Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

COVID LIVE - "GEEN GOEDE BERICHTEN"

+812 bruiloftsgasten op het bordes

bruiloften

Gaat fout. Ja oke oke oke. Er wordt heel heel veel getest. Files in de teststraten van Nederland, max. capaciteit GGD, en mensen uit Uithuizen die helemaal naar Westkapelle moeten rijden voor een wattenstaafje achter de oogbol. En oke oke het gaat niet om besmettingen, maar om IC-opnames en body counts. MAAR TOCH... De curve ziet er niet goed uit. De Blauwe Lijn gaat de verkeerde kant op. Bijna 5000 handenschuddende knuffelaars in 1 week. Want u bent te laks en te grapperhaus. Schrale troost: volgende week oudewijvenzomer, dus dan kunnen de ramen open in brandhaarden Amsterdam, 010 en Den Haag. Cijfers, stats & awesome grafiekjes weer bij Marino en Edwin. Op naar de dinsdagdip. Oant moarn.

NIET GOET

Social

Reaguursels

Inloggen

Was er maar een Corona-ademtest die je steeds weer zou kunnen gebruiken. Je meet ‘s ochtends thuis en bij groen is alles goed, bij rood mag je de deur niet uit. Om ervoor te zorgen dat je niet toch stiekem de deur uitgaat, moet er ook een zichtbaar device aan je oor hangen, dat aangeeft of je rood of groen bent. Een publiekelijk zichtbaar Coronaslotje. Op deze manier zal het virus uitsterven, want er is geen reproductiemogelijkheid.

Dit is het denkkader van het OMT en ook van hun verlengstuk het RedTeam (Marino en Edwin). De ademtest en signaaloorbel zijn er niet, dus luidt het credo: testen, traceren, isoleren. Een omslachtige methode voor hetzelfde doel: het virus laten uitsterven en geen positief getesten meer.

Ze denken niet aan andere strategieën. Is het virus door groepsimmuniteit (T-cel) al uitstervende? Kunnen we het virus inmiddels z’n door mutatie mildere gang laten gaan? Zijn er (preventieve) middelen en nieuwe behandelingen die ziekenhuisopname voorkomen of verkorten?
De continue nadruk op het aantal ‘besmettingen’ op basis van een krakkemikkige PCR-test en het gebrek aan alertheid op nieuwe inzichten is ernstig. Stop met testen-testen-testen-traceren-isoleren, want dat is onnodig, achterhaald en indammen tot nul is onhaalbaar. Het is enkel voer voor data-fetisjisten.

WatWeetIk | 08-09-20 | 09:20

Ik weet dat de meeste mensen de vingerst in de oren stoppen bij het horen van “vitamine D”..... maar hier toch even een leuk stukje van dr. John Campbell die een klinisch onderzoek hierna even haarfijn uit gaat leggen (en zich verwonderd afvraagd waarom de WHO hier niets mee doet (of beter:wil)....
youtu.be/V8Ks9fUh2k8

De echte klinische test is wat mij betreft oktober-maart wanneer de leveltjes vitamine D weer (te) laag worden bij velen. Ik voorzie dus wel degelijk ic-opname-toename, máár dus ook veel winst voor farmaceuten! En daar gaat het ten slotte om. Gegroet!

Rest In Privacy | 08-09-20 | 09:05

Gij zult bang blijven en onze spulletjes en praatjes kopen!

Stijl_Loos | 08-09-20 | 02:59

Zal tijd worden

Ragnar_Lodbrok | 08-09-20 | 01:26
-weggejorist-
Catelilia | 08-09-20 | 00:35

Wanneer krijgen Rutte, Grapperhaus en de Jonge nu éindelijk eens corona

bart2653 | 08-09-20 | 00:17

Ze zullen in Weesp wat meer moeten handen schudden en knuffelen, anders wordt het niks op de ranglijst.

Harry.Langezwaal | 07-09-20 | 23:43

- Jon Rappoport: The Virus that Wanted but could Not.
youtu.be/CzO9-kNAWeU

Iggy_Plop | 07-09-20 | 22:24

Op de IC’s gebeurt anders niets.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 21:59 | 4

@A333aan | 07-09-20 | 22:11: Ik bedoel onze medereaguurder ElvisisAlive die hieronder dit zegt: 'Een positieve PCR test wil niet zeggen dat iemand ziek is of dat men het virus kan doorgeven: dus stellen we de vraag wat meet de PCR test eigenlijk? Niets, de aanwezigheid van een stukje RNA.' En verder gaat het over de geschiedenis van de PCR-test. En die man die heb gelijk!

grietmetgroenefiets | 07-09-20 | 22:33
▼ 1 antwoord verborgen

2017-18;
900.000 Griepgevallen
9.500 doden.
Hoor je niemand over !

A333aan | 07-09-20 | 21:48 | 6

@FLP_du_Stok | 07-09-20 | 22:00: waar haal je dat uit ? 2de golf in de maak ?
Uit die halve die per ziekenhuis op de IC ligt ?
Misschien hier eens kijken ?
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
of daar ?
Kwatschkop !
Lullen en niet weten waar je t over hebt !

A333aan | 07-09-20 | 22:07

@A333aan | 07-09-20 | 22:07: daar = daar !
https://www.snpg.nl/wp-content/uploads/2018/10/infographic-RIVM-Griep-in-beeld-winter-2017-18.pdf

A333aan | 07-09-20 | 22:08
▼ 3 antwoorden verborgen

tijd om Nederland opnieuw in te delen, mensen die in paniek zijn en blijven in de ene helft van Nederland,en mensen die gewoon weer normaal gaan doen de andere helft.

Spychopaat | 07-09-20 | 21:46

Stop nou eens met deze corona berichten. Als ik dat wil horen zet ik wel op een willekeurig moment van de dag de tv of radio aan. Gegarandeerd corona nieuws!
Hebben jullie zelf ook wel eens getypt. Geen dagelijkse updates meer, alleen als er écht iets speciaals gebeurd is dat "nieuws". Ik ben coronamoe.

Timide_Aso | 07-09-20 | 21:44

Een positieve PCR test wil niet zeggen dat iemand ziek is of dat men het vierus kan doorgeven: dus stellen we de vraag wat meet de PCR test eigenlijk? Niets, de aanwezigheid van een stukje RNA.

Wist U dat de PCR test gemaakt werd op 21-jan-20 in Duitscland bij het Koch instituut op basis van de SARS COV genome data die men van 2003 beschikbaar had in de Gen data database (met wat technische wijzigingen) ? Dus niet van het huidige virus, wat dat is nergens ter werlend geisoleerd geweest (wat zou moeten volgens de gouden regels van de virologie i.e. Koch/Rivers postulaten) ? Dus wat testen we eigenlijk?
Ook twee andere zaken: a) PCR is een onderzoeks test, en die dient enkel om bij symptomen verder te testen b) PCR is een zeer gevoelige test en foute marges varieren van 36-85%. Zou U een beslissing nemen wanneer een test zo een foute marge heeft ??
Veel pseudo wetenschap ... virus niet geisoleerd, basis regels van wetenschap niet gevolgd, een test gebruken die ongeschik is om conclusies uit te trekken, de foute marge ... en dan conclusies trekken dat een positieve PCR een infectie is?? Zeker niet ! Totale bangmakerij en manipulatie !

ElvisIsAlive | 07-09-20 | 21:41 | 2

^^ Dit dus.

Je eigen kersenpit blijven gebruiken. De PCR-test is compleet waardeloos.

En de eerste tests (die zo schaars waren) van 2020 waren sowieso op basis van het sars-cov-1 virus.

De beste manier om dit "virus" uit de samenleving te verwijderen is dat niemand meer aan die testgekte meedoet.

cdriel | 07-09-20 | 22:23

Wel sneu al die nieuwe Gabberhouse party slachtoffer. Is Gabbertje al afgetreden?

revolte | 07-09-20 | 20:48

Trek nog maar ff een Cruzcampootje open hier in ES. *plop*

De Rennende Rukker | 07-09-20 | 20:40

Hoeveel positief geteste op hoeveel proefpersonen?
En waren dat mensen met klachten of random gekozen proefpersonen?

Hier kunnen we niets mee.

kloopindeslootjijook | 07-09-20 | 20:12 | 6

@Gulliver
*Percentage* getesten hebben we het over. Relatief vs. absoluut.

RichardBandler | 07-09-20 | 21:05

@Gulliver | 07-09-20 | 20:42: En die stijging begint in juli op het moment dat testen mogelijk werd voor wie dat maar wilde. Tot op dat moment werd er erg weinig getest. Weet je nog?

Lotus15 | 07-09-20 | 21:20

@Gulliver | 07-09-20 | 20:21: een voorbeeld van terugrekenen naar percentages op 4.40 minuut
youtu.be/c7PZDpiWuF4
Daarbij de maatregelen
Weliswaar Oostenrijkse cijfers maar ook daar al maanden niets aan de hand en de maatregelen hebben geen enkele relatie met het verloop van het percentage positieve testen.

Lotus15 | 07-09-20 | 22:17
▼ 3 antwoorden verborgen

En daaaaar gaat onze economie.
En bedankt he.

kloopindeslootjijook | 07-09-20 | 20:09 | 1

Och anders geven ze het weg aan het buitenland of halen ze nog meer buitenland naar hier. Hoe dan ook, u en ik hebben er toch niks aan. Het moet en zal kapot gemaakt worden.

Gandalph | 07-09-20 | 21:03

Ik dacht in het plaatje met Covid-besmettingen even het profiel van een Touretappe te zien. Een vlakke aanloop, dan een grote col van de buitencategorie, een mooie afdaling en tenslotte finish bergop! Zin in!

Zhukov | 07-09-20 | 19:57

Wat gaat er precies fout dan pritt?

Gen. Maximus | 07-09-20 | 19:35 | 4

Lijkt mijn vrouw wel. “Als jij het niet uit jezelf snapt, dan ga ik het niet uitleggen”

Rechtsdraaiend | 07-09-20 | 20:30

@Rechtsdraaiend | 07-09-20 | 20:30: En vervolgens hou je je mond, en gaat zij:"Ja zeg jij nou ook eens wat!"
Je muil kutwijf, je grote muil. Ik bedoel mond.

Iggy_Plop | 07-09-20 | 22:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ok dan ga je naar een plek "ergens" bij jou in de buurt, waar een grote tent staat met mensen geheel ingepakt die stokjes onder je hersenpan duwen.
Op die plek, die tent dus komt ook diegene, die zich niet lekker voelt en echt corona heeft, nadat hijzij ongeveer twee uur met open raampjes lekker aerosolen met corona heeft zitten uitademen, met open raampjes.
U die grieperig of allergisch is en zich toch laat testen is dan extra gevoelig en gaat, met open raampjes en met de aerosolen van het pak en de tent het risico lopen op besmetting. Ja dan kan je net zo goed naar een Grappenhaus eliteparty gaan.
Onderwijl baseert het Rivmdinges zijn gegevens oa op onderzoek in het rioolwater van Uw gemeente. Duh
Nah ik pas, wel het is bijna griep seizoen en verkouden worden we allemaal en nee ik ga lange Frans geen hand geven ook.

Theo-Pim-Riv | 07-09-20 | 19:13 | 1

Snel, doe nog een masker op!

Iggy_Plop | 07-09-20 | 22:30

Ik gauw geklikt omdat ik dacht dat de uitslag van een bergetappe van de Tour de France het topic zou zijn, helaas het is weer die k*t Covid die roet in het eten gooit.

Ingpe | 07-09-20 | 18:56 | 2

idd het lijkt erop, dat we richting categorie 1 gaan, straks zit je ondersteboven op je fiets met zure dikke benen omdat je het bordje van je tegenstander niet eerst leeggegeten hebt.

Theo-Pim-Riv | 07-09-20 | 19:15

Fust bier bij Tour De France: Bergtap.

Iggy_Plop | 07-09-20 | 22:31

Dit zegt me weer geen ene flikker.
Waar staat het aantal geteste personen en het het aantal besmettingen?
Dat wil ik weten.

LonelyWanker | 07-09-20 | 18:36 | 5

@LonelyWanker
Je kunt hier geen moer mee inderdaad.
Hoe groot was de totale testgroep?

kloopindeslootjijook | 07-09-20 | 20:14

Dan zoek je dat toch even op.
Alle cijfers staan bij het corona dashboard.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 20:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik lees dat Casablanca in lockdown gaat.
Dat is dan toch een heel stuk van Nederland en dat zie ik niet terug in de cijfers.

MistaRazista | 07-09-20 | 18:11 | 1

Nederlandse Marokkanen kunnen de harde euro’s van hun aow/ww/wia/zwartverdiend eventjes niet kwijt in Casablanca.
Daar wordt geen traantje om gelaten doorgaans, men ziet ze in Casablanca liever gaan dan komen.

Analia von Solmsch | 07-09-20 | 18:18

1- Volgens enkele verpleegsters die ik ken, was de paniek en volle IC's in ziekenhuizen groter in 2018 bij de griepgolf dan nu het geval is. Met plm 10.000 doden. Toen geen enkele ophef. Nada!
2- Weet iemand of de griepprik van verleden najaar, met daarin ook diverse corona-virussen, de testresultaten beinvloedt? Je mag toch aannemen dat je daarmee antistoffen hebt opgebouwd?

ceesreis | 07-09-20 | 18:00 | 19

Gaap

RichardBandler | 07-09-20 | 20:41

@RichardBandler | 07-09-20 | 20:41:

Op school wilde het leren ook al niet erg lukken zeker?
Tot je 18de op de kleuterschool gezeten en toen de Wahjong in voor de rest van je leven.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 20:45

Mijn IQ = 130. En ik heb wél inhoudelijk leren discussiëren op de Uni.

RichardBandler | 07-09-20 | 21:07
▼ 16 antwoorden verborgen

Slechts één manier om het virus terug te dringen: trachten te verhinderen dat CDA'ers nog trouwfeesten geven.

VampyreOfTimeMemory | 07-09-20 | 17:59 | 1

Of ze die feesten wel laten houden zodat wij veel rouwfeesten krijgen.

Premier Trutte | 07-09-20 | 18:23

Positieve geteste cases zijn minder relevant dan aantal ziekenhuisopnames, of nog specifieker IC opnames.
Dat schijnt nog steeds mee te vallen.

Gerf | 07-09-20 | 17:59 | 5

We hébben al groepsimmuniteit, want R_effectief < 1.

RichardBandler | 07-09-20 | 18:54

Probleem is wel dat men nu ook beter weet hoe er behandeld moet worden, waardoor de ziekenhuis en ic opnames minder zullen zijn. Dus ook dat is geen sluitende vergelijking.

elco485 | 07-09-20 | 18:59

Probleem noemt u dat ? :-)

RichardBandler | 07-09-20 | 19:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Situatie met betrekking tot testen op Aruba: vrijdag om 9 uur gebeld, 11 uur kon ik komen bij een vijftal heel vriendelijke dames, om 4 uur in de middag de uitslag (negatief) in de app. Veel dingen gaan hier moeilijk, maar dit was genieten!

Gele Beer | 07-09-20 | 17:58

Elk krantenbericht over Corona is één krantenbericht minder over iets dat de regering zou kunnen schaden. Even geen berichtjes meer over miljarden verslindende klimaat- en vluchtelingenprojectjes, dat doen we dan wel weer vanaf April 2021, als de stoeltjes opnieuw verdeeld worden naar model ons-kent-ons. En zo wordt de tijd overbrugd tot de verkiezingen, terwijl in Amerika de bom in November gaat barsten.

Gladiator Fap | 07-09-20 | 17:56

Volgens mij snapt niemand het meer. Is ook niet zo verwonderlijk met al die onbekendheid rondom prevalentie, ppv, npv enz. enz. Daar zijn hele opleidingen voor nodig. Een deel creëert het RIVM deze onbekendheid zelf omdat ze zaken niet willen melden, lijkt het. Ik denk niet dat het gaat om het niet kunnen. Dat strookt tegen iedere wetenschappelijke ethiek in. Bizar ook dat er rechtszaken nodig zijn om wetenschappelijke rauwe data kenbaar te maken.
De wetenschap achter al deze testen uitleggen is al rete moeilijk, en dan nog rechtszaken..... Dat krijg je moeilijk goed uitgelegd.
Nou ja over 10 jaar en wat WOB verzoeken komen we er wel. Ben benieuwd of GS terugkijkt naar eigen vermogen om dit te snappen. Zal er wel een "onthullende" Zembla uitzending komen bij het gezapige NOS die er nu niets van snapt en dan ook niet.
Ik ga in ieder geval veel geel poeder strooien in de lucht. Dan heb ik tenminste geen last van olifanten aan de deur (bron: Urbanus).

nobodiesunmighty | 07-09-20 | 17:34

Ik zie een causaal verband:
Des te meer Groen Lnks, des te meer Covid besmettingen.

Haberdoebas | 07-09-20 | 17:31 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
KoningMidas | 07-09-20 | 17:28 | 3

Niets aan de hand.

van heinde en verre | 07-09-20 | 17:26

hier is testen moeilijk ivm tekort en in Duitsland testen ze 1,2 miljoen per week en dat al vanaf april !

Trouwens zijn jullie vroeger al eens getest ?
Ik nooit .

DokterandersX | 07-09-20 | 17:21 | 4
-weggejorist-
KoningMidas | 07-09-20 | 17:30

Weer eentje die te dom is om te poepen.
In Duitsland staan de grootste pillenfabrieken van de wereld vandaar dat ze daar ook veel meer testcapaciteit hebben.
Je IQ is duidelijk nog nooit getest anders had je nu bij de Jostiband gezeten.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
KoningMidas | 07-09-20 | 17:17 | 1

Een compleet verkeerde graadmeter. Kijk naar het aantal ziekenhuisopnames of Intensive care-opnames. Niks aan de hand... doorlopen... terug naar het oude normaal...

videtur | 07-09-20 | 17:10 | 6

Omdat we nu willen voorkomen dat het weer uit de hand loopt. Als je gaat wachten totdat de ziekenhuisopnames e.d significant oplopen, zit je al erg dicht bij het punt dat het weer uit de hand gaat lopen en er weer een drastische lockdown nodig is. Een lockdown is veel belastender voor economie en alles dan de huidige maatregelen volhouden. Daarom wil men nu de boel proberen te beheersen.
Als ze dit nou ook meteen hadden gedaan in februari, was het allemaal minder erg geworden, maarja. Toen lag de aanvoer uit china al plat en wist men nog te weinig / was men nog te naïef.

elco485 | 07-09-20 | 19:07

We hebben al groepsimmuniteit en die neemt alleen maar verder toe. Dus er gaat helemaal NIETS meer toenemen, laat staan exponentieel.

RichardBandler | 07-09-20 | 19:14

@elco485 | 07-09-20 | 19:07: Ik ga er van uit dat men het aantal ziekenhuis- of ic-opnames niet anders is gaan meten... wat ik wel weet is dat er mbt het testen op het virus een aantal zaken zijn veranderd, waaronder het aantal... alleen dat al zou genoeg moeten zijn om geen uitspraken te doen over deze meetresultaten. Meer testen is meer positieve uitslagen... als ze nou met percentages zouden gaan werken, zou 't al een ander vehaal zijn....

videtur | 07-09-20 | 19:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Er gaat bijna niemand dood, komt bijna niemand meer op de IC maar toch doorgaan met het slopen van de economie en het verzieken van mensen hun pleziertjes, top.

Hunter S. Thompson | 07-09-20 | 17:08 | 9

@Nehemia | 07-09-20 | 18:23: Nederland doet daar ook aan mee. Zijn ze al vanaf 2018 mee bezig. Kan geen link posten maar zerohedge eu planning vaccination passport 2018 vind je het artikel en PowerPoint van de eu terug

Kingboulie | 07-09-20 | 19:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Ach ja, de vakanties zitten er weer op en de kiddies naar school. Allemaal weer snotteren en tijd om te testen. Test heeft foutmarge van 1,8% dus gek heh dat het oploopt.

Natte Washand | 07-09-20 | 17:06

Het.. interesseert... mij.. niet.

We zitten nu op zo'n 0.1% van de getallen waarvan ik denk dat het geoorloofd is om je economie totaal te slopen. Dus twee maal zoveel besmettingen betekent dat we op 0.2% bungelen. Het blijft totale waanzin.

KutFilosoof | 07-09-20 | 17:06 | 4

De economie zal sneller herstellen dan een coronapatient met milde verschijnselen.
Voor de lange termijn is het zelfs alleen maar gunstig dat er momenteel een hoop dor hout wordt weggesnoeid.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 20:55

Kees Lieve zegt wat anders.

RichardBandler | 07-09-20 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer de noodwet en het vaccin er zijn stopt de overheid met paniekzaaien.

Premier Trutte | 07-09-20 | 17:03 | 1

Dan hebben we geen overheid nodig. Vriend Adolf Hitler deed het ongeveer op de zelfde wijze, angst en een soort van "machtigingswetje", in 1933: effe de boel regelen. We krijgen dan een groepje "effe alles regelen" wappies in de regering (wat er zo'n beetje nu zit). Ik weet niet wie meer wappie is. Goeie test voor de grondwet. Es kijken of die het volhoudt.

nobodiesunmighty | 07-09-20 | 17:40

Als het zo door gaat zijn er volgend jaar rond deze tijd 28 miljoen personen besmet met covid-19. Maar dan nog steeds geen ziekenhuis opnamen en of IC meldingen. Dat klinkt en ziet er uit als een chronische defecte diagnose procedure.

rmstock | 07-09-20 | 16:58 | 4

@Premier Trutte | 07-09-20 | 17:05: da’s precies wattie bedoelt... zelfs dat zullen ze weten te spinnen... “meer mensen besmet dan aanwezig in bevolkingsregister!”

Ad Hominem Tu Quoque | 07-09-20 | 17:17

@Premier Trutte | 07-09-20 | 17:05: Ik weet niet hoe lang u al onder die steen ligt, maar we zitten al een tijdje rond de 18 miljoen. En met de continue aanwas van nieuwe tandartsen stevenen we hard af op de 20.

DeGoedeZaadgever | 07-09-20 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zit eens even die video te kijken daar bij NieuwNieuws in artikel Agressieve anti-NOS-demonstrant valt NieuwNieuws-verslaggeefster aan, en lig onder mijn stoel van het lachen om dat mens dat vanaf 1:04 geïnterviewd wordt. "In alle vaccins komt een chip, en dat wordt verbonden aan 5G en het werkt in twee richtingen en dan krijg je 6G". Rofl, hoe kom je erop.

Met_baard | 07-09-20 | 16:58 | 4

@rmstock | 07-09-20 | 17:04: Oh mijn hemel, nog erger. Dus zo komen de X-mensen in de wereld, door het coronavaccin?

Met_baard | 07-09-20 | 17:17

@Met_baard | 07-09-20 | 17:17: Dus een chip in het vaccin is niet mogelijk? En waarom de 1,5 meter die nergens op slaat, geen enkele medische onderbouwing heeft omdat aerosolen zich veel verder verspreiden dan 1,5 meter? En al die camera's overal hebben er natuurlijk ook niets mee te maken. Ik verneem graag uw mening.

Lupuslupus | 07-09-20 | 19:07

De fantasie van de wappies kent inderdaad geen grenzen.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 20:38
▼ 1 antwoord verborgen

Naar radio Bergeijk luister ik voorlopig ook niet meer. Mij te link.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:56 | 1

Kop op!

kloopindeslootjijook | 07-09-20 | 20:16

Dus als er nu bij 1 overledene ruim 800 mensen 'besmet' zijn, mag ik dan concluderen dat er in de tijd van 250 doden per dag er dus 200.000 besmettingen per dag waren, en iedereen inmiddels dus aan de beurt geweest is?

marcoplarco | 07-09-20 | 16:55 | 7

Dat serlogisch onderzoek was niet representatief, 3 maanden geleden en daarbij: niet iedereen die het had krijgt/hield de geteste antistoffen in het bloed. Onder voetballers bleek het op > 10% te liggen. En en deel is van zichzelf al immuun door de 10 andere immuun-mechanismes in het lichaam die meestal gewoon goed werken.

RichardBandler | 07-09-20 | 17:19

@RichardBandler | 07-09-20 | 17:19: Ik kan u vertellen dat er in de afgelopen 3 maanden niet veel gevallen bij zijn gekomen. Antistoffen lijkt vrijwel iedereen wel degelijk te krijgen. Ja, antistoffen zullen na enige tijd (zeg 3-6 maanden) verdwijnen, maar in eind mei/begin juni was dat nog niet echt een issue. Dat het bij bepaalde groepen hoger ligt lijkt me logisch ja. Verpleeghuis Beth Shalom verloor 20% van haar inwoners, daar lag het dus wat boven de 5.5%. In Groningen zul je zien dat het weer lager ligt.

Die 5.5% is behoorlijk in lijn met andere landen en met de sterfte die we gezien hebben. Die ijsberg van enorme hoeveelheden mensen die het al gehad zouden hebben horen we al sinds februari - maar er is alleen maar meer bewijs bijgekomen dat die niet bestaat.

Geloof het of niet, tweede golf komt, en als er veel ouderen getroffen worden dan gaan er daar ook veel van dood. Ook microvasculaire aandoeningen in alle leeftijdsgroepen zullen dan toenemen... dat u 'klaar bent' met het virus wil niet zeggen dat het virus ook klaar is met ons.

Blasfemie | 07-09-20 | 19:29

Neen, zie bv. het Corona antibodies artikel in de NY Times.

Daarbij komt, als we naar uitdooffactor R_effectief kijken (al onder de 1), dat je de populatie eigenlijk in meerdere groepen moet delen. De meer sociaal actieven vs de rest. Juist in de 1e groep zal relatief meer het al hebben gekregen en juist die groep bepaalt het grootste deel van de verspreiding, waardoor het extra snel uitdooft zonder dat de hele populatie het gehad moet hebben.

RichardBandler | 07-09-20 | 19:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Het aantal besmettingen loopt op omdat er meer gecontroleerd word. Maar hoeveel mensen zijn ook daadwerkelijk ziek geworden? Het aantal opnames in ziekenhuizen/IC's neemt zo te zien namelijk niet toe. Stel we zouden iedereen controleren op bijvoorbeeld het influenzavirus, hoeveel besmettingen zou dat opleveren? Gewoon een open vraag en niet bedoeld om de ernst van covid19 te bagatelliseren.

decaliter | 07-09-20 | 16:54 | 7

@Blasfemie | 07-09-20 | 17:06:
Van de mensen met een dubbele longontsteking komt zonder corona, zo'n 35.000 op de ic.... Best wel veel.

toetssteen | 07-09-20 | 17:33

Stel we zouden iedereen testen op IQ...
Hoeveel domme mensen zouden er dan bij komen per dag?

weet-ik-veel | 07-09-20 | 19:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Maak es een poll of er een 2de lockdown komt ?

oldskoolhollander | 07-09-20 | 16:51 | 4

Tis niet de vraag of die er komt, de vraag is slechts hoe ernstig de gebruikelijke verdachten vrezen dat de macht taant die het virus ze bracht.
Een 2e lockdown is een paardenmiddel om die invloed terug te grijpen, toch is dat niet ondenkbaar wanneer demense zonder toestemming verder willen met hun leven.

Jan Passant mk2 | 07-09-20 | 16:57

@Papa Jones | 07-09-20 | 16:55: Zeggen dat je vooral samen verstandig moet zijn, omdat we het met zijn allen moeten doen.

Nuchternederland | 07-09-20 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik mis is het aantal hersteldmeldingen (net zoals bij je baas). Het aantal besmettingen minus het aantal doden geeft toch de mensen die hersteld zijn? Ik kan dat dus niet eenvoudig vinden bij RIVM

Mayan | 07-09-20 | 16:50 | 1

Geen nieuws is goed nieuws...

RichardBandler | 07-09-20 | 19:15

% positief geteste mensen tov geteste mensen is nu 2,2... en daalt al 3 weken op rij

wijnvlek | 07-09-20 | 16:48 | 2

Meer mensen raken verkouden (seizoen) en laten zich dus testen. Die testen dus negatief. En dus daalt dat percentage. Ligt volledig in de lijn der verwachtingen.

42 | 07-09-20 | 16:51

@42 | 07-09-20 | 16:51: Dat gaat nog chaos geven. Zo rond week 40 tot 48 is de piek van Rhinovirus (verkoudheid) - allemaal testen? Straks HEBT jij de KARONA.

harry21 | 07-09-20 | 18:15

Zo knetterbek van die ontkenners en viruswaazin guru's. Ongelofelijk.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:46 | 4

Wappie

MathiasRots | 07-09-20 | 17:57

Ik word ook knettergek van die economische ramp-ontkenners en de mensen die waanzinnig bang zijn gemaakt voor dit virusje.

RichardBandler | 07-09-20 | 19:17
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
RichardBandler | 07-09-20 | 16:45 | 1
-weggejorist-
gebakkenzuchten | 07-09-20 | 16:44 | 1

Lieve mensen, stop aub met paniek zaaien met onzin cijfers. Corona is zeker heel erg ververelend voor een klein deel van de maatschappij, want nu sterver ze eerder ipv. later aan longkanker of een harstilstand. Maar Corona gaat hier al bijna één jaar rond waarbij de ergste pieken al lang achter de rug zijn. Hoeveel mensen er in het ziekenhuis en de IC worden opgenomen zijn namelijk wel relevante cijfers én die zijn ontzettend laag!

Fedor Emelianenko | 07-09-20 | 16:41 | 8

@Papa Jones | 07-09-20 | 16:53: Vooral veel jongere mensen. En ouderen zijn voorzichtiger geworden.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:57

Geen zorgen, ziekenhuisopnames komen vanzelf weer

Blasfemie | 07-09-20 | 17:00

@ruudvangeelen | 07-09-20 | 16:48: Dat wordt al enkele maanden gezegd;
komt over 2 weken maar eens kijken....
En ik maar kijken, kijken, kijken..... nada, wappie.

A333aan | 07-09-20 | 21:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Twee weken geleden toen het nog zo fokking hot was liep ik door m'n stad en wat bleek: het stikte van de nieuwe studenten. Die ene week van het jaar die speciaal voor studenten is ingericht; is dit jaar anders. Prima; ze zaten allemaal netjes in een kring, voldoende afstand en een flesje water erbij. Ik was verbaasd. In mijn tijd was ik dezelfde tijd allang dronken, maar goed, ook ik maak fouten.
.
Een paar uur later zeg 23:00 in de avond komen we terug van een prima avondje terrassen, bieren en eten lopen we weer door het park (een van de vele). En ja hoor ... ze zitten er nog. Maar de aantallen zijn verviervoudigd. Ook de afstand die er was, is er niet meer. Er worden handen geschud, gezoend, gefeest en gezopen. Veel gezopen. De speciale glasbakken puilen uit en wij besluiten om maar gewoon naar huis te gaan en hopen het beste voor de directe familie van deze studenten.
.
Twee weken later. Besmettingen toegenomen in Rotterdam, Nijmegen, Maastricht, Amsterdam.......
.
Waar was die handhaving?

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:41 | 2

Zolang de IC's het aankunnen is het opzich prima toch? Groepsimmuniteit moeten we hebben van Jaapie, en die komt er zo wel.

harry21 | 07-09-20 | 18:17

Handhaving? Niet voor diefstal, niet voor geweld, niet voor of tegen de Rona.
In het kader van de inclusiviteit. Of eerder exclusiviteit.

Iggy_Plop | 07-09-20 | 22:42

Doet GS nu mee met het paniekzaaien ??

Professor Carl James Heneghan, University of Oxford, zegt dat het massaal testen van de bevolking de enige reden kan zijn van het (zogenaamd) stijgende aantal besmettingen. Een aanzienlijk deel van die zogenaamde ‘besmette’ mensen zijn helemaal niet (meer) infectueus, en hebben zelfs geen Covid-19 gehad.

Het aantal doden en in het ziekenhuis opgenomen mensen blijft ondanks die ‘toename’ van besmettingen namelijk overal stabiel en extreem laag.

M13 | 07-09-20 | 16:38 | 2

Klopt. Langzaam worden ze ook blauw en muteren ze in smurfen.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:41

Er zijn net zo veel mensen in Nederland officieel dood gegaan aan de hittegolf van twee weken terug, dan aan Covid sinds medio april. In UK, Ierland, Nederland, Belgie, Spanje, Frankrijk en Duitsland schrijven medisch specialisten al weken brandbrieven aan hun overheden om te stoppen.

HetGewoneNormaal | 07-09-20 | 16:54

Het aantal besmettingen is wel belangrijk voor de Kudde-Immuniteit! Is dit geen goed nieuws? Zolang die IC opnames een beetje in toom blijven is dit prachtig nieuws.

haddem | 07-09-20 | 16:38 | 2

Zo lang het tot < 40 jaar is. En dan nog is het russisch roulette.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:42

Russische roulette met een magazijn van 15000 kogels met maar één kogel ergens ertussen...

RichardBandler | 07-09-20 | 16:57

Waarom die fixatie op deze specifieke ziekte?
Er sterven dagelijks gemiddeld 450 mensen.
Dit zijn de meest voorkomende doodsoorzaken:
www.volksgezondheidenzorg.info/rangli...
We gaan toch ook niet elke dag het aantal zelfmoorden of hartaanvallen vermelden op het nieuws?

keestelpro | 07-09-20 | 16:34 | 15
▼ 12 antwoorden verborgen

Zolang er geen betrouwbare tests zijn waarmee men zelf kan testen en dus zelf de uitslag kan zien, geloof ik al die getallen niet. Beetje TE vreemd dat een half jaar geleden heel veel mensen ziek en dood gingen van corona en nu niemand.

Watmaakthetuitdan | 07-09-20 | 16:33 | 4

Er komt nooit een goede zelftest. Is er ook niet voor kanker, gelooft u daar ook niet in?

Blasfemie | 07-09-20 | 17:01

Juust

Natte Washand | 07-09-20 | 17:03
▼ 1 antwoord verborgen

De ene besmetting is de andere niet. De meeste mensen hebben nergens last van, maar als je pech hebt ga je er toch aan onderdoor.

Hoeveel mensen zijn echt ernstig ziek, daar gaat het om.

omwenteling | 07-09-20 | 16:32

Sweden, actuele cijfers: ACTIVE CASES 57.391

Currently Infected Patients,
57.378 (100%) in Mild Condition
13 (0%) Serious or Critical

Bron: www.worldometers.info/coronavirus/cou...

Tijd voor paniekzaaierij nu, want nul procent van de patiënten is in kritieke toestand!!!

me,myself and IK | 07-09-20 | 16:32

Het lijkt wel oorlog!

Naall | 07-09-20 | 16:29

31 IC-bedden in 79 ziekenhuizen. Dus 0,3 coronapatiënt op een IC-bed per ziekenhuis. PANIEK!

Gräf&Stift | 07-09-20 | 16:29 | 2

Nee hoor. Niet zolang we ons een beetje aan de regels houden.

Papa Jones | 07-09-20 | 16:31

@Papa Jones | 07-09-20 | 16:31:
"Het is niet duidelijk wie de 14 miljoen euro moet gaan betalen die voor corona ingerichte noodhospitalen in Rotterdam Ahoy en het MECC in Maastricht hebben gekost. In beide ziekenhuizen heeft uiteindelijk geen patiënt gelegen".

Lupuslupus | 07-09-20 | 19:13

Zucht. Ze hebben het nog steeds bijna alleen over het totaal aantal positieve uitslagen van de PCR test. Nog steeds.

Het lijkt onderhand meer op een alzheimerepidemie.

dihydrogenmonoxide | 07-09-20 | 16:28 | 3

Idd. Het is puur en alleen positieve tests. Iets wat letterlijk helemaal niks zegt. Enige wat besmettingen gaat remmen is.. euhm.. een vaccin? Ja. En dat is precies wat de overheid straks wil gaan verplichten met de corona-wet.

SanderEvers | 07-09-20 | 16:41

@SanderEvers | 07-09-20 | 16:41: "Iets wat letterlijk helemaal niks zegt."
Onzin. Een PCR test is prima, in 98% van de gevallen zijn een week tot twee weken later in bloed antistoffen aanwezig. Dat wil zeggen: besmetting.

Frau_Ferkel | 07-09-20 | 16:48

@Frau_Ferkel | 07-09-20 | 16:48: Het gaat er om dat u alleen kunt vergelijken als u dezelfde steekproef neemt. Een stijging van ruim 10% tegen ruim 20% meer testen uitgevoerd, is effectief een daling van het aantal besmettingen. Als alle andere indicatoren niet veranderen (doden, ziekenhuisopnames), dan is het niet logisch om te veronderstellen dat het totaal aantal echte besmettingen echt toe neemt. Het is nu al sinds 1 juli een goed-nieuws show qua cijfers, maar toch praten we nog steeds over apps, vaccins en spoedwetten. Waarom?

HetGewoneNormaal | 07-09-20 | 17:11

Het aantal besmettingen is niet interessant. Hoeveel komen er in het ziekenhuis terecht? Hoeveel op de IC?

We laten allemaal winden. Maar degene die de was doet vind alleen de natte winden die remsporen achterlaten interessant. Degene die hun broek volkakken, daar kan niemand verder nog wat mee...

Fanshitter | 07-09-20 | 16:27 | 3

Vindt

Fanshitter | 07-09-20 | 16:28

Beeldende metafoor, amice.

zwaaropdehand | 07-09-20 | 16:31

Tijd voor een kontkapje!

HetGewoneNormaal | 07-09-20 | 17:12

Keer de lock-down om!

'Bescherm diegene die het nodig hebben, laat de rest van de populatie vrij bewegen zodat de ziekte zich natuurlijk kan verspreiden. Het zal op termijn het virus verzwakken. Laten we … evolueren naar een wetenschappelijk-kritische analyse zonder taboes en durven kiezen voor een omgekeerde lockdown. Het nul-risico bestaat niet, laten we met Sars-Cov-2 op een gezonde manier samenleven.’

www.wyniasweek.nl/regering-dit-is-uw-...

keestelpro | 07-09-20 | 16:26 | 1

Dat is te simplistisch gedacht, vindt men... :P

RichardBandler | 07-09-20 | 19:18

Geen extra deaude doden en 31 personen vanwege covid-19 op de ic, 2 minder dan op zondag, en 109 op reguliere ziekenhuisafdelingen, 4 meer dan een dag eerder.

Dit vind ik belangrijk om te weten.

Dit is bijna allemaal vakantievirus trouwens. Geen duidelijke haarden.

sjef-van-iekel | 07-09-20 | 16:24 | 4

@Oromis | 07-09-20 | 16:28: Dat is zeker winst. Maar over een paar maanden zijn de behandelingen nog beter. Dus even wachten.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:32

@Oromis | 07-09-20 | 16:28: voor mijn oudjes en omaatje van bijna 100 maak ik me wel zorgen hoor. Verder niet echt.

Enige waar ik bang voor ben is mijn vakantie voor volgend jaar of die doorgaat.

sjef-van-iekel | 07-09-20 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Alsof testen helpt. Ze hebben iets van symptomen. Daarom laat men zich testen. Blijf gewoon 2 weken thuis.

sjef-van-iekel | 07-09-20 | 16:26

Tja sorry. Toch?

NanoTube | 07-09-20 | 16:23

Het valt me op dat het telkens weer de grote steden zijn waar de meeste gevallen zitten. Volgens mij begint het zo langzamerhand wel tijd te worden om grote steden gewoon te verbieden.

obominotie | 07-09-20 | 16:22 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Bring out your dead, RIVM. Voor minder doen we het niet.

kapoerewiet | 07-09-20 | 16:22 | 2

Altijd cynisch, die kapoerewiet. Lach jij wel eens?

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:58

Dat doet me denken aan die grote negert met zijn doodsklok in 'The Stand".

Nehemia | 07-09-20 | 18:17

Willen we meer of minder bruiloftsgasten?

Graftak | 07-09-20 | 16:20

Deze cijfers sec zeggen helemaal niets. Wat ik mmis is het aantal geteste personen. Als je ontwikkeling van de pandemie wil volgen, zeggen nominaal aantal positieve gevallen helemaal niets. Het gaat om het percentage van positieve gevallen ten opzicht van het aantal geteste personen. Als dat percentagen daalt is de pandemie op zijn retour, als het percentae stijgt kan hij stijgend zijn. Maar dan alleen als er breder getest wordt, dus niet alleen als er zwaar zieke mensen getest worden, dan wet je dat het aantal positief geteste personen zal toenemen. Daarom moet er veel, heel veel meer getest worden en dan kijken of het percentage postief stijgt of daalt van deze testen. Dit si gewoon een rijtje cijfers waar je helemaal geen beleid op kan maken.

Nebuchednezzar | 07-09-20 | 16:19 | 7

@42 | 07-09-20 | 16:24: je krijgt dan nominaal meer positief geteste personen, daarom zegt dat niets. Maar percentueel zou je juist minder kunnen krijgen (of ook meer - en dat is dan geen goed nieuws) en dat zou dus beteken dat hij op zijn reour is. Wordt tijd dat de Jonge, het RIVM en Rutte zich laten bijstaan met een paar mathematische statistici.

Nebuchednezzar | 07-09-20 | 16:36

@Nebuchednezzar | 07-09-20 | 16:36: Klopt op zich. Het probleem is alleen dat de criteria wanneer men getest werd voortdurend is opgerekt. En niet op een statistisch verantwoorde manier. Men deed het niet voor de cijfertjes. En dus begin je met waardeloze data. Garbage in, garbage out. Daar gaat zelfs de beste statistici niets aan kunnen veranderen helaas...

42 | 07-09-20 | 16:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat ik weinig terugzie in de discussies hier, is dat poli's nogal wat ex-Corona-lijders te verwerken krijgen, die nog steeds klachten hebben. Dat is een behoorlijke aanslag op de ziekenhuiscapaciteit.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:18 | 8

15.000 zei je eergisteren. Zonder bronvermelding. Waar is die bron?
Gaat eens met je billetjes bloot? Laat dat aarsgat waar je dat cijfer vandaan hebt eens zien?

Stormageddon | 07-09-20 | 16:47

Hoeveel zijn dat er ? En waren die er ook na griep ? En hoeveel komen erbij nu men weet welke medicijnen kunnen helpen ?

RichardBandler | 07-09-20 | 16:54

@letopuwzaak | 07-09-20 | 16:37: Precies, dat schijnen veel mensen niet te beseffen. Maar je moet verder vooruit kijken.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 17:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Convid al met al toch een behoorlijke mediacratie fail qua vaccin marketing ondanks de honderden miljoenen aan 'investering';
-
I recently examined nearly twenty thousand charitable grants the Gates Foundation had made through the end of June and found more than $250 million going toward journalism. Recipients included news operations like the BBC, NBC, Al Jazeera, ProPublica, National Journal, The Guardian, Univision, Medium, the Financial Times, The Atlantic, the Texas Tribune, Gannett, Washington Monthly, Le Monde, and the Center for Investigative Reporting; charitable organizations affiliated with news outlets, like BBC Media Action and the New York Times’ Neediest Cases Fund; media companies such as Participant, whose documentary Waiting for “Superman” supports Gates’s agenda on charter schools; journalistic organizations such as the Pulitzer Center on Crisis Reporting, the National Press Foundation, and the International Center for Journalists; and a variety of other groups creating news content or working on journalism, such as the Leo Burnett Company, an ad agency that Gates commissioned to create a “news site” to promote the success of aid groups. In some cases, recipients say they distributed part of the funding as subgrants to other journalistic organizations—which makes it difficult to see the full picture of Gates’s funding into the fourth estate.
-
www.cjr.org/criticism/gates-foundatio...
www.gatesfoundation.org/How-We-Work/Q...

HdJ | 07-09-20 | 16:16 | 2

Geeft je wel te denken, als we dat nog niet deden.

Gele Beer | 07-09-20 | 16:17

Als je in die onderste link in het zoekveld 'Netherlands' invoert kun je zien dat Gates in Nederland plus minus 150 projecten mede financiert.

Nehemia | 07-09-20 | 19:10

Markant dat er zo weinig klimaatalarm geslagen wordt tegenwoordig.

Tot het design-virus van de Chinese Communistische Partij zich mengde in de verkiezingen van 2020, was er iedere week een Greta op TV. Met doemberichten. How Dare You!
Alle gewone burgers stonden in de beklaagdenbank! Slechts een enkele mafklapper nam dat serieus.

Dat werd wel anders met de denderende entree van het killervirus. Daar helpen geen mildheid of genade tegen. Niet voor de doelgroep. Wie in het openbaar niezen moet kijkt voorzichtig om zich heen of de politie al gebeld wordt.

Jan Passant mk2 | 07-09-20 | 16:15 | 3

Oh, het is toch een complot.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:19

Hoi Max

Jan Passant mk2 | 07-09-20 | 16:20

"het design-virus van de Chinese Communistische Partij"
Heeft U daar een betrouwbare bron voor? Ik ben benieuwd.

Frau_Ferkel | 07-09-20 | 17:02

Als je voor een reset bent van de economie is dit geweldig nieuws. Ik kan hier alleen maar heel triest van worden. Als deze trend zich voortzet kan straks 40% van de economie zoals wij die kende in de prullenbak.

pibasso | 07-09-20 | 16:14 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Ze worden steeds gekker hé.

zwartzondersuiker | 07-09-20 | 16:12

Bedoelt ie niet oplossing?

Naall | 07-09-20 | 16:15

Die Tedros is nog gekker dan Mohammed Saïd al-Sahaf.

Nehemia | 07-09-20 | 18:08

Zaterdagavond rond een uurtje 23:30u liep het in Amsterdam ook weer bomvol met Sjonnies, Priscilla's, Samatha's, 6 lagen make-up, toeterende Ali's en Achmed's. Redelijk verdacht als alle clubs dicht zouden moeten zitten. Maarja er wordt toch niet gehandhaafd, zo'n motordiender die rustig langs een groep van 50 personen rijdt en niets zegt.

Ik bedoel als je je niet aan de regels hoeft te houden, maak dan geen regels.

Trouwens die feestjes van D*sco D*lly stonden al in de krant, maar heb nog wel een tip voor de Esc*p*: doe je achterdeur dicht zodat niet iedereen vanaf de straat kan zien dat je dansvloer gewoon ouderwets vol staat.

FrikandellenEdje | 07-09-20 | 16:09 | 5

@Gele Beer | 07-09-20 | 16:18: Ik observeer het slechts vanuit mijn (zolder)raam. En houd buiten netjes afstand. Als enige, dat wel.

FrikandellenEdje | 07-09-20 | 16:28

Zelfs al ga ik niet: toch bedankt voor de tip. (langlang niet geweest)

Iggy_Plop | 07-09-20 | 22:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig kan de GGD dankzij de Hugo-app, en dankzij de door Hugo opgeschaalde testcapaciteit zeer snel op nieuwe uitbraken inspelen. Wat een geweldige man met oog voor prioriteiten!

obominotie | 07-09-20 | 16:09

@Ronaldo, je doet iets goed gezien wat schuimbekkende wappiereacties hieronder. Ga zo door!

Één tip: bespaar je de moeite een volgend topic op te leuken met ironische opmerkingen over de toegenomen aantallen tests en lage IC-opnames/body counts; de wappies zouden sans ironie hieruit weer destilleren dat ze legitiem de specificiteit van de RT-PCR dramatisch mogen onderschatten, dat ze populatiekarakeristieken van de besmette populatie niet mee hoeven wegen bij hospitalisatiegraad en mortaliteit, etcetera, enzovoorts, en meer bullshit.

Ik ga nu verder met reaguursels lezen, stilzwijgend genieten met popcorn op schoot, en tussendoor even zwaaien naar @Gulliver, @Kuifje-naar-Brussel, @Papa Jones en consorten.

Wetenschopper | 07-09-20 | 16:07 | 6

Wappie !

A333aan | 07-09-20 | 16:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Vandaag 0 doden aan Carona en 300 doden gem. elke dag aan hart en vaatziekten.
Laat je niet gek maken door die ophitsers die het doen voor de kijkcijfers

jack_gouda | 07-09-20 | 16:05 | 5
-weggejorist-
Vitale-Reaguurder | 07-09-20 | 16:36
-weggejorist-
Vitale-Reaguurder | 07-09-20 | 16:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat mij vooral opval , is dat er sinds ik leef nog nooit getest ben geweest op welk virus dan ook nog nooit en ik loop wat jaartjes mee .

De testen die er nu zijn is besmetting en geen IC of overleden niets van dat enkel maar minder van dat.

Ook de mensen die er aan overleden zijn is vervelend , maar kort door de bocht genomen de zwakkere , want het waren mensen met al aandoeningen en de mensen die zogenaamd gezond waren hadden eigenlijk ook al wat onder de leden hoe vervelend voor na bestaande dan ook .

Ik begin er steeds meer het idee te krijgen dat de regeringen er op een of andere manier misbruik gaan of al maken ervan , maar ja wie weet het ?

Terug komend niemand is getest op wat voor soort griep dan ook niemand !

DokterandersX | 07-09-20 | 16:02 | 1

Ook goeie morgen.

piloot47 | 07-09-20 | 16:07

Updaatje;
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

A333aan | 07-09-20 | 16:02

Trouwens, 5000 in 1 week, dat schiet al lekker op. 17 miljoen / 5000 per week = 3400 weken / 52 = maar 65 jaar. Heee, dat is onze 'oude' AOW leeftijd. (Die ze ons ook al afgegrappehaust hebben)

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:59
-weggejorist-
Pietneus | 07-09-20 | 15:58

Ik heb het al gehad, mijn ouders hebben het al gehad, mijn collega's hebben het al gehad en mijn buren hebben het al gehad. Waar wachten we op? Gooi de boel weer open!

heldheino | 07-09-20 | 15:58 | 2

ik heb het nog niet gehad..
uche

wilmeister00 | 07-09-20 | 16:08

Quarantaine is voor zieke mensen; lockdown is voor gevangenen.

Iggy_Plop | 07-09-20 | 22:49

Dat social distancing en thuiswerken heeft er voor gezorgd dat de griep nauwelijks toesloeg, en dat hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging veel minder vaak voorkwam. Ook het aantal ongelukken met teveel drank op, liep fors terug.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:58 | 9

Ja, de angstzaai campagne heeft gewerkt. Hoera !

RichardBandler | 07-09-20 | 16:28

@42 | 07-09-20 | 16:07: een griepgolf van 2.5 week. Nog nooit vertoond in 5000 jaar, maar in 2020 wel. Right

Stevo365 | 07-09-20 | 16:44
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
watergeus | 07-09-20 | 15:56 | 3

Iedereen aan de tiet ook al helpt het niet!

Naall | 07-09-20 | 15:56 | 1

het helpt wel tegen de ziekte van Pfeiffer

small_town_dude | 07-09-20 | 16:07

Kijk eens naar de hartbrekende Documentaire Perspectives on the Pandemic - The (Undercover) Epicenter Nurse (12May2020) www.youtube.com/watch?v=UIDsKdeFOmQ en je Weet dan dat Elmhurst` Hospital' NY al die tijd op Elmstreet gelegen is geweest. Cuomo heeft gewoon het straatnaam bordje laten verwijderen voordat de pandemic begon.

rmstock | 07-09-20 | 15:56

Vind het zo ondertussen een heel vreemd verhaal worden. Tenzij de toename alleen verklaart kan worden omdat er nu wel getest wordt en toen niet. Want het aantal ziekenhuis opnamen stijgt nauwelijks:
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...

Der Schnitzeljäger | 07-09-20 | 15:56 | 14

@PureYak | 07-09-20 | 16:54: De afweging tussen besmettingsgevaar en economische schade is precies het vraagstuk waar iedere regering op dit moment mee zit. En die komen er al niet uit, met alle experts aan hun zijde. Ik heb niet de illusie dat ik in m'n eentje daar wel een fatsoenlijk oordeel over kan vellen..

42 | 07-09-20 | 17:00

@PureYak | 07-09-20 | 16:54: Lees eens wat er in westerse steden en staten gebeurde waar men zich niet aan regels hield, of waar simpelweg geen regels waren. Texas is een interessante case.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 17:04

@42
De externe expertgroep die daar van de week iets over zei, is totaal niet serieus genomen. Daarnaast kunt u de berekeningen van een zekere verzekeringsarts wellicht eens Goegeloeren.

RichardBandler | 07-09-20 | 19:11
▼ 11 antwoorden verborgen

Vol op de angst rem. Uitstel van verkiezingen Het kartel staat er niet best voor in de peilingen.

www.wyniasweek.nl/regering-dit-is-uw-...

Ik deel wynias mening niet dat het Corona angst is of dat de politiek blind is. Ik denk dat de maatregelen van het kabinet niets meer is dan een middel om meer macht te vergaren en besluiten en wetten er snel door te drukken voor meer Macht naar Brussel, meer mogelijkheden om burgers te controleren en te knechten. Het is allemaal eerder gebeurd. Meerdere malen.
En Het probleem. Dat blijft.

Carlos_I | 07-09-20 | 15:55 | 7

@pibasso | 07-09-20 | 16:16: inderdaad pentagram, ben daar nog niet helemaal over en. uit. In ieder geval gaat de mobiel de avonds uitgeschakeld in die Blechtrommel. Baat het niet dan schaadt het ook niet.

Carlos_I | 07-09-20 | 17:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat betekent dat er héél véél gemeentes zijn met 0 geïnfecteerden, 0 ziekenhuis opnames.
Zoals hier Gemeente Sittard - Geleen (94.000 inw.) 0 - 0 gem. over de laatste 3 dagen.
Kijk eens naar je eigen woonplaats;
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/regio?regio=GM1883

A333aan | 07-09-20 | 15:54 | 2

Goede link, er zal uiteindelijk enkel een regionale lockdown zijn in de grotere steden. Een stijging is natuurlijk niet goed maar dit lijkt vergelijkbaar met Antwerpen waar iedereen ook zat te Grapperhausen, daar is er een avondklok en later een oranje zone opgezet dus als je er niets te zoeken had moest je maar opflikkeren.

Belangrijkste is dat iedereen verstandig blijft doen, je mag best op bezoek bij mensen geen probleem maar zoals een collega van mijn moeder bv deed; kinderen net terug uit oranje zone Spanje met het vliegtuig hup direct op de verjaardag want sociale verplichting, kijk dan krab ik wel ff achter mijn oren. Woon je in Amsterdam etc. doe gewoon extra voorzichtig maar woon je in een gemeente waar geen zak aan de hand is ga dan niet de autist uithangen bij de super wanneer iemand je tegemoet loopt.

Blauwe Wafel | 07-09-20 | 16:08

Ziekenhuisopnames nul, postief getesten 4,1 per 100.000 inwoners in mijn gemeente van 80.000 personen.

Lupuslupus | 07-09-20 | 16:23

Heeft Grapperhaus zich al uit de voeten gemaakt?

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:54

Van alle virologen mag je het niet zeggen ,maar blijkbaar is de generatie 20-40 vrij veilig voor Corona. Kunnen we niet alle gezonde makkers gewoon ff blootstellen. NOg even het land een weekje op 3 op slot, dan heeft 70% het gehad. Dan heb je soort van groepsimmuniteit en alles opgelost...

BBRDWR | 07-09-20 | 15:54 | 5

Zeker de berichten van de afgelopen weken over groepsimmuniteit en de duur van die immuniteit (en mogelijke herbesmettingen) even gemist?

sioux_ | 07-09-20 | 16:15

@42 | 07-09-20 | 15:59: je moet wel wat doen om de burger bang te houden. Geen immuniteit in deze context is overigens wel een unicum en vaccineren heeft dan ook geen zin. Medisch bezien twijfelachtig maar marketing technisch een ramp. Denk niet dat we er nog veel van zullen horen.

SchnauzeCitizen | 07-09-20 | 16:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Aso’s.

DrumPiet | 07-09-20 | 15:52 | 1

Precies.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:54

stichting-nice.nl/

Wordt die site nog wel bijwerkt? De stand van op IC met corona staat al tijden vast op 43. Ja, zo krijg je je burgers nooit bang natuurlijk.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:50 | 1

Soms wat hortend en stotend, maar meestal wel goed. Maar je moet niet te veel naar die site kijken. Dan zie je namelijk dat hoewel de besmettingen erg toenemen de concrete gevolgen (ernstig zieken en doden) uitblijven. En dan ben je een viruswappie als je dat vaststelt, óók zonder dat je er verder op-, en aanmerkingen over doet. Liever loop je in de pas. we hebben het nowadays over besmettingen en niet meer over IC bezetting, doden en ernstig zieken zoals in de aanvang. Of je even niet af wil wijken.

DeJemelscheet | 07-09-20 | 16:40

Geen goede = Slechte.

TheseDays00 | 07-09-20 | 15:50 | 1

Nee, dat is een ernstige logische fout.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:58

Het 2 Steden Ziekenhuis in Tilburg heeft de hele corona crisis vanaf patiënt zero gefilmd en gedocumenteerd.
www.youtube.com/watch?v=_9QoUjttpXs&a...
Hier de complete documentaire:
www.youtube.com/watch?time_continue=7...
Wie deze documentaire gezien heeft en nog steeds denkt dat we te maken hebben een killervirus gaat nooit meer het licht zien.
Man man man wat een poppenkast!

keestelpro | 07-09-20 | 15:49 | 18

Al wel bekend is dat de economie voor de komende 15 jaar een klap heeft gekregen. Al wel bekend is dat in de 3e wereld miljoenen mensen verhongeren door het instorten van onze economie hier. Voor ongefundeerde doomscenario's kun je de evonomie niet slopen.

RichardBandler | 07-09-20 | 16:32

@RichardBandler | 07-09-20 | 16:32: Over de economie kunt je nog vrij weinig zeggen. Er is zeker schade, maar het herstel kan ook erg snel inzetten. En zo'n pandemie versnelt ook allerlei ontwikkelingen. Zie bijvoorbeeld het thuiswerken.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:40

Dat was toch al duidelijk op het moment dat in mei alle ziekenhuispersoneel dat geen zak te doen had, allemaal dansfilmpjes op tiktok ging zetten. En dat waren soms hele ingewikkelde choreografieën, die dagenlang oefenen verrieden. Dus dagenlang geen flikker te doen in de lege ziekenhuizen.
www.youtube.com/watch?v=CuwRbt4U-rY
En wat was de mediaspin? “To relieve stress and cheer up patients”.
The stress of having nothing to do. And cheer up imaginairy patients. Fuck off.

Stormageddon | 07-09-20 | 16:42
▼ 15 antwoorden verborgen

Die bangmakerij werkt niet meer Pritt. Het volk is wakker.

De mooie man | 07-09-20 | 15:48 | 1

En dommig...

SterF... | 07-09-20 | 17:57

Kom op. Hoeveel mensen ligger op de IC? 30?

Gräf&Stift | 07-09-20 | 15:48

Positief getest, nou en? Hoeveel liggen er op de IC of in het ziekenhuis? Hoeveel zijn er overleden?

RickRD | 07-09-20 | 15:46 | 4

Waarop heb je überhaupt positief getest, ook een goede vraag. Want als ik het goed begrijp slaan die PCR testen nergens op.

Beau_Reaal | 07-09-20 | 15:51

@Fijn_dat_je_er_bent | 07-09-20 | 15:51:
Is enorm opgelopen tijdens de lockdown en door het thuiswerken, zie de verkoopcijfers van keukentrapjes bij de doe het zelfzaken.

piloot47 | 07-09-20 | 16:19
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
nickstert | 07-09-20 | 15:46 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als wij als burgers onze handen zelf in mildheid en genade stuk wassen, hoeft onze eerste burger dat inderdaad niet ook nog eens te doen. Djiezes Krijst: onze premier zal werkelijk alles aan zijn kruis roesten.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:43

Den Haag is nu aan de beurt zou het toch waar zijn dat Ferd hier schuldig aan is?

aardv@rk | 07-09-20 | 15:43 | 1

Nee joh! Ferd is toch niet Joods.

litebyte | 07-09-20 | 15:45

Man man man, zijn daar veel mensen op Grappenhaus zijn bruiloft geweest. Zelfs mensen uit weesp en een berg lijken, oh Berglijk.

jan huppeldepup | 07-09-20 | 15:42

Bleib zu Hause.

RickTheDick | 07-09-20 | 15:41 | 3

Restez à la maison.

threeheadedmonkey | 07-09-20 | 15:51

Beter van wel, hé.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:15

In je hok, kreng!

piloot47 | 07-09-20 | 16:21

Grappig en opvallende resultaten uit het RIVM-huisartsen-parallelonderzoek door middel van kweektesten. Sinds juni: 0 covid besmettingen. Maar ja, dat bekt natuurlijk niet zo lekker.

SchnauzeCitizen | 07-09-20 | 15:39 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Zou graag tussen de 10 a 20000 besmettingen per dag willen zien. Gooi de boel maar open voor jonge mensen, school, uitgaan, feesten. Met af en toe een bruiloft komen we er niet.

Schilder58 | 07-09-20 | 15:37 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Straks, als het aantal 'positieve tests' niet meer voor voldoende angst zorgt, dan schakelen ze over op 'contactmomenten'. Je weet wel, als de Hugoshenko app afgegaan is omdat je op 10m afstand van een positief getest mede-slachtoffer gelopen bent.

De kul is voorbij alle reden

marcoplarco | 07-09-20 | 15:37 | 7

@Lupuslupus | 07-09-20 | 15:53: Ik ook niet, maar je wordt door die fucking EU wel gedwongen om een mobieltje met SMS te hebben. Vanwege nieuwe EU-regelgeving is het veeeeel veiliger voor het plebs geworden, hoor. Echt. En daarom moeten we nu een SMSje met code sturen voordat u in kunt loggen. Fijn hè?

Wazeggu? Nee, Big Corp hoeft dat natuurlijk niet om bij uw besognes te komen, die hoeft u maar één keer toestemming te geven in een dronken bui ofzo.

Kinkfactor | 07-09-20 | 16:21

@Kuifje-naar-Brussel | 07-09-20 | 16:24: Hmmm, nou ja. 66 met stent Kuif, dus het valt wel mee. Aan de andere kant hebben 7 jaar Marine plus dertig alcoholisme er wel ingehakt. Verders alles goed hoor.

Kinkfactor | 07-09-20 | 17:29
▼ 4 antwoorden verborgen

ik begin langzaam ook te geloven in opzettelijke bangmakerij vanuit onze overheid. Deze week 140k testen uitgevoerd, gaat elke week omhoog. Besmettingen rapporteren zonder aan hoeveel testen of percentage positieve testen mee te rapporteren is mijns inziens zinloze data presenteren.

mykdelta | 07-09-20 | 15:34 | 15
▼ 12 antwoorden verborgen

De meeste worden na een snottebel en een rochel niet ziek en na twee weken heeft het lichaam Covid-19 zelf geklaard.
Wat is het probleem?

Miezerig | 07-09-20 | 15:34 | 15

@Buerman | 07-09-20 | 15:52: Daar is men nog steeds heel bang voor, voor een nieuwe 'Spaanse Griep'.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:25

@piloot47 | 07-09-20 | 16:24:
Jawel. De ziekenhuizen in Brabant konden het niet meer aan. Andere ziekenhuizen moesten te hulp schieten.

Je wilt dus niet nogmaals zo'n uitbraak, die er echt wel komt wanneer we de maatregels afschaffen.

Papa Jones | 07-09-20 | 16:48

@Papa Jones | 07-09-20 | 16:48: In de 2 noodhospitalen (kosten 14 miljoen) heeft niet 1 patient gelegen.

Lupuslupus | 07-09-20 | 19:35
▼ 12 antwoorden verborgen

Voor 1 november is er een vaccin. Farmaceuten denken van niet.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:33 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

Gran cafe Beeks in Bergeijk als epicentrum en brandhaard, viel te verwachten

cucaracha | 07-09-20 | 15:33

grafiek start op 15 juno. Daarvoor was er zeker niks bijzonders te melden?

small_town_dude | 07-09-20 | 15:32

Vitamine D ! Ook al bekend als hulpmiddel bij de gewone griep.
Voor Covid19 zijn er ook duidelijke correlaties. De causaliteit moet formeel nog worden onderzocht.
www.thelancet.com/journals/landia/art...

RichardBandler | 07-09-20 | 15:31 | 7

@RichardBandler | 07-09-20 | 15:36: Vit D, A, C en B plus zink. Zink verhindert een virus de cel binnen te dringen. Fluitje van een cent, kind kan de was doen. Dus opkrikken die weerstand!

Lupuslupus | 07-09-20 | 15:43

@Lupuslupus | 07-09-20 | 15:43: Klopt. Het zinkgebrek zorgt b.v. voor het (tijdelijk) verlies van reuk en smaak bij een griepinfectie.

piloot47 | 07-09-20 | 15:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Virus is allang dood.
Alleen de tests signaleren ook dode en niet-werkende virussen. Gaat iedereen in paniek.

Jos Tiebent | 07-09-20 | 15:31 | 1

De sequentie vind je ook in genoom 8. Genoeg uitvergroten is succes verzekerd.

SchnauzeCitizen | 07-09-20 | 15:43

Aso's!!!!

born2killn00bs | 07-09-20 | 15:31
-weggejorist-
paulis | 07-09-20 | 15:30 | 3

Gewelig nieuws ! meer, meer besmettingen, minder minder IC -opnames dus:
Corona = Mexicaanse griep.

glaaf | 07-09-20 | 15:29 | 1

Dat dacht ik in het begin ook, maar daar ben ik wel op teruggekomen.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:27

Wie de nieuwe beperkingen goed voorspelt wint...
- 13 gratis muilkorfjes
- 5% korting op zn eerste coronaboete
- een selfie met Grappermuis
- anders nl...

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:28 | 2

dubbele dosis vaccin.

piloot47 | 07-09-20 | 15:51

@piloot47
Grrratiesch extra bijwerkingen! Yeah!

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:04

Vooral Amsterdam? Toch die BLM aanhang? Of Covid-ontkenners? Of Maangod-aanbidders? Bezoekers van dezelfde parenclub waar Peter R. de Vries ook te vinden is?
Vragen, vragen.

Deflatiemonster | 07-09-20 | 15:26

Hoe zou het toch komen dat ook de vier grote steden de meeste zgn besmettingen zijn? Meer inwoners dan elders wellicht?
Wat een farce die corona test

genoegisgenoeg | 07-09-20 | 15:26

Ik begin pislink te worden over dit soort tendentieuze berichten.

God Zelf | 07-09-20 | 15:25 | 2

Klopt

genoegisgenoeg | 07-09-20 | 15:26
-weggejorist en opgerot-
Spittertje | 07-09-20 | 15:31

Groepsimmuniteit. Dat gaat helemaal de goede kant op. De enigen voor wie dat dus niet de goede kant op gaat zijn de vaccinproducenten en het gaat ook niet de goed kant op voor hen die al voor honderden miljarden belastinggeld nog niet bestaande, niet geteste, en niet goedgekeurde vaccins hebben gekocht.
Voor die mensen (en hun propagandakanalen en de mediapaniekmachine) gaat het de verkeerde kant op. Maar heus alleen voor die mensen.

Stormageddon | 07-09-20 | 15:24

En toename van positieve tests zegt niks. De directeur van het who heeft gezegd dat het niet gaat om corona, het gaat om controle. En daar draait alles dus om.

Mahazioth | 07-09-20 | 15:23

Ok. En hoe veel mensen extra ziek ??? Hoeveel mensen extra dood ???

God Zelf | 07-09-20 | 15:22 | 4

inderdaad

genoegisgenoeg | 07-09-20 | 15:27

@Wilhelm Tell | 07-09-20 | 15:26Herinfectie lijkt tot nu toe relatief zeldzaam en het meest voor te komen bij patiënten die al een onderliggende ziekte hebben en bijvoorbeeld medicijnen gebruiken die hun immuunsysteem onderdrukken:

yeah-right474 | 07-09-20 | 15:31
▼ 1 antwoord verborgen

Al diegene, die het coronavirus afdoen als een griepje en er een samenzwering achter zoeken, wil ik slechts toevoegen "jullie zijn een beetje dom". En als het jullie treft krijsen dat men jullie moet helpen.
Als domheid een deugd was, waren jullie heilig verklaard.

QPO69 | 07-09-20 | 15:22 | 6

Het gebruik van 'griepje' en 'krijsen' maakt duidelijk waar je staat. Probeer ook "jankeballen', 'roeptoeteren' en 'wappie'.

piloot47 | 07-09-20 | 15:55

@Papa Jones | 07-09-20 | 15:36: je bedoelt bij 50% van de mensen.

Dlareg | 07-09-20 | 16:09

@Papa Jones | 07-09-20 | 15:36: Aha! Vandaar die joekels! Plus dat die rare plaats natuurlijk ook de reden is geweest dat ik m'n Mensa-uitnodiging een halve eeuw geleden terug heb gestuurd. Stom, want had ik nu wat te pochen gehad. Maar goed, weer iets geleerd.

Kinkfactor | 07-09-20 | 16:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is vast de schuld van de overheid, maar stiekem is het de schuld van ruggegraatloze mensen die een halfslachtige lockdown niet eens aankunnen. Kuch.

beldewouten | 07-09-20 | 15:20 | 2

Niet iedereen heeft de interne zelfdiscipline van beldewouten en Kuifje.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:28

Je haalt de gebieden met intensieve vee... Euh pardon.... mensenhouderij er zo uit.

Mart6037 | 07-09-20 | 15:20

Er wordt toch veel meer getest dan in mei/juni.... klopt dit wel allemaal, iedereen met antistoffen krijgt een rode lamp.
Eerst waren de IC-opnames belangrijk/modus.... nou er liggen er 2 per provincie... en dagelijks sterven er 140 aan hartfalen.....
Nu zijn "besmettingen" het verhaal, er klopt gewoon iets niet, deze agenda is niet in orde... of de politiek is gewoon juridisch laf.

grindbak | 07-09-20 | 15:20 | 3

Flauwekul opmerkingen, ja er wordt op de aanwezigheid van het virus getest, en ja dan ben je besmet.

Zwizalletju | 07-09-20 | 15:27

@Zwizalletju | 07-09-20 | 15:27: nee, er zit weer een hele wereld tussen een positieve pcr-test en een besmetting; maar als je dat niet wil weten ..

Pieter65 | 07-09-20 | 15:33

@Zwizalletju | 07-09-20 | 15:27: getest wordt op aanwezigheid van resten van virussen. Vele virussen, want je hebt er nogal wat van in je lijf.

piloot47 | 07-09-20 | 15:57

Zou het eens fijn zijn als er vermeld wordt hoeveel doden er zijn en de leeftijd van die doden. Doe daar maar ook gelijk het aantal opgenomen en de gemiddelde leeftijd daarvan. Tot slot een vergelijking met nu en het begin.

Adriel | 07-09-20 | 15:20 | 3

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

A333aan | 07-09-20 | 15:31

Gemiddelde zeggen ook niet zoveel. De mediaan is wat je wilt zien.

aflaatverkoper | 07-09-20 | 15:34

@A333aan | 07-09-20 | 15:31:
5 mensen geïnfecteerd per 100.000. Tis wat !
Das nog lang niet ziek, denk ik...

A333aan | 07-09-20 | 15:34

Bergeijk, Haarlemmermeer, Hoekse Waard. Werkelijk? Waarom daar wel? Hier gebeurd verdomme nooit wat.

forecastle | 07-09-20 | 15:19 | 6

@Lupuslupus | 07-09-20 | 15:32: U kunt nog altijd in uw grote tuin, waar u van de zomer zo lekker wijn hebt gedronken.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 16:29

@Kuifje-naar-Brussel | 07-09-20 | 16:29: Zo groot is mijn tuin niet meer want er is een serre vanaf gegaan van 3x4 meter. Omdat ik daar zomer en winter van genieten kan. Maar er is desondanks genoeg ruimte voor mijn moestuin, krielkipjes, Japanse kwartels, de vijver en natuurlijk flinke struiken, mijn blauwe druif (nog een paar weken en ik kan plukken) enz.

Lupuslupus | 07-09-20 | 19:51

@Dubbelepunthoofd | 07-09-20 | 16:25: Ik woon in een straat waar alleen bewoners-verkeer is. Heerlijk rustig dus, 1x per uur een auto (en dan is het veel).

Lupuslupus | 07-09-20 | 19:53
▼ 3 antwoorden verborgen

800 besmettingen / 75500 tests = 0,0105 x 100% = 1,06% van de testen positief nou zo heeeeeeeeee sluit ramen en deuren!

Vleespet96 | 07-09-20 | 15:17 | 4

Ben bang dat we doorgaan tot dat er niemand meer dood gaat aan wat voor ziekte dan ook.

Vleespet96 | 07-09-20 | 15:22

En laat de PCR test nou 1,8% false positives geven (volgens optimisten!)...

De Droit | 07-09-20 | 15:24

En de foutmarge van de PCR test ligt ongeveer bij 1,5%-2%

Onkel Bratwurstbude | 07-09-20 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

De grote steden staan bovenin de groeicurves. Is er een correlatie met achterlijk importvolk met lossere normen? Of zijn dit alle "thuisfeestjes" van Rutte?

Odin | 07-09-20 | 15:17 | 3

Vorige maand waren in A'dam de meeste besmettingen in wijken met veel migranten.
Check: is dus nog steeds zo.

Madame Poitiers | 07-09-20 | 15:24

Ik weet 1 ding zeker:
Ook al kan rotsvast aangetoond worden, dat er een besmettingspiek na het offerfeest is, en dat de meeste besmette gevallen moslims zijn, dan zal u dat nooit, maar dan ook nooit in de pers lezen.
Net zoiets, als dat de dader in Birmingham een neger is, maar u dat zelf moet uitzoeken.

Roadblock | 07-09-20 | 15:26

Grotere families, meer familiebezoek en vaker vitamine D tekort door hoofddoekjes en donkerdere huid.

RichardBandler | 07-09-20 | 16:00

Hoorde net een weerzinwekkend gereutel en gehoest buiten. Blijkt een medelander bij de tramhalte. Geen mondkapje, rochelend en blaffend de tram in. Nou, fijn dan.

Madame Poitiers | 07-09-20 | 15:16 | 1

Stond er wel een raam open in de tram? Of zijn die er niet meer? Ik weet het niet, want ik ging voor het laatst met de tram in 1967.

piloot47 | 07-09-20 | 16:01

Waarom hoor je alleen over toename en nooit over afname. Ik bedoel daar zullen toch ook weer honderden per week virus vrij zijn na een paar dagen dampo?

vaderlander | 07-09-20 | 15:16

Ik woon in Retranchement, maar gelukkig kan ik me spoedig laten testen op Covid19. Ik heb een afspraak staan op 27 oktober te 4e Slenk, Schiermonnikoog. Nu maar hopen dat ik geen corona heb. Ik vind het best wel een beetje spannend. Bidden jullie mee? Afijn, een lekker gevulde koek en koffie. Dat doet me goed.

credit | 07-09-20 | 15:16

Corona is een Randstedelijk probleem geworden. Hier in Brabant heerst al kudde-immuniteit.

tipo | 07-09-20 | 15:16

Dat worden geen feestdagen in december als het zo doorgaat

laurentius | 07-09-20 | 15:16 | 2

Die feestdagen veranderen echt niet.

Lupuslupus | 07-09-20 | 15:20
-weggejorist-
boerk | 07-09-20 | 15:14

Allemaal schuld van Grapperhaus.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:14

Van cryptocurrency perspectief voorzie ik een bullmarket. #whenmoon?

De_Gemarginaliseerde | 07-09-20 | 15:14

Als wij vandaag stoppen met testen is morgen de crisis over. En verder succes met alle berichtgeving.

Dommelsch | 07-09-20 | 15:11 | 3

Ja, eens kijken waar ze dan blijven met een paar ziekenhuis opnames per dag...
als er griep is gaan ze ook geen miljoenen mensen testen, en daar gaan er toch ook behoorlijk wat mee de pijp uit, ook al weer ouderen, damn...

A333aan | 07-09-20 | 15:38

@A333aan | 07-09-20 | 15:38: griep draaien we elk jaar een vaccinatiecampagne voor, specifiek voor die ouderen en zwakkeren. Na het vaccin hoort u over covid ook niet veel meer.

Blasfemie | 07-09-20 | 17:26

@Blasfemie | 07-09-20 | 17:26: Ja die vaccinatie in de herfst helpt geweldig!
"Concluderend moeten we griepvaccinaties afschaffen. Dat mede op grond van een rapport van de Gezondheidsraad uit 2013 dat glasheldere criteria geeft voor opname van vaccinaties in een publiek programma. De griepinentingen voldoen daar van geen kant aan. Met name niet aan de vereiste effectiviteit en doelmatigheid van vaccinaties. Op grond van dat rapport kan de griepprik afgeschaft worden."

Lupuslupus | 07-09-20 | 19:58

We gaan eraan reaguurders. Doe uw vrouw de groeten en adios.

Poesman | 07-09-20 | 15:11 | 3

Die van jouw zegt 'groeten terug'.

Zack Hooi | 07-09-20 | 15:12

@Zack Hooi | 07-09-20 | 15:12:

Roflol!!!!

overVecht | 07-09-20 | 15:19

@Zack Hooi | 07-09-20 | 15:12:
LOL!
ik ga er niet over, maar wat mij betreft mag die zwitsal er af

Kees Maf | 07-09-20 | 15:35

Rutte heeft al zo'n tien jaar "geen goede berichten". Het zou nieuws zijn als hij die wel zou hebben.

threeheadedmonkey | 07-09-20 | 15:10

Waarom niet in dezelfde grafiek de piek van maart/april/mei en dan met een extra lijntje tegen een extra y-as het aantal tests? Dan kun je er wat mee.

Watching the Wheels | 07-09-20 | 15:10 | 4

@Watching the Wheels | 07-09-20 | 15:11: Cijfers liegen niet maar leugenaars kunnen wel cijferen.

copywriter | 07-09-20 | 15:18

@Watching the Wheels | 07-09-20 | 15:11: Er was toen toch 'storing' bij het RiVM?

Lupuslupus | 07-09-20 | 15:22

Als ze dan dit ook nog even lezen, vraag ik me af of er eigenlijk wel een groot probleem was: www.rt.com/op-ed/500000-covid19-math-...
Ik zie de overheid er wel voor aan om zo’n blunder te begaan en vervolgens de fout stil te houden in de hoop dat niemand erachter komt. Weet iemand anders wellicht of dit bij onze cijfers en besluitvorming ook een rol speelde?

Spie | 07-09-20 | 16:37
▼ 1 antwoord verborgen

Kijk toch alweer uit naar een analyse van Stormageddon. Hij zal ongetwijfeld weten te bewijjzen dat het allemaal maar bangmakerij is en dat we te maken hebben met niks meer dan een verkoudheidje, hooguit. Hij zal nog net niet betogen dat het opzet is om ons makke lammeren te houden, maar ik bereid me voor op een verhaal over chemtrails, de werking van co2-verbindingen op de spikes van het Corona-virus en de misvattingen dat we daarom eigenlijk PCR testen op een seizoens-verkoudheidje.

Beste_Landgenoten | 07-09-20 | 15:09 | 2

Vergeet het autistisch gegoochel met getallen niet.

Rest In Privacy | 07-09-20 | 15:22

Stormageddon is de enige die zijn mening keurig onderbouwt, steeds.maar.weer. Dit als tegenwicht tot de paniekzaaiers.

Lupuslupus | 07-09-20 | 15:23
-weggejorist-
Onkel Bratwurstbude | 07-09-20 | 15:09 | 2

Geheel in lijn der verwachtingen. De jeugd gaat weer naar school, en, laten we wel wezen, ook de meeste volwassenen zijn wel een beetje klaar met dat coronagedoe.
Niks aan de hand verder en zeker geen reden tot paniek. Wel effe een beetje rekening houden met de risicogroep, dat wel. Oma nog effe geen knuffel geven.
Jammer dat de GeenStijl ook al meedoet aan de paniekzaaierij.

VanBukkem | 07-09-20 | 15:09 | 3

Na al die stormen en hittegolven des doods kan dit er ook nog wel bij.

doskabouter | 07-09-20 | 15:12

De scholen hebben maanden de tijd gehad om de luchtverversing in orde te brengen. En nu de scholen weer begonnen zijn gaan ze paniekzaaien.

Lupuslupus | 07-09-20 | 15:25

@Lupuslupus | 07-09-20 | 15:25: ZE hebben vandaag ontdekt dat het binnenkort misschien een beetje koud wordt in de schoollokalen met al die ramen open. En dat de kinderen dan weer naar huis moeten.
Ja, wie denkt daar dan ook aan tijdens een hittegolf des doods?

piloot47 | 07-09-20 | 16:06

Is het teveel gevraagd om er ook cijfers van IC-opnames en aantal doden bij te vermelden? En/of aantal uitgevoerde tests?
Om te proberen e.e.a. in een zinvolle context te plaatsen?

Pieter65 | 07-09-20 | 15:09 | 4

Eens!!!! Ik wil weten hoeveel ziekenhuisopnames per week in NL voor Covid-19, idem voor IC bezetting, idem voor aantal doden en LEEFTIJD van al deze personen. De rest interesseert me niet, al testen ze een miljoen mensen en nertsen per dag!

JBKiller | 07-09-20 | 15:21

@Pieter uit 1965: Hahahahahahahahahaha. U leeft echt in een andere tijd.

aflaatverkoper | 07-09-20 | 15:24

Nee dat houden ze onder de pet. Waarschijnlijk omdat de cijfers daarvan rondom de 0 liggen, dus dat klinkt niet sensationeel genoeg. Nee het is voor de media pas weer spannend als er meer dan 5 mensen per dag doodgaan. Hebben ze weer een scoopje. En als er een "gezond jong persoon" bij zit moet het helemaal breed worden uitgemeten, want dan kunnen ze jong vitaal Nederland weer even inwrijven dat ze vooral niet moeten denken dat het gevreesde virus hen niet kan treffen!

OpperGek | 07-09-20 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Begin dit jaar zag je nog lijkzakken op straten in verre landen.

Als er nu op dit moment nergens ter wereld shit is, is dat een indicatie dat alles onder controle is.
Covid19 in Zuid Amerika: hoor ik niks meer van
Covid19 in vluchtelingenkampen: hoor ik niks van
Covid19 in Afrika: hoor ik niks van

Zweden, USA, China, nergens zijn er onbeheersbare problemen. Dat is een indicatie van hoe explosief de situatie is. Als je 100 explosieve haarden hebt, dan explodeert er soms iets.

Knufter | 07-09-20 | 15:08 | 4

Volgens het nieuws zijn er in Mexico zo veel mensen gestorven dat er geen "death certificates" meer over waren. Het gekke is dat een gast op YouTube volg die iedere dag een video maakt vanuit Mexico City, en hij merkt helemaal niks van de drukte bij crematoria. Hij heeft er een aantal opgezocht en overal krijgt hij hetzelfde te horen: namelijk het is rustig. Heel apart dit.

OpperGek | 07-09-20 | 15:22

Lijkzakken op straat of in de ziekenhuisgangen leggen hadden wij ook kunnen doen. We hadden er genoeg. Alleen zijn wij geen mama mia land of bedel land maar een fatsoenlijk land. Daarom mogen wij nu ook dokken voor die respectloze paniekzaaiers en bedelgraaiers.

keestelpro | 07-09-20 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Veel besmettingen, weinig tot geen ziekenhuis- en IC opnames. Da’s goed nieuws voor de groepsimmuniteit en dat verschil gaan we komend griepseizoen zeker merken.

Bert Konterman | 07-09-20 | 15:07

Ja maar, we hebben nu zoveel geïnvesteerd in dat tovervaccin dat we worden afgemaakt als de bevolking erachtkomt.Dus oprekken dat virus.

van stampij | 07-09-20 | 15:07 | 2

Moest toch wel even grinniken om uw 'tovervaccin'. Eindelijk eens een vrolijke noot. Dank daarvoor.

Lupuslupus | 07-09-20 | 15:10

Zoveel? Voor astrazenica slechts 330 miljoen euro voor de Europa.
Die kosten voor een vaccin stellen echt geen ene reet voor.

RandyBiel | 07-09-20 | 15:15

Ik schrik er eigenlijk van als ik een aantal van de eerste reaguursels zie... Toen HIV net opkwam gingen deze reaguurders ook gewoon neuken zonder condoom want 'wat is nou het risico en de kans dat je HIV krijgt. Hoppa... zo in de bruine anjer'. Wat begrijpt men niet aan het feit dat er nog géén vaccin is en we dus beter het virus zo goed als uit kunnen bannen dan elkaar massaal besmetten.

Ga lekker naar een bare-back party.

overVecht | 07-09-20 | 15:06 | 12

Uitbannen. Die kans was er. Geen totale wereldwijde lockdown, met testen en contactonderzoek geweest. Twee weken en dan was het klaar. Nu ondenkbaar en onuitvoerbaar. Gaat niet meer weg. Maar tegelijkertijd is wel duidelijk dat het een redelijk onschuldig virus blijkt te zijn. Einde paniek svp.

Buerman | 07-09-20 | 16:04

@quatro32 | 07-09-20 | 15:44: en Oppergek

Ben er twee verloren waarvan er één pas 33 was. Dus wat is je/jullie punt?

overVecht | 07-09-20 | 17:47

@overVecht | 07-09-20 | 17:47: Anekdotisch bewijs. Een bewijs gebaseerd op een enkel opmerkelijk voorval is niet overtuigend. Nooit geweest. Wat niet wil zeggen dat het begrijpelijk is om dat niet te willen aanvaarden.

Buerman | 08-09-20 | 00:41
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Onkel Bratwurstbude | 07-09-20 | 15:06 | 3

Wij gaan allemaal dood tot het tegendeel is bewezen.

Reebensteeltje | 07-09-20 | 15:06 | 1

van alle mensen die ooit geleefd hebben is 90% overleden. Vind ik positief.

Knufter | 07-09-20 | 15:59

Radio Bergeijk is er ook bij met 6 nieuwe besmettingen.....

van Oeffelen | 07-09-20 | 15:05 | 3

6 positief getesten.

Lupuslupus | 07-09-20 | 15:16

Ik las dat Brgaaik ook blij was met 6 nieuwe besmettingen. Om d'r bij te horen zeg maar....

Koning BongoBongo | 07-09-20 | 15:17

Wachten is op de Weebosch?

Koning BongoBongo | 07-09-20 | 15:17

Zolang de media meedoen met dat kwaardaardige coronawedstrijdje spelen (Amsterdam op 1! Vorige week op 3. Runner up Rotterdam. Hoogste score per hoofd van de bevolking: Gilze-Rijen. Dat gelul) komt het sowieso niet goed.

henkvaningrid | 07-09-20 | 15:05 | 1

In Zwitserland in de bergen interesseert dit niemand nog ene hol.

van Oeffelen | 07-09-20 | 15:06

Nutteloze data op basis waarvan NIETS nuttig te zeggen dan wel concluderen is.

IC Opnames (nav Corona) is de enige goede variabele op basis waarvan de coronastatus in nederland bepaald kan worden. Getest of niet: Iemand komt op de IC als dat nodig is.

eradictor | 07-09-20 | 15:05 | 3

Exact. Dus, beter stoppen met deze onzin. Gewoon IC-opnametrend volgen.

Santoku | 07-09-20 | 15:08

@Santoku | 07-09-20 | 15:08:
Ja wat moet je nu met de meeste actuele informatie als je ook een maand achter de feiten aan kan lopen?
Anticiperen is ook maar iets voor intelligente mensen, niet?

RandyBiel | 07-09-20 | 15:23

@Santoku | 07-09-20 | 15:08:
Ik zou kijken naar het aantal mensen dat er aan overlijd, en dan pas er wat aan doen. Veul beter toch?

miko | 07-09-20 | 15:59

"Bijna 5000 handenschuddende knuffelaars in 1 week."
Lange Frans die zijn fans gezellig een hand geeft?

Met_baard | 07-09-20 | 15:04

Gaan jullie weer ouderwets, te grapper trouw, dagelijkse cijfers herkauwen?

Gajus | 07-09-20 | 15:04 | 1

Dat cijferfetisjisme is kwaardaardig.

henkvaningrid | 07-09-20 | 15:05

De grote steden weer. Viespeuken en smeerkezen.

van Oeffelen | 07-09-20 | 15:03 | 2

Niet iedereen kan in de bergen wonen....

Lupuslupus | 07-09-20 | 15:17

Precies,eigen keuzxe om daar te wonen dus krijg de kungflu maar randstatters/marianne zwagerman modus

miko | 07-09-20 | 15:58

De virulentie moet toch al wel flink gezakt zijn.

Lood om oud ijzer | 07-09-20 | 15:03

Houd toch op met die bangmakerij, oa veroorzaakt door een PCR test die veel valse "besmettingen" geeft.

En COVID-19 is geen label A ziekte zoals bv EBOLA maar is net zo dodelijk als influenza (0,6% tegen 0,5% mortaliteit)

Stinkend_zadel | 07-09-20 | 15:02 | 8

Bron PCR test vals? en hoeveel vals ? 1% , 50 %, 75 %?

Zwizalletju | 07-09-20 | 15:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Deze cijfers zien er flitsend uit (ook names gappehaus). Als je die datasets analyseert zie je dat het rioolwater een heel goede voorspelling geeft voor de week erna.

stipjes | 07-09-20 | 15:02

Op Havanna aan de Waal na een Randstedelijk / Brabants feestje dus. Je zou haast een causaal verband verwachten met de bevolkingssamenstelling aldaar en bijbehorende verstandelijke vermogens.

_pacman_ | 07-09-20 | 15:02 | 1

Wat zou ik gemist hebben dan?

Jos Tiebent | 07-09-20 | 15:28

Dat gezeik over "besmettingen" begint me de keel uit te hangen zo onderhand. Er zijn nauwelijks opnames en op de IC kun je een kanon afschieten. Pleur eens op ofzo.

OpperGek | 07-09-20 | 15:02 | 7

Straks, als het aantal 'positieve tests' niet meer voor voldoende angst zorgt, dan schakelen ze over op 'contactmomenten'. Je weet wel, als de Hugoshenko app afgegaan is omdat je op 10m afstand van een positief getest mede-slachtoffer gelopen bent.

De kul is voorbij alle reden

marcoplarco | 07-09-20 | 15:36

Toch mooi weer 0 doden vandaag. het loopt behoorlijk uit de hand

jack_gouda | 07-09-20 | 15:50

@aflaatverkoper | 07-09-20 | 15:16: De tweede groep is het ergste. Die schuiven het meest en doen helemaal niets creatiefs. Toegevoegde waarde aan de beschaving nul.

DeWeerman | 07-09-20 | 17:19
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl