Raadjeplaatje! Bij Femke Roosma (GroenLinks)
Herken ze allemaal!
Nou niet meteen op GroenLinks gaan katten want dit is een MUZIEKTOPIC. AT5 valt binnen bij Amsterdamse fractievoorzitters en dan blijkt plots dat mevr. Femke Roosma (GroenLinks) een vrij aardige muzieksmaak heeft, uitgezonderd dan die troep van The Beatles die we ook zien hangen. Al is het in het geval van The Beatles ook maar goed om het op de muur te spijkeren, want dan kun je het in ieder geval niet afspelen. Enfin, herken ze allemaal, en pas als dat is gelukt hoeft u bij de komende verkiezingen niet op GroenLinks te stemmen.
Reaguursels
InloggenIk vind haar Beatlesplaten wél heel goed. En dat vind ik niet alleen; Sgt Pepper staat vaak op beste platen ooit-lijstjes.
en.wikipedia.org/wiki/All_Time_Top_10...
en.wikipedia.org/wiki/Rolling_Stone%2...
Ook mijn complimenten voor de rest van haar collectie.
Doe mij dan maar Leyten.
Moet ze geen hoofddoek op?
En dan voor de rest nakend. Ik vind het een leuke mevrouw. Linkse meisjes houden van...
@zwaaropdehand | 17-12-20 | 20:58: Herstel. Het is een rare mevrouw met waanzin in haar blik. Borderlinertje pur sang.
@zwaaropdehand | 17-12-20 | 21:19: Toch zou ik haar doen, met regenlaarzen aan.
Beatles troep? Ga eens deaud @Mosterd.
Achterlijke. Maflander.
Graag daarna nog een keer deaud. Wat een malloot is dat, zeg.
@zwaaropdehand | 17-12-20 | 20:02: Zoete muziek? Help,Ticket to ride,Taxman, Walrus,Yer Blues,Eleanor Rigby, Tomorrow never knows, I want you, Don't let me down,Old brown shoe,I've got a feeling,Get back, Got to get you into my life,Things we said today.,Twist and shout. Und so weiter.
Heb de opkomst van die gasten zelf meegemaakt. Sloeg in als een bom en niet te vergelijken met wat er daarvoor en daarna gebeurde op het gebied van popmuziek. De enige die artistiek enigszins in de buurt kwamen, waren hun Amerikaanse tegenhangers The Byrds. Jammer dat huidige muziekgeneraties zo weinig historisch besef hebben.
@Hendrick9999 | 18-12-20 | 02:44: cardi b is toch goed?
@Hendrick9999 | 18-12-20 | 02:44: Dat kun je ook zeggen over Take That of de Backstreet boys. Omdat duizenden bakvisjes hun broekje niet droog kunnen houden maakt nog niet dat de muziek goed is...
@GeertStijl | 18-12-20 | 08:31: Geert, ik verplicht niemand om die gasten goed te vinden. Maar men realiseert zich niet (of onvoldoende) wat ze betekend hebben. Niet alleen in muzikaal opzicht, maar ook in sociaal en maatschappelijk opzicht (haardracht, kleding, mondige jongeren enz). Dan gaat het niet aan om ze weg te zetten als oud vuil. Dan heeft zo'n persoon totaal geen historisch benul of besef.
Ik laat het hierbij...
@Hendrick9999 | 18-12-20 | 10:41: Luister ook nog eens naar Pet Sounds van de Beach Boys. Dat is ook fenomenaal.
Heeft er iemand al een plaat ontdekt die is uitgebracht nadat deze mevrouw geboren was, of misschien maar een leeftijd had dat ze naar muziek begon te luisteren? Of nee, laat ook maar, ik weet het antwoord al.
Dat is die van Spinvi.. oh, je zag het al.
Van de helft van de artiesten kent ze waarschijnlijk 1 of 2 hitjes. Wat een enorme millennial hipster. Zal me niks verbazen wanneer ze niet eens een platenspeler heeft.
Hé wat gaaf! Ik ken diverse. Zelfs Solution...
Zit vast een verhaal achter elke elpee. Anders hang je ze niet zo bewust op. Toppertje!
In de Stopera heet ze overigens tonnetje roosma, maar dat geheel terzijde
Wat zei u daar over de Beatles? Misschien even de bek spoelen met bleekwater?
Die vervelende neuzelaar Dylan, dat is pas erg. Daar krijg ik altijd spontaan anuskrampjes van.
Correct.
Exact!
Zeker. Jankpot. Depressielul.
Dan heb je niet veel van zijn teksten begrepen.
@Jiet Panssen | 18-12-20 | 09:30: Ik heb er nooit naar kunnen luisteren, vanwege dat nasale geluid.
Lekker hipster allemaal platen op je wand waarvan andere mensen hebben gezegd dat het erg goed is...
Waarschijnlijk alleen de hoezen... van de Ikea... nog nooit vinyl in haar handen gehad en staan er hooguit wat liedjes van deze platen in haar mp3 lijst...
Is dat ook met publiek geld gekocht? Of heeft ze dat eerst als salaris gestort gekregen?
Die platen zijn leuk. Alleen wie is die deugneus die er voor zit met zo'n stomme grachtengordelgrijns? Ah, een Femke.
Fleetwood Mac, een effectiever anticonceptiemiddel is er niet. Dan hoef je niet eens Femke te heten.
Die gasten wipten zich anders een slag of twee in de rondten. Tussen de stardust opsnuiven door.
Stevie Nicks killed that band.
Fleetwood mac rumours. En die van Bob Dylan herkende ik wel maar ik dacht dat het Paul Simon was. Verder, geen idee.
Ik mis deze.
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3...
Ik herken er 10, best wel wat goede albums tussen. Wat is die ene met die grote ster ook al weer? Ik dacht Neil Young, maar toch niet dus.
Wel raar om de boel aan de muur te hangen. LP’s zie zet je in de kast of als stapel tegen de muur (tegen, niet boven elkaar) om ze af en toe te draaien.
Bowie - Blackstar?
Deze lijsten koop je voor weinig bij IKEA. Het zijn maar hoezen.
@DexterGordon | 17-12-20 | 18:09: ik zie Ziggy Stardust
@ijstijger | 17-12-20 | 18:38: Ja maar die met die ster.
@DexterGordon | 17-12-20 | 18:09: volgens mij is dat niet Blackstar. Ik moet die hoes kennen, maar kom er gewoon niet op en lastig te zoeken.
Beste Nuuk,
De hoes met de ster is het album Hawks and Doves van Neil Young.
Graag gedaan.
Rechtsonder, "Op veziede in Waskemeer" van Pe Daalemmer en Rooie Rinus
Verrek ja! Geweldig. Die plaat die daarna kwam is live opgenomen in Winschoten, daar was ik bij. Nait goud, geld weg.
Geen Shocking Blue - eerste album met 'I'm your venus' .
Geweldig nummer......
Negen herken ik zo niet, dat wordt dan dus GroenLinks stemmen? Bedankt voor het stemadvies, GeenStijl. Dat had ik niet verwacht: ik dacht dat jullie niet echt voor GL waren.
1e rij \Wish you were here en Sergeant Pepper
2e rij Rumours, Blond on blonde, Harvest en Ziggy Stardust
3e rij de twee links van Abbey road ken ik ook, die homo zanger met de tanden, maar hoe heet hij ook weer: Oh ja, Freddy Mercury. Geweldige zanger overigens.
Ik had ooit de moed om tegen een Die Hard beatle fan te zeggen, dat de beatles zo langzamerhand een beetje oubollig werden. Als blikken konden doden... klikte nog even op Bob Dylan, hoorde die treurige mondharmonica... over oubollig gesproken.
Die Bueno Vista Social Club ga ik er zo opleggen tijdens het koken. Heerlijke plaat.
GAAF! Queen II. Geweldig album.
Nu het toch over muziek gaat: morgen begint de Snob2000!
On topic: ik zie toch wel een aantal zeer fijne albums hangen.
Snob2000. Schitterend! Ik las eens iemand die de Top2000 beschreef als een oneindige autorit met je schoonvader die zijn muziek door je strot wil duwen. Treffend, vond ik.
Wat dit ook laat zien dat al die LP's uit de tijd zijn waar de hoes nog een heel belangrijk onderdeel van de beleving was. Dat werd al minder met de CD, raakte uit de gratie bij het downloaden en is al helemaal irrelevant bij het gestream vandaag de dag (wat kan je nu nog kwijt op die paar pixels?).
De betere hoes voor PF is overigens DSOTM. Maar... voor de echte GroenLinkser moet dat toch ontwapenend Atom Heart Mother zijn.
@Cannabooze | 17-12-20 | 16:57:
Ga weg met je emoticon.
Ik heb er vier zo op het eerste gezicht, kan nog meer zijn, maar die komen dan uit de collectie van mijn vrouw. Staan allemaal in de kast voor me die ik speciaal daarvoor heb aangepast. Met de Marantz draaitafel gemaakt door clearaudio bovenop. Toch kwetsbaar en met al die kleinkinderen moet je oppassen. Van sommige van mijn LP heb ik ook de CD uitvoering of een sacd dan wel eentje opnieuw uitgebracht van de mastertape. LP blijft een geheel eigen sound te hebben, maar er is ongelooflijk veel kwaliteitsverschil. Die Graceland van Paul Simon LP is gewoon top. Heel dynamisch geluid. De pinkfloyd lp blijven om de een of andere reden heel kwetsbaar voor tikken en ruis dus die heb ik ook op de nieuwe CD uitvoering. Van Fleetwood M heb ik alles. LP altijd goede persing en de stem van Stevie Nicks verveelt nooit. Een goede LP heeft ook meerwaarde door de hoes en soms een boekwerk als kunstuiting.
Ik heb ook alles van Fleeetwood Mac tot die mutsen er bij kwamen natuurlijk.
@uisge baugh | 17-12-20 | 17:00: Kan zeggen wat je wil maar konden wel hits schrijven.
Ze mag die meuk wel eens recht hangen.
Inderdaad. Mannetje heeft ongetwijfeld twee linkerhanden of mevrouw wilde het perse zelf doen.
Zozo, dat is een echte. LINKS bovenin: De Rooien zingen. Uit die goede oude tijd toen er nog strijdliederen klonken uit de fabriek.
Als ik mijn muziekcollectie aan de muur zou hangen dan zou er een harde schijf hangen. Maar wel alles lossless (FLAC) opgeslagen. Uit de tijd dat Spotnet en zo nog bestonden en je uit nieuwsgroepen kon downloaden
Wat is lossless?
Geen MP3 dan zeker?
@RickyLaRue | 17-12-20 | 16:55: Je zit toch niet te vloeken hè Ricky, MP3.
Hier vinden wij DSD net goed genoeg.
DSD?
Ook nog nooit van gehoord.
Maar wellicht wilt u één en ander uitleggen.
@RickyLaRue | 17-12-20 | 17:23: ik ook niet
@RickyLaRue | 17-12-20 | 17:23: Direct Stream Digital, moet wel een speciale DAC hebben, zie Google.
Ik kom niet verder dan 'Wish You Were Here' van Flink Ployd, 'Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band' van de Bietels, 'Rumours' van Fleetwood Mac, 'Abbey Road' van (alweer) de Bietels, 'Blonde on Blonde' van Bob Dylan en 'Graceland' van Paul Simon.
Moet ik nu op GroenLinks stemmen?
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
Nog een voor u overigens, 'Bohemian Rhapsody' van Queen.
Helemaal rechtsboven is 'Tot ziens Justine keller' van Spinvis. Geweldige plaat met pareltjes als Club Insomnia en Koning Alcohol.
Als je ze aan de muur hangt dan draai je ze niet. Net zo hipster als die trutjes die met AC/DC shirtjes rondlopen.
AC/DC is een van mijn favorieten.
Malcolm Young is ook al weer 3 jaar dood.
Jammer man. Slechts 64 geworden.
Dit. 16 jarige pubers hangen LP's aan de muur.
Famke Roosma
Het album dat mijn nick draagt heeft alleen al 6 verschillende hoezen.
Ik zou je nick nog even nalezen voortaan.
@Ad Hominem | 17-12-20 | 16:09: Amai, jammer.
Ik mis vader Abraham.
De beatles hebben anders verschillende nummers van Vader Abraham gecoverd.
Allemaal oude zooi. Geen Riverside, Tool, Gazpacho of Antimatter. Steengoede bands uit de huidige tijd.
Tool was waanzinnig, live vorig jaar. XXXXX Zelden alle recensies zo eensgezind vol lof gezien in alle media: oor.nl/concerten/genadeloos-tool-neem...
@Piet Karbiet | 17-12-20 | 15:46: en redelijk mooi artwork op de hoes.
Het is ook best moeilijk om een spotify-track aan de muur te hangen natuurlijk.
@P-unit | 17-12-20 | 15:47: Absoluut. Kan zo een museum in.
Angel Dust is ook een mooie om in te lijsten.
Die oude zooi was destijds anders wel vernieuwend en origineel. Dat kun je van bijvoorbeeld Riverside, dat leentjebuur speelt bij diverse artiesten, niet zeggen.
@Piet Karbiet | 17-12-20 | 15:50: je kan werk van de kunstenaar kopen, ook prints van zijn werk voor tool. Alex Grey.
@Spring Bruissteen
Riverside is inderdaad geïnspireerd door Pink Floyd maar is daarna geheel zijn eigen weg ingeslagen. Lunatic Soul, het soloproject van hun frontman Mariusz Duda, heeft een heel eigen geluid.
Maar goed, dan noem ik Porcupine Tree of Blackfield of andere projecten van de buitengewone Steven Wilson. Mag in geen enkele moderne playlist ontbreken.
@Alco-de-Holist | 17-12-20 | 16:22: Daar heb je wel een punt.
Tja met dit soort topics krijg je altijd mensen die interessant gaan doen. Kijk mij eens een aparte smaak hebben!
@Alco-de-Holist | 17-12-20 | 16:22: Mwah. Heb 1500 platen in mijn kast maar staat niets van Tool tussen. Hoewel ik van Pink Floyd dan weer bijna alles heb.
Tweede rij tweede, welke is dat nou?
Moeluk Jos, Nirvana?
www.youtube.com/watch?v=_t2rPybVHBQ
There is a girl in New York City
Who calls herself the human trampoline
And sometimes when I'm falling, flying
Or tumbling in turmoil I say
Oh, so this is what she means
She means we're bouncing into Graceland
Zijn beste nummer!
En dat teruggeven aan de ouders gaat ook ongekend stroperig. Wat een achterlijk land zijn we toch. In ieder geval in Den Haag. Er wordt dan geschermd met dat het niet helemaal duidelijk is hoeveel de ouders precies terugkrijgen.
Geef dan alvast een voorschot van 80 procent ofzo. Hoe moeilijk kan het zijn knurften.
Mijn ouders willen de lp’s die ik van ze heb niet terug ook geen 80%.
Ik heb mijn elpees allemaal zelf gekocht, van mijn zakgeld, dat dan weer wel.
Solution er bij! Das lang geleden
Ik mis oerhollandse producten Charly Lownoise en Mental Theo, Vengaboys en Within Temptation. Chinese assist confirmed.
George Baker. Die is behoorlijk rood. Gaan veel
Liedjes over, als ze niet over liefde gaan.
@P-unit | 17-12-20 | 15:33:
Una paloma rojo?
@Graaf_van_Hogendorp | 17-12-20 | 15:42: ja! In het programma Ali B op volle toeren vertelde Hans Bouwens (George Baker) dat hij begin van 1975, een blokfluit had gekocht en op een dag in de serre van zijn woning in Wormerveer plotseling op het deuntje kwam van een vogel en ook heel snel het liedje had geschreven. Hij bevestigde dat het nummer voor vrolijkheid en vrijheid staat. Heb een ongeautoriseerde Biografie over Baker. Leuk verhaal wel. Is socialist omdat hij voor zijn succes in een fabriek werkte.
Schijnt dat-ie ooit een groen tassie had.
Ik heb de soundtrack van The Sting (geweldige film) ingelijst, die staat nu ergens onder een bureau ofzo, maar wel een mooie hoes!
Ik herkend'r geeneen, gelukkig en Femke al helemaal niet. Dat komt hier niet voor.
Ik vrees dat dit het groenlinks doosje is dat heel verontwaardigd werd toen men islam en terrorisme in één zin noemde. Iquutje in de onderste regionen van de middelmaat.
Ooit was ik opzoek naar een originele Pauls boutique 4 folded lp van de beastie boys om op te hangen. Leuk voor in de plee.
Linksboven: zangkoor De Stem Des Volks - De Rooden Roepen, met dijenkletsers als Morgenrood of wat dacht u van de meezinger De Internationale. Alle 13 goed! nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Stem_des_V...)
www.discogs.com/De-Stem-Des-Volks-De-...
@Dampende_aardappel | 17-12-20 | 15:28:
Ai, dat is wel heel erg foute muziek, je zou zo het Horst Wessel lied er achter aan spelen.
@Osdorpertje | 17-12-20 | 15:35: die twee mixen en er een vette beat onder zetten.
Het is wel een setje oudelullenmuziek bij elkaar. Rumours van Fleetwood Mac, van wanneer is die muziek? Toen moest Jesse Klaver nog geboren worden.
Zo op het 1e gezicht dacht ik dat het sovjetpropaganda was. Had een leuk topic opgeleverd.
Dat is overigens soms wel "kunstig" het heeft in elk geval een bepaalde stijl, je herkent het van kilometers afstand.
Tweede van links onderaan: solution-cordon blue.
Voor vanavond met spoed een debat ingelast over het wederom falen van Hugo de Jonge.
Het zijn wel de usual suspects. En dat doet mij geloven dat het meer om de vorm dan om de inhoud gaat. Meer voor het beleggen dan voor het genieten.
In plaats van stoer met je Lamborghini en een AK 74 op de foto, met een behoorlijk conservatieve platencollectie.
Want Groen links is toch meer punk dan de Beatles? En Bob -hier heb je de rechten op mijn nummers voor mad ca$h- Dylan is ook niet meer de barricademan die hij nooit wilde zijn.
Bob Dylan, David Bowie: Ziggy Stardust, Buena Vista Social Club, The Beatles met dat zebrapad, Neil Young: Harvest, Fleetwood Mac, en Queen. Alleen die van The Beatles heb ik niet ooit zelf aangeschaft, de rest wel. Queen was overigens een cassettebandje. O, en Fleetwood Mac ook niet.
Alleen Ziggy Stardust van Bowie heb ik nog op elpee, grijs gedraaid!
@grietmetgroenefiets | 17-12-20 | 15:22: Topplaat.
U kent mijn stelling: Studenten in de universiteitssteden mogen blijven stemmen, maar dan in de de door Godverlaten kudtdorpen waar ze zijn geboren en hun trauma's hebben opgelopen. Kunnen ze hun ouders lastig vallen met de gevolgen van hun naïef links idealisme.
Rot op. We zijn blij dat we er vanaf zijn.
@Knisperende_Tissue | 17-12-20 | 15:23: Ha ha.
Nee, zoveel keer stemmen zou moeten leiden tot de verplichting daar zoveel jaren te blijven wonen. Dan gaan ze wellicht verstandiger kiezen.
@Deflatiemonster | 17-12-20 | 15:28: Ook, ze verwoesten je stad met hun stem en na einde studie peren ze hem weer. Zie Nijmegen, Groningen etc.
Nee laat maar Piet. We hebben ze juist aangemoedigd te gaan studeren en naar de grote stad te trekken. Liefst allemaal in 1 wijk. Makkelijker om er tzt een muur omheen te zetten. Een hoge. Dan kunnen ze daarbinnen hun eigen socialistische heilstaat stichten.
Het is toch heerlijke komedie hoe amsterdam gesloopt wordt?
Die leggen ze hier vakkundig om. Daarom hebben we een rechtse burgemeester en links college. Dat schiet dus niet echt op.
Paul Potts mist
Als je die tegen de muur gooit blijft hij vanzelf hangen.
Ik zie ziggy stardust
Stones fans, met het minderwaardigheids complex dat ze eenmaal hebben, noemen Beatles-muziek vaak voor wijven, voor mietjes, te rustig etcetc.
Ook wel 'Homomuziek.'
Welnu, ondanks dat ruigere muziek niet altijd beter is (maar het staat vast heel macho...): de Beatles hebben vele hardere nummers gemaakt dan de Stones, alleen zijn die nummers minder bekend.
Mick Jagger en zijn manier van zingen bij Angie en bewegingen op het podium, kan het nog homoër...?
Jagger heeft bij Bowie in zijn kont gezeten en vice versa (ze wilden wat experimenteren en niet alleen met drugs, red.), niet Lennon en/of MCartney...
Een van die stones had toch een relatie met een meisje van 13? De pedo!
U bent toch niet homofoob zeker? Vrijheid blijheid hoor.
.. the Beatles were hard men too. Brian Epstein cleaned them up for mass consumption, but they were anything but sissies. They were from Liverpool, which is like Hamburg or Norfolk, Virginia--a hard, sea-farin' town, all these dockers and sailors around all the time who would beat the piss out of you if you so much as winked at them. Ringo's from the Dingle, which is like the f***ing Bronx. The Rolling Stones were the mummy's boys--they were all college students from the outskirts of London. They went to starve in London, but it was by choice, to give themselves some sort of aura of disrespectability. I did like the Stones, but they were never anywhere near the Beatles--not for humour, not for originality, not for songs, not for presentation. All they had was Mick Jagger dancing about. Fair enough, the Stones made great records, but they were always s**t on stage, whereas the Beatles were the gear.
Lemmy Kilmister
Homofoob?
Eensch. I Am The Walrus !
De juiste bands op de juiste tijd met de juiste plaat he. Met de oortjes van nu kijken we er toch anders tegenaan.
@P-unit | 17-12-20 | 15:19: Lennon heeft in Hamburg nog uit een raam over nonnen staan urineren in 1960.
Mick Jagger deed alles. Parsons was er niks bij. Boeiuh.
Hoe die Jagger en vrienden nog steeds in leven zijn is gewoon een half mirakel. Zuipen, spuiten, smoren, slikken en alles neuken met een hartslag (alhoewel dat laatste niet echt een verreiste was denk ik) Die gasten staan nog altijd te springen en onozel te doen.
Ik heb hier ook zo'n IKEA-lijstje (ja, daar kan je zo kopen) ingelijste verzameling:
Antonio Jobim - Wave
Rubber Soul - Beatles
Pet Sounds - Beach Boys
What's Going On - Marvin Gaye
Uit erfenis niet bewust meegemaakt, wel mooie muziek.
maar nu loop ik misschien een beetje op Stamcafe vooruit
Muziek is tegenwoordig ook al onderhevig aan wat 'men' ervan vindt. Gelukkig maak ik nog steeds zelf uit wat ik wel en niet mooi vind/graag (af en toe) naar luister. De 3 tenoren, André Rieu, Elvis Presley, Johnny Cash, Hank Locklin, Dolly Parton, Mozart, Tsjaikovski, mannenkoren, de Urker zangers, Maria Callas e.v.a. Tja, t'is niet anders.
Bob Hope, Johnny Cash, Stevie Wonder.
En wat hebben wij? Geen reet, geen klote, geen donder.
Als u dat mooi vindt, dan moet u daar vooral naar blijven luisteren!
Kan alleen maar zeggen dat ze er onsmakelijk uitziet en knotjes haat. Haar politieke keuze is ook crap.
15 LP's in mint conditie om in te lijsten van klassieke albums om je kamer een beetje op te fleuren en dan de muziek niet eens kennen. Zal wel een godsvermogen hebben gekost bij de binnenhuis architect maar je maakt wel een statement.
"Ik ben ontwikkeld en heb goede smaakt"
Ik vind dit stel platen vooral getuigen van een ontzettende eenheidsworst van zooi die je iedere laatste week van het jaar door je strot geramd krijgt tijdens die altijd zo 'gezellige' top 2000.
Grotendeels dodelijk saaie oudelullenmuziek. Hoe oud is mevrouw Roosma, 60+?
Wat is er mis met die muziek?
35.
Praat je zo over je voorouders? Zonder hen was je zelf niets meer dan een zandkorrel illusie.
Ook alle muziek die na de grondleggers komen borduren voort op hetgeen is geweest. Wat zeg ik Kopiëren het door creatieve armoede. Er is veel creatieve armoede en wansmaak of zeg maar gerust rommel gemaakt na de "goede tijd".
Alleen hoezen van de juiste kleur,
passend bij het interieur.
Heeft geen flikker met muziek smaak te maken.
Het lijken mij eerder de platen die ze vader of opa heeft geërfd.
Allemaal kassiekers van eind jaren 60tig en begin jaren 70tig.
Waarschijnlijk uit de tijd van haar vader.
Tenzij Femke Roosma een goeie muzieksmaak heeft. Hoi! Biertje? Neuken?
Ik zie niets hangen van Clara Haskil. Jammer.
www.reddit.com/r/classicalmusic/comme...
Ik mis The faith tones.
Een platenhoes inlijsten bewijst het feit dat je het object en inhoud niet gebruikt waar het voor bestemd is.
Wij maakten vroeger asbakken van oude platen door ze te buigen in heet water. Kan je de hoes inlijsten en ophangen en zeggen dat je die muziek zoooo goed vindt.
Of juist wel. Platenhoezen van destijds waren soms ware kunststukjes. Je hangt dus niet zozeer zo maar een platenhoeaan de muur maar meer een iconisch stukje nostalgie.
Over smaak valt niet te twisten. Kan niets met dit topic.
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over voorkeur niet.
"You're so sheer, you're so chic. Teenage rebel of the week".
Maar zou ze die bands ook echt kennen of is het binnenhuisarchitectuur?
Ze zag het bij Eigen Huis en Tuin op de televee dus ging ze er van uit dat het goed is.
Zoals zoveel interieurs nu dezelfde zouteloze smaak hebben nageaapt van de tv. Bordjes met "LOVE" of "HOME" aan de muur.
@2voor12 | 17-12-20 | 15:07:
Ja, dat zou me niets verbazen. Geen VT-Wonen iig, anders zouden het wel zwart-wit-grijs albumhoezen zijn...
@2voor12 | 17-12-20 | 15:07: En een Boeddha ergens!
@Graaisnaaiert | 17-12-20 | 15:09:
Mensen hebben geen eigen smaak meer maar laten zich alles voorkauwen. En echt overal dezelfde rotzooi.
@ZOMG | 17-12-20 | 15:09:
Ja, die ook natuurlijk. Het liefst een paar.
@2voor12 | 17-12-20 | 15:10:
Blokker- en Actiondesign he...
@Graaisnaaiert | 17-12-20 | 15:11:
Hoho, wansmaak is ook smaak hè...
En niks van de Dead Kennedys.
Kill The Poor !
Mwah, ik zou dan toch liever voor Holiday in Cambodia gaan. Dat nummer is namelijk een perfect satire op naïeve linkse bloemenkinderen die denken dat communisme uitsluitend tot regenbogen, eenhoorns en dansende troetelbeertjes leidt.
@Ad Hominem | 17-12-20 | 15:15: Absoluut.
"Government Flu" is ook vrij actueel.
Het valt me op dat als je iemands muzieksmaak af- of goedkeurt, je eigenlijk altijd jezelf complimenteert.
"Blegg, wat een troep" -> IK weet pas wat goeie muziek is (dubbele punten als het een algemeen gewaardeerde plaat is ala Graceland oid)
"Ah, prima plaat, goeie smaak" -> Jaja, IK heb er verstand van en ik keur dit goed, Daar mag je blij mee zijn.
U wilt niet weten hoeveel impact mijn stamp of approval heeft voor de gemiddelte plaatjeskopert.
*grinnikend achter de bank wegduikt*
Graceland zou in deze racistische tijden alle Grammy's krijgen die er bestaan, zonder dat er überhaupt andere albums mee hoefden te doen. Zonder dat de Grammy jury er naar zou luisteren.
Puur uit zieke deugprincipes.
@Realism Is All | 17-12-20 | 15:06:
Kan hem me niet echt voor de geest halen maar zo beroerd was die plaat toch niet? Heb hem ook nog wel ergens in de kast staan. Dit millennium overigens nog niet beluisterd.
@Realism Is All | 17-12-20 | 15:06: Was in 1987 ook.
Hm. Ja.
Het is nogal geëngageerd allemaal he.
Muziek met een boodschap.
Gaat nooit samen bij mij.
Geëngageerd ? Pink Floyd en Buena Vista Social Club ? Leg eens uit.
@oldandwise | 17-12-20 | 15:03: Nou je engageert wat LSD en dan heb je Pink Floyd.
@oldandwise | 17-12-20 | 15:03: Goed, die zijn niet geëngageerd inderdaad.
Matches met mijn platenkast (vlnr): Pink Floyd, Beatles, Fleetwood Mac, Bob Dylan, Neil Young, David Bowie (Ziggy Stardust), Bueno vista social club, Queen en nog een keer de Beatles.
Neil! Hawks en doves, niet zijn meest bekende, hulde.
toevallig van de week nog weer eens beluisterd: The Old Homestead blijft mooi en intrigerend nummer.
Tracks van alle LP's de eerste 3 jaar in de top 2000, die is nu ook politiek gemaakt.
Midden 3de van links Fleetwood Mac - Rumours
Boven 3de van links Creedance Cleerwater Revival - ?
Nee, Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band.
Sergeant Pepper. Iets heel anders.
Volgens mij zie ik maar heel weinig zwarte artiesten en al helemaal geen Marokkaanse artiesten ertussen hangen!
Wat een guurrechtse fascist, die Roosma.
Hahaha, mooi
Ach, die Cubaanse.
Dacht ik ook al. Waar is Bopperdebop Marley? Prins? Eddy Grant? Mahalia Jackson? The 3 Degrees? Smokie Robinson? De Ronettes, de Rubettes? BB King? Fats Domino? Enzovoorts. En dan heb ik het nog niet eens over de Janse Bagge Band en Koos Werkeloos.
Graceland bah, troep
Paul Simon zelf beschouwt het nummer Graceland het beste dat hij ooit geschreven heeft.
Dat ben ik met hem eens.
Het fraaie opbouwen van het nummer althans, tot hij begint te zingen.
Leuk aan de muur maar je ziet al dat de hoezen al verkleuren.
Zonde van Ziggy Stardust. Gewoon lekker in de kast zetten en af en toe er uit halen om te draaien en de hoes te bewonderen.
Over 10 jaar zet ze weer een cd rek in de kamer. Wedden?
En ruiken, niets ruikt zo lekker als een ouderwetse langspeelplaat. Gewoon verslavend.
@FrankVeer | 17-12-20 | 15:22: Ook zo'n ouwe van de kringloop?
Dat is goor Frank!
Ze is gek op een ster.
waarom 72 in de dood als je het ook in het levende kan. hoop meer kinderen.
Boven 2e van rechts Arcade Fire : Funeral
Wish you wereld here van Pink Floyd hangt er wel bij. Dus helemaal smakeloos is Femmiedebemmie niet.
Is dat niet zo ongeveer de meest verkochte LP ter wereld?
@Graaisnaaiert | 17-12-20 | 15:18: En met reden lijkt mij.
@Grijskijkert | 17-12-20 | 15:21: Welnee, toen die plaat uitkwam riepen de critici Punk Floyd.
@uisge baugh | 17-12-20 | 15:47: Zal best, inmiddels is het gewoon een heuse klassiekert. En critici zijn doorgaans meestal/vaak de laatste die iets doorhebben. Zie je bij fillums soms ook: Shawshank Redemption en Blade Runner zijn mooie voorbeelden.
Rolling Stones op 5 voor 12.
Toch?
Nope, hangt nix van de Stones bij ...
@TinusVlugOpDeKut | 17-12-20 | 14:59:
My bad. Is Sergeant Pepper etc.
Ik doe het filmpje op AT5 <Play> en krijg natuurlijk eerst reclame. Ditmaal Zilveren Kruis. Wat zie ik? Een vrouw doggystyle op de vloer, die met haar zoontje op haar rug paardje rijden nadoet. NEE Zilveren Kruis! Dat horen VADERS te doen! Donderop met jullie indoctrinatie! Dat stomme doggystyle moedertje in jullie reclame doet het helemaal niet goed. Ze wiebelt maar een beetje. Een echte vader doet dat veel harder! Liefst totdat zoontje er bijna bang van wordt, bijna eraf valt. En hem op tijd opvangt! Jezus wat slecht.
Ippon
Is het een leuke moeder die een beetje doggystyle wiebelt? Ik vraag het voor een vriend die nog van zorgverzekering wil switchen.
@Deflatiemonster | 17-12-20 | 14:54: Ze heeft een zilveren kruis, hoorde ik iemand fluisteren...
Moeder is het gewend he. Hand op de nek en pa gaat even 3 minuten los. Moe houdt niet meer van seks ( met pa ) en wast daarom haar poeperdje niet meer voor het slapengaan maar pa interesseert het niet, hij doet zijn ogen en neus dicht en denkt aan die spannende Afrikaanse caissiere van de AH of die leuke jonge overbuurvrouw die haar tandjes nog wel poetst, nog wel lang haar heeft en de beentjes scheert...
Jammer dat het mooiste nummer van Dylan door Hendrix gespeeld werd.
ook een U2 versie
Dankzij Dylan is het een aardig nummer van Hendrix.
beter had deze muts plaatjes achter zich hangen van:
Het bloedbad van Katin
De Holomodor in de Oekranie
De goelags in Siberie
De verrichtingen in de Russische burgeroorlog
De beestachtige inval in Polen in 1919
Etc etc
Ja idd erg leuk voor op de muur. Zuurpruim
De Armeense en Griekse genocide.
@TheManiac | 17-12-20 | 14:58:
Daar staat het socialisme en aanverwante therorieen nu eenmaal voor. De meeste doden gaan op het konto van die theorie. Communisme was een voorportaal van socialisme. Tja de feiten he. Ontstaans geschiedenis van Groenlinks:
groenlinks.nl/geschiedenis
Allemaal zuiver op de graat, proest
Is GS nou ook ingezet voor het GL charmeoffensief? Laat die pannekoek een platenwinkeltje beginnen.
The Ex staat er niet bij
Doorsnee platencollectie van een boerentrien in de grote stad.
Stranglers - Peasant In The Big Shitty
youtu.be/mRD-d2atgP4
Ach, daar is niets mis mee. Ik zou alleen willen dat ze niet allemaal bij mij in de Staatsliedenbuurt gingen wonen. Je breekt tegenwoordig je nek over alle NPO-hoofden die een huis op loopafstand van DWDD hebben gekocht.
Mooie typering
Niks van the leather nun
"F.F.A." blijft een klassiekert.
En LINKS onder uiteraard de Buena vista SOCIAL club
Hoezen inlijsten is zo tyfus suf.
Ik heb die Pink Floyd plaat die je ook ziet ingelijst voor mijn schoonvader. Die ouwe rocker moest een traantje wegpinken toen ik zei dat de LP ook in de lijst zat.
Weet ze wel dat die lijstjes door oeigoerse weeskinderen worden gemaakt terwijl ze geslagen worden?
The Exploited.
Ik krijg bij deze enigszins veilige keuze wel het gevoel dat dit standaard prints zijn die je bij de IKEA kan kopen om aan je muur te hangen. Wie geeft nou 25 euro uit voor een vinyl om het in een lijst te stoppen? Waarom vinyl draaien en verzorgen als je Spotify hebt zoals kennelijk bijna iedereen tegenwoordig?
De prijzen van vinyl zijn de laatste paar jaren de pan uitgerezen, nadat het een tijdlang spotgoedkoop was. Maar ja, nu is het hip he.
@ZOMG | 17-12-20 | 14:47: Leuk die kleurtjes maar wat een gedoe met schoonmaken en onderhoud van de apparatuur. Geef mij maar cd's.
@Deflatiemonster | 17-12-20 | 14:52: CDs zijn inderdaad een heel stuk makkelijker. Dat mensen zeggen "maar vinyl klinkt beter" is onzin: dat ligt ook aan de mix. Ik heb CDs die vreselijk klinken (maar op vinyl als een klok) en andersom.
@ZOMG | 17-12-20 | 14:56:
De CD was ook gewoon een verbetering wat betreft geluid ten opzichte van de plaat. Ik vind een CD ook handzamer, neemt minder ruimte in beslag en tegenwoordig dus ook goedkoper.
@SterF... | 17-12-20 | 15:05: Ja, vroeger kochten mensen die goedkoop muziek wilden LPs, omdat ze afgedankt werden. Tegenwoordig kan je beter CDs kopen, die kosten vaak geen drol meer.
Pfff, je zet jezelf voor paal met het benoemen van Ruckify, evenals 'kennelijk bijna iedereen.'
Nee gast, een echte kenner, muzikaal, en audiofiel heeft geen Spotify.
Wat daar op staat is zo ontzettend dynamisch gecompressed.
Waardeloos, onmuzikaal en te triest voor woorden als je jezelf een muziekliefhebber noemt.
Je hangt toch ook geen dekbed over je speakers?
En die andere reaguurder, ja het ligt echt aan de productie of vinyl een betere klank klinkt dan een cd-schijf, en/of andersom. Niet perse aan vinyl zelf, dat is een mythe.
@Portnoy | 17-12-20 | 15:09: Hoho, niet invullen voor een ander. Ik vind streamen maar niks en heb het thuis ook niet. Je kan de echte aparte bands niet of nauwelijks vinden. En ze betalen de meeste artiesten daar slecht. Als je bands wilt steunen, moet je vooral geen spotify nemen.
hier staan ook nog echte audio spullen binnen, zo geen van die plastieken sonos speakers, maar dingen in houten kasten 0k die ene wifi speaker niet. vinyl , cd , dab+ maar geen spotify en die vloerstaanders moeten er ooit toch eens komen.
Graceland. Toen die plaat uitkwam had ik een bijbaan in een vieze snackbar. In de Bijlmer. De manager draaide die lp de hele dag door. Ik associeer die nummers nog steeds direct met oud frituurvet en walmende verbrande frikandellen. Kan het niet luchten.
Haha, associatie met bepaalde plekken of omstandigheden kan muziek maken of breken. Zo moesten we voor Engels van het nummer ‘Careless Whisper’ de tekst opschrijven. Na de 4e keer dat de lerares het plaatje opzette rende ik het lokaal uit. Sindsdien kon ik dat nummer niet meer horen.
@Computer_says_no | 17-12-20 | 14:52: Misschien deze versie wel? www.youtube.com/watch?v=jfydAir-iOI
@Computer_says_no | 17-12-20 | 14:52: Last Christmas van Wham! Dan ga ik met dingen gooien.
@ZOMG | 17-12-20 | 14:57:
Hahaha, geniaal!
@Computer_says_no | 17-12-20 | 14:52: Wij hebben Jezus Christ superstar moeten vertalen en Mary Poppins, als het een troost mag zijn.
OK Boomer
flauw, puber.
@horsteknots | 17-12-20 | 14:58: Ouwe meuk en allemaal veilige keuzes typerend voor GroenLinks vrouwen
Links onder de Buena vista social club.
+1 voor jou, viel me ook op. Veilige keuzes al deze platen
De Roode Roepen (linksboven) en Pé Daalemmer en Rooie Rinus (rechtsonder) vind ik geen veilige keuzes. Kutmuziek, dat wel.
Oog viel ook gelijk op Dylan toen ik de foto zag. Mooie plaat is dat.
Als ik die gespeelde 'gammele' stem van hem hoor ga ik gelijk over m'n nek.
Niet om aan te horen!
@Aristotalloss | 17-12-20 | 16:27: Ik zou daar een keer mee voor naar de dokter gaan dan. Dat klinkt niet goed.
@Aristotalloss | 17-12-20 | 16:27: Eens. Vreselijk geluid.
Muziek kun je enkel horen of voelen, dit zijn afbeeldingen. Bagger.
Nou, vooruit: 'Harvest' van Neil Young.
Zeer boeiend, deze informatie. Dank daarvoor.
Ik zie de tweede lp van Skrewdriver, the best of van March or Die en de debuut ep van Standrecht. die Femke toch...
Ik mis Beethoven, gisteren 250 geworden, Mozart, Bach enz.
Na de kindertijd heeft ze geen nieuwe smaken meer opgedaan.
Jammer.
Die eerste linksboven is natuurlijk de VARA-plaat "De Rooden Roepen" van "De Stem Des Volks":
www.discogs.com/De-Stem-Des-Volks-De-...
1953. Socialisten. Vreselijke muziek.
Dit is echt een 13 in 1 dozijn "ik luister geen moderne pop" muzieksmaak. Das best, maar speciaal, of "smaak" is het niet.
En waarom zo katten tegen de beatles? Sommige albums zijn wel echt leuk en blijven leuk.
Neil Young- Hawks&Doves (ster) en Harvest.
Wat heb ik gewonnen?
Neil young is toch larmoyante treurnis... a southern man dont need him around anyhow!
@Schwanzeleber | 17-12-20 | 14:43:
Nouw, After the Gold Rush us toch wel een erg mooi nummer..
@Schwanzeleber | 17-12-20 | 14:43:
Daar werd hij mooi op zijn nummer (pun) gezet!
Ik heb weleens een stukje van die Amsterdamse raadsvergadering zitten kijken. Iedereen zit er maar onzin te kletsen, echt tenenkrommend het niveau zo laag
Ik vind het een leuke Femke. Hoorde het bijbehorende audiofragment en ze klonk aardiger dan ik had verwacht.
Allemaal vrij onschuldig.
Ik had wel wat Duitse marsmuziek verwacht.
Wellicht in de keuken van Rutger Klein Gestapink
Ik kan u wel wat titels bezorgen, en mixen met techno is soms wel cool ook.
@Lt-Kol Kilgore | 17-12-20 | 16:32:
Dank je beleefd.
Ik houd ‘t bij techno.
Nr 4 van linksboven is denk ik Blackstar van Bowie, al heb ik de lp zelf met een zwarte ster. De cd heeft een witte hoes en een witte ster.
Je hebt zelf een gebroken witte ster. Hawks and Doves van Neil Young.
Neil Young dus leer ik net.
Als ze aan de muur hangen, luister je er niet naar. Neppe hipster trut.
Geen Primus? Roosma is af.
Primus sucks. Je weet toch.
Brown Album had er best tussen mogen hangen.
Graceland van Paul Simon..... onderste rij, derde van rechts
Bovenste rij, 2e. Pink floyd, Wish you were here.
Abbey Road is anders 1 best wel goeie lp..
En Graceland van Paul Simon deels ook imho.
Haha, Rooie Rinus en Pé Doalemmer aan de muur. Lief boerenmeisje in de grote Stad.
Ja, rechtsonder. www.youtube.com/watch?v=D5IQXF8WrfI&a...
Die plaat heb ik grijsgedraaid.
ieder mens het zien gebrek
ik an neus en doe an bek
moar hou je der outzugn deert ons nait
geef mie moar n vrizze jonge boerenmaaid
Welke hoes is van Onno?
Thanks.
Ik moest grinniken en tegelijk binnensmonds kotsen om m'n toetsenbord en monitor te beschermen.
Weet je wel hoe lastig dat dat is..?
Meh, niks van Oasis.
Dat is niet goed voor de hoezen.
Hangt daar 'Crisis?, what crisis?' van Mike Oldfield?
Das Supertramp.
Onee,
Gelukt, Jos!
Er hangt voor miljoenen LSD en coke aan de muur. Niettemin, qua muziek niet slecht, Pink Floyd, Fleetwood Mac en enkele anderen kan ik m’n avond ook mee vullen.
Die ster is dat een album van Gordon?
Waarde Mosterd, ik waardeer jou doorgaans zeer om jouw redactionele bijdragen, maar als je helemaal niets begrijpt van muziek, en dan heb ik het niet over de kwestie van smaak, maar als je dus muziek helemaal niet begrijpt dan kan ik jou slechts dringend adviseren er ook helemaal niet over te schrijven, dat kan ook jouw andere bijdragen schaden
Hoezo? De Beatles is toch ook gewoon een kutband.
woeha!
"maar als je dus muziek helemaal niet begrijpt"
Het gaat over muziek hoor.
Wat heeft het ontwerp van een albumhoes met muziek te maken?
Muziek begrijpen?? Ow ja,dat is heel moeilijk. Het gaat over smaak. En ieder zijn meug. meestal blijf je de voorkeur houden voor muziek uit je tienerjaren. eletaire dommerik dat je bent
@miko | 17-12-20 | 14:50: E terug steelt en i omhoog pleurt.
Oh god. Ben jij zo'n top2000 'expert'? Die iedereen de maat gaat nemen over wat wel goede muziek is en wat niet? Zo'n typ dat bands heeft die hij echt intens haat en iedereen die dat wel leuk vindt wegzet als wansmaak of 'geen verstand van'? En dan helemaal klaarkomen op Bruce Springsteen, of dat nummer van Deep Purple met die 15 minuten albumversie die zo ongelofelijk saai, ehhh sorry, geweldig is? *kots* Je lekker verheven voelen omdat anderen Pink Floyd ook gaaf vinden en jij ook en daarom heb jij verstand van muziek. En iedereen die dan Di-Rect gewoon geinige muziek vind maken, of het laatste liedje van Raccoon wel leuk vindt, die snapt er natuurlijk niks van. Lekker elkaar vertellen hoeveel kijk je er wel niet op hebt. Zeer. Zeer vervelende figuren vind ik dat.
Joh ga lekker oude Oors lezen.
Ja, en als je niet begrijpt wat de invloed van de muziek van de Beatles is op álle muziek die daarna gemaakt is begrijp je het dus niet, dat heeft niets met smaak te maken
En voor degene die het nummer niet kennen.
www.youtube.com/watch?v=UWjIoGp85co&a...
Wat een stomme semi-hippe lampen.
Over smaak valt niet te twisten. Volgens Mosterd schijnbaar wel.
GL mutsen. Je herkent ze van verre
Het interesseert me geen bal wat zij aan de muur heeft hangen.
Tenzij het een Amsterdamse politica is, dat wil ik dan weer wel even zien...
Verder zie ik Queen én het laatste album van The moslimbrotherhood of man.
Groenlinks. Links lullen, rechts vullen. Dus dit zegt niks. Een of andere biunnenhuisarchitect heeft gezegd dat dit tof is. Zij weten niet wat het voorstelt. In het weekend gaan ze los op Defqon.1 en Snollebollekes. Maar ja, om daar nou posters van aan de muur te hangen.
Valt al veel mee dat darkside of the moon er niet bij hangt om het afgezaagde compleet te maken.
Ik zou zeggen als goed groenlinksertje had je de Smiths-meat is murder er wel bij kunnen hangen maar ja, Morrisey is ook besmet nu dus het mag niet.
Ik mis Slayer, Iron maiden, Anthrax en Pantera,.
Ik Marduk, Dark Funeral, Darkthrone en Satyricon...
@SterF... | 17-12-20 | 14:41: ik mis Venom en Bolt Thrower
@ZOMG | 17-12-20 | 14:50:
hehe, jarenlang de hoes van black metal bij de voordeur gehad,.. altijd mooi als je dan weer eens bezoek kreeg van mensen met een missie zeg maar
Motörhead
@miko | 17-12-20 | 15:06: Ik rijd regelmatig met mijn cabrio door de binnenstad met wat stevige blackmetal op volume 20. Gewoon omdat het leuk is om de meute te shockeren en het gewoon leuk is om een beetje puberaal te doen.
Goed punt! Vooral Iron Maiden.
Ik mis onder andere de hoezen van Sugar Ray – Lemonade & Brownies en Sex Slaves – Bite Your Tongue.
De muzieksmaak van politici zal me aan mijn reet roesten.
De politieke smaak van heel veel musici vermoeit me echter steeds meer.
Bowie!
Lekkere hanglampen.
Wat Rick zegt!
@RickTheDick | 17-12-20 | 14:36:
Julie van WC eend?
Hanglampen?
Da's Freek de Jonge's leesbril
Inderdaad, dat ze de platenhoezen aan de muur heeft wil niet zeggen dat ze de muziek ook draait. Het is maar een poging goede smaak te etableren. De meeste kent ze ook maar van horen zeggen en heeft ze zelf niet geïntroduceerd horen worden.
@AntiZanicz | 17-12-20 | 22:09: Eigenlijk is het culturele appropriatie. Heel erg wanneer anderen dat lijken te doen maar niet wanneer zij zelf dat doen.
Het zit er dik dat men ver weg de hoezen gewoon zit na te maken.
Geen ricardo villalobos -1
Puur op de hoes gekozen niks smaak. Overigens vind ik sgt Pepper een redelijke plaat.
helemaal wanneer je de plaat achterstevoren draait.
@Glasgow Argus | 17-12-20 | 14:38: Number 9!
Zeker als je installatie 15kHz aan kan.
Geen Gorgoroth aan de muur. Ik keur het af.
Een gemis...
Destroyer: or about how to Philosophize with the Hammer. Dat was mijn instapplaat.
The Mama’s & thePapa’s
Troep van de beatles! Hulde voor deze meer dan juiste kwalificatie.
Euh, dat is een wereldwijde klassieker. Ga iets anders afzeiken.
@Piet Karbiet | 17-12-20 | 14:38: helaas zegt de mate van populariteit niet zoveel. Ik hoorde eens dat Andre Rieu de best betaalde Nederlandse muzikant is. Ik krijg bij zijn muziek hetzelfde gevoel als bij de beatles, met dit verschil dat Andre me wel een leuke en aardige vent lijkt.
@BobDobalina | 17-12-20 | 14:52: Zeker, maar je kunt ook een beetje afgaan op de mening van kenners. Je gaat ook Mozart nu niet afzeiken.
@Piet Karbiet | 17-12-20 | 14:56:
Rieu speelt veel mozart.
Rieu afzeiken is makkelijk.
@Piet Karbiet | 17-12-20 | 14:56: Een muziekkenner bestaat niet. Je houdt van iets of niet. Muziek is om je te raken. Als het je niet raakt, zoek je iets anders. Ik vind het meeste van Chopin afschuwelijk, veel stukken van Mozart vind ik prachtig. Jij kan Chopin wel veel mooier vinden.
Obladi Oblada mense
@Grasgriezel | 17-12-20 | 15:06: Zeker. Doel meer op platen die later veel andere muzikanten inspireerden. Dat vind ik wel veelzeggend. En vaak zijn dat voor het grote publiek onbekende lp's.
Geen Prince = slechte muziekkeuze
Bowie
@P-unit. Bowie hangt er gewoon bij hoor.
@Cannabooze | 17-12-20 | 16:51: niet goed gekeken idd
Prince is ruk. Met die overdreven kreetjes.
raat de subsidie. elk plekje is raak.
Zal wel geen carnivore bijzitten. Male su. pre.ma.cy hahaha
REAGEER OOK