Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Grappig. Hassan Lammou blijkt niet liev

Maar Nederlanders zijn wel racisten

Twee jaar terug hadden we een topicje over SC Hoge Vught uit Breda, een op geweld gefundeerde voetbalclub vol agressieve asocialiërs met calimerocomplex. Na meerdere meldingen van scheidsrechters en tegenstanders over de geweldscultuur bij die club trok voorzittertje Hassan Lammou vanzelfsprekend de racismekaart: "Volgens hem komen zulke verhalen vooral de wereld in vanwege discriminatie en de vooroordelen die heersen over allochtonen in Nederland." De club bestaat tegenwoordig niet meer omdat de KNVB het welletjes vond, zo'n kleuterklas van kickboksers. Enfin, Lammou zelf was modelophetschildgehesiër bij Stichting Marokkaanse Jongeren, bij jongerenwerk Surplus en natuurlijk ook bij de PvdA, zeg maar het politieke juniorteam voor DENK-politici. Maar nu is Hassan met z'n grote mond over 'vooroordelen die heersen over allochtonen' van z'n paard gepleurd. Hij blijkt zelf namelijk niet zo zuiver op de graat: opgepakt voor oplichting, witwassen, valsheid in geschrifte en het verduisteren van 'tienduizenden euro's'. Erg vervelend, want straks krijg je allemaal weer van die verhalen over vooroordelen enzo.

Reaguursels

Inloggen

Indo's zie ik als Nederlanders, Surinamers zie ik als landgenoten. Sommige turken en heel weinig Marokkanen zie ik als Nederlanders, uitzondering al zit ze bij de verkeerde partij is Khadija Arib. Al is ze waarschijnlijk moslima, ze geeft zelfs Martin Bosma een lift af en toe. Dan ben je democraat

Slough | 16-12-20 | 10:43

Meneertje is zo goed geïntegreerd dat hij in de witteboorden criminaliteit zit in plaats van drugshandel, plofkraken of straatcriminaliteit. Hulde, een echte Nederlander!

Disclaimer: ironie.

Tapu | 16-12-20 | 09:51

Alle marokkanen zijn met pvda geld (ons belastinggeld) jarenlang getraind in kickboxen.

funkyd | 16-12-20 | 09:14 | 1

Dat is op Zich ook best een groot probleem. Ik en vele met mij hebben geen tijd gehad om te trainen omdat we moesten werken om oa Hassan zijn sportschool te bekostigen. gelukkig zijn ze verder totaal niet agressief, anders hadden we wel een probleem gehad..

kermitsklant | 16-12-20 | 10:29

Ik heb toevallig beroepshalve te maken met kampers. Je hebt verschillende soorten woonwagenkampen, maar de meesten zijn best netjes. Er wonen daar soms zelfs mensen met regulier werk buiten het kamp, dus ook heen auto- of ijzerhandel ofzo. De reputaties van die kampen zijn de afgelopen 20-30 jaar sterk veranderd. Waar men eerst trots was op die wie-maakt-ons-wat-houding en die trots heersend was, is dat in de loop der jaren veranderd naar een drang om serieus genomen te worden in de maatschappij. Hoe? Vooral door openlijk afstand te nemen van criminele, asociale kampers. Dergelijk gedrag te verwerpen, omdat men weet dat dit afstraalt op de hele gemeenschap en de kansen van iedereen beperkte en vooroordelen alleen maar bevestigt. De verandering kwam van binnen uit. Er zijn nog steeds kampen waar het niet goed gaat, maar er is wel echt iets veranderd.

Welnu, ik zoek de parallel met de Moslims. Zolang de Moslimgemeenschap zelf dit soort gedrag niet openlijk verwerpt, hier stelling tegen neemt omdat men erkent dat dit hun hele gemeenschap benadeelt en vooroordelen bevestigt, zal de discriminatie blijven bestaan. Is discriminatie op basis van gezond verstand en bevestigde denkbeelden verwerpelijk? Ik vind van niet. Discriminatie is onlosmakelijk verbonden aan de menselijke geest, het is één van onze overlevingsmechanismen. Wil je als Moslimgemeenschap dit patroon doorbreken, dan begin godverdomme een aan je PR te werken. Kick die mensen die de boel verstieren uit je gemeenschap en straal uit dat je het beu bent dat vanuit je eigen gemeenschap keer op keer de ruiten voor iedereen worden ingegooid.

Magna Carta | 16-12-20 | 02:44 | 3

Hulde!

HebjeHemweer | 16-12-20 | 06:02

Ergo: Discriminatie is zelfs wetenschappelijk.
De wetenschap is gebaseerd op ONDERSCHEID maken, selecteren.
Helaas is het woord Discriminatie aan inflatie onderhevig en thans gekoppeld aan de connotatie van racisme.
En dan loopt de discussie uiteraard vast.
Jammer, want Discriminatie is een goede eigenschap en werkt juist probleemoplossend.

Stoned Hengst | 16-12-20 | 08:02

Het probleem van moslims is dat ze een heilig boek hebben waaraan ze zich onderwerpen. In dat boek staat dat god van ze wil dat ze de ongelovigen moeten vernietigen,,,op alle denkbare en mogelijke manieren. Moslims die dit vervolgens afwijzen zijn geen moslims meer en moeten dan gedood worden.

lightpole | 16-12-20 | 10:01
-weggejorist-
_pacman_ | 15-12-20 | 22:01 | 1

Dan ben je dus Hassan Lamou; voorzitter van een MMA-opleiding die zich heeft vermomd als voetbalclub. Als voorzitter van die fight club verdedig je stelselmatig agressief kutgedrag, door de slachtoffers van je kopschoppers de schuld te geven.

En dat maakt Hassan Lammou dan een Model Marokkaan.
Want PvdA en cs konden geen voorbeeldiger Marokkaan vinden, dan Hassan.
Maar Wilders is de Grote Boze Racist?

Hassan verdedigt agressief kutgedrag.
Hassan wordt daarvoor beloond en bejubeld.
Zou Hassan daar wat van geleerd hebben? En wat dan precies?
Andere Marokkanen zien dat agressief kutgedrag beloond en bejubeld wordt.
Wat zouden zij daarvan kunnen leren?

Dit is een van de vele duizenden misstanden van de multikul. Links *weigert* om allochtonen als volwassen mensen te beoordelen. Het racisme van de lage verwachtingen.
Iemand van de "zwarte kousenkerk" zou nooit een verkiesbare plaats bij GL krijgen; want "christendom = achterlijk".
Maar iemand van de tot slavernij en genocide oproepende moslimbroederschap wel; want "leuk isis-uniform, daar kun je PVV-ers en yezidi's leuk mee op de kast jagen".

Allochtonen komen dus weg met gedrag dat we van geen enkele blanke zouden accepteren. Ik geloof nooit dat goedwillende allochtonen daar blij mee zijn. Het is niet voor niets dat de PVV in 2016 beter scoorde onder allochtonen dan onder autochtonen. www.nporadio1.nl/homepage/2571-de-pvv...
Geen idee wat de cijfers nu zijn, maar ze zullen niet totaal anders zijn.

Dandruff | 15-12-20 | 22:00

Surplus betekent overschot. De juiste naam om te gaan ruimen.

boerzoektscheet | 15-12-20 | 21:15

Inspiratiebron en rolmodel voor jongeren .. nou dat klopt ..

Rinet97 | 15-12-20 | 21:07

Nou dit komt de PvdA erg slecht uit zo vlak voor de verkiezingen, dit wordt natuurlijk breed uitgemeten bij de NPO om nog maar te zwijgen over Neerlands stemmingmakerij blaadjes met De Volkskrant en het NRC voorop.

bananabanana | 15-12-20 | 20:55

Dat kan allemaal wel zijn. Maar die beste man heeft nooit een eerlijke kans gehad in zijn leven.

Happy People | 15-12-20 | 20:28 | 2

Had'ie die maar gehad, dan zat hij nu vast en zeker in het mooie Marokko.

Koekkeloere | 15-12-20 | 20:38

Ik kreeg ook geen blauwe step toen ik 6 was. Maar ben toch op een of andere manier nog nooit in aanraking geweest met de politie. Snap het niet.

Rechtsdraaiend | 16-12-20 | 01:53

Nederlanders worden vaak als soft gezien, zachtaardig. Maar wel vuile zachtaardige rotracisten, omdat we de lat des fatsoens gemiddeld ietwat hoger hebben liggen.
De "machocultuur" omhelst de badboy, welke zogenaamd een beetje ondeugend is, maar in werkelijkheid gewoon rand- tot zwaar crimineel.
Waar de "machoculuur" de zachte Nederlandse tolerantie ontmoet verandert de machocultuur in een bullycultuur, hun jeugd wordt veelal opgevoed met ruimte voor maar één waarheid, vaak diep in de voorhuid gekerfd, dus fantasie en speelsheid zijn al snel doelwit van treiterijen. Dat roept op een gegeven moment weerstand op, welke, aangemoedigd door politiek beïnvloedde media, als racisme bestempeld wordt.
Ze hebben werkelijk niet het idee over de schreef te gaan. Beschermd met knuffeltermen als machogedrag. Al met al een totale verzakking van standaarden tot gevolg hebbend. Winkeldiefstal wordt al nauwelijks nog bestraft. Want begrip en zo, of onmacht, idk.

nsfl | 15-12-20 | 20:19 | 1

Ja, eens... Als je je als jonge marokkaan schuldig hebt gemaakt aan wat drugshandel hier en afpersing daar, nog wat mishandeling, brandstichting, bedreiging, een gewapende overval en wat scooterdiefstalletjes, dan kan het zomaar zijn dat dat gezamenlijk onder de noemer 'lichte vergrijpen' verdwijnt en kun je alles wijten aan externe factoren als beperkte verstandelijke vermogens, een slechte jeugd, weinig kansen en racisme. Als je het echter vanuit het leed van de slachtoffers beschouwt, zou je zo'n figuur het liefst levenslang opsluiten. Maar als je dat als slachtoffer vindt, dan ben je een gure racist en sta je buitenspel.

The_iron_boar | 15-12-20 | 20:39

Om de hoek zit een schaars verlichte fietsenzaak waar soms een lichtgetinte man rondwaart; nog nooit een klant gezien. Even verderop een kleine pizzeria waar het ook al niet bruist van activiteit. Dan nog een kapsalon waar een afgeleefde moeder samen met haar dochter sporadisch een omaatje in de krulspelden staan te zetten, of een verdwaalde student te knippen. Beiden zijn hoogblond en lopen niet over van arbeidsvreugde. Ook hier is er iets met de verlichting. De man des huizes wil daar nog wel eens zwetend rondbanjeren in hele smerige werkkleding, om een klusje te doen, of zoiets. De dames blijven hier echter stoïcijns onder.

Deze weinig opwekkende bedrijfjes bestaan al vele jaren. Het is mij een raadsel wat hiervan de bedoeling is, want geld verdienen kan het niet zijn.
Dagbesteding?

Wiebenick | 15-12-20 | 20:16 | 3

Blankwassen van zwart geld? (Wit mocht toch niet meer? Oh wacht...)

Rechtsdraaiend | 16-12-20 | 02:20

Waar is dat ergens? Breda Noord? Rotterdam Zuid? Amsterdam West?

Giraf01 | 16-12-20 | 08:35

Merkwaardig. Zelfs in ons kleine dorp dezelfde waarneming. Klantloze wokrestaurant en pizzeria.. Zelfs boeren die alleen rondtoeren op de trekkert ,maar wel dag en nacht licht in de loods. En heel veel florerende zorgboerderijen. Raar allemaal.

strawdog | 16-12-20 | 14:17

Binnenkort ook op de groenlink kieslijst dus, na al het goede werk dat hij bij die diverse clubjes deed?

CynicalBastard | 15-12-20 | 20:08

Hoe ontstaan die vervelende vooroordelen eigenlijk?

getzappad | 15-12-20 | 20:04 | 1

Welke vooroordelen? Ik kan best wat wangedrag koppelen aan culturele of religieuze achtergrond, maar geld verduisteren hoort daar toch echt niet bij. PVDA staat er ook niet om bekend. Was het een VVD'er geweest, dan had ik de vooroordelen inderdaad begrepen. Maar hier? Welk vooroordeel en gebaseerd op wat?

Bataafje | 15-12-20 | 21:19

Heb al jaren geen vooroordelen meer over allochtonen... Die zijn allang weggespoeld door vastgestelde feiten...

Pittzz | 15-12-20 | 20:03 | 1

Op hetzelfde moment over hetzelfde gedacht.

getzappad | 15-12-20 | 20:06

Goh, wat lees ik nu? Wat verrassend toch weer allemaal dit. En zo onverwacht. De inspiratie van dit alles is hem van huis uit meegegeven. Wat een pareltjes voor en van de samenleving. En ook nog in de PvdA...... Kortom, kansloos al dit gespuis. Wanneer leren we het nu toch eens.

RGV42 | 15-12-20 | 19:58

Het is zoals Derksen lang geleden al zei, dat bij al die clubs waar veel van die gasten opduiken het goed mis is. Dat heeft niets met racisme te maken maar met realisme.

Therapietje | 15-12-20 | 19:35 | 1

Helaas Therapietje, het is altijd racisme. Nooit mag gesuggereerd worden dat het aan gebrek aan inzet/karakter/moreel besef enzovoort ligt.

Frits de Vriez | 15-12-20 | 20:19

Wat vinden Sigrid Kaag en Leo Lucassen hiervan?

thanseeuwen | 15-12-20 | 19:23 | 1

Leo vindt dat met name Marokkaanse voetbalclubs heel goed integreren.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 19:41

In het afgelopen jaar ben ik vanwege de coronacrisis op mijn werk van achter de pc verhuist naar de directe aansturing op de werkvloer van mensen met een arbeidshandicap; iedereen die niet gewoon door te solliciteren aan de slag komt, kan bij ons wel aan het werk, op basis van regelingen van de overheid. Dat gaat van gewoon domme mensen tot (ex-)criminelen die via de reclassering binnenkomen. Het is echt werk van het niveautje dozen dichtvouwen met de ene flap over de andere en de andere flap over de ene. Sinds maart ben ik op de afdeling misschien drie 'goede' marokkanen tegengekomen, terwijl er toch tientallen zijn geweest. En met 'goede' bedoel ik dat ze in elk geval een geweten hebben. En dat ze je het gevoel geven dat wat je tegen ze zegt daadwerkelijk ergens landt. Voor de rest is het allemaal complete kansloosheid. Maar ondertussen zijn het allemaal 'mannetjes' die boven op de rots willen staan van trotsheid. Figuren die echt geloven en zweren dat ze met hun niet afgeronde vmbo basis over een paar jaartjes advocaat zullen zijn. Als je ze dan probeert te waarschuwen om niet in de valkuil van 'klusjes voor een neef' te vallen, dan ben je een *enge ziekte*racist. Er zijn bijvoorbeeld ook Antillianen aan het werk, waarvan ik dan weet dat ze hebben vastgezeten voor moord of een laffe overval. Maar die komen dan in persoonlijke gesprekken met dingen als 'Yo, wat je toen drie weken geleden tegen me zei, dat zit me echt dwars man' en dan weet je dat er ergens een klein hartje in zo'n gast zit. Bij de marokkanen heb ik zoiets nog niet kunnen ontdekken.

The_iron_boar | 15-12-20 | 19:23 | 4

Herkenbaar, deze mentaliteit zit diep geworteld in deze cultuur.
Gelukkig is Kauthar echt anders!

Veepert | 15-12-20 | 19:33

@Veepert | 15-12-20 | 19:33: Bij mij op de afdeling zijn het wel allemaal mannen, of (Nederlandse) vrouwen die nogal potig zijn. Het bovenop de rots willen staan, komt gewoon door het niet kunnen beheersen van het testosteron. Dat zal bij de marokkaanse vrouwen wel iets anders zijn. Ik heb het gevoel dat kauthar gewoon gebruikt wordt als kwartiermaker... Over vrouwen gesproken. Het enige contact dat ik met vrouwen heb op de werkvloer, is met de tientallen consulenten, pedagogen, competentiespecialisten (die stellen vast of iemand in staat is om op tijd op het werk te komen) en reclasseringswerkers. Vaak ook figuren die in dienst zijn van een stichting of andere constructie op basis van belastinggeld. Ik heb niet de indruk dat bijvoorbeeld het UWV erg geïnteresseerd of geld goed terecht komt, zolang de werkloze waarvoor de subsidie bedoeld is wegblijft bij hun loket.

The_iron_boar | 15-12-20 | 19:46

@t_i_b:
Dat je verschil ervaart tussen man en vrouw geloof ik meteen, het rollenpatroon in dergelijke cultuur maakt gelijk(waardig)heid onmogelijk.
Het is dus niet alleen testosteron die die mentaliteit heeft gemaakt.

Veepert | 15-12-20 | 20:49
▼ 1 antwoord verborgen

Kwetsbare jeugd, kwetsbare wijk, kwetsbare straat, kwetsbare omgeving, kwetsbare vrienden, enz. Alles wat naar PvdA riekt gebruikt de term kwetsbaar om de zogenaamde nuttelozen nog verder het riool in te trappen.

Magmacarta | 15-12-20 | 19:19

Die gasten weten geel goed dat ze buitengewoon negatief zijn. Tegelijk weten ze ook dat er geen betere troefkaart is dan de racismekaart. En dus is er niks aan de hand want ze hebben de beste hand

Wees_welkom | 15-12-20 | 19:14 | 1

Maar in dit geval is het gewoon een misdadiger. Kleurtje of niet.

inCol | 15-12-20 | 19:24

Omroep Brabant: 'Van fraude verdachte jongerenwerker was bekend gezicht: 'Inspiratiebron en rolmodel voor ''''jongeren'''' ' Die paar aanhalingstekens, is dat nou zoveel moeite!

grietmetgroenefiets | 15-12-20 | 19:12

Ach bij de een duurt het wat langer tot de ware aard naar buiten komt. Ik ben niet bevooroordeeld maar realistisch.

Eddy67 | 15-12-20 | 19:09

LOL
Meer kan er niet over gezegd worden wat zoden aan de dijk zou zetten.
Gewoon kijhard uitlachen en doorgaan met het leven.

aflaatverkoper | 15-12-20 | 19:05
-weggejorist-
entredeuxbieres | 15-12-20 | 18:54

Wie is er nog verbaasd?

Fanshitter | 15-12-20 | 18:50 | 2

Via de paarden van Troje = de PvdA + GL komt er gespuis in de politiek; dat is wel duidelijk.

langzullenweleven | 15-12-20 | 18:55

Je verwacht het niet. Ik ben geschokt.

thanseeuwen | 15-12-20 | 19:18

Tienduizenden euro's.. Dat doet Hassan dan wel weer goed, veel blankies hebben echt geen 5 digits op hun rekening staan. Ergens heb ik daar dan toch wel weer enig aanzien en ReSpEcT voor, dat dat soort uitheemdiërs best ondernemend en handig kunnen zijn. Beter dan de door de totaal verwijfde en gede-testosteroneerde samenleving klein gehouden witjes.

Schwanzeleber | 15-12-20 | 18:50 | 3

't ligt er een beetje aan hoe je aan die digits komt. Vaak niet door echt iets te kunnen en enkel iets afpakken. Volgens mij niets om trots op te zijn. Binnen bepaalde kringen wordt hier met respekt tegen aan gekeken maar persoonlijk blijf ik het bittere armoe vinden als je zo de popie jopie aan het uithangen bent

Mark van Leeuwen | 15-12-20 | 19:03

Ik heb daar dus geen enkel respect voor. Respect heb ik voor mensen die elke dag om 06.00 uur naast hun bed staan om voor een schoonmaakbedrijf of in een fabriek te gaan werken.

Frits de Vriez | 15-12-20 | 20:35

Type 5 digits op de bank, een BMW5 derdehands uit 2006, een huurhut van 500 euro met alle toeslagen, waar geen boek te vinden is naar wel een 65inch 4K tv. En maar het mannetje uithangen.

Risingson | 16-12-20 | 08:42

Erg vervelend,

De meerderheid verpest het weer voor de minderheid.

Ervaringsdeskundige | 15-12-20 | 18:50

Hij verprutst het weer eens voor de rest. Klein restje inmiddels, maar toch.

BozePaarseMan | 15-12-20 | 18:34

Nou, ik denk anders dat ze in de Marokkaanse gemeenschap ook best wel boos op hem zullen. Want je 'eigen' mensen bestelen, dát kan natuurlijk niet.

Leon Tosti | 15-12-20 | 18:32 | 1

Subsidie van zijn eigen mensen?

Joris Beltsin | 15-12-20 | 18:38

Vervelend, als vooroordelen steeds achteroordelen worden.

Cor Netto | 15-12-20 | 18:32

Zo was er een Mo in de Bilt.
Zelfde verhaal zo’n beetje. Hasjhandel ernaast.
Ach 37 miljoen voor een stel salafundamentalistische haatbaarden is pas serieus geld.

Ruimedenker | 15-12-20 | 18:30

Volgens mij lopen er nog genoeg rond bij de VVD, hoor.

Spie | 15-12-20 | 18:22

Helaas zijn die vooroordelen in 9 van de 10 gevallen terecht. Marokmannen zijn doorgaans crimineel. Turkmannen zijn doorgaans loyaal aan Erdogan en ondermijnend in het Europese land waar ze wonen. De uitzonderingen worden door de rest van de groep met de nek aangekeken of erger.

De behandeling die deze groepen krijgen komt door hun eigen gedrag. Niet door hun uiterlijk of door hun “ras”.

Nederland80 | 15-12-20 | 18:06 | 5

Ongeveer net zo groot (300.000) in aantal, heb ik het idee dat we van de Mocros toch veel meer last hebben dan van Turken die eigenlijk veelal in het nieuws komen door het toeteren..

Toverkol | 15-12-20 | 18:34

@pejoar | 15-12-20 | 18:31:
Is vanwege het etnisch profileren door de Politie dat allochtonen crimineler zijn. Sosjale wetenschappers hebben dat gezegd, dus dan moet het wel waar zijn.

Joris Beltsin | 15-12-20 | 18:36

@Toverkol | 15-12-20 | 18:34: Zet de schijnwerpers op het tüteren en blijf dat keer op keer belichten. Weinig mensen zijn dan geïnteresseerd om verder te kijken, er is heel wat meer gaande dan wat de reguliere media je laat weten.

hisxxx | 16-12-20 | 12:18
▼ 2 antwoorden verborgen

waar de een afhankelijk is van subsidie of uitkering laten andere kansenparels van de samenleving zien wat ondernemerschap is met oplichting , witwassen en valsheid in geschrifte. Alleen dat belastingbetalen en afdracht is nog wel een dingetje. En de eerste UWV Coronahulpsteun fraude door UWV medewerker en zijn matties is al weer bekend

HetOorAakel | 15-12-20 | 18:06 | 2

Had niets te make; met coronasteun , die betaalt het UWV niet. Het ging om transitievergoeding aan werkgevers van landurig zieke werknemers

Drkildare | 15-12-20 | 18:19

@Drkildare | 15-12-20 | 18:19: inderdaad, je hebt gelijk , compensatie met terugwerkende kracht. Dit jaar ingegaan

HetOorAakel | 15-12-20 | 22:51

Voor velen roomblanke deugerts is het allemaal onbekend terrein, ze weten gewoon niet beter. De kennis en ervaring rest tot het bezoekje van de Turkse winkel om de hoek...die is vriendelijk dus integratie geslaagd...is het zo kort door de bocht? Ja dat is het voor velen wel zo.

Hollandse_blauwe | 15-12-20 | 18:02

De appel van niet ver van de boom.

Schepvogel | 15-12-20 | 18:01 | 1

3500 Km, noem dat maar niet ver.

Mr_Natural | 15-12-20 | 18:02

Er zijn nogal wat van dit soort rolmodellen die door de media op een schild gehesen worden en later door de mand vallen. Als ze worden onderzocht is er als regel sprake van narcisme

Abu Bachouca | 15-12-20 | 18:00 | 1

Voor narcisme heb je een zelfbewustzijn nodig heb ik altijd geleerd.

entredeuxbieres | 15-12-20 | 19:03

" pgepakt voor oplichting, witwassen, valsheid in geschrifte en het verduisteren van 'tienduizenden euro's'."

Altijd en altijd maar hetzelfde liedje. En het wordt al sinds de jaren 80 gezegd, hoor, dat lieden met een migratieachtergrond alle verkeerde lijstjes aanvoeren. Alleen mag je dat steeds minder zeggen, want dan discrimineer en stigmatiseer je.

Dr_Johnson | 15-12-20 | 17:57 | 1

Nu discrimineer en stigmatiseer je :-).

Rest In Privacy | 15-12-20 | 18:20

Nou, het nieuws. Eens zien waar dee eerste lockdownrellen worden verwacht.
Ik zet 3 weesgegroetjes en een zakbijbeltje op Urk. Sniffff.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 17:57

Niet te snel oordelen, misschien heeft hij zichzelf alleen maar een paar toeslagen gegeven.

Mr_Natural | 15-12-20 | 17:56 | 1

Hij is de meester van het Persoons Gebonden Budget.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 18:21

Sommige vooroordelen worden dik verdiend.

St.Peter | 15-12-20 | 17:56

Vooroordelen, we hebben er allemaal één en in dit geval, en er komt vooral stront uit. Don't forget to whipe.

IQ the Straycat | 15-12-20 | 17:56

Zo, net de biomassa boom opgetuigd, weer tijd voor GS nu.

Sinterbikske | 15-12-20 | 17:54 | 1

Staat hij recht, is hij mooi en vochtig van onderen?

Normpje | 15-12-20 | 19:00

Leuk zo’n Bertje van der Roest naffer. Is waarschijnlijk toch een typisch PvdA verschijnsel.

Holein1 | 15-12-20 | 17:53

Maak mij maar wakker als er één discriminatieroeper bij zit die in positieve zin verrast.

MickeyGouda | 15-12-20 | 17:52 | 4

@MickeyGouda | 15-12-20 | 18:02: kwam net terug van een verjaardag en trok er thuis nog een paar open. Ik ging helemaal mee in de onzin van die ander, ik lag eerlijk gezegd helemaal dubbel op dat moment. Hij flapte er alles uit net als Hans Teeuwen vroeger. Heb gisteren eerdere reacties ff terug gekeken en begrijp dat het niet voor iedereen even lollig was.

Sinterbikske | 15-12-20 | 18:15

@Sinterbikske | 15-12-20 | 18:15:
Zo, dat zijn de betere verjaardagen! Nah, het geheel paste in de traditie van GS, Maar ja, de ochtendclub die erover gaat miepen hoort daar dan natuurlijk ook bij. ;-)

MickeyGouda | 15-12-20 | 19:49
▼ 1 antwoord verborgen

Nooit gedacht en nooit geweten. Dacht dat het altijd maar een kleine minderheid was die niet zo liev waren.

Vackman | 15-12-20 | 17:52 | 1

Op zijn Marokkaans Er zitten ook goeien tussen.

Toverkol | 15-12-20 | 18:31

€50 op dat het "tienduizenden gesubsidieerde euro's" zijn.

Nock_Churris | 15-12-20 | 17:50

Je verwacht het niet.

stenenvissert | 15-12-20 | 17:49 | 3

Wat?

IQ the Straycat | 15-12-20 | 17:51

@IQ the Straycat | 15-12-20 | 17:51: Het, dat zegt’ie toch?

Wijze uit het Oosten | 15-12-20 | 17:54

Sorry, overheen gelezen.

IQ the Straycat | 15-12-20 | 18:05

Lammou zelf was modelophetschildgehesiër.
Man er zijn zat voorbeelden van allochtonen die wel op eigen kracht iets bereiken. Maar die zijn niet zielig genoeg. Stop toch eens met het klein en zielig houden van bevolkingsgroepen. Ga waterputten slaan in Binnen-Mongolië.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:43 | 9

@TeeJee | 15-12-20 | 18:22: Spreek me dan niet aan. Dit is de tweede keer dat je tegen me aan loopt te mekkeren.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 18:25

@Herfsttijloos | 15-12-20 | 18:25:
Weer zo'n zwitsalletje die denkt dat ie een grote bek mag hebben. Gedraag je snotneus, of hou je smoelwerk.

Als je niks anders dan stupiditeit hebt te delen, zoals vandaag, deel dan gewoon niks.

TeeJee | 15-12-20 | 18:46

Bevolkingsgroepen houden zichzelf klein en zielig omdat ze niet willen opgaan in de Nederlandse samenleving en cultuur. Integratie was het magische woord toch?
Ze vinden hun eigen identiteit en cultuur zó belangrijk dat ze zich gekwetst voelen door hetgeen waar ze deel van uit mogen maken. Hebben een afkeer van onze normen en waarden, vvmu heeft voor de meesten een heel andere lading dan voor een Nederlander.
En wij moeten zulke gasten incl meegebrachte cultuur en ethiek wél omarmen?
Sorry, mij lukt dit al lang niet meer.

Veepert | 15-12-20 | 19:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Noem mij maar racist. Het boeit mij niet meer. Ik heb nu al zó vaak gelezen dat ik per definitie een racist ben, dat het mij niets meer doet. En dat is best jammer. Want racisme was best ernstig. Het scheldwoord racist is een oppervlakkige kreet geworden net zoals shit en potverdorie.

Leptob | 15-12-20 | 17:43 | 9

@Tinie | 15-12-20 | 17:50:
"'Potverdorie' liegt er anders nog steeds niet om richting lesbocircuit."

.... Maar doet het wél goed als rijmwoord op "Hollands glorie".

Peter Emile | 15-12-20 | 17:57

Of om in de Grand van het artikel te blijven: schorriemorrie

Nock_Churris | 15-12-20 | 18:06

Elk mens is van nature racistisch maar enkel de donkere medemens mag dit niet kwalijk genomen worden.

Veepert | 15-12-20 | 19:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Ja snapt het niet, als hij geld nodig heeft, kan hij dat toch gewoon aan Kaag vragen?

Mr_Natural | 15-12-20 | 17:39

Hassan laat zien dat vooroordelen soms gewoon feiten zijn.

JanVergoor | 15-12-20 | 17:38

Hassan is kwetsbaar.
-
Met z'n stepje door de poep gereden en nooit een clubhuis in z'n buurt gehad.
-
Zodoende, edelachtbare.

bisbisbis | 15-12-20 | 17:34 | 2

Hassan is nu even met zijn stepje door zijn eigen poep gereden.

Lorejas | 15-12-20 | 17:37

Er lopen wat rolmodellen rond bij de PVDA zoals:
-Kevin van Eikeren (33) van het plegen van verzekeringsfraude.
-Sharda P. nam €20.200 uit de partijkas mee naar huis.
-PvdA’er Bert van der Roest die geld jatte van daklozen.
-Rob Oudkerk, coke en hoeren.
Tja en nu Hassan om divers te kunnen zijn binnen de partij.

I.P standing up | 15-12-20 | 17:27 | 13
▼ 10 antwoorden verborgen

Ach ik ken ook wel een Hollander die niet zuiver op de graat is.

Sitting_targets | 15-12-20 | 17:27 | 2

U bedoeld Rutte?

Gokmaar | 15-12-20 | 17:30

Woont ie bij jou op de galerij?

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:30
-weggejorist-
Loempia | 15-12-20 | 17:27

Je mag niet negatief praten over Marokkaanse jongeren want het zijn Nederlanders en dus vallen ze onder de groep jongeren en zo word dat ook vermeld in de media. Maar er is dus wel een stichting die zo heet 'Stichting Marokkaanse Jongeren'. Waarom niet Stichting Jongeren? '

Patje | 15-12-20 | 17:26 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 15-12-20 | 17:27: Dat kan maar dan krijgen ze een heleboel andere nationaliteiten aan boord zoals Syriers, Ethiopiers en nog wat meer notoire overlastbezorgers

Ad1617 | 15-12-20 | 17:36

@Ad1617 | 15-12-20 | 17:36: Dat klinkt in ieder geval heel divers. Hoewel het met die Syriërs volgens mij meevalt.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is het stereotype; allemaal de vermoorde onschuld spelen.
Twijfel soms of ze echt niet beseffen dat ze hypocriet zijn.

frickY | 15-12-20 | 17:23 | 2

Stereotype uit een monocultuur.

Mr_Natural | 15-12-20 | 17:26

Een beetje goede leugenaar gelooft zijn eigen leugens.

Sitting_targets | 15-12-20 | 17:29

Marokkanen worden niet uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, krijgen geen stageplek, mogen discotheken niet in etc.. Allemaal niet zoals het zou moeten. Ik hoor echter alleen nooit op de NPO, of waar dan ook waarom dit zo is.
Waarom nemen werknemers geen Marokkaan aan terwijl hij/zij om personeel zit te springen? Waarom laat een discotheekmanager geen Marokkanen toe waaraan hij/zij geld kan verdienen? Zouden het misschien door hun wangedrag komen?

metdedag | 15-12-20 | 17:23 | 7

@bqbq | 15-12-20 | 17:40: Ja, de berbers uit het Rif. Maar de berbers uit Souss Massa, het gebied in het zuiden rondom Agadir, doen het vaak wel heel goed. Maar die gaan naar Frankrijk of Duitsland, en niet naar Nederland en België.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:54

Omdat ze niet aan het gezochte profiel voldoen, denk ik.
En dan krijgen ze dat een keer te horen en dan is het weer niet goed.

Graaisnaaiert | 15-12-20 | 17:56

@Graaisnaaiert | 15-12-20 | 17:56: Dat heeft Aboutaleb wel eens beweerd, dat veel Marokkaanse jongens solliciteren op functies waar de competenties en/of diploma's niet voor hebben. Vooral de dropouts komen nauwelijks aan een baan.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Alle Subsidie afschaffen het brengt alleen maar fraude voort of verdenkingen van fraude , zolang er geen goede regeling is waar 1 lijn word getrokken blijft dit oplichting op alle fronten . Het subsidie potje is een graai pot geworden voor iedereen subsidie om me asbest dak te vernieuwen om me huis te isoleren- kinderopvang -huur- loonkosten- werkgevers- ouderen- clubs ga zo maar door .

kuus | 15-12-20 | 17:21

Breda; een stad waar we mensen beoordelen op hun acties, niet op afkomst en geloof.

Waarvan akte voor meneer.

BenDeLier | 15-12-20 | 17:21

Ik vraag mezelf niet meer af of ik een racist ben. Ik krijg telkens hetzelfde antwoord.

Dubbelepunthoofd | 15-12-20 | 17:21 | 1

Gefeliciteerd, join the club.

IQ the Straycat | 15-12-20 | 17:27

Lichtgetinteboordencriminaliteit. Potverdikke, wat een mooi woord.

Mr_Natural | 15-12-20 | 17:17 | 3

Woord van het Jaar is helaas al vergeven...

Muxje | 15-12-20 | 17:22

Hoe heet dat spul ook alweer, Vanish oxy dinges, weet je alles. Werkte het maar zo.

IQ the Straycat | 15-12-20 | 17:26

Bruinwerkers dan?

brie-de-penis | 15-12-20 | 17:32

Uiteindelijk zijn we allemaal broers van elkaar. Het is dus een familiekwestie.

Poesman | 15-12-20 | 17:17

Gelukkig hebben we Magreb ’90 nog.
Oh nee. Kapotstuk ook.

RickyLaRue | 15-12-20 | 17:16 | 2

Ze hebben daarna hebben nog even een balletje/hoofd getrapt als SVA Papendorp, Ook finito. De KNVB royeerde ook deze club zwarte Golf rijders.

meneer der meneren | 15-12-20 | 18:04

Hassan heeft helemaal gelijk en autochtonen ook. Racisme bewijst zich ook hier als aangeprate multikul. Mast dan nog: Liever ‘racist’ dan gekneveld door onaanpasbare islahaatbaarden die zich graag onverstaanbare taalaccenten aanmeten als cultidingetje en zo. Ben er nu wel klaar mee.

Pieterman | 15-12-20 | 17:15 | 3

Nu pas?

Tikkie Terug | 15-12-20 | 17:19

Ik keel t nog even aan en ineens had ik t. Wie tegen het tweede paspoort stemt heeft mijn stem. Is nl de grootste oplosbare ergernis.

Pieterman | 15-12-20 | 17:22

@Pieterman | 15-12-20 | 17:22: Het 2e paspoort is het Nederlandse paspoort. Het 1e paspoort is het land van herkomst waar ze naar worden terug gestuurd als ze niet bevallen. Ergo, laten we heel zuinig zijn op dat 2e paspoort, want dan hebben we nog een geitenpaadje om van die lui af te komen.

Grachus | 15-12-20 | 17:56

Mensen, maak je niet druk om een Marokaan als hij/zij alleen is.
Die doen niets, er is geen laffer volk, ze beginnen pas als in hun app de gehele gemeenschap is opgetrommeld.
Het is toch bijzonder dat ze zo graag respect wensen en elke keer weer is het weer respectloos gedrag.
Wat verwachten Marokanen eigenlijk van ons?

Meesteres Belgie | 15-12-20 | 17:13 | 6

@Sinterbikske | 15-12-20 | 17:35: Nee, dat is niet waar, hij/zij heeft alleen een grote bek omdat er twintig vol bewewapend om de hoek staan met live camera, walgelijk volk

Meesteres Belgie | 15-12-20 | 18:00

@Meesteres Belgie | 15-12-20 | 17:59: Wat verwachten Nederlanders eigenlijk van ons?

Gokmaar | 15-12-20 | 18:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is een vooroordeel nog waard als het vooroordeel keer op keer waarheid wordt? Wordt het dan een oordeel?

Lorejas | 15-12-20 | 17:12 | 1

Ik heb het ook helemaal gehad met Brabanders.

Mr_Natural | 15-12-20 | 17:13
-weggejorist-
Amateur-Gynaecoloog | 15-12-20 | 17:12 | 1

Het vervelende alleen is dat vooroordelen vaak bewaarheid worden.

Pummetje | 15-12-20 | 17:12 | 3

Klopt. Een stereotiep ontstaat ook niet zomaar.

Pieterman | 15-12-20 | 17:16

Rassies

chemtrails | 15-12-20 | 17:20

Het beste oordeel is een vooroordeel.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:28

Broer van Pormes ?
Ook al een gekke naam en gekke dingen.

Uw Verzekeringsadvis | 15-12-20 | 17:12 | 2

U haalt personen door elkaar. S. Pormes was/is lid van Groen Links.
Q. Promes was/is lid van AJAX.
Beiden schijnen bekend te zijn van onsociaal gedrag wil ik het maar noemen.

F. Jacobse | 15-12-20 | 17:21

@F. Jacobse | 15-12-20 | 17:21: Sam was een soort van treinkaper, begreep ik.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:56

Inspiratiebron en rolmodel, deze keer geen rapper maar een gapper.

Mr_Natural | 15-12-20 | 17:12

Uit verveling de halve dag op YouTube filmpjes gekeken van Wegmisbruikers. Los van een enkele tokkie, reageren de Hassans standaard agressief en asociaal op de agenten. Agenten die vervolgens weer veel te veel over zich heen laten komen overigens.

Iedereendemoeder | 15-12-20 | 17:10 | 2

Heb hetzelfde gedaan. Waarom wordt de gummiknuppel/taser/pepperspray niet vaker gebruikt tegen dit uiterst irritante/hondsbrutale/criminele rapaille ?

Stratum | 15-12-20 | 17:21

Ooit op Ocean Drive in Miami een groep jongeren bijdehand tegen agenten zien doen toen ze even in de auto werden aangehouden. Beleefd en zeer correct, overigens. Maar toen werd een grens overschreden en gingen ze spread eagle op het asfalt om gefouilleerd te worden. En dat vlak voor de volle terrassen. Onze agenten zouden vooraf al lang weggedoken zijn

BASinnic | 15-12-20 | 17:39

"Erg vervelend, want straks krijg je allemaal weer van die verhalen over vooroordelen enzo."

Erger, ik krijg er vooroordelen door. Dat is niet goed ik weet, maar zo zit ik in elkaar. U ook trouwens.

Sans Comique | 15-12-20 | 17:09

Je verwacht het niet. Meneer heeft een nogal flexibele moraal. Komt helaas in bepaalde kringen wel vaker voor.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:08 | 4

Afzeiler. Scheef op mijn schoen. Mooi in de kruising.

Lorejas | 15-12-20 | 17:34
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Amateur-Gynaecoloog | 15-12-20 | 17:08 | 3

De racismekaart; straks naast de rode en gele standaard in het linkerborstzakje van elke scheidsrechter.
En natuurlijk mw Bouchallikht in de VAR.

Zegmaaru | 15-12-20 | 17:08 | 1

Sjappoo dat u die naam foutloos uitspreekt. Ik ben niet zo voorbeeldig meer.

Pieterman | 15-12-20 | 17:19

Ik ben ook weleens lam en moe maar dan ga ik niet lopen jatten.

Mr_Natural | 15-12-20 | 17:07 | 3

Eet je ook lam?

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:18

Zuip wel

Pieterman | 15-12-20 | 17:26

U jat alleen als u nuchter is?

Iknowall | 15-12-20 | 18:58

En dan die taalfouten op de PvdA-poster.... Wat een voorbeeld! Pareltje! Lijst 2 allen!!!

jan1956 | 15-12-20 | 17:07 | 1

Ik mis nog: "Voor Wereldvrede", "Iedereen Rijk" en "Tegen Onrecht"
Maar ach, PvdA.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:12

Je verwacht het niet

lord_wanhoop | 15-12-20 | 17:06 | 1

Tenzij je amateur gynaecoloog bent.

IQ the Straycat | 15-12-20 | 17:17

Geert kan zo verder hier. Man, wat ben ik dat woestijntuig van de islam zat. Wilt u verandering: PVV!
Anders wordt het niks meer.

Normpje | 15-12-20 | 17:04 | 18

@Kuifje-naar-Brussel | 16-12-20 | 07:32:
Liegen is onwaarheid spreken, Kuifje. Dat is moeilijker dan je denkt. Een goede waarnemer kan dat vaak van mensen af zien.
Mensen die liegen hebben vaak stress.

Mr.Crowley | 16-12-20 | 09:20
▼ 15 antwoorden verborgen

Hij kan beter bij de VVD aansluiten....

Bataafje | 15-12-20 | 17:04 | 2

Dit soort lui sturen we meteen door naar die partij van Wybren.

Rest In Privacy | 15-12-20 | 17:08

Hoge Vucht. Het afvoerputje van Breda, alwaar moordenaars zich op 4 hoog van een balkon laten pleuren om maar niet door de popo op te worden gepakt.
Alwaar het al weer tijden zwaar vuurwerk-bal is.
En met nieuwjaar traditioneel een oorlogsgebied.
Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat verlopen.

Abject | 15-12-20 | 17:04 | 2

Ben je niet in de war met Geeren-Zuid?

frickY | 15-12-20 | 17:24

PAARD VAN Troje...

Verderkijkert | 15-12-20 | 17:01

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino