'Toch wel dringend advies voor dragen mondkapjes op middelbare scholen'
Kennelijk niet zo dringend dat het gisteren al moest worden geadviseerd
Het is dringen geblazen bij het hele corona advies gebeuren. Adviseerde Mark Rutte tijdens de persconferentie eerste termijn van het debat gisteren iedereen in publieke binnenruimtes, behalve op scholen, een mondkapje te dragen, vandaag wordt dat advies weer aangepast. Op middelbare scholen wordt nu alsnog dringend geadviseerd wel een mondkapje te dragen. Uiteraard is er wel weer een uitzondering op de uitzondering op de uitzondering: in de klaslokalen hoef je geen mondkapje op. Om het extra duidelijk te maken wordt het advies nu eerst aan de NOS gelekt (als het bewust is komt er geen onderzoek, red.) en daarna aan andere media en verschijnt het uiteindelijk ergens op een webpagina waar niemand naar kijkt. Gelukkig hebben we GeenStijl nog. Kijken hoe erg het kalf verdronken is hierrr. De put dempen door nog maar wat mondkapjes te bestellen daarrr. Helder!
Nou en dan morgen dringend advies voor de universiteiten
Social
Reaguursels
InloggenEerlijk is eerlijk, Zakkenvuller, herstel, Rosenmöller, zei het netjes op radio 1: mondkapjes helpen in de mindset en heel misschien een beetje bij de verspreiding, maar de anderhalve meter en handen wassen blijven het belangrijkst.
Na iedere keer gebruikt te hebben en/of aangeraakt te hebben moet je je mondkapje weggooien of wassen indien mogelijk. Anders is het effect weg.
Wie doet dat?
Is niet te doen en onbetaalbaar.
Een design virus als hulpmiddel voor de "wegmetons" globalisten. Nu is wel duidelijk waarom alle Nederlandse kranten door Brussel zijn opgekocht.
https://swprs.org/face-masks-evidence/
Jeetje, wat schrijdt het inzicht toch snel voort.
Op de school van mijn dochter zitten ze lekker met een open ramen in de klas lokalen.. Met de vraag hoe ze dit in de winter gaan doen? Ja moet iedereen zich maar dik aankleden... Begint wel gekke vormen aan te nemen die Corona gekte.
Nou, dat is toch normaal? Mensen zijn er helemaal niet voor gemaakt om de hele dag in een gecontroleerde comfortabele temperatuur te vertoeven. Frisse lucht van buitenaf is gezond. Dat zou de standaard moeten zijn. Airconditioners zijn vreemd. Kachels die de hele dag op 23 graden staan te loeien zijn vreemd. Dichte ramen omdat er een zuchtje wind staat zijn vreemd. Dat zijn nou echt gekke vormen, als je er ook maar iets langer dan één seconde over nadenkt.
Begint op de CO2 en stikstof maatregelen te lijken: absoluut bewijs dat deze stoffen schadelijk zijn is er niet, maar dat stadium wordt voor het gemak vergeten. Volgas naar de bestrijding.
To ventilate, or ventilator - that is the question.
Covid hates when we ventilate
It's no debate, just ventilate
Don't hesitate to ventilate
Keep the virus low, let the fresh air flow
Ventilation to save the nation.
Don't be daft make a draught
Vent to prevent.
If you care, get fresh air
Ventilate to eradicate
Ventilate and you'll feel great. Ventilate before it's too late
Don't let the rascal infiltrate, throw windows wide and ventilate!
Don't tempt fate you need to ventilate - No debate you need to ventilate to cut the death rate.
Ventilate. Don't contaminate.
Don't leave it too late to ventilate?
Ventilation is the key, to get this country virus free ...
How about ventilate to mitigate?
Bekken dicht.
En de huigventilatie dan?
Staat de UvA in Nederland? Waarom dan niet gewoon een berichtje in het Nederlands????
Dat is truley heel simple, wij moeten zoveel as possibul international toonaangevend overkomen, anders verliest zo'n bericht gewoon z'n punch, you know?
Viel mij ook op. Heb dat onder hun anti-Nederlandse tweet gezet. Allemaal ook doen jullie reaguurders, stel globalisten bij de UvA.
Wandelde net langs de basisschool in de buurt. Personeelsbijeenkomst in de personeelskamer. Wel een raam (ietsje) open, maar geen van allen een mondkapje.
?????
Waarom wordt het slikken van vitamine-D niet veel meer gepropageerd??
.
Endandit:
https://zelfzorgcovid19.nl/wp-content/uploads/2020/09/Brief-huisarts-en-bijlage-vs5-1.pdf
Helpt dat nou echt?
@Kuifje-naar-Brussel | 01-10-20 | 14:16: Ja. Een groot deel van de bevolking heeft vitamine D te kort. En vitamine D is belangrijk voor de weerstand. Een potje daarvan kost een paar euro's bij de drogist...
@Kuifje-naar-Brussel | 01-10-20 | 14:16:
Vitamin D, First clinical trial:
https://youtu.be/V8Ks9fUh2k8
berthub.eu/articles/posts/vitamine-d-...
@Kijkeensaan | 01-10-20 | 14:33: Zodra de R in de maand was kregen wij als kind elke avond een eetlepel levertraan. We waren zelden ziek, al liep de hele straat te snotteren. Levertraan bevat de vitamines A en D. Er was vorige week reclame van levertraan capsules (vit A,D en omega 3 totaal per capsule 3000mg), 1 pot kopen, 2 gratis. Dus nu heb ik 3 potten met in totaal 360 capsules. Daar kan ik mee vooruit tot de lente. Ik neem er 2 per dag, s avonds en s morgens.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-10-20 | 14:16: de trial in Spanje is behoorlijk overtuigend.
Ik zie ook wel eens alleen maar een mondkapje maar nooit alleen neuskapje. En waar verkopen ze toch eigenlijk die kinkapjes en keelkapjes die je vaak ziet?
In dezelfde shops waar je bijv. een niqab en burka kunt kopen......
Bij mijn lokale AH draagt het personeel in ieder geval GEEN mondkapje en van de klanten misschien een derde. Maar ja dit is Amsterdam West.
Perry Sport wel, Etos weer niet. Zit weinig lijn in.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-10-20 | 14:16: het advies van de brancheorganisatie supermarkten is nu wél een mondkapje te dragen maar het is geen verplichting.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-10-20 | 14:16: dacht je dat zo'n niet medisch lapje helpt tegen een data & mediavirus?
Als je maar zo lang mogelijk draait, huichelt, uitstelt en liegt dan heb je in ieder geval wel héél véél aandacht als middelmatige Unilever HR manager aka Rutte. Wat een resultaat!
Kost je verder wel de economie, maar dat maakt helemaal niets uit, want hij heeft wel zijn best gedaan! Resultaten zijn voor losers.
Dringend advies aan het kabinet: stap op. Nu.
Eerst uw geld wegsluizen en daarna krijgt u te horen dat er geen geld is om de ventilatiesystemen aan te passen cq te installeren. Zo rolt de politieke poppenkast. De omzet wbt handgel en mondkapjes komt ze ook niet ongelegen. Daarnaast is de omzet voor kleine ondernemers zga gehalveerd en de kosten gaan gewoon door. Sterkte u allen in deze grimmige tijden.
Het RIVM helpt een handje mee inzake haar visie mbt aerosolen. Redelijk discutabel en op verre afstand van de rest van de wetenschappelijke wereld. Waarom geen safety first ipv die starre dogmatische houding. Gevolg : er wordt niet gestuurd op de kwaliteit van luchtbehandelings- en verversingssystemen. Regering neemt te weinig eigen verantwoordelijkheid @
@Huub12 zelfs een leek zoals ik beseft dat aerosolen rondgepompt worden . Ik mag aannemen dat die systemen in ieder geval uitgeschakeld zijn.
De scholen gingen toch weer open omdat kinderen überhaupt niet besmettelijk konden zijn aldus het RIVM en Kabinet?
Hoe zien ze dat eigenlijk voor zich? Ik lees nu dat ze alleen mondkapjes hoeven te dragen in de gangen en niet in de klas, maar in mijn schooltijd wisselde je per uur van les (dus klaslokaal) en zitten kinderen dus ieder uur in de potentiële (corona) walm van een voorgaande klas? Wat is de regel in de kantine waar ze zo'n beetje allemaal tegelijk pauze houden, of in de gymzaal waar ze hard hijgen? Of rondom school en als de kinderen naar school komen of weer naar huis gaan.
Voor het gemak doen ze net alsof het via de jongeren middelbaar school iet de huiskamer in komt. goed onderbouwd ook doordat onder de 13 niet meer wordt getest en daarboven zordt dan simpelweg gezegd kind is beset door ouder. want ouder wordt ziek en laat zich testen, blijkt kind ook besmet. zo rollen de ballen hier in Nl. Koste wat het kost scholen open houden zodat pa en ma goed kunnen blijven werken. Onder het mom vanwege de cruciale beroepen. zet nou als de sodemieter goed corona proef onderwijs op. we waren al een heel goed stuk op weg tottdayt de jolige joker ineens op 1 junit meldde dat scholen zonder restricties leerlingen open gaan. Totaal onhaalbaar. Waarom toen trouwens zo'n kordate beslissing wel mogelijk was voor het onderwijs en zo lang van te voren al gemeld, terwijl toen duidelijk werd dat het wel degelijk via de jeugd de samenleving binnenkomt, geruislooos, verbaast me nog steeds. Inmiddels is enige weg uit straks nog weer een volledige lockdown of gewoon simpel alles proberen te regelen met veel zieken. noofscenarie pandemie uit de kast. Dat gaat feest worden dan. Alleen een ezel stoot zich dremaal aan dezelfe steen.
Kijk naar de situatie op de scholen en je weet: er zijn d'r nog lang niet. Wij hebben in ieder geval maar vast een luchtreinigingssysteem voor de woonkamer besteld. Dan voelt het binnen de vier muren van ons eigen huis in ieder geval relaxed.
Dit begint op een CDA conventie te lijken. ' Als u respect heeft voor Corona maar geen vertrouwen heeft in ventilatie, zet dan het groen mondkapje op in de buitenlucht'.
We blijven in- en uitademen.
Mondkapjes dempen wel de drukgolf bij het hoesten en daardoor komt een virus of aerosol minder ver, maar dat is iets anders dan alle uitademende of uitgehoeste lucht schoonfilteren of een virus uitschakelen..
Bij uitademing met een klein eenvoudig masker gaat de lucht met alles erin gewoon ergens anders heen, naar de zijkant, of naar de voorkant maar dan diffuus.
Dat worden de aerosolen die vervolgens blijven hangen in een bus, lift, trappenhuizen (waar dieper in- en uitgeademd wordt), kantine, en waar dan andere mensen dan weer doorheen lopen en dat inademen.
Je zal echt een compleet afsluitend masker moeten hebben met de goede HEPA-filtering-norm om het effectief te laten worden. Dat zijn de huidige maskers niet.
Vanochten vriend van me miepen op whatsapp dat niemand in de supermarkt een mondkapje droeg, personeel niet, oudjes niet en blablabla wat een volk. Op de vraag of hij er wel een op had kwam na lange stilte een aarzelend: "Neen, maar had er wel een bij me hoor".... Hypocriete domme lul.
De pinko pox aka commie cough is een natte droom voor kens and karens.
Mooie vrienden heeft u...
Wat is de achternaam van uw vriend, Mussert danwel Rost van Tonningen?
In Denemarken doen ze niet zo hysterisch en er is daar amper nog een probleem. https://www.xandernieuws.net/algemeen/denemarken-gebruikt-gezond-verstand-en-zit-zonder-mondkapjes-weer-bijna-op-normaal/
hier trouwens ook niet. De grafieken van het RIVM zijn zeer duidelijk.
er is inderdaad helemaal niets aan de hand
Daar waren ze aanvankelijk veel strenger dan in het hier zo geroemde Zweden.
Altijd al gedacht.
Gen van neanderthaler ‘schuldig’ aan deel ernstige Covid-gevallen
Een team van experts gespecialiseerd in de genetica van neanderthalers heeft een stukje dna onderzocht dat wordt geassocieerd met de meer ernstigere gevallen van Covid-19. Dat stukje dna is vergeleken met dna-strengen waarvan duidelijk is dat die zijn doorgegeven aan Europeanen en Aziaten die afstammen van neanderthalers. Mensen die het erfelijke materiaal hebben, hebben volgens de onderzoekers drie keer meer kans om beademd te moeten worden als ze ziek worden van het coronavirus.
Bron? Vind ik interessant...
Zie je nou wel altijd weer die neanderthalers die het voor de rest verpesten. Wanneer rotten ze op naar hun eigen land?
@SterF... | 01-10-20 | 13:31: Staat op AD.
Ze zijn voor onderzoek toch nog nog op zoek naar voldoende neanderthaler vrijwilligers. Opkomst is tot nu toe teleurstellend, ze lijken wel uitgestorven.
Zet je bron er bij. www.nature.com/articles/s41586-020-28...
Een duidelijk stukje black privilege dus.
In het begin dacht men dat Afrikanen nauwelijks vatbaar zouden zijn voor dit virus, maar dat bleek later niet te kloppen. In de VS is de Afro-Amerikaanse gemeenschap juist het hardst getroffen. Dus kan dat er een effect is dat mensen die een bepaald gen hebben van neanderthalers afkomstig ernstiger klachten hebben, maar dit is dan maar een heel klein stukje van dit hele verhaal van wie vatbaarder en minder vatbaar zijn
Neanderthalers zijn een idee.
@OuweOuweLekkerMauwe | 01-10-20 | 14:06:
Common man! Beau Biden did nothing wrong. Corn Pop was a bad dude.
Kunnen ze niet nu alvast komen met een nepvaccin tegen corona. Kan dan samen met het nepvaccin tegen influenza via 1 naald worden ingespoten. 2 vliegen in 1 klap !
*idee van de maand award alert aanzetten doet *
Waar heb jij het nou weer over? De laatste keer dat ik het nieuws las ging het over rellen waar Antifa en BLM bij betrokken waren en zijn en over de recente Turkse oorlogen. Maar jij hebt dus nieuws over een (aankomende) oorlog tussen mondkapdragers en niet-mondkapdragers?
@GeenHeil | 01-10-20 | 13:30: Buitenlands nieuws volgen. Alle Nederlandse stappen in dit proces zijn al in meerdere andere landen aan de orde geweest, bediscussieerd, bevochten.
Ehh, het rhinovirus veroorzaakt verkoudheid; geen griep.
En een grote hoorn op je neus. Meer kans dat je sterft door stropers dan het virus zelf.
Precies dat dus !!
Zo'n mondkapje in de pauze is toch onhandig tijdens het blowen, lijkt me. Of mag dat in Coronatijd in het klaslokaal?
Valt me ook op dat verwende tieners veel roken en blowen.
Het zou me niets verbazen als het alledaags gebruik van een mondkapje het risico op een besmetting juist vergroot. In veel situaties is een juist gebruik bijna ondoenlijk. Met zo'n mondkapje 'vang' je meer virus en je 'plakt' het tegen mond en neus.
Sowiso meer schimmels en bacterien die er in groeien. Dit pas onderzocht in Duitsland. Dit komt omdat mensen het kapje in hun zak doen ergens neer leggen en het kapje te lang beruiken. Dus het word een broednest van van alles.
Maar dat is bij uitgesproken dom gebruik endofdays. Mijn punt is dat zelfs als je de richtlijnen volgt (per stuk verpakt, eenmalig gebruiken, ook bij eenmalig gebruik na hooguit drie uur vervangen) je nog steeds meer risico loopt omdat virusdeeltjes die anders vervliegen nu worden 'gevangen' (bijv. bij het opdoen op het perron of bij de bushalte) in het mondkapje. Vervolgens zet de onnozele gebruiker op dringend advies van ons kabinet dit mondkapje tegen mond en neus.
Sorry, ik moet ulieden verlaten. Ga naar een teststraat. Begreep dat je dan ook een flinke korting krijgt in de wasstraat (incl. binnenreinigen).
Ben er Hollander genoeg voor om er een mal coronatestje voor op de koop toe te nemen.
Succes verder met de besmettingen. Vergeet vooral niet je psychiater te bellen als de besmettingen je naar de kop stijgen. Of iemand die nog een gewone trepanatie kan doen.
Greetz.
Jammer, we zullen je zeker missen hier. Je was een kleurrijke reaguurder, met hart voor de zaak. Welke zaak, dat ga ik nu even opzoeken.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/4115885/Leerlingen-wachten-uitslag-coronatest-gewoon-af-in-klas-GGD-uit-zorgen-in-brief "'Leerlingen wachten uitslag coronatest gewoon af in klas', GGD uit zorgen in brief"
Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling.
Dat klopt inderdaad, maar ook docenten wiens kinderen thuis zitten met besmetting gaan vrolijk naar school. Waarom is een middelbare school niet een evenement. 5 keer per notabene.
Zwalk enkelvoud - Meervoud Zwalkenden; bijvoegelijk naamwoord zwalkend(e) - Doelloos danwel besluiteloos zonder richting en zonder zelfvertrouwen.
Ref: Kabinet Rutte-De Jonge 2020 Coronebeleid Nederland.
Precies dit... en inderdaad, correct.
Mondkapjes zijn nu weer wat meer verkrijgbaar en betere ventilate in gebouwen kost doekoe, dus kiest het kabinet maar weer voor mondkapjes omdat anders het teveel kost en ze kunnen nu alles afschuiven op het bedrijfsleven en andere instellingen om het te handhaven.
Dit flutkabinet is gewoon liever lui dan moe. En geven hun centjes liever uit aan knoflooklandjes en achter het ijzeren gordijn. Die steunpakket moet ik ook nog maar zien of dat voort blijft duren en wanneer dat stopt kunt u nog eens 300k werkelozen bij verwachten.
Een luchtionisator voor een redelijk grote ruimte kost minder dan 80,- Dat bespaar je in een paar dagen al als één klas dan geen mondkapjes hoeft te kopen.
Je hebt het hier over een potentiële lifesaver (tussen de 5 en 10% minder kans op een infectie, als iedereen het doet nog veel meer) in tijden waarin gedreigd wordt zelfs de economie kapot te laten gaan om lives te saven en dan ga je er zo halfslachtig mee om.
Tegen de tijd dat iedereen uitgepolderd is en elke rapper en Youtube-bekendheid aan bod is geweest bij Op1 om zijn of haar ongefundeerde mening te laten tellen staan we op kop in alle verkeerde lijstjes. Schande.
Waarop is jouw mening dan gefundeerd ?
@Baron Clappique | 01-10-20 | 13:15: Op Van Dizzle himself en nog wat.
Ja, want corona is geen griep, het is veel en veel erger, nog erger zelfs dan Marburg of Ebola. Iedereen die besmet wordt gaat daar in 100% van de gevallen 100% aan dood na het besmetten van een onbekend aantal andere mensen.
Lifesaver voor wat?
@Baron Clappique | 01-10-20 | 13:15: Duits onderzoek bijvoorbeeld. Geeft tussen de 10 en 20 procent minder besmettingen aan.
@Dezenaamhier | 01-10-20 | 13:17: Zeker een miljoen miljard doden, volgens ene Tedros, superdeskundige.
@Dezenaamhier | 01-10-20 | 13:17: Ja het is een killervirus. IFR van 0,2.
@endofdays | 01-10-20 | 13:18: Dor van Hout? Ben jij het?
5-10%? Eerder 0,0005-0,001%. En dan alleen tegen verspreiding als je al zelf het virus hebt. Het beschermt je er 0,00000% tegen.
Veel beter: ben je ziek, blijf je thuis. Dat geeft 100% bescherming.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-10-20 | 13:18: Duits onderzoek ? Welk Duits onderzoek?
Vitamine D levels voldoende op peil houden verkleint de kans op besmetting met 50% en de kans op opname en overlijden nog meer.
@RichardBandler | 01-10-20 | 13:54: Debunked.
www.sciencedirect.com/science/article...
@Frau_Ferkel | 01-10-20 | 14:19:
Begrijpend lezen is niet je beste vaardigheid, het artikel geeft aan dat er een effect lijkt te zijn, maar dat er meer onderzoek nodig is, dus we moeten wachten op een dubbelblind onderzoek. Dat hebben we al eerder gehoord bij HCQ. Op de site c19study.com/ heeft men een lijst met bekende onderzoeken geplaatst en daar zien we uitsluitend positieve uitkomsten. Maar omdat het niet aan de dubbelblind standaard voldoet mogen we daar niets mee doen blijkbaar.
@drexciya | 01-10-20 | 14:31: Ik citeer nog even RichardBandler : "Vitamine D levels voldoende op peil houden verkleint de kans op besmetting met 50% en de kans op opname en overlijden nog meer"
Dat klopt dus niet. Citaat uit het artikel:
"In conclusion, there is not enough evidence on the association between vitamin D levels and COVID-19 severity and mortality."
U heeft gelijk, verder onderzoek *kan* uitwijzen dat vitamine D wel helpt, maar op dit moment valt er niets zinnigs over te zeggen.
www.euromate.com/is-hepa-luchtreinige...
"
Kan een HEPA luchtreiniger het corona-virus filteren?
Corona virus deeltjes zullen altijd omgeven zijn door een cocon van ademvloeistof (aerosolen). De totale diameter van deze aerosolen inclusief het virus deeltje is afhankelijk van de luchtvochtigheid maar kan niet kleiner zijn dan de dimensie van corona virus deeltjes. Deze hebben een afmeting van 0.12 pm. Hier zit dan nog een aerosolvloeistof omheen. Op basis van de filterefficiëntie en de aerosolafmetingen die mogelijk het corona virus bevatten, wordt geconcludeerd dat een HEPA H13 dit virus zal afvangen. Daarmee wordt de aerosol concentratie die mogelijk het virus bevat in een ruimte gedurende de werking van het systeem verlaagd.
"
Dus tenzij een mondkapje luchtdicht afgesloten ronde mond en neus als een duikmasker en de filters fijn genoeg zijn zou het kunnen werken. Maar mondkapjes van doen dat niet. En of je dan nog kan ademen...
Mondkapjes werken niet zoals een hele fijne zeef. Het filterprincipe is gebaseerd op statische electriciteit en vanderwaalskrachten.
Het is wel zo dat de pasvorm erg belangrijk is voor de effectiviteit. Maar zelfs als een mondmasker niet 100% effectief is, helpt het een stuk beter dan helemaal niets...
Als dat zo is, dan werkt het al na 20 minuten niet meer als je dat ding dan natgehijgt hebt.
@RichardBandler | 01-10-20 | 13:55: Onzin.
Lijkt me makkelijker gezegd dan gedaan. Ga maar eens voor een vmbo staan en zeggen dat iedereen zo'n mondkapje moet dragen. Ik denk niet dat docenten daar de energie voor hebben. De mondkapjes worden waarschijnlijk in de pauze in het fietsenhok onder het blowen verbrand
Ja joh, tuurlijk, "ze luisteren toch niet." Laten we de regels en wetten daarom in het geheel maar afschaffen. Die taghi hield zich ook al niet aan de wet. Veel te ingewikkeld allemaal, en vooral ook te vermoeiend, wetten en regels opstellen en handhaven.
@GeenHeil | 01-10-20 | 13:21: heeft u de borderline, zwart wit zonder nuances en zo?
"UvA buildings are not open to the public and therefore there is no obligation to wear a mask. " maar goed dat het virus naar een pasje wordt gevraagd
Studenten aldaar behoren niet tot het de algehele bevolking en zijn immuun voor het virus. Dit statement geeft wel het gemiddelde IQ van de universiteit aan.
Hier komen we nooit meer vanaf, want handig voor Covid 20.
Moet 20 wel leren van 19. Want met ruim 6000 overleden mensen met welvaartsziekten sla je natuurlijk een plee figuur als zichzelf respecterend virus.
Bij golf 1 de toiletpapierhysterie, bij golf 2 de mondkapjeshysterie.
Aan de toiletpapierhysterie hoefde je niet verplicht mee te doen ....
Van het overgebleven toiletpapier van golf 1 kun je wel weer mondkapjes vouwen voor golf 2. En de overgebleven mondkapjes van golf 2 kun je dan weer gebruiken als toiletpapier bij golf 3.
..... en de testhysterie. Testen is het nieuwe toiletpapier.
@jemagookniksmeer | 01-10-20 | 13:05: aan de mondkapjes ook - nog - niet.
Ach jongen toch, ben je zo bang dat je je moet verlagen tot caps? Ga maar rustig naar mama toe, zij kan je vast wel een beetje troosten.
Succes.
Als je bang bent kun je ook gewoon thuis blijven knul. Wij zorgen wel voor je natje en je droogje.
Wel mooi die vooroordelen dan die twee hierboven. Zo rollen de toetsenbord warriors. Stoere praat!
Kom net bij de maxi AH vandaan en haast niemand had een mondkapje op, daar liep ik met mijn Ali-E stofmasker. Dringend advies werkt dus niet . In Wuhan is geen corona en ze feesten daar weer, verschil met hier is, zonder mondkapje geen discussie, direct knuppel in de nek, naar de grond werken, afvoeren en vastzetten .
Neem je pilletjes maat, doen wat de dokter zegt!
@OuweOuweLekkerMauwe | 01-10-20 | 13:00: LOl :P :P :P
In Wuhan is iedereen met Corona geëxecuteerd of levend gecremeerd.
Als je de CCP gelooft dan geloof je inderdaad alles en volg je blind dit kabinet.
Hier lopen nog steeds alleen de aziaten met mondkapjes rond.
In Wuhan moet je overal je gezondheidsverklaring laten zien. Staat in je sociale paspoort op je smartphone. Zonder verklaring kom je nergens in.
Ik moet dringend naar de wc van al dit gezeik.
Zijn er al bewijzen dan? Daar weet ik niets van.
Lange Frans zegt het !
Muilkorven? Complotten? Neem een aspirientje, ga naar bed en rust uit.
@Wiebenick | 01-10-20 | 12:59: Ja ze hebben het er pas geleden in de poltiek over gehad. 0.2% kans om te overlijden door Covid.
Zo goed als hetzelfde als de griep dus, dus niks geen killer virus.
En als je HCQ met zink neemt dan geneest van die 0.2 % ook nog eens bijna iedereen.
En daar vernietig je dus de hele horeca, kermisindustrie, concerten, en andere grote evenementen voor.
@endofdays | 01-10-20 | 13:14: wordt er dan geen geweld tegen u gebruikt in die inrichting?
Wereldwijd sterven er per jaar zo'n 290.000 - 650.000 mensen aan griep. Covid-19 zit op meer dan 1 miljoen in 10 maanden...
@42 | 01-10-20 | 13:24:
"The 1918 H1N1 influenza pandemic caused 500,000-700,000 deaths in the United States—almost 200,000 of them in October 1918 alone—and an estimated 30-40 million deaths worldwide, mostly among people aged 15-35 years"
Even los van dat er op en aanmerkingen over hoe je een rona dode meet... staat de huidige pandemie in het niets tov de laatste influenza pandemie. Veel minder doden en een totaal ander leeftijdsgroep wat overlijdt.
Dan rijst de vraag, moet de economie van het westen (en daarmee oa de 3e wereld) gesloopt worden door lockdowns en andere ingrijpende maatregelen voor de huidige rona virus? En zo ja... is iedereen bereid de consequenties te ondergaan (een verloren werkeloze generatie jeugd, hongersnood in delen 3e wereld etc.)?
@42
1. Dat over 10 maanden tellen begint nu wel *twee* seizoenen te overspannen. 2. De gemiddelde sterftekans op Covid19 is *nu* al een stuk lager aan het worden door betere medicijnen. 3. Het aantal doden aan griep is m.i. zwaar onderschat. We testten bijna niemand voor griep. Mensen gingen gewoon dood door ouderdom. Vroegâh werd er dan geen grieptest gedaan onder alle overledenen om ze vervolgens allemaal onder het kopje "dood door griep" te harken.
@Graaf_van_Hogendorp | 01-10-20 | 13:43: Dat scenario is dus precies wat men wil voorkomen. Toen deed men niets, met vele doden als gevolg. Vandaar dat men nu eerder ingrijpt, met helaas economische gevolgen.
En mondkapjes zijn daarom juist zo'n goede maatregel. Deze beschermen zonder de economie schade aan te brengen. Liever een mondkapje dan een lockdown zou ik zeggen...
Mooi man.
www.facebook.com/watch/?v=33480846415...
Breaking news: Chlamydia meer besmettelijk dan Covid.
Alleen moet je om iemand te besmetten iets meer doen..
U bent net bij de uroloog geweest?
Des te meer bewijs voor de nuttigheid van een condoom en mondkapje.
Iedereen preventief een condoom om z'n leuter in de publieke ruimtes!
The Case Against Masks
www.youtube.com/watch?v=KGzwJshRh7k
Interessant die Corona Locator. Neem nou Amsterdam en Maastricht. Sterfte aan Corona: Amsterdam 300, Maastricht 140. De helft. Een stad die tien keer zo klein is. Terwijl in A'dam 13000 mensen besmet waren en in Maastricht 1100. Hiermee kun je alvast concluderen dat het vaststellen van corona als doodsoorzaak natte vingerwerk is.
Niet alleen natte vingerwerk, dit is pure oplichting !
Dat ze vroeger aan de vingers likten om de windrichting beter te kunnen voelen en ook dan dus te bepalen; Natte vinger werk.
Je mag het gerust wat groter maken. "Zwendel"
Nu al uitgelekt: Over 3 weken verplichting van muilkorf en een avondklok. Economie kapot en allemaal een basisinkomen en eten via track and trace. Let op.... Je mag me er op afrekenen als het niet klopt.
@Ragnar_Lodbrok | 01-10-20 | 12:55: De term natte vingerwerk komt uit de gynaecologie
[spoileralert] Natte vinger was het plot in "De naam van roos" van Umberto Eco [/spoileralert]
Onlangs zag ik één of andere Trudie alleen met een muilkorf op in haar auto. Dan springen de tranen in je ogen.
En dat de bomen haar CO2 graag willen hebben hoor.
Het kan maar zo via de kieren van de auto van je voorgangers zo via de kieren in je eigen auto naar binnenkomen. Dus, groot gelijk.
@kweethetooknietbeter | 01-10-20 | 12:51: Kan niet missen. U maakt een grapje.
Leven en laten leven. Al trekt iemand zijn duikpak aan, wat boeit dat.
@BozePaarseMan | 01-10-20 | 12:54: Uiteraard, maar het maakt me verdrietig dat die fearporn zo hard kan inslaan bij de mensen.
Geen kleren aan, alleen een mondkapje. Kinky.
Waarschijnlijk al zo gewend aan het masker, dat ze vergeten is het af te doen? Ik zie het hier in Duitsland veel.
Het mag hier echter niet, met een mondkapje achter het stuur zitten.
@Sitting_targets | 01-10-20 | 12:58: Een aerosnol (hij is flauw ik geef het toe)
@Frau_Ferkel | 01-10-20 | 12:59: oh?
En taxibusjes dan?
@jemagookniksmeer | 01-10-20 | 13:08: Kleine aanvulling: een bestuurder mag geen mondkapje op. In Duitsland moet je herkenbaar op de foto staan, wanneer je wordt geflitst wegens een verkeers overtreding.
Domme mensen he. Hou je altijd. Juist daarom heb je niets aan een intelligente lockdown maar moet je als overheid duidelijke regels communiceren, anders snapt 95% van de landgenoten niet wat wel en wat niet kan.
Hoezo misschien onderweg naar test
@Frau_Ferkel | 01-10-20 | 13:14: Geef dat al niet een beetje aan dat 't hele beleid op drijfzand is gebaseerd?
@ReyNemaattori | 01-10-20 | 16:10: Nee. Het geeft alleen aan, dat het dragen van een mondkapje snel went.
Zag vandaag een oudere man met angst voor de dood in zijn ogen en keurig met een strak masker op. Die stak bijna de tyfusmoord. Hij haalde adem als een hond die net 15 minuten achter een bal had aangerend. Of zoals een sexmaniac die net een vriendin 30 onder de dekens had liggen beffen. Totaal geen zuurstof meer en snakkend naar gewoon ademhalen.
De verleden tijd van stikken is alvast overleden, zie ik.
Jammer voor hem helpen eenvoudige maskers alleen om drukgolven te dempen. Dus bij een hoest of een nies.
Wat iets anders is dan aerosolen die minder ver komen, maar in de ruimte blijven hangen en die hij door z'n masker heen kan inademen..
Oorzaak.... de media !!
Dat zijn een hoop aannames en invullingen. Hoe ziet de dood in de ogen eruit? Waarom is het dragen van een mondkapje als er een virus heerst voor jou synoniem met doodsangst? In welke staat verkeert de de ademhaling zonder mondkapje? Zomaar wat vragen. Mocht je een carriére in de wetenschap of journalistiek ambiëren, dan raad ik dat sterk af.
@Wiebenick | 01-10-20 | 13:16: Tis maar net hoe je een tekst interpreteert om er over te kunnen zeuren.
Ok... angst voro de dood in zijn ogen: Dit voor de massahysterie rondom corona en toch ook zijn hogere kans op overlijden bij besmetting.
Daarom draagt ie een strak masker.
Door zijn ouderdom hebben zijn longen al niet meer de grootste camaciteit. Daardoor haalt hij korter adem. Daardoor is de verhouding van lucht die binnen uit het masker inademdemt aangevult met lucht van buiten het masker voor hem nadeliger dan bij iemand met grote en jeugdige longcapaciteit die verhoudingsgewijs veel meer buitenlucht aanzuigt. Maar goed.. dat omschrijf ik ook door zijn ademhaling te vergelijken met een hijgende hond.
Zonder mondkapje heeft hij de weerstand van het kapje niet en ademt hij zijn eigen lucht niet in waardoor de noodzaak voor steeds sneller ademen niet aanwezig is.... (zoals bij beffen onder de dekens)
@kloopindeslootjijook | 01-10-20 | 12:55: Met zo'n masker verzamel je bij iedere inademing aerosolen die blijven plakken in je masker. Handig voor diegenen die vrij ademen willen!
@Premier Trutte | 01-10-20 | 13:34: Massahysterie is jouw perceptie. Wie zegt dat de beste man in doodsangst zit? Grote kans dat hij er helemaal niet mee zit om even een strak mondkapje op te doen, en vindt hij wat langer leven belangrijker dan wat tijdelijk ongemak.
Dit heeft vooral symbolische waarde. Scholieren voelen zich veilger. Ik ben alleen bang dat zij daardoor meer risico gaan nemen, zich nog minder aan de overige maatregelen zullen houden en dat de besmettingen nog sneller zullen gaan toenemen. We zullen het zien.
Een ander punt is: blijkbaar acht men de ventilatie op scholen niet goed genoeg voor het verwijderen van virusaerosolen.
Er is niets meer aan de hand dan de Griep !!
Gooien we bij de volgende griepgolf ook alles plat ?
? ik hoorde laatst dat wanneer je een dildo in je anus stopt je dan ook meer beschermd bent tegen het virus.. moeten we dat ook doen om ons dan veiliger te voelen ?
Ja omdat de MSM ze 24 uur per dag bestookt met Covid propaganda.
Op en in elke winkel, huisarts, billboard, reclame is allemaal Covid, Covid, Covid.
Er is pas een onderzoek geweest waaruit bleek dat jongeren 200 tot 500 keer te hoog hun sterftekans door Covid inschatten.
Jongeren hebben de minste kans het te krijgen en er ziek van te worden.
Mensen met onderliggend aandoeningen en zwake ouderen net als elk jaar met de normale griep die nu dit jaar puur toevallig ons land heeft overgeslagen.
En al worden ze ziek hebben ze de grootse kans op genezing van deze gruwelijke ziekte met een sterftekans van 0.2 %.
En zelfs van die 0.2% geneest onderhand 100% met vroegtijdige HCQ en zink.
Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven.
Adolf Hitler
Voor bij de handenarbeidles! Of textiele werkvormen! Of hoe heet dat tegenwoordig. Mondkapje voor 2 cent. youtu.be/tQwSff99RxQ
Wat een totale faal zeg. Dat hier nog niemand voor is afgetreden is een schandaal
Die Benno toch?
Wie van jullie hier is er wel eens besmet met bijvoorbeeld verkoudheid of griep door uw kind?
Iedereen weet toch dat als je kind op bijvoorbeeld de kleuterschool zit dat als er 1 ziek is, ze allemaal ziek worden?
Waarom bij Corona dan niet? Hmmmm?
Precies dat ook onder andere naast veel van dit soort wait what what what (de vier w's) knooppunten
yep... maar.. Corona is zo besmettelijk...
alleen in mijn omgeving zijn er soms mensen met Corona besmet.. en dan juist weer niet het hele gezin :|
En wormen..... en hoofdluis......, ouders mogen meegenieten met hun kind. Het schept wel een band.
@Angie_Thomas | 01-10-20 | 13:04: Omdat besmetting via het kind gaat op het moment dat een ouder iemand in het gezin ziek wordt is het kind al niet meer besmettelijk. Kind is ook niet ziek geweest dus viel niet op.
Van mondkapjes krijg je kanker. Geen bron nog.
Je zus wordt er knapper van. Moeilijk..
En zo wordt langzaam het advies van mondkapjes = schijnveiligheid etc, in verzorgingstehuizen niet nodig mits regels goed nageleegd etc, gemasseerd naar een mondkapjesplicht zonder dat de politiek verantwoordelijkheid neemt voor hun falen.
En vooral van dat laatste heb ik grote moeite mee.
Men had vanaf het begin voor die mondkapjes moeten pleiten en toen niet moeten doen alsof burgers toe knettergek waren.
Die mondkapjes waar het nu over gaat zijn vrijwel nutteloos.
Als er in mei net zo gepleit was voor mondkapjes door de gebruikelijke verdachten, dan was het een bloedbad geworden.
Mondkapjes waren toen namelijk nog meer "op" dan het toiletpapier.
De schoenen en rutte zijn niet dom, daar hadden zij zeker de verantwoording niet voor willen dragen. Nu investeert iedereen en zijn papieren moeder in mondkapjes.
Booming business, wanneer er nu geen massale run op de mondkapjes komt volgen faillissementen.
Ze kunnen beter met een vitamine D advies komen dat heeft wel bewezen effect
https://www.reddit.com/r/science/comments/iztazg/vitamin_d_sufficiency_a_serum_25hydroxyvitamin_d/
en hier nog een mooi artikel
https://www.newhope.com/vitamins-and-supplements/new-study-points-why-vitamin-d-works-covid-19
Dit wordt al jaren vanuit de medische wereld geroepen. Een groot deel van de bevolking heeft vitamine D te kort en dit heeft invloed op het immuunsysteem. Vitamine D pilletjes zijn voor een paar euro in de Kruitvat te koop...
Deze gast test maskers door met vanuit een kunsthoofd een spuitbus met starterfluid (ether) naar een brander te spuiten. Dan zie je het tenminste fikken als het daar aankomt.
Vervolgens doet hij dat kunsthoofd een masker op en gaat op meerdere afstanden naar de brander spuiten.
www.youtube.com/watch?v=x6cTDGqcUpA
Alleen... is dat een chirurgisch masker...
Dus je zou dezelfde test moeten doen met een eenvoudig masker.
Is er een soort grootheid als kwalificatie voor? Hoeveel luchtdruk er kan worden tegengehouden, of hoeveel een bepaalde nevel kan komen door het masker heen? Anders blijven we ook maar klooien.
Het houdt de hoestdruppeltjes tegen, maar aerosolen blijven gewoon in de adem zitten die aan de zijkanten langs het masker stroomt. Het zou trouwens ook interessant zijn geweest om in dat filmpje het ontvangende hoofd vlakbij het oor of de wang van het maskerhoofd te zetten.
Hij laat zien dat het een diffusor is, de geconcentreerde luchtstroom wordt verspreid. Horgaas doet dit ook.
Aerosolen en virusdeeltjes worden niet tegengehouden.
@lekgoot | 01-10-20 | 12:56:
Het gaat inderdaad alleen over hoesten. En dat is niet het hele verhaal.
Er bestaan hele nauwkeurige productie-, classificatie en certificeringsnormen voor luchtwegbescherming. Alleen is er maar een dertigtal mensen in dit land die daar verstand van heeft - en dat wordt uiteraard niets gevraagd. Alleen al de benaming: 'medische mondkapjes', of: 'chirurgisch' mondkapje, zonder enige verdere specificatie, is tenenkrommend.
-
De medische wereld in Nederland, heeft werkelijk geen flauw benul van wat van wat ze nu eigenlijk iedere ochtend in de OK voor d'rlui snufferd bindt - het spul ligt gewoon bij de disposables (of niet, natuurlijk) en zolang als de centrale inkoper er maar een stuk papier met de naam van een certificeringsclub op heeft gezien, zit het wel snor
-
Wij blijven dus vooralsnog klooien. En er is niemand in dit land, maar dan ook echt: helemaal niemand die u gaat voorschrijven welk kapje u wel of niet mag dragen. Zolang als wij het in dit land nog goedvinden dat er iemand een sok met twee knipjes er in mag laten doorgaan voor filter, wil ik de rechter nog wel eens zien die een boete doorzet omdat u zich in de bus bediende van het beste luchtwegbeschermingsmiddel dat u op dat moment ter beschikking stond.
Nederland is verloren en zal spoedig een staat in het verenigde Europa zijn, met een Europees leger ( wat we uiteraard nodig hebben voor toekomstige tegenvallers ) Bij elke griep kunnen we in lockdown en zullen we net als andere landen om ons heen het basisinkomen invoeren, lekker afhankelijk van de staat. Kleine bedrijven zullen over de kop gaan vooral in de horeca en evenementen hoek, ik hoop dat het kleine beetje schijnveiligheid wat je ervoor terugkrijgt het waard is. Een volk wat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. Zoals onze opper tiran Rutte al zei, je moet je bek houden.
Ik vrees dat je gelijk hebt.
Die richting gaat het al wel helemaal op, inderdaad. De illuminatie gebruikt Covid-19-84 om hun duivelse plan ons door de strot te rammen.
@WitteGrunneger | 01-10-20 | 12:46: Als de noodwet er doorheen komt kan het feest past echt beginnen.
Je hebt gelijk: de staat bepaalt precies hoe jij je onafhankelijk van de staat moet gaan handhaven. Iedereen moet begeleid zelfstandig zijn.
Waar blijft die avondklok nou? Doe ook maar direct een sperrgebied.
En straks joden-sterren voor mensen die niet het vaccin genomen hebben... Gezellie.
De avondklok is alleen nodig in de criminele wijken van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag..... maar dat heeft dan niks te maken met Corona!
De Voedselbank is er al voor steeds meer landgenoten. Binnenkort krijgt iedereen denk ik Voedselbonnen.
@HornoxNL | 01-10-20 | 12:47: Bij Tucker Carlson was pasgeleden zelfs een joodse arts in de uitzending, die mafklep pleite voor een gele No Hugs button voor kinderen op scholen totdat er een vaccin was.
@endofdays | 01-10-20 | 13:07: Goed idee, ook zo nostalgisch.
Waarom niet gewoon een paar maanden verplichten? En in het voorjaar weer dubbel genieten van wat ons in 2020 is overkomen. Echt is dat/het nu zoooo moeilijk.
Omdat het niet helpt.
En wie gaat de verplichting handhaven? De politie?
Ik weet het ook niet, misschien een prijsvraag doen op GS voor het beste idee.
Wanneer worden de knalgele biohazard pakken ingevoerd? Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Meer. Meer. Meer opdringerig "advies".
Net zolang tot genoeg mensen dat meeschreeuwen en de geesten rijp zijn tot het in heropvoedingskampen stoppen van overtreders.
De bekendste oude socialisten uit de vorige eeuw waren directer met hun aanpak, uiteindelijk gaat het om het beoogde resultaat.
Nu al verraden de buurtjes elkaar en ze krijgen er nog geen kopgeld voor ook.
De bekendste oude socialisten uit de (19e!!) eeuw zaten ook vaak genoeg voor langere of kortere tijd in de lik...(in de vorige eeuw werden het parlementariërs)
In het Belgische parlement zit iedereen met een mondkapje op. Je kunt daar de hemel niet zien, om Rutte even te citeren. Het is maar een idee voor onze parlementariers, nu die de economie en vrijheden de vernieling in draaien.
Houdt zo'n mondkapje ook de meur uit je bek tegen?
Ik vraag dit voor een vriend.
Mondkapjes dragen gaat alleen voor het plebs gelden. Parlementariërs zijn uitgezonderd van dit soort verplichtingen.
In het Duitse parlement ook.
@gestoptmetroken | 01-10-20 | 12:35: die wordt dan geconcentreerd in het mondkapje. Na gebruik behandelen als chemisch afval.
Ik zie dat er best wat veranderd is op de middelbare school. In mijn tijd werd je op z'n minst vreemd aangekeken als je in korte broek of legging naar school kwam.
Dan heeft u de huidige badmode niet gezien van de jeugd. Tis nog net geen string zullen we maar zeggen wat minderjarige dames dragen.
@Graaf_van_Hogendorp | 01-10-20 | 12:33: Nou nou nou. De jongens dragen onderbroek onder zwembroek, de meiden mogen er dan niet bij in het zwembad.
Mutsjes en petjes in de klas schijnt heel normaal te zijn tegenwoordig. Moest je in onze tijd niet proberen, werd je aangekeken alsof je knettergek was of je schaamde omdat je vroegtijdig kaal werd.
@Graaisnaaiert | 01-10-20 | 14:06: De jeugd van tegenwoordig heeft dan ook heel wat meer om zich voor te schamen. Ik snap best dat ze hun lelijke rotkoppen een beetje proberen te verstoppen en prijs ze gelukkig met dat minieme greintje aan zelfinzicht.
Helpt in ieder geval om je veiliger van A naar B te begeven. Dat is op vele scholen gewoon onmogelijk, ondanks looproutes. Denk dat het een goed idee is, geeft ook rust in de scholen. er is nu veel onrust. Ook voor de mensen die voor hen werk anders dan docent zich op meerdere scholen begeven is dit handig. deze kunnen het makkelijk overdragen van school naar school. Docenten geven ook van op meerder scholen les en ondersteunend personeel ook. Wellicht helpt het een beetje tegen verspreding naar andere plekken dan de school. Is het virus eenmaal gevestigd in een school dan helpt het echt niet meer op die school.
Het virus vestigt zich niet in een school.
Het virus vestigt zich in de mens.
Iemand op een looproute hoest of niest, de rest loopt door de wolk aerosolen heen.
@Is dit nog nieuws? | 01-10-20 | 12:33:
-
Zullen wij eens testen hoe lang virusdeeltjes het onder bepaalde omstandigheden uithouden op muren, deurknoppen, trapleuningen en bureauoppervlakken? (tip: neem gerust een spuitflacon stalontsmetting mee...)
@Is dit nog nieuws? | 01-10-20 | 12:33: Daarmee bedoel ik dat er vele besmette mensen rondlopen. wordt dan lastig niet besmet te raken ookal heb je mondkapje omdat virus ook op oppervlakken zit en er veel in de lucht (als dat zo is tenminste) zit. meeste scholen hebben geen adequate ventilaitie en als ze die hebben wrken die niet optimaal voor innfectiepreventie. Verder zal het me zo langzamerhand een wordt wezen. Er worden toch geen adequate maatregelen genomen op tijd. Ben benieuwd wat de acties gaan worden. harder ingrijpen of kijken wat er op ons af komt en dan radicaal ingrijpen als het mis gaat. dan blijven aantal zieken nog 3 weken stijen en volgend nog 3 weken aantal doden en daalt alles weer. kan dit scenario niet aanraden maar misscien is dat wel wat gaat gebeuren, aangezien de groep virus ontkenners steeds groter wordt. Wie niet horen wil moet maar voelen komt gewoon dichtbij.
Mondkapje gewoon tot onder de neus dragen.
Je hebt voldaan aan de plicht mondkapje op en anders bij aangesproken worden zeg je oh sorry afgezakt en een moment later weer onder je neus.
lol
HAHAHA dat zal ze leren!!1!
En wat is daar het praktisch nut van? Ik weet ook niet hoe uw gok er uit ziet maar bij mij zakt een mondkapje niet af, hij kruipt eerder meer omhoog.
Heeft iemand al de ramen open gezet voor goede ventilatie? Of mag dat weer niet van de Groene Khmer?
Ramen kunnen niet open.
Architect gelooft in een ventilatiesysteem.
Als het raam niet open kan, dan gewoon een raamventilator in het glas (laten) plaatsen. ;)
Hier wordt iedere dag de boel gelucht door de ramen open te zetten. En dat terwijl wij in zo’n modern super geïsoleerd huis met ventilatiesysteem wonen. Wij zijn wel één van de weinigen in deze straat, de meeste andere bewoners van de straat (jong volk) daar zit de hut altijd dicht. En de Groene Khmer kan de hort op.
@kweethetooknietbeter | 01-10-20 | 12:49:
of een steen.
Steeds minder mensen geloven de overheid nog betreffende corona. Wat niet zo gek is als je bedenkt dat we tijdens de AIDS epidemie ook structureel verkeerd zijn voorgelicht om politieke redenen. De ontvangende partij liep veruit het grootste risico en de risicoos voor de gevende partij is nihil. Men wilde homoos en druggebruikers niet stigmatiseren .Echt schandalig. Pure propaganda van de linkse kerk. Politiek mag niet vermengt worden met medische feiten.
Puur symboolpolitiek. Als je geen N95 muilkorf draagt is het als muggen door kippengaas.
Onzin. Doe Uw huiswerk.
@Frau_Ferkel | 01-10-20 | 13:01: Doe jij je huiswerk maar eens ferkel.
@endofdays | 01-10-20 | 13:17: Het is voor mij geen huiswerk, het is mijn werk.
@Frau_Ferkel | 01-10-20 | 13:19: Kut, nu moeten we ons dus echt zorgen gaan maken.
@Is dit nog nieuws? | 01-10-20 | 13:21: Nee hoor, doe wat je wilt. Ik heb er toch geen last van, ik woon niet in Nederland.
Toevallig was ik heden bij een grote supermarkt in - of all places - Bennekom,en zag daar opeens driekwart van de grefo's achter hun karretjes -mandjes mogen niet meer - met mondkapjes tot over de neus rondlopen. Als in een SF film. Ook al het personeel liep met mondkappen op. Een heel sinistere en dwangmatige ervaring moet ik zeggen en het grote gemak waarmee de meute zich door politiek uitschot als Rutte en de Jonge,en dat hele gore Partijkartel - werkelijk alles laat voorschrijven schokte me verrassenderwijs nogal. Het is één van die symbolen van de Orwelliaanse samenleving,waar bange mensen zich door falende tirannieke politici en ambtenaren in laten drukken. Op mijn vraag aan de kassière wat hier aan de hand is,antwoordde ze dat dit m.i.v. vandaag min of meer verplicht/dwingend geadviseerd was. Dat is ronduit walgelijk,we gaan hie dan ook een verrutte samenleving tegemoet.
In mijn buurtsuper in de Vogelaarwijk liep vrijwel niemand met mondmuilkorf.
Precies dit, het stemt me droevig dat zoveel mensen zich vrijwillig hun vrijheden laten ontnemen, en blijven denken dat dit allemaal maar tijdelijk zal zijn. Als de noodwet erdoorheen komt word het helemaal moeilijk om nog weer terug te gaan naar normaal. Ik vrees dat we in Europa een vorm van communisme gaan zien in de nabije toekomst, te veel mensen hebben te veel vertrouwen in hun staat. Kunnen moeilijk zelf tot conclusies komen en hebben constante sturing van de grote leider nodig.
@keistad | 01-10-20 | 13:06: U voelt zich door een mondkapje in uw vrijheid aangetast en verbindt daar met grote stelligheid allerlei verregaande conclusies aan? Zoek hulp, u heeft aanleg voor paranoia.
@Wiebenick | 01-10-20 | 13:23: Blijf vooral kortzichtig door brabbelen en mensen voor gek uitmaken. Het gaat wel wat verder dan "alleen" een mondkapje als er complete plannen voor een noodwet klaarliggen, en er een meerderheid voor is in beide kamers. Velen kleine bedrijven gaan kapot door de regelgeving, maar blijf vooral focussen op "alleen" het mondkapje. Misschien heb ik aanleg voor paranoia, zo heeft iedereen wat. Zo heb jij schijnbaar aanleg voor kortzichtigheid.
@hertogvanzottegem | 01-10-20 | 16:57: Gaan we schelden? Niet erg fatsoenlijk. Om niet te zeggen onbeschoft.
Nog meer dringend advies. Nou, dat zal vast wel gaan helpen!
Gezegend zijn zij die reeds jaren geleden hun diploma's hebben behaald.
Toen scholing nog om scholing ging in plaats van politiek spel.
Eigen verantwoordelijkheid graag. Van scholen, ouders, leerlingen.
Wie zelf verantwoordelijk denkt en handelt heeft geen enkel advies nodig.
Dank u.
Ze geven "dringend advies" omdat ze anders het moeten verplichten. Wat meteen aangevochten gaat worden. Ze hebben kennelijk geen vertrouwen in de rechtsgang, anders hadden ze mondkapjes allang verplicht.
Utopische gedachten.
Kunnen we geen corona-item-loze-dagen invoeren; dat er op die dagen landelijk (of nog beter, wereldwijd) geen enkel artikel of item mag verschijnen over corona in geen enkele (sociale) media. Ik wil verdorie weer eens ouderwets kunnen mopperen op het weer.
goh, had ik niet zien aankomen... duhhh
Maar over ventilatie nog geen woord dan wel daad bij een woord terwijl daar valt meters mee te maken.
Bij goede ventilatie zijn mondkapjes danwel anderhalve meter niet nodig.
Ik denk dat daar de schoen wringt. Sgolen hebben geen budget om het ventilatie systeem op tijd aan te passen. Dus denkt de regering dan maar mondkapjes want anders paniek en gaan ze slecht in de peilingen.
Het klopt dat goede ventilatie een hoop zou schelen. Het probleem is alleen dat dit een hoop geld kost, en veel organisaties dat op dit moment even niet kunnen missen.
Overigens is het niet zo dat de mondkapjes en afstand houden niet meer nodig zijn. Goede remmen op de auto zetten neemt niet de noodzaak van een airbag en gordels weg...
Is niet te realizeren op korte termijn. Waar moet al die apparatuur zo snel vandaan komen? Goede filters zijn op dit moment ook een beetje schaars.
@Frau_Ferkel | 01-10-20 | 13:03: Als alle wietkwekers rond Tilburg hun apparatuur beschikbaar zouden stellen was het probleem al opgelost. En anders moet de rest van Brabant ook maar helpen.
(ik zie hier trouwens ook een mogelijke deal tussen m.n. D66, GroenLinks, en CDA: legalisering van wietteelt in ruil voor het redden van onze kinderen)
@OverdaanDerOnderheid | 01-10-20 | 14:17: Lol. Maar dan komt er weer een ander deel van de bevolking in opstand.
Ik heb lang in het MBO gewerkt.Dit gaat niet werken. Is niet te organiseren en te handhaven. Daarbij: het gaat om pubers die het sowieso al leuk vinden om uit te dagen en grenzen op te zoeken.
Een kennis van mij die nog steeds in het voortgezet onderwijs werkt ziet alles in elkaar vallen. Er is nu al afgesproken dat er bij examinering soepeler gecorrigeerd moet
... worden.Plus extra kansen. Is al geregeld met de examencommissie.
Oef, ik kreeg een herkansing... Als dat fout ging.. Jaar over doen. Wat een gepamper.
Is absoluut te handhaven met wat gorillas met een v-tje en een mooie gummiknuppel die niet lullen maar tikken. Daar luisteren pubers wel naar.
@oldandwise | 01-10-20 | 12:25: Het diploma stelde al weinig meer voor dus nu helemaal niets meer.
@kapotte_stafzuiger | 01-10-20 | 12:34: Hahaha, en de Ges.. eh Handhaving met AK's, die niet koud zijn maar dampen, en digitale afstandmeters in de bosjes zeker?
@kapotte_stafzuiger | 01-10-20 | 12:34: Jaaaa! Laten we dat doen. Een soort van SS.
Dus het niveau is al drastisch verlaagd door de jaren heen en dan gaan we er ook nog soepel mee om? Nog even en het wordt zoals in de middeleeuwen, geletterdheid alleen voor de elite en de kerk ( of, in ons geval, sliertjesbrij vanuit de Moskeet ).
Krijgen we nu "gratis" medische mondkapjes van de "hele diepe zakken" van Wobke? Of gaat het geld naar steun aan vaste contracten van mensen van 45 plus?
Het was al verplicht op de Hotelschool van mijn zoon.
Hij is al vier kilo kwijt.
lol
Hilarisch. Mondkapjes als obesitasbestrijding.
Zoon geslaagd, hotels overleden. Zoiets.
Niet in de klas, wel op de gang. Vanuit besmettingsoogpunt moet het precies andersom.
Nou ja, laten we ze maar niet op ideeen brengen.
In de klas zitten ze stil en moet de ventilatie het dus doen. Iets met luchtstromen...
@Graaisnaaiert | 01-10-20 | 12:23: zijn die ventilatie per klas geregeld?
Of circulatie door het hele gebouw.
Zonder HEPA filtersysteem....?
Ja maar de hoogste kans op besmetting is als er gesproken / gezongen wordt. Dus is het in de klas aangeraden wel te dragen + ramen open / ventilatie aan.
@Lt-Kol Kilgore | 01-10-20 | 12:27: De ramen in de klas kunnen niet open en de ventilatie is niet virusproof.
@Lupuslupus | 01-10-20 | 12:37: Ionisatoren kunnen een optie zijn.
Nou ja, de samenleving neemt gelukkig nu zelf maatregelen. Eigenlijk is dat ook wat ik het liefste zie, ZACVE in plaats van opzitten, pootjes geven en wachten totdat je een kluifje toegeworpen krijgt van de oppassers. Jammer alleen dat het dus vanwege het zwalkende beleid van dit kabinet en de professionals is in plaats van dat het actief gestimuleerd werd op basis van visie en argumentatie.
Dus zoals zovaak loopt de overheid hier ook weer gigantisch achter de muziek aan. Wat mij betreft krimpen we die overheid dan ook enorm in en richt ze zich alleen nog maar op kerntaken en zijn ze daar dan ook hoofdelijk aansprakelijk voor. Wat zal me dat een geld schelen zeg, kunnen de belastingen meteen met de helft omlaag.
Mijn oudste zit op de middelbare school (HAVO/VWO), daar wordt al vanaf het begin van het schooljaar gezegd: In de klas hoeft geen mondkapje, op de gang tijdens leswisselingen wel, want dan lopen er zoveel leerlingen door elkaar dat er geen 1.5m afstand kan worden gegarandeerd.
Nu zeggen ze ook al sinds het begin van het schooljaar dat de kinderen van de bovenbouw niet naar het naastliggende winkelcentrum mogen, helaas wordt daar geen fuck om gegeven. Er wordt door de school ook geen controle bij de poort gehouden om dit na te leven, met als gevolg dat er gewoon 6-8 klassen tegelijkertijd de AH of Jumbo in stormen.
Kijk, die school heeft het door. Staat vast niet in een multicultiwijk.
Meeste supermarkten zetten een mannetje voor de deur om een beperkt aantal sgolieren toe te laten want het blijkt dat er nogal veel wordt gejat.
@Graaf_van_Hogendorp | 01-10-20 | 12:22: de jeugd is de toekomst...
@Graaf_van_Hogendorp | 01-10-20 | 12:22:
Hier op het winkelcentrum pas vanaf een uur of 8 's avonds maar dan waan je je sinds kort ook echt in een Kuifje-album. Kampers, tokkies, prachtkanjers en de minder geslaagde vruchten tussen intercontinentaal genitaal genot ( de geslaagde vruchten zitten gewoon braaf thuis of achter de kassa, die hebben wel wat beters te doen dan rondhangen en doen op normale tijden hun boodschappen ).
@Graaisnaaiert | 01-10-20 | 12:22:
School is wel de meer multiculti HAVO/VWO van de stad/het dorp, de andere is namelijk een protestantse HAVO/VWO.
Genoeg verschillende kleurtjes dus te zien, maar wel allemaal met wat inzicht en intellect (hoewel je ook vaak genoeg leerlingen het K-woord hoort uitslaan). Als ik langs de VMBO school rij, die inderdaad wat dichter bij de multiculti wijk ligt, tjah... het voelt gewoon anders zullen we maar zeggen. Meer straattaal, meer hoorbaar dialect (zowel NL dialect als niet NL-dialect), alles gaat er wat ruwer en rauwer aan toe.
@WatMoetJeNu | 01-10-20 | 12:31: Klopt zeker, maar ook daar de meeste kinderen gewoon heel lief. Vergt wel een iets andere aanpak.
Man man man man wat een treurigheid.
Moet je je voorstellen dat dit virus een doden percentage van Ebola had gehad.
We waren dan zo fucked met zn allen. De overheid heb je echt helemaal niets aan in crisistijd.
Dan was bijv. 40% van de populatie al dood geweest en de rest of immuun of al in isolatie.
Nee hoor, bij Ebola is t makkelijk, want de maatregelen zijn duidelijk en noodzakelijk.
Bij Corona is het zelfs voor Rutte duidelijk dat het maatregelen voor de buhne zijn.
'Uiteraard is er wel weer een uitzondering op de uitzondering op de uitzondering: in de klaslokalen hoef je geen mondkapje op'.
Dus wat gaat er gebeuren: in de klas doen ze dat ding op en zodra ze de klas verlaten om naar een ander lokaal, de sportzaal e.d. te gaan wordt het in de broekzak gepropt en bij het binnengaan in de klas daar weer uitgehaald en opgezet.
Heeft nou echt niemand door dat dit psychologische oorlogsvoering is en helemaal niets te maken heeft met het 'virus'?
Daarom alleen al zijn mondkapjes zinloos in de zin van dat mensen achteloos met die dingen omgaan. Want niemand gaat per dag een pakket mondkapjes incl. handschoenen kopen zodat ze bijv. de buitenkant niet aan hoeven raken.
Ik zie het meer als schijnveiligheid - wat niet minder gevaarlijk kan zijn dan geen maatregelen.
@Graaf_van_Hogendorp | 01-10-20 | 12:19:
Het is gewoon een PSYOP (psychologische oorlogsvoering/operatie)
Zucht. Je gooit kinderen op één hoop, geen afstand, geen sluismomenten in trappenhuizen, geen gescheiden pauzes, niet werken met kleinere groepen door een gedeelte online de les te laten volgen. Niks nada noppes. Wat verwacht je dan?!
Het klinkt zo eenvoudig en niet al te ingrijpend. Waar is het gezond verstand?
Het zit in ons DNA: oeverloos 'discussiëren' over maatregelen en het liefst tot in de 5e trap uitzondering op uitzondering. Dit gebeurd al vele generaties en op alle terrein, alleen nu valt het wat meer op.
Koppel dit aan het grote afschuiven van onze nationale regering, financieel naar de gemeentes en regelgeving naar de veiligheidsregio's, en de puinhoop is compleet.
En dat voor een speldeprik met 17(?) miljoen inwoners, zijn we toch ergens de beste in. Hoera.
Ik denk niet dat het in onze DNA zit, Tenminste bij mij staat dat haaks op oeverloos discussiëren. Ik denk eerder dat het systematisch indoctrinatie van links is. Alles moet worden besproken. sommig dingen behoeven dat niet, dat heeft alleen actie nodig, geen geouwehoer.!
De mensen met de minste klachten kunnen het langste rondlopen met kleine hoestjes en kuchjes en al die tijd lekker om zich heen aerosolen (werkwoord).
Alleen daar om al.
Thuisblijven bij kuchjes?
@Is dit nog nieuws? | 01-10-20 | 12:17:
Hooikoorts lijders de nieuwe lepra lijders.
En daar helpen die maskers dus niet tegen. Tenzij je een heel duur medisch masker hebt. Grootste deel van de dag zitten ze in de klas en daar hoeven ze die maskers niet te dragen.. .
@Graaf_van_Hogendorp | 01-10-20 | 12:17: Precies. Paria's. Erger nog dan lepra; corona!
@Is dit nog nieuws? | 01-10-20 | 12:17:
Nee joh,
ik ga luchen met met mn moedej, voor mij telt dat niet, ik heb er toch geen last van, het zal wel loslopen, de overheid is stom, dat bepaal ik zelf wel, het zijn maar kleine kuchjes, thuisblijven is voor braveriken en ik ben stoer, ik wil pleziermaken en uitgaan, etc etc
@kloopindeslootjijook | 01-10-20 | 12:31: Klopt. Daarom helpen de mondkapjes niet. Maar dat is om mensen de indruk te geven dat ze invloed hebben. Schijn.
@Is dit nog nieuws? | 01-10-20 | 12:36:
Bedoel je dat gedrag een veel grotere invloed heeft ten opzichte van een mondkapje? Of is het sowieso onzin?
@kloopindeslootjijook | 01-10-20 | 12:44: Gedrag.
Daar staat /valt alles bij.
“Nieuwe inzichten” ontstaan bij dit kabinet pas als overal ter wereld die inzichten er al lang zijn na onderzoek van specialisten en wetenschappers. Nee van Dissel wil het zelf ook nog even onderzoeken...
Van Dissel volgt gewoon de WHO. Daar krijgt het RIVM ook geld van dus zo bijzonder is het niet. Toch krijgt Van Dissel veel te weinig credits omdat hij overruled wordt door Rutte en de Jonge. Hij heeft gezegd dat muilkorven niet werken - en blijft daarbij - maar moet nu gaan laveren omdat hij dat moet van Rutte. Die zegt dat hij het advies van de professionals volgt maar intussen 2 handen in de pap heeft.
@Lupuslupus | 01-10-20 | 12:22: Van Dissel heeft een eigen keuze. Zijn keuze is als een laaf het kabinet te volgen.
@Apollo | 01-10-20 | 12:42: Is lavernij nog steeds niet afgeschaft? Schandalig.
OVer 4 maanden: circulatiesystemen vervangen door verversingsystemen want aerosolen..... o, wacht, volgende maand heeft Trump een vaccin...
Welk vaccin het ook wordt, volgens Tedros zal het maar bij 50% van de bevolking werken.
@Lupuslupus | 01-10-20 | 12:25: Tedros kan daar nog niets over zeggen, totdat er meer resultaten van de clinical trials bekend zijn.
@Lupuslupus | 01-10-20 | 12:25: Hoe zou je dat willen meten?
Als iemand een normaal griepvaccin krijgt en hij blijft leven gedurende de griepperiode, komt dat dan door dat vaccin?
Of zou hij evengoed in leven zijn gebleven?
De helft van de populatie (grofweg 60-plussers) neemt nooit een griepvaccin. Van die helft gaan ook mensen dood.
Het Geneesmiddelenbulletin stelde in 2011:
"Derhalve kan worden vastgesteld dat er geen valide bewijs is uit gerandomiseerd onderzoek of meta-analysen daarvan dat de jaarlijkse influenzavaccinatie bij ouderen en risicopatiënten werkzaam en effectief is."
Daarom zou ik die troep, als ik bij de 'risicogroep' zou horen ook nooit nemen.
Dat gewauwel over een vaccin tegen corona, leuk bedacht, dat wel. Not. Zelfs als mindless entertainment geef ik het een minnetje of 666.
@Ichneumonidae | 01-10-20 | 13:09: Het CDC denkt er anders over: een influenza vaccin verlaagt griepinfecties met 40-60%.
www.cdc.gov/flu/vaccines-work/vaccine...
www.cdc.gov/flu/prevent/keyfacts.htm
Wat dtasgt zo'n mondkapje nou bij aan een eerste levenwbehoefte: een dak boven je hoofd. Een welvarend land als Nederland dat gewoon een neppe woningmarkt heeft gecreeerd op basis van maximale hypotheekschulden. Het is demotiverend geworden om te werken voor een grote groep mensen. Zon mondkapje is symboolpolitiek.
In Frankrijk al een hele tijd verplicht, maar desondanks stijgen de cijfers aldaar naar ongekende hoogte. Of krijgen we nu de onbewijsbare stelling dat het zonder de mondkapjes nog veel erger zou zijn geweest...?
precies.... kappen er mee.
Als een mondkapje een drukfgolf kan dempen en daarmee de verspreiding van aerosolen kan verminderen, zou dat moeten helpen. Maar of het helpt bij gewoon in en uitademen in een slecht geventileerde ruimte...
Hier iemand die het effect met maskers test met vuur, altijd leuk.
www.youtube.com/watch?v=x6cTDGqcUpA&a...
Maar ja, als daarnaast iedereen nonchalant gaat lopen doen omdat we toch mondkapje dragen, maak je dat net zo hard weer ongedaan en is het dweilen met de kraan open.
Als het mondkapjesverhaal klopt dan he.
@kloopindeslootjijook | 01-10-20 | 12:24: Tis gewoon heel simple.. Wanneer je masker niet zeik en zeiknat wordt filtert het niet want dan gaat de aerosole lucht er langs ipv er doorheen. In plaats dat je de lucht dan naar de grond richt met je neus richt je de lucht naar boven langs de 2 kieren naast je neus. Maakt niet veel verschil maar aannemelijk is dat met een master de lucht wat beter en verder om je blaast.
In Duitsland al tijden verplicht, en de cijfers zijn stukken beter dan in Nederland.
@Premier Trutte | 01-10-20 | 12:41: "maar aannemelijk is "
Niet echt een sterk argument.
@Frau_Ferkel | 01-10-20 | 13:09: Nee klopt... dat was ook een eigen logisch inzicht dat niet logisch hoeft te zijn. In principe zou het voor een airosol niet moeten uitmaken. Het ligt er aan hoe groot de kieren zijn. Zijn die kleiner dan de oppervlakte van je neus dan blaas je de lucht sterker en verder weg, zijn de kiezen groter komt de lucht geleidelijker in de ruimte. Maar zit ik in de metro, en ik blaas de lucht met mijn neus naar benenden komt de luchtstroom opbstakels tegen zoals stoelen, benen, tassen., zijn deze vochtabsorberend (stoelbekleding) dan zullen die een gedeelte van de vochtige aerosolen absorberen.... blaas je via het masker de lucht omhoog dat zit het meteen in de vrije ruimte. Maar inderdaad, veel
@Premier Trutte | 01-10-20 | 13:42: Wanneer Uw masker niet goed afsluit, dan heeft U een slecht masker.
Bijna geen enkel masker is perfect, maar zelfs zelfgemaakte maskers reduceren de verspreiding van aerosolen (20-40%).
physicstoday.scitation.org/do/10.1063...
Sinds de meta-studie van Chu et al is er een consensus, dat maskers de verspreiding van het virus tegen gaan.
www.thelancet.com/journals/lancet/art...
U kunt nu commentaar geven, dat ik een publicatie uit de Lancet citeer. Niet doen, dat is een bananenschil waar U over uit gaat glijden.
Daar hebben ze even stevig over vergaderd en het is eruit hoor. Het wordt verpli.... nou eeh, dringend geadviseerd. Halve maatregelen zijn geen maatregelen, doe dan niets.
Je zou ook veel beter niets kunnen doen. Waarom zou je wat doen als het virus nauwelijks nog tot mortaliteit leidt? De doden moet je echt zoeken, en dan nog vaak met de vraag of corona veel meer is (geweest) dan een sticker op het lijk.
Ik houd mij gewoon aan de eerdere adviezen van het RIVM; mondkapjes werken niet tegen het coronavirus.
Hier ook. Alleen als ze absoluut verplicht worden begin ik er aan maar dan wel zo min mogelijk.
..., welk virus nu allang over hoogtepunt is, met een mortaliteit van vrijwel nul...en dan zou je nu mondkapjes op gaan doen. Stapel daar, in Den Haag.
@Ichneumonidae | 01-10-20 | 12:46: "welk virus nu allang over hoogtepunt is"
De besmettingen stijgen elke dag, we gaan naar een nieuw hoogtepunt.
@Frau_Ferkel | 01-10-20 | 13:10: Juist, en leiden die besmettingen tot mortaliteit?
Welnee Frau, zijn op de vingers van 1 hand te tellen.
Much ado about nothing.
Zou m'n hoogtepunten in een andere sfeer zoeken als ik jou was, in de regel ook heel wat plezanter.
@Ichneumonidae | 01-10-20 | 13:18: Vorige week 102 doden in Nederland, de week daarvoor 33? Dan heeft U veel vingers.
@Frau_Ferkel | 01-10-20 | 13:22: Wat is het gemiddeld aantal doden in een week in Nederland? Zou dat soms 153.000 gedeeld door 52 zijn? En als ik me niet vergist zijn er afgelopen week een aantal doden bijgeschreven die in de periode tot half april zijn gevallen plus in de afgelopen 3 weken. Die paar procent van het totaal aantal doden is niet significant. En we gaan er vanuit dat die andere =/- 3000 doden per week allemaal onvermijdbaar zijn dus daar hoeven we niet naar te kijken. Is volgens u volksgezondheid gedefinieerd door het ontbreken van Covid 19?
@Skeptic70 | 01-10-20 | 14:06: "Is volgens u volksgezondheid gedefinieerd door het ontbreken van Covid 19?"
Die zin begrijp ik niet.
Los van het aantal doden baren mij de zware effecten bij veel besmette mensen mij zorgen. Longschade, orgaanschade, mogelijke hersen- en neurologische schade. Dit gaat op termijn een nieuwe aanslag geven op de gezondheidszorg.
Een erg dure aanslag. Misschien bent U, als Nederlander, wel gevoellig voor dat argument?
Is dit nou paniekvoetbal?
Volgens mij zit je in de klas naast Hunter S te spieken
Wat een paniek voetbal en waarom? Die besmettingen gaan toch wel door. Zo lang er geen vaccin is is er niets aan te doen.
Bekijk anders eens de infecties in Zuid Korea en zeg dat nog eens
@Blasfemie | 01-10-20 | 12:13: in Zuid Korea was het ook zomer. Warm, zonlicht. Droge lucht.
@Blasfemie | 01-10-20 | 12:13: Ja laten we totaal verschillende landen met elkaar gaan vergelijken . Maar ok dan, omdat je het zo graag wilt. Kijk eens naar Zweden.
@Hunter S. Thompson | 01-10-20 | 12:24: Wat wilt u precies zeggen over zweden? Het onderwerp is dat u aangaf 'De besmettingen gaan toch wel door'. Uw punt is dat het in Zweden toch wel doorgaat met besmettingen?
@Is dit nog nieuws? | 01-10-20 | 12:16: Droge lucht in Korea? Zeker nog nooit geweest? Hier was het tot anderhalve week geleden warmer.
UVA? Is dat niet dat Nazi bolwerk van Soros?
Yep, en het Ministerie van Waarheid van Ollongren.
Ik ben ook ooit eens geslaagt voor sgool...
Ik ben geslaagt door de politie.
@Premier Trutte | 01-10-20 | 12:22: gesloegd toch, of met een t?
Ik neem de overheid al jaren niet serieus.
Wie nog wel?
Het is dat je als burger wel serieus genomen wordt door die overheid.
Maakt ze niet uit zolang je gewoon je contributie betaald.
Het voelt wel alsof de overheid mij al jaren serieus neemt...
@Enter Yeti | 01-10-20 | 12:13:
Maar dan niet op een plezierige manier. Gewoon zonder voorspel of spuug, hard in het kleine gaatje.
Ongelooflijk...
Het had zo simpel kunnen zijn. Waarvoor al deze idiote chaotische capriolen en omwegen.
Het gaat om de volksgezondheid
Zucht. En dan net zoals in België en Frankrijk pure symboolpolitiek met iedereen 3 maanden lang hetzelfde wegwerp prul opgefrommeld in z'n jaszak om indoor maar aan de uiterlijke schijn te kunnen voldoen. Want die landen hadden ook veel betere curves dan wij na hun mondkapjesplicht, nietwaar?
Hoop toch dat er voor het lokaal een verboden voor corona schild hangt, anders....
UvA, spreek je moerstaal.
Ja. Want op een universiteit loopt echt nul buitenlands personeel of student rond. Nul. Geen een. Niemand. Alleen maar Nederlanders.
@Enter Yeti | 01-10-20 | 12:12:
Als ik naar Amerika verhuis gaan ze ook niet allemaal ineens Nederlands lullen?
Inderdaad, een verarming voor Nederland en de taal. Hoofdtaal moet Nederlands zijn.
@BozePaarseMan | 01-10-20 | 12:17: Arabisch.
@supah | 01-10-20 | 12:15:
Omdat ze daar de onwaarschijnlijke mazzel hebben dat ze toevallig al de internationaal meest gebruikte voertaal spreken. Hoeveel mensen buiten Nederland spreken er Nederlands tov Engels? Zou het echt lekker werken op zo'n uni als je stug volhoudt dat ze dan maar allemaal Nederlands moeten leren om aan de klassen deel te nemen, inclusief gastdocenten?
@elfenstein | 01-10-20 | 12:20: Ja. Dat zou véél beter werken. Misschien pech voor de geniale buitenlanders zonder taalknobbel, maar er zijn ook in het buitenland vast nog wel wat universiteiten, waar ze misschien zelfs wel hun eigen taal spreken. Dan gaan ze daar maar lekker naar toe - dat zou bovendien op beide plaatsen het niveau kunnen verhogen. Nu trekken anderstaligen het niveau hier gewoon omlaag. Het is bovendien helemaal niet onze taak om de hele wereld academisch op te leiden en daar ook nog voor te betalen. Laten we eerst maar eens fatsoenlijk zorgen voor onze eigen inwoners, inclusief diegenen voor wie een academische opleiding niet is weggelegd.
Ik was net even in de Plus en daar liepen wel een boel mensen met mondkapjes. Ik heb ze wel in de auto liggen i.v.m. regelmatige bezoekjes aan de BRD maar ben toch even verrast door de hype die het nu hier is. Zelfs de kassiere had er eentje op. Nadat mijn zelfscantransactie was goedgekeurd, noemde ze het bedrag dat ik moest betalen: hhmmffghhmmwwwvvvtggggmmfffff
Hebben die mensen allemaal klachten? Dan zouden ze toch thuis moeten blijven? Stelletje asocialen.....
Een zelfscantransactie. Dan worden je moleculen naar een andere plaats getransporteerd?
Ja dat viel mij ook al op. Personeel is trouwens verplicht sinds gisteravond.
Met 0 aangetoonde besmettingen in supermarkten wereldwijd zal dit vast een enorme winst opleveren.
Voor de producenten van de kapjes in ieder geval.
De functie blijft vooralsnog dus beperkt tot die van symbool dat je je laat onderdrukken door de uitverkoren macht.
Mondkapjes zijn de nieuwe kopvodden.
@Piet Karbiet | 01-10-20 | 12:12: Eerder een scan, een actie waarbij je zelfbewust wordt van je trans kant.
51,20 euro,...
@jemagookniksmeer | 01-10-20 | 12:14: Vanmorgen bij Deka had niemand van het personeel een mondkapje op. Dat was namelijk het eerste waar ik naar keek toen ik binnenkwam.
Heb toen ik terugkwam van de kringloop (moest weer even een paar spannende boeken halen) zag ik wel 2 idioten op de fiets(!!) met zo'n ding op.
Altijd vervelend als je kassière klaarkomt tijdens haar werk.
Ik las zelfcastratie. En daar nog voor betalen ook. Was die dikke van de Plus er ook bij?
Maar, niet medische mondkapjes?
Bij klachten (van huisgenoten) thuisblijven?
Afstand houden?
Groepsimmuniteit?
Ventilatie? Ramen open of dicht? Ventilatie systeem? Online lesgeven? Iedereen voldoende? Iedereen geslaagd?
Pandemie is over.
hubpages.com/politics/Pfizer-Chief-Sc...
Bull. We zien toch ook gewoon ziekenhuisopnames, IC opnames en doden weer toenemen?
Wat voor definitie hanteert u dan van pandemie? Volgens mij is het virus nog steeds wereldwijd verspreid. U denkt dat pandemie iets als 'horrorplaag des doods' betekent ofzo?
Of bedoelt u dat het virus nu endemisch is?
@Gen. Maximus | 01-10-20 | 12:12: pandemie betekend ‘wereldwijde verspreiding van een besmettelijke ziekte’
@Gen. Maximus | 01-10-20 | 12:12: Toename ja. Zien we iedere herfst.
@Blasfemie | 01-10-20 | 12:14: ik denk dat hij doelt op een post-piekperiode
Is dat Pandemie volgens de oude of de nieuwe definitie van de WHO?
@Plaktong | 01-10-20 | 12:17:
www.who.int/bulletin/volumes/89/7/11-....
A pandemic is defined as “an epidemic occurring worldwide, or over a very wide area, crossing international boundaries and usually affecting a large number of people”.
Iets wat elke aap die kijkt naar de verhouding mortaliteit/testen al maanden weet of kon weten.
Daarom gaat dit gare testen ook nergens over. Risicogroepen zijn bekend, bescherm die (of laat ze het zelf bepalen, nog beter) en laat ffs de rest met rust.
Moeilijk hoor, allemaal, tsss.
Hmmhmm...
Da's wel cool voor leerlingen. Nu kunnen ze de hele dag super chagrijnig kijken zonder dat iemand het ziet.
O/T Kees , mail voor je.
@onfray | 01-10-20 | 12:16:
Mail ontvangen. Prachtig verhaal.
Volgens mij zijn Rutte en De Jonge elke regie kwijt. Faalhazen.
Ongelofelijk dat die gasten gaan over leven en dood
@Stinkend_zadel | 01-10-20 | 12:08: Als je zelf niet wenst na te denken wel ja.
Nu al benieuwd wat morgen het nieuwe beleid wordt. Misschien pooltje opzetten?
Wat een slecht georganiseerde bende is dat Coronabeleid geworden.
Dat was al het geval bij de eerste maatregelen van dit jaar. Het land is bijkans naar de kleaute, maar Rutte en z'n boevenbende blijven lachen. Uiteraard weet dit kabinet meer en staat Nederland op omvallen door dit halfslachtige beleid. Waarschijnlijk gaan nu de VVD stemmers keihard getroffen worden en vindt men Rutte (hopelijk) niet meer zo fantastisch.
Wat een faalkabinet
Het enige waar iedereen het op dit roze blog over eens is.
@Barkruk2 | 01-10-20 | 12:06: De rest van Nederland vindt dat ze het prima doen.
Bedoel je dat ze mondkapjes veel eerder hadden moeten verplichten? Het volk loopt al maanden te jammeren over die dingen, de dictatuur was aanstaande, dus of dat toen een optie was, waag ik te betwijfelen. Nu dwingen de omstandigheden de overheid daartoe, en loopt het volk nog harder te jammeren. Logisch, het werkt. Dan heb ik de indruk dat het volk ook niet helemaal vrijuit gaat.
Even wachten op de tegel van Kuif... Of zal ie deelnemen aan het VVD crisisberaad.. Met andere woorden, men moet zich beraden welke streken ons nu weer kunnen worden aangenaaid.
@Ommezwaai | 01-10-20 | 12:39: Nou ja, het is in ieder geval niet meer uit te leggen waarom er telkens ander "wetenschappelijk" bewijs is waarom het de ene keer niet helpt, de andere keer zelfs als uitermate ongewenst werd beschouwd en nu moeten we in één keer wel gebruik maken van mondkapjes.
Hoe gaan ze hier een draai aangeven dat de Jonge gewoon nog kan aanblijven, als minister en ook als lijsttrekker. Je zal CDA-er zijn en nog wat ambitie om gekozen te willen worden. Je moet zowat boven aan de lijst worden gezet door de partij om kans te maken op het pluche, met zo'n clown als lijsttrekker. Wie geloofd hem en trouwens de rest van het kabinet, nog? Het is liegen, bedriegen en eigenbelang vóór en na bij die lui. Precies dat wat ze tegenstaat in hun mening over b.v. een Trump, dat doen ze zelf.
@Wiebenick | 01-10-20 | 12:22: Als hety idd werkt, waarom hoor je dan niet meer over hoe het gaat in Singapore e.d. landen waar ze vanaf begin al met kapjes rond liepen (ik ben niet echt voor of tegen btw)
@Peerkeoud | 01-10-20 | 13:37: Das toch normaal gedrag onder politici? Das ook wrom Trump zo wordt verafschuwd, die banjert als een olifanterige zakenman door de porseleinen wijschuivenbeslissingenlievervooruit-winkel van de politiek.
@Peerkeoud | 01-10-20 | 13:37: Het wetenschappelijk bewijs is niet veranderd hoor, mondkapjes werken nog steeds niet. Het is een politieke beslissing.
@lovekila | 01-10-20 | 14:21: Ik bedoelde, het jammeren werkt ;-) aangezien de overheid lang zgn twijfelde aan het nut van mondkapjes, laat staan het verplichten hiervan. Terwijl het (toen ook al) wel degelijk aantoonbaar bijdraagt aan verminderen van de besmettingskans. Ze zagen de bui al hangen, de slapjanussen.
REAGEER OOK