Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UNIEK! GeenStijl geeft BOKS aan Jesse Klaver

Last night in Tweede Kamer

Social

U weet. Wij hebben het hier niet zo op de GroenLinks-leider. Hij kan niet klussen, hij kan niet stoken, hij kan niet rekenen, hij zet maar kinderen op de wereld en zegt dat u dat niet mag doen, hij heeft nog nooit een bedrijf van binnen gezien, hij steelt van Obama, hij vliegt naar Barcelona, hij zeikt altijd dat we niet over afkomst mogen beginnen, maar sleept z'n Marokkaanse pa overal mee naartoe, hij kapt complete bossen in Nederland en in de wereld om ze in vervuilende biomassacentrales te stoken, hij gebruikt kindertjes in campagnes, hij is een vriend van Sybren Kooistra, hij dacht dat Zihni Oetlul een goed idee was, kortom; hij is een in en in slecht mens. Behalve eventjes dan gisteravond. Schoorvoetend. *boks*

Reaguursels

Inloggen


De overheid is een onbetrouwbare partner.

Ervaringsdeskundige | 13-08-20 | 18:53

Het ergste is nog dat de Franse en Italiaanse zorgmedewerkers wel erop vooruit gaan in salaris. En dat wordt mede gefinancierd door dat EU herstelfonds. Hoe durt Rutte zich nog premier van Nederland te noemen? Als het erop aankomt is hij gewoon een SM-slaaf van Merkel.

Nappa | 13-08-20 | 15:35

Democratie in Nederland? daar geloof ik al een tijd niet meer in. Referenda uitslag negeren en daarna afschaffen. Cordon sanitair. Tweede partij van Nederland heeft al jaren 0 burgemeesters in het hele land. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Rechtstaat idem ditto.

Gerrit gordijnstok | 13-08-20 | 15:30

Toevallig weet ik dat hij als stagiaire wel een bedrijf van binnen heeft gezien. Ergens in het zuidens des lands.
Ze hebben het nog wel eens over hem.

Mr.Crowley | 13-08-20 | 15:00

Jup, voor deze een boks, Jesse!
Het is totaal ondemocratisch, een vluchtende coalitie, oncollegiaal kun je dan wel weglaten. En toeval? Vermoed van niet zoveel tegelijk. Zal wel een rare excuustruus uitleg krijgen dit, maar ik vertrouw dit kabinet al langer niet.

Jan, Leiden | 13-08-20 | 13:32

Roepen voor de Bühne zult u bedoelen. Geen Stijl had toch beter behoren te weten.
Net alsdat de Tweede Kamer NIET beslissen kan, dat ieder kind, die dapper naar school gegaan is, bij AH / Aldi --- Vomar gratis een ijsje op mag halen, kan de Tweede Kamer besluiten over salarissen. De Zorg is namelijk al enige tijd geprivatiseerd, dus horen salarissen in de besprekingen tussen werkgever en -nemer, in de CAO.
Wat een volksverlakkerij weer.....

Harrybr | 13-08-20 | 12:56

Het was een MOTIE VAN WILDERS, Jesse. Maar die naam krijgt hij niet uit zijn strot. Ere wie ere toekomt.

kapoerewiet | 13-08-20 | 12:55

Gratuit. Het geld is er simpelweg niet, tenzij we de artsen gaan begrenzen op een ton. Durft geen politicus aan en het GroenLinks/PvdA/D66 kartel al helemaal niet. Die hebben via toenmalige PvdA senator Pauline Meurs net gedaan of artsen niet zoveel verdienen (kijk naar hun huizen in buiten- en binnenland en hun wagenpark en je weet beter).

Feitenpliesie | 13-08-20 | 12:31 | 4

@Joostmochtnietsweten | 13-08-20 | 12:52:
Juist.
Wel eens op de vergoedingslijst van uw zorgverzekeraar gekeken, wat bijv. uw huisarts krijgt voor een consult: nog geen tientje ( € 10,-). Kom daarmee eens weg bij een garage of zo...

Harrybr | 13-08-20 | 13:00

Nlse specialisten zijn internationaal grootverdieners. Wist u dat?

feiten_en _cijfers | 13-08-20 | 20:59

Ik kan nog wel enkele posten noemen waar wat op bezuinigt kan worden teneinde de zorgmedewerkers wat meer salaris te geven.
In een weekeindje Brussel deed onze regering de toezegging enkele tientallen miljarden euro's over te maken naar Zuid Europa. Hoe kunt u als Feitenpliesie met droge ogen beweren dat "het geld er simpelweg niet is"? Dat is pas gratuit.

FCDenBosch | 13-08-20 | 21:03
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer Groenlinks en PVV het met elkaar eens zijn over een punt dan is er toch wel iets goed.

FLP_du_Stok | 13-08-20 | 12:09 | 1

Wat u bedoelt is als wanneer dezelfde berichtgeving in de Telegraaf en de Volkskrant/NRC staat dan kunnen we dat voor waar aannemen.

Slough | 13-08-20 | 13:31

Verbeter de wereld, begin bij jezelf, Jesse. Jouw partij is een warm voorstander van cordons santaires, zoals in Rotterdam rondom Leefbaar Rotterdam.

Deze actie van de coalitiepartijen is schunnig, respectloos en het zoveelste teken van het faillissement van de parlementaire democratie. Maar GroenLinks speelt dit soort vieze spelletjes zelf vaak genoeg.

Laat dit soort tweetjes maar aan Geert over. Die heeft meer recht van spreken.

Professor Superhirn | 13-08-20 | 11:57 | 1

Een gemeenteraad, Tweede Kamer = afspiegeling van de volksstem, doch wat daaruit als college, regering komt.. is een heel andere vraag. Als Jochem niet met Wopke wil spelen maar wel met Jantje, doe je daar ook niets aan.

Harrybr | 13-08-20 | 13:02

er kunnen binnen no time miljarden naar Europa.... t onderwijs krijgt verhoging na verhoging en de zorg kan stikken.... we zullen dit onthouden

een ic verpleegkundige

robdeventer | 13-08-20 | 11:51 | 2

het onderwijs is dan ook de fabriek in alle opzichten voor en van links geworden. Om te beginnen met dank aan Jos van Kemenade en Jo Ritzen én fake rechts uit die tijd,dat zijn bek hield.

hertogvanzottegem | 13-08-20 | 12:58

Voor uw salaris moet u bij uw werkgever zijn, NIET bij de Gemeenteraad, niet bij de Tweede Kamer.

Harrybr | 13-08-20 | 13:03

Mooi voorbeeld van hoe de tegenstander van je tegenstander je metgezel kan zijn.

frickY | 13-08-20 | 11:27 | 1

Op zich niet. Klaver en Wilders hebben op dit punt hetzelfde standpunt. Dat kan gewoon, ook als je op andere thema's juist lijnrecht tegenover elkaar staat

Fijn_dat_je_er_bent | 13-08-20 | 11:46

Het is zeker een schandelijke vertoning, maar laten we niet vergeten waar het probleem werkelijk zit. Nu iets willen doen aan beter salaris in de zorg (werk er zelf) is sympathiek, maar zou los mogen staan van de actuele Corona-toestanden.

Waar betalen we een beter salaris van? En dat wil ik vooral in dit geval dhr Klaver vragen. Er zijn namelijk veel verpleegkundigen, verzorgenden enzovoorts. Zelfs een kleine verhoging van loon brengt het huishoudboekje van instellingen in gevaar.
Dan moet er;
1 daar iets veranderen qua overkill aan management en alle regeltjes, protocollen enz die in de zorg zijn. Alleen dan kan je beschikbaar geld gaan besteden aan de mensen die deze zorg uitvoeren.
2 De overheid kan bijspringen met extra geld voor de zorg. Dat bedrag is al erg hoog. Doe je dat dan bezuinig je ergens anders en daar zit het probleem. Geld is er in principe wel voor, maar deze volkvertegenwoordigers, zeker die van groen slinks, kiezen er voor dat naar Brussel over te hevelen. Zij steken het in peperdure zonnepanelen en windparken enz waar wel duidelijk van is dat het erg, erg duur is en wordt, en heel weinig tot niets aan milieuwinst gaat opleveren.

De oproepen tot geld voor de zorg is voor gl en PvdA gewoon een ritueel gebeuren en bedoelt voor het imago van de partij. Wilders is meer geloofwaardig want die is bereid te snijden (cq stoppen) met enkele dure hobby’s van onze overheid.

Nuuk | 13-08-20 | 11:15

Ere wie ere toekomt, het was Geert die hier over begon. Trouwens een schande voor deze regering, een triest dieptepunt, laten we hieraan denken in maart!

Ko Ranzig | 13-08-20 | 11:13 | 3

Gebruik je recht om te stemmen slim volgende keer....

MisterMr | 13-08-20 | 11:19

Zeker. Sterker, hij heeft de hoofdelijke stemming geinitieerd. 'k Heb niet zo heel veel met de man, maar dit heeft ie zeker goed gedaan.

nietzomoeilijk | 13-08-20 | 11:20

Zoals gebruikelijk heeft hij gelijk, maar het verschil is dat hij het deze keer netjes en fatsoenlijk wist te formuleren. Dat is ook veel effectiever dan verbaal wild om je heen te slaan.

Hendrick9999 | 13-08-20 | 11:51

Angst voor een hoofdelijke stemming komt neer op schaamte over het standpunt. En terecht want als ik de oppositie was zou ik een filmpje op Youtube zetten met al die klojo's op rij die "tegen" antwoorden op de vraag of zorgmedewerkers wat meer mogen gaan verdienen. Gewoon 10 minuten lang alleen maar mensen die "tegen" zetten met hun partijlogo ernaast.

drs. Levi Samsonov | 13-08-20 | 11:11 | 2

En als de politici ziek worden, zijn zij de eersten die geholpen worden op de IC. De gewone mensen kunnen dan weer barsten en doodgaan. Als er extra geld naar Europa moet, dan zijn de politici de eersten die onze portemonnaies leegroven. Walgelijk die politici!!

Lampie | 13-08-20 | 11:34

Een beetje wat DENK doet als kamerleden met een Turkse achtergrond het wagen om in de kamer voor een motie te stemmen die tegen Erdogan ingaat.

Tashtego | 13-08-20 | 11:55

Hoeveel kamerleden van de coalitiepartijen waren al naar huis op het moment dat de motie werd ingediend? Kan zomaar zijn dat de coalitiepartijen om die reden de stemming uit hebben willen stellen. Vervolgens ziet Klaver natuurlijk zijn kans schoon om er propaganda van te maken.

Over de motie, het liefst zou je iedereen een topsalaris gunnen natuurlijk. Alleen is zorg nu al de grootste kostenpost op de begroting en met de vergrijzing zal dat niet minder worden. Nu op korte termijn alle salarissen omhoog gooien betekent dat we elders moeten gaan bezuinigen of meer belasting moeten gaan ophoesten met z'n allen. Het is dus allemaal niet zo zwart-wit.

MFvGeel | 13-08-20 | 11:00 | 1

Als je van reces wordt teruggeroepen, ga je dus niet bij een debat vroegtijdig naar huis. Zeker niet bij een belangrijk onderwerp als de zorg. Nu op korte termijn alle salarissen omhoog gooien betekent dat we elders moeten gaan bezuinigen of meer belasting moeten gaan ophoesten met z'n allen', Inkoppertje natuurlijk. Dat ziet u waarschijnlijk zelf ook al. Bezuinigen op andere niet terzake doende hobby's in tijden van nood. Belasting betalen we al genoeg, De besteding van deze belastinggelden is waar het in Nederland aan schort. Ze zijn al zolang als ik het mij kan herinneren, Sinterklaas aan het spelen met onze belastingcenten en een heel groot gedeelte daarvan verdwijnt in een bodemloze put en/of zien we totaal geen effect van.

clockandhammergame | 13-08-20 | 11:23

Stemmingmakerij dit. Lees de voorwaarden voor hoofdelijk stemming.

oldandwise | 13-08-20 | 10:59 | 1

Valt wat voor te zeggen. Maar politiek gaat over meer dan de reglementen. Daar is Geert goed in. En levert Klaver zijn eerste gunstige topic op.

GregorVanPallandt | 13-08-20 | 11:33

hopelijk rent het ziekenhuispersoneel niet zo snel weg

Hapselaar | 13-08-20 | 10:59

Ik zie het probleem niet voor extra geld voor de zorg.
Gewoon een bak geld aan de EU vragen uit solidariteitsoverwegingen, waarmee een salarisverhoging voor de zorg kan worden bewerkstelligd.

I.P standing up | 13-08-20 | 10:49 | 1

Voila.

kapoerewiet | 13-08-20 | 12:57

Als ik het goed begrijp hebben ze afgesproken dat ze bij een hoofdelijke stemming in rotten van 50 stemmen, ivm corona. Dat moet dus van tevoren gepland en aangevraagd worden. Dat betekent dat als je een motie indient en wil dat daar per direct over gestemd wordt, je NIET moet vragen om een hoofdelijke stemming. Zie ik iets over het hoofd, of is de oppositie hier bezig met stemmingmakerij?

Tashtego | 13-08-20 | 10:49 | 4

Ja en nee. Onderdeel van het politieke spel. Aanwezige coalitie leden die vertrokken zijn spelbrekers.

Dr. Blechtrummel | 13-08-20 | 11:01

@Trumme | 13-08-20 | 10:59: Ok, ik sta er niet heel betrokken in. Ik probeer te achterhalen of die coalitieleden nu een klotestreek leveren of dat de oppositie gewoon voor de bühne bezig is met vragen naar de bekende weg. Ik ben er niet over uit, maar naar ik begrijp is er over een soortgelijke motie al vier keer gestemd (alle vier keer verworpen, of je dat nu terecht vindt of niet), en wordt er later alsnog over gestemd.

Tashtego | 13-08-20 | 11:05

@Tashtego | 13-08-20 | 11:05: Klaver geeft je in het filmpje het antwoord; ... nog nooit meegemaakt... Natuurlijk weten de weglopers dat het quorum dan niet gehaald zou worden.

Dr. Blechtrummel | 13-08-20 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Klaver is een ontzettende sneuneus. Niet de moed om erbij te vertellen dat het een motie van Wilders was. Nou, dapper hoor.

Stijlicoon | 13-08-20 | 10:47

Applaus.
Hebben ze genoeg aan.

Is dit nog nieuws? | 13-08-20 | 10:46

Luister eens naar "Jan Kees Emmer" van radio1 (Journalistenforum)
Kom-ie:
"Wat was Die-Wilders toch sluw, om dit op de kaart te brengen. (Zorgmedewerkersmotie). Wat is het toch een meester. En zei,dat kamerleden "wegrenden". Dat hij hij dat goed gespeeld".
En zowaar tegengeluid:
"Ja maar, Klaver zei dat toch ook ?"
Emmer:
"Ja maar, Die-Wilders is echt een meester". (Vervolgens vingers in de oren).

Beste Pim. Weet je nog ? En deze man was zelfs van de Telegraaf. Echt waar. Maar tegenwoordig zeg je maar alles om je baantje te houden en lid mag blijven of aanschuiven bij dat mediakartel.

Kamervraag | 13-08-20 | 10:39 | 1

dat hoor en lees ik ook elders, wilders bashen...... klaver en asscher deden t zelfde. Maar goed, je komt ze overal tegen de wilders, baudet en trump bashers... maalt niet uit wat ze doen, t deugd bij voorbaat al niet

robdeventer | 13-08-20 | 11:55

Jesse verstaat zijn vak erg goed. Hij grijpt elke schijnheilige kans aan om andere politici een elleboog te geven en zichzelf als voorbeeldig te presenteren. Leuke inhaker wel, maar naief om te geloven dat een politicus hier oprecht is.

AstralVision | 13-08-20 | 10:36 | 2

De pest is dat vooral jongeren hier massaal in trappen.

Trumme | 13-08-20 | 11:00

@Trumme | 13-08-20 | 11:00: En de rest... Generaties op generaties trappen we massaal in alle leugens en bedrog, hopende dat het nu wel echt anders zal zijn.

AstralVision | 13-08-20 | 12:39

Namen en rugnummers, graag.

Zo zie je maar weer eens, dat politici niet dezelfde arbeidsmoraal hebben als zorgverleners. Of een ieder ander beroep. Die eed die ze aflegden zei hen kennelijk niet zo veel.

Zzzzooooffff | 13-08-20 | 10:35

Je kunt van klaver van alles zeggen maar hij blijft op een neusaap lijken

DeviousDick³ | 13-08-20 | 10:33

U legt dus eigenlijk de schuld van deze doden bij het zorgpersoneel? Voel eens snel aan uw paasei en doe uw ogen eens open ?

Xaffier | 13-08-20 | 11:03

@Xaffier | 13-08-20 | 11:03: Van Oetlul zit op ergens hoog op een berg. Vergeef 'm z'n gebrek aan inlevingsvermogen.

Dr. Blechtrummel | 13-08-20 | 11:45

@Dr. Blechtrummel | 13-08-20 | 11:45: Alle clichés die hij hier plempt zijn een schreeuw om aandacht. Stomvervelende sneutrol die nog nooit iets origineels of geestigs heeft bijgedragen.

kapoerewiet | 13-08-20 | 13:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Op een schaal van 1 tot 1000 scoort hij dus een zeer schamele 1.
Afvoeren die schadelijke man.

Fijnstoffer | 13-08-20 | 10:32

Zelfs een extreemGroenlinkse klimaatfanaat neemt wel eens de juiste afslag.

Jan Passant mk2 | 13-08-20 | 10:25 | 1

om de verkeerde reden.

DeviousDick³ | 13-08-20 | 10:55

Holle verkiezingsretoriek. Er mocht niet hoofdelijk worden gestemd, dat is tegen de afspraken die in de Tweede Kamer zijn gemaakt. Dus nee ook gisteravond was hij weer niet goed. Maar het gehuil levert vast een zetel op en waar gaat het nou uiteindelijk om? Zetels!

Giotto | 13-08-20 | 10:25 | 1

Er waren voldoende leden tót de coalitie de KEUZE maakte om weg te lopen en aldus de stemming onmogelijk te maken. Geen quorum is dus bewust geënsceneerd, en onvoldoende voorbereidingstijd is ook gelul aangezien dit al meerdere keren op de agenda heeft gestaan. Een beetje volksvertegenwoordiger is op de hoogte van de situatie, zowel waar het gaat om de salarissen als waar het gaat om de epidemie en de werkdruk. Als je tegen loonsverhoging bent, heb dan het lef om tegen te stemmen.

BenZen | 13-08-20 | 10:46

Ja, Jesse Klaver schrijft: "Zorgmedewerkers lopen niet weg voor de coronacrisis.
Zij verdienen geen politici die voor hen weglopen." Maar hij bedoelt te zeggen dat Zorgmedewerkers politici verdienen die NIET voor hen weglopen, zoals hij het nu stelt lijkt het net alsof Zorgmedewerkers de politici niet waard zijn terwijl juist het tegenovergestelde waar is. Moreel gezien zijn Zorgmedewerkers superieur aan welke politicus dan ook. De Zorgmedewerker zorgt terwijl die kletsmajoors in Den Haag wegduiken voor verantwoordelijkheid èn delegeren. Ergens schemert door de woordkeus de werkelijke mening van Klaver door. Overigens beaamt Klaver nu de uitspraak van Wilders, maar omdat de Klaver-adepten nooit Wilders aanhoren klinkt het alsof Klaver eindelijk een goddelijke ingeving heeft gehad.

vanhetgoor | 13-08-20 | 10:23 | 1

Allah riep hem, kan ook zijn islamistische vader geweest zijn natuurlijk die in een zorg tehuis zit.

jan huppeldepup | 13-08-20 | 10:35

A) Had Klavertje-vier ook zo hard geroepen als er wél genoeg kamerleden waren geweest?
B) Ook Hitler had wel eens een goed idee; desondanks was hij geen ideale staatsman.
C) Al zijn er maar drie kamerleden aanwezig, dan kunnen ze toch gewoon nog steeds een hoofdelijke stemming doen? Ik bedoel, er zitten partijen in de kamer die nog niet bestonden bij de laatste verkiezingen. Als je dát soort anti-democratische gedrochten toelaat, dan kun je ook stemmen met de kamerleden die er zijn, als zij het er geen 150.

Valse_nootjes | 13-08-20 | 10:22 | 2

A: nvt, bij voldoende aanwezigen was er gestemd. B: nvt. C: voor een geldige stemming moet de helft plus één aanwezig zijn.

Dr. Blechtrummel | 13-08-20 | 10:48

Ja, daar is hij weer! De niet zo ideale staatsman Hitler, die ook wel eens een goed idee had. Klinkt als iemand die wel een stukje waardering verdient, voor inzet en vlijt.

Ad_Hoc | 13-08-20 | 11:01

Twee redenen waarom Klaver geen boks krijgt van mij.
1. Wat ik van hem waardeerde, is dat jij met het boek van Piketty in de hand, verkondigde dat niet alle waarde(ring) in geld uitgedrukt moet worden. Maar wat doet onze rasopportunist in dit Coronatijdperk? Het zorgpersoneel reduceren tot een stel honden dat achter een financiele worst aanloopt. Daar komt zijn pleidooi voor hogere zorgsalarissen op neer. Let wel: het personeel vraagt er zelf niet om. Dat personeel doet zijn werk gewoon. Waardering voor het personeel: prima! Maar waarom uitgedrukt in geld? Klaver's adoratie van Piketty, is niks meer dan gebakken lucht. Hij is een ordinaire materialist.
2. Klaver hield BM Halsema de hand boven het hoofd na de fameuze Dam-demonstratie. Een demonstratie die er in belangrijke mate aan bijgedragen heeft dat de Coronamaatregelen nu slecht nageleefd worden. Als hij echt zo begaan is met de mensen in de zorg, had hij Halsema hierop aangesproken. Immers: meer besmettingen nu betekenen meer druk op de zorg en het zorgpersoneel.
Klaver een boks? Neen! Wel een verbale draai om de oren!

Amsterdamsko | 13-08-20 | 10:21 | 3

Goede analyse, als ik op de plus knop had kunnen drukken dan zou ik dat hebben gedaan. Persoonlijk ben ik van mening dat de mogelijkheid om iemand een plusje te geven terug moet komen. De plusjes moeten dan worden opgeteld, en ook de minnetjes moeten worden opgeteld en dan moeten beide worden weergegeven en niet de som worden weergegeven.

vanhetgoor | 13-08-20 | 10:30

Meer geld voor de zorg betekent meer mensen die er willen werken dus de werkdruk neemt af. ( Theoretisch natuurlijk want de zorgmanager zorgt dat het niet zo komt).

jan huppeldepup | 13-08-20 | 10:37

Dat die Dam demonstratie de ommekeer is geweest moge duidelijk zijn. Daarna zijn de problemen en uitbraak echt begonnen.

Trumme | 13-08-20 | 11:05

Doet me een beetje denken aan de Bijbel vertelling, De verloren zoon. Die wringt bij mij ook.

.

CalamityJane | 13-08-20 | 10:20

Ik zie dat een aantal mensen niet weet wat werken in de zorg of een aantal andere beroepen betekent. Of het magere salaris dat er verdiend wordt ivt nadere sectoren. Niemand in de zorg roept dat deze kosten omhoog moeten

bart2653 | 13-08-20 | 10:16 | 2

Juist, je mag alleen als politici in de kamer als je een jaar in de zorg hebt gewerkt.

jan huppeldepup | 13-08-20 | 10:39

@jan huppeldepup | 13-08-20 | 10:39: Het zou sowieso verplicht moeten zijn voor iedereen die een leidinggevende functie wil bekleden, dat hij/zij ruime praktijkervaring heeft op de werkvloer van het bedrijf/instelling voordat men überhaupt in aanmerking kan komen voor een leidinggevende functie.
En dat zou ook voor politici moeten gelden, en niet vanuit de schoolbanken de politicus gaan spelen.

getzappad | 13-08-20 | 11:02

ja, Dat is een inkoppertje natuurlijk. Het lijkt me niet meer als logisch dat als je iets planned en deze afspraak wordt niet nagekomen men op ze minst enig sinds verbouwereerd reageert.
Dat dit bij de leider van de Groene Khmer ook niet door de beugel kan lijkt mij niet meer dan logisch en een schot voor open doel.

Datgingniegoed | 13-08-20 | 10:11

Wie gaat dat alles betalen? 6 op de 10 ziekenhuizen staan er financieel zeer slecht voor. Spreken we dan alleen over de handjes aan het bed, of ook de handjes van de technische dienst, schoonmaak handjes etc.
Gaan we gezellig aan het einde van het jaar dan bekendmaken dat de zorgpremie met 25% omhoog gaat? Onzinnig plan dus.
Belasting verlaging is het enige wat werkt. Maar ja daar stemmen we niet voor.

Southpark | 13-08-20 | 10:11 | 2

Stop met geld naar Italië bijvoorbeeld.
Hoe kan je nu geld weggeven als je het zelf niet hebt.

ik_word_gek_in_NL | 13-08-20 | 10:15

125.000 euro naar KOZP?, geld is dus niet het probleem.

jan huppeldepup | 13-08-20 | 10:40

De zorgkosten moeten naar beneden, niet naar boven. Mensen hebben een baan en moeten die uitvoeren, daar krijgen ze voor betaald. En als ze overuren moeten draaien moeten die vergoed worden. Bonus hoort bij voorafgemaakte afspraken en speciale prestaties cq doelstellingen. Een gedeelte van deze mensen heeft 8 weekjes wat harder moeten werken dan normaal en wil "bonus". Helemaal fout. Er zijn veel teveel doden gevallen in Nederland en niemand in de gezondheidszorg verdient daarom een bonus, zeker niet al die zorgmanagertjes die zich ronduit misdragen hebben gedurende de crisis. Een vergoeding voor overtime ok, maar dat moet het dan wel zijn.

van Oeffelen | 13-08-20 | 10:09 | 19

@Pr0fess0r | 13-08-20 | 10:47: Dat is een relatief probleem en speelt elders net zo goed. In vergelijkjng met andere landen is ons stelsel top en zijn de kosten voor de burger meer dan redelijk voor wat je krijgt. Weinig landen waar je zo'n goede zorg krijgt voor de kosten die wij hier dragen - dat blijft staan, ondanks de verkrijzing en de oplopende zorgkosten.

nietzomoeilijk | 13-08-20 | 11:26

@van Oeffelen | 13-08-20 | 11:47: Duitsland is helemaal niet beter geregeld. Daar hebben ze een gedrocht van een aparte regeling voor arbeidsongevallen en beroepsziekten.

nietzomoeilijk | 13-08-20 | 13:41
▼ 16 antwoorden verborgen

Ik had liever gezien dat GS Hubert Bruls aanpakt... Sinds de coronocrisis uitbrak is hij opeens 'belangrijk' geworden (lees: hij vind zichzelf erg belangrijk). En is nu teleurgesteld dat de quarantaineplicht is uitgesteld... Een burgemeester vind het jammer dat ie niet mensen huisarrest mag gaan geven... !

Harvey2Face | 13-08-20 | 10:07 | 2

Inderdaad! Hij blijft maar roepen om "handhaving achter de voordeur" terwijl alle grote openbare excessen op dit moment niet gehandhaafd (kunnen) worden. BLM demonstraties, stranden, bosfeesten, rellen in achterlijke wijken, etc. etc. Genoeg haarden te bestrijden Bruls! Ga. Aan. Je. (Zwaarbetaalde). Werk!

Odin | 13-08-20 | 10:22

@Odin | 13-08-20 | 10:22: Hetzelfde kan worden gezegd van Aboutaleb. De mondkapjes doen het lekker he Chef Telecommunicatie? Denk nu eens na waar het risico zit! Binnen + niet geventileerd en u heeft de sleutel. Een kind van 10 weet wat te doen!

Pr0fess0r | 13-08-20 | 10:50

Als we het laf vinden wat die coalitie geflikt heeft, moeten we dan Klaver roemen als hij daar ook schande van spreekt? Ik snap het niet.
Als er iemand in de bakkerswinkel een brood steelt en wegrent, dan ga je toch ook niet de brave klanten die met jou schande spreken van die diefstal ipzichtig roemen om hun deugdzaamheid?

Schoorsteenveger | 13-08-20 | 10:06 | 3

Klaver kaart het aan. Hij heeft gelijk in deze. Hij heeft eigenlijk nooit gelijk. Vandaar een schoorvoetende boks. Meer moet je er niet in zien, denk ik.

Usumani | 13-08-20 | 10:07

Geert was eerder. Nu strijkt klaver de eer op.

coolvibe | 13-08-20 | 10:17

@Schoorsteenveger
Mooie vergelijking. Die ga ik onthouden.

Amsterdamsko | 13-08-20 | 10:23

Ik ben dol op marxisme.

Jezus_Boeddha | 13-08-20 | 10:04

Jessias probeert weer even politiek gewin te halen door een prive filmpje te maken en zijn gespeelde verontwaardiging vast te leggen

Loempia | 13-08-20 | 10:01
-weggejorist-
Waakvlam | 13-08-20 | 10:01 | 1

Oproep aan alle zorgmedewerkers vanavond om 8 uur allemaal buiten gaan staan en een applaus geven voor die kamerleden

dedwarsligger | 13-08-20 | 10:00 | 2

Voor wie? Voor die 62 die er wel waren of die 88 die verzuimen te doen waarvoor ze zijn gekozen; volk vertegenwoordigen.

Dr. Blechtrummel | 13-08-20 | 10:10

Wat dacht je voor die 88 natuurlijk (wel weer aardig 2 x achtste letter alfabet) toeval?

dedwarsligger | 13-08-20 | 10:23

Zaal leeg of vol het werkelijk probleem is dat een figuur als Jesse in de kamer zit. En met hem zeker 125 andere kamerleden die er ook niet zouden moeten zitten. Politiek is verrot, dit land is steeds verrotter. Ik red me wel maar heb zorgen over de huidige en komende generatie’s.

Blonde Nel | 13-08-20 | 09:59 | 2

Jesse Klaver hoort wel degelijk in de tweede kamer. Hij is namelijk gekozen door een deel van het volk om hen te vertegenwoordigen. Ik heb persoonlijk niet op hem gestemd, en ik vermoed jij ook niet, maar een boel mensen wel.
Wellicht ben jij principieel tegen de parlementaire democratie, of misschien vind je dat mensen die een andere mening hebben dan jij niet mogen stemmen, maar dat is het systeem wat we nou eenmaal hebben.

koeberg | 13-08-20 | 10:42

@koeberg | 13-08-20 | 10:42: Je hebt gelijk hij is gekozen en hoort daarom in de kamer. Maar deze man,evenals zeer vele andere kamerleden, is een lichtgewicht, een praatjesmaker en een knul zonder enige werk ervaring. Daar moeten we een land niet aan toevertrouwen maar helaas gebeurt dit wel. En we zieN het resultaat.......

Blonde Nel | 13-08-20 | 12:53

Jesse had in zijn filmpje alleen wel even moeten vermelden dat het een motie van Wilders was, dan was ik het eens geweest met de boks van GS. Nu niet.

nedpol | 13-08-20 | 09:58

Volgende keer samen met Geert een filmpje opnemen !

laurentius | 13-08-20 | 09:58

Jesse Klaver, de linkse Tjer.

ZureKoek | 13-08-20 | 09:58 | 3

Hoho... Thierry is slimmer.

CalamityJane | 13-08-20 | 10:03

Als iemand zegt.. arrogant.. heb ik meteen m'n bedenkingen.

CalamityJane | 13-08-20 | 11:17

Hij moet zich gewoon aan het protocol houden je gaat toch niet vloggen in zo'n officiële vergaderzaal met zo'n historie. Popie jopie

stipjes | 13-08-20 | 09:57 | 1

Inderdaad, met z'n selfiestick. De hele tijd hip en jeugdig willen zijn. Afschuwelijk.

Tashtego | 13-08-20 | 10:24

Het zijn jullie eigen regels.

swassannuf | 13-08-20 | 09:57 | 1

Ja, daarom lachwekkend. Klavertje maakt zich volkomen belachelijk.

van Oeffelen | 13-08-20 | 09:59

Et tu, Marce? Blijkbaar toch nóg meer verkoeling nodig in je goedbesproeide tuintje.. Dit is gewoon on-Nederlands goed acteerwerk met wel behoud van subsidie uiteraard.

Nick_Star | 13-08-20 | 09:57

Wat maakt het feitelijk uit? Weglopen is tegenstemmen.

Mr_Natural | 13-08-20 | 09:53 | 3

Niet echt. Er is nu niet gestemd. Moet op een nader moment dus alsnog gebeuren.
Misschien lopen ze dan wel weer weg. Motie komt van Wilders. Moet we natuurlijk niet willen met zijn allen. Ook al is het nog zo sympathiek.
Probleem is dat al die nitwits die nu wegrenden de ballen dus niet hebben om persoonlijk NEE te zeggen tegen de motie. Het is een hoofdelijke stemming, dus dan wordt bekend wie precies NEE heeft gestemd en wie JA.
En dat komt dan natuurlijk ook in de media terecht en dat moeten we helemaal niet willen met zijn allen.

Eagle0511 | 13-08-20 | 10:07

Vindt een oude wijsheid wel een goede in deze; 'Wie zwijgt, stemt toe.'

Dr. Blechtrummel | 13-08-20 | 10:27

Enorme afgang voor Wilders en Klaver. Blijken regels Kamer over hoofdelijk stemmen niet eens te kennen.

van Oeffelen | 13-08-20 | 09:52 | 5

Is er uiteindelijk WEL gestemd dan? Nee toch?
Dan zijn ze dus wel degelijk weggelopen om het hoofdelijk stemmen te ontlopen.
Daar doen de geldende regels betreffende het hoofdelijk stemmen niets aan af.
Er blijft altijd 1 regel helemaal bovenaan staan: Om hoofdelijk te kunnen stemmen moet je aanwezig zijn!!

Eagle0511 | 13-08-20 | 10:10

De enige afgang is voor de coalitie. De CU kan wel inpakken met een morele gedoe. Ze spugen gewoon op de Tweede Kamer. Nu heb ik weinig op met dat zootje, maar dit slaat alles.

Frau Merkel | 13-08-20 | 10:20

Enorme afgang voor de vvd. Blijken regels Kamer over hoofdelijk stemmen te goed te kennen en te saboteren.

jan huppeldepup | 13-08-20 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoef dat filmpje helemaal niet te zien van die oetlul. Het is allemaal voor de bühne en meent er niks van wat hij zegt.

Voorhebben | 13-08-20 | 09:51

Ik zou Jesse graag uitnodigen voor een socialistische/communisitsche vakantie in Minsk. De volgende beschrijving van de georganiseerde activieiten zou zijn:
U verblijft bij familie van Zatkniss in Minsk in een pitoresk 1 kamer appartementje wat u slechts deelt met 6 mensen. Overdag werkt u op een fabriek voor 110 usd per maand. In uw vrije tijd mag u zich vergapen aan de producten in de Korona, de Bigz de euvronoom of aan verwante winkels welke u niet kunt betalen, maar alleen voor de noemenklaoetra te betalen zijn. Voor vertier in de avond wordt u naar het plein voor het paleis van de republiek gebracht met een bord " Loekaschenko pasol" er op. Nadat u enkele vriendelijke woorden wisselingen met leden van de helden van de communistische kaders (OMON) hebt gehad, krijft u gratis inwoning in 1 van de vele mooie zhurma's al waar u wellicht wat kost krijgt indien u duidelijk weet te maken dat u een Nederlandse neo marxist bent.

Zatkniss | 13-08-20 | 09:48 | 5

@Jezus_Boeddha | 13-08-20 | 10:01:
In Zwitserland kom ik straat regelmatig activisten van de Jung Sozialisten (JUSO) tegen, al waar ik het bovenstaande aanbod al vaak gedaan heb. Alleen verwende westerlingen kunnen om dat systeem vragen. Als ik dan zeg dat de activist in kwestie voor mij het zelfde is als een neus die om de bloksnor vraagt lopen ze weg. Zalig zijn de onwetende, zij weten het niet.

Zatkniss | 13-08-20 | 10:05

Wat zijn nou weer Jung Sozialisten? Misschien leuk als rariteit en in een griezelkabinet opzetten, zoals de inquisitie en SS'ers.

Jezus_Boeddha | 13-08-20 | 10:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer Wilders op zo'n moment zo reageert is het opportunistisch...

Air van Boven Dorens | 13-08-20 | 09:47

Ogen zeggen veel.

CalamityJane | 13-08-20 | 09:47 | 2

Al eens een blind persoon aangekeken?

Leptob | 13-08-20 | 09:55

Oogklepblind, ja daar ken ik er veel van. Ik lees vooral onbenul.

CalamityJane | 13-08-20 | 10:01

Hij heeft gelijk. Dit was een schaamteloze laffe actie van de politici die wegliepen. Stem dan gewoon "tegen" en beken kleur. Mietjes!

Odin | 13-08-20 | 09:46

Even scoren met zijn mobiel, terwijl hij de hele dag op de schoot zit van Jetten(morgen vast te gast bij Op1). Vertrouwen in deze incompetente zwaar overbetaalde gasten is naar het 0 punt gezakt. Zeker nu Popie Jopie doen en lekker scoren is niet gepast, zijn bijna verkiezingen nietwaar.

De VVD staat lichtjaren voor en GL wil maar wat graag aanschuiven om nog meer biocentrale's te openen en windmolens te plaatsen. Selectief geheugen na dit toneel stukje van deze narcist.

Groetjes een boze Zorg medewerker

Ziener-2 | 13-08-20 | 09:44

Goed, ik vraag het nogmaals voor een vriend. Wat te denken van het volgende? Ik citeer = zeer recent: Erdogan challenged his enemies (wij dus) to meet him on the batlefield, annauncing that "the prosperity of Western countries, based on blood, teras, pain and exploitation of the rest of the world is over. Dit n.a.v. de mogelijke sancties tegen Turkije voor gesteld door Frankrijk (maar waar Merkel helemaal niets van wil weten. Cortes cartoon) omdat Turkije Griekenland bedreigd (Gasboringen bij Cyprus)) en met Rusland in Syrie en Lybie "a ring of chaos and military aggression around Europe are drawing" Ondertussen heeft Macron twee gevechtsvliegtuigen naar Cyprus gestuurd om de Turken indien nodig een lesje te leren. En het artikle sluit met "the drums of war can be heard around Europe, but they receive scant attention. All we hear about in the news is masks, tests and the precise reach of aerosols". Nog een fijne zomer.

forecastle | 13-08-20 | 09:43 | 2

'tears'

forecastle | 13-08-20 | 09:53

Macron komt de Grieken inderdaad te hulp. Merkel heeft een groot Turks deel van de bevolking in duitsland (veel Grijze Wolven ook). Die past wel op. Het broeit al erg in Duitsland.
Het broeit iig ernstig daar . Gelukkig heeft Nederland Trump om zich druk over te maken...

Bataafje | 13-08-20 | 09:55

Een boks voor Jesse? Ja, boven op zijn neus.

vokfeez | 13-08-20 | 09:41

Wat is dat nou weer, schoorvoetend boks? Doet hij een keer in z'n leven iets goeds, dan hoort daar ook een welgemeend compliment bij in de vorm van een hartstochtelijke knuffel of een positief bericht zoals 'goed gedaan pik!', Dat mag ook wel eens gezegd worden, hij heeft het verdiend. Niet dat wij van de GS op hem gaan stemmen natuurlijk.

quigg | 13-08-20 | 09:41 | 2

1 zwaluw maakt nog geen zomer

amateurrr | 13-08-20 | 09:43

Puur opportunisme. Als GroenLinks mee had geregeerd waren ze net zo hard weggelopen.

spanarchist | 13-08-20 | 09:41 | 1

Precies.

Alco-de-Holist | 13-08-20 | 09:57

Best hoor, die boks, maar dat hoofd zo op je nuchtere maag....

Hiram | 13-08-20 | 09:41

even terzijde maar is Baudet onder curatele gesteld? Al een tijd geen domme opmerkingen meer gehoord.

yeps | 13-08-20 | 09:40 | 2

Hiddema heeft zijn twitter afgepakt.

Gulliver | 13-08-20 | 09:42

@Gulliver | 13-08-20 | 09:42: Werd tijd,beter z'n account afpakken.Dat scheelt hem (FvD) minstens 5 zetels.

roberto9715 | 13-08-20 | 09:51

Dat is nou het voordeel van de telefoon met WhatsApp. Verstuur een commando en alles loopt gesmeerd.

Leptob | 13-08-20 | 09:40

Bij dit onderwerp is het makkelijk scoren voor Jesse. Kijken of hij bij een motie van wantrouwen tegen dit kabinet ook zo stoer is.

Spare Rib | 13-08-20 | 09:39

Dat heet toch democratie? Een meerderheid heeft geen zin om te te stemmen, nou dan niet. Dat beslist dan de meerderheid. Dikke vette zultpech. Grow up, soms krijg je een keer niet je zin.

jan cioran | 13-08-20 | 09:39 | 9

Jij hebt zeker D'66 gestemd, @jan cloran?

Bataafje | 13-08-20 | 09:58

sowieso het vluchten voor de stemming ipv gewoon nee te stemmen is triest en laag. misleiding naar stemmers om vooral niet te willen laten zien waar je echt voor staat.

Struikrover3 | 13-08-20 | 10:18

@Bataafje | 13-08-20 | 09:58:
Zie boven.
@Die nare vent | 13-08-20 | 09:41: Ja hallo, ik heb niet op die gasten gestemd zeg.

jan cioran | 13-08-20 | 10:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Ga toch bomen kappen om de co2 te verminderen hypocriete sukkel.

Rest In Privacy | 13-08-20 | 09:38

Ja het is maar geld voor de zorg, door de lage lonen is er daarom minder personeel waardoor de werkdruk erg hoog is. Misschien als ze een clubje oprichten van : Kick out ................ weet ik veel, geeft niet wat.?. Krijgen ze allemaal 125.000 euro soepsidie en hoeven niet meer te werken.

jan huppeldepup | 13-08-20 | 09:38

Haha en ik maar denken... nu komt het... maar nee

King Wasimoo | 13-08-20 | 09:37

Ik wil best wel eens boksen met Jesse hoor.

Kaas de Vies | 13-08-20 | 09:37

Een hoger loon moet komen uit cao onderhandelingen.

Miezerig | 13-08-20 | 09:37

Heeft Jesse de boks wel geaccepteerd? Begon dat gedoe met die drillrappers niet ook met het weigeren van een boks? Pas maar op Pritty Boy!

ciabatta | 13-08-20 | 09:36

Klaver heeft inderdaad een keer gelijk, wat een misselijkmakend toneelstuk van alle coalitiegenoten gisteravond. Wegvluchten om niet te hoeven stemmen. Stelletje lafaards zijn het, allemaal!

pibasso | 13-08-20 | 09:34 | 1

Gelukkig is Klaver zelf ook niet te beroerd om een toneelstuk op te voeren.

Keutels | 13-08-20 | 09:38

Ik voel me zo vies nu.
Ik heb dat zelfde gevoel. Ook met Asscher gisteren.
Uiteraard ook met Wilders, maar daar ben ik het wel vaker mee eens.
Maar Klaver en Asscher. Het is dat het buiten de hele week 30 graden of meer was, anders zou ik denken dat de hel bevroren is.

Zueco | 13-08-20 | 09:31

Misschien had dhr Wilders de motie door mw Agema moeten laten indienen; het zorgdosdier is per slot van rekening haar beleidsterrein. Mw Agema lijkt veel waardering te hebben onder de overige kamerleden voor haar vasthoudendheid en deskundigheid. Dhr Wilders roept nog teveel weerzin op bij collega's...

Bluebarry55 | 13-08-20 | 09:31 | 6

Het gedrag van z'n mede-kamerleden is altijd al vele malen verwerpelijker geweest dan de toon van Wilders zelf.

SIogra | 13-08-20 | 09:36

Je hebt werkelijk geen idee hoe het toegaat in de kamer.

bijna_raak | 13-08-20 | 09:38

Dit Slogra !

CalamityJane | 13-08-20 | 10:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Extra geld voor de zorg prima, maar zolang het maar niet naar artsen gaat. Die lui worden echt al overbetaald. Nederlandse artsen verdienen naar ratio wat er betaald wordt aan zorg het meest van de hele wereld. Het gebrek aan kennis is bij de meeste echt zorgwekkend. Vele zijn niet op de hoogte van de laatste richtlijnen en nieuwe behandelingen die beter zijn, kiezen vaak bewust voor de goedkope opties ipv wat het beste is voor de patiënt. Snap niet waarom wij Nederlanders zoveel respect hebben voor een witte jas. Op basis van wat eigenlijk? Dat ze nu in tijden van Corona iets harder moeten werken is helemaal waar maar ook niet bijzonder. Iedereen die dat gevraagd wordt op zijn werk zou dat doen dus laten we niet doen of deze mensen helden zijn.

honde | 13-08-20 | 09:31 | 13

@amateurrr | 13-08-20 | 09:49:

Dat je Canada en de VS in dit rijtje noemt maakt wel duidelijk dat je geen flauw benul hebt waar je over praat.

Gulliver | 13-08-20 | 09:53

@Gulliver | 13-08-20 | 09:53:
En waarom horen deze niet in het rijtje? Je hebt het over de zorg, dan gaat het ook over de private tak. Misschien anders eerst eens leren om duidelijker je standpunt te verkondigen. Je pijlen op een ander richten vanwege je eigen gebrekkige stellingname is te makkelijk.

amateurrr | 13-08-20 | 10:24
▼ 10 antwoorden verborgen

Maak gewoon een zeer simpele app waarmee die lui op afstand op hun telefoon kunnen stemmen. Dat ding hebben ze toch continu al voor hun neus. Wordt gelijk altijd hoofdelijk gestemd, zodat we straks als het verkiezingstijd is we gemakkelijk terug kunnen kijken wie waar voor of tegen heeft gestemd.

Timide_Aso | 13-08-20 | 09:30

Zien jullie het ook? Als Klaver de waarheid spreekt ziet hij er best sympathiek uit.
Is dat weleens eerder gebeurd?

Mr_Natural | 13-08-20 | 09:30 | 4

Klaver begint steeds echter te worden.
Ik zou hem wel eens als gast in het Corona café willen zien.

Gulliver | 13-08-20 | 09:35

@Gulliver | 13-08-20 | 09:35: Hmm.. moest er even over denken, maar als hij daar aan mee wil werken dan steun ik dit

BLR | 13-08-20 | 09:39

Denk dat er verkiezingen aankomen zometeen heeft hij het nog over een harde aanpak van ongedocumenteeerden.

bijna_raak | 13-08-20 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

De volgende crisis komt uit België. Gisteren multiculturele rellen op het strand van Oostende. www.hln.be/in-de-buurt/oostende/tumul... Weer een veldslag, net zoals Blankenberge, maar nu zonder massale arrestaties. Niemand houdt zich hier aan de corona preventiemaatregelen, fatsoensnormen of de rechtsstaat. Bij het nieuwe normaal, hoort het recht van de sterkste. Beste GroenLinks, vluchtelingen een veilige haven bieden, BEGINT, vangt aan, BEGINT, bij het opleggen van onder tolerante en vredige omgangsvormen aan ALLE nieuwkomers. Stop de tolerantie van intolerantie en geweld.

Feynman | 13-08-20 | 09:29 | 2

Het recht van de sterkste zie je telkens weer gebeuren. Het geweldsmonopolie hoort bij de politie, maar als die niet meer komt opdagen, wat gaat de burger dan doen? Dat vraag ik mij af, want niets doen is geen optie. Helaas speelt het weer ook aardig mee om oververhit te raken.

pibasso | 13-08-20 | 09:36

De Groene burgemeester had het al over etnische zuiveringen.....

bijna_raak | 13-08-20 | 09:42

Maar wat heeft GroenLinks de laatste keer gestemd over deze kwestie?

Deflatiemonster | 13-08-20 | 09:28

Het is zo jammer dat de oppositie geen raad weet met die zogenaamde "christenen" in de politiek. Kijk, dat CDA, dat zijn hoofdzakelijk boeren en middenstanders, dat zijn eigenlijk geen christenen. De CU, dat is een aandachtspuntje. Dat zijn "principe chistenen." Zoek daar naar zwakke plekken. Beledig ze, speel ze uit. Laat ze nadenken waar ze mee bezig zijn. Het is een partij met een tamelijk hoge ratio vertegenwoordiging/lidmaatschap. De partij legt voortdurend aan z'n leden uit waarom ze dingen zo doen. Breng ze in de knel. Breng ze in een situatie dat ze het niet meer kunnen uitleggen. Het is zo onchristelijk wat ze doen.
Een farizeeër was minder erg.

hotnot | 13-08-20 | 09:25 | 2

Christenen zijn net hypocriet als links.
Daar heb je geen reedt aan in moeilijke tijden.

Gulliver | 13-08-20 | 09:27

De bijbel op de ene knie en het boek der martelaren op de andere en dan kijken hoe ze baas bij een zorgverzekeraar kunnen worden en dan een zorgverzekeraar die wel de verzekereden op de eerste plaats stelt de mond kunnen snoeren (rouvoet en DSW).

bijna_raak | 13-08-20 | 09:44

Hoera. We hebben een werkende kansenparel gevonden. Feest, gebak en fanfare. Zijn schuilnaam is Jesse Klaver.

Nivelleermarionet | 13-08-20 | 09:25

Jesse blijft een eikel en voor de rest is het een fopdemocratie.

Reebensteeltje | 13-08-20 | 09:24

Aan zijn hamsterkop te zien is Klaver in ieder geval geen veganist of vegetarier.
Hou zou men daar bij Groenlinks tegenaan kijken?

Gulliver | 13-08-20 | 09:23 | 1

Bietje lange wangen inderdaad. Komt geen end aan. Hangen hem over de schoenen. Nog effe mot tie een steekkar meenemen. Goeie morgen!

CalamityJane | 13-08-20 | 09:28

Het was niet gevaarlijk voor Jesse. Dan is het makkelijk 'n keer scoren. Alles is politiek. Sorry sorry sorry!

CalamityJane | 13-08-20 | 09:23

Laten we ook niet vergeten dat het Groenlinks is die met hun wetsvoorstel of: a. Voorkomt dat Unilever hún biezen pakt naar Londen, of b. Het niet voortkomt, maar dan wel een eindafrekening van 9 miljard euro van hun afdwingt.
.
Dat is meer dan je van de VVD, vriendjes van het grootkapitaal mag verlangen. Goed zo.

The Green*Machine | 13-08-20 | 09:23 | 8

@Santoku | 13-08-20 | 09:46: Die constructie had ik ook al bedacht, ergo die heffing is simpel te omzeilen. Daarnaast kun je je nog afvragen wat een verhuizing precies inhoudt. Gaat het hele kantoor weg of alleen de kamerplant, een naamplaatje en een brievenbus?

5611 | 13-08-20 | 10:38

@The Green*Machine | 13-08-20 | 10:07:
Wel je hebt een punt, die bedrijven maken gebruik van alle voorzieningen van de maatschappij die mogelijk gemaakt wordt door ons burgerlulletjes. Diegene die meer profijt heeft/pakt zou ook meer moeten bijdragen. Ook bedrijven. Ook al komt de rekening uiteindelijk toch bij de (eind)afnemer terecht, want betalen doen we het toch wel. Maar het gaat er om dat diegene die het meest neemt en pakt ook daar naar bijdraagt.

Het belastingstelsel van NL is dan ook ruk, voor ons en voor de buitenlanden. Waarbij ze de winsten wegfactureren naar zusterondernemingen om de belastingdruk tot vrijwel nul te reduceren.

Maar hoe komt dit? Dit is het eenvoudigste dat ze kunnen doen om winst te maximaliseren en dat maakt de aandeelhouder blij, wat in veel gevallen pensioenfondsen blijken te zijn.

En die pensioenbeheerders zijn rukkers die de boel afromen door uitbesteden van investeringsportfolios. Van die pensioenen blijft uiteindelijk ook weinig over, want om pensioenuitkeringen te betalen moeten aandelenposities geliquideerd worden... daar moet een koper tegenover staan maar als het aanbod — door de pensioneringsboom — groter is dan de vraag gaat de waarde naar beneden, dit staan ze niet toe daarom inflateren ze de boel met creatie van nepgeld zogenaamd voor EU/corona; de onzichtbare belasting. Pensioen en euro wordt steeds minder waard, zie de huizenprijzen. Je huis wordt niet meer waard, maar je euro en pensioen minder...

Worden we weer gepakt.

Santoku | 13-08-20 | 11:23

Terwijl als de wil daar is het toch niet zo moeilijk zou moeten zijn om eerlijke belastingafdracht voor mekaar te krijgen.

Hoe dan? Gewoon Europees-breed bedrijven ook Bijzondere Toegevoegde Waarde (BTW) laten betalen en niet meer terug kunnen vragen; scheelt ook weer miljarden BTW-fraude. Andere belastingen zoals winst-, inkomsten-, loon-, maar ook erf-belasting afschaffen. Daarbij een vermogens-belasting heffen en voor grote bedrijven een transactiebelasting invoeren.

Zo maak je het onaantrekkelijk en zelfs debiel om maar te schuiven met geld om belasting te ontduiken want over iedere transactie wordt wat belasting betaald maar wordt ook bijgedragen met de verplichte BTW. De winsten op papier richtig 0 werken heeft dan ook geen zin meer. Meerdere offshore bv’s er op nahouden evenmin. Arbeid wordt beloont.

Eerlijke belasting is daar belasting afdragen waar je de omzet vandaan haalt. Dus wanneer een bedrijf uit een bepaald land meer dan een ton omzet haalt moet die verplicht worden daar een BV/dochteronderneming en BTW-nummer te hebben. Een kleinere onderneming kan nog steeds omzet uit het buitenland halen, maar die zal toch eerlijk z’n BTW afdragen.

Verbod op ‘opmaat’-afspraken met de belastingdienst. Belachelijk. De belastingwet en uitvoering behoort eenvoudig en transparant en eerlijk naar een ieder te zijn.

Wie wordt er beter van hoe het er nu aan toe gaat?

Maar de wil, die ontbreekt. Pure vvd-mentaliteit, een kut-mentaliteit.

Santoku | 13-08-20 | 11:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is een onsympathiek trucje maar het domme inhoudloze geschreeuw om (nog) meer loonsverhoging voor de zorg is ook nergens op gestoeld. En Jesse Klaver is een lul, altijd en overal. Als je antistemmen mocht uitbrengen bij de verkiezingen zou hij mijn stem krijgen.

_pacman_ | 13-08-20 | 09:21 | 1

Dat zou echt goed zijn; het uit kunnen brengen van een anti-stem. Wel zo democratisch. Hij zou ‘m dan ook van mij krijgen. Willen ze natuurlijk niet want ze weten als er ergens tegengestemd kan worden, zoals bij referenda, kon de opkomst nog weleens hoger uit gaan vallen dan anders het geval zou zijn. En bij opmaking van de balans zal dit vermoedelijk negatief uitpakken voor de zogenaamde linksen en vooral voor de vvd.

En een kiesdrempel/zeteldrempel is ook meer dan welkom. Die kleine partijtjes en schreeuwers zoals black privileged sylvana zit je niet te wachten.

Santoku | 13-08-20 | 09:34

Ondemocratisch, zoals ons lidmaatschap van de EU en het Oekraïneverdrag?

Mr_Natural | 13-08-20 | 09:21

Terrie heb ik hier nog niet over gehoord. Was ie wel aanwezig?

Enter Yeti | 13-08-20 | 09:21 | 2

Hiddema was er

Vleespet96 | 13-08-20 | 09:22

Baudet is nooit aanwezig bij belangrijke debatten. Dan mag altijd opa Hiddema de kolen uit het vuur gaan halen.

Gulliver | 13-08-20 | 09:29

En maar klagen dat Wilders destijds wegliep uit het Catshuis...

born2killn00bs | 13-08-20 | 09:21 | 1

Goed gevonden. En hij is toen niet eens weggelopen...

Normpje | 13-08-20 | 09:31

Vraagje: van wie kwam nou het oorspronkelijke idee om het zorgpersoneel een bonus te geven?

kweethetooknietbeter | 13-08-20 | 09:19 | 2

Nou?

JanAmsterdamEnzo | 13-08-20 | 09:21

Ben heel benieuwd hoe VVD'ers en CDA'ers dit gedrag, weglopen om een quorum te ondermijnen, gaan rechtpraten. Kom er maar in Kuifje....
Verder hoop ik dat, nu het niet abstract en over exponentiele moeilijke dingen gaat, gewone mensen die nog braaf kartelpartijen stemmen ook een beetje gaan opletten en even nadenken welk hokje ze in maart gaan rood kleuren.

ole guapa | 13-08-20 | 09:19 | 6

Waarom moeten zij dat recht praten? Zij doen dat toch niet

JanAmsterdamEnzo | 13-08-20 | 09:22

@Gulliver | 13-08-20 | 09:21: Als dat gebeurt valt dat wel op hoor. Zeldzaam natuurverschijnsel geworden daar.

_pacman_ | 13-08-20 | 09:23

Ik blijf gewoon stemmen op mijn partij. Dat 'weglopen' zullen ze met een zeer goede reden gedaan hebben. Mijn vertrouwen hadden ze en hebben ze nog steeds.

kweethetooknietbeter | 13-08-20 | 09:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Een halve boks... Een hele als 'ie PVV of Geert langs z'n gebit had gekregen.

Tom Hagen | 13-08-20 | 09:17

De reden dat men niet over het voorstel wilde stemmen heet Wilders.

Gulliver | 13-08-20 | 09:17 | 3

Wilders speelt het niet slim, hij had salarisverlaging voor moeten stellen, dan hadden ze er direct 25% loon bijgekregen.

Mr_Natural | 13-08-20 | 09:25

@Mr_Natural | 13-08-20 | 09:25:
Voorstel: alle salarisverhogingen koppelen aan dat van de kamerleden/kabinetsleden.

kweethetooknietbeter | 13-08-20 | 09:29

Moeten we nu klappen voor Jesse?

hotbrasil | 13-08-20 | 09:17 | 1

Klappen voor Jesse klinkt als een bedreiging....

Gulliver | 13-08-20 | 09:25

Jesse loopt al een kwartier lang met de borst vooruit door het tweede kamer gebouw.
Iedereen die hij tegen komt laat ie dit topic lezen.

Valsloeder | 13-08-20 | 09:16

Gommers heeft denk ik ook PTSD met zijn gehuil in televisieprogramma's. Geen enkele beroepsgroep krijgt meer waardering dan verpleegkundigen. Volledig terecht dat regering niet zomaar salarissen gaat verhogen.

Vula | 13-08-20 | 09:14 | 4

@Diederik_Ezel | 13-08-20 | 09:16: Ja maar, de Syriërs zouden toch de nieuwe handen aan het bed zijn... toch, Dat waren allemaal hoog opgeleide en zeer gemotiveerde mensen, toch?

Mark_D_NL | 13-08-20 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

Last van een zonnesteek, Pritt?

noordwal | 13-08-20 | 09:14

Wees nou eens heel eerlijk naar jezelf.
Nu was het VVD, CDA, D66 en CU.
Als het 1 van die andere partijen was geweest waren ze ook weggelopen.
Vooruit, krijgt PVV en FvD voorkeur van de twijfel maar de rest was net zo goed weggeweest.

General Dripple | 13-08-20 | 09:14

Ja Jesse, je hebt wel een beetje gelijk. Was jij maar MP.

Leptob | 13-08-20 | 09:14

ik vind van dit soort semi selfie filmpjes zo amateuristisch. Laat gewoon een collega even je fatsoenlijk filmen met je telefoon.

Puss | 13-08-20 | 09:13

Boks voor Raymond Berning.
We moeten deze man steunen.
Eén Vandaag: Een verplichte sluiting door corona houdt Raymond niet tegen: 'De supermarkt is morgen gewoon open'.
eenvandaag.avrotros.nl/item/een-verpl...

Dommelsch | 13-08-20 | 09:13

Een Klavertje1malig

Hemmenaar7 | 13-08-20 | 09:12

Ik ben het met Klaver eens hoor, maar ik vind het ook wel opportunistisch om nu voor een betere beloning voor verpleegkundigen te zijn. Die verdienen ze zeker 100% zodat ze bv dichter bij hun werk kunnen wonen, alleen er is al minstens 5 jaar een tekort aan verpleegkundigen waar ik in Den Haag nooit iets over hoor.

Diederik_Ezel | 13-08-20 | 09:12

De vijand van je vijand is je vriend.

RickRD | 13-08-20 | 09:12 | 1

Als je geen vijanden hebt kun je ook geen vrienden krijgen.

Gulliver | 13-08-20 | 09:19

Het is een misselijke vent. Wat hij ook doet. Het is maar goed voor hem dat het geen cowboy tijd meer is.

Normpje | 13-08-20 | 09:11

Nou inderdaad, Jesse Klaver heeft hier dus gewoon gelijk.

ratelaar | 13-08-20 | 09:11

Maar goed, nu even concreet. Betekent dit nu dat de motie hiermee definitief van de baan is of komt deze later gewoon weer opnieuw in stemming? Ik ken het kamerreglement nu ook weer niet zo goed.

Bigi Bana Boy | 13-08-20 | 09:11 | 2

De motie zal een volgende x weer op de agenda staan.

RickRD | 13-08-20 | 09:13

@RickRD | 13-08-20 | 09:13:
Daarom snap ik de ophef dus niet zo. De oppositie krijgt zijn kans wel. Het was dus geen nu of nooit. Maar ja: laat het maar aan de politiek over om de boel te dramatiseren.

Amsterdamsko | 13-08-20 | 10:28

Voor iemand van GroenLinks lijkt hij oprecht.

Karel Kruizenruiker | 13-08-20 | 09:11 | 2

Hij heeft taqiyya dan ook met de genen meegekregen.

_pacman_ | 13-08-20 | 09:24

Komt omdat hij geen veganist is anders had hij ook die Charles Manson blik in zijn ogen gehad.

Gulliver | 13-08-20 | 09:26

Zorgmedewerkers verdienen genoeg. Het is niet bijster moeilijk werk en ze worden prima gecompenseert: onregelmatigheidstoeslag, compensatie na diensten, nooit thuis hoeven doorwerken. Komt bij dat ongeveer 1/3 van de vrouwen in de zorg werkt: miljoenen mensen. Als je salaris verhoogt moet je ook direct belasting verhogen. Andersmans geld uitgeven om meer stemmen te krijgen. Het is zo doorzichtig.

Vula | 13-08-20 | 09:11 | 17

@Diederik_Ezel | 13-08-20 | 09:24: Op de IC/SEH is altijd een een intensivist of SEH-arts aanwezig. Het is absoluut niet zo dat verpleegkundigen daar zelfstandig werken.

Vula | 13-08-20 | 09:29

@Vula | 13-08-20 | 09:23: Kom op @Vula, doe niet zo flauw. Je hebt een vrij uitgesproken mening over zorgmedewerkers. Vertel eens wat voor (moeilijke/belangrijke) bijdrage jij de maatschappij levert?

First Contact | 13-08-20 | 09:29

@Diederik_Ezel | 13-08-20 | 09:24: In de zorg kom je altijd met zieke mensen in aanraking. Op de IC of SEH, waar het merendeel van de ALLE zorgmedewerkers en het merendeel van de verpleegkundigen NIET werkt, zie je zeer zwakke zieke of doodzieke mensen. Dat is inherent aan de baan/business.

De zorg wordt al enige tijd, tezamen met politie en brandweer, en zeker in deze crisis, tijdens welke het onderwijs er wordt bijgetrokken, op een voetstuk geplaatst en daarmee ook de opleiding en de verantwoordelijkheid. De verantwoordelijk ligt ten alle tijde bij de arts.
De verpleegkundigen verlenen zorg, monitoren en moeten het dossier bijhouden en met de arts het overleg voeren. Daarnaast zijn zij het contact met de patiënt.

Het is een waardevol beroep, voor menige een opstap naar een managementfunctie in de zorg, allereerst voor henzelf en voor de maatschappij.
Overschatting is een gevaarlijk, niet in de laatste plaats voor de verpleegkundigen.

Arachne | 13-08-20 | 18:32
▼ 14 antwoorden verborgen

Ach ja, als iemand een compliment verdient , waarom niet ? Schandalige vertoning zoals de coalitie met de zorg omspringt...

johnyl | 13-08-20 | 09:11

Kan ook niet anders dan eens zijn met Klaver. Ik laat het nog even bezinken.
11 euro bruto p/u! Gdv schaamteloos.

First Contact | 13-08-20 | 09:10

Complimenten zijn terecht. Ondanks alles hield meneer zijn rug recht.

Ergens was ik blij gisterenavond. Even geen partijkartel, even geen links vs. rechts. Even walgde heel Nederland. En dat is ook wel eens mooi.

verxus | 13-08-20 | 09:10

Voor deze ene keer dan:
Hij deed het best aardig.

HoerieHarry | 13-08-20 | 09:10

Eens ! Maar hij had Geert ook wel even mogen noemen

laurentius | 13-08-20 | 09:10 | 1

Stel je voor, dat je Wilders lof toedicht, dat moeten we niet willen met zijn allen. ..

Nuchternederland | 13-08-20 | 09:23

Nuance alert:

Een motie met hoofdelijke stemmen dient vooraf aangekondigd te worden zodat kamerleden hun stemkeuze kunnen voorbereiden.

Is dat gebeurd? Ik begreep dat de kamerleden overvallen waren met de noodzaak ter plekke meteen te stemmen over deze materie. De stemming zal de facto dan ook gewoon op een later moment plaatsvinden.

Sowieso vind ik Klaver geen boks waard want als hij in de coalitie had gezeten was hij net zo hard weg gelopen. Een boks waard is het als je uit principiele redenen achter een standpunt staat, niet uit opportunistische redenen.

Knufter | 13-08-20 | 09:09 | 4

Het was een motie van Wilders. Feitelijk over het eindelijk inlossen van de, gebleken loze, belofte aan de zorgmedewerkers.
Hoezo moeten de kamerleden nu nog tijd om hun stemkeuze voor te bereiden???
Trouwens, iemand opgevallen dat Klaver het heeft over 'een motie' en Wilders niet noemt. Boks op zijn neus dus.

Fred Hartman | 13-08-20 | 10:02
▼ 1 antwoord verborgen

Zelfs een stilstaande klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan.

Quib | 13-08-20 | 09:09 | 1

Je weet alleen niet wanneer dat is.

KlauwnBassie | 13-08-20 | 09:18

Makkelijk scoren, hij zal slechts een van de eerste zijn die hier mee gaat koketteren, en naar maart gebeurd er weer niets mee.

mr_awesome | 13-08-20 | 09:09

Een zwaluw maakt nog geen zomer...

Wijze uit het Oosten | 13-08-20 | 09:09

Oh ja dit.. heeft Geert ook getweet. Boks Geert!

BozePaarseMan | 13-08-20 | 09:08

Ja... boks tussen zijn ogen,... dit doet ie puur om zieltjes te winnen.
Wilders had alles al gezegd, maar daarna moeten de haantjes , Klaver, Ascher zonodig zelf nog even "scoren".

tsjajaja | 13-08-20 | 09:08 | 1

Dit. Zo is het.

Normpje | 13-08-20 | 09:13

Hij krijgt van mij een figuurlijke boks op zijn neus i.v.m. het kapot maken van Nederland en de Westerse waarden en normen.

salonsocialist | 13-08-20 | 09:08

Tja, je kan niet heel kansloos Afrika hier voeden en onderhouden, miljarden weggeven aan Zuid-Europa en nogmaals Afrika en dan ook nog de salarissen van zorgmedewerkers verhogen. Hypocriete kutzooi. Zorgen voor Nederland en zijn inwoners staat niet op het prioriteitenlijstje. Zelfs voor voldoende drinkwater kunnen ze en willen ze niet zorgen.

Rest In Privacy | 13-08-20 | 09:07 | 2

Mooie samenvatting.

WasHetMaarMakkelijk | 13-08-20 | 09:12

Netherlands First!

ik.zou.haar.doen | 13-08-20 | 09:14

Wat Geert Wilders een half uur eerder al tweette?

SoepKip | 13-08-20 | 09:07

Ook een lul kan gelijk hebben.

haddem | 13-08-20 | 09:07

1 Zaluw maakt nog geen zomer.

Zatkniss | 13-08-20 | 09:05 | 1

Great minds think alike...

Wijze uit het Oosten | 13-08-20 | 09:10

Voor deze keer dan, boks.

harry21 | 13-08-20 | 09:04

Beetje emotioneel gebalk. Volgend jaar verkiezingen? Er is afgesproken dat ivm de coronaregels dat hoofdelijke stemmingen (waar het gisteren om ging) gepland worden opdat er max 50 2e kamer leden tegelijk in de kamer aanwezig zijn. Het zou erg zijn als de al aanwezige coalitieleden die aan 't debat deelnamen ook weggelopen zouden zijn. Maar dat was volgens mij niet 't geval (ik zag o.a. Jetten nog zitten). Het is beschamend dat onze 2e kamer voorzitter dit niet meer weet.

filosofem | 13-08-20 | 09:04 | 2

Jawel, dat schijnt wel gebeurd te zijn. Dat weglopen. Wegrennen, las ik zelfs elders.

Knufter | 13-08-20 | 09:11

@filosofem | 13-08-20 | 09:04
Dat is dus wél gebeurd. Er was een quorum. En toen rende iedereen het gebouw uit om maar vooral niet tegen te hoeven stemmen.
Want de olifant in de kamer: We hebben zojuist 30 miljard aan de EU over gemaakt, waarmee Frankrijk zijn zorgpersoneel extra gaat betalen, en nu kunnen we dat zelf dus niet meer, want geen geld...

TheEgg | 13-08-20 | 10:54

Geef ik op mijn beurt, een zeldzame, boks ouwe aan Geert. Ik ben niet a priori tegen de huidige coalitie, maar wat er gisteren gebeurde is in één woord schandalig. Wat een dedain en gebrek aan respect voor de democratie. Bah. Dat had ik niet verwacht van wat toch in principe fatsoenlijke partijen zijn.

Bigi Bana Boy | 13-08-20 | 09:04 | 1

"in principe fatsoenlijk". "in principe zwanger".

libertat | 13-08-20 | 13:39

Yasser kan weer eens goedkoop scoren. En zal het niet nalaten. En dat over de rug van onze zorg helden!

Mark_D_NL | 13-08-20 | 09:03 | 2

Dit dus, de hypocriete melkmuil.

WasHetMaarMakkelijk | 13-08-20 | 09:11

Greet scoort weer. Eens zien hoe het mediakartel (NPO/RTL/SBS) dat gaat verdraaien. Ben benieuwd wat er verzonnen is. Zal wel iets met tweede of derde golf te maken hebben.

Kamervraag | 13-08-20 | 09:25

Is mijnheer Omtzigt uit beeld en wordt mijnheer Klaver het nieuwe vriendje?

Quib | 13-08-20 | 09:03 | 1

Omtzigt was ook gebleven maar in hoeverre dat eigen initiatief of voor de buhne was zullen we nooit weten.

Graaisnaaiert | 13-08-20 | 12:40

Wil hem ook wel even een boks geven.

kwark001 | 13-08-20 | 09:03 | 2

Of een uppercut?

Mark_D_NL | 13-08-20 | 09:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken