Klap op de vuurpijl: ook bezit vuurwerk strafbaar

U mag er niet eens naar kijken
Snel, al het overgebleven vuurwerk van vorig jaar op de brandstapel! Je mag namelijk helemaal geen zak meer in dit land. Ja, er zijn nog een paar dingen die je wél mag in dit land. En dat is 1. gedwongen worden dingen NIET te mogen doen en 2. luisteren naar de straf die er staat op het doen van dingen die niet mogen. Je mocht al geen rotje meer afsteken wegens vergelijkingen met de pedofielen, doodrijders en kampbewakers, en je mag nu zelfs geen vuurwerk kopen in het buitenland om het niet af te steken in je eigen land! Straks gaan ze ons nog vertellen dat je ook helemaal geen wapens mag hebben om er niet mee te schieten, zoals de man van Halsema. Of dat je geen harddrugs mag hebben om het niet te gebruiken. En nu we toch bezig zijn met álles verbieden en óveral strafbladen voor uitdelen, dan hebben we nog een paar suggesties. Een verbod op het KIJKEN naar vuurwerk in een Belgische winkel (strafblad), een verbod op het Googelen naar vuurwerkfilmpjes (straf: € 1984 boete), een verbod op het DENKEN aan vuurwerk (straf: erelidmaatschap D66), een verbod op het herinneringen ophalen aan vuurwerk (straf: jaar gevangenisstraf) en een verbod op het kennen van een fietsenhandelaar die vroeger tijdens de jaarwisseling ook rotjes verkocht (straf: zes jaar cel plus tbs). Dat zal ons leren! ALLES MOET KAPOT HEUJJJJ.
Reaguursels
InloggenVuurwerk is iets van en voor Tokkies, c'est ça.
Wat een knallen zeg ! Tsja ze handhaven de bestaande regels niet.
Wat een schade overal! Tsja politie is onderbezet.
Wat een illegale handel! Tsja wij wijken al 40 jaar af van de Europese regels.
Die Cobra's moeten verboden worden! GRAAG, de fabriek staat in Italie. EU, doeswat!
Enneh dubbel verbieden, werkt het?
Strengere regels! Leuk voor de buhne maar de raddraaiers hielden zich nou juist niet aan die regels, zou handhaven een optie zijn?
Meer vuurwerksoorten verbieden en afsteektijd halveren! Eh ja daar heb je alleen burgers mee die zich al conformeerden aan de wet, wat zouje denken van aanpakken van die slopers ?
Totaalverbod dan! Dat zal ze leren!
Eh, had ik al aangegeven dat de ellende komt door aso's die wéér niet door zo'n regelwijziging geraakt worden?
En de lynchmob is niet voor rede vatbaar....
Burgerlijke ongehoorzaamheid, laten we ze lekker tokkies noemen, komt door onrechtvaardigheid.
Ik geniet van 8 uur legaal vuurwerk per jaar en ben geen tokkie, sterker ik verdien 3x modaal.
Ik voldoe aan alle wetgeving en ik wordt in mijn traditie en hobby belemmerd zodat er een daadkrachtige schijn kan worden opgehouden door politici en burgermeesters.
Vandalen gaan door, huisvaders worden crimineel als ze hun restantje vuurwerk afsteken, die rennen niet weg.
JESSE, lekker gewerkt pik!
Om Femke te sarren zou ik als ik grauperklaus was er nog “preventief fouilleren t/m 9 januari 2021” aan toevoegen.
Het werd gvd wel tijd ook. De aso's zijn hier op dit moment ook weer volop bezig.
Het wordt ieder jaar erger. Ze komen gemakkelijk aan zwaar vuurwerk. Heeft niets met traditie te maken maar alles met schadelijke ontwikkeling. Streep eronder. Afsteken verbieden en beboeten met 250 euro per geval. Opslag van vuurwerk verbieden met boete van 500 euro per kilogram. Mensen mogen hun vuurwerk inleveren bijafvalstort.
Waarschijnlijk wordt dit de meest chaotische jaarwisseling in jaren. Mark my words. Komt door gebrekkig leiderschap. Hadden ze jaren gelden bijvoorbeeld duidelijkheid gegeven over de kleur van Pieten dan was er nu zeker de weten geen gezeik meer geweest. Nu blijft het borrelen omdat er geen duidelijkheid is.
Wat snapt u niet van een “vuurwerk verbod” ? Gewoon niets afsteken. Nul. Helder? Boete is er, strafblad.. duidelijk?
@BenDeLier | 21-11-20 | 20:09: Ik snap inderdaad niks van dat onzinnige vuurwerkverbod.
Ik lees ook her en der van die verkapte dreigementen dat het juist met een verbod gevaarlijk wordt. Hiermee wordt bewezen dat men niet met dit goedje om kan gaan. Steng aanpakken dus en vooral consequent.
Die boete is wel heel mooi,... €1984,-
Inderdaad George Orwell schreef een waarschuwing, geen handleiding !
Ik heb nog knalerwten en ga snel onderduiken.
Mosterd, een wijze raad: dit jaar gaat de Jaarwisseling niet alleen om uzelf, dus kijk wat verder dan uw eigen plezier. We houden het dit jaar rustig omdat we de zorg niet onnodig willen belasten.
De verboden dit jaar rondom vuurwerk zijn ervoor bedoeld om de overlastgevers goed te kunnen aanpakken, en niet voor lul te staan bij een aanhouding.
Redeneringen als: "dit is niet te handhaven" zijn natuurlijk achterlijk. We staan ook geen pedofilie toe omdat het moeilijk te handhaven is.
Wetten worden afgevaardigd om ervoor te zorgen dat het geen zooitje wordt. Wanneer we alles bij het oude laten zou dat weer weer een krachtsinspanning van de Spoedeisende hulp en oogartsen en andere dienstverleners betekenen. Dat willen we dit jaar niet. Een ieder die geen gezellig jaarwisseling zonder vuurwerk kan hebben verdient zeker wat geestelijke verzorging.
En reaguren op een bericht over vuurwerk? De strop??
Doe niet moeilijk. Als je het persé niet laten kunt om vuurwerk af te steken, volg daar dan gewoon een opleiding voor. Haal dat certificaat.
"De vuurwerkdeskundige is een professionele vuurwerkbeziger tijdens evenementen of voorstellingen. Kiwa is gemandateerd door het Ministerie van SZW om deze persoonscertificering uit te voeren."
auch verboten. getekend Grapperwaus.
Dwaallicht. Waar slaat dat nou op.
De gemiddelde burger is die onzinnige verboden als gevolg van het falen van onze overheid misschien wel een keer strontzat. Laten die klojo's die bontkraagjes eens gewoon aanpakken en verder gewoon de boel handhaven. Meer verbieden voor de normale vent is meestal de enige oplossing die onze "leiders" kunnen verzinnen.
Vorig jaar had ik legale vuurpijlen gekocht en er liggen er nog enkele achterin de schuur. Straks 1 jaar later ben ik strafbaar op 2 feiten. Het opslaan van vuurwerk en het bezit hebben van een klasse vuurwerk die verboden is. Moet ik dan naar het pliesie bureau en mijzelf aangeven?
Lijkt me verstandig voordat iemand de politie belt en een swat team je deur intrapt.
Ik hoop niet dat deze tegel je intelligentie weerspiegelt. Het verbod op bezit van vuurwerk gaat niet over het doen van huiszoekingen. Dat weet jij ook wel denk ik. Het gaat erom dat de politie kan terugvallen op wetgeving bij aanhoudingen van raddraaiers die dit jaar vuurwerk willen afsteken. Een ieder wordt geacht de wet te kennen, en in BW artikel 2 is redelijkheid en billijkheid duidelijk omschreven. Dus die vuurpijl die je nog overhad van vorig jaar, mag je prima droog bewaren in je schuur. Mocht je nog meer vragen hebben, laat het even weten. Er zijn vast meer reaguurders die je kunnen adviseren.
Nee, verdeel ze over al je vrienden -ieder een stuks- bel stuk voor stuk na elkaar de politie en eis dat ze het op komen halen omdat jij strafbaar bent als je er mee over straat loopt op weg naar het politiebureau om het in te leveren en wordt aangehouden. Doe niks strafbaars, maar overbelast en saboteer het systeem met zijn eigen regels, dat is veel efficienter.
@peuleschil | 21-11-20 | 19:56: "Het gaat erom dat de politie kan terugvallen op wetgeving bij aanhoudingen van raddraaiers"
Dat is nou net datgene wat dus niet gebeurd, tenminste niet bij bepaalde bevolkingsgroepen. Dan veranderd handhaven in de-escalatie en kunnen de raddraaiers, of ook wel gewoon crimineel straattuig, verder hun gang gaan en uw auto nog even affakkelen.
Wat moet je met die oude troep. Als kind leerde ik al dat je je vuurwerk niet moet bewaren voor een volgend jaar. De huidige generaties ganache nog dommer met vuurwerk om dan dat wij al deden.
Ik word langzamerhand schijtziek van dit kudtland
Aaaah, mag je geen pijltjes afsteken dit jaar? Zeg het maar snel tegen je mama. Heb je trouwens al geplast? Als je afgeveegd moet worden wel even roepen, dan help ik je wel even.
@peuleschil | 21-11-20 | 20:00: Heeft u vandaag wel gehoorzaam gebukt voor de overheid?
@Kopieerapparaat | 21-11-20 | 22:42: is dat een doelstelling om niet te luisteren naar de overheid. En betekent dat dat je vooral vuurwerk zou moeten afsteken nu het verboden is? Volwassen mensen zijn soms net kinderen.
Ik snap de weerzin tegen al deze betutteling, maar wat is er nog zo leuk aan vuurwerk na je 18e? Brommers opvoeren is ook hartstikke leuk, maar na je 18e ben je er toch wel een keer klaar mee? Zeker nu vuurwerk afsteken vooral een tijdsverdrijf lijkt geworden voor groepen 'jongeren' die de straat en hulpverleners terroriseren, wil je er toch niet meer mee gezien worden? Leg mij maar uit, ik snap het niet. Ik veroordeel het niet, ieder z'n ding en zo, maar ik heb tot m'n zestiende zoveel afgestoken en geëxperimenteerd dat ik er daarna helemaal klaar mee was.
Ik hoop dat jij je schuldig voelt elke keer dat je een wijntje drinkt. Want al de alcohol gerelateerde coma's, gewelds delicten en vernielingen daar wil je toch niet mee geassocieerd worden tuig dat je bent.
Ik vindt dat strafblad wel een beetje disproportioneel ten opzichte van die boete van 95,00 euro? Waarom niet gelijk voor een hogere boete, en gelijk "de koe bij de hoorn vatten", een boete van minimaal 995,00?
Moet je verboden die kant noch wal raken ook nog zo hoog gaan beboeten. Dan breekt de pleuris helemaal uit en terecht ook.
Ik lach me een slag in de rondte... Hier gaat het in de wijk al ff tot 75 meter hoog de lucht in..... Op elke hoek een manneke met een telefoon..... Niemand te zien? Gas erop.......... als de politie evt arriveerd.... er is niemand aan te wijzen, en naar vuurwerk kijken is niet strafbaar toch? of zou dat de volgende stap zijn?
De volgende stap is vanzelfsprekend een noodverordening met avondklok, zit men daar op de wachten?
@BadPatNL | 21-11-20 | 17:37:
Tot hoe laat mag de bingo in de buitenlucht doorgaan dan?
@Binkoo | 21-11-20 | 17:50:
@Binkoo | 21-11-20 | 17:50: Wat zei Rutte een week of twee terug 22:00 uur? En zelfs de hond uitlaten is niet noodzakelijk genoeg om je op straat te bewegen.
Hey, don't shoot the messanger?!!
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2351289-avon...
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
www.libelle.nl/zonder-categorie/rutte...
@BadPatNL | 21-11-20 | 17:37: Ik ben anders niet voornemens om me daar aan te gaan houden.
"... er mag helemaal niks meer..".. euh, jawel hoor. Je mag belasting betalen, tegen zwarte piet demonstreren, links zijn, je religie opdringen aan anderen, voor klimaat-dingesen (zoals dode nertsen) zijn,, iedereen de moeder terroriseren onder de vlag van antifa of KOZP, rokers discrimineren maar wel blowen, een mondkapje dragen, racisme kaartjes trekken en dan aanschuiven bij Op1Jinek, lege lachgasflesjes op straat tyfen maar niet roken.... mag allemaal. Alleen vuurwerk niet, want dat willen we met z'n allen nie....... euh is gevaarlijk en corona, in de zorg heeft het al zo druk...(alsof je het niet druk gaat krijgen met bezopen,volgesnoven, gespoten, geslikt en geinhaleerd drugsgerelateerd volk...
Ja klopt als een bus, verbieden, verbieden is wat je nog hoort, alles willen ze verbieden met corona als drog reden. Zo maak je er wel een waanzin van omdat er geen kloot van klopt. 7 maanden gezegd mondkapje werkt niet, NU verbaal bij het niet aan doen. Dit is virus waanzin gecreëerd.
@foxhunter | 21-11-20 | 17:39: Gewoon schijt aan hebben en er een sport van maken om de politie en handhaving te ontlopen. Het lijkt wel stratego.
Never waste a good crisis
realbusiness.co.uk/as-said-by-winston...
Vuurwerk, Nertsen, Recht op vereniging, en het ga maar door; burgerechten opgeschort. Man, man ... en het volk is het er nog mee eens ook. Allemaal goed geindictrineerde kinderen van deze tijd. Ik ben gelukkig opgegroeid in de tijd dat vrijheid normaal was.
Niks meer liggen, wanneer er wotdt afgestoken alles weg, je gaat toch ook niet zonder vuurwerkbunker iets van vuurwerk opslaan?
Niets aan de hand met een strafblad. Bij groenlinks ben je dan welkom.
Bij de VVD wordt je direct erelid
Heel die vuurwerk nonsens kan me gestolen worden. Lokaal al regelmatig geknal ed te horen. Dus vuurwerk verbod prima.
Een buurtje wat wat siervuurwerk afsteekt
Carbidschiten ook al verboden? Mag ik dan autobanden zover opblazen dat ze knappen?
Als het zo doorgaat is mijn strafblad geen ruk meer waard.
Ik vind dit wel logisch voor deze jaarwisseling, sorry.
Voor het volgende scenario:
- Kutkinderen steken in nov/dec/jan vuurwerk af.
- Politie is in de buurt en hoort knallen, wellicht gealerteerd door buurtbewoners.
- Politie spoort kutkinderen op en houdt ze staande met nog vuurwerk in bezit.
- Kutkinderen zeggen: Ja we hebben wel vuurwerk, maar niet afgestoken.
- Politie heeft geen bewijs en moet ze laten gaan.
In je derde stelling ga je al mank..... tegen de tijd dat onze Hermandad aangereden komt zijn ze al lang weer weg....
Resultaat van een volk dat zich niet gedragen kan. Zoek de schuld bij onszelf. Ieder jaar weer een puinhoop met miljoenen euro’s schade. En dan doen “wij” toch echt zelf. Maar de schuld buiten jezelf zoeken is altijd makkelijk natuurlijk.
Ach flikker toch op. NL heeft een geschiedenis van gedoogbeleid en dat werkte prima. Nu komen er wetten en regels bij die niet eens te handhaven zijn. Je hebt al tekort aan agenten en dan dit soort onzinnige regels in het leven roepen. Slaat werkelijk nergens op.
Zo'n 90% (schatting) gedraagt zich keurig. Zij zullen de schuld wel degelijk buiten zichzelf moeten zoeken.
Weet je wat al altijd makkelijk is? Alles over één kam schreren.
De tering... Typen is ook niet makkelijk. Excuses voor de typvouten.
@HebNixTeDoen | 21-11-20 | 14:57: Tientallen miljoenen schade ieder jaar en jij vindt dat het prima werkte. Right.
"Een volk" is alles en iedereen hè? Terwijl het maar een klein percentage is wat de boel uit de hand laat lopen. Het valt of staat bij handhaving. En dat gaat gebeuren. Politici denken dan blijkbaar dat je de dingen waar veel handhaving voor nodig is uit de samenleving zou moeten verwijderen. Maar dat is, zoals meestal, symptoombestrijding.
"Het volk" gaat dan wat anders zoeken. En de grenzen over, waardoor weer handhaving nodig is. Waardoor "het volk" weer wat anders gaat zoeken. Met opgerekte grenzen. Waar ook weer handhaving voor nodig is. Enzovoort. Wat blijft er dan uiteindelijk over?
Ah dus personen die elke avond een wijntje drinken bij de tv zijn verantwoordelijk voor coma zuipers en voor alchol gerelateerde gewelds delicten. Jezus zo werkt het dus niet.....;..
Goed zo, en die cobra's e.d bestraffen als wapenbezit.
Ja, en boete voor het aan de weg zetten van je kliko voor 20u de avond voorafgaand aan ophaalmoment...
Hebt u een cobra? Dan krijgt u een boete van een boa.
Eens, gewoon verbod op explosieven voor privé-personen. Kan je niet tegen zijn.
@HebNixTeDoen | 21-11-20 | 14:58:
In jouw dorp wel ja.
@Tapioca pudding | 21-11-20 | 17:02:
Dat verbod is er al, alleen die ene dag dat half Nederland lazarus is mag je er mee spelen.
Fijn zo’n datalek.
Goede zaak. Afschaffen dat tokkiespeelgoed.
Jaaaa goed idee, laten we alles gaan afschaffen waar iemand een hekel aan kan hebben! Ik heb een hekel aan honden, dakgoten en vanilleyoghurt. Weg ermee!
Schaf gewoon tokkies af, oh wacht dan ben jij ook de sjaak.
@Binkoo | 21-11-20 | 13:48:
Nou, met honden heb je wel een punt. Nederland is te klein voor huisdieren die naar buiten moeten.
@Binkoo | 21-11-20 | 13:48: ben jij ook zo'n vuurwerkdebiel. Het maakt je niet uit dat er honderden mensen per jaar voor hun leven getekend worden door die rotzooi? Je vundt dat de ziekenhuizen het er nog wel bij kunhen hebben, je weet ook dat drank en voorwerk een hele nare combinatie is? Man, denk eens na en doe eens wat nuttugs!
Het is mij opgevallen dat tokkie roepers nooit valide argumenten hebben.
@Ruud5 | 21-11-20 | 14:20: Vuurwerk debiel is in mijn opinie een premature stelling.... De poster kan ook een zeer verantwoordelijke, verstandig afstekende liefhebber te zijn.
@Ruud5 | 21-11-20 | 14:20:
Vuurwerkdebiel? Je weet dat er per jaar ook honderden mensen voor hun leven getekend worden door drugs en drank? Klusongevallen? Auto- en fietsongelukken? Gelijk alles maar verbieden dan hè. En ja, ik hou ook van vuurwerk, maar wel op een verantwoorde manier. Dus veilig afsteken, kinderen netjes een brilletje op, en geen compounds naar mensen gooien. Nooit iets gevaarlijks meegemaakt.
Wellicht doelt u op de "jongeren" die met hun illegale dynamietstaven auto's en bushokjes opblazen, die bij kritiek net zo hard dat vuurwerk naar de kritiekgever gooien (of dat nou een burger is of de popo), en waar buitenproportioneel veel slachtoffers vallen door dat illegale geknal? Dat gaat met dit verbod echt niet veranderen hoor, als je dat denkt ben je zelf nogal debiel ingesteld.
@Binkoo | 21-11-20 | 17:47: ga eens wat nuttigs doen en zet dat brilletje af. Als je ouder bent dan 20 en je steekt vuurwerk af dan hoor je bij de dommeriken vriend
@Ruud5 | 21-11-20 | 17:55:
Flauw. Vuurwerk is ook niet mijn ding (hoewel ik graag naar wat mooi siervuurwerk kijk).
Ik denk echter dat je bij de dommeriken hoort als je de vrijheid van anderen om hun pleziertje te beleven zonder slag of stoot opgeeft.
Waarom? Omdat vrijheid makkelijker wordt ingenomen dan teruggegeven. Nu is het het pleziertje van degenen die jij dommeriken noemt, straks is het datgene wat jou aan het hart ligt.
December 2021.
Corona is eindelijk over.
Sinterklaas komt nog steeds binnen in een fictief dorp, omdat dat minder risico op demonstraties geeft, en dat ging in 2020 ook zo goed.
Die avondklok waarmee geexperimenteert werd? Die voorkwam overlast overlast op straat, en word dus doorgezet. Wel hebben ze deze opgerekt tot 23:30, zo moeilijk is de politiek ook niet.
Supermarkten mogen nog steeds na 20:00 geen alcohol verkopen, dat voorkomt overlast en is beter voor de volksgezondheid.
Dat carnaval konden we in seizoen 2020 - 2021 prima zonder. Dat gaan we in 2021 - 2022 weer lekker laten vervallen, maar daar krijg je een prachtige tv carnavalsshow voor terug!
Vuurwerk is nog steeds verboden, goed voor het milieu, en we misten het toch ook weer niet zo heeeeel erg?
Die mondkapjes blijken ook prima tegen verkoudheid te werken, die voeren we elk jaar in het voorjaar in om griepgolven te beperken.
We mogen weer zeer beperkt onze opa's en oma's in bejaardentehuizen gaan bezoeken, 2x per jaar dat beperkt het naar binnen brengen van ziektekiemen.
Vergezocht?
Uiteraard. Maar ik verdedig liever andermans lolletje, zodat de volgende keer mijn pleziertje niet aan de beurt is. Ik geniet van af en toe eens lekker een vette hap uit de frituur, en een goed biertje in de avonduren. Ik wil niet dat dit van mij afgepakt wordt, net zo min als de vuurwerk fan zijn vuurwerk wil inleveren.
Wat mij betreft prima, individuele vrijheid is een hoog goed.
Voor wie niet wil dat alles wat even moeilijk is meteen maar verboten wordt is FvD nog de enige logische keuze.
Met lijstduwers Lange Frans en Willem Engel.
@zwaaropdehand | 21-11-20 | 14:57: MeT LiJsTdUwErS LaNgE FrAnS eN wIlLeM eNgEl.
Nu maar hopen dat boeren, burgers, buitenlui en kansenparels braaf thuis blijven tijdens Nieuwjaarsnacht om vreedzaam oliebollen te eten. Zodat de hulpdiensten dat ook kunnen. Ik vrees echter dat oliebollen haram zullen worden verklaard, waardoor teenverlenging en suikerspiegeldaling een probleem gaan vormen. Of ben ik nu ongefundeerd beschuldigend bezig?
De grootste kronkel in het hoofd van de wappies is dat ze denken dat ze alleen op de wereld zijn en dat iedere maatregel die de overheid neemt is om hen te pesten.
Dat is dan meestal ook hun grootste geluk
Burgemeesteren van Schubbekutteveen-achtigen langs de grens worden door de belastingbetaler niet ingehuurd om zich 'zorgen te maken' over wat coherent landelijk beleid zou moeten zijn. Staat ongetwijfeld leuk op je CV als je straks solliciteert in Beemster of Geldermalsen, desondanks: ga.aan.je.werk.
Mooi zo. Never waste a good opportunity. Heeft natuurlijk geen zak met Covid te maken, maar zo komen we mooi van dat doelloze vuurwerk af. Nu alleen niet doorschieten en carbid ook verbieden. Dat is een mooie traditie op het platteland, daar moet de randstad zich niet mee bemoeien.
Maakt toch niets uit? Met die paar politieagenten en BOA,s (bewust onvolwassen ambtenaren?) is handhaving onmogelijk. Als je nieuwe e bike van 2000 euro wordt gestolen hebben ze al geen tijd. Dus gewoon kopen over de grens, pakkans nihil en hup de knal er in. Niet gelijk 1000 kg in je auto leggen want dat zien ze wel als de auto scheef hangt. Kortom niet zeiken maar afsteken.
Jammer dat er zoveel domme en asociale mensen zijn dat handhaving noodzakelijk zal zijn.
ooit een inval bij bijna-buren. Popo op zoek naar vuurwerk. Niks gevonden.
Ach. Alles in een auto. Om het hoekje geparkeerd.
Knallen ging gewoon door.
@snars | 21-11-20 | 14:29: Stoer, hoor. Ben diep onder de indruk.
Hebt u niks beters te doen?
De zieligheid straald er van af. Ikke ikke ikke. Ikke wil knallen, en aan anderen heb ik schijt. Stoer hoor.
Ik denk dat ik op oudejaarsdag maar gewapend bij mijn auto’s ga staan. En de gasflessen achter slot en grendel zet. Hoop verder dat de popo de benzinestations in de omgeving afdoende beveiligd. Eén ding weet ik zeker, het gaat knallen.
Maar dit is echt allemaal om een virus te bestrijden hoor, echt.
En als je er iets anders van denkt, dan ben je een wappie.
Nee dit is omdat de ziekenhuizen momenteel niet op gewonde vuurwerktokkies zitten te wachten.
Zo moeilijk om te begrijpen is dat toch niet?
@Gulliver | 21-11-20 | 13:25:
Die paar echte tokkies gaan nu thuis zelf knutselen om iets in elkaar te zetten wat boem zegt, hoeveel slachtoffers gaan daarbij vallen? Nee, dan liever het legale consumentenvuurwerk en strenger handhaven op het illegale spul (wat overigens al jaren illegaal is). Het enige wat je nu bereikt is dat Henk-Jan en de kindjes om 12 uur geen fonteintjes kunnen afsteken, terwijl de Cobra's je om de oren blijven vliegen.
De drukte in ‘onze’ ziekenhuizen valt reuze mee! Als partner van een werkzame arts in het OLVG krijg ik een kleine inkijk in alle ins & outs van deze twee ziekenhuizen. Er zijn inderdaad drukke momenten geweest maar nooit een tekort aan plekken geweest. Door het legale vuurwerk te verbieden is er nóg minder zicht op het illegale vuurwerk en zal er meer illegaal vuurwerk worden afgestoken. Persoonlijk denk ik dat vuurwerk niet perse iets voor tokkies hoeft te zijn zoals u zelf suggereert, het verkeerd gebruiken hiervan en schade toebrengen aan materieel daarentegen wel.
@Gulliver. Als de media zegt dat er teveel druk binnen de ziekenhuizen is hoeft dit niet altijd het geval te zijn. Als partner van een SEH- arts in één van de locaties van het OLVG krijg ik vaak een andere kijk te horen. Tijdens de eerste golf was de druk hoog, echter was deze destijds nog niet zo hoog dat het onwerkbaar is geworden. Op dit moment zijn er verpleegkundigen én artsen die wortels zitten te schieten. Daarnaast is een verbod op legaal vuurwerk én op het bezit hiervan een kinderpleister op een open wond. De meeste ongelukken gebeuren nog steeds met illegaal vuurwerk wat met een dergelijk verbod nog meer onze kant op komt. Je kan én mag tegen vuurwerk zijn maar dit hoeft niet persé iets voor tikkies te zijn. Hoe je ermee omgaat daarentegen kun je makkelijker plaatsen in hokjes.
@Ongetemd | 21-11-20 | 14:46: mijn partner werkt in het AMC, door afschaven van zorg tijdens eerste en tweede golf waren er ook zat artsen die het flink minder druk hadden. En niet iedereen is zomaar in te zetten voor COVID-zorg. Maar naar de buitenwereld wordt er moord en brand geschreeuwd. Ook heeft ieder ziekenhuis extra bedden achtergehouden die niet werden doorgegeven aan het landelijke coördinatie punt. Kun je later als bestuurder de held spelen door er toch nog een paar tevoorschijn te toveren... treurig maar waar.
Ik stel voor, geen vuurwerk, dan maar een vreugdevuur. Leef je uit.
toch wel grappig vorig jaar wilde ze al dat vuurwerk verbieden toen was er al over gepraat , opeens is er corona dan mag het niet meer,
heb zo vermoeden dat als die corona voor bij is dat het als nog verboden wordt.
Jij moet niet teveel nadenken, dan komt er alleen maar onzin uit
@Ruud5 | 21-11-20 | 14:26: Het is ook verre van out of the box.
@Ruud5 | 21-11-20 | 14:26:
je moet de kranten eens terug gaan lezen toen er nog geen coronavirus was.
toen was er al te spraken van verbod voor particulieren en dat ze alleen maar per gemeente op 1 plek vuurwerk willen afsteken door een organisatie.
je hoef er niet eens over na te denken alleen maar lezen, alleen dat kan je niet zeker dombo
@out-of-de-box | 21-11-20 | 15:20: ga lekker knallen idioot
Als ik wat jonger was geweest zou ik deze maatregelen aangegrepen hebben om overheid en politie even te laten zien wie hier de baas is, en een recordhoeveelheid vuurwerk aangeschaft hebben.
Je bent nooit uit je pubertijd gegroeid?
Jij bent stoer, man. Mag ik jouw vriend zijn?
Jij bent echt een baas, sukkel
U bent een triest type.
Zo he
Je koopt ook geen condooms als je niet wil neuken, zie het probleem niet.
Ik koop zelfs geen condooms als ik wél wil neuken - telt dat ook?
Het leuke is dat vuurwerkfans het zelf verpesten door het hele jaar door vuurwerk af te steken.
Dit dus, gisteren veel geknal hierachter, maar dan zeuren dat er meer maatregelen worden genomen. Ga maar met die lui praten dan.
Dat zijn de enkelingen die het voor de rest verpesten.
Het was al verboden om het hele jaar door vuurwerk af te steken volgens mij. Wordt dit gehandhaafd? Neu. De vuurwerkfans die netjes wachten tot oud en nieuw, die worden nu gestraft, met als excuus corona. Overigens ben ik best voor een vuurwerkverbod, maar NIET met als excuus corona. Ik denk persoonlijk dat dit juist een jaar is wat wij met veel vuurwerk af moeten sluiten. Corona wordt gebruikt om heel veel vrijheid af te pakken, vuurwerk is hier maar een voorbeeld van. Ik wil wedden om een goede fles champagne dat het verbod op vuurwerk blijft staan, ook nadat corona vergeten is.
@menage | 21-11-20 | 12:42: Hier idem.
@zegmaarwij | 21-11-20 | 13:18:
Laat het denken aan andere mensen over. Het is niet je ding.
@zegmaarwij | 21-11-20 | 13:18: ja, dat is een goeie, heel veel vuurwerk. Nog meer ogen kapot, armen eraf en gekte in de ziekenhuizen. Sj9nge, sjonge, gebruik dat kleine beetje verstand van je eens.
@Ruud5 | 21-11-20 | 14:36: Zeker Ruud, met consumentenvuurwerk blaas je armen eraf. Neem er nog een.
@zegmaarwij | 21-11-20 | 14:41: ok, oogjes eruit met een gewone vuurpijl, doe eens wat zinnigs in je leven
@Ruud5 | 21-11-20 | 17:49: Vuurpijlen waren al verboden, net zoals Romeinse kaarsen en mortieren. Wat voor zinnigs doe je zelf zoal in je leven?
Dus, op de fiets, het ov in , werken, belasting betalen, hypotheek betalen, en thuis netflix kijken en niet zeuren.
En op tijd doodgaan graag, dat is goed voor het rendement van de pensioenfondsen.
Nederland politiestaat. En de Nederlanders stemmen als lemmingen weer op Rutte. De NOS krijgt €10m erbij om nog meer propaganda te maken en de vrijheid wordt steeds minder. Wat een land en wat een mensen.
Misschien verhuizen naar een betere locatie?
Is het geen idee om met oud en nieuw een speaker met keihard vuurwerk geluid uit je raam te hangen. Maak je het handhaving nog lastiger mee. Al die valse meldingen. En nog leuker dan een stille oud en nieuw ook.
LOL
Ja, top idee. Het de handhaving bewust nog lastiger maken en belasten op een avond waarop het waarschijnlijk toch al niet rustig zal blijven. Tokkie!
en iets met lichtflitsen maken en allemaal oooooo en aaaaaaa roepen af en toe.
Dit lijkt mij oprecht een goed idee als protest. En nog coronaproof ook.
@elco485 | 21-11-20 | 12:50: ja, een heel goed idee, stelletje hansworsten
Enig idee hoe Nederland er over pak em beet 10 jaar uitziet? Autoloze steden, miljoen miljard windmolens, sinterklaas en gristeleke feesten in de ban, geen naaktstranden meer, boerenland nu verstedelijkt, loppersum weggezakt en verdwenen, grootste omroep nu zwart, algeheel alchohol en rookverbod, alle drugs gelegaliseerd, en alleen sterretjes met ranja op oudejaarsavond.
Deze video legt haarfijn uit wat er gaande is momenteel, laat u niet afschrikken van het maatpak van de man en zijn bedrijf maar luister verdomd goed naar zijn analyse en laat het goed bij u indalen. Alles wat hij verteld is na te trekken.
www.youtube.com/watch?v=cxDSP-CH2-A&a...
Nog een jaarlijkse traditie professioneel de nek omgedraaid. Dit wordt een blijvertje. Meldt vuurwerk anoniem. Bah, saai grefoland aan 't worden..
Duitse toestanden in Nederland...
Dergelijke verboden krijg je hier nooit door.
vuurwerk is voor tokkies, dat zijn we met z'n allen wel eens, maar ons land gaat wel bergafwaarts de laatste jaren, blijft niks meer van over
Er wonen dus heel veel tokkies in Nederland Daan! Gij zult ook wel een hekel aan rokers hebben , en op je 40e een racefiets gekocht hebben om een ontzettende sportman te lijken
Dat zijn we met z'n allen wel eens:Nee ben ik niet met je eens vuur werk is er voor iedereen.
Zou het ook zo zijn dat, hoe meer verboden er komen, hoe meer "tokkies"?
@geenhakbar | 21-11-20 | 11:58: touche!!!
Ik heb nooit begrepen waarom veel mensen zoveel geld besteden aan vuurwerk. Naar de voedselbank en honderden besteden aan vuurwerk.
Als ik nu de klappen 's avonds hoor zijn die vermoedelijk van illegaal vuurwerk. Er zal nauwelijks gehandhaafd worden dus wat moeten we met dat verbod
Dat van die voedselbank is een vooroordeel, een onbewezen hypothese. Mijn buren in ik zijn dol op vuurwerk en geen van ons heeft ooit een voedselbank van binnen gezien.
Een verbod op afsteken zal dat niet veranderen, enige wat er gebeurd is dat er straks van gemeenschapsgeld wordt afgestoken op gecentraliseerde plekken.
Soms moet je gewoon schijt aan de overheid hebben, zeker als het lijkt alsof de beslissingen in een soort ijlkoorts zijn genomen. Ik moedig burgerlijke ongehoorzaamheid van harte aan in dit geval.
Gewekdig, jij bent de nieuwe denker des Vaderlands, dombo
@Ruud5 | 21-11-20 | 14:29: Dat was ook niet het streven. Wel jammer dat je alleen maar een beetje kan schelden overal in dit topic.
@VP732 | 21-11-20 | 15:17: zulke types als jij snappen doordachte verhalen vast niet, dus vandaar. Jij weet het in dit geval beter dan de overheid, de oogartsen, politie, brandweer, ziekenhuispersoneel. Je bent een topper!
Ik snap wel waarom je hier niks meer mag. Omdat je niks mag kan je nergens je geld aan uitgeven, dus iedereen houdt geld over. Regering:”Het volk houdt veel meer geld in zak dan anders, snel de belastingen ‘tijdelijk’ verhogen om dat af te romen!”
Prima besluit. Je gaat toch ook niet met een bom op zak lopen?
Nee maar in NL kan het en niemand die er iets tegen doet dus heb je gekken die de grens opzoeken.
Het is nog geen besluit, maar een huilbaby oproep van burgemeesters aan de landelijke politiek.
Zeg dat maar tegen de plofkraakboys.
Appels en peren.
Totaal verbod op die rotzooi.
www.omroepbrabant.nl/nieuws/3295419/a...
Dit heeft niks met consumentenvuurwerk te maken. Dit zijn terroristen met bommen. Straffen op verkoop, bezit en gebruik zijn veel en veel te laag. Pakkans is daarbij nihil. Dàt is het probleem. Dit moet gewoon kei en keihard aangepakt worden. Of vindt u ook dat auto’s verboden moeten worden omdat ze gebruikt worden als wapen bij aanslagen?
Ik gooi de quote er nog maar eens in van de Tocqueville: "De politieke macht bedekt het individu met een netwerk van kleine, ingewikkelde, minutieuze en eenvormige regels waar de meest originele geesten en de sterkste zielen niet doorheen kunnen komen om de massa te overstijgen, hij breekt hun wil niet, maar verzwakt, verdraaid en leidt die: hij dwingt zelden tot handelen, maar verzet zich er onophoudelijk tegen dat men handelt: hij vernietigd niet, hij belemmert het ontstaan: hij tiranniseert niet, hij hindert, hij onderdrukt, hij verstoort, hij dooft uit, hij stompt af en hij reduceert uiteindelijk elke natie tot een kudde schuchtere en vaardige dieren waarvan de staat de herder is” Is ca 170 jaar geleden genoteerd en is nog steeds van kracht.
Dank u, voor dit citaat.
Ik wou dat meer mensen hier dit citaat op hun waarde weten te schatten.
We zijn al aardig op weg Forecastle. Verdienen we het niet een beetje?
Voel je niet persoonlijk aangesproken.
Doe ik ook niet als men over ....we ....praat.
@CalamityJane | 21-11-20 | 11:40: Vrijheid zit tussen je oren. "Ze" kunnen niet in je hoofd komen. Als je het niet wilt, kun je niet gebroken worden.
Maar dat vind ik. Misschien heb ik gewoon geluk dat ik het Taoïsme, het Stoïcisme en Aikido ooit ben tegengekomen. Misschien dat het daardoor makkelijker is geworden.
@Tantalus | 21-11-20 | 11:40: Ik ben gelukkig geen zwijn Tantalus ;-). Maar wat ik me hierboven al afvroeg! Zelfs hier ´loopt´ het niet tussen de mensen. En is zo´n citaat gegeven heel erg bijzonder. Dank je Forecastle.
@Quib | 21-11-20 | 11:48: Dat wat ik zeg, zeg ik niet voor mezelf. Misschien wel omdat ik nog verdrietig kan zijn voor hen die niet begrijpen wat hen overkomt. Wij redden ons wel, begrijp ik. Alleen Aikido nog opzoeken ;-).
@CalamityJane | 21-11-20 | 11:52: Ja, wij redden ons wel. Ik mag altijd graag met mensen praten, ook als ik boodschappen doe. Spontane gesprekken met mensen die ik niet ken. Prachtig. Leerzaam. Het gebeurt mij nog zelden. Mensen worden schichtig. Het is zo verrekte jammer dat te zien gebeuren.
Ik zag gisteren mensen al met kerstbomen slepen. Veel mensen zijn wanhopig op zoek naar geborgenheid. Ik blijf proberen praatjes aan te knopen, de individualisering die gaande is zou eigenlijk niet door moeten trekken.
Die Tocqueville was nogal bedreven in het toepassen van de stam+d-regel.
De agent in Bomans' "Wonderlijke Nachten" had een héél klein boekje bij zich, daar stond alles in wat wél mocht. Uitgekomen in 1949. Dus toen al.
Mensen maak u geen zorgen zolang er totaal niet gehandhaafd wordt op geen enkel gebied, gaat alles gewoon door... ik wens u nu alvast een veilig en kleurrijk en knallend maar bovenal een gezond oud en nieuw toe.. immers het vuurwerk is hier allang begonnen!
In Frankrijk is het ook verboden. Maar daar gaat het vuurwerk op Oudejaar vrolijk de lucht in.
Dat handhaven is helemaal niet nodig. De meeste mensen zijn gewillige schapen.
Er wordt nog steeds niet gehandhaafd maar men gaat er vanuit dat de boete en het strafblad afschrikt. Een verbod is de weg van de minste weerstand. Lafjes, kenmerkend voor dit linkse landsbestuur.
Ha ha... weer leuk geschreven, en dat plaatje is ook een vondst :)
Dit is een uitvloeisel van een falend beleid. Jarenlang niet handhaven heeft geleid tot een ware veldslag tijdens oud en nieuw. Verbieden is de weg van de minste weerstand.
Misschien. Maar dit kon ook wel eens resulteren in de grootste veldslag tot nu toe.
Zonder vuurwerk heb je de handen vrij om dingen te slopen en in de fik te steken. Of bijvoorbeeld, stenen te gooien naar de gendarmerie.
Nitroglycerine is vrij eenvoudig te maken. Gewoon wat metaalpoeder erbij voor mooie kleuren.
Ik moest echt heel diep nadenken waar ik die agent van ken, dacht eerst aan mijn verkeersdiploma (1976), maar 't is de monopolie "ga naar de gevangenis" cop!
Goed denkwerk
Homo's mieten, hahahahahahhahhh@+h
Weet je Sticker alleen het handhaven is nog een dingetje
ik kijk altijd even voordat ik op ENTER druk, zelfs dan nog sluipen er foutjes door. Ik heb eens iets naar de verkeerde gestuurd met whatsapp, vandaar,
Als ik moet zitten dan moet het maar.
Er zijn dit jaar al genoeg vrijheden afgepakt , ik kan mezelf prima alleen vermaken.
Prima beslissing!!
Het is geen beslissing, maar een oproep van burgemeesters aan de landelijke politiek.
Zo veel verdanderd er dús niet, aansteeklont was sowieso het enige legale wat wij 15 jaar geleden in de tas gevuld met vuurwerk hadden.
Hoop wel dat die niet aan was dan.
@Patrick_W | 21-11-20 | 11:21: Haha grappig jongen, jij krijgt een lollie.
Nu alleen nog een drankverbod, lachverbod en seksverbod en dan zal de VVD die 60 zetels wel aantikken.
Drankverbod zit er al aan te komen!
Zal mij benieuwen hoelang de FB pagina "Vara's Vuurwerk" nog in de lucht blijft.
Wat leven wij toch in een schitterend kut land!
Dit gaat veel te ver. Alleen het illegale vuurwerk zou verboden moeten worden.
Hoe dan !!!
@Yellow Shark | 21-11-20 | 10:59: Door de verkoop te verbieden, ook de verkoop over de grens.
@Lupuslupus | 21-11-20 | 11:03: ook hier Lupus handhaven is nog een dingetje
Ons dorp blijkt een open inrichting te zijn, gelukkig rijden er mensen in uniform rond met grote letters Toezicht en Handhaving op hun busje.
Die houden de boel goed in de gaten, gelukkig maar.
Ons hele land blijkt een open inrichting te zijn.
@Varende_Reaguurder | 21-11-20 | 11:07: Dan zullen ze wel groter bussen gaan aanscghaffen.
Ons dorp én buitengebied wordt al een aantal avonden getrakteerd op vuurwerk. Ik denk dat iemand zijn (of haar) schuurtje leeg wil hebben.
Bizar hoe rap heel Nederland door Grapperhaus met het uitdelen van strafbladen wordt 'ver-criminaliseerd'... straks loopt heel Nederland met een enkelband rond.
Zijn eigen strafblad hebben ze weer kwijtgescholden ironisch genoeg.
Ik was gisterochtend in de supermarkt. Best wel een redelijk grote Jumbo in Lemmer. We krijgen twee nichtjes op bezoek, en mijn vrouw wilde een pepernoottaart met ze bakken. Ik moest vragen waar de pepernoten lagen. Uiteindelijk bleek er ergens achteraf één display te staan met wat sinterklaassnoepgoed. Het zijn inderdaad andere tijden, voorheen hoefde je daar echt niet om te zoeken in deze tijd van het jaar. Alsof niemand er nog echt zin in heeft.
Een vuurwerkverbod zal ongetwijfeld ook in deze tijd passen. Ik kan er alleen nog niet echt aan wennen.
Sinterklaas was ooit leuk, dit jaar heb ik er echt nul zin in. De dochters hebben de intocht op tv bekeken en 2 keer de schoen gezet, maar van mij hoeft het echt niet meer dankzij al dat gezeik rond zwarte piet.
Met oud en nieuw koop ik altijd 1 grote pot siervuurwerk, rond de 80-100 euro. Moet ik ook maar afscheid van nemen denk ik.
(straf: zes jaar cel plus tbs). Dat zal ons leren! ALLES MOET KAPOT HEUJJJJ.""
Als ik de cijfers van schade na de nieuwjaarsnacht van de laatste jaren bekijk is het ''kapot'' maken van het vuurwerk ''plezier'' alleen maar een win win situatie.
@KC45 | 21-11-20 | 10:57: Zoals gewoonlijk zijn de vaders die om 12 u wat siervuurwerk afsteken met hun kinderen, weer de dupe. Of denkt u dat het vernielzuchtige tuig zich aan het verbod gaan houden? Zéker niet.
De supermarkten hebben het ook niet meer nodig, dankzij de Corona "crisis" hebben ze een aanleiding om de prijzen van alle artikelen lekker te verhogen, omzet genoeg en ook nog met een aantrekkelijke marge
@Ron_Paul | 21-11-20 | 10:56:
Het grappige is, dat dit kinderen het geen ene fuck uitmaakt. Zolang ze maar een cadeautje krijgen. Wel worden ze wellicht beïnvloed door jouw pesthumeur.
Ok, Lemmer.....in de supermarkten waar ik kom zijn er hele stellages met pepernoten, midden in de zaak
@Lupuslupus | 21-11-20 | 11:05: Lupus, dat heet jongeren.
@Aart4888 | 21-11-20 | 11:11: Is toch niet gek dat een mens zijn humeur afzakt met wat er allemaal speelt rond van alles en nog wat.
Als ze in de randstad ook gaan carbit schieten kan het wel eens drukker worden bij de SEH als de jaren er voor.
Als jonge jongens zijn we wel eens een putdeksel kwijt geraakt. Zo,n ding van 40 kg. Nooit meer terug gevonden. als je dat in een stel weilanden doet is dat niet zo’n probleem. Als je dat in de stad doet vallen er doden.
Wel mazzel voor veel mensen in Baarle-Nassau.
En pech voor Baarle-Hertog?
Wanneer vuurwerk verboden moet worden wordt ineens alles uit de kast gehaald. Vuurwerk is in Nederland al verboden maar het is nog steeds niet genoeg. Alles omtrent vuurwerk moet verboden worden om de zorg te ontlasten. Geen maatregel wordt geschuwd en zelfs schengen wankelt. Zag ik dit bij echte problemen ook maar, maar met vuurwerk is het natuurlijk makkelijk scoren. Burgemeesters verkeren tenslotte nog in kringen die er van uitgaan dat jongeren op oud- en nieuw bingo spelen.
Hoe komt vuurwerk de grens over? Zijn hiervoor speciale brigades opgesteld en wordt nu de postbode ook strafbaar als hij vuurwerk uitlevert? vragen vragen
https://www.pyroland.de/
Het vuurwerk moet juist wel de grens over. Het komt uit China aan in Rotterdam, en moet dan de grens over on in Duitsland te komen.
Het is voor die bedrijven ook al verboden in Nederland (kutland) te leveren.
@R. Skicker | 21-11-20 | 10:57: ja helaas.
Hou op met dat gejeremieer over de overheid die vuurwerk verbiedt. Mijn hele leven lang (en dat is voor sommige reaguurders al heeel lang) mocht je in dit land vuurwerk hebben en ook afsteken, eerst van 22u tot 2u, later op Oudjaarsdag vanaf 10u 's ochtends. Maar in de praktijk werd er steeds eerder, tegenwoordig al vanaf oktober, dagelijks zwaar vuurwerk afgestoken. Is voor niemand leuk, behalve de zestienjarige die het afsteekt. Het was echt aan de samenleving (en dan vooral de ouders) om daar tegen op te treden, want de politie had een heterdaad nodig om effectief te kunnen handhaven en kwam dus meestal te laat.
Tientallen jaren is daar niets mee gedaan. Als op een bepaald moment driekwart van het land zich groen en geel ergert aan dat geknal en de onveiligheid, ja, dan kan een overheid wel eens denken dat er een mandaat ligt voor het verbieden van vuurwerk en het bezit ervan.
Maar dan ook doorpakken en hetzelfde doen met dat goedje waarmee hip Nederland de mocromaffia, hun patserbakken en hun liquidaties (tot aan bonafide advocaten toe) financiert. Er is geen gedoogbeleid voor coke, het is illegaal en schadelijk.
Nee, ik ben geen CDA'er en ik moet niks hebben van al dat gegraai van de overheid in persoonlijke gegevens onder het mom van coronamaatregelen. Maar sommige problemen worden niet door de overheid veroorzaakt, maar door de mensen zelf. Dus als de overheid dan uiteindelijk optreedt: deal with it.
Amen.
Dus vuurwerk moet nu voor iedereen verboden worden omdat sommigen al in oktober vuurwerk afsteken, wat altijd al verboden was?
Ga eens deaudt.
Goed plan (ben overigens net zo oud of ouder). Het is al heel lang verboden om te hard te (auto)rijden en driekwart van de mensen ergert zich er aan dat het toch nog steeds gebeurt en het is nog gevaarlijk ook. Dus gelijk maar even doorpakken en autorijden helemaal verbieden. En zo zijn er nog wel een paar te verzinnen. (Ben zelf geen vuurwerk fan)
@spanarchist | 21-11-20 | 10:50: Precies dat, maar wel consequent beleid graag. Dus het is vuurwerk verbieden en booslims eruit gooien, of booslims blijven en vuurwerk mag.
Driekwart ergert zich aan overmatig alcoholgebruik, en vooral overmatige eters.
Vetzakken zorgen voor overbelasting van de zorg. Kan er niet een verbod op vetzakken komen?
@rukker snikker, jij durft. Een andere mening dan die van jou en hij moet dood? Klassevent ben je.
@spanarchist | 21-11-20 | 10:50:
Ja.
@R. Skicker | 21-11-20 | 10:59:
Nee.
@spanarchist | 21-11-20 | 10:50: inderdaad vrij dom verhaal van "professor" Superhirn. Waarschijnlijk in een ketel met tranen gevallen toen hij klein was.
@VP732 | 21-11-20 | 11:48: ja, jij komt superintelligent over, dombo dat je er bent
Premier Rutte weet niet waarom kerk-
en moskeebezoekers vanaf volgende maand
geen mondkapje op hoeven.Dat bleek in
NOS Met het Oog op Morgen.
In onder meer winkels,restaurants en
theaters moet iedereen vanaf 1 december
een mondkapje dragen.In het wekelijkse
gesprek met de minister-president kreeg
Rutte de vraag waarom die wettelijke
plicht niet geldt in gebedshuizen.
Rutte wees in eerste instantie op de
vrijheid van godsdienst,maar erkende al
snel dat hij dat argument ter plekke
had bedacht.Hij zei dat hij niet weet
wat de werkelijke reden is en dat hij
het gaat uitzoeken.
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=108
Uw leider....
Het resultaat van dat 'uitzoeken' gaan we natuurlijk nooit vernemen omdat hij heel goed weet waar die schoen wringt: bij de islam die hij niet wil en durft aanpakken. Daar liften de chr. kerken op mee, en terecht. Hoewel zij zich wel in heel veel gevallen aan de regels houden: niet meer dan 30 pers. binnen, mondkapjes bij binnenkomst en vertrek en niet zingen. Die 1,5 meter afstand hoef ik niet eens te noemen bij 30 pers in een kerk met 350 zitplaatsen, dat rekensommetje kunt u zelf wel maken.
@Lupuslupus | 21-11-20 | 10:57: Dit Lupus !
Ja, ECHT. Al decennia worden we van oktober tot januari getrakteerd op forse dreunen van het zwaarste illegaal vuurwerk. En daar doet of deed de popo niks nada noppes aan.
Ach wat the fuck,
Nou gaan mensen zich uitleven in drank. Wedden? Wordt er niet gezelliger op al met al.
Yep, geen zware knallers dit jaar, want het illegale vuurwerk dat al verboden was is nu opnieuw verboden. >_>
Oliebollen, champagne, vuurwerk! Na zo’n klotejaar pakken ze mij dit pleziertje echt niet af. Laat ze maar bewijzen wie de lont heeft aangestoken.
U heeft een kort lontje, daarom kunnen ze niet bewijzen dat u het aanstak.
Oliebollen en champagne kan toch ook zonder vuurwerk? Helaas voor de liefhebbers is dit nog niet het einde van de 'verboden'. Ze zullen het wel zo spinnen dat er zóveel minder 'gewonden' zijn gevallen dat dit verbod blijvend is.
@Lupuslupus | 21-11-20 | 11:00: Twijfel je hier nog aan? Vuurwerk komt niet meer terug in Nederland.
@Lupuslupus | 21-11-20 | 11:00: als je het verbied zullen er echt wel minder gewonden vallen slimpie
Ik begrijp ook niet helemaal hoe Sint-Maarten, Sinterklaas, Kerst, oud en nieuw en eigenlijk alle feesten überhaupt passen in een moderne samenleving. Immers wanneer je alle feesten opheft kan de NWO ook veel duidelijker optreden wanneer een burger afwijkt van het gewenste patroon. Datzelfde geldt ook voor alle sportactiviteiten, geloofsovertuigingen, shoppen bij de middenstand et cetera. En wanneer er ook maar ietwat van verdenking is dat er burgers zijn die zelf nadenken stuur je ze gewoon naar de goelag.
Net als in China.
Als je echt nog gelooft dat dit allemaal te maken heeft met een virus verdien je niet beter.
Ik weet het niet, heel veel vuurwerk komt ook uit China.
Ik heb wel ergens gelezen dat de Chinezen het virus in de vuurpijlen hebben gestopt.
Al sinds ik politiek volg zie ik wetten opgesteld worden om de vrijheid van de burger in te perken. Verbod dit, verbod dat, verbod zus, verbod zo, verplichting bla, verplichting la.
Zelden, echt heel zelden, zie je iets langs komen dat de vrijheid wat vergroot. Meestal duurt het dan niet lang voordat daar voorwaarden aan gehangen worden of terug gedraaid wordt.
Zou het komen doordat het in Nederland misschien een beetje te vol is?
Ik hoop dat wij zo'n burgemeester hebben zoals die in Amsterdam. Iemand die het leuk en gemoedelijk houdt voor de inwonenden. Als een burgemeester zegt niet te gaan handhaven op het hoofddoekjesverbod, dan kan een burgemeester ook besluiten niet te gaan handhaven op een vuurwerkwerkverbod.
Gratis transfer mogelijk hoor.
U mag d'r hebben, gratis en voor niets. We doen aan bezorgen.
@elfenstein | 21-11-20 | 10:38: lol
moet de politie wel geluidsdempers op hun pistolen doen.
Halvering veestapel = halvering melkbussen, Of ben ik nu een complotwappie?
ja dus.
Ha ha lol.
Wat zijn sommige politici toch blij met Corona. Eindelijk kunnen ze hun eigen programma er door heen jagen met Corona als excuus. Weg nertsenfokkerijen, weg vuurwerk, eisen stellen aan luchtvaart.
Het vertrouwen in de beslissingen van een klein groepje incompetenten is wonderbaarlijk. En angstaanjagend.
Nertsenfokkerij is barbaars en pervers.
Goed dat dit eindelijk wordt afgeschaft.
@Gulliver | 21-11-20 | 10:30:
'Goed doen' om de verkeerde reden en met de verkeerde argumenten is geen maatschappelijk belang maar eigen belang. Want 'goed doen' is voor ieder mens anders. Zie hier het gevaar van deze manier van 'goed doen'.
@Gulliver | 21-11-20 | 10:30: Dat mag je vinden. En als het je lukt om het op democratische wijze te verbieden, prima. Alleen nu wordt het verbod er om oneigenlijke redenen door heen gejast, wat ronduit schandalig is.
@spanarchist | 21-11-20 | 10:40: Dus U vind het schandaliger dat nertsenfokkerijen verboden worden om oneigenlijke gronden( wat dat ook betekenen mag ),dan dat miljoenen onschuldige nertsen,vanwege hun vacht, een ellendig leven hebben en uiteindelijk vergast worden voor een overbodig luxe artikel... :/
@Kowalski11 | 21-11-20 | 10:57: Ten eerste, die nertsenfokkerijen verdwijnen uit Nederland, maar gaan echt wel door in andere landen. Er is vraag dus er komt aanbod.
Ten tweede, als zo´n besluit op democratische wijze genomen wordt, prima. Nu worden er allerlei maatregelen genomen waarbij Corona als excuus wordt gebruikt. Alsof je de maximumsnelheid omlaag wilt brengen, want Corona, vlees eten wilt verbieden, want Corona, en kerkbezoek verplicht wilt stellen, want Corona.
@Kowalski11 | 21-11-20 | 10:57: JA
Jarenlang werd er gedoogd als het knallen al in oktober begon, nu mag er ineens niks meer. Bij gevolg komen er natuurlijk opstandjes. Zowel bij een deel van de bevolking als bij de overheden lijken maat, paal en perk totaal zoek. Waar is toch dat gezonde Nederlandse verstand van weleer gebleven?
Dat ligt ergens op sterk water in een museum.
Die gecancelled
Helaas, gezond verstand doet je al snel op de brandstapel belanden. Door met een kritische blik en enige nuance naar de huidige ontwikkelingen te kijken word je met overtuiging in het kamp van de "wappies" geframed.
Ik haat vuurwerk en zal geen traan laten bij een eeuwigdurend verbod. Echter, het gemakt waarmee dit nu opeens wel verboden kan worden doet mij enigszins vrezen voor de richting die we als samenleving inslaan.
Kan het leger niet ingezet worden met oudjaar? In, ik noem maar wat, Amsterdam Nieuw-West?
Het leger heeft ook leuk vuurwerk.
'pang pang' roepen...
Ouwe truck van machthebbers, misbruik maken van de noodtoestand om er van alles door te drukken dat er feitelijk weinig mee te maken heeft.
Jij denkt dat de ziekenhuizen momenteel op honderden tokkies die hun handjes hebben opgeblazen zitten te wachten?
Gezien de verstandelijke beperkingen van de vuurwerktokkies liijkt het mij een goed idee om het verbod ook na de cprona in stand te houden.
@ Gulliver: Er komt geen "na de corona"...
Over verboden gesproken. Is #9 al weg?
Komende week gaat SN8 wel de lucht in.
Ik kijk met oud en nieuw altijd naar vuurwerk op de TV, wordt nu mijn toestel in beslag genomen en wat is met het tweede toestel wat onder mijn bed verstopt is?
Eigenlijk vraagt zo'n pandemie voor nieuwe verkiezingen om als crisisleiding ten minste het mandaat van het volk te hebben. Nu worden tal van beslissingen afgehamerd waarover nooit een debat is gevoerd toen men mocht kiezen.
Je mocht drie jaar geleden kiezen en volgend jaar weer.
Toen was er nog geen corona, een tegen de tijd dat we weer mogen is die ellende alweer over gewaaid. Maar tal van vrijheden zullen nooit meer terug komen. Althans, niet onder Rutte IV.
Gewoon je eigen vuurwerk maken, een paar kartonnen kokertjes, lontjes en wat kruit uit een gedemonteerde handgranaat. Succes verzekerd.
Goeie tip, ik weet ook nooit wat ik eigenlijk met die handgranaten moet die mensen door de brievenbus kieperen.
Wappie
@ChiefCock | 21-11-20 | 10:21: Mit dir.
Ja ja, natuurlijk weer bangmakerij en andere morele propaganda.
Het maakt echter geen verschil voor de individuele keuzes die 17 miljoen mensen zélf maken. Er zal vuurwerk worden afgestoken, en veel ook. Jankerds.
Nu is het wachten op de eerste najaarsstorm, en er weer tientallen containers met vuurwerk aanspoelen langs de gehele kustlijn.
Kolere ze zijn wel op een verbodsdreef…
Op de valreep alles wat de menschen leuk vinden VERBOTEN maken.
En ze roepen nu tijdelijk, maar ga er maar van uit dat ook na de crisis zo blijft
Wel jammer dat mensen geld uitgeven aan dingen die ze leuk vinden, dus geld uitgeven is no grotendeels verboden, wat niet ideaal is voor de economie en de inkomsten van de overheid. (Uit nood sinds maart alles maar in aandelen gestoken, dus nu kan ik nog veel meer geld niet uitgeven.)
Daar ben ik het helemaal mee eens. De nuttige idioten zullen nog raar opkijken als ze tot de ontdekking komen welke vrijheden ze allemaal vrijwillig hebben opgegeven. Dat er zóveel gecencureerd wordt op internet omdat het niet strookt met het kabinetsbeleid is een heel groot teken aan de wand. Maar men ziet het gewoon niet.
@W_F | 21-11-20 | 10:19: Dat dacht ik eerst ook maar ik denk dat het elkaar redelijk wegstreept met wat het allemaal aan schade kost.
"Op de valreep alles wat de menschen leuk vinden VERBOTEN maken..."
Overdrijft U niet een beetje met alles.... en gezien de reacties hier en ook in mijn directe omgeving zijn er en hoop menschen die het helemaal niet leuk vinden...
@W_F | 21-11-20 | 10:19: Dus buiten vuurwerk zijn er maar weinig leuke dingen waar mensen geld aan kunnen uitgeven..!?!?
Er komt geen "na de crisis"...
Met Kerst en Oud-en-Nieuw kunnen de mensen nu 450 uur Neurenbergerprocessen radio en beeldopnames achterelkaar bekijken. Daar steek je wat van op in plaats van af.
Gezellig! Chips, nootjes,...?
@Zenzeo | 21-11-20 | 10:17: Gas lampje erbij en kijken maar.
@Zenzeo | 21-11-20 | 10:17: Glaasje prik erbij want alcohol gaat ook worden verboden.
Wetgeving mondkapjes duurd 2 maanden. Dus dit redden ze ook niet . . . . . Of gaan verboden sneller
Weet je nog gratis identiteit bewijzen binnen 2 weken onder Donner geregeld dat er toch betaald moet worden.
Ik ben een fan van het evenwichtige beleid van Rutte. Je moet naast het virus ook omgaan met grote extremen in meningen. Echter, heel dom dat Rutte hiervoor is gezwicht. Had gewoon een waarschuwing gegeven voor extra voorzichtigheid. Het aantal gewonden is echt fractioneel en vergeet niet dat met het thuiswerken het aantal verkeersgewonden juist flink is afgenomen. Disproportionele maatregelen zijn het uiterlijke kenmerk van een glijdende schaal waarin het steeds normaler wordt om te denken dat je anderen iets op kan leggen... (of zo)
Tja...
Volgens mij begon het allemaal met de eerstehulpposten die de laatste tijd regelmatig dicht moeten omdat ze vol liggen. De oudjaarspiek kunnen ze er dus echt niet bijhebben.
Hoe voorkom je een oudjaarspiek?
@Papa Jones | 21-11-20 | 10:18: door nog meer posten te sluiten.
@Gomezlopez | 21-11-20 | 10:26: www.nporadio1.nl/onderzoek/26652-expe...
Burgertje pesten. Waarom verbieden ze geen zaken die er toe doen?
Ja, zoals jezelf of anderen onnodig letsel toebrengen waardoor de druk op de gezondheidszorg te groot wordt, en dat alleen maar 'omdat het nou eenmaal traditie is'...Eens!
Ik heb alvast 10 pakjes boterhamzakjes ingeslagen, je moet toch wat hè?
Ik bestel de godganse dag pakketjes. Die luchtzakjes die gebruikt worden als opvulling zijn echt een aanrader
Het wordt hier langzaamanus een soort China, enig gewoon!
Ja daar is het erelidmaatschap van de D66 verplicht. Niks geen democratie.
Dat is lekker @mosterd,
Sinds Jacobse en van Es denk ik altijd aan vuurpijle, stromende bergbeken en gevulde koeken als ik een volwassen vent van zijn brommert spuit.
Wat moet ik nou? Dat gaat één vingerhoedje stijfsel worden op deze manier met de kerstdagen.
Misschien kan het leger helpen met de handhaving.
Carbid schieten is eenvoudig tegen te gaan door water te verbieden.
Nou, dan pis je toch even in de melkbus.
Met bier werkt het ook, vroeger vaak genoeg geprobeerd als het water op was. Ook veel meer bier voorradig dan water trouwens.
Verbiedmensen. Het is een ware pest geworden in 2020. Tijd voor massale reactie.
Ook verboden Crusher. En al zou het niet verboden zijn.
Alles wat is niet toegestaan is per definitie verboden.
Simplessssss....
Rutte III: alles wat niet verboden is, is verplicht. Als het niet is toegestaan, is het verboden.
Fijn zo’n liberale partij.
Je kunt het ook in duitsland of belgie voor de verandering vieren.
Komt de nederlandse staatskas in ieder geval niet ten goede.
In februarie gaan ze het evalueren, laten ze een paar mooie 1ste hulp dames aan het woord dat het rustig was op de ehbo post. Ze vonden dit wel fijn. De minister haalt deze dames aan in zijn pleidooi om het verbod door te zetten naar andere jaren. Discussie zal in Juli 2021 beslist worden als we met de hittegolf bezig zijn.
Doen woningstichtingen ook bewust met huurverhogingen. In juli zijnde mensen iets relaxer
En dan wel moeilijk doen als zwarte pieten verboden worden
Ik vraag me af hoeveel van de verboden strakjes stilzwijgend omgezet worden in een periodiek verbod. Soort van kwartje van Kok zeg maar.
Dat is echt geen vraag.
Krijgen we nu ook grenscontroles?
*Schengen uitzwaait*
Die zijn er al tijden. Zit je alleen in een auto dan word je gecontroleerd door mobiele brigades.
Zit je samen met 3 kersverse asieleisers die je net uit Griekenland hebt opgehaald in de auto dan laten ze je met rust.
Een melkbus is per 2020 ook zwaar en illegaal vuurwerk?
Alleen als er een kort lontje aan hangt.
Ik wil een verbod op corona en nu ik toch bezig ben ook een verbod op Rutte en Hugo oh ja en doe ook maar op Jaap.
Wat nou als er straks helemaal niks meer te verbieden is?
Alles dubbel, driedubbel en vierdubbel verbieden (gemeente/provincie/regering/EU)
Zou men elkaar niet nog meer naar het leven gaan staan?
Weg uit de frustratie.
Dan is er nog van alles om te gebieden.
Hoe zit dat met wegwerpaanstekers en snelkookpannen?
@ChiefCock | 21-11-20 | 10:23: En popcorn.
Mogen v2 rakketen nog wel ?
M’n opa heeft er nog één op zolder!
Nu doorpakken ook: valt 1 Januari niet op een zaterdag of zondag? Hop, gewoon naar je werk. Gezellig doen doe je maar in je vrije tijd.
Wappie
@Papa Jones | 21-11-20 | 09:59:
Ik zie nu inderdaad in dat ik fout was. Bedankt voor uw excellente reaguursel waarin u uw argumenten uitstekend uiteen heeft gezet, dodo.
Hulde
@Between&Betwixt | 21-11-20 | 10:08: LOL
@Papa Jones | 21-11-20 | 09:59:
Je moet toch toegeven dat er nu opeens wel heel erg voortvarend wetten en regels doorheen gedrukt worden met het mantra "ja, want corona dus ...".
Vooral burgemeesters voelen zich nu opeens als Napoleon.
Natuurlijk niet helemaal waar, Rotterdam heeft vorig jaar al een vuurwerkvrij oud en nieuw gehad. Dit onderwerp speelt veel langer. Het is bizar hoe de grotere steden er rond oud en nieuw uitzien. De schade, de troep en de hulpverleners die niet veilig zijn. Volgens mij is het de afgelopen tien jaar een beetje uit de hand gelopen.
Reken mij er niet bij Between! Ik heb aan alles gedacht zonder er precies de vinger er op kunnen leggen natuurlijk. Dat kan niemand nog namelijk. Naief zul je mij niet aanwrijven. We wachten het af. Dank je.
@Papa Jones | 21-11-20 | 09:59: Nou oké dan maar Papa.Jones.
Hier is je etiket.... Naief!
@DexterGordon | 21-11-20 | 10:16: Het gaat nu niet enkel om vuurwerk. Ben ook blij dat het verboden gaat worden. Het liep gigantisch uit de hand.
@2voor12 | 21-11-20 | 10:12: En journalisten hun WOB verzoeken worden geweigerd, want corona. De tweede kamer wordt macht afgenomen, want corona. (Verminderde scheiding van trias politica en grondrechten op het moment dat ze een keer een klein beetje onder druk komen te staan.) Demonstraties worden aan de lopende verboden, terwijl je helemaal geen toestemming nodig hebt voor een demonstratie, want corona. (Uitsluitend de demonstraties die niet in hun narratief vallen zij toegestaan.) De politie mag drones gebruiken, want corona. En er is een nabijheidsverbod dat niet realistisch opvolgbaar is en willekeurig wordt gehandhaafd, want corona. Moet je kijken hoe vaak op tv-beelden (bewijs) te zien is dat Mark R., Ferdinand G. en Hugo de J. binnen anderhalve meter van elkaar zijn. Daar wordt gewoon niets mee gedaan. In de wet die zijn hebben gemaakt is dat geen overtreding, maar een misdrijf. Daar is bewijs van, en er zij komen daar gewoon mee weg. Sterker nog, toen ze er een keer niet mee weg kwamen, hebben ze letterlijk voor hun de wet met terugwerkende kracht aangepast. En iedereen maar loffelijk praten over die leuke schoentjes...
Hoezo hysterie? Ik zie vooral hysterische taferelen bij wappies zoals u. Er is een wereldwijde crisis aan de gang en die moet bestreden worden. Of u het nou leuk vindt of niet.
Vanochtend stond bij de supermarkt in het naburige dorp al weer een container voor de vuurwerkopslag van het spul dat in de supermarkt verkocht gaat worden. Meestal beginnen ze daarmee voor Kerstmis.
Toch wel mooi hè, zo'n EU waar alles gelijk geregeld is.
U weet dat u nu over knal-erwten praat?
Als je 'Allahu Akbar' schreeuwt, mag je nog steeds vuurwerk afsteken.
Sheeple helpen hun eigen feestdagen om zeep. Wat een volk.
Ik heb nog een stuk of 10 rotjes liggen die in in beslag heb genomen toen iemand het leuk vond om tijdens een pokeravond die meuk in de kamer af te steken.
Ben ik nu strafbaar? Moet ik het ergens inleveren, krijgen we een inleverdag, of moet ik de EOD bellen aangezien het technisch gezien explosieven betreft?
Zolang je ze laat liggen waar ze liggen is er niks aan de hand. Je mag op dit moment nog 25 kilo vuurwerk in je bezit hebben.
Ah joh al die regels maken helemaal niet uit. Nederland heeft een niet-handhaven beleid. Handhaven is zóóó onnederlands.
GeenStijl kritiek op het huidige beleid van de overheid?: Wappies!!!
Zo makkelijk gaat dat niet hoor, wappie worden. Je moet ook idiote theorieën aanhangen en verwijzen naar obscure youtubers.
@Papa Jones | 21-11-20 | 09:57:
Nee hoor, als je twijfels hebt over de werkzaamheid van mondmaskers ben je al een wappie.
@2voor12 | 21-11-20 | 09:59: Dat is flauw inderdaad.
@2voor12 | 21-11-20 | 09:59: Dus het RIVM was in het begin van de corona-crisis helemaal wappie? Hoezo zit van Dissel dan nog steeds op z'n plek?
Je bent een wappie als je vindt dat het ook wel zonder maatregelen kan. Kritiek op het beleid kan altijd. Heb ik ook. Heel veel zelfs.
En ik doe er nog een deugend schepje boven op: Tokkies!!
Als ik zo die zware knallen eens hoor elke avond in de wijk, hebben een aantal mensen maling aan verboden en de rest van de bevolking. Ik hoop dat karma ze inhaalt.
Heel goed, nu ook doorpakken.
Goed zo Kuif. Wijze opmerking. Ik voel vandaag een warm soort van "soms vinden wij elkaar".
@Lorejas | 21-11-20 | 10:02: Ik niet, maar ik ben het wel met 'm eens.
@Lorejas | 21-11-20 | 10:02: ‘ik voel een warm soort van’
Bedoel je het gevoel alsof er iemand tegen je been staat aan te zeiken?
Normaal duurt het “eeuwen” voordat er een nieuwe wet is aangenomen raar dat het nu zo snel zou kunnen.
(Want het bezit is nog steeds toegestaan)
Toch wel opmerkelijk dat dit soort "dingen" stantepede ineens verboden kan worden, en dat de beperking van de instroom van gelukszoekers en het uitzetten van uitgeprocedeerden na decennia zogenaamd nog steeds buiten hun macht ligt. Ik heb trouwens niets met vuurwerk, en het is treurige dat vaak juist arme mensen hier zoveel geld aan besteden.
Als je naar de voedselbank kan gaan dan houd je gewoon wat meer geld over. Dan koop je voor een paar honderd euro wat vuurwerk toch?
@2voor12 | 21-11-20 | 09:56: De voedselbank is voor mensen die niet goed met geld kunnen omgaan.
Je bent een triest figuur als vuurwerk belangrijk voor je is. Dat spul had al nooit iets met vrijheid te maken. Dieren hebben er last van en het is zeer belastend voor de natuur.
Vrijheid zonder verantwoordelijkheid is decadentie. Cultureel verval.
Inderdaad.
Gewoon alles verbieden waar mensen en dieren last van kunnen hebben.
Alles.
Verboten.
Dat heeft dus alles met vrijheid te maken. Een maatschappij is het inperken van vrijheden voor het verkrijgen van zekerheden. Vrijheid is happy slappen en het onthoofden van mensen die je profeet beledigen.
Dat het wellicht onredelijk is om 1 dag in het jaar, massaal beschonken amateurs kleine explosieven tot ontploffing laten brengen, omdat ze ook een gevaar voor hun omgeving zijn. Dat is misschien wel zo, maar doet er niets van af dat het wel een inperking van vrijheden is.
vuurwerk is net zoiets als roken. Of niet. Roken mogen ze van mij ook best verbieden.
Maar wat @Mosterd zegt. Vuur- en steekwapens. Hasj. Coke. Diefstal. Huurmoorden. Met alleen verbieden verandert er niks.
@snars | 21-11-20 | 10:27: Nee, je moet ook handhaven. Helaas kunnen we dat niet in Nederland.
Vind ik ook. Suiker, alcohol en dergelijken ook slecht voor de mens en je bent een triest figuur als het belangrijk voor je is. Gewoon ook verbieden!
Gun iedereen z’n eigen pleziertje. Mensen die voor anderen menen te moeten bepalen wat triest en moreel verval is lijden bovenal zelf aan decadentie en hebben van het woord vrijheid weinig begrepen
@zuurtjeregen | 21-11-20 | 11:39: Uw vrijheid stopt waar die van de ander begint. Dat is mijn punt.
@JayJay | 21-11-20 | 11:20: Hoef je niet te verbieden. Heeft een ander niet direct last van. Als je er aantoonbaar ziek van wordt, moet je wel meer zorgkosten betalen. Dat dan weer wel.
@C10H12N2O | 21-11-20 | 10:01: U hebt een punt. Blijft staan dat ik voor het inperken van deze specifieke vrijheid ben. En dat het voor mij juist voelt als het uitbreiden van vrijheid. Ik hoef me niet meer drie dagen op te sluiten en de hond kan gewoon naar buiten.
Hoho: moslimzusters op de lijst zetten van de communistische/socialistische partij, beter bekend als Groenlinks, mag.
Een algemeen verbod op het woord zwart, behalve Omroep Zwart want dat mag wel.
Mensen de vernieling in helpen met de toeslagen, mag.
De zee volplempen met afschuwelijke windmolens, mag.
En zo meer. Dus zeg niet dat niks mag!!
Correctie: moslimbroederzuster.
(R. Hoogland)
Van elke geluidsinstallatie met redelijk tot behoorlijk decibellen en wattage de luidsprekers buiten zetten. Muziek naar keuze, volume op maximaal en gaan met de leut.
Ik heb nog vuurwerk liggen dat ik enkele jaren geleden legaal in NL heb gekocht. Ben ik nu ineens crimineel omdat ik legaal in NL gekocht vuurwerk in de kast heb liggen?
Ja, maar er komen inleverpunten waar u het zonder kans op aanhouding vrijwillig in kunt leveren.
Dus geen stress.
@J-van-de-Bontekoe | 21-11-20 | 10:02: Die garantie krijg je nooit. Er is altijd kans op aanhouding, en er is identificatieplicht, zelfs als je alleen maar langs een afleverpunt loopt.
Wanneer wordt verbieden verboden?
Idee komt uit Brabant van verschillende burgemeesters. "De overlast is nu al groter dan anders", joh, had niemand zien aankomen dat men nu de grens over gaat voor vuurwerk.
Zij niet nee.
Lutsers.
Maar hoe kan dat nou? Ze hebben dat vuurwerk verboden toch?
Mooi, heel mooi, geen vuurwerk. Houden zo.
En ondertussen... nos.nl/artikel/2357442-eerste-gemeent...
Hier in Dordrecht is carbidschieten ook verboden. Voor alle zekerheid want er is hier nog nooit carbid geschoten.
Carbid schieten midden in een stad is ook niet erg handig. Behalve als je glaszetter bent.
@2voor12 | 21-11-20 | 09:50:
*Buurjongetjes tientje geven doet*
In heel Friesland wordt carbidschieten toegestaan want folklore.
Nog een jaartje dan is iedereen wappie.
En nog een maandje en de meerderheid is 'anti-vaxxer'.
Prima. Lekker verbieden. Scheelt maanden typhusherrie, scheelt gewonde tokkies, scheelt onschuldige ogen en vingers, scheelt miljoenen schade. Toedels met die troep.
Precies. Al die heisa over dat tokkiespeelgoed. Volgende T aub.
@ZeeBrabo | 21-11-20 | 09:53: Precies.... en diegene die het toch per se wil die stopt zijn vuurwerk maar lekker op dat plekje waar de zon nooit schijnt.... zul je zien is het zo afgelopen met die herrie en overlast voor mens en dier.
Ik heb oud en nieuw gevierd in Frankrijk, Spanje, Duitsland, Engeland en ook een keer in Tunesië. Het is zoveel gezelliger zonder dat achterlijke vuurwerk.
Op veel plekken wordt er door een paar professionals een paar pijlen de lucht in geschoten om 12uur, lijkt me prima oplossing.
Precies, ik zou het liefst ook ergens zitten waar het geen oorlog is, de dieren (en mensen) het stuipen op het lijf gejaagd wordt en lucht bodem en water niet vervuild worden door achterlijk vuurwerk voor wat belastinginkomsten dat er driedubbel net zo hard weer uit vliegt door alle schade... of wacht ook die schades levert de vvd-vrinden geld op. En het hiermee gepaarde leed deed er al die tijd niet toe.
@Diederik_Ezel | 21-11-20 | 09:48: De kwajongens rotjes en maggiblikjes met carbid dat is nu ook om zeep geholpen. Dat vind ik jammer. Dit is trouwens iets van vervlogen tijden toen men het nog niet breed genoeg had om de teveel aan rotzooi te kopen zoals nu. Het moest meer en harder en kleurrijker. Goed gedaan sufkonten. Prima dus. Afschaffen !
Lekker in Tunesië dat gezellige land van je blijven zou ik zeggen.
Gelijke rechten zijn er niet. Je mag je vrouw daar tenminste nog ouderwets aftuigen en vreemdgaan is strafbaar
@zuurtjeregen | 21-11-20 | 11:46:
35 Jaar geleden was dat, andere tijden.
Verbiedt lekker weg zou ik zeggen, er wordt toch niet gehandhaafd in dit land.
Oh, je mag dus wel met kilo's vuurwerk rondlopen, als een soort wandelende bom, maar daar kan niet tegen opgetreden worden , zolang je maar niks afsteekt ? Lijkt me logisch dat daar iets aan gedaan moet worden, regeling klopt niet.
Zo is dat! Meer regels en boetes! Straks geen leraren meer nodig want online, kunnen die mooi mensen gaan beboeten die zich niet aan DE REGELS houden.
Ach in Nederland is het toch langer gebruikelijk dat je bepaalde dingen niet mag kopen maar wel mag verkopen?
@opblaasschaap | 21-11-20 | 09:45: Maak daar minder regels en hogere boetes van. Dan ga ik mee.
Is vreemdgaan eigenlijk al strafbaar gesteld?
Ik bedenk me net: misschien is het wel een goed idee als de vrouwen zich bedekken dan wordt de verleiding minder.
Maar de handhaving...
Onze overheid bedenkt allerlei regels
Onze overheid kan door haar eigen wanbeleid hierop niet handhaven.
Daarom bedenkt onze overheid nog meer regels.
Logisch toch?
En dan gaan de burgemeesters maar aan de buurlanden vragen om onze regels te handhaven...
U hebt een punt.
ha lekker. gewoon alles verbieden.
Ja maar het is allemaal maar tijdelijk, toch? Straks wordt de noodwetgeving weer afgeschaft, toch? De leningen aan Brussel komen weer terug, toch? Nee, als je denkt dat de machtsverschuivingen en financiële afhankelijkheid blijvend zijn ben je een wappie. De overheid heeft het beste met ons voor.
@opblaasschaap | 21-11-20 | 09:47: De noodwetgeving wordt niet afgeschaft, maar wel een dode letter. In 2022 hebt u er geen last meer van en in 2023 zijn we die hele crisis vergeten.
Dat Brusselse geld zijn we inderdaad kwijt. Daar moeten onze kinderen nog jaren voor bloeden.
Een machtsverschuiving zie ik niet direct. We werden toch al opgegeten door China (economisch) en de islam (cultureel).
Dynamiet is toch geen vuurwerk?
Vind ik niet.
Fijne jaarwisseling alvast!
Mag ik nog wat suggesties doen voor verboden? Een verbod op bedreiging (Akwasi) en een verbod op intimidatie en afpersing (KOZP), zou dat een idee zijn? Een verbod op manipulatie van de rechtspraak (Grapperhaus) is misschien ook wel wat. Over een verbod op liegen (Rutte) zullen we het dan maar niet eens hebben.
Ik doe mee.
Met meebetalen dan wel.
Een volk dat zo makkelijk al haar vrijheden opgeeft...
Er zijn genoeg wegen naar Rome maar deze overheid neemt precies die waar China en Rusland nog jaloers op zijn.
Er zijn ook genoeg wegen naar Rusland en China hoor.
Als er iets is waar Nederlanders goed in zijn is het zeuren, zeiken, mekkeren en klagen. Voor de rest zit er niet veel bij. Sheeple. Rubbertegelvolk.
@Zwezerik | 21-11-20 | 09:45:
Er zijn wat gele hesjes geweest in Den Haag maar die zijn genadeloos in elkaar geslagen door de politie. Puur om ieder ander die ook in opstand zou willen komen te intimideren.
Alleen BLM heeft nog vrij spel.
@Zwezerik | 21-11-20 | 09:45: helemaal mee eens. Ik kan het nu ook makkelijker van me af laten glijden; als de afgelopen twee kwartalen niet een enorme bel doen rinkelen, dan is dit ook gewoon precies wat we verdienen. Je kunt een volk niet onderwerpen, een volk kan zich wel laten onderwerpen.
@opblaasschaap | 21-11-20 | 09:49: of herontwerpen.
@2voor12 | 21-11-20 | 09:48: op een gegeven moment moet het toch een keertje ongezien losgaan. Iets wat wij alleen voor mogelijk hadden gehouden in/voor ver-van-m'n-bed landen. Want dat zou hier nooit zover komen, en nu zien we het toch gebeuren. Maar het is altijd maar een laagje vernis geweest. Een totale nepdemocratie dat steeds duidelijker z'n ware gezicht laat zien, dat heet ook wel arrogantie. En de leden van het rutte-kartel laten ook niets anders dan die arrogantie zien.
@opblaasschaap | 21-11-20 | 09:49: U hebt nog minder vertrouwen in onze democratische instituties dan ik. Dat had ik niet voor mogelijk gehouden.
@2voor12 | 21-11-20 | 09:48: Ze kunnen mij niet genoeg van die 'demonstranten' in elkaar slaan. Lang leve de wapenstok.
Impotente klote kabinet Rutte. Alles uit de hand laten lopen maar dan ineens op vuurwerkgebied alles inzetten wat je de afgelopen 8 jaar ook had moeten doen. Zak die je er bent.
Ook zo iets,
"Rutte weet niet waarom mondkapje niet verplicht is in gebedshuizen"
https://nos.nl/liveblog/2357436-ziekenhuisverzekeraar-verwacht-claims-vaccin-voor-kerst-steeds-waarschijnlijker.html#UPDATE-container-49145381
@D.Onderop | 21-11-20 | 09:39: haha, die hebben al de hele tijd andere regeltjes dan de rest... rutte weet het zogezegd niet maar hugo wel.
@D.Onderop | 21-11-20 | 09:39: Echt bizar. De kloof tussen beleid en uitvoering is enorm in Nederland. Dit is dezelfde blindheid die zorgde voor die razzia's van de Belastingdienst.
Dat willen we toch gewoon want corona? Ook hier de nodige reaguurders die om een wet stonden te gillen want oh sommige mensen dragen geen mondkapje dus oh moet er EEN WET komen om iedereen te VERPLICHTEN.
En zoals voorspeld gaat de overheid dus veel verder met het verbieden en verplichten van van alles en nog wat. Want corona.
En de mensen staan er bij te juichen zo blij. Want corona.
Helemaal mee eens. Het is diep treurig hoe dit slaafse volk zich laat manipuleren met die muilkorven, je ziet ze zelfs op de fiets en in de auto met zo'n ding. Bij de super vanmorgen vroeg ook weer maar gelukkig ook nog zonder. Als je een beetje oppast, je niet in grote groepen gaat bevinden is er helemaal niets aan de hand en de supers maar karretjes schoonmaken en zo'n meisje staat daar dan de hele dag met een doekje de karretjes 'schoon te vegen'. Sta-pel-gek. Ik vraag mij echt af waar het gezonde verstand van 'de' Nederlander is gebleven.
Ik sta niet te juichen en ben zeker niet blij. Verder ben ik erg voor die stevige maatregelen die u zo verafschuwt. Want corona.
Of ziet u corona niet?
@zwaaropdehand | 21-11-20 | 11:44: Ik zie alleen veel paniek en muilmorfjes om corona.
Ik snap de paniek bij de burgemeester. Maar het bezit van vuurwerk (meer dan voor eigen gebruik) ís al strafbaar. Hier in Zaandam is ook al een idioot opgepakt die zijn handeltje in een kelderbox van een flat had opgeslagen. Dus hup politie, aan het werk!
Ho Ho aan het werk? Niet zo raar praten he ;-).
Tja,
Halsema: mogelijk activiteiten voor jongeren met oud en nieuw, 'maar wel op 1,5 meter afstand'
https://www.at5.nl/artikelen/205742/halsema-mogelijk-activiteiten-voor-jongeren-met-oud-en-nieuw-maar-wel-op-15-meter-afstand
Wie controleert of de limo wel op de juiste sterkte is..??
Al die suikers worden ze ook druk van..
@neonreclame | 21-11-20 | 09:41: Zeg dat wel.
Ik heb een idee: laten we suiker verbieden, is heel slecht voor de bevolking!
@jemagookniksmeer | 21-11-20 | 09:45: ho ho ho, suiker is heeeeel belangrijk, schijnt zelfs een eigen feest te hebben.
@J-van-de-Bontekoe | 21-11-20 | 09:48:
LOl..
@J-van-de-Bontekoe | 21-11-20 | 09:48: Dan doen we toch suiker verbieden voor alleen de autochtone bevolking?
We kunnen met O&N toch gewoon allemaal buiten gaan staan en heul hard Pang Pang roepen.
Of Rattattattattattatta!
U bent getint?
U bent Pechtold?
Jaja, en dan steekt Grapperhouse straks een rotje af op een bruiloft en gaat die wet weer van tafel.
Goeie.
Dat wordt dus zelf dingen maken die op vuurwerk lijken, maar het niet zijn. Iemand suggesties?
Een vuurwerkfilm afspelen op de muur van een groot gebouw.
Colafles, mentos
Sterretjes in een pvc-buis.
Dat is trouwens ook een mooie middelvinger naar Greta T.
Hard in je handen klappen.
Iets moois maken met een paar zakken kunstmest
De banden van je auto doorprikken
Bruine bonen eten met sambal en dan veel bier drinken.
Je eigen EMP-device bouwen en daarmee een minuut voor twaalf de wijk lamleggen. Wordt het toch nog gezellig op straat.
Een van de grondvesten van de Europese Unie is het vrije reizen en de onbeperkte handel tussen lidstaten. Enkele lidstaten mogen de handel niet beperken.
Naar Duitsland of België reizen om vuurwerk te kopen is een Europees grondrecht.
Veiligheid voor mens en dier is ook een grondrecht....
@Kowalski11 | 21-11-20 | 09:39:
Dan moet de Europese Unie de handel en verkoop van vuurwerk aan particulieren in alle 27 lidstaten verbieden. Één enkele enkele lidstaat mag dat niet voor zichzelf bepalen.
@Osdorpertje | 21-11-20 | 09:55: Misschien wel,misschien niet... ben niet tot in detail op de hoogte van die materie..... Persoonlijk vind ik het grondrecht op veilighied gewoon belangrijker. Maar... vind U vuurwerk dikke prima...?
@Kowalski11 | 21-11-20 | 10:36: grondrecht op veiligheid rekt u nu wel erg ver op.
Dan kun je alles wel verbieden (wat de huidige tendens is).
Als u op oudejaarsavond thuis blijft is er niets aan de hand voor uw veligheid.
Ik vind vuurwerk dikke prima.
Misbruik daarvan niet. En dat los je op door handhaven.
Tja.... als alles kapot moet dan zou ik het vuurwerk juist niet verbieden.
Als je de druk op de zorg wil verminderen kun je beter stoppen met sporten.
Voetbal zorgt voor de meeste blessures,
montainbiken voor de meeste ongevallen per uur gemiddeld. Daarna wielrennen.
Dit is ook niet zo gezond:
en.wikipedia.org/wiki/Bull_riding#/me...
Als, als... vergelijken,vergelijken.... Als je alles eerst met mekaar moet vergelijken kom je dus geen steek verder....
Dat zijn ook geen sporten!
Vergeet keukentrapjes niet.
En dat alles voornamelijk omdat ze niet de capaciteit hebben om te handhaven.
Klasse gewerkt mannen!
Dus wel verbieden, maar niet handhaven.
We worden al even bestuurd door randdebielen.
27 februari 2021, één jaar officieel corona in Nederland. En geen meter verder gekomen.
Pessimist!
@Papa Jones | 21-11-20 | 09:38: uhmmmm, realist bedoelt u.
Onze situatie is er alleen maar slechter op geworden. Meer en meer naar 1984.
@J-van-de-Bontekoe | 21-11-20 | 09:44: Er zijn ook successen geboekt. Betere medicijnen. Vaccins in aantocht.
'Geen meter verder gekomen' is dus pessimistisch.
We zijn een stuk verder dankzij de internationale wetenschap en geneeskunde.
Als u doelt op het zwalkende Nederlandse coronabeleid en de bizar slechte overheidscommunicatie, dan moet ik u gelijk geven.
27 februari 2021, knallende kurken in de Tweede Kamer want eerste fase van "Build Back Better" succesvol afgesloten!
Rutte: "En nu gaan we het gaspedaal echt keihard intrappen"!
Toegegeven, het is vrij krom dat je het net over de grens legaal kunt kopen en vervolgens legaal bij je kunt hebben in NL, als je het tot minimaal 31 dec 2021 niet mag afsteken. Maar t verkoopverbod zelf is al belachelijk, ondoordacht en dom.
Hoe lang duurt het nog voordat het bezitten van meer dan €4000 strafbaar gesteld wordt?
Daarvoor gaat Gabberhouse nu juist een nieuw wetsvoorstel indienen. Als je een grote hoeveelheid contant geld hebt, dan kan dat straks worden ontnomen. Zelfs zonder dat een gronddelict als bijv drugshandel wordt bewezen. Waarmee dat geld verdiend is.
Maar nog steeds worden wietwinkels gedoogd. Daar komt dat zwarte geld vandAan.
Ik hoop dat de mensen zich bij de verkiezingen toch eens gaan afvragen of ze willen dat het zo blijft gaan als het nu gaat. Alles maar verbieden, alles maar duurder maken en steeds meer woningnood en criminaliteit door immigratie die maar geen halt toegeroepen wordt.
Dat is zo'n beetje het grootste probleem: ja! Dat is precies wat de mensen willen! Hoe harder de hand van de overheid om de nek van de burgers gezet wordt, des te meer regressie en intimidatie willen ze.
@jemagookniksmeer | 21-11-20 | 09:32: Zo ziet het er wel uit ja. Vergeet ook niet de vele video's die van YT worden verwijderd omdat ze niet stroken met het 'kabinetsbeleid'. En maar blijven volhouden dat we in een democratie leven.
Het gaat om grootschalige omkoping en bedrog. Dit kan een kabinet niet veranderen.
Gaat misschien een Stockholmsyndroom opleveren. Hoe meer men ons afneemt des te meer we erop gaan stemmen, in de hoop er weer iets bij te krijgen.. Zoiets. Mensen zijn rare wezens.
Heb een gillende keukenmeid in huis. Wat nu te doen ?
Je broek weer omhoog doen?
@Papa Jones | 21-11-20 | 09:39: en bedankt!
Ik zou haar doen.
Controle en aanhouden van die kut-gastjes ho-maar want daar zijn niet eens de agenten voor. Die kut-gastjes zijn al zeker anderhalve maand vrijwel iedere avond aan het knallen, op veelal dezelfde plaatsen. De vvd lult over van alles en doet het tegenovergestelde... wie wil er nu nog agent zjjn in een land als dit? De politiek en overheid laat je al jaren in de steek met beleid en bezuinigingen op personeel net als in de zorg/verpleging. Ondertussen verrijken ze hun vriendjes met subsidies en beleid wat averechts werkt voor de belastingbetalers die al tientallen jaren aan het inleveren zijn o.a. door de ongewenste immigratie die alleen gewenst is door het vvd-kartel en hun vrinden. En juist voor de vvd-vrinden worden de agentjes straks nog wel ingezet.
Er wordt hier in de omgeving al minstens een week vuurwerk afgestoken in de avond.
Reactie van de politie is dat je het maar moet melden bij de gemeente, zij zelf doen daar niets mee.
Gek he.
@J-van-de-Bontekoe | 21-11-20 | 09:42:
Politie is dan ook veel te druk met het bekeuren van auto's die niet precies binnen de lijntjes van de parkeervakken staan. En met binnen de lijntjes word ook bedoeld dat er niet iets van een wiel op die lijn staat.
Is veel makkelijker want een geparkeerde auto rent niet weg dus hoef je daar niet achteraan.
Het verbod geldt ook alleen voor brave huisvaders met een vuurpijltje in een vinexwijk. Die worden straks keihard aangepakt door dappere agenten. Ondertussen krijgt het tuig van de richel vrij spel want daar durven ze niet. Leer mij de Nederlandse overheid kennen.
Als u objectief nagaat hoeveel FTE er bij de politie werken, dan ziet u dat daar helemaal niet wordt bezuinigd.
Echter, de politie is een bijzonder NON-flexibele organisatie. En de samenleving blijft maar nieuwe taken voor de politie verzinnen. Een mooi voorbeeld is het deelnemen aan die Iftar-maaltijd. Welk dwaallicht op het ministerie van Justitie heeft dat bedacht?
Maak een pan Hachee met veel ui, bruin boontje erbij.
Laat even verteren.
Trek je broek naar benee, aansteker bij je kont, laat een scheet. Boem!
Maak van uw scheet een donderslag.
youtu.be/nCkRPMG9OZI
Dank je Herman Brood xx
De echte liefhebber maakt al jaren z'n eigen vuurwerk achter in het tuinschuurtje, als je over een beetje normale algemene ontwikkeling beschikt is dat ook weer niet zo ingewikkeld maar dankzij dit soort regeltjes kon dat aantal nog wel eens letterlijk explosief gaan groeien, vooral vanuit de hoek van de minder geestelijk bedeelden kon wel eens de nodige ongezonde interesse komen om zelf aan de slag te gaan.
Ik lees het wel in de krant zwelletje
Is that a rocket in your pocket? Die vraag heb ik al zo vaak gekregen, maar nooit van de politie.
Ik wel eens toen ik werd gefouilleerd.
Wat nou vuurwerk verbieden! Laat ze eerst dat illegale vuurwerk maar es verbieden!
Handhaven, laat ze op dat illegale vuurwerk eerst maar eens handhaven.
Ja man, je hebt gelijk.
Het heet illegaal omdat het verboden is. Te moeilijk om dat te snappen?
Hier zou denk je toch een schone taak liggen voor het immers overal tegenaan bemoeiende Brussel. Laat ze het bezit/handel/gebruik van die kolere-troep dat vooral uit België, Duitsland, Polen en Tsjechië komt nu eens verbieden.
@Shitting Bull | 21-11-20 | 09:30:
Dank voor de uitleg!
@Shitting Bull | 21-11-20 | 09:30: U bent ook nog niet helemaal wakker, is het wel?
@Shitting Bull | 21-11-20 | 09:30: Waarom is het illegaal in NL en niet in oa België en Duitsland binnen de EU? Gewoon een vraagje.
@Apollo | 21-11-20 | 09:58: Omdat er teveel stikstof vrijkomt bij het afsteken van vuurwerk natuurlijk!
Goeie maatregel! Als je toch geen vuurwerk mag afsteken dan is er ook totaal geen reden voor om het in je bezit te hebben. Logische stap om handhaving makkelijker te maken en voor de politie om preventief op te treden.
Wacht even.
Jij bent voor een verbot.
Alles verbieten?
Ik ook!
Ik zeg; drooglegging tijdens oud en nieuw, want alcohol maakt dat mensen niet meer zichzelf zijn!
Welke handhaving? Welk optreden?
@NumbNuts | 21-11-20 | 09:29: Ook prima, wat kan mij het schelen. Achter de voordeur kunnen ze toch niet controleren. Ik ben al jaren voor een algeheel verbod en dan met name op knapvuurwerk. Hier lopen altijd van die gastjes rond met illegaal vuurwerk en dat klinkt als een bom als ze het afsteken. Ze beginnen daar al in november mee en ik heb daar behoorlijk genoeg van.
@NumbNuts | 21-11-20 | 09:29: en drugs op geen enkele wijze meer gedogen! Keihard aanpakken, teelt of fabricage, verhandelen, bezit en gebruik!
Koffie schijnt trouwens ook iets met je lichaam te doen.
Handhaving?? Politie treedt nu al niet op, onder welke steen kom jij vandaan? Of ben je ook iemand die denkt dat je alles achter een bureau kunt overzien en regelen?
@Shitting Bull | 21-11-20 | 09:32:
Dat heb ik hier ook, maar daarom ben ik voor handhaving en niet voor extra verboden..
Dat zware vuurwerk is al illegaal. Een extra verbod lost dat natuurlijk niet op.
Jij denkt verbod = oplossing.
Maar dat is natuurlijk een gedachte kronkel.
@J-van-de-Bontekoe | 21-11-20 | 09:37:
Euhm, ik was sarcastisch.
Ik wil zo min mogelijk bemoeienis van mijn overheid.
@NumbNuts | 21-11-20 | 09:38: Ah, nog niet genoeg koffie op denk ik.
En verder eens.
@NumbNuts | 21-11-20 | 09:37: Ja, ik weet het, maar nu is handhaving ook makkelijker uit te voeren, er is geen heterdaad meer noodzakelijk bij het strafbaar stellen van bezit. Handhaving in de praktijk is weer een ander onderwerp, laten we het daar maar niet over hebben....
Krakrakrakrakra. Krakrakrakrakra. Krakra.
Ben jij het, Pipa?
Ik moet denken aan die grote vleesetende plant en vogel uit de Smurfen...
Poeh, inderdaad droom er nog wel eens van
Mijn politieke antenne zegt dat als er dit jaar niet massaal afgestoken gaat worden dan wordt het definitief afgeschaft. Wordt het massaal overtreden dan betwijfel ik een definitief verbod op vuurwerk.
Euhm, waar kan ik nog (legaal) vuurwerk aankopen?
Het is een vraag om je verwachtingen te temperen..
Bij het massaal ontbreken van afsteken zullen ze het wel weer draaien als ‘zie je wel, draagvlak’.
Ik hoop dat uw politieke antenne goed is afgesteld. Vuurwerkshows, niet meer zelf afsteken, dat is het beste. Zal een hoop leed schelen in de toekomst. Niet blijven hangen in achterlijkheid uit het verleden.
@NumbNuts | 21-11-20 | 09:25: gewoon hier over de grens. Nog een voordeel van niet in de randstad wonen.
@Zenzeo | 21-11-20 | 09:29: Vuurwerkshows zijn ook strict gereguleerd. Er zijn veel te weinig bezigers om heel Nederland van een show te voorzien. Shows in ieder dorp zijn ook weer een sterk staaltje wensdenken vanuit de politiek.
@Zenzeo | 21-11-20 | 09:29: en gelukkig is er altijd iemand die bepaalt of iets achterlijk is of niet.
Kerstmis
Alcohol
Vlees
Boeken met Zwarte Piet
VVMU
Carnaval
Automobielen
Open haard vuur
Etc.
Alles verboten!!
Zo werkt het - helaas - wel in Nederland.
Ik wil een verbod op de ongekozen burgemeester.
Helemaal voor. Het vvd-kartel wil dit niet.
Ik ook. Ik ook!
'They' are getting afraid!
Interview in de T van vanochtend met Grapperhaus, de verantwoordelijke minister voor dit verbod:
- Aanslagen uit naam van de islam zijn de schuld van eenlingen die geïnspireerd zijn door IS. (dus niet door de Koran waar IS haar inspiratie uit haalt)
- Zijn nieuwe wet over onteigening: Als de politie wapens en geld bij je vindt, mag men je dat geld afpakken zonder dat je veroordeeld bent. Want volgens Grapperhaus kan men nu niet genoeg ondernemen. Alsof je geen veroordeling oploopt vanwege die net aangetroffen wapens...
Oftewel, we gaan nu echt naar een politiestaat toe, mede dankzij deze hypocriete en wegduikende minister van de VVD eh CDA oh whatever.
Hoi broer! Je hebt gelijk!
Ferd Grapperhaus is allang af en had de kamer uitgegooid moeten worden.
Overigens wordt Ferd nu in de Televaag verheerlijkt met een beschamend zelfverrijkend interview.
Grapperhaus, de vader van de disfunctionele inteeltfamilie van wereldvreemde kartelpolitici
Laten we wel eerlijk blijven:
De meesten zullen er geen traan om laten wanneer de onverklaarbare dikke Audi onder de reet van de bijstand-mocro wordt weggetrokken.
@obi1 | 21-11-20 | 09:30:
Precies
@obi1 | 21-11-20 | 09:30: Maar hoe ligt dat dan als een jonge mocro in een dure auto rijdt, de politie dat (terecht) apart vindt, en dus de auto maar in beslag neemt?
De politie mag bepalen wat ze passend vinden dat jij bezit? Terwijl je niet veroordeeld wordt voor strafbare feiten, want daar gaat die wet om. Dus niet aantoonbaar de auto met drugsgeld hebt gekocht.
Dus hard werken en een GTI kopen is link geworden voor jongeren, want de politie kan wel eens denken dat je een dealer bent, en dan ben je je bezit kwijt.
Het voorbeeld van een jonge mocro zal voor velen gevoelsmatig anders liggen dan een 45 jaar oude blanke meneer die in een Ferrari rijdt.
Want de politie mag je Ferrari dus ook invorderen zonder enig bewijs.
Zo eng gaat het worden met die nieuwe wet.
De politie bepaalt wat jij mag hebben aan bezit.
Dat is dus een politiestaat.
@Nuchternederland | 21-11-20 | 09:34: ja maar dan is de politie ook meteen racistisch aan het profileren... je weet toch?
@Nuchternederland | 21-11-20 | 09:34: die jonge mocro koopt die dure Audi niet, maar gebruikt een finance constructie zoals in Engeland, waardoor hij voor een kleine €550,- per maand zo'n auto kan rijden, volledig voorzien van verzekering en alles. Hoeft alleen de benzine te betalen.
@Met_baard | 21-11-20 | 09:50: Laat ik nou net in die business zitten.
Vergeet het maar, die krijgt geen goedkeuring als hij geen goed verhaal heeft. Hooguit inderdaad een lease van een hele dikke Renault Twingo.
@Met_baard | 21-11-20 | 09:50: in een stad als tilburg zijn er ongeveer vijftig autoverhuurbedrijven. Geen enkele kamper of Mocro die in wiet handelt rijdt nog in een auto die op zijn eigen naam is gesteld. Google Hertz Tilburg & witwassen
@Nuchternederland | 21-11-20 | 09:53: Ja, maar jij hebt niet een leuke neef of oom die dat soort dingen doet. Zij wel. En anders wel de vader van de neef van de achterneef van de beste vriend van je broer. Die hebben ons en onze regels niet nodig, net zomin als dat ze onze verkeersregels hoeven te volgen (consequent te hard, geen gordel, telefoon aan oor, via strook voor links- of rechtsaf rechtdoor gaan voor de rest van de rij wachtenden, midden op straat met alarmlichten aan parkeren om geen meter te ver te hoeven te lopen naar de (Turkse) bakker terwijl er links en rechts parkeerplaatsen vrij zijn, enzovoort enzovoort)
@obi1 | 21-11-20 | 09:30: nee, is niet mogelijk. Dat is etnisch profileren.
Links beleid is niet goed voor het land.
Hahaha juist. Erelidmaatschap van D66. Dat moet inderdaad het ergste zijn.
Weer een maatregel die niet te handhaven is. Beetje bij beetje wordt de strop steeds strakker aangetrokken.
Weer een maatregel waarbij selectieve handhaving makkelijk onopvallend kan plaatsvinden zult u bedoelen. We maken de regels steeds strenger maar ze gelden in de praktijk voor een bepaald deel van de bevolking niet, telkens weer.
@jemagookniksmeer | 21-11-20 | 09:37: precies. Als je nu nog bij de politie werkt dan wordt je hier toch gewoon ziek van? Voorzie een leegloop en burn-out na burn-out bij de politie. En de kwaliteit gaat verder naar beneden want ze nemen straks van alles maar aan; vooral niet-aborigineel en wat antecedenten of het niet halen van de psychologische test zijn dan niet langer een issue.
@Santoku | 21-11-20 | 09:40: Als politieagent(e) kun je zelf ook eens na gaan denken. Sta ik wel achter verboden zoals deze? Zijn er geen andere zaken die hogere prioriteiten verdienen? Indien je iets wilt veranderen dan moet je bij jezelf beginnen.
Het is juist een deel van de mogelijkheid wel te handhaven. ZO kun je niet ontkennen met de spullen gewoon in de zak of achterbak.
De volgende stap is het terugbrengen van feestdagen.
Ja precies, er is toch niks te doen Dus Aan Het Werk Gespuis!
Meer het inwisselen ervan,
Kerstmis en Pasen tegen het offer- en suikerfeest.
@CLoVis | 21-11-20 | 09:21: nee man, gewoon een werkdag. Natte droom van rutte.
@Santoku | 21-11-20 | 09:44: Precies dat. Het is toch onzin dat het belastingvee zo maar 10 dagen per jaar geen belasting op staat te brengen. Hup, alle feestdagen verbieden, Sinterklaas en Nieuwjaar zijn al bijna de nek omgedraaid. En dan natuurlijk wel een uitzondering voor het Suikerfeest en Keti Koti want dat zijn de vrienden van Mark.
@Santoku | 21-11-20 | 09:44: Hebben ze ook gedaan met Koningsdag. Volstrekt overbodig om die datum aan te passen. Daardoor viel die feestdag nog een extra keer in het weekend. Reken maar uit.
Straks wordt het weer te druk in de gevangenissen en moeten de criminelen weer in lock down.
8 uur vanavond is het vuurwerk-protest toch ?
Leuk, even naar buiten dan om te kijken.
Memberberries gaan nog eens heel groot worden
Grappig hoe snel de ene regel wel in kan gaan maar iets simpele als een designer drug duurt jaren.
Alles kan snel, zolang de juiste mensen er maar belang bij hebben.
Precies of wat dacht je van het terugdraaien of doorvoeren van een belastingkorting... moet ook altijd maar langer duren terwijl het tegenovergestelde; het invoeren zo gedaan is. Zelfde verhaal met compensatie van slachtoffers van/door de overheid... toeslagenaffaire of Groningen vanwege de negatieve gevolgen van de aardgaswinning. Maar de vvd-vrinden daarvoor wordt wel goed gezorgd, compensatie zonder 'strings-attached' of waar ze zo onder uit kunnen is zo geregeld.
Asociaal kut-kartel, land vol slaven.
@Super Grover | 21-11-20 | 09:46:
Inderdaad opvallend wel..
Man is op papier al 20 jaar bezig om asieleisers te weren. Zonder noemenswaardig succes.
Maar voordelen voor de werknemer (bijv. pc privé) worden binnen no-time afgeschaft...
En wat te denken over de wet tegen gedwongen huwelijken en kindbruidjes???
REAGEER OOK