Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Haga Lyceum beklad: "Weg coupplegers!"

School in crisis

Social

Het is hoog tijd voor een bindend referendum over het Haga Lyceum in Amsterdam. Straks staat de ontslagen directeur Söner Atasoy voor een paar gele gordijnen rare video's op te nemen, kan bestuurder Achmed Baâdoud niet meer bij het twitteraccount van de school en/of komen er pijnlijke posts van schooldirecteur Saskia Grotenhuis uit de Discord-app naar buiten. Voor iedereen die, net als wij, de weg kwijt is in de hele tyfusbende bij het Haga Lyceum (niet genoemd naar Wybren, red.): vanwege de totale puinzooi op de school is directeur Söner Atasoy ontslagen en is er onlangs een interim-bestuur benoemd, maar er is een groep docenten en ouders (die verbonden is met all round frisse kerel Arnoud van Doorn) die engerd Atasoy nog steeds steunt. Waarschijnlijk heeft iemand uit die laatste groep nu het 'eigen' schoolgebouw beklad. Handig. Het lijkt wel een politieke partij. 

Reaguursels

Inloggen

Mijn kinderen zingen. Zwarte fiets ging uitbranden toen klapte zijn land.

Modder. | 30-11-20 | 20:30

Ah, de naar alle waarschijnlijkheid radicale jongeren komen in opstand omdat ze orde op zaken willen stellen? En dat noemen zij een "coup"?

Ik zou zeggen dat het is on weer controle te krijgen over de school. En onder controle blijft het voorlopig zeker, wanneer er ook maar 1 misstand wordt geconstateerd krijgt het straks mooi geen poet meer van Slob dacht ik?

Jan, Leiden | 30-11-20 | 19:23

Voor werk heb ik een tjidje veel contact gehad met deze school. Het schooljaar was al begonnen, maar ze hadden nog helemaal geen FUCK geregeld voor het lesmateriaal van hun scholieren. Lesgeven is echt bijzaak op die school.
Als je met het personeel daar spreekt, merk je ook direct dat ze 0 respect hebben voor mij als kafir. Ze zeggen het niet, maar je merkt het echt wel.
Absoluut belachelijk dat dit soort scholen ruimte krijgen in Nederland.

Shadowzz | 30-11-20 | 15:58 | 1

@Shadowzz, Hmmm ben ook niet zo voor scholen met een link naar een religie en al helemaal niet als dat te seriuew wordt genomen. feit is echter dat het mag in NL. Feit 2 is dat deze school geen leverancier voor spullen kan krijgen vanwege financieel gedonder. zitten altijd twee kanten aan het verhaal. en de leerlingen zijn nu de dupe omdat ze geen goede spullen hebben.

moetnoggekkerworden | 30-11-20 | 18:57

Kunnen we dan nu eindelijk praten over artikel 23? Aanpassen die hap. Er zou in een echte seculiere staat geen plek moeten zijn voor religie in onderwijs, politiek en rechtspraak. Kappen met die middeleeuwse onzin. Dan kunnen we dit soort gesubsidieerde haatfabrieken ook sluiten. Ja dan hebben we ook geen school met den Bijbel meer voor de Davids en Melchiors van deze wereld. Maar dat is denk ik een goed ding. Stop met segregeren. Stop met gescheiden basis onderwijs. We vergiften onze eigen samenleving door onze kinderen vanaf hun 3e levensjaar al op een ander pad te zetten.

Blubberbazooka | 30-11-20 | 14:31 | 6

U weet dat de meeste mossels geradicaliseerd worden op hun koran sgooltjes buiten lestijd?

Graaf_van_Hogendorp | 30-11-20 | 15:20

@de IJsman | 30-11-20 | 14:55: Als u daarvoor een goed plan heeft, dan horen we het graag. Op dit moment hebben we geen grond op basis waarvan we salafistisch onderwijs kunnen aanpakken. Dat zou onder de huidige wetgeving kunnen worden uitgelegd als discriminatie en ongelijkheid.

Blubberbazooka | 30-11-20 | 17:40

@Graaf_van_Hogendorp | 30-11-20 | 15:20: Dat weet ik. Maar de kindertjes horen door de week vervolgens ook geen berichten die dat in onze Nederlandse context plaatsen. Dus dan is het 7 dagen in de week vol ondergedompeld worden in de leer die onze Nederlandse samenleving verachtelijk vind en afwijst. En een "hoger" doel nastreeft in hun ogen. Tegenover, 5 dagen onderwijs en in het weekend te maken te krijgen met afwijkende leer. Ik vrees wel dat dit zou leiden tot veel interne strubbelingen om het één met het ander te verenigen. Maar 7 dagen in de leer gaat echt niet bij dragen aan de "wederzijdse acceptatie"zoals Denk het zo mooi in het verkiezingsprogramma op schrijft.

Blubberbazooka | 30-11-20 | 17:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Een tijdje geleden, na 20 jaar, weer eens een heerlijk Azerbeidzjaans ovengerecht gemaakt dat de naam 'a-djab-san-dal' draagt. Nu ga ik aan de slag met iets te verzinnen dat ik Atazooi kan noemen.

aflaatverkoper | 30-11-20 | 14:18 | 4

Een soort gebakken sandaal?

Skazz | 30-11-20 | 16:32

@Skazz | 30-11-20 | 16:32:
Voor speciale gelegenheden kan daar na toegewerkt worden op verzoek.

aflaatverkoper | 30-11-20 | 16:43
▼ 1 antwoord verborgen

Wist u dat er in ons land meer dan 500 krankzinnigen-instituten bestaan?
Deze inrichtingen worden MOSKEE genoemd.

RykSR | 30-11-20 | 13:46 | 6

Religie moet veel persoonlijker worden en beslist uit de publieke ruimte worden gehaald. Uiteindelijk geldt gezamenlijk gedrag en vredig willen samenleven. Vandaar.

Pieterman | 30-11-20 | 15:25

Ja. En wist u dat er in NL nog maar 3.000 kerken actief worden gebruikt. Dus 500 mosques versus 3000 kerken binnen 1 generatie. Het kan hard gaan. Zie ook Indonesie en Iran waar ook binnen 1 generatie de islam werd uitgerold.

Eigenwijs | 30-11-20 | 15:25

Uitgerold? Alternatieven zijn uitgeroeid. Klopt beter.

Pieterman | 30-11-20 | 15:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Godsdienst op School is als ‘De drie biggetjes en de wolf’ in het Planetarium.
Gedoe man.

MokumsMoppie | 30-11-20 | 13:37 | 1

Veel urgenter is deugdelijk maatschappijleer incl cartoonhumor.

Pieterman | 30-11-20 | 15:26

Wat een intens lellijk gebouw met dat deprimerende picknick meubel ervoor. Stel je voor dat je daar de hele dag moet rondhangen als leerling, Mensen radicaliseren om minder.

Beefbus | 30-11-20 | 13:36 | 4

@Beefbus | 30-11-20 | 13:53:
Is wel een probleem, het gebrek aan stimuli die je prikkelen om zelf na te denken en de fantasie de vrije loop te laten. Alles wat een moslim moet weten staat namelijk in dat boekje van ze. Creeer je hele onzelfstandige ( en dus angstige ), volgzame mensjes door.

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 14:08

En vertrouwde TL verlichting aan veilige loshangdraden.

Pieterman | 30-11-20 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

De grenzen van elke democratie zouden daar moeten liggen waar het antwoord op de vraag "Is de tolerantie wederkerig?" nee is.

MickeyGouda | 30-11-20 | 13:35

Intriges, rancune, escalerend geweld, complete achterlijkheid, nepotisme; mini uitgave van het midden oosten.

fram | 30-11-20 | 13:35

Dat moet dan iemand zijn die "coupplegers" goed kan spellen. Ik had hoogstens "coupe plegers" verwacht. Dus ik denk sowieso niemand die les heeft gehad op deze sgooltje, en ik denk eigenlijk een autochtoon, en zelfs iemand ouder 30, want alles daaronder zou er minimaal een spatie teveel ingegooid hebben.
Tot zover mijn profilering.

John McClane | 30-11-20 | 13:33 | 1

Het valt mij mee dat deze hartekreet in het nederlands is ik denk niet dat de alumni van deze school beter nederlands zullen schrijven.

bijna_raak | 30-11-20 | 14:00

1 skaap plus 1 skaap is trio
2 skaap met 3 skaap is gangbang,.. jah dat onderwijs houd niet over

miko | 30-11-20 | 13:31 | 2

"houd"? Echt?

F. Jacobse | 30-11-20 | 13:37

@F. Jacobse | 30-11-20 | 13:37: haha!

onesizefitsall | 30-11-20 | 13:44

Vanaf dag 1 is Baudet besmeurd met een bruin randje, niks geen terughoudendheid gewoon vol dubbel gestrekt been erin. Nu kampt NL met een leger met salafisten en extremisten die overal invloed hebben en aansturen op meer macht voor de radicale islam. U weet wel, die honderduizenden in ons midden die schijt hebben aan onze regels, wetten en democratie en die geweld gebruiken.... deze enorme populatie heeft sympathie en begrip voor aanslagen en
Onthoofdingen.... waarom staan wij deze haat, antisemitisme en barbarisme toe? Tenslotte heeft onze overheid, politie en justitie hier 0,0 grip op... volkomen verbolgen zijn over een aantal Apjes van jfvd kleuters... maar de steunbetuigingen en duimpjes omhoog die vanuit de islamitische hoek in NL massaal gedeeld zijn na een aanslag of onthoofding is kennelijk allemaal minder zorgelijk? Waarom is NL zo verdomd tolerant tegen al dat kwaadwillende gespuis en extremisten.... terwijl bij autochtonen die een bruin vlekje in hun witte onderbroek hebben zitten volkomen afbranden, bashen en dat dag in dag uit.

Hollandse_blauwe | 30-11-20 | 13:31 | 6

terechte vragen! DENK gaat dit voor u -allemaal- oplossen! /sarcasmemodus off

onesizefitsall | 30-11-20 | 13:46

@IJsbrekert | 30-11-20 | 13:35: persoonlijk is Baudet geen geliefd persoon van mij. Punt is dat we extremisme en discriminatie af laten hangen van de huidskleur en geloof van diegene die het uitspreekt of schrijft. Iedereen moet voor de wet gelijk behandeld worden. En zouden we net zo intolerant en aandacht dagelijks moeten geven aan al dat moslim extremisme en salafisten dat ons landje rijk is. Die gasten domineren op alle negatieve vlakken in ons land en toch zwaarder wegen de apjes van wat jfvd kleuters die verder geen geweld gebruiken, strafblad hebben of
Radicaal zijn en de deugerts te lijf gaan met kromzwaard omdat u hun leider heeft beledigt.

Hollandse_blauwe | 30-11-20 | 14:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze 'school' is het 'school'voorbeeld van hoe alles dat door de islam wordt aangeraakt, in een deprimerende puinzooi verandert.

Peter Emile | 30-11-20 | 13:23 | 3

Maar wie is toch die islam, waar men het vaak over heeft?
Zijn dat misschien de islamieten, of is dat een bepaald boek? Hoe kan een boek wat aanraken? daar heeft het mensen voor nodig. Islamieten (geen islamisten, die term is weer een wegduiking an sich)
Ik stel voor het beest bij zijn naam te noemen: aanhangers van de islam, oftewel islamieten/moslims.

Nuchternederland | 30-11-20 | 13:31

U drukt zich behoudend uit.

F. Jacobse | 30-11-20 | 13:41

School met het Kromzwaard

Eigenwijs | 30-11-20 | 15:22

Is deze haatfabriek nog steeds niet gesloten?

omwenteling | 30-11-20 | 13:22 | 1

Haat op kosten van de Nederlandse staat.

Madame Poitiers | 30-11-20 | 13:23

En tòch he ... Ik zat ook op een gelovige school. Iedereen uit mijn klas is goed terecht gekomen.

Leptob | 30-11-20 | 13:19 | 6

@de visser | 30-11-20 | 13:22:
Islamhaat.

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 13:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Laat ze zo snel mogelijk een bindend referendum organiseren.

RickRD | 30-11-20 | 13:18

Wat ik me afvraag: Wat is Saskia nou?

Olleke | 30-11-20 | 13:17 | 1

In ieder geval optimistisch ingesteld.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 13:20

Merde.
Hoe zou het met ons @Ayatollah_Buttbanger zijn, na zijn visitatie + off. pliesie aanhouding + free GS exit door de pliesie na een islamgerelateerd topic...
Een soort bedlichterij a la Gregorius Nekschot, avant ou ensuite la lettre.

chicago river | 30-11-20 | 13:17

nederlandstalige tekst. het gaat goed met de integratie

kantje_boord | 30-11-20 | 13:15 | 1

En ook wel keurig gesteld: 'wég met de coupplegers!' 'Sakia,. jij bent rot, onrein'
-
Je zou toch in het hedendaags gangbare gebruik van de Nederlandse taal eerder de aanduiding: 'haram' mogen verwachten...

bisbisbis | 30-11-20 | 13:27

Ziet er niet uit die gevel. Ik ben in het bezit van een paar halfvolle verfspuitbussen die ik maar ff daar neer zet.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 13:10

Bewonderenswaardig dat mensen nog de moeite nemen om helemaal ergens naar toe te gaan om een spuitbus te kopen en dan helemaal naar dat pand gaan om er ook nog eens tijd in te stoppen om een paar letters op dat pand te spuiten. Het uiten van ongenoegen kan zoveel makkelijker online.

Leptob | 30-11-20 | 13:09 | 2

Eeeehhh... die school staat midden tussen de woningen van haar doelgroep... twee man op een scooter, twee minuutjes rijden, tien minuutjes spuiten... die teksten zitten ook net op de juiste hoogte ...
-
en op tijd weer terug voor het avondgebed.

bisbisbis | 30-11-20 | 13:28

Sterker nog zat die overal grafiti spuiten en nog ongesubsidieerd ook.

bijna_raak | 30-11-20 | 14:05

Uitgekauwd thema.
Waarom gaat het hier nou nooit eens over Baudet en het FvD?

Prinsemarij | 30-11-20 | 13:08

Je moet je kinderen wel heel erg haten, wil je ze naar die debielen van Van Haga brengen

menschdurfteleven | 30-11-20 | 13:05 | 1

Juist.

Maar ja, als ideologie en je sprookjesboek prevaleren boven goede educatie....

Wijze uit het Oosten | 30-11-20 | 13:13

Indien geen spelfouten is het in ieder geval geen leerling geweest van deze school.

HenkvdMast | 30-11-20 | 13:05

"Saskia you are...." wat ?

van Oeffelen | 30-11-20 | 13:04 | 2

kech?

Olleke | 30-11-20 | 13:18

Ze draagt geen hoofddoek.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 13:23

Oprotten met je islamitische onderwijs. Verbieden, schoolleiding het NL paspoort ontnemen en niet laten terugkeren na een van hun vele vakanties in Maroturkije.

Vrijheid van godsdienst is prima, maar niet voor deze religie dankzij de hoeveelheid problemen die de volgelingen veroorzaken.

Nederland80 | 30-11-20 | 13:00

Maar hoe zit het op die school met het aantal positieve PCR uitslagen, welk aantal volgens Rutte en De Jong gelijk is aan het aantal Covid-19 geïnfecteerden. Als dat aantal volgens Van Dissel (onafhankelijk, hoger opgeleid en ter zake zeer deskundig) onacceptabel hoog is, dan gelijk sluiten die tent.

Baron Clappique | 30-11-20 | 13:00 | 1

Te laag, BC. Dat cijfer kan veel hoger want u weet, hoe hoger het aantal, des te moskeetvaster ze zijn. Dis eigenlijk zijn dit gewoon een stelletje seculiere ongelovigen, als we de besmettingscijfertjes hanteren.

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 13:02

Wel een fijne, inclusieve school waar toekomstige goed geintegreerde en participerende nettobetalertjes worden opgeleid om breed georienteerd en tolerant de maatschappij in te gaan.
*Borf*

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 13:00

De Interim directeur is waarschijnlijk niet eng genoeg en hangt het gedachtengoed van de Moslimbroederschap niet aan.
Logisch dat de ouders er niet blij mee zijn.

Osdorpertje | 30-11-20 | 12:56 | 3

Allereerst was ze vrouw en onrein.
*grinnik*

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 13:01

@Osdorpertje | 30-11-20 | 13:10:
Weet ik, daarom zet ik het er ook zo neer. Omdat ik er triest van word dat we zo zijn doorgeschoten in dit land dat we dit soort haatkazernes tolereren, onder het mom van "ja, maar de Christenen mogen ook hun eigen scholen... etc. etc.".

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 13:25
-weggejorist-
bisbisbis | 30-11-20 | 12:54 | 2

Ik ga even boodschappen doen...

neonreclame | 30-11-20 | 12:50

Kromzwaardonderwijs

Eigenwijs | 30-11-20 | 12:48

Laat ze mekander maar naar het leven staan.
Moeilijkdoenende domme mohammedaantjes.
Niet dat er veel verandert via Overheids/ AIVD's wegen, - wat in een land als Rusland WEL zou gebeuren, maar die salafistjes zetten zichzelf goed op de foute kaart.
En die Arnoud El Doorn is mogelijk wel de politiek meest malle kwast van het hele spectrum.
Lalala geld en zoek het uit met je haatmadrassa.
Helpen kan men je toch niet meer, Atasoy, El Doorn, en bekladders & co.

chicago river | 30-11-20 | 12:48

Noem het Wybren van Haga, en je bent van een boel ellende af.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 12:48 | 2

Die was door de ballotagecommissie heengeglipt? Stond hij eigenlijk hoog op de lijst? 1e termijn toch?

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 13:26

Kuifje-naar-Brussel | 30-11-20 | 12:48 :
Je zus, helemaal zelf bedacht ? Valt duidelijk onder dwangmatig kindergedrag.

Penus Decoratus | 30-11-20 | 13:29

Volgens mij is de foto te vroeg genomen. De man op de motor staat er nog op.

BozePaarseMan | 30-11-20 | 12:47

Ah. Wachten is weer op de videobeelden. Zullen net zo scherp zijn als die van het doorgeknipte speakerkabeltje.

Lorejas | 30-11-20 | 12:46

Vrijheid van godsdienst.
Een groot goed.

Welkom!

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 12:43 | 3

Vind ik ook.
Het lijkt mij geweldig, een samenleving die helemaal vrij is van godsdienst. Iedereen mag alles geloven, maar ik wil er geen last van hebben.

Kapitein Sjaak Mus | 30-11-20 | 12:57

@Kapitein Sjaak Mus | 30-11-20 | 12:57:
Laten we alle gelovigen over de kling jagen. Hebben we nooooit meer oorlog en net genoeg mensen over om lekker de verwarming omhoog te zetten en allemaal een 8 ltr Dodge te rijden.

miko | 30-11-20 | 13:27

@miko | 30-11-20 | 13:27:
-
Doe dan eerst die achtliter Dodge maar. Kunnen wij altijd nog verder zien.

bisbisbis | 30-11-20 | 13:35

Die hele school is opgericht om politiek te bedrijven dus die vergelijking klopt

de visser | 30-11-20 | 12:41

In the main capital of art and culture, i would say, it's a master piece

Sarcastica | 30-11-20 | 12:41

Het zwaard van islam verlaat de schede bij het vallen van de avond.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 12:38 | 2

En 'de vlieg is in de soep'?

NiCeY | 30-11-20 | 13:03

De vlieg spreidt zijn vleugels bij het vallen in de soep.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 13:06

Wat een dom volk.
Nog dommer dan dat volk dat daar op school zit.

Ruimedenker | 30-11-20 | 12:36

Is dit ook een bericht in de categorie eenrichtingsverkeer, op basis van anonieme bronnen en rancune?

BozePaarseMan | 30-11-20 | 12:36

Er bestaan tegenwoordig toch ook ‘precisiebombardementen’ ?

laurentius | 30-11-20 | 12:35

Een Marokkaanse collega is wezen kijken daar op een open dag of het ook een school voor zijn kinderen kon zijn. Hij is snel weggegaan, het niveau was bedroevend laag. Toch maar zijn kinderen op een blanke school gedaan.

Guusje Nadorst | 30-11-20 | 12:34 | 6

Leuk en aardig allemaal.
Denk nu maar niet dat er achter de voordeur van die "Marokkaanse Collega" in ene andere taal en religieuze les gebezigd wordt.
.
Man. 3/4 van de indoctrinatie vindt plaats veilig achter de voordeur van deze mensen.
Veel meer nog dan via nare imams in nog naardere moskeets, buurt- en theehuizen, od shisha lounges (daar kun je bier drinken en backgammon leren spelen).
/
Nee, het gaat om die verdomde voordeur, waarbij weinigen buiten "de gemeenschap" weten wie er nu precies naar binnen en buiten gaat, en wat er onder de miezoete thee voor radicaals wordt besproken.
Let wel: Al dan niet met medeweten van Pa en Ma Mo, die al dan niet op dat moment ergens uuthuizig zijn, al dan niet voor eerlijk werk.
Veel westerse ouders hebben al geen zicht op hun addergebroed, laat staan de mosseljongeren (terwijl juist daarrrr de gemeenschapscontrole veel groter is.
.
Hamvraag is dan ook altijd: WIE precies VORMT die "gemeenschap".
Nemend de Hofstadgroep (zolderkamerideologistenterroristen), de Madrileense Atocha treinbombers (zolderkamerplanners), de Londense tube bombers (ultra stupide zolderkamerplanners)...

chicago river | 30-11-20 | 13:02
▼ 3 antwoorden verborgen

De politie trekt dat bij de volgende iftar wel glad, als het wekelijkse overleg met de imam niet eerder is.

Frau Merkel | 30-11-20 | 12:32

Zijn de sloten al vervangen?

Professor Superhirn | 30-11-20 | 12:32

Gek, werkt de 'aanvullende beveiliging' niet meer?

Poesmobiel | 30-11-20 | 12:32

Hoe komt het toch dat die gelovigen altijd onderling ruzie maken? Hier en elders

Olleke | 30-11-20 | 12:31 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Kan de politie geen iftar organiseren?

Rest In Privacy | 30-11-20 | 12:31

Valt nog mee,binnenkort bommen en afgesneden kelen, zo rollen ze.

miko | 30-11-20 | 12:31 | 1

Ik probeer, alhoewel liever niet, een afgesneden keel te visualiseren. Lukt niet.

zwenkwieltje | 30-11-20 | 13:27

En die puinhoop duurt maar voort..

Wijze uit het Oosten | 30-11-20 | 12:31

Tja... tribaal ingestelde individuen accepteren geen gezag van buiten de eigen groep. Waar in Nederland zien we dat nog meer?

Trekhaas | 30-11-20 | 12:30 | 7

@bisbisbis | 30-11-20 | 12:57: Door al die mensen die in de bakken van het UWV in Noord- en Zuid-Holland zitten? Het aantal handophouders ligt daar hoger dan in Friesland. Bron: CBS.

goedverstaander | 30-11-20 | 13:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Trial by media!

MrLahey | 30-11-20 | 12:29

En ik de kop lezend maar denken dat enkele wrokkige FvD'ers bij gebrek aan Haga's adres zich maar op het eerste het beste pand wat zijn naam draagt hebben gestort.

Abject | 30-11-20 | 12:29 | 1

Ik denk dat dat ook precies is wat gebeurde. Tekent weer het IQ van degenen die nog steeds achter Baudet blijven staan.

BlondHaarBlauweOgen | 30-11-20 | 13:49

Eén van de ouders is het niet eens met het baklava-beleid?

marcoplarco | 30-11-20 | 12:28 | 1

De bekladva is langsgeweest.

zwenkwieltje | 30-11-20 | 13:25

Gebrek aan uilen en een overschot aan roofvogels.
Ja, een uil is ook een roofvogel, ik weet, maar ik denk dat u me wel begrijpt.

Normpje | 30-11-20 | 12:27 | 1

Minerva?

Rest In Privacy | 30-11-20 | 13:26

Is die school vernoemd naar Wybren?

Diederik_Ezel | 30-11-20 | 12:27 | 4

Vraag het zelf maar aan je kameraad!

Zwiebelsuppe | 30-11-20 | 12:44

Nee, naar Cornelius.

plaspop | 30-11-20 | 13:11

Altazooi mocht wel Wybren.

Nuchternederland | 30-11-20 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland