FOTO'S. Mondkapjes Ministerraad Modeshow
Dringend advies van de modepolitie
Drie dagen is een lange tijd in de politiek. Afgelopen dinsdag werd Tom Staal nog net niet door Kees Verhoeven gelyncht toen hij zich afvroeg waarom niemand in de Tweede Kamer een mondkapje droeg. Vandaag zijn we twee dringende adviezen verder en tovert onze ministersploeg opeens een bonte verzameling feestelijke facemasks tevoorschijn. Maar wie draagt het het beste?
UPDATE - Dringend advies werkt als een tierelier
Social
Camouflage FTW
Gekregen van de secretaris-generaal!
Maar lachen de slachtoffers van de toeslagaffaire ook?
Eh... Ananassen?
Net te laat voor de Boerinnenkalender 2021
Zo moet het dus NIET
Blok. Saai.
Te laat Arie!
Dit mondkapje beschermt niet tegen aardbevingen
Zonde van zijn mooie koppie
Gaat goed Ferd, keurig aan de regels gehouden
OOK OVER JE NEUS FERD!
Ach laat ook maar
Heel normaal dit verder
Reaguursels
InloggenDie houding van Hugo de Schoenen op die laatste foto spreekt boekdelen. Als een autoverkoper met geveinsde zekerheid en een valse glimlach die de leugens moet verhullen. Geen enkele authenticiteit. Niemand tot dienst behalve zichzelf.
Heute in NoordRijnWestfalen: één groot bacchanaal, mondkapjes een farce, nergens wordt anderhalve meter gehandhaafd. Wat zorgt er in vredesnaam voor dat Corona bij onze Oosterburen niet explodeert? Niet de discipline waar Andreas Voss het over heeft in elk geval
Ventilatie. De Duitsers zijn al sinds augustus op de 'Maurice de hond' tour. En dat werpt vruchten af.
Bij o.a. justitie valt het vaak allemaal niet mee, maar gelukkig zit BuZa er bovenop:
Reisadvies Frankrijk | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 29-09-2020 | Nog steeds geldig op: 02-10-2020
In een aantal departementen in Frankrijk is de COVID-besmettingsgraad ernstig toegenomen.
Dit geldt voor de volgende departementen: Ariège, ( … ) , Saône et Loire.
Ariège
Taux d’incidence 74,19
au 18 septembre
Il et était
76,3 au 11 septembre
Saône et Loire
Taux d’incidence 52,75
au 18 septembre
Il et était
53,12 au 11 septembre
1 grote fucking poppenkast. Meer is het niet.
Zie doe Ferd toch meer met een balkje voor zijn ogen
Met een incubatietijd van minimaal twee weken kunnen maatregelen gisteren genomen niet morgen al voor resultaten zorgen.
De incubatietijd is 2 tot 14 dagen. Dus feitelijk kan dat wel. Maar de maatregelen zorgen niet voor resultaten omdat de maatregelen zijn gebaseerd op onjuiste principes en aannames. Mondkapjes houden nauwelijks aerosolen tegen.
Sluit goed aan bij het intervieuw met de vervangende MP, onbenul Ollo. , tien minuten gezever over mondkapjes. Er zijn toch ook nog wel echt belanrijkere punten die aan de orde hadden kunnen komen. B.v. de leugens van Halsema. Maarnee de modkapjes weren niet alleen virussen, maar stoppen ook vervelende vragen.
Vandaag voor het eerst ( ik ben mantelzorger) naar de supermarkt met mondmasker. Voor de zekerheid maar meegenomen. Ik was niet van plan het op te zetten. Wat zie ik? 95% draagt ineens mondkapje! Eergisteren nog geen 2%.
Wat doe je dan? Je zet hem op. En wat hoor je dan om je heen van diegenen , die het ook dragen? "Wat een verschrikkelijke dingen zijn dat", etc. Dan lees je in de avond op teletekst , dat het effect toch niet zo groot is van die mondmaskers...
Wat nu? Ik vind , dat er een duidelijke richtlijn moet komen. Of we stoppen radicaal met deze maatregelen , of een totale lockdown. Dit halfzachte gedoe werkt voor geen meter en maakt mensen (ook) ziek.
Terechte muiterij van Van Dissel nos.nl/artikel/2350709-van-dissel-bli...
-
Mondkapjes nutteloos behalve als teken van gehoorzaamheid.
Arts test met vape youtu.be/sRFtVsL9dzE
Waarom laat hij wetenschap niet aan de wetenschappers over?
@Blasfemie | 02-10-20 | 18:24: Een directeur infectieziekten is geen wetenschapper ? Nou wordt het helemaal mooi.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 18:45: Neen, dat is een directeur. En zeker als het een functie is die de camera op zich gericht weet nemen een groot ego en carrière al snel de plaats in van wetenschappelijke integriteit. Laat hem lekker directeur wezen en zich niet met onderzoeken bemoeien (hij houdt sowieso niet zo van zich op onderzoek baseren. Hij is meer van de persoonlijke ervaring).
De Telebelg zegt vandaag dat volgende week de gevolgen van de Corona maatregelen te zien zullen zijn.
Dan stel ik bij deze alvast het volgende pers-juich-bericht vast:
Dankzij de doortastende maatregelen van Rutte en het OMT is een verdere opleving van de verschrikkelijke Corona griep beperkt gebleven.
Nadere aangepaste maatregelen volgen zo spoedig mogelijk.
En de gedresseerde aapjes juichen en springen. Ze hebben hun zin, muilkorfjes galore.
Ik vind het niks. Drie keer niezen en een goeie rochel en dat ding is vol. En dan?
@Boeloeboe | 02-10-20 | 17:11: Binnenstebuiten draaien. Dat doe ik met mijn ondergoed ook altijd.
@PhallusObesitas | 02-10-20 | 17:14: kun je ook met een spijkerbroek proberen.
@PhallusObesitas | 02-10-20 | 17:14: kun je ook met een spijkerbroek proberen.
Over anderen in verkleinwoorden, altijd kinderachtig en komt nogal gefrustreerd over.
@Sans Comique | 02-10-20 | 19:53: De idioterie die zich rondom mij aan het voltrekken is, maakt me inderdaad wel gefrustreerd.
Dat hele kabinet is een poppenkast!
Mis alleen nog de rode neusjes bij die clowns uit het kabinet.
wanneer gaan we weer is normaal doen. cijfers liegen niet, het is geen killervirus.
Acht maanden lang konden we zonder muilkorven, zelfs toen het virus op z'n hevigst was(!) en nu zouden ze opeens nodig zijn? Wie denken ze nou voor de gek te kunnen houden. De waanzin is al overgeslagen naar de winkels: Kruidvat kom je niet meer in zonder (lees ik zojuist), AH gaat ook die richting op en wie volgt. Het wordt nog een hele klus om straks een super te vinden waar je zonder muilkorf in mag. Begrijpt nou echt niemand dat het van kwaad tot erger gaat met de dwangmaatregelen? En als het zover is wassen alle schapen die hier aan meegewerkt hebben - en dus de oorzaak zijn - hun handen in onschuld. Wàt een land! Het is gewoon niet te geloven. En je kunt kletsen als Brugman, het landt gewoon niet, ze zijn zó bang gemaakt dat alle redelijkheid is verdwenen. Als je alles op een rijtje zet vanaf het begin van deze 'pandemie' zie je toch dat het niet klopt?
@Lupuslupus | 02-10-20 | 17:30:
Van mondkapjesplicht naar vaccinatieplicht is een kleine(re) stap zo.
Een gevaarlijke ontwikkeling inderdaad. Wat volgt?
Wat ik me bij dit soort posts afvraag is of uw kennissenkring echt zo klein is dat u niemand kent die ernstig getroffen is door het virus?
Ja, inderdaad. Stapje bij stapje wordt het ingemasseerd en normaal gemaakt en verplicht middels een wappiewet. Gedachte en gedragscontrole. Gewoon idioot dit, ze doen net alsof het bijna zo dodelijk en verspreidelijk is als dat de pest was. Dit hele beleid en het slaafse volgen maakt veel meer slachtoffers.
@Blasfemie | 02-10-20 | 18:22: Hier nog eentje hoor. Jij bent niet de norm voor de rest.
Vandaag voor het eerst veel mondkapjes op het winkelcentrum gezien. Wel veelal 4 plussers maar het begint toch aan te slaan.
Overigens, in heel Duitsland minder besmettingen dan in Nederland vandaag en ook de totaalcijfers van dat land zijn veel gunstiger. Stof tot nadenken, wellicht?
Voornamelijk doordat er in landen om ons heen er beter aan de basisregels wordt gehouden. Afstand bewaren, niet te veel op bezoek en dergelijke.
Hier vinden we het allemaal wel best met onze politieke leiders voorop.
Cijfers voor Noorwegen zijn nog beter dan Duitsland. En geen muilkorfje te zien. Gewoon de grenzen dicht en alles wat toch binnenkomt in quarantaine..
Stof tot nadenken, wellicht?
@Boeloeboe | 02-10-20 | 17:10: Grenzen potdicht, vliegverkeer stil leggen had in maart moeten gebeuren maar alles ging gewoon door, men ging o.a. gewoon op vakantie naar het buitenland.
@Boeloeboe | 02-10-20 | 17:10: precies. Hier mag alles maar naar binnen en moest er weer gevlogen kunnen worden.
Er zijn medicijnen die elders wel mogen en die de lage sterftekans nog eens door 5 delen. En mocht dit lapje (mits goed gebruikt) al werken, dan verzwakken we ons immuumsysteem nu ook voor allerlei andere infecties, waarvoor het gewoon handig is om er af en toe wat in lage dosissen van binnen te krijgen om je eigen afweer op peil te houden.
Bedankt dokter voor het goede advies, welke opleiding had u ook weer? Facebook of instagram?
@Wiezewalakristalix | 02-10-20 | 16:48: Hij heeft alle afleveringen van Dr. House gezien.
Maar zonder dollen, weet jij of Richard géén dokter is dan?
Wat zijn we toch weer braaf. Vandaag in de plaatselijke winkel ( klein dorpje in Drenthe, 0,00 besmettingen tot nu toe) 3 van de 4 klanten draagt netjes een beklappie, eveneens alle werknemers. Ik niet en gelukkig met mij nog een paar niet. Zolang je maar geen mond open doet om te praten, ben je voor niemand gevaarlijk. Maar wat een gezicht zeg, Vreselijk die dingen.
Zojuist lees ik dat in Spanje de mondkapjes bijna nergens af mogen en er toch mega veel 'besmettingen' zijn.....
En Elon Musk zal geen virusvaccin nemen, hij noemt Bill Gates 'a knucklehead’.
Waar ik woon in Spanje gaan we gestaag achteruit met het aantal besmettingen, alleen madrid en Barcelona en nog wat grote steden hebben een stijgend aantal besmettingen.
Terwijl jullie al maanden lang met een kap oplopen. Dan zou je kunnen concluderen dat die dingen niet werken anders was er ook 2de piek geweest.
Wat mij verbaast: het is "het" mondkapje, duidelijk.
Elke politicus die erop werd aangesproken: ik heb 'm bij me, ik zet 'm straks op... enz. Geheel in de lijn van "die boek" en "die meisje" dus.
Misschien mag het ondertussen al (?) maar ik vind dat een gestudeerd iemand dit niet behoort te doen.
Dat is toch spreektaal van alle tijden? Ik heb 'm hiernaast geparkeerd (auto), Zie je 'm al? (het bord) Etc. Vind ik niet te vergelijken met 'die meisje'.
'Ik heb een mondkapje, die ik zo omdoe' ofzo zou dat wel zijn m.i.
@Beau_Reaal | 02-10-20 | 16:20:
Bij auto is dat ook correct (de auto), bij kapje en bord is het fout (het kapje, het bord).
En "die ik zo omdoe" is inderdaad even fout als "ik doe 'm zo om". Ook in spreektaal kun je je correct uitdrukken.
@momusopus | 02-10-20 | 16:24: Ja, stom, die auto was geen goed voorbeeld. Maar mijn punt is wel dat in de spreektaal niemand 'ik heb het bij me'/'ik zet het straks op' zal gebruiken, maar mensen met een beetje taalgevoel wel 'dat' zullen zeggen in het andere voorbeeld.
@Beau_Reaal | 02-10-20 | 16:35: Nee, ik zou gewoon "het" gebruiken, heel eenvoudig.
En in spreektaal wordt dat dan "ik zal 't zo omdoen".
Maar goed, mijn punt is duidelijk denk ik.
@momusopus | 02-10-20 | 16:58: Ik doe vanaf nu 'het'. En haar indien van toepassing.
Met 'hem' verwijzen naar een onzijdig woord is correct taalgebruik. Ook in geschreven taal.
GS lezers zijn niet te influencen, op een paar wappies na.
En dan wel direct na gebruik samen met alle vieze onderbroeken en sokken in de kookwas ?
Ja waarom niet? Trouwens, sokken horen niet in de kookwas maar dat weet u wel (neem ik maar aan).
@Lupuslupus | 02-10-20 | 16:23: Wel als je die sokken als mondkapje hebt gebruikt.
@Baron Clappique | 02-10-20 | 17:35: Oh op die manier...
En dan te bedenken dat zelf gebreide kapjes echt niet werken. Zou er een tekort zijn aan medische smoelenmaskers ?
Zelf gebreide antconceptie werkt toch ook prima. Ook na meermaals gebruik.
Appie Happie personeel nu ook al verplicht aan de mondkapje. De sfeer in NL wordt steeds grimmiger.
Het zijn de ogen die je ziel reflecteren, niet je gelaat. Een hoop mensen worden er knapper van !
Was er vanmorgen om 8 uur en toen had alleen de mevr. bij de broodafdeling er een op. Verder niemand, ook de cassière niet.
@Lupus
Duurt geen twee weken meer en dan kom je de Appie Happie niet meer 8n zonder mondkapje.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 15:48: Het speciale uurtje voor 85 plussers.
@Baron Clappique | 02-10-20 | 16:08: O dan mag ik er niet naar binnen, nog 10 jaartjes wachten dus. Nou ik ga wel gewoon naar Deka, daar doen ze tenminste niet zo achterlijk (nog niet).
@VanBukkem | 02-10-20 | 16:02: Zou kunnen maar dan zijn ze een klant kwijt. Echt hoor, als zo'n ding mij zou vrijwaren van het virus deed ik het wel maar nu niet.
@VanBukkem | 02-10-20 | 16:02: Wappie Heijn, zou je als nepdeugbedrijf sowieso beter boycotten.
Ben ik enige hier die bij het zien van Kaag aan Mr Bane moet denken?
Nee? Dat dacht ik ook al. Een en al kwaadaardigheid....
Bedoel je Mr ohne bane?
Die Bruls heeft stevige kritiek op het recente coronabeleid. "Rommelig is nogal mild uitgedrukt". Hij waarschuwt ervoor dat maatregelen niet te elitair moeten worden. Sportkantines dicht maar theater wel open. In Belgie mogen er overigens straks weer 1200 bezoekers naar de theaters.
Mee eens: Avond vd Filmmuziek, een orkest concert in de ziggodome was verschoven naar het weekend van volgende week en ik heb nog niks gehoord dat dit concert weer afgelast wordt en verschoven. Waarom als er zoveel paniek overal is vooral in en rondom Amsterdam mag de ziggodome vervolgens wel op 3 aparte data concerten geven waarbij mensen uit het hele land met trein of auto naar Amsterdam Bijlmer reizen en vervolgens via dezelfde ingang in dezelfde zaal blijven zitten om vervolgens weer door dezelfde gang naar de uitgang te lopen??
@Blauwe Wafel | 02-10-20 | 15:34: Dat zwabberbeleid is echt niet te doorgronden.
Ik vermoed dat plastisch chirurgen het druk gaan krijgen met oorcorrecties.
Zo zie ik de politici het liefst.
Nu nog politie en handhavers, geweldig ik maak wel een boog om hun.
Als voorbeeldtoneel zouden hazmatpakken ze beter passen.
Ik heb er twee met ademventiel. Da's echt prettiger dan puur een lap stof voor je mond en neus. Oh, werkt zeker lekker dan, met zo'n luchtrooster?
Ja, want in de binnenvoering zit een PM 2,5 filter dat te vervangen is.
Het heeft eigenlijk de vorm van een toque en is gemaakt van speedo zwembroekmateriaal. Het meest comfortabele wat er is.
En waarom doe ik dit?
Omdat mijn vriend net 6 weken behandeling aan longkanker heeft 'genoten' en ik niet graag wil dat al die moeite en pijn door die kudt corona te niet wordt gedaan. Hij heeft van mij "winkel-isolatie" gekregen, wat zoveel inhoudt dat ik voor hem op pad ga (wij wonen niet samen, dit ter zijde).
Het kan me niet schelen welk standpunt anderen anderen innemen over de zin of onzin, misschien wel gevaar*, van het dragen een mond-neus-masker.
Zolang ik dat ding correct gebruik, dwz. na afzetten in een apart zakje stop, en thuis (evt. met handschoentjes aan) het filter eruit haal om minstens 24 uur bloot te stellen aan de zon, en het masker zelf een handwasje geef (met een scheutje azijn en snuf zuiveringszout, plus witte reus voor het voordelige schone gevoel), dan weet ik dat ik het aan mijn kant zo goed mogelijk doe.
Kijk, mijn idee van iedereen die een masker draagt en waarom dat zo succesvol is, is dat iedereen daarmee namelijk een dubbel masker draagt.
Maak dit vooral visueel: de druppies (met virus?) die uit jouw mond en neus komen, alleen al bij ademen, die worden geremd in hun snelheid, dus ook in afstand die ze af kunnen leggen. Daarna moeten ze ook weer door het externe ademfilter bij de ander kunnen door dringen, om diegene te kunnen besmetten.
* Het gevaar van verkeerd hanteren is het aanraken van het masker zonder de handen tussentijds (en na dragen) te ontsmetten. Ook het niet verzorgen van een herbruikbaar masker vormt een risico. Echter, dat ligt gelegen in de hygiëne van handen wassen --> wat we toch al geacht werden regelmatig te doen.
Kortom (nee hè?), pas het nou maar gewoon (slim!) toe. En voorkom daarmee dat opnieuw het land in (economisch gevaarlijke) lockdown moet.
Oja, on topic: politici lopen per definitie achter iedere trend aan.
En voorop lopen qua mode of statement geldt maar één moment per jaar - Prinsjesdag. Ik zeg: verknip dat hoedje voor een moetje.
Hoe naar die situatie ook, en dat meen ik, meer dan anekdotisch is het niet.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 15:21: De eerste reactie die ik vandaag van je zie, is meteen weer stupide.
@Frau_Ferkel | 02-10-20 | 15:32: Hij heeft wel gleijk.
Ik vind het geen gezicht die mondkapjes. Je loopt gewoon voor lul. Bovendien helpen ze niet. Schijnveiligheid. Ik hoor het Jaap nog zeggen.
Het draait alleen maar om controle en macht en het virus is daartoe het middel. Zo simpel is het. Ze lopen gewoon allemaal voor schut met hun muilkorven.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 15:06: Het staat u vast wel, zo'n mondkapje.
Gemiddeld worden mensen met mondkapje als aantrekkelijker ervaren: www.psychologytoday.com/us/blog/psych...
Zelfde idee als een grote zonnebril. Tussen anderen met een mondkapje loopt u gewoon voor schut als u er geen draagt.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 15:06: Bent U in het echt Willie Wartaal?
@Kuifje-naar-Brussel | 02-10-20 | 15:15: Ik ga het niet uitproberen, meneer Kuifje. Want ik vind het helemaal niets en degenen die het dragen angsthazen. Aanstellers kan ook nog want er zijn plenty mensen die zijn: van 'o dat wil ik ook, dat staat zó interessant'. Kijk maar naar al die verschillende 'motiefjes'. lol. De WHO en Van Dissel zeggen dat ze het virus niet tegenhouden dus wie ben ik dan om dat tegen te spreken? Weliswaar is Van Dissel een klein beetje 'om' maar dat moest van het tweetal (zo noem ik ze maar, is korter). Een ander woord voor dat gedoe is 'hype' en daar doe ik ècht nooit aan mee. Ik ben uiterst voorzichtig dus meer kan ik niet doen.
@Blasfemie | 02-10-20 | 15:32: Nee hoor.. ik maak dan een statement dat ik me niet gek laat maken voor een virus waar ruim 99% geen last van heeft
@Lupuslupus | 02-10-20 | 15:35:
Goh WolfWolf, dat ik jou nog eens zou horen refereren naar uitspraken van van Dissel als bron van alle wijsheid.
Je ziet toch op 1000 meter afstand dat het de man onmogelijk is om op een eerdere uitspraak terug te komen?
Verder geldt nog steeds vanaf dag 1: Als ze niet hielpen, waarom draagt het medisch personeel ze dan?
@Lupuslupus | 02-10-20 | 15:35: hear hear
@Roadblock | 02-10-20 | 16:16: Medische mondkapjes zijn medisch. U weet het verschil toch wel? Van Dissel is echt niet de bron van alle wijsheid hoor maar hij weet er gewoon heel veel vanaf. Het is geen fietsenmaker of zo.
Jaap zegt wel meer ( of "moet" meer zeggen ). Als er iemand is die ik sinds begin dit jaar totaal niet meer serieus neem is het JaapD. wel.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 16:32:
(Oh, sorry voor het ongevraagd tutoyeren).
Maar vertelt u mij het verschil nog eens? Niet medische mogen niet helpen en medische wel? U kunt dat onderscheid zien?
Trouwens, als ik een medisch chirurgisch mondkapje draag, denk ik dat 90 % van de mensen het verschil niet ziet, met die je bij de Dirk per 50 stuks koopt.
Verder heb ik alle kamer informatie bijeenkomsten gevolgd met die van Dissel, en hij komt nou niet bepaald naar voren, als een flexibele gast, die in staat is zich aan te passen aan de inzichten in de landen om hem heen.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 16:32: het verschil is met name een certificering, uw bouwmarkt FFP3 masker doet het qua bescherming een stuk beter dan een medisch chirurgisch masker
Kaag heeft geen teedoek-print? of zijn die nog onderweg?
Wordt gebracht door een tandarts/ chirurg uit syrie of libanon
Bommasker?
Mochten mensen zich afvragen waarom het Outbreak Management Team (OMT) zo slecht presteert, dit soort mensen zitten daar in:
twitter.com/MarcBonten/status/1311937...
Die krijgt er flink van langs in de commentaren. En terecht natuurlijk.
Ach, die wil ook weer bij Jinek a 2500 piekies aan komen schuiven. Zielig hoor...
Belachelijk!
Als we die vogelverschrikker van een Ank Bijleveld bij de grens zetten, dan kunnen de tanks wel weg. Oh wacht ...
Ik wil een Red Bull mondkapje.
Veel te laat ingegrepen. Het is inmiddels volledig uit de hand gelopen met bijna 4.000 gevallen per dag.
De volgende lockdown / nog veel hardere maatregelen zitten er aan te komen met dank aan het halsstarrige stupide gedrag van veel mensen die het virus maar blijven verspreiden.
4000 positief getesten. Het enige dat van belang is zijn de ziekenhuisopnames.
Gevallen? Meaning what? Het vrijwel tot nul gedaalde aantal doden?
Vrij stupide ja, om maar door te blijven zaniken over een virus dat z'n beste tijd gehad heeft. Hou toch een keer op man, met die meligheid.
Onze landsideoloog Famke is bij Diederik geweest. Vanaf nu komt alles goed.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 14:50: Inderdaad , de "test" slaat aan op ELKE Rhino-verkoudheid, nooit zo'n dommigheid/land zien langskomen
@Zwitzalletju: +1.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 14:52: U solliceert met uw vrij infantiele geklets ook om weggejorist te worden.
@grindbak | 02-10-20 | 14:55: Gelul.
@grindbak | 02-10-20 | 14:55: Oh? Ik ken overigens van zeer nabij een aantal gevallen met neusverkoudheid, al dan niet net een keelontsteking, die gewoon negatief waren. U bent wappie, met permissie.
@Zwizalletju | 02-10-20 | 14:59:
Gelukkig gaan zwitsals daar niet over he?
@L.E. Raar | 02-10-20 | 15:06: Zal m'n reactie ook even toelichten. Test is ontwikkeld om heel specifiek Covid-19 aan te tonen en niks anders. Grindbak hep dat op feesboek gezien.
@Zwizalletju | 02-10-20 | 14:59: Daar komt de bange aap uit de mouw - het heeft even geduurd, maar man, wat zet jij jezelf voor lul.
Upside is natuurlijk dat een ander het dan niet hoeft te doen.
@elfenstein | 02-10-20 | 15:07: In feite wel en dat is juist het meest beroerde...
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 14:52: Hep dat op feesboek gestaan?
@Dr. Blechtrummel | 02-10-20 | 15:14: Geen idee, staat gewoon op het coronadashboard van de overheid.
Denk haast dat je dat zelf wel kunt vinden. Daarna mag je het op je 'feesboek' zetten.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 15:11: Hoe bedoel je? Waar heb je het over ? Het is de aanhoudende kletspraat en desinformatie van je die ook genoteerd wordt bij de moderatie hoor. Verder doe ík niks , en de enige die die zich met dit soort opmerkingen voor lul zet ben je zelf.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 15:17: Zal het proberen. Verspreiding was idd aan de mindere hand maar laait nu weer op. Dat staat op het dashboard.
@Lupuslupus | 02-10-20 | 14:50: Neen. Wat zwaar meetelt, zijn de lange termijn effecten, ook bij mensen die weinig klachten hebben gehad.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 14:52: De behalndeling is verbeterd, waardoor minder mensen sterven, en waardoor het verblijf op de IC een stuk korter is geworden.
Het virus is niet aantoonbaar zwakker, maar de behandeling is beter geworden.
Maar als Uw longen stuk zijn na een milde besmetting, en U achter een rollator loopt, dan verandert U Uw mening waarschijnlijk nog niet.
@Frau_Ferkel | 02-10-20 | 15:40: Correctie: behandeling
Die angstzaaierij is gewoon schandalig. En dat gedweep met muilkorven bespottelijk.
Gespot: naast mondkap ook oogkleppen op: st.depositphotos.com/1038377/1735/i/9...
Ferd draagt hem als een beflapje.
En dan ineens dat inzicht "ach, wie neem ik nou helemaal in de maling"
Kan niet over zijn neus heen dan breken de elastiekjes, zigzag maandverband van zijn vrouw kan uitkomst bieden mits dichtgeplakt met ductape.
@Goedverdoemme | 02-10-20 | 14:46: z'n vrouw is al begin zestig. Dat wordt dus de Tena Lady.
9 overledene dus aan corona. Peanuts. En we hebben nu opeens een "mild griepseizoen" volgens het Nivel. Wie gelooft die clowns nog?
Ik niet.
"Dit getal is een inschatting van het aantal gemelde verpleeghuisbewoners dat in Nederland overlijdt aan de gevolgen van het nieuwe coronavirus."
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Dat luchtigjes ingeschatte aantal is maar liefst 3, en dan ook nog onder verpleeghuisbewoners waarvan zeer waarschijnlijk het overgrote deel onderliggend lijden heeft.
Ach, een stickertje op een lijk plakken, een kind kan de was doen.
Eigenlijk a bloody shame.
Zoekt u inderdaad maar eens naar de Nivel cijfers en op RIVM: Griep, feiten en cijfers! De stijging in IC behandeling is normaal voor deze tijd van het jaar, huisarts bezoeken zijn niet anders dan normaal. Er zijn 30.000 ziekenhuisbedden in Nederland, en 600 COVID patienten is dus 2%! Die over het algemeen nu alleen koorts hebben, wat zuurstof krijgen en geen intensieve behandeling vereisen! De verhalen dat de zorg nu al moet afschalen of het druk heeft, zijn schandalige leugens.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 15:00: Een 'inschatting'...... Wat als ze zich nou eens aan de feiten zouden houden? Maar dat is natuurlijk niet alarmerend genoeg.
Als je doorvraagt gelooft bijna niemand er in, maar toch loopt iedereen mee.
Begreep dat een foto van Jaap van Dissel met mondkapje op al snel een 1.500 euro oplevert.
Dat wordt nog racen naar Bilthoven!
Ik vind Carola wel opwindender met mondkapje...
We worden geleid door clowns, debielen en incompetentie lieden die volgers hebben die van hetzelfde laken en pak zijn. Dit land is reddeloos verloren.
Zelden binnen de politiek vertegenwoordigt iemand exact jouw wensen, of zelden houden ze zich eraan en blijven beloftes in stand.
Er zijn altijd dubbele agendas bij het schimmelspel van de hedendaagse politiek. Wie je ook kiest, hoe de samenstelling ook is. Genaaid zul je worden, snel of langzaam.
Weet je wie ook van mondkapjes hield?
Mark Rutte soms?
Hannibal Lecter.
The Gimp?
@elfenstein | 02-10-20 | 15:08: Door naar de volgende ronde!
U in elk geval niet.
Die laatste foto: de ene clown interviewt de andere.
Gekregen van de secretaris-generaal! LOL
Sigfrid Kaag heeft op die foto wel wat weg van de Predator.
Sigfrid. Mooi !!
ih1.redbubble.net/image.1178728920.29...
Of van een middeleeuwse snaveldokter op zoek naar pestlijers.
Leefde Fred Mondkaps nog maar.
Die had Corona zo in een k’nijn veranderd.
Kwaadaardig circus Rutte.
i0.wp.com/metro.co.uk/wp-content/uplo...
Ook leuk.
Snap dat mondmasker niet zo van kaag.... wat meer op een kapje voor haar past zijn kromzwaarden en Arabische teksten.
Hollandse_blauwe | 02-10-20 | 14:18 |
images-na.ssl-images-amazon.com/image...
Eerder een nikab.
Hoe kan het nou dat er "zoveel" besmettingen zijn?
Iedereen volgt toch de adviezen en mondkapjes en handen wassen enzo?
Of helpt het allemaal geen zak?
Dat is zo afgesproken. MET elkaar. Samen.
@piloot47 | 02-10-20 | 14:16: Oh ja, kut, is ook zo. Sorry.
Nu maatregelen nemen is over 2 weken pas echt merkbaar
@Hollandse_blauwe | 02-10-20 | 14:19: Of niet.
Om te voorkomen dat we het kantelmoment bereiken? Beheersing?
@Red shirt | 02-10-20 | 14:22: Kantelmoment? Beheersing? Gaat goed hè, al bijna een jaar corona.
Goed gezien , een grote waanzin en volksverlakkerij .
Symptomen komen tot 10 dagen na besmetting.
@frickY | 02-10-20 | 14:27: Nou en? Als je zwak bent bescherm je jezelf toch? Met een medisch mondkapje en iets voor je ogen?
Wanneer de Nederlanders zich vanaf vandag braaf aan de regels gaan houden, en een mondkapje gaan dragen, dan zijn de effecten daarvan pas over een dag of 10 merkbaar.
Iets met incubatietijd.
@Is dit nog nieuws? | 02-10-20 | 14:38: U snapt het niet. Een mondkapje is niet ter zelfbescherming, maar om Uw medemens niet te besmetten. Zwakke alsook gezonde mensen.
@Frau_Ferkel | 02-10-20 | 15:45: Pfft....
U snapt het niet. Vraag van Dissel maar.
Ank heeft het mooistemondkapje. En canouflage is camouflage, het zijn dan nu de mannen die gaan zeuren over de kleuren.
Nog uit haar periode bij de Milva.
Kaagje is het gewend, dat zie je zo.
Die houdt er wel van als het een en ander af en toe wat onderdrukt wordt..
Nou, die is écht niet op haar mondkapje gevallen hoor!
Die snoer jij niet zomaar d’r mondkap.
Kom net uit de supermarkt, (AH) moest bier halen. Hooguit 1 of 2 mensen met een mondkapje gezien. Ook winkelpersoneel zonder mondkapjes. Nederlanders geloven het wel.
En terecht.
Hiero gister in de supermarkt een tweeling, de een wel en de ander niet. Wel lekker gedroomd.
Andere AH, winkelpersoneel met mondkapjes en veel mensen ,waaronder ikzelf ook. Gewoon doen. Is beter.
Of geloven ze het niet?
Hier een andere supermarkt, alle personeel verplicht een mondmasker (zelf maken, oude sokken of papier, maakt niet uit). En verder ongeveer 80% van de klanten. De meeste verdenk ik er toch van "Kijk mij hier eens even interresant te wezen". Mocht het verplicht worden dan zal ik er ook aan moeten geloven, maar dan wel graag N95 maskers verstrekt door de overheid.
@Lochos | 02-10-20 | 14:56:
Ik ga in ieder geval geen cent uitgeven aan een verplicht nutteloos stukje plastic afval-in-wording. Wil je dat ik zo'n ding opdoe? Prima, geef maar een goedgekeurde, echt werkende en door onze o zo zorgzame overheid gunstig ingekochte topper. Na alle geklungel wel het minste wat ze even kunnen doen toch?
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 14:39: Ze zijn een beetje dom.
@Lochos | 02-10-20 | 14:56: Nog beter: een heel beschermend pak met masker aantrekken. Dat zal ze leren
@Lochos | 02-10-20 | 14:56: Het is dan ook een soort van ikdeugmasker, net zo wappie als de opvattingen van de linkse deuger.
Die gast op foto 4 lijkt wel op Tommy Lee Jones die een overdaad aan Prednison heeft geslikt.
Ik zie advertising mogelijkheden voor de lobbyisten.
Pleurt op met die bek luiers.
"bek luiers"
U praat poep, dus U heeft er zeker een nodig.
Toch maar eens kijken waar ik zaadjes voor de wonderolieboom kan kopen.
Op mij komt het voortdurende herhalen van de ernst, de maatregelen + nu dan weer het plotseling ostentatief dragen van mondkapjes over als pure indoctrinatie.
Dat voel je goed. Gedraag je dus.
Dictatoriale bemoeidrift: opiniez.com/2020/10/01/overheid-slaat...
Hé Fester, wist dat Komo ook mooie bakkeskapjes maakt?
Van de grijze 60 liter kapzakken.
Ver over de kop trekken en jezelf aan de weg zetten.
Ter aanvulling, ook handig als je een lelijk wijf neukt.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 14:06: Of gewoon van achteren neuken. Dan zie je haar porem niet.
@HypoPseudo | 02-10-20 | 14:09: Klopt, maar krijg je die afzichtelijke tattoo boven de bilnaad maanden niet uit je kop.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 14:22:
eerst even overspuiten voor je écht begint.
Deze voor Sigrid Kaag:
www.amazon.com/BELSIANG-Leather-Locke...
Defensie in NL gebruikt zgn. Woodland camo, niet dat waar de minister mee loopt. Dat zegt mij dan wel weer iets......
En nu de leden van de Tweede Kamer nog. Zoals in Belgie en Duitsland. Hup, jullie staan niet boven het plebs. Bek houden.
Lijken i.i.g. steeds meer op de berovers die ze daadwerkelijk ook zijn.
Superhelden bedoel je!
Wat zijn hun superheldnamen?
@Mr_Natural | 02-10-20 | 14:00:
Ha! Ik ken er eentje.. Ferd Jitsu (13e foto)
@Mr_Natural | 02-10-20 | 14:00: Je kent Marvel toch wel?
@Patje2011 | 02-10-20 | 14:02:
Wobke heeft telepatische krachten.
Spiderman Hugo staat op het punt om The Joker uit te schakelen met z'n web.
@Mr_Natural | 02-10-20 | 14:00:
The Shoeman has escaped from Arkham Asylum!
Robin, to the Batcave!
Lekker slim, die zelfgemaakte mondmaskers bieden nauwelijks bescherming. Uiteraard is het beter dan niets, maar de EU-collega's zitten al vanaf mei met de medische mondkapjes in hun Brusselse gebouw te "vergaderen".
En wij maar tobben met die vooral NIET medische mondkapjes.
Verschil moet er blijkbaar nog wezen.
Franske heeft een paar containers vol besteld.
"die zelfgemaakte mondmaskers bieden nauwelijks bescherming"
Aerosolen-reductie van 20-40% met het slechtste zelfgemaakte mondkapje.
En als U dat niet voldoende vind, koop dan een fatsoenlijk masker.
Als Wopke en Carola het beste hunk/babe materiaal zijn wat dit land voort kan brengen.... zeg maar tegen de moffen dat ze ons definitief mogen annexeren en dat we er maar mee kappen. Plunder het laatste beetje geld uit de pensioenkassen voor jullie vierde Reich het heeft geen zin meer.
Carola is lievv.
Het voorstel van Thijs Wöltgens van 20 jaar terug? Geen probleem. Zijn we eindelijk een wereldkampioen voetballen, maken we goede auto's etc. Ik zie voordelen.
Die Duitsers doen het beter ofzo? Qua ‘hunk/babe materiaal’?
Ha ha, we zijn al lang een Duitse "deelstaat", analyseer even de Rotterdamse ("lees: Hamburg aan de echte zee") haven (momenteel 80% oorsprong Duits geld/aandeelhouders)
Vind het nog steeds onbegrijpelijk waarom de "bankiers" (elite..) destijds het grote geld(macht) met de flapdrollen Hitler/Göbbels op het spel gezet hebben, dat waren gemankeerde dorps-toneelspelers die gebruikt zijn voor alles en nog wat.
Hoop dat de geschiedschrijving ooit iets zal prijsgeven.
Aansluiting bij de Oosterburen zou ook wat meer Lebensraum betekenen. Mooi punt voor het eerst volgende referendum...
"zeg maar tegen de moffen dat ze ons definitief mogen annexeren"
Nee, dank U. Wij willen U niet. Nederlanders lopen altijd over de kleinste dingen te zeuren, zijn niet zo productief, en weten zich op de Autobahn niet te gedragen.
Verblijf in een land met meer dan 7 maanden ondertussen mondkapjes plicht, verplicht afstand houden, handen wassen, stay at home ouderen/jongeren en noem alles maar op Bijna iedereen doet dit want anders mega boetes en/ of opsluiting. Waarom zit ik nog steeds in een lockdown als dit de oplossing is? Er klopt iets niet mensen maar noem me gerust een wappie.
En hoe staat het met het aantal 'besmettingen' daar? Zeker al helemaal teruggedrongen door maanden mondkapjes? Net zoals in België? (Not).
Welk land, of is dat classified? Toch niet Spanje?
@piloot47 | 02-10-20 | 14:06: bijna geen besmettingen, en als besmet gewoon thuis. Hype houden ze in stand door ambtenaren extra geld te geven en 3x daags catering. Dus al de medici ,politie , brandweer en noem maar op hebben een heerlijk leven en houden de hype in stand.
@Bennie Boos | 02-10-20 | 14:23: U kunt ook zeggen dat het virus juist onder controle wordt gehouden door de maatregelen. Moeilijk he ?
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 14:07: nee geen Spanje, maar alle proefballonen van Nederland/EU voeren ze hier wel uit. Noem ik verplichte qr code bij je dragen anders geen toegang tot winkels etc. Kritiek op covid beleid strafbaar. Als vaccin er is verplicht anders geen toegang tot basis behoeftes.
@Bennie Boos | 02-10-20 | 14:37: Klinkt als een fucking aziatisch apenland.
@Zwizalletju | 02-10-20 | 14:35: Ja heel moeilijk. Wir haben es nicht gewußt is veel makkelijker.
Het wappiekappie is er dan ook alleen maar om de wappiewet te steunen, stapje bij stapje op naar een totaal wappieland/unie met een democratie die toch al wappie was.
@piloot47 | 02-10-20 | 14:06: Net zoals in Duitsland: Ja
Bestaan er al mondkapkapstokken?
Nee, wel mondkapkappers.
Nee. Wel mondkaptafels.
Moet je wel eerst een mondkapvergunning voor hebben, aan te vragen in de mondkapsalon.
Moet je dan ook een mondkapvergunning aanvragen?
Wat voel ik toch in mijn nek? Verrek, een mondkaplaars.
@piloot47 | 02-10-20 | 14:19: Hihi.
Daar moet je dan weer een vrouw voor zijn van het type geen enkel gevoel voor de krijgsmacht cultuur. Je gaat toch gvd niet in het camouflage patroon van een ander land lopen. Dat is Franse camo !
We hebben inmiddels meerdere ministers gehad op deze post die niet eens pang pang zouden kunnen roepen (laat staan pinda pinda) al zou hun leven ervan afhangen.
Of haal een gasmasker bij de fourier.
@A.S. Perien | 02-10-20 | 14:07: Doe de hele PSU maar, dan heb je meteen een paar stevige stappers.
Oh, en loop even bij de wapenkamer langs voor je UZI. Komt goed van pas bij de komende burgeroorlog.
Bij Kaag valt gelijk op dat ze wel wat met doeken heeft.
Het aantal overledenen nu valt in het niet met die in maart. Dat 2e golfje stelt niks voor. En van die bangmakerij door Ernst Kuipers vorige week is ook niets uitgekomen. Geef die man een spreekverbod.
Je zult wel de grafieken kennen vanaf week 20, ergens begin mei.
Downhill, en niet een beetje ook.
En dan nu komen aankakken met die kapjes, manmanman.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 13:57: Manmanman
Nounounou Zwitsal.
Blaat het niet dan schaadt het niet.
Waarom buigen mensen met hun hoofd naar beneden om een mondkapje om te doen?
Heeft iemand daar een verklaring voor?
Ze voelen onbewust dat ze zich op dat moment onderwerpen aan hogere machten.
@piloot47 | 02-10-20 | 13:52:
Ik keur hem goed.
Je hoofd naar boven buigen is mss wat onhandig?
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 14:04: www.rainews.it/cropgd/840x480/dl/img/...
Deze moet je met gestrekte arm aan doen.
Omdat dat handig is. Probeer het zelf eens.
Het mondkapje van Hugo gevonden.
www.bol.com/nl/p/mondkapje-joker-mond...
Kan ik al ergens een mondkapje bestellen met daarop een uit elkaar getrokken, behaarde flamoes?
Gewoon zelf maken met een eigen fotootje thuis.
Ah, Kaag met een Arafat 2.0 kapje.
Het zal eens niet...
Het valt me nog mee dat ze niet de zwarte IS-vlag over die kop heeft getrokken.
Waarom een beflapje als je niet van beffen houdt?
Wie zegt dat wie niet van beffen houdt?
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-10-20 | 13:51: Uhh, ik?
Deel 1 van mijn vraag is beantwoord..
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-10-20 | 13:54: Deel 2 hou ik nog even aan, kom ik na de rust op terug.
Nog beffen wachten dus.
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-10-20 | 14:01: Hijs leuk ouwe!
Je mag nu dus óók met een bivakmuts je inkopen komen doen dus.
Koukleum.
Alleen met de onderste helft. Topless
Als je het gaatje voor de mond maar dicht naait dan..
Doe er voor de zekerheid ook nog een panty onder, dan zit je gegarandeerd goed hoor.
Dan mag de integraalhelm ook weer uit de mottenballen.
Wat een farce. Stel het verplicht of niet maar ga niet koketteren hoe goed we het dringende advies wel niet opvolgen. Volgens Jaap is het helegaar niet nodig.
Ze kunnen het volgens mij nog niet verplichten. Geen wetsartikelen die dat ondersteunen, maar geen zorgen, die wet is onderweg.
Maar dat is het hele punt. Juridisch kan je dit niet verplicht stellen, anders heb je wetten nodig waarmee je van alles verplicht kunt stellen en dat zou een mooie Noord Koreaanse boel worden. Dus het enige dat ze kunnen doen is het juiste voorbeeld geven.
En Jaap heeft gewoon gelijk, maarja, hij moet tegenwoordig opboksen tegen mislukte wiskundigen zonder diploma's en influenzers. Ondertussen ergens in de wereld: www.spiked-online.com/2020/10/01/swed...
@Ilyrm | 02-10-20 | 13:54: Een voorbeeld , of het juist is moet nog blijken.
Dringend adviseren is strategisch juist heel slim.
Verbieden leidt tot boze demonstranten en dan gaat het daar over. En dan is de algemene tendens dat we allemaal alleen maar mondkapjes dragen omdat het verplicht is.
Dringend adviseren leidt dat een groot deel van het volk het advies opvolgt en daarmee tot een sociale verplichting voor de rest.
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-10-20 | 13:52: Denk dat bijvoorbeeld een winkel het heel eenvoudig in de huisregels kan opnemen. Trouwens, dat kan elke openbare instelling.
Jaap had alle Nederlandse mondkapjes weggegeven. Want Corona kwam toch niet naar Nederland. Toen moest ie een leugen verzinnen om zijn eigen falen te verbergen en was het mondkapjes-werken-niet beleid geboren.
Zelfs met een masker heeft Kaag een serpentenkop.
Vind dat ze er juist van opknapt
@Schriever | 02-10-20 | 13:51: U beveelt een boerka aan? Geen slecht idee. De meeste vrouwen dragen die boerka niet voor niets.
Een zonnebril bij dat kapje volstaat om het meest in het oog springende weg te nemen.
Het is nu duidelijker te zijn wat voor reptielenblik ze heeft.
Waar zijn ze bang voor dan?
Of gaat het om een signaalwerking, kortom een grote bullshit.
Ja.
@piloot47 | 02-10-20 | 13:54: Hmm, leuk antwoord op de vraag 'Waar zijn ze bang voor dan?'.
Ja.
Prima, haha.
@Ichneumonidae | 02-10-20 | 14:01: ja, signaalwerking.
@piloot47 | 02-10-20 | 14:09: Ha, nu snap ik het. Dank!
Boerka 2.0
Moet Grapperhaus eigenlijk niet deze hebben?
www.motherjones.com/crime-justice/202...
Heeft Wiebes z'n onderbroek verknipt. Hopelijk wel van tevoren gewassen.
Die mag wel twee mondkapjes dragen , de ene voor zijn neus en de ander voor zijn mond.
Of is het een geitenharen sok?
Nee, dat is Wiebes zelf.
Maar waar zijn de jaarlijkse griepdoden gebleven?
Goh, nog niet eerder gehoord deze vraag. Ze zijn allemaal op vakantie.
Volgens het Nivel hebben we dit jaar een mild griepseizoen. Sure.
Kerkhof? Noordzee?
Heb ik nu iets gewonnen?
@Piet Karbiet | 02-10-20 | 13:50: Want milde griepseizoenen bestaan niet?
Naar de hemel natuurlijk! Dat was een makkelijke.
Geen pallieshawl motief mondkapje voor El Kaag?
En als ze volgende week op hun handen moeten lopen om het virus te ontwijken dan doen ze dat.
Ik vind Schouten wel een schatje.
Schouten is als een Jodin die minder Joden wil.
Schijn bedriegt inderdaad. 10 bier, dan zet ik mijn principes overboord. Kijken wat die sluipmoordenaars allemaal in huis heeft..
@OuweOuweLekkerMauwe | 02-10-20 | 13:50: het is net een kind dus... nee
Hou je niet van kinderen?
Is het weer Prinsjesdag met die rare hoedjes?
Alles op een rijtje gezet vind ik dat ze totaal voor gek lopen, maar ik zal wel de enigste zijn...
Je bent denk ik wel de enige die 'enigste' gebruikt en ipv 'Alles bij elkaar genomen' iets lelijks intiepert als 'Alles op een rijtje gezet'. Mensen zetten gewoon niet alles op een rijtje, als je ze op een rijtje hebt.
Op die lap van Kaag had ik eigenlijk een islamitisch kromzwaard verwacht.
Duct tape was beter geweest. En goedkoper voor de belastingbetaler.
Thuis moet ze van haar man een niqab dragen. Ze is dit wel gewend.
Komt nog. Als ze een geforceerd 'kennismakings bezoek' maakt aan de schilderswijk, op een blauwe omafiets fiets, samen met de secretaris-generaal.. van Buitenlandse Zaken..
@piloot47 | 02-10-20 | 13:48: LOL. Ik geef haar man geen ongelijk.
@JB86 | 02-10-20 | 13:51: Zeker. Met zo een IS-kapje maak je goede sier.
En mondkapjes helpen NIET. Niets, nada, noppes... geen zier!
Geen moer, zoals ze maanden lang zelf verkondigd hebben.
Is een "dringend advies" net zo succesvol als een "raadgevend referendum"?
Ja, zodra er een spoedwet "afschaffing dringend advies" doorheen wordt gejast. Kom maar op, Ollonkreng.
Yep. Daarom heb ik een inlegvelletje in mijn mondkap!
Haha die Blok, monument van de saaiheid.
Ik denk niet dat de oren van Blok het einde van de dag halen.
En nu maar wachten tot al die dragers longinfecties krijgen van hun bacterie-broeinesten genaamd mondkapjes.
Ja, ik vind het ook goor. Je zult er bij hebben die de hele week of langer dezelfde op hebben, waar ze in zitten te kwijlen, getver.
Waar is de clownsneus van Ferd en co?
Wappiekappies, wappiewet.
Hoop dat Blok hem wel goed gewassen heeft voordat-ie hem nu weer gebruikt....
eu2020.de? Wat is dat nou weer voor malle opdruk Carola?
Merkel droeg die code ook
@BoerBob | 02-10-20 | 13:47: ondertussen, 80 jaar geleden...
Buiten zelfs, dat zal de volgende stap dan wel zijn. Jottem
Het kan verkeren. Nu hebben ze een dubbel masker op.
Haha, netjes!
Clowneske vertoning. Het kabinet heeft het voor zichzelf verneukt op 1 junO.
Je kunt van De Schoenen zeggen wat je wilt, maar hij loopt in ieder geval in ieder niet voor lul buiten met een mondkap op tot nu toe. Wat een deugende idioten, die alleen maar voor de camera dit ding op hun kop zetten.
Zou Hugo een muilkorf met bloemenpatroon hebben?
Die vrouw van de 2e foto is een deel van haar gezicht kwijt! Freak! Oh wacht het is een camouflage mondkapje.
De volledige inhoud onder het scheldak was al weg.
Mondkapje-kijk-ik-geef-het-goede-voorbeeld...
Nee lul, je bent gewoon een sukkel.
Gelukkig kunnen die sukkels jou niet nat hoesten.
@Deflatiemonster | 02-10-20 | 13:40: Klopt. Ik loop altijd met een boog om sukkels heen.
Hier in de panelen maak ik voor jou een uitzondering.
Graag gedaan ja.
Mooi! Dan ben je de eerste puber die netjes opzij gaat. Hou dat vast.
@De echte Stolwijker | 02-10-20 | 13:49: Die obese bejaarde strompelaars moeten maar in isolatie gaan - wat is daaraan niet te begrijpen?
Ben net bekeurd voor hinkelend knipogen. Bleek die BOA al de maatregelen van komende week gezien te hebben.
Dank u. Smakelijk om moeten lachen.
Wilders scoort punten als hij met zo'n echt volks lichtblauw mondkapje (waar ik met een mesje kleine sneetjes in heb gemaakt zodat mijn bril niet beslaat maar niet zichtbaar) aan komt zetten.
U bedoelt een medisch mondkapje. Niets volks aan. Gewoon wijs. Al die andere modieuze stoffen items richten sowieso niets uit. Dat werd al aan het begin van de crisis door specialisten gezegd. Als er iets een beetje werkt is het een medisch masker, maar dan moet je er wel verstandig mee omgaan. Dwz niet constant met je tengels er aan zitten. Goed over je neus en mond. Het ding niet op je hoofd of onder je kin laten bungelen. Hem niet in je broekzak frommelen en er daarna weer uithalen en opdoen etc. Etc. Maar dat krijg je veel mensen helemaal niet aan het verstand. Dus is het allemaal een beetje poppenkast.
Schouten ziet er wel beter uit met een mondkapje op.
Eigenlijk is een bivakmuts beter.
Of een jutezak.
Maar eh, hoe zat het ook alweer met dei statement van de Jonge dat mondskapjes enkel "schijnveiligheid" boden. Sterker nog, volgens mij hadden zowel Rutte als van Dissel het hier ook wel eens over...
Zojuist even naar de karwei geweest. Het lijkt daar opeens wel of er een zombie apocalypse is uitgebroken. Al het personeel en de helft van de klanten loopt er met zo'n smoelvod rond. Ik vind het woord 'schijnonveiligheid' toepasselijker.
Goed voorbeeld doet goed volgen.
Sigrid Kaag - Powered by Starbucks
Ben nooit verder geweest dan het drielandenpunt in het zuiden, maar vertrouw de bedoeling van Kaag/mondkapje totaal niet, wat is dat... softe Arie heeft hem uit een Action/Kruidvat doosje.
Nou, die gaan er flink op vooruit.
Allemaal heel grappig en leuk. Gevat ook.
Maar ik maak me zorgen over de bemoeienis van het "Veiligheidsberaad". Een verzameling van ongekozen, maar erg machtige mandarijnen die aan geen enkel orgaan verantwoording hoeven af te leggen. Ze zijn allemaal burgemeester ergens van, maar hun jurisdictie beslaat de hele regio en geen enkele gemeenteraad kan ze ter verantwoording roepen. Voorzitter van een veiligheidsregio is een nevenfunctie, net als bijvoorbeeld zitting in de raad van toezicht van de plaatselijke vereniging voor gehandiklapten.
Veiligheidsregio's zijn leuk voor als er ergens een loods met pellets in de fik staat. Voor de rest moeten ze zich nergens mee bemoeien.
De kritiek kan ik goed begrijpen. Ze gedragen zich zelf als een stelletje clowns en verwachten van de burgers dat ze zich aanpassen aan hun opgelegde dubbele adviezen.
Allemaal meedoen aan de poppenkast !
Zouden ze ook niet in een auto stappen wetende dat de kans op overlijden 0,03% zou zijn....
Graag even de niet-ic verklaring tekenen.
@De echte Stolwijker | 02-10-20 | 13:37: Als jij wél nog in een auto stapt, lul je maar wat !
@De echte Stolwijker | 02-10-20 | 13:37: Doe jij dat ook bij de griep?
“Voor ieder pak een kap”.
“Pak die kap, snap je”!
Lezen jullie mee, Famke GommerT?
Ferd moet er eentje hebben die op maat gemaakt is om over die snavel te passen.
Hoeveel miljard heeft het vandaag weer gekost?
Mondkap blauw past bij jou.
Leuker kunnen we ‘t niet maken, wel modieuzer.
Ferd Kappenhaus..
Kappuh. raus!
Dat knapt een flink stuk op. Corona heeft ook zijn voordelen. Laten we het ook maar eens positief bekijken! Dat had nog maar flink lang moge duren.
Man man man, wat een geestelijke armoe.
Het getuigt wel weer van een enorm dedain dat men niet een normaal mondkapje draagt. Het getuigt niet alleen van dedain maar van nog veel meer. Het getuigt van boven het volk staan maar ook van vooral van heel veel dedain.
Daar zijn ze. De struikrovers van de Tweede Kamer.
Verfrissend om deze lui ook eens gemuilkorft te zien. Staat ze veel beter, poep praten ze toch al.
Wellicht dat Kaag beter gewoon een burka kan dragen. Zal hubby ook fijner vinden.
Mooi masker Grapperhaus, bedekt een groot deel van je lelijke gezicht.
Voor de meesten zou een ballgag nuttiger zijn
@Hemmenaar7 | 02-10-20 | 13:41: ben een tijdje naar de benaming op ziek. Dank!
@Jos Tiebent | 02-10-20 | 14:20: ziek = zoek.
Vijlbrief met een plofkap... Man, man...
@Hemmenaar7 | 02-10-20 | 13:41:
Ah, zo heet zo'n ding dus, weer wat geleerd
ik dacht altijd dat het een verdwaalde biljartbal was
Jamaar is het nou verplicht of niet?
Make up your fucking mind for fuck's sake!
Ze kunnen het niet verplichten in de openbare ruimte zonder die STASI-wet...
REAGEER OOK