar de nasleep van de ziekte is er niet minder om. Ik zie mensen die al 3/4 jaar nauwelijks vooruitkomen. Jongeren.
Maar daar ga jij vast en zeker niet over nadenken.
Hunter S. Thompson. Kun je ook niet stikken in een keukentrapje? Die raakt brodeloos op deze manier. Denkt u daar maar eens over na.
Serieus. Ik denk na over wat u zegt.
Die dingen staan los van elkaar en vergelijkingen als deze worden alleen door trollen gebruikt. Trollen gebruiken ook vaak uitdrukkingen als "Denk daar maar eens over na", Je weet maar nooit" en "Heb ik ergens gelezen".
@Vuurwezel | 09-01-21 | 16:20: Doe zelf eens onderzoek, zeggen ze ook vaak. Daar bedoelen ze Google mee.
De kans dat je wijkwinnaar wordt bij de postcodekanjer is ongeveer tien maal zo groot.
Ziekenhuizen sluiten nu,ben je af van gezeik
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 08-01-21 10:00 tot 09-01-21 10:00 is;
50-59 1 persoon
60-69 4 personen
70-79 34 personen
80-89 59 personen
90+ 38 personen
< 50 0 personen
Totaal 136
Waarvan 19 in het ziekenhuis
Waarvan 79 in het verpleeghuis
Waarvan 42 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 2 personen
40-49 1 persoon
50-59 9 personen
60-69 11 personen
70-79 20 personen
80-89 28 personen
90+ 3 personen
< 50 0 personen
Totaal 76
Wederom dank Mike.
Eensgelijks, dank
Huh < 50 0 personen, waarvan 2 van 0-9, 2 van 30-39, 1 van 40-49?
@Watching the Wheels | 09-01-21 | 16:08:
De RIVM heeft naast de categorieen 0-9, 10-19, 20-29, 30-39 en 40-49 een categorie <50. Ik veronderstel dat die categorie wordt gebruikt voor verpleeghuizen waar soms ook mensen onder 50 zitten. Als er in deze categorie( < 50) mensen worden genoemd, kan ik die niet herleiden tot een van de andere categorieen. Dus nee ik kan die categorie niet weghalen. Gelukkig komen daar niet vaak mensen in voor.
@Gulliver | 09-01-21 | 16:09: Moppie-autist
"Massa mRNA Vaccinatie is roekeloos en onnodig”, zegt Prof. Dr. Theo Schetters. Professor Dr. Theo Schetters is al 40 jaar actief in de vaccin industrie en heeft zelfs enkele patenten op zijn naam staan."
www.zeelandnet.nl/video/bekijk/video/...
Dan neem je dat Moderna vaccin. Opgelost!
@omanders | 09-01-21 | 16:03:
Denk niet dat je mag kiezen. Moderna krijgt NL bijna niets van, meeste is Pfizer en straks Zeneca.
Hij weer. Bijzonder hoogleraar in Pretoria, GEEN viroloog maar parasitologist, en eigenaar van een bedrijfje dat met/aan vaccins werkt (geen mRNA-techniek). Niet duidelijk welke rol hij naast eigenaar nog in dat bedrijf heeft, maar ik trek zijn deskundigheid in twijfel, zelfs na het vluchtig doornemen van zijn argumenten. Als viroloog kan ik er niet heel veel over zeggen (ben ik namelijk niet), maar als iemand die snapt hoe wetenschap werkt kan ik wel zeggen: dit is geen wetenschap. Weg met deze man.
Er wordt al 20 jaar onderzoek gedaan naar dit soort vaccins, en er loopt ook al meer dan 7 jaar een proef met mensen voor een vaccin tegen rabies. Dit vaccin nemen is niet vrij van risico, maar dat geldt voor elk nieuw medicijn, maar het risico is klein. Het feit dat het met mRNA werkt verhoogt de risico's niet noemenswaardig. Niet roekeloos, niet onnodig. Zeg ik niet, zeggen echte wetenschappers.
@Muxje | 09-01-21 | 16:17: Bij KLM-reiswinkel kun je gewoon een vaccin tegen rabies nemen. Je hebt er in totaal drie nodig en dan ben je voor tien beschermd. Heb die 5 jaar geleden genomen en geen centje pijn. Beetje last van de schouder na zo'n vaccin, maar dat was binnen 3 dagen over.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:21: Ging dus niet over de noodzaak van het rabies-vaccin, maar de veiligheid van op mRNA gebaseerde vaccins.
@Muxje | 09-01-21 | 16:29: Met die veiligheid zit het vermoedelijk wel snor.
@Muxje | 09-01-21 | 16:17:
Het punt wat hij maakt is dat de risico's van Covid-19 zeer klein zijn en waarom zou je dan het kleine risico van het vaccin nemen.
Ander voorbeeld; Mensen die COVID-19 hebben gehad( en dus al anti-lichaampjes hebben) waarom zouden die vaccin met kleine risico's moeten nemen?
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:33: "Vermoedelijk".... Echt onvoorstelbaar dat de angstigen zich massaal laten volpompen met een vaccin dat binnen no time uit de grond is gestampt en waarvan de lange termijneffecten onmogelijk zijn te beoordelen. Ja 'vermoedelijk' zit dat wel snor. Succes ermee.
@omanders | 09-01-21 | 16:03: Modena’s vaccin is ook op mRNA techniek gebasseerd.
@Ierse_Setter | 09-01-21 | 17:36: gebaseerd
@Lupuslupus | 09-01-21 | 17:32: Ik ben niet bang voor dat soort vaccins. Covid lijkt me een grotere bedreiging.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:33: grappig, we moeten de hele tijd maar vertrouwen op de wetenschappers en deskundigen anders ben je een wappie. En nu voer ik een hooggeleerde aan die al 40 jaar actief is op juist dit gebied die zegt "nou ik raad het sterk af" en daar zijn Muxje en Kuif die het allemaal ineens wel beter weten dan die man. Zijn jullie nu de wappies of werkt het zo net weer niet? Neem maar fijn jullie prikkies hoor jongens.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 18:07: Ik weet niet wat je leeftijd is of je gezondheidstoestand. Maar mensen onder 60 lopen nauwlijks enig risico. Mensen die boven 70 zijn en besmet raken hebben een kans van 96,7 procent om te overleven. Maar het is natuurlijk jouw keus.
@mikes43357369 | 09-01-21 | 18:32:
aanvulling: Mensen die boven 70 zijn en niet in een verpleeghuis zijn opgenomen.
Dat zei ik gisteren ook tegen een familielid maar kreeg te horen dat ik niet moest doen "alsof er niets aan de hand was" en "dat er niet alleen maar oude mensen sterven". Tegen zulke logica kun je je niet vaccineren.
Enig idee wat er gebeurt met al die bange wakkere mensen in deze panelen, die schijtsbenauwd zijn voor dictaturen, als je "snoeihard gaat zeggen dat er 1 persoon per huishouden 2 x per week proviand mag gaan halen"?
Laat mij raden..
Dan zou ik ineens 2x zo vaak naar de winkel moeten? Wie verplicht mij dat?
Van mij mag je 7 keer per week naar de winkel, als je alleen boodschappen gaat doen, afstand houdt, en je mondkapje gewoon op doet, zonder excuses. De buurvrouw kan je ook gewoon bellen, dus daar hoef je niet mee te kwebbelen in het gangpad.
Laat Rutte het niet horen, dan gaat hij onmiddelijk nog meer IC- en andere afdelingen sluiten in ziekenhuizen.
Ik hoor net dat slechts 59% en 39% van resp. de kiezers van PVV en FVD zich willen laten inenten.
Ik geloof daar eerlijk gezegd geen bal van. Juist op GS, het bolwerk van dit electoraat verkeert men dagelijks in de hoogste staat van opwinding over het vermeende falende vaccinatieproces.
Ik hou het gemakshalve dus maar op collectieve cognitieve dissonantie. Daar is overigens ook nog geen vaccin voir.
Ruimt op zich wel lekker op. Dat wel. Als dat bij DENK nou ook zo zou zijn....
Pim Fortuyn: mensen doen niet wat ze denken en doen niet wat ze zeggen.
Je kan je niet willen laten vaccineren en constateren dat het vaccinatie beleid in Nederland ver achter loopt ten opzichte van andere landen. Het één sluit het ander niet uit.
GS is allang geen 'bolwerk' van PVV en FvD meer (àls ze dat al ooit geweest is). De aangehaalde poll is dan ook géén GS poll maar die van Maurice de Hond. En als ik in mijn omgeving rondkijk klopt de uitkomst waar het PVV-ers betreft.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 17:39: Hoho, volgens mij stemt 70 procent van de reaguurders op PVV of FvD.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/ niet te hard juichen!
Juichen mag wel, maar met kapje en op anderhalve meter.
Het is winter. Daar helpt geen lockdown aan. Nou een beetje dan. 100x dor hout gespaard nu ten koste van 500 treinkoppende horecabazen later. En dat doen ze niet allemaal tegelijk dus geen horeca oversterftepiek tijdens Kabinet Rutte-Klaver. GeenStijl is stom !
Tuurlijk helpt een lockdown. Zie de cijfers in België. Zijn fors teruggelopen.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 15:47: Ja, een lockdown zou helpen, jammer genoeg hebben we die hier in Nederland nog niet gehad.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 15:47: wat echt helpt is een cockdown. We zijn met teveel. Dat is het hele eieren eten.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 15:47: en natuurlijk die mondkapjesplicht. Ging in op 1 december, je zag de cijfers naar beneden razen. Oh wacht... Wel lekker met dat ding op schijt aan 1,5 meter, dat zag je wel ja.
Zonder maatregelen komen we in heel de wereld op de zwarte lijst en gaat Nederland failliet.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 15:47: Klopt niet wat je zegt. De winkels zijn gewoon open in België. Er wordt veel minder getest, dus ook veel minder besmettingen. Opname in ziekenhuizen stijgt, ook IC.
@Tragicomix | 09-01-21 | 15:52:
Wat is de bron van deze onzinnige stelling ?
@Vitale-Reaguurder | 09-01-21 | 15:54: In oktober en november had België een record aantal besmettingen. Toen is er hard ingegrepen. Inmiddels ligt het aantal geïnfecteerden veel lager.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:07: Nogmaals, lager aantal geïnfecteerden omdat ze veel minder testen. Ziekenhuis opnames gaan ophoog.
@Vitale-Reaguurder | 09-01-21 | 16:33: Ze zitten nu echt veel lager dan begin november. Toen volgden pittige maatregelen. Die dus wel degelijk hebben geholpen.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:43: Oke, einde discussie, maar afwachten hoe het daar gaat.
Om een antwoord op uw nick te geven: nou, nee.
Het is typerend voor deze pandemie: de overheid grijpt niet vooraf in waar het wel moet. Alle waarschuwingssignalen die uit London komen knipperen op donkerrood op maximale sterkte. En in denHaag negeren ze dat gewoon om dat onze deskundigen de signalen uit Londen niet zien.
De nieuwe zeer besmettelijke variant maakt dat je nu keihard in supermarkten moot gaan handhaven: Echt max 1 persoon en zonder kinderen.
En dat geldt niet alleen voor supermarkten: Op alle plaatsen waar mensen samenkomen moet je de komende week terug naar een minimale hoeveelheid mensen: Het werk, het ov, de kerk, de moskee, etc etc
Maar we doen het niet en als over een maand net als in Londen hier de ziekenhuizen ook overspoelt worden met nieuwe patienten ... tja dan steken we gewoon de kop in het zand
En als het ophokken van het vee niet werkt kun je altijd nog preventief gaan ruimen.
Eens. Als je nu niet bezig bent met opschaling. Op welke manier dan ook, dan heb je het niet begrepen. De Excel managers laten ongekende incompetentie zien.
@Plaktong | 09-01-21 | 15:42: Het is maar hoe je het bekijkt.
Dat je met Man-Vrouw-2kinderen naar het strand of bos gaat zelfs als het druk is lijkt me geen probleem, tenzij je daar bijv met z'n allen een half uur voor in de trein moet zitten. De noodzaak om met hele gezinnen supermarkten te overbevolken of met 1o collega's bij elkaar te zitten terwijl het werk ook vanuit huis kan lijkt me totaal iets anders.
Er zou veel meer in samenhang naar maatregelen gekeken moeten worden. Het is absurd mensen te verbieden naar een bos of strand te gaan omdat een deel daarvoor het OV gebruikt. Maar toch is dat zo'n beetje de basis voor veel maatregelen in Nederland. En dat, ben ik met je eens, kan beter. Net zoals de handhaving daar waar wel 1 persoon volstaat hoe dan ook beter zal moeten als je wilt voorkomen dat de toestanden zoals nu in Londen over een paar weken hier in de Randstad ook de standaard zijn
(Edit tegel 1: komende week moet zijn komende weken)
Die thuistapjes met vijfliter vaatjes die ooit door de brouwerijen zijn geïntroduceerd waren de grootste mislukking ooit van de brouwerijen.
Misschien lag het aan de timing.
Dat kwam voornamelijk omdat de laatste 2.5 liter eruit druppelde
Nee ze zijn gewoon heel erg stom. Kijk maar eens naar CNB en erger je telkens aan een minuut herrie voordat er een matig biertje uit komt. Koop beter een emmertje om zelf bier te brouwen. Leuker, lekkerder, en scheelt gesjouw met liters water. Bedank me later.
Dat bier was nog duurder dan los flesbier en je moest er een energieslurpende ‘koelkast’ bij kopen. Een krat was goedkoper en makkelijker.
@Nichtsneues | 09-01-21 | 15:58: Al zeker nu Jumbo&AH menig speciaalbier 2 halen 1 betalen doet (tot de 19e).
Ik ga komende week effe flink inslaan.
@OverdaanDerOnderheid | 09-01-21 | 15:57:
Nah ik ken wat thuisbrouwers,...... laat ik het zo zeggen, ze kunnen allemaal bij de Jup[iler aan de gang. met hun smerig brouwsel. Eucalypta zou jaloers zijn.
IPA wie dat ooit heeft uitgevonden.
Kwam een antifa-type met lang vies haar tegen de stroom inlopen in de supermarkt. zonder mondkapje, terwijl er een oud allochtoon wijf aan half uur midden in het pad stond te kwebbelen met een andere.
Het valt me nog mee dan er geen 30.000 doden per week zijn, op deze manier. Achterlijk kutvolk.
Appie en Picnic komen gewoon aan de deur. Ben al maanden niet in zo’n ouderwetse hal geweest.
En met de huidige dalende case fatality rate is op een bevolking van 17.000.000 mensen het maximale sterfte cijfer ongeveer 42.000 mensen. Dus als iederen morgen corona heeft is dat het maximale verlies aan FTE’s
Dus jouw 30.000 doden per week gaan nooit vallen. Hoop je hiermee enigszins gerust gesteld te hebben.
@Plaktong | 09-01-21 | 15:44: Super. Iemand aan de deur krijgen, die al bij minstens 30 andere risicogroepjes is geweest, die dag, om de kans op de hoofdprijs van de pandatyfusloterij te vergroten. Nee, bedankt.
Tegen de stroom in? Er bestaat niet één looproute in een supermarkt. En hoe weet u dat ze een half uur stond te kletsen? Bleef u daar een half uur hangen? Dat is vragen om besmetting.
@Vuurwezel | 09-01-21 | 15:48: ik ben gestopt om met de bezorger te knuffelen, daar werd hij ongemakkelijk van.
Hij zet de kruidenierswaren tegenwoordig gewoon voor de deur om daarna hard weg te rennen.
@oldandwise | 09-01-21 | 15:50: Als er een stuk of 6 mensen met wagentjes in een rij achterelkaar lopen, en je gaat daar dwars doorheen lopen/duwen, dan ga je tegen de stroom in. Mevrouw de kletsmajoor stond daar toen in binnenkwam, en toen ik wegging, en volgens het lamlendige personeel dat daar rondhing, stond ze daar al veel langer.
@Vuurwezel | 09-01-21 | 15:48:
Loop je nou te dollen? of spoor jij echt niet.
Appie en picnic komen gewoon aan de deur.... Ja, over 3 (drie) weken hier ja...
Tja, Appie zet zoveel in de middenpaden neer, ook vulkarren, dat je je langs elkaar moet wringen. Ik kom daar niet meer nu.
@Nichtsneues | 09-01-21 | 16:02: Ik ben al 7 of 8 maanden niet meer bij de Albert Heijn geweest. De weigering om die sproeisystemen bij het fruit uit te zetten, en de hevig kuchende klanten, die blijkbaar vrij door de winkel mogen gaan, zonder daarop aangesproken te worden, om vervolgens weer zonder boodschappen te vertrekken, was voor mij de laatste druppel/aerosol.
Ik zag laatste een dikke zigeunervrouw die een mondkapje over haar onderkinnen droeg. Rest van het gezin inclusief volwassenen uiteraard kaploos.
Mogen we nu eindelijk tegen feestvierende medemens zeggen dat het klootzakken zijn en ze dichtmetselen achter hun voordeur of moeten we nog even wachten voor dat sociaal acceptabel is?
Heb je al iemand op het oog, en woont ie links of rechts van je ?
Deze feestneuzen hebben het al te horen gekregen:
08.01.2021: Gemeente en school boos: ouders waren op de hoogte van coronafeestje in Zeist
09.01.2021: Politie beëindigt illegaal feest in Vijfhuizen met 24 mannen
09.01.2021: Politie maakt einde aan coronafeestje in huis zorgmedewerker Vlaardingen
Driekwart van deze feestvierders die in het ziekenhuis terechtkomen is 60+. Het zijn dus vooral de oudere feestvierders die ervoor zorgen dat we nog steeds in een lockdown zitten
@Lupuslupus | 09-01-21 | 15:40: ik ben een zeer goede werkgever. Mijn mensen ontbreekt het aan niks. Wij houden rekening met adviezen maar gaan veel verder. Behandelen de lucht in al mn gebouwen, ventileren, ioniseren en bevochtigen. Mijn ogen zijn wijd open en ik zie overal tokkies die overal schijt aan hebben.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 15:40: Mijn ogen zijn open en ik zie een paniekerige complotvrouw in de panelen van GeenStijl.
Pandemie. Nieuw virus. We zijn aan de beurt, zo gaat dat. Waarom moet daar meer achter zitten? Het is al erg genoeg zo.
Als de ziekenhuizen alle capaciteit volledig benutten dan wordt er grof geld verdiend. Het zijn net bedrijven.
We moeten de zorg ontzien was het plan. Overheid in de zomermaanden: krekels...
Euh, in mijn statistiek (Google -> corona nederland) zijn er gisteren 87 mensen overleden aan corona. Geen 139.
Dat klopt, gisteren.
Marino van Zelst
Kiemplant
@mzelst
·
8 jan.
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Let op: dagelijkse meldingen kunnen sterk schommelen door de feestdagen.
Positief getest: 8169
Totaal: 858914 (+8124 ivm -45 corr.)
Opgenomen: 249
Huidig: 1936 (-116)
Opgenomen op IC: 37
Huidig: 708 (-4)
Overleden: 89
Totaal: 12171
Interessant om te zien hoe google zich als een soort van orakel opwerpt in deze coronapandemie. Waar ze de cijfers precies vandaan halen weet ik niet maar het lijken niet dezelfde cijfers als het RIVM.
Wat ook opvalt is dat er voor Nederland geen positieve (als in optimistische) data beschikbaar is. In andere landen wordt namelijk ook het aantal genezen personen vermeld.
www.google.com/search?q=corona+cijfer...
@Tragicomix | 09-01-21 | 15:44: Aha, niet goed opgelet. dus
U wordt belogen en bedrogen waar u bij staat. Mooi dat het u ook is opgevallen; ga zo voort om de leugens zichtbaar te maken.
Roep ook even dat er bij de verkiezingen in de VS massaal gefraudeerd is. Je bent hier toch.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 15:50:
Het is heel simpel. Wij krijgen dag in dag uit een random cijfer voorgeschoteld: besmettingen. Dat cijfer zegt niets zonder dat je weet uit hoeveel tests dit cijfer is afgeleid. En zelfs als het aantal tests erbij vermeld werd dan nog zou het echte gebalanceerd moeten worden in percentages van mortaliteit & toename. Cijfers zouden zekerheid en uitsluitsel moeten geven. Maar de cijfers van het RIVM lijken vooral gericht om verwarring en angst te zaaien teneinde de maatregelen te rechtvaardigen. Met recht cijferfascisme dus. >:-(
Als we massaal Google gaan geloven zijn we minstens even ver van huis.
@keestelpro | 09-01-21 | 15:46: Het aantal genezen patienten telt de GGD niet. Als zo'n beetje het enige land ter wereld. Te veel werk. Wist je toch?
@Ridde Rogter | 09-01-21 | 15:54: Genoeg vreemde gevallen gezien. U niet?
@keestelpro | 09-01-21 | 16:00: Eens.
Je kan ook zelf twee keer per week naar de super op tijdstippen dat er geen hond is, vroeg in de morgen bijvoorbeeld.
Nee vrijdagmiddag moet je gaan als de kantoormilfjes hun boodschappen gaan doen,..... en kijken wat ze in hun karretje hebben,..
@miko | 09-01-21 | 16:11: Kantoormilfjes! Ik word er gewoon een beetje opgewonden van.
In Nederland gaan we gewoon weer met het hele gezin naar de supermarkt. Gewoon elk gezinslid zijn eigen winkelkarretje. Hee, wij Nederlanders zijn niet voor 1 gat te vangen.
Ach, als hele hordes in de kerstvakanties gewoon naar de zon kunnen, waarom ook niet.
In Londen gaat het niet helemaal lekker. Ik stel voor om dit achtergestelde gebied vanuit de EU te helpen...
Misschien vragen of ze bij de eu willen komen. Die hebben immers de corona crisis daadkrachtig en met succes aangepakt..
@peterdh | 09-01-21 | 15:33:
Nou nee, maar het minste wat we kunnen doen is chocola en sigaretten droppen vanuit vliegtuigen. Lufthansa mag het doen...
@peterdh | 09-01-21 | 15:33:
Ja, goed idee, gooi de grenzen alvast weer open.
@peterdh | 09-01-21 | 15:33: Welke crisis? Het is toch maar een griepje hoor ik bijna iedereen hier elke dag beweren.
Laten we ze helpen met onze apothekers, artsen en tandartsen te sturen.
@Ridde Rogter | 09-01-21 | 15:36:
Dat waren Kuifje en berbaar, die riepen dat om het hardst. Maar ja, die zouden de builenpest een soort van eczeem vinden geloof ik zo.
@miko | 09-01-21 | 16:17: In maart 2020 beweerde ik dat Covid een pittig griepje was. Dat heb ik later bijgesteld. En we zijn nu bijna een jaar verder.
Dat van die supermarkten klopt, overal kletsende mensen, hordes met de kids als een soort uitje. Heel irritant en dom.
Kom maar op met 2 keer per week boodschappen doen, een prima plan. En schaf meteen de demonstratierecht op, ohh, maar dat is zo ontzettend belangrijk om te gillen en schreeuwen "wat een onrecht", dat kan weer dus niet, en zo rollen we maanden verder door deze vreselijk ellende omdat anarchie in Nederland leidend is.
Mensen zijn sociale wezens die contact zoeken met elkaar. Daarom zit jij hier ook te reageren. Je wilt aandacht. Aard van het beestje. Dat is niet dom, maar normaal menselijk gedrag. En daar zou je je niet aan moeten irriteren. Dat soort ingebakken dingen leren mensen nu eenmaal niet zo makkelijk af.
Ik gaf gisteren ook iemand een hand. Niet bij nagedacht, ik beantwoorde gewoon zijn uitgestoken hand.
Dat mensen met jou willen kletsen, daar zal jij wel niet veel last van hebben.
Ja nee al die coronamaatregelen werken als een tierelier. Vooral zo doorgaan zou Barry Stevens zeggen. Nee, deze ellende waar we nu in zitten kun je mijns inziens volledig op het conto schrijven van de beleidsbepalers hier in casu het OMT. We hebben van een mug een olifant gemaakt, en die olifant proberen we vervolgens om te leggen met een kanon. Echt, we zijn helemaal de weg kwijt met mekaar.
20 verschillende bloemstukjes aanraken is misschien heel irritant en dom, maar toon eens 1 geval van besmetting door kortstondig oppervlakkig contact met een bloemstukje?
Ik heb kinderen, geen kids.
@VanBukkem | 09-01-21 | 15:42: Helemaal mee eens. We worden gedwongen tot on-menselijk gedrag: geen sociale contracten meer, niet meer knuffelen, geen hand meer geven, het gezicht voor de helft achter een - onzinnig want niet werkend - masker plus dat daardoor wordt aangeleerd dat iedereen die je tegenkomt een potientiële moordenaar is. Want die kan jou zomaar 'besmetten' en dan kun je ziek worden en in het ergste geval doodgaan. En nog steeds zien zó velen de ware bedoeling achter al die 'maatregelen' niet: de bevolking tot willoze slaven maken en het beste middel daartoe is: angst!. Dáárom wordt de angst er elke dag maar weer ingepompt. En als iemand bewijst dat het allemaal zo'n vaart niet loopt, komen er meteen honderden in actie om die persoon de grond in te boren. En het werkt! Zelfs bij een 'zogenaamd' vrijgevochten volk als de Nederlanders. Makke schapen all over the place. Onze dappere voorvaderen tollen in hun graf.
@onfray | 09-01-21 | 16:14: Goed punt. Kids, gadverdamme.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 16:29: Wie wil bevolking tot willoze slaven maken, en waarom? Ik zie het voordeel er niet van.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 16:29: Ik wil graag met u knuffelen, maar dat zit er voorlopig helaas niet in. Ik wacht daarom op het vaccin.
Ow hier staan ze lekker te beppen bij het groente en fruit. Maar goed, die zijn toch al bespoten.
Dus de verwachte piek na de feestdagen blijft uit?
In Londen verwachten ze die piek volgende week: nos.nl/artikel/2363661-noodtoestand-l...
Nee, hoor. Even geduld... svp. Van symptomen tot opname kost gemiddeld 2 weken. Komende week, is twee weken na de feestdagen en zal het aantal ziekenhuisopname weer flink gaan oplopen. ;-(
@profX | 09-01-21 | 15:33:
Het is nu toch echt al wel twee weken na de kerst.
Heel Nederland heeft zich uitstekend gedragen tijdens de feestdagen op een paar zeldzame uitzonderingen na. Lijkt me sterk dat we dat in de cijfers terug gaan zien.
@profX | 09-01-21 | 15:33: hadden we toch al in de cijfers moeten gaan zien? Nog niet in ziekenhuis opnames maar wel in de positieve resultaten
@profX | 09-01-21 | 15:33: Welnee, de scholen zijn dicht. Dat maakt het verschil. Ik zag ergens voorbij komen dat uit Brits onderzoek bleek dat scholen goed zijn voor 0.3 tot 0.4 van de R0.
Ok dan ga ik op café.
Jij hebt inderdaad een regelmatig leven.
Bij iedere daling gaat er 1 minuut van de avondklok af.
We zijn toch maar bofkonten!
Dit land wordt vanaf het begin van deze crisis zonder enige visie of kennis geregeerd, bij gebrek aan leiderschap gaat het volk als een kip zonder kop hun eigen plan trekken. Uiteindelijk is er niemand bij gebaat, het wil maar niet doordringen bij deze regeringsleiders dus kun je het volk niets kwalijk nemen, ook niet als het sterft.
Wat ik dus al vanaf het begin van die muilkorfplicht over "veels te gezellig in de supermarkt" roep begint bij GS nu ook in te dalen.
Allemaal dood, zo kan ik het ook.
En mafklappers als Flavio Pasquino gaan hier gewoon lekker door met de boel downplayen en verdeeldheid zaaien.
Thierry, Van Haga, professor Engel, noem maar op...
Je moet wat bij gebrek aan kritische journalistiek.
@Quib | 09-01-21 | 15:26: Genoeg kritische journalistiek. Maar welke kranten lees jij?
@Quib | 09-01-21 | 15:26:
Ja, maar je kunt je ook zelf informeren in plaats van op complotwappies te vertrouwen. Kijk, als het om het gedrag van virussen gaat luister ik toch liever naar topviroloog Marion Koopmans dan naar kroegbaas Willem Engels. En Koopmans neemt uitgebreid de tijd om vragen te beantwoorden en als dank wordt ze dan bedreigd door mensen die een complot zien...
@Graaisnaaiert | 09-01-21 | 15:29: U bent niet eens in staat om de naam van Engel correct te schrijven.
@Graaisnaaiert | 09-01-21 | 15:29: Die Pasquino heeft gesprekken met immunologen met afkortingen als Dr. en Prof. Waarom zou ik daar niet naar luisteren?
Worden die mensen met soms meer dan 40 jaar ervaring in hun vakgebied ineens wappies omdat ze door Pasquino geïnterviewd worden? Ik luister naar iedereen, niet alleen naar diegenen waarvan anderen willen dat ik naar ze luister.
Als je echt complotdenkers wilt horen moet je naar het RIVM bellen.
@Quib | 09-01-21 | 15:26:
Als je die stront eens uit je ogen zou halen zou je volop kritische journalistiek zien. En zelfs als dat niet zo zou zijn, is dat nog geen reden om ongefundeerde en bovendien gedebunkte quatsch te geloven.
@keestelpro | 09-01-21 | 15:35:
Vooral lekker de hele dag op Facebook blijven kijken.
@Spring Bruissteen | 09-01-21 | 15:37: Daarom luister ik liever naar een rustige en begrijpelijke uitleg van bijvoorbeeld Prof. Dr. Theo Schetters dan naar neerbuigende en groffe reacties zoals jij nu tegelt.
@Spring Bruissteen | 09-01-21 | 15:39:
Niet nodig. De excrementen stromen automatisch via whatsapp mijn telefoon binnen.
@Quib | 09-01-21 | 15:41: Koopmans is inderdaad een topper. Waarom zou je niet naar haar luisteren?
@Quib | 09-01-21 | 15:41:
Dat Theo Schetters die titels voor zijn naam heeft staan sluit niet uit dat hij onbetrouwbaar en dubieus is. Informeer jezelf, zou ik zeggen.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 15:46: Ik luister ook naar Koopmans, wie zegt van niet? Ik heb zelf verder ook niets met jongens als Engel.
Waar ik sowieso niet naar luister zijn de neerbuigende, groffe en wappieroepende reaguurders op Geenstijl.
@Quib | 09-01-21 | 15:53:
Engel is een engnek, komt uit een familie van engnekken en profiteurs die op leed van anderen teren. Hij is niet anders dan die door en door verrotte vader en broer van hem. wat spuug ik op dat soort volk.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 15:46:
Zegt de man die een paar maanden geleden nog in het 'het is maar een griepje' kamp zat.
Voortschrijdend inzicht of was het wappiekamp een beetje te benauwd?
@miko | 09-01-21 | 16:19: Dat zei ik begin maart, en zelfs toen had ik het al over een pittig griepje. Beetje opletten jij.
@miko | 09-01-21 | 16:14: Kots je op Rutte?
Dus, de lockdown werkt?
Volgens Mark en Hugo een groot succes!
Natuurlijk werkt die, het is een infectieziekte.
Contactmomenten verminderen, zo simpel is het.
Als je probeert het mkb de nek om te draaien dan ja, de lockdown werkt.
@Lupuslupus | 09-01-21 | 15:35:
Ik denk dat vrijwillige opname voor u de beste optie is.
@Tragicomix | 09-01-21 | 15:40:
Hoe lang zitten ze in Londen al in de lockdown?
@Lupuslupus | 09-01-21 | 15:35: Het gaat niet goed met u. Zoek hulp.
Ben benieuwd of daar reeds gevaccineerde mensen tussen zitten.
Dagkoersen. Kijk woensdag maar hoe het ervoor staat, ook met de nieuwe mutaties en testbereidheid.
Oom Graai werkt toch wel vanuit huis?
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 15:21:
Ome Graai is verstandig ja.
In het VK dreigt inderdaad een ramp in de ziekenhuizen, als ik de Telegraaf mag geloven. En dat op een eiland...
London is een hel.
Niet leuk.
Laat dat "in de ziekenhuizen" er maar af. Die brexit gaat ze nog veel harder treffen, de sukkels.
@Graaisnaaiert | 09-01-21 | 15:20: Die sukkels zijn in iedre geval van de EUSSR af.
@polletjepiekhaar | 09-01-21 | 15:24:
Dus ook geen invloed meer in de besluitvorming maar weg mogen lappen om aan de markt mee te mogen doen, inclusief alles wat er nog meer bij komt kijken. Oftewel, ze betalen nog steeds maar krijgen er minder voor terug. Jottum!
@polletjepiekhaar | 09-01-21 | 15:24: Ja, vrij onnozel van ze.
@Graaisnaaiert | 09-01-21 | 15:20:
De remainers worden net zo hard getroffen en dat is niet zozeer de schuld van de Brexiteers.
@Graaisnaaiert | 09-01-21 | 15:20:
Ze hebben wel ergere dingen meegemaakt.
@De Briemusketier | 09-01-21 | 15:28: In de Middeleeuwen.
@Ruimedenker | 09-01-21 | 15:27:
Op dit moment zijn het de Tories & Brexeteers die er een puinhoop van maken en zichzelf op een schandalige manier aan het verrijken zijn. En Johnson lijkt de regie en energie kwijt te zijn sinds hij zelf door "dat griepje: getroffen is. Heb veel Engelse kennissen en ook de EU-sceptici onder hun zagen in dat ze toch beter af zijn in die EU dan eruit.
Er wonen gewoon te veel mensen in miljoenensteden. Bijna alle wereldproblemen zijn terug te leiden naar 1 'ongemakkelijke waarheid': we zijn met te veel.
Op sommige plekken dan.
Op andere plekken zijn we met te weinig. Zoals de uitgestrekte woestijnen in het midden oosten, Namibië, Somalië en de Sahara. Daar is werk aan de winkel zou ik zeggen. Maar juist de mensen die daar wonen komen massaal hier heen.
Ze zouden ook hun eigen land kunnen ontginnen door putten te slaan en met het grondwater plantages aan te leggen.
Schiereiland. Er gaat een tunnel naartoe.
@Ridde Rogter | 09-01-21 | 15:34: Dat zou je inderdaad bijna vergeten.
@Graaisnaaiert | 09-01-21 | 15:25:
Ze betalen miljarden minder die ze nu ergens anders voor kunnen gebruiken. Ook zijn ze al langer bezig met vaccineren doordat ze niet op de EU hoefden te wachten.
Vanuit Nederland naar Duitsland gingen ze ook met de chopper.
@Graaisnaaiert | 09-01-21 | 15:32:
Dat geloof ik, maar wij zitten nog wel in de EU en worden keihard genaaid met de verdeling vd vaccins.
Meeste stemmen gelden pakt niet altijd gunstig uit.
Ik zie de Engelsen nog wel een keer terugkomen in de EU.
@keestelpro | 09-01-21 | 15:33:
Putten slaan? Beter ontzilten ze zeewater,... daalt de zeespiegel ook weer een beetje ;-)
@cheops | 09-01-21 | 15:48: Ze kregen tegelijkertijd miljarden subsidie. Ik denk niet dat ze veel zijn opgeschoten met de nieuwe deal.
En dat terwijl ze al ruim 4 weken aan het inenten zijn.
@MoonBeebe | 09-01-21 | 16:10: Ze hebben er inmiddels een miljoen ingeënt, dus ze hebben nog even te gaan.
@Zonen-van-Kuifje | 09-01-21 | 16:03:
Ze betaalden netto ongeveer 8 miljard pond per jaar. Dus ze zijn zeker iets opgeschoten.
@cheops | 09-01-21 | 17:05: Exporteren wordt lastiger. En dan heb ik het nog niet eens over de negatieve dynamische economische effecten. In gewoon Nederlands: het Britse bedrijfsleven wordt minder concurrerend.
De Brexit niet maar de slechte verliezermentalietijt van de EU zorgt voor een ramp!
Dan betekend dat ze,actief moeten worden, en voor de mensen die vaak op dat continent zijn geweest is het duidelijk dat de inheemse man aldaar het liefst alleen maar,slaapt, en het werk aan de vrouwen over laat. Alleen als er iets te n.... valt worden ze,aktief
@Zonen-van-Nostradamus | 09-01-21 | 17:32:
Je kunt voorspellen, in uw geval wensdenken, beter aan anderen overlaten. Of gewoon over een tijdje kijken hoe het uitpakt.
REAGEER OOK