+8793 - Jippie, vandaag weer RIVM-cijfers
Opmerkelijke opstand onder de coronadatahobbyduiders gisteren. Ze gingen op zwart, en we kregen geen cijfers, grafiekjes, statistiekjes, curves en kaartjes. Omdat het niet goed gaat, omdat de overheid niets doet, omdat u hoestend naar de supermarkt gaat, omdat het volstrekt niet duidelijk is wat de strategie nou is, omdat RIVM-dagcijfers helemaal niks zeggen, omdat kroegen en stadions dicht zijn en kerken en moskeejen open, omdat iedereen met een veterdiploma als viroloog in een talkshow mag gaan zitten, omdat het OMT ook maar een kliek belangenverstrengelaars is, omdat de scholen open zijn, omdat al die prima mensen in de zorg worden opgeofferd (we lazen vorige week iets van 60.000 besmettingen, 16 doden) voor groepsimmuniteit, omdat zo'n d66communicatielaaf het woord gedragsdriver heeft bedacht...
RIVM Update: BOELVEEL
Je weet het niet...
Reaguursels
InloggenZou deze medewerker van het RIVM nog een baan hebben?
www.youtube.com/watch?v=QJwWefwrvOk&a...
De R ligt al tijden onder de 1. Deel de ziekenhuisopnames maar op elkaar elke week. Of zie de rioolcijfers. Het RIVM houdt de R kunstmatig hoog door de administratieve piek van elke maandag te delen door de standaard elke week lagere cijfers op donderdag. En ze corrigeren niet voor het aantal tests.
Dus nu gratis Corona in plaats van dure Viagra? Jippie!
Nu snap ik wel over welke curve Rutte het steeds heeft.
Briefje van Jan: waarom moet de Horeca kapot?
https://www.briefjevanjan.nl/aan-jaap-van-dissel-4/?utm_campaign=Toetje%20van%20Jan&utm_medium=email&utm_source=Revue%20newsletter
Traditiegetrouw krijgen we binnenkort de lijst met reaguurders die het meest geplempt hebben in 2020. De winnaar is genoegzaam bekent (hoi Kuif). Misschien een idee om een klassement te maken welke reaguurders het meest het woord “wappie” hebben gepost.
Das nie eerlijk want ik verdenk Kuif er sterk van een lid van de redactie te zijn om het aantal comments op te krikken, (hoi eerstneukendanpraten!)
Krijgen we ook een lijst met accounts die bewust angst, haat en ontkenning mbt het civid19 virus rondplempen?
@ruudvangeelen | 10-12-20 | 22:55: aangezien u de eerste en enige bent die dat virus noemt staat u bovenaan dat klassement.
Kijk, er is blijkbaar een werkend medicijn dat men liever uit de publiciteit houdt
https://youtu.be/Tq8SXOBy-4w?t=67
Ivermectine, neem ik aan ? Trouwens: www.zelenkoprotocol.com is een andere peer reviewed werkende early treatment optie waar je nooit wat over hoort.
@RichardBandler | 10-12-20 | 23:04:
link.springer.com/article/10.1007/s00...
Voor de geïnteresseerde lezer:
covid19criticalcare.com/flccc-ivermec...
Ivermectin, net als Vitamine D en Hydroxychloroquine spotgoedkoop en werkzaam. Dus daar doen we niets mee.
30+ positieve studies over ivermectin en ik mag niet zeggen: goed spul dus ? Wordt al in Egypte en een deel van India standaard profylactisch voorgeschreven.
Sinds november 50 % minder mensen in het ziekenhuis. Maar de wereld vergaat nog steeds volgens Hugo.
Klootzak
Kort en bondig !
Griep is Corona geworden. Media = Virus. GS vast ook betaald om niet meer kritisch te zijn. Teleurstellend
Zou het misschien kunnen omdat we *elke* dag schreeuwen dat er meer besmettingen zijn, dat *meer* mensen zich laten testen, en dat er meer positieve tests zijn? Zou kunnen. In werkelijkheid liepen er vorige week evenveel besmette mensen rond als vandaag. Alleen vorige week hadden ze zich nog niet laten testen.
"Ze blijven maar komen" aldus een verpleegkundige die bijna in huilen uitbarstte. Op de COVID / IC afdelingen werken ze zich te pletter.
Ik vraag me af wat er door het hoofd van een COVID / IC verpleegkundige gaat als ze zien dat we elke dag weer met duizenden tegelijk naar de IKEA en de bouwmarkt gaan.
"Ja maar dat kan toch wel" .. stelletje kl**tzakken.
Leuk om te zien dat er heel wat mensen intrappen. " In huilen uitbarstte" haha wat een onzin! Een medewerker die gaat huilen omdat het even wat drukker word op de zaak. Het moet ook niet veel gekker worden.
@Vackman | 10-12-20 | 20:30: Fake account Rusland
Het is mij opgevallen dat de NPO in het journaal van 18:00 uur en in Een Vandaag met geen woord rept over de fors toegenomen stijging (terwijl tot nu toe in vrijwel ieder journaal de cijfers vermeld werden), en dat RTL4 dat ook niet deed.
Afgesproken werk?
Politieke invloed?
Lobbywerk van een andere instantie?
Ik voel me er erg ongemakkelijk bij!
Mondkapjes nuttig of schadelijk?
Immunoloog Dr. Ir. Carla Peeters verwijst naar een grote Deense studie onder 6000 mensen.
www.blckbx.tv/videos/kabinet-negeert-...
Helaas... Het onderzoek is niet echt stoer valide te noemen. "Limitation: Inconclusive results, missing data, variable adherence, patient-reported findings on home tests, no blinding, and no assessment of whether masks could decrease disease transmission from mask wearers to others."
@Pardoes | 10-12-20 | 19:24: correct: niet valide, niet betrouwbaar, niet reproduceerbaar. Zelfs die stijve Duitse ouwe pik zal niet meer reproduceerbaar zijn.
De mondkapjes hebben de besmettingen verergert. Ze veroorzaken juist besmettingen door verkeerd gebruik.
Goh, 8793 positieve PSR-tests, maar wat heeft dat te maken met het aantal besmettingen?
Net zoveel als het aantal blauwe auto's op de weg.
Als ik de tegels hier lees wordt er steeds geagumenteerd dat er zo weinig mensen dood gaan en het allemaal wel meevalt. Dat is ook wel zo. Maar niemand heeft het over de gevaren op lange termijn. Bij een duitse studie hebben ze aangetoond dat 78% van erkende covid patiënten ONAFHANKELIJK van hun ziekteverloop na enkele maanden nog aantoonbare schade aan het hart hadden. Daar sterf je misschien niet meteen aan, maar kan zomaar een decenium of twee van je levensverwachting afhalen. Bron: jamanetwork.com/journals/jamacardiolo...
Als dat zo is zou het merkbaar moeten worden in de ingangsdatum van de AOW en de dekking van de pensioenfondsen.
Hetzelde geldt voor griep, daar maken we ons toch ook niet druk over. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0167527308006293
Misschien meten ze een half jaar of enkele jaren later wel dat de schade is hersteld.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor rokers.
Dit is al een vrij oud artikel. In een oud item (ik kan het niet zo snel meer vinden) was er een opmerking van een reaguurder met kritiek op dit artikel. Ik meen dat deze onderzoekstechniek vrij nieuw is en dat je hetzelfde beeld ook vindt bij veel mensen die griep hebben gehad. Maar het fijne weet ik er niet van. Iemand anders?
@entredeuxbieres | 10-12-20 | 18:58:
Aha kijk, deze bedoel ik.
Nou, ik ben al afgehaakt na het zien van n=100 zij bewijzen meer dat de kans dat hun bevindingen toevallig zijn gevonden en dat ze niet geassocieerd zijn met hun hypothese. Mogelijk dat ik te snel afgehaakt ben, ik zag geen representatieve controle groep. Was die daar? nee. Daar gaan we weer....
@lekgoot | 10-12-20 | 19:00: Praktisch ieder virus waar een mens ziek van wordt geeft een spierontsteking, een myositis. Een griepvirus doet dat maar een SARS ook. Dit onderzoeksresultaat is inderdaad niet bijzonder. Het ging de schrijvers mogelijk om hun laatste zin: er is meer onderzoek nodig...
Op de weg zie ik veel meer verkeer dan noodzakelijk denk ik. Om, nog geen files maar zoals in maart is het zeker niet. We zouden toch thuis gaan werken?
"Noodzakelijk" is niet een makkelijke term. Er zijn heel veel mensen die hun werk noodzakelijk vinden. Een ander zal het daar niet meer eens zijn. En "we" is een leuke theorie.
Van autorijden krijg je geen corona. Van rijlessen overigens wel.
Het corona-beleid in Nederland lijkt verdacht veel op vliegeren: om de vlieger leuke buitelbewegingen te laten doen, moet je het vliegertouw zo nu en dan laten vieren, en dan weer stevig aantrekken...
Kijk deze maar; een van de belangrijkste documentaires van dit jaar...
Dan weet je gelijk wat voor een smeerlapperij er gaande is. grt.
www.youtube.com/watch?v=DiDIHS1Lk0Q&a...
@A333aan | 10-12-20 | 18:35:
Kijken, kijken, allemaal, en verspreiden aub...
Dan wordt Nederland meteen wakker !
@A333aan | 10-12-20 | 18:35: interessant!
@A333aan | 10-12-20 | 18:35: Gisteren ook geplempt door oldskoolhollander maar toen gejorist. Blijkbaar voortschrijdend inzicht van joris, misschien heeft hem inmiddels zelf gekeken. En dan hier ook maar weer wat ik er gisteren ook bij zette: het interview dat Flavio Pasquino met hem en de regisseuse heeft is ook goed te kijken, vooral wat de regisseuse, Belgin Inal, een Turkse, te melden heeft.
Waarom evalueren we niet het kabinetsbeleid tav de niet bestaande coronaresulaten? Ipv dat het kabinet ons gedrag analyseert. Zij zitten er toch voor ons?
De nukubu is er voor de overheid. Dat u dat maar even weet.
Je laatste zin klopt als een bus. Maar ik weet niet of "ze" dat nog weten.
Kijktip:
docsfair.nl/covid19movie/
Pritt moet lekker van de NOW regeling gebruik gaan maken en binnen lekker NOS blijven kijken.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 09-12-20 10:00 tot 10-12-20 10:00 is;
50-59 1 persoon
60-69 2 personen
70-79 21 personen
80-89 23 personen
90+ 13 personen
Totaal 61 waarvan 11 zijn overleden in het ziekenhuis.
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 -1 personen
30-39 3 personen
40-49 5 personen
50-59 10 personen
60-69 13 personen
70-79 12 personen
80-89 22 personen
90+ 5 personen
Totaal 71
Niks aan de hand dus.
Een griepje.
@VanBukkem | 10-12-20 | 18:27:Precies, dit zijn namelijk gewoon de feiten. Wie hier anders over denkt is een Wappie.
@VanBukkem | 10-12-20 | 18:27:
Nee, het is niet een griepje. Maar zeker ook niet het killervirus waarvoor je de hele samenleving op slot gooit. Je ziet dat er voornamelijk oude mensen dood gaan met veelal onderliggend lijden. Jazeker iedere is een tragedie. Maar het gemiddelde aantal nog te leven jaren is ver onder de 10.
@mikes43357369 | 10-12-20 | 19:10:
'Maar zeker ook niet het killervirus waarvoor je de hele samenleving op slot gooit. Je ziet dat er voornamelijk oude mensen dood gaan met veelal onderliggend lijden. Jazeker iedere is een tragedie. Maar het gemiddelde aantal nog te leven jaren is ver onder de 10.'
Goed, een stevige griep.
Als je positief wordt getest zouden boetes opgelegd moeten worden, immers heeft u zich dan niet aan de regels gehouden, of uw werk niet volgens de regels uitgevoerd.
Als dat niet afdoende werkt zullen we meer draconische maatregelen moeten nemen zoals lijfstraffen. Alles om deze verschrikkelijke vleermuishoest in de kiem te smoren!
Als we nou iedereen die positief is getest en zich dus klaarblijkelijk niet aan de regels heeft gehouden, oftewel de regels gewoon aan zijn laars heeft gelapt, standrechtelijk executeren, dan hebben we dat R cijfer zo op 0.
Lijfstraffen? Kinky hoor.
Op basis van een PCR test die positief was na 60 replicatie rondes? Kan heel NL worden geruimd.
@Canis.bonus.es | 10-12-20 | 21:23:
Probleem opgelost!
Wat zal Rutte blij zijn!
Het aantal besmettingen neemt toe, van versoepeling kan nu uiteraard geen sprake zijn.
Integendeel, de teugels worden nog strakker aangetrokken.
Zijn WEF agenda verloopt volgens plan.
Wappie.
@Gulliver | 10-12-20 | 18:34:
Ha Wappie, eens kijken of jee hiervan terug hebt !
www.youtube.com/watch?v=DiDIHS1Lk0Q&a...
@A333aan | 10-12-20 | 18:38: Daar heeft hij zeker niet van terug, maar hij gaat desalniettemin "wappie" roepen.
@Gulliver
Wat moet het toch comfortabel zijn in je eigen wereldje vol overheids propaganda.
En iedereen die (terecht) jouw wereldje bedreigd wegzetten als wappie.
Het woord “wappie” houdt de kwade geesten buiten.
Welterusten.
lees ik dat nou goed in ze germanze kranten? je piemelotje komt niet meer omhoog? nou mag ik aub zo'n roundup naald in mn bast gespoten krijgen... leef al zo'n 15 jaar in totale cockdown.. dan hep ze weer dit en dan hep ze weer s iets niet..... DUS?!?! >... moet vaders... (die gvd al zn hele leven eigen behoeftes en poen heeft opgeofferd om de kids goed naar een 'volwassen' niemandsland te begeleiden...,) ... eens in de zoveel tijd het risico nemen om niet betrapt te worden door de buurman, wandelend langs dames die er niet zo heel moeilijk over doen, Manman ... een spuitje verdelger in den aders waardoor de drang totaal verdwijnt. Het lijkt me zalig. Dat zal het enige zijn waarom ik mister shoeshine en mister kloon ( zie z'n handen, altijd angstvallig verborgen gehouden achter zn preekstoel ) een complimentje ga geven... WEG MET DIE SMERIGE SEXUELE DRIFTEN .hoezee.!!
Verblijf jij in een TBS instelling met dwangmedicatie?
Ok. Juist ja. Nee, doe maar met mayonaise.
@Gulliver | 10-12-20 | 18:36: wij allemaal istnie?
Gisteren naar de Ikea en Intratuin geweest .....tussen de gezellige drukte zijn we geslaagd voor onze kerstversiering aankopen! Omdat de dag vlotjes verliep besloten we om avonds ons geluk in het Holland Casino te beproeven.....helaas geen miljonair geworden maar al met al een geslaagde dag!
Corona-besmetting.
Ja, ook een soort casino.
Alleen de hoofdprijs is niet zo leuk.
Ik ga ook nog even een bezoekje aan de Intratuin brengen. Niet omdat ik het leuk, maar gewoon omdat het kan.
Die Horeca jongens zijn niet slim bezig.
Ze moeten de naam en inrichting van hun zaak gewoon beetje aanpassen en het bordje IKEA boven de ingang hangen.
Horeca dicht maar Holland Casino wel open?!
Ach ja, het verbaast me ook niks. Holland Casino is een geldmachine van de overheid, en voor de overheid gelden nou eenmaal andere regels als voor hardwerkende ondernemers.
En dan zeggen ze dat die Afrikaanse landen corrupt zijn.
Het opportunisme van het RIVM is weer geweldig. Jubelen over dalingen, maar bij aanzienlijke stijgingen weten ze er altijd wel weer een draai aan te geven. Nu is het weer dat 'dat er relatief veel getest is en dat het percentage positieve tests gelijk is gebleven'. PUBLICEER DIE CIJFERS DAN. Ik roep al maanden dat absolute aantallen niks zeggen.
Op 'allecijfers' kijken. Positief geteste personen week 49: 11,6 %. De piek van de laatste tijd lag in week 43; toen was het 18 %. We hebben nu net even met een heel lichte stijging te maken.
@grietmetgroenefiets | 10-12-20 | 17:56: nou, en.
Hoeveel gezonde mensen jonger dan 70 zijn er dood aan Corona gegaan tot nu toe, volgens het RIVM?
Spoiler alert: zie tabel 22.
@Bolder | 10-12-20 | 18:03: tabel 23, inmiddels
Hoofdstuk 9, Pagina 28, Tabel 13
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actu...
@grietmetgroenefiets | 10-12-20 | 17:56: Ja, ze zijn te vinden maar niet in de dagelijkse nieuwsflits met cijfers die 99% van de Nederlanders ziet. Daarin hoor je maar 1 getal.
Vandaag 61 mensen overleden, ic-opname corona 8.
Allemaal bejaarden?
@Bolder | 10-12-20 | 18:01: zie hiervoor de reactie van mikes43357369:
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 09-12-20 10:00 tot 10-12-20 10:00 is;
50-59 1 persoon
60-69 2 personen
70-79 21 personen
80-89 23 personen
90+ 13 personen
Totaal 61 waarvan 11 zijn overleden in het ziekenhuis.
Overleden met of aan corona?
@JdV030 | 10-12-20 | 18:46:
Met!
Zie tabel 23 van het wekelijkse RIVM rapport.
Nb: het RIVM onderschrift bij de tabel luidt als volgt:
Aangezien er geen meldingsplicht voor Corona overlijden geldt, zijn onze cijfers niet betrouwbaar en dus op drijfzand gebaseerd.
Het staat er, echt waar!
Voor wie ook maar wat afwisseld tussen MS Teams en netflix; er is een redelijk onderhoudende spaanse serie over een virus en een lockdown die al 20 jaar aanhoud. Iets van la valla oid
Gisteren heel even op RTL : in Engeland zijn al meteen na de 1e vaccinatie diverse mensen met vervelende bijverschijnselen. Niets van te zien/lezen in NL?????
Ik weet niet wat jij slikt, maar blind ben je wel, want het heeft veel media gepasseerd vandaag.
Daarbij: ieder medicijn heeft bijwerkingen.
Lekker geheimzinnig he. Er zal vast iets achter zitten, een complot of zo.
Zweetvoeten werd nogal eens genoemd als bijverschijnsel.
Bijverschijnselen zijn zeer gebruikelijk. Ernstige bijverschijnselen zijn zeldzaam, maar kómen helaas voor. Bij élk vaccin. Als er zometeen miljoenen mensen ineens gevaccineerd gaan worden, dan kan je er vanuit gaan nog vele gevallen te horen waarbij het mis gaat.
Maar de angst voor ‘onbekende bijwerkingen op lange termijn’ is ongegrond. Ik zou u meer zorgen maken over de bijwerkingen en na-effecten van Corona op lange termijn. Immers, bij een groot deel van ex-Covid patiënten (zelfs die met milde klachten) is restschade vastgesteld.
Bijverschijnselen. Dat betekent dat het vaccin werkt. Dat het lichaam gaat reageren op brokstukjes van een kapot virus.
Dat is dus goed nieuws.
Daar mag je niet over beginnen want dan wordt je automatisch een wappie hiero.
Ook 2 met een zeldzame botontsteking, toch ? Die normaal bij 1 op de miljoen voorkomt.
Zijn nu alle vaccins slecht en gevaarlijk of alleen deze misschien?
En? Hoeveel testen zijn er nu uitgevoerd?!?
Staat er wederom niet bij ...
Die xl teststraten gaan de cijfers flink oppoetsen.
Daarom. Dat níemand vragen stelt bij het gebruik van alleen absolute getallen, bijvoorbeeld bij zo'n persco afgelopen dinsdag, daar kan ik met mijn verstand niet bij. Hoe dan??
@Dampende_aardappel | 10-12-20 | 16:54: als u zich niet enkel wilt blindstaren op absolute getallen, kijk dan even hier voor de relatieve percentages (spoiler: die geven géén béter beeld):
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Beetje naar beneden scrollen.
@Jimmydepimmy:
Volgens mij zie in de grafiek "Aantal uitgevoerde tests en aantal & percentage positieve uitslagen" de laatste weken een stijging in absolute aantallen maar een daling in percentuele aantallen. Of moet ik nog verder scrollen?
We dragen allemaal braaf een mondkapje (althans, bijna allemaal), we houden braaf anderhalve meter afstand, we zijn al maaaanden niet meer bij oma op bezoek geweest, en de horeca is ook al maanden dicht, en toch neemt het aantal besmettingen weer toe. Ik niet begrijp.
Misschien moeten we toch maar een avondklok instellen. Of nog beter: een totale lockdown. (Ik ben wel toe aan een paar weekjes vakantie.) Failliet gaan we toch wel met zijn allen.
Ik pleit voor het dragen van paarse puntmutsen en groene broeken met blauwe stippen. Dan verslaan we het virus binnen 24 uur.
Goh. Scholen open. Kerken open. Grenzen open. Waarom jij niet begrijp?
Niet iedereen houdt zich aan de regels. En het virus verspreidt zich snel.
Kan je nagaan als we dat allemaal niet meer deden.
Omdat er nog andere manieren zijn om mensen te besmetten die je niet met en mondkapje en 1.5 meter kan voorkomen.
Zoals met z'n allen tegelijk gaan shoppen terwijl je met z'n allen tegelijk moet thuisblijven. Of alles ontkennen en een feestje geven in een bus.
Dus de horeca kan die mensen alvast gaan bedanken.
Denk aan een muskietennet met meerdere gaten er in.
Een mondkapje en de 1.5 m dekken maar 1 gat af.
De rest staat nog open.
Heb je al eens gezien hoe druk het alweer is op de meeste kantoren? En hoe veel mensen hoor je om je heen wel niet de regels (bijv met bezoek thuis) volledig aan hun laars lappen? Heel veel...!
@kloopindeslootjijook | 10-12-20 | 16:51: exact dat! Ik merk om me heen ook dat dezelfde mensen die de horeca weer open willen hebben ook precies de mensen zijn die sowieso kak hebben aan alle verdere regels.
Wat dacht je van het feit dat Corona een seizoensvirus is? Lager aantal besmettingen in de zomer, hoger aantal in de herfst/winter. Net als bij de griep. Nu worden we met ons gedrag ineens verantwoordelijk gehouden voor deze natuurlijke fluctuatie. We leiden aan een collectieve paniekaanval, dat is de ware pandemie.
vanmiddag bij de Sligro Veghel een file van 300 meter met wachtende op een karretje om binnen te mogen.
@Dampende_aardappel | 10-12-20 | 16:59: volledig mee eens dat het met seizoen te maken heeft. Maar dat het in de winter altijd erger is, ligt niet ‘aan het weer of de temperatuur’, maar aan het feit dat we onszelf in de winter meer binnen opsluiten. Gedrag speelt dus wel degelijk een grote rol.
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 16:56:
Ik kom zeer regelmatig bij diverse kantoren over de vloer, en het valt mij op dat het nog steeds akelig leeg is daar. Ik was laatst bij een bedrijf en daar was maar 1 personeelslid aanwezig (omdat ik langs kwam) plus 1 beveiliger die erop moest toezien dat wij wel mondkapjes dragen. Totaal absurd. En creepy ook. Want ooit gaan we de rekenig betalen voor al die inproductiviteit. Want je gaat mij niet wijsmaken dat al die thuiswerkers thuis net zo productief zijn als op de werkvloer.
@PhallusObesitas | 10-12-20 | 16:40:
Breng Mark en Hugo nou niet op ideeën. We staan al genoeg voor lul met die mondkapjes. Zo'n paarse puntmuts kan ik er echt niet bij hebben.
@Jimmydepimmy: Klopt. Daarom is 83% van het aantal besmettingen in de thuissituatie. Andere bepalende - en gerelateerde - factor: Doordat we meer binnen zitten verlaagd onze weerstand (minder bewegen, minder blootstelling aan daglicht) en raken onze slijmvliezen wat meer geïrriteerd door de droge lucht binnenshuis, waardoor die ook weer wat gevoeliger zijn voor infectie.
@Dampende_aardappel | 10-12-20 | 16:59:
Hear, hear.
We zitten met zijn allen in een angstpsychose. Met als gevolg een soort omgekeerd placebo-effect: de mensen worden veel zieker dan ze daadwerkelijk zijn omdat ze is aangepraat dat het cojona een verschrikkelijke levensbedreigende ziekte is. Zelfs mijn ouweheer (65 jaar, gezond van lijf en leden) maakt zich zorgen om cojona. Maar stapt wel doodleuk zonder helmpje op op zijn racefiets. Wat volgens mij voor zijn leeftijdscategorie meer risico oplevert dan cojona.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Voor een virus.
Maar mensen die samen gaan winkelen en feestvieren of zeggen dat het onzin is, man man, wat een party voor een virus. pa-ra-dijs.
@VanBukkem | 10-12-20 | 17:11:
Dus mens gaan ook veel doder dan nodig is?
@kloopindeslootjijook | 10-12-20 | 17:38:
Er zijn inderdaad een heleboel mensen onnodig doodgegaan aan corona ja.
@kloopindeslootjijook | 10-12-20 | 17:37:
Ja, en de enige echte oplossing tegen ziek worden is inderdaad niets meer doen. Gewoon stoppen met leven eigenlijk, dan heeft zo'n virus geen schijn van kans.
Dus alle maatregelen werken volledig averechts?
Nee hoor alleen de muilkorfplicht.
Horeca dicht maar scholen, grenzen en kerken open werkt fantastisch. Dat ziet u toch aan de cijfers. Wees geen wappie.
Wij volgen het Fake News niet meer en voelen ons happy en veilig.Hoeveel doden onder de 65 jaar?Te verwaarlozen cijfer.
Hiervoor moet de hele economie naar de vaantjes, schande.
Bangmakerij waar wij niet intrappen net als dat domme niets helpende maskerade festival.
“Laat onze feestdagen geen feestdagen voor het virus worden”, zei Hugo dinsdag.
Het was al te laat. Alle naalden en ballen lagen al op de grond.
Zelfs mijn kerstboom bleek al niet meer bestand tegen zoveel onzin.
Alle naalden en ballen op de grond. Klinkt als D66 orgie.
@Vuurwezel | 10-12-20 | 16:11: Scherp!
Zolang er 25% van de mensen overal schijt aan hebben heeft 100% er last van.
@kloopindeslootjijook | 10-12-20 | 16:52:
Ik snap die redenatie niet helemaal. Als jij niet ziek wil worden, kun je dat gewoon voorkomen toch? Hou je aan de regels en het is klaar zou ik zeggen. Of geldt dat alleen voor anderen?
Ik zie vandaag een meer dan normaal aantal ambulances bij winkelbedrijven langskomen op de 112-lijst. Dat zijn waarschijnlijk mensen die al langer binnen hadden moeten blijven. Was ook nog eens op de drukste momenten van de dag, bij oa. Lidl en de Makro.
Mooi eens kijken of dé grote besmettingshaarden als Action Hema Mediamarkt of Ikea nu aangepakt worden.
@Trumme | 10-12-20 | 16:10: Net weer een ambulance bij 4 verschillende huisartsenpraktijken, een kinderdagverblijf, en daarna een stuk of 10 op rij bij priveadressen, een minuut uit elkaar...
Oh, en ook bij een Albert Heijn eerder vanmiddag, zag ik net.
@Vuurwezel
Ehhhh, ambulances bij de winkels op instant gevallen naar het vrijwel lege ziekenhuis (hier althans) te brengen???
Kijk, ik hoor ze ook, maar als ik op de site kijk, dan zie ik max 3 maal met hoge spoed uitrukken. En dan gaat het veelal over hartaanvallen.
@toetssteen | 10-12-20 | 16:21: Ik zie ook een hele lange lijst van ambulance ritjes naar diverse afdelingen van ziekenhuizen, zoals dialyse en oncologie. Geen idee waarom dat nu allemaal ineens komt.
@Vuurwezel | 10-12-20 | 16:24:
Ehh, wel, de afdeling oncologie start hier na bijna een jaar radiostilte weer op. Ineens kreeg ik, na een jaar na radiatie, een oproep.
Ik heb gezegd dat ik in januari wel kom, ik voel me prima. Ik wil gewoon de feestdagen in bescheiden kring vieren. (lees niet meer dan zoon, schoondochter en hun twee dochters).
Ik kan me echter heel goed voorstellen dat mensen die er slecht aan toe zijn, leukemie bijvoorbeeld, nu helemaal de klos zijn. Tja en de afdeling na 6 jaar frequent bezoeken, zag ik daar verdraaid veel jonge mensen met leukemie.....
Sniesje corona erbij enzovoort.
Waren de kerstbomen wellicht in de aanbieding? Of de kerststollen? Dan zijn de ambulancebroeders ff met de auto van de zaak wezen shoppen.
Zullen we die niet medische onveilige dingen maar gewoon mondhapjes noemen.
Mondgrapje
@2knaak50 | 10-12-20 | 16:10: Mondkapje is het angstige zusje van Roodkapje...
@Yrrab | 10-12-20 | 16:15: Roodkapje zit dan ook voor een paar andere lippen.
@Premier Trutte | 10-12-20 | 16:33: ... en is een nichtje van Afzuigkapje, wilde ik nog zeggen. Maar zij heeft corona, dus daar mogen we geen grappen over maken!
VS afgelopen week al een keer boven de 3 duizend doden per dag. En de President maakt zich nog steeds druk om zijn verloren verkiezing.
VS: 327 miljoen inwoners.
Daar is hij wel mee bezig, alleen ben jij door jouw bias ervan overtuigt dat hij maar met één ding bezig kan zijn. Overigens is het de staat Texas die deze zaak aangaat en niet Trump zelf in dit geval. Maak je je ook zo druk over de longziekten die door de bacteriën die in mondkapjes nestelen tot diep in de longen ontstaan of is het Trump derange syndrome tot diep in je botten doorgedrongen en kun je nu alleen nog maar daarover praten?
De laatste 4 jaren waren daar een uit de hand gelopen egotrip. Niets meer, niets minder. Hij gaf en geeft echt geen reet om andere mensen, alleen zichzelf.
Nu is hij nog wel de president?
@Vuurwezel | 10-12-20 | 16:02: oh wat grappig hoe meningen daarover verschillen. Maar ja, jij kent hem persoonlijk, he? Dus jij zou het wel weten!
De staten zelf, en de gouverneur, gaan over de maatregelen. Niet de president. Daarom lopen de maatregelen per staat ook zo uiteen. Duidelijk is wel dat de door democraten gerunde Staten, de meeste gevallen en doden hebben.
De president kan alleen zorgen voor snelle distributie van het vaccin. Wat hij ook doet.
Zitten daar de griepdoden op een bevolking van 300 miljoen ook bij?
En nu is er een vaccin en kan Biden mooie sier maken.
Ondertussen is Hunter de Cigar. Belastingontduikingdingetje....
@Ruimedenker | 10-12-20 | 16:16: Ja, dat moeten ze goed uitzoeken. Maar kijk ook eens naar het onderzoek dat Jared inmiddels aan zijn broek heeft. Dat gaat om meer dan een miljard euro. Qatar.
Yep, elke dag 9/11, covid is nu doodsoorzaak nummer 1 in de VS
@Diederik_Ezel | 10-12-20 | 16:24: Ja het is doodsoorzaak nummer 1 als je hartziekten en kanker overslaat grappenmaker. https://usafacts.org/articles/top-causes-death-united-states-heart-disease-cancer-and-covid-19/
@entredeuxbieres | 10-12-20 | 16:37: Dat is totaal van de afgelopen 10 maanden, met deze aantallen per dag staat covid #1
Nou het FBI-onderzoek naar de belastingen van Biden junior is ook belangrijk hoor.
@BrokenTipi | 10-12-20 | 16:01: Nee joh, hij golft en hij is bezig om de verkiezingen alsnog te kunnen winnen. Kansloos natuurlijk, maar dat kost een boel tijd.
@Quib | 10-12-20 | 16:02: Tot 20 januari is hij nog steeds verantwoordelijk.
@JdV030 | 10-12-20 | 16:44: Gaat over een diamant van 10 duizend dollar, die Hunter heeft aangenomen, zonder er invoerrechten over te betalen.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 16:48: je haalt Obama en Trump door elkaar. Geeft niks, kuif.
Wat is de echte oversterfte per dag in de VS t.o.v. voorgaande jaren? Want dat er mensen doodgaan aan van alles en nog wat die ook positief getest zijn, zegt niet zoveel.
@De Droit | 10-12-20 | 16:00: waarvan de meerderheid obese
@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 16:48: Ik schreef dat omdat het erg lijkt dat bij negatief nieuws Trump nog steeds president is en bij positief nieuws Biden al president is.
@Diederik_Ezel | 10-12-20 | 16:44: Nog steeds veel te weinig om ze in twee maanden beide in te halen.
Geef Biden nou wat credit. Hij heeft wellicht verloren maar hij houd zich groot hoor.
@De Droit | 10-12-20 | 16:00: VS= eigenlijk een benaming voor 50 verschillende staten ( lees landen,grenzen,wetten, )
@Vuurwezel | 10-12-20 | 16:02: maak je borstje dan maar nat wezel... er komen er nog 4 aan.
Ik wil helemaal geen vrijheid en kwaliteit van leven. Ik blijf het liefst in eenzaamheid binnen, totdat de overheid zegt dat het weer mag. Dat zouden meer mensen moeten willen, anders gaan we allemaal dood aan dit virus.
Dat is een goeie mentaliteit, plus 10!
Vergeet je brievenbus niet af te plakken. Ga naar het midden van je huis, zet de tv aan en wacht op mededelingen... Braaf zo.
Wat een absurde onzin.
Als we morgen met alle 17 miljoen inwoners bij elkaar komen en we steken iedereen aan, dan nog ligt het sterftecijfer in de ordegrootte van dat van de griep.
Hoe weet je eigenlijk of degene die je opgeblazen heeft, geen corona had? Voor hetzelfde geld ben je nu 1 groot virus reservoir.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 15:54: Nee dat is een slaafse mentaliteit, weet je Kuif je doet me heel erg denken aan mijn vader in je manier van je “standpunten” en je taalgebruik, ben jij toevallig stiekem mijn vader die op GS zit?
Terwijl de west europese economie in elkaar stort kopen de Chinezen de failliete west europese bedrijven op voor een grijpstuiver.
*mompelt wat over een zieke vleermuis in Wuhan*
Dat valt reuze mee.
Bij 'Omgaan met het virus in het dagelijks leven'. Het antwoord: 'Volhouden door vindingrijkheid.'
Mwoehahahahahahaha.
Haha je vergeet SAMEN
@likdoorn | 10-12-20 | 15:59: Jep. Want alleen SAMEN krijgen we Mark Rutte onder controle.
@JdV030 | 10-12-20 | 16:45: dat is niet waar.
De maatschappij? Dat ben jij! Vingerwapperen
Maar op dat dashboard staat ook het percentage positieve tests. Waarom is dat eigenlijk niet leidend?
Omdat de criteria wanneer er een test wordt uitgevoerd niet bijzonder duidelijk is, er niet op gestuurd wordt en zelf in de loop der tijd is aanpast.
Hartstochtelijk pleidooi voor een werkzame behandeling:
.
"I CAN'T KEEP DOING THIS": Doctor pleads for review of data
https://youtu.be/Tq8SXOBy-4w?t=67
Dank voor deze link. Veelbelovende behandeling. Goedkoop en lijkt te werken. Bewijs moet nog iets aan gebeuren.
@HerrWolf | 11-12-20 | 01:05: link.springer.com/article/10.1007/s00...
Wij kregen net toevallig de Deense cijfers te zien:
Besmettingen vandaag: +3.123
Besmettingen totaal: 100.489
Doden vandaag: +14
Doden totaal: 918
Bevolking Denemarken: 5.8m (2019 - Bron: Google: Denmark population)
Bevolking Nederland: 17.28m (2019 Bron: Google: Netherlands population)
Hoe kan het dat landen die zo dicht bij elkaar liggen (Als Nederland is integreren in Denemarken een hee koud kunstje) qua beschaving en oppervlakte zo een verschillend beeld laten zien?
Hier in DK zijn we redelijk vroeg in lockdown gegaan, en zijn we veel eerder begonnen met mondkapjes. Wellicht dat de bevolkingsdichtheid een rol speelt, maar als tegen arguent zagen we hier dat er hopen mensen tochtjes naar Zweden maakten omdat er daar GEEN lockdown was.
De zorg is hier ronduit kudt. Iedere keer dat ik naar de huisarts ga (en dat doe ik alleen als er echt iets mis is) zit ik lange tijd in de wacht, en krijg ik uiteindelijk te horen dat ik maar naar huis moet gaan en wat paracetamol dien te slikken. Sterker nog, hopen Denen gaan naar het buitenland, en een Poolse ex-collega ging naar Polen voor zorg, in plaats van er hier, waar ze belasting betaalde, gebruik van te maken. Daarnaast zijn medicijnen bijvoorbeeld niet gedekt in de zorg, evenals een tandarts bezoek.
Met andere woorden, het feit dat Denemarken met een rammelend zorg systeem er zo veel beter voor staat dan Nederland legt heel erg pijnlijk bloot hoe belabberd de zorg er in 0031 dan wel niet aan toe is. En ook dat Mark en Hugo er echt helemaal nul komma niets van bakken.
Wat is er toch gebeurd met Nederlandje?
Om eerlijk te zijn vermoed ik een mentaliteitsverschil. Nederlanders zijn egoïstischer dan Denen...
De zesjes cultuur is de baas geworden en die worden vals als je probeert weg te krijgen. Anders zou ik het ook niet weten.
Q: hoe hoog is de zorgpremie en eigen risico in DK? En is het verplicht om je te verzekeren?
Hoewel ik er geen seconde over twijfel dat DK's rammelende zorgsysteem stukken beter is dan het Nederlandse dat altijd overal boven aan lijstjes van foponderzoeken staat, vind ik de de cijfers helemaal niet zover uit elkaar liggen.
vieren Denen ook carnaval? Waar gingen die skieen? volgens mij is de tweede golf altijd het gevolg van sluimerende virusjes uit de eerste golf. Dus als je de eerste al minder heftig is dan kan het nu weer gunstig uitpakken. Kopenhagen is nu niet echt minder dichtbevolkt dan Amsterdam .
pcr cycli...
Denemarken ook minder dicht bevolkt. En ze luisteren beter naar hun overheid.
@42 | 10-12-20 | 15:29: Dat is absoluut een punt, vermoed ik.
@jemagookniksmeer | 10-12-20 | 15:33: Geen flauw idee, om eerlijk te zijn. Het wordt hier allemaal via belasting betaald. Ik ben in 2007 vertrokken, net nadat er in Nederland omgeschakeld werd. Hier gaat het zoals ik het ooit gewend was.
Ik zou mijn loonstrookjes er op moeten naslaan om je een antwoord te kunnen geven. En van eigen risico heb ik hier nooit gehoord (wat niet betekent dat het er niet is. Dat zou een verklaring van mijn tandartskosten kunnen zijn).
@Trucidator86 | 10-12-20 | 15:42: Verhoogd van 30 naar 45 (hoewel 25 de norm is) om maar zoveel mogelijk 'besmettingen' te scoren.
De vraag is, wanneer wordt covid-19 als doodsoorzaak gemeld? Dat is per land verschillend.
Appels met peren vergelijken en zo...
@small_town_dude | 10-12-20 | 15:42: Ja, carnaval is hier ook een ding, maar niet zo groot als in 0031. Ik kom zelf uit het zuiden, en ken dus DIE vorm van carnaval. DK is protestant. Het wordt gevierd, maar lang niet zo als in Limburg.
En ja, de eerste gevallen hier waren ook terug te leiden tot skieen. 1 van mijn klanten had er eentje in Maart. Wat mij vooral opviel was hoe ontzettend snel er hier gereageerd werd door de politiek. ONDANKS het gebrek aan carnaval en de lagere deelname aan het skieeen.
Wat het laatste betreft, het ligt er een beetje aan waar je de grens legt. Ik beschouw mezelk als wonende in een buitenwijk van Kopenhagen (20-30 minuten noord). Ver genoeg weg van het gezeik, maar dichtbij genoeg dat ik mogelijkheden heb.
Volgens Google had CPH zo'n 600k inwoners in 2017. 020 zou op 1,1m zitten.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 15:53: Dichtbevolkdheid heb ik al aangegeven. Je 2e argument snijdt waarschijnlijk meer hout. Hoewel we ook hier genoeg dissidenten hebben.
@De Droit | 10-12-20 | 16:05: Tja. Dat weet ik niet. Ik ben werkzaam in de analytics, en weet donders goed dat je data op elke mogelijke manier kunt interpreteren, en je resultaten kunt aanpassen door definities op te rekken.
Met dat gezegd? Ik heb meer vertrouwen in de Deense dan de Nederlandse overheid. Er wordt hier nog naar het volk geluisterd (referenda, waarvan de uitkomst DIRECT gerespecteerd wordt), en hier wordt er meer met het verstand dan met het gevoel gereageerd. Iemand als Jesse of Kaag zouden hier geen schijn van kans maken. En de Deense versie van de PvdA voert een immigratiebeleid waar de PVV haar vingers bij zou aflikken.
Eet men daar niet veel vis ? Vitamine D dan beter op peil. En hoeveel % 65+ers en allochtonen heeft DK t.o.v. van NL ?
@RichardBandler | 10-12-20 | 16:53: Vis is hier suoer duur. Voor emigreren woonde ik in Den Haag. Niet zo heel ver van Simonis in Scheveningen vandaan. Ik heb nog nooit zoveel vis gegeten als daar.
In Denemarken is vis duurder, omdat (vooral in Kopenhagen en omstreken) er een enorme tocht over de zee nodig is om hier te komen. Aan de west-kust schijnt het beter te zijn. Wat betreft senioren moet ik je het antwoord schuldig blijven. Qua allochtonen? Zie mijn eerdere opmerking dat de Deense versie van de PvdA rechts van Wilders ligt.
We hebben hier problemen met allochtonen. Maar het is hier bij lange na niet zo erg als Nederland 20 jaar geleden. En hier zijn ze sindsdien alleen maar strenger geworden.
Hier worden criminele asielzoekers zonder pardon het land uit geschopt nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Iets dat Nederland op de 1 of andere manier niet schijnt te lukken.
AD: Van het totaal liggen 469 patiënten nu op de intensive care, gisteren waren dat er 4 meer. Zie je hoe geniepig ze dat neerplempen? Niet "vandaag 4 minder", nee nee, laten we dat zo neerzetten dat de mensen het woordje meer meekrijgen.
In NRC stond deze week bij interview Youp van 't Hek dat toen die corona had, Hans Nijenhuis (hoofdredacteur AD) hem benaderde met verzoek of 'de mensen kon aanraden toch vooral binnen te blijven'. #postbus51
@MeneerdeHaas | 10-12-20 | 15:36: maar wat nu als je zoals Youp 3 of 4 huizen hebt?
@small_town_dude | 10-12-20 | 15:39: Dan is binnenblijven een minder groot probleem.
Inderdaad gluiperigheid van het ergste soort, ik begrijp alleen niet dat alle bijna alle media zich hiervoor leent, lijkt wel een soort van obsessieve drang naar angst zaaien
Ik ken geen duits, wat staat daar?
Frans Duits ken je toch wel?
Over de toon gesproken: dat doen ze in het buitenland veelal ook beter. Wij hebben de Jonge, met het charisma van een natte dweil. En Rutte. Die doet het op zich niet slecht maar... het is een beroerde spreker voor dit soort boodschappen.
Rutte spreekt ferm en daadkrachtig. Met zorgvuldig, ingelaste, pauzes, en goed uitgekozen woordjes zoals “stevig” en “rotmaatregel”. Spreekt altijd alsof hij het antwoord weet, ook al is er twijfel. En dat is op zich prima als je een moeilijke boodschap brengt. Het probleem is alleen dat het mensen een beetje tegen de haren in begint te strijken als hij ons 3x per week monotoon toespreekt alsof we ongehoorzame kinderen zijn, terwijl het allang duidelijk is dat de staat het ook niet meer weet en niet eens het eigen beleid uit weet te voeren, laat staan dat ze goed beleid formuleren. En we zien ook steeds minder van de mens(en) achter dit beleid; mijn slimme thermostaat heeft nog meer empathie dan Rutte.
De premier is op zich wel de man om deze persconferenties te houden, maar Rutte is er gewoon niet er goed in. Al zou het natuurlijk schelen als hij beter nieuws voor ons had.
dat zou premier Kaag beter kunnen! *sarcasme uit*
Rutte speelt toneel èn voert zijn opdracht uit. Meer is het niet.
Corona is een religie en zoals de meeste religies bestaan door angsten aan te praten, door onze gedrag hebben wij weer eens gezondigd.
@LadyLiberty | 10-12-20 | 15:55: Van het volk
Op BBC-news gelezen:-
mannen met corona hadden sperma met misvormde staartjes.
Na een stevige gewone griep:idem.
Wist je dat je van griep goed ziek kunt worden, en je een longontsteking kunt krijgen?!?
Niets aan de hand, gewoon doorlopen!
Dauer-Erektion!
Dan heb ik al een aantal keer Covid onder de leden gehad.
Vond je partner ook dat je een bleek gezicht had?
Eat this mondkapjesapologeten!
30-11: 4045 'Besmettingen'
01-12: Mondkapjesplicht, sindsdien alleen maar toename van 'besmettingen'
10-12: 8720 'Besmettingen' meer dan dubbel dan de laatste dag van de mondkapjesplicht.
Of ga ik nu te kort door de bocht? ;-)
We hebben geen enkele data over hoeveel besmettingen er waren geweest zonder de mondkapjesplicht. Het heeft dus geen nut om hier conclusies uit te trekken.
Het is wel een leuke deel conclusie. Dwz, het is zeker mogelijk ja.
Meesten dragen die kapjes langer dan 2 uur en soms zelfs dagenlang. Het is dus een verzamelplaats waar corona op gezogen wordt en elders weer vanaf geblazen wordt. Het veroorzaakt ook schijnveiligheid terwijl je met de valse luchtopeningen vooral aan weerskanten van de neus de volle hap inademt.
Geen enkele maatregel heeft een wetenschappelijke onderbouwing.....
Dus nee, je gaat niet te kort door de bocht..... !
Dat hele mondkapjes gebeuren is smerig en voorkomt helemaal niets, sterker nog je krijgt er eerder allerlei enge ziektes van:
https://www.youtube.com/watch?v=jJr6-qzE920
@Premier Trutte | 10-12-20 | 15:22: Corona zelf kan niet vliegen. Het heeft geen vleugeltjes. Het verspreid zich door middel van aerosolen, kleine vochtdruppeltjes in het speeksel. Als deze zijn neergeslagen op het mondkapje, zullen deze er niet zomaar weer vanaf vliegen. Ook omdat ze door middel van statische lading worden vast gehouden. Neemt niet weg dat het zeker is aan te raden om regelmatig van mondkapje te wisselen.
@Fatwabuster | 10-12-20 | 15:23: Ja, schijnreden voor een vaccinatiepaspoort. Iedereen kan zelf bijhouden wat ie gekregen heeft en pas tonen wanneer er bijverschijnselen zijn. Dat zijn op termijn hooguit een miljoen mensen. (haha)
@Fatwabuster | 10-12-20 | 15:23: Mondkapjes zijn niet zinloos:
www.nature.com/articles/d41586-020-02...
@42 | 10-12-20 | 15:27: je blaast vochtige lucht dwars door het masker heen. Dus die neemt makkelijk de daarom neergelslagen corona mee de aerosolen in. Maar dat effect schat ik niet zo erg hoog in. Het zijn meer het verkeerde gedrag door de schijnveiligheid die het opwekt en de kieren in het masker. Bijvoorbeeld, in die metro zitten mensen tijdens de spits hutje mutje met een niet werkend masker op. Maar die metro heeft geen ventilatie me aan en afvoer met voldoende verse lucht en het rondpompsysteem van de kachel die lucht verspreidt heeft geen deugdelijk filter.... Bingo!
En hun personeel met onderliggend leiden mag met een plastig kapje op werken.... (haha lol)
@42 | 10-12-20 | 15:30: Dat zijn ze wel..... talloze onderzoeken bewijzen dat keer op keer........ tevens zijn het gore ziekmakers.
Kijk nou maar even naar die video en weerspreek dan deze mevrouw (Dr Ir Carla Peeters) en het Deense onderzoek van nog geen maand geleden!
@Premier Trutte | 10-12-20 | 15:33: Daar heeft u een goed punt denk ik. Mondkapjes zijn niet perfect, maar het lijkt er op dan men zich volledig veilig waant met er 1 op. Dat is niet terecht, afstand houden en handen wassen blijven erg belangrijk.
@Fatwabuster | 10-12-20 | 15:37: Dan zou ik graag een paar van die "talloze" onderzoeken graag zien. En dan wetenschappelijk gepubliceerd, niet op youtube. Ik link niet voor niets naar de website van Nature.
@42 | 10-12-20 | 15:39: Misschien. Maar handen wassen schijnt ook een fake-maatregel te zijn en ongezond omdat je je handen van nuttige bacteriën ontdoet en open zet voor anderen. Corona, als het dus echt vooral door aerosolen verspreid wordt trekt zich minder van afstand aan maar meer van weinig ventilatie in een ruimte en ook de tijdsduur dat je daarin zit en je eigen weerstand speelt een rol hierin.
@Premier Trutte | 10-12-20 | 15:48: De handen wassen met gewone zeep is wel erg effectief. Bacterien kunnen daar redelijk tegen, maar een virus als Corona absoluut niet. En veel virussen vinden hun weg naar binnen via de vingers en vervolgens de mond of ogen.
Maar goede ventilatie is zeker van belang. Net als een goede weerstand. Het beste middel tegen Corona is een gezonde levensstijl. Maar het volk heeft al moeite met mondkapjes, laat staan als er gevraagd wordt het bier en kroketten te laten staan.
Nog even wachten... de incubatietijd ligt tussen de 2 en 14 dagen volgens onze overheid.
"... Als je besmet raakt met het coronavirus duurt het meestal 5 tot 6 dagen voordat je klachten krijgt. De incubatietijd van het coronavirus ligt tussen de 2 en 14 dagen. Uit het bron- en contactonderzoek blijkt dat bij 99% van de contacten die klachten krijgt, dit gebeurt binnen 10 dagen na het laatste contact."
Bron: www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziek...
Dus nog een weekje aankijken... dan kunnen we al die mondkap-fans uitlachen... of niet...
@42 | 10-12-20 | 15:52: Als het via de ogen gaat heeft een masker niet zo veel zin heh.
@Premier Trutte | 10-12-20 | 15:56: Dat is ook zeker een zwakke plek. Ik zal ook de laatste zijn die zegt dat mondkapjes perfect zijn. Het is slechts een kleine barrière om de verspreiding tegen te gaan. Maar alle kleine beetje helpen in dit geval. En ik zie liever een mondkapjesplicht dan de horeca e.d. sluiten.
@videtur | 10-12-20 | 15:54:
Je hoeft niet te wachten.
Kijk naar landen om ons heen, waar ze al lang een kontmapjesplicht kennen.
Trek je conclusie.
@42 | 10-12-20 | 16:01: Bier met een masker op zal nog wel lukken. Maar hoe doe je dat met de gebakken aardappelen en de zalm.
@42 | 10-12-20 | 16:01:
Google even op immunoloog Dr. Ir. Carla Peeters of op blckbx punt tv volgens haar zijn zelfs medische mondkapjes twijfelachtig ter preventie
Nature artikel is niet overtuigend. Buiten hebben mondkapjes bij BLM protesten waarschijnlijk geholpen om het niet te verspreiden? Echt ? En voor de rest van de voorbeelden waar ze mee komen zijn er 100 andere aan te wijzen waarbij je in de "besmettingen" nul invloed ziet na het invoeren van die dingen. En 2% helpen is natuurlijk peanuts vergeleken met vitamine D op peil brengen en de huisarts
eens wat laten voorschrijven aan risicopatiënten.
@42 | 10-12-20 | 15:41:
U linkt naar Nature, maar heeft u het artikel wel zelf gelezen? Wat staat erin? Citaat:
"A research group in Denmark enrolled some 6,000 participants, asking half to use surgical face masks when going to a workplace. Although the study is completed, Thomas Benfield, a clinical researcher at the University of Copenhagen and one of the principal investigators on the trial, says that his team is not ready to share any results"
Wat was het resultaat van dit Deense onderzoek dat later werd gepubliceerd? Niet significant.. geen effect.
De verantwoordelijken moeten nog snel even een nieuw tracking systeem opzetten voor de vaccin distributie. Vertrouwen in.
www.nrc.nl/nieuws/2020/12/09/registre...
Hoor trouwens niets meer over die corona app.
Niet boeiend. Coronaregels kunnen me inmiddels gestolen worden inmiddels. Ze zijn in Den Haag gewoon geforceerd bezig een crisis in stand te houden. Voor hun eigen gevoel van belangrijkheid, vanwege een dubbele agenda, geen idee. Maar ik laat me niet door een -nota bene falende- regering vertellen wie ik wel en niet mag knuffelen of een hand geven. We zijn verdorie geen robots.
Helemaal mee eens. Hulde.
Zo is het !
"Niet boeiend. Coronaregels kunnen me inmiddels gestolen worden inmiddels."
mensen zoals u zijn vooral bezig met de crisis in stand houden
Ik zie steeds meer mensen zo reageren. Je moet alleen oppassen dat je niet doorslaat. Als je na een hand geven even je handen wast is er denk ik niet zoveel aan de hand. Knuffelen zou ik beperken tot je meest dierbaren.
@lekgoot | 10-12-20 | 16:27:
vervolg... Bij het knuffelen zal er denk ik wel een groter risico op overdracht zijn. Kijk daarmee dus uit bij kwetsbaren, en houd beiden de adem in of zo.
@lekgoot | 10-12-20 | 16:28:
Maar ga niet alle maatregelen overboord gooien. Anderhalve meter afstand en goede ventilatie zijn het belangrijkste.
@lekgoot | 10-12-20 | 16:31:
Ik begrijp wel waar je op doelt.
Maar ik zie in mijn omgeving veel hysterisch gedrag rondom Corona. Ga je bij je schoonouders op bezoek en blijken er al 2 mensen binnen te zijn dan weten die niet hoe snel ze weg moeten komen en vluchten ze bijkans naar de voordeur. Paniek want ohjee we zijn met meer dan 2 pp op bezoek. Dat is onnodig angstig en hysterisch. Ik ben niet van plan zo neurotisch met mijn familie om te gaan. Niemand bij ons is ziek. We mijden grote massa’s. Winkelen doen we niet, alleen sporadisch naar de supermarkt. Dan maak ik zelf wel uit of ik mijn familie een knuffel geef. En handen geven na ontsmetten moet echt geen probleem zijn. De persconferenties kijk ik al niet meer, er is toch nooit iets nieuws te horen en de persvragen zijn van een bedroevend niveau. Geen zin om daarvoor de tv aan te zetten, ik hoor het vanzelf wel.
Fake fakerdefake fake FAKE!
Gaat goed hè, mondkapjes helpen niet.
Anders zouden er veel minder besmettingen zijn.
Dan heeft die kale Kuipers dus geen gelijk. Hoger aantal positieve testen leiden dus niet tot hogere ziekenhuisopnames. Benieuwd hoe hij zich hieruit gaat lullen.
Iemand reaguurde hier laatst met: "Als het virus minder dodelijk wordt verspreidt het zich beter." Mijn boerenverstand vond dat een mooie reactie.
Dit duurt nu al een jaar, elke dag gaat het erover en nog heb je niet begrepen dat de ziekenhuis opnames ongeveer 2 weken achterlopen op de besmettingen, dan ligt het echt aan jouw intelligentie hoor. Kuipers heeft het zeker al 40x uitgelegd.
@Quib | 10-12-20 | 15:18: Dit is een bewezen biologische evolutietactiek van virussen. Zoals bij de Australische bestrijding van wilde konijnen met 't myxoma virus:
"In 1950, the SLS strain of myxoma virus from the South American tapeti (Sylvilagus brasiliensis) was released in Australia as a biological control agent against feral rabbits. The virus was at first highly lethal, with an estimated case fatality rate of close to 99.8%. Within a few years, however, this strain was replaced by less virulent ones, which permitted longer survival of infected rabbits and enhanced disease transmission. The virus created strong selection pressure for the evolution of rabbits resistant to myxomatosis. As rabbits became more resistant the viral strains responded by becoming less virulent."
Niks nieuws onder de zon dus, al snap ik dat je boerenverstand en een encyclopedie niet samen gaan. Wil uiteraard niet zeggen dat dit met Corona ook gebeurd, maar het is bewezen dat 't kan gebeuren en dus de moeite van onderzoeken waard of dit speelt.
@Capt. Iglo | 10-12-20 | 15:27:
Die jonge mensen die zich nu laten testen, moeten al onderliggende klachten hebben willen ze in het ziekenhuis belanden.
@ReyNemaattori | 10-12-20 | 15:29: Ik moest er vorige week ook aan denken. De beppe van mijn vrouw is 87 en zit met veel leeftijdsgenoten op een afdeling in een verpleeghuis. Zo'n 3 weken terug waren er ineens 7 bewoners positief getest. Alles en iedereen in de stress, 7 families in de paniekstand. Maar er is helemaal niets gebeurd. Een licht verhoginkje hier en daar, wat meer kortademigheid en een wat hogere bloeddruk. Ik ken ook meer dan 10 families waarin één of twee mensen positief getest zijn en de rest van de gezinsleden negatief.
Ik denk oprecht dat het virus nu al minder virust en dat het na verloop van tijd vanzelf een soort van een seizoensgriep wordt. Eentje erbij voor de anti-griep-cocktail. Mensen die net doen alsof ze er verstand van hebben zullen waarschijnlijk zeggen dat het door alle maatregelen komt dat het virus is verslagen, maar ik denk dat het vooral door de tijd komt. Maar ja. Boerenverstand hè? Dat levert weer niets op.
Wellicht een hoog aantal fout positieven?
Maar waar is de griep dan?
Die bestaat niet meer. Knap toch, een virus dat al tientallen jaren rondgaat in diverse gedaantes is plotseling helemaal verdwenen. Hoe kan dàt nou!
De meeste mensen die zich laten testen hebben klachten, het aantal positieve testen is geen 100% dus de negatieve testen zijn mensen die een gewoon griepje hebben.
@Capt. Iglo | 10-12-20 | 15:42: Of verkouden zijn?
@Quib | 10-12-20 | 15:45: ja ook, ik schaarde die voor het gemak onder het kopje griepje
@Capt. Iglo | 10-12-20 | 15:51: Maar hoeveel procent van de negatief getesten had griep en hoeveel een gewone verkoudheid?
De griep gaat grotendeels verdwijnen en wordt vervangen door corona. Komt door een fenomeen dat virus interferentie heet. Omstreeks half november begint de jaarlijkse griepgolf en de NIVEL peilstations geven nog steeds geen griep aan:
www.nivel.nl/sites/default/files/alge...
In het voorjaar gebeurde hetzelfde, toen corona kwam, verdween de griepgolf.
Statische lopen de cijfers paralel, aan de pakketten welke aan huis worden bezorgd feitelijk is de pakket bezorging en koeriersdiensten, en maaltijdbrengers het enige grote besmettingsgevaar, kennelijk is hierover bij het RIVM niet nagedacht dat dit de sprinkhanen zijn om het virus te verspreiden.
Zulke vergelijkingen zijn gevaarlijk:
i.redd.it/bvujwx2xlkn31.png
Maar ik denk dat het zeker nuttig is om bezorgers goed te beschermen tegen Covid. Naast dat zij zelf en hun omgeving gevaar lopen zijn zij vanwege hun werk een groot risico. Lijkt me zeker een een taak van de regering om dit op te pakken.
Dan gaat u er vanuit dat al die bezorgers virusdragers zijn. Wat een onzin. Maar ja, dat kan ook nog wel in het rijtje nonsens dat elke dag langer en langer wordt.
Ik krijg toch wel de kriebels van zo'n ''gedragsdriver'' kaartje. Zo zien ze ons dus, als een stel kleine kinderen. Of misschien zijn we dat ook? Of is ons gedrag het gevolg van het verlangen om eigenzinnig stom te willen doen? Omdat het verstand en gevoel niet op één lijn liggen? De menselijke natuur dus. Dostojevski is een aanrader in deze dagen -lees altijd eigenlijk-, om eens een Klavertje te doen.
Zoveel gegoochel met cijfers he, zoveel onduidelijkheid.
Graag besmettingen vermeldingen als eveneens het percentage positieve positieve en het aantal afgenomen tests.
Tevens ook benieuwd of die particuliere testcentra de data nu al verwerken. Of worden die data er langzaam tussen gefietst. Vragen vragen vragen.
Doe eens je best en zoek eens, zo moeilijk zijn de antwoorden niet te vinden.
Het zijn niet eens Corona-besmettingen. Het zijn testresultaten van een test die mogelijk aantoont dat iemand gedurende een geruime periode voor de test viraal RNA in de neus heeft gekregen. Het kan betekenen dat de persoon besmet is met SARS-CoV-2, maar het kunnen ook vele andere dingen zijn. De persoon is dan nog lang niet ziek van covid-19. Zo werd mij gisteren in de panelen uitgelegd.
@Frau Merkel
Ik concentreer me daarom liever op de ziekenhuisopnames.
En deze site: allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Kijk even op blackbox tv op you tube word het uw uitgelegd door de man die de test mee heeft ontwikkeld
De PCR test toont inderdaad viraal RNA aan. Dat betekent dat die persoon dus in aanraking met het virus is geweest. En dus besmet. Het zegt inderdaad niet of die persoon zelf besmettelijk is op dat moment, of dat die persoon ziek is. Enkel dat deze met het virus in aanraking is gekomen.
klopt, en ook als je afgelopen maart al (ongemerkt) corona hebt gehad dan komt dat nu ook ineens in de statistieken als 'positief getest' . Dit wordt dan door de media verdraaid tot 'nieuwe besmettingen'
@small_town_dude | 10-12-20 | 15:35: Besmetting is wel de juiste term ervoor. Iets of iemand is besmet zodra deze er mee in aanraking is gekomen. Maar meer is het ook niet.
@42 | 10-12-20 | 15:42: de crux zit in het woordje 'nieuwe'
Toen... restaurant gesloten, vanwege de extra “reisbewegingen”.
Thans.... restaurant gesloten vanwege te lang aan een tafeltje.
De JoJo gaat weer een hype worden.
Heb je wel eens door een Ikea gelopen?
Je komt constant dezelfde mensen tegen, want verplichte looproute.
Is het dan écht-niet- mogelijk- een vorkje te prikken, op 2 mtr afstand?
M’n behoefte om een restaurant te bezoeken zal m’n gezonde verstand wel overstijgen.
Een kroeg begrijp ik nog wel, maar een eettentje, dat alles voor elkaar heeft....
Maar oké, boerenkool is ook geen probleem, maar raarrr is het wel.
8793.......... positieve testuitslagen........... van de hoeveel tests?
Zo klaar met nietszeggende cijfers.
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Het aantal testen is niet zo van belang in dit geval. Tenzij u redenen weet waarom er te weinig getest is en we een significant deel van de besmettingen op dit moment missen.
En dan nog hoeveel van de test is fout positief?
Angst als verdien model.
Maar wie verdient er aan het angstmodel?
Het blijft een raadsel.
Precies...
@Ruimedenker | 10-12-20 | 14:58: Het begint met een "P" en het eindigt op "fizer". En laat die industrie nu ook nog eens een ijzersterke lobby bij de overheid hebben.
Het is niet voor niets dat Albert Bourla, op de dag dat bekend werd gemaakt dat hun vaccin voor 90% doeltreffend was, een gedeelte van zijn aandelen verkocht. Hij kreeg er 5,6 miljoen dollar voor.
@Quib | 10-12-20 | 15:00: Dat was al ruim voor die tijd aangekondigd bij de aandelen waakhond dus dat is onzin.
@tiku99 | 10-12-20 | 15:06: Bourla zal hartelijk lachend zijn champagneglas voor je omhoog houden als hij proost op jouw opmerking.
@Realist | 10-12-20 | 15:15: U hebt helemaal gelijk. Maar een roepende in de woestijn.
Rustig jommens.
Ik maakte slechts een lullig woordgrapje.
De antwoorden? Kan er slechts naar gissen.
Tuurlijk zijn er partijen die grof gaan verdienen, maar is dit een vooropgezet plan?
Ik weet het simpelweg niet.
Is het Bill? I don’t know. Kan mij niet voorstellen, die hep poen zat.
Zijn ‘t pedofiele miljardairs? Welnee, dit kun je niet verzinnen.
@Ruimedenker | 10-12-20 | 15:27: Al was het bedoeld als lullig woordgrapje; ik vond het toch een mooie omdraaiing.
Over die Dauererektion. Ik zit eens terug te rekenen en het zal je verbazen: Ik had 35 jaar geleden al Corona!
Hahaha!
Ja ja die mondkapjes werken echt heel erg goed. Al ruim een maand loopt bijna iedereen met zo'n ding op en de besmettingen blijven toenemen. Of te wel een nutteloze maatregel m.b.t. de verplichting van mondkapjes. Wanneer gaan we nu eens accepteren dat Corona er is en dat sommige mensen daar wat meer last van hebben en er helaas ook een paar mensen iets eerder richting de dood worden geholpen (vaak reeds al met onderliggend leed). Stop de paniek en gooi die economie weer open en begin zo snel mogelijk met vaccineren.
Jaaaa.. maar stel je voor he... dat we dat niet deden... Hoe erg zou het nu dan wel niet zijn??? Dat soort logica.
@Waargaathetheen | 10-12-20 | 14:50 |
In de landen om ons heen waar die mondluiers al maanden verplicht zijn vliegen de Corona cijfers ook alleen maar omhoog i.p.v. omlaag. Wat dus de verwachting zou zijn indien die dingen zouden werken. Die. Mondluiers. Werken. Dus. Niet. Het is het herprogrammeren van sociaal gewenst gedrag wat men hier probeert te bewerkstelligen.
conclusie: mondkapjes zijn de oorzaak. Fact free is de norm tegenwoordig, dus mijn uitspraak is net zo waar, als alle andere uitspraken.
@Sjefke7807 | 10-12-20 | 15:04: Misschien was het aantal besmettingen zonder die mondkapjes nog wel veel harder gestegen.
Als u van vaccineren uw heil verwacht zult u bedrogen uitkomen. De WHO heeft al gezegd dat vaccineren niets uitmaakt voor de 'maatregelen' en de vaccinfabrikant weet niet eens of een gevaccineerde het virus niet meer kan verspreiden. Maar ach, voor sommigen betekent het hoop doet leven. Succes ermee want u zult - helaas - bedrogen uitkomen.
@Sjefke7807 | 10-12-20 | 15:04: Dat heeft mevrouw Ollengren, toen ze even wel met haar werk bezig was, toch bijna letterlijk zo gezegd?
@Muxje | 10-12-20 | 15:08:
Ik vermoed dat mensen met blafklachten zo'n kapje opzetten en toch de winkel enz ingaan. Ik heb ze al een paar maal gehoord en afstand houden ho maar.
@3Xniks | 10-12-20 | 15:06:
Maak het maar belachelijk. In mijn ervaring werkt de mondkapjesplicht wel degelijk averechts, in ieder geval bij het houden aan de basisregels zoals de afstand. Met zo'n niet-medisch mondkapje voor de neus met een "nihil effect" waant de meerderheid hier in de supermarkt zich volledig veilig en houdt net zo weinig afstand als vóór corona.
Tel daarbij op dat de minder welwillenden door deze verplichting die nota bene volgens onze overheid zelf geen of een nihil effect heeft maar wel ongelooflijk hinderlijk kunnen zich nog meer ontmoedigd voelen om zich aan de regels te houden. Dat is ook iets wat ik in mijn vriendengroep noem. Nu steeds meer een verplichting of verbod wordt, en het steeds hinderlijker wordt zonder dat het echt helpt, merk ik dat ze veel meer lak hebben aan de overige (veel belangrijkere) regels. Je mag na het sporten bijvoorbeeld niet meer een biertje doen op de vereniging waar de afstand in acht kan worden genomen. Dus dan maar bij iemand thuis op de bank waar je bijna op elkaar zit.
@Quib | 10-12-20 | 15:15|
Dat klopt. Ik heb dat toen ook zeer goed in de oren geknoopt. Helaas hebben we hier in Nederland nog steeds hele volksstammen die denken dat de Overheid het beste met u en mij voor heeft. En nee, ik doe niet aan complottheorieën, maar recentelijk nog konden we bij de Toeslagen affaire zien hóe rot de NL Overheid precies is.
@trimpie | 10-12-20 | 15:21: U hebt helemaal gelijk. Eergisteren in de super: een medewerkster die moest niesen deed haar masker daarvoor af.! En ze nieste dus ook niet in haar elleboog maar gewoon voor zich uit. Ik weet het niet hoor, maar ben toch maar een ander gangpad ingelopen.
@Lupuslupus | 10-12-20 | 15:26: Dat is inderdaad smerig. Hou op zijn minst je hand voor je mond zou ik zeggen.
@PhallusObesitas | 10-12-20 | 16:16: Ik wilde haar er eerst op aanspreken maar dan had ik te dichtbij moeten komen.
@Lupuslupus | 10-12-20 | 16:34:
Allemaal angst toch?
De overheid praat je dat allemaal aan. Knúffel die meid nou gewoon!
1 van de betere documentaire die ik gezien heb: youtu.be/DiDIHS1Lk0Q
Ja, ik heb 'm nog niet helemaal af gekeken, vanavond even verder. Het lijkt een oprechte zoektocht van een bezorgde burger. Ik trek alleen die vele vertraagde beelden van de hoofdpersoon die alleen maar ergens heen loopt niet zo goed. En de lange vertraagde shots van gezichten. Het zal ongetwijfeld hippe cinemagrafie zijn. Maar het verhaal is interessant.
Alvast gedownload
@schijtzat | 10-12-20 | 15:20: Ik heb hem vanmorgen gedownload na het gesprek op Weltschmerz te hebben gezien maar ga hem op een later tijdstip bekijken (er eens goed voor zitten) want hij duurt nogal even.
blckbx punt tv had gisteren een interview met immunoloog Dr. Ir. Carla Peeters, de moeit waard om te kijken, verkeerd gebruik van zo'n kapje kan nogal wat enge ziektes veroorzaken
@Mich2007 | 10-12-20 | 16:17: Heb het gezien. Draag dat ding hoogstens 10 min in de 2 à 3 dagen: super in, super uit en meteen dat ding af. Als je s morgens vroeg gaat ben je ook meteen aan de beurt bij de kassa. Kwestie van goed plannen.
Zo lang corona bepalend is en niet het vaak ernstig onderliggend lijden kunnen ze de boom in...
En wat daarnaast heel ernstig vergeten wordt;
We zijn langzamerhand met véél meer mensen dan 10 jaar geleden, en ernstig vergrijzend, dus die oversterfte is ook gemakkelijk daardoor te verklaren.
Ze duwen de hele bevolking in diepe schulden, ondertussen miljarden weggevend aan de Zuidelijke landen, tot dat we straks nog minder te makken hebben dan die daar in hun goud- en zwartgeld economie....
Dat ernstig vergrijzend is gewoon nonsens. Er zijn miljoenen mensen bijgekomen dus gaan er ook meer mensen dood. Die 'vergrijzing' is gewoon een stomme mantra.
Onder de 1 inmiddels. ssst. niet zeggen. dan luistert er helemaal niemand meer naar de schoenen en pinokkio
9,23467 promille.
Het virus virust al minder. Nu moeten alleen de testers nog even minder testen.
Is het nou echt zo of willen ze ons bang maken? Zo met de naderende kerstdagen. Gaan ze dan de genade klap geven onder het mom van atmosferische storingen?
Komt door al die idioten die maar naar die teststraten blijven rennen !
Schuld; de opleidingen van de laatste 40 - 50 jaar....
Ze hebben ze goed dom, slaafs en volgzaam gehouden !
@A333aan | 10-12-20 | 14:50:
Ja
En het volgvolk wordt beloond met "niet zulke strenge regels met kerst" moet niet zotter worden.
@enra | 10-12-20 | 15:10: Daarmee wordt het volgvolk aan het lijntje gehouden maar dat beseffen ze niet eens. Zó stom zijn ze. Strengere maatregelen, dan iets soepeler, dan weer strenger (ze vinden altijd wel een reden), tot in lengte van dagen. Door angst hebben ze hun vrijheid opgegeven - goed, in het begin te begrijpen want we werden doodsbang gemaakt met die beelden en berichten uit China - maar hé, we zijn nu maanden verder dus er zou eens meer zelf nagedacht moeten worden dan klakkeloos de overheid volgen. Ga zelf op onderzoek uit want de overheid heeft beslist niet(!) het beste met u voor.
Ik neem niemand iets kwalijk. Ik kan mij ook helemaal niets meer herinneren van de colleges 'economie tijdens een pandemie.' Als ik ze had gehad, had ik het vast onthouden. Alleen al omdat het zo lekker klinkt.
Ik zag vandaag een oud mannetje kneiterhard in z'n mondkapje hoesten. Hij had de spetters op z'n bril zitten. Ik moest zo hard lachen dat ik ook de spetters op mijn bril had zitten. Samen krijgen we corona onder controle.
En een heel winkelcentrum besmet. Kudo's.
@Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 14:48: Welnee. We hadden een mondkapje op. En waarom bedenkt jouw brein dat we in een winkelcentrum waren? En dat het oude mannetje en ik covid onder de leden hebben?
@Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 14:48: Misschien was de brave man gewoon verkouden. Geloof het of niet, ook dat bestaat nog gewoon.
@Quib | 10-12-20 | 14:49:
Was niet serieus bedoeld.
@Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 14:50: Gelukkig maar. Ik weet dat we van de overheid niet meer mogen lachen, zingen en dansen maar ik kon het echt niet tegenhouden. Gelukkig was er geen BOA in de buurt.
Waar ik woon daar wonen nogal wat ouderen en die hebben het straal benauwd, vanmorgen in de supermarkt zeker 4 van die oudjes gezien bij wie hun enorme gok fier boven het kapje uitstak
Overbevolking.
Het is overigens wel een Veter-strik diploma!! Anders zou iedereen die een reetveter kan aantrekken auk zomaar als viroloog aan de bak kunnen, en dat moeten we niet willen! Veterstriklife matter..
Klopt. Zo heb ik zelf een dropveterstrikdiploma. Mijn vingers zien er nog zwart van.
Wanneer wordt er eens aangegeven HOEVEEL mensen er getest zijn en HOEVEEL er daarvan positief zijn??? Meer testen, ook nu zonder klachten leverd ook meer positieve testen op... lijkt er op dat t RIVM de cijfers kunstmatig hoog wil houden....
Euh, ja. Dat wordt duidelijk aangegeven in de wekelijkse overzichten. Doe je ogen eens open zou ik zeggen, en kijk op de RIVM website.
@Bigaroque | 10-12-20 | 14:45: Dat wel, maar het wordt bij de chocoladeletters in de media weggelaten.... 8000 positieve testen van de 10000 testen? Paniek! 8000 positieve testen op de 400000? Meh... beter alleen maar het absolute getal blaten, het gepeupel kijkt en klikt toch niet verder...
@Ad Hominem Tu Quoque | 10-12-20 | 14:47:
De opnames en IC-bezetting loopt ondertussen terug;
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Geloof geen moer meer van die gasten...
Nog zo'n onderbelicht gevolg van covid: haaruitval. Wist ik niet, is echt waar.
mij valt vooral de "dauer-erektion" op, dat wist ik weer niet!
@m.fucker | 10-12-20 | 14:44: Is ook erg onderbelicht
Goh!
Ik heb juist last van overbeharing.
Conclusie.... vitamine D zorgt voor een harige zak en een bos krullen.
@Ruimedenker | 10-12-20 | 14:49: Hahaha, ja maar dat is dan D, niet C. Leuke combi, harige zak en dauer--erektion.
@Knitty | 10-12-20 | 14:56: Niet verwarren met de Ziekte van Hedel: wel haar op je zak, maar een kale schedel. (Met dank aan Jiskefet.)
@Yrrab | 10-12-20 | 15:35: Lol
Wordt corona nu gemeten aan de grote van je penis. Daarom hebben we eerste signalen uit China gemist.
Lol
De kans is klein dat het virus overkomt uit China, aldus het RIVM.
Maar er is totaal geen releatie te vinden met "Black Friday" en de meerdere koopavonden met grote drukte van de afgelopen week.
de etymologie van "Black Friday" gaat geheel aan iedereen voorbij.
het komt van zwarte zaterdag in frankrijk.
Om negatieve connotatie te voorkomen.
@newray | 10-12-20 | 14:41: Ik dacht van koopjesjagende negerts bij de wall-mart... maar bedankt voor de verbetering...
@newray | 10-12-20 | 14:41: Black Friday is de domme n*ger uit het verhaal van Robinson Crusoë
Niet verrassend, een stijging sinds de mondkapjesplicht. Waar het voorheen bijna altijd mogelijk was om afstand te bewaren, merk je dat bijvoorbeeld in de supermarkt iedereen zich beschermd waant door die niet-werkende mondkapjes en geen enkele afstand meer houdt.
Nonsens, iedereen houdt nog afstand. Daar komt het zeker niet door. Wel zie ik continue mensen op werkplekken totaal geen afstand houden en elkaar in het gezicht blaffen zonder enige bescherming, en die mondkapjes helpen natuurlijk wel.
Da klinkt wel aannemelijk.
Zou mooi zijn geweest als onze overheid ook hun tijd besteed aan het aandeel van van de verschillende besmettingsbronnen. In zes maanden hadden ze dat toch klaar kunnen hebben?
@Zwizalletju | 10-12-20 | 14:40:
De stijging wordt veroorzaakt door dit soort naïviteit. "Iedereen houdt nog afstand", ik weet niet waar u woont, maar ga eens een keer naar een supermarkt/winkelcentrum in een grote stad...
@trimpie | 10-12-20 | 14:43: In een dorp op het platteland met hele grote supermarkten hoor.
@Zwizalletju | 10-12-20 | 14:44:
Kijk dat is dan helder. In een grote supermarkt in een dunbevolkt dorp wordt netjes afstand gehouden. Maar in een kleine supermarkt in een dichtbevolkte stad is dat absoluut niet het geval, kan ik u vertellen.
Daarnaast zie ik velen, en ik maak mij daar zelf ook schuldig aan, vanwege die plicht waar ze het niet mee eens zijn een verfrommeld kapje uit hun zak pakken en op doen waar dat verplicht is. Ongelooflijk vaak hergebruikt en niet gewassen.
Daar doen de mondkapjes helemaal niets voor hoor. Mensen hielden al geen afstand meer voordat die plicht/verzoek er kwam.
@Gregovic | 10-12-20 | 14:59:
Ik merk wel degelijk een flinke stijging in de aantallen die nu geen afstand meer houden. Ik ben iemand die altijd probeerde afstand te houden, en in 80% van de gevallen lukte dat. Per supermarktbezoek kwamen enkele mensen te dichtbij. Nu sinds iedereen verplicht die kapjes moet dragen komen er werkelijk tientallen mensen per supermarktbezoek te dichtbij. Sterker nog, mensen lopen nu gewoon doodleuk tegen je aan.
Ik vind het ook geen gekke gang van zaken. In een imkerpak ben je ook niet meer bang voor bijen. Met een ovenwant ben je ook niet bang meer voor hete pannen. Met een mondkapje op is men ook niet bang meer voor het virus, men waant zich beschermd en voelt geen noodzaak meer om afstand te houden. Waarbij wordt vergeten dat het om niet-medische en dus niet-werkende mondkapjes gaat die vaak ook nog eens compleet verkeerd (her)gebruikt zijn.
Het is iets natuurlijks en menselijks om je veilig te voelen wanneer je bescherming draagt.
Het zal vast niet overal zo zijn, maar hier in mijn woonplaats is dat in ieder geval wel het geval.
@trimpie | 10-12-20 | 14:47:
Die dingen kosten ongeveer een dubbeltje tot 15 cent per stuk. Je doet er 1 voor als je naar de 1e winkel gaat en je doet hem weer af en mikt hem weg als je bij de laatste winkel eruit bent. Hoef je ze toch helemaal niet voor her te gebruiken, voor dat bedrag?
@Graaisnaaiert | 10-12-20 | 15:16: Ik gebruik die van mij al 10 dagen. De overheid verplicht mij om dat vod te dragen dus zorgt ze er ook maar voor dat ze gratis zijn. Helaas pindakaas.
Over mondkapjes gesproken:
Google even op immunoloog Dr. Ir. Carla Peeters of op blckbx punt tv
Zo, goed verhaal man! Cijfers, noord Korea, propaganda en dat ene programma met Charles groendinges. Ik ben om!
Creatief met interpunctie gaat je ook goed af.
Met taal kan je ook creatief zijn. Maar jij niet.
Oh, is het weer: "Inhoudelijk hebben we niks, dus we gaan moeilijk doen over de toon"?
.
Toch fijn, dat ze bij het RIVM daar nu tijd voor hebben. Kunnen die paarsebroeken niet een paar collega's in een ziekenhuis aflossen ofzo? Ga ergens een telefoon opnemen of zoiets.
Het is heel makkelijk: houd je aan de regels, en trek de voorschriften niet steeds in twijfel. RIVM weet het beter dan allerlei internetwappies of dansleraren.
RIVM zei ook dat mondkapjes niet helpen. Dus dan maar geen mondkapjes?
Maar niemand hóudt zich meer aan de regels. Dan kunnen Rutte en De Jonge nog wel tien keer zeggen dat het tóch moet, maar de mensuh hebben er lak en kak aan.
Ik trek het in vol vertrouwen in grote twijfel. Ze kunnen kapotvallen. En de doorgeslagen angsthazen al helemaal.
@PhallusObesitas | 10-12-20 | 14:36: los even van je domme geroep over ‘angsthazen’: wat is er zo moeilijk aan het sommetje: te veel mensen voor te weinig IC-bedden?? Hoe denk je het anders op te lossen?
Yep, er komen nog steeds vluchten uit Wuhan....
Yep, de ventilatievoorschriften van 2011 zijn de leidraad...
Yep, de gemiddelde stervensleeftijd is niet 84....
Yep, mondkapjes deugen niet....
Yep, cijfers van 2 weken geleden mogen gewoon worden bijgeteld bij gisteren....
Yep, corona gaat boven ernstig onderliggend lijden...
Dat ze maar opvliegen, en heel hoog, met hun idiote gemanipuleerde cijfers !
Mensen houden zich naar wat ik om me heen zie prima aan de continu veranderende regels. Misschien zijn de regels minder effectief dan we dachten en de mensen die ons de regels opleggen minder almachtig.
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 14:38: Door zonder achterlijke overheidsbemoeienis gewoon lekker een biertje te drinken in de kroeg, een festival te bezoeken en op vakantie te gaan. Ik betaal verdomme 2000€(!!!) per jaar aan zorgverzekering. En de pleuris breekt al uit als er een paar zwakke, zichzelf slecht verzorgende, figuren een bed in een ziekenhuis moeten hebben door dit slappe keroonavirus. Waar gaan al die miljarden geincasseerde verzekeringsgelden allemaal heen? Niet naar de zorg. Hervorm de boel daar in plaats van heel het land in de soep te laten draaien. Het overheidsbeleid is gestoord.
@A333aan | 10-12-20 | 14:40: Helemaal mee eens.
@A333aan | 10-12-20 | 14:40: Dit dus, wappie.
Hoi Kuif. Mark is een geschiedenisleraar. Geen dansleraar. Zou jij als ere-lid toch moeten weten
@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 14:46: Dat bepaal jij..... je begint werkelijk fascistoïde trekjes te vertonen........ bah!
Nou daar gaan we maar weer Kuif: www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...
Niet blind varen op rivm en zeker niet verbergen achter gelul als Voortschrijdend inzicht. Rivm zat (en zit?) Faliekant mis.
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 14:38: Meer IC bedden.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 14:46:
Wat ik daar schrijf zijn de woorden van die vriendjes van jou, dat zijn dus jouw, de wappies, vriend !
@Fatwabuster | 10-12-20 | 14:49: hij BEGINT fascistoïde trekjes te krijgen?
Je bent er laat bij, maat!
Jij zou een waardig inwoner kunnen zijn van Duitsland 1939. De bevolking zat in doodsangst aan de radio gekluisterd, opgezweept door de pers. Immers Engeland zou het land spoedig binnenvallen en dan zou het verschrikkelijk aflopen met die bevolking. Maar als ze achter hun leider zouden aanlopen, dan zou het helemaal goed komen.
Dat weet de geschiedenisleraar Rutte toch nog wel? Het RIVM heeft schier ontelbare blunders begaan en het houdt maar niet op. Het woord aerosolen komt nog steeds niet over hun lippen. Die zorgen voor de meeste verspreiding. Dat zal het RIVM ooit erkennen. Wel weer veel te laat, ten koste van vele doden en financieel kapotgemaakten.
Huppel jij nou maar gewoon blij kwijlend achter de RIVM aan. Ik heb niks te maken met jullie enge sociale norm praatjes.
Tieftstraalt een keer op met je "wappies". Al net zo aan erosie onderhevig als het woord "racisme". Doe zelf een Sleepy Joe en ga met dubbel mondkapje op in een bunker zitten (zonder internet graag) en val de mensen die gewoon willen leven niet lastig.
@entredeuxbieres | 10-12-20 | 15:07: lol
@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 14:46: Je lijkt wel een papegaai.
Ik had jou toch echt hoger ingeschat
Gezellig sfeertje hier
@Mich2007 | 10-12-20 | 16:11: Ja, de overheidstrollen zijn rete irritant.
België gaat drones met warmtesensoren inzetten die kunnen zien waar het feestje is met kerst.
Doen ze slim.
@Fatwabuster | 10-12-20 | 14:36:
We lachten om dictatuur China die zo ver ging en nu...
@sprietatoom | 10-12-20 | 14:38: Figuren als Kuif ejaculeren zo wat bij elke vorm van repressie..... hij had 80 jaar eerder geboren moeten worden
Ach hier komen ze niet ver gezien ze toch te laat zijn met dronepiloten opleiden
@sprietatoom | 10-12-20 | 14:38:
Je kan lachen tot je een ons weegt, maar ik ken mensen daar. Die sturen me lachend foto`s vanaf een terrasje. Af en toe wordt ff een stad van 6 miljoen afgesloten. Allemaal getest. En hop, weer lekker naar buiten.
Naar Europa? Nee, veels te gevaarlijk.
En wij maar lachen naar die Chinezen...
@Koekje-dr-bij? | 10-12-20 | 14:44:
Zou niet willen ruilen, dan maar het gerommel in de marge wat ze hier doen maar wel nog een vleugje vrijheid.
@Fatwabuster | 10-12-20 | 14:42:
Degenen die achter het account zitten lijken meer van het soft fascism van het globalisme te zijn, want de boreale luitjes van FvD blieven ze dan weer niet.
Infraroodkacheltjes aan en gaan. Succes met je infrarood-drone.
@Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 14:47: Klopt.... hele enge mensen!
@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 14:35:
In WWII zou jij veel geld verdiend hebben, denk ik...
@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 14:35: Linda kreeg het niet uit 'm, maar wij hebben de primeur. Ziehier de holmaat van Markje, zelfde fascistoïde en narcistische trekjes.
Gedragsdriver door angst voor het coronavirus.
Coronafobie is het eigenlijk. Dat dus er voor zorgt dat mensen rare dingen gaan doen. Mondkapjes, anderen de maat aannemen. Want het is een fobie, meer kans op een auto-ongeluk. En mocht je het virus krijgen, dan heb je 98% kans om het te overleven.
Helaas hebben we geen economie meer over, als mensen weer logisch gaan nadenken.
Ben gestopt bij de maat aannemen.
@DexterGordon | 10-12-20 | 14:36:
Mooi dat u met die praktijken gestopt bent, de maat nemen bij anderen. Hopelijk volgen velen uw voorbeeld.
@Wim Venijn | 10-12-20 | 14:39: Ik bedoelde met lezen, excuus. De maat nemen kan wel, maar iemand de maat aannemen.
U bent voor nog meer besmettingen ? en meer doden en vollopende ziekenhuizen ?
@Zwizalletju | 10-12-20 | 14:43:
Voor u is het nut voor het dragen van mondkapjes al bewezen?
Ik denk dat er door het dragen van mondkapjes, juist veel meer besmettingen komen.
90% van de doden zijn 70 jaar en ouder.
Momenteel wordt iedereen behandeld, of het nut heeft of niet. Bij sommige vormen van kanker besluiten we al om niet te behandelen, want heeft geen zin. Bij corona zijn we nog niet zo ver. Maar 6% zijn de gevallen volledig te wijten aan corona. Merendeel heeft een andere ziekte of aandoening.
@Zwizalletju | 10-12-20 | 14:43: Ziekenhuizen die, zogezegd, al vollopen bij het minste geringste. Voor 2000€ per jaar per inwoner in Nederland verwacht ik topzorg, geen kwakkelend, krakend zorgsysteem dat nu al afbrokkelt terwijl er amper iets aan de hand is. Ze kunnen lekker kapotvallen.
@Zwizalletju | 10-12-20 | 14:43: Jazeker, het wordt tijd dat we weer doorpakken met de evolutie van de mens.
@Wim Venijn | 10-12-20 | 14:52: Ja natuurlijk ,prutser. Al hou je er maar een zakdoek voor helpt het al.
Wij krijgen straf voor ons brave gedrag. Waanzin.
Red de horeca en stop met jezelf laten testen.
Red jezelf trouwens ook want ze gooien straks alles weer op slot.
Op basis van 'besmettingen'...
Mwah. Richting de 200 ziekenhuis opnames per dag gaat het rap fout. Is dat echt lastig in te zien?
" stop met jezelf laten testen." Ongelofelijk domme reactie.
Helenaal eens Kees!
Stop met je te laten testen! Het is niet voor niets dat nu iedereen die dat wil getest kan worden want zo hou je de cijfers mooi hoog. En dat is precies wat de overheid wil want cijfers laag = meer vrijheid voor de burgers en dat willen ze ten allen tijde voorkomen! Het virus is een middel tot het doel! En welk doel dat is mag u zelf uitzoeken.
Ik wil weten hoeveel personen per dag getest zijn - per week mag ook - en hoeveel van dié getesten zijn positief bevonden, hoeveel daarvan hadden geen symptomen en hoeveel zijn er in het ziekenhuis beland! Van die groep dus. Het RIVM goochelt met cijfers en is volstrekt politiek geworden. Dus die kun je niet meer serieus nemen. Follow the money, dat is altijd raak.
@DexterGordon | 10-12-20 | 14:38:
We gaan richting de 200 ZELFMOORDEN per dag als dit zo door gaat!
Met je fock*ing ziekenhuisopnames. De mensen zijn zooo bang gemaakt dat je wel ziek wordt als je het doodsvonnis covid19 krijgt!
Dit is fascisme in zijn puurste vorm wat ons wordt aangedaan.
Het wordt tijd dat een paar vooraanstaande psychiaters de alarmbel luiden en Rutte & de Jonge een halt toe roepen!
Zieke mensen van 85+ jaar oud die sterven aan een verkoudheid = natuurlijke doodsoorzaak. Basta!
@Lupuslupus | 10-12-20 | 14:55: vooral dat laatste. Helemaal eens. Chapeau voor deze tegel; nu de rest van Nederland - en West-Europa - nog overtuigen en we zijn er
@Lupuslupus | 10-12-20 | 14:55: praat eens met een arts. Het zal je beeld stevig veranderen.
@keestelpro | 10-12-20 | 14:57: ga lekker weer met de andere flat-earthers discussiëren.
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 15:22: Ik ben al 20 jaar niet meer bij mijn arts geweest. Toen ik daar een keer kwam om iets te vragen zei ze 'ken ik u?'. Dus rot lekker zelf op naar uw arts. Misschien heeft die wel een pilletje waardoor u weer normaal kunt gaan denken.
Google even op immunoloog Dr. Ir. Carla Peeters of op blckbx punt tv
@Lupuslupus | 10-12-20 | 15:58: ach, lupus. Kom toch eens snel van die kast af! Ik bedoel toch ook niet dat u een arts moet bezoeken vanwege uw mentale of fysieke gesteldheid! Ik bedoel: spreek eens een arts om een meer realistisch beeld te krijgen van wat er werkelijk speelt in de ziekenhuizen en de zorg.
Uiteraard kunt u, samen met vele medereaguurders hier, dit allemaal afwimpelen en wegzetten als complot, als vrijheidsbeperken, als fascisme (ja, ook die zag ik hier vandaag langskomen...), maar het simpele feit is en blijft: dit is een nieuw virus waar we nog geen weerstand tegen hebben opgebouwd. En zolang we dat niet hebben (door voldoende besmettingen danwel vaccinatie) zal, bij het ontbreken van controlere over de verspreiding, ineens een heel groot aantal mensen ziek worden en op de IC belanden. En dan mag het percentage van het aantal mensen met een besmetting die op de IC belanden dan wellicht relatief laag zijn, maar een klein percentage van groot aantal betekent nog steeds véél mensen in absolute aantallen. Het is simpele logica. En dan zijn die 1.700 bedden weer helemaal vol en kan de reguliere zorg weer wachten.
We kunnen er uren over discussiëren of we dan niet te weinig bedden hebben, of dat vaccineren wel of niet zinnig is. Maar daar veranderen de feiten niet mee.
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 16:48: Indien dit virus zo gevaarlijk en dodelijk was, hoefde er geen lockdown and afstandhouden te worden afgedwongen. Dat doen de mensen zelf wel.
Als de overheid niet wil dat Kerst een mega-spread-event wordt, dan moet er nu gewoon een harde lockdown in worden gesteld. Anders is het niet te redden. Om me heen hoor en zie ik praktisch niemand zich meer aan regels houden; kantoren stromen weer vol en kerstdiners met grote groepen worden gepland. De mensen zijn er klaar mee, en zolang niemand écht hard ingrijpt of verbiedt, trekken ze zich nergens meer iets van aan.
Ook dat stomme Black Friday had natuurlijk voorkomen kunnen (mogelijk moeten) worden.
Rutte en De Jonge die nu halfzacht zeggen: ‘kom op nou mensen, even weer je aan de regels houden’ leidt echt tot helemaal niets.
Op dit moment is de overheid echt degene die niet goed reageert op de actualiteiten....
En vanaf tweede week januari zullen de IC’s weer volledig overlopen...
Ik doe een omgekeerde gulliver.
Angsthaas.
@PhallusObesitas | 10-12-20 | 14:33: nee hoor. Gewoon realist. En de overheid zegt het één en dóet het ander. En dat vooral zit in de weg.
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 14:34: de papier en regeltjes schuivers bij de overheid blijken bar weinig invloed te hebben op het aantal positief geteste mensen. Volgens mij kunnen ze gewoon een maandje met vakantie, net zo rustig voor eenieder en 0 verschil in de dagrapportjes
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 14:34: De overheid moet het gewoon loslaten en investeren in zorg in plaats van de economie naar de klote helpen. Je betaalt kapitalen aan de zorg iedere maand, ook jij, en de boel dondert in elkaar als er een paar bejaarden het ziekenhuis in draaien. Waar gaat al die poen naartoe?!
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 14:34: Ach hou toch op met die emo porno. Die maakt allang geen indruk meer en ook hier op GS haal je de angsthazen er meteen uit met altijd hetzelfde riedeltje. Bang bang bang dat ze zijn en vanwege hún angst moet de hele bevolking achter slot en grendel. Grow a pair of ga naar de psychiater want die angst is totaal ongegrond, die hebt u zich laten aanpraten!
Als iedereen zo massaal de regels aan zijn laars lapt dan vallen de cijfers dus enorm mee. Kan je de regels ook wel loslaten als het aantal besmetting maar zeer gering toeneemt.
@Lupuslupus | 10-12-20 | 14:59: Lupus, het gaat (me) niet over angst voor het virus. Hoewel ik in alle eerlijkheid inderdaad niet zin heb om het nóg eens op te lopen, aangezien ik er (als jonge God, mag ik wel zeggen) zelfs 8 maanden na mijn besmetting nog aardige nasleep van ondervind, maar dat terzijde.
Waar het wél om gaat is simpelweg aantal mensen op de IC’s. Dat gaat over paar weken gewoon weer krom. En zoals ik net al in een andere reactie op een post van je al zei: praat eens met een échte arts, en niet enkel met Reaguurders. Het zal een openbaring voor je zijn!
@PhallusObesitas | 10-12-20 | 14:48: Waar denk je dat ze al die IC artsen vandaan moeten halen zomaar? Op die bootjes die uit Afrika komen dobberen, zitten ze niet....
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 15:30: Whatever. Hier reageer ik niet eens meer inhoudelijk op, zonde van mijn tijd.
@Jimmydepimmy | 10-12-20 | 15:31: Geen idee, dat is niet mijn zorg. We betalen allemaal 2000€ per jaar, regel het daar maar voor. Tot die tijd heb ik schijt aan al de flauwekulregeltjes die de overheid oplegt.
Wordt inzake het RIVM slap gelul niet verward met erectiestornissen?
De hele economie is inmiddels naar de kloten geholpen door al die onzinnige maatregelen en het killervirus trekt zich er geen ruk van aan.......
Ieder normaal mens weet dat virussen seizoensgebonden zijn, dus ook het coronavirus..... helaas weten OMT, RIVM en kabinet dit niet, dus we stevenen af op een nog hardere lockdown om het laatste verzet definitief uit te roeien en geschikt te maken voor een vaccin waarvan de werking, de bijwerking etc totaal niet onderzocht is.
Succes kutburger.... en vergeet uw vieze mondkapje niet op te zetten bij de dagelijkse boodschappen!
Het is NukuBu.
Bijwerkingen zijn vast wel onderzocht maar hier zijn zulke enorme bedragen mee gemoeid dat men over lijken (Brandy Vaughan) gaat, laat staan dat men met eerlijke onderzoeksresultaten naar buiten komt
of een lollige assistent had weer eens viagra in het pillendoosje van die man gestopt.
De aantallen stijgen uiteraard, om er zeker van te zijn dat we geen leuke kerst hebben en dat de horeca de 17de januari absoluut niet open gaat.
Ze zouden toch ook open gaan al is het verboden? Ben benieuwd.
Mondkapjesplicht zou toch helpen ?!
Ja, de bacterieen een lekkere vochtige broedplaats geven, was een super idee.
En dan vooral je wegwerpmasker gebruiken tot dat ding uitelkaar valt, en hem in je jas/broekzak bewaren.
Vraag me af of de eerste bezwaarprocedure tegen mondkapjesboete al is ingezet. Kan er niets over vinden helaas
Ligt het aan mij dat sinds de mondkapjes plicht de cijfers alsmaar stijgen, immunoloog Dr. Ir. Carla Peeters legt heel goed uit dat die dingen totaal niet werken en dat je er hartstikke ziek van kunt worden
Je kan beter een natte spetterende scheet laten in de winkel dan een bescheiden kuchje. Ik ga het zo eens even proberen! Niet het kuchje trouwens, ik ben al het hele jaar kerngezond.
+8793
Zijn dat de blekfriday shopperTs? Lijkt me wel mooi, voor toegang tot de IC eerst even een GPS check doen. Zijn die nauwkeurig genoeg om te bepalen dat de kandidaat-buikligger op vrijdagavond om 1700 bij de lokale BCC in de rij stond? Paracetamolletje en een zakje pickwick groene-thee in de knuist en opzouten. Was de hoester in kwestie netjes thuis aan het facetimen? U mag binnen.
Brrr engerd.
Nou en
Zie je wel! Geen erecties, geen geboortes, en dus massa immigratie!
Gebrek aan erecties is het probleem niet.
nu zijn zelfs de christen-meisjes aan de pil.
Last Christmas
www.youtube.com/watch?v=E8gmARGvPlI&a...
hopelijk kunnen we snel weer naar het nieuwe normaal.
Ik heb geen moeite met hoesten in de supermarkt. Ik zie hoesten ook niet als een klacht. Hoesten lucht op. Een paar keer hoesten totdat je een totaalklodder in je mond hebt verzameld om dat als geheel weer door te slikken, is gewoon lekker.
Een beetje zoals limburgse koorknaapjes in de jaren 50?
Alleen kwam de klodder van de andere kant; meneer pastoor.
God wilde het zo, volgens meneer pastoor, anders zou je naar de hel gaan.
@Vuurwezel | 10-12-20 | 14:30: Je hebt mensen die betaald worden om je dit te helpen verwerken. Leveren beter werk af dan de reaguurders.
@Vuurwezel | 10-12-20 | 14:30:In de metro zie ik vaak dat iemand voordat ie moet niezen zijn mondkapje even opzij doet om hem schoon te houden.
Hahahaha!
@BobDobalina | 10-12-20 | 14:34: Dit was een aflevering van "Andere Tijden", terug naar de onze.
@Premier Trutte | 10-12-20 | 14:34: De noodrem gebruiken voordat ze kunnen niezen, zodat ze hard met hun neus op de vloer terecht komen, want dit is immers een nationale ramp.
Pak je snorkel voor de derde golf!
Pas vanaf de vijfde Golf wordt het pas wat...
na seizoensgriep en seizoensverkoudheid hebben we dan seizoenscorona. Wen er maar vast aan
@small_town_dude | 10-12-20 | 14:29: Fout. Seizoensverkoudheid en seizoensgriep bestaan sinds 2020 niet meer.
Op LinkedIn een stuk voorbij gekomen van de dubbele pet wat het OMT op heeft met belangenverstrengeling van de PCR testen. Een gigantisch verdien model.
COVID is big business.
God we hebben er weer één. Hoe komen de mafketels toch steeds weer de kliniek uit? Deurcode 2020 werkt alleen bij dementen he, niet voor viruswappies
Het hep op LinkedIn gestaan. ROFLOL!1!!
@Koekje-dr-bij? | 10-12-20 | 14:30: Ongefundeerd hoeft het niet te zijn. De Pharma is een van de grootste wereldwijde verdieners. In de raden van bestuur en de aandeelhouders kijken naar de winstcijfers, niet naar de gezondheidscijfers. Dat gebeurt vaker bij multinationals waar het top management verder van het product af staat. Philips was hier ook een voorbeeld van. Die maken behalve lampjes en apparatuur voor defensie alleen maar rotzooi. Het reclameburo gaf ze ooit op een vrijdag allemaal een product mee met de gebruiksaanwijzingen er bij. Maandag ochtend zaten ze met woeste of radeloze blikken in de vervolgvergadering."maken wij die teringzooi ?". Toen gingen ze maar met het personeel communiceren via advertenties aan publeik..."Let's make things better" want de afstand was onoverbrugbaar. Ze hadden alleen verstand van jaarcijfers, chateau briand en rode wijn. De pharma heeft in Brussel ook een mega lobby en in Nederland ook. Volgens mij verdiende de broer van Hugo ook flink aan de griepprik maar kan ook een andere uit het circuit zijn... ik hou het allemaal niet meer bij al die corruptie en belangenverstrengelingen met daar bovenop beslissingen uit onkunde gecombineerd met eenzijdige info van bedrijfslobby's.
@Premier Trutte | 10-12-20 | 14:45:
Big Pharma is heel kudt, neem ik zo van je aan hoor. Maar dat een club die jaar-in-jaar-uit een prinsjesdagkoffertje niet dicht kan houden betrokken is bij een wereldwijde coup om verkoopcijfers op te drijven gaat mij toch 48 bruggen te ver. Daar zijn ze niet capabel genoeg voor.
@Premier Trutte | 10-12-20 | 14:45:
Precies, dit dus. Miljarden business. De schoorsteen moet wel blijven roken. Angst als verdien model.
@Koekje-dr-bij? | 10-12-20 | 14:50: Zo werken complotten ook niet. Enkelen worden van boven tot aan beneden aangestuurd. Maar je hebt ook organische complotten of intuïtieve complotten. Gelijkgestemden of gelijkbelanghebbenden voelen elkaar aan. Dat gebeurt op elk nivo, in elk millieu, in elke maatschappij. Vaak levert dat algemeen voordeel op voor de groep. Zo niet, dan noemen we het een complot omdat de verkeerde mensen voordeel en nadeel hebben. Zoals in mijn voorbeeld. Hugo heeft (niet helemaal onlogisch misschien) een afnameverplichting getekend. Dus hij moet afnemen bij een daarbij vooraf gekozen partij. Alleen dat al corrumpeert hem omdat hij dan minder objectief staat tegenover niet vaccineren. Big Pharma kan universiteitsonderzoeken corrumperen en mensen op sleutelposities omlullen in hun voordeel. Ja, dan moet je van hoge huize komen om die materie te ontrafelen en objectief te beoordelen. Daarbij regeert angst. Laten nou juist veranderingsmanagement, verzekeringen en pharamceutische industrie daar een tool van maken om hun doel te bereiken.
Ach, voor die 10 minuten extra, hoef ik geen Corona
We gaan allemaal Dooood, of misschien ook niet. Uiteindelijk wel maar dat duurt voor sommige nog een tijdje terwijl anderen al aan het aftellen zijn. En zo loopt het leven door van generatie op generatie. Jong en oud, sommigen worden oud en sommigen niet. Met of zonder virus.
Nou heeft mevrouw Viking de Sjineze Vleermuiskuch het huis binnengebracht vanaf de school waar ze werkt en ik heb het ook. Vooralsnog is het geen pretje voor hinderlijk vitale 50-ers als wij.
Sterkte meneer en mevrouw Viking! Goh, vanaf een school, je verwacht het niet... <zucht>
Dat kan helemaal niet... als corona via scholen en leerlingen overdraagbaar was, hadden ze allang de scholen gesloten.
Van heel dichtbij: een 94-jarige die in het verzorgingshuis corona oploopt en er doorheen komt met een paar dagen lichte verhoging, ondanks copd, hart- en nierfalen en nog een handvol andere kwalen. Het kan. Maar sterkte gewenst!
Oplossing kan zijn om scholen te sluiten en alle kinderen chocomel te schenken in corona-bestendige horeca. Iedereen gelukkig!
Goed plan?
This makes no sense, maar maandverbanden hielpen toch? Toch? Misschien moet je ophouden met testen gebruiken om je beleid aan te passen en gewoon het land open gooien. #MaakNederlandWeerLos.
Die permanente erectie, is dat abnormaal?
Dat ligt er aan. Waar woont jouw erectie? Dan kom ik het voor de zekerheid even nachecken.
Als je geen penis wilt die afsterft, omdat je zwellichamen naar een aantal uren in erectie kapot gaan, kun je wel stellen dat priapisme abnormaal is.
@Nummer1 | 10-12-20 | 14:28:
Kunt u iets specifieker zijn? Mijn 5 wekelijkse sessies met mevr. Koekje duren ook "enkele uren". Waar hebben we het precies over?
@Koekje-dr-bij? | 10-12-20 | 14:31:
Na 3 uur is het aan te bevelen een arts op te zoeken
@Nummer1 | 10-12-20 | 14:35:
Non stop stijf wel te verstaan.
Maar wat doet Rutte het goed heh!?
Namens Mark en Hugo een fijne kerst en een fantastisch 1984!
Bedankt voor uw stem op Mark Rutte.
youtu.be/PNCI9MVaDGg
Ach, Carlin, ook al weer jaren de pijp uit. Jammer.
Niet van toepassing in deze maar Carlin sowieso +1.
REAGEER OOK