Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'De samenleving ligt aanhoudend onder extremistisch vuur van islamitisch terrorisme'

Er kantelt iets

die dwerg is de ambassadeur, die ander is Frits Bom, de vakantieman

Frits Bom (l) en Luis Vassy (r)

Interview met de Franse ambassadeur in Den Haag, Luis Vassy, uiteraard over Samuel Paty's onvrijwillige scheiding van hoofd & romp door een strijder van Allah. Vassy bakt natuurlijk precies dezelfde zoete croissants als iedereen, met dat vermoeiende geleuter over 'een aanval op de vrijheid van meningsuiting', 'aanslag op onze identiteit' en 'aanval op ons onderwijs' blabla. Hebdo. Bataclan. Parijs. Toulouse. Dijon. Nantes. Nice. Aude. Straatsburg. Zolang we met z'n allen een hardvochtig debat vermijden over waar die islam nou precies voor staat, blijven we maar rondjes draaien in de vicieuze cirkel van aanslag-zalvende woorden-aanslag. Hoe agressief, expansionistisch en intolerant woorden (boek, overlevering) en daden (van al die heren met een achternaam van één letter) ook zijn, eigenlijk is het altijd de schuld van een ander en vrijwel iedereen doet braaf mee met dat narratief. Vassy bijvoorbeeld, lult over de kwalijke rol van die grote boze sociale media. Maar dan, buurman wat doet u nu, een 'wake-upcall': "Sinds 2012 ligt de samenleving aanhoudend onder extremistisch vuur van islamitisch terrorisme." Er... kantelt iets.

Reaguursels

Inloggen

Het is al te laat, we hebben de oorlog al verloren in Europa.
Het is dat landen als Rusland, China, India en nog wat kleine naties de moslims weren en de terreur onder bedwang proberen te houden anders had de islam nu al de hele wereld overgenomen. Een paar personen zoals Wilders en Trump en Le Pen en een enkel weekblad of internetkrant geven nog wat tegengas maar dat weegt niet op tegen de mainstream die gewoon bang is.
Makkelijk om rechts extremisme te noemen als gevaar, die jongens zijn ook fout maar die snijden je strot niet af, hier in Europa doen de moslims dat wel en hebben daardoor al gewonnen. Oost Europa geeft gelukkig nog wat tegengas maar hier in NL is het allang te laat. Blij dat ik geen kinderen heb.

wtfuck | 24-10-20 | 10:11 | 1

Hier best wel #TeamTrump omdat de "democraten" een extreem slechtere keus zijn. Maar toch; Trump en tegengas aan de islam?
Hij is zoals alle wereldleiders goede vriendjes met het koningshuis al-Saoed. Vanuit die dictatuur worden moskeeën en islamitische scholen overal ter wereld gesubsidieerd om aan te zetten tot blinde haat tegen niet-moslims en het Westen.
Trump trad keihard op toen Erdogan een Amerikaan gijzelde om te ruilen tegen Gülen; en dat is mooi. Maar toen Trump zijn Koerdische bondgenoten in de strijd tegen isis in de steek liet, liet hij Erdogan de vijanden van isis afslachten. Ondertussen is isis onder Turkse vlag weer actief, onder andere in Armenië.
Het is jammer dat Trump daar twee keer niet tegen optrad.

Dandruff | 24-10-20 | 10:48

Allemaal met een spotprent tshirt de straat op. Dan weten we hoe we ervoor staan in NL.

Misterspok | 24-10-20 | 08:44 | 1

Dat weet iedereen al daarom zal niemand dat durven.

Ramsesz | 24-10-20 | 10:22

25 jaar geleden riep het kleine tuig op gestolen damesfietsen al naar mij dat ze de baas zouden worden in Nederland. Ik lachte ze uit omdat ik me niet bewust was hoeveel slappe zakken en links georiënteerde volk er in de toekomst in ons land zou rondlopen.

Misterspok | 24-10-20 | 08:32

""Sinds 2012 ligt de samenleving aanhoudend onder extremistisch vuur van islamitisch terrorisme." Er... kantelt iets."

Nee hoor, niks kantelen. Het is maar wat je wilt horen ook. Waar 90% plus van het vrije Westen namelijk niet en nooit in mee gaat is dat de islam, koran of een soort van algehele Mohammedaanse cultuur zelf de oorzaak zouden zijn van de terroristische uitwassen. Of problemen met integratie. Of de Marokkanen. De reden daarvoor is dat er geen reden is behalve wat gefantaseerde alternatieve feiten van het niveau Fitna-film.

GeenAccount | 24-10-20 | 08:05

Deze doctrine weet zich gedekt door de wet. Indien het waar is mag ik dus een criminele organisatie met predicaat ‘geloof’ opzetten. Zelf stel ik voor het ‘handboek’ van deze doctrine aan te brengen bij het Europese Hof v.d. Rechten voor de mens, dit voor nader onderzoek en toetsing aan het Geneefse verdrag. We zullen zien of deze cultus in de huidige vorm en huidige tijd mag blijven voortbestaan.

Sw.Dwaallicht | 23-10-20 | 22:08

Parbleu,
Mogen we zo meteen reli-waanzinnige moordenaars
gewoon reli-waanzinnige moordenaars gaan noemen?
Met specifieke aanduiding van de betreffende religie?
.
Zou het virus van de rationaliteit + zelfbehoud dan
toch in gut-linkse geesten aan het doordringen zijn?

hotmint | 23-10-20 | 21:46

De grootste prijs de islam ons kost is onze vrijheid/privacy. Je mag de multiculturele utopie geenszins in twijfel trekken, maar om de samenleving toch een beetje tegemoet te komen wordt alles gedigitaliseerd en op de voet gevolgd, en dan noemen ze vooral weer heel hard "rechts-extremisme" wanneer ze niet door de mand willen vallen, feit is dat met ieder beetje meer dreiging er telkens weer een beetje meer draagvlak vanuit de samenleving komt voor alle maatregelen om iedere mening en uiting onder de loep te leggen.
Meer islam is meer overheid controle. Lose/lose.

nsfl | 23-10-20 | 20:16

Zolang de afgesneden hoofden niet op het 6 uur journaal te zien zijn gaat er niets veranderen.

Der Schnitzeljäger | 23-10-20 | 19:02 | 2

Ja, gek is dat. Terwijl de foto van dat arme Syrische jongetje dat op het strand aangespoeld was dagenlang onze kranten beheerste.

Magdat | 23-10-20 | 19:06

Wat wij ook nooit op het nieuws krijgen te zien zijn interviews met Nederlandse kindertjes die huilend bij hun ouders in bed kruipen en aan mama vragen of zij nu ook onthoofd gaan worden op weg naar school.

Magdat | 23-10-20 | 19:09

Hoor net dat Rutte en de koning eigenlijk nog in 1848 leven wat openheid van hun verhoudig betreft. Dat heb je met geschiedenis gestudeerden (betwijfel trouwens of ze er veel van hebben opgestoken, de afstudeerscriptie van de koning is niet openbaar) , ze weten dingen over het verleden, maar in de tegenwoordige tijd en de toekomst te kijken gaat ze niet zo goed af.

watazooi | 23-10-20 | 18:55

Sinds 2012 ligt de samenleving aanhoudend onder extremistisch vuur etc? Ik zou zeggen sinds 11 september 2001. Sindsdien zijn wij die waanzinnige veiligheidsmaatregelen op luchthavens normaal gaan vinden. En begon direct die toon van 'maar ja, ze hebben het ernaar gemaakt'. Dat vond destijds bijv. ook politiek Den Haag van Fortuyn, Van Gogh en de weggepeste Hirsi Ali.

JP Balkenbrij | 23-10-20 | 18:22

En daarom zijn de mohammedanen zo stil !
Die weten dat het wel weer overwaait.... en ondertussen kijkt de beschaving er steeds minder van op!

Dus op naar de volgende barbarij !

J.Thee.Cohen | 23-10-20 | 18:19 | 2

Ja belachelijk hoe de gehele islam niks zegt over al deze islam terroristen, waarom wordt die mening niet meer belicht? Stuur wat journalisten naar een aantal moskeeën en ga het vragen.
Of past het antwoord niet met wat de linkse media wil delen?

PSYx | 24-10-20 | 06:12

Wie zwijgt stemt toe.

Cor Netto | 24-10-20 | 08:55

We hebben toch ook toentertijd geen koppensnellers in onze straten losgelaten, toen we nog melkdoppen en oud papier voor ze spaarden .
Waarom deze keer wél.....?

J.Thee.Cohen | 23-10-20 | 18:15

er kantelt helemaal niks ,woon in een klein dorpje als ze weten dat je op de pvv stemt laten ze je links liggen

Hapselaar | 23-10-20 | 18:04 | 1

Vertrek dan ook uit Amsterdam.

Cor Netto | 24-10-20 | 08:57

Tja en aangezien dit achterlijk apenlandje totaal geassimileerd wordt, hebben wij ook nog zo'n figuur die en diens familie (links op de foto) die al bijna 400 jaar de belastingen ontduikt en gewoon lekker op vakantie gaat (alsof er niks aan de hand is en ach de regels gelden niet voor hen ). Oeps dan komen zij snel weer terug en lullen een slap lul verhaaltje op tv waar natuurlijk weer de gehele achterlijke bevolking in gelooft hahahaha... en die sukkel van een Rutte (oeps heb weer een foutje gemaakt) hahahaaa... tja ach het is een slap, dom, corrupte liegende bende die al 25+ jaar dit land kapot maken en volk voorliegen! Maar ja de domme Hollanders gaan weer massaal op die liegende graaiers stemmen hahahaa.. Nou ik stem NOOIT MEEEEER!!!! ( Nederland is NIET meer dan een schijnheilige schijndemocratie dat vol zit met corrupte gajes, ook bij de gemeentes!). Een toekomst heb je nog geen eens hier en alles is stervens duur en geen service nog kwaliteit! Maar toch maar lullen dat het zo'n geweldig land is hahahaa ja voor de gelukzoekers, drugsgebruikers, alcoholisten en corrupte politici en ambtenaren ...

Ditisgeenstijlmeer | 23-10-20 | 17:50 | 1

Wie niet stemt zingt een valse klaagzang.

BelleFleur | 24-10-20 | 09:15

Er kantelt geen zak, althans niet in NL en niet in mijn broekje. Ook de persco van Rutte gezien; vertelt doodleuk dat ie met Macron (en marche!) heeft gebeld, en dat "we" zij-aan-zij staan met de fransen. Alleen noemt Macron wél het woord islamitisch / salafistisch terrorisme, en Rutte niet. Ik word daar erg verdrietig van.

Geil Kippetje | 23-10-20 | 17:33

> Hebdo. Bataclan. Parijs. Toulouse. Dijon. Nantes. Nice. Aude. Straatsburg

Het is tijd voor een monument, in de stijl van dat voor de slachtoffers van Ravensbruck, met de namen van de slachtoffers van allah sinds allah een factor van betekenis werd in Europa. Lieftst op een locatie die zelf ook slachtoffer van allah is geworden, Al-Amsterdam ofzo.

Let wel, het monument moet specifiek voor de slachtoffers van allah zijn, slachtoffers van andere ideologieën moeten hier even pas op de plaats maken. Dit is nodig om het onmogelijk te maken de boodschap te laten verwateren door Volkskrant- en NPO-achtige media. Wie het monument ziet moet weten: deze mensen, al die namen, zijn allemaal slachtoffer geworden van de allah-cult, de mohammed-sekte, hoe je ze ook wil noemen.

Het is genoeg nu. Oogkleppen af. No more kumbayah. This generation is sick of blowing in the wind, the love-cures-all mentality is finally coming to an end.

Voorgeenchanterikpeu | 23-10-20 | 17:18

Er kantelt toch wel wat lijkt het. Ik had onlangs een gesprek met iemand voor wie ik al jaren werk, voor het juiste perspectief noem ik hem maar even Quote500. Leren kennen als idealistisch, groen, sociaal begaan en opkomend voor je weet wel. Nou, dat laatste is wel een beetje weg lijkt het. Opkomend is eerder afwijzend geworden.

Wassila | 23-10-20 | 17:07

Ik lees in de media uitsluitend och, ach en wee verhalen van vele, vele politici, maar er komt geen enkel initiatief uit voor concrete aanpak van de islamitische problemen. Het blijven woorden en als Wilders het wil aanpakken wordt het een proces van 5 jaar. Ach ja,, ach nee het is reces in den haag. Ben te snel met m,n oordeel. Sorry.

Breakdance | 23-10-20 | 16:47

Leuk zo'n wake-up call, maar de domme deugers krijg je niet wakker al staat de IS juichend voor hun deur en voor de mensen die wel snappen wat er aan de hand is, is het mosterd na de maaltijd van jarenlang bashen en framen.

K. Westergaard | 23-10-20 | 16:27 | 3

Een goed begin is,,gooi alle salafisten er uit.
Die veroorzaken 99% van alle terroristische aanslagen.

michiel65 | 23-10-20 | 16:41

@michiel65 | 23-10-20 | 16:41: Neeeee, de politie en belastingdienst zijn al op hun vingers getikt omdat ze zich richtten op de grootste groep offenders. Dat is namelijk discriminatie. IEDEREEN moet worden gefouilleerd op wapens anders is het niet eerlijk. Ja, dus ook je dochtertje van 6.

Sneerpoets | 23-10-20 | 16:56

Vroeger werd ik uitgemaakt voor “Islamofoob”. Waarop ik steevast antwoordde dat een fobie een ongegronde vrees is, terwijl angst voor de Islam ruim duizend dode Europese redenen heeft.

Zeddegeizot | 23-10-20 | 16:21 | 1

Dit kunt u niet vaak genoeg uitleggen. Het woord 'islamofoob' is uitgevonden om het niet meer over de (verwerpelijke) inhoud (van de islam) te hoeven hebben.

NPOlitiekgekleurd | 23-10-20 | 21:14

Ik mag toch hopen dat deze foto pre corona (we gaan allemaal deaud) tijdperk is genomen....zo niet geen handen schudden Wim Lex!!.... Maar los daarvan is die ambassadeur een half broertje van die slappe vaatdoek die nu D66 leidt ? Dat kun je toch niet serieus nemen als ambassadeur. C'est une flasque coq....

Witte-vla | 23-10-20 | 16:08

Trammetje roodbaard, daar praten we liever niet over .

Castor12 | 23-10-20 | 15:56

Lieve Telegraaf, Parool, Algemeen Dagblad, PZC, Brabants Dagblad, Volkskrant, Trouw, NRC Handelsblad & Reformatorisch Dagblad:

-- Zet die spotprenten van Mahomet op de voorpagina --

theo-is-dood | 23-10-20 | 15:54

Ja het verstand van de Westers wereld kantelt. We gaan de vrijheid van meningsuiting beperken omdat sommige meningen anderen aanzetten tot vreselijke daden tegen mensen die hun vrije mening uiten. Hoe ironisch.

Balgesjaakt | 23-10-20 | 15:53

De vraag is nu of mensen als Tineke Ceelen, Leo Lucassen, Georgina Verbaan, Judith Sargentini en Peter R. de Vries, de conclusie van deze ambassadeur delen. Deze personen zullen namelijk nooit toegeven dat hier sprake is van een aanslag op de westerse manier van leven. Nooit!

Amsterdamsko | 23-10-20 | 15:43

De katholieken, de gereformeerden, de protestanten... Vooruitstrevend Links ging in de jaren zeventig vol op het orgel qua belediging. En terecht. Geen dwingelandij van zure grafbekken die zich beter voelen dan de rest. Moslims zijn zure grafbekken in het kwadraat. Wat is er veranderd, Vooruitstrevend Links?

ciabatta | 23-10-20 | 15:38 | 5

Ze nemen alles maar ruilen dit voor stemmen denkt links . De islamitische politieke partijen schieten inmiddels uit de grond dus daar zullen ze mee moeten concurreren . Meer dan " Allah is de grootste " blijft er uiteindelijk niet over, ook voor onze linkse vrienden ( burp sorry )

Castor12 | 23-10-20 | 15:59

Vooruitstrevend links is dood en hun plek is ingenomen door regressief links. En linkse ideologie is nu een religie, waarin één van de geboden is: Een blanke mag niets kwaads zeggen over iemand die niet blank is of uit een andere cultuur komt.

Blauwpetje | 23-10-20 | 16:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar dan... wat? In de (nieuwe) app en mobiele browser werkt de link niet...

Andiamo | 23-10-20 | 15:21 | 1

Niks. Gewoon niks.

Bataafje | 23-10-20 | 15:41

Niet alle moslims zijn te beschuldigen maar de Islam is wel verantwoordelijk voor talloze aanslagen die door vele moslim met gejuich zijn ontvangen. Het probleem ligt bij een religie en daar moeten we iets aan doen.

BozePaarseMan | 23-10-20 | 15:17 | 4

Misschien juist wèl alle moslims beschuldigen. Want dat zwijgen, dat wegkijken, misschien zelfs het stilzwijgend goedkeuren in brede lagen van de moslimbevolking... Dat bevalt mij niet.

ciabatta | 23-10-20 | 15:24

@ciabatta | 23-10-20 | 15:24: Inderdaad... het relativeren moet stoppen. We mogen niet meer wegkijken en altijd van ons laten horen. Zeker naar onze eigen politici. In het algemeen zeg ik; gebruik je stem, stuur een mail, stuur een brief, maar wees niet langer inactief.

Stuffed Human | 23-10-20 | 16:23

BozePaarseMan | 23-10-20
In 1933 waren niet alle Duitsers nazi maar een kleine minderheid heeft wel .....

Der Schnitzeljäger | 23-10-20 | 19:09
▼ 1 antwoord verborgen

Doet denken aan conrector Hans van Wieren, die werd op school in 2004 op korte afstand door zijn hoofd geschoten door leerling Murat D (16). Medeleerlingen scandeerden nog dat de conrector het aan zichzelf te danken had. De 25 jarige Hüseying S werd veroordeeld voor het leveren van het wapen, die had hij gejat uit een politiebureau. Tot zover deze samenvatting uit de jungle. nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_het_Te...

Feynman | 23-10-20 | 15:09 | 1

Citaat Wiki: "Twee dagen na de moord op Hans van Wieren protesteerde een dertigtal medestanders van Murat Demir bij het Terra College.[1] Op een autoraam voor de school hadden ze een groot papier geplakt waarop stond 'Murat we love you'. Ook scandeerden zij: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen kracht bij te zetten, sloegen ze op auto's. Volgens de vrienden zou Van Wieren een kwetsende opmerking hebben gemaakt over de in de gevangenis zittende vader van Demir. Volgens deze personen werd Murat ten onrechte als een crimineel neergezet door de media. De betogers vonden dat de moord Van Wierens eigen schuld was omdat hij Murat steeds had aangesproken op diens wangedrag. Op dezelfde dag verklaarde een aantal vrienden, onder wie een neef en de vriendin van Demir, in het televisieprogramma NOVA dat Van Wieren zijn latere moordenaar niet respectvol genoeg had benaderd."

Het grootste uitschot dat hier aanspoelt eist REsPEKT !

theo-is-dood | 23-10-20 | 15:51

Heeft Grunberg er al een preek over geschreven? Zie die zelfgenoegzame bakkes teveel hier op affiches in de stad.

kapoerewiet | 23-10-20 | 14:53 | 1

Hij zou in het boek "De geschiedenis van de lelijkheid kunnen", enge vent met tunnelvisie.

lanexx | 23-10-20 | 17:04

Vertel elke dag op prime time de waarheid over de profeet, op de Franse staatszenders, en ook de Nederlandse. Projecteer het op gebouwen. Hang overal pamfletten. Maar het alomtegenwoordig. En zorg er al van tevoren voor dat je de sterkste partij bent.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:51

Moslims. Wat een heerlijke paradijsvogels zijn het toch. Zie ze eens flaneren door de straten , met een lied op de lippen, hun prachtige kledij en hun verrukkelijke vrouwen, die zij graag tonen want genieten doen ze niet alleen, delen is het devies! Ook zijn ze extreem lief voor dieren en kinderen, vooral schapen en meisjes hebben hun speciale aandacht. De mannen zijn ook meesters in het verleiden van vrouwvolk in de openbare ruimte, geweldig hoe ze het iedere keer weer flikken om een onvergetelijke indruk achter te laten. Fantastisch is het ook een flinke boom met ze op tezetten over het maakt eigenlijk niet uit wat, altijd met een kwinkslag eindigt en met een flinke pot bier uiteraard.
Zo. Nu ga ik even een half uurtje op bed liggen met 2 aspirientjes, want ik heb opeens knallende koppijn.

streknek | 23-10-20 | 14:47 | 1

haha , je zou er zo nog wat binnenharken, al moet het tegen hun zin!
Maar ja, je ziet hoe snel een dagdroom in een ware nachtmerrie verandert.

Zer0-hedger | 23-10-20 | 14:53

Mensjes, het is zo duidelijk. De Winter ( Belgie) zei het een jaar of 20 terug. AANPASSEN of opkrassen. Simpeler kan ik het niet maken.

Moeimaker | 23-10-20 | 14:41 | 2

Hans Janmaat zei het nog verder terug in de tijd.

WayneGretzky*99* | 23-10-20 | 14:56

Lees eens wat Enoch Powell in 1968 (!) al zei ...

theo-is-dood | 23-10-20 | 15:55
-weggejorist-
Welkomwelkom | 23-10-20 | 14:38 | 3

Zolang als het loon van burgemeesters, wethouders e.d. gelijk op stijgt met het aantal inwoners zal er echt niets gedaan worden om het importeren van criminelen en terroristen uit het werelddeel-dat-niet-genoemd-mag-worden te beperken. Die paar dode Nederlanders als gevolg van terrorisme in de naam van islam moeten we maar voor lief nemen.

loonwijzer punt nl/salaris/salaris-politici

Bloemschikliefhebber | 23-10-20 | 14:35

Altijd maar de islam op GeenStijl. Laten we het eens hebben over Black Lives Matter en het verschrikkelijke seksisme en racisme van de witte boze man

thanseeuwen | 23-10-20 | 14:34

Mag ik zeggen dat ik ZKH er maar slecht uit vind zien, de laatste tijd?
Die man werkt veel te hard, zou eens op vakantie moeten.

Kapitein Sjaak Mus | 23-10-20 | 14:27

Niet te stoppen.

Wen er maar aan.

Is dit nog nieuws? | 23-10-20 | 14:25

Er kantelt helemaal niks, of het moet de wijnfles van Schrans Timmerfrans zijn die nog eentje inschenkt.

Graaf_van_Hogendorp | 23-10-20 | 14:23 | 1

Moest lachen, maar ik vrees het ook. Als de slachting op de redactie van Hebdo nog niets deed kantelen, dan doet het hoofd van deze arme leraar het ook niet. Wishful thinking van GS. Ik heb vrienden verloren in discussies over het islamofascisme. Van die 'ja-maar-niet-alle-moslims/ja-maar-Israel types: het zijn er teveel. Teveel krankzinnige Grunbergjes die de haatbaarden in West aanzien voor de nieuwe Joden.

kapoerewiet | 23-10-20 | 14:52

Het 'meer rekenen houden met elkaar in tijden waar grenzen vervagen' dat ZKH graag in zijn kersttoespraken predikt lijkt in de praktijk meer op: 'het kan maar zo gebeuren dat iemand je hoofd eraf snijdt omdat je iets zegt dan een ander niet wenst te horen'.

Croisantneuf | 23-10-20 | 14:17

Leuk verhaal, beetje jammer dat er geen grens dichtgaat en de aanvoer van actief handelende salafisten, die hun afstotelijke gedachtegoed in de praktijk gaan brengen, gewoon doorgaat.

Zer0-hedger | 23-10-20 | 14:15 | 3

Met elke 1000 moslims die hier wekelijks worden binnengehaald gaat de omvolking gewoon door.

Cepalislam500mg | 23-10-20 | 14:19

Als je een beetje hebt opgelt, dan weet je dat de grens dichtgooien een natte droom in het verkeerde bed is; aanspagplegers komen voor 99,9% uit het land waar de aanslag wordt gepleegd.
Maar droom rustig door.. Uw stupiditeit wordt gretig omarmd door partijen die geen belang hebben bij een oplossing, maar slechts de grote, domme, bek die erbij hoort.

Epistulae_Morales | 23-10-20 | 14:27
-weggejorist-
Zer0-hedger | 23-10-20 | 15:15

Flink hoor, nou durft hij wel tegen zo een klein opdondertje.

Uw Verzekeringsadvis | 23-10-20 | 14:14 | 2

Is de broer van Jetten

Waakvlam | 23-10-20 | 14:28

1972. De eerste aanslagen door de islamitische PLO in Nederland: https://www.anderetijden.nl/aflevering/580/Terrorisme-in-Ravenstein

Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:12 | 2

En dat bijna 25 jaar nadat het Palestijnse probleem ontstond.... Dus zo erg actief waren ze nooit...

Epistulae_Morales | 23-10-20 | 14:29

Uiteraard ligt het aan de islam! Iedere keer als een keel word doorgesneden, een bom wordt geplaatst of iemand wordt onthoofd of neergestoken onder de uitroep "Allah hoe Akhbar" ligt dat aan de islam. De daders zeggen het er zelf immers bij dus waarom zouden we daar nog een seconde aan twijfelen? Of kennen wij de overtuigingen beter dan de dader zelf?

De islam dus. En nu?

1. We moeten "ze" niet meer binnenlaten.
Probleem: Bij de aanvraag van asiel en of gezinshereniging (er zijn geen verdere kansen op immigratie uit die landen namelijk) nee verkopen na het anwoord "ja" op de vraag: "Bent u moslim?" Kan dat? Nee dat kan niet zomaar. We discrimineren namelijk niet op geloof. Artikel 1 van de grondwet.

2. Verbieden van islamitische uitingen. Moskee dicht, islamitische scholen dicht.
Probleem: De grondwet. We kunnen geen uitzondering maken voor de islam, zonder meteen de speciale status van andere relkigies gelijkelijk aan te pakken.

3. Direct uitzetten van illegale en of criminele vreemdelingen uit moslim-landen.
Probleem: Waarheen? Niemand wil ze hebben en je kunt ze moeilijk uit een vliegtuig gooien boven het land van herkomst.

4. Uitzetten van alle verdachte en crimiele al hier wonende moslims.
Probleem: Dat verbiedt de wet. Iedereen wordt gelijk behandeld bij gelijke daden. Afnemen van Nederlanderschap is onmogelijk, tenzij bij zeer, zeer bijzondere omstandigheden, zoals in dienst treding bij een buitenlands leger.

5. Haatzaaien en oproepen tot geweld bestraffen.
Dat gebeurt al.

6. Er zijn hier teveel moslims en ze krijgen steeds meer kinderen. Verbiedt ze meer dan 2 kinderen te krijgen.
Probleem: dat kan niet, de staat heeft daar niets over te zeggen.

Ergo: Het probleem erkennen is voor iedereen duidelijk. De oplossing vinden is onmogelijk zonder de grondwet zodanig aan te pakken dat je een discriminerende wetgeving krijgt op basis van geloofsovertuiging. Willen we zo'n land zijn, dan zijn we meteen gedegradeerd tot een politieke dictatuur. Er is een oplossing voorhanden die wel kan (en die ook reeds wordt toegepast): Het zwaar straffen van islamitisch terrorisme. Laatst werden straffen van 15 jaar uitgedeeld aan een paar Arnhemmers die een aanslag voorbereidden. Dat is een unicum, er was nog geen slachtoffer gevallen. Dat zijn hoge straffen. Uitbreiding van de AIVD, scherp straffen van alles wat lijkt op elke voorbereiding tothaatzaaien, islamitische geweld en radicalisering grondig aanpakken. Iedere andere oplossing leidt tot een constitutioneel-racistisch land.

Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 14:11 | 18

Arnhemmers... lol.

nikolaos | 23-10-20 | 16:50

We leven al in een institutioneel racistisch land volgens velen. Laat ons dat dan maar bij wet vastleggen, dan hebben we tenminste ook de voordelen van.

Het brein erachter | 23-10-20 | 17:10

Topic 3: vliegtuig in waar ze vandaan komen aan de grond zetten en eruit donderen en leeg terug naar NL vliegen. Hoe moeilijk is dat?

Misterspok | 24-10-20 | 08:41
▼ 15 antwoorden verborgen

Wilders die al jaren waarschuwt voor deze duistere kant van de mensheid. Alleen al omdat hij zijn leven ervoor op het spel zet verdiend hij 75 zetels. Stem Wilders ook al praat ie soms wel eens een beetje poep!

nietmijnbaardvriend | 23-10-20 | 14:03 | 9

@Waakvlam | 23-10-20 | 14:36:
Wilders sluit zichzelf altijd vakkkundig uit buiten iedere bestuurlijke functie. Om de simpele reden dat die houding hem de meeste stemmen oplevert. Samenwerking vereist compromissen en dat wil Wilders niet.

Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 14:54

@Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 14:54: Soms, en zeker in het geval van de migrantenproblematiek, zijn er geen compromissen mogelijk. We hebben al 50 jaar onze voordeur opengezet en die moet nu dicht. Zonder compromis.

Waakvlam | 23-10-20 | 15:08

Met Wilders aan het roer zijn we binnen de kortste keer failliet. Want Geert is nogal van het gratis geld.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Mijn wereld ligt niet alleen onder vuur door Islamitisch extremisme of Islamitisch terrorisme. Alles wat te maken heeft met dit sprookjesgelul verneukt de boel. Idem voor andere geloodssprookjes, maar Islam is wel zeg maar klein beetje aller aller ubervervelendst. Understatement.

Lorejas | 23-10-20 | 14:03

Laten we niet vergeten dat het binnenkort weer verkiezingstijd is hier. VVD zal binnenkort ook wel zulke taal uit gaan slaan.

jip_86 | 23-10-20 | 14:02 | 1

We hebben zeker een strategie.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:09

Datgene dat kantelt is dat leraren nu zien dat jarenlang appeasen (= het in je broek doen voor agressieve allochtone leerlingen) niet werkt en dat ze nu zelf schietschijf (of onthoofding-schijf) zijn geworden. En dat is een goede ontwikkeling. Nu nog dezelfde ontwikkeling bij politici en dan zullen we zien dat het al te laat is om de ondergang van onze beschaving nog te keren.

discriminazie | 23-10-20 | 14:02 | 5

@Overrijp | 23-10-20 | 14:08: Je zou kunnen denken aan homo politici. Voor zover mij bekend heeft een niet nader genoemde religie daar ook iets over gezegd. Iets met van hoge gebouwen afgooien. Maar onthoofden zal ongetwijfeld ook mogen denk ik, als er geen hoog gebouw in de buurt is.

discriminazie | 23-10-20 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Die complottheorieën worden ook steeds idioter. Zojuist in de 'Workumer Patriot' het verhaal gelezen dat 'Geen Stijl' voor een fors bedrag is opgekocht door een islamitische groepering, de Geheime Salafisten (GS). Via onze emails zouden de heren aan ons ip-adres kunnen komen en onze persoonlijke gegevens in handen krijgen. Bij de komende machtsovername worden de zogeheten reaguurders als eerste opgerold en op transport gezet. Volgens mij is dit volkomen nonsens, maar ik moet nu toch even een schone onderbroek aantrekken. Is er iemand die dit bericht kan ontzenuwen?

Naadblaffer | 23-10-20 | 14:02 | 3

Geen enkele reactie, dus ik vrees het ergste. Ondertussen zag ik op de Italiaanse t.v. zender Rai Uno beelden van de voormalige Geen Stijl redactie op de Bahama's, zich te goed doend aan exclusieve cocktails en Kim Kardashian types.

Naadblaffer | 23-10-20 | 14:55

@Naadblaffer | 23-10-20 | 14:55: Daar heb je het al! Er stopt een zwarte Golf met drie lichtgetintiërs voor mijn deur. Ik moet

Naadblaffer | 23-10-20 | 15:11

Ik heb de NOS een beetje bijgehouden en denk maar niet dat er uitvoerig bericht over de giga-afbeeldingen van Charlie Hebdo voorpagina’s op Franse gebouwen. Dat is natuurlijk maar Frans kleine bie... excuus ... wijn.

Zo draait de NPO DE Nederlander weer een vals rad voor ogen, door het weglaten van een zeer significante gebeurtenis. Ben toch zo benieuw hoe Marcel Gelauff zich hier desgevraagd uitlult! Te opiniërend wellicht?

Wij weten wél hoe goed dat aangeeft dat een aantal mensen in Frankrijk er echt schijtgenoeg van heeft en wij in ons schijtbange landje kunnen daaraan een voorbeeld nemen.

Iedereen met een A3printer aan de gang en ‘s nachts een bushalte opzoeken? Is dat wat? (Ja, ik weet het, staan codes op de print zodat de printer te lokaliseren is)

Gaat niet gebeuren, is niet nodig, want de verzamelde pers en media zullen ons bedelven onder een stroom van cartoons. Waar wachten ze toch op? Lodewijk Asscher had drie/vier dagen nodig om tot een commentaar te komen.
Dat kan toch sneller? Evocatus
.

Evocatus | 23-10-20 | 13:59 | 4
-weggejorist-
Welkomwelkom | 23-10-20 | 14:12

Zijn er nog stencilsapparaten zo hier en daar? Vast wel.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:17

@CalamityJane | 23-10-20 | 14:17:
"Zijn er nog stencilapparaten zo hier en daar? Vast wel."

Er staat er nog eentje te verstoffen op de redactie van 'Trouw'. In een verloren hoekje. Eentje uit 1943. Om de redacteuren en redactrices eraan te herinneren dat het ooit een verzetskrant was tegen fascisme, totalitarisme & onderdrukking. Maar dat zijn ze daar allemaal al lang vergeten.

Peter Emile | 23-10-20 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

China en India zijn de enige landen die tot nu toe de conclusie hebben getrokken dat je de islam spijkerhard móet aanpakken

Abu Bachouca | 23-10-20 | 13:59 | 2

En Israël, niet te vergeten. Als geen ander weten de joden hoe het is om omringd te worden door haat, achterlijkheid & barbarij.

Peter Emile | 23-10-20 | 14:29

@Peter Emile | 23-10-20 | 14:29:
Inderdaad. Israël blinkt uit omdat ze de tribale cultuur begrijpt en daar naar handelt.
In Europa denken ze nog dat de humane rechtstaat is opgewassen tegen de tribale cultuur

Abu Bachouca | 23-10-20 | 14:59

In de Volkskrant likken ze de kont van Beatrice de Graaf, want die verwoord alles zo goed vanuit haar zwaar religieuze achtergrond, volgens de Volkszeitung.
Nou ik ook eens naar haar luisteren, stelt ze in haar eerste zin al, dat het hoofd afsnijden van een leraar niet aan heel de islam verweten kan worden, want die islam bestaat uit zoveel lagen.
Vervolgens U gelooft het niet, verteld ze dat er een meisje van 13 jaar die leraar zag die volgens haar die pedo beledigde en dat doorvertelde aan haar vader, die daar weer heel boos over werd en dat doorvertelde aan de imam, jaja en die had ook weer zijn bronnen en het kwam uiteindelijk ter ore van een moslimtetsjeen en die was de boef en de rest kon er dus niets aan doen, zoiets...
Nou heb ik wel gehoord van je eigen theorie ondergraven, maar Beatrice de Graafje toch het zit zoals jij duidt dus wel degelijk door alle alle alle lagen van de islam, zoals jij duidelijk stelde en niemand aan jouw lippen corrigeerde het of niemand in die linksche kerk begreep wat jij zei. Nou lekker makkelijk E 2.500,00 verdient zeg Beatrice de Graf.

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 13:57 | 4

Voorheen kon die Petra Stienen (D66) het ook allemaal zo mooi duiden op tv. Het kwam door van alles maar het was nooit de islam. Die hebben ze wegens onhoudbaar maar uit de rolodex gehaald bij de NPO.

Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:02

Jarenlang in islamitische landen gewoond. Alle lagen van de bevolking intensief ontmoet. Eenduidig beeld: Islam wordt wereldgodsdienst, want Allah heeft Mohammed dit opgedragen, omdat Jodendom en Christendom niet goed functioneerden. Europa is als eerste aan de beurt....

kiekeboei | 23-10-20 | 14:28

@kiekeboei | 23-10-20 | 14:28: Jarenlang in Midden Oosten gezeten in Westerse hotels. Daar kwamen de Saudische vrouwen dus gewoon bier drinken. Godsdienstbeleving is selctief en zal het altijd verliezen van verworven vrijheden. Zolang dat de bevolking tenminste ietwat genoeg rijkdom heeft om een ander persprectief te hebben dan de lokale Imam

Epistulae_Morales | 23-10-20 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom is dit geen foto met Wilders ipv de ambassadeur van het land waar al ons geld al een halve eeuw naartoe wordt gebracht. Excuses en eerherstel voor de boodschap van Wilders is de enige overtuigende reactie op die islampraktijken.

Cepalislam500mg | 23-10-20 | 13:55

En er gaat pas iets kantelen als de extremistische meerderheid haar fouten inziet, en voortaan op gematigde partijen als PVV en FVD gaat stemmen.

obominotie | 23-10-20 | 13:55

De croissants is niet Frans maar Oostenrijks. Dit broodje werd geïntroduceerd om de overwinning op de Turken te vieren.... vandaar de halve maan vorm van de croissants...... maar dit terzijde

man on the edge | 23-10-20 | 13:53 | 3

Hongaars..

Stijlloze nick | 23-10-20 | 13:58

Dacht ik maar bleek 'n broodje aapverhaal. De Romeinen kenden al croissants.

Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:59

Ik eet graag halve maan (-broodjes).

Peter Emile | 23-10-20 | 14:39

Een tip voor de Franse minister: De Spaanse Marken. Andorra kan gezien worden als het laatste onafhankelijke overlevende gebied van de Marca Hispanica (Spaanse marken), de bufferstaten die werden gesticht in 795 door Karel de Grote om de islamitische Moren tegen te houden en ze toegang tot christelijk Frankrijk te beletten. https://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Mark

Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:52

De spindoctors van Rutte hebben gezegd dat de koning gauw weer iets stoers moet laten zien na zijn verkansie debakel. Want anders winnen de populisten over een paar maanden.

Cepalislam500mg | 23-10-20 | 13:51

Rob Jetten extra small?

lagelander | 23-10-20 | 13:50

"Sinds 2012 ligt de samenleving aanhoudend onder extremistisch vuur van islamitisch terrorisme."

Werkelijk? 9/11, Madrid 2004, Londense metro 2005, Theo van Gogh - en ik vergeet vast nog wel iets - waren toch allemaal ver voor 2012, hoor.

Maar goed, het is kennelijk de Franse ambassadeur die het zegt, en hij rekent vanaf 2012. Frankrijk heeft het ook wel erg voor zijn kiezen gekregen, maar dat islamitische terrorisme is een internationaal probleem, niet iets van één enkel land, dus ik denk dat hij beter 'westerse samenleving' had kunnen zeggen.

Dr_Johnson | 23-10-20 | 13:50

Ja maar Christchurch.
Ja maar Breivik.
Ja maar die Mohammed-tekeningen.

Er kantelt niets, Deuglinks heeft allang de tegenaanval ingezet. Een verwarde man heeft een leraar gedood die er zelf ook wel een beetje om vroeg. Snel doodzwijgen, cursussen voor blanke racisten verplichten en op naar het volgende incident.

spanarchist | 23-10-20 | 13:50 | 1

En links blijft vooral "de nuance" zoeken. Syriëgangers terughalen als "onze verloren zonen" en aanslagers van Bataclan pardonneren want Molenbeek is niet leuk om te wonen.
De Engelsman die is veroordeeld vanwege een plakje ham voor de moskee, en die vermoord werd in de gevangenis? Geen nuance voor deze man.

Links zit op een immoreel mijnenveld dat ons gruwelijk opbreekt - de slachtpartijen zijn er het bewijs van.

Islamitisch terrorisme heeft niets met persvrijheid of andere westerse waarden te maken: het is gewoon wreedheid/onverschilligheid jegens mensenlevens die bij sommige volkeren sterk aanwezig is en die de migranten mee hebben genomen.

Madame Poitiers | 23-10-20 | 13:59

Geert Wilders mag nog steeds onthoofd worden van dit kabinet. Hij krijgt alleen wat beveiliging en moet zich van bunker naar bunker verplaatsen.
Het volk dat uit is op zijn scalp mag hier gewoon vrij blijven rondlopen.
Er kantelt geen reet.

jgrotius | 23-10-20 | 13:50 | 2

En zo is het precies.

Cepalislam500mg | 23-10-20 | 13:56

Het enige dat kantelt in dit land, en wel dagelijks, zijn de achterwerken van moslims die naar het westen kantelen, terwijl hun hoofden naar het oosten kantelen.

Peter Emile | 23-10-20 | 14:26

Rutte-modus: "De situatie ligt in Frankrijk toch iets anders dan bij ons. In ons land hebben we een breder netwerk van overlegorganen met belangengroepen waarbij onvrede en onbegrip eerder op de agenda gezet kunnen worden en potentiële agressie (of soorgelijke uitingsvormen) daarmee voortijdig opgespoord en gekanaliseerd worden".

Phantomas | 23-10-20 | 13:49 | 1

Sinds het opheffen van de binnengrenzen zonder de buitengrenzen behoorlijk te regelen, hebben de meeste Schengenlanden geen idee meer wie er in en uit gaan. Er wordt al heel lang gewaarschuwd voor figuren met extreme plannen en ideeën, maar o.a. de meeste politici in Nederland zien het gevaar pas pas als het echt gebeurt.

Harry.Langezwaal | 23-10-20 | 15:28

,,Sinds 2012 ligt de samenleving aanhoudend onder extremistisch vuur van islamitisch terrorisme."

Fout.
Het 'extremistisch vuur van islamitisch terrorisme' brandt al veel & veel langer.
En wel ruwweg sinds de zevende eeuw van onze jaartelling.

En in onze moderne tijd al sinds de jaren '70, waarin islamitische terroristen - bijvoorbeeld - al vliegtuigen en passagiersschepen kaapten, complete Olympische ploegen uitmoordden (München 1972), onze moderne tijd waarin islamitische staatshoofden opriepen tot moord op een schrijver omdat die een boek schreef, waarin ambassades door islam-terroristen werden opgeblazen, waarin 3000 argeloze, hard werkende burgers de dood werden ingejaagd door een roedel islamitische barbaren die met gekaapte vliegtuigen wolkenkrabbers binnen vlogen, waarin een cineast en opinie-maker in Nederland ritueel werd afgeslacht omdat ie een mening had, waarin tekenaars van spotprentjes in Denemarken thuis met bijlen werden overvallen omdat ze tekeningetjes hadden gemaakt, waarin honderden mensen in Madrid door islamitische terreurbommen aan flarden werden gereten (2004), waarin die zieke exercitie nog eens werd herhaald in Londen (2005), enzovoort, enzovoort.

Dus dat "sinds 2012" is een beetje betrekkelijk, want de wereld is aanzienlijk groter dan Frankrijk alleen, en de islamitische terreur veel langduriger en wijder verbreid dan in Frankrijk alleen.

Tenslotte: de enige reden dat er zo hier & daar iets lijkt te 'kantelen' is de angst voor zetelverlies bij sommige politici.

Er gaat pas écht iets 'kantelen' als er sprake gaat zijn van een drastische inkrimping van het aantal moslims in West-Europa. Al dan niet vrijwillig. En nogmaals: dan bedoel ik niet volgepakte deportatie-treinen die naar het oosten rijden, maar het stopzetten van elke vorm van facilitering van de islam, het stopzetten van allerlei uitkeringen en subsidies, en het officieel bestempelen van de islam als een ongewenste totalitaire doctrine en een bedreiging van de vrijheid.

Peter Emile | 23-10-20 | 13:49 | 1

Die minister is een migrant uit Zuid-Amerika. Wellicht telt hij vanaf zijn binnenkomst in Frankrijk. Wij weten hier wel beter.

Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:55

Is Vassy het Franse neefje van Rob Jetten?

Rest In Privacy | 23-10-20 | 13:48 | 1

ah! Ik dacht dat het Jetten was!

Guillermo | 23-10-20 | 13:50

Hier houden ze het een en ander bij:
thereligionofpeace. com

Rest In Privacy | 23-10-20 | 13:47

Er kantelt zeker iets; de machtsgreep van de EU wordt versterkt in de media.
Bij dit soort zalvende stukjes hoeft men niet eens op de link te klikken.

Kijken welk propagandavod, welk onderwerp en dan bepalen welke propaganda.
Algemeen Deugblad, FR en islam, EU.

In dit geval dus all-in op EU-propaganda.

Mensdier | 23-10-20 | 13:44 | 2

Juist ja, en ook nog "islamitisch terrorisme", klinkt mij als pleonasme in mijn oren..

serieusgenomen | 23-10-20 | 13:48

we liggen al sinds 9/11 onder vuur. daarvoor ook wel maar toen was het nog niet zo extreem

owikzegmaarwat | 23-10-20 | 13:43 | 1

Terrorisme in Nederland: de vrijwel vergeten islamitische aanslagen van de PLO op de gasstations in Ravenstein en Ommen in februari 1972. 1 dode. https://www.anderetijden.nl/aflevering/580/Terrorisme-in-Ravenstein

Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:58

Het schiet niet op wanneer de hoogste loodgieters & koekenbakkers in het land pas naar de lekkage komen kijken, wanneer het water tot aan de dakgoot staat.

Waarna zij zoete koekjes bakken voor de drenkelingen en niets doen aan de dijkdoorbraak die zij creëerden en in stand stand houden.

Jan Passant mk2 | 23-10-20 | 13:43

Veranderen gaat er echt helemaal niets tot vrijwel niets. Niet in deze EU.

Wellicht dat Macron wat haathutten gaat sluiten, maar verder helemaal niets.
Wat ophef, wat voorspelbare teksten, meer niet. Op naar de volgende keer.

Het momentum is namelijk steeds niet groot genoeg en dus ebt het weer weg.

Als er dan toch aanslagen moeten komen, laat ze dan snel op elkaar komen.
Dan kookt de boel misschien in korte tijd enorm over dat er wel echt iets substantieels gaat veranderen.

Anders echt niet. Op en neer, op en neer. Tot in de eeuwigheid.

Realism Is All | 23-10-20 | 13:42 | 3

Ik deel die scepsis. Als er iets veranderd had moeten worden, dan was het wel na Bataclan, maar na Bataclan bleven immigranten ongecontroleerd naar binnen stromen. Zoals die klootzak van een Tsjetsjeen.

Madame Poitiers | 23-10-20 | 13:46

Realism. Dit!

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:21

Serieus, het verbaasd mij, dat we nog niet bedolven worden onder de Takiyya en serieus vraag ik mij af of mvr S. Kaag Takiyya mag bedrijven van haar geloof, want dan zijn we helemaal in de aap gelogeerd.

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 13:41

Beetje politiek gestuurde stoere praat, maar er verandert natuurlijk helemaal niets.
Eerder zal de jacht op islam critici opgevoerd worden. Want zoals links en de "goedmensen" altijd reageren.: Extreem rechts(?)is islamofoob en racistisch waardoor moslims boos worden en emotioneel reageren met een aanslag. Ze moeten wel want ze staan met de rug tegen de muur en verdedigen hun religie.
Zoals altijd worden van daders slachtoffers gemaakt. Gaat al 40 jaar zo en er is niets dat gaat veranderen als de kwasten die deze islam problematiek zelf veroorzaakt hebben blijven regeren. Geef de islam de ruimte, dan komen de aanslagen met de rest van alle wrede narigheid die dit "geloof" met zich meebrengt. Ik weet niet hoe vaak al voor gewaarschuwd waarna hetzelfde gebeurd als met Wilders en voorgangers. Monddood maken. Daders worden slachtoffer gemaakt. En de islam is heilig hoeveel bloed er ook vloeit.

dijkbewaker | 23-10-20 | 13:41

Een Fransman in Nederland dat betekent maar twee dingen: meer geld voor Frankrijk en meer EU. Let maar op de komende dagen. Tijdje geleden was Macron in NL en daarna vlogen er honderden miljarden weg.

Cepalislam500mg | 23-10-20 | 13:40 | 1

De KLM heeft nog 4.5 miljard euro nodig en dat kan van de pensioenen af, als het aan Rutte & Co ligt. Dat gaat helemaal goedkomen voor de KLM en nog even dan is er niemand meer om pensioen aan uit te betalen. (zonder test heet het opeens oversterfte)

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 13:43

Zolang leraren geen Mohammed-tekeningen laten zien is er niet zo veel aan de hand. En het niet hebben over de Holocaust natuurlijk. En nog wat dingetjes die nogal gevoelig liggen bij een bepaalde bevolkingsgroep.
Het is gewoon een kwestie van aanpassen, begrip tonen en de diversiteit omarmen, dan komt alles vanzelf wel goed.

spanarchist | 23-10-20 | 13:37 | 2

En je geen Joodse eetgelegenheid opent.
En je geen keppel draagt.
En je allemaal moslim wordt, want anders.... je suis leraar... Rust in Vrede slacht offer.

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 13:45

Zeker. En stageplekken. En racisme. En dat lossen we 'met elkaar' op. Ik ga zo ff Doner halen, jij ook?

BBRDWR | 23-10-20 | 13:45

Er kantelt niets, er komen verkiezingen aan dus worden de praatjes weer van stal gehaald om na maart weer massaal de grenzen open te zetten voor islam radicalen. Al 30 jaar zie ik de ellende van de islam en deze neemt alleen maar toe, al 30 jaar wordt je uitgemaakt voor alles en nog wat omdat je het lef hebt je eigen ervaringen en feiten te benoemen. Er is maar één oplossing voor in mijn ogen, iedereen die pro islam stemt, pro open grenzen dienen in kaart gebracht te worden en zij krijgen hetgeen waarvoor ze stemmen, namelijk die hordes moslims. Laat ze daar eens een jaar tussen wonen en dan wil ik nog wel eens zien hoeveel mensen nog op partijtjes zoals D66 of GL stemmen. Voor mij is die hele islam discussie uit het linkse kamp (nja discussie, vooral negeren) hetzelfde als een kerel meent te roepen hoe het voelt om zwanger te zijn dan dat de pijn wel meevalt. Ze kunnen het niet weten want ze staan er te ver vanaf.

Statix | 23-10-20 | 13:37 | 1

Zeker waar, als iedereen die D66 of GL stemt 1 maand zou wonen in Rotterdam dan stemmen ze PVV. Ik heb helaas Rotterdam al opgegeven en heb besloten er niet te komen. Zonde.

Dasright | 23-10-20 | 14:10

Islamitisch extremisme is niet het enige probleem. De W-Europese landen hadden al te kampen met gigantische immigratieproblematiek vanwege criminaliteit, werkweigering, uithollen sociale stelsel, straatintimidatie, autobranden, verpauperde wijken, antisemitisme, homofobie, misogynie (enz).

Madame Poitiers | 23-10-20 | 13:35

Zolang het bij diezelfde woorden blijft zonder daden, kantelt er helemaal niks.

Cepalislam500mg | 23-10-20 | 13:35 | 1

Nou ik zag gisteren in dat café iemand zijn afschuw over de Koningsmisser uitspreken, maar na 2 bier vloekte hij een verschrikkelijke ziekte, niet zo sterk als je zelf Zwitsals daarvoor uitdeelt. Was niet Grappenhausig.

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 13:47

Misschien eerst eens even terug naar de basis der basis.

En snappen dat Islam geen ras is. Maar een ideologie. Een zieke ideologie wat mij betreft maar daar kun je anders over denken (snap niet dat je daar anders over kunt denken als je even om je heen kijkt, maar goed...) maar zeker geen ras. Geen huidskleur.

Ik heb een hekel aan een vrome.extremistische Moslim die spierwit is, maar geen hekel een een pikzwarte niet-gelovige of, voor mijn part, Jood of Christen.

Maar de hemeltergende domheid tot in de hoogste gelederen dat Moslims een ras zijn. Het zal wel lekker bekken ofzo...

Realism Is All | 23-10-20 | 13:35

Vlak na de aanslag was ik op enige afstand getuige van een conversatie tussen vier jongetjes van tien. Na zes keer 'kanker' kwam er iets inhoudelijks: ze waren zeer ingenomen met de onthoofding. Ik wens alle onderwijzers en leraren in Nederland veel succes.

ciabatta | 23-10-20 | 13:34

Zolang de 5 zuilen niet kantelen kantelt er niets.
Een moskee 6 maanden sluiten?
Nee.
Het enige wat kantelt is m’n snikkel.
Meestal rechts, maar soms kantelt ie naar links, dan duw ik ‘m snel terug.
13.33 tijd voor een koppie soep. Ossenstaart.

Ruimedenker | 23-10-20 | 13:33

".... moeten we er ook voor zorgen dat leerkrachten in alle vrijheid les kunnen blijven geven." zegt Vassy. Nou, ik ben benieuwd.
Mijn ervaring als leerkracht in Nederland is dat schooldirecties al in elkaar krimpen wanneer een ouder een e-mailtje stuurt. Zelden wordt de leerkracht gesteund tegenover ouders met een of andere grief. De principes van vrij onderwijs zijn die directies geen bliksem waard wanneer ze die moeten afwegen tegen de hoeveelheid nieuwe aanmeldingen voor het komende jaar. Daar komt geen geweld aan te pas.
Zouden ze dan opeens wel hun principes hoog houden wanneer allerlei mensen met een kromzwaard gaan zwaaien? Ik zie het niet gebeuren.

JvanDeventer | 23-10-20 | 13:33

Wat een gekke linksche wereld toch, want wij in Nederland hebben de oplossing en wel Geert Wilders en zijn kanjers Martin en Fleur en uiteraard nog een bataljonmedewerkers.
Allen stemmen op Geert Wilders en wedden dat wij hier Nederland daar beter van worden, kan je weer gewoon op de Admiraal de Ruyterweg lopen in minirokje op rokjesdag zonder het gesis en gespuug en heel waarschijnlijk kan je dan ook weer met je rolex gaan wandelen.
www.youtube.com/watch?v=h8ZvU2j1IvA

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 13:32

Maak daar maar 11-9-2001 van.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 13:31 | 4

@Glasgow Argus | 23-10-20 | 13:32: 1453

Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:35

@Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:35: Of Madame Poitiers, 732

Glasgow Argus | 23-10-20 | 13:36

@Glasgow Argus | 23-10-20 | 13:36: Zeker, al was die slag een paar honderd meter verderop, denken archeologen nu. Karel Martel.

Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

OT; laten we het eens over Weesie en Castricum hebben die wéér in salaris moeten inleveren van ruim 2 ton naar €147k. Dit nieuws komt op een slecht moment want voor 1 Jan. ‘21 hebben ze nog duizenden nieuwe leden nodig. Voor een reactie waren ze daarom beide niet bereikbaar.

Trumme | 23-10-20 | 13:31 | 4

Er is een tijd van graaien en er is een tijd van gaan.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 13:39

Oneerlijk. Ze hebben wel het bestel van binnenuit omver gegooid.

spanarchist | 23-10-20 | 13:40

Ik voel geen medelijden. Ze kunnen altijd nog weer gaan werken.

SterF... | 23-10-20 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt wel of het in Frankrijk ook verkiezingstijd is.

postmodernismisdead | 23-10-20 | 13:28

En nou ????????????

laatjenietkisten | 23-10-20 | 13:27

“De werkelijkheid kan je niet opschrijven. Die is zo verbijsterend dat niemand het zou geloven”. S. Carmiggelt.

Schriever | 23-10-20 | 13:27 | 1

Is Carmiggelt tegenwoordig een pseudoniem van Lange Frans?

oldandwise | 23-10-20 | 13:29

De voor de hand liggende vraag is dan waarom er sinds 2012 8 jaar en tienduizenden slachtoffers lang gewacht is met het aanpakken van de problematiek.
Niet dat we de illusie moeten hebben dat er de komende 8 jaar wel iets aangepakt gaat worden. Kamp-jihad domineert de Europese parlementen, dus de islamitische kanker blijft nog een poosje ongehinderd voortwoekeren.

obominotie | 23-10-20 | 13:27

Vassy in AD: ',,Dit is een heel belangrijk probleem. Na de bloedige aanslag in Christchurch in Nieuw-Zeeland, twee jaar geleden, heeft Frankrijk met andere Europese landen het voorstel gedaan voor nieuwe regulering in de Europese Unie voor sociale platforms. Daartoe behoort de opdracht aan de platforms om binnen een uur berichtgeving te verwijderen met bedreigend terroristisch gedachtegoed. Bovendien moet niet langer de staat waar het platform is gevestigd daarover zakendoen met die bedrijven, maar de staat waar de boodschappen worden geuit.’’ Het voorstel ligt nu bij het Europees Parlement. Luis Vassy hoopt dat de discussie erover nu extra vaart krijgt.'

grietmetgroenefiets | 23-10-20 | 13:26 | 5

De Joris van de Joop! gaat het druk krijgen.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 13:36

Las het ook net. Het is natuurlijk goed om wel degelijk élke vorm van extremisme tot het oproepen van geweld aan te pakken en het zo snel mogelijk te verwijderen van platforms.

Maar wanneer dat gebeurt gaat het ondergronds, extremisme in welke vorm dan ook is al onder ons.

Maar het goede nieuws is dat Vassy heel genuanceerd hier uiteenzet dat terreur of het aanzetten ervan veel harder moet worden aangepakt, ook wel degelijk de islamitische terreur en het aanzetten ervan.

Het gewoon benoemen ervan is toch mogelijk een keerpunt: islamitisch extremisme.

Het is aan de EU en de lidstaten om dit nu ook om te zetten in daden. Met dit soort gedachtengoed zou je niet langer meer welkom mogen zijn in Europa. Maar heb al zo te vaak wat verontwaardiging gezien, maar nagenoeg geen daad bij het woord gevoegd. Kan slechts hopen dat er nu wel een keerpunt komt, maar heb er een hard hoofd in wanneer de grenzen wijd open blijven staan en ook extremisme zo Europa binnenwandelt.

Jan, Leiden | 23-10-20 | 13:37

@Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:34:
Wij hebben naast deze gek recentelijk nog 2 grote aanslagen in het westen gehad die niet Islamgerelateerd waren: Breivik die op jonge socialistenjacht ging en die gek uit de VS die vanuit een hotel muziekgangers op de korrel nam. De rest van de grote slachtpartijen hier is allemaal door moslims gedaan. Dus ja...

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Er kantelt pas wat als kritiek op de islam en de daarvan afgeleide cultuur niet automatisch leidt tot de drietrapsraket van a) verkettering door politiek correcte scherpslijpers, b) pogingen tot begrenzing en devaluatie van de vrijheid van meningsuiting en c) geweld en bedreigingen uit moslimhoek. Verder kantelt er pas wat als de islam een theologische hervorming van binnenuit ondergaat. De kans daarop is nihil. Elke poging eindigde in censuur, onderdrukking en/of een bloedbad. Elke serieuze historische en epistemologische studie, zoals die in het Westen is gedaan naar de Bijbel en de Evangeliën, is ondenkbaar binnen de islam en heeft ook nooit plaatsgevonden. Dat hele proces ligt in de (verre) toekomst, áls het er al ooit van komt.

Schulzie | 23-10-20 | 13:26 | 3

Er kantelt pas wat als het westen laat zien bereid te zijn bloed te vloeien voor zijn vrijheden.

Knufter | 23-10-20 | 13:27

@Knufter | 23-10-20 | 13:27:
De kosten voor het individu wegen nu nog niet op tegen de baten. M.a.w., we hebben nu nog teveel te verliezen. Hoe onleefbaarder het wordt, des te groter de kans dat het wel misgaat. Mensen als Kaag, Klaver, de Denk-jongens, Segers en iedereen die vindt dat migratie uit m.n. moslimlanden geen groot probleem is zijn de grootste aanjagers van de ondergang van hun eigen idealen. Time will tell.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:47

Het is veel eenvoudiger: een 'bom' op die zwarte steen in Mekka. Klaar is kees - het hele fundament ligt er dan uit.

aflaatverkoper | 23-10-20 | 22:21

Virusterrorisme is er ook. Over exact 35 minuten krijgt de bevolking een nieuwe virusbom te verwerken. Komt-ie.

van Oeffelen | 23-10-20 | 13:25 | 2

Typisch weer dat de VVD-stemmers het snel over iets anders willen gaan hebben.

obominotie | 23-10-20 | 13:30

Wat raar nou. De politiek zat de afgelopen jaren altijd te hameren dat het gevaar uit rechts extremistische hoek kwam. Verwarrend allemaal.

Deflatiemonster | 23-10-20 | 13:24

Het kantelt wel. Maar niet de goede kant op.

Hadena | 23-10-20 | 13:24

Hebben de vleermuizen van DENK al gereageerd op de terrostische daad op de leraar? Of hun grote roerganger Erdogan?
Of de Raad van Marokkaanse Moskeeën?
Blijft zo verdacht rustig nu vanuit die hoek.

leo de pejo | 23-10-20 | 13:23

Er kantelt helemaal niks. Hoeveel van die mannen zijn er al de grens over gestampt? Precies, dat kan niet. Wat wel kan, is er iedere week duizenden binnen hengelen.

opblaasschaap | 23-10-20 | 13:18 | 2

Tot het geld op is/ economie echt crasht. De oorlog in de steden is dan aanstaande.

grindbak | 23-10-20 | 13:22

Er kantelt wel iets, in Mosterd’s hoofd.

Super Vaagstra | 23-10-20 | 13:22

En dan die Kaag, in de topic gisteren, met haar “Ik vind dit [=multiculti ellende] echt een verrijking van onze samenleving.”
Maar hóe dan? Noem één echt goede reden? Wat is de daadwerkelijke verrijking, op wat acceptable late night snacks na, wellicht?

Jimmydepimmy | 23-10-20 | 13:18 | 10

@leo de pejo | 23-10-20 | 13:25: alsof de Groninger of de Fries hetzelfde zijn als de Brabander.

van Oeffelen | 23-10-20 | 13:35

Misschien neemt zij af en toe een hallalworstje in de mond?

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 13:39

Natte droom voor geopolitici en globalisten. Jonge, vruchtbare bevolking die gek is op consumptie, onderwijs en cultuur op niveau totaal niet interessant vindt, liever luxe dingen koopt die snel in waarde dalen en makkelijk via de "religie" onder de duim is te houden.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Oost-Europese landen hebben ondertussen genoeg munitie om Brussel keihard uit te lachen met hun absurde verplichte spreiding van immigranten.

Madame Poitiers | 23-10-20 | 13:18 | 1

En in de media (vanuit de politiek weet ik het niet) worden de immigranten uit de Ukraine en andere oost Europese landen nog steeds niet meegenomen.

Stuffed Human | 23-10-20 | 13:27

Ik snap nog steeds niet waarom ze de daders niet in varkensbloed dompelen en begraven met het beest erbij. Zij barbaars, wij ook (zij het op een heel andere manier)

God Zelf | 23-10-20 | 13:18 | 5

Insmeren met varkensvet en daarna cremeren. dan komen ze niet in hun denkbeeldige paradijs en dat is het enige waar je ze bang mee kunt maken.

Jafco | 23-10-20 | 13:24

@Toos Bevergeil | 23-10-20 | 13:22:-
Nou vooruit - begraven in zeugengeil dan.

HogeNood | 23-10-20 | 13:27

@Toos Bevergeil | 23-10-20 | 13:22: In de EU worden er ieder half jaar ongeveer 120 miljoen onschuldige varkens geslacht. Zou daar niet een beetje bloed van over blijven wat gebruikt kan worden?

Stuffed Human | 23-10-20 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Kantelen. Die hadden we vroeger op kastelen en forten. Tegen Ottomanen, Moren en Saracenen.

Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:17 | 4

Fetchez la vache!

Poesmobiel | 23-10-20 | 13:58

De kantelen kantelen

momusopus | 23-10-20 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

De elite beschermt liever minderheden dan naar de lager opgeleiden te luisteren. Voor hen hebben ze namen bedacht als xenofoob en racist.
En de islam zag dat het goed was

Abu Bachouca | 23-10-20 | 13:17 | 3

Correct. Dat is al sinds begin jaren 70 van de vorige eeuw aan de gang aangaande dit onderwerp. De SP heeft daar destijds hun beleid voor aangepast. Op dat punt luisteren ze dus niet meer...

Stuffed Human | 23-10-20 | 13:34

Dan moeten die lageropgeleiden gewoon zorgen dat ze een minderheid worden.
Echt, dat lost alles op.. ALLES

Epistulae_Morales | 23-10-20 | 14:41

Hoger opgeleiden denken er vaak net zo over maar houden hun bek want dat kan je je carriere kosten.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:36

Er kantelt niks. "Sinds 2012 ligt de samenleving aanhoudend onder extremistisch vuur van islamitisch terrorisme."

Niks extremistisch. Gewoon islam.

Je gaat toch ook niet zeggen dat de oorlog des nachts niet gaande is omdat partijen toevallig slapen en er geen oorlogshandelingen plaats vinden?

Vreedzame islam mijn reet.

Knufter | 23-10-20 | 13:17 | 2

Goed gesproken Knufter!

Lupuslupus | 23-10-20 | 13:24

En toch kantelt er iets nu de uitwassen niet meer beperkt blijft tot enkele buitenwijken. De vraag is alleen of het op tijd komt en effectief is. Ik denk dat daar veel scepsis over is.

Stuffed Human | 23-10-20 | 13:41

ALS er al iets kantelt, dan niet in het enige land van ontwikkeld Europa dat tegen 2025 bijna tien procent moslims onder haar inwoners telt.
-
Wacht maar tot het zwijggeld op is.

bisbisbis | 23-10-20 | 13:17 | 3

Europa heeft God verlaten en wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen. As simple as that. Wanneer men God verlaat zet men de deur wijd open voor de Satan; 'de mensenmoordenaar vanaf het begin'. Terug naar de God van de Bijbel is de enige uitweg.

Lupuslupus | 23-10-20 | 13:27

@Lupuslupus | 23-10-20 | 13:27:
Goed plan lupus, daar gaan we niets mee doen.
Je kunt achterlijkheid niet met achterlijkheid bestrijden...

SterF... | 23-10-20 | 14:19

We halen kalifaat-massamoordenaars terug. Die vrouwen krijgen zelfs tv-zendtijd met begripvol knikkende linkse trutten, er is een toneelstuk van Laura H - want we zoeken de nuance op.
Als we zelfs bij de wreedste massamoordenaars van deze planeet nog de nuance moeten zoeken, ligt de daadkracht in de goot.

Madame Poitiers | 23-10-20 | 13:16 | 2

Wat heeft u dit goed verwoord! Zo is het precies. En daarom vrees ik dat West-Europa verloren is. Ik hoop alleen dat het mijn tijd nog zal duren.
En dan, na mij de zondvloed.

staat het bier koud? | 23-10-20 | 15:59

Binnenkort ook in M. Enn vent met een rokje, gevolgd door een jonge salafist die klaagt over de stigamtisering van het salafisme in dit land.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:32

Zolang het salafisme niet wordt uitgeroeid kantelt er helemaal niks en blijft het bij mooie woorden na elke aanslag.

Crusher | 23-10-20 | 13:15

Er kantelt iets in Frankrijk Mosterd.
Hier hebben we een Kaag en Rutte, die liever hun bek verzwikken, dan de woorden Islamitisch Terrorisme uit te spreken.
Hier hebben we media, die luidkeels de dood van een zwarte misdadiger rondtetterden, maar over het onthoofden van een leraar pas gingen berichten, toen bleek dat de Fransen de straat opgingen.

Roadblock | 23-10-20 | 13:14 | 6

@donkieshot | 23-10-20 | 13:35: Juist, dat is het probleem. Onze politici zijn of veel te naief of all in bij de tegenpartij of worden bij het minste als idioot en nazi weggezet. Bij mevrouw gok ik op nr 2.

Stuffed Human | 23-10-20 | 14:04

@Stuffed Human | 23-10-20 | 14:04|
Mevrouw Kaag is getrouwd met een Palestijnse terrorist. Dat zou alles moeten zijn dat u behoeft te weten.

Sjefke7807 | 23-10-20 | 14:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Mohammed was een warlord, slavendrijver, vrouwenmepper, veroveraar, en - naar huidige standaarden - een pedofiel.

Hoe kan iemand zo'n profeet aanbidden? Dat vraag ik mij oprecht af.

Eduardo- | 23-10-20 | 13:14 | 3

Ik weet er nog wel een paar: Slachter, Leugenaar, Vrouwenverkrachter, Verdragbreker, Plunderaar, en aanzetter tot sluipmoord.
Denk eraan, dat Salafisten zoveel mogelijk willen leven als de Profeet.
Alleen daarom zou Salafisme als terrorisme behandeld moeten worden.

Roadblock | 23-10-20 | 13:17

Je hebt geen keus.

bisbisbis | 23-10-20 | 13:17

Het is geen godsdienst, het is een dankbaar excuus om zelf ook de beest uit te hangen.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:29

President Macron hoopt met zijn onlangs opgepakte heilige vuur een ander heilig vuur, namelijk dat van de gele hesjes, uit te doven. Dit is een politiek spel.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-10-20 | 13:14

Heeft Willem het oud-Nederlandse grapje over de Fransen nog even verteld? Pourquoi le coq est-il symbole national de la France? Parce-que c'est la seule bête qui peut chanter dans la merde!

van Oeffelen | 23-10-20 | 13:13 | 2

Had uw vriend Charles Aznavour daar geen liedje van gemaakt? Mes amis, mes amours, dans la merde..

laurentius | 23-10-20 | 13:40

Het aantal moslims in Nederland en de rest van West-Europa groeit harder dan de bankrekening van Jeff Bezos.
We hebben onszelf een strop om de nek gehangen.
Uiteindelijk zullen we ook onze eigen beul zijn,
Ik ben 50, nog, laten we zeggen 20 jaar. Dat kan ik nog wel uithouden.
Maar m’n kinderen, verdomme, mijn kinderen.
Je hoort wel eens zo’n kreet in de politiek:
“niet doorschuiven naar de volgende generatie”
Het is al te laat.
Ik zal het niet meemaken, maar ben bang dat onze kinderen het héél zwaar gaan krijgen.
Ik zal ze adviseren om geen kinderen te maken en de erfenis er door te jagen.
Nieuw-Zeeland is wellicht een optie....

Ruimedenker | 23-10-20 | 13:13 | 8

@Piet Karbiet | 23-10-20 | 13:16: De toekomst die wij met elkaar maken. Stop met fatalistisch doen en kom in actie voor de toekomst van je kinderen.

Stuffed Human | 23-10-20 | 14:10

Tegen die tijd zijn mijn kinderen bejaard. Zij hebben niet om deze islam-waanzin gevraagd maar zullen er met God's hulp doorheen komen. En zo niet, dan wacht hen een van de vele woningen die hen door God Zelf is beloofd. No worries. 'Vertrouw op Hem met heel uw hart en Hij zal uw paden recht maken'.

Lupuslupus | 23-10-20 | 14:15

@Stuffed Human | 23-10-20 | 14:10: Weglopen heeft nog nooit iets opgelost. #Stand your ground!!# Voor onze grond zijn duizenden jongens van ver over zee gestorven!! Ze stierven niet eens voor hun èigen land maar voor de vrijheid van ONS land! Shame on all de weglopers die deze situatie ongetwijfeld mede-veroorzaakt hebben! Op de PVV stemmen was niet goed genoeg hè?

Lupuslupus | 23-10-20 | 14:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik las: de ambassadeur lange Frans...

Frietpiet | 23-10-20 | 13:13

Zou die ambassadeur in net zo'n gedeukt busje moeten rijden als dat W.A. doet? Overigens, mocht de Keuning hier mee lezen en lekker een biertje willen bestellen op de ambassade: het Franse woord hiervoor is bière. Graag gedaan Hoogheid.

herstelkous | 23-10-20 | 13:12 | 1

Ik heb toevallig een spiekbriefje van Willy in handen gekregen voor als hij in Frankrijk gaat stappen:
"Serveur! Bière s'il vous plaît, et beaucoup. Pour le compte du contribuable, bien sûr"

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:27

Islamisering is Zelfislamisering geworden met dank aan 3 partijen

van den Bos | 23-10-20 | 13:11

Laten we het hopen. Nederlanders zijn zulke intellectueel luie mensen, die slikken alles wat het nieuws zegt wel.

negerinnenzoenen | 23-10-20 | 13:11 | 6

@miko | 23-10-20 | 13:28:
Ik heb liever moslims die strijden met open vizier dan moslims die aan taqqya doen. Die 2e groep is gevaarlijker als ze wel besluiten om toe te slaan. Die eerste is makkelijk te herkennen en - door een regering die wel het probleem van Islam erkent - ook aan te pakken. De 2e groep is een stuk intelligenter dus ook een groter probleem. Zijn overigens genoeg mensen uit moslimlanden die ik wel vertrouw ( Keklik Yucel, Fidan Ekiz, Ebru Umar, Khadia Arib en Asfhin Elian bijvoorbeeld ) maar Aboutaleb en zijn PVDA maatje en salafist Marcouch behoren daar absoluut niet bij, al heeft Aboutaleb tot nu toe nog niet in zijn kaarten laten kijken.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Sinds Lange Frans zijn visie over bepaalde zaken niet meer geven, ben ik een beetje reddeloos wat betreft een mening vormen.
Probeer dit nu via de oude en vertrouwde Joop, maar daar staat toch echt dat het de schuld van de extreem rechts is. Direct, dan wel indirect. En van islamfobie, wat dat is weet ik niet maar het klinkt wel eng.
En nu komt er een of andere Fransoos vertellen dat het toch wél de schuld van de moslims is. Ben helemaal van de leg nu.

Ik ga een twitteractie starten:
#bringbackdielange.

Toetsenbordcomplex | 23-10-20 | 13:11 | 1

We hebben hier Diewijfvandielange al, die kraamt al onzin genoeg uit.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:16

Het heeft allemaal geen zin, al die beschouwingen en al die obligate one-liners die we inmiddels wel kunnen dromen.

De mensen die wel goed bij hun verstand zijn, en daar zitten ook heus wel Moslims tussen (alleen help effe mee zoeken waar allemaal precies dan) die hoef je dit soort teksten helemaal niet te vertellen. Die snappen dat uit zichzelf al wel.

En de rest, de extremisten cq. de echte Moslims (want de extremisten zijn de ware Moslims die de Koran juist interpreteren, niet andersom zoals altijd wordt beweerd) luisteren hier toch niet naar.

Geen Moslims meer permanent naar binnen, echte vluchtelingen uitgezonderd en daarna terug, en zeer scherp zijn met je veiligheidsdiensten is het enige dat helpt.
En natuurlijk injectie met Koran-gif verbieden bij de jongste generaties. Alleen dan kan er, op lange termijn, iets veranderen.

Nou Ursula, kom er maar in met je geleuter over dat dit de Europese kernwaarden van vrij verkeer van mens en goederen aantast.

Nee je hebt gelijk, een aantal doden meer of minder tbv jullie zieke idealen is inderdaad niet zo'n probleem...

Realism Is All | 23-10-20 | 13:11 | 3

Waarom 'echte' vluchtelingen wel? misschien politieke vluchtelingen die persoonlijk worden vervolgd. de rest gewoon in de regio. Dus mocht het fout gaan in Belgie

miko | 23-10-20 | 13:25

@miko | 23-10-20 | 13:25: Dat bedoel ik. Mensen die echt voor hun leven moeten vluchten om wat voor reden dan ook.

Realism Is All | 23-10-20 | 13:32

@Realism Is All | 23-10-20 | 13:32:
Liggen een hoop veilige landen tussen Halvemania en Nederland. Ook buiten Schengen, ook buiten de EU..

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:11

Ik hoop het demasqué van de Islam nog mee te maken, maar ik heb er een hard hoofd in...

Wijze uit het Oosten | 23-10-20 | 13:11 | 1

Hoofd...

Jimmydepimmy | 23-10-20 | 13:13

Islam is een vreedzame en tolerantie religie, toch ?

Suncatcher | 23-10-20 | 13:11 | 1

Zeker. Religie van de wred... eh, vrede.

Ceristimo | 23-10-20 | 17:57

Die Fransman lijkt op het debiele broertje van Jetten, maar spreekt wel verstandigere woorden uit.

Overrijp | 23-10-20 | 13:10 | 1

De broer van Rob Jetten, toen die nog een bril droeg.

Naadblaffer | 23-10-20 | 13:13

Als er iets kantelt vwb de islam is het elke keer weer mijn maag.

Leptob | 23-10-20 | 13:10

‘Frits Bom’, lol...

Jimmydepimmy | 23-10-20 | 13:10 | 6

Frits Bom wist altijd net die plekken op het strand uit te kiezen waar het vol lag met topless vrouwen. Al was dat in de jaren 80 eerder gewoonte dan uitzondering. Vakantieman was gewoon tieten kijken.

Toos Bevergeil | 23-10-20 | 13:26

@Toos Bevergeil | 23-10-20 | 13:26:
Vandaar dat zoveel mensen ernaar keken. Ik vond het vreselijk, als de aankondiging kwam zapte ik al verder.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Ff Frans checken: Soumission oftewel Onderwerping. Sorry = reactie op 'Sousmission' hieronder bij reaguurder Glasgow Argus.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-10-20 | 13:10 | 1

U heeft geheel en al gelijk.

Glasgow Argus | 23-10-20 | 13:15

Een islamverbod zou ze exposen voor wat ze zijn: een bende criminelen.

van Oeffelen | 23-10-20 | 13:09

Sinds 2012? Zeg maar gerust 571.

The_Master_Bear | 23-10-20 | 13:09 | 1

Inderdaad, onvoorstelbaar dat hij een dergelijk jaartal noemt, terwijl de tien jaar daarvoor al bol stonden van de aanslagen. Om maar te zwijgen van de eeuwen ervoor. De agressie nam in d emoderne tijd natuurlijk toe sinds 11 september 2001: The Awakening volgens het meerjarenplan van Al Quaida. Het aantal aanslagen sinds 11 september 2001 to april 2019 bedraagt 31.221, met 146.811 dodelijke slachtoffers.

Pieter Breydel | 23-10-20 | 13:21

Duivelse Saracenen noemde men dat vroeger. Maar ja dat was vroeger

Arnold Layne | 23-10-20 | 13:09 | 3

Moordende Moren.

van Oeffelen | 23-10-20 | 13:09

@van Oeffelen | 23-10-20 | 13:09:
Achterlijke allahleten

miko | 23-10-20 | 13:22

Besneden Filistijnen.
(Sir Walter Scott in 'Ivanhoe; 1819.)

CLoVis | 23-10-20 | 14:01

Zinnetje hier, zinnetje daar... Maar hoe een waar zien we nou een daadwerkelijk kanteling??

Jimmydepimmy | 23-10-20 | 13:09 | 1

Gewoon niet!! Een kanteling zou betekenen dat alle moslims afstand moeten gaan nemen van de extremisten islam of dat wij westerlingen de islam in de ban moeten gaan doen!! Beiden gaan niet gebeuren! De kans op een Europese burgeroorlog tussen westerse vrijheid en moslim wreedheid, is er een die een grotere kans heeft.

TijdelijkOptimist | 23-10-20 | 14:00

Handen geven en geen anderhalve meter ?
Hij snapt het nog steeds niet hè. Sjonge jonge, man man man. En hij weet dat ze op de foto komen. Ik zie straks het commentaar wel weer komen.

Hebbiehemookweer | 23-10-20 | 13:08 | 3

Who cares.

inCol | 23-10-20 | 13:14

Oei oei weer niet naar GrootEngerd Rutte geluisterd en gewoon handen schudden..

lord_wanhoop | 23-10-20 | 14:41

Waar is de 1,5 meter afstand? Is dat handenschudden wat ik zien?? OMG!

Accident_Prone | 23-10-20 | 13:08 | 4

Hier heeft Willy geen baard.

ceriel82 | 23-10-20 | 13:11

Deze man is in mei 2019 aangesteld. Neem niet aan dat hij dagelijks bij de koning over de vloer komt dus dit zal wel tijdens de eerste kennismakingsronde zijn geweest:
nl.ambafrance.org/Biografie-van-de-am...

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 16:08
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom zou er iets kantelen? Echt het meest onzinnige zinnetje van GeenStijl de laatste tijd.

Cunts-en-kitsch | 23-10-20 | 13:06 | 4

@Ernst Oosters8389 | 23-10-20 | 13:25:
Sorry, mijn fout.

Ernst Oosters8389 | 23-10-20 | 13:26

Idd! Trop peu, trop tard!

Aristotalloss | 23-10-20 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Eerst zien. Houllebecq' s Sousmission is nog steeds actueel.

Glasgow Argus | 23-10-20 | 13:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl