Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toch onderzoek naar verkiezing Hugoshenko

Twijfel aan verkiezing die boven elke twijfel was verheven

LOLOL

Het is nog steeds hommeles bij het Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Na de lijsttrekkersverkiezing ontstond er Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Het bestuur bezwoer dat Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Ook volgens Hugo de Jonge zelf was er geen enkele Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Een notaris Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. En nu meldt het AD dat de partij wel Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Maar ze kunnen niet eens een onderzoeker Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Er zouden al meerdere onderzoekers Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. En de Telegraaf meldt bovendien dat Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Je vraagt je zo langzamerhand af wat ze bij die Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. En Pieter Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Nee we bedoelen Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Hallo IT kunnen jullie Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Help Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. HE Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge. 

"duo"

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Wij van WC-eend gaan ons eigen product onderzoeken. De uitslag hebben we voor de duidelijkheid maar alvast van tevoren vastgesteld.

Patatter | 26-08-20 | 12:53 | 1

wCDuckAnalyse

merallas | 26-08-20 | 15:45

Nederland was zooooo overzichtig 50 jaar geleden. Of klink ik nou als een ouwe l*l?

Slough | 26-08-20 | 12:43

Het CDA jongleert met de stemmingsuitslag van haar eigen mensen... vul maar in hoe het CDA goochelt met de politieke belangen van haar achterban... u wordt dubbel genaaid door deze politieke, 'onze lieve heer' gekkies....

Pierre Lebon | 26-08-20 | 12:02

Bij de volgende Tweede Kamerverkiezing krijgt ook iedereen een bedankberichtje.
Hoe anoniem kan een verkiezing zijn?

Butchijo | 26-08-20 | 11:45

Met Hugo hoopt het CDA zowel vrouwen als homo's te binden.
Mona Keijzer is wat ordinair met dat Volendamse stemmetje. Had ze toch moeten afleren.
Pieter Omtzicht voor de oude CDAers, maar ja die sterven uit.

G.M.I.M. Pet | 26-08-20 | 11:22

Voorspelling: de door Hugoshenko ingehuurde en ingefluisterde onderzoekers concluderen dat de stemming wel eerlijk was, maar "had misschien wat duidelijker gekund, blablabla".

Omtzigt legt zich neer bij het onderzoek en is het eens met de conclusie. Want zo is Omtzigt. Te braaf.

nuchterland | 26-08-20 | 10:52

Zeer leuk gevonden, die kop bij dit topic, dat is iets waar GeenStijl een meester in is.

DearMud | 26-08-20 | 10:01

Clown sapperdeflap De Jonge en zijn aangever Dikkedeur Ploum voor al uw illegale feesten en partijen.

VanOldenbarnevelt | 26-08-20 | 09:57

Een glas, een plas, en alles blijft zoals het was. Wedden?

apek00l | 26-08-20 | 09:53 | 2

Volgens de beste CDA tradities.....

vranac | 26-08-20 | 09:57

Omtzigt is niet het type dat zich daarbij neer gaat leggen. En Mevr. Keijzer eigenlijk ook niet, vermoed ik.

Als dit de doofpot in moet, dan hebben ze verkeerde tegenstanders uitgekozen voor die aanpak.

HP-premium | 26-08-20 | 10:12

Onderzoek betekent = DOOFPOT en weer door

stef3094 | 26-08-20 | 09:42

Het is toch echt Hugosjenko, sorry!

Feitenpliesie | 26-08-20 | 09:35

In een echte democratie maakt het geen zak uit hoe een stem verwerkt wordt. Alleen in een bananenrepubliek, waar Nederland al naar is gedegradeerd is het risico op fraude hoog!
Dit is het resultaat van leugenachtige bestuurders die nooit hun fouten zullen toegegeven maar liever verder afzinken ten koste van de toekomst van het volk!

Harrie7949 | 26-08-20 | 09:26

Een schoolmeester 3e klas lagere school, die indruk wil maken op de kinderen met zijn schoentjes. En neergezet als Minister Volksgezondheid ....
kop op. Wat is hier aan de hand ?

Kamervraag | 26-08-20 | 09:11

Manipulatie. Protest? => Doofpot. Zo vaart Nederlandse politiek anno 2020. Wedden?
Stalin zou er trots op zijn geweest......

L.E. Raar | 26-08-20 | 09:04

En de controle van het hele gebeuren geschiedt door een of ander softwarebureau, CGI oid, met als lobbyist Jack de Vries!!! Nuff said!!!

Cor Zakov | 26-08-20 | 08:47 | 1

Tja voorzitter Ploum weet zijn netwerk wel te organiseren....
"In Nederland schrijven het Financieele Dagblad en Trouw op 6 april 2016 gedetailleerd over dubieuze transacties waarbij het notariaat van Ploum volgens gelekte documenten betrokken is geweest."

grindbak | 26-08-20 | 09:06

"Het partijbestuur gaat ‘een aantal vragen’ voorleggen aan een ‘externe en onafhankelijke partij’. Volgens het partijbestuur is dat nodig omdat er ‘nog steeds vragen over het stemproces bleven komen'. De uitslag is echter door de notaris vastgesteld en die zal niet meer wijzigen, laat het bestuur weten".
Waarom niet vooraf een externe en onafhankelijke notaris ingehuurd? In plaats van notaris Boellaard, vriendje van het partijbestuur dat Hugo de jonge als lijsttrekker wil. Boellaard heeft naar het hele stemproces gekeken maar gerommel met stemcodes staat niet in het verslag van deze notaris. Hoe schimmig wil het hebben?

NPOlitiekgekleurd | 26-08-20 | 08:46 | 1

Diezelfde jongens die de boel belazerd hebben, moeten nu gaan beslissen hoe en door wie ze onderzocht gaan worden. Cruciaal is dan ook welke vragen voorgelegd worden and die externe partij. Dat bepaalt de scope van waar gekeken mag worden.

De inzet is helder:
Ze willen niet dat er gekeken wordt naar die dingen die de uitslag in de prullebak doen belanden.

Ze hebben nog niet door dat die uitslag welbeschouwd al in de prullebak ligt...

HP-premium | 26-08-20 | 08:56

Toen die voorzitter bij de presentatie van gewenste winnaar een half uur show aan het maken was wist iedereen, dit is doorgestoken kaart. Nooit meer CDA, Omtzigt moet gewoon een pragmatische partij beginnen, direct 25 zetels. Geen dominees en paters meer svp.

grindbak | 26-08-20 | 08:44 | 1

Is hij te braaf voor, maar hij zou inderdaad wel een eigen partij moeten beginnen. CDA zou dan als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Jan, Leiden | 26-08-20 | 11:09

CDA Code Door Amateurs

nokkenaskettingklem | 26-08-20 | 08:42

Ollongren komt binnenkort vast weer met stemcomputers want COVID-19. Grrrrrrr

ecologiste | 26-08-20 | 08:37 | 1

We kunnen ook met 15 miljoen mensen in een democratisch lint door Nederland gaan staan op 1,5m. Hugoshenko mompelt zijn voorkeursstem door een mondkapje in het oor van burger 00000001. Ollongren hoort aan de andere kant wie de dictator des vaderlands wordt van burger 15.000.000.

TonieKolonie | 26-08-20 | 08:47

Bij het tellen van de stemmen zijn ze even vergeten waar de afkorting CDA voor staat.

stipjes | 26-08-20 | 07:44

Dus niet alleen Omtzigt-stemmers die bedankt worden voor hun Hugo-stem.
Kennelijk was die fraude niet afdoende. Nu blijkt dat ook "niet-CDA leden" kennelijk ook codes hadden waarmee ze konden stemmen - iets dat verzwegen is door de notaris in zijn rapport:

CDA-leden kegen zo’n stemcode, maar er blijken codes te zijn verstrekt aan mensen die helemaal geen lid zijn. De vraag is nu wat er met die codes is gebeurd en waarom ze niet zijn vernietigd.

„Het staat ook niet in het verslag van de notaris”, zegt een nauw betrokkene over de omissie met de stemcodes. „Dat is natuurlijk niet goed. Dit blijft dooretteren. We moeten nu alles boven tafel tillen. Ook alle info over het ict-systeem moet openbaar worden gemaakt, ook de broncodes.”

bron:
www.telegraaf.nl/nieuws/753358259/ond...

Stemcodes die niet aan leden gebonden zijn, dat zijn blanco stembiljetten die je ter plekke nog even kunt invullen als je op de dag zelf stemmen tekort komt.

Daarmee trek je natuurlijk nog weer vers blik aan fraude mogelijkheden open. Die stemcodes voor niet leden kun je gebruiken als safety net.

HP-premium | 26-08-20 | 07:44

Vuiltje nog verder onder het tapijt vegen want er komen verkiezingen aan. (Plus het aantal coronadoden valt jammerlijk tegen en daarmee gaan de populisten de poep mee tegen de ventilator gooien)

Cepalislam500mg | 26-08-20 | 07:34

Bij CDA zijn ze er ook achter dat bandwagon effect met De Jonge eerder achteruitrij wedstrijd wordt.

Dreeke | 26-08-20 | 06:30

Dit is weer goud. En Pieter wil bij dit clubje horen?
Zou zo'n auditor dan ook naar de code kijken? En het changelog van de code? En de datums daarvan?
Hahaha. Op naar de nul zetels!

Traag | 26-08-20 | 02:28 | 4

@sprietatoom | 26-08-20 | 03:29:
Kan op twee manier, volgens mij:

Of dezelfde versie voor iedereen. In dat geval heeft u gelijk. Dat zit het in de broncode van allemaal. (Iedereen krijgt een volg nummer en alle nummers die eindigen in 0 gaan naar Hugo, bijvoorbeeld. Dat fraudeer je 10%)

Alternatief: je doet een Blue/Green uitrol. 90% krijgen de goede versie. En 10% krijgen de Hugo-only versie. Die Hugo-only versie, daar kun je dan een update overheen knallen.

De laatste is wat moeilijker te vinden.

HP-premium | 26-08-20 | 03:39

CDA is het buikvet van NL. Gaat nooit echt weg.

Cepalislam500mg | 26-08-20 | 07:36

Een getalenteerde hacker zal nu wel met dit probleem bezig zijn dat er geen sporen worden gevonden van codemanipulatie.

stiffy | 26-08-20 | 08:33
▼ 1 antwoord verborgen

Op dit weblog wordt, door redactie en reaguurders, nog al eens gelobbyd voor stemmen middels de computer.
In de VS wordt nu, door de democraten, hevig aangedrongen op stemmen per post.

Beide systemen zijn in hoge mate onderhevig aan manipulatie, zoals blijkt uit bovenstaand artikel en het nieuws.

Dus, ouderwets naar het stemhok en op papier.

Arachne | 26-08-20 | 00:20 | 4

In Estland wordt al jaren via het internet gestemd. Bijna de helft van de kiezers doet het zo. Gaat perfect. Maar de Estische overheid heeft verstand van ICT. De Nederlandse overheid weet vaag dat je met ICT je burgers in de gaten kunt houden, maar daar houdt de kennis ook op.

MAD1950 | 26-08-20 | 08:50
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Alilussa | 25-08-20 | 23:53

Telegraaf citaat : “We zijn allemaal CDA’ers”, zegt een hooggeplaatste CDA-bron. „Loyaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Maar het is moeilijk om mensen die hierbij betrokken zijn, te vertrouwen. Alles is zo politiek, zo langzamerhand.”

ERGO, de politiek is niet te vertrouwen. Ze geven het nu zelf toe !

Hebbiehemookweer | 25-08-20 | 23:36 | 2

"Alles is zo politiek", "zo langzamerhand". Geweldig. De onbewuste ironie die ook nog eens het antwoord geeft. Quote van de dag, dank!

Cepalislam500mg | 26-08-20 | 07:40

Loyaliteit staat in ons CDA-wespennest hoog in het vaandel.

NPOlitiekgekleurd | 26-08-20 | 09:00

Mensen die hun maatschappelijke carrière baseren op de wil & wet van een opperwezen zijn sowieso af.

_pacman_ | 25-08-20 | 22:55 | 1

100% mee eens.

Rdock | 25-08-20 | 23:47

Hoe zou het met Dries van Agt zijn?

poepaanmijngaatsie | 25-08-20 | 22:50 | 2

Hoezo?

duh! | 25-08-20 | 23:20

Die is al jaren geen lid meer sinds hij gevallen is voor de Palestijnse staat.

Kattie | 26-08-20 | 17:47

50,7 om 49,3 is ook wel errúg dicht bij elkaar.. verdacht dicht bij elkaar..

duh! | 25-08-20 | 22:38 | 3

Het verschil is waarschijnlijk 0,666 procent. Met de complimenten van de vrijmetselaarfeestjes waar Hugo graag op de foto gaat!

HetGewoneNormaal | 25-08-20 | 23:32

Hugo's broer Luka Chenko kreeg vlg de uitslag 82% vd stemmen, was ook niet goed voor de geloofwaardigheid.

_pacman_ | 26-08-20 | 00:00

En euh.. hoe kunnen ze de systemen inzien?? Hoe kunnen ze in GODS naam controleren dat mevrouw ... Heeft gestemd op ...!?!
Iets met PERSOONSGEGEVENS!?

boerk | 25-08-20 | 22:37 | 3

Ze hebben een code gekregen. Degenen die willen laten controleren hoe hun stem ingebracht is, zouden dit op een openbare lijst van alle codes zelf kunnen opzoeken. Uiteraard zou het CDA een eventuele koppeling tussen de code en persoonsgegevens zelf al moeten vernietigd hebben.

HetGewoneNormaal | 25-08-20 | 23:35

Je kunt natuurlijk wel bv de software opnieuw opstarten, en dan 1000x een stem uitbrengen uit naam van 1000 leden. En dan kijken of de uitslag conform is.

Joost Maghetweten | 25-08-20 | 23:40

Je kunt de code van de app bekijken en zien of het mogelijk is.

Frau Merkel | 26-08-20 | 00:28

Is traditie, dit noemen ze “Hollandse Rekenkunde”, zoek zelf maar op, ik mag niet linken....

M13 | 25-08-20 | 22:32

'Verontrustende zaken’
"Hoe dat kan, is tot dusver niet bekend. Volgens het partijbureau heeft de notaris die toezag op het stemproces onafhankelijke technische experts ingeschakeld. Zij hebben echter geen onregelmatigheden aangetroffen, zo luidde de conclusie. De notaris, voormalig raadslid Lars Boellaard uit Westland, maakte in zijn rapport vervolgens geen melding van de klachten. Hij stelde volgens een CDA-verklaring vast ‘dat de uitslag rechtsgeldig is en een getrouw beeld geeft van de verkiezing van de lijsttrekker.’"

Copy paste van het AD.

De betrokken notaris, Lars Boellaard is lid van het CDA en volgens zijn eigen linked in in het verleden Secretaris geweest van de afdeling Naaldwijk en algemeen bestuurslid van het interim-bestuur van de afdeling Westland. Beide van 2002 tot 2004 en dit impliceert dat hij dus al zéér lang aan het CDA verbonden is.

Hoezo schimmig ?

Tevens maakt hij in zijn verslag geen melding van de klachten maar stelde hij volgens een CDA-verklaring vast ‘dat de uitslag rechtsgeldig is en een getrouw beeld geeft van de verkiezing van de lijsttrekker.’"

Hoe dan ?

Wat is dit voor een ranzige beerput ? Van de gang van zaken klopt overigens ook niets. Deze meneer Boellaard zelf dient onderzocht te worden.

netniet | 25-08-20 | 22:31

Even het CDA bellen met de mededeling dat ik ook een foute melding kreeg.
Heeft dus geen enkele zin.
Deze melding komt niet in het nieuws of bij Pieter Omtzigt terecht.
Hoe los je dit op.

bigstone | 25-08-20 | 22:18

Op de Televagijn is te lezen, dat, naar verluidt, zwaargewichten uit de partij, druk hebben uitgeoefend op Pieter, om akkoord te gaan met een flut-onderzoek. Het AD kopt: Wel onderzoek maar de uitslag verandert niet. Dat is opvoorhand dus, ongeacht de bevindingen.

En Hugo houdt zijn bek. Hij moest toch de eerste zijn, die zichzelf boven alle twijfel verheven wilt zien ? Wie vanuit het CDA, ooit nog zeikt op Rusland en consorten, moest verdronken worden in een bak lauwe pis.

Hugoshenko, is nu al, met afstand, het woord van 2020.

netniet | 25-08-20 | 22:14

Ik denk dat er sprake is van een groot misverstand.
Dit waren geen verkiezingen maar het was een referendum!

Hierbij is het gebruikelijk dat als de meerderheid van de kiesgerechtigden hun stem heeft uitgebracht, het bestuur gewoon bepaald dat hun plan wordt uitgevoerd.

Dus eigenlijk heeft Pieter wel de meeste stemmers maar Hugo gaat het gewoon doen.

Supertux2 | 25-08-20 | 22:11

Ik herinner me dat indertijd het programma van de stemcomputer is aangepast wegens onvolkomenheden. Vanwege de opkomst van Omtzicht heb ik toen het vermoeden geuit dat er tevens de volgende programmaregels zijn ingebouwd.

IF dejong <= omtzicht THEN
dejong = dejong + 1
omtzicht = omtzicht - 1
END IF

Het ziet er steeds meer naar uit dat dit inderdaad gebeurd is.

watazooi | 25-08-20 | 21:57 | 2

en een beetje randomizen , anders valt het patroon erg op.

nickstert | 25-08-20 | 22:50

NameError: local variable 'dejong' is not defined.

FogerRederer | 25-08-20 | 22:52

Pieter was de enige die de partij uit het geloofsslop kon trekken. Zeg maar de redding voor de partij. Nu met Hugo is het weer geen Ja geen Nee partij. Voor de boeren en toch ook weer niet. Voor het milieu maar toch ook weer niet. Voor meer buitenlanders en toch ook weer niet. Voor de hoeksteen van de samenleving maar toch ook weer niet. Voor de LGBT'ers en toch liever niet. Etc.

Rdock | 25-08-20 | 21:52

Minstens zo schimmig als de verkiezing van een nieuwe paus. Vier jaar lang naar een partijleider moeten kijken waarvan je maar half zeker weet dat je er op gestemd hebt. En dan ook nog elke zondag naar die hemelse leuterkoek van een dominee moeten luisteren. Te doen met die arme cda-menschen. Ik wist het wel, ging op maart lekker ergens anders op stemmen, voor de geestelijke balans.

suscrofa | 25-08-20 | 21:44

De IT van de overheid staat voor niets, toen ik hoorde dat dit was 'ontwikkeld' door pblq, wist ik genoeg.

Jenny_L | 25-08-20 | 21:43

Pieter gaat denk ik een WOB-verzoek indienen bij zijn eigen partij t.a.v. de gang van zaken daar.... over 8 jr en véle verzoeken later zegt hij de politiek goeiedag en gaat doen waar eigenlijk zijn hart ligt: modeltreintjes en rangeerstations....

surffee11 | 25-08-20 | 21:42

De app is door Imtech ontwikkeld en de onafhankelijke onderzoeker naar de fraude is Rianne van Rijsbroek.

Olleke | 25-08-20 | 21:39 | 1

Maar de app was toch wel door Here Jezus gezegend toch? Tja als van bovenaf de voorkeur bij Hugo ligt dan is het moeilijk om de app functioneel werkend te krijgen lijkt mij.

Rdock | 25-08-20 | 21:43

"Dat is een zaak tussen het partijbestuur en Pieter Omtzigt”, aldus de vicepremier" ... dat zegt alles over Hugoshenko.

beniknouzoslim | 25-08-20 | 21:35

Off Topic:
Wat was Geert eerder vandaag bezig in z'n spotje voor zendtijd polletieke partijen zeg !

De Briemusketier | 25-08-20 | 21:31

Dat mensen dit normaal of leuk vinden, arm kiezersvolk. Hier klopt toch iets niet, een narcist die man Zou Hugo de schoenen/hoogtezon een artiest zijn oké. Maar een politicus....Straks een sjaaltje...een polstasje...Soms komen ze er zelf pas heel laat achter.

G.M.I.M. Pet | 25-08-20 | 21:30

Wie was die notaris? Tedje van Es soms? "Notaris, dat is de mooiste baan die ik ooit gehad heef."
Ben ik trouwens de enige die het gevoel heeft dat het CDA kan worden bijgeschreven in het illustere rijtje Venezuela, Turkije, Wit-Rusland, ...?

MAD1950 | 25-08-20 | 21:24

Als dit fraude is, dan is dit wel een hele domme vorm van fraude.

Wasbakplasser | 25-08-20 | 21:13

wij van wc eend.....

me163komet | 25-08-20 | 21:12 | 1

Wij van cda eend

Gaat het niet dan? | 25-08-20 | 22:20

Maak een aanraak gevoelige keuze. Definieer alleen het rondje voor Omtzigt. Alles wat net niet mooi wordt geklikt is automatisch Hugo. Komt geen notaris achter.

JeannedArc | 25-08-20 | 21:08

...... Maar de uitslag staat al wel vast zeggen ze gelijk. Dat zegt genoeg over reikwijdte en insteek van onderzoek. Say no more.

JeannedArc | 25-08-20 | 21:06

Het wordt ondertussen steeds duidelijker dat de grote en kleine techbedrijven sinds jaren een groot gevaar vormen voor de democratie. Tijd voor strakke regulering!

smdyasc | 25-08-20 | 21:05

Da's een koe in de kont kiekn, zou een vroege cdastemmert gedacht hebben. Voldane zaken nemen geen keer. Ook als ze stinken.

suscrofa | 25-08-20 | 21:04

Misschien goed om daar de integriteits commissie van de VVD op te zetten....

Lorejas | 25-08-20 | 21:01

Het CDA gaat misstanden binnen het CDA onderzoeken? What can possibly go wrong?

JackStick | 25-08-20 | 21:00

En Hugo zag dat het goed was en sprak de profetische woorden:
Ga heen en stem op mij!

spamzuiger | 25-08-20 | 20:56 | 2

"Gaat heen" is de betere , wat oudere vorm ....

Zwizalletju | 25-08-20 | 21:13

De globalistische kartel-puppet moest en zou geinstalleerd worden..

Mijn vertrouwen in het feit dat de onderste steen boven zal komen, is echter net zo groot als in Rutte omtrent de MH17 zaak.

paulis | 25-08-20 | 20:54

Wel een onderzoek, maar uitslag zal niet veranderen. Dat is heel raar om meteen de deur dicht te gooien. Stel dat er iets niet eerlijk is gegaan met deze lijsttrekkersverkiezing, dan moet dat gewoon overnieuw. Absurd dit, de democratie moet zegevieren, niet wat bij het CDA gewenst is.

Jan, Leiden | 25-08-20 | 20:54

Dat er toch een onderzoek komt is een meervoudige blamage voor het CDA en met name de Jonge.
Vastgesteld kan worden dat er niet zoveel vertrouwen is in de Jonge, niet alleen vanwege de krappe "overwinning", maar nog meer omdat hij zoiets over zich afroept. Als je keer op keer onder vuur ligt en je "onschuld" moet bewijzen dan sta je zwak. De Jonge is die extra schep jus die je maaltijd bederft. Een gluiperig mannetje en daarom een geziene gast bij Rutte.

Broadsquire | 25-08-20 | 20:51 | 1

Ik denk eerder een useful idiot voor Rutte

Frank1387 | 25-08-20 | 21:23

Een smeerpoets, die zijn schoenen laat poetsen door zijn vrouw, in de wijk in Rotterdam waar hij woonachtig is, loopt hij tegenwoordig rond alsof hij nieuwe premier van Nederland is. Hoewel iedereen in deze achterstandswijk weet dat alles aan deze bewindsman, nagemaakt en fout is, en aldaar noboddy op het CDA of op de persoon Hugoschenko een stem zal uitbrengen.

Goedverdoemme | 25-08-20 | 20:49

Die CDA stem app was waarschijnlijk een combi deal met de IT-partij die de Corona App mocht ontwikkelen.

UpdateAvailable | 25-08-20 | 20:47 | 2

Welke IT-partij heeft de app ontwikkelt dan?

filosofem | 25-08-20 | 20:57

VVD-IT-Consultancy. Sponsored and powered by Huawei.

Lorejas | 25-08-20 | 21:07

Blij toe. Dat gepijp van Omtzigt hier begint gênant te worden. Er zit nog een beetje in je mondhoek.

beldewouten | 25-08-20 | 20:42 | 5

@Lorejas | 25-08-20 | 21:02: dat het uit die tube kwam maakt t nog niet tandpasta. Van die oude cuckoldgrappen

Shoarmamasutra | 25-08-20 | 21:06

Ja het is niet omdat hij 1 van de beste Kamerleden is, die zelfs de wob zou inzetten. Lekker ad hominem, heb je er nog één?

Niek1582 | 25-08-20 | 21:38

@Niek1582 | 25-08-20 | 21:38: Zelfs de wob inzetten. Poe, poe, nou, nou... Het is overigens geen ad hominem gericht op Omtzigt, maar gericht op reaguurders die graag belletjes blazen met zijn zaad, waaronder jij.

beldewouten | 25-08-20 | 21:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Hugo bedankte mijn gehele familie, volgens hem ik 23 kinderen, dat iedereen op hem gestemd heeft. Ik heb helemaal niet gestemd, maar betdankte hem voor het bedanken. Ik ben lid van FVD, maar die mochten ook voor het CDA stemmen, volgens Hugo de Grote. Dat lidmaatschap van FVD ga ik ook opzeggen.
Bij deze:
Thierry, je eclypt dystopische performance heeft mij doen inzien dat de psychische sculptuur der Nederlanden een infantiel romantisch beeld geeft van een intrigerende habitat. Dientengevolge is een lidmaatschap voor FVD niet meer te herenigen met mijn integere, transparante manier van educatie geven aan kinderen van 21 t/m 65 jaar.

Your's cincearly,
Mr. Hansome

Johnnie Hansome | 25-08-20 | 20:41 | 6

@Gravin v Kippenbouth | 25-08-20 | 21:08: Nee, de cursus handelscorrespondentie was te hoog gegrepen. En het is Gij hadt, met dt. 😁 (af en toe is het zo leuk een taalnazi te zijn).

Synecdoche | 25-08-20 | 21:21

@Synecdoche | 25-08-20 | 21:21:
Ja OK! En bedankt voor de nascholing want ik ben maar een dom vrouwke uit Brabant. Gij hadt dat uiteraard vast al wel door.

Gravin v Kippenbouth | 25-08-20 | 21:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Vrij naar Ben Cramer:
Geen herinnering blijft aan die clown met z'n lach
Want er was op het einde niemand die hem nog ziet

Broadsquire | 25-08-20 | 20:41

Het enige wat die man niet is, is rapper. Maar zelfs daar zou ik niet van opkijken.

skoftig | 25-08-20 | 20:41 | 1

Zou hij kunnen tapdansen met die schoenen?

MAD1950 | 26-08-20 | 08:36

De broeksriem van de man! Zou hij helder hebben dat zijn kleding zo opzichtig is dat deze afleidt van de eventuele boodschap die hij wil overbrengen?
Les 2 communicatie bij de LOI?

F. Jacobse | 25-08-20 | 20:34 | 1

Ik denk dat dat in het geval van Hugo niet zo'n probleem is want hij heeft helemaal geen inhoudelijk waardevolle boodschap.

Gravin v Kippenbouth | 25-08-20 | 21:37

Laten "ze "die Notaris maar eens ff doorlichten................ was een voormalig raadslid...... van welke partij vraag ik me dan af....

gebochelde | 25-08-20 | 20:34 | 3

Die notaris is niets mis mee. Dat blijkt een betrouwbare VVD-er.

F. Jacobse | 25-08-20 | 20:35

Van het CDA.

jan huppeldepup | 25-08-20 | 20:36

@F. Jacobse | 25-08-20 | 20:35:
Lol!

Scholletje | 25-08-20 | 20:39

Laat aub Hugo de Clown CDA lijsttrekker blijven. Hoe minder stemmen ze krijgen.

PieterPassant | 25-08-20 | 20:32

"Bovendien zou verliezend kandidaat Pieter Omtzigt door het partijbestuur onder druk zijn gezet om met deze summiere onderzoeksvorm akkoord te gaan."
Bron De telegraaf.
Gaat dit over het oude onderzoek of het aanstaande nieuwe?

steekmug | 25-08-20 | 20:31 | 3

Omzigt doet er verstandig aan die partij te verlaten. Gewoonweg ziek hoe het daar gaat.

El Rico Grande | 25-08-20 | 20:36

@El Rico Grande | 25-08-20 | 20:36:
Hij zou met zijn kwaliteiten en integriteit een aanwinst zijn voor iedere partij.

smdyasc | 25-08-20 | 20:38

@smdyasc | 25-08-20 | 20:38: buiten het cartel dan wel. Principes passen niet bij de baantjes carrousel.

Struikrover3 | 25-08-20 | 20:45

Zou het CDA een kabinetscrisis willen? Het rommelt binnen het CDA , dat is allang duidelijk. In feite is het CDA voor de helft een soort politiek correcte "boeren" partij. Die "boeren vleugel" is m.i. bezig zich te roeren.
Of is het allemaal heisa maken om maar zoveel mogelijk aandacht te krijgen...?
Hoe het ook zei; Ik ben voor Omzigt. Lijkt me een politicus met gezond verstand.

oostermoer | 25-08-20 | 20:31 | 3

Die "boerenvleugel" is al lang vertrokken bij het CDA.

UpdateAvailable | 25-08-20 | 20:46

Correcte boeren partij? Dat mocht het CDA willen. De opperhooivork van de "Boerenpartij" (Boer Koekoek) is reeds lang geleden gehemeld. Misschien zit hij wel ergens vanaf een wolk te gluren naar schoenenboer Hugo.

Gravin v Kippenbouth | 25-08-20 | 21:17

@Gravin v Kippenbouth | 25-08-20 | 21:17: @Gravin , U heeft gevoel voor humor. Chapeau! Laten we hopen , dat Koekoek vanaf zijn wolk het land gaat redden. Want 1 ding weet ik zeker. Koekoek hield van Nederland!

oostermoer | 25-08-20 | 21:27

De mensen die per post hebben gestemd hebben hun stem voor Pieter retour gekregen wegens onvoldoende gefrankeerd.

Baron Clappique | 25-08-20 | 20:30

Hugogate

lingo star | 25-08-20 | 20:28

Hihi. Mooie vondst voor die bloemschoen: Hugoshenko!

PureYak | 25-08-20 | 20:28

Ik heb zo het vermoeden dat Hugo meer verstand heeft van gesjoemel dan van Corona.

Manstein | 25-08-20 | 20:27 | 2

Uitermate geschikt dus.

Baron Clappique | 25-08-20 | 20:31

@Baron Clappique | 25-08-20 | 20:31:
Juist.

Manstein | 25-08-20 | 20:41

Nu weet ik waarom Trump zo tegen het stemmen per post is, krijgt iedereen een kaartje terug met " Thank you for your vote on Hugo de Jonge".

jan huppeldepup | 25-08-20 | 20:25 | 3

Haha

Omebert | 25-08-20 | 20:27

@jan
Overdrachtelijk bekeken, zou u daar weleens 100% gelijk in kunnen hebben.

toetssteen | 25-08-20 | 20:59

Maar wat een gate is dat zeg. Het gaat er uiteindelijk om dat de stem mogelijk niet op tijd terug is ingestuurd (dus na verzending door de stemmer). Als het zo belangrijk is, durf gewoon naar een stembureau te gaan.

LuNaTeeQ | 25-08-20 | 21:01

Clowntje staat een beetje onder druk momenteel.....

born2killn00bs | 25-08-20 | 20:23

Als we digitaal zouden stemmen dan komt VVD op precies 76 uit waarschijnlijk

Stevo365 | 25-08-20 | 20:23 | 1

En de rest gaat naar éénmansfractie Hugo de Jonge, ex-CDA.

obominotie | 25-08-20 | 20:34

Ik weet nu al wat de uitkomst van dat onderzoek wordt: Er is NIET gesjoemeld met stemmen. Ik herhaal: Er is NIET gesjoemeld met stemmen. Hugosjenko heeft gewoon eerlijk gewonnen.
En Pieter Omtzigt legt zich erbij neer.

VanBukkem | 25-08-20 | 20:23 | 6

Omzicht zou zich moeten afsplitsen.
Maar ja: CDA. Als christen laat je je liever naaien door je geloofsgenoten, dan dat je handelt vanuit eer en trots.

Manstein | 25-08-20 | 20:39

@Manstein | 25-08-20 | 20:39:
Als christen dien je jezelf zo ver mogelijk te ontwikkelen, zodat je zoveel medemensen kunt helpen zichzelf ook verder te ontwikkelen. Financieel, creatief, politiek, op welke manier dan ook. Pieter Omtzigt zit op zijn top bij het CDA, het is lijsttrekker of ergens anders verder. Als christen heeft hij geen plek meer bij het CDA. En voor mij, heeft geen enkele christen geen plek meer bij het CDA, geestdodende partij

Jacques_SiConto | 25-08-20 | 21:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Bedankt voor uw stem op Hugo.
En god zag dat het goed was.

Is dit nog nieuws? | 25-08-20 | 20:22

Wie de clownsschoen past.......

VierRuiters | 25-08-20 | 20:21

Weer een bewijs dat Nederland nog niet klaar is voor de stemcomputer.
Als ze op zo iets simpels als het partijvoorzitterschap van het CDA al gaan frauderen met de elektronische stemmen moet je eens voorstellen wat ze dan gaan doen met de landelijke verkiezingen als er geen met potlood ingevulde stembiljetten zijn die je kunt hertellen.
En nee een print out is niet te vertrouwen. Als je de invoer kunt manipuleren kun je ook de print out manipuleren.
"Dank U wel voor Uw stem op Hugo" #voor de zekerheid nog een keer op Thierry drukt.

Osdorpertje | 25-08-20 | 20:20 | 1

D66 ziet juist dat Nederland er wel klaar voor is.

El Rico Grande | 25-08-20 | 20:26

Een stem op Wilders is altijd een stem op Wilders, hij is het enige lid, wie doet 'm wat.

Miezerig | 25-08-20 | 20:20 | 1

Nick checks out.

LiniaalRectaal | 26-08-20 | 01:44

Ik stemde laatst tegen Oekraïne en kreeg:
“Wat fijn dat u van chocoladePlofkip houdt”.
Verbijsterend.

Ruimedenker | 25-08-20 | 20:18 | 2

Ik krijg iedere keer als ik heb gestemd: "Bedankt voor uw centjes".
Geen idee verder.

Dikke_Tammo | 25-08-20 | 20:21

Mijn stem verdwijnt altijd in de klojo. Nee, kliko. Stomme autocorrect.

El Rico Grande | 25-08-20 | 20:24

Nu maar even niet buiten de deur eten Pieter voor dat je het weet wordt je vergiftigd, lol.

Miezerig | 25-08-20 | 20:18 | 1

Ze hadden van de week al een moordcommando op hem afgestuurd.

Glasgow Argus | 25-08-20 | 20:19

De schade is ontstaan in de eerste ronde, die ongeldig werd verklaard.

Einde van de Domheid | 25-08-20 | 20:18

Wim Aantjes draait zich om in zijn graf bij het in twijfel trekken van de integriteit van zijn partijgenoot Hugo de Jonge.

smdyasc | 25-08-20 | 20:16 | 3

Integriteit , daar had Aantjes ook iets mee in 1978.

vluchtelingallergie | 25-08-20 | 20:24

@vluchtelingallergie | 25-08-20 | 20:24: Nee.... Lou de Jong zat fout, maar toen hoefde het al niet meer voor Aantjes, want hij was al weg.
Ze hebben die man kapot gemaakt, terwijl ik het juist wel een integere vent vond rond die tijd.

Keyboardspeler | 25-08-20 | 21:20

Een update over de schietpartij in Kenosha waarbij een man is neergeschoten.

Het blijkt toch anders te zijn dan de eerste korte video liet zijn.

Jacob Blake vocht met agenten voordat hij werd neergeschoten, nieuwe video shows


Er zijn nieuwe beelden vanuit een andere hoek naar voren gekomen van de momenten voordat Jacob Blake, een zwarte man, meerdere keren in de rug werd neergeschoten door een blanke politieagent uit Wisconsin toen Blake probeerde in zijn voertuig te komen, volgens een rapport.

De video legde de 29-jarige Blake vast die zondag verwikkeld was in een gevecht met ten minste twee Kenosha-politieagenten aan de rechterkant van zijn grijze SUV, meldde TMZ.

Een officier lijkt hem in bedwang te houden voordat hij erin slaagt op te staan en naar de deur aan de bestuurderskant loopt, blijkt uit de clip.

Kortom , weer een verdachte die niet luistert naar de politie en tegenwerkt.

Swieberj | 25-08-20 | 20:16 | 3

Is dat een verassing? Alsof de politie in de USA een doodseskader is.

Is dit nog nieuws? | 25-08-20 | 20:18

De waarheid doet er niet toe, feiten zijn afgeschaft , iedereen gelooft zijn eigen alternative facts. Laten we hopen dat de meerderheid lekker normaal blijft

korkienie | 25-08-20 | 20:19

Dat kan niet zijn, bij RTL en alle andere staat dat een brave huisman naar zijn kindertjes liep en plotseling van achteren werd beschoten.
Als je de MSM leest, krijg je vermoede dat ze de blm en andere Tokkies hier ook willen laten rellen, verbrande en plunderen. Anders kan ik deze gerichte onvolledige berichten niet duiden. Oorlog op straat is goed voor de oplage van dode bomen.

jan huppeldepup | 25-08-20 | 20:35

Alles is fout aan die man. Werkelijk alles... schuinsmarcheerder ook nog. Hugootje... t komt vanzelf boven water..

Cor Zakov | 25-08-20 | 20:16 | 2

Schuinsmarcheerder? Ik zag hem wel met Irma flirten. Maar jij weet meer?

El Rico Grande | 25-08-20 | 20:22

@El Rico Grande | 25-08-20 | 20:22: schuim komt vanzelf boven drijven.

Cor Zakov | 25-08-20 | 21:47

Verdomd, een stem op Verdonk heeft Rutte als premier opgeleverd....

Is dit nog nieuws? | 25-08-20 | 20:14 | 2

U doet uw naam tenminste wel éér aan. Maar toch bedankt 15 jaar na dato.

Scholletje | 25-08-20 | 20:16

Elke keer als ik op de [!] bij Kuifje klik krijg ik een pop-op: “Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge”.
Vind ik ook best raar. Maar het zou wel verklaren waarom Hugo heeft “gewonnen”.

Stormageddon | 25-08-20 | 20:14 | 2

LOL!

EefjeWentelteefje | 25-08-20 | 20:17

Ik zie die Hugo er wel voor aan om met die stemmen te rotzooien. Hij kijkt mij net iets te vriendelijk, doet net iets te populair en is gewoon een ziekelijke ijdeltuit. Onbetrouwbare gladjakker.

Motleycrew | 25-08-20 | 20:13 | 4

Uitstekende kwalificaties voor een CDA-leider dus. Of VVD. Of D'66.

2voor12 | 25-08-20 | 20:15

@Scholletje | 25-08-20 | 20:15: Of Intralot, de partij die de trekking doet voor de staatsloterij. De vrouw van de directeur heeft voor 2014 al 6 keer een grote prijs gewonnen.

KillerK | 25-08-20 | 20:18
▼ 1 antwoord verborgen

"Het extra onderzoek zou echter zo beperkt zijn van opzet en reikwijdte, dat het de uitslag slechts kan bevestigen, "

Wrijven in de vlek is niet de juiste uitdrukking, maar geeft wel eenzelfde effect.

Dikke_Tammo | 25-08-20 | 20:12

Alleen al het verschil in lichaamstaal - dat pretentieuze versus dat licht gegeneerde no-nonsense - maakt de keuze wat mij betreft makkelijk.

MickeyGouda | 25-08-20 | 20:12

Wat een warrig en zigzaggend verhaal van dat partijbestuur in het AD: "We hebben vastgesteld dat er onregelmatigheden hebben plaatsgevonden, maar er hebben geen onregelmatigheden plaatsgevonden volgens de notaris". Of zoiets.
Oh ja, en ze willen héél graag dat Pieter Omtzicht bevestigd dat er geen onregelmatigheden hebben plaatsgevonden.

Dit verhaal stinkt gewoon aan alle kanten!

Scholletje | 25-08-20 | 20:10

De uitslag van de verkiezing zal, ongeacht wat er uit het onderzoek naar voren komt, niet veranderen.
Je kan de verkiezing in dat licht zien. Uw stem gaat naar onze kandidaat. Als niet, dan toch. Het symboliseert precies wat er mis is met het CDA.

Schaf die verkiezingen toch af. Weet iedereen waar die aan toe is.

El Rico Grande | 25-08-20 | 20:10 | 2

Dat kan. Maar dat gaat ze dan heel veel potentiele zetels kosten, en einde plek in het kartel.

Scholletje | 25-08-20 | 20:13

@Scholletje | 25-08-20 | 20:13: Het CDA kan dan met alle andere partijen opgaan in één grote partij om zo de stem van het volk te vertegenwoordigen in de blabla.

Dikke_Tammo | 25-08-20 | 20:18

De leiding van het CDA dacht dat ze er wel mee weg zouden komen. Maar het is duidelijk, ze zijn geen match voor Joris Demmink die de leiderschapsverkiezingen van de VVD destijds naar Mark Rutte kon frauderen.

Glasgow Argus | 25-08-20 | 20:10

"„Of de neuzen dezelfde kant op staan? Zeker”, wijst Kamerlid Chris van Dam naar het buffet. „Alle neuzen staan in de richting van de lunch.”" HAHAHA! Sorry.

Dikke_Tammo | 25-08-20 | 20:10

Ik geniet zo ongelofelijk van deze soap. Lekker tegen beter weten in blijven wrijven in die poepvlek door die omhooggevallen schoolmeester op het schild te hijsen tot aan het Corona katheder toe.

De Pilsvogel | 25-08-20 | 20:10

Richt gewoon weer de RKSP op.

Sitting_targets | 25-08-20 | 20:10

Ik stemde laatst op Sigrid Kaag, en wat denk je? "Dank voor uw stem op Hugo de Jonge"...

Rest In Privacy | 25-08-20 | 20:08 | 2

Verdomd, ik stemde laatst op Mark Rutte en er verscheen "Dank voor uw stem op Jesse Klaver".
Er is een patroon.

oplichter | 25-08-20 | 20:12

Het lijkt wel een virus. Toen ik zojuist moest afrekenen bij de supermarkt zei het kassameisje precies hetzelfde.

obominotie | 25-08-20 | 20:40

Eens, daarom gewoon opnieuw stemmen en dan op een wijze waar geen fraude mogelijk is, op papier dus en 3 wijze mannen/vrouwen (geen CDA lid) de stemmen laten tellen, want dit blijft aan de Jonge hangen tot maart 21.

Keyboardspeler | 25-08-20 | 21:11

Het heeft even tijd gekost om de bewijzen van gerotzooi weg te werken en dat is nu klaar. Dus kom maar op met dat onderzoek dat er geen gerotzooi te vinden is.

2voor12 | 25-08-20 | 20:06 | 1

Dat zou heel best eens kunnen...

EefjeWentelteefje | 25-08-20 | 20:07

Hugo heeft zijn imago ook niet mee, een machtsgeile gluiperd die zeker in staat is tot liegen en fraude om de carrière vooruit te helpen.

smdyasc | 25-08-20 | 20:06

Foutje in de app
op de achtergrond wel goed
lessen voor de toekomst

en doorrrrr

Is dit nog nieuws? | 25-08-20 | 20:06 | 1

Toch vreemd bij twee opties.

Peter_la_Selie | 25-08-20 | 20:15

'Bedankt voor het stemmen op Pieter Omtzigt', is die boodschap ook verstuurd?

Mr_Natural | 25-08-20 | 20:05

Een notaris die CDA-raadslid was. What could possibly go wrong? For Hugo?

Cor Netto | 25-08-20 | 20:04

Het stinkt Hugo de Jonge.

jan huppeldepup | 25-08-20 | 20:03

Wat krijg je als Imelda Marcos een kind krijgt van Rolf Wouters?

OverdaanDerOnderheid | 25-08-20 | 20:02 | 5

Zou heel bijzonder zijn, gelet op Imelda’ s geboortejaar 1929.

Glasgow Argus | 25-08-20 | 20:08

@Cor Netto | 25-08-20 | 20:04: MH17?

Is dit nog nieuws? | 25-08-20 | 20:23

Een migratieachtergrondiēr?

Montgomery Burns | 25-08-20 | 20:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Huichel de Jonge!
Iets klopt er niet aan ‘m.

Ruimedenker | 25-08-20 | 20:02 | 2

Van Haren, klop, klop.

Mr_Natural | 25-08-20 | 20:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken