Directeur Vluchtelingenwerk: "We missen volledig de regie bij staatssecretaris Broekers-Knol"
Broekers-Knol = ONGESCHIKT
We maken weleen grapjes over freule Ankie Broekers-Knol (86), de Tena Lady van de Nederlandse politiek, maar het is natuurlijk best wel verdrietig dat iemand die zó weinig presteert op zó'n belangrijke post is geplempt. En omdat de partijgenoten van Broekers-Knol de poort wagenwijd openzetten is het CRISIS en stromen de volle azc's over. "Zo vol, dat waarschijnlijk binnenkort weer noodlocaties als hotels, cruiseschepen en sporthallen in gebruik moeten worden genomen." Dan gaat het dus niet alleen om bokkende veiligelandiërs die we gewoon linea recta terug moeten Robjetten naar hun eigen hol, maar ook om families die vanwege oorlogen en ellende huis en haard hebben moeten verlaten en hier een toekomst op willen bouwen. Woningnood, geen perspectief, geen oplossingen, bezuiniging, onderschatting, geen idee. Het ministerie doet maar wat, klaagt ook directeur Abdeluheb Choho van Vluchtelingenwerk. "Wij missen heel erg de leiding bij het ministerie (...) Er is maar één persoon die verantwoordelijk is en dat is staatssecretaris Broekers-Knol. Helaas moet ik concluderen dat bij het ministerie het algehele plaatje ontbreekt. Ik twijfel niet aan de goede wil van Broekers-Knol, maar haar inspanningen leveren vooralsnog onvoldoende resultaat op." Volgens Broekers ligt dat allemaal aan het tekort woningen MAAR DAT WETEN WE AL JÁREN. Een glas, een plas. 17 maart mensen.
Reaguursels
InloggenVluchtelingen: opvang in de regio. Het kan nog steeds als (wél) beschaafde landen er geld tegenaan gooien. Ik begrijp al tientallen jaren niet wat er nou zo logisch of zo goed aan is dat hele volksstammen - volgens de UN zelf grotendeels géén vluchtelingen maar geldzoekers - helemaal naar West-Europa moeten komen en nooit meer teruggaan (maar wel voor vakantie). Het is absurd. Heel enkele uitzonderingen daargelaten (ik ken er een aantal persoonlijk) komen de meesten levenslang in de bijstand en leven daardoor als parasieten in hun parallelle wereld. De linkse elite blijft ze moedwillig hierheen halen maar wil ze in elk geval niet in hun achtertuin. Ze moeten namelijk in de gemeenschappen en woonwijken van die ktburgers. En o ja, er zijn alleen nog huizen voor migranten. Geen huizen voor ktburgers. Er is geen enkele rationele reden dit zo te doen. Werkelijk niemand, behalve de elite die ze zelf niet in de buurt wil hebben, heeft om deze massaimmigratie gevraagd. Het wordt gewoon opgedrongen en als je er iets van durft te zeggen dan ben je een nazi. Totale gekte. De enige reden waarom dit doorgaat is dat heel veel mensen hier heel veel geld aan verdienen. Belastinggeld. U betaalt uw eigen parasieten. Gefeliciteerd. En blijf Rutte stemmen, tot nu toe de grootste importeur (feit) van gratisgeldmigranten.
Als Stichting Vluchtelingenwerk dit zegt, dan doet Broekers-Knol toch ergens iets goed. Als vluchtelingenwerk vindt dat de zaken goed gaan, dan moeten we ons zorgen gaan maken. Dan hebben we namelijk een rechtstreekse ferrydienst uit Libië die 10 keer per dag bij zeesluis Zeesluis IJmuiden aanmeert met "vluchtelingen" erin!
Dus, tijdens een wereldwijde pandemie, waar alle burgers zich aan allerlei maatregelen moeten houden en worden getest, zelfs in quarantaine moeten gaan , vind onze roverheid het een goed idee , om mensen binnen te halen van over de gehele wereld, en deze in overvolle behuizingen te proppen. Dus of het hele Corona is bullshit. Of de boven ons gestelden zijn zo incapabel , dat wij als bevolking de verantwoordelijkheid moeten nemen, de hooivorken moeten oppakken , en ze af moeten zetten.
Ik heb nog 100 liter oude pek/teer. Als iemand nog veren heeft, kunnen we beginnen.
En dat uit de mond van Abdeluheb Choho een D66-er die iedere jaar een kleine € 150.000 op zijn bankrekening krijgt bij geschreven. (bron: financieel jaarverslag)
Mensen de asielindustrie is een verdienmodel, heel veel mensen verdienen aan de import van vreemdelandiërs.
Dankzij vluchtelingen werk werden er in 2019 meer dan 1.850 trajecten gestart voor gezinshereniging, Dus reken op nog een kleine extra 6.000 nieuwe Nederlanders.
in 2019 betaalde Vluchtelingenwerk ruim 41 miljoen euro!!! uit aan salarissen, er werkte toen 826 FTE's (dat zijn directeuren maar ook poetsvrouwen) Daarmee ligt het gemiddeld salaris van een medewerker bij vluchtelingen werk op 50.000 euro p/j. incl. vakantiegeld. Dat is dus bijna 1,5 x modaal.
En dat zonder enige prestatie plicht of het hebben van skills. Dass makkelijk geld verdienen.
Het beleid is eenvoudig: wie binnenkomt, blijft binnen, wat het ook kost. Ik ken een Gambiaanse die met een toeristenvisum haar zus in de Bijlmer kwam bezoeken, natuurlijk nooit terugkeerde en na een mislukte asielprocedure in Duitsland - waar ze zwanger werd van een Nigeriaanse nepvluchteling - in Amsterdam is gesetteld. Ze kreeg qua asiel nul op het rekest, maar ja, een kindje en haar paspoort door de plee gespoeld dus die kun je niet zomaar op het vliegtuig zetten.
De gemeente zoekt momenteel een huis voor haar. De Nigeriaanse nepvluchteling werd in Duitsland ook al afgewezen maar wacht daar rustig tot de gezinshereniging in Amsterdam. Als je dit aan pakweg een Japanner of Koreaan vertelt, lachen ze je in hun hart uit.
Een kindje en haar paspoort door de plee gespoeld? Nee dat is zo gestoord, die kun je alleen daarom al geen nieuwbouwhuis en levenslange bijstandsuitkering weigeren.
Pvv is de mx5 van de politiek
Het is dweilen met de kraan open, ook Mevrouw Knol kan daar niets aan doen. Er valt op die positie geen eer te behalen, zolang de grenzen wagenwijd blijven open staan. De politieke wil om maatregelen te nemen is er niet, want de angst om voor racist uitgemaakt te worden, is groter dan het gezonde verstand! Bovendien is er nog de EU en wat die er voor agenda op na houdt, daar kun je alleen maar naar raden, maar het is niet in het belang van de gemiddelde burger.
Statushouder Aboulakh Anzorov en zijn familie hadden ook in Nederland asiel kunnen aanvragen. De invasie begint bij de onnozele dozen.
#Wilderswhatelse?
Maakt niet uit hoor ik zet de financiële steun aan mijn dochters nog wel even door. Die huren nu eenmaal een kippenhok voor 950 euro in de maand omdat ze na 8 jaar ingeschreven staan voor een betaalbare huurwoning nog steeds op plek 250 staan indien er 1 vrijkomt. Er kunnen best wel nog wat statushouders bij voorin de rij dus!
En wat doet de directrice om de situatie te verbeteren? Haar directe baas de schuld geven is erg makkelijk, het lijken wel politici. AFSCHUIVEN.
In NL is geen ruimte meer. Punt. Of het nou schaamteculturiers zijn met een gelogen verhaal of niet. Of je maakt lauwersoog groter met een soort kunstmatig eiland waar je al die werkloze mensen neer kan zetten, of niet.
De laatste zin is "17 maart mensen".
Zullen we even inventariseren? Links tot en met de partij van Broekers wil hier niets tegen doen, of zelfs het probleem nog stukken groter maken. Ik mag eigenlijk niet zeggen dat ze Nederland kapot willen maken, maar ik probeer het lekker toch weer.
Dan heb je de SGP. Misschien dat die er iets tegen willen doen. Hmmm.
Er waren nog 2 partijen die tegen immigratie zijn. O jee, dat is er nu nog maar één.
Dus hoezo 17 maart mensen? Het is PVV of niks.
Dat werkt alleen als Nederland 72 zetels aan de pvv geeft
Word gewoon lid van Fvd.
Ik had altijd veel hoop op Jack de Vries.. tot de politiek zich ermee ging bemoeien.
Heet die direkteur van Vluchtelingenwerk echt Aboutaleb Choco? Is dit nu niet wat je noemt een omineuze naam?
Weer een VVD'er die niet functioneert..
Zelf naar De overkant van de middellandse zee gaan, onderwijl wel weten voor welke beroepen er menskracht nodig is. Dan zou je kunnen proberen daar je gekwalificeerde personeel te werven.
Knol is slechts de zoveelste Aambei op het Brusselse kontgat.
OT: zojuist op Bnn/vara uurtje Thierry bashen......... waarom niet een bashing van Rutte cs over alle leugens van de laatste 10 jaren...
O ja , 1 miljard € naar de npo : daarom dus.
Morgen gezellig Stennis Plasgoot, de gedroomde opvolger van Pinocchio op Wnl !
de vrouw die continue records vestig en wordt uitgelachen door 3e wereld leiders. wanneer faal je in deze rol? zijn er targets? of is het structureel de hand boven het hoofd houden?
Ja, ik vraag me ook al langer af of er wel een target is vwb het beoogde aantal inwoners. Welk aantal is eigenlijk 'goed' of optimaal? Als we dat weten kunnen we gaan plannen en beleid maken, zou ik denken.
Het is een beetje naar de bekende weg vragen.
@Datgingniegoed | 28-11-20 | 22:19: helaas wel.
Stel de VVD zou hier een hardliner op zetten met strakke transparante targets om het in te dammen. Ze zouden dan een groot deel van dakloos rechts kunnen krijgen. Nu blijft het bij holle verkiezingstaal.
Helaas hebben ze al genoeg stemmen en zullen ze geen risico met de linkse coalitie en de EU willen nemen.
@Struikrover: pinoccio en hardliners.....
Van mij mag ze direct vertrekken maar het ligt niet alleen aan haar incompetentie. Als Marokko haar niet wil ontvangen dan is het aan buitenlandse zaken en het kabinet zich achter haar te scharen en maatregelen te nemen. Het niet sterk reagen op dat niveau (betalingen stopzetten en zo) bevestigd Marokko dat ze haar mogen schofferen. Dus ja, ze is een probleem maar niet het enige.
Knol zit daar vanwege een vrouwen quotum. Punt.
Cruiseschepen. Wat een goed plan. Die dingen lekker voor de kust laten liggen. Alle voorzieningen aanwezig. En waarschijnlijk ook de co2 doelstelling behaald als die schepen niet meer rondvaren. Ik zeg doen.
Hoe heet die directeur??
Tja, Mevrouw Knol is slechts een radertje in het volledig vastgelopen uurwerk dat men Binnenhof noemt.
Om werkelijk te weten hoe laat het is moet u op de EU klok in Brussel kijken.
U mag straks zelf ,democratisch bepalen of de klok een uur verzet moet worden voor zomer of winter tijd. Maar hier houdt de EU democratie dan wel zo’n beetje op.
( Mevrouw Knol valt onder de sectie bruikbare idioten)
Ik ben al 20 jaar zijdelings betrokken bij nt2 onderwijs en krijg ook verhalen mee over vluchtelingen werk en dat is een club die het vreselijk laat afweten, wel geld ontvangen maar nauwelijks ondersteuning geven en wegduiken wanneer het probleem te moeilijk wordt. Zij hun geld niet waard. Ga eerst jouw vrijwilligers trainen zodat het meer is dan een kopje thee drinken.
De Nederlander is voor de omvolking, resoluut op de 2e plek gezet.
Alleen maar goed om de hele zooi te financieren!
Waar is de Hiddemeister als je hem nodig hebt.
'Er zijn te weinig woningen' is de nieuwe spin om de massa-migratie te verkopen. Niks aan de hand hoor, dat half Afrika naar Europa verhuisd. Mits er voldoende woningen zijn. Dus bouwen, bouwen, bouwen. Dan is er niks aan de hand allemaal.
Je zit deze spin gecoordineerd gelanceerd worden over het hele spectrum. Van de Telegraaf tot aan Dierenpoes enkele weken geleden. Het probleem is niet de complete vervanging van de Nederlandse bevolking binnen slechts 2 generaties, het probleem is te weinig huizen.
Precies en de enige twee partijen die er wat tegen wilden doen worden mede door GS de nek omgedraaid. Laat Europa maar imploderen zoals nu gaande is.
Misschien heb ik wat gemist.... maar was het niet zo dat de stikstofuitstoot in Nederland een jaar geleden zo groot was dat de volledige nieuwbouw in Nederland werd stilgelegd? www.ad.nl/wonen/stikstofprobleem-gijz...
En dat die dan wel weer beperkt van start kon gaan indien we op de snelwegen de snelheid van 130 terugbrachten naar 100?
En nu weer nieuw volk importeren terwijl er voor onze eigen bevolking al geen betaalbare huizen meer te krijgen zijn en bouwen, bouwen, bouwen? Hoe valt dat te rijmen? Of zijn we weer voor de gek gehouden?
Nederland kent krimpgebieden waar goede woningen vanwege de krimp, worden gesloopt. Dus geen huizen is onzin. De verdeelsleutel klopt niet.
@me163komet | 28-11-20 | 20:14: Vermoedelijk allemaal Haags geklets; als het over stikstof gaat moet die naar beneden, als het over woningen gaat moeten die meer, verkeer minder, werk meer, natuur meer, bouwen meer, boeren minder, omzet en handel meer, zorg meer maar goedkoper, enz, enz.
U wordt verzocht geen hinderlijke vragen te stellen.
De mensen worden bij het AZC opgehaald en naar de in te breken buurt gebracht. Geslaagd dan buit verdelen. Mislukt dan ander AZC. Dit zijn bendes rovenden met medewerking van andere wel min of meer legaal hier zijnde personen. U weet wel welke.
Verder zijn er hier in het buitengebied al diverse als slaaf in gebruik. Ze krijgen eten, drinken en verder niets. Niemand mist ze want niet terugkeren in het AZC geldt als zijnde vetrokken zonder te melden. Kijk maar in de gemeentekrant. Zou het gebeuren?
Sterven doen ze ook, en wederom niemand mist ze want; vertrokken zonder te melden. Zou het gebeuren?
De meest schimmige constructies worden onder je ogen opgetuigd en niemand die het wat boeit, Gekke Antje het minst.
Vele jaren volg ik geenstijl, soms wordt ik tijdelijk in een bankje gezet en moet weer even wachten om te reageren.
Als ik heel eerlijk ben, dan is hedendaags bijna elk bericht negatief.
Negatief voor bijna elk poltiek onderwerp.
Het is uiteraard zeer goed dat geenstijl elk onderwerp aankaart maar vrolijk wordt je niet van de laatste 100 artikels.
Ik zie wel een tendens, commercieel, moeten ze zelf weten natuurlijk.
Maar ik hoop dat ze begrijpen dat niet iedereen wenst in te loggen om de hele Nederlandse politieke shit, zonder uitkomst of toekomst uit te storten0
Correct, het is allemaal een drama en blijkbaar wordt het elke dag gekker.
Iedereen heeft ook een beetje compensatie nodig, iets positiefs.
Ook dit artikel, wie verbaasd zich nog.
Het is een herhaling van zetten.
Wie o wie gaat Nederland redden?
Tja, ik zou zeggen, de zweep d'r over.
Dit land is een fantastisch georganiseerde papieren tijger, de uitvoer en het handhaven stellen altijd teleur want de beleidsmakers verlaten zelden de deur.
Je bent niet alleen Meesteres.
@Abject | 28-11-20 | 19:18: papieren tijger? ik ga u even updaten over papier.
of een digitaal bestand.
In elke Ministerie heert een documentenflow, systeem.
Zie het als een kapstok.
Van hoog naat laag.
elk belangrijk document krijgt een status en een bewaartermijn.
Soms 7 jaar, soms levenslang wat 115 jaar betekend.
Bij uitzondering geheim, echter zelfs geheim maximaal 115 jaar bewaartermijn {wob}
Dhr Rutte heeft zeker kennis genomen van deze bewaartermijnen.
Ik heb 15 jaar gewerkt in deze informatie archiefwereld, ik weet echt wat er gebeurt en weet ook echt wat er te wachten staat.
Er gaat nog heel veel slechte negatieve zaken uitkomen.
Ik weet ook dat dit in elk land gebeurt, dus ook in Nederland.
De issue is, tot hoever accepteer je het.
Iedereen weet dat er correptie plaats vindt, ook in Nederland, denk nu aub echt niet dat het hier niet gebeurt.
Het gaat namelijk maar om één ding, wat is Nederlands voordeel
En ik moet werkelijk pinocio toegeven, hij is een sluwe vos.
Kerst gaat nederland redden. We krijgen straks weer een vorm van serious request voor een of ander zielig doel, Er zullen ook wel algemene zielige filmpjes voorbij komen op de TV, met kindertjes met van die zielige bolle buikjes en vliegen op hun ogen etc en dan wordt er wer empathie gekweekt om het vooral zo door te laten gaan zoals het nu is
Heeft die Knol nu al eens gesproken met ministeries, verantwoordelijk voor niet vervolgde Marokkanen, in Marokko? Of blijven die weigeren te spreken met Knol?
www.geenstijl.nl/1297921/ontwikkeling...
" ...... maar het is natuurlijk best wel verdrietig dat iemand die zó weinig presteert op zó'n belangrijke post is geplempt."
Laten we het dan helemaal maar niet over Wiebes hebben. Als staatssecretaris en als minister.
En Rutte keurt het goed, net als Kuifje.
-dubbel post-
Maar het kan ook een voordeel zijn, namelijk om dat "vluchtelingenwerk" tegen te "werken". Getuige het feit dat meneertje Choco een probleem heeft met hoe de weinige regie gevoerd wordt. Dat kan ook in het voordeel van de Nederlander werken.
Ik lees net dat er een burgeroorlog woedt in de Ethiopische provincie Tigray. Je kunt er dus vergif op innemen dat binnenkort de halve bevolking van Tigray zich hier meldt en dat er weer Mieles en huizen voor ze gevonden moeten worden. Dat mogen jullie allemaal betalen en als tegenprestatie staan jullie weer een half jaar langer op de wachtlijst. Bedankt voor uw stem op Hugo de... oh nee, Rutte.
gelukkig is het ook allemaal zo logisch dat als je vlucht niet in een buurland gaat zitten maar tig veilige landen door reist. "vluchteling" wat een onzin. zou mooi zijn als ze ook ipv een land zomaar een baan konden innemen, als eu parlementariër bv. uiteindelijk gebeurd dat ook wel als de meerderheid in een van de eu landen is gepakt. maar dan zijn de huidige nietsnutten binnen, na hun de zondevloed
In het nieuwe VVD programma staat in ieder geval een oplossing: verdient U als huurder te veel bij de in te voeren inkomenstoets dan heeft U twee jaar de tijd om een ander huis te vinden. Huizen die er niet zijn. Heeft U dat niet dan treedt de nieuw in te voeren vermogenstoets in werking waarna U alsnog uit Uw huurhuis getrapt wordt. Hoe hoog staat er niet bij maar laten we gemakshalve er vanuit gaan dat de grens vermogen dermate laag ingesteld gaat worden dat er geen huis van gekocht zal kunnen worden maar wel maximaal huurders weg gekicked kunnen worden. Gelukkig is er woningnood dus investeren in ruimte onder bruggen gaat goud waard worden in de toekomst. Graag wel de achtergelaten huurwoning wel schoon opleveren voor uw nieuwe vriendjes.
Goede kennis werkt bij een woningcorporatie. Hilarisch.
er kan maar zo nog een tijd komen dat iedereen die een huurhuis bewoont, en toevallig boven de 70, 72 jaar er uit moet .Wegens huizentekort.Waarnaar toe dan ? Verzorgingshuis. Iets voor D666 misschien ?
@gebochelde | 28-11-20 | 19:06:
72 jaar, alleenstaand en al zeker 25 jaar uit de kinderen, en dan een sociale huur- eengezins woning met vier slaapkamers aanhouden. Die ken ik ook, en ik vind dat er in zulke gevallen best wat druk gezet mag worden.
Waarom? Ze betaalt huur. Dan ook maar inkwartiering in de te grote al een eeuwigheid afbetaalde of prethypoteekje villaeigenaren.
Waarom? Puinbak immigratie en woningnood niet ontstaan door die 72 jarige. Lijkt me lastig ook om hypotheek te krijgen op die leeftijd. Ander huurhuis is er ook niet of duurder waarschijnlijk. Etc etc etc etc en etc.
@CalamityJane | 28-11-20 | 19:25:
Sociale huur gaat al een groot deel gemeenschapsgeld in, en betrokkene vangt max huursubsidie.
Afbetaald onroerend goed is iemands eigendom, dat kan de staat niet claimen. (tot zover de theorie want uw idee van inkwartiering zie ik nog wel een keer serieus overwogen worden)
@Lorejas | 28-11-20 | 19:28:
Niet door een enkele 72 jarige, maar het gegeven dat het een terugkerend item is in de politiek zegt mij dat er misschien wel een beetje veel van dergelijke 72 jarigen zijn.
Kleinere woningen, die ook nog eens doelgroepgericht zijn, zijn wel degelijk voorhanden, maar gewoon geen zin in.
Maar de sociale huurwoning blijft. Verandert niks aan gemeensschapsgeld saldo.
Doelgroepgericht? Niet elke 72 jarige is dezelfde 72 jarige. Elke 72 jarige dan maar wegstoppen in de 72 jarigen buurtjes ofzo? Soort saneer maar weg?
@Lorejas | 28-11-20 | 19:48:
Niet zo zwart - wit gelijk, die kleinere woningen staan ook gewoon aan het speelpleintje hoor.
Let's call it a draw. Ik deels gelijk en jij hebt ook deels wel gelijk.
We hebben de blunder gemaakt om die mensen hierheen te halen, maar we hadden geld daarheen moeten sturen om ze het daar zelf olv de UN op te laten knappen. Ik snap niet hoe je veiligelandiers hier in een azc kan proppen terwijl al van tevoren vast staat dat die met geen mogelijkheid hier toegelaten zullen worden.
Geld sturen? Je kunt iemand beter een hengel geven dan een vis.
Er is al 4000 miljard naar dat werelddeel overgemaakt. Zou zeggen, als u denkt dat dat de oplossing is, staat u vrij om daarginder te investeren.
@Quib | 28-11-20 | 18:49:
Nog beter: Leer ze hoe ze een hengel moeten maken,
Maar wees dan (als Europa) ook zo eerlijk om naderhand geen importbelemeringen op te werpen als ze ons hun vis willen verkopen.
wij stuurden daar toch ooit ontwikkelingscentjes daar naar toe? Niks mee gedaan daar ?
@gebochelde | 28-11-20 | 19:01:
Jazeker wel, Mercedes, Kalashnikov, General Electric, Toyota, Shell en nog zo wat vrienden van Rutte c.s. hebben daar leuke jaarcijfers aan overgehouden.
@gebochelde | 28-11-20 | 19:01: Ooit is er eens 40 miljoen overgemaakt aan de Palestijnen voor de aanleg van een zeehaven. Die is er nooit gekomen en het geld is hoogstwaarschijnlijk in de zakken van Arafat cs. beland. Maar misschien weet de echtgenoot van Kaag daar meer van.
In de jaren 80;werden in Egypte fabrieken gebouwd om melk te steriliseren en pasteuriseren. Betaald door de VN en Europese landen. Boeren uit Europa kregen subsidie om zich daar te vestigen met hun veestapels en zo de melkproductie op peil te krijgen. Vervolgens stuurde Unicef miljarden tonnen melkpoeder op uit de westerse overproductie. Gevolg? Fabrieken staan stil en boeren gingen failliet. Op die manier gaat het keer op keer. We zagen het ook in Zimbabwe een jaar of 10:terug. Waar de westerse boeren vervolgens werden uitgemoord en de melkpoeder in de fonteinen van Mugabe werd gegooid. Gaf zo een mooi effect.... Paarlen voor de zwijnen.
Catshuis-overleg mislukte door CDA.
Pijnlijke miscommunicatie en onenigheid binnen de CDA-top leidden begin 2012 de val van het eerste kabinet-Rutte in. Daardoor kon partijleider Verhagen uiteindelijk niet leveren wat hij al aan PVV-leider Wilders had voorgespiegeld. Het verklaart waarom Wilders alsnog opbrak na zeven weken onderhandelen in het Catshuis, met een begrotingsakkoord al in zicht.
Artikel uit de Volkskrant van 22 feb 2014. Terwijl menigeen denkt dat de PVV schuldig is aan het mislukken van het Catshuis-overleg, bleek het CDA de schuldige.
Laat bovenstaande nu voor eens en altijd duidelijk zijn De PVV is niet schuldig aan het klappen in 2014. Gelukkig heb ik dit bewaard. Het CDA is dus de schuldige!
Mooi deze terechtwijzing.
Kan GeenStijl niet eens gaan roeren in de VVD? Er moet toch wel 1 gewetensvolle VVD-er te vinden zijn, die met het bewijs kan komen dat Rutte direct na de verkiezingen bekend gaat maken geen partijleider meer te willen zijn, en de stap naar Brussel maakt. Ik heb liever dat dat 1 week voor dan 1 week na de verkiezingen bekend wordt. Zou een landslide betekenen, richting? PVV?
Ja iemand die de beerput eens opentrekt. Er zijn genoeg afvalligen maar die blijven gesloten, alsof ze bang zijn.
@Rdock | 28-11-20 | 18:38: De VVD is al zo'n beetje 7 jaar op rij de partij met de meeste integriteitsaffaires. Ik weet niet of GS de mensen heeft om die door jou benoemde beerput in kaart te gaan brengen.
Tsja..., het begint wel op te vallen dat 'VVD-minister zonder portefeuille' Sander Dekker steeds vaker in de media begint op te duiken. Alvast beetje warmlopen voor ná de verkiezingen 2021?
Sander Dekker. De man van vele beloftes en vele onafgesloten dossiers.
"gewetensvolle VVD'er"
Dat vind ik net zo'n mooie vondst als "Perron 9¾" uit de Harry Potter reeks.
Ik wil ongezien ruilen met mijn inkomen en dat van directeur Abdeluheb Choho van Vluchtelingenwerk en ik denk velen met mij. en als iets 'm niet aanstaat roept ie uiteraard meteen racisme. Neemt niet weg dat Roekeloze Knol uitermate ongeschikt is voor haar functie.
Knol, Dijkhof, Wiebes noem maar op. Het zijn gewoon miskleunen, een spoor van ellende achterlatend.
De VVD colonne doet het fantastisch voor de asielindustrie en dan nog klagen.
De echtscheiding advocaat word afgeschaft maar de asieladvocaat blijft ongetwijfeld wel.
Dus voor de stemmers die nog twijfelen U heeft een week na de Lock down de keuze of de partij van leugen en bedrog uw sympathie heeft.
Voor de kleinere ondernemers is de VVD een werkelijk pain in the ass! En dat is helaas de realiteit, jammer.
Het blijft scheef dat Broekers-Knol de gemeenten verplicht, om statushouders bij het bereiken van de 18-jarige leeftijd te huisvesten. In de praktijk betekent dit namelijk, dat zij veelal met voorrang een sociale huurwoning krijgen toegewezen. [ Trouw nl 3-11-'20 (16:02): cs b32b6f31 ].
Het zou richting de anderen op de wachtlijst eerlijker zijn, wanneer statushouders gewoon achter in de rij zouden aansluiten.
Hé, BLM werkt ook door in het huisvesten van...
Dat wegnemen van voorrang brullen ze ook elke keer rondom de verkiezingen. Tot op heden gaan gemeente na gemeente door met wel voorrang verlenen. Absurd. Welkom hier is je plekje.
Laat een statushouder een cartoon van Mohammed zien en je weet precies wat de status van zo'n invasiër is. Zie onthoofding Parijs.
@Lorejas | 28-11-20 | 18:26: behalve oa Almelo: www.tubantia.nl/almelo/zege-voor-pvv-...
Hulde voor Almelo dan.
"Het zou richting de anderen op de wachtlijst eerlijker zijn, wanneer statushouders gewoon achter in de rij zouden aansluiten."
Dat is landelijk al officieel vastgelegd, alleen willen de meeste gemeenten dit niet toepassen.
Officieel mogen statushouders geen voorrang meer worden verleend, maar de praktijk is nog steeds anders.
Prima, dan sluiten ze achter in de rij aan, en waar verblijven ze al die tijd dan ?
@der_feldwebel | 28-11-20 | 20:06: we schijnen overcapaciteit te hebben in gevangenissen
@druipsmurf, 19:40 uur: Dat de gemeenten officieel geen voorrang zouden mogen geven bij het toewijzen van een sociale huurwoning aan een statushouder die 18 jaar wordt, lijkt mij tegenstrijdig, want Broekers-Knol verplicht de gemeenten wél om periodiek statushouders van het asielzoekerscentrum 'over te nemen' en in gewone woningen te huisvesten. Hoe gaat dat dan in de praktijk?
@intrigant | 28-11-20 | 20:20:
Goed plan, laten we het doen van een asielaanvraag strafbaar stellen en statushouders - die overigens dezelfde rechten en plichten hebben als u en ik - met hun gezinnen als delinquenten in gevangenissen gooien, nadat ze al (vaak meerdere) jaren op een AZC gewoond hebben.
Dat zal ze leren hun shithole country te ontvluchten.
Dat strafbaar stellen was geen onderdeel van mijn idee evenals het opsluiten. Ik zeg alleen dat als er geen plaats is in Azcs, dat leegstaande gevangenissen dan uitkomst kunnen bieden. Vaak komen asielzoekers (m) overigens zonder gezin.
@der_feldwebel | 28-11-20 | 20:06: Dat geldt toch net zo goed voor de Nederlandse wachtenden die steeds overgeslagen worden?
@intrigant | 28-11-20 | 21:10:
In Doetinchem was een plan om de leegstaande Kruisberg gevangenis om te bouwen naar studio's voor jongeren.
Plan afgefakkeld, want niemand wilde het financierings risico nemen.
Datzelfde probleem loopt het COA ook tegenaan, je kunt niet 1 op 1 een gevangenis gebruiken voor huisvesting van burgers (want dat zijn statushouders nu eenmaal), er moeten dan zo ongekend veel aanpassingen gemaakt worden dat het financieel niet verantwoord meer is.
@5611 | 28-11-20 | 21:19:
Eensch, ik zal ook niet beweren dat daar geen pijn zit.
Echter hebben NLD'se wachtenden - de uitzonderingen daargelaten natuurlijk - huisvesting bij ouders of familie, hebben zij een sociaal vangnet en hoeven zij niet meer in te burgeren, om maar wat zaken te noemen.
En het laatste gaat nu eenmaal erg lastig binnen de muren van een AZC, of als je op een locatie woont met alleen maar anderstaligen.
Waardoor je als statushouder nog meer op achterstand komt, en nog minder kansen hebt op de arbeidsmarkt.
Lang verhaal kort, het is een finaal uit de klauw gelopen proces waarbij allerlei wetgeving elkaar in de weg zit en waar ook geen makkelijke noch snelle oplossing voor is.
En die gaat er ook niet komen, ook niet als de PVV op 50 zetels eindigt.
@Feldwebel 22.13:
Zijn deze nieuwe "Nederlanders" überhaupt financieel te verantwoorden?
Ik vind dat je te veel verantwoordelijkheid bij het relatief zeer kleine ontvangende land legt.
Onze prioriteiten zouden ergens anders moeten liggen, en het COA moet sterk worden geminimaliseerd.
@der_feldwebel, 28-11-2020, (22.21): U hanteert aan het eind van uw betoog een doorzichtige drogreden, door te suggereren dat dit soort standpunten exclusief voorbehouden zouden zijn aan partijen op (uiterst) rechts. Daarmee creëert u ten onrechte een valse links-rechts-tegenstelling.
Deze oplossing past namelijk ook gewoon bij het genuanceerde, politieke midden.
Waarom zouden statushouders die 18 jaar worden niet gewoon wat langer in het AZC kunnen blijven wonen? Daar kunnen begeleiding en taallessen zelfs veel beter groepsgewijs geregeld (gaan) worden. Na een gedegen inburgering en succesvolle integratie (goede taalbeheersing, adequate opleiding en vast werk, etc.) kunnen deze jongeren na verloop van tijd op eigen kracht doorstromen naar een reguliere woning. Andere jongeren die 18 jaar worden moet immers ook hun plek in de maatschappij veroveren met opleiding en werk. Op dit punt moeten we onze jongvolwassen allemaal gelijk behandelen.
En dan gaan al die zogenaamde democratische partijen aan de vooravond van de verkiezing scanderen dat ze niet gaan samenwerken met FvD of PVV(veel keus is er niet mee).
Hoezo democratie????Dat is een dikke middenvinger naar u als kiezer. Oppakken en vastzetten.
Kortom, beste kiezer uw stem is geen donder waard. Dat hebben we de laatste verkiezingen helaas te vaak gezien.
Bi j niet stemmen geef je ze echter helemaal een carte blanche. Bij wel stemmen dwing je ze in ieder geval nog om zich zich in allerlei onmogelijke bochten te wringen om dat te doen wat ze zelf willen en de kiezer te passeren
Ik zeg altijd maar zo; wie niet stemt moet vier jaar lang zijn muil houden, je wilde niet gehoord worden, je wordt niet gehoord!
¨Helaas moet ik tevens concluderen dat bij méérdere ministeries het algehele plaatje ontbreekt. Ik twijfel regelmatig aan de goede wil, als telkens blijkt dat diverse inspanningen vooralsnog onvoldoende tot geen resultaat opleveren."
Vlegels van kaliber lullo's (Jiskefet) hebben zware schade bij FvD veroor-
zaakt. Edoch, stem nooit kartel/links. 't Lijkt empirisch bewezen dat de
wekelijkse invasie met bussen uit Dld. draait op een geheime overeenkomst
en Verboten de Bevolking te vertellen! Omvolking lachend doordrukken!
René lady wordt gewoon door Teflon Rutte gedumpt tijdens de eerst volgende verkiezing. Geen man overboord.
Vraag me alleen af of die Tena lady dat door heeft.
Volgens mij niet en is ze te druk bezig met het rijgen van haar nieuwe parelketting
Als ze tegen die tijd nog weet waar ze het doosje met parels gelaten heeft.
Waarom is de tegel van cwi cliënt hieronder gejorist? Stond niks vreemds in
"Vreemd" is een relatief begrip.
@Quib | 28-11-20 | 18:15: Hij vroeg alleen waar ie op moest stemmen a.s. maart. Heel vreemd dit.
Ja, wat nu met je 17 maart. Je stem is geen ene fok waard. Indien je na de verkiezingen je tanden hebt gepoetst en naar bed gaat, zijn de bekende compromissen al weer gemaakt en zijn alle beloftes onder de zon gesmolten.
Dus beste beeldbuis kinderen, slaap rustig verder en accepteer eenvoudig dat er eind volgend jaar geen 27.000 huizen nodig zijn voor de Middellandse zee reizigers maar het dubbele. Kapot is het land en kapot zal het gaan en Teflon Rutte stevent op een nieuwe overwinning af. Daar doet een PVV niets aan af.
dat hangt er maar van af. Hoe meer mensen PVV stemmen, des te meer water Rutte bij de wijn moet doen om een coalitie te vormen, en des te meer onvrede over zwalkend beleid.
Na de verkiezingen? Ik gok dat Rutte al in conclaaf is met GL/ CDA/ PvdA voor een warm links kabinet.
Een vroegere collega en ik hebben het ooit eens gehad over het noemen van de "kroonjuwelen" van een partij in het verkiezingsprogramma. Een lijst van 1 tot en met 10.
Over de punten 1 tot en met 3 gaat nooit onderhandeld worden, punt 4 tot en met 7 zijn inwisselbaar tijdens coalitiebesprekingen en punt 8, 9 en 10 kunnen zo overboord. Misschien dat we als kiezer partijen dan aan hun beloftes kunnen houden.
@me163komet | 28-11-20 | 18:13: Helaas, de meeste lemmingen stemmen weer als vanouds. 40 zetels volgens de peilingen voor VVD. En zelfs. En zelfs dan nog, de gevestigde orde zal nooit en te nimmer mee of samen werken en overgaan tot demoniseren om het minimaliseren van deze partij zoveel mogelijk te bereiken. ( Aldus een eerdere uitspraak van Rutte, " ik ga dat partijtje van jou minimaliseren". )
Gelukkig hebben ze bij de VVD nog Dilan Yeşilgöz-Zegerius en Bente Becker die hun stinkende best doen om de omvolking van Nederland tegen te gaan.
Wow, 2 stuks. Nee maar, die hebben vast ongelooflijk veel invloed. Sarcm on
@MoonBeebe | 28-11-20 | 18:18:
Je zal ze nog vaak genoeg zien bij de staats tv en staats media totdat de nepverkiezingen voorbij zijn.
Het geheime wapen van de VDD hé.
De dames hebben de functie die Omzicht heeft bij het CDA stemmen trekken.
Bente steelt gewoon zonder blinken of blozen punten van de PVV.
@likdoorn | 28-11-20 | 18:29: Precies!
Die van de hoofdletters.
De ene die kapot gemaakt is mede door....?
Ome Geert jonguh!
Zolang er videootjes over de hele wereld gaan van mooie gratis huizen in Nederland met dito gratis inrichting, gratis uitkeringen, gratis opleidingen, gratis gezondheidszorg en gratis juridische hulp, blijft de calculerende asieleiser in groten getale zich melden aan de poorten van de AZC's. Het niet zo'n groot probleem zijn als de betreffende personen zich qua opvattingen en gedragingen zou aanpassen aan de hier geldende normen, maar helaas vormt de gemiddelde asielzoeker een levensgroot probllem voor de leefbaarheid van ons land. Ze blijven gewoon komen, want de strooppot geurt heerlijk en is erg bovendien enorm groot. Ook zonder die "grappige" Broekers-Knol gaat het hele circus gewoon door, daar gaan de komende verkiezingen helaas ook niets aan veranderen, tenzij er korte termijn draconische maatregelen worden genomen.
Laat de aanpak van de asielstroom maar aan de VVD over, die zijn altijd heel streng (proest).
Er is nooit regie geweest. Het maakt niet uit wie er zit. Al decenia dezelfde ellende. Nu stroomt het volk weer massaal binnen via Gran Canaria. Wordt daar opgevangen in hotels en boekt voor 25 E een ticket naar willekeurig welke Europese stad (want shengen) zonder verder enige controle. Daar in de asielprocedure en met hulp van asieladvocaten zo lang door drammen tot verblijfsvergunning
In het verleden is de Overheid al een paar keer op de Vingers getikt door oa. Amnesty International., omdat het Gelukszoekers wegens gebrek aan ruimte, in de Gevangenis opving.
Zo triest is het, voor de buitenwereld de Barmhartige Samaritaan spelen, terwijl er al jaren een Woningtekort is.
Och, jullie schuiven allemaal graag op om plaats te maken, toch?
Na 17 maart wordt er gewoon weer een linkse coalitie gesmeed met de VVD aan het roer en gaat het vernietigen van Nederland vrolijk door.
Ja, Vijf over Rood heet het regeerakkoord.
Is ze in maroko toch ook keer naar huis gestuurd zouden de mensen uit die streek hier een mooi voorbeeld aan kunnen nemen .
Ze is niet naar huis gestuurd, maar was niet eens welkom en men weigerde met haar te praten.
Ze zullen toen wel zoiets hebben afgesproken als het over 8 jaar nog een keer te proberen, eenmaal in Nederland noemde Ankie dat ze een deal met de Marokkanen ha afgedwongen.
@bananabanana | 28-11-20 | 17:56: Wordt het niet eens tijd om als Nederlander de racisme kaart te trekken. Marokkanen EN Turken tonen racistisch gedrag tov Nederlanders. Was het ook geen Marokkaan die 2 x over die arme Nederlaner reed deze week. De politie wilde geen uitspraak doen over de identiteit van de 18 jarige dader. Nou dan weet ik genoeg
Panterprint oma Knol, badeend Wybes. Je zou bijna meelij krijgen als het niet zo triest was.
Haha Wiebes, lijkt rechtstreeks weggelopen uit de Efteling. Kan mij ook niet voorstellen dat er ook maar één iemand op hem gestemd heeft.
Het is niet echt een ‘cougar’ Idd.
@BozePaarseMan | 28-11-20 | 17:52: De beste man ligt het liefst in bad te luisteren naar klassieke muziek. Stel voor dat madame Knol erbij schuift met een fles bubbels. Wegwezen, kshht.
Het Fochterloerveen, park de Hoge Veluwe. Plaats genoeg
Zit al een hek omheen.
In Drenthe is nog plaats genoeg. Daar kunnen er zeker op korte termijn een miljoen worden gehuisvest. Barakken zijn snel te bouwen.
De grenzen gaan net dicht in Drenthe. Helaas....
Mooi. Kunnen ze er niet meer uit. Veel plezier ermee.
Het is weer gezellig in Parijs. Geen idee waar het dit keer over gaat maar ze zijn boos. youtu.be/0CWsapFZ8fc
Ze zijn booooos omdat Macron het Islamitisch extremisme in Frankrijk wil aanpakken. Je mag dus nu in Frankrijk niet meer in de moskee oproepen om een leraar die een onwelvallig plaatje laat zien zijn kop er af te snijden. Daarom is men dus nu boos.
Ze zijn boos dat ze niet meer geweld van politie agenten mogen filmen. De politie is daar nu weer de boeman op weg naar een anarchie.
Verbod op filmen van politie.
Pas als Fransen niet boos zijn, dan moet je je zorgen gaan maken.
Het asielbeleid is het meest inefficiënte beleid van Den Haag. Verreweg het grootste deel van het hele budget wordt besteed aan mensen voor wie het niet bedoeld is. Er wordt tot sint-juttemis doorgeprocedeerd, uitzetting faalt al jaren. en van degenen die wèl een status krijgen is ook nog een heel groot deel het voordeel van de twijfel gegund.
Je vraagt je dus af waarom er überhaupt een procedure nodig is. Alles wat binnenkomt blijft toch hangen, zelfs criminelen en verkrachters. Als je al die ongenode gasten direct bij binnenkomst een verblijfsvergunning geeft met het recht om die later altijd weer in te trekken, verandert er verder niks behalve dan dat je een groot deel van de asielindustrie kunt ontmantelen.
Broekie-Bol dit land is vol.,
Tralalalah!
Nee hoor. Die asielzoekers vinden hun plekje wel. Huisje hier huisje daar.
Over de asielinstroom gesproken, de cijfers liegen niet en Rutte altijd wel.
Op zich hebben ze bij de VVD daar al jaren een goed politiek plan voor, opvang in de regio. Gaan ze daar vanzelf nadenken en misschien ook eens naar de imam luisteren en wel aan geboortebeperking doen.
Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat 15 landen verderop hun eigen bevolking en cultuur laten verslonzen, omdat het in al die islamitische heilstaten een zooi is. Daar steekt X66 wel een stokje voor, we zijn immers niet homofoob, voor cultuur, voor VVMU, voor gelijkwaardigheid van man en vrouw enzovoort.
"17 maart, mensen". Werkelijk? Denkt men nu echt dat er dan iets wezenlijks gaat veranderen? De 2e grootste partij PVV word al jaren genegeerd omdat zij uit het Catshuis weggelopen zouden zijn. De werkelijke reden, namelijk dat de PVV niet akkoord ging met de bezuinigingen op de verzorgingshuizen ( sluiting) wordt nog steeds niet benoemd. En iedereen kan zien waar die bezuinigingen toe hebben geleid. Nu probeert de VVD opnieuw zieltjes te winnen met voorstellen als sluiten van de grenzen om de immigratiestroom te beperken.
Ik kan nu al voorspellen dat dit voorstel als sneeuw voor de zon verdwijnt na de verkiezingen. Volgens tellingen zou de VVD nog steeds op ruim 40 zetels staan. Met dank aan de lemmingen die wederom aan het roer staan van de totale vernietiging van de Nederlandse cultuur, normen en waarden onder het mom, ik ben een deuger en jij bent fout.
Duidelijker kan u het niet verwoorden.
Er komt een moment dat de PVV zo veel stemmen heeft dat ze er niet meer omheen komen, en dat Rutte een dusdanig vreemde coalitie moet vormen ( ik noem maar wat VVD met Denk en Bijeen in een kabinet) om aan de macht te blijven dat je een onwerkzame situatie krijgt en Rutte 4 valt.
40 VVD zetels is prima, De overige 110 is meer dan genoeg.
@me163komet | 28-11-20 | 17:41: Niet met de lemmingen in dit land.
@me163komet enig realiteitsbesef is aan een aanzienlijk deel van de kiezers niet besteed. Dus nee, de PVV mag weer tot 2025 kansloos van de zijlijn gillen.
Maar de VVD heeft nu strenge immigratiemaatregelen in het programma staan, dus alles komt goed! *proest*
@Knisperende_Tissue | 28-11-20 | 18:08: haha, ja ze waren ook tegen het terughalen van IS bruiden.
Komt er na de verkiezingen weer een Ministerie van grensbewaking?
Dat hangt van de stemresultaten af.
Ergens voorzie ik dat Mark deze hete aardappel in de schoot van zijn Rutte-4 coalitie-partner Klaver gooien gaat als wisselgeld voor de zoveelste poot die hij ons mag uitdraaien. Wellicht een leuke functie voor Jesse's #9? Kan Ankie weer met pensioen.
"Een glas, een plas. 17 maart mensen."
Exact, dan gaan we weer vier jaar tegen de zelfde kartelpartijen onder Rutte aankijken.
De PVV wordt hoe dan ook automatisch uitgesloten al zouden ze de helft van de zetels minus een zetel hebben, partijen die eventueel met de PVV een coalitie zouden willen vormen worden bedreigd met eeuwige uitsluiting, en Rutte zou de meest vreemde coalitie aller tijden maken om toch maar -buiten de PVV om- aan de macht te blijven. Ongeacht of hij daarmee het land volledig mee ten gronde zou richten.
Beter openlijk de dictatuur uitroepen. Oppositie partijen mogen enkel legend briefjes inleveren. Dat is geen democratie meer te noemen. En voor degene die adviseert naar N.korea te verhuizen. Je hebt dictaturen in verschillende gradaties.
Daar waar partijen stelselmatig worden buitengesloten kun je spreken van een 'tedere' tirannie.
Vergelijken kan ik zelf ook.
@CalamityJane | 28-11-20 | 17:44:
De kandidaat-dictator is - helaas voor u - in de afgelopen week van zijn voetstuk gelazerd.
Kandidaat dictator? Ik bedoel de karteldictatuur in het nu.
Het probleem met de vluchtelingen industrie is dat het een volwaardige bedrijfstak is geworden waar alle betrokkenen zo veel mogelijk productie willen draaien.
Als van alle 10 vluchtelingen er 1 een echte vluchteling is en de overige 9 een gelukszoeker dan zou je die overige 9 terug moeten sturen.
Maar dat gebeurd niet. Sterker nog, het tegenovergestelde gebeurd waar we stichtingen subsidieren om maar ze veel mogelijk gelukszoekers op te pikken vanaf het strand in Noord Afrika om ze dat per boot naar Europa te brengen.
Diegene die het hardste klagen over het huisvestingstekort voor de vluchtelingen hebben daar zelf schuld aan door al die gelukszoekers hier naar toe te halen.
Laat ik de kop herschrijven: "Directeur mensensmokkel-facilitair bedrijf 'Vluchtelingenwerk' zeer ontevreden over de geringe doorstroom."
Klopt als een bus ab.
exact
INstroom. doorstroom zal ze een worst zijn.
Zit lekker in een duur kantoor (subsidie), draagt een terndy confectiepakje en doesnot give a rats ass about us.
„Tenten, daar hebben we het nu niet over, dat is het uiterste redmiddel, dat is crisisnoodopvang.”
Ja, maar het is toch crisis? En zo'n 'hippe' yurt dan? Daarin wonen mensen al honderden jaren, ook in een koud klimaat.
Migrantenyurts. Klap je ook zo weer in. Kan er af en toe ook weer een huissie naar een Nederlandse dertiger die nog bij z'n ouders moet wonen.
Nee, dan discrimineer je, en jantje blijft maar lekker bij zijn ouders wonen.
Het mes snijdt aan twee kanten, lagere kosten en minder aanzuigende werking.
Gewoon een Europees beleid met aanvragen in het land van herkomst en afstemming op vraag van de arbeidsmarkt van het land. Na vijf of 10 jaar gewerkt te hebben weer terug naar land van herkomst en je eigen land opbouwen. Elk jaar 10% belastingvrij sparen en na een jaar teruggekeerd te zijn uitkeren in vier jaar om te zorgen dat ze echt wat doen voor hun land. Kunnen faalhaas broekers knol en vluchtelingen werk opdoeken en kunnen beide echt wat gaan bijdragen aan ons land.
Ja maar, da's niet handig want de kinderen zijn dan al geworteld. Dus zielig, dus gratie, dus gratis huis, dus bouwen, bouwen (nog even wat boeren wegpesten en het X66 plan blijkt zogenaamd de oplossing).
Onze EU vrienden weigeren het delen van vingerafdrukken, zodat er geen bewijs is dat migranten al in 10 EU landen een asielaanvraag gedaan hebben.
"17 maart mensen."
Ja, en dan?.. Gewoon niet meer stemmen?.. FvD is er immers niet meer, althans er is daar bijna niets meer van over.
De PVV is geen optie want deze komt toch niet in het kabinet. Hooguit leuk voor een protest stem. De VVD dan? Onder de VVD is de jaarlijkse immigratie alleen maar gestegen. Kralen-madam Broekers-Knol staat symbool voor de totale onwil en onkunde bij de VVD.
Blijf op 17 maart maar lekker de hele dag in bed liggen mensen. Nederland is toch al verloren.
De VVD is verworden tot een partij voor immigratie. Over 20 jaar mag ik mijn kleinkinderen gaan uitleggen waarom er geen huizen meer beschikbaar zijn en de vrouwen met allahmaal hoofddoeken rondlopen.
Ja inderdaad, "17 maart mensen." Wat een gelul van GeenStijl. En dan PVV stemmen ofzo?
We beginnen helemaal niks op 17 maart. Het is fucked.
PVV is juist wel een optie omdat a) iedereen met de PVV in het kabinet wil als de PVV de grootste partij is. en b) dat het voor een kabinet zonder PVV heel moeilijk wordt om een meerderheid te halen, bijna alle overige partijen in de regering komen, waardoor ze het helemaal nergens meer over eens worden. En dat is misschien nog wel het beste voor b.v. Nederland. gewoon 4 jaar lang helemaal niets veranderen.
Stem dan toch maar op de PVV, want geen stem is in het beste geval een verloren stem, en in het slechtste geval -via de kiesdeler- toch een stem op de VVD of - the horror- D66.
Buiten dat is de vrijheid om te stemmen een luxe waarvoor in vele landen nog dagelijks mensen worden omgebracht of sterven, dus maak gebruik van je recht!
Gewoon PVV stemmen... Opdat we later wel kunnen zeggen dat we gepoogd hebben om het tij te keren. Een stem op andere partijen is een stem op meer aieleisers en moslims in Nederland.
Twee opties, of je stemt toch PVV als je tegen het "gevestigde kabinet bent, of je stemt blanco (wat volgens mij moet kunnen) zodat een niet uitgebrachte stem automatisch bij de grootste partijen worden verdeeld. Maar verder is het küt zoals het nu is.
Helaas moet ik mijn zoon van 25 nu al vertellen dat er geen huurwoning vrijkomt.
In de particulier sector wel. € 1.000,00-€ 1.200,00 per maand. Als logistiek medewerker een no go.
Dan maar deze weer naar die huizen/appartementen wezen kijken.
Sorry zegt de makelaar je moet fors overbieden want er hebben zich al drie beleggers gemeld. Kortom, gaat het niet worden. Compleet gek die land. Speculeren met starters woningen.
@Southpark | 28-11-20 | 18:30:
Er zijn regio's in dit land waar je voor tussen de 750 en 1000 een prima appartement kunt huren.
En logistiek medewerker kun je overal worden.
de vraag is of je ervoor wilt verkassen.
@der_feldwebel | 28-11-20 | 18:34: we kunnen onze jongeren ook in Afrika huisvesten. Daar schijnen wel wat plaggenhutten leeg te staan. En dan kunnen de Afrikanen mooi in Nederland komen wonen.
@intrigant | 28-11-20 | 20:06:
Jongeren leren sparen in plaats van feesten en spenderen zou ook kunnen helpen,
Dan hebben ze een startkapitaal en zijn ze niet zo hulpeloos aangewezen op de sociale huur.
@der_feldwebel | 28-11-20 | 20:17: Is sowieso een goed idee om kinderen te leren goed met geld om te gaan.
@der_feldwebel | 28-11-20 | 20:17:
Tegen die woekerprijzen voor een woning kun je niet meer tegenop sparen. Als starter heb je nu een probleem.
Wat een gejank van vluchtelingenwerk. De meesten zijn door verschillende landen n Europa gereisd op zoek naar de beste voorzieningen. Jammer dat het dan hier tegen valt maar je kan ook nog verder reizen.
Polen, Hongarije, Elstand, letland, Litouwen? Ze kijken wel uit, hier krijg je alles, daar moet je het zelf verdienen en is de politie zeker niet begripvol.
Buiten dat nemen die landen wel degelijk vluchtelinge op uit landen als wit rusland en de Oekraine, maar dat wordt angstvallig verzwegen.
Wanbeleid is ook beleid en juist hiervoor moet je tegenwoordig bij de VVD zijn.
Gezien haar CV dus nog nooit in haar leven een Euro zelfstandig verdiend. Feitelijk net zo'n handen ophoudende dan al die vluchtelingen, en beiden en allemaal levend van belastinggeld.
Hyacinth Broekers Knol, de kwaliteitsimpuls van de VVD.
Wie kun je op een gegeven moment nog opofferen? Het raakt een keer op. Nou maar te hopen dat ze geen Corona krijgt, of met iemand van D66 in aanraking komt.
Hyacinth Emmer inderdaad, nu denk ik meer aan die zenuwachtige buurvrouw trouwens
Hyacinth bezat in ieder geval nog enige assertiviteit...
Bij gebrek aan gewicht omhoog gevallen. Dat is nu zo'n beetje het niveau van de VVD.
Als ze een bloem zou zijn zou het geen hyacint zijn maar een narcis(t)
@der_feldwebel | 28-11-20 | 17:28: It’s Bouquet not Bucket
FvD ten gronde en de asielindustrie draait topproductie Wat. Een. Bizarre. Tijd.
Moet Nederland zich aanpassen aan de stroom asielzoekers die vluchtelingenwerk genereert en dat NL daaraan verantwoording moet afleggen? Kan het niet zijn dat we vol zitten met ons oppervlakte en dat we zelf te maken hebben met een woningtekort, milieuproblemen waar waardoor we minder woningen kunnen bouwen, etc etc etc?
Ik vraag me al langer af waarom vluchtelingen niet verdeeld worden qua bevolkingsdichtheid per land.
@brie-de-penis | 28-11-20 | 17:51: Odat ze bij ons heel hard roepen dat er nog rustig veel meer bij kunnen. Dat zijn overigens meestal degenen die er werk door hebben.
Theo Hiddema wordt nu al gemist.
Hiddema zou op dit terrein de PVV van advies moeten voorzien, ideaal voor de komende debatten. Kan Geert Rutte gortdroog met de exacte wetten en regels om de oren slaan waarom dit "ons niet langer hoeft te overkomen" want volgens regel dit en subparagraaf zo kunnen we prima dit... .
Broekers-Knol zit de rit uit net zoals al die andere lichtgewichten in Rutte 3. Het korte lontje van Rutte zorgt daar wel voor.
Vluchtelingenwerk is boos dat het COA het tempo van het actief binnenhalen van afrikaanse sprinkhanen door Vluchtelingenwerk niet bij kan houden.
Vluchtelingenwerk zou die mensensmokkel ook gewoon kunnen stoppen.
Daar leven momenteel hele volksstammen van, de asielindustrie.
In plaats van tijdelijke opvang, gaan we de lieden die (terecht of onterecht) hier aanwaaien, van het wieg tot het graf verzorgen. Een eerstejaars student economie kan wel uitleggen dat dit onbetaalbaar is. Rutte en zijn kompanen denken nog geen dag vooruit en zadelen Nederland op met eeuwen van ellende.
Mij lijkt ‘Vluchtelingen’werk onderdeel van het probleem, maar wie ben ik.
Niet helemaal mee eens. Heb er zelf gewerkt als vrijwilliger. Je helpt een status houder in 6 maanden zelf z’n post te beantwoorden. Je gaat mee kijken naar huisvesting, gaat met hem/haar (meestal hem) naar een bank, meestal Rabobank, opent een bankrekening en sluit een aansprakelijkheidsverzekering af. Oh ja, en je helpt bij betalingsregelingen want het gaat meestal meteen fout.
@Sinterbikske | 28-11-20 | 17:22: haha en toen back 2 reality na 6 maanden?
@Sinterbikske | 28-11-20 | 17:22:
Een deel van dat werk heb ik ooit met en voor expats opgeknapt, maar dat zijn hoogopgeleide mensen die ons wat te bieden hebben, door werkgevers hiernaartoe werden gehaald om... en zo min mogelijk rompslomp en gezeik aan de kop wilden hebben omdat hun tijd erg kostbaar was. Een van de leukere onderdelen van het werk was dat.
@Sinterbikske | 28-11-20 | 17:22: Die mensen moeten hier niet zijn in the first place.
@icicle | 28-11-20 | 17:36: daar kwam ik ook achter.
@Graaisnaaiert | 28-11-20 | 17:26: worden 9 van de 10 x ook compleet overgewaardeerd en betaald, die expats. Keer een Nigeriaanse familie begeleidt die voor Shell werkte. Mensen waren bijgelovig als de neten en bang voor spoken!
@Nanker Phelge | 28-11-20 | 17:42: haha, als je problemen hebt met je computer kun je ook gewoon de helpdesk in India bellen toch?
Alleen de naam al, vluchtelingen-werk. Het is een bedrijfstak geworden waar vele duizenden hun brood (met goed beleg) mee verdienen. En van de andere kant, een vluchteling die gaat werken........ Ik heb ze nog niet gezien in de bedrijfstak waar ik werkzaam ben, maar ze toch om mensen staan te springen (springen niet letterlijk genomen met springstof trouwens)
@Nanker Phelge | 28-11-20 | 17:42:
Ik werkte voornamelijk met en voor onderzoekers uit China en management uit de EU. Maar de culturele factor kun je inderdaad niet 1,2,3 uitgummen. Interessant was trouwens ook hoe ze tegen bepaalde aspecten van de Nederlander aankeken, met name de macht van laat ik zeggen "de stempelzetters" hier. Was een leerzame ervaring, die spiegel.
Dit moet ophouden. Het is niet meer aan de bevolking te verkopen dat je kinderen geen huis kunnen krijgen terwijl er 24.000 woningen voor statushouders moeten komen. Alle begrip voor vluchtelingen maar de grens is bereikt. We kunnen dit niet meer aan en de bevolking is het zat.
De pyramide moet blijven groeien. That's it. Incoming soon: kwart Ethiopië.
Niet alleen kinderen die geen huis kunnen krijgen.
Wat dacht je bij scheiding... het is niet voor niets dat mensen hun toevlucht zoeken tot een stacaravan.
@Papa Jones | 28-11-20 | 17:23:
Ach , U heeft een stacaravean? Mooi, dan heeft U dus onderdak en kunnen we U van de lijst spoedeisend schrappen.
Misschien helpt het om eens iemand van de PVV directeur van het COA, Vluchtelingenwerk, ABK 2.0 en al die andere pamperinstanties te maken.
Weten we meteen of het onwil of onkunde is, al naar gelang de resultaten.
Wat Benthe Becker zo af en toe voor de buhne oplepelt ( mens leest ongetwijfeld GeenStijl ) klinkt allemaal heel redelijk maar zolang de VVD ( ALDE! ) en linkser het politiek voor het zeggen heeft gaat er echt niets gebeuren.
Vraag aan Kuif: Die 5 jaar hier is auto-permastay-regeling. Dat is iets wat jullie NU kunnen regelen. Waarom is dat nog niet gebeurd? Kun je er zo doordrukken, zonder internationale regels en afspraken. Je hebt VVD-ers op de betreffende posities zitten, er zijn bijna verkiezingen, ik zeg hophop, doen! Al was het maar voor de beeldvorming, dat er daadwerkelijk echt iets te kiezen valt straks tussen de VVD en GL/PVDA/X66. Zo niet, zijn jullie voor eeuwig bij mij af, zelfs als de PVV om wat voor reden dan ook implodeert.
Al zou de PVV de grootste worden, dan nog zal het heel moeilijk worden de informele baantjesmolen van burgermeesters, directeuren van een semi- overheidsinstelling of een andere maatschappelijk belangrijke functie te doorbreken. Dan moet je eerst openlijk de religie van de politieke correctheid en de hoogmis van het openlijk deugen hebben beleden.
net zoals bij een topsport voetbalwedstrijd, niet te lang laten zwalken. Spelers wisselen hier dus de wissel Bente Beckers -Broekers-Knol. Rita Verdonk waar ben je.....
- rechtenstudie aan... universiteit leiden
- universitair docent en medewerker aan .. universiteit leiden van 1971-2012 (40 jaar dezelfde werkgever)
- 1986-1997 Gemeenteraadslid Bloemendaal (je moet toch wat)
- directeur van een oefenrechtbank voor ... universiteit leiden (ook maar erbij)
- Pensioen in 2012 (een goed pensioen vast)
Nou, dan maar
- staatssecretaris van Justitie en Veiligheid in 2019
Kortom, een overzichtelijk veilig comfortabel goedbetaald leven met veel salaris, veel vakantie, goede regelingen en lage werkdruk en op zekere afstand van de praktijk.
Het kan een schat van een mens zijn, maar harde realiteit en echte stress kennen ze waarschijnlijk niet uit eigen ervaring.
Bubbelpolitica. Bubbelmensjes. Ken ze wel, ben ertussen opgegroeid.
@Graaisnaaiert | 28-11-20 | 17:17:
Als je geld hebt, is de vrijheid niet duur.
stress wel, wel toilet ga ik nu bevuilen? Ik heb er vandaag al 5 gehad en de onderbetaalde schoonmaakster maakt ze toch allemaal schoon, dus ze moeten ook allemaal gebruikt zijn. Keuzes keuzes keuzes, het is een zwaar leven.
Graaisnaai. Was je een zwart schaap of zo, wat maakt dat je hier nu reageert?
Ik bedoel als je ertussen opgegroeid ben bevreemd het me je hier te treffen ;-).
Er had toch meer ingezeten. Een beetje moeite, tandje erbij.
@CalamityJane | 28-11-20 | 18:58:
Stronteigenwijs, Cala. Daar komt het in feite op neer.
Weet je wie ook een hekel had aan vluchtelingen?
Japan, nog steeds trouwens
@der_feldwebel | 28-11-20 | 17:14:
Vlak Australië niet uit.
De VS
Oh je bent er wel. Denk "iemand" zal zich wel weer drukken in een VVD topic. Wat is jouw VVD visie op dit geheel? Massa import en woningnood. Los je dit nog steeds op met een stem op je god Mark Rutte? Lijkt me niet he? Bende is alleen maar erger geworden?
Vreemd dat er zoveel vrouwen op de focus/haat-lijst staan.
Zo'n Migrantenwerk-pipo moet gewoon z'n muil houden. Ook als de StaS volkomen incontinent, pardon: incompetent, is.
"17 maart mensen" stem op een man, vrouwen in de politiek werkt gewoon niet. Vrouwen op bestuurlijke functies is sowieso een no go. "17 maart mensen"stem op een man.
U doet uw nick eer aan?
Eens, bestuurlijk capabele vrouwen zijn zeer schaars. Mannen ook wel maar doen het in het algemeen toch wat beter. Ik heb sowieso nooit :'stem op een vrouw' begrepen, wat een onzin, stem op de beste kandidaat, jammer dan wanneer dat geen vrouwen zijn.
De reden dat Nederland al 40 jaar de gekke Henkie van de wereld is, is omdat Henkie eigenlijk een Joke is geworden.
De keerzijde van vrouwenemancipatie.
Nog los van de droevige inhoud van dit topic, wat is het enorm prettig (zeg maar consument aantrekkelijk) geformuleerd. Hiervoor mijn dank en complementen.
Zou die Belgische krantenmagnaat toch niet stiekem hier geïnfiltreerd zijn. Tis toch net de Volkskrant deze week dat GS.
@Trumme | 28-11-20 | 17:11: Tsss
“ maar ook om families die vanwege oorlogen en ellende huis en haard hebben moeten verlaten en hier een toekomst op willen bouwen”
Onzin! Mijn vader en mijn opa en oma gingen in WOII 60 km verderop veiligheid zoeken en toen het weer veilig was kwamen ze weer terug. Waarom moeten vluchtelingen helemaal naar de andere kant van de wereld, omdat ze vooral een beter leven willen.
precies waarom zijn plekken as Bosnië nog steeds een zooitje omdat iedere Bosniër met een beetje geld en opleiding in het buitenland zit, feitelijk surinamiseren landen op deze manier
Omdat de wereld in 60 jaar tijd misschien een tikkie veranderd is?
Maar duik gerust even in de cijfers en ontdek dat de buurlanden van o.a. Syrië al miljoenen ontheemden opvangen.
Alleen al een land als Libanon dat toch echt niet tot de meest welvarende van de regio genoemd kan worden herbergt bijna een miljoen ontheemden.
De omstandigheden waaronder dat plaatsvindt zullen wij het maar niet over hebben.
President Assad vraagt alle vluchtelingen om naar huis terug te keren. Ze krijgen allemaal ook amnestie. Maar de regeringen van de Westerse landen willen niet meewerken.... Laat dat maar eens goed doordringen. Voor mij is dat het bewijs dat die vluchtelingenstromen met opzet gecreëerd worden om Europa te overspoelen. Opzet.
@Lupuslupus | 28-11-20 | 17:16:
Assad zou ik in hun plaats ook niet vertrouwen. Los daarvan, er liggen heel veel gelijkgestemde landen om Syrie heen; die mensen hoeven echt niet naar de EU, of het nou Christenen zijn of niet. Maak asiel an sich nooit permanent, biedt die mensen geen eigen woning aan, laat ze niet aan het dagelijkse verkeer deelnemen en laat ze zwart op wit ondertekenen dat ze terugkeren zodra wij het veilig verklaren, op straffe van vreemdelingendetentie en een gepeperde rekening voor alle gemaakt kosten. Ben d'r helemaal klaar mee, dat migratiegezeik.
@Lupuslupus | 28-11-20 | 17:16:
De duivel vraag verloren zielen ook naar de hel te komen, ze krijgen allemaal een open haard en een barbeque.
De naneuk Lupus, veel achterlijker dan dit heb ik ze nog niet langs zien komen.
@der_feldwebel | 28-11-20 | 17:23: Doe normaal.
Nou, omdat ze daar tot de dood toe verzorgd en vertroeteld worden en als ze terug naar huis gaan ze aan de slag moeten. En daar hebben ze echt geen zin in.
@der_feldwebel | 28-11-20 | 17:13:
Dacht je dat mijn vader tijdens WOII in het Hilton zaten?
@Conifeer | 28-11-20 | 18:10:
Nee, dat dacht ik niet, die informatie staat namelijk helemaal niet in uw tegel.
Graai. Een mij bekend christengezin gevlucht uit Bagdad woonden een tijd in Syrië. Je kon er als christen goed toeven.
@CalamityJane | 28-11-20 | 18:45:
Assad heeft een hele tijd - als een soort Tito - de boel bijelkaar gehouden. met behulp van zijn versie van de Gestapo, dat dan wel weer.
Maar daar is al een hele tijd geen sprake meer van. Niemand is meer veilig in die regio.
Het is er vergeven van de milities en roverhoofdmannen die zich laten rondrijden in witte Toyota Landcruisers met NLD kenteken en een VVD sticker erop.
Feldwebel. Ik praat over 10 / 12 jaar geleden. Er is veel veranderd in die tijd.
Broekers-Knol? Is dat die vrouw die al een paar jaar bezig is met het maken van een afspraak met de Marokkaanse ambassade?
Een smiley.
Reken maar dat ze zich een breuk lachen om die bejaarde vrouw uit Nederland
@jack_gouda | 28-11-20 | 17:16: Ach al haar voorgangers kregen daar ook geen voet aan de grond. Dus niets nieuws onder de zon.
Ik twijfel wel aan de goede wil van Broekers-Knol. Volgens mij zit ze gewoon in een héle comfortabele zetel haar pensioen af te wachten.
Wellicht is het een optie om de instroom eens in te dammen?
Grenzen dicht voor een jaar of tien zou ik wel redelijk en billijk vinden.
Met terugwerkende kracht "voor een jaar of tien" zeer graag.
Ach, het maakt niet zo veel uit wie er precies staatssecretaris van dat asielgebeuren is, Ankie of iemand anders. Het is al sinds de jaren 80, misschien al eerder, het grootste 'hoofdpijndossier' van het hele kabinet.
Dat hele asielbeleid is al minstens 20 jaar volkomen failliet, en daar kan een staatssecretaris weinig verandering in brengen. Degenen die dat wel kunnen, zijn die 150 lieden in de Tweede Kamer. Die zouden wetgeving moeten ontwikkelen om bv illegaliteit strafbaar te maken, om het 'procedure-stapelen' onmogelijk te maken, om het automatisme van na 5 jaar een permanente verblijfsvergunning af te schaffen, al die oorlogsvluchtelingen - die 70.000 Syriërs bijvoorbeeld - van begin af aan heel duidelijk te maken dat ze zich hier niet kunnen vestigen, maar teruggaan zodra de bommen en kogelregens gestopt zijn, ook al is dat misschien na 10 jaar, al die criminele, kansloze asielzoekers uit Noord-Afrika opsluiten in gevangenissen tot ze uitgezet kunnen worden, of zelf aangeven op een enkele vlucht naar hun 'eige' land gezet te willen worden.
Maar dat interesseert haast niemand in de TK, en zal er dus ook niets veranderen, blijven de hordes klaplopers zich hier melden voor alle freebies, en gaan we vrolijk op weg naar de 20 miljoen inwoners. De vraag is alleen hoe snel we die aantikken: over tien jaar pas, of al over zeven?
Met reproductie en gezinshereniging meegenomen is het waarschijnlijk eerder 7 jaar.
Migratie kantoor.
Met hotlines naar diverse ngo's op de middellandse zee .
Rampenplan.
Nou, steengroeve... Er is zát werk in de schoonmaakbranche: in het azc alvast een verplichte stoomcursus schoonmaken, en bij het overhandigen van de verblijfsvergunning meteen een zwabber, stoffer en blik en dweil in de hand duwen: "Morgen 6.30 melden bij de werkgever, succes!"
Gisteren werd ik om dit soort uitlatingen gejorist.
Geen regie is juist het hele plan. Als niemand iets doet, dan blijft er namelijk wekelijks 500 asielzoekend links stemvee via de Timmermans-ferries hier graties binnenstromen. En dat is nou juist het hele doel, dat moet zo blijven, daar is geen verder plan voor nodig. De enigen die een plan nodig hebben zijn degenen die daar wat aan willen doen.
Ze stemmen helemaal niet en het heeft duidelijk geen effect want Nederland wordt vooral door CDA en VVD geregeerd.
van de 100k woningen die we per jaar tot 2030 moeten bouwen zijn er 37k voor ‘nieuwkomers’.
De omvolking neemt groteske vormen aan we zijn binnen 10 jaar naar dé klote.
Hoeveel van die 100k woningen PER jaar worden er werkelijk gebouwd?
Als je nu een eigen huis bezit ben je binnenkort multi miljonair.
Christenen, Joden en homo's/lesbo's zijn de enige vluchtelingen die Europa had moeten opnemen. Moslims komen hier alleen naartoe om hun haat naar ons hier voort te zetten. Domme dozen als Broekers-Knol zetten 15 eeuwen opgebouwde christelijke cultuur in de uitverkoop en noemen het beleid.
En jezidi’s en atheïsten.
Het is inderdaad te gek voor woorden. Het zijn aantoonbaar economische vluchtelingen. Want onze normen en waarden zijn hen een gruwel, de haat naar het westen, dat hen voedt, is verzengend. Om maar te zwijgen van het feit dat vluchten naar andere moslimlanden blijkbaar geen optie was.
@De echte Stolwijker | 28-11-20 | 17:18:
ze vluchten niet naar moslimlanden omdat ze niet op de vlucht zijn maar op oorlogspad.
@K. Westergaard | 28-11-20 | 18:38:
Vluchten naar een moslim land, dat is zoiets als:
"Running for a river, to find yourself in a lake"
En schoonmakers.
Ik heb goede ervaring opgedaan met schilders en stucadoors uit Irak en Syrië
Vakmensen die werk leveren waarbij vergeleken veel busjes ZZP'ers grote prutsers zijn.
Ik zeg méér méér méér vaklieden importeren.
In die zin wel eensch met Kuif om beter te selecteren aan de poort.
En nee, dat mevrouw Broekers-Knol niet doet wat wij willen betekent niet dat ze onbekwaam is, integendeel. Ze heeft gewoon een andere agenda. En zolang we politici niet gaan beoordelen op hun daden wordt die agenda uitgevoerd.
Maar die Choho die groot uitpakt in de Televaag toch ook?
Exact.
Ik zie wel wat in die cruiseschepen. Maar dan die dingen die de Rijn afzakken (eigenlijk tegen de stroom in, da’s ‘t leukst) en dat ze dan gewoon weer ergens midden in Zitserland belanden.
Nou die boten komen echt niet verder dan Bazel. Die Zwitsers houden ze wel tegen
Typisch Nederlands om een "oma" op zo een een belangrijke post te plaatsen. Daar moet juist een charismatische zelfverzekerde sterke persoonlijkheid op .....oh wacht die hebben we niet in de regering.....Zet um op Oma !!
Ondetr rutte is er nogal wat de vernieling in geholpen.Het gaat ook gewoon door hoor dat u niet denkt dat er wel iets aan gaat gebeuren.
Families die vanwege oorlog huis en haard hebben moeten verlaten vormen minder dan 5 procent van wat er Nederland binnenkomt. Deze moet je fatsoenlijk opvangen in de regio. En voor de rest moet de grens gewoon dicht. We kunnen hier niet nog meer mensen opvangen! Desnoods stem ik op iemand met een joodse verloofde als dat kan helpen.
Hier, lees je in over opvang in de regio. Spoiler alert: Het gebeurt al op massale schaal
www.unhcr.org/nl/wat-jij-kan-doen/in-...
Ik hoop van harte dat de man zich onder z'n eigen naam gaat inschrijven. Hoop dat z'n zakken diep genoeg zijn. Niet dat ik de vorige keer op em gestemd heb, maar wat er de afgelopen weken is gebeurd, is een beetje eigenaardig, dat wel.
Als je bevriend bent met iemand, en je merkt dat die vriend een beetje eigenaardige ideeën heeft, dan unfriend je em toch?
Net zoals mensen dat op feestboek doen bijvoorbeeld?
@der-feldwebel Met de miljarden die wij hier stukslaan op 25.000 klaplopers (jaarlijks) kunnen we in de regio 500.000 mensen fatsoenlijk opvangen zodat Libanon er niet alleen voor staat. Trouwens, waarom helpen de schathemelrijke oliestaten hun broeders eigenlijk niet of nauwelijks?
@witwas | 28-11-20 | 18:08:
Ik ben ook een groot voorstander van regionale safe heavens.
Maar het is ongelofelijk complex om zoiets dergelijks van de grond te krijgen. Zelfs een instituut als de UN lukt dit maar een enkele keer, en dan nog heel povertjes.
Die meneer Choco moet eens ophouden mensen naar binnen te loodsen. Prima dat alles vol zit en er niks meer gaat. Nu even appen naar de “nieuwe Nederlanders” dat het hier een teringzooi is en probleem lost zich vanzelf op.....
Meneer Choho houdt ook op hij word Directeur Generaal van het RVO dat de corona hulp voor het bedrijfsleven nu regelt.
Stem 17 maart op FvD mensen!
Boer Koekkoek.
Freek van Doorn? Welke partij zit die?
@Portnoy | 28-11-20 | 17:00: Laat dat boer maar weg...
Die 'regie'
Dè 'regie'
Welke 'regie'
Regisseurs bepalen zelf de 'regie'
Dus die 'regie' klopt altijd
Nee, das religie.
Knolletje heeft alles volgens verwachting waargemaakt
Dat van ze op cruiseschepen plaatsen vind ik eigenlijk wel een goed idee.
En als alle hutten dan bezet zijn richting Accra varen, daar ontschepen en leeg terugvaren voor de volgende groep.
Als de AZC's zo vol zitten, is het dan geen idee om even te stoppen met de instroom?
Even? Helemaal!
Ja die is gek, waar haal je die onzin vandaan.
Sterker nog, waarom is er nog geen actief terugstuurbeleid?
@intrigant | 28-11-20 | 16:58: Domme vraag, Rutte gaat toch ook niet weg.
@intrigant | 28-11-20 | 16:58: dat had die interviewer vd Televaag moeten vragen; waarom helpt uw stichting de ‘vluchtelingen’ maar één kant op?
U denkt in oplossingen. De brutaliteit. How dare you!
Ga me nou niet vertellen dat het wiel opnieuw is uitgevonden. Uw VVD regering weet wel beter. Hoe gaan we hier naar de verdommenis. Tot Covid19 kwamen er zo'n 800 per week binnen. Nu is dat 500 per week. Cijfers hier ... > www.rijksoverheid.nl/documenten/publi...
Tekort aan huizen.
Tekort aan drinkwater.
Tekort aan elektriciteit.
Tekort aan toiletpapier.
Maar puinhopen in overvloed.
Na "De puinhopen van 8 jaar paars" krijgen we "Rutte's Rommel Decennium", maar dat gaat nog wel een flinke plankvulling worden, als hij zich wat weet te herinneren met de kennis van nu.
Als iemand als de Directeur Vluchtelingenwerk een tevreden mens was die de regievoering van de minister zou prijzen, dan was de ramp helemaal niet te overzien geweest. Dan was Nederland tot zijn grote instemming en genoegen compleet overwoekerd met vluchtelingen.
U zou dat niet fijn vinden? Dat valt me dan tegen.
Deze vrouw vormt een gevaar voor de staatsveiligheid en voor de toekomst van mijn kinderen.
Ze heeft geen daadkracht, geen ballen en geen overwicht. Geen visie en feitenkennis.
Ik denk dat ze wel goed is in bridgen, golfen en cryptogrammen maken .
De gemiddelde politicus en zeker zijn nu aan de macht, vormen een gevaar voor de staatsveiligheid! De onmetelijke naïeve bubbel van waaruit regeringspartijen met belachelijke plannen komen om aan Nederland leiding te geven, is op zn minst ronduit stuitend te noemen.
Dat rondreizende criminelen niet worden uitgezet, is de echt bom onder het asielsysteem. Daar kan geen enkele xenofobe borrelclub tegenop.
Gaat al 15 jaar zo. Destijds was Verdonk er al mee aan de slag maar het is pure onwil van coalitie op coalitie. In Rutte2 werd illegaliteit strafbaar gesteld maar toch weer niet omdat de PvdA wisselgeld moest krijgen.
Kennelijk niet Feynman.
Mevrouw Broekers-Knol was een geliefde en bekwame voorzitter van de Eerste Kamer. Toen de VVD haar daar niet meer wilde had ze met pensioen moeten gaan : commisariaatje, kleinkinderen, golfen... Maar nee.
Wat ze nu doet is een soort dagbesteding
Ze kán niets. CDA CU en D’66 houden de boel tegen en de vvd vind het prima want 43 zetels in de peilingen.
Misschien moet ze Donald eens bellen hoe je dat doet. Oh wacht...
@laurentius | 28-11-20 | 16:55: Dat kan haar niet kwalijk worden genomen want u denkt toch niet dat ze zelf iets te zeggen heeft? Ze voert het kabinetsbeleid uit. Rutte's beleid.
Lupus. Grote kerels die het nog niet doorhebben.
'Die hier een toekomst willen opbouwen'. GS verliest zijn edge. Bijna elk topic is doordrenkt met een voorbedachte defense om door de critici mogelijk als rechts, te rechts, danwel extreemrechts weggezet te worden. Beetje zoals de VVD eigenlijk. Grappig ook dat de directeur van Vluchtelingenwerk er een puinhoop van maakt. Who could have guessed?
Met een toekomst opbouwen bedoelen ze vooral hun eigen taal en gebruiken behouden, de hele dag qat kauwen en aan het overheidsinfuus hangen.
Maar je hebt gelijk dat GS steeds meer mainstream aan het worden is.
Hier ben ik het met je eens, Alsof de lezer hier achterlijk is.
@2voor12 | 28-11-20 | 16:51: Meer veiligstellen dan 'opbouwen'. Zo snel mogelijk zo véél mogelijk kinderen verwekken zodat ze kunnen gaan leven van alle toeslagen. "Geef groter huis, huis te klein, veel kinderen."
@2voor12 | 28-11-20 | 16:51:
Vergeet niet het volplempen van facebook met allerlei dreigende spreuken over allah en de cartoons met de profeet.
Ga eens na. Je komt hier vanuit Syrië (zo'n beetje het land met de meeste jodenhaat ter wereld), je kinderen mogen hier naar school, je krijgt taalles, een huis, een baan en een onwaarschijnlijke lading goodwill en burenhulp van allerlei lieverds uit de buurt. En vervolgens ga je facebook volgooien met je religieuze superioriteitswaanzin. En dan zijn er ook nog Nederlanders die daar een duimpje onder plaatsen, hopend dat degene die de haai voedsel geeft, als laatste wordt gegrepen.
@De echte Stolwijker | 28-11-20 | 17:06: je hebt helemaal gelijk de laffe zelfingenomen Hollander vraagt er zelf om. Ik stem Wilders omdat ik er nooit voor zal zwichten.
@Trumme | 28-11-20 | 17:09: hoe lang wordt Wilders al beveiligd eigenlijk? Zou het niet makkelijker en goedkoper zijn om degene die hem bedreigt een keer vast te zetten? Oh wacht, dat kan natuurlijk niet, want het zijn er duizenden..
Veel kinderen krijgen is een verdienmodel. Je eet de ranzigste margarine, koop de grootste verpakking tarwebloem van de Aldi, kip met vergroeide poten, kromme komkommers maar je kunt fijn thuisblijven!
Loekie Knol zit daar omdat ze ook een keer iets 'belangrijks' wilde zijn. En omdat ze aan de beurt was. En omdat ze zou gaan falen zodat de pleuris uit zou breken en daarmee de toeslagaffaire zou overschaduwen.
Helaas is ze zo onkundig dat zelfs dat niet lukt.
Wanneer dringt het tot de politieke partijen door dat we deze immigratiestroom helemaal niet aankunnen?
Niet qua voorzieningen, niet qua huizen, niet qua maatschappij en onze normen/waarden?
Nooit.
Daarom moeten de boeren weg, en het land volgebouwd met huizen.
Steden groeien nu al naar elkaar toe en de groene ruimte raakt straks helemaa op.
Soort Singapore worden we dan.
@ZZP-er | 28-11-20 | 16:47: een ghetto in wording, zeg maar.
@ZZP-er | 28-11-20 | 16:47: Oh we als er ooit een tekort aan voedsel ontstaat. Moet je iedereen dan eens horen. En ohhh, wat hebben we dan opeens een inzicht met zijn allen.... Die zag ik dan niet aankomen.
Dus ehhh als ik het goed begrijp... vluchtelingen komen hier om een bestaan op te bouwen? Dacht dat nu juist niet de bedoeling was.. wachten tot de Shit in je eigen land opgelost is en weer terug, toch?
Alsook: ik constateer dat we met z’n allen 100 rijden om het bouwen van huizen voor vluchtelingen mogelijk te maken, wat dan weer teniet wordt gedaan door een (1) enkele pluimveehouder die beesten fokt die onder meer diezelfde vluchtelingen moeten voeden. Wat exact snap ik niet?
Nee hoor, je begrijpt het prima. Hopelijk volgen er nog meer.
Is kalkoen wel halal?
In N. Korea houden ze kippen op één vierkante meter balkon oppervlak.
'17 maart mensen' alsof er dan wat veranderd? Omtzigt gaat het iig niet doen, Wilders ook niet en onze enige hoop lijkt het momenteel ook niet te gaan doen.
GeenStijl lijkt nu op zo'n klagende buurman, die wil dat er iets veranderd, maar stiekem hoopt dat alles het zelfde blijft zodat ie wat te zeiken heeft.
Met die mentaliteit gaat er inderdaad niks veranderen. Ik vraag me af of er wat verandert is in je leven met jouw mentaliteit.
Wie is "onze" enige hoop?
@Quib | 28-11-20 | 16:45: Hij doelt op Erik Ezel van de FvD (Fascisme voor Dummies).
@VoltaireJohn | 28-11-20 | 16:41: wie gaat het doen dan?
Zou het gewoon niet kunnen dat Knolletje gewoon in een bejaardentehuis zit en beperkt ambtenarenbezoek mag ontvangen.
Het gaat er niet om of de bewindspersoon geschikt is.
Het gaat erom dat het ministerie onder de vleugels van de partij valt. Zolang we dat hebben, zijn we baas.
Het gaat erom dat de persoon in de baantjesmolen zit. Iedere keer een stapje hoger, een paar duizend meer in de maand.
Competentie, laat staan betrokkenheid, zijn eerder een last, want dat levert maar een geweten op.
Een zakenkabinet, zoals door Baudet voorgesteld, zou dit soort shit voorkomen. Maar Baudet is Beelzebub dus dat is per definitie een slecht idee. Of zoiets.
Meneer Choho (D'66, ex. wethouder 'duurzaamheid' Amsterdam) heeft er anders ook niet heel veel van gebakken - en verlaat inmiddels het zinkende schip.
Ik lees iedere keer ‘Choco’...
En dat wordt dan Directeur van de Rijksdienst voor ondernemers. Wat een giller als het niet zo droevig was omdat die dienst de coronahulp uitkeert.
Want vluchtelingen moeten met voorrang worden geholpen?
Misschien kan jij tijdens de volgende borrel je invloed aanwenden?
Zodat jongeren tot hun veertigste thuis kunnen blijven wonen met alle gevolgen van dien.
De helft van de sociale huurwoningen gaat naar mensen die op één of andere manier voorrang hebben.
De andere helft naar mensen die al jaren op de wachtlijst staan.
Ik heb het nu over de randstad he, in de buitengebieden heb je minder wachtlijsten.
Ga je scheiden en had je je niet ingeschreven: dikke pech, zoek het maar uit. Lang leve de stacaravan.
@Papa Jones | 28-11-20 | 16:47: Daarom ook niet trouwen. Bezint voor gij begint.
@Kuifje-naar-Brussel | 28-11-20 | 17:36: Lekker latten inderdaad.
Nee, want de vvd-achterban moet geld blijven verdienen aan de handel met Turkije en Marokko, dus uitgeprocedeerde criminele buitenlanders of terroristen mogen onder geen beding uitgezet worden naar hun eigen land.
Nee , die kunnen ook wel overleven in buurlanden . Maar ja,dat gratis geld.....
Flut grapje. Zoals immer hang je de popiejopie wijsneus uit maar ontwijk je elke discussie over gigantisch falend VVD beleid. Dooddoenertjes als "Mark doet het goed" en "Ja Trump is ook niet lief". Kom eens inhoudelijk door over dit dossier en hoe jij en je VVD vriendjes dit megaprobleem denken op te lossen?
En geen gezin stichten!
REAGEER OOK