Daar gaan de eerste NS-treinen naar Polen
Alsof ze de weg weten.
Op OVnieuws.info lazen we dat "De eerste treinstellen van de serie DM90 van NS zaterdag 28 november op transport zijn gegaan naar Polen. NS heeft de dieseltreinen verkocht aan de Poolse vervoerder SKPL. De "Buffels", zoals de bijnaam van de treinstellen was, waren de laatste dieseltreinen die NS nog in dienst had rijden. (...) Op zaterdagochtend 28 november was het dan zo ver. De RailForceOne 1829 vertrok met de 3429, 3431, 3435, 3445 vanuit de Houtrakpolder via Amersfoort, Zwolle, Deventer, Hengelo naar Bad Bentheim. Daar heeft een andere loc het transport overgenomen voor vervoer door Duitsland." Nou, daar gaan ze.
Social
Reaguursels
InloggenWat een mooie Locomotief.
Goed materiaal, Polen hebben hier een neus voor. Dat kan nog jaren mee en als het op biodiesel gaat rijden vindt de Heilige Unie het ook goed. Onbegrijpelijk dat die Roemenen het erbij hebben laten zitten... Onze ' mede-europeanen' .
Ook de Wadlopers van NS zijn aan een nieuw leven begonnen in Polen: youtu.be/KAyA07862-w
De DM'90... warm in de winter... stoofpan in de zomer.
Maar tenminste nog wel gewoon stoelen ter breedte van een persoon in plaats van de kinderzitjes in de treinen van bijv. Veolia en ook Blauwnet (Keolis / Syntus).
Gaat er nog zo'n fijne Buffel van zijn pensioen genieten in het spoorwegmuseum 030...??
Ja, het NSM bezit stel 3426.
Zolang die trein niet helemaal naar station Oswiecim in Polen rijdt emigreer ik nog niet uit Nederland. Anders toch maar over denken?
Dat is niet zo best! De NS beweert dat ze op 100% stroom uit wind rijden dus dat wordt chaos. groenetrein.ns.nl/
NS heeft dan ook geen diesels meer.
Eneco heeft met uw geld een certificaat gekocht in Noorwegen en vanaf het moment dat het geld is bijgeschreven, mogen ze zeggen dat hun stroom uit de Nederlandse kolencentrales groen windenergie is.
En die diesels gaan ze nog missen, als door overbelasting de stroom uitvalt.
@tsjajaja | 30-11-20 | 23:24: Het schijnt ook niet altijd even hard te waaien. Dit heb ik wel eens iemand horen zeggen
Het is dus de schuld van NS dat ons hele land vol geplakt wordt met windmolens en zonneweides. Denk daaraan als je die kreet weer hoort.
@tsjajaja | 30-11-20 | 23:24: of door sneeuw / aangevroren ijs
Als eurofiel zeg ik dat de beste trein de Trans Europe Express is. Mensen die van elektronische muziek houden kunnen dit beamen.
Bedoel je niet de Trance Europe Express?
@ReyNemaattori | 01-12-20 | 09:15:
Nee, dit nummer van Kraftwerk: www.youtube.com/watch?v=XMVokT5e0zs
Weg met die stinkdiesels. In Polen schijnen ze een stuk minder vervuilend te zijn..
Dit is erg goed. Want in Nederland dragen ze bij aan de wereldwijde CO2 belasting en in Polen niet. Goed voor het milieu!
In Polen rijden ze nog met stoomtreinen denk ik, dus dan is dit een verbetering.
Polen , NS en treinen. Thierry zou vast en zeker een mop maken over Westerbork als hij nog op geenstijl zat.
Zo'n diesel loc zou de komende jaren best handig zijn geweest als er geen stroom is omdat het windstil is en de zon het laat afweten.
Dieseltreinen? Op de foto zie ik toch echt elektra locomotieven... zal wel aan mij liggen.
Ik zie het al de elektrische loc trekt de dieseltreinen.. of heb ik het mis?
@aardv@rk | 30-11-20 | 21:52: Inderdaad, de loc is elektrisch
@aardv@rk | 30-11-20 | 21:52: Ik denk dat die diesels die elektrische loc duwen.
@5611 | 01-12-20 | 03:04: dan wekken ze vast weer energie op!
Ik ga nu even heel erg nerdy zijn, maar dit is wel een leuke documentaire over de huisstijl van NS: www.youtube.com/watch?v=fFtHKXu0xhI
De echte werkpaarden.
https://martijnvanvulpen.nl/materieel/diesellocomotieven
Das duurzaam roepen te zijn. Laat ze ergens anders maar lekker doorbuffelen incl de co2 uitstoot die we hier weg strepen. Excel bestanden werken alleen mondiaal... niet lokaal!
De locomotieven uit de 1200 serie zijn toch t fraaist
Die kwamen altijd in schakeling voorbij met de Schoonebeekse olietrein. Dat waren tijden. Bij optrekken drie vet rokende dieselpijpen. Heerlijk.
https://m.youtube.com/watch?v=iJbkyLsbCOc
@Kopieerapparaat | 30-11-20 | 21:18: Herstel, dat was de 2200 serie. De 1200 was overigens ook een mooie machine.
@Kopieerapparaat | 30-11-20 | 21:19: Zeker. In het blauw, bruin, geel/grijs of dat bijzondere groen. Mooie machines ja.
@Kopieerapparaat | 30-11-20 | 21:18: leuk filmpje
Tja, wat moet je er anders ook mee. We kopen hier liever waardeloze Italiaanse rotzooi in plaats van een deugdelijk Alstom stel op de baan te houden. De meeste lijnwerkplaatsen zijn overigens ook allemaal opgedoekt dus onderhoud wordt ook lastig. Ondertussen heeft de NS dat al zover verkloot, dat ze soms nieuwere stellen even gauw bij Arriva binnenschuiven voor onderhoud omdat de eigen werkplaatsen allemaal weg zijn. Wat een bedrijf.
En het wordt nog erger: Mensen moeten eruit op de overgebleven werkplaatsen omdat de net aangenomen managers, op die zelfde werkplaatsen, hebben berekend dat een Sprinter Nieuwe Generatie / Intercity Nieuwe Generatie nog maar eens in de 28 - 38 dagen een controle beurt nodig hebben, men rekent zich alvast rijk want ook de treinen geven zelf aan wanneer er wat kapot aan het gaan is... :"-)
Een trein kan niet verdwalen gewoon het spoor volgen.
Waarom via Zwolle, als je ook rechtstreeks van Amersfoort (via Apeldoorn) naar Deventer kan??
Ik neem aan dat dat alles te maken heeft met capaciteit op het spoor.
Werkzaamheden?
@ZOMG | 30-11-20 | 20:43: Het spoor is enkelsporig tussen Deventer en Olst.
@Brulboei_61SB | 30-11-20 | 21:15: www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situ... Nee?
@Expert Homo | 30-11-20 | 21:34: Dan nog kan het te maken hebben met capaciteit op het spoor en of er wel of niet een gaatje is. Maar goed, ik ben geen ProRail....
Zo te horen staan ze nog op de handrem. Daar moet de man met de hamer langs.
In Polen heeft men dan ook geen stikstofproblemen. Ondanks de enorm grote agrarische sector, de zware industrie, verouderde kolencentrales, etc.
Die hebben geen Mark Rutte en geven Brussel gewoon de middelvinger als het ze uitkomt.
Die dingen hebben een eeuwigheid in Nijmegen opgeslagen gestaan. Zouden eigenlijk een een Roemeense transporteur verkocht worden, maar die kwam ze maar niet ophalen. Goed om te zien dat ze eindelijk weggaan. Hoop dat ze er daar nog wat aan hebben. Die hebben in NL op de lijnen in het Noorden, Oosten en in Limburg gereden.
De oude wadlopers rijden ook deels in polen rond.
Ze elektrificeren zich de pleuris daar op de hoofdlijnen, dus jong gebruikt Dieselmateriaal opkopen om de oude grote Russische diesels te vervangen op neven lijnen is zo dom nog niet.
@captain-caveman | 30-11-20 | 22:31:
Nevenlijnen volgens de spatienazi.
Geef mij deze diesel maar. Met een echte dieselsound.
youtu.be/oCLT_y-aDmI
youtu.be/w1-c6O_xAK0?t=1513
@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 20:18: www.youtube.com/watch?v=Nlk0AjvT6yY
Die gaan de duizenden Mitsubishi Outlanders phev’s achterna die 5 miljard belastingvoordeel gehad hebben.
Daar heb ik heerlijk in gereden 7% bijtelling en lekker vol gooien aan de pomp. Die stekker was ook handig altijd een goede parkeerplaats voor de deur. Top regeling!
Zijn dat de modellen waar nog asbakjes in zitten en waarvan de ramen nog open kunnen?
*nostalgie*
Ach, de tijd dat je gewoon nog met je bolknakje en je courant Eerste Klasse kon reizen...
Nee, dat waren de diesels die daarvoor kwamen: nl.wikipedia.org/wiki/Plan_U
@ZOMG | 30-11-20 | 20:15:
Jaaaa, geweldig en 's avonds kon je gewoon wat tl-lichten uitdraaien als je bezopen was en last had van dat felle licht...
Hoe dan ook, allemaal redenen dat ik sinds 2002 nauwelijks meer in een trein heb gezeten.
@SterF... | 30-11-20 | 20:18: Ik zat zelf meestal in de Mat'64 (elektrisch), die leken er erg veel op.
@ZOMG | 30-11-20 | 20:39: Het oude materieel is heerlijk voor de treinfreak, vooral het geluid als ze zo lekker langs de wissel schampen.
@LiniaalRectaal | 30-11-20 | 20:41: Guilty as charged...
Zijn dit die treinen die door weer en wind doorknallen?
ja
Die hadden geen last, van blaadjes op de rails.
Nee, deze buffels waren juist erg storingsgevoelig. Die apenkoppen, Mat64, dat waren onverwoestbare treinen die een vertraginh er uit reden, dwars door bladeren en bergen sneeuw raggen, flinke fietsruimtes hadden, ook wat handige kleine coupes voor pratende groepjes, ze zaten eigenlijk ook prima .
Waarom zijn ze eigenlijkweg?
@Shoarmamasutra | 30-11-20 | 20:52: Geen airco, wifi of usb.
@Shoarmamasutra | 30-11-20 | 20:52: De Mat'64 was natuurlijk elektrisch (geen diesel, zoals de DM90) maar inderdaad: toen een jaar of 10 geleden de SLTn (sletten) vanwege sneeuw niet konden rijden werd de Mat'64 weer gebruikt (tijdelijk). Heerlijk.
@LiniaalRectaal | 30-11-20 | 21:00: 5g is dat niet meer nodig
@Naall | 30-11-20 | 21:51: Ik wist niet dat 5G zo verfrissend was.
Stel dat ze aan Zweden waren verkocht.
Dan was dit topic er helemaal niet geweest.
Leg eens uit, Zweden met hun rattenval.
@smdyasc | 30-11-20 | 20:07:
Gaat ze om de pakkende titel van treinen en naar Polen.
Gewoon een dingetje uit de Tweede Wereldoorlog.
GeenStijl weet het fascisme wel volledig uit te melken inderdaad
Hadden we wellicht blonde Zweedse tetten gehad. Mja, kiest u maar.
@kaasfondue | 30-11-20 | 21:26: Zoiets wel ja...
Mooi! Volgende keer graag met inhoud.
Ja waar blijft dat wegmetThierrytopic?
@kaasfondue | 30-11-20 | 21:27: Ik miste al iets vandaag?
Dieseltreinen. De groenste van Nederland. Met hun uitstoot van koolstof, stikstof en dito verbindingen, puur plantenvoedsel. Verbannen naar Polen. Gecanceld door de klimaatmaffia. Door de weggooiers van Prorail. In plaats van de klimaatvriendelijkste maatregel, namelijk je materieel zo lang mogelijk mee laten gaan, moeten er nieuwe treinen gemaakt worden, ongetwijfeld weer door prutsers in een zeuroland. Die rijden op electriciteit uit boomverbrandingscentrales.
Zullen ze toch eerst het traject moeten elektrificeren.
Wat was er mis met de diesel-elektrische treinen? Hybride transport avant la lettre.
@piloot47 | 30-11-20 | 20:35: Weinig. Het is een zeer efficiënte diesel die op kruissnelheid loopt. De omvormer is weliswaar niet superefficiënt maar dat verlies wordt gecompenseerd door de winst in koppel.
@LiniaalRectaal | 30-11-20 | 20:39: Deze waren niet diesel elektrisch aangedreven, maar diesel hydraulisch.
@LiniaalRectaal | 30-11-20 | 20:39: Maar dus toch eruit gegooid ('Blauwe Engel') Wat reed die mooi door Noord Groningen (nu Arriva: gewone diesels) Er zijn mooie schilderijen van Rein Pol (Google maar vanwege zwitsal) van die trein in volle glorie in het prachtige landschap..
@piloot47 | 30-11-20 | 21:05: Hier stonden ze bekend als 2-tjes en 3-tjes en verzorgden de stoptrein naar Tilburg. Mijn persoonlijke favoriet is de (elektrische) Mat '54 (Hondekop) die geen deurvergrendeling had. Handig als de trein net wegreed, je moest alleen de conducteur ontwijken vervolgens...
"alsof ze de weg nog kennen"
Destijds heeft de voorloper van de NS daar veel geld aan verdiend.
En ze hebben met het uitbetalen van de schadevergoeding gewacht tot er bijna overlevenden meer waren. Die waren er in 1945 al nauwelijks maar toch moest de NS wachten tot 2018 tot ook die bijna waren uitgestorven voor het recht eindelijk kon zegenvieren.
Ja zo zijn er wel meer. roofKunsthandel b.v.
Vergeten een boel mensen nogal eens,
het NS regime (pun intended) in Groot Duitschland betaalde gewoon voor het vervoer naar het koude oosten.
Ik meen zelfs gelezen te hebben dat het bureau van Eichmann een korting wist te bedingen, groepsreizen kregen nml korting maar dan alleen bij aanschaf van een retourtje,
men wist de spoorwegen te 'overtuigen' dit ook op enkele reizen te doen....
Overigens geen idee of het een broodje aap verhaal is maar het klinkt aannemelijk.
Volgens mij wordt er uitbetaald aan de nazaten van slachtoffers. Net zoals de €5000 die nabestaanden van door NL gedode Indonesiërs krijgen.
Het was dus niet eens afgekocht per goederenwagon he. De duitsers moesten een stuksprijs betalen en de NS liet dat natellen.
Wat een besluit, wat een beroep.
En het lulligste is nog dat je weet ik wat voor papieren aan moet dragen voordat het gehonoreerd was terwijl die lijsten gewoon beschikbaar zijn.
Had er geen zin dat, dat allemaal weer op te rakelen. Straks krijg je weer een trap van de bureaucratie.
@Shoarmamasutra | 30-11-20 | 20:55: Eh sorry?! De NS verkocht retourtjes voor een enkele reis, de wagens en het personeel moesten immers ook leeg terug rijden naar standplaats... (Waar gebeurd.)
@BadPatNL | 01-12-20 | 00:33: leeg terug, ok noem day een gebrek aan voc mentaliteit. Men had met gemak zeep, kaarsen en tweede hands kleding in een aantal wagons kunnen laden. Ook poolse arbeiders die dan bij de ruhr hadden kunnen uitstappen.
Ook ergerlijker is het weglaten van het woord museum achter "het stedelijk". Ben gisteren naar het stedelijk geweest. Dan hoor je er wel bij.
Verplaatsing van uitstoot. In Polen weten ze dus ook hoe je garen spint van "het klimaatprobleem".
Waarschijnlijk heeft Polen subsidie gekregen van Europa om die treinen te kopen. Win win.
Het werkelijke probleem met het milieu is overbevolking, maar daar wil niemand het over hebben.
Geen politieke partij die daar zijn vingertjes aan wil branden. Helaas. Verder zijn de meeste mensen te antropocentrisch en dan heb je nog het 'baren voor god of allah'. We zijn kansloos. Geniet ervan, zolang het nog duurt...
@SterF... | 30-11-20 | 20:13: Volgens mij wilde Thierry dat wel doen. Hij kreeg er alleen de kans niet voor.
@Super Vaagstra | 30-11-20 | 20:28:
Die wilde waarschijnlijk alleen aan bepaalde rassen iets doen, maar die tijd is gelukkig geweest...
Ja en verstedelijking en opwarming van het klimaat gaan ook hand in hand. Maar het feit dat het in een grote stad 's avonds 2 graden warmer kan zijn dan op het platte land er naast staat op de website van het KNMI als een soort apart "ook leuk om te weten" dingetje vermeldt.
Wat is het toch met organisaties, dat ze het lidwoord voor hun naam weglaten? 'Bel met vogelbescherming'. 'Kom naar Keukenhof'. En nu 'De eerste treinstellen van de serie DM90 van NS zaterdag 28 november op transport zijn gegaan naar Polen. NS heeft de dieseltreinen verkocht aan de Poolse vervoerder SKPL. De "Buffels". Alleen maar omdat een of andere marketinglul heeft bedacht dat de merknaam dan blah blah blah.
De Vogelbescherming, De Keukenhof, De NS. Moederneukers.
De Moederneukers.
De Moederneukers? ; ) Verder: eens!
Bah, Natural - de Natural? - moet weer sneller typen.
De Hommel.
@Mr_Natural | 30-11-20 | 19:59: Sommige moeders zijn toch best knap?
Stel je voor dat je partner en jij al een kind hebben en voor de 2e gaan.
Dan bent u ook een moederneuker....
@MickeyGouda | 30-11-20 | 20:01:
m.youtube.com/watch?v=ACHPl6vO6co
Bekijk het ook van de positieve kant. Je kunt lekker lomp overal De voor blijven zeggen.
@neonreclame | 30-11-20 | 20:09:
Deze kende ik nog niet. Die tekst is ronduit briljant. Pure kleinkunst, zij het, uhm, voor psychopaten.
@Cepalislam500mg | 30-11-20 | 20:10: Goed punt. Doe ik.
Dat is omdat ze om demense "merkbeleving" te geven. paarse broeken verzinnen zulks.
@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 20:07: Eensch, maar we weten toch allemaal wel dat deze uitspraak in een andere context wordt bedoeld?
Maar goed, als we dan van plaats ruilen zouden we beiden er nog enig zelfrespect aan over houden...
Als er maar geen blaadjes op de rails liggen in Polen.
Nee, alleen hier en daar een Przewalski paard.
@Mr_Natural | 30-11-20 | 20:00:
Lolol. Speelt dat probleem daar veel? ;-)
@Mr_Natural | 30-11-20 | 20:00: Dikke lol
Mark, wir fahr'n nach Oswiecim
Leuk onderwerp maar zijn er niet interessantere onderwerpen zoals ik noem maar
Een nieuw uitgebrachte postzegel
Een ontdekte waterkever waarvan wij dachten dat deze uitgestorven was
Homeopatische trends en astrologie
www.trouw.nl/buitenland/deze-speciale...
www.trouw.nl/nieuws/helaas-de-zeldzam...
homeopathie.nl/beroepsmatig-geinteres...
www.catharinaweb.nl/astrologie/jaarho...
@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:57: Hahaha, goed gevonden. En dan die horoscoop voor maar €1,30.. :)
Volgens had GS laatst nog een topic hierover
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-mysterieuze-monoliet-in-de-woestijn-van-utah-die-is-weer-verdwenen~b33134cf/
@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:57: Top dit! Is er ook de mogelijkheid om een kroontje bij je aan te schaffen?
Hadden ze die trotse Poolse daklozen dan niet meteen een lift naar huis kunnen geven? Die kunnen dan gewoon zeggen dat ze in functie waren en met opgeheven hoofd hun familie onder ogen komen.
Of asiel/geluk/gratis geld-zoekers uit veilige landen? Ik denk dat Polen wel een oplossing kan bieden? Die zetten de aangekomen asiel/geluk/gratis geld-zoekers uit veilige landen direct op het vliegtuig naar land van herkomst. Misschien dat we wel een bijdrage moeten doen aan de kosten?
De Buffel, het beeldmerk van de Poolse Zubrowski vodka invinoveritas.be/nl/zubrowka-bison-gr...
Opgekocht door het Nederlandse Bols zoals zoveel.
Favoriete wodka onder poolse jongeren is trouwens Bols vodka.
Treinen naar Polen. Daar krijg ik een hele vieze smaak van in mijn mond.
Prinsemarij .. Daar krijg ik een hele vieze smaak van in mijn mond.
Je moet ze ook niet likken.
Prinsemarij. Vergeet je niet iets?
Je had 's nachts het raam open laten staan. Ik vermoed dat de uil van minerva zijn boodschap over je heen heeft uitgestort. Niet meer met open mond slapen.
Wat is verkeerd om die treinen aan Polen te verkopen? Die diesellijntjes zijn uitbesteed aan buitenlandse vervoerders, NSR rijd geen lijnen meer met diesel. Anders waren ze gesloopt. En weinig kans dat ze werkend, dus niet gedeeltelijk gesloopt, aan een nederlandse ondernemer worden verkocht, dat is concurrentie.
Terwijl die treinen destijds met belastinggeld zijn aangekocht.
Ook wel grappig, NSR heeft blijkbaar geen eigen elektrische lokomotieven meer om dit transport zelf te regelen. Rail Force One is een private onderneming, die ook af en toe speciale passagierstreinen laat rijden.
@hotnot | 30-11-20 | 19:55: Dat klopt, die zijn nodig voor de passagierstreinen. De anderen zijn verkocht: nl.wikipedia.org/wiki/1600/1800_(elek...)
Een kop, een inleidende zin en afsluitende zin. Daar tussen een persbericht. Waanzinnig topic!
Schrijf dan zelf eens iets.
Wat wil je dan?
nieuws.ns.nl/intercity-nieuwe-generat...
Machinist Kenny Kitzen uit Holtum reed eerder al in de trein op een testcircuit in Tsjechië: “Het is een fantastische ervaring om in de nieuwe Intercity te rijden. Samen met mijn collega’s hebben we al getest op het testcircuit in Tsjechië, dat smaakte direct naar meer. Het is gaaf dat we nu in Nederland aan de slag kunnen en veel kilometers kunnen maken met de trein zodat deze straks klaar staat voor onze reizigers.”
Of nieuwsbericht in 2021:
Eerste zelfmoord voor nieuw treinstel?
Machinist Kenny geschokt door aanblik persoon op het spoor....
@RickRD | 30-11-20 | 19:51: dat doet hij toch
@RickRD | 30-11-20 | 19:51:
Iets. Hihi!
@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:53: Ik heb de nieuwe intercity een tijdje geleden gezien op Utrecht CS. Toch wel een mooi ding hoor.
Superfijn! Dan is vast het milieu gered nu de dieseltrein in Polen gaat rijden en wij er een krijgen op linksdraaiende soyayoghurt.
CO2 verplaatsing op treinen naar het Oosten, gefeliciteerd, het ministerie dat dit als duurzaamheid in de boeken boekt, mag meteen voor het eco-tribunaal.
Ons stoepje is nu weer wat schoner geworden.
Gewoon uit laten betalen in groene certificaten is er niks aan de hand.
Is het niet een beetje voorbarig om nu al de fossielebrandstoftreinen weg te doen? Kun je niet beter wachten tot de elektrische treinen zich hebben bewezen?
Nee waarom Lekgoot? Windmolens hebben zich ook nog niet bewezen maar het land zal er vol mee. Die treinen zullen ook rijden of ze willen of niet.
Elektrische treinen hebben zich al decennia bewezen. (Die rijden ook niet op batterijen.) Alle fossiele brandstoffen gaan verbrand worden in arme landen de komende eeuw, want die kunnen geen klimaat-neutrale meuk betalen.
Treinen en autisten, al dan niet met stijve arm
Laat iedereen maar denken dat treinreizen enkel iets is voor autisten, dan zit ik lekker comfortabel.
www.treinenweb.nl/nieuws/8692/ns-spre...
Achtergrond.
Nostalgisch momentje; de 1700 loc voor de trein Maastricht - Zandvoort. Poh!
Polen.
Lijkt me wel wat.
Geen Finnen.
Slim, eerst verkopen, daarna beboeten, want klimaat.
Het is Polen. Die krijgen volgend waarschijnlijk 17 miljoenmiljard subsidie omdat ze van kolentreinen over zijn naar diesel.
Dat vind ik mooi he, zo'n graffiti op die trein.
Dat heet een tag vanBukkem
@RickRD | 30-11-20 | 19:41:
Piece.
@RickRD | 30-11-20 | 19:41: Rail force one.
Tja, dat heeft wel wat.
Dat geklieder aan de andere kant. Bah.
@VanBukkem | 30-11-20 | 19:44: LOL
Ik geloof niet dat ik doelgroep ben voor dit bericht. Sodeju zeg, treinen.
Laat u zich in dat geval vooral niet verleiden tot een bezoekje aan 'Dordt in Stoom'. Daar lopen alleen maar mensen die praten in type- en serienummers.
@MickeyGouda | 30-11-20 | 19:47: Bij mijn vorige werkgever had ik een collega die het altijd over treinen had. Het was een sport om over iets totaal anders te praten, en dan te kijken hoe hij toch weer bij treinen uitkwam. Slimme gast hoor, maar ja, genialiteit en waanzin zitten dicht tegen elkaar aan...
@nieuwe_Deen | 30-11-20 | 19:51: ken ik jou?
@AnitaDik | 30-11-20 | 19:56: Woont u in Denemarken?
@nieuwe_Deen | 30-11-20 | 19:51:
De jongens (en meisjes) die binnen een spectrumpje zitten zijn doorgaans bovengemiddeld slim en toch willen muntjes soms niet vallen.
@MickeyGouda | 30-11-20 | 19:58:
www.youtube.com/watch?v=JWai7S30PcU
Kijktip.
(de hele serie dan he)
@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 20:00:
Bedankt voor deze link, Idnn. Ik ben gek.op James May!
@MickeyGouda | 30-11-20 | 20:05:
www.amazon.com/James-May-Our-Japan-Se...
@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 20:16:
Dat is nog eens service. Toevallig zijn wij met drie fervente liefhebbers, dus dit wordt mijn voorstel voor ons nieuwe gezinsmomentje voor de buis.
Kijk nou.
Een paar jaar geleden forenste ik nog in die dingen. Zwolle-Enschede.
Alsof ze de weg weten. Op het randje @Spartacus, ik mag dat wel.
Voor mij is het eroverheen. Niet grappig.
@Madame Poitiers | 30-11-20 | 19:39: Ach in de tijdsgeest snap ik het wel. Toch actueel gezien de toestanden met de Hollandse Haider.
@Madame Poitiers | 30-11-20 | 19:39: Over de rails?
Rick. Ik snap het helemaal niet. Wil het ook niet oppakken zoals jij dat doet. Te makkelijk.
Nostalgie.
Hierdoor tijdens mijn studie een levenslang trauma opgelopen voor paupervervoer.
Gaan er ook treinen terug naar veilige landen?
Zal de JFvD met belangstelling volgen.
REAGEER OOK