DEBAT - Het MILJARDEN kostende EU Herstelfonds
Coronarekening EXPLODEERT
Huismerkchips, Euroshopper-bier & zelfraapnootjes uit eigen tuin, want alles wordt duurder maar niet goedkoper. Vanaf 2028 ploft er decennialang een Brusselse coronarekening van ongeveer een miljard euro per jaar op de mat bij het Nederlandse kabinet. Drie x raden wat het Nederlandse kabinet met die coronarekening doet? In één keer goed! Die rekening gaat natuurlijk naar u. BTW, OZB & IB weer omhoog. Huren omhoog. Pensioen naar beneden. Premie ⬆. Energie ⬆. Peuken en peut weer ⬆. Salaris Wim-Lex en Maxima ⬆. En coronaboetes, heel veel moddervette coronaboetes voor illegale bruiloften en clandestien taartjes eten. Het Zuiden zal u dankbaar zijn...
Social
Reaguursels
InloggenRutte over Macron in de kamer:
www.mupload.nl/img/3llll8h.. png
www.mupload.nl/img/3llll8h.. png
@Kijkeensaan | 10-09-20 | 11:58:
Link werkt niet
Over deze miljardendeal kwam bij mij een feitje uit het verleden naar boven. Luns minister buitenlandse zaken verkocht ooit "|Italië ontving tientallen jaren uit Nederland zo’n 10 miljard m3 aardgas per jaar, betaalde slechts de kostprijs – eerst 1, later gemiddeld 10 eurocent per m3 – en kreeg zo in totaal 100 miljard euro ’cadeau’." Sorry mensen in Groningen U is reeds lang geleden een oor aangenaaid. De geschiedenis herhaalt zich gewoon. In 2028 is Rutte allang weg.
Den Uyl (EZ) wilde het aardgas zo snel mogelijk verkopen want hij verwachtte in de jaren 60 dat kernenergie spoedig de rol van gas over zou nemen. Per ongeluk leverde het toch jaarlijks een berg geld op, wat in de vorm van uitkeringen voor iedereen verrast werd. Dat bleek toch niet zo'n goed idee dus werd rond de eeuwwisseling het FES opgezet waaraan we o.a. de Betuwelijn en de HSL te danken hebben, regelrechte successen. Voor zover we nu nog aardgasinkomsten hebben, worden die verhoogd aan het binnenhengelen en eindeloos pamperen van ons vijandige klaplopers.
Als je dat vergelijkt met wat de Noren met hun gas- en oliegeld gedaan hebben dan kan je alleen maar huilen. Ik durf de stelling aan dat Nederland beter afgeweest was zonder al dat geld.
Heb het debat gezien, Rutte is het spoor bijster, als je die ongeïnteresseerde/arrogante blik ziet, spelend met zijn mobieltje kan je geen andere mening krijgen dan dat de tijd Rutte voorbij is. Weg met die vent.
Laten we het hopen
Het interesseert hem niets, zo lang de bazen in Brussel maar tevreden zijn.
@5611 | 10-09-20 | 12:49: ben bang dat je gelijk hebt.
Stop gewoon met die groene onzin. Hou je 49 miljard per jaar over.
Stevo365 | 10-09-20 | 08:20 | reageer
Dat is niet goed want dan worden we arm. Sarcastisch bedoeld maar sommige zeggen dat gewoon in Den Haag.
GB is zeer goed op weg en is een sterke economie aan het worden met een keiharde Pond.
Stop gewoon met die groene onzin. Hou je 49 miljard per jaar over.
Zomaar iets wat bij me opkwam: wat nou als we met zijn allen in een lekker warm knoflookland aan de mediterrane kust gaan wonen? Niet alleen ik zelf, maar gewoon wij allemaal. Iedereen die in Nederland nog iets uitvoert. Zodat hier niemand overblijft die uberhaupt nog een rekening betaalt. Lekker weer, je kunt gewoon Nederlands blijven lullen want we gaan met zeker 8 miljoen mensen tegelijk op pad, werkgelegenheid nemen we met ons mee. Ideetje?
wanneer en hoe? het voordeel is dat er zo goed als niets gebouwd is. dus we kunnen beginnen met een bouwrijpe grond. scheelt ook weer.
@kermitsklant | 10-09-20 | 08:17: Suriname, kan Bouterse lullen wat hij wil maar zeggen we 'wij zijn met meer'.
Het enige belang van NL is dat het overschot op de handelsbalans betaalt blijft worden door, met name, het Zuiden. Dat overschot wordt al jaren betaald met ongebreideld schuldpapier en er is allang geen weg meer terug. Deze grootschalige transfer van gelden is dan ook niets anders dan uitstel van het onvermijdelijke: NL en D gaan uiteindelijk gigantische afschrijvingen moeten doen, na eerst leeg getrokken te zijn middels de transfers. De junken gaan failliet, de geldverstrekkers verarmen. Dat is de simpele waarheid van dit gekonkel.
Aan de voorstanders van dit contract het volgende: vanaf 2021 wordt alles 5 % of meer duurder. De schuldenlast moet weggewerkt worden. Blijf maar werken tot de dood en voor alle kansparels. Met de complement van onze regering.
Dat was het. Een tram rijdt door een regenachtige nacht omgeven door neonreclame en autolichten naar een eindbestemming die al vast stond.
Einde rit, dit was soeverein Nederland. Nog een fijne avond verder.
D666 die moties niet uitvoerd heeft kritiek op Hongarije hahhaha
Het zit hun dwars dat de Hongaarse D66 Goebbeltjes niet zo diep geïnfiltreerd zijn in medialand als de Nederlandse. Dat is alles.
Endeldarm leeg, blaas leeg, cafeïne toegevoegd, slappe hap en daar gaan ze weer!
Baudet was goed bezig! Hij verwoordde precies wat ik ook had willen zeggen.
Chapeau Thiery! Ja, ik weet het is frans, maar in dit geval toepasselijk. Toch?
Vanaf het prille begin een beetje gevolgd en de nodige gepruttel moeten aanhoren bij de start. Eigenlijk wisten wij allen wel wat de uitkomst zou kunnen gaan worden. X ........ Handtekening graag!
Graaf Turkula. Toch weer lekker drammen tegen Griekenland. Die man z'n loyaliteit ligt NIET in Nederland.
Die Omtzigt toch. Doet nu weer net alsof hij problemen heeft met de kolossale monetarisatie van de Europese staats- en bedrijfsschulden door de ECB.
Die gast is zo zwak. Beetje een huichelaar. Heb ik nog meer respect voor een d66. Of je pakt door of niet. Niet doen alsof.
Humanitaire crises? Jazeker voor arme oudere autochtone Nederlanders. Derhalve de AOW weer op 65 jaar zetten. Dank u.
En daar gaan we, Prinsjesdag en verkiezingskoorts op komst, het Asielstokpaardje wordt via Moira alsnog doorgedramd. Geen ontsnappen aan nu er weer voor Verkiezings-Sinterklaas gespeeld gaat worden op uw kosten.
We gaan ze halen!
Het is niet meer te stoppen, wie, hoe en wanneer enz. enz., het is een vaag, zeer vaag verhaal maar één ding is zeker en dat is dat Nederland straks gaat verzuipen in schulden en toezeggingen! Rutte en consorten is ons land op allerlei manieren om zeep aan het helpen!
Ben ik nou de enige die me zo ontzettend stoort aan het feit dat Rutte geen twee zinnen zonder allerlei Engelse termen tussendoor te gooien waar we gewoon Nederlandse woorden voor hebben. Alsof die woorden extra betekenis hebben omdat ze door zijn EU buddies ingefluisterd zijn...
Nee hoor, ik erger me er ook groen en geel aan.
Hij begrijpt ze zelf ook niet, Italie, Portugal en Spanje weer wel! Rutte is er gewoon ingestonken met zijn politieke verdrag!
EU buddies?
maatjes
vriendjes
kameraadjes
@piloot47 | 09-09-20 | 23:15: Toekomstig werkgevertje?
En hij is ook nog eens erbarmelijk slecht in engels.
www.welkeserie.nl/netflix2/standaard-n...
Kijk de serie Occupied op Netflix. Interessant beeld wat de EU kan doen als het EU leger er eenmaal is. In dit geval laat de EU het vuile werk door de Russen doen, maar dit zou je zo kunnen vervangen door het EU leger.
Zo dan. Daar zat geen woord Engels tussen bij die motie van PvdD.
Bedoel je die door Renske Leijten van SP werd genoemd?
@obominotie | 09-09-20 | 22:47: Oh. Uhm. De eerste, voor Wilders. Ik zit half te werken, half mee te luisteren. Wellicht heb ik het verkeerd gehoord (maar in ieder geval was de strekking van de motie niet mis).
Of de knoflooklanden hun leningen terug gaan betalen is niet eens de vraag. Dat gaan ze niet doen, dat weten we nu ook al. Waar het om gaat is behoud van de EU en de interne markt en niet te vergeten de stabiliteit van de euro en de betrouwbaarheid daarvan als internationale standaard.
Het werkte dan ook meteen: Na het fonds reageeren de geldmarkten positief en verlaagde vrijwel meteen de rente op de leningen die Italie kon aangaan. Dat is winst, want dan hoeft de rest van de EU al minder bij te passen als terugbetalen niet lukt en dat gaat niet lukken dus scheelt dit al geld.
Verder is lastig in geld uit te drukken hoeveel de stabiliteit en betrouwbaarheid van de euro waard is. Ik denk, uiteindelijk veel meer dan het ons nu kost. Dat weet ik niet zeker, maar daarin geloof ik graag deskundigen die zeggen ervoor geleerd te hebben. Ik geloof ze vooralsnog eerder dan Baudet, die zijn proefschrift een beetje bij elkaar heeft zitten kletsen, wat kantje boord was qua promotie, heb ik me laten vertellen.
Uw tweede alinea beschrijft precies de nadelige werking van de Eurobonds: Italie kan weer meer geld lenen dan verantwoord is, omdat wij daar garant voor staan, zelfs als ze het niet terugbetalen.
Daar was Nederland dus op tegen, maar Rutte heeft dit op zijn kenmerkende leugenachtige wijze weer verkwanseld.
@Schmalz | 09-09-20 | 22:49:
Ik zie het zo dat Italie sowieso niet gaat terugbetalen en dat de rekening uiteindelijk toch voor de eurozone is, linksom of rechtsom en dan kan je maar beter zorgen dat de rente op die lening zo laag mogelijk is want anders gaan we ook daar nog voor opdraaien. UIteindelijk is behoud van de interne markt belangrijker dan die lening van Italie, is mijn vermoeden en eigenlijk ook mijn overtuiging.
@Beste_Landgenoten | 09-09-20 | 22:56:
Dat is dan toch geen resultaat waarmee je als premier thuis kunt komen, maar een totale faal?
Leuk hè, zo'n roddeltje aan het eind. Maakt je verhaal ook zo veel sterker.
@Beste_Landgenoten | 09-09-20 | 22:56: Kun je uitleggen hoe het effect werkt op die interne markt als wij Italië eens vertellen dat ze beter om moeten gaan met hun huishoudboekje? En om hoeveel gaat dat mogelijke verlies van interne markt want dan weet je pas of het de moeite waard is als je het uitzet tegen de gemaakte en te maken kosten van het noodfonds. En hoe heeft de belastingbetaler zelf profijt? Graag cijfers in vrij besteedbaar inkomen anders is het een waardeloos verhaal. Vooralsnog, angst is een slechte raadgever en dit hele verhaal riekt naar chantage.
Wat een ongelooflijk kulverhaal. "... geloof deskundigen die zeggen ervoor geleerd te hebben". U bent een schaapje die zich alles laat wijsmaken door zelfuitgeroepen deskundigen. Het is nooit te laat om uw eigen hersens te gebruiken, als u nog weet hoe dat moet.
Waar het in het kort op neer komt is dat wij miljarden overmaken naar de knoflooklanden die dan met ons geld weer producten van ons afnemen en zo behouden we de EU en de interne markt en niet te vergeten de stabiliteit van de euro en de betrouwbaarheid daarvan als internationale standaard.
@Nanda81 | 10-09-20 | 09:22: En wat houdt de burger daar netto aan over? Want met deze uitleg zou ik gelijk ook heel Afrika aan de lening krijgen zodat ze onze spullen kunnen kopen. Gratis geld!
Hint: die interne markt is niet voor iedereen in dit land en met een vrije markt heeft het weinig te maken.
Die onzin over handelsbelangen altijd, het komt erop neer dat wij het geld aan het zuiden ‘lenen’ zodat zij hier spullen kunnen kopen. Daar worden we beter van ofzo....
Ze kopen hier bijna helemaal niets. Dat komt omdat wij in Nederland bijna niets zwart doen.
Heje jana, dat lieten ze enkele maanden terug zien in .. tegenlicht? NOS? Op NPO in ieder geval. Dat een bakker één over had gekocht van een Nederlands bedrijf (die waarschijnlijk voor 99% in polen is geproduceerd) en als het geld niet kwam, zou dat natuurlijk niet meer kunnen! *Kuch*
Onze toekomst is in handen van politici waar ik geen vertrouwen in heb, een beangstigende gedachte.
Zonder aluhoedje geloof ik nu, dat Mark Rutte een Hybride is.
Zie net een stukje "debat".over de niet bestaande noodrem. De CU-meeloper laat zich weer afschepen met een hoop geleuter en waar uiteindelijk een "politieke afspraak" (dus niets) uit overblijft. En dan kruip je als volksvertegenwoordiger weer knikkend terug naar je zeteltje.
een inlegnoodremmetje.
@piloot47 | 09-09-20 | 23:18: een slippertje, een remspoor.. wordt niet meer dan dat.
Rutte weet het wordt vanavond 2 uurtjes lullen tegen het marionetten-kabinet .. eventjes de tijd uitzitten . En maar lullen en lullen .. en de jongens en meisjes uitleggen hoe het allemaal werkt in de EU ... Het moet gezegd : mooie kletsmajoor .
We hebben net Grapperhaus gehad .. de praatjes van Freule Ollongren en nu dit .. en dat heet dan parlementaire democratie .. lol Jongens hou er mee op .. de boel is verkocht ... misschien wil Merkel deze 50.000km2 overnemen .. wie biedt ?
En. Kwam Geert nog met de arme oudjes aanzetten?
Of waren het de asielzoekers die zomaar geld krijgen deze keer?
En die luie Italianen, die alleen maar spaghetti vreten op onze kosten.
Dank voor uw bijdrage .. dat kunnen die rechtse rakkers in hun zak steken.
Je vergeet de marekanen.
Hij vond alle maatregelen wel ok en vroeg zich af of we niet meer hadden kunnen doen en tevens vroeg hij zich af wanneer we die 500 kinderen kunnen gaan halen van dat Griekse eiland. Hij pinkte ook een traantje weg. U had moeten kijken!
@Patje2011 | 09-09-20 | 22:23:
He dan heb ik echt wat gemist!
En ach die arme kindertjes.
Ik zal mijn mening over Geert bijstellen.
De ouderen vreten ook alleen nog maar kale spaghetti omdat de gelukszoekers en Italianen erg veel kosten.
Nee, die arme oudjes zijn inmiddels al kastje wijlen door het fantastische leiderschap van Mark en Hugo. Asielzoekers die deze keer geld krijgen waren het ook niet, ze krijgen het elke keer weer, een heel leven lang. Ten slotte nog die luie Italianen: die vreten geen spaghetti op onze kosten. U heeft hier wél gelijk. Spaghetti is voor plebs. Echte Italianen eten ondertussen sushi op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Je zou denken dat je naar een of andere slechte comedy zit te kijken, Rutte die ervoor pleit om afspraken niet vast te leggen..
De miljarden heeft hij al vergeven die Hybride en verkoper van Ons Nederland.
Allemaal mosterd na de maaltijd, zijn we er toch weer ingetrapt.
O, Pietertje Omtzigt gaat weer proberen de gebraden haan uit te hangen, alvorens braaf bij het kruisje te tekenen.
De stoeihond van Rutte, Rutte dolt hem een beetje, Omzigt gaat gematigd blaffen en laat grommend de tandjes zien en 10 minuten later liggen ze samen speels knuffelend op de bank tv te kijken.
Schitterend hoe Baudet de drogredeneringen van Rutte blootlegt die alleen maar weer in eeuwige mantra vervalt van " Het is in het Nederlands belang... blabla " en op de vraag van Baudet of Rutte werkelijk gelooft dat de garlic countries de leningen terug betalen zich er snel van afmaakt .
En inderdaad, zoals Baudet zegt, wordt Nederland in feite gegijzeld want alleen zouden wij niet verder kunnen . Als je dat maar vaak genoeg roept dan gaat men het vanzelf geloven . De vraag is hoe ze bv in Zwitserland aan kijken tegen deze leuterkoek.
Inderdaad heel sterk van Terry.
Als we in de oorlogen tegen de Engelsen, Fransen en Duitsers ook dachten hoe D66 en co nu denken had Nederland als land nooit bestaan.
Mmm... interessant verhaal , maar begrijp het niet helemaal , maar dat zal aan mij liggen. Ik meen wel iets te herkennen.
Dus dit gaat ons zo'n beetje een miljard Euro per jaar extra kosten terwijl we al de grootste netto betaler zijn van dit geheel.
Ok, het is goed voor de interne markt wordt ons altijd verkondigd maar daar houd het voordeel dan ook wel zo'n beetje mee op.
En als we nou eens kijken wat het toekomst beleid is van de EU wordt ik hier nou ook niet bepaald enthousiast van. Met een megalomaan "green Deal" plan en een sustainable development dictaat wordt het vel nog even wat verder over uw oren getrokken.
En als u dacht dat we met deze financiële injecties het slachtoffer op het drogen hebben getrokken springt hij binnen de kortst mogelijke keer weer opnieuw in om Macedonië en Albanië als lidstaat op te nemen.
Als we wat serieuzer gaan kijken naar de politieke richting waar Brussel op af gaat is dit met de 17 SDG op hun agenda puur communisme.
Ondertussen is het in alle lidstaten een grote puinhoop en zijn de mensen ontevreden ( ook voor de plandemie).
Dus de EU is goed voor de handel (economie) maar niet voor het volk.
Maar de economie is er toch voor het volk en dus niet andersom, dat het volk er voor de economie is?
De toekomst is dat we de landen niet financieel kunnen straffen als ze zich niet houden aan de afspraken betreft de leningen en giften want dat is slecht voor de Euro als die landen er financieel niet goed voor staan.
Ja, En wie gaat die landen controleren? De EU, Een slager die zijn eigen vlees keurt.
Hij had hooguit met een klein fonds moeten instemmen en de rest moeten ze van de kapitaalmarkt halen, die is ok de enige die tot hervormingen kan dwingen.
De kamer had wel eens uitleg en werking van de handrem moeten vragen, het stokpaardje van Rutte, eens kijken hoe sterk dit werkelijk is.
Ook handig is giften en leningen, slim opgezet, Italie krijgt 85 miljard maar is het verplicht te lenen? Enkel aan de leningen zitten voorwaarden, neem alleen de gift en ontwijk de hervormingen.
Heerlijk toch hoe Rutte zich verschuilt mbt rechtsongelijkheid in Polen , achter allerlei overleggen en besprekingen en zelfs een subsidietje stopzetten " de commissie kan voorstellen doen" .. blablabla
en de Polen lachen zich intussen de balletjes uit de broek over deze kostelijke vertragingstaktieken en in slaap sussen van de goegemeente in West-Europa en weten intussen verdomd goed dat ze in Europa niet gemist kunnen worden .anders ... ja anders ... lol ...
We moeten als land nog veel armer worden zodat landen met geld onze bedrijven en grondstoffen kunnen onteigenen, je moet politicus zijn om zó naïef te zijn.
Goede punten van Wilders en Baudet. Terwijl NL-ers naar boer zoekt vrouw zit te kijken, worden ze zonder enige inspraak geld afhandig gemaakt. Miljarden en miljarden vliegen in zeer korte tijd naar het buitenland, met dank aan Rutte. Het kan dus wel. De Groningers zullen zich nu wel afvragen waarom hun compensatie zo lang heeft moeten duren.
Juist ómdat het allemaal in goede handen is van onder andere Rutte kan men lekker op de bank kijken naar 'Boer zoekt vrouw'.
@kweethetooknietbeter | 09-09-20 | 21:42: Totdat ineens de TV uitvalt omdat de stroomrekening niet meer betaald kon worden. Tsja, dan is het te laat.
Haha, Rutte maakt de geesten vast rijp voor een lange serie éénmalige ietsen vanwege allerlei unieke situaties in de komende decennia. Dit gaat hem stemmen opleveren bij de chromosaal uitgedaagde kiezers.
die singel van seth gaaikema mag best wel eens tussendoor gedraaid worden
Ik hoop niet dat we in Nederland in 2028 nog Coronaboetes uitdelen, maar vooruit.
Laten we hopen dat Nederland ontwaakt en in 2021 massaal op de PVV gaan stemmen.
Hopelijk kan kabinet Wilders 1 dan gaan puin ruimen.
Uit de EU en redden wat er nog te redden valt.
De MP (Merkel Poedel) Mr. No No No Yes heeft ons belastinggeld al weggegeven, dit debat is alleen zinvol indien het kabinet wordt afgezet.
Zit viezerikje Kuzu nou te fulmineren dat Griekenland EU-geld gebruikt voor hun defensie? Sja, met zo'n idiote buurman als Erdolf zou ik dat ook doen, sterker nog, zou ik de hele EU-begroting inzetten om dat rotland in toom te houden.
Daar zit ook n verhaal achter. Was al hoop meuk bij Frankrijk besteld. Hoop werkgelegenheid in gevaar, want grieken gaan bezuinigen. Toen enorm zwaar beonderhandelde reddingspakketten en Frankrijk heeft in ruil voor geld bedongen dat de bestellkng door ging en in feite er t geld voor uitgeleend. De grieken mochten bij t kruusje tekenen.
Investeren in groen??? Wat heeft dat met corona te maken
Simpel, investeren in in groen betekend dat de belastingen zo ver omhoog schieten dat je je GROEN en geel betaald. En over corona, de manier waarop de besluiten worden genomen daar kun je je GROEN en geel pver ergeren...
Graaf Dracula denkt nog wat stemmen te zien bij het zorgpersoneel.... lol
Da's bijzaak, Griekenland moet gewoon kapot, ontvolkt, en door Turkije worden overgenomen, dat wil zijn electoraat, en uiteraard de rest van Europa d'r bij.
@Abject | 09-09-20 | 21:11:
Dit dus. Het 5e kolonnelammetje heeft weer instructies van Erdolf voor het debat gekregen.
@Abject | 09-09-20 | 21:11: het typische is dat het juist de echte dracula was die dat tegen hield (vlad de spietser). De methode was wel bijzonder weinig subtiel
@Shoarmamasutra | 09-09-20 | 21:50:Tja met thee drinken komen we er niet. Dus Vlad had een vooruitziende blik
Och, och, moeten wij nu zorgen dat de EU ( geen Europa Mark, EU ) een speler blijft in plaats van een speelveld wordt? En hij denkt dat wij dat kunnen betalen? Met 500 nieuwe handophouders per week?
Kom op mensen. Natuurlijk, het is veel geld, maar over 10, 20, 30 jaar zijn we (dol)blij dat deze investeringen gedaan zijn.
U denkt dat die landen gaan hervormen, de zwarte markt verkleinen en de begroting op orde krijgen en houden? Hoeveel gaat Nederland hiervan profiteren?
...... Ja, En waarom dan?
@Patje2011 | 09-09-20 | 21:05:
Die landen moeten wel. Anders krijgen ze straks gewoon niks meer of ze betalen straks meer EU-belasting dan bijvoorbeeld Nederland.
@Datgingniegoed | 09-09-20 | 21:06:
Goed luisteren naar wat Rutte allemaal zegt, dan weet je precies hoe het allemaal zit.
@kweethetooknietbeter | 09-09-20 | 21:35:
Als ze geen geld meer krijgen van de EU en ze moet meer betalen en misschien zelfs wel geld lenen dan is dat slecht voor de Euro, dus dat gaat niet gebeuren. Dat ziet u nu live.
Op 4 december 2019 heeft hulp Sinterklaas Woppe Hoekstra al getekend voor EU bonds.
Het is gewoon betalen.
www.youtube.com/watch?v=W5o5v39AHQo
'Eenmalige subsidies in ruil voor hervormingen'
Jajaja..
Wakker worden, het is weer begonnen!
Rutte is begonnen met liegen. Ik drink mijn eigen wijn, uit eigen tuin.
U is zuster?
"Zusters willen van hun wijn af: 'Eind deze maand komen er weer 20.000 flessen bij'"
bron: www.gelderlander.nl/koken-en-eten/zus...
@kweethetooknietbeter | 09-09-20 | 21:09:
Heb ik gelezen. Is inmiddels zo vaak gedeeld, denk wel dat het gaat lukken. Mooie ondernemingszin.
Gelukkig kunnen ze in Italië gewoon doorgaan met financieel half corrupt wanbeleid want we zijn nu medeverantwoordelijk voor hun schulden.
Aan wie precies dat staat er niet bij, heel vreemd.
Het is gewoon een winstmodel.
Grenzen dicht, weg met Brussel. Ik betaal graag voor het omwisselen van vreemde valuta en een uurtje wachten bij de douane.
De EU is niks anders dan een geldverslindend megaloom systeem wat zijn eigen ondergang wordt met heel veel leed onder het volk.
De EU, De Overheid doet steeds minder en al zeker niets voor het volk waardoor ze worden betaald.
Dieven, ordinaire dieven en leugenaars zijn het.
Was prima, ik mis die grenswisselkantoortjes en mijn Belse portemonnee zelfs.
Terecht stelt Leijten dat we onze onafhankelijkheid nu helemaal kwijt zijn en dat Rutte niets heeft teruggekregen in die onderhandelingen. Helemaal niets.
En die miljarden zien we ook nooit meer terug, hooguit paar miljoen.
Wij zijn nu de werkende slaven straks in Noord-Europa, allemaal, straks ook nog zonder pensioen waar in Italië straks met 55 jaar wordt gestopt met werken. Let straks maar op. Rutte heeft ons land in zeggenschap verkwanseld aan de EU....
Ja dat heeft Rotte gewoon nog even geregeld, gewoon laten gebeuren, vlak voordat hij via de achterdeur het Haagse theater verlaat.
Belachelijk dat zoiets door één kabinetsperiode er doorheen gejast kan worden. Smiechten.
@Santoku | 09-09-20 | 20:37:
Ja, klopt. Te gek voor woorden, enorme berg staatsschulden erbij en de groeten fijne bevolking! Alsof je in een nachtmerrie leeft.
Als ik nog meer moet afgeven kan ik beter stoppen met werken en gaan beginnen met hand op houden. Ik houd dan ongeveer evenveel geld over maar zeeën van tijd.
Ik zit er ook zwaar over na te denken.
Het is al jaren zo dat de hardwerkende Nederlander krom moet liggen voor beroepswerklozen en onterecht afgekeurden met Nederlandse nationaliteit (zij het van Neerlandsche bodem of met uitheemse roots), steeds meer zal dat ook voor Zuid- en Oost-Europese staten met een belabberde economie en arbeidsethos gaan gelden. Alles voor de multiculturele, globalistische utopie.
.
Werken loont zich steeds minder. Een ieder met gezond verstand ziet dat dit helemaal de verkeerde kant op gaat.
Precies. If you can't beat them, join them. Zie je een mogelijkheid om je te laten afkeuren voor werk, grijp die dan. Kun je zwart werken? Doe dat.
Laat het betalen van EU-schulden maar over aan de imbecieltjes die ervoor verantwoordelijk zijn.
Het is toch te idioot voor woorden dat je doorgaat tot het zover komt.
Ik snap je tegel, volledig terecht!
@obominotie | 09-09-20 | 20:40: Het mooiste is dan dat je niet mee mee betaalt aan hun idioterie, je kost ze alleen maar geld. Ik erger me nu vooral kapot hoe mijn zuurverdiende centjes door die dwangmatige leugenaar verkwanseld worden.
Renske heeft imho de enig juiste kritiek luid en duidelijk neergelegd: De "D" van de "VVD" blijkt een wassen neus te zijn - de heren regelen het onderling wel even.
De gewone Nederlander heeft het nakijken.
De VVD wil Tweede Kamerleden die zich misdragen, minder zwaar straffen. Uitgerekend de partij die regelmatig het nieuws haalt met integriteitskwesties stelt namelijk voor om volksvertegenwoordigers niet te kunnen schorsen. je weet wat je stemt in maart
Overdréven drama weer hier in de panelen, dankzij de aankomende eurocrash is dat miljard straks geen klap meer waard, kost je geen ruk in 2028 !
Dat is helemaal waar, dacht ook nog even aan zoiets maar dit is nog ver weg... 8 jaar lang dat er nog flink en steeds meer geparasiteerd wordt op van alles.
Het kost altijd, gedurende de periode ernaar toe maar ook de nodige slachtoffers die minder geluk hebben na zo'n crash of hyperinflatie. En wie zijn dan veelal de lul of trut?
Ik vraag me af hoe Nederland deze miljarden moet gaan betalen aan de EU? We moeten financieel zo ongeveer de hele wereld ondersteunen door middel van ontwikkelingsgelden, afdrachten aan de EU (waar we niks voor terug krijgen), Aruba en Sint Maarten die geld eisen, gratis huizen en ondersteuning gelukszoekers die naar Nederland komen.... ik voorzie dat wij over 5 jaar verworden zijn tot een lompenproletariaat dat 16 uur per dag moet werken om alles te kunnen ondersteunen wat Kutte heeft geregeld voor ons.In het buitenland worden we uitgelachen. En die gelukszoekers op Moria zoeken het maar uit. Een stel idioten hebben daar de boel in de hens gezet. Natuurlijk trekt Nederland meteen ruimhartig de poeplap. En dat volk moeten we hierheen halen? Doe maar niet.
Inflatie is het antwoord.
Allemaal wit privilege, je weet toch. Rutte is van de Ratte besnuffeld. Gisteren in een ander draadje hierop op GS werd door iemand wat uitgerekend en toegelicht m.b.t. de AOW: premies bestaald en dat wat uitgekeerd is. Er is veel meer betaald dan uitgekeerd dat geld is middels corruptie elders heengevloeid en naar de vele immigranten die we rijk zijn en waarvan vele nooit echt gewerkt hebben.
De vergrijzing is een verzonnen probleem en leugen. Een leugen bedacht en verspreid door VVD en VNO-NCW. En wordt dus ook onterecht als een voornaamste reden opgevoerd voor de nood van het binnenbrengen/laten van vele vreemdelingen. En daarbij het land te omvolken.
Met al dat wegegooide AOW- (en ook belasting) geld, geroofd van de mensen die het ingelegd en opgebracht hebben en hier bovenop nog de verkwanselde aardgasbaten had iedere Nederlander met gemak met z'n zestigste met pensioen gekund en een standaard vierdaagse werkweek als voltijd.
Met normale rentes/premies/belastingen, nauwelijks inflatie en twee ton zakgeld toe.
Er is maar 1 ding wat er in die Griekse kampen gebouwd moet worden: een kantoortje waar ze hun terugreis kunnen regelen. Er moet geen enkele hoop zijn dat je ooit in Europa kunt komen.
Licht off-topic: ABN bericht alweer dat de aangekondigde koopkracht volledig teniet wordt gedaan door de stijgende pensioenpremie. Daarvoor mag u dan wel langer doorwerken, krijgt u geen indexatie en worden uw aanspraken verlaagd. Gelukkig voor de pensioenfondsen is de levensverwachting ook nog eens gedaald dus dat helpt ook mee!
En dat was dan alleen nog maar de pensioenpremie.
koopkracht stijging uiteraard.
Gewoon naar Griekenland of Italië verkassen, kan je met 55 met pensioen, en Nederland betaalt.
Ha, dan zullen we straks weer het hypocriete gehuil horen opstijgen van gepensioneerden die zelf middels hun stem hoofdverantwoordelijk zijn voor deze uitkomst.
Ik hoop dat zij hun laatste miserabele levensjaren in de meest erbarmelijke omstandigheden moeten uitzingen.
FvD krijgt mijn stem want Wilders is een koekwaus die gemaskeerd als , "Nederland Firster", Groot-Israel dient en daarvoor generieke Islamhaat aanwakkert.
Vind ik als tegenstander van een multiculturele natie.
En jij noemt Wilders een koekwaus?
Over oorzaak en gevolg inzake de spanningen rond Israel lopen de meningen sterk uiteen, maar volgens mij haalt u ze wat Wilders betreft toch door elkaar.
Ach, viezerikjes als u kunnen we missen als kiespijn bij de PVV.
Vanaf 33:30 min, Heer Wilders slaat de spijker op zijn kop.
De VVD wil harde aktie tegen Polen, binnenvallen soms?
Ze willen dat EU-leger niet om alleen maar een beetje te paraderen in Brussel. De vvd-kiezer wil bloed zien, en zal dus bloed zien. En niet alleen zij.
Pas maar op ... DE VVD zet straks Lt kolonel Hansje van Baalen in .. en als die met z'n knuistjes gaat zwaaien .. dat zal ze leren daar in Polakken land
Het is net 1 september 5.45 uur geweest toch?
@obominotie | 09-09-20 | 20:19: Die Polen lusten dat Europese leger rauw. In tegenstelling tot onze soyboys zijn de Polen geharde vechtjassen als het er op aankomt. In het Warschaupact was Polen het enige land waar de Russen bang voor waren. Met en beetje geluk echter bevrijden ze ons hier ook van de EU.
Leijten mvp van dit debat
Per saldo, alleen maar negatief waar Den Haag u onvoorwaardelijk mee weet op te zadelen. Ze werken overal slaafs aan mee en ondersteunen het, ze gaan niets tegen behalve U; meer illegalen, meer corrupt-Brussel, meer inflatie/belasting/schuld. Alleen maar voor en door VNO-NCW, de banken en multinationals.
Naast hun eigen belang, is dat nog het enige belang dat zd dien; het groot-bedrijf.
goed gezien, nu de rest van Nederland nog.
Het herstelfonds is eenmalig? Nee VVD m*ts, de transferunie is nu officieel van start gegaan.
Baudet heel overtuigend !
Hoe opzichtig kan je als Turk wel niet onder een hoedje spelen met onze vijand Erdogan als dit, die klootzak zou het liefst zien dat we Griekenland euthanaseerde en overdroegen aan Turkije, kan die man niet aangeklaagd worden wegens Griekenhaat?
Die reactie van Wilders was wel grappig.
lolzzzz
Ja, die zat duidelijk bij Erdogan op schoot. Anderzijds was het geld wel voor de Griekse bevolking en gaat nu naar Frankrijk, 2 miljard, voor oorlogsschepen. Arme bevolking?
@Jan, Leiden | 09-09-20 | 20:26: Zo werkt de deal al jaren, Duitsland en Frankrijk hevelen geld over naar Griekenland, en die koopt voorts weer defensie-meuk van hun. Het militair-industrieel complex van de EU moet ook blijven draaien.
@Abject | 09-09-20 | 20:32: zo zit het ook met de Duitse en Franse banken, die vuistdiep in Zuid-Europa zitten.
@Reaganmania | 09-09-20 | 21:55:
Ja, naar die banken moeten ook weer miljarden, die arme bevolking ziet niets terug van dat geld....
In moria zitten alleen dwergen
Aap uit de mouw het gaat weer om turkije
Hoor ik Omtzigt nu zeggen dat kleine landen overruled moeten kunnen worden in belang van Eu.
O god erdogan is ook terug
Denkula was bang dat men vergeten was waar zijn loyaliteit ligt.
chrieken, fluchtelingen, feiligheid, waar heeft dat wandelende spraakgebrek het over?
Net te laat voor in de boeken van Prinsjes Dag natuurlijk
Ik dacht dat dit debat over de financiële kwestie van dat herstelfonds ging maak blijkbaar moet er weer van alles bij gehaald worden zoals fossiel vrij en duurzaam en voor al veilig, WTF! wat gaat dit ons kosten dat is het enige wat ik wil weten.
En ach ja Griekenland waar het hele kamp in vlammen is opgegaan ( lees in de fik gestoken) en de migranten nu geen onderdak meer hebben.
Na jarenlang door etteren en besluitenloosheid volstrekt zich deze "ramp" en moeten we maar heel gauw al die zielige mensen naar binnen halen.
Ja , het is heel zielig allemaal en nadat we deze zielige mensen hebben binnen gehaald ontstaat er ergens anders weer een kamp zielig ,die dan waarschijnlijk wat sneller in de fik wordt gestoken omdat dat schijnt te werken voor een snelle doorstroming.
De EU, Want dat is goed voor de handel, weet je wel.
Mensenhandel that is.
De zieligheidsindustrie was weer vol op het orgel aan het gaan op Radio1, natuurlijk enthousiast ondersteund door de Gristenen van CU. Geen kritische klank te vinden. Walgelijk volk.
Omtzigt moet kennelijk Rutte uit de wind/ storm te houden, en begint met allerlei andere onderwerpen.
Afgesproken werk dat in de fik steken van het kamp ...(13000 illegalen 0 gewonden) .. en nu maar jammeren want ze weten heel goed dat het weekdieren-contingent in West -Europa door de knieen gaat .
Trouwens wel slim van de kabinets/kartel partijen om Omtzigt als woordvoerder van CDA te gebruiken. Want let maar op hij gaat de knauw van de media aandacht krijgen en gaat het gezicht worden van deze miljarden schuld. Zijn ze gelijk ook van hem af.
Leijeten is lekker bezig
De EU is goed voor u, levert u meer op dan dat het u kost... tuurlijk joh. Politici, vvd'ersen d66'ers, schorem tot in de kern. Echt erg, die relmarokkanen en verbleken erbij. En van beide kijk je er niet meer op. Zo dik ligt het erop, en iedere keer maar weer gaat het toch nog meer stinken.
Nederland bestaat niet meer, een wingewest voor zuidelijk- en oost-Europa en Brussel en uiteindelijk de vieze multinationals en banken. Om de muziek nog wat langer te kunnen laten draaien. Uitgevoerd en mede mogelijk gemaakt door de corrupt-politieke figuranten van het kabinet en de beide kamers.
Er zit nog wel een groot verschil tussen Zuid en Oost Europa. Dat gajes rond de Middellandse-Zee zal altijd een bodemloze put blijven, maar dat gajes in het Oosten is met name ontvanger omdat ze nog een zwaar communistische achterstand te verwerken hebben.
Ik denk dat de echt grote barsten in de EU gaan komen op het moment dat het eerste Oost Europese land door Brussel van de ontvangende naar de betalende kant geschoven wordt.
@ZonderNaam | 09-09-20 | 20:08: daar heb je inderdaad wel gelijk in, en hopelijk vroeger dan later. Alles is eindig, en waar de EU voor staat, hoe het zich gedraagt en wat ze beoogen... namelijk één opgelegde pot nat dat makkelijk verdeeld en geheerst kan worden, dat heeft geen lange toekomst.
De EU drijft Europa enkel uit elkaar... of misschien wordt het eigenlijke Europa - na einde EU- wel Europeser (waar variëteit gevierd en benut wordt)... en dan ondanks of juist dankzij de malloten in Brussel?
Maarja ook op een ander front wordt hier aan gewerkt met de illegaal opgelegde influx van illegalen... opdat iedere Europeaan z'n eigen land niet meer terug herkend en alleen zich nog kan identificeren met de malloten-Unie want dan is alles door en door malloot en naar de klote.
@ZonderNaam | 09-09-20 | 20:08: Tsjechië is goed onderweg hoor.
@Timide_Aso | 09-09-20 | 20:35: De Baltische Staten, vooral Estland, doen het ook prima. Ook al kost Oost-Europa nu nog geld, dat komt wel goed, er wordt gewoon keihard gewerkt om er iets van te majen
Bovendien vormen ze een uitstekend blok om valse dwaallichten als Timmerfrans en von der Leyen in toom te houden. In het oosten heerst nog steeds gezond verstand, daar hebben ze geen last van rare dogma's uit de jaren 60.
Een besluit nemen jaarlijks 1 miljard NL belastinggeld om niet over te maken voor de duur van 30 (!) jaar in verband met een akkefietje waar over 6 weken een vaccin voor is.
Hoe kun je überhaupt voor 30 jaar lang, een paar generaties verder; dit voor hun beslissen en goedkeuren alsof het weer iets goeds is, helemaal met dat toneelspeel van Rotte en Wopke dat er zeker geen giften mochten komen... want transferunie blahblah. Keer op keer hetzelfde gezeik met ze. VNO-NCW beleid, keer op keer. Zij zitten hier aan de knoppen.
En, daarbij nog die lijpe DNB'er en zijn voorganger, met vvd66 smoelwerken, promoverhaaltjes doen voor een transferunie, dat het goed en nodig is en niet anders meer zou kunnen. Anders einde EU en euro. Helemaal erin geluisd, en steeds dieper. Door Asociaal en Egoïstisch den Haag.
De euro en de EU, grote misbaksels net als de de democratie van hier. Je kunt er niet van op aan en doen niet waar het voor moest gaan, het verkochte verhaal.
Waardeloos die slechte figuranten en waarmee ze je opzadelen.
Omzigt wat een held
Stemt gewoon voor hoor
Die mevrouw van de SP zeikt anders meesterlijk over dat hypocriete pispaaltje heen.
@Oromis | 09-09-20 | 19:57: Don't bite the hand that feeds you. 'Maltarapporteur' en 'Polenrapporteur'
Wat een ongelofelijke lul die vent van de Dierenpartij ,wat zitten er toch een stel mafkezen in de Kamer. (ging over die brand in dat kamp). Goede reactie van Wilders.
Is er iets gebeurd op lesbos ofzo?
Ze hebben alles afgebrand. Attje Uilskuiken en Yasser Feras willen ze al deze kant ophalen.
God, Omtzigt, hou toch eens een op met dit ge-acteer, en teken gewoon bij het kruisje zoals je altijd gedaan hebt en altijd zult blijven doen.
Inderdaad. In het Eu-'parlement' behoort het CDA tot de meest fanatieke Eu supportersclub de PP, net zo als CU en 50+.
Tekent bij het kruisje: "Het zijn geen eurobonds..."
En toch stelt Omzigt de hamvraag van dit debat. Rutte beweert dat de deal is hervormingen in mediterraan Europa voor financiële steun en dat er sprake is van een noodstop procedure wanneer er niet geleverd wordt. Na het akkoord was er in de Duitse pers al direct te lezen dat de noodstop een wassen neus is...
Die vraag stelden anderen ook al. Het bijzondere van Omtzigt is dat het antwoord op die hamvraag voor hem volstrekt irrelevant is. Omtzigt zal voor stemmen, no matter what.
Vergeleken met die van Omtzigt heeft Rutte een ruggegraat van titanium.
@therealbraindump | 09-09-20 | 19:55:
Hier ook hoor, Gertjan Eppink waarschuwde daar ok al voor.
Pff hoe kan je iemand zijn gedrag altijd goed praten. Vreselijk.
Wilders slaat de plank volledig mis
Nee
Oei Wilders.. de waarheid zeggen in een debat... maar de kinderen dan!?
Hoi meneer van Raan van de Beestenpartij. Waarom geef je niet het goede voorbeeld, en doneer je niet zelf je volledige salaris aan illegale immigranten, in plaats van een beroep te doen op andere belastingbetalers?
Nou vooruit dan, een gratis doosje lucifers voor elke illegale immigrant dan.
Brussels adagium: Nivelleren is een feestje. Iedereen even arm.
Stop die miljarden maar eens in nieuwe huizen voor de kinderen van eigen mensen die hier hun hele leven belasting hebben betaald.
Egoïst.
de hele euro is mors dood , het is trekken aan een dood paard
Geld stoppen in een gokkast die afgesteld is om niet te geven.
je zou hem kunnen openbreken !!!
@Patje2011 | 09-09-20 | 19:34: Rutte. is de tweearmige bandiet.
@Nehemia | 09-09-20 | 19:49: lol!, zo is het.
Zuid Europa geld geven? De huren hier zijn nu al onbetaalbaar.
De Engelsen schreeuwen inmiddels moord en brand want de brexit en corona hakken er daar flink in. Hang in there guys !
Als lid van de EU zouden ze Zuid Europa ook nog moeten betalen.
Lieber ein Ende mit Schrecken als ein Schrecken ohne Ende oefje..
@El Rico Grande | 09-09-20 | 19:32:
Ze hebben al 62 miljard uitgespaard wat niet naar Zuid-Europa gaat
Wat er in GB gebeurt is een lachertje vergeleken bij het allesverwoestende geweld dat de EU over ons heen zal storten. De Eerste en Tweede Wereldoorlog zijn ook lachertjes.
@obominotie | 09-09-20 | 19:37: precies, GB krijgt in een keer een grote dreun en neemt zijn verlies en Nederland krijgt klap op klap net zolang totdat dit land murw gebeukt is.
@dik van alster2409 | 09-09-20 | 19:33:
Goh 62 miljard, waar het na 1 jaar later ineens met een rekening komt welke wederom 100 miljarden meer weg doet pissen.
@therealbraindump | 09-09-20 | 19:42: Is het dat dan al niet?
@L.E. Raar | 09-09-20 | 20:27: nee joh, een fullscale transferunie is nog veel duurder, dit is nog maar het begin. Ik vond de H.J. Schoo lezing van Knot een epistel van een politicus i.p.v. een Nederlandse bankpresident maar inhoudelijk had hij m.i. wel gelijk dat er om de zoveel tijd een eurocrisis zal ontstaan waarbij Nederlandse belastingbetaler de beurs weer eens mag trekken om de ontstane tekorten in andere landen te aan te vullen.
@therealbraindump | 09-09-20 | 19:42: ja, alleen lijkt het al behoorlijk murw gebeukt. Dociele onbenullen daar in Den Haag of gewoonweg criminelen? Is het niet behoorlijk crimineel te noemen wat hun de Nederlander flikken/aandoen?
@Santoku | 09-09-20 | 21:10: Nederlandse politici reageren reactief op gebeurtenissen rondom de europolitiek, men holt van incident naar incident. Kicking the can down the road en maar hopen dat men bij de eerstvolgende verkiezingen weer wordt herkozen.
Tientallen miljarden naar het zuiden, tientallen miljarden naar Brussel, Duizenden klaplopers hierheen halen, klimaattransitie, mijn kleinkinderen gaan een zeer zware tijd tegemoet.
Tja, wie had dat vermoed toen je 'm er in hing.
Goed. Ik hoor het al. Ik neem er wel weer een krantenwijkje bij.
Dat is de juiste houding, handjes laten wapperen in plaats van al dat gratuite geklaag.
@van Oeffelen | 09-09-20 | 19:31: jammer dat geen hond meer een krant leest.
Kan ik vooruit betalen?
@van Oeffelen | 09-09-20 | 19:31: lekker de handjes laten wapperen zodat de buurman zich nog even kan omdraaien...
@van Oeffelen | 09-09-20 | 19:31: Zeg dat eens tegen die asieleisers die jouw partij zo enthousiast binnenhengelt.
We hebben genoeg cake gegeten. Revolutie!
Wat maakt dat de financiële uitdagingen van de Zuid-Europese lidstaten prevaleren boven die van ons? We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, zij het dat wij onze zaken standaard beter op orde hebben. Dit voelt alsof we daarvoor worden gestraft.
Nee, nee, dat zie je verkeerd! Wij moeten het zuiden geld geven, zodat ze bij ons een deel van dat geld uit kunnen geven aan tulpen en kaas. Van de rest kunnen ze de pensioenleeftijd naar beneden halen en een basisinkomen invoeren. Dat is logisch toch?
TOCH?!
@Timide_Aso | 09-09-20 | 19:30: en hun zorgmederwerkers opslag geven, en ook een flinke bonus.
Ja, 'weg met ons' zit er diep in bij de Haagse wappies.
Omdat die Zuid-Europese staten hun leningen in Duitsland hebben afgesloten. Je denkt toch niet dat er ook maar één cent bij de zuid-Europese bevolking terecht gaat komen? Het zijn dus feitelijk niet de zuid-Europese belangen die prevaleren, maar die van de (Duitse) bank om de hoek,
Wat wij zeggen zegt D66 dus ook. We zijn zo diep de EU ingerommeld dat het bijna onmogelijk is om eruit te gaan. Misdadig.
Vraag me af, hoeveel nationale wetgeving hebben ze hierbij eigenlijk niet gewoon naast zich neergelegd om dingen versneld door te drukken? Hoe rechtsgeldig is dit dan nog, is dit daardoor met terugwerkende kracht ontbindbaar... gewoon hier en daar een streep erdoor? Brussel en Den Haag rommelen toch wel door, wat dat betreft geen illusies.
De EU klapt door eigen arrogante en criminele toedoen wel een keer in elkaar, maar hoe is dit verder te bespoedigen?
“Moreel leiderschap koop je niet af, dat toon je!”
Ok en verder met het herstelfonds
Die gast is niet geïnterrumpeerd. Dan weet je dat je veel hebt gepraat, maar niks hebt gezegd.
Wat een zielige vertoning weer in de 2e slaapkamer. Zoals altijd, het zelfde hypocriete linkse riedeltje. Glas, plas en alles blijft gewoon zoals het was. #Hielenlikkers.
Eerst maar eens vragen aan de Nederlanders of ze de broekriem strakker willen aantrekken om de nexit te kunnen realiseren. Misschien wel namelijk.
Nee
Verander de naam van dit topic maar in het "Moira-jankdebat".
Wat heb ik toch een schijthekel aan verkiezingstijd.
Rusland, China, hyperinflatie, oorlog, big reset. Uithuilen en opnieuw beginnen...
Ha die Turk zit er duidelijk niet op te wachten dat Griekenland geld uitgeeft aan defensie, zou die een dubbele agenda hebben ?
De Turk heeft uiteraard moeite met een versterking van de Griekse defensie.
Die Sjoerdsma heeft een foto van Rutte meegenomen naar de kapper.
Och gossie, de Erdolf-trol moet Griekenland weer eens bij proxy aanvallen.
Ah. Kuzu sleept het Griekse defensiebudget er bij. Doorzichtig.
Het aanschaffen van zware wapens om de Turkse terroristen een kopje kleiner te maken vind ik dan wel een nuttige besteding van EU gelden. Mits er daadwerkelijk goed gevulde lijkzakken richting Turkije gaan natuurlijk.
Net nu Turkije en Griekenland aan het knokken zijn over gas.
@obominotie | 09-09-20 | 19:25:
Prachtig fijn gehakt döner vleesch, ik teken bij het kruisje
@obominotie | 09-09-20 | 19:25: Doen die er nog wat mee dan?
Herinneren we ons nog in de hoogtijd der grieckschen ellende dat alles en iedereen daar de broekriem aan moest halen maar dat ze daar "omdat het al afgesproken was" wel voor miljarden aan wapentuig van Duitsland en Frankrijk moesten afnemen? En (natuurlijk) niet gratiesj.
Wij komen nooit meer van het Coronavirus af. Het design-virus van de CCP bleek een goudmijn, veel meer zelfs dan het klimaat - waar je vanzelf nu minder van hoort.
Corona-angst rechtvaardigt grote sommen geld waar slechte boekhouding bij zal horen. Dat laatste geeft ongekende mogelijkheden voor de verantwoordelijke-onverantwoordelijken. "hahaha", aldus de man met de minste verantwoordingsplicht van Nederland.
Denken ze in the USA anders over, op Fox News zie je die tijger McEnany president Trump verdedigen tegen ongelooflijk vreemde aanvallen van linksche mensen die zich journalist noemen, maar gewoon demoratten zijn. McEnany is een soort factor100 Douwes. Genieten hoe ze die lui wegblaast met facts.
@Theo-Pim-Riv | 09-09-20 | 19:25: zij is echt supergoed. Topwijf.
@Santoku | 09-09-20 | 21:20: En nog mooi ook.
Het gaat ook af en toe over die brand op Lesbos. En dan begint van Ojik met: een enorm draagvlak in ons land om de kwetsbaren te steunen. Dat liegt hij gewoon. Er is een groter draagvlak tegen opnemen van kwetsbaren.
Links tuig maakt van hun leugen uw waarheid. Of probeert dat in ieder geval 24/7, via de media en het parlement.
Smeerlappen, het debat kapen voor hun vluchtelingen-stokpaardje. En de voorzitter grijpt maar niet in.
zelf de boel op meerder plaatsten in de fik gestoken , een depot van 1 miljoen voor corona eenmaal gebruikt afgefikt en nu nog eens janken ?? pleur toch op met heel die d666 rotzooi op naar 2 zetels de 3 van Gert vind ik nog te veel
Dat dit de vluchtelingen in Lesbos overkomt? Het overkomt je niet zomaar dat je op Lesbos bent beland. Een lekke band overkomt je, dat de kaas op is in de supermarkt overkomt je, dat de buurvrouw geen zin heeft overkomt je.
Niet dat je zomaar op Lesbos bent beland, dat overkomt je niet.
En dat je je eigen opvangcentrum in de fik steekt, overkomt je óók niet zomaar...
De laatste tijd gaat het in het maatschappelijk debat vaak over dekolonalisering. Kunnen wie die troefkaart ook inzetten als we willen dat Nederland niet langer als wingewest behandeld wordt door Brussel?
Ja! Interessante insteek!
Ik werk. Ik betaal belasting. Niet met alle uitgaven van belastinggeld ben ik het eens, maar oké. Tot zo ver kan het nog, want ik heb wel mogen stemmen op het beleid. Maar nu gaat mijn belastinggeld naar zaken waar ik totaal géén inspraak op heb gehad! Dit neigt naar slavernij!
Hij doet het ook voor de komende generatie. Dan zullen ze Ruttos nog altijd herinneren, ook na zijn dood.
En dat voor iemand zonder ruggengraat of nageslacht.
Met dit in het achterhoofd heb ik weinig vertrouwen in het correctief bindend referendum.
In ieder geval niet zonder kies drempel en uitsluiting van internationale verdragen.
Dan kun je het nog wel tolereren, uiteindelijk is het plan toch om steeds meer soevereiniteit naar Brussel over te hevelen, alwaar de carrière democratische politicus tenminste ongehinderd door het volk de volksvertegenwoordiger kan uithangen. www.europarl.europa.eu/news/nl/faq/14...
Een democratie moet natuurlijk wel elitair blijven, daar heeft het volk geen verstand van.
Een correctief bindend referendum zonder uitsluiting van internationale verdragen is niet mogelijk zonder een Nexit.
Wat er gebeurt met “doorschuiven naar de volgende generatie”?
Die willen toch GroenSober en half Afrika hierheen.
Lekker de staatsschuld laten oplopen en over 25 jaar terugbetalen.
Aan m’n vrouw en mij heeft het niet gelegen.
We hebben zat in de pot gedouwd.
Wat ik hoor is: "Wij verkopen veel aan die landen die geen geld meer hebben, daarom is het zo belangrijk dat we ze geld geven zodat ze onze spullen kunnen blijven kopen." Het zal allemaal wel.
Dus eigenlijk kunnen we ons geld net zo goed hier houden en die landen de spullen gratis geven?
@Valse_nootjes | 09-09-20 | 19:16: Of we houden ons geld én de spullen.
Dan ben je dus gewoon een kroegbaas die alles op de lat zet en zijn klanten geld leent om hem te betalen. Goed idee!
Dit wordt een langduriger verhaal. De zuidelijke landen konden normaal al niet meekomen en dat zal serieus versterken. Er gaan meer hulprondes komen.
D666
(S)links
Dat wordt dus minimaal 2 miljard per jaar, en tegen de tijd dat het 2028 is hebben we ook alvast aan allerlei andere zaken geld toegezegd aan de EU.
Misschien moet de vraag tijdens de verkiezingsdebatten eens gesteld worden of de partijen vinden dat er een maximum zit aan wat het prijskaartje voor het Brusselse circus voor de Nederlandse belastingbetaler zou mogen zijn? En zo ja, wat dit dan is?
Ben met name geïnteresseerd in de antwoorden van D66 en de VVD.
Dat kan niet met een enkel ja of nee beantwoord worden. Wij stellen nadrukkelijk dat wat ons betreft het huidige steunfonds voldoende moet zijn om de economie in Europa weer in goede staat terug te krijgen, én om tegelijkertijd de juiste hervormingen doorgevoerd te krijgen. Maar als de omstandigheden daar om vragen en er meer nodig is, dan gaan wij onze verantwoordelijkheid niet uit de weg, en doen we wat nodig is om in Europa samen sterker uit deze crisis te komen. Want dat is ten zeerste in ons eigen belang.
@Muxje | 09-09-20 | 19:30:
Je hebt gelijk dat zal het antwoord wel zijn, je hebt me weer uit de droom geholpen.
Pak hem geert
En het is nog erger. De paniekporno gaat gewoon door. Cosumenten en bedrijven gaan daardoor op hun handjes zitten. De gevolgen zijn niet te overzien. Daar kan geen steunfonds tegen op. Werkelijk te dom voor woorden dit.
Ben jij het Kees?
D666 wordt niet democraties genoemt in de kamer heerlijk
Dit gaat door tot Nederland óf failliet is (en houdt ook dan niet op), óf voorzien wordt van een regering die het belang van de Nederlandse burger voorop heeft staan. Aanstaande verkiezingen mag de Nederlander weer kiezen wat hij wil worden de vier jaar daarna: Nederlander of Betaallander.
Voor die regering er is zijn er al allerlei afspraken met Brussel gemaakt die nagekomen moeten worden, en die niet terug te draaien zijn.
Vandaar ook het afschaffen van het referendum, allemaal kartel zaakjes welke het daglicht niet kunnen verdragen.
@frickY | 09-09-20 | 19:11: En wat als een toekomstige regering zegt 'wij draaien ze terug'? Er staat in de Brusselse regelementen dat een Euro-land geen financiële steun mag krijgen van andere Eurolanden. En toen kwam Griekenland. Er staat in het Schengen-akkoord dat de grenzen open zijn. En toen kwam Covid. Er staat dat migranten alleen asiel kunnen aanvragen en krijgen in het eerste EU-land dat ze betreden. En toen kwam Merkel.
Die afspraken zijn poep op WC-papier; ze gaan door de plee wanneer men er het gat mee heeft afgeveegd.
@Valse_nootjes | 09-09-20 | 19:19: Dan worden we bezet door Franse en Duitse troepen. Zoals ze ook in het Romeinse Rijk deden.
Is ook de bedoeling ....
Ze willen ons allemaal als loonslaaf of vervangen door goedkopere oostblokkers
Zodat de rijken nog rijker kunnen worden
Oké, veel succes in die land en het leren van het taal
Maarrrrr, waar ga je naartoe? Tips?
“Deze stink hol”..? U gaat terug naar Marokko? Gefeliciteerd!
Welke set van unieke skills heeft u te bieden aan het land van uw keuze en is dat binnen of buiten de EU?
Wollah
Blij dat je optyft
Liever kwijt dan rijk, doe de groeten in Marokko (neem ik maar aan, afgaande op de spelling).
Eigenlijk is alleen maar de bijdrage van Omtzigt interessant. Van alle andere partijen is toch al bekend wat ze ervan vinden. Omtzigt heeft zich kritisch uitgelaten en de vraag is of hij dit voortzet.
Tuurlijk niet. Omtzigt blaft altijd maar bijt nooit.
Als de economieen in Zuid-Europa wat trager opgang komen en langer herstel nodig hebben dan de rest van de economieën in Europa dan zijn we het haasje volgens de D66 spreker. Dan hadden we daar die miljarden mooi voor kunnen gebruiken die we nu weggegeven hebben. Maar het is gewoon allemaal onzin.
De Zuidelijke economieën komen niet trager op gang, de zwarte economie draait daar als een tierelier. En zolang wij dat door de Zuidelijke economieën niet-geïnde zwarte geld blijven aanvullen zullen die economieën doorgaan met 'traag op gang komen'.
Deze miljarden aan Nederlands belastinggeld die nu uitgegeven mogen worden door andere lidstaten van de EU is nog maar het begin. En de naïeve schapen van d66 en groen links denken dat een federale unie met het recht om belasting te heffen clubmed wel zullen aanzetten tot grootschalige hervormingen en moderniseringen, een gotspe. Getalsmatig zijn namelijk de landen die netto geld ontvangen binnen de EU veel groter in het Europees Parlement. En wat rest ons dan, Nederland als wingewest van de rest, vergelijkbaar met Vlaanderen en Wallonië of Noord Italië en zuid Italië. En de VVD, ja de VVD, die valt wederom door de mand omdat zij geen visie hebben t.a.v. de euro politiek. Dit i.t.t. een land als Frankrijk die een geraffineerde strategie hebben en deze structureel uitrollen, dieptriest dat de VVD de Nederlandse belastingbetaler wederom in de steek laat.
Het is wachten op het Groot Poolse Rijk. Machtsblok in wording.
@Dikke_Tammo | 09-09-20 | 19:11: Heet nu de Vizegrad landen.
@Samarkand225 | 09-09-20 | 19:23: Is meer. Polen is goei bezig.
@Dikke_Tammo | 09-09-20 | 19:11: in ieder geval een rijk waar de invloed van de burger op het bestuur geminimaliseerd is en waar men niet namens maar voor burger regeert.
@therealbraindump | 09-09-20 | 19:40: Toch denk ik dat het een toekomstig zwaargewicht wordt in EU.
@therealbraindump | 09-09-20 | 19:40: Nee dan Nederland. Man man man.
Sjoerd Sjoerdsma: De Nederlandse belastingbetaler is nog lang niet genoeg uitgeknepen. Kunnen we niet zien of we NOG meer geld over de balk kunnen gooien, alstublieft, en fuck you, Nederlander.
Wat een enorme lul.
Terecht. Als je de kip de veren hebt geplukt, pluk je daarna het vlees.
Ģelukkig krijgt onze jeugd dit jaar goed onderwijs, zodat we straks met meer hoog opgeleiden werkzaam in innovatie en technologie de schade nog iets kunnen beperken...
Zeg waar is Bruno Bruins eigenlijk gebleven? Lekker de pootjes op de salontafel met behoud van 100K per jaar? Met uitzicht op een paard in de baantjescarrousel?
EU her-steel-fonds
Waar is de nieuwswaarde van uw tegel?
@JJMS | 09-09-20 | 19:10:
Daar heb je een.punt
Ja, D seks en zestig en porn... vraag maar aan Pechtold.
Als je Sjoerdsma hoort praten, die had bij de NSB moeten zitten, hij is te laat geboren.
2028? Wie dan leeft wie dan zorgt. Ik weet niet of ik dat haal met mijn leefstijl. Zo ja, dan kunnen alle leefstijlonderzoeken op de vuurstapel.
Cool.
Eerst de bankencrisis. 18 miljard.
Nu de Wuhangriepcrisis. 30 miljard.
Die 18 miljard hebben we nog niet teruggekregen, dus het is nu al 48 miljard.
Over 15 jaar is er weer een crisis. Nog eens 25 miljard.
15 jaar daarna alweer...
Gaat goed zo. Hoeveel heeft die EU 'ons' eigenlijk opgeleverd?
En we staan nog eens garant voor miljarden.
Vrede in Europa en alle handel, tenminste dat is wat u moet geloven.
Dat wij opleveren.
Vergeet niet alle waarde die we verloren hebben omdat Zalm zo nodig de gulden te goedkoop moest inruilen.
Je vergeet het klimaatfonds van die dikke uitvreter. Komt ook nog een rekening voor.
Je vergeet te melden dat het eigenlijk elke keer een "bankencrisis" is. Ze noemen het alleen elke keer anders omdat anders de bevolking het niet meer pikt.
U betaalt. Laatste hype is dat je een invalidenparkeerkaart aanvraagt bij de gemeente voor passagiers. Daarmee ben je zo zielig dat je via CIZ een pgb van €50-70 duizend kunt krijgen. Ga maar eens kijken wie dat aanvragen.
Zonder Europees herstel geen Nederlands herstel. Angstzaaier. Bedoelt hij hier 3 a 4 Europese landen of heel Europa?
Als alle landen van de EU even arm zijn is er geen jaloezie en dus komt er geen oorlog. WHAHAHA!
Misschien gaan er dan eens rubberbootjes naar Litouwen...
Glas, plas, was.
Gewoon verder bezuinigen op zorg en onderwijs, geen probleem dus die afdracht.
Geen gek idee, zo’n herstelfonds. Maar een comité waar een prinsje, een gesjeesde EU baas en een gevluchte wetenschapper onderdeel van uitmaken? What could possibly go wrong, zou Jeremy zeggen.
Sjoerdsma van D66 uiteraard helemaal geil van het akkoord! Walgelijk.
Ooink GroenLinks. Draagvlak voor vluchtelingen in de Nederlandse samenleving. En de vluchtelingen op Lesbos die het kamp opzettelijk in de hens hebben gestoken. Ooink; wanneer gaan we daar wat aan doen( opvang van die vluchtelingen ) flikker op man daar is geen draagvlak voor .
Ze denken er hard over na of het verbrande, door ons betaalde ziekenhuis opnieuw geschonken moet worden.
Het is toch tenenkrommend dat bij elk debat 10x exact hetzelfde riedeltje wordt afgestoken? Zeg dan gewoon: wat ik op mijn papiertje heb staan is allemaal net gezegd dus volgende!
Lol, ik klik het gewoon niet meer open. Vermaak me kostelijk met de reacties van hen die wel kijken.
Oink begint over Moria. De zoon van de meneer die een kunstgebit wilde verdronk waardoor Mutti het ging schaffen. Waarom niet de fik in het kamp dacht een andere snoodaard. Wedden dat dit Aylan 2.0 wordt?
Walgelijke vent. De boel in de fik steken om procedures te omzeilen en om snel richting NW Europa te komen en dan met zo'n reactie komen.
Was maar waar.
Schijnbaar is er toch genoeg geld over, als je na gaat dat in een tijd als deze nog ruimte is voor een pretpotje van 20 mld.
Kan de rekening niet gewoon naar China, of zeg ik nou iets geks?
Of naar de paus. Is hij niet de carnaval master mind? Het is altijd richting zuiden en nooit UP north.
#Oprutte zoals de wappies altijd zeggen!
De coronarekening? Waar moet die anders dan bij ons komen? Zoals Thatcher al zei: "There is no such thing as public money, there is only taxpayers' money."
Ach, hadden we Thatcher nog maar. De beste premier die het VK ooit gehad heeft en dan reken ik Churchill mee.
Stel je toch voor dat zij de Brexit had moeten onderhandelen...
Groenlinks.
Kots!
Toch weer over die asielzoekers beginnen. Je verwacht het niet!
Kots, kots....
@Paaldanseres | 09-09-20 | 18:56: Wanneer komt Braaksma aan het woord?
Niks ongekozen. Rutte heeft hiermee ingestemd.
De elite van NL, D, GB, DK, S, B, L etc. heeft minimaal een tweede huis in GR, I, E, PT, F.
Die vinden het prima dat het klootjesvolk geld stuurt naar het zuiden want Willem-Alexander en zijn hofhouding profiteren van de goede omstandigheden daar.
Dat bijvoorbeeld de Italianen voor 80% volledig eigenaar zijn van hun huis en geen hypotheek meer hebben maakt niets uit want de Noordelingen betalen wel, hahaha. En zo wordt Bram Splinter voor het gekkie gehouden, ja Geert Wilders Henkie van Ingrid is gewoon de voetveeg van onze elite. Het is de broedermoord in ons land. Ik zeg: laat die Italianen eerst hun steden, schilderijen, jachten, privézwembaden, Lamborghini's, voetballers, F1 stallen, modehuizen, filmstudio's etc etc verkopen en met dat geld hun staatsschulden betalen. Wij betalen ons suf aan de hypotheek. N.b.: de hypotheekmarkt in NL is 3x groot dan in Italië, drie keer zo groot, NL 17 miljoen en Italie 60 miljoen inwoners.... Rutte heeft zijn huiswerk goed gedaan voor de elite maar het volk is zijn voetveeg.
Je bent nog hun immense goudvoorraad vergeten.
@A333aan | 09-09-20 | 18:53: Inderdaad en dat ze al minimaal sinds de invoering van de Euro 25% belasting ontduiken op jaarbasis, dus het gaat hier om 100-en miljarden die de Tifosi zelf in hun zak hebben gestoken voor bunga bunga parties e.d. Ja ik snap die Italianen wel, maar die verrekte NL-ers niet die zich zo laten naaien.
Een gotspe ook, 4 minuten spreektijd.
Een herstelfonds voor een virus waarvan niemand nog weet hoe dit verder gaat verlopen maar de EU financiële planners hebben al een hypotheek voor Nederland genomen van 30 jaar met een ingangsdatum over 8 jaar. Als dit nog geen bewijs is dat echt alles rigged is dan weet ik het ook niet meer.
De Nederlanders verdienen dat. Ik zeg al 20 jaar dit is niet goed.
Wat een spagaat van Krol, ex kopstuk van de bejaardenpartij, die in Brussel wordt vertegenwoordigd door de felle pro-Europeaan Manders, lid van de PP (ook CDA en CU); en nu is Krol van PvT en is ie tegen meer Eu.
En nu weer het spagaat van 50 +. Van Otterloo zegt toch echt wat anders dan hun vertegenwoordiger in Brussel.
Over peuken gesproken... Hoe moet ik mijzelf nou naar de knoppen roken als een pakki shagg ,30GR, 7,30 kost..!!
Wil je nou van me af of niet..!!
Het schijnt dat roken goed is tegen Corona. Geen virus die kan opboksen tegen de rook van een peuk!
Koopt u ook altijd shag of sigaretten waarop staat: van Roken krijg je kanker of van roken ga je dood? De pakjes waarop staat van roken wordt je impotent koop ik voor de zekerheid nooit.
Tabakswaren zijn in Moldavië nog prima te betalen.
@Patje2011 | 09-09-20 | 18:52:
1 kind verder, dood ben ik nog niet, jaren niet GeneuQt...
Ik moet altijd lachen om die kerel die vertwijfeld naar zijn kruis kijkt... !!
Daarom moet er ook geld naar Frankrijk, hier betaal ik 13.20 voor dertig gram. Laat maar komen en bij voorbaat bedankt.
50 gram 13,30 euro....
Waar is de tijd dat een pakje javaanse jongens (50 g) met rizla blauw 1,95 kostte. Guldens, Hollandsche florijnen. Bleef er voor mij nog een stuiver over voor snoep....
Nog iets wat ik niet begrijp, yep dom geboren.
Eu onderhandelaars bestellen bij BioNtech en Pfizer 200 miljoen vaccin met een optie tot 500 miljoen stuks..
Verder lees ik dat elk eu land afzonderlijk, ook vaccin, s besteld elders.
(waarvan de werkzaamheid nog van moet worden aangetoond, dit terzijde)
Worden ze straks weer voor heel veel pleuro s in de verbrandingsoven gepleurd ?
O ja, toeval of niet, Biontech heeft overmorgen een
congres bij Goldman Sachs.
Doeiii
En wat als blijkt dat we op korte termijn de groepsimmuniteit hebben ?
@A333aan | 09-09-20 | 18:55: En wat als blijkt dat het virus sneller muteert dan wie dan ook ooit verwacht had en dat het vaccin maar voor 1 soort werkt?
Het gaat er niet om. Het volk moet gewoon goldmand het mes op de keel zetten. Zolang het volk het accepteert. Succes!
Nog nooit heeft een Nederlandse premier zoveel Nederlands geld weggegeven aan het buitenland En dat terwijl ons land zelf in een crisis zit.
@Pietneus | 09-09-20 | 18:49:
Er is geen geld genoeg. En we gaan de corona-crisis nog veel harder voelen. Een 2e lockdown zou helemaal desastreus zijn. Maar inderdaad Rutte gaat gewoon weer de verkiezingen winnen, dat is helaas wel waar
Piet Berbaar!
@NeedIsaymore? | 09-09-20 | 18:58: Neuh, Berbaar heeft humor.
@Patje2011 | 09-09-20 | 18:54: Nou nee, ik voorspel wat er ook gebeurt. Rutte gaat hierna uit de politiek en verhuisd naar het buitenland. Mark (Rutte) my words.
Nu al zin in de bijdrage van Baudet!
Even wat info: Het gaat goed met de euro, nadat dat steunfonds erdoor was. Beleggers vinden dat toch fijn, dat de EU zich garant stelde.
https://www.wisselkoers.nl/dollar
Zo zie je maar, je krijgt er ook wat voor terug, plus dat Italie bijvoorbeeld opeens veel goedkoper kan lenen op de kapitaalmarkt, wat ook weer scheelt in de ellende die we allemaal betalen, tenslotte.
En alweer een schuldenprobleem dat "opgelost" wordt met nog meer schulden. Ieder kind weet dat dat niet goed afloopt maar de politiek doet het gewoon.
Ja we gaan kijken naar Baudet terwijl het daar niet over gaat.
Mooi dat Italië weer goedkoper kan lenen. Was dat niet in eerste instantie het grote probleem? (samen met Griekenland)
Rutte moet m.i. niet de belangen behartigen van de beleggers maar de belangen van de Nederlandse burgers, nu en de toekomstige generaties.
Is de euro zo sterk of doet de dollar het slecht omdat de halve VS in de brand staan?
Mark Rutte dacht te scoren. Tegen de tijd dat de rekening betaald moet worden heeft hij allang een mooi baantje in Brussel. Daar deed hij het voor, niet voor de Italianen, niet voor ons, ook niet uit morele overwegingen. Nee, gewoon puur en alleen om zich in te kopen voor een baantje in Brussel. Ik mag hopen dat hij als hoofd personeelszaken bij Unilever eindigt omdat dat baantje in Brussel aan zijn neus voorbij gaat.
Hoe belangrijk kan één enkel baantje zijn... we praten over tientallen miljarden Euro... wat een ongelofelijk ego moeten zulke gasten toch hebben
Een miljard per jaar vanaf 2028. Klein bier.
Helemaal prima als daar nu de economie mee in stand gehouden kan worden.
Wilders gaat het hebben over "zielige oudjes die in de pis liggen te creperen". Wedden? En alles is "een grof schandaal".
@Beste_Landgenoten | 09-09-20 | 18:40:
en waarom ook niet. The 'opportunity costs' van een miljard per jaar zijn groot.
Ja "als". Maar dat miljard per jaar is tegen de tijd dat het 2028 is al lang een paar keer over de kop gegaan.
@Beste_Landgenoten | 09-09-20 | 18:40:
En massaimmigratie.
69 drumpiet en BL
Als u geld lapt met uw vrienden om te drinken dan bent u ook vast de persoon die vindt dat het tafeltje naast u ook lekker mee uit de pot kan drinken.
@witwas | 09-09-20 | 18:44:
U heeft een glazen bol?
@DrumPiet | 09-09-20 | 18:45:
U..??
@Patje2011 | 09-09-20 | 18:45:
Geen punt. Ik heb genoeg. En je kunt toch niet meer op dan genoeg
@Drumpiet 18:45 Gewoon extrapoleren van ervaringen uit het verleden. Griekenland alweer vergeten? Daar werd ook de verdriedubbelaar ingezet, en menig verkiezingsbelofte gebroken. Maar gelukkig is Aukje de Vries tegen op de pof leven: www.aukjedevries.nl/index.php/wie-is-...
Volgens mij komt die rekening bovenop de kosten om onze economie in stand te houden.
Klopt, ook de migranten gaan er van langs krijgen van Wilders.
Daar is dan geen leugen bij.
In 2028 zijn we allang uit de eu.
Denk dat Wilders I of anders Bosma I dit wel realiseert.
Tja, nadat Nederland als een citroentje is uitgeknepen, zal de EU de schil ook raspen. De rest wordt in China gebruikt.
Waarschijnlijk is Rutte voor de top nog even langs de Zavel in Brussel geleid en gewezen op het standbeeld van de graven van Egmont en Horne.
Lekker eten en achter je telefoon hangen. Stop daar eens mee.
Ik dacht dat we een kleine koopkrachtverbetering krijgen zo vlak voor de verkiezingen.
Wat is de invloed van dit hierop?
Niet voor de bevolking, maar voor de elite. Dit debat haalt niks uit. Totaal niks.
Zojuist ontvangen. Van het Noreply adres.
Beste ouder(s), verzorger(s),
Vandaag kregen we het bericht van een collega dat de uitslag van de test op Covid-19 positief was.
Op het moment dat de klachten nog mild waren is de betreffende docent naar huis gegaan en heeft zichzelf in quarantaine geplaatst en laten testen op het virus. Deze collega behoorde bij de personen van wie het testmateriaal zoek was geraakt bij de GGD en er opnieuw getest moest worden.
Het gaat de docent gelukkig weer goed en wanneer deze collega weer minimaal 24 uur klachtenvrij is, zullen de taken hervat worden.
De docent heeft geen contacten meer gehad met collega's of leerlingen sinds vorige week dinsdag, waardoor het risico voor haar en onze omgeving heel beperkt is gebleven. Daar zijn we blij mee.
Het leek ons goed deze informatie met u te delen, hoewel uw kind geen les heeft van de docent en niet in contact is geweest met deze collega. Meer informatie over de richtlijnen vindt u op deze website van de RIVM: lci.rivm.nl/informatie-contacten-pati...
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
P■■■■■■■
Locatiedirecteur
Goh, het komt echt door ons onbezonnen gedrag dat er meer besmette mensen zijn. Tenminste, positief getest worden...
Zet dit lekker op Facebook.
Een leven lang betalen. En dan elk jaar nog meer betalen. Leven het partijkartel!
Zinloos debat. EU gaat over het geld van NL.
Niet ons parlement.
Of het nou gaat om een bedrijf, een instelling, een land of een Europese Unie: als je teveel overhead/overheid hebt en te weinig werkvloer waar het geld verdiend wordt kan je niet concurreren en ga je failliet. Dan kan je als EU de geldpers op volle toeren laten draaien maar dat is slechts uitstel van executie.
2028?? Ach, dan heb ik alles op orde en mag de euro klappen wat mij betreft.
Even een reset niks verkeerds aan en die pensioenen? Hadden ze het maar beter voor zichzelf moeten regelen. Laat je pensioen afkopen en investeer zelf, lamballen.
Amerikaanse praktijken miko?
Wie de neuq is Aukje de Vries?!
Dijkhof wil er zijn vingers niet aan branden. Daarom bij het kartel 2e garnituur.
@Zwizalletju | 09-09-20 | 19:03: De tweede garnituur is de zogenaamde oppositie. Hou je binnen het kartel ogenschijnlijk de derde garnituur over. Maar zo werkt het niet in de politiek: lineair tellen. Niet te verwarren met de scheiding tussen (kabinet en je vertegenwoordiging in het parlement) (ik heb mijn hoofd eindelijk redelijk stil). De term is niet bipolariteit, maar praktisch gezien feitelijk net zo geschift.
Hoe je je eigen toezichthouder bent, qua regisseur. Geheugensteuntje: inderdaad Klaas Dijkhoff. Shit. Waarom mijn hoofdje me juist nu in de steek laat? Die tweedeling tussen wetgevende en uitvoerende macht. We hebben er in het Nederlands een woord voor. Fuck me.
@Hetkanverkeren | 09-09-20 | 19:43:
"Duaal stelsel".
Tsja, iemand moet het betalen, en wie beter dan den gewillige Needriglander? Die moppert misschien wel een beetje, maar bukt uiteindelijk toch wel zuchtend diep voorover, met beide handen de billen spreidend, om zich door een schaterlachende Rutte diep te laten nemen. Zonder spuug. En het Zuiden ligt heerlijk in een hangmatje siësta te vieren. Wie is er nu gek?
Geen probleem toch? Het volk betaald dat graag. Knielend en nederig zullen ze het kabinet steunen, door dik en dun.
Glas, Coke, Plas
Ik verwacht veel van de inbreng van macro-econoom Baudet.
Je beseft dat jij en jouw soort degenen zijn die ons met deze volstrekt onnodige rekening opzadelen?
Gelukkig is Aukje de Vries een zwaargewicht, letterlijk dan toch.
Lol!! En het stampvoeten van Wilders die weer over de ouderen in verzorgingshuizen en massaimmigratie begint.
Gaat het niet om. Dit is gewoon weer het volgende punt op een lange lijst van EU gerelateerde shit en dat wordt uitgemolken, terecht.
Er zullen in het debat speeches zijn waar ik het mee eens zal zijn en speeches waar ik het niet mee eens zal zijn, maar de uitslag ligt toch al vast.
Dus het zal mij allemaal aan mijn anus oxideren.
@DrumPiet | 09-09-20 | 18:43:
Sja, wie zijn eigen bevolking verwaarloost om geopolitiek op de triangel mogen mee te tikken kan dat natuurlijk verwachten. Stabiliseer eerst je eigen land en continent voordat je gaat toeteren naar buiten toe en dat doe je niet door jaarlijks ruim een miljoen handophouders waarvan een deel niet kan meekomen en een deel hier vijandig aan onze cultuur, religie en manier van leven is binnen te harken.
@DrumPiet | 09-09-20 | 18:43: Jij wilt ontkennen dat vooral de laatst genoemden een kostenpost is? Betaal je idealen gewoon uit je eigen portomonnee, klaploper. Ipv de ouderen van hun pensioen te beroven.
Zou het de moeite waard zijn om te volgen? De Eurofielen zullen het wel weer zo klein mogelijk maken.
Omtzigt legt het straks goed uit.
Niks mis met het herstelfonds. Is goed voor heel europa dus ook voor nederland.
Dit is echte de meest domme redenering van de dag. Door dit soort mensen gaat dit land dus kapot.
@Superindo | 09-09-20 | 18:34:
Tja aan de ene kant wel maar aan de andere kant hoor je een redenering dat als de economie in die siesta landen goed is dat resulteert in meer export vanuit de andere landen wat weer resulteert in een betere economie in Nederland.
@Dannyh1 | 09-09-20 | 18:36: We geven ze een miljard, ze kopen voor 100 miljoen in Nederland, en we maken er dan 10 miljoen winst op.
Je kunt het dan beter rechtstreeks in Nederland uitgeven, .lijkt me.
Klopt, maak niet uit wat het kost, is altijd goed!
Serieus....
Not sure if trolling...
Hadden we nog meer moeten geven! Was nog beter voor ons geweest.
@Superindo | 09-09-20 | 18:34:
Beste Superindo, deze @panthoseen is ook een van de trollen in het rijtje @Gullivercorana @kuifje-in-quarantaine.
@panthoseen heeft vanavond avonddienst. Zijn werktijd schat ik in van 18.00 uur tot laatste topic.......
Je kunt ook salarissen verhogen waardoor structureel binnenlandse uitgaven toenemen, andere landen in de EU stimuleren ook dmv belastingverlagingen, diverse bonussen etc binnenlandse uitgaven. Zo ongeveer elk land behalve Nederland...Nederland heeft geld liever aan het buitenland.
@Dannyh1 | 09-09-20 | 18:36: Is een soort van variant op de "broken window fallacy": www.investopedia.com/ask/answers/08/b...
@nope, dankjewel voor de heads-up.
@nobody62 | 09-09-20 | 18:55: Precies, hoe meer geld we aan Zuid-Europa geven, hoe rijker we worden. Dat heet Rutte-economics.
REAGEER OOK