'Politie heeft strijd fietsendiefstal opgegeven'
Hoofdbonkertje
Verdrietigmakend stukkie in een Persgroepkrant naar aanleiding van een rapport van de Stichting Aanpak Fiets- en E-bikediefstal (SAFE, jaja), over '600 miljoen euro' aan gegapte fietsen in 2019.
"Professionele bendes jagen vooral in de grensstreek op dure e-bikes."
"Intussen lijkt de politie de strijd te hebben opgegeven."
"Gedupeerde eigenaren verwachten niet dat de politie hun diefstal oplost. Die verwachting is terecht. Van de aangiftes wordt nog geen 1 procent opgelost."
"De pakkans is nihil."
"'Lokfietsen die door de politie zijn geplaatst, eindigen vervelend genoeg in 9 van de 10 gevallen in het Oostblok', zegt een expert in het rapport van Beke."
"Tot woede van branchevertegenwoordiger RAI Vereniging, geeft de politie sinds dit jaar geen prioriteit meer aan fietsdiefstal."
"Nederland wordt volgens de RAI 'een walhalla voor fietsendieven'."
Kortom, u bent op uzelf aangewezen. Een slot van 300 euro koopt u hier.
Reaguursels
InloggenTop toch, die open grenzen!
Ik denk dat die fietsen gestolen kunnen worden omdat agenten zich liever aanmelden voor een dagje relschoppers ranselen dan voor een dagje fietsenrekken in de gaten houden.
Het is natuurlijk veel prettiger om op feesten en partijen (want jij zit bij de politie dus die zes van Rutte tellen niet voor jou maar alleen voor anderen) te vertellen over die vrouw van in de vijftig die niet weg wilde gaan op het Malieveld en die je toen hardhandig een busje in gewerkt hebt terwijl ze de hele boel bij elkaar gilde dan dat je verteld dat je geen zonnebrandcrème meer had en tweede met rood verbrande armen weer thuiskwam toen je op de loer lag om een fietsendief te spotten.
Lokfiets met zo'n soort van Running Man tech (oude film met Arnold) waarbij ze over de grens exploderen? Je kan ook gewoon die GPS data met een IT systeempje een waarschuwing geven op het moment dat het de grens overgaat en dan die mensen meteen arresteren. Maar politie en IT is niet iets waar ik vertrouwen in heb.
Tja, en de bevolking heeft het vertrouwen in de politie opgegeven. Gaaf land. Bedankt mark. Alleen serieuze criminelen en serieuze kanslozen hebben het hier goed. De rest steeds minder.
Ja, toch knap dat "ze" dit land in pakweg 20 jaar totaal naar de kl*ten hebben geholpen.
En als ze een fietsendief betrappen, welke straf krijgt hij dan ?
Dan geef ik mijn fiets nog liever graties aan een r*tm*f.
Ik wil niet bij bol.cum kopen!!
Maar nu ik hier over nadenk is dit geweldig! Ik ga meteen bij alle buren de fietsen ophalen want dat mag nu. Ik denk dat ik gewoon een hele vrachtwagen ga huren. Dan kan ik ook bij het station alle fietsen ophalen. Dat zijn er veel.
Wel vind ik dat nu fietssloten verboden moeten worden. Weet je wel hoeveel werk dat is om die door te knippen? Dat kan echt niet meer in deze tijd hoor.
Zou er vraag zijn naar politiefietsen? Want dan ga ik die ook ophalen. Ze moeten ze natuurlijk zo afgeven want dat mag ik nu eisen.
Zo zie je dat het toch weer helemaal goed is gekomen met onze rechtsstaat.
OT: in de zaak van de vermoordde Bas van Wijk schrijft de T. dat de verdachte “een bekende van de politie” is.
Weer gaat duidelijk worden dat, als deze medelander voor een vorig
strafbaar feit de maximumstraf had gekregen, hij nog in de bajes had gezeten op de dag van de moord.
En dat is wat ik hier op GS een week geleden schreef.
Als die Polen maar niet te snel rijden op weg naar het Oostblok.
Een verkeersboete heb je zo te pakken!
Heute gestohlen, morgen in Polen.
"Nederland wordt volgens de RAI 'een walhalla voor fietsendieven'."
Voor "wordt" ïs" lezen.
30 jaar geleden reden er al Marokkanenbussies met stapels fietsen op het dak in Zuid Frankrijk richting Algeciras.
Op het moment worden alle geweldloze delicten/diefstallen met een schade van minder als 25.000 niet meer actief opgespoord.
Heel het management bij ode overheid maakt meer kapot dan drank kan herstellen !
dat heeft al 40 jaar geen prio.
Mijn fiets werd eens gestolen en na een tip vond ik hem terug bij een marokkaans vrouwtje. De fiets stond gewoon daar in de gang toen ze opendeed.
Zo zie ja maar, open grenzen zijn goed voor de handel, ook de proletarische.
sinds dit jaar geen prioriteit?
Laat me niet lachen, die prioriteit is al wel 10 jaar geleden afgeschaft.Voorop gesteld dat die prioriteit ooit bestaan heeft.Bijna iedereen kent wel een louche fietshandelaar, die de duurste en mooiste fietsen in huis zet en de ouwe troep in het schuurtje.Waarom?Voor onderzoek in huis moet er een huiszoekingsbevel komen.Of lui die in A fietsen ophalen (stelen dus) en naar B brengen naar een van hun vriendjes... Maar vooral wel aangifte doen hoor.
Mijn gestolen fiets heb ik ooit zelf teruggevonden, met een ketting van een ander aan een hek. Ik naar de politie, zij met een betonschaar mee en de fiets losgeknipt. Ik heb de dader ook nog kunnen aanwijzen. Dus eind goed al goed. Maar nee, de politie heeft mn fiets 2 weken in beslag genomen voor "onderzoek". Ik was m'n fiets dus langer aan de politie kwijt dan aan de dief. Waar verhaal
Nieuwe fiets overigens, framenummer, bonnetjes, alles was al overhandigt voor het "onderzoek". Dus die ene procent van opgeloste zaken, doen ze niet eens zelf
GPS tracker verstoppen in je fiets en gewoon terug jatten die handel. Politie er lekker buiten laten die hebben het al druk zat.
U rijd bi wekelijks naar het oostblok op en neer om uw fiets uit de stalling te
Halen?
Maatje: fiets gejat. Uit zijn schuur. Paar dagen later, fiets op marktplaats gevonden maar politie doet niets, verzekering heeft betaald dus hij vind het best. Wtf.
Kennissen: fiets incl gps gejat, dader gevonden en bekend maar weigert afstand te doen van de fiets: dikke doei.
Ja wat wil je dan nog in dit land?
De politie doet al jaren niets voor gedupeerden die kunnen aanwijzen waar hun fiets is. Zelf mag je zgn niets. Maar kijk eens, Snuf en Snuitje zijn zelfs niet in staat om lokfietsen onder controle te houden. Als het niet zo droevig was en niet zo vreselijk veel mensen dupeerde, zou ik tot de morgen bulderen van het lachen om zo'n nitwit gehalte. En dieven die politie en justitie en RM aan hun kant hebben zijn een symtoom van dit diep afgegleden land.
Hoeze weigert afstand te doen? Is hij er dan legaal aangekomen?
Wat is dit voor krom gedoe?
Het is alweer 30 jaar geleden dat een Amerikaan mij met het schaamrood op de kaken het verhaal vertelde over een inbreker in zijn woonplaats die met succes de eigenaar van het huis waar hij had ingebroken had aangeklaagd omdat hij zich had gesneden aan de scherven van de ruit die hij had ingegooid. Inmiddels is het hier niet anders vrees ik
Ook zo een:eerste vraag van politie is vaak of de fiets verzekerd is.Ja, en?Zoja, vinden het vaak geen probleem dAT JE FIETS GESTOLEN IS.
Speciale departement van de politie voor volgen van lokfietsen en andere dure systemen met GPS trackers in Enschede plaatsen. Zet lokfietsen in westen van het land en vang ze op voordat ze de grens overgaan.
En dan moet je ze 3 dagen later weer vrijlaten want D66 rechter+ slappe wetgeving..
Was het maar zo simpel. Dat spul gaat vast eerst een tijdje een loods of garage box in.
@tiku99 | 21-08-20 | 05:20:
Dan wachten we een tijdje. En dan gaat er een piepertje af als ie 10 weken later weer wordt verplaatst. Zo moeilijk is dat niet hoor.
Politie is gewoon een grap, en als ze iets zouden willen doen worden ze terug gefloten door de politiek.
Maar aan de andere kant is het makkelijk verdient geld :-)
300 euro voor een slot is best veel geld,daar kan je ook 3 knappe fietsen voor kopen!.
bij ons om de hoek koop ik daar 5" nieuwe" gejatte fietsen voor................. wollah...!
Hoho: jongeren
Ik weet niet wat semtex tegenwoordig dee kilo kost.
Waarom wordt mijn favoriete Mercedes (s124 MOPF1) hier geframed als hulpje?. In de afgebeelde staat, is dit inmiddels een gewilde klassieker, die de waarde van meerdere e-Bikes overstijgt.
Omdat 'ie net zo snel in het oostblok is als je gejatte fiets.
Het wachten is op het moment dat de fatsoenlijke burger het recht in eigen hand neemt. Dan huilen Jetten, Jessias en Asscher krokodillentranen want dan is er geen weg meer terug. Nederland is totally fucked.
Bedank Gorbatsjov en Reagan maar. Niks dan ellende sinds de muur gevallen is.
Mutti Merkel was de klap op de vuurpijl.....
Je bent een boertje zeker? De junkies van de jaren 80 vergeten zeker? Radio´s, fietsen, inbraken. Alles werd gejat door die junken. Nu zijn het Oostblokkers.
Op het moment dat de rechtspraak decennia lang fop straffen uitdeelt, zal er toch een keer een aanzuigende werking plaatsvinden.
Het systeem van opsporing door de politie-vervolging door het OM-veroordeling door de rechter, zit volledig verstopt. Op elk niveau in dat systeem is er gebrek aan capaciteit.
Voorbeeld: de rechtbank werkt nog met papieren dossiers. De digitalisering is volledig mislukt.
@theo-is-dood | 21-08-20 | 10:01: En de rechters klappen maar wat met de hamer, ook als ze met het verkeerde been uit bed zijn gestapt.
Eens mijn nabij een gracht geparkeerde fiets niet meer teruggevonden.
Volgende dag met wat werp-ankers de kade afgevist, want misschien gejat, maar waarschijnlijker gewoon in de plomp gelazerd voor de lol. Binnen 5 meter 3 hagelnieuwe fietsen en een puike Puch boven water. Gemeld bij de politie, die leken zich enkel gestoord door deze interventie van hun tot dan kalme avond.
Weten jullie wie ook altijd de fietsen meenam?...
Elf keer een fiets verloren aan diefstal, eenmaal zelfs twee keer op dezelfde dag, hoezo mag ik geen tazer op mijn zadel inbouwen teneinde deze te activeren met mijn mobiel als die alweer gejat wordt.
Ik eis gerechtigheid!
(En marteling van daders)
Tja, ook de handelaartjes zijn doorgaans veelplegers, maar ze worden zelden opgepakt.
ach waar heeft de pliesie tegenwoordig wel tijd voor.
behalve dat ze tegenwoordig graag op bejaarden meppen...
Flitsen en iftarren.
Inderdaad het zou mooi zijn als de politie zich weer hard opstelt. Dat je weet dat je er geen grappen mee moet uit halen en dat handhaven. maar sinds de politie je vriend wilt zijn, vroeger uitdelen van politie plaatjes en nu lekker iftarren staan ze alleen maar voor joker. die toxic management cultuur die een heel ander doel dient dan hun bestaansrecht zou doorbroken moeten worden. maar met al die diversiteit managers etc, zal het nooit gebeuren tenzij er kei hard wordt ingegrepen. Weer hun core uitvoeren: handhaven en dus criminelen aan pakken.
Een gezellig praatje doe je maar met je lokale bakker of slager.
twitteraars arresteren: daar hebben zij wel tijd voor.
@Struikrover3 | 20-08-20 | 23:37: Het volk aan hun lot overlaten.Problemen die de orde aangaan alleen oplossen.Het volk zoekt het maar uit.Bedenk waaromde politie ooit in het leven is geroepen.
@Ben5570 | 21-08-20 | 08:50:
Lees Hoogenboom: de politie is in eerste instantie ingericht op bestrijding van grootschalige ordeverstoringen.
Opsporing van criminele feiten wordt maar door een minderheid van rechercheurs gedaan.
@Mosterd, iemand van het RIVM heeft je artikel gehackt en het woord fietsendiefstal er in gefrommeld. In een land waarin iedereen vanwege opvolgende kabinetsdecreten alleen nog maar aan zichzelf denkt, is het niet verwonderlijk dat de politie de strijd op heeft gegeven. En gelijk met het denkbeeldige badwater hebben de mensen de politie met of zonder k ook opgegeven. Een korps wat voornamelijk uit bejaarden zonder conditie of mandaat bestaat. Van onder wordt het aangevuld met criminele tribale gewensten. Ziehier de toekomst van de bananenrepubliek. En voor diegenen die nog steeds denken dat alleen het leger, politie of criminelen en hangjeugd wapens bezitten, sukses met je stembiljetje.
Waarom jat een rus altijd 2 e-bikes? Hij moet nog door Polen heen....
Geheel in lijn met de in Nederland overheersende socialistische gedachte dat je wordt geacht je rijkdom te delen ( of eigenlijk af te staan) aan socialisten en ander minderwaardig gespuis.
Pro tip: koop een hele oude Gazelle of Batavus. Kost weinig, wordt makkelijk 100 jaar en staat laag op het wensenlijstje van Oost-Europees tuigh.
Eerst de auto's,nu de fietsen.
Ex huurfietsen zijn geweldig, 3x goedkoper dan een redelijke nieuwe fiets en gaat 3x langer mee. Roest niet, onverwoestbaar en kan zelfs zilte lucht hebben.
van mijn hele oude batavus is het frame doormidden gebroken, die levenslange garantie is een leugen
@TDB | 21-08-20 | 09:28: Dat had ik met een gazelle. Ik heb de buis vervangen door een balk. Nog jaren plezier van gehad.
De link naar het slot begint met 'partner.bol.com'. Bol.com wil geen zwarte piet artikelen meer, maar traffic vanaf een site die fietssloten verkoopt door Oosteuropeanen af te schilderen als fietsendieven is volkomen oke :-)
Ja, maar Oost-Europeaans is een ras en zwartepiet niet.
Van een kennis van mij werd de fiets gestolen , eigen schuld niet op slot gezet bij de bakker .
Aangifte gedaan maar de politie gaf haar weinig kans .
Loopt ze terug naar huis ziet ze haar fiets staan achter een huis .
Terug naar de wijkagente om te zeggen dat ze wist waar haar fiets stond .
Die zei toen weet wel dat het daar aso’s zijn , en jou naam staat nu in het proces verbaal .
Advies van haar was , gebruik je reserve sleutel om de fiets terug te pakken als ze het niet zien .
Dat heeft ze gedaan maar wel zelf een andere fiets gekocht , ze durfde niet meer met haar oude fiets te rijden in het dorp .
Wijkagenten vinden altijd redenen om niets te doen. Het is te schofterig voor woorden dat je het advies krijgt je eigen fiets terug te stelen want stel. En dan is de eigenaresse zo geintimideerd dat ze niet meer op haar eigen fiets durft rijden. Hier moet toch gewoon de politiedienst geupdate worden tot in 2020 ipv die lapzwanserij uit de tijd van Bromsnor aan de gang te houden?
Mijn fiets is gelukkig nog nooit ontframed
De huilende rappers!
Grenzen Dicht!
Zo simpel kan een oplossing zijn.
Mijn opa zijn fiets is ook gestolen en ondanks dat de daders uit het oosten kwamen wist hij zeker dat het geen Oostblokkers waren.
Laat ik nou steeds gedacht hebben dat ze dit al jaren geleden gedaan hadden?
Haal je gestolen fiets maar eens terug. Moet je eens kijken hoe snel je opgepakt wordt.
Dus blanke christelijke oostblokkers mogen wel benoemd worden ??
je weet toch?
Alleen maar bezig met 1.5m bekeuringen en 2 km te hard rijden.
Als je toch je fiets in de stad wil parkeren haal het zadel er dan of en zet er een dildo voor in de plaats. Dan trekt hij enerzijds veel bekijks en is anderzijds minder interessant voor het steeltuigh.
Dan wordt ie vast gejat door een geil wijf.
Nektasjes ga je daar niet mee tegen houden. Die schuiven dat ding zo in hun reet.
Zonder zadel heb je al een dildo toch?
Dat is een dondersmooie zwarte pieten ketting die Bol.com verkoopt.
Blokje Kobalt-60 onder je zadel verstoppen en de dief/heler/gestolen waarkoper plant zich niet meer voort. Goed voor een Darwin Award!
GS stop eens met die sponsoring door Bolkots. Walgelijke reclame van deze deugclub.
Lange tenen ...
Een link naar Bol.com ?
Nou die kunnen van mij de tyfus genieten met hun zwarte pieten standpunt..!
Fietsendieven zijn er in alle RAL kleuren.
Wou reaguren, maar Feitenpliesie was me voor. Inderdaad: al in de jaren 80 was fietsendiefstal in A'dam iets waarvoor je geen aangifte deed. Je werd toch weggelachen.
Nu is dat overal in Nederland
Wat kan de politie eigenlijk nog wel? Een grote puinhoop en Grapperhaus maar wauwelen.Bananenrepubliek Nederland!
Schijnheilig doen, hypocriet zijn, lulverhaaltjes ophangen, wegkijken enne..... iftar vieren! "ben ik nog iets vergeten?
Ik heb het vertrouwen in de politietop opgegeven. Jaaaaren geleden al!
@Mallepietje1001 | 20-08-20 | 20:30: oh ja, hard optreden tegen 'het echte gevaar' de hardwerkende boeren, die daadwerkelijk positieve bijdragen leveren aan ons land natuurlijk, was ik nog ff vergeten.
Joop van Riessen en consorten hebben andere prioriteiten, Wilders mollen, aangifte formulieren voorbedrukken, en aangiftes van Wilders het ronde archief ingooien.
De politie zal onderhand net als alle andere staatsbedrijven, zoveel mogelijk hun eigen broek moeten ophouden en als flitsen en boetes uitdelen dan geld oplevert en achter fietsendieven rennen geld kost, is de prio1 keuze niet zo moeilijk.
Het is wachten op privatisering en dan krijg je een rekening als je ze belt.
Gaaf land!
Dan kun je tenminste eisen dat ze wat voor het geld doen. Nu moet je maar hopen dat iemand het belangrijk genoeg vindt. Overigens zullen verzekeraars wel in dit gat springen.
Tijd om de politie zelf eens Europees aan te besteden. Hun eigen aanbestedingen gaan altijd mis en slaan nergens op. Fraude komt ook voor (herinner je je de aanbesteding van VW nog?). Ze kunnen het beter gewoon niet doen. Twasnix tisnix twortnix.
Van de week ging hier in een industriepand naast ons de deur even open. Een depot van de politie. Die zijn dus de grootste fietsenfief van de hele wereld. In dat depot stonden meer fietsten dan in heel Afrika. En ze worden nog 1x per maand vernietigd ook.
U bent nooit op een veilingsdag van Domeinen geweest? Deze veilen in beslag genomen fietsen van Domeinen www.bva-auctions.com/nl/category/fiet...
@Brabant hier | 20-08-20 | 20:33: Als het goed is veilen die via hun eigen site www.domeinenrz.nl/
@Brabant hier | 20-08-20 | 20:33: Zijn inruil fietsen van Stella Amsloth e.d. clubs.
Zit er geen datatag op e-bikes?
Da's nie slim. Maar aan de andere kant, de politie controleerde het destijds ook al niet of nauwelijks bij scooters welke daarmee waren uitgerust.
Weer minder aangiften, dus criminaliteit gedaald!
Inderdaad. Ik ben niet verbaasd door dit 'nieuws', ik ben tien jaar geleden al in mijn gezicht uitgelachen door een agent toen ik aangifte kwam doen toen een fiets was gestolen. 'Aangifte? Van een fiets?'... in Utrecht, natuurlijk, waar ze het al heel lang hebben opgegeven.
Het was allemaal maar lastig en ze hebben me onnodig lang laten wachten, naar ik gok in de hoop dat ik geen aangifte zou doen en de nummertjes lekker laag bleven.
@Sjors W. | 20-08-20 | 20:24:
Klein addendum. Nee, ik verwachtte helemaal niet dat ze ook daadwerkelijk wat zouden doen. Maar ik vond het wel normaal om even aangifte te doen.
@Sjors W. | 20-08-20 | 20:25: tegenwoordig (of eigenlijk al lang) kan deze aangifte gemakkelijk online.
@Sjors W. | 20-08-20 | 20:24: Precies. Pas als de aangiftes en vervolgvragen meer uren kosten dan gewoon de dader oppakken zal er iets veranderen. Elke dag blijven bellen over de status en nieuwe iedereen voorstellen om de dader te vinden, vragen naar wekelijkse statistieken over fietsdiefstallen, maak zelf een composiet tekening, loof een miljoen uit voor wie de dader (eventueel met fiets) komt brengen, etc.
@atje | 20-08-20 | 20:28: ik heb eigenlijk geen idee waarom ik het fysiek ter plekke ben gaan doen, buiten dat ik er vlakbij woonde. Blijft staan dan het ontmoedigen van aangifte doen natuurlijk nergens op slaat.
De politie heeft wel meer opgegeven.
Het treiteren, uitmelken, en onder de duim houden, van de brave autochtone burger heeft prioriteit.
En sinds de introductie van de accu haakse slijper, een paar decennia geleden inmiddels , zijn alle fietssloten nutteloos geworden, ook die van 300 Euro.
In Nederland fietsland koop je dan ook altijd een fiets voor iemand anders tegenwoordig.
Waar kom de gedachte vandaan dat dit nu pas het geval is? In de jaren tachtig was de gemiddelde eigendomstijd voor een fiets in Amsterdam al onder de twintig minuten. Oplossen? Nooit, het advies wat je kreeg was om hem bij de junk/medelander/etc terug te kopen.
Vrienden en kennissen optrommelen.
Met verfbommen, meel, water en verrotte eieren.
E bike plaatsen.
Iemand onopvallend op de uitkijk zetten.
Komt een iemand hem jatten.
De gene geeft door dat hij gejat wordt.
Iedereen stormt uit alle hoeken en gaten naar de fietsendief en besmeurt deze gene onder.
Zorg dat je scooters bij de hand hebt voor het geval de gene ervandoor wilt rijden op zijn net gejatte e- bike.
Ik zou graag de woede op de gene willen botvieren, maar dat resulteert hier om een tijdelijke ban.
Jij hebt tijd te veel?
Goed idee, dan komt de politie daarna ineens wel heel rap in actie om jou en je kennissen te arresteren en verbaliseren wegens geweldpleging en mishandeling - en mocht de dader pigmentair bevoordeeld zijn ook nog wegens discriminatie-. Want dáár hebben ze dan ineens wel tijd voor
@me163komet | 20-08-20 | 21:19: en eigenrichting.. "u denkt even op de stoel van de rechter te klimmen meneertje? "
@tiku99 | 21-08-20 | 05:24: Eh, jah. Want die rechter is daar al jaren niet meer gezien.
De politie is minstens 40 jaar geleden al opgehouden fietsendieven op te sporen. Geen prioriteit. Wat wel prioriteit heeft, naast de koffiemachine, is me nog steeds niet duidelijk.
Donuts.
Iftars. Bij OP1 zitten. Met de armen over elkaar kijken hoe een Joods restaurant steeds weer wordt aangevallen. Klagende burgers meewarig aankijken bij aangifte en afraden dat te doen. Voorgedrukte aangiftes tegen een politicus maken en klaarleggen. Persberichten de wereld insturen dat er steeds minder misdaad is.
Patat halen met loeiende sirenes???
Zijn er dan dingen die gestolen worden waar de politie wel achter aan zit? Volgens mij worden fietsendiefstallen niet anders behandeld dan andere diefstallen.
Er is voorkeur voor geld opbrengende activiteiten. Betaal maar eens 1 cent belasting niet.
Mijn fiets zit onder de kak, die laten ze wel staan.
U heeft het zadel er af gehaald?
Heb je een trekhaak als zadel dan?
Ja maar die EU en open grenzen is hastikke goed voor de handel joh.
De EU in volle glorie, via het zuiden komen de Mielezoekers binnen, en via het oosten verdwijnen de fietsen (en wat nog meer gestolen wordt).
Wat zouden we moeten doen om dit te stoppen? Grenzen bewaken of ui de EU?
Beide.
Beginnen met anders stemmen
Mijn merk fiets van Gazelle in 1943 gejat door Duitsers nu 77 jaar later nog steeds niet terug, dus alle fietsen ontvreemd en naar de Balkan, Polen en Baltischestaten vervoerd. Zijn over 100 jaar alleen nog traceerbaar als roest,
Gezien de hoogte van je leeftijd heb je dat ding toch niet meer nodig.
Politie heeft fietsendiefstal al lang geleden opgegeven. Ik moet denken aan een interview met de CEO van swapfiets (ruim 100,000 lease fietsen in NL). In den beginne deden ze nog aangifte van fietsendiefstal, tot ze door de politie werden gevraagd daarmee op te houden omdat het de statistiek negatief beïnvloedde.
Bron?
@Teeweetwee | 20-08-20 | 20:33: Ik kan geen link delen. Eerste hit op google is bij mij een interview met de CEO door de fietsersbond van vorig jaar.
www.fietsersbond.nl/nieuws/swapfiets-...
Bol.com? Ik laat liever mijn fiets jatten.
Ik weet niet of dit nog mag anno 2020... Dat laat ik maar aan Joris over.
www.youtube.com/watch?v=la2pDFPWVo0
Ach, gegeven het feit dat de politie tegenwoordig bij Binnenlandse Zaken zit nl.wikipedia.org/wiki/Politie_in_Nede... , evenals de gemeenten c.s. www.politie.nl/themas/buitengewoon-op... is handhaving een wel heel ruim begrip. De meesten van deze geüniformeerde medemensen houden zich bezig met nl.wikipedia.org/wiki/Bestuurlijke_bo... (niet vergeten nl.wikipedia.org/wiki/Wet_administrat...) Die laatste is inmiddels gigantisch opgerekt dus.
Hoeveel ambtenaren zouden zich in de praktijk nou echt met misdaadbestrijding bezig houden in dit land, lees www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con... ? Optimistische schatting: hooguit 5.000. Want die kosten alleen maar staatsinkomsten. Met af en toe een getipt drugstransport als goedmakertje.
Schei er maar mee uit Nederlandje: gelukkig zijn kettingsloten nog wel legaal.
Gelukkig is er nog wel voldoende capaciteit bij bloed&spoed, dus bij moord en doodslag
@theo-is-dood | 20-08-20 | 19:39: oh ja, en om 60.000 jachtaktehouders en sportschutters met controles lastig te vallen
@theo-is-dood | 20-08-20 | 19:40: Die controles zijn nog niet eens zo erg. Het criminaliseren van jagers en sportschutters is bij de beesten af.
@theo-is-dood | 20-08-20 | 19:39: Alleen als iemand een wapen meldt. Anders doen ze amper wat.
@dekke084 | 21-08-20 | 07:20: het opzettelijk pesten van legale vuurwapenbezitters is in sommige regio’s officieel beleid. “Ontmoedigen” heet dat. Herinnert u zich de blamage van de E-screener nog?
Dit is zonder extra politie inzet op te lossen met een simpele wetswijziging: Laat fietsendiefstal voortaan vallen onder eigen-recht in plaats van strafrecht. Eventueel met een maximum dat een slachtoffer (of omstander) de dader niet langer dan 10 jaar vast mag zetten of meer dan 1 miljoen aan boetes op mag legen per fiets.
De politie heeft het opgegeven, dus heeft de burger automatisch zijn rechten terug voor opsporing, vervolging, bepalen van de strafmaat, strafoplegging en uitvoering. Ik heb daar voor de nikab bedacht. Als je er een ziet lopen weet je waarom.
Mooi hoor zo'n slot van 300 euro maar als het niet lukt dan zetten ze uit frustratie de zaag in je dure frame.
Zet de fiets altijd naast een duurdere fiets neer.
"Schippers voetpontje geterroriseerd door hangjeugd
De vrijwillige schippers van voetpontje Ameide dreigen ermee te stoppen omdat ze worden geterroriseerd door hangjeugd."
Ik dacht datner in temei genoeg boeren woonden die deze hangjeugd wel eens even de waarheid zouden kunnen "zeggen".
Maar kennelijk zijn dat toch alleen maar laffe grefo buklaven.
Mark maakt eerdaags wel weer een dealtje dat we ze weer kunnen importeren. Wat zouden we zonder de EU zijn?
Nederland wordt volgens de RAI een walhalla voor fietsendieven.
Wordt....
dat hebben ze toch al een jaar of 20? ze zetten alleen nog lokfietsen in om verkrachters en kinder-moordenaars op te sporen
Zo heb ik gisteren nog 2 meiden gered van verkrachting: Ben gewoon doorgereden.
Totaal gebrek aan verassing.
Elk type (enigszins) electrische fiets, kan mij gestolen worden.
Dit is nieuws? Toch niet meer sinds ergens vorige eeuw, toen politie nog 'wetshandhaver' en 'burgerbeschermer' was ipv een verdienmodel voor de overheid.
Welke strijd? Toch geen krijgers die metalen leeuwen moeten overwinnen? Of zoiets?
Een Duits grapje:
Warum klauen Russen immer gleich zwei Autos?
Weil sie noch durch Polen müssen.
Fietsendiefstallen, rellende en fikkende auto's door "jongeren" ....
niet echt een probleem maar RACISME? Oei erruggg!!!
Jullie zijn vergeten ‘sinds 1990’ achter de titel te plakken.
Maak daar maar gerust 1975 van.
@Eric Newby | 20-08-20 | 19:11: In de jaren 80 ging men massaal postcode/huisnummer op het frame graveren. Was dat nog een succes?
@Frans Laarmans | 20-08-20 | 19:58: Hooguit een kortstondige illusie van veiligheid tot ie alsnog werd gejat, zeker in de grotere steden.
@Frans Laarmans | 20-08-20 | 19:58:
Ja. U was beter op te sporen. Dat was nooit bedoeld om fietsendiefstal onaantrekkelijk te maken
Wie koopt er tegenwoordig nog een nieuwe fiets?
Je moet boekjes door worstelen.
Heb je er dan eindelijk 1 gevonden die aan jou wensen voldoet, dan moet je nog naar de fietsverkoper man/vrouw/lbtgdfhfiets.
Fiets kopen, betalen, verzekeren en 5 dagen op wachten. Want fiets rijklaar maken.
Bij een jonge fiets verkoper/verkoopster/lbtgdfh op straat koop je een fiets voor een redelijke prijs en hup fietsen, want al ingereden.
Het aantal diefstallen is al een paar jaar aan het dalen:
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...
Alleen wordt de waarde steeds hoger. Met name omdat we massaal e-bikes kopen uit angst voor een goede conditie.
Dat zijn de aantallen waar aangifte voor gedaan is. Meer dan 80% doet geen aangifte.
Gelukkig wordt Nederland steeds veiliger op papier.
@Peerkeoud | 20-08-20 | 19:06: De meeste e-bikes zijn verzekerd. En die eisen een aangifte. Waarschijnlijk worden er nu meer aangegeven dan vroeger.
'Lokfietsen die door de politie zijn geplaatst, eindigen vervelend genoeg in 9 van de 10 gevallen in het Oostblok', zegt een expert in het rapport van Beke."
Hilarisch als het niet zo triest was.
Open grenzen zijn alleen maar goed nieuws. De EU is superbelangrijk. Klimaatverandering is het grootste hedendaagse issue. Migratie is niet tegen te houden. Er zijn meer dan 2 genders. Trump is een lul.
@StiekemeBunzing | 20-08-20 | 19:06: Het is inderdaad heel simpel, de EU kan niets kwaad doen, alle nadelen wegen nooit op tegen het voordeel van geen wisselkoers hebben bij het betalen van je pizza in Rome.
@StiekemeBunzing | 20-08-20 | 19:06: Dat somt het wel een beetje op ja.
@StiekemeBunzing | 20-08-20 | 19:06: net als migratie van alle tijden is (las ik laatst in de azijnbode) is fietsendiefstal dat ook. Het moet dus bevorderd worden en er is niets aan te doen. Leo Lucassen weet ervan.
Gelukkig heeft de politie nog wel tijd voor mensen die iets te hard rijden.
In 40-45 ook al nach dem Osten, het houdt niet op, niet vanzelf tenminste.
Social Contract vs Anarchy. U betaalt toch gewoon de rekening anyways.
Wedden dat de politie zo dom is geweest om die lokfietsen niet te verzekeren?
Dom?
U betaalt toch?
Aangifte doe je omdat het moet van de verzekering. De politie doet er verder niks mee.
Mee als jij toevallig eens een politicus bedreigd op Twitter of Facebook dan nemen ze wel de moeite en staan ze midden in de nacht naast je bed om je te arresteren. (dus dat doe ik maar niet)
Tenzij die politicus Wilders is.
Het oplossen van misdrijven kost geld en je loopt het risico je carriere om zeep te helpen als je teveel doelgroepers oppakt. Het is beter brave witte burgers te bekeuren voor onbenulligheden als 5 km te hard rijden of het niet dragen van een mondkapje: dat is goed voor de staatskas en helpt je carriere vooruit.
Oostblokkers zijn wit.
Je zou denken dat het het script van een slechte film is...
De politie komt alleen als er een boete uitgeschreven kan worden. Geld binnenharken is het enige nog wat telt.
Geef ze daarom 50 euro per teruggevonden fiets en opeens kunnen ze wel zoeken.
Raar eigenlijk. Ze doen van die fuiken waar de belastingdienst enzo bij is. Maar alleen voor automobilisten. Nooit voor fietsers.
Een soort kopgeld dus. Daar heeft de Nederlandse politie idd eerder goede ervaringen mee opgedaan. Dat liep als een trein (naar het Oosten).
Geweldig die open grenzen. Vrij verkeer van personen en handel. Fietsenhandel in dit geval.
Dan zit er maar 1 ding op en dat is je fiets laten beschermen door duistere paranormale machten.
'Als je deze fiets steelt, roept dat ongeluk over je af! Je zal spoedig sterven'.
Bij je scooter kun je nog zeggen dat de toorn van allah over je heen zal komen, maar bij een fiets werkt dat niet.
Ik doe sessies om fietsen te voorzien van bescherming middels duistere krachten. €144 per fiets.
"Het Oostblok" is nogal ruim. Polen en Slowakije koplopers ? Of ook Albanie en Roemenie present ?
Vlak de Hongaren niet uit.
Dat is al jaren zo. Hier in fietsstad Groningen is het een soort van ruilhandel geworden, als je fiets gestolen is ga je naar de Grote Markt en krijg je een andere voor 20,- euro. Geen idee trouwens of deze 'eerlijke' fietshandelen last hebben van de Corona ellende?
Die e-bike dingen zijn zo duur, dat ze geen ingebouwde GPS mini-zender kunnen meetorsen? Zodra je dan je fiets ziet rondkarren achter de Karpaten, dan ga je met je camper het avontuur tegemoet...
Ah ja. Dat weten die domme Oostblokkiërs natuurlijk niet, dus de busjes waarin ze die dingen vervoeren zijn niet even voorzien vaan een surpressor van drie Euro,
Kom voor fiets vakantie naar Polen! Uw e-bike staat er al!u
Wat dacht van dit uit betrouwbare bron vernomen ze rijden er zelfs mee in Afghanistan een soort ontwikkelingshulp zeg maar.
Kan niet.
600 miljoen. Als een gemiddelde fiets 1.500 euro waard is gaat het dus om 400.000 elektrische fietsen. En dan vooral 'in de grensstreek'.
Hoeveel van die dingen rijden er eigenlijk rond?
Alleen al in de grensstreek zo'n 400.000, zeker in vakantietijd.
Ik vermoed ook dat ze een nulletje of twee teveel hebben gebruikt.
Ik zeg niet dat het wel klopt, maar er wordt van dure electrische fietsen gesproken en die kosten gauw 4000,-
Op een markt van 1200 miljoen. Dan is 50% van de redenen tot aankoop omdat die fiets gejat is, en 50% van de redenen tot aankoop, omdat de oude fiets aan vervanging toe is.
Dat kan wel kloppen, hier zijn door de tijd heen zo'n 6 fietsen gestolen, en zo'n 6 zelf weggedaan. De buurman zijn schuur stond altijd vol met fietsen, voor die te oud was. Die heeft een van onze fietsen gejat, toen we die zagen staan en de politie kwam. Vroegen ze zuchtend of we de fiets écht terug moesten hebben, en of we het er niet bij konden laten. Zo veel gedoe enzo. Nadat we de fiets terug kregen, heeft het voor hem geen gevolgen gehad. Dus als je gepakt wordt heb je slechts geen winst, en als je er mee weg komt wel.
Ja hoho, denk he dat een aangifte opnemen geen geld kost? Die agent moet ook betaald worden.
Taser bike for thieves: www.youtube.com/watch?v=gQa3FpcFHaw
Is hier weer verboten
@RenedieLange | 20-08-20 | 18:50: Deze ook? www.youtube.com/watch?v=AKzQWuMvQfc
Deze is ook lachen: www.youtube.com/watch?v=D-gV8ICIcao
De grootste fietsendief is de Gemeente.
Vroeger werd je fiets gejat door een junk.
Tegenwoordig wordt ie gejat door een ex-junk met een gemeentehesje aan.
Hé jongens. Oostblok is wel gewoon eu hè
Batavutsie
En nog alle dagen lees ik berichten geschreven door verwarde lui, welke vragen om meer overheidsnietsnutten in wespenkostuum.
In Tsjechië wordt in de pers meer en meer geklaagd over het levensgevaarlijke fenomeen dat 'e-bike' heet. Dit land kent nauwelijks fietspaden, alles moet over smalle provinciale wegen, waardoor het aantal dodelijke ongevallen de laatste tijd de pan uit rijst. In landen als Tsjechië met veel berg op / berg af + veel onoverzichtelijke bochtigheden staat de e-bike gelijk aan een zelfmoord casino. Hier ligt een taak voor onze Timmermans in Brussel: doe eens ff e-bikes in de ban in Europese landen die daar geen infrastructuur voor bezitten.
Dode dieven zijn goede dieven.
Karma is a bitch.
Misschien is het verstandig dat de EU Nederlands fietsbeleid Europees implementeert. Daarnaast kan de EU het plattelandsfonds gebruiken om te investeren in een Europees netwerk van fietspaden en boerenlandweggetjes alleen voor bestemmingsverkeer. Dat is wel nodig, omdat het eigenlijk best bizar is dat het buiten Nederland nog zo normaal is om mensen op tweebaans 100-wegen en snelwegen te laten fietsen zoals bijvoorbeeld in Tsjechië. En heuvelachtige steden kunnen kijken naar Nederlandse steden zoals Maastricht en ook Arnhem om te zien hoe fietsen veilig te maken is in heuvelachtig gebied.
Hou eens op man. Timmerfrans is in staat om nog meer geld te pompen in het oosten om ecofietssnelwegpaden aan te laten leggen. Hou eens op man.
Liep vandaag door de stad hier en kon me niet aan de indruk onttrekken dat de politie enkel en alleen voor de sier rond loopt. Vandaag überhaupt voor het eerst dat er een aantal agenten door de stad liep overdag.
Ondertussen kan je de drugsdealers zo spotten en rijden er allerlei gastjes op scooters met een rotvaart tussen de mensen (en spelende kinderen) door.
Maar o wee als je 5 kilometer te hard rijdt op de snelweg...
Maar stel je eens voor dat ze die dealertjes oppakken. Wat gaan de verslaafden dan doen? Die worden dan verward en dan heb je de poppen aan het dansen.
En nog steeds zijn er mensen die blij zijn dat ze 1x per jaar niet meer geld hoeven te wisselen bij de grens.
Wat ook gewoon bij de pinauomaat kon, pinnen in Deutsche Marken was niet heel ingewikkeld.
En tegenwoordig zou het nog makkelijker zijn met contactloos betalen in een winkel.
Koop een flinke Abus of Kryptonite, dat houdt de boefjes wel even tegen. Lang genoeg om de politie te bellen en te horen dat ze niet komen.
Koop er daarom 2, je kunt er lekker mee jassen.
GPS-tracker werkt ook. 80% van de fietsen met tracker wordt binnen 48 uur weer gevonden. Misschien iets duurder dan een zwaar slot, maar het bespaart wel het meezeulen van een slot van 5-10kg.
Wat moeten ze in het Oostblok eigenlijk met e-bikes ? Ze scheuren daar allemaal in gestolen dure Duitse merkauto's rond. Met een gestolen e-bike stel je daar echt helemaal niks voor. Ze lachen je uit of rijden je te pletter.
In Polen was ik niet echt onder de indruk van het wagenpark ik zag vooral veel audis van een jaar of 20 oud.
@geenspam | 20-08-20 | 19:07: Maar die rijden wel het fijnst, als je ze bijhoudt tenminste.
Laten we de politie gewoon helemaal afschaffen, zelf vuurwapens aanschaffen en onze eigen veiligheid gaan regelen.
ZZP, zelfstandig, zelfreddend participant!
Nee we hebben ze hard nodig om ongewapende, niet-agressieve vrouwen met de wapenstok te slaan.
Iemand moet het doen.
@Nuchternederland | 20-08-20 | 19:07: Maar wel alleen na bevel van hoger hand. Kunnen de mannen tenminste zeggen dat ze moesten, net als die hardwerkende ariërs 75 - 80 jaar geleden. Of mochten die ook niet zeggen "Ja maar ik moest"?
Dat normale fietsslot daar hebben boeven een loper voor. Fiets pikken kost ze net zoveel tijd als wanneer de fiets gewoon open staat.
Gewoon vastzetten met een mooie ketting of beugel.
Mag ik vanaf nu van mijn fiets een fragmentatiebom maken die ontploft als mijn slot onjuist wordt geopend of bij verplaatsing als het slot dicht zit?
Jazeker, ga gerust uw gang. De overheid heeft wel andere dingen te doen dan zich met dergelijke trivialiteiten bezig te houden.
En wat wanneer u zichzelf eens in de sleutel vergist?
@Jan, Leiden | 20-08-20 | 18:44: Dat gaat niet gebeuren hoop ik voor mijzelf ;-)
Fietsendiefstal opgegeven door politie? Dat is geen nieuws, daar doen ze al decennia niets meer mee. Aangifte wordt alleen gedaan omdat verzekeraars dat willen (wat ook achterhaald is)...
En straks de premie voor de fietsverzekering fors omhooggevallen.
En hoezo zijn die lokfietsen van de politie zelfs niet functioneel? Waarom verdwijnen die ook in 9 van de 10 gevallen? Hoe dan? Zit daar niet iets in op ze weer op te sporen? Chip of iets dergelijks? Hoe dan?
Kun je nagaan wat voor imbeciel volk er bij de politie werkt...
Moeilijk, moeilijk. Je moet niet te veel verwachten van de politie.
GPS tracker. Maar beter voorzien ze die fietsen van een springlading.
Goed slot... De ART4 squirt?
Squirt is beter als queef. Klopt.
Het is duidelijk. Voor mij geen E-bike.
Ik klikte op die link, kwam op bol.com en nu kan ik niet meer rationeel denken.
Verkopen ze nog black pete prullaria?
@Graaf_van_Hogendorp | 20-08-20 | 18:41:
Nee alleen Sootwipe Pete
@Graaf_van_Hogendorp | 20-08-20 | 18:41:
Alleen de wetenschappelijke versies.
Rationeel denken lukte mij ook niet meer, evenmin als bestellen met verwijderd account. Wat nu.
@Geert Maksimaal | 20-08-20 | 18:47:
Nu niks. Naar de fysieke winkels ga je tegenwoordig ook niet meer zonder doodswens.
Slot aanschaffen via Bol.com?
Kom kom...........
Niet alleen fietsen die naar het oostblok gaan,landbouwwerktuigen,gereedschap en ze zijn ook dol op gps systemen van tractors
Trekkers.
@Dr. Blechtrummel | 20-08-20 | 18:35:
Rukkers
Nu snap ik waarom de fiets die ik van een Pool kocht zo goedkoop was!
En hoe weet u zo zeker dat het een pool was? Discrimikurwa!
@ elfenstein , ik denk dat dat komt omdat de verkoper Engels sprak
@elfenstein | 20-08-20 | 18:32: Da's een goeie. Ik verstond 'm niet. Dan is iemand al gauw een Pool. Maar het had net zo goed een Nederlander kunnen zijn nu je erover begint.
Zolang iedereen alleen maar voor de fiets 'voor een prikkie' gaat en de kutjunk die hem aanbiedt geen klap verkoopt, stopt dit nooit.
Het merendeel wordt nog altijd door dat soort types gejat.
Nee. Dit is ietsiepietsie anders.
De popo heeft wel meer opgegeven. Het enige wat nog net aan lukt is belastingvee beboeten en witte gekkies en/of boeren in toom houden bij demo's. En voorafgedrukte aangiftes opnemen over Geertje en zijn geminder in een bierkeller. De rest... neuh.
Nou voor die boeren in toom te houden hadden ze het leger nodig op een gegeven moment. Zelfs dat kon men niet aan.
Kan ook haast niet anders. Als je daar werkt en je bij elk gebruik van je geweldsmonopolie, hoe terecht ook, je als een stuk vulles wordt behandeld door je baas, dan heb je toch ook geen zin meer.
Van 466.000 mensen werd een fiets gestolen. Dit vind ik een merkwaardige omschrijving. Als er per jaar 466.000 fietsen worden gestolen én ook nog eens vergoed door verzekeraars, dan klopt er iets absoluut helemaal niet. Ik geloof dit niet. Verzekeraars geilen op kleine lettertjes. Dit kan niet. Dit bestaat niet.
Ik heb ook mijn grote twijfels
Wordt gewoon vergoed hoor. Verzekering via fietsplan declareren. 130 euro voor 3 jaar ofzo was het destijds voor mij.
Sprak vorige week nog iemand. Fiets gepikt, aangifte gedaan en 4 dagen later een nieuwe fiets.
Is gewoon vreemd. Maar dat iemand je fiets jat is nog vreemder vind ik.
Zo'n 20-30 jaar geleden stonden in het centrum junks hun gestolen fietsen aan te bieden aan studenten. Werd door de politie niet tegen opgetreden. Maar wel als je zo'n fiets kocht. Dan kon het zo maar zo zijn dat je werd opgepakt voor heling.
Het is ook net zoiets als met bedel roemenen. Door te geven hou je het in stand. Dus helemaal goed om de kopers aan te pakken.
Logisch toch ?
Die gaan ze niet arresteren. Die junkies willen juist opgepakt worden. Gratis methadon in de gevangenis.
Dat gaat tegenwoordig gewoon via whatsapp.
Alle studentenhuizen in Leiden kennen wel een paar nummers.
Junkie loopt weer na 2 uur formulieren invullen, kotst over je buro heen. Heler aanpakken is een vette boete innen, met 5 minuten arbeid. Wat zou jij doen?
@grapo | 20-08-20 | 18:34:
Daar past wel een nuance bij, namelijk dat die studenten pas de junk benaderen, nadat hun fiets (door een junk) gestolen is. Dus het probleem bij de wortel, de junk dus, aanpakken. Deed en doet men niet. Zie de kansenparelproblematiek.
Bijna 30 jaar geleden zelfde verhaal. Had een fiets van mijn overleden vader helemaal laten opknappen, uit sentimentele
redenen. Een paar dagen later: weg. Aangifte willen doen. Agent : Ach meneertje ,dat heeft geen zin. Paar maanden later in het lokale sufferdje een bericht dat het aantal fietsdiefstallen drastisch afgenomen was...
Vraag mij af of een haakse slijptol door de ketting cq slot komt.
Daar krijg je het geheid mee open.
Ja, altijd. De enige factor van belang is tijd. Slijptollen maken akelig veel herrie en een fantastische lichtshow erbij, twee zaken waar dieven niet van houden. Vandaar dat een goede fietsketting en slot van zo hard mogelijk en zo dik mogelijk staal moeten zijn. Mijn tip: Hijskettingen, van de soort die je normaal gebruikt in zware hijsinstallaties. Die koop je niet bij de fietsenboer maar bij een goede gereedschapwinkel, kost veel minder dan die overpriced abus rommel ook. Een goed slot daarbij moet minstens een geharde stalen beugel hebben ter dikte van een pink, kogelgrendels aan beide kanten en een fullsize sleutel met minstens 5 veiligheidspinnen. Alle Master producten bij de bouwmarkt vallen af, grotere meuk is er niet hoe solide het er ook uitziet.
@elfenstein | 20-08-20 | 18:39: Ankerketting voor de liefhebbers.
met 2 steeksleutels druk je t zo open ;) google maar
verder wat Elfenstein zegt. dan maar paar krasjes van de ketting
@alexserienummer | 20-08-20 | 18:50:
Master puinzooi wel ja, goede sloten met dubbele kogels not so much, eerder verbuigt of breekt zo'n sleutel en dat is meestal een nogal pijnlijke aangelegenheid voor de boef.
@elfenstein | 20-08-20 | 18:39:
Ik maakte vroeger voor opslagplaatsen eigen sloten. Buizen in de gewenste vorm buigen staaldraad er door heen en dan volgieten met lood.aan het uiteinde een paar ringen in een koker. Tja, een slotpikker komt er wel uit maar de lompe bruten hebben echt veel werk,en daar houden ze niet van.
of een ouderwets container slot ombouwen maar die kosten vaak al 300 euro per stuk
@miko | 20-08-20 | 19:29: Waarom lood? Is dat om de slijptol te "smeren"? Ik zou de buis nu vullen met ammoniumnitraat..
Ik moet echt even in de tijd terug gaan.
Ik woonde bij mijn ouders in Nuenen, ging met de trein naar Sittard want ik zat daar op het CIOS.
Ik denk dat het rond 1984 was.
Als wij aankwamen in Sittard liepen we altijd naar de fietsenstalling en kozen een fiets naar keuze.
Uiteraard stonden die op slot. even stukje rennen en op het zadel ploffen, hup het slot is open.
Het enkeltje naar het CIOS was geregeld, op vrijdag moest je enorm je best doen om dezelfde fiets weer terug te vinden om naar het station Sittard te gaan.
Wij konden geen taxi betalen. een nationaal record was toen 350 gulden {7 kamp atletiek}
Ah, het welbekende rikketik-slot. Met zo’n sleutel dat meer op een plat, metalen stokje leek die je erin prikte. . Ja, dat was eigenlijk alleen voor de sier.
Hulde voor de openheid, trots uitkomen van stelen van mensen die voor hun geld werken kom je normaal alleen op Joop tegen.
Ach ja, wat ze in de volksmond het Hema slotje noemden. Open ratelen kostte je nog niet eens een spaak.
@skoftig | 20-08-20 | 18:29:
Haha.. raak.
Goh, laat mijn fiets nu rond '84 van het station in Sittard te zijn verdwenen. Geen grap.
@skoftig | 20-08-20 | 18:29: Wie is Joop?
Met Joop wil je niet geassocieerd worden. Dat is je nu wel gebeurd. Dat heb je nu met dar fietsen jatten.
Gratis tip van de dag:
Als je een nieuwe fiets koopt sla er dan een paar deuken in en spuit er wat verfbussen op leeg. De kans dat je fiets nog wordt gestolen is vrijwel 0.
Hem insmeren met je eigen ontlasting schijnt ook een probaat middel te zijn.
Wat ook schijnt te helpen: monteer een kinderzitje op het stuur. Die fietsen worden minder vaak gestolen. Sommige dieven hebben misschien toch nog iets van een geweten. Van jonge moeders jat je niet. Of ze zijn te lui om het zitje eraf te halen, misschien is dat de reden.
@DearMud | 20-08-20 | 18:32: Dat droogt wel op natuurlijk dan is de stankfactor weer wat minder.
@Barend Braakbal | 20-08-20 | 18:33: Absoluut onwaar. Maakt ze geen flikker uit, wet ik uit eigen ervaring.
@DearMud | 20-08-20 | 18:32: Er zit geen trekhaak op, maar als je het zadel verwijdert heb je een alternatief.
Heb wat elektrische circuitjes in mijn E-bike omgelegd, wanneer niet bereden door de juiste eigenaar (in te geven met code) wordt via het zadel na 2 minuten in een klap de gehele inhoud van de accu geleegd in de genitalien van de berijder.
Dus als je vriendin je fiets even mee neemt, succes er mee.
@Uw Verzekeringsadvis | 20-08-20 | 18:26: Haar zuurgraad is waarschijnlijk sowieso hoger, dus wat kan het schelen.
Open grenzen is it. En de ‘Nationale Politie’, een kindje van de VVD.
Het doodgeboren kindje van VVD.
Batavus is in Polen een bekend merk. Het wordt daar echter niet verkocht. Gek he
Oh ach, niet alleen fietsendiefstal hoor. Gaat ook om vandalisme en inbraak. “Doe maar aangifte online”. Op de radio hoorde ik vanmorgen dat de politie op het punt staat om te vallen. Agenten werken wel diensten van 15 uur, er is veel te weinig mankracht en het ziekteverzuim is met 6% erg hoog. Maar goed, vanachter de struiken naast de ringweg wordt nog naar hartelust doorgeflitst. Dat neem ik de agent zelf niet eens kwalijk, die krijgt ook alleen maar instructies van hoger hand. En het is zeer duidelijk waar die de prioriteiten leggen: bij het uitknijpen van de werkende en forenzende burgerlul. Die komen toch niet in verweer. Weet ik, weet u, weten zij ook.
Hoe groot is de groep die het zelf wel regelt al?
Denk dat de meeste met afhangende schouders verder gaat.
ENRA betaald wel een nieuwe, toch?
@TonieKolonie | 20-08-20 | 18:26: oef... betaald is voltooid deelwoord
Niks bol.com die zouden we boycotten
Inderdaad, die links-extremistische zwarte-piet-haters van bol mogen hun sloten verkopen aan de rest van de zwarte-piet-haters. Ik bestel mijn spullen wel ergens anders.
GS kan een nieuwe sponsor gaan zoeken. Met het gedeug heeft Bol zich van de kaart geveegd.
@Wladimir 1928 | 20-08-20 | 18:33: Bestellen? Gewoon met de fiets naar de rijwielhandel voor een lekker slot en praatje !
Ik zie het probleem niet. Weet u wel hoeveel geld er sowieso naar het oosten verdwijnt? Dit is maar fractie van dat bedrag.
Al jaren toch?
Mensen accepteren het gewoon.
De algehele teloorgang van Nederland.
Wat zou het mooi zijn als we ons druk konden maken om ernstige zaken als fietsendiefstal.
Of inbraak.
Of mishandeling.
Of verkeersveiligheid.
Of....
Maar nee.
De voordelen van de multiculturele samenleving.
Het grootste probleem zijn de deugers, fantasten en idealisten in onze eigen gelederen. Wanneer we die mee zouden krijgen konden we wel degelijk potten breken. Maar daarvoor hebben de zelfbenoemde intelligentsia zich teveel ingegraven.
Moord, dat is nog het enige waar de politie nog actief van wordt. Naast protesterende burgers, die zich zorgen maken over de inperkingen van onze grondrechten. Die laatste schok van activiteit zal wel in opdracht van hogerhand zijn..
Je bedoelt het vermoorden van verwarde mensen door de politie, wat dan altijd door de politie zelf intern wordt onderzocht en waaruit dan altijd naar voren komt dat de politie terecht heeft gemoord.
Nu pas? Ik dacht dat ze dat jaaaaaaren geleden al gedaan hadden...
"Politie heeft strijd fietsendiefstal opgegeven"
Djeez, de politie gaf die strijd minimaal 20 jaar geleden al op! In 070 werd de diefstal niet eens opgenomen. Aangifte was zinloos. En ineens daalden de 'aangiften' - vind iemand dat nog vreemd? Prutsers.
Ja precies! En dan schermen met dat de aanpak van kleine criminaliteit zijn vruchten afwerpt omdat de grafieken omlaag wijzen
Ik was laatst stukje fietsen met mijn vader (85+) en toen haalden we op normale fietsen een echtpaar in van een jaar of 70 die amper vooruit kwamen op 2 e-bikes. Roept mijn vader bij het inhalen opeens naar het echtpaar: trapondersteuning? Hoe oud bent u? Ik ben 85+ en ik heb nog geen trapondersteuning. Ik moet weer lachen als ik die 2 chagerijnige gezichten voor me zie.
Tsja. Als je accu leeg is kom je met zo'n kreng ook niet vooruit...
@Enter Yeti | 20-08-20 | 18:18: haha dat zou het verklaren inderdaad!
U doet uw nick weer alle eer aan met deze volkomen overbodige en niet ter zake doende anecdote. Ik heb zelf al tijden een E-bike en daarvoor een spartamet, zo'n ding met een touwtje eraan. En, kan u daar iets mee?
Mensen die zo'n ding gebruiken houden geen conditie meer over. Ik zie ze regelmatig met een lege accu een viaduct over de A4 overstrompelen. Het zijn bovendien vaak mensen voor wie een beetje lichaamsbeweging geen kwaad kan.
@elfenstein | 20-08-20 | 18:20:
Fijn dat je als 100+er nog steeds naar buiten kan.
@elfenstein | 20-08-20 | 18:20: En je rookt nog steeds 2 pakjes per dag?
@Gulliver | 20-08-20 | 18:23:
Vief als een fris peerd. Ik trek 'm nog met gemak aan.
@Kuifje-naar-Brussel | 20-08-20 | 18:27:
Van die grote dozen van een tientje tegenwoordig, 't is crisis he?
@elfenstein | 20-08-20 | 18:20: Ik heb mijn vader weleens aangeboden een E-bike voor hem te kopen, zijn antwoord was: "dan heeft fietsen toch geen zin meer!"
@Diederik_Ezel | 20-08-20 | 18:30:
Daar hoef je geen 100 voor te zijn, ik heb nog nooit zin in fietsen gehad. Ver voordat ik ooit legaal op een brommer mocht rijden was deze jongen al pedaalloos en da's eigenlijk altijd zo gebleven. Ik heb meneer Clarkson's advies opgevolgd, ben gaan werken en heb een auto gekocht. En voor u daar over begint: nee, ik ben geen walvis op het droge, deze jongen heeft andere hobbies waar je slank bij blijft.
Ik fiets al bijna mijn hele leven op oude omafietsen en er is er nog nooit eentje gestolen.
Ik al heel mijn leven op nieuwe motorfietsen en met Land Rover Defenders en ook nog nóóit één gestolen.
@ Gulliver. Tja, op een ouwe fiets moet je het leren. Of bedoelde u fietsen op een tweewieler.
Klopt, ik koop altijd het meest onooglijke exemplaar, zolang die fietst is het prima. Nooit gejat. Ik weet ook dat als ik een keer een ebike aanschaf ik die binnen moet zetten. Bovendien fiets ik voor mijn beweging, daar lijkt bij ebikes niet echt sprake van te zijn. Het is meer voor de vorm een beetje meepeddelen. Daarom zie je ook, net zoals bij scooters trouwens, dat ze vaak bij corpulente dames met een dikke reet in gebruik zijn. Queen schreef daar ooit nog eens een leuk liedje over.
Nog nooit een van mijn Landcruisers, hilux of Tundra's gestolen.
Vrij verkeer voor fietsen. Het is nu niet alsof ze op de trein worden gezet.
Wanneer zijn ze ooit begonnen dan met actieve opsporing bij fietsendiefstal?
En welke strijd heeft de politie wel gewonnen ?
Parkeerboetes. dat was zó succesvol dat ze 't uitbesteed hebben aan privébedrijven.
Van die verkeersfuiken voor fietsers zonder licht
En de wegkijkstrijd. Met vlag en wimpel.
Wat zijn precies geenstijl principes?
Een grote fout in de tekst.
Het moet zijn: Politie heeft strijd tegen diefstal opgegeven om het stigmatiserend werkt naar minderheden.
omdat, sorry
Klopt: omdat 90% van de daders buitenlanders of buitenlandse roots hebben mag de politie niet preventief ingrijpen want etnisch profileren.
We mogen niet eens de turken fiscaal en uitkeringstechnisch aanspreken op hun beleggingsvastgoed in turkije want etnisch profileren.
Onze overheid is gek geworden en doorgedraaid.
@Tee Of Cup | 20-08-20 | 18:16: 17 maart 2021. Heb nooit geloofd in een ommekeer maar dit keer denk ik toch dat de middenpartijen er allemaal niet meer mee weg komen.
@Reaganmania | 20-08-20 | 18:32: welnee, dan zijn we alweer een half jaar verder en worden de cadeautjes weer uitgedeeld.
En dan nagaan dat we per jaar meer dan 300 miljard euro aan belastingen betalen.
En wat krijgen we daar voor terug? Een efficiënt en service gericht CBR, UWV, Belastingdienst?
Daar zijn de zuidelijke landen ook heel blij mee.
Ik heb geen fiets omdat ik een auto heb.
Maar die elektrische fietsjes daar zitten mooie exemplaren tussen.
Vooral de pedelecs, schrijf ik het goed? de echt sjieke gaan richting tienduizend uro.
Als je fiets is gejat is het allemaal minder Gazzelig.
Een nieuwe in Polen Bestella?
Een Giant teleurstelling.
Gewoon weer Spartaans lopen.
@elfenstein | 20-08-20 | 18:48: Nee, bah, ta bus ga ik dan wel.
Hou dan ook op met die verrekte "stahlex" fopsloten te kopen. Ja, het is kudt. Ja, het zou anders moeten zijn en je zou je fiets gewoon neer moeten kunnen zetten met een tyrip aan een hekje, maar dat is dus niet zo. 90% van alle fietsen die gejat worden waren de zwakke schakel in het rijtje, zwakke slotjes, dunne kettingen of, grote goedheid, staalkabeltjes. Wilt u het goedkoper dan bovenstaande aanbieding? Als mijn favo slaapvideomeneer 'm aanprijst is het een totaal onmogelijk ding voor Igor en Boris, te hebben voor nog geen 20 euro bij de antizwartepietenwinkel, geharde hijskettingen moet u zelf regelen:
www.youtube.com/watch?v=XmEwWtOtDUo
Plak een stickertje met de Nederlandse vlag op de fiets, jatten we die weer terug op vakantie in de Oostblok.
Verbaast me niets. De geüniformeerde belastinginners moeten toch aan hun quotum komen en fietsendiefstal levert gewoon te weinig op. Simpel.
Geen elektrische fiets kopen. En doe er altijd een kinderzitje op. Handig ook voor de kratjes bier.
Niet vergeten het kind eruit te halen, anders ben je dat ook nog kwijt.
Hmm... eeuh.
Je moet je fiets natuurlijk wel “merken”.
Je postcode graveren.
Wat een lieve tijd was dat.
Hemel, inderdaad! Met zo'n mooi geel plastic ding er omheen, zodat iedere steeldief schrok:'Hemel, die fiets laat ik staan, die is onverkoopbaar!'
Ik heb wel eens een postcode van een vriendin opgegeven. Vervolgens werd die fiets nooit gestolen. Alle moeite voor niks....
Een ART4-slot van €300 met schakels van 16mm? 5 minuten werk.
Ghehe, 1 minuut:
www.youtube.com/watch?v=BPp1KFTdxPA
Een slot van 300 Euro koopt u hier.
Nog nooit naar Bosnian Bill of the lockpicking lawyer gekeken?
Dat, dus. Staat in m'n favorietenlijstje, heb voor de gein ook maar zo'n setje aangeschaft bij de chinees en na wat oefenen alle sloten thuis nagelopen. Waren er toch twee deuren bij die zelfs ik leek openkreeg, dus die heb ik maar even vervangen door iets waar LPL langer dan 5 minuten over doet. Dan weet je wel zo'n beetje zeker dat gewone stervelingen een deurtje verder gaan.
Tuurlijk krijgt ie ze open, bijna elk slot is te picken, maar zoals je ziet in het filmje hieronder kost het hem toch zeker een paar minuten. Voor een van de beste lockpickers op aarde vind ik dat best lang. Daarnaast doet ie het lekker chill aan een bureau en niet op straat in het donker.
youtu.be/nwgwCmh7SGg
Ik ga er vanuit dat met zo’n slot, of met een veel goedkopere Oxford, je fiets wel blijft staan.
Gave kanalen wel die je aanhaalt. Ik volg ze al een tijdje. :)
Gewoon alle busjes en vrachtwagens bij de grens controleren. Probleem grotendeels opgelost.
Maar ja, de mensen kopen weer een nieuwe fiets dus dat vinden Gazelle en de andere producenten geweldig. Verzekeringen gaan omhoog maar iedereen betaalt dat toch wel (jammer voor de arme broeders maar die moeten maar met hun ouwe fiets genoegen nemen). Wat je ziet is de consumptiemaatschappij en gerelateerde criminaliteit die allerlei sectoren laten opbloeien tegenover de gewone hardwerkende en belasting betalende burger die toch wel weer de belasting zal ophoesten. Ja we zijn er sinds 2000 niet op vooruit gegaan maar de economie is flink gegroeid. Hoera voor de aandeelhouders.
Grens?
De containers, zandhopen en betonblokken zijn alweer weggehaald hoor. Want corona is veilig. Dus die grens is gewoon weer een lijntje. Wel een die als u die overschrijdt u wordt geadviseerd om 10 dagen in quarantaine te gaan.
Met die slijptollen op accu's sta je machteloos tegen die Oostblok criminelen.
Precies.
Inderdaad. Ik zou dan ook overstappen op benzinekettingzagen. Dat schrikt veel meer af.
@Quib | 20-08-20 | 18:21:
Ha! Die is mooi.
@Quib | 20-08-20 | 18:21: Inderdaad : www.youtube.com/watch?v=kg7goEASO5E
Er zijn toch veel te veel fietsen in Nederland: youtu.be/irPuSVEsCu4
Het filmpje laat eerder zien dat e-bikes geen goed idee zijn. Iedere zwakzinnige is met zo'n ding een gevaar op de weg. De malloot die dat filmpje heeft gemaakt kan maar beter gaan wandelen want hij kan totaal niet inschatten welke snelheid veilig is.
@Gulliver | 20-08-20 | 18:09:
Ehm, per reactie van de maker van dit feelgoodfilmpje was het geen e-bike.
@Gulliver | 20-08-20 | 18:09: U zit er driewerf naast. Allereerst ben ik degene die dit filmpje maakte en ik sta niet te boek als malloot. Ten tweede zat ik niet op een e-bike, maar een gewone fiets-fiets. Tenslotte heb ik voor u de snelheden op het moment van filmen even voor u uit mijn Tomtom Sports gehaald. In scene 1 reed ik 18,4 km/h, scene 2 21,6 km/h, scene 3 20,6 en in de laatste 25,9 km/h. Heel gewone fietstempo's dus.
@Generaal P. | 20-08-20 | 18:29:
Duidelijk veel te hard met zoveel verkeer. Je hebt blijkbaar nooit geleerd je snelheid aan te passen aan de omstandigheden en andere weggebruikers.
@Gulliver | 20-08-20 | 18:42:
Zwaktebod. Even toegeven dat u ernaast zat is te moeilijk? Van wat ik in dat filmpje zie en wat ook overeenkomt met mijn ervaringen op de spartamet (die echt niet te hard gaat, kan helemaal niet) mag u gerust aannemen dat mensen zich als totale debielen gedragen op het fietspad.
@Gulliver | 20-08-20 | 18:42: Onzin. De scooterrijder komt plotseling naar links en gaat daarna met zijn maat over de breedte van het pad stilstaan om te keuvelen. De Picanto staat midden op het fietspad omdat zijn passagier te lui is om te lopen. De Audi snijdt mij af. De dame daarna steekt over zonder ook maar te kijken en de laatste dame blokkeert de hele boel. Waarover overigens niet ik, maar de mensen voor mij hun ongenoegen uiten. Ik bezie dit alles met de nodige pret en relativering.
@Generaal P. | 20-08-20 | 18:54:
Het belangrijkste van ieder vervoermiddel is nog steeds de rem.
En verder krijgen al dat soort malloten hier in Amsterdam gewoon The Amsterdam Salute van me, daarmee is het dan meestal wel klaar behalve dan als je met kansenpareltjes te maken hebt, die gaan gelijk in de UFC stand. Naja, niets zo leuk als zo baardmans zich het ongansch zien rennen, daarbij zorgvulfdig het gas doserend zodat ie blijft denken dat ie een kans maakt om me te vatten....
@elfenstein | 20-08-20 | 18:59: Zo rende er ooit een agressieve klerenkast achter mijn auto aan. Ik reed zodanig dat hij mij net kon bijhouden, en toen hij dacht dat hij me had: bam! op de rem. Die is met hoofdpijn naar zijn mama gegaan voor een Sinaspril.
Tjsa, verkeer is nu eenmaal geven en nemen. Als je wil doorstampen doe je maar of aan een wedstrijd mee of ga je maar op een baan rijden. Zeggen ze tegen de sportieve automobilisten / motorrijders ook altijd.
@Vanilla | 20-08-20 | 19:28: Precies. Dat doe ik dus ook.
600 miljoen ?
Dat dacht ik ook direct.
Serieuze handel.
Even in de schuur een betonschaar zoeken.
IS +/- 200.000 stuks, 600 per dag best wel veel ja.
Inderdaad ja. Als je dat deelt door een gemiddelde prijs van €2.500,00 kom je op 240.000 fietsen. Dat is 657 fietsen per dag. I don't think so.
Ik lees net: 466.000 gestolen fietsen in 2019. Ongelofelijk.
@The7thGuest | 20-08-20 | 18:14: Wel harde werkers die Oostblokkers.
E-bikes zijn een gevaar op de weg.
Fijn dat de Polen ons er vanaf helpen.
Alle fietsen mogen van mij naar Polen, gezeik met dat stukje fietsen.
Ik ben het helemaal met Clarkson eens, ga werken zodat je een auto kan kopen.
Ik kan er wel om lachen. Ik reed laatst per ongeluk 30 km/h in een 30 km/h zone. Meestal rij ik te snel omdat ik 30 km/h op één of andere manier een rare snelheid vind. Maar goed. Ik werd ingehaald door een bejaarde dame op een elektrische fiets. Ik ben benieuwd of ze nog steeds leeft.
@Quib | 20-08-20 | 18:08: Heb je niet haar telefoonnummer gevraagd?
@Quib | 20-08-20 | 18:08:
Die dingen moeten een begrenzer krijgen zodat ze niet harder dan 15km per uur kunnen.
@Quib | 20-08-20 | 18:08: Er gebeuren veel ongelukken met elektrische fietsen
@uisge baugh | 20-08-20 | 18:08: En dan zeker weer gaan zeiken omdat al die luilakken te dik worden? Goed plan.
@Kuifje-naar-Brussel | 20-08-20 | 18:09: Ze ging veel te snel.
@Eric Newby | 20-08-20 | 18:18: Nooit gefietst en ik weeg 67 kg.
@Diederik_Ezel | 20-08-20 | 18:11: De jeugd hier uit het dorp gaat er ook op naar school. Acht kilometer zelf trappen zit er niet meer in. Dure hobby voor de ouders!
@uisge baugh | 20-08-20 | 18:24: Best veel voor iemand van 1.40 meter.
@Diederik_Ezel | 20-08-20 | 18:11: Sowieso met bejaarden, dat ze allemaal maar de corona krijgen.
Zie het als een soort EU-milieubeleid ; want tja, zonder pakkans, blijkbaar ook 'vervelend voor de politie', wordt het oostblok voorzien van vrij schoon vervoer.
Schaffen we in ruil daarvoor een deel van de belastingen af. Iedereen die 1000 euri eindelijk erbij!
Gaven ze er vroeger wel prioriteit aan dan?
Dat zal dan terug in 1970, 1975 zijn geweest.
@EEnzame SchizofrEEN | 20-08-20 | 18:08:
ach, 1975, toen konden we in Brabant nog naar een lokale zwemplas gaan op een zomerse dag misschien wel 1500 jeugdigen. tot er campings in de buurt werden geopend en hollands randstadtuig de zaak kwamen verzieken.
Volgens mij zijn ze daar in 1940 al mee gestopt.
Toen ik de kop las, dacht ik even dat er een topic uit 1985 werd herhaald. Maar toen bestond GS nog (lang) niet.. Toch was toen de strijd tegen fietsendiefstal ook allang opgegeven....
exact.
Dat dus
Maar owee als je een fietsendief tegen zijn oren mept als ie je stalen ros probeert te jatten. Dan zijn er plots 2 auto's en een motoragent beschikbaar om jou eens stevig erop te wijzen dat dat zomaar niet gaat meneertje.
Een lokfiets is ook niet nodig, het volstaat om in de zadelpen een puntige staaf te monteren op een sterke veer met een mechanise dat ontgrendelt wanneer je op de fiets gaat zitten waardoor de pen circa 10cm uit het zadel schiet.
Of een E-bike waarbij op de handvatten een stevige spanning komt te staan zodra je gaat rijden, zodanig dat de vingers verkrampen en je niet los kunt laten en uiteindelijk het hart stopt door de stroom er doorheen.
Of een staalkabel aan de fiets (mijn favoriet!) die voldoende lang is en vastgemaakt aan een stevige constructie zodat de dief vaart kan maken op de fiets waarna de kabel strak komt te staan, de fiets abrupt stopt en de dief wordt gekatapulteerd.
Komop mensen, wees eens creatief met z'n allen! Zorg er eens voor dat met simpele huisvlijt de fietsendieven (wat lief klinkt, het zijn gewoon misdadigers) blijvend letsel oplopen!
Ja, want Big Brul heeft iedere diender nodig voor zijn Corona Gestapo.
In Nederland is de politie al enkele jaren gedefund. En dan krijg je dus dit.
Nou, ze hebben 30 jaar geleden de fietsendiefstallen al opgegeven. Vervolgens 30 jaar links beleid erop (hopen dat het mindert wordt) en een nieuw verdienmodel is geboren. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en niet alleen met fietsendiefstal. Wanneer ik mijn fiets niet op slot zet en hij wordt gestolen, dan is het tenslotte mijn schuld (het blijft de praktijk helaas, maar wel ene enorm kromme redenatie. Het niet op slot zetten kon in het verleden namelijk wel evenals dat touwtje uit de deur.)
Met een extra ketting en een extra ketting en een extra ketting en zelf een lantaarnpaal meenemen om de fiets aan vast te knopen.
Onzin, de politie is teveel met kleine ergernissen van altijd-boos-mensen bezig waardoor georganiseerde misdaad weinig tegenspel krijgt.
@lovekila | 20-08-20 | 19:02: Lachwekkend. Justitie minister is altijd een VVD -er Die hebben er verstand van, van stelen.
REAGEER OOK