Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

+8182. Meer dan maandag, minder dan zondag

JA WAT IS HET NOU, CORONA???

Social

Erg vervelend weer, de niet lekker in een schreeuwende kop te vatten coronacijfers van vandaag. Meer nieuwe besmettingen gemeld dan gisteren, maar juist minder (okee, twee minder) dan afgelopen zondag. Dus je kunt zeggen EEN NA HOOGSTE SCORE OOIT (ja maar in de eerste golf testten we veel minder). Maar je kunt ook zeggen STIJGING BLAUWE LIJNTJE VLAKT AF (ja maar de IC- en verpleegbeddencijfers lopen altijd achter en de ziekenhuizen schalen al reguliere zorg af). Dus. Tja. Moeten de scholen nou open (Volkskrant)? Of moeten de scholen nou dicht (Red Team)? Zegt u het maar!

Reaguursels

Inloggen

Heb net eens de analyse voor de regio Parkstad (Zuid-Oost Limburg) gemaakt.
Shocking vernuchterend

Cijfers sinds 1 juni 2020 t/m 20 oktober 2020

Beekdaelen: 0 ziekenhuisopnames, 3 doden
Brunssum: 5 ziekenhuisopnames, 2 doden
Heerlen: 3 ziekenhuisopnames, 0 doden
Landgraaf: 1 ziekenhuisopname, 0 doden
Kirchroa: 3 ziekenhuisopnames, 3 doden
Simpelveld: 0 ziekenhuisopnames, 0 doden
Voerendaal: 0 ziekenhuisopnames, 1 dode

Parkstad heeft 257.074 inwoners.
Dus in heel Parkstad zijn er sinds 1 juni 12 (0,0047%) Covid-19 patiënten in het ziekenhuis opgenomen en 9 (0,0035%) mensen overleden aan/met Covid-19

Bron: www.arcgis.com/apps/opsdashboard/inde...

Onkel Bratwurstbude | 21-10-20 | 10:19
-weggejorist-
DolfWeerwolf | 21-10-20 | 10:13

Onze gemeente telt dik 20.000 inwoners. Er zijn er de afgelopen 9 coronamaanden 4 mensen overleden aan corona, de jongste was 81.
We hebben geen enkele inwoner die in een ziekenhuis ligt vanwege corona.
Onze gemeente is rood op de kaart. Hoe dan?
Ik geloof er niet meer in.

Tuinhekje | 20-10-20 | 22:26 | 1

Zo is het ongeveer ook in mijn gemeente al zijn wij oranje. Zeer dubieus.

JohnMarston1907 | 21-10-20 | 09:26

Komt alweer half Nederland te overlijden? Boy cried wolf all over again.

deugallergie | 20-10-20 | 20:40

Maar doen we nou eindelijk al iets profylactisch met die dure PCR-getesten ? 7% positief, zeg 100 foppen per test, dus 1 positief geteste kost ons 100 x 100 / 7 = 1400 euro ! U kent mijn rants over o.a. zink, vitamine D en HCQ, maar maak van die HCQ desnoods dan Quercetine. Leg een pakketje van een paar euro voor elk positief geteste (of iig in quarantaine) en VOORKOM EENS dat ze naar het ziekenhuis moeten.
Hier nog andere voorbeelden van de mogelijke inhoud van zo'n pakket:

www.evms.edu/media/evms_public/depart...

RichardBandler | 20-10-20 | 19:53 | 2

Goed, 1 op de 7 positief nu. Kost het nog 700 eurie per positivo.

RichardBandler | 20-10-20 | 20:00

Kreeg vandaag mijn pakketje quercetine binnen. 500mg met vit. C en zink. 2 per dag dus 1000 mg. Daarbij slik ik 2 caps. levertraan, vit D3 6000IU, vit B - voor het zenuwgestel - 1000 mg vit C en 1 multivitamine per dag. Me dunkt dat ik op de goede weg zit.

Lupuslupus | 20-10-20 | 21:58

Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp: NL heeft circa 110 ziekenhuizen (locaties excl buitenpolie's) met pak em beet 37000 bedden. Gemiddeld 330 bedden per locatie. Nu liggen er gemiddeld nog geen 17 corona patiënten per locatie. Waarom praten we dan al van afschaling reguliere zorg? Iemand daar intelligente uitleg over?

Recreatiedictator | 20-10-20 | 19:45 | 4

@RichardBandler | 20-10-20 | 19:56: Vakanties uitgesteld? Er was in juli en aug. niets aan de hand. Ze hadden toen toch gewoon kunnen gaan?

Lupuslupus | 20-10-20 | 22:00

@Lupus
Al die uitgestelde zorg van het voorjaar moest ook weer ingehaald he. Paradoxaal genoeg komen er nu dus ook nog ziekenhuizen in de financiële problemen door het gemis van die zorg.

Veteranus | 21-10-20 | 00:54

Het gaat (ook) om IC capaciteit. Maar goed punt verder, waarom is die capaciteit niet verder opgeschroeft de afgelopen 6 maanden?

DrFibonacci | 21-10-20 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Maar gelukkig hebben de verpleegtehuizen het goed opgepakt en hebben ze de deuren en ramen wagenwijd tegen elkaar open gezet voor de frisse lucht.

komtdatschot | 20-10-20 | 18:35 | 4

@joep97 | 20-10-20 | 19:30: Ja hoor, geweldig. En ze verplaatsen covid patienten naar verzorgingshuizen (zoals in Emmen) - om de ziekenhuizen te ontlasten -.

Lupuslupus | 20-10-20 | 19:39
▼ 1 antwoord verborgen

De rechter vond in het kort geding, dat 60 restauranthouders tegen de staat hadden aangespannen, kennelijk toch dat de horeca in hoge mate coronaverspreiders zijn. De motivering van de rechter volgt nog, maar ik vraag mij toch werkelijk af of het kind hier niet met het badwater wordt weggegooid. In andere landen, zoals Duitsland en Zweden, is de horeca wel gewoon open en zijn de coronacijfers beter. Minimaal vier weken sluiting gaat in elk geval bij de horeca veel faillissementen opleveren, ook van toeleveranciers.

IdiJamin | 20-10-20 | 17:44 | 13

@Gulliver | 20-10-20 | 19:01:
En wat bedoel jij met groepsimmuniteit? Heb je het dan enkel over antistoffen of ook over T-cellen? Zijn volgens jouw definitie mensen die niet erg ziek worden van de griep maar het wel over kunnen dragen immuun of niet?

Je slaat de discussie plat met dit zwart-wit denken.

Michelsz | 20-10-20 | 19:35

@Michelsz | 20-10-20 | 19:35: Groepsimmuniteit hebben we zelfs in NL met onze brakke aanpak zonder luchtverversing of preventieve medicijnen. Immers: R schommelt al rond of onder de 1.

RichardBandler | 20-10-20 | 20:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik sta perplex van de incompetentie van de NLse overheid en apparaat, Ze kunnen eenvoudigweg niet een eenduidig strategie en actieplan opstellen en uitvoeren. Waar andere landen dit wel kunnen. Kan je je voorstelen wat er gebeurd alss NL ooit wordt aangevallen, conventioneel of meer terroristisch. De onbeholpenheid zal lachwekkend zijn....

feiten_en _cijfers | 20-10-20 | 17:25 | 2

De PVV en FVD waren de eerste partijen die een lockdown voorstelden. Dit mocht toen niet, want PVV en FVD. Wat volgde was maandenlang gepruts en aankloten met allerlei halve maatregelen om maar het braafste jochie van de EU-klas te zijn. En nu is de Nederlandse burger wederom de pineut.

Bloemschikliefhebber | 20-10-20 | 17:30

@Bloemschikliefhebber | 20-10-20 | 17:30: Juist. Niet alleen kwam die lockdown er niet maar vloog men even zo vrolijk de wereld rond, hield vakantie in het buitenland etc. Zelfs in april werden er nog vakantie vierende Nederlanders gerepatrieerd. Twee maar beter nog 3 weken totale lockdown - dus ook Schiphol dicht voor personenverkeer alsmede de grenzen - zou heel veel ellende hebben voorkomen.

Lupuslupus | 20-10-20 | 17:39

Even een voorbeeld uit de praktijk... Mevrouw Buiswater werk op een lagere school. 19 september beetje hoesten, beetje keelpijn, geen koorts en geen benauwdheid. Dus waarschijnlijk een lichte griep. School doet toch eisen om test. 13 oktober eindelijk uitslag test.. POSITIEF wtf... ik meteen 10 dagen in carantaine. Mevrouw in carantaine t/m 15 oktober omdat het waarschijnlijk dan niet meer besmettelijk is. Ikzelf helemaal geen klachten. Wel gezoend, beffen en pijpen. dus de kans dat ik ook positief ben 99,9%. Tussen 4 september en nu nog bij mijn dochter en schoonzoon geweest. pas getest beiden NEGATIEF. En nee, geen erotische handelingen. Morgen mag ik weer naar buiten. niet meer besmettelijk volgens de GGD. Voor mij geen test omdat ik geen klachten heb. Als de school niet had aangedrongen voor een test hadden we beiden nooit geweten dat wij positief waren. Hoeveel mensen lopen er rond met corona zonder het te weten maar wel anderen besmetten.

Buiswater | 20-10-20 | 17:25 | 5

@Baron Clappique | 20-10-20 | 17:46: Of restjes van een oude besmetting. Of toevallig één molecuul die u ergens in uw neus heeft ingeademd zonder dat het u/jullie echt infecteerde.

RichardBandler | 20-10-20 | 18:58

Corona loslaten (tenzij in een flesje), lekker doorgaan met zoenen, beffen en pijpen. Doen wij ook!

Zqwiqly | 20-10-20 | 23:04

Doet u ook vingeren en trekken? Wel direct daarna de klauwen wassen met terpentine!

zwaaropdehand | 20-10-20 | 23:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Scholen dicht ja.
Laat de kinderen ergens anders maar aanstootgevende beelden tot zich nemen...

Kudtkip | 20-10-20 | 17:12
-weggejorist-
IdiJamin | 20-10-20 | 17:11 | 2

Die besmettingen zeggen op dit moment weinig, met zo'n hoog % positieve testen wordt er te weinig getest...aantal ziekenhuisopnames loopt nog steeds fors op, non covid zorg zal helaas verder afgeschaald worden komende weken.

Diederik_Ezel | 20-10-20 | 17:03 | 1

Zolang de scholen en gebedshuizen open blijven zal het virus zich blijven verspreiden.
Metname kinderen zijn het Trojaanse paard waarmee het virus de huizen binnen dringt.

Gulliver | 20-10-20 | 18:06

Een poll? Laat dat maar aan de #MSM over. Dan weet je in iedergeval zeker dat je verder wordt gemuilkorfd en je vrijheden steeds verder ingekort worden.

roevka | 20-10-20 | 16:54 | 1

Mij valt op dat de grafieken van de aantallen op de verpleegafdeling en de IC pas in september beginnen. Het lijkt wel klimaatwetenschap, die laten ook weg wat het verhaal niet bevestigt. Als je de hele grafiek vanaf maart pakt valt het nog wel mee met de opnames. Mijn taxatie in april; 5 - 8x meer besmettingen dan opnames, opnames ~ 20%, en van de opnames (toen) ~ 20% > IC. Weet iemand waar in de totale grafiek vanaf maart de aantallen opnames overgegaan zijn naar aantallen positieve testen?

Harry.Langezwaal | 20-10-20 | 17:07
-weggejorist-
Baron Clappique | 20-10-20 | 16:51 | 3

Ik sprak net met Muhammad Saeed al-Sahhaf, er is helemaal niets aan de hand!!!

Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 459

Feynman | 20-10-20 | 16:43 | 1

Een verdachte viruspatient op de IC?? U maakt een grapje.

Lupuslupus | 20-10-20 | 22:05

Nouja dat ligt eraan. Hebben scholen adequate ventilatie? Nee? Dan zeker weten dicht laten. Zo ja? Flip a coin. Zolang we nog steeds de testcapaciteit niet op orde hebben en heel Nederland testen, maakt het niet zoveel uit wat we doen. Dan doen we namelijk toch zomaar wat.

peterdh | 20-10-20 | 16:35 | 2

12 september werd besloten dat zelfs de mensen die een melding hadden gekregen in de corona-app, niet meer langs de teststraat mochten. Daarmee valt een fors gedeelte van de functie van die app weg.

Feynman | 20-10-20 | 16:47

@Feynman | 20-10-20 | 16:47:
Vrij belachelijk. Dat valt toch niet uit te leggen? Dan hebben ze dus of totaal geen vertrouwen in hun eigen app. Of ze geven toe om gewoon de testcapaciteit dus niet op orde te hebben. Of ze hechten geen belang aan quarantaine, want een groot gedeelte (jonge mensen) krijgen nauwelijks klachten en die zouden met die app in ieder geval nog een beetje een incentief krijgen om zich te laten testen. Aan alle kanten zit het fout dus.

Maar wat het erge is: dat ze het waarschijnlijk gaan gooien op "de schuld van de burger". Want die neemt het niet serieus genoeg. Die is niet vrijwillig in zelfquarantaine gegaan zonder test en zonder klachten, want de app had immers aangegeven dat ze in contact zijn geweest met iemand die corona bleek te hebben. Let maar op. Zoals tot nu toe bij al het falen van de overheid, ook met betrekking tot het faalbeleid en de faalhazerij met de testcapaciteit, de burger als schuldige werdt aangewezen: "houden zich niet aan de 1,5 meter" (onzin), "dragen nauweijks mondkapjes" (onzin), "doen aan 'prettesten'" (helemaal pertitente onzin).

En de burger slikt het als zoete koek. Echt... om moedeloos van te worden. Want weer gaat er nu niet afgerekend worden met die faalhazen bij de volgende verkiezingen.

peterdh | 20-10-20 | 22:41

Het Red team bestaat uit opvallend veel mensen die in het verleden op de loonlijst van het WHO hebben gestaan. En soms als epidemiologisch medewerker in het veld onderzoek deden naar sars en zelfs ebola. Dat verklaart wellicht hun voorkeur voor een extremere aanpak (hoewel het who ook geen voorstander van een total lockdown is vanwege de gevolgen voor de armste bevolkingsgroepen in de wereld) met als enig doel het aantal besmettingen terug te dringen. Ik begin te begrijpen waarom Maurice de Hond met een minder specialistische maar meer integrale blik ten aanzien van de coronacrisis en de economische, sociale en politieke gevolgen probeert mee te wegen in zijn adviezen zich toch minder kon vinden in de strikte standpunten van deze professionals met een sterk vernauwde zuiver beroepsmatige blik. Hoewel het ongetwijfeld professionals zijn.

suscrofa | 20-10-20 | 16:35 | 12

@First Contact | 20-10-20 | 16:57:
Heb je gelezen hoe vaak er zou in dat artikeltje staat? Zweden zou dit en zou dat. Jaja, geloof jij het?

Michelsz | 20-10-20 | 19:27

@Feynman | 20-10-20 | 17:41:
Al deze doden? Met een sterftecijfer dat amper is dan dat van de griep wil je dat nog steeds zeggen???

Michelsz | 20-10-20 | 19:31

@First Contact | 20-10-20 | 16:57: Zweden heeft 30 % meer doden per capita dan NL, maar ook 33% meer ouderen boven de 65 dan NL. En meer (ongezondere) immigranten. Dus relatief doen ze het al beter dan NL !

RichardBandler | 20-10-20 | 20:27
▼ 9 antwoorden verborgen

kunnen we niet elk uur meten? Dan hebben we vaker een daling te vieren, en kunnen we een spel hoger-lager spelen.

small_town_dude | 20-10-20 | 16:31 | 1

Ja, via de app van Hugo kan dat real time worden gemonitord, net als de beurskoersen.

Baron Clappique | 20-10-20 | 16:53

De mensen met milde klachten, die zich niet laten testen, die weekje thuisblijven worden niet meegeteld bij het aantal besmettingen (euuhhh, positieve testuitslagen bedoel ik........). Dat betekent dat het mortaliteitscijfer nog lager ligt dan dat het nu bekend is.

emwee | 20-10-20 | 16:29 | 2

Misschien blijven ze wel thuis vanwege griep.

Baron Clappique | 20-10-20 | 16:54

Internationaal is deze al vrij nauwkeurig bekend. Mediaan rond 0.2 % Wel afhankelijk van vooral hoeveel oudjes er % gezien in een land rondhupsen.

RichardBandler | 20-10-20 | 19:00

Als je onder de 60 bent is er geen enkele reden tot paniek.
Als je boven de 60 bent, tja, dat is de eeuwige natuurwet, die dan aan komt kloppen.
De aantallen op de grote massa, stellen dan, eerlijk gezegd, nog niet veel voor.
Er gaan veel meer mensen aan kanker dood.
Als je dan bang voor de dood bent: bid.
100% garantie!

jantjeuitnederland | 20-10-20 | 16:21 | 11

@Frietpiet | 20-10-20 | 16:40: Dom geklets van iemand die het niet goed in het snotje heeft, het punt is al zo vaak benoemd ook door First Contact , nu ook weer. Zinloos om er van alles bij te slepen. Het gaat gewoon niet op.

Zwizalletju | 20-10-20 | 16:58

@First Contact | 20-10-20 | 16:34: De zorg kan de zorgbehoefte voor kankerpatiënten leveren omdat deze zorg gedimensioneerd is op die zorg. Nu moeten we dus de zorg dus ook voor de corona dimensioneren met corona ziekenhuizen. Er staan genoeg leegstaande zieken huizen.

mikes43357369 | 20-10-20 | 17:54
▼ 8 antwoorden verborgen

"Wat is het nou?!"

Dit is een hele goede vraag. Zeker als je veel te weinig test, alle resultaten uit commerciële testen niet meeneemt en BCO compleet verneukt hebt door capaciteitsgebrek, waardoor mensen die zich zouden moeten isoleren en testen, dat niet eens weten. Dit noem je nou een clusterfuckup.

Feynman | 20-10-20 | 16:13

www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
" In de afgelopen 24 uur zijn er 36 verplaatsingen geweest tussen de regio’s, van wie 6 ic-patiënten. Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS, het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg:
"Het aantal Covidpatiënten is in drie dagen met 18 procent toegenomen. Deze forse stijging sluit aan bij de eerdere predictie. De verwachting is dat het aantal ziekenhuisopnames in de komende dagen verder zal stijgen, de druk op de ziekenhuizen neemt daarmee verder toe."

First Contact | 20-10-20 | 16:12 | 4

@First Contact | 20-10-20 | 16:20: Qua die toename ben ik ook benieuwd wat daar gaat gebeuren.

starbuck280 | 20-10-20 | 16:24

De stijging neemt gewoon af. 18% - 16 % - 14 % etc. Een normaal verloop van een luchtweginfectie.

RichardBandler | 20-10-20 | 20:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ook nu was de curve al aan het afvlakken voordat de nieuwe maatregelen werden afgekondigd. Als we een paar jaar geleden geen 1000 IC bedden hadden wegbezuinigd was het business as usual en hadden we niet hoeven te bedelen bij onze oosterburen voor extra plekken.
Seasonal flu is ook zo onvoorspelbaar hè de afgelopen 30 jaar ...

DokterNo | 20-10-20 | 16:12

Morgen is het vermoedelijk 8384.

etwaboy | 20-10-20 | 16:04 | 1

Volgens welke jaartelling ?

suscrofa | 20-10-20 | 16:08

Op straat en in winkels zie je meer en meer mondkapjes. Strakker deurbeleid in winkels ook. Personeel vaker ook met mondkapjes.
Zal wel een optelsom zijn dat mensen over het algemeen zich bewuster gedragen maar mijn vrees dat we eind deze week boven de 12K uitkomen lijkt nog niet uit te komen. Gelukkig maar. Complete lockdown is wel het laatste wat de economie aankan.

Graaisnaaiert | 20-10-20 | 16:01 | 8

Ik werk in Brussel, daar is het al maanden heel normaal. Binnen en buiten, iedereen loopt ermee. Toch is Brussel een corona-hotspot. Lijkt niet veel effect te hebben dus. Maar aan de andere kant, als een besmette persoon voor mij op de roltrap begint te hoesten dan vind ik het wel fijn dat hij een mondkapje draagt, dat scheelt wel een slok op een borrel .

small_town_dude | 20-10-20 | 16:28

@small_town_dude | 20-10-20 | 16:28: Ik ben sinds maart nog niet één hoestende persoon tegengekomen. Niet in de supermarkt, niet bij de Action, zelfs niet op straat. Niet één. Dus die muilkorfterreur slaat nergens op.
Zelfs ziekehuispersoneel met mondkap(!) wordt besmet. En ook het programma Kassa heeft bewezen dat ze niet helpen alsmede vele voorbeelden die op YT te vinden zijn.

Lupuslupus | 20-10-20 | 16:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe is het nou met Gordon? Is ie al weer van de IC?

Kuifje-naar-Brussel | 20-10-20 | 15:59 | 2

Ja joh, die was toch alweer thuis om beroofd te worden.
En hij lag niet op de IC.....

Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 16:01

Hij is van de IC rechtstreeks naar de dichtstbijzijnde darkroom verhuisd.

goedverstaander | 20-10-20 | 16:02

Gewoon niet logisch: al deze maatregelen en dan de scholen maar overslaan. Als ik de redenatie van de deskundigen volg zijn scholen gewoon grote potentiële besmettingshaarden, punt uit.

momusopus | 20-10-20 | 15:59 | 5

Tja wel opmerkelijk dat van Dissel nu de scholen corona clusters blijken met de theorie komt dan leerlingen elkaar onderling besmetten en leraren onderling maar tussen deze groepen niet hoor! Wie gelooft dat?

Simon_GS | 20-10-20 | 16:35

@Simon_GS | 20-10-20 | 16:35: Vooral in Nederland gedraagt het virus zich zeer wispelturig. Het RIVM is de enige in de wereld die dat doorheeft.

5611 | 20-10-20 | 20:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Positieve uitslagen lijn vlakt af. Ziekenhuisopnames lijn daalt, IC ook, doden ook. BIER!

breakingnews | 20-10-20 | 15:58 | 1

Moet je wel voor 8en in de supermarkt zijn.

peterdh | 20-10-20 | 16:22

Hoe gaat het met van Dissel en onze Appie Osterhaus? Ik zie die twee pipo's al enige tijd niet meer op de tv? Leven ze nog?

born2killn00bs | 20-10-20 | 15:58 | 3

Nee, die zijn samen met Lange Frans een nieuw virus aan het ontwikkelen in Bangladesh. Op een apenmarkt.

breakingnews | 20-10-20 | 15:59

Ab Ost maakt furore in Belgie. Mooi dat "De Nederlandse viroloog" zijn doemscenarios in die goedgelovige papenkoppen kwijt kan. In Nederland werkt het niet.

small_town_dude | 20-10-20 | 16:25

Binnenkort kunnen ze met nieuwe testen nog "sneller" testen. Dat gaat nog inaccurater worden, dan nu al het geval is.... en dan moet de influenza periode nog komen. Dan einde winter komt de reguliere Cohona periode. Kunnen ze nog even lekker doorgaan regeltjes invoeren en de boel verder platleggen.

Mogwai | 20-10-20 | 15:57 | 1

Ja helaas wel....

Natte Washand | 20-10-20 | 16:26

Die rode IC lijn die zo mooi aan het pieken is, dat is diegene die je naar beneden moet krijgen. Als je er terecht komt ben je FUBAR, zelf als ze je na 14 dagen van de beademing halen. Je spieren zijn weg , je bent een wrak, en als je geluk hebt gehad en er zijn geen bloedklonters in je brein gevlogen en je hebt nog voldoende longcapaciteit over, dan kan je nog iets doen in het andere geval ...

Lt-Kol Kilgore | 20-10-20 | 15:56 | 1

Maar bij de meeste mensen is het alleen een kuchje en een loopneus.

Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:57

Ik citeer:

Patiënten verpleegafdeling
Bevestigd: 300
Verdacht: 38
Huidig: 1533 (+130)
Totaal: 16976

Patiënten IC
Bevestigd: 59
Verdacht: 7
Huidig: 449 (+43)
Totaal: 3944

Einde citaat.

Er liggen in totaal dus slechts 45 verdachten in het ziekenhuis. Dus het valt met de lichtgetintiërs met covid reuze mee.

goedverstaander | 20-10-20 | 15:54 | 1

Gooi alles maar los dan!

born2killn00bs | 20-10-20 | 15:55

Zal blij zijn als de Nederlandse staat binnenkort middels een procedure op het matje geroepen wordt.

VP732 | 20-10-20 | 15:51 | 3

Zal dat ooit gebeuren?

Lupuslupus | 20-10-20 | 16:09

@VP732 | 20-10-20 | 16:35: Ik had het filmpje al gezien maar toch dank voor de link. Wie weet heeft iemand anders er nog iets aan. Ben erg benieuwd wanneer er spijkers met koppen gaan worden geslagen want hij heeft het hier al maanden over.... Aan de andere kant vergt dit natuurlijk een enorme voorbereiding dus het is afwachten.

Lupuslupus | 20-10-20 | 18:20
-weggejorist-
Piet Karbiet | 20-10-20 | 15:50 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Paniek paniek................ op de schermen althans. Buiten op straat is er niets aan de hand, drukte op snelwegen, winkels, supermarkten, bossen en pretparken.

2 kratten bier halende doen!

emwee | 20-10-20 | 15:48 | 7

Mooi toch. Geld moet rollen. Zolang de cijfers niet verder stijgen dan dit vind ik het dikke prima.

Graaisnaaiert | 20-10-20 | 16:04

Gewoon je handen stuk wassen. En het inwendige schoonspoelen met bier. Tabak roken helpt ook.

suscrofa | 20-10-20 | 16:06

@suscrofa | 20-10-20 | 16:06: Ah, wassen. Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik loop al maanden mijn handen stuk te rukken.

Binnenbaan | 20-10-20 | 16:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Bekijk het positief. Als je uit een Duits ziekenhuis wordt ontslagen kun je nog wel even snel goedkoop tanken en een vracht bier inslaan. Elk nadeel hep se voordeel.

goedverstaander | 20-10-20 | 15:48

Team Red, what's in a name ? A red panicbutton. Paniek is emotie. Scholen open houden.

suscrofa | 20-10-20 | 15:45

Ik ruik wat. Zou het corona zijn?

Poesman | 20-10-20 | 15:43 | 6

Vleermuizensoepje op het gas staan ?

suscrofa | 20-10-20 | 15:47

@Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:55:
Dat is het maffe. Een virus is geen organisme met een stofwisseling en metabolisme. Biologisch gezien is tie al dood. Maar hij deelt zich uitstekend eenmaal aangekomen in het juiste habitat waar zijn favoriete 'eten' lichaamscellen van echte organismen op tafel staan.

suscrofa | 20-10-20 | 16:04
▼ 3 antwoorden verborgen

In China vielen ze met bosjes om, live op straat, zombieachtige taferelen, hier nog niks van dat, bikkelhard ras zijn we toch.

LoperH2 | 20-10-20 | 15:41 | 12

@peterdh | 20-10-20 | 16:26: Onderzoek wijst uit dat er tussen de verschillende varianten eigenlijk geen verschil is tussen werking en symptomen. Het is dan ook de vraag of je op dit moment wel echt over "varianten" (strains) kan praten.

Binnenbaan | 20-10-20 | 16:30

@peterdh | 20-10-20 | 16:26: Je loopt ook eerst nog wel een tijdje besmettelijk rond voordat je daadwerkelijk omvalt. Dit virus is vooral superkut vanwege de bandbreedte incubatietijd (2 - 21 dagen).

Binnenbaan | 20-10-20 | 16:33
▼ 9 antwoorden verborgen

En denk erom mensen, geef die buurman die zegt dat het maar een griepje is, onmiddelijk aan. Zelf in elkaar slaan mag ook, we moeten het tenslotte samen doen.

skoftig | 20-10-20 | 15:41 | 4

Ja de Lothar Mattaus collectersitems zijn nu weer heel populair. Maakt een populaire retrotijd mee. Het fragment waarop hij "Frank Arnesen" een rode kaart aansmeerde, helemaal top . (Mexico 1986 Duitsland- Denemarken 1e ronde wk). Zelfs Jack van Gelder en Frits Barend zijn om nu

luto333 | 20-10-20 | 15:45

Griepje.
Blijf ik bij.

Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:45

@Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:45: Aanvulling: Rhino

luto333 | 20-10-20 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

1 op de 7 testen is positief afgelopen week van de ruim 310.000 testen.
En in eerdere weken schommelde het tussen de 6 en 8 procent positief getest.
Bron: de 14e en 21e letter van het alfabet.
Iets zegt mij, alweer de 7 en sommen daarvan in het nieuws.

steekmug | 20-10-20 | 15:41

Ozcana yakoel heeft hier vast ook een mening over die ons wordt opgedrongen

stipjes | 20-10-20 | 15:41

Maarten Keulemans: altijd het nadeel van de twijfel. Somt vaak leuk recente inzichten op, maar het wordt altijd een enerzijds-anderzijdsbrei omdat hij niet in staat is (of het lef niet heeft?) weging toe te kennen aan de aan hem gepresenteerde feiten of kritisch te beoordelen welke feiten mogelijk de werkelijkheid meer of minder goed weergeven (door bijv. haperingen in methodiek). Ook nu weer: rits feiten en invalshoeken, braaf nablaten dat het nogal meevalt met de geïdentificeerde clusters op (middelbare) scholen, daarbij niet realiserend dat het BCO al half bezweken is, specifiek dat het BCO op scholen te grofmazig, selectief en incompleet wordt uitgevoerd, én daarbij hard falend om even de cijfers van de besmettingsgraad (casus per 100.000) even op te snorren voor de 20-minners. Het relatief aantal besmettingen is onder 15- tot 19-jarigen, na de twintigers, het hoogst van de hele bevolking (352.3 per 100000): www.rivm.nl/sites/default/files/2020-... .
Hoewel dit getal absoluut geen uitdrukkelijk bewijs is dat scholen brandhaarden zijn, geeft dit wel aan dat m.n. bovenbouw VO en MBO niet de meest risicoloze plekken voor leerlingen en docenten zijn.

Wetenschopper | 20-10-20 | 15:37 | 6

Keulemans geeft aardige overzichten, op een vrij neutrale toon. Als lezer kun je dan je conclusie trekken.

Kuifje-naar-Brussel | 20-10-20 | 15:47

@Kuifje-naar-Brussel | 20-10-20 | 15:47: Die overzichten zijn an sich prima (zie mijn tegel), maar het zijn alleen geen behulpzame overzichten meer als je klakkeloos een bron nablaat en daarbij hét belangrijkste feit niet zelf even natrekt en/of benoemt: hoeveel besmettingen zijn er nou precies onder die pubers/adolescenten die zich qua ontvankelijkheid en besmettelijk eerder als volwassenen dan als kinderen presenteren?

Wetenschopper | 20-10-20 | 15:56

Mmm tja of de 15 tot 20-ers hebben veel mildere symptomen, lopen wel besmet rond, maar merken het amper en laten zich dus niet testen. Ondertussen besmetten ze de leraar die in de lerarenkamer met 30 andere leraren een broodje zit te eten, dus zonder mondkapje, die elkaar besmetten, en weer naar huis gaan. De leraren zijn tegenwoordig ook allemaal 25 tot 40, die merken ook amper wat. Maargoed eenmaal thuis gekomen besmetten ze vrouwlief/manlief die ook rond dezelfde leftijd zit en vaak weinig merkt en zich dus niet laten testen, maar die komen weer in contact met hun oom en tante van 50 of 60, die besmet raken en wel wat merken. Die laten zich testen. Hebben blijkbaar corona. En die hebben dat opgelopen in de "familiesfeer", gevolg: "Percentage dat besmet raakt in de familie of privesfeer 70%" op scholen "heel weinig". Dat kan ook. Je kunt er van alles van maken. Simpelweg omdat er niet grootschalig getest wordt. Omdat we achter de feiten aanlopen. We schalen liever de reguliere zorg af. Dat is makkelijker.

peterdh | 20-10-20 | 16:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Badr Hari is positief getest dus zijn vriendje Ronaldo zal het virus ook wel hebben...

beter-laat-dan-nooit | 20-10-20 | 15:36 | 2

die was al besmet

Satria | 20-10-20 | 15:39

Die hebben geen contact meer.

Kuifje-naar-Brussel | 20-10-20 | 15:47

Ik zeg: scholen dicht, kroegen open. Oh wacht, die keuze was er niet...

Dubbelepunthoofd | 20-10-20 | 15:35 | 3

Misschien. Rechter doet over een klein half uurtje uitspraak in die kroegenzaak in Den Haag.

starbuck280 | 20-10-20 | 15:37

@starbuck280 | 20-10-20 | 15:37: Nou, kun je rekenen? Reken er maar niet op dan. Die is van alle D66 kanten gebeld en geappt.

Dubbelepunthoofd | 20-10-20 | 15:39

@Dubbelepunthoofd | 20-10-20 | 15:39: Dat zal wel maar als deze rechter postief besluit voor de horeca kan hij/zij levenslang gratis bier en wijn nuttigen. Denk u dat eens in!

Lupuslupus | 20-10-20 | 16:13

Het is tot nog toe vooral een angstvirus gebleken.

eegoo | 20-10-20 | 15:35 | 1

Weer zo een die geobsedeerd met die 'angst'.

SterF... | 20-10-20 | 15:40

Als je te lang in een crisis zit ontgaat je de simpele oplossing. En dat is natuurlijk alle ziekenhuizen sluiten.

goedverstaander | 20-10-20 | 15:34 | 3

Zo dacht de partij van de afbraak jaren geleden ook al. Heet u toevallig joop?

beter-laat-dan-nooit | 20-10-20 | 15:38

Nee, sluit ze niet maar maak er AZC's van. Kunnen we nog grotere hordes nuttelozen importeren.

2voor12 | 20-10-20 | 15:39

Ervan uitgaande dat het klopt dat veruit de meeste besmettingen thuis plaatsvinden en dat jongeren, en in dit geval bedoel ik echt jongeren en niet 'jongeren', zomaar niet ziek worden maar wel anderen kunnen besmetten.
Dan is het toch belachelijk om de scholen open te houden, zeker voor de allerjongsten? Die weten compleet niet wat ze doen en wat er aan de hand is en wat de maatregelen betekenen, steken elkaar allemaal aan en besmetten vervolgens thuis pa en ma en broer en zus.

In dat kader wel logisch dat het VolksVod pleit om de scholen open te houden, die zieke Links fascistische geesten kijken niet op een leventje meer of minder als het gaat om hun idealen te verwezenlijken.

Realism Is All | 20-10-20 | 15:34 | 2

Scholen openhouden komt niet van links of recht, daar zijn we gewoon in meerderheid voor.

heldheino | 20-10-20 | 15:35

Onzin:

Dat was gisteren..... cijfer vandaag voor Staphorst:

7 positieve testen
0 ziekenhuisopnames (laatste 18 april van in totaal 8)
0 doden (laatste 21 april van in totaal 4)

Wellicht wil je graag dat iedereen in Staphorst geïnfecteerd wordt door het virus, omdat de Media daar om schreeuwt, maar tot nu toe niets aan de hand!

Je kan de paniekknop weer loslaten!!

Fatwabuster | 20-10-20 | 15:39

En nul in het ziekenhuis.....

toetssteen | 20-10-20 | 15:41

Ja dat is gods wil.

kneuterzak | 20-10-20 | 15:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Vooral geen 10-daagse gemiddelden gebruiken, dan kun je elke dag brekend nieuws brengen.

skoftig | 20-10-20 | 15:31 | 2

Nou breaking is het al lang niet meer.

heldheino | 20-10-20 | 15:34

Toch heeft corona ook een voordeeltje, althans hier, gemeentehuis bijna altijd gesloten omdat ambtenaren thuis 'werken'. Voorheen moest je er voor elk formuliertje of aanvraag naar toe, nu kan ineens zowat alles online. Leve de overheid en automatisering.

pa_niek | 20-10-20 | 15:30 | 2

En na Corona alles weer analoog.

Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:39

De grap is dat in Griekenland - waar het bureaucratisch monster ons bureaucratische monster wit weg zou doen trekken - corona voor precies deze doorbraak heeft gezorgd.

Binnenbaan | 20-10-20 | 16:12

17.500.000/350 = 50.000
Als 20% van de mensen die het hebben getest worden, zitten we mooi op schema om met een jaar rond te zijn.
Zoveel pindakaas en rijst heb ik nog wel liggen.

C10H12N2O | 20-10-20 | 15:27 | 3

???? Ik kan er geen pindakaas van maken!

ChipsNootjesBier | 20-10-20 | 15:29

En genoeg WC papier?

Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:38

Gewoon afronden op een honderdtal en dan 'ongeveer' ervoor zetten. Vandaag dus ongeveer 8200. Doen ze ook met de instroom van asielzoekers.

gestoptmetroken | 20-10-20 | 15:27 | 3

Dit is gewoon de maximum testcapaciteit. Bij de huidige besmettingsgraad kom je dan op ongeveer 8000 per dag.

pendajo | 20-10-20 | 15:30

@pendajo | 20-10-20 | 15:30: inderdaad. Mogelijk besmetten die pas na drei dagen zich kunnen laten testen (vaak ver weg) en dan nog eens 3 dagen wachten op de uitslag.

litebyte | 20-10-20 | 15:35

En die ziekte is nog veel langdurigerer en terminaler voor het land en continent...

Realism Is All | 20-10-20 | 15:37

Scholen zeker niet sluiten maar de besmettingen aldaar (1:10) incalculeren. Waar komen die anderen (9:10) vandaan? Gelijk dan even in de paspoorten kijken. Weten we ook hoe we de besmettingen in kunnen delen en weten we nog beter hoe te sturen.

ChipsNootjesBier | 20-10-20 | 15:26

Van twee weken thuis gaan ze heus geen zelfmoord neigingen krijgen hoor. De tijd dat voor incubatie staat thuis blijven geeft mijns inziens wat lucht.

Gomezlopez | 20-10-20 | 15:26

En hoe zit het met degenen die gek worden door/van corona? Op de Petersburgse website Fontanka verscheen vandaag een groot artikel over psychiatrische ontsporingen vanwege de corona pandemie www.fontanka.ru/2020/10/20/69510665/ (met Chrome kan je het Russisch omzetten in elke gewenste taal). Doktoren spreken van een mentale ziekte epidemie. Lijkt me ook het geval buiten Rusland.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-10-20 | 15:25 | 8

@Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:46: Geen idee.

Lupuslupus | 20-10-20 | 16:01

Ook voor covid heerste er een "mentale ziekte epidemie" in Rusland.

Binnenbaan | 20-10-20 | 16:10

@Binnenbaan | 20-10-20 | 16:10: Wijst u mij eens een artikel aan in Nederland waar zo open over geestelijke gezondheidsproblemen en corona wordt gesproken. Uw steek onder water houdt geen steek.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-10-20 | 18:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind dat vuurwerk ook maar verboden moet worden, om maar even wat ander geluid te laten horen.

vokfeez | 20-10-20 | 15:25 | 7

Vuurwerk is voor paupers en tokkies.

Binnenbaan | 20-10-20 | 16:09
▼ 4 antwoorden verborgen

In dit tempo is het nog een week en dan zitten we op max. ic-capaciteit. Duitsland heeft inmiddels 80 bedden beschikbaar gesteld, op hoeveel zouden we nog kunnen rekenen, 200 of 300 bedden? Of gaan we zorgpersoneel laten invliegen en de zelf de tekorten opvangen? Wat een afgang en schaamte voor dit land...

First Contact | 20-10-20 | 15:24 | 12

@Lupuslupus | 20-10-20 | 15:44: Ik ben het toch niet helemaal met je eens. Bewijzen dat er geen of wel een tekort is kan ik niet maar ik zag in mijn omgeving wel dat reguliere zorg werd/wordt uitgesteld. Zelfs aan de buurman met een tumor in zijn lijf. Dus er is wel degelijk een probleem, want bevolkingsonderzoeken zoals bv borstkanker staan ook op een laag pitje. Hoeveel slachtoffers geeft dat wel niet?. Er is teveel bezuinigd en op de verkeerde manier.

MoonBeebe | 20-10-20 | 16:13

@MoonBeebe | 20-10-20 | 16:13: Dat ben ik allemaal met u eens hoor maar ik had het over het aantal bedden. In mijn woonplaats is heel weinig aan de hand en toch heeft het ziekenhuis een opnamestop voor gewone patienten maar wèl viruspatienten van elders opgenomen. Heel fijn voor de door u genoemden in mijn woonplaats. Er zit iets totaal scheef in de medische organisatie. Waarom kan mijn buurman niet opgenomen worden en iemand van 200 km verderop wel? Ze hebben na de 1e golf helemaal niets gedaan hoewel ze wisten dat er een 2e golf zou aankomen in de herfst. Al of niet corona. Het is een schande die heel veel meer slachtoffers zal eisen dan het virus.

Lupuslupus | 20-10-20 | 16:25

@Lupuslupus | 20-10-20 | 16:25: We zullen nooit te weten komen hoeveel " nevenschade" aan slachtoffers zullen zijn. Maar dat het er veel zijn, ben ik ook van overtuigd. Ik ben ook niet ( nooit) bang geweest voor het virus, wel voor de maatschappelijke onrust, het wegvallen van reguliere zorg en voor de enorme economische schade.

MoonBeebe | 20-10-20 | 17:26
▼ 9 antwoorden verborgen

Korte zeer strenge lockdown inclusieve dichte scholen is wat dat red team wil.
Het werkte ook in Wuhan toch? Geeft het een kans dan ben je er eerder vanaf wellicht

laurentius | 20-10-20 | 15:23 | 10

@ChipsNootjesBier | 20-10-20 | 15:28: polderen heet dat.
Een halfbakken oplossing voorstellen.
Bij alles. Net als in crisistijd.

Laten we misschien dit doen, maar dan niet overal....
Niet medische mondkapjes bijvoorbeeld....

Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:36

@luto333 | 20-10-20 | 15:35: Het is een plandemie. Het virus is niet gepland maar de maatregelen en hun uitwerking wel.

Lupuslupus | 20-10-20 | 15:46
▼ 7 antwoorden verborgen

Ok ja, sluit die scholen maar dan. Confronteer de realiteit van het vruchteloos afremmen van dit virusdingetje. Weet je wat, sluit alles en laten we de tot de zomer onder een steen kruipen met een pak crackers en een fles water. Zo krijgen we het virus er wel
' ONDER'.

GormSuil | 20-10-20 | 15:23

En maar liefst 17 doden!

Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:22 | 6

@Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:34: dat is een stijging van 100% en meer. Maar hou dat hoofd maar in de grond hoor,

TheOneTruth | 20-10-20 | 15:39

46 doden die hoogstwaarschijnlijk al dood waren aan het gaan aan iets anders. Kanker, ouderdom, COPD, dat werk.
Mensen die het overleven hebben littekenweefsel in de longen, waarvan niet is gezegd dat dit ook weer verdwijnt. Waarvan niet bekend is of dit bij de griep niet ook het geval is, allemaal niet onderzocht.
Dus 46 doden, poepoe. Hoeveel zitten daar tussen die corona hadden uit de 1e golf? Hoeveel zaten daar tussen bij wie corona niet eens het laatste zetje was en er dus geen fuk mee te maken had?

Bakkeleures | 20-10-20 | 16:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Grappig, toen ziekenhuisopnames vlak waren, waren volgens de wappies tests niet relevant, en nu tests vlak zijn zijn opeens de ziekenhuisopnames niet relevant en de tests leidend.

Blasfemie | 20-10-20 | 15:21 | 6

@TheOneTruth | 20-10-20 | 15:36: Haha ja inderdaad. Waar zullen ze nu weer mee komen? De eindoplossing? Zoals wat te doen met dor hout, mensen met onderliggend lijden of de miljoenen chronische patiënten. Dit land verdient blijkbaar een Egyptische plaag.

First Contact | 20-10-20 | 15:42

@Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:41: Ja. Paniekzaaiers kicken daarop. Iedereen met een andere mening wordt verbaal de grond ingetrapt.

Lupuslupus | 20-10-20 | 15:49

@Lupuslupus | 20-10-20 | 15:49: hmmm Goed punt. Misschien dat er daarom te weinig naar Baudet en Wilders geluisterd wordt.

Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn er meer tolken in ziekenhuizen werkzaam?

Deflatiemonster | 20-10-20 | 15:21 | 1

Solidariteit.
U weet waarvoor u het doet.

Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:25

Gewoon je bek dichthouden, scheelt superveel aereoseoleén.

Mr_Natural | 20-10-20 | 15:21

Iedere keer maar weer blindstaren op de positief geteste gevallen. Dat is toch echt te simpel...

HornoxNL | 20-10-20 | 15:20 | 7

@BBRDWR | 20-10-20 | 15:24: wat betreft angstig houden onderstreep ik uw bevindingen. Dit is het instrument bij uitstek om een toch al wat meer opstandige bevolking rustig te houden. Want wie wil nu door schuld iemand anders wat aan doen.

Gomezlopez | 20-10-20 | 15:32

@BBRDWR | 20-10-20 | 15:24: Niet zozeer de zon, maar vooral 't opgedane vitamine D. Er is een reden waarom er al sinds mensenheugenis elk jaar in de winter er een griepgolf rond gaat en da's precies dat.

ReyNemaattori | 20-10-20 | 16:14

@BBRDWR | 20-10-20 | 15:24:
Dat komt omdat een deel zich nergens aan houdt. Dan hebben de maatregelen maar beperkt zin.

kortebroek | 20-10-20 | 19:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Scholen dicht sowieso. Het argument dat kinderen het niet verspreiden gaat gewoon niet op als je de getallen bekijkt. De mentale schade die kids krijgen van paar weken vakantie valt ook wel mee volgens mij.

Blasfemie | 20-10-20 | 15:18 | 20

@Blasfemie | 20-10-20 | 15:59: Nee, was bedoeld ten opzichte van een kwart gewicht eigenlijk. En u blijkt getuige uw aanvullende uitleg die scholensluiting ook heel relevant te vinden om verdere verspreiding tegen te gaan. Dat mag, maar u schrijft bijvoorbeeld "na de zomervakanties begonnen de besmettingen weer". Maar dat kan nog steeds met veel meer dingen te maken hebben. U kunt ook schrijven "toen de r (die andere r) weer in de maand kwam begonnen de besmettingen weer.
En wat u noemt over vitamine D, weer etc. heeft mijns inziens het aller-, allergrootste effect gehad op onze hele acties om "het virus onder controle te krijgen". Dat virus laat zich helemaal niet onder controle brengen. Sluiting scholen heeft weer veel bij-effecten waarvan ik niet denk dat die opwegen tegen de voordelen, maar goed daar mag iedereen anders over denken.

breakingnews | 20-10-20 | 16:09

@Binnenbaan | 20-10-20 | 16:06: Ja, als dat de strategie is lijkt me dat een geldige keuze. Als overheid zegt 'kinderen besmetten elkaar toch niet' dan snap ik niet waar ze dat op baseren. Ik snap echt wel dat ze op een gegeven moment belangen tegen elkaar af moeten wegen en soms keuzes moeten maken die niet bij iedereen goed vallen.

Wat ik niet zo goed snap is waarom ze allemaal wetenschappelijke dingen zitten te verzinnen (mondkapjes werken niet, kinderen verspreiden het niet, minimaal 15 minuten contact om het te verspreiden, mondkapjes niet nodig in ouderenzorg, etc), en die dan vervolgens niet kunnen onderbouwen.

Zeg dan gewoon, we weten het niet zeker maar we moeten een keuze maken.

Blasfemie | 20-10-20 | 16:12

@Blasfemie | 20-10-20 | 16:12: Niets zeker weten en een keuze moeten maken maakt je gevoelig voor aansprakelijkheid. En aansprakelijkheid, wil niemand. Zelfs Rutte niet. Hij geeft zelf toe: ik ben niet de baas.

ReyNemaattori | 20-10-20 | 16:15
▼ 17 antwoorden verborgen

Vlakt af. Gaat volgende week dalen. We doen het weer prima.

zeeman73 | 20-10-20 | 15:17

Eerder vandaag boodschappen wezen doen. Gedeeltelijke lockdown? In de Randstad zeker, want hier te O in Brabant toch echt niet. Ze stonden in de rij te wachten om een Nettorama binnen te mogen (krijg je mij nog niet binnen al ligt er geld op me te wachten, nou ja hangt af van hoeveel geld...)
Het is duidelijk dat men het niet zo nauw neemt alhier, 8000 nieuwe besmettingen in een week tijd. Het is niet meer zo angstvallig thuisblijven als in maart.

Wel een kek plastic masker op de kop getikt, loopt en ademt iets makkelijker dan die mondvodjes.

Met_baard | 20-10-20 | 15:17 | 6

@Lupuslupus | 20-10-20 | 15:23: Tsjonge, jonge, wat een logica weer. Niet testen is geen besmetting, is dalende cijfers. Als je iedereen een kogel tussen de ogen schiet na een positieve test overlijden ze niet aan corona maar aan plotselinge loodvergiftiging.

Er moet juist meer en sneller getest worden, zodat clusters in kaart gebracht en lokaal passende maatregelen getroffen kunnen worden...

Enter Yeti | 20-10-20 | 15:34

@C10H12N2O | 20-10-20 | 15:21: Van mij mag je al dat GWoon kopen hoor. Nee, gaat me eerder om de verse vliegen afdeling (groente en fruit), waar ik graag ga griezelen. Al die extra eiwitten in de sla en op de tomaten bewegen ook nog.

Met_baard | 20-10-20 | 15:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat betekent dat het aantal besmettingen per dag stabiel is. Als nu de IC's niet overvol liggen is DIT dus de ideale flatten the curve aanpak voor de herfst en winter.

JanVergoor | 20-10-20 | 15:16 | 5

@Lupuslupus | 20-10-20 | 15:20: Dat schijnen de instanties in de stad New York van de zomer ook te hebben gedaan. Raad eens waar de hoge aantal doden en besmettingen daar vandaan kwam. Dus dit is eigenlijk bijna misdadig te noemen.

starbuck280 | 20-10-20 | 15:23

@Lupuslupus | 20-10-20 | 15:20: Dat heet een Cuomootje: Al je boventallige COVID patiënten onderbrengen in verzorgingstehuizen en je dan publiekelijk afvragen waarom die oudjes en zwakkeren en masse omvallen.

En de staat dan straks lekker in de handen wrijven dat ze minder AOW hoeven uit te betalen.

ReyNemaattori | 20-10-20 | 16:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Team RED wil dat de scholen gesloten worden. Dat team was er toch o.a. voor omdat het OMT te eenzijdig naar de coronacrisis zou kijken? Het blijkt dat het nog eenzijdiger kan. En onverstandiger. In OMT weten ze tenminste dat kinderen dan depressief worden. Ze hebben sociale contacten nodig. Red ons van Team RED.

Bert Afslagter zit toch ook in team RED? En komt in ons café langs. Gehaktdag. Stuur de Hond op 'm af.

Sitting_targets | 20-10-20 | 15:14 | 8

@Is dit nog nieuws? | 20-10-20 | 15:26: Meer asociale media.

Binnenbaan | 20-10-20 | 16:01

Alsof kinderen massaal voor de trein springen na 2 v/d 8 weken zomervakantie?

ReyNemaattori | 20-10-20 | 16:24

@ReyNemaattori | 20-10-20 | 16:24: Ik moet even diep door de knieën. Als de scholen dicht gaan dan betekent dat niet vakantie, maar thuis leren. Urenlang thuis naar een scherm kijken en naar je leraar luister. En in je vrije tijd gelden beperkingen waardoor kinderen elkaar maar beperkt kunnen zien, op anderhalve meter afstand. Dat lijkt niet echt op een ouderwetse zomervakantie, hè?

Sitting_targets | 20-10-20 | 19:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat afschalen van de gewone zorg is alleen maar een breekijzer voor meer geld.

2voor12 | 20-10-20 | 15:13 | 2

dat kan best wel eens kloppen. Die vent naast Gommers begon toch ook te miepen over de IC zorg op een PVDA bijeenkomst...

starbuck280 | 20-10-20 | 15:16

@starbuck280 | 20-10-20 | 15:16:
Het is het zeker, voordat er ook maar ergens sprake was van een toename begonnen de baasjes al te gillen dat mensen naar Duitsland moeten en de gewone zorg echt niet meer kon want oh ze zaten zo vol.
Het Gaat Om De Centen.

2voor12 | 20-10-20 | 15:18

De testen testen niet specifiek. Als er wordt opgeroepen om alleen te testen bij klachten, krijg je belachelijke en uit de context getrokken resultaten. Bij een griepgolf is iedereen de sjaak die een werkend immuunsysteem heeft.

Jos Tiebent | 20-10-20 | 15:12 | 1

Als je met die test alleen mensen test met ziekteverschijnselen dan moet je niet raar opkijken als je veel besmettingen tegenkomt. Als je gewoon lukraak begint te testen en een representatieve steekproef neemt, dan ziek je ineens een heel ander beeld. Het reproductiegetal is daarom ook niet zuiver.
Hoe je het ook doet, zo lang je geen referentie hebt, weet je niet of het getal van 8k positieve uitslagen veel of weinig is. Gezien de toename op de IC's en de kortere verblijfsduur zou je zelfs kunnen opteren om het aantal besmettingen nog verder te laten oplopen, "dan hebben we dat maar gehad".

Bakkeleures | 20-10-20 | 15:16

Goochelen met getallen.
Beetje goedkoop van de media om elk nieuw dagrecord met koeienletters te vermelden terwijl er al een aantal dagen op rij geen exponentiele groei meer te bekennen is. Wel groei, maar dus niet de gevreesde exponentiële, gelukkig ook niet in het aantal ziekenhuisopnames trouwens.
Ander voorbeeld het Brabants Dagblad vanochtend: van alle positieve testen valt 10% in de leeftijdsgroep van 12-18 jarigen. Wat maakt de krant ervan: 10% leerlingen middelbare scholen testen positief!

Lomo | 20-10-20 | 15:12 | 1

Voor leugens moet u bij de krant zijn. Ze verdraaien gewoon de waarheid alsof het niets is.

Lupuslupus | 20-10-20 | 15:28

Corona, da's toch gewoon een griepje of niet?

Binnenbaan | 20-10-20 | 15:12 | 1

Klopt!

Mogwai | 20-10-20 | 15:41

Ziekenhuizen dicht.

Scholen, moskeeën, kerken, zwembaden, horeca: open.

Even een maandje of twee doorbijten, maar dan lost het probleem zich zelf op.
En de uitvaart instanties hoeven geen staatsteun aan te vragen.

Toetsenbordcomplex | 20-10-20 | 15:10 | 2

Precies. Waarom wachten met dood gaan.
Moet toch gebeuren. Denk praktisch.

RickyLaRue | 20-10-20 | 15:19

@RickyLaRue | 20-10-20 | 15:19:-
Aan alles komt een eind - ook de mensheid. Waarom niet nu? Dat zou discriminatie t.o.v. de dinosaurussen zijn.

HogeNood | 20-10-20 | 15:33

Gaan we nou dood of niet? Hier kan ik niets mee. Dat gerek is nergens voor nodig. Als we weten dat we dood gaan kunnen we het gelijk regelen. Als we niet dood gaan kunnen we er over op houden en een effectievere methode zoeken.

Frau Merkel | 20-10-20 | 15:09 | 7

@litebyte | 20-10-20 | 15:17: en daar gaan we weer, het bekende gereutel van angstmensjes als het om kritiek gaat. Niet rationeel, nee meteen schreeuwen, schelden, stampen. En uiteraard eindige met de "ik hoop dat als u corona krijgt.... blablabla" onzin.

Dan weet je dat er iemand feitenvrij aan het raaskallen is en de emotie, niet het gezond verstand, als diarree uitsproeit over iedereen die er een andere mening op na houdt dan uzelf.

Zielig, noemen wij van Het Internet dat. Je kan zoete zoete paniekangst gewoon proeven, letter voor letter. Mooi man!

Acar_ketimun | 20-10-20 | 17:27

@litebyte | 20-10-20 | 15:17: Ik heb alle capaciteit nodig om de beide genoemde functies consequent op betamelijk niveau te houden. Voor filosofische beschouwingen heb ik helaas geen kracht meer. Daarom was mijn vraag ook expliciet en kort.

Frau Merkel | 20-10-20 | 17:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Totaal aantal IC opnames voor COVID: 3.945. In 2019, totaal aantal opnames op IC: 73.979. In 2019, totaal aantal IC opnames voor longontsteking: 5.332. Te vinden op NICE web site, data in beeld site. Oei oei, het is bijna net zo druk als vorig jaar. Laten we iedere dag iedereen bang maken en de zorg afschalen!

HetGewoneNormaal | 20-10-20 | 15:09 | 11

@Tragicomix | 20-10-20 | 15:15: Misschien zouden we dan HCQ moeten gebruiken (volgens Nederlands onderzoek 50% minder opnames op IC) of Budesonide (in VS en Azie al op veel plekken met succes). Zolang de politiek dat tegen houdt met "kwakzalver" praat, maar zelf met bewezen niet-werkende mondkapjes komt, werken ze dit gewoon in de hand. Kan helaas niet zo snel vinden hoe vaak er normaal gesproken in het griepseizoen zo veel mensen met deze klachten liggen. Dan zouden we het beter kunnen vergelijken.

HetGewoneNormaal | 20-10-20 | 15:36
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik wil een compromis voorstellen met betrekking tot de scholen. Laten we alleen de jongens nog naar school laten gaan, en de meisjes thuis houden.

John McClane | 20-10-20 | 15:09 | 4

De meisjes thuis kookles? Er is wat voor te zeggen. Elke dag eten bestellen is ook wel een keer klaar.

Frau Merkel | 20-10-20 | 15:11

En goed vastbinden

Prinsemarij | 20-10-20 | 15:18

In de kelder is dat niet nodig.

Frau Merkel | 20-10-20 | 17:35
▼ 1 antwoord verborgen

Op het dashboard is duidelijk te zien dat er een afvlakking is sinds een aantal dagen. Of dat doorzet is natuurlijk onzeker maar nérgens lees je dat het afvlakt. Nog meer maatregelen zijn in die optiek dus echt kolder maar de huidige maatregelen hebben dus wel effect (of op z'n minst de veranderde mindset).

Bakkeleures | 20-10-20 | 15:08 | 10

@Binnenbaan | 20-10-20 | 15:56: Zegt wel iets over de naiviteit van het plebs. De meesten zouden graag een afvlakkingsparty organiseren met 10 duizend man.

Binnenbaan | 20-10-20 | 15:57

Afvlakking is slecht nieuws voor de 'angst porno'..... snel de ct waarde van de PCR maar weer ophogen..... dat werkte tot voor kort ook erg goed

Fatwabuster | 20-10-20 | 16:04
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is me allemaal wat...... Tijd voor een terrasje in de zon, weg van de waanzin!

*Hoofdschuddend verder loopt..... *

Fatwabuster | 20-10-20 | 15:08 | 8

@Fatwabuster | 20-10-20 | 15:27:-
-'bekrompen koude kikkerlandje'
-Ik benijd U dat U kennelijk vloeiend Spaans spreekt, en zodoende lekker met Spanjolen over libertijnse filosofie kunt bomen.

HogeNood | 20-10-20 | 15:45

@HogeNood | 20-10-20 | 15:45:
De Telegraaf lezen bij een frikandel speciaal op het terras van Broodje van Kootje.

DrumPiet | 20-10-20 | 15:50

@DrumPiet | 20-10-20 | 15:50: Wat ben je toch ontzettend lief.... het is dat ik al een leuke Spaanse vriendin heb..... kusjes en heel veel plezier in het mooie Drenthe!

Fatwabuster | 20-10-20 | 15:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Middelbare scholen twee weken dicht. Een beetje goed opgevoede tiener redt zich toch wel gedurende de dag? Of ben ik een mazzelpa?

Dr. Blechtrummel | 20-10-20 | 15:08 | 8

@pibasso | 20-10-20 | 15:10: Wat Pietje in z'n vrije tijd doet gaat mij geen barst aan. De mentor houdt me wel op de hoogte of hij keurig om half tien achter z'n laptop zit.

Dr. Blechtrummel | 20-10-20 | 15:23

@Dr. Blechtrummel | 20-10-20 | 15:23: zat je te zieken, je weet toch! Boks voor Pietje!

pibasso | 20-10-20 | 16:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Lekker belangrijk, alsof we linksom of rechtsom weer normaal zullen gaan doen.

Super Vaagstra | 20-10-20 | 15:07

Ik krijg zin om te roepen: 'Willen we meer of minder (Main Stream) Media?'
-Minder!
-Minder!
-Minder!
Stelletje paniekzaaiers.

Prutser | 20-10-20 | 15:07 | 8

@Tragicomix | 20-10-20 | 15:18:
En dat is niet vreemd omdat ziekenhuizen achter de trend aankomen. Mag ik opwerpen dat ik wel klaar ben met het 'heb respect voor de zorg' mantra. Voor alle Nederlanders zijn het verwarrende tijden en is het werk (als dat er nog is) er niet leuker op geworden. Ook na een dag thuiswerken en zoom-meetings is een kantoormannetje/vrouwtje/onzijdig wel eens helemaal op. We moeten voorlopig doorbijten met zijn allen.

Prutser | 20-10-20 | 15:23

@Tragicomix | 20-10-20 | 15:18:
De ziekenhuizen zijn tot op het bot uitgekleed en kunnen zonder corona de zorg al amper aan. Dus deze ellende komt niet zozeer omdat "we" zo stout zijn en daarom corona krijgen maar alleen omdat er geen buffercapaciteit is om ook maar een kleine toename in patiënten te kunnen opvangen.
Maar ondertussen een Rutte ons vermanend toespreken terwijl hij zelf de oorzaak is met zijn bezuinigingen ten behoeve van meer geld naar de EU.

2voor12 | 20-10-20 | 15:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Rutte zal wel weer teleurgesteld in de mensen zijn. Nou, ik ben teleurgesteld in Rutte, al meer dan tien jaar. Wat is het toch ook een no-no. Zwalkend beleid en nergens verantwoordelijkheid voor nemen. Ja, voor WA van Buuren. Alleen daarvoor hebben we echter geen premier nodig.

goedverstaander | 20-10-20 | 15:07 | 2

Na al die maanden hebben die sukkels het nog steeds niet begrepen.. Waarschijnlijk zit de helft van de ambtenaren thuis uit hun neus te frühstücken in afwachting van.
Zet ze eens nuttig in om te onderzoeken waar en bij wie al die besmettingen dan plaatsvinden. Waarschijnlijk weten de deugkneuzen dit heus wel, maar durven omwille van allerlei gutmensch gedragingen dit niet te onderzoeken omdat waarschijnlijk de uitkomst niet echt bevalt.

Ommezwaai | 20-10-20 | 15:13

@Ommezwaai | 20-10-20 | 15:13: Je wilt ambtenaren inzetten om iets te onderzoeken? Raarrr... Je laat de plaatselijke dorpsgek toch ook niet je huis verbouwen?

Binnenbaan | 20-10-20 | 15:53

Het lijkt er op dat we spoedig in volle lockdown gaan.

First Contact | 20-10-20 | 15:07 | 4

Want een lockdown helpt natuurlijk, zie alle studies hierover........ het is maatschappij, economisch en zorg ontwrichtend........ maar blijf vooral roepen!

Fatwabuster | 20-10-20 | 15:32

@Fatwabuster | 20-10-20 | 15:32: Zeker helpt een lockdown. En wat voor opties hebben we nog? IC-patiënten naar Duitsland, het afschalen van reguliere zorgen (over een paar weken 75%!). Blijf lekker ontkennen. Inmiddels wel genoeg leugens en valse voorspellingen voorbij zien komen.

First Contact | 20-10-20 | 15:49

@First Contact | 20-10-20 | 15:49: Wat ontken ik?
Ik zeg enkel dat lockdowns meer kapot maken dan het oplevert? Vele studies wijzen dit uit, er is geen enkele studie positief over welke lockdown dan ook.
Iets verder op beweer je dat we volgende week aan de maximale IC capaciteit gaan komen..... is dit een voorspelling? Ik heb hem alvast genoteerd.... komen we nog op terug!

Fatwabuster | 20-10-20 | 15:54
▼ 1 antwoord verborgen

Maar waar hebben/hadden we het nou eingelijk over?
Een corona of een pcr-test pandemie?

nope | 20-10-20 | 15:06 | 1

Mooi verwoord. Dat laatste.

Lupuslupus | 20-10-20 | 15:08

Flink aantal ziekenhuisopnames

Diederik_Ezel | 20-10-20 | 15:04 | 1

Nee, 7 daags gemiddelde daalt

Obleaumov | 20-10-20 | 15:07

We vlakken af. Ik ook. Geestelijk dan.

BobDobalina | 20-10-20 | 15:04 | 3

Troost u dat u zeker de enige niet bent.

Lupuslupus | 20-10-20 | 15:08

Je kunt niet vluchten, je kunt niet vechten, dus dan is apathie het beste copingsmechanisme.

Binnenbaan | 20-10-20 | 15:51

Laissez faire

SteilAchterover | 20-10-20 | 15:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Thierry Baudet per direct uit FvD-bestuur verwijderd