Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vaccinfaal. Een MILJOEN+ doses komen later

Ach joh

Maar natuurlijk. Hugo de Jonge heeft afgelopen maandag een brief aan de Kamer gestuurd over onze vaccinatiestrategie en nu blijkt dat die brief afgelopen maandag al verouderd was. Bij de NOS hebben ze (in tegenstelling tot bij het ministerie van VWS) wel de telefoonnummers van farmaceuten en nu blijkt dat meer dan 1 miljoen vaccins pas later geleverd kunnen worden dan dat Hugo de Jonge belooft. "De Jonge schrijft in zijn Kamerbrief wel dat "wijzigingen op het leveringsschema tot het laatste moment mogelijk" zijn. De komende maanden kunnen er dus andere mee- of tegenvallers zijn. Maar de tegenvallers rond de levering van de vaccins van Curevac, Pfizer en Sanofi waren al bekend toen de minister zijn brief schreef." Je zou bijna denken dat onze vaccinatiestrategie meer gericht is op livestreams en aanschuiven bij Jinek dan op, zeg maar, vaccineren. Zo lockt die lockdown dus nog wel even door. 
UPDATE: Er is ook goed nieuws. EU bestelt nog 300 miljoen doses Pfizer-vaccin bij.

Reaguursels

Inloggen

Toevallig ben ik deskundige op het gebied van de spuitelogie, vraag me niet waarom. Er zijn spuiten van 1ml, 3ml, 5ml, 10ml enzovoort. Merkwaardig genoeg zijn spuiten van 1ml duurder dan die van 5ml, vermoedelijk omdat die laatste het meest verkocht worden. De loze ruimte is het gebied tussen de tip van de naald en het uiteinde van de zuiger. Bij een spuit van 5ml is die groter dan bij een spuit van 1ml, dat is toch niet moeilijk te begrijpen? Je kunt om te beginnen om de naald korter te maken, niet langer dan nodig. En daarna door een zo klein mogelijke spuit te gebruiken. Liever een van 1ml als dat voldoende is, dan een van 5ml omdat die goedkoper is. Omdat die laatste meer loze ruimte heeft. Het is echt niet moeilijk uit te rekenen, maar leg dat maar eens uit aan ambtenaren die alleen maar de dagen tot aan hun pensioen kunnen berekenen.

quigg | 08-01-21 | 18:06

De farmaceutische industrie lacht zich helemaal een kriek. FF een markt uit de grond gestampt van 20 miljard per jaar, en gezien het feit dat het maar voor 90% werkt heet dit over 2 jaar gewoon weer het griepseizoen, maar nu moet de hele bevolking 2x een prik hebben. De politiek lacht zich ook een kriek, want wij hebben al die lastige vrijheden allemaal vrijwillig opgegeven(iedereen die denkt dat wij die ooit terug krijgen zijn seniel, gek of heel erg naïef) en onze kinderen zullen uiteindelijk niet beter weten. En de media heeft zich 100% gekeerd tegen de bevolking en de politiek kan doen en laten wat ze willen zonder lastige vragen van journalisten. Je weet wel, de media die ooit als waakhond functioneerde om de overheid in de gaten te houden zodat de bevolking niet hulpeloos was tegen een almachtige overheid.

Zoon van Boer | 08-01-21 | 17:27 | 1

De media zijn nooit de vrienden van het volk geweest. Talrijke voorbeelden van. Ik ben het eens dat wij een weg zijn ingeslagen die nooit meer terug komt bij het uitgangspunt. Het volk is te belazerd om drie pagina's zelf te lezen en roept prikje prikje terwijl er tal van redenen zijn om vraagtekens bij te zetten. Nee, liever wappie roepen en doen of je zo slim bent. Het nieuwe gs.

Diepstrotje | 08-01-21 | 22:35

Zwabber beleid

thanseeuwen | 08-01-21 | 17:00

Joh, dat gehaast met vaccineren met de vraag die het aanbod waarschijnlijk flink overschrijd slaat eigenlijk ook nergens op.

Neuth | 08-01-21 | 15:09
-weggejorist-
oldskoolhollander | 08-01-21 | 15:03 | 1

Echt handig, om bovenop alle bureaucratische ambtelijke lagen ook nog een EU-laag toe te voegen die elke levering een poosje moet beoordelen, vertragen, afromen en goedkeuren. Dankzij die slagkracht kan Nederland nu als één van de eerste landen ter wereld binnenkort bijna beginnen met vaccineren.

obominotie | 08-01-21 | 14:32

Er gaan 6 doses ipv 5 uit een flesje, probleem opgelost.
Nu even ophouden met janken en dreinen, soms lopen zaken anders dan gepland, ga iets nuttigs doen toetsenbordtijgers, wandelen of zoiets.

priwax | 08-01-21 | 14:30 | 3

Ssst. Laat Pfizer het maar niet horen....

Joris Beltsin | 08-01-21 | 14:37

Homeopatische verdunning

Ad Hominem Tu Quoque | 08-01-21 | 14:57

Je bent zeker ambtenaar die ook alles verkloot maar wel zijn salaris gestort krijgt elke maand?

freshideas | 08-01-21 | 14:58

wie verlost die man nou eens uit zijn lijden... het gaat hem simpelweg allemaal boven de pet.

Marius | 08-01-21 | 14:12

Ik zie het nog wel gebeuren dat 500.000 man straks niet na 3 weken hun 2de prik krijgen omdat de vaccins op zijn.

klaas24 | 08-01-21 | 13:56 | 1

Er zijn landen zoals het VK en Frankrijk die de 2e prik nog veel langer dan 3 weken uitstellen. Zelfs tot 12 weken aan toe.

Lupuslupus | 08-01-21 | 15:04

Alles kopen en wel nu! Ga eens bellen de Jonge! : ik wil 30 miljoen vaccins voor die en die datum. Wat kost dat? En geen nee accepteren. Hup aan het werk jij Hugo.

1977 | 08-01-21 | 13:49 | 1

En jij denkt dat het zo eenvoudig is. Heel de wereld staat bij Pfinzer voor de deur. Die voorraad daar zal ook wel op zijn. Het probleem is dat dit een incompetente minister is die niet vooruit kan kijken.

loser | 08-01-21 | 14:56

Nou ja, op de 2e dag hadden wij al meer mensen ingeënt dan Frankrijk in een maand. Niet dat zij nou de benchmark zouden moeten zijn, maar toch. Its not all bad

Gen. Maximus | 08-01-21 | 13:45 | 1

Is te danken aan de ziekenhuizen die in 2-3 dagen iedereen gevaccineerd hebben, na te moeten bedelen om de vaccins die al 2 weken in de vriezer lagen in Oss

Diederik_Ezel | 08-01-21 | 13:49

Vanochtend op de radio een interview met een of andere medische deskundige. Hij is verbaasd dat de regering niet in ging op een aanbod voor extra leveringen. Gaf verschillende redenen aan wat de motivatie zou kunnen zijn. Maar het is toch van de gekke dat na ruim 8 maanden corona-gekte, deze regering een aanbod voor extra leveringen afwimpeld. En ook het feit dat de registratie-administratie en vragen om toestemming bij bv dementerende ouderen is ook niet geregeld. Kortom: heerlijk om te zien hoe deze regering weer achter de feiten aan blijven lopen.

loser | 08-01-21 | 13:22 | 2

Vergeef hen want ze weten niet wat ze doen.

inCol | 08-01-21 | 13:39

Waarschijnlijk is de kick-back van die levering financieel niet interessant voor de heren Rutte en De Jonge.

obominotie | 08-01-21 | 14:34

Israël heeft al 20% van de bevolking ingeënt, dus welk excuus ze ook gebruiken: het is totale Bullshit.

Dit kabinet is gewoon ernstig incompetent.

Homer P. Simpson | 08-01-21 | 13:19 | 6

Israel heeft ook wel een echt serieus probleem als iedereen daar omvalt aan de corona. Hun lieve buurtjes storten zich als gieren op een karkas.

Yeohan | 08-01-21 | 14:39

@Yeohan | 08-01-21 | 14:39: Dankzij Trump valt dat best mee anno 2021, maar ja, Trump kan niets goed doen.

Zoon van Boer | 08-01-21 | 17:33

En de bevolking nog incompetenter, die gaat nl. Straks weer massaal op her kartel stemmen dussss tja.

Mallepietje1001 | 08-01-21 | 23:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Een nuchter geluid van een immunoloog.
Een viroloog wil alleen maar vaccineren. Wij zijn in hun houdgreep en daar moeten we uit.
youtu.be/aWrZxCx6L6g

dagpauwoog | 08-01-21 | 12:56 | 6

Hmm. Naar wie zou ik luisteren? De wappie-roepers op GeenStijl of iemand die inmiddels veertig jaar in de vaccinindustrie werkt en meerdere patenten op zijn naam heeft staan?

*grijns*

VBO_B_Niveau | 08-01-21 | 15:00

@Pieter65 | 08-01-21 | 14:55: Bedankt voor de link. Een goed, kritisch artikel, van iemand die je onmogelijk als wappie kunt afdoen.

lekgoot | 08-01-21 | 18:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik geloof in de homeopatische kracht. Een ampul mengen met 10.000 liter water en vliegen met dat sproeivliegtuig. Ik ken nog wel een piloot met te weinig vlieguren, het blijft tenslotte een ritueel gebeuren..

Rest In Privacy | 08-01-21 | 12:45 | 2

Voor een gemiddeld homeopathisch medicijn is het dan nog steeds verdomd sterk spul.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 12:48

@Joris Beltsin | 08-01-21 | 12:48: Er wordt desalniettemin grof geld aan verdiend

Diederik_Ezel | 08-01-21 | 13:51

Die zouden pas in december worden geleverd.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 12:34

Bedoel je met "we" de nederlandse bevolking of de nederlandse regering ? Voor de mensen die geprik willen worden, zal het een worst zijn wat ze ingespoten krijgen of van wie ?

loser | 08-01-21 | 13:12

waarom worden er geen deals gemaakt met andere vaccinmakers dat die de samenstelling krijgen en ook kunnen gaan produceren en een deel van de winst afstaan aan pfizer for instance? draait allemaal weer om centen. terwijl de wereld erbij gebaat is dat iedereen (die wilt) zo snel mogelijk een vaccin krijgt toch?

Gappie333 | 08-01-21 | 12:06 | 2

Als alles alleen om de centen zou draaien dan zouden ze dat vast wel doen want als je de productie kan vergroten via de concurrent dan levert dat meer op.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 12:47

@Joris Beltsin | 08-01-21 | 12:47: daar heb je een punt. maar als je alles zelf blijft produceren heb je zelf gewoon meer. anders moet je een deel van je winst afstaan. Zal ook wel logistiek lastig zijn voor NL om 200k mensen per dag te moeten prikken. :/

Gappie333 | 08-01-21 | 14:45

Ondertussen:
www.rijnmond.nl/nieuws/202827/Corona-... "Corona-uitbraak op ferry Stena Hollandica, afvaarten tijdelijk stilgelegd"

Ik zag hem gistermiddag langskomen op de nieuwe waterweg, en vroeg me al af waarom er nog ferries naar Engeland varen, met die lockdowns.

Vuurwezel | 08-01-21 | 11:51 | 3

Vrachtverkeer?

klaas24 | 08-01-21 | 14:01

Goederenvervoer, inderdaad. Dat kunnen ook de trailers alleen zijn, zonder de truck en de bijbehorende chauffeur. Die brengt de trailers tot in de haven, koppelt de trailer af en keert weer om. Eenmaal in Engeland komen Engelse truckers die trailers ophalen en verder door het land uitrijden.

quigg | 08-01-21 | 14:44

Iets meer geduld, maar er gloort licht aan het eind van de tunnel, jongens!
Dat geklets over: die mondkapjes blijven altijd. Het wordt nooit meer zoals het was enzovoorts. Niemand heeft er baat bij om het te laten zoals het nu is. Zelfs Bill Gates niet.

Ondernietgoedwijs | 08-01-21 | 11:49 | 3

2000% rendement op zijn vaccinatieinvesteringen.

Pimp my Voortuin | 08-01-21 | 12:26

@Pimp my Voortuin | 08-01-21 | 12:26: Geld zat, daar maakt die man zich toch helemaal niet meer druk om... Hij kan gvd 60 generaties onderhouden.

Ondernietgoedwijs | 08-01-21 | 14:12

@Ondernietgoedwijs | 08-01-21 | 14:12: Het gaat hem niet om geld maar om macht! Het is toch een geweldig gevoel dat je de hele wereld naar jouw pijpen kunt laten dansen? Dáár gaat het om.

Lupuslupus | 08-01-21 | 15:13

Er wordt goed verdiend aan de vaccins. Zie het gehersenspoelde gepeupel over elkaar heen vallen om als eerste een prikkie te krijgen. 2021 worden de 365 dwaze dagen.

boerzoektscheet | 08-01-21 | 11:44 | 3

Vaccin is zo goed als gratis in verhouding tot de NPO.

The_Master_Bear | 08-01-21 | 13:16

@The_Master_Bear | 08-01-21 | 13:16: Volgens mij heeft Nederland in een consortium en later met de EU een aantal miljard betaald voor de ontwikkeling van diverse vaccins en moeten we bij meer gebruik . Wie denk je nu die dat bedrag uiteindelijk gaat betalen? China?

boerzoektscheet | 08-01-21 | 13:26

2021 worden de 365 dwaze dagen.

Nog een keer? Pff waarom enten als het land gesloten blijft en je erna nog steeds niks mag. Ik wil best een prikkie hebben als we erna weer normaal gaan doen maar dat is al bekend dat we daar niet op hoeven te rekenen.

Miss Silly | 08-01-21 | 16:56

Hoeveel fouten mag deze man nog maken?

DeBlijeGeit | 08-01-21 | 11:38 | 1

Ik zou zeggen neem het over...

aardv@rk | 08-01-21 | 14:28

Lees berichten dat als men precies werkt er per flacon 1 vaccin extra te halen valt. Israel en duitsland doen dit al zo. Zelfs onze zuiderburen lukt het. Dan lost het probleem zich vanzelf op. Benieuwd of NL dit ook weet te realiseren... we zijn immers zo zorgvuldig... toch?

www.hln.be/medisch/70-000-extra-vacci...

Jarretank | 08-01-21 | 11:27 | 6

Als t de Belgen en de Duitsers lukt dan moeten wij als zuinige Nederlanders er toch wel 10 spuitjes uit kunnen halen?

klaas24 | 08-01-21 | 14:02

@Joris Beltsin | 08-01-21 | 12:53:
Ja precies. Als de lucht eruit gespoten wordt, komt er altijd wat vloeistof mee. En als je een ampul vult met exact 1 ml, zuig je nooit exact 1 ml op. Er blijft altijd een heel klein beetje in de ampul achter.

Gravin v Kippenbouth | 08-01-21 | 14:56

@BBRDWR | 08-01-21 | 11:33: Heb je het artikel in de link wel gelezen? Het lukt alleen met een speciale spuit die weinig loze ruimte heeft. Het zou me niet verbazen als NL die niet aangeschaft heeft om kosten te besparen.

quigg | 08-01-21 | 15:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus als ik het goed begrijp -1 miljoen + 3 miljoen = 2 miljoen meer dan gedacht.

Mans5 | 08-01-21 | 11:20

Ja, dus? Er is sprake van een pandemie, iedereen in de stress, fabrikanten van het vaccin staan onder grote druk want de hele wereldbevolking moet gevaccineerd worden. In deze situatie zijn veranderingen in het leveringsschema te verwachten. Zo gek is dit allemaal niet. Belangrijk is dat we ongeveer weten welk vaccinatieschema er gevolgd gaat worden en wie wanneer ongeveer aan de beurt is.
Wie realistisch is, schrikt niet van het NOS-bericht. Maar ja, realisme is tegenwoordig een schaars goed...

Amsterdamsko | 08-01-21 | 11:10 | 1

Alleen wist Hugo dat allang voordat hij u liet puzzelen met dat prachtige schemaatje.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 11:56

Ik vind wel dat jullie erg geobsedeerd zijn door details als vaccineren, in plaats van updates, kamerbrieven, kamervragen en antwoorden, planning, verwachtingen, beloftes, enz.

Harry.Langezwaal | 08-01-21 | 11:09 | 2

Eens, en er is ook erg weinig aandacht voor medicijnen voor mensen die al ziek zijn, zoals bijvoorbeeld Ivermectine.

grietmetgroenefiets | 08-01-21 | 12:03

Precies.

snokkertje | 08-01-21 | 12:54

Mijn dochter is apotheker assistente, en neemt de vaccanatie absoluut niet. Juist omdat ze veel over medicijnen weet door haar opleiding en vak, is ze er zeer op tegen. Ze hoorde ook bij de 1e groep meiden die een tegen baarmoeder k vaccinatie kon krijgen jaren geleden,,ook die nam ze niet. En nu jaren later blijkt dat veel meiden die t toen we namen heel moeilijk zwanger kunnen worden.
Zij vertrouwt t niet want t is te snel ontwikkeld en de gevolgen over een paar jaar zijn niet bekend in haar ogen. Ze is nog jong 27 jaar en wil nog zwanger worden in de toekomst. Ook andere gevolgen zijn niet duidelijk nog. Daarbij merk ik dat jonge mensen heel anders in t coronaverhaal staan dan mij als oudere van 59. Een zware griep niks meer niks anders zo denken de meesten en 2016 word er ook bijgehaald. TOen was er ook een zware griepgolf dat mensen ogenschijnlijk gezond op de ic belandden aan de beademing ivm met longen. Ik weet t ook niet meer hoor. Zelf ben ik er nog niet uit hoewel ik denk de vaccinatie wel te nemen. De rest van mijn gezin zoals echtgenoot en zoon weten t ook nog niet Maar mijn dochter heeft een uitgesproken nee.. Sinds de uitbraak zijn mijn gezinsleden gewoon aan t werk gebleven MIjn dochter in de apotheek. Waar juist veel zieke mensen hun medicatie komen halen. Maar alsnog wil zij geen vaccinatie. Heb ik daar respect voor of niet? Ik weet t niet want bij mij overheerst meer de angst van ja maar als je t niet neemt loop je t straks juist op omdat mensen die de vaccinatie wel gehad hebben t niet meer krijgen.. Wir war in t hoofd erover.. ik weet t niet meer en jullie dan?

haatsmurfin | 08-01-21 | 11:05 | 29

@Rennieflox | 08-01-21 | 16:27:
Dat bent u Daniel Tuijnman, een software engineer?
Math / ICT / UNIX/Linux guru / skeptic / the bane of antivaxxers and covidiots / puts a stake in undead myths that rise from the grave / oderint dum metuant
Niet echt iemand wiens aanbevelingen over immunologie en vaccinaties ik serieus neem, laat staan dat u zich een mening kan aanmatigen over het betoog van Schetters.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 16:45

@Joris Beltsin | 08-01-21 | 16:45: geloof wie en wat u geloven wilt.

Rennieflox | 08-01-21 | 17:27

@Rennieflox | 08-01-21 | 17:27:
Tuurlijk maar vindt u het zelf niet ironisch dat u de kwalificaties van iemand die zijn leven lang in het vakgebied heeft gewerkt, met de nodige patenten als resultaat, in diskrediet brengt maar zelf totaal niet gekwalificeerd bent op dat gebied? Heeft u het gesprek met Scheffer überhaupt wel bekeken?

Joris Beltsin | 08-01-21 | 18:53
▼ 26 antwoorden verborgen

De zoveelste blunder? Kom nou! Op deze wijze lost men de pensioen problematiek op. Als je maar lang genoeg de bevolking onthoudt van het corona vaccin, sterven er genoeg ouderen om de pensioenpotten weer in evenwicht te brengen. Dit staat voor de marktwerking die Rutte voor ogen staat.
|Maar jah, gewoon in maart weer op die man blijven stemmen, mensen!

De Laureaat | 08-01-21 | 11:01 | 1

Op deze wijze lost men niet alleen de pensioen problematiek op, maar ook de woningschaarste, de oplopende zorkosten, het verhogen van de AOW leeftijd.
Tenminste dat dénkt men.......
Alsof het korter sparen voor je pensioen omdat je pas gaat werken ná "je studie" én "tussenjaar" en sabvatical" niets bijdraagt aan de pensioenproblematiek.
Alsof de erven van de overledene een "eigen huis" onder de marktprijs gaan verkopen.
Alsof de de "verhoogde AOW-leeftijd" ooit nog verlaagd wordt (denk maar aan het kwartje van Kok, was ook "tijdelijk" maar wordt inmiddels 30 jaar in rekening gebracht).

MK27 | 08-01-21 | 12:12

Ik vermoed dat vlak voor de verkiezingen Hugo en Rutte wereldkundig maken dat er ineens plotseling uit het niets extra vaccins geleverd gaan worden. En bovendien kan het vaccinatie programma opgeschaald worden zodat deze zomer iedereen weer op vakantie kan! Vergeet u niet te stemmen in Maart lieve mensen ?

Witte-vla | 08-01-21 | 10:58 | 7

@Computer_says_no | 08-01-21 | 11:39: Dat zijn brabanders joh, die doen altijd langer over alles. No worries. ;) Ik denk dat het massale prikken nog moet beginnen... Dan gaat het veel sneller. Vooral met die makkelijkere vaccins die niet bij debiele temperaturen moeten worden bewaard en vervoerd.

BBRDWR | 08-01-21 | 11:42

@BBRDWR | 08-01-21 | 11:26:
10 per uur?
maak daar eens 100 van, de stereo prik in het leger staat mij bij.
5 tot 10 sec per persoon.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 11:45

@eilende Zebra | 08-01-21 | 11:05:
En nou wil ik het niet meer lezen... start je eigen draadje en houd op met meermaals plempen!

Louter Leuter | 08-01-21 | 12:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Hugo is vooral heel erg met Hugo bezig.
Hugo is er zo eentje die 's morgens voor de spiegel gaat staan en zich aftrekt bij zijn eigen spiegelbeeld. #spiegelbeeld vertel eens even

Osdorpertje | 08-01-21 | 10:50 | 3

'even' :-) ???

Tinie | 08-01-21 | 11:17

In sommige opzichten doet hij me denken aan baudet die ook veel met baudet bezig was. We weten hoe dat geeindigd is.

inCol | 08-01-21 | 11:18

@Tinie | 08-01-21 | 11:17:
Dat was een liedje van Willeke Alberti uit begin jaren zestig.
@inCol | 08-01-21 | 11:18 |
Ja, Baudet stond ook iedere ochtend voor de spiegel zullen we maar zeggen.

Osdorpertje | 08-01-21 | 11:27

Oh my God, er zijn te weinig vaccins. Zorg dat je er op tijd bij bent, misschien is er niet voor iedereen een vaccin. #propagandawatch

IkwilJinekwel | 08-01-21 | 10:50 | 1

Verschrikkelijk... het is werkelijk verschrikkelijk. Een ramp voltrekt zich...

serieusgenomen | 08-01-21 | 13:06

Ik vermoed dat de fabrikanten zo snel mogelijk hun vaccins maken en leveren. Maar natuurlijk niet allemaal aan Nederland. Maar aangezien dit een pandemie is helpen vaccinaties in andere landen natuurlijk ook. Maar ja, we deserve it (more)!

Hadena | 08-01-21 | 10:47

Had ik maar aandelen gekocht in farmaceuten een jaar geleden. Zouden die een flinke vinger in de pap lobby'en bij het uitstippelen van coronabeleid of ben ik nu een wappie?

JJMS | 08-01-21 | 10:45 | 8

@Mich2007 | 08-01-21 | 11:18: Dat is geen winst maar een koersstijging. Winst wordt het pas als je de aandelen had aangeschaft voor een lage prijs en voor de nieuwe, hoge prijs hebt verkocht.

eilende Zebra | 08-01-21 | 11:24

@eilende Zebra | 08-01-21 | 11:24:
Boekenwijsneusje. Zelfs de belastingdienst accepteert een boeking van ongerealiseerde winst.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 11:48

@eilende Zebra | 08-01-21 | 11:24:
Klopt helemaal mee eens :-)

Mich2007 | 08-01-21 | 13:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Allemaal propaganda. Want het schema ligt reeds klaar en er zullen echt geen 4 miljoen mensen gevaccineerd zijn rond april. Is allemaal veel trager ingecalculeerd en veel te complex om massaal gehaast te gaan doen.
Dit soort berichtgeving is het moreel kneden van de bevolking om het vaccin te willen, en tevens een politiek vingertje wijzen. Alsof die De Jonge er iets aan kan doen wanneer farmaceut A of B zijn doses levert. Zoveel macht heeft die praatpop voor de bühne helemaal niet.
De propaganda gaat door tot de verkiezingen en daarna wordt het stil, wedden?

Mensdier | 08-01-21 | 10:44 | 2

Schot in de roos. Komt er straks nog een volgende golf met een hogere mortaliteit gevolgd door een nog langere lockdown en dan schreeuwt letterlijk iedereen om het vaccin. Ook al die mensen die het nu weigeren. Ik zal wel te cynisch zijn maar volgens mij is dit een uiterst vuil spel dat gespeeld wordt. *zet aluhoedje af*

Overmar | 08-01-21 | 10:52

Ik zal u even uit de droom helpen. Als iedereen uiterlijk eind september gevaccineerd moet zijn en 2/3e van de bevolking twee van die spuiten wil komen oppikken dan moet Hugo het regelen dat er de komende 270 dagen, elke dag 86.400 mensen uitgenodigd, ingepland en geprikt worden.
Gaat 'm niet worden vrees ik.

Verder kan het zo zijn dat het vaccin slechts voor een maand of 3 à 4 bescherming biedt. Dan krijgen we de situatie dat de eerst gevaccineerden nog voordat de laatsen geprikt zijn alweer opnieuw moeten....

eilende Zebra | 08-01-21 | 11:10

Deze Coronafaal is niets meer dan een fast forward van de clusterfucks die we ook nog tegemoet kunnen zien bij klimaatbeleid, energietransitie, immigratie, integratie en andere complexe dossiers. Laat het een wake up call zijn voor de kiezer dat ongekwalificeerde en onopgeleide babbelhoofden nog een heleboel rampspoed over ons uit gaan storten.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 10:42 | 2

Maar wie gaat het beter doen? Baudet? Wilders? Ha hahaha...

eilende Zebra | 08-01-21 | 11:11

@eilende Zebra | 08-01-21 | 11:11:
Slechter is moeilijk denkbaar maar het blijft een uitzichtloze situatie inderdaad.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 11:44

@eilende Zebra | 08-01-21 | 11:22:
Sterk inhoudelijk argument. Eilende Zebra is ter zake vast veel beter onderlegd maar dat houdt hij nog even voor zich.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 11:46

@Muxje | 08-01-21 | 10:50: knap hoe u het weet te framen. Niks mis met deze man en ter zake deskunig.

Pimp my Voortuin | 08-01-21 | 12:54

@eilende Zebra | 08-01-21 | 11:26:
Hij heeft gelijk Big Pharma gaat over lijken, u heeft het ook goed dat er gelukkig veel goede medicijnen zijn, sluit niet uit dat je alles zo maar klakkeloos aan hoeft te nemen en al helemaal niet van Den Haag of de traditionele media, in mijn ogen erg dom wanneer je dat wel doet

Mich2007 | 08-01-21 | 13:33
▼ 10 antwoorden verborgen

Maanden geleden toen vaccins nog in ontwikkeling waren voelde ik de bui al hangen, ik schreef: dat gaat niet goed verlopen. Maar dat soort voorspellingen zijn niet zo moeilijk te maken met een stoethaspel kabinet dat zich van meet af aan t.a.v. de gehele Covid problematiek op achterstand heeft gezet, waarbij het RivM als adviseur een onvergeeflijke, bedroevende hoofdrol heeft gespeeld. Nederland is op geen enkele wijze voorbereid op een epidemie uitbraak, laat staan de aanpak daarvan. Deze Covid ellende heeft wat dat betreft nogal wat blootgelegd. Dat geeft ernstig te denken. Dat Hugo de Clown fout op fout stapelt is op zich al triest, maar wat ik nog veel erger vind is de wijze hoe hij daar mee omgaat en hoe hij verder communiceert. Hij wil er niet van leren, maar wel scoren in de persmomentjes.

Broadsquire | 08-01-21 | 10:37

Lockdowns moeten en zullen doorgaan en nog even over dat vaccin ik raad u aan de volgende uitzending te bekijken, als ik de site doorgeef wordt ik weggejorist maar zoek even op "Massa mRNA Vaccinatie Roekeloos en onnodig" een meer dan interessante uitzending en inmiddels al 220.000 keer bekeken

Mich2007 | 08-01-21 | 10:36 | 13

@Joris Beltsin | 08-01-21 | 11:40: Dat is de consequentie van neit vaccineren. Jarenlang groepsimmuniteit opbouwen, mogelijke gevaarlijke mutaties, etc etc. Daar moet je dan ook eerlijk over zijn. U begint over risicobeheersing, dan moet die oopk in de cocktail. Ik weet ook niet of het veel erger is. Ik zie nu wel om mij heen -niet zozeer bij mijzelf- mensen van wie hun levenswerk (horeca zaak, winkels) instorten die totaal geen perspectief zien. Ik zie mensen die voor immense uitdagingen staan om hun kinderen thuis onderwijs te moeten geven en beiden ook moeten werken. Ik zie mensen die 0,0 ontspanning kunnen vinden doordat alles wat ze altijd deden dicht was. Tuurlijk kan dat anders en mensen kunnen zich aanpassen, maar burnouts en stress was voor Corona al een serieus probleem, dat wordt hierdoor niet minder. Je kiest eigenlijk voor 2 onbekende risico's. De langetermijn effecten van mRNA vaccins vs langetermijn effecten van lockdown op lockdown. Los van gezondheidseffecten, denk ook even aan stabiliteit van regeringen, politieke systemen etc. |Voor je het weet escalleert de zooi en zit je in een wereldoorlog of burgeroorlog of krijg je allerlei rellen en opstanden. Dat is een reeel risico als je dit niet managet.

Ik weet niet of het klopt en dit meegewogen is, maar ik vind het om die reden te makkelijk om te zeggen: de lange termijn risico's zijn niet bekend dus ik neem het vaccin niet. Wie weet is het een vaccin voor meer ellende dan alleen corona. Als ik het dan enigzins filosofisch mag beschrijven.

BBRDWR | 08-01-21 | 11:56

@BBRDWR | 08-01-21 | 11:56:
De ellende zonder vaccinatie is volgens u zo groot dat we beter maar de gok nemen om in een minder ellendige situatie te komen als we vaccineren. Meer kan ik er niet van maken.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 12:38

@Joris Beltsin | 08-01-21 | 11:40: 'Als tegen de bevolking gezegd wordt 'doe je kapje op omdat je je oma toch niet dood wilt hebben', is dat pure morele chantage.'
'Wij moeten weggaan van dat gezondheid alleen de afwezigheid van corona is.'

serieusgenomen | 08-01-21 | 13:21
▼ 10 antwoorden verborgen

Deze keer geen felicitaties van Lady Gaga?

Pimp my Voortuin | 08-01-21 | 10:33

Wat is dikke onzin allemaal. Er wordt een schaarste gecreëerd om mensen te laten denken dat iedereen het wil. Marketing regel 1. Next

gebakkenzuchten | 08-01-21 | 10:32 | 4

Mee eens zo werkt het bijna altijd

Mich2007 | 08-01-21 | 10:38

Hahaha! Je gaat er vanuit dat er wordt nagedacht bij VWS en Hugo. Dankjewel!

Mocro070 | 08-01-21 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

En het volk vecht elkaar ondertussen de tent uit over waarom wel of niet vaccineren. Lol. Met Clowntje Clusterfuck aan het roer is dat probleem in ieder geval snel opgelost.

GuusHetSchaapje | 08-01-21 | 10:31 | 2

Je neemt het vaccin wel of niet, zo simpel kan het zijn. Dat heet keuzevrijheid waar verder niemand iets mee te maken heeft. Gelukkig kan 'het volk' zich nader informeren via allerlei kanalen en dàt is een groot goed.

Lupuslupus | 08-01-21 | 10:40

@Lupuslupus | 08-01-21 | 10:40: Het niet hebben van een coronapaspoort toegang tot publieke voorzieningen, zoals het openbaar vervoer of het stadhuis, de burger in zijn functioneren in de samenleving kan beperken. De regering wordt vervolgens opgeroepen om toegang tot publieke voorzieningen voor iedereen mogelijk te maken ongeacht vaccinatie- of teststatus.
De motie werd vervolgens door middel van handopsteken aangenomen. Van de Kamerleden stemden er 79 voor en 70 tegen. De tegenstemmen waren afkomstig van het CDA, D66 en de VVD.
Maar ja, motie's hoeven nu eenmaal niet uitgevoerd te worden...
www.security.nl/posting/684796/Tweede...

serieusgenomen | 08-01-21 | 13:26

Weer hebben de leiders die we verdienen. Als schapen lopen we erachteraan.

polletjepiekhaar | 08-01-21 | 10:29

Maakt allemaal geen zak uit. Er zijn sowieso genoeg doses om de kwetsbare groepen en lui in de zorg te vaccineren. Dat zal er samen met het betere weer vanaf Maart voor zorgen dat de druk op de zorg gaat dalen. En dat gaat versoepelingen betekenen. Kan niet anders. Uiteindelijk als ergens aan einde van de zomer de helft van de bevolking gedaan is maakt het geen bal meer uit of de rest wel of niet geënt wordt. Zo niet dan worden ze ziek. So what. Je wordt okk ziek van een stevige griep. Maar niemand belandt meer in het ziekenhuis en daar gaat het om. Problem solved.

Cherokee | 08-01-21 | 10:29 | 6

Exact, vanaf de zomer wordt het veel soepeler qua maatregelen. Kan niet anders.

Merkie | 08-01-21 | 10:55

@5611 | 08-01-21 | 10:44: Tenzij je een mutatie krijgt die extra fan is van jongeren en kinderen... Maar goed. Als het virus in het algemeen minder aanwezig is, is een mutatie ook minder voordehandliggend.

BBRDWR | 08-01-21 | 11:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou en. Ik denk dat tegen de zomer alle risicogroepen zijn ingeent. Twee keer zelfs. Het personeel ook. Dat zijn ook de groepen die beslag leggen op de zorg, ziekenhuizen en IC. De rest wordt gewoon ziek. Misschien dat voor verder woekeren en het virus echt kleinslaan het handig is als andere groepen ook -tijdelijk- immuniteit in laten spuiten, maar who cares als een groep van 500.000 of voor mijn part 1M geen vaccin krijgt? Tegen zomer zwakt het virus toch al af vanwege het weer, zonlicht, etc etc. In september/oktober/november is Corona niks meer of midner dan een fikse griep, maar dan echt. Zonder overlopende ICs en benodigde lockdowns. Who cares dat die vaccins later komen joh.

BBRDWR | 08-01-21 | 10:28 | 11

@BBRDWR | 08-01-21 | 10:54:
Ik dacht dat het de taak was om de ziekte uit te bannen. Net als bijvoorbeeld met de pokken en tbc.

ZZP-er | 08-01-21 | 11:21

Ik zal u even uit de droom helpen. Als iedereen uiterlijk eind september gevaccineerd moet zijn en 2/3e van de bevolking twee van die spuiten wil komen oppikken dan moet Hugo het regelen dat er de komende 270 dagen, elke dag 86.400 mensen uitgenodigd, ingepland en geprikt worden.
Gaat 'm niet worden vrees ik.

Verder kan het zo zijn dat het vaccin slechts voor een maand of 3 à 4 bescherming biedt. Dan krijgen we de situatie dat de eerst gevaccineerden nog voordat de laatsen geprikt zijn alweer opnieuw moeten....

eilende Zebra | 08-01-21 | 11:38
▼ 8 antwoorden verborgen

Er is in ieder geval 1 vaccin extra beschikbaar. De mijne.

LewsTherinTelamon | 08-01-21 | 10:25 | 1

En het mijne. Samen lossen we dat tekort wel op.

Stijlicoon | 08-01-21 | 10:25

Het is zo jammer dat wij geen impeachment procedure kennen diemet een referendum in werking kan zetten. Dan hadden we misschien dit soort jokers, wiens enige kwaliteit de juiste partijkaart is, buiten de deur kunnen houden. En, de bezem door het ambtenaren korps. Die wisten dit allang.

Yeohan | 08-01-21 | 10:24 | 2

Elke vorm van inspraak wordt de nek omgedraaid. Ze zien de bui ook wel hangen.

Wim Venijn | 08-01-21 | 10:25

@Wim Venijn | 08-01-21 | 10:25:
Daarom is het gemeentehuis inmiddels een fort geworden, kogelvrijglas en kleine gaatjes voor de ongewenste communicatie.
De dienaren van het volk hebben besloten dat het volk de grootste bedreiging is in hun bestaan.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 10:50

Gewoon compenseren met de placebo's.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 10:24 | 3

Als die placebo's maar wel dezelfde bijwerkingen hebben anders valt het op.

2voor12 | 08-01-21 | 10:24

@Wim Venijn | 08-01-21 | 10:26:
Kijk, hebben we toch maar weer even met elkaar het probleem voor Hugo opgelost.

2voor12 | 08-01-21 | 10:27

I val in de categorie "onder de 60 zonder klachten" dus ben in dit tempo toch pas mei 2022 aan de beurt. Tegen die tijd zijn eventuele bijwerkingen wel zichtbaar/bekend.

Nock_Churris | 08-01-21 | 10:21 | 1

En dit vaccin waarschijnlijk achterhaalt.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 10:51

We kunnen wel blijven zeiken maar zorg eerst eens dat alle beschikbare vaccins zo snel mogelijk gebruikt worden. Dat hebben we zelf in de hand. Minister kan ook niet verantwoordelijk gehouden worden voor iets dat wel of niet beschikbaar is. En voor ons wijsneuzen maakt het ook niet uit of we maandag wel of niet wisten dat er over maanden een percentage (10 of 15) meer of minder vaccins beschikbaar zijn.

Boergogne | 08-01-21 | 10:16 | 4

@Muxje | 08-01-21 | 10:18:
Ook een beetje flauwekul, op het moment van kopen was er nog maar weinig bekend over wanneer ze beschikbaar zouden, hoeveel merken, etc.
Daarbij is het verstandig om van zoveel mogelijk verschillende fabrikanten te kopen.
Het aankoopbeleid is een van de weinige dingen die Rutte & co goed gedaan hebben.

VW, alles ist vorbei | 08-01-21 | 10:25

@VW, alles ist vorbei | 08-01-21 | 10:25: De deal die Nederland en een paar anderen voor Europa hebben gesloten was een prima eerste stap, daarover geen twijfel. Maar er is geen "moment van kopen"; na die eerste deal zijn er geregeld aanbiedingen geweest van fabrikanten om extra vaccins af te nemen. We hebben vrij krap ingekocht, en *juist* omdat er nog zoveel onzekerheid is over de levering, is het verstandig om in te gaan op een aanbod van extra vaccins van een leverancier die al wel goedgekeurd is of daar dicht tegen aan zit.

Muxje | 08-01-21 | 10:54

Ik zal u even uit de droom helpen. Als iedereen uiterlijk eind september gevaccineerd moet zijn en 2/3e van de bevolking twee van die spuiten wil komen oppikken dan moet Hugo het regelen dat er de komende 270 dagen, elke dag 86.400 mensen uitgenodigd, ingepland en geprikt worden.
Gaat 'm niet worden vrees ik.

Verder kan het zo zijn dat het vaccin slechts voor een maand of 3 à 4 bescherming biedt. Dan krijgen we de situatie dat de eerst gevaccineerden nog voordat de laatsen geprikt zijn alweer opnieuw moeten....

eilende Zebra | 08-01-21 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

5 januari 1994, bedoelt u?

Kapitein Sjaak Mus | 08-01-21 | 10:29

Ik krijg een steeds sterker gevoel dat we de downies moeten locken die verantwoordelijk zijn voor deze dooretterende lockdown.

_pacman_ | 08-01-21 | 10:12 | 2

Dat denk ik ook, als ik het hier aan de NL/BE grens bekijk is het net een bijenkast.
Een over een weer gereis om toch maar te kunnen kopen, wat ze in eigen land ook hebben, wat wellicht wat duurder is.

VW, alles ist vorbei | 08-01-21 | 10:30

Nou zeg, om de regering en het OMT nu downies te noemen is niet aardig.

Sjiek | 08-01-21 | 13:18

Ik begin toch echt de indruk te krijgen dat er opzet in het spel is.

Overmar | 08-01-21 | 10:11 | 1

Denk je?

IkwilJinekwel | 08-01-21 | 11:09

De fundering is nog niet gelegd of er wordt al gezeikt over het afwerkingsniveau van de plinten.
Ik wacht wel wat langer, geen probleem. komen we er nog maar 999.999 tekort.

zuurtjeregen | 08-01-21 | 10:08 | 1

Als de fundering gestort wordt is dat het moment om over de afwerking van het interieur te beginnen, niet pas als de plintjes er al in zitten. Die houding is nu precies waarom Hugo telkens weer op z’n bek gaat.

Muxje | 08-01-21 | 10:17

Je hebt Omtzigt (Spirytus Rektyfikowany 95%)

Je hebt Wilders (Absinthe 75%)

Je hebt Hugo (Doe drie tot vier ijsblokjes in een elegant wijnglas in combinatie met een paar verse muntblaadjes en Hugo (3,0%)

Leptob | 08-01-21 | 10:08

Over die extra doses waar Hugo “nee” tegen heeft gezegd: misschien wilde hij dat niet omdat het “egoïstisch” zou zijn om buiten de EU-deal zelfstandig extra in te kopen. Samen uit samen thuis, of zoiets. Gelukkig hebben andere landen dat idee niet; misschien kunnen we in december nog wat restjes overnemen van Duitsland.

Muxje | 08-01-21 | 10:08 | 1

Ze hadden nu al moeite om het vaccinatieprogramma op gang te krijgen.
Hoe moet het als er dadelijk 4 - 5 verschillende corona vaccins beschikbaar zijn, die weer andere opslag en verwerkings eisen hebben?

VW, alles ist vorbei | 08-01-21 | 10:34

Hugo wijst de rationaliteit af. Weet je in welke ideologie ook de rationaliteit wordt afgewezen?

Rest In Privacy | 08-01-21 | 10:08 | 3

Christendom?

Rest In Privacy | 08-01-21 | 10:14

In elke!

Julianalaan | 08-01-21 | 10:23

Islam natuurlijk.

Wim Venijn | 08-01-21 | 10:23
-weggejorist-
Drommel | 08-01-21 | 10:08

Deze organisatorische mishap kan voor één miljoen Nederlanders een zegen zijn. "Massa mRNA Vaccinatie roekeloos en onnodig", aldus professor dokter Theo Schetters. Tegendraadsheid zit niet in mijn aard, maar er gebeuren nu teveel dingen die tegen het gezond verstand en mijn gevoel indruisen. Ik wacht nog even.

MickeyGouda | 08-01-21 | 10:07 | 3

Ik sluit aan in de wachtrij

pa_niek | 08-01-21 | 10:12

Er is altijd wel ergens een opgehokte prof. dr te vinden die voor het karretje te spannen is van complotwaanzinnigen.

Merkie | 08-01-21 | 10:58

@Merkie | 08-01-21 | 10:58: dat geldt ook voor pro vac in kamp, artsen lezen zich echt niet in in het gehele dossier, en zijn niet geheel onpartijdig mens en emotie en wetenschap is moeilijk tescheiden , ook farma heeft bewezen dat het in het verleden mis is gegaan met medicijnen.

Ronn | 08-01-21 | 11:37

Organisatie is dan pas goed als niks opvalt.

Schilder58 | 08-01-21 | 10:07

Eigenlijk dus precies zoals verwacht!
Als De Jong iets zegt is de kans nihil dat het klopt (historisch gezien). Zijn planning zegt dan ook dus niks, behalve dan dat het veel en veel langer gaat duren.
De Jong zei ook dat 2021 een veel beter jaar wordt dan 2020... ik houdt mn hart vast.

AstralVision | 08-01-21 | 10:05

Ik snap 1 dingetje niet.
we wonen hier met pak'mbeet 17.000.000. peopoltjes.
we komen 1.000.000 vaccins te kort... dus het is al zeker dat iedereen een spuitje gaat krijgen???? of je het er mee eens bent of niet????

DeviousDick³ | 08-01-21 | 10:05 | 4

Vooral hoog opgeleide jongeren nemen het risico niet

Mich2007 | 08-01-21 | 10:43

@eilende Zebra | 08-01-21 | 11:46:
U hoeft mij niet te geloven hoor, maakt mij geen bal uit maar het is wel waar

Mich2007 | 08-01-21 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Het misleiden van het parlement is een van de principes van de Rutte-doctrine. Overigens behoort het parlement dit niet te accepteren.

Schmalz | 08-01-21 | 10:04

En wat nu als iedereen straks doodgaat omdat ik pas tegen het einde van het jaar een prik krijg?

*slokje koffie neemt*

VBO_B_Niveau | 08-01-21 | 10:03 | 1

Blijf in uw grot

van heinde en verre | 08-01-21 | 10:06

Ik zie gewoon dat overal waar het liberalisme te ver is doorgeschoten we de ziekte Corona met mensenlevens hebben betaald i.p.v. met geld. Het beste zie je dat in USA waar je geholpen wordt als je geld hebt. In landen waar de overheid meer een vinger in de pap heeft zie je het beter gaan. In NL zie je (niet alleen bij de vacinatiestrategie) dat het spel goed spelen door hogere functionarissen belangrijker is dan de dienst leveren. Kapitalisme heeft gewoon gefaald alleen weten we nog niet wat er in de plaats gaat komen. De reden hierachter is dat dezelfde kapitalisten de oplossing proberen aan te reiken.

Kaan78 | 08-01-21 | 10:03 | 4

In Nederland gaat het precies mis op plekken waar de overheid de regie heeft. De markt (zorgverleners en farmaceuten) doen hun werk tot nu toe goed, het is vooral de staat die de bal heeft laten vallen. Juist omdat daar het spel goed spelen belangrijker is dan de dienst leveren. Als je als kapitalist je dienst niet levert, dan ben je snel ondernemer-af.

Lijkt me eerder dat we meer, meer, meer kapitalisme nodig hebben.

Muxje | 08-01-21 | 10:12

Zo lang het geen menselijke maat betreft is het geen oplossing maar een vergroting van het probleem.

Julianalaan | 08-01-21 | 10:26

Nonsens. In religieuze gebieden gaat het juist mis, daar denken ze dat hun god ze wel zal beschermen (die sowieso dan volgens hun logica het virus heeft gemaakt enzo, want plan van God en almachtig). Alleen blijkt hun god ook hier weer te schitteren door afwezigheid.. . Wees blij dat er iets is; landen genoeg die het nakijken hebben.wel zal

BenDeLier | 08-01-21 | 10:35
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb net 2 x 400 mg Ibuprofen en 500 ml hoestdrank met codeïne ingenomen.
Ik voel niks meer.
Niks!

King of the Oneliner | 08-01-21 | 10:02 | 4

Hoe lang blijft het daarmee stijf?

Julianalaan | 08-01-21 | 10:27

@King.. en morgen de kater..;)

aardv@rk | 08-01-21 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen

"Dat Sanofi in het derde kwartaal van dit jaar nog niet klaar is met het vaccin zou voor het ministerie geen verrassing moeten zijn. Het bedrijf kondigde half december aan dat de eerste resultaten van testen met het vaccin geen goede resultaten gaven, waardoor er vertraging bij de ontwikkeling ervan ontstond."

"De minister ging ervan uit dat Sanofi van juli tot en met september 5,85 miljoen doses van zijn vaccin aan Nederland kan leveren. Maar het bedrijf zelf zegt tegen de NOS dat het ervan uitgaat dat dat op zijn vroegst in oktober zal zijn."
Dat andere al goedgekeurd zijn (ongeveer gelijk oplopend in ontwikkeling) en dit vaccin in december nog problemen kent ziet er ook niet best uit en dat zijn
5,85 miljoen doses minder.
Curevac moet ook nog goedkeuring krijgen, dat zijn nog eens 2,2 miljoen onzekere dosis.
"De Jonge meldde de Kamer dat er daarvan 500.000 al in maart in Nederland terecht zouden komen. Pfizer spreekt dat tegen en zegt op zijn vroegst in april te kunnen leveren. Een woordvoerder van de Europese Commissie gaat zelfs uit van juli."
Nog eens 500.000 onzekere dosis.
Dat maakt een totaal van ruim 6 miljoen onzekere dosis voor de komende maanden.
Gisteren wezen ze nog 1 miljoen dosis af, was niet nodig blijkbaar.

Damoos | 08-01-21 | 10:01

Dit leest overigens vooral als faal van die farmaceuten die eerst x beloven en dan pas later leveren.

O.H.Dennenboom | 08-01-21 | 10:01 | 2

Farmaceuten falen niet. Hun cashflow zit op topniveau.

Mr.Crowley | 08-01-21 | 10:16

U bent veel te slim. De Jonge moet hangen. Dat snapt u toch wel?

Amsterdamsko | 08-01-21 | 11:16

Ik lees nu "we lopen voor op vaccinatie schema" bedenk dan dat we die 2 weken die we te laat zijn begonnen nooit meer kunnen inhalen. Volgende week had de derde prik moeten zijn.

Schilder58 | 08-01-21 | 10:00 | 2

Tweede

Schilder58 | 08-01-21 | 10:01

Ik zal u even uit de droom helpen. Als iedereen uiterlijk eind september gevaccineerd moet zijn en 2/3e van de bevolking twee van die spuiten wil komen oppikken dan moet Hugo het regelen dat er de komende 270 dagen, elke dag 86.400 mensen uitgenodigd, ingepland en geprikt worden.
Gaat 'm niet worden vrees ik.

Verder kan het zo zijn dat het vaccin slechts voor een maand of 3 à 4 bescherming biedt. Dan krijgen we de situatie dat de eerst gevaccineerden nog voordat de laatsen geprikt zijn alweer opnieuw moeten....

eilende Zebra | 08-01-21 | 11:50

Met de privatisering van de zorg is alle inhoudelijke kennis uit VWS verdwenen. Ze weten alleen maar van procedures en processen bij VWS. En aan zulke figuren heb je meestal niets. Die zijn vooral goed in het bouwen van luchtkastelen, totale onzin uitkramen, en uiteindelijk niks bereiken.

En dat is trouwens niet de overheid inrichten als een bedrijf. In een bedrijf is wel inhoudelijke kennis. Anders gaat het failliet.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 09:59 | 1

Vergeet de EU niet, die heeft de aankoop en verspreiding gecoordineerd.

Bataafje | 08-01-21 | 10:06

Niet te geloven. Wanneer is het volgende kamerdebat of persconferentie? Die vertoningen van Hugo Draaikont wil ik niet missen.

Overmar | 08-01-21 | 09:59 | 1

Ik kan Hugo makkelijk missen.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 10:20

Eén ding moet je de jonge nageven, hij blijft fouten maken. Volgens mij is zijn streven om nét zolang door te gaan met fouten maken dat niemand er nog van opkijkt. Waarna het erop lijkt dat hij geen fouten meer maakt.

pa_niek | 08-01-21 | 09:59

You had one job..

BRR76 | 08-01-21 | 09:57

Houdt vol in 2028 kunnen we naar Mars

jeweettochniet | 08-01-21 | 09:55 | 2

Ja waarschijnlijk wel, maar dat project wordt ook geleid door een man met kennis en visie, die een team kan motiveren en inspireren.

Damoos | 08-01-21 | 10:05

Komen 'ze' in 2028 niet naar ons toe dan? En ik had mijn kamertje nog wel netjes op willen ruimen en dan zo'n schijtlollig welkomstmatje voor de deur willen leggen! Nou, dan niet.

VBO_B_Niveau | 08-01-21 | 10:08

Boehahaha, 2 dagen na het bekendmaken van de vaccinatieplanning is deze al weer achterhaald. Dat er leveringsproblemen zijn bij vaccinproducenten was overigens al bekend. Duitsland heeft er last van, Israel niet: die waren bereid ruimhartig te betalen voor hun bevolking van iets meer dan 9 miljoen.

DeCynischeAmbtenaar | 08-01-21 | 09:54 | 1

Deze vaccins lagen er al een tijdje een lullig palletje.. haha wat een incompetente zooitje bestuurders hebben we toch..

All_Anonymous | 08-01-21 | 09:58

Als Rutte Pinokkio is, dan is Hugo diens neus die steeds langer wordt.

WalterSobchack | 08-01-21 | 09:52

Wie koopt die vaccins eigenlijk in? Is dat Hugo zelf?

O.H.Dennenboom | 08-01-21 | 09:52 | 6

@jeweettochniet | 08-01-21 | 09:57:
Hij wilde z'n reet redden maandag. En daarom misleidde hij de kamer. Dat was een bewuste strategie.

De echte Stolwijker | 08-01-21 | 10:02

@De echte Stolwijker | 08-01-21 | 09:55: kloot niet, de inkoopstrategie van de EU heeft ook gefaald. Maar daar hoor je in Nederland vreemd genoeg niks over. Lees duitse kranten, dan ben je veel beter op de hoogte.

Bataafje | 08-01-21 | 10:08

Ik kan het mis hebben maar kocht hij die vaccins niet bij zijn broer..?? Google maar even

Mich2007 | 08-01-21 | 10:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou ik zie de toekomst wel rooskleurig, net als lulhugo. Er moet veeeel minder AOW worden uitgekeerd want door actief beleid zijn de oudjes al bijna opgeruimd (wilde hier vermoord schrijven maar heb net een ban achter de rug dus maar effe niet). Ook zijn er veel mensen door onderliggend lijden uit hun lijden verlost, er was bijna geen chemotherapie meer mogelijk wegens gebrek aan personeel. Dan gaan er veel kroegen pleite dus dat scheelt ook weer aan schade die dronken mensen normalerwijze veroorzaken. Ook veel kleinere winkels moeten sluiten zodat we nu massaal bij amazone en bolle moeten inkopen, of we gaan naar een grote Supermarkt, die beter te controleren valt door de regering. Al met al dus rooskleurig, jammer genoeg niet voor ons. En het inenten onder leiding van lulhugo, dat wordt een lacher.

jan huppeldepup | 08-01-21 | 09:52 | 5

@Graaf_van_Hogendorp | 08-01-21 | 09:53: Nu heb ik al insectenburgers gegeten en die smaken niet slecht en dat met geen eigendom isook okay. Heb al veel te veel rotzooi in huis en hoef dan ook niet meer bang voor inbrekers te zijn.

jan huppeldepup | 08-01-21 | 10:20

@jan huppeldepup | 08-01-21 | 10:20:
Bij u is het glas altijd half vol, chapeau.

Graaf_van_Hogendorp | 08-01-21 | 10:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Had u wat anders verwacht? Zelfs op de NPO app reppen 'experts' dat het nog een jaar gaat duren deze lockdowns. En denk zelf even na. Hoe gaat een regering (maakt niet uit welke) binnen een maand een enorm aantal van 17+ miljoen (and incoming) vaccineren? Zelfs als je kinderen niet meetelt kun je op je vingers natellen dat je nooit genoeg hebt als de rest van de wereld ook gilt om vaccins.

Graaf_van_Hogendorp | 08-01-21 | 09:51 | 1

Er wordt door "de oppositie" nu rondgereden op niet realistische scenarios en doekstellingen die dan achteraf door HdJ en co niet gehaald zouden zijn. Allemaal een beetje treurig. Wacht gewoon op je beurt in plaats van te zeiken.

van Oeffelen | 08-01-21 | 10:12

Net als in de VS is het Nederlandse coronabeleid compleet gepolitiseerd. Direct nadat Wilders een (terechte) motie van wantrouwen tegen de minister indiende, sluiten de rijen van de middenpartijen zich en steunen ze de minister. Want het eens zijn met Wilders, het idee alleen al! Ik heb ook bijna niks met Wilders, maar hij is één van de weinigen in de kamer die het coronabeleid kritisch volgt, z'n huiswerk doet en consequent is.
En zo ploeteren we voort, met een incompetente minister, een achterbakse premier en een tandeloze kamer. Met onnoemelijk veel verwijtbare doden en een gesloopte economie als gevolg.

De echte Stolwijker | 08-01-21 | 09:51 | 8

Wilders is geen klimaarontkenner. Hij weet donders goed dat er een klimaat is.

Nock_Churris | 08-01-21 | 10:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou ja, nu Trump de handdoek in de ring heeft gegooid moeten we nog wel wat te schuimbekken hebben hier. Dus zie het van de zonnige kant: we hebben elke dag een cabaretvoorstelling van Rutte en de Jonge.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 09:51

We moeten dit niet langer meer pikken. Komop, laten we ook het Capitool gaan bestormen.
(Wel eerst even een visum aanvragen)

Nuchternederland | 08-01-21 | 09:51

In de derde klas lagere school tel je nog niet tot een miljoen.
Als dat cda hem dan ook (als schoolmeester 3e klas lagere school) minister van Volksgezondheid laat spelen, dan hun je dit verwachten.
Mona Keizer noemt hem aap. Helder.
Eén ding is zeker. Dit vent zien we nooit meer terug.

Kamervraag | 08-01-21 | 09:51

Nog even volhouden. De middenstand is bijna gesloopt. We doen het met zn allen

jeweettochniet | 08-01-21 | 09:51

Zullen we het Hugo nou eens één keer vergeven met z'n allen? Gewoon omdat het kan?

HeerVanStand | 08-01-21 | 09:51 | 6

Ik wil hem ook wel vergeven maar weet niet hoe ik hem er toe krijg dat hij het ook opdrinkt.

jan huppeldepup | 08-01-21 | 09:58

Nee ga weg.

knutsel_ | 08-01-21 | 09:58

Waarschijnlijk pleurt Rutte hem ergens in de eerste week van maart onder de bus. En decimeert hij daarbij het CDA.

Skeptic1970 | 08-01-21 | 10:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo'n crisis is retehandig om het totaal pakket van incompetentie in dit huidige kabinet feilloos weer te geven en te realiseren dat er op dit moment volslagen idioten denken een land te kunnen besturen!
Het is om te lachen als het niet zo ongelofelijk stuitend zou zijn geweest,
dit land verdient een burgelijke ongehoorzaamheid en volksgericht op het huidige kabinet ten behoeve van het voorkomen van nog meer openlijke bestuurlijke stupide.

TijdelijkOptimist | 08-01-21 | 09:50

Wanneer is het virus dusdanig gemuteerd dat dit vaccin niet meer helpt?
zullen we wel nooit vernemen, pas als het op is. Dan weer lockie en jaarlijks uw vrijheids-prikje halen om niet uitgesloten te worden.
Voorzet is al gegeven met extra ultra besmettelijk.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 09:50

In Duitsland (met 5 keer zoveel inwoners) zetten ze per dag 50.000 duizend prikjes. Zelfs als dit aantal in Nederland zou worden gehaald dan duurt het om 16 miljoen personen te enten 320 dagen, dan zijn we ergens eind november (dus niet voor de herfst zoals HdJ beweert) Reken er maar op dat we de volgende kerst & oud/nieuw nog steeds lopen te kloten hier.

Petertje | 08-01-21 | 09:50

Als je het woord ‘incompetent’ opzoekt in de dikke Winkler Prins dan staat bij de uitleg een foto van Hugo de Jonge.

Wijze uit het Oosten | 08-01-21 | 09:49

Wordt deze man ook niet gewoon door zijn ambtenaren genaaid?
Heb zo´n vermoeden dat die zich rot lachen, elke keer dat ze de Jonge weer in de maling nemen.
"Hugo, volgende week kan iedereen gevaccineerd zijn, dat kun je nu al bekendmaken. Wel je kekste schoenen aantrekken, hé?"

spanarchist | 08-01-21 | 09:49 | 3

Ik denk dat dit zeker speelt. De ambtenaren zijn van oudsher PvdA-SP-D66 stemmers, en geen CDA-fans.
En veel te machtig.

Nuchternederland | 08-01-21 | 09:54

Wel nee. Die ambtenaren werken vooral langs elkaar heen. Hugo moet de regie voeren maar doet dat niet. Daardoor gaat het mis.

Muxje | 08-01-21 | 09:58

@Muxje | 08-01-21 | 09:58: Hoe kan hij regie voeren, hij heeft het veul te druk met PR, dus in het ministerie doen ze maar wat.

jan huppeldepup | 08-01-21 | 10:00

Het nieuwe normaal begint steeds normaler te worden.

Mr.Crowley | 08-01-21 | 09:48 | 2

Het nieuwe normaal is dat een onkundig en onwillig kabinet met onkundige en onwillige ministers keer op keer wordt herkozen waardoor al dan niet opzettelijk falen de norm wordt.

jemagookniksmeer | 08-01-21 | 10:05

Ik vermoed dat we eerder groeps immuniteit verworven hebben op de "natuurlijke" wijze dan via die vaccins van Hugo. Ik heb voor de zekerheid een paar pakken toilet papier gekocht en mijn Netflix abo verlengd. Ik heb nog een kroeg te koop. Lekker goedkoop want de goodwill is nul.

Baron_von_Rijswijck | 08-01-21 | 09:47

En zo wordt De Nederlandse middenstand kapot gemaakt door een faal minister
Deze regering moet je vergelijken met wat de republieken zijn in de USA

gerrit5042 | 08-01-21 | 09:45 | 4

Trump heeft meer bereikt voor deze planeet dan wie dan ook in 4 jaar, maar dat willen linkse wappies niet weten.

Petertje | 08-01-21 | 09:52
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een lockclown.

Nuchternederland | 08-01-21 | 09:45

Nederland, het was zo gezellig!

zokanhetdusook | 08-01-21 | 09:45

Heeft de koninklijke familie al een vaccin ingespoten gekregen ? Of Rutte ? Zal niet , maar wel het gewone gepeupel blootstellen aan het grootste medische experiment ooit aangezien nog geen enkel vaccin definitief goedkeuring heeft , maar tijdelijk : www.youtube.com/watch?v=aWrZxCx6L6g&a...

ja,diedus! | 08-01-21 | 09:42 | 12

@Overmar | 08-01-21 | 10:23:
Rapper Boef heeft er 852K, en dat is alleen in Nederland.
Heeft hij nou altijd gelijk?

Rest In Privacy | 08-01-21 | 10:48

@Overmar | 08-01-21 | 10:23: Vergelijking medicijn en vaccin, compleet naast de kwestie, kortom krijg Corona en als het fout gaat neem gewoon Ivermectin medicijn en alles is dik in orde. Nou succes en ik hoop dat je er niet al te veel last van krijgt.

Walther62 | 08-01-21 | 11:17
▼ 9 antwoorden verborgen

Mijn naam is Huge de Jonge, wegens geen affiniteit met oudere.

Toetsenbordcomplex | 08-01-21 | 09:40 | 2

Lockdown is wel goed voor jonge mensen wou je zeggen?

PSYx | 08-01-21 | 09:42

@PSYx | 08-01-21 | 09:42: lock down is niet bedoeld voor jong of oud het klein en midden bedrijf moet naar de filistijnen.
Daarnaast haal het zelf beslissend vermogen van mensen weg en maak er volgzame schapen van wat je ook met ze doet.

likdoorn | 08-01-21 | 09:46

Bereidt u zich maar voor op louter kopen bij grote ketens. De rest gaat kapot.

Joffri | 08-01-21 | 09:39

broodpolitici komen in 2 smaken: volslagen idioten (De Jonge) en schaamteloze leugenaars (Rutte). Wat ze gemeenschappelijk hebben is dat het allemaal schurken zijn

wlodek | 08-01-21 | 09:38

Kennen jullie die mop over die 1 miljoen vaccins die naar Nederland gingen?

Mr_Natural | 08-01-21 | 09:38 | 5

Laat me raden, het is een hele lange mop en de clue laat nog even op zich wachten?

VBO_B_Niveau | 08-01-21 | 09:50

Vertel hem in 2023 nog een keer, dan wordt het een dijen kletser.

jan huppeldepup | 08-01-21 | 10:02
▼ 2 antwoorden verborgen

kunnen we het ook eens hebben over de voor- en nadelen van het vaccin zelf ipv alleen de planningstechnische kant van de zaak? Zie ook: www.youtube.com/watch?v=aWrZxCx6L6g&a...
Waarom heeft GS hier geen aandacht voor?

Pieter65 | 08-01-21 | 09:38 | 8

@Walther62 | 08-01-21 | 10:16: Je bent aan het framen. Hij is microbioloog een immunoloog. En dat hij zich ook met diervaccins heeft bezig gehouden maakt hem nog geen dierenarts. Hij is ook geen arts en dat claimt hij ook niet. Of zou je ook willen vermelden dat Ab Oosterhuis en Marion Koopmans wel echte dierenartsen zijn?

Skeptic1970 | 08-01-21 | 10:28

@grietmetgroenefiets | 08-01-21 | 10:14: "" EMA heeft geen minimum norm voor effectiviteit." klopt, dit nemen ze klakkeloos over van de pharmaceut. (no pun intented).Groet manmetwittev8 (pun intended)

Nalek | 08-01-21 | 10:35

@Skeptic1970 | 08-01-21 | 10:28: Als er naast de kwestie wordt gesproken door een niet arts in een filmpje over een medicijn, ben ik aan het framen, ik laat zien dat er geframed is volgens mij.

Walther62 | 08-01-21 | 11:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een clusterfuck. Maar what did you expect?
Als je een minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport aanstelt die naar school is geweest om directeur van een basisschool te kunnen worden, dan weet je op voorhand dat deze minister GEEN ENKELE kwalificatie heeft t.a.v. zijn werkveld, anders dan de gymnastieklessen voor het gedeelte Sport.
Zo'n basisschool directeur aanstellen is een, hem aanhouden als er een pandemie door de wereld raast is een ander verhaal. Rutte, die sowieso al niet doortastend is, had deze minister moeten vervangen of op z'n minst laten bijstaan door een kundig manager, een crisismanager. Maar ja, dan was het geen ggggggggristendemocraat geworden en had de baas van de GGD's, die grefo Rouvoet, snel komen bovendrijven als een professioneel nietsnut die lekker op z'n handen blijft zitten en 3/4 jaar geen fuk uitvoert.
Het management van de BV Nederland, onze politici, is volkomen incompetent en dat komt doordat er alleen vrienden worden benoemd, geen vaklui. Dat valt nu volledig door de mand en dat komt ook niet meer goed.
Toeslagen, defensie, gezondheidszorg, immigratie, woningmarkt, noem maar op. ELK ministerie maakt er een clusterfuck van.
Daarom, lieve mede-reaguurders, moet er op 17 maart écht iets gebeuren. Er moet een zakenkabinet komen, waarvan jammergenoeg alleen Baudet voorstander lijkt. Misschien moet het er maar een keer van komen. Ik hoop het van harte want dit land zou zo veel beter kunnen!

Bakkeleures | 08-01-21 | 09:38 | 4

zoo, das een hele tap tekst over falen .

newray | 08-01-21 | 09:47

Gisteren in de T. ook een hoogleraar die pleitte voor een zakenkabinet van voornamelijk beta's.
Naast Baudet zal ook Wilders voorstander zijn van een zakenkabinet, aangezien de PVV geen oldboysnetwerk heeft van baantjescarrousseltypes.
En dus wel zal moeten om die reden alleen al.

Nuchternederland | 08-01-21 | 09:48

Ja blijven mopperen hier, de vvd loopt al naar de 50 zetels dus dat helpt. Probeer liever mensen buiten GS te informeren.

jan huppeldepup | 08-01-21 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Het is geen beeldspraak. Hij kan ECHT niks.

J.P.Drapeau | 08-01-21 | 09:38 | 1
-weggejorist-
vanMeeswijk | 08-01-21 | 09:45

'Een miljoen' is enkelvoud en KOMT later. Beetje lam om de NOS na te typen...

Not_again | 08-01-21 | 09:35 | 3

Prima, doet u mij dan maar een enkelvoud miljoen euro.

kapotte_stofzuiger | 08-01-21 | 09:38

Het woordje miljoen is enkelvoud maar geeft een meervoud aan. Het is netter om de rest van de zin ook in enkelvoud te houden, maar meervoud mag ook.

Muxje | 08-01-21 | 09:40

Ik heb het al eerder gezegd: De lockdown moet gerekt worden tot vlak voor de verkiezingen.

Marcelinho | 08-01-21 | 09:35

Overig nieuws:

"Nederland heeft geen gebruik gemaakt van een aanbod om extra Moderna-vaccins te kopen. Dat bevestigt het ministerie van Volksgezondheid na vragen van de NOS. Het gaat om miljoenen vaccins die waarschijnlijk in het vierde kwartaal van dit jaar, maar mogelijk ook eerder, geleverd konden worden."

nos.nl/artikel/2363445-nederland-wild...

Zucht....

Rest In Privacy | 08-01-21 | 09:34 | 2

‘Kwartaal 4 of mogelijk eerder’ maar Hugo wil toch in september klaar zijn ? Dus logisch in zijn optiek.

Trumme | 08-01-21 | 09:37

@Trumme | 08-01-21 | 09:37: In zijn optiek wel. Regeren is vooruitzien, maar voor hem is het vooral optreden met de kennis van nu. Als hij teveel bestelt wordt hij misschien beschuldigd van verspilling. Maar loopt de rest vertraging op en zouden we de extra dosis wel kunnen gebruiken, dan is het niet zijn schuld dat we ze niet hebben. “Konden we niet voorzien”. Tja. Je bestelt extra *omdat* je het niet kan voorzien. Echt, deze minister...

Muxje | 08-01-21 | 09:47

Maar volgende week zien we wel een reportage waarin Hugo door Lutjebroek fietst en alle hotspots toont.
Dat is ook wat waard.

Toetsenbordcomplex | 08-01-21 | 09:34

vakantie-prikken. "rubber bootjes naar engeland"

newray | 08-01-21 | 09:32

De helft van de bevolking wil die spuit toch niet dus wat maakt het uit.

Rollatorus | 08-01-21 | 09:32

Misschien moet Nederland de zelfde strategie toepassen als Israel, VAE en Zwitserland: gewoon het dubbele betalen per dosis, dan komt die merchandise echt wel jouw kant op. Zwitserland heeft al 15 miljoen dose binnen, de bottleneck is nu de organisatie om te kunnen prikken. Het leger en Kühne en Nagel helpen in de distributie, de prikkers zelf zijn er nu even te weinig, maar dat mag de pret nauwelijks drukken. In Duitsland en Frankrijk is de onvrede over het geprik maximaal.

van Oeffelen | 08-01-21 | 09:32 | 8

@Zonen-van-Kuifje | 08-01-21 | 09:34: de SNB heeft gisteravond bekend gemaakt dat de winst over 2020 CHF 21 miljard was, de kantons krijgen CHF 4 miljard.

van Oeffelen | 08-01-21 | 09:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Verkeerde topic.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 09:32

Dus tegen de tijd dat er wel gevaccineerd kan worden is het niet meer nodig omdat mensen dan of dood zijn, of natuurlijke immuniteit hebben ontwikkeld.
Goed bezig Hugo.

Dezenaamhier | 08-01-21 | 09:31 | 2

volgende week bereiken we een mijlpaal 1 miljoen inwoners voorlopig immuun.

Trumme | 08-01-21 | 09:40

@Trumme | 08-01-21 | 09:40: dat zijn de positief geteste personen ja, en omdat er zo veel mensen zijn die niet genoeg last hebben van corona om zich te laten testen zou het werkelijke aantal wel eens flink hoger kunnen zijn.

Dezenaamhier | 08-01-21 | 10:01

'We liggen op schema', lees ik net.
Duidelijk fake news.

donkieshot | 08-01-21 | 09:31 | 3

We liegen op schema.

BrutusBosch | 08-01-21 | 09:35

De Duitsers Israëli en Amerikanen betalen meer en de farmaceuten staan nu net bekend om het onderste uit de kan te willen en dat zit niet in de geest van de Hollanders.

Trumme | 08-01-21 | 09:31 | 1

Nederland wilde ook al niet meer betalen bij de mondkapjes en werden toen als laatste geleverd.

Osdorpertje | 08-01-21 | 10:09

's Avonds scroll ik altijd even door mijn foto's van 2019.
En dan val ik, liggend in foetushouding, in slaap.

Zack Hooi | 08-01-21 | 09:31 | 5

@Air van Boven Dorens | 08-01-21 | 09:39: Duim in de mond.

Zack Hooi | 08-01-21 | 09:57

Ik vroeg mijn vrouw ook laatst bij het opruimen in de garage " wat is dat voor een apparaat?". Ze wist nog wel dat het barbecue heten maar niet waar het voor gebruikt wordt, nou ja ik vraag het mijn grootvader.

jan huppeldepup | 08-01-21 | 10:10

Mooi verhaal.

Alleen ik heb van de zomer toch talloze malen de BBQ opgepookt. Wat hield u tegen? Kan uw BBQ alleen gezelschappen van >10 man aan?

libertat | 08-01-21 | 10:24
▼ 2 antwoorden verborgen

faal op faal op faal. Rutte is onzichtbaar, uiteraard

wijnvlek | 08-01-21 | 09:30 | 3

Nee hier komt Prutte nietmeer mee weg het is nog lang tot maart.

Trumme | 08-01-21 | 09:32

In een democratie zou u gelijk hebben. Of als het stemvee een IQ van meer dan 50 zou hebben.

Dickie1908 | 08-01-21 | 09:34
-weggejorist-
Kluifje_in_de_kip | 08-01-21 | 09:43

Turft u de fouten even mee die NA het vaccinatie-debat aan het licht komen? In de wandelgangen klonk toen de term 'de allerlaatste waarschuwing' vooral. Gaat niet gebeuren natuurlijk. Er zitten weinig mensen met kloten in de Tweede Kamer.

goedverstaander | 08-01-21 | 09:29 | 5

@jemagookniksmeer | 08-01-21 | 09:34: Ja. Maar dan komt er nog een formatieproces van een aantal maanden. En gedurende al die maanden mag Hugo doorploeteren en falen...

Waarom er in Nederland nooit eens een bewindsman met verstand van de materie op een departement zit is me volkomen onduidelijk. Schoevers-meisjes op Defensie. Basisschooldirecteuren op VWS. Het is me een raadsel...

Enter Yeti | 08-01-21 | 09:37

@Enter Yeti | 08-01-21 | 09:37: Waarom? Omdat de ministerspost geen zelfstandige functie meer is, met heeft de wil van de personen die daadwerkelijk aan de touwtjes trekken, uit te voeren. Kennis van zaken, een eigen mening, onafhankelijkheid, principiële standvastigheid en persoonlijke ambitie vormen een bedreiging voor deze ondergeschiktheid, en zullen dus niet worden teruggevonden in de karaktereigenschappen van de ministers van tegenwoordig.

jemagookniksmeer | 08-01-21 | 09:45

@jemagookniksmeer | 08-01-21 | 09:34: Ja dat is zinvol. Omdat het juist nu eens een keer niet gaat om politiek gedoe, om de regering of de premier te willen beschadigen. Dit keer gaat het om het vervangen van een grenzeloos incompetente minister die een bende maakt van het beteugelen van één van de grootste crises die ons land gekend heeft. Die man moet weg. Niet omdat we een hekel aan hem of zijn schoenen hebben, maar omdat we ons als land niet kunnen veroorloven hem nog langer aan het roer te laten staan.

Muxje | 08-01-21 | 09:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja, Minister-President Rutte en c.s. moeten toch iets verzinnen om het land in lockdown te houden tot 18 Maart. Nu eens zien hoelang het duurt voordat Minister Ollongren weer begint over het aanpassen van de kieswet aan deze "moeilijke omstandigheden"...

Tollebol | 08-01-21 | 09:29 | 2

De verkiezingen worden uitgesteld ze is trouwens net zo onzichtbaar als Jack Ma.

Trumme | 08-01-21 | 09:33
-weggejorist-
Kluifje_in_de_kip | 08-01-21 | 09:45

Een echte held durft te falen.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 09:29 | 4

Een echte held had niet willens en wetens een onrealistisch vaccinatieschema gepubliceerd. Dat is voor laffe managers die slechts nieuws uitstellen en doseren in de hoop ermee weg te komen.

Joris Beltsin | 08-01-21 | 09:41

@Joris Beltsin | 08-01-21 | 09:41: Als u met laffe managers politici bedoelt, ben ik het volledig met die stelling eens.

Rest In Privacy | 08-01-21 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ik stel mijn prikje beschikbaar voor de liefhebber.

GKJP | 08-01-21 | 09:29

Gevaarlijke gek, die Hugo. Staat in een debat over leven en dood als een dominee met geacteerde verontwaardiging anderen de les te lezen met sentimentele prietpraat. Ontslaan die klootzak.

De Pilsvogel | 08-01-21 | 09:28

Kijk het probleem is niet dat er dingen fout gaan. Het probleem is dat hij en de rest van dit kabinet dit soort zaken nooit pro-actief vertelt. Dat wekt zoveel (terechte) achterdocht op dat alles en iedereen zuur wordt. Het is zo vermoeiend omdat je weet dat als je niet de goede vragen stelt hij wegloopt met de 'echte' waarheid.

zevensprong | 08-01-21 | 09:27 | 4

Precies dat!

libertat | 08-01-21 | 10:20

@libertat | 08-01-21 | 10:20:
Voortaan elk optreden in vak K onder ede laten gebeuren. En dan "the truth, the whole truth and nothing but the truth", zodat ze niet met halve waarheden weg komen.

libertat | 08-01-21 | 10:21
▼ 1 antwoord verborgen

Gaan we nu om alles lopen zeiken. Het kan elke week veranderen.

Bubske | 08-01-21 | 09:27 | 3
-weggejorist-
Kluifje_in_de_kip | 08-01-21 | 09:33

Het gaat er niet om dat het verandert, het gaat erom dat die flapdrol de boel blijft voorliegen door verouderde informatie te geven.

libertat | 08-01-21 | 10:19

@libertat | 08-01-21 | 10:19: en nu kun je je woorden al weer terug nemen. Daarom is het beter om niet te snel te gaan liggen zeiken.

Bubske | 08-01-21 | 11:13

clusterfuck is 't. Altijd die stellige zekerheid die onze autoriteiten c.q deskundologen in de mond nemen. Maar ze creëren slechts verwarring onder de mensen omdat wat vandaag als feit gecommuniceerd wordt, is morgen een fabel en overmorgen een potentieel gevaar oid. Amper een jaar geleden werd nog smalend gedaan over een "situation" in Wuhan. En waar staan we nu hier? Flikker toch een end op met nog langer de economie en de samenleving te gijzelen!

de directeur | 08-01-21 | 09:26
-weggejorist-
Kluifje_in_de_kip | 08-01-21 | 09:26 | 2

Voor de zomer heel NL een prik!
Hoe naief kan je zijn dit te geloven. Eind van t jaar gaan ze niet eens halen.

General Dripple | 08-01-21 | 09:26 | 3

Heeft iemand dat gezegd? De planning die ik zag ging tot en met kwaartaal 3.

Shoarmamasutra | 08-01-21 | 09:33

@Shoarmamasutra | 08-01-21 | 09:33:
Hoopvol keek men al uit naar een Lowlands wat dit jaar door kon gaan. Kan je echt vergeten. Nogmaals, eind van het jaar ook.

General Dripple | 08-01-21 | 10:44

Waarom vormen al die ondernemers en anderen die door de maatregelen van het kabinet aan het einde van hun financiele Latijn zijn, niet een collectief die de Staat om schadeloosstelling vraagt. HIDDEMA heeft nu tijd genoeg dus waarom niet

Alwayscurious | 08-01-21 | 09:25 | 3

Lijkt me vrij kansloos.

Zonen-van-Kuifje | 08-01-21 | 09:36
-weggejorist-
Kluifje_in_de_kip | 08-01-21 | 09:47

@Kluifje_in_de_kip | 08-01-21 | 09:47:
Als het OM al zelfs ambtenaren die verdacht worden van knevelarij niet vervolgt ("dat is aan de politiek"), dan zijn ondernemers die schade ondervinden van het overheidsbeleid al helemaal kansloos.

Ambtenaren beslissen over ambtenaren. En ja, mensen werkzaam in de rechtelijke macht zijn ook ambtenaren, voelen zich ook nauw verwant met die diersoort. Dit in tegenstelling tot risico nemende, ondernemende mensen, dat is een eng soort die waarschijnlijk alleen met hun eigen portemonnee bezig is. Aldus het wereldbeeld van de ambtenaar.

libertat | 08-01-21 | 10:18

En in plaats dat Hugo dan extra Moderna vaccins inkoopt, die overgebleven waren nadat andere EU landen de bestelling bij nader inzien verminderden, wacht hij liever op het Oxford vaccin. Dat is puur op economische redenen: die laatste kost 2 euro per dosis en het Moderna vaccin een veelvoud daarvan. Uw gezondheid is minder belangrijk dan een tientje per persoon extra.

quigg | 08-01-21 | 09:25 | 5

@quigg | 08-01-21 | 09:37: Dat klopt, maar dan ga je er van uit dat het vaccin werkt en toegelaten wordt. Dat wisten ze toen ook nog niet.

Papa Jones | 08-01-21 | 09:45

Die “extra” vaccins komen toch pas eind 2021? Dan liever Oxford als t eerder kan komen. Beetje duivels dilemma dus je zou denken doe dan maar allebei.

O.H.Dennenboom | 08-01-21 | 09:51

Penny wise pound foolish

1977 | 08-01-21 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Hugo heeft het syndroom van lockdown.

Astimar Teutis | 08-01-21 | 09:25

Hoe meer druk des te meer fouten...... geen excuus overigens!

Bouwfraudeur | 08-01-21 | 09:25

Met de kennis van nu zou je zeggen dat het aanschaffen van veel te veel vaccins (Pfizer en Moderna) toch wel handig zou zijn geweest.

Papa Jones | 08-01-21 | 09:25 | 5

@Shoarmamasutra | 08-01-21 | 09:26: even nagezocht, er is een villedige (incl herhaal) voor meer dan 30 miljoen mensen beschikbaar eind 2021. Zwaar overbesteld dus en terecht.

Shoarmamasutra | 08-01-21 | 09:28

Alleen het topje van de ijsberg word ziek, dus als die gevaccineerd is hoef je de rest pas te vaccineren voordat je oud worden. Dan heb je praktisch gezien dus nog tientallen jaren.
Mensen vaccineren om anderen te beschermen die niet gevaccineerd willen worden zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn. Laat die nee zeggers hun eigen risico bepalen én richt een apart ziekenhuis (naar Afrikaans model) om ze te verzorgen, dus belast er de reguliere zorg niet mee.

Fedor Emelianenko | 08-01-21 | 10:19

@Fedor Emelianenko | 08-01-21 | 10:19: Gewoon kijken of het werkt. Eerst de risicogroepen vaccineren. Dan de lockdown versoepelen/opheffen. En dan zien we wel weer.

Papa Jones | 08-01-21 | 10:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Hugo is vooral bezig met media optredens ipv zijn werk te doen. Zijn antwoord op Klavers vraag, over hoe het zat met de planning en logistiek van het Moderna vaccin (volgende maand al!!), was exemplarisch voor Hugo's presteren: "Dat is nog werk in uitvoering".

Diederik_Ezel | 08-01-21 | 09:24 | 1

Dat was geen vraag maar een simpele opsomming van een simpele ziel die er zelf de ballen verstand van heeft maar slechts voor het debat wat ingefluisterd krijgt.

Trumme | 08-01-21 | 09:36

Gewoon versnijden die vaccins.

Leptob | 08-01-21 | 09:24 | 3

Lol!

Lorejas | 08-01-21 | 09:46

Een homeopatische verdunning van maken.

Sinterbikske | 08-01-21 | 09:56

Placebo's.

zwenkwieltje | 08-01-21 | 13:33

Dat die "lockdown" nog maar lang mag duren.

kapotte_stofzuiger | 08-01-21 | 09:24

Prachtig deze ShitShow

SinisterNL | 08-01-21 | 09:21 | 1

In ieder geval heeft deze puinhoop een hogere amusementswaarde dan de oudejaarsconference van Joep.

Prieelvogel | 08-01-21 | 11:54

Die vent kan gewoon echt niks.

knutsel_ | 08-01-21 | 09:21

Begin van een grote puinhoop.

gebruikesrnaam | 08-01-21 | 09:20

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl